Foto's: https://www.facebook.com/nathanfidder/posts/10155756692388622quote:De Utrechtse Anne Faber (25) is sinds vrijdagavond 19.00 uur vermist. Dat laten haar vrienden aan DUIC weten. Ook de politie heeft een vermissingsbericht gepubliceerd.
De vrouw vertrok vrijdagavond op de fiets vanuit Rijnsweerd en stuurde om 18.50 uur een whatsappberichtje aan haar vriend dat ze onderweg was ter hoogte Hollandse Rading. Anne zou later op de avond naar een bruiloft in Nieuwegein gaan, maar is daar nooit aangekomen.
Vrienden en familie zijn een grote zoektocht gestart, onder andere in en om Hollandse Rading, maar die heeft tot nu toe nog niets opgeleverd. Ze zijn ongerust en hebben de recherche ingeschakeld. “We proberen overal zo veel mogelijk berichten te plaatsen, zodat iedereen meezoekt”, vertelt Anna Steenmeijer, een goede vriendin van Anne. Het is haar vrienden en familie onduidelijk waarom ze onderweg was naar Hollandsche Rading.
Anne heeft blond haar, blauwe ogen en droeg op de avond van haar verdwijning een groene parka. Ze is ongeveer 1,70 meter lang en heeft een zwarte omafiets met een bagagedrager voorop. Mensen die het meisje ergens hebben zien rijden, wordt verzocht contact op te nemen met de politie of de familie.
update- 14:44 De zoektocht naar de vermiste Anne is gestopt.quote:Op zondag 1 oktober 2017 20:12 schreef Stupidisco het volgende:
Politie onderzoekt vermissing van Anne Faber
Utrecht / Baarn - Sinds vrijdagavond 29 september is de 25-jarige Anne Faber vermist. De politie is een opsporingsonderzoek gestart en zoekt getuigen.
Anne is op 29 september weggegaan op een zwarte opoefiets van het merk en type Batavus Old Dutch met voorop een rekje. Een opvallend detail is dat de fiets handremmen heeft. Het was noodweer die avond; rond 18.40 uur begonnen de eerste buien en het heeft daarna ook geonweerd. Volgens het KNMI was het die avond zelfs gevaarlijk weer. Rond 18.50 uur maakte Anne nog een selfie in de regen die ze verstuurde via WhatsApp. Uit onderzoek blijkt dat deze foto genomen is op de hoek van de Amsterdamsestraatweg met de Hilversumsestraatweg in Baarn. Zowel de tactische recherche als de forensische opsporing zet alles op alles om Anne te vinden. Zo is er een politiehelikopter ingezet om te kijken of er door middel van warmtebeelden haar verblijfplaats te achterhalen is, wordt er gesproken met getuigen en bekenden van Anne en worden telefoongegevens bekeken. Ook worden tips nagelopen die onder andere binnekomen via de opsporingstiplijn. Vooralsnog is er nog geen duidelijkheid over wat Anne is overkomen en waar zij nu is. Een groot rechercheteam werkt aan de zaak.
Op zondagavond 1 oktober werd een zoekactie gestart in een zoekgebied rondom haar laatst bekende locatie (de plek waar de selfie is gemaakt). Deze zoekactie is bewust nog voor het donker van start gegaan. Helaas is nog niets van Anne vernomen en er alle scenario’s worden opengehouden.
Bron: Politie
SPOILER: laatste apps Anne & vriendOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron
[ Bericht 1% gewijzigd door Leandra op 04-10-2017 20:36:23 ]
Je loopt daar graag, of niet?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:18 schreef EternalNow het volgende:
Ik ben nu de route aan het aflopen die ze gefietst heeft. Dat bospad zelf waar kleding is gevonden, is uiteraard afgesloten. Daar kom ik ook niet. Gewoon de normale wegen aflopen en kijken of er iets opvallends is.
Nou je gelooft het niet maar ik begon met lopen daar op de Hobbemalaan, straat parallel aan dat bospad en grenzend aan dat bos, en ik werd al na een paar minuten geconfronteerd met een man die bedreigend naar me deed. Heel roepen naar mij: wat is jouw probleem wat is jouw probleem? Fuck you fuck you!
Steeds omdraaien en kijken en dan verder lopen.
Heb dit gelijk aan de politie gemeld ergens verderop in dat gebied. Is waarschijnlijk een bekende bij hun die uit een richting komt daar. Ze lieten een foto zien van de achterkant van een man en die leek er wel erg op.
Maargoed toch voor de zekerheid een melding gemaakt.
En gelijk de indruk dat het een vreemde omgeving is daar. Als zulke mensen daar gewoon rondlopen. Natuurlijk moet ik geen conclusies trekken maar wel interessant om erover na te denken.
Goed, ik loop nog een tijdje door. Echt bizar te weten dat ze hier (waarschijnlijk) voor het laatst gefietst heeft. Wat is er met haar gebeurd...
Echt hequote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:37 schreef Fluffypinkcupcake het volgende:
[..]
Je loopt daar graag, of niet?
Gewoon zomaar, doen veel users in dit topic. Om 5 uur 's middags. Terwijl ze 's avonds op een trouwfeestje werd verwacht. En zulk goed weer was het niet. Het was ook nog eens niet hartje zomer. En ze deed het alleen.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:40 schreef Blue_note het volgende:
Wat was eigenlijk de reden voor de fietstocht?
Wist niemand dat?
Gewoon zomaar?
Combinatie fietstocht vanaf 17.00, 's avonds bruiloft en slechte weer vind ik ook raar.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gewoon zomaar, doen veel users in dit topic. Om 5 uur 's middags. Terwijl ze 's avonds op een trouwfeestje werd verwacht. En zulk goed weer was het niet. Het was ook nog eens niet hartje zomer. En ze deed het alleen.
Als ik dat zo zie op bovenstaand kaartje ongeveer 2 uur drie kwartier? Of iets langer.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:43 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Combinatie fietstocht vanaf 17.00, 's avonds bruiloft en slechte weer vind ik ook raar.
Hoeveel tijd zou het normaal kosten om de tocht te maken?
Precies, dat is ook heel raar. Als je 's avonds een bruiloft hebt, ben je uren bezig met optutten en jurken dichtsnoeren.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:43 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Combinatie fietstocht vanaf 17.00, 's avonds bruiloft en slechte weer vind ik ook raar.
Al met al zal haar tocht een dikke 60 km zijn geweest (53,2 km fietsroute plus afstand huis begin/eind route)quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:43 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Heb toen ik 18 was vaker spontaan de fiets gepakt is gewoon fijn om je hoofd mee leeg te maken.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gewoon zomaar, doen veel users in dit topic. Om 5 uur 's middags. Terwijl ze 's avonds op een trouwfeestje werd verwacht. En zulk goed weer was het niet. Het was ook nog eens niet hartje zomer. En ze deed het alleen.
Hou maar op. Is onbegrijpelijk voor sommige mensen.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:45 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Heb toen ik 18 was vaker spontaan de fiets gepakt is gewoon fijn om je hoofd mee leeg te maken.
Ja, ik toen ik 38 was ook, maar dan meestal niet op de druilerige vrijdag om 5 uur 's middags, maar een zonnige dag in de zomer rond het middag uur. En ik ben een gozer, dus loop sws niet veel gevaar.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:45 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Heb toen ik 18 was vaker spontaan de fiets gepakt is gewoon fijn om je hoofd mee leeg te maken.
Nee, je hebt voor een feestje minimaal 4 uur haar en make-up nodig.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:47 schreef Messina het volgende:
[..]
Hou maar op. Is onbegrijpelijk voor sommige mensen.
En dat sommige vrouwen zich in een jurk hijsen, wat mascara op doet en klaar zijn is al helemáááál iets dat niet bestaat.
Zou toch een burgerzoekactie doen, wel eerst melden dan.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:47 schreef Tonyvanheemschut het volgende:
https://www.ad.nl/dossier(...)e-faber-af~a844014b/
ME breekt zoekactie naar Anne Faber af
Ik, zo'n user die in de herfst en schemer alleen een fiets/wandeltochtje maakt, vind de afstand van de gekozen route ook wel lang hoor gezien haar afspraak in de avond.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Whut?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, en je hebt voor een feestje minimaal 4 uur haar en make-up nodig.
Zoveel tijd heeft het niet eens gekost toen ik zelf trouwde.
"Zoekactie ME in Huis ter Heide voorbij. Anne Faber daar, zoals politie verwachtte, niet gevonden. Politie wilde daar zekerheid over hebben."twitter:RikReporter twitterde op woensdag 04-10-2017 om 18:46:29Zoekactie ME in Huis ter Heide voorbij. Anne Faber daar, zoals politie verwachtte, niet gevonden. Politie wilde daa… https://t.co/KQ2Dg9EBfX reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |