Foto's: https://www.facebook.com/nathanfidder/posts/10155756692388622quote:De Utrechtse Anne Faber (25) is sinds vrijdagavond 19.00 uur vermist. Dat laten haar vrienden aan DUIC weten. Ook de politie heeft een vermissingsbericht gepubliceerd.
De vrouw vertrok vrijdagavond op de fiets vanuit Rijnsweerd en stuurde om 18.50 uur een whatsappberichtje aan haar vriend dat ze onderweg was ter hoogte Hollandse Rading. Anne zou later op de avond naar een bruiloft in Nieuwegein gaan, maar is daar nooit aangekomen.
Vrienden en familie zijn een grote zoektocht gestart, onder andere in en om Hollandse Rading, maar die heeft tot nu toe nog niets opgeleverd. Ze zijn ongerust en hebben de recherche ingeschakeld. “We proberen overal zo veel mogelijk berichten te plaatsen, zodat iedereen meezoekt”, vertelt Anna Steenmeijer, een goede vriendin van Anne. Het is haar vrienden en familie onduidelijk waarom ze onderweg was naar Hollandsche Rading.
Anne heeft blond haar, blauwe ogen en droeg op de avond van haar verdwijning een groene parka. Ze is ongeveer 1,70 meter lang en heeft een zwarte omafiets met een bagagedrager voorop. Mensen die het meisje ergens hebben zien rijden, wordt verzocht contact op te nemen met de politie of de familie.
update- 14:44 De zoektocht naar de vermiste Anne is gestopt.quote:Op zondag 1 oktober 2017 20:12 schreef Stupidisco het volgende:
Politie onderzoekt vermissing van Anne Faber
Utrecht / Baarn - Sinds vrijdagavond 29 september is de 25-jarige Anne Faber vermist. De politie is een opsporingsonderzoek gestart en zoekt getuigen.
Anne is op 29 september weggegaan op een zwarte opoefiets van het merk en type Batavus Old Dutch met voorop een rekje. Een opvallend detail is dat de fiets handremmen heeft. Het was noodweer die avond; rond 18.40 uur begonnen de eerste buien en het heeft daarna ook geonweerd. Volgens het KNMI was het die avond zelfs gevaarlijk weer. Rond 18.50 uur maakte Anne nog een selfie in de regen die ze verstuurde via WhatsApp. Uit onderzoek blijkt dat deze foto genomen is op de hoek van de Amsterdamsestraatweg met de Hilversumsestraatweg in Baarn. Zowel de tactische recherche als de forensische opsporing zet alles op alles om Anne te vinden. Zo is er een politiehelikopter ingezet om te kijken of er door middel van warmtebeelden haar verblijfplaats te achterhalen is, wordt er gesproken met getuigen en bekenden van Anne en worden telefoongegevens bekeken. Ook worden tips nagelopen die onder andere binnekomen via de opsporingstiplijn. Vooralsnog is er nog geen duidelijkheid over wat Anne is overkomen en waar zij nu is. Een groot rechercheteam werkt aan de zaak.
Op zondagavond 1 oktober werd een zoekactie gestart in een zoekgebied rondom haar laatst bekende locatie (de plek waar de selfie is gemaakt). Deze zoekactie is bewust nog voor het donker van start gegaan. Helaas is nog niets van Anne vernomen en er alle scenario’s worden opengehouden.
Bron: Politie
SPOILER: laatste apps Anne & vriendOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron
[ Bericht 1% gewijzigd door Leandra op 04-10-2017 20:36:23 ]
Je loopt daar graag, of niet?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:18 schreef EternalNow het volgende:
Ik ben nu de route aan het aflopen die ze gefietst heeft. Dat bospad zelf waar kleding is gevonden, is uiteraard afgesloten. Daar kom ik ook niet. Gewoon de normale wegen aflopen en kijken of er iets opvallends is.
Nou je gelooft het niet maar ik begon met lopen daar op de Hobbemalaan, straat parallel aan dat bospad en grenzend aan dat bos, en ik werd al na een paar minuten geconfronteerd met een man die bedreigend naar me deed. Heel roepen naar mij: wat is jouw probleem wat is jouw probleem? Fuck you fuck you!
Steeds omdraaien en kijken en dan verder lopen.
Heb dit gelijk aan de politie gemeld ergens verderop in dat gebied. Is waarschijnlijk een bekende bij hun die uit een richting komt daar. Ze lieten een foto zien van de achterkant van een man en die leek er wel erg op.
Maargoed toch voor de zekerheid een melding gemaakt.
En gelijk de indruk dat het een vreemde omgeving is daar. Als zulke mensen daar gewoon rondlopen. Natuurlijk moet ik geen conclusies trekken maar wel interessant om erover na te denken.
Goed, ik loop nog een tijdje door. Echt bizar te weten dat ze hier (waarschijnlijk) voor het laatst gefietst heeft. Wat is er met haar gebeurd...
Echt hequote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:37 schreef Fluffypinkcupcake het volgende:
[..]
Je loopt daar graag, of niet?
Gewoon zomaar, doen veel users in dit topic. Om 5 uur 's middags. Terwijl ze 's avonds op een trouwfeestje werd verwacht. En zulk goed weer was het niet. Het was ook nog eens niet hartje zomer. En ze deed het alleen.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:40 schreef Blue_note het volgende:
Wat was eigenlijk de reden voor de fietstocht?
Wist niemand dat?
Gewoon zomaar?
Combinatie fietstocht vanaf 17.00, 's avonds bruiloft en slechte weer vind ik ook raar.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gewoon zomaar, doen veel users in dit topic. Om 5 uur 's middags. Terwijl ze 's avonds op een trouwfeestje werd verwacht. En zulk goed weer was het niet. Het was ook nog eens niet hartje zomer. En ze deed het alleen.
Als ik dat zo zie op bovenstaand kaartje ongeveer 2 uur drie kwartier? Of iets langer.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:43 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Combinatie fietstocht vanaf 17.00, 's avonds bruiloft en slechte weer vind ik ook raar.
Hoeveel tijd zou het normaal kosten om de tocht te maken?
Precies, dat is ook heel raar. Als je 's avonds een bruiloft hebt, ben je uren bezig met optutten en jurken dichtsnoeren.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:43 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Combinatie fietstocht vanaf 17.00, 's avonds bruiloft en slechte weer vind ik ook raar.
Al met al zal haar tocht een dikke 60 km zijn geweest (53,2 km fietsroute plus afstand huis begin/eind route)quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:43 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Heb toen ik 18 was vaker spontaan de fiets gepakt is gewoon fijn om je hoofd mee leeg te maken.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gewoon zomaar, doen veel users in dit topic. Om 5 uur 's middags. Terwijl ze 's avonds op een trouwfeestje werd verwacht. En zulk goed weer was het niet. Het was ook nog eens niet hartje zomer. En ze deed het alleen.
Hou maar op. Is onbegrijpelijk voor sommige mensen.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:45 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Heb toen ik 18 was vaker spontaan de fiets gepakt is gewoon fijn om je hoofd mee leeg te maken.
Ja, ik toen ik 38 was ook, maar dan meestal niet op de druilerige vrijdag om 5 uur 's middags, maar een zonnige dag in de zomer rond het middag uur. En ik ben een gozer, dus loop sws niet veel gevaar.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:45 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Heb toen ik 18 was vaker spontaan de fiets gepakt is gewoon fijn om je hoofd mee leeg te maken.
Nee, je hebt voor een feestje minimaal 4 uur haar en make-up nodig.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:47 schreef Messina het volgende:
[..]
Hou maar op. Is onbegrijpelijk voor sommige mensen.
En dat sommige vrouwen zich in een jurk hijsen, wat mascara op doet en klaar zijn is al helemáááál iets dat niet bestaat.
Zou toch een burgerzoekactie doen, wel eerst melden dan.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:47 schreef Tonyvanheemschut het volgende:
https://www.ad.nl/dossier(...)e-faber-af~a844014b/
ME breekt zoekactie naar Anne Faber af
Ik, zo'n user die in de herfst en schemer alleen een fiets/wandeltochtje maakt, vind de afstand van de gekozen route ook wel lang hoor gezien haar afspraak in de avond.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Whut?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, en je hebt voor een feestje minimaal 4 uur haar en make-up nodig.
Zoveel tijd heeft het niet eens gekost toen ik zelf trouwde.
"Zoekactie ME in Huis ter Heide voorbij. Anne Faber daar, zoals politie verwachtte, niet gevonden. Politie wilde daar zekerheid over hebben."twitter:RikReporter twitterde op woensdag 04-10-2017 om 18:46:29Zoekactie ME in Huis ter Heide voorbij. Anne Faber daar, zoals politie verwachtte, niet gevonden. Politie wilde daa… https://t.co/KQ2Dg9EBfX reageer retweet
Die fiets van haar is zoeen opoefiets met een rek voorop. Niet bepaald een fiets voor iemand die graag lange tochtjes fietstquote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:45 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Als je goed wat lucht in je banden hebt is er op bijna elke fiets wel goed te fietsen. Aangenaam is weer een ander verhaal.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:51 schreef velden het volgende:
[..]
Die fiets van haar is zoeen opoefiets met een rek voorop. Niet bepaald een fiets voor iemand die graag lange tochtjes fietst
Die rijden wel goed hoor tegenwoordig, dat is het niet echt.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:51 schreef velden het volgende:
[..]
Die fiets van haar is zoeen opoefiets met een rek voorop. Niet bepaald een fiets voor iemand die graag lange tochtjes fietst
Ik deed 't anders ook op m'n 100 euro fietsje.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:51 schreef velden het volgende:
[..]
Onzin. Heb jarenlang op een brakke stadsfiets lange tochten gemaakt voordat ik een racefiets kochtquote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:51 schreef velden het volgende:
[..]
Ergens zag je dit nieuws al aankomen, maar...pfff...quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:50 schreef Stupidisco het volgende:
"Zoekactie ME in Huis ter Heide voorbij. Anne Faber daar, zoals politie verwachtte, niet gevonden. Politie wilde daar zekerheid over hebben."twitter:RikReporter twitterde op woensdag 04-10-2017 om 18:46:29Zoekactie ME in Huis ter Heide voorbij. Anne Faber daar, zoals politie verwachtte, niet gevonden. Politie wilde daa… https://t.co/KQ2Dg9EBfX reageer retweet
Fietsen waren toen nog niet echt duur, denk? De prijs van fietsen, ze werden ook veel beter, is ongeveer 25 jaar geleden ineens de lucht in gegaan. Had nog 20 jaar geleden een tweedehands gekocht, was ook al 600 gulden toen ineens.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:52 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik deed 't anders ook op m'n 100 euro fietsje.
Ik zou het nú niet graag meer doen, maar goed, toen was ik haar leeftijd en hadden we weinig te besteden, zeker niet genoeg voor een goede fiets in ieder geval
Berkenlaantje zijn ook allemaal parkeerplaatsen bij in de buurt.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:54 schreef Tonyvanheemschut het volgende:
Dat paadje langs het spoor, daar waar haar telefoon uitviel zag er creepy uit..
Ja, meestal zijn vrouwen daar wel beduusd om (behalve hier op FOK! wrs in dit topic). Terecht ook wrs.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:54 schreef zomer86 het volgende:
Het enige wat ik vreemd vind is dat je zin hebt om in het donker over die ongure bospaadjes te fietsen.
Die snap ik ook nietquote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:54 schreef zomer86 het volgende:
Het enige wat ik vreemd vind is dat je zin hebt om in het donker over die ongure bospaadjes te fietsen.
Ja, had ik meteen al, dat het ietwat vreemd is. Maar ja, het kan wel natuurlijk, soms doen mensen gewoon vreemde dingen ook.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:57 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
Een fietstochtje "om je hoofd leeg te maken" versus:
- een enorm lange route die 3-4 uur duurt
- slecht weer (op komst)
- een afspraak staan waar je tijd voor nodig hebt om voor te bereiden (wellicht geen 4 uur, maar toch zeker een tijd om goed voor de dag te komen op een bruiloftsfeest)
Het is de combinatie die het ongeloofwaardig maakt.
Die vriend van haar weet alles.. Onguur individu!!quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:57 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
- slecht weer (op komst)
- een afspraak staan waar je tijd voor nodig hebt om voor te bereiden (wellicht geen 4 uur, maar toch zeker een tijd om goed voor de dag te komen op een bruiloftsfeest)
Die afspraak vrijdagavond is nog altijd onduidelijk. Weinig media die daar uberhaupt over bericht hebben.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:57 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
- slecht weer (op komst)
Niks mis met een route van 3-4 uurquote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:57 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
- slecht weer (op komst)
We weten toch niet of ze een tochtje maakte om haar hoofd leeg te maken? Misschien had ze wel een hele goede reden om dat eind te fietsen.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:57 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
- slecht weer (op komst)
Ik heb het over euro, dus dat kan nooit 25 jaar geleden zijn eh!quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Fietsen waren toen nog niet echt duur, denk? De prijs van fietsen, ze werden ook veel beter, is ongeveer 25 jaar geleden ineens de lucht in gegaan. Had nog 20 jaar geleden een tweedehands gekocht, was ook al 600 gulden toen ineens.
Dit is wel een moderne hoor, volgens mij, en die rijden wel lekker.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:00 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik heb het over euro, dus dat kan nooit 25 jaar geleden zijn eh!
Is zo'n 10 a 12 jaar geleden gok ik zo. Fietsen met versnellingen en een beetje vering kost toch een stuk meer dan een gewone opoefiets.
Er is ook niks mis met een goedkopere fiets vaak. Maar enig luxe hoef je niet te verwachten :p
Haar afspraak van zaterdagavond, in Amsterdam, is de enige afspraak die verschillende keren voorbij gekomen is.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:59 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Die afspraak vrijdagavond is nog altijd onduidelijk. Weinig media die daar uberhaupt over bericht hebben.
Dat het in de OP staat wil nog niet zeggen dat het klopt.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:04 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
In de OP staat:
De vrouw vertrok vrijdagavond op de fiets vanuit Rijnsweerd en stuurde om 18.50 uur een whatsappberichtje aan haar vriend dat ze onderweg was ter hoogte Hollandse Rading. Anne zou later op de avond naar een bruiloft in Nieuwegein gaan, maar is daar nooit aangekomen.
Ze zou naar haar vriend gaan (ook in Utrecht, maar waar?) en dan samen naar die bruiloft? Dan lag die jurk bij haar vriend of nam ze die mee in de regen in een rugzakje?
Helemaal naar Soest fietsen om van Rijnsweerd naar ..., Utrecht te gaan is maar een heul klein beetje om.
En op geen enkele andere site is deze informatie te vinden.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:04 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
In de OP staat:
Ze zou naar haar vriend gaan (ook in Utrecht, maar waar?) en dan samen naar die bruiloft? Dan lag die jurk bij haar vriend of nam ze die mee in de regen in een rugzakje?
Helemaal naar Soest fietsen om van Rijnsweerd naar ..., Utrecht te gaan is maar een heul klein beetje om.
Ja leuk, maar heb jij informatie dan dat dat compleet verzonnen is ofzo?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:04 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Dat het in de OP staat wil nog niet zeggen dat het klopt.
Haar vriend was schijnbaar al op die bruiloft.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:04 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
In de OP staat:
Mijn M*kk**tje bleeb**zegt: of z'n zaakje eraf snijden. Ze is verder heel lief hoor ! Mijn trui is al weer een stuk verder afgekomen vandaagquote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:43 schreef Joppiez het volgende:
Woon er vlakbij. Erg ongemakkelijk dat je hier blijkbaar (weer) zo'n zieke kerel heb rondlopen. Je zou eigenlijk gewoon een legioen met vrouwen moeten hebben die s'avonds op pad gaan en als ze worden aangevallen gewoon zo'n verkrachter gelijk een kogel door de kop kunnen jagen.
In die omgeving worden wel vaker vrouwen lastiggevallen door asielschooiers;quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:00 schreef EternalNow het volgende:
[..]
Het was een buitenlander. Maar voegt niet veel toe op zichzelf.
Dit soort geintjes moet je niet maken hè in een topic zoals dit. Ik kan er nog wel om lachen, maar er zitten hier mensen die alles heel serieus opvatten hoor.quote:
Het onweerde niet.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:04 schreef Voordeurnaasthuis het volgende:
Hoe langer ze niet gevonden wordt, ondanks grootschalige zoekacties, hoe meer ik persoonlijk het gevoel heb dat ze nog wel leeft.
Een lustmoord, wat het eigenlijk wel geweest moet zijn in het geval van moord, wordt echt niet zo goed doordacht. Na afloop zal een dader waarschijnlijk half in paniek van het bewijs af moeten zien te komen en bovendien in het pikkedonker, tenzij diegene heel veel tijd heeft gekregen dit op een later moment nog te doen omdat de politie ver uit de richting zocht, lijkt het me onwaarschijnlijk dat de dader zo weinig sporen heeft achtergelaten.
Persoonlijk lijkt het me het waarschijnlijkst dat ze al dan niet vrijwillig met fiets en al bij iemand in de auto is gestapt. Rond de tijd van haar verdwijning onweerde het stevig, ze kan ook best bang zijn geweest en daarom normale tegenzin om bij een vreemde in te stappen aan de kant hebben gezet (of ze is gedwongen).
Misschien klinkt het niet als de meest voor de hand liggende verklaring, maar er zijn zat ontvoeringscases geweest, en dan weten we eigenlijk alleen van opgeloste als Natascha Kampusch, er zullen ongetwijfeld ontvoerde mensen zijn die nog steeds gewoon als 'vermist' te boek staan.
Overigens is relatief dichtbij, in Austerlitz, 3 jaar geleden een man ook zomaar vermist geraakt, waar ze zijn auto met sleutel in het contact hebben gevonden, ook die moet haast wel door iemand mee zijn genomen in z'n auto (waar heen dan ook en om welk doel dan ook).
Dag-gast idd.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Haar vriend was schijnbaar al op die bruiloft.
Waar lees je dat?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dag-gast idd.
Zij was slechts feest-gast.
Leuk stel.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wie zegt dat? Die vriend had een diner. Maar nergens staat toch dat ie op die bruiloft was? als daggast nog wel zoals ik mensen hier heb zien zeggen.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
quote:Politie ’negeert’ azc bij Soesterberg in onderzoek Anne Faber
De politie heeft in het kader van de zoektocht naar Anne Faber nog geen poolshoogte genomen bij het asielzoekerscentrum (azc) bij Soesterberg. Dat meldt een woordvoerster van het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) desgevraagd.
Op sociale media wijzen mensen erop dat azc Zeist aan de Kampweg bij Soesterberg wel erg dicht ligt bij de vindplaats van kleding van de vermiste 25-jarige Utrechtse. Ook wordt de link gelegd met incidenten vorig jaar. Toen viel een destijds negentienjarige asielzoeker vrouwen lastig in het bos bij zorginstelling Abrona, in dezelfde omgeving.
Het azc ligt op zo’n twintig minuten fietsen (kleine vijf kilometer) van het stille fietspad bij Huis ter Heide waar de jas en andere kleding die mogelijk van Anne is werd gevonden. Overigens kan het COA zich wel voorstellen dat de politie contact opneemt. ,,In zo’n geval als dit wil je álles checken. Als ze maar gevonden wordt. Ik heb zelf een dochter in Utrecht in die leeftijd’’, zegt de woordvoerster.
Vind ik een goede opmerkingquote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:44 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
Waar is ze vertrokken? Waar hoort A op dat kaartje?
En waarom is die route van De Bilt naar Hollandsche Rading ingetekend? Die is toch nooit bewezen?
Laatste lijkt me onlogisch aangezien ze gewoon met hem zat te appen en selfies stuurdequote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:07 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
[..]
Leuk stel.
Maar dan moet ze zich dus thuis, in Rijnsweerd optutten en aankleden. En dan (met de bus?, tram?) naar Nieuwegein. Dat duurt gauw een uurtje.
Ruzie met haar vriend en gedacht "donder op met die bruiloft"?
Ja, die is dankzij Poepz0r opgepakt. Morgenochtend gaat hij tegen de muur.quote:
O, maar dat had ik wel begrepen, aangezien hij daar dus ook al was. En zij zou dan naar het feest komen hence feest-gast.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daar gaan we vanuit, dat staat niet vast.
Geen bruiloft?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:08 schreef zomer86 het volgende:
Die bruiloft is gewoon bullshit en in Google News ook helemaal nergens terug te vinden.
https://www.google.nl/sea(...)w=1440&bih=692&dpr=2
Misschien een woordenwisseling gehad en even willen uitblazen.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Niet 1 bron in Google News heeft het over een bruiloft, lijkt me genoeg bewijs.quote:
Moet ik bronnen aanleveren van dingen die andere mensen beweren?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:05 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
[..]
Ja leuk, maar heb jij informatie dan dat dat compleet verzonnen is ofzo?
Ik denk dat ook wel, dat ze ontvoerd is. Dat haar spullen daar in dat bos zijn en zijzelf niet zegt al veel. Er zijn nog andere verklaringen maar die zijn steeds lastiger voor te stellen. Occam's razor.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:04 schreef Voordeurnaasthuis het volgende:
Hoe langer ze niet gevonden wordt, ondanks grootschalige zoekacties, hoe meer ik persoonlijk het gevoel heb dat ze nog wel leeft.
Een lustmoord, wat het eigenlijk wel geweest moet zijn in het geval van moord, wordt echt niet zo goed doordacht. Na afloop zal een dader waarschijnlijk half in paniek van het bewijs af moeten zien te komen en bovendien in het pikkedonker, tenzij diegene heel veel tijd heeft gekregen dit op een later moment nog te doen omdat de politie ver uit de richting zocht, lijkt het me onwaarschijnlijk dat de dader zo weinig sporen heeft achtergelaten.
Persoonlijk lijkt het me het waarschijnlijkst dat ze al dan niet vrijwillig met fiets en al bij iemand in de auto is gestapt. Rond de tijd van haar verdwijning onweerde het stevig, ze kan ook best bang zijn geweest en daarom normale tegenzin om bij een vreemde in te stappen aan de kant hebben gezet (of ze is gedwongen).
Misschien klinkt het niet als de meest voor de hand liggende verklaring, maar er zijn zat ontvoeringscases geweest, en dan weten we eigenlijk alleen van opgeloste als Natascha Kampusch, er zullen ongetwijfeld ontvoerde mensen zijn die nog steeds gewoon als 'vermist' te boek staan.
Overigens is relatief dichtbij, in Austerlitz, 3 jaar geleden een man ook zomaar vermist geraakt, waar ze zijn auto met sleutel in het contact hebben gevonden, ook die moet haast wel door iemand mee zijn genomen in z'n auto (waar heen dan ook en om welk doel dan ook).
https://www.duic.nl/algemeen/vermist-anne-faber-25-uit-utrecht/quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:08 schreef zomer86 het volgende:
Die bruiloft is gewoon bullshit en in Google News ook helemaal nergens terug te vinden. Wie komt er nu rond 21:00 thuis om daarna naar een bruiloft te gaan.
https://www.google.nl/sea(...)w=1440&bih=692&dpr=2
Zegt hij.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:08 schreef Maraca het volgende:
[..]
Laatste lijkt me onlogisch aangezien ze gewoon met hem zat te appen en selfies stuurde
In een reconstructie van RTL Nieuws hebben ze het alleen over afspraak op zaterdag in Amsterdam. Niks over een bruiloft of een andere afspraak vrijdagavondquote:
Vreemd hoor.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:10 schreef Maraca het volgende:
[..]
In een reconstructie van RTL Nieuws hebben ze het alleen over afspraak op zaterdag in Amsterdam. Niks over een bruiloft of een andere afspraak vrijdagavond
Feestje is toch iets anders dan een bruiloft, daar zou je om 10/11 ook nog heen kunnen gaan, maar duic is de enige bron.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:10 schreef Messina het volgende:
[..]
https://www.duic.nl/algemeen/vermist-anne-faber-25-uit-utrecht/
Feestje keyword
Je hoeft helemaal niks, dit is een forumpje, geen politie-onderzoek.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:09 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Moet ik bronnen aanleveren van dingen die andere mensen beweren?
Ja, jij bent er ook, zie ik idd.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:10 schreef Kim-Holland het volgende:
Het uurtje vrijetijdsbesteding na het diner is ook weer aangebroken, zie ik..
Stel dat ze bij iemand de auto in is gestapt. Waarom liggen dan spullen van haar in het bos bij Huis ter Heide (langs de route die ze sowieso wilde uitfietsen)?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:04 schreef Voordeurnaasthuis het volgende:
quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:10 schreef Kim-Holland het volgende:
Het uurtje vrijetijdsbesteding na het diner is ook weer aangebroken, zie ik..
Ik link alleen maar, heb het niet geschrevenquote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:11 schreef zomer86 het volgende:
[..]
Feestje is toch iets anders dan een bruiloft, daar zou je om 10/11 ook nog heen kunnen gaan, maar duic is de enige bron.
quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, je hebt voor een feestje minimaal 4 uur haar en make-up nodig.
Zoveel tijd heeft het niet eens gekost toen ik zelf trouwde.
Het is gewoon een feit dat er in die omgeving al vaker vrouwen zijn lastiggevallen door de plaatselijke asielschooiers:quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:13 schreef Physsic het volgende:
[..]
Wat een kansloos artikel en de kop is nog erger.
Nou, het was nog een behoorlijk ingewikkeld kapsel en ik had meer make-up op dan normaal in een jaar.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ze verduidelijkt dat dan weer niet hè....
Dat was er één. Erg genoeg, maar je praat in meervoud.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:16 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Het is gewoon een feit dat er in die omgeving al vaker vrouwen zijn lastiggevallen door de plaatselijke asielschooiers:
Bewoner AZC valt vrouwen lastig in bos Zeist
Niet dat het zinvol is hetzelfde artikel te blijven herhalen hè.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:16 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Het is gewoon een feit dat er in die omgeving al vaker vrouwen zijn lastiggevallen door de plaatselijke asielschooiers:
Bewoner AZC valt vrouwen lastig in bos Zeist
quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, het was nog een behoorlijk ingewikkeld kapsel en ik had meer make-up op dan normaal in een jaar.
Weet niemand, politie schijnt al gezocht te hebben op het Berkenlaantje.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:17 schreef theDutcher het volgende:
Tenzij ik iets heb gemist, waarom zoekt er nog niemand op de locatie waar haar telefoon voor het laatst signaal heeft gehad?
Geen idee, wat mij betreft is de hele route vanaf de Biltseweg zoekterrein.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:17 schreef theDutcher het volgende:
Tenzij ik iets heb gemist, waarom zoekt er nog niemand op de locatie waar haar telefoon voor het laatst signaal heeft gehad?
Hm, OK.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:19 schreef zomer86 het volgende:
[..]
Weet niemand, politie schijnt al gezocht te hebben op het Berkenlaantje.
Mee eens.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geen idee, wat mij betreft is de hele route vanaf de Biltseweg zoekterrein.
Heeft de politie hier niets verder over gezegd? Zulke feiten zullen zij weten, de burgers niet (Snap ik helemaal, maar zou nuttig zijn om te weten, met wie afspraak? Op welke tijd?)quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:59 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Die afspraak vrijdagavond is nog altijd onduidelijk. Weinig media die daar uberhaupt over bericht hebben.
Ik bedenk me nu dat het opzich wel kan. Mogelijk scenario: Ze is bij Soest opgepikt. Degene vraagt wat ze van plan was en wat haar eindbestemming is. Vervolgens slaat hij haar knockout en stopt op de Amersfoortseweg daar langs het bos om wat spullen van haar weg te gooien om verwarring te zaaien.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:04 schreef Voordeurnaasthuis het volgende:
Dan heb je natuurlijk twee scenario's:quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:12 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Stel dat ze bij iemand de auto in is gestapt. Waarom liggen dan spullen van haar in het bos bij Huis ter Heide (langs de route die ze sowieso wilde uitfietsen)?
Ze moet dan in het bos onder dwang naar een auto/bus zijn geleid met haar fiets. Maar dat lijkt me toch wel erg onwaarschijnlijk omdat het nogal veel nieuwe vragen oproept.
Waarom zou je die jas niet in een kliko gooien dan?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:23 schreef zomer86 het volgende:
Het kan natuurlijk ook veel eerder zijn gebeurd. Gepakt op een andere plaats, dader heeft haar jas meegenomen om te kijken naar portemonnees/telefoon, telefoon gevonden en uitgeschakeld, daarna de jas weggegooid.
Of dat inderdaadquote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:22 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik bedenk me nu dat het opzich wel kan. Mogelijk scenario: Ze is bij Soest opgepikt. Degene vraagt wat ze van plan was en wat haar eindbestemming is. Vervolgens slaat hij haar knockout en stopt op de Amersfoortseweg daar langs het bos om wat spullen van haar weg te gooien om verwarring te zaaien.
Waarom zou je een vrouw van haar fiets trekken?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Waarom zou je die jas niet in een kliko gooien dan?
Apart inderdaad.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, hallo zeg, zijn allerlei gedepriveerde lui die dat doen toch?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:25 schreef zomer86 het volgende:
[..]
Waarom zou je een vrouw van haar fiets trekken?
Ik probeer ermee te zeggen, dat niet altijd alles is uit te leggen. Misschien zou het zijn opgevallen dat iemand met een vrouwenjas aan het rondfietsen is.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, hallo zeg, zijn allerlei gedepriveerde lui die dat doen toch?
Terzijde: "Ze was rond half 5 begonnen aan een urenlange fietstocht". Ik vind dat een gekke zin. Zei ze voordat ze vertrok om half 5: ik ga een urenlange fietstocht maken? Tegen die gozer van haar?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:27 schreef zomer86 het volgende:
[..]
Ik probeer ermee te zeggen, dat niet altijd alles is uit te leggen. Misschien zou het zijn opgevallen dat iemand met een vrouwenjas aan het rondfietsen is.
Die vriend rept ook met geen woord over een bruiloft of feestje, dus misschien kan dat uit de OP worden geschrapt.
[ afbeelding ]
Maar waar dan?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:30 schreef theDutcher het volgende:
Ik begrijp dat er per dienst maar een x-aantal poppetjes van de politie beschikbaar zijn voor dit onderzoek, en dat ze alles doen wat in hun macht ligt, maar zoals iemand in een vorig deel al opperde, lijkt me dit een mooi moment om alle militairen uit de sportschool te fluiten en hun te laten helpen speuren...
Dit klopt ook niet met de rest:quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:27 schreef zomer86 het volgende:
[..]
Ik probeer ermee te zeggen, dat niet altijd alles is uit te leggen. Misschien zou het zijn opgevallen dat iemand met een vrouwenjas aan het rondfietsen is.
Die vriend rept ook met geen woord over een bruiloft of feestje, dus misschien kan dat uit de OP worden geschrapt.
[ afbeelding ]
Ik denk dat hij dat zegt op de basis van alle huidige informatie. Ik heb geen flauw idee of ze dit direct tegen hem heeft gezegd.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Terzijde: Ze was rond half 5 begonnen aan een urenlange fietstocht. Ik vind dat een gekke zin. Zei ze voordat ze vertrok om half 5: ik ga een urenlange fietstocht maken? Tegen die gozer van haar?
Elders? Moet ie 24-7 aan z'n vriendin hangen? Doe jij dat?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:32 schreef Ryan3 het volgende:
Als het nou toch niet zo is dat die gozer van haar op een trouwfeest zat als dag-gast, waar zat-ie dan wel?
ja, beter verwoordquote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:57 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
- slecht weer (op komst)
"Ze zou weer bij mij thuis terug komen"quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:32 schreef Ryan3 het volgende:
Als het nou toch niet zo is dat die gozer van haar op een trouwfeest zat als dag-gast, waar zat-ie dan wel?
Die van mij is weggelopen dus eh... maar daarvoor wist ik altijd wel waar ze was en ze zei nooit tegen mij om half 5 's middags op een doordeweekse dag: ik ga een urenlange fietstocht maken iig. Dan zou ik dit hebben --->quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:33 schreef Q. het volgende:
[..]
Elders? Moet ie 24-7 aan z'n vriendin hangen? Doe jij dat?
Om te beginnen de, naar alle waarschijnlijkheid, gefietse route en alles wat daar tussen zit.quote:
Niet iedereen is hetzelfde en het is toch ook geen hartje winter.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die van mij is weggelopen dus eh... maar daarvoor wist ik altijd wel waar ze was en ze zei nooit tegen mij om half 5 's middags op een doordeweekse dag: ik ga een urenlange fietstocht maken iig. Dan zou ik dit hebben --->.
.
.
Okee, dus waar was die gozer dan tijdens het gehele gebeuren...?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:34 schreef zomer86 het volgende:
[..]
"Ze zou weer bij mij thuis terug komen"
Er is geen feest of bruiloft. Haar volgende afspraak was pas op zaterdag.
Thuis?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Okee, dus waar was die gozer dan tijdens het gehele gebeuren...?
Nee, maar alle gekkigheid op ene stokje, het is gewoon vreemd.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:36 schreef zomer86 het volgende:
[..]
Niet iedereen is hetzelfde en het is toch ook geen hartje winter.
Welke denk je aan EternalNow? (Oprechte vraag) Dat zij zelf haar kleren heeft gewisseld voor een ander setje kleding en de kleren weggegooid heeft als dwaalspoor, om tijd te kopen, en dat ze in een auto is gestapt vrijwillig bij iemand en de grens over is nu? De politie sprak erover dat de toestand waarin de kleding werd gevonden dat dat vreemd was, maar wat er vreemd aan was, daar stopte de informatie...Heel ver gezocht, geef ik toe, maar,..is het uit te sluiten?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:09 schreef EternalNow het volgende:
[..]
Ik denk dat ook wel, dat ze ontvoerd is. Dat haar spullen daar in dat bos zijn en zijzelf niet zegt al veel. Er zijn nog andere verklaringen maar die zijn steeds lastiger voor te stellen. Occam's razor.
Waarom niet? Vooral in NL waar het weer bij elke scheet veranderd.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:32 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
[..]
Waarom neem je "een luxe zonnebril" mee op een regenachtige namiddag?
Ik ook, maar da's geen luxe zonnebril.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:38 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Waarom niet? Vooral in NL waar het weer bij elke scheet veranderd.
Zelf slaap ik zowat met mijn zonnebril. Zou nooit zonder op pad gaan, zoals mensen niet zonder hun mobiel buiten de deur komen. Maar dat terzijde.
quote:„Uit de gegevens lijkt het er nu op dat Anne de fietsroute 115802 heeft gefietst van Soest (nummer 64) richting De Bilt, mogelijk op weg naar huis. Dit is op vrijdag 29 september tussen ongeveer 19.00 en 20.30 uur. Na een aantal telefonische berichten is er na 19.06 uur niets meer van haar gehoord. Het laatste signaal dat we van haar telefoon hebben ontvangen is van iets voor 19.30 uur, ten zuidwesten van Soest”, meldt de politie in een persbericht.
https://www.telegraaf.nl/(...)elijk-van-anne-faber
Wat was dat dan voor een diner en waarom ging meideke niet mee?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, om 19.00 waarschijnlijk wel.
[ afbeelding ]
Luxe betekent niet voor iedereen een dure bril..quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:40 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
[..]
Ik ook, maar da's geen luxe zonnebril.
Maar goed:
[..]
Op sterkte wel.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:42 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Luxe betekent niet voor iedereen een dure bril..
Dat zegt hij toch ook niet?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:41 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
Hoe kan die vriend nou zeggen dat die selfie om 18:15 is verstuurd als ie een screenshot upload dat duidelijk 18:50 aangeeft?
Hoe komt de pliesie bij 19:06.
Vaag weer allemaal.
Het is vaag aan het worden.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:42 schreef Blue_note het volgende:
Wel toevallig dat hij weer appt wanneer ze geen ontvangst meer heeft/ verdwenen is.
Ik bedoel oprecht toeval..
Ah mon ami, vous n'aimez pas les petites cellules grises hein?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:43 schreef Infection het volgende:
Man man man, wat een figuren in dit topic weer. Denken dat ze het allemaal beter weten dan de politie.
Elementary, my dear Watson.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:43 schreef Infection het volgende:
Man man man, wat een figuren in dit topic weer. Denken dat ze het allemaal beter weten dan de politie.
Als je bij een diner zit ga je toch niet de hele tijd op je telefoon zitten kijken?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:42 schreef Blue_note het volgende:
Wel toevallig dat hij weer appt wanneer ze geen ontvangst meer heeft/ verdwenen is.
Ik bedoel oprecht toeval..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |