Foto's: https://www.facebook.com/nathanfidder/posts/10155756692388622quote:De Utrechtse Anne Faber (25) is sinds vrijdagavond 19.00 uur vermist. Dat laten haar vrienden aan DUIC weten. Ook de politie heeft een vermissingsbericht gepubliceerd.
De vrouw vertrok vrijdagavond op de fiets vanuit Rijnsweerd en stuurde om 18.50 uur een whatsappberichtje aan haar vriend dat ze onderweg was ter hoogte Hollandse Rading. Anne zou later op de avond naar een bruiloft in Nieuwegein gaan, maar is daar nooit aangekomen.
Vrienden en familie zijn een grote zoektocht gestart, onder andere in en om Hollandse Rading, maar die heeft tot nu toe nog niets opgeleverd. Ze zijn ongerust en hebben de recherche ingeschakeld. “We proberen overal zo veel mogelijk berichten te plaatsen, zodat iedereen meezoekt”, vertelt Anna Steenmeijer, een goede vriendin van Anne. Het is haar vrienden en familie onduidelijk waarom ze onderweg was naar Hollandsche Rading.
Anne heeft blond haar, blauwe ogen en droeg op de avond van haar verdwijning een groene parka. Ze is ongeveer 1,70 meter lang en heeft een zwarte omafiets met een bagagedrager voorop. Mensen die het meisje ergens hebben zien rijden, wordt verzocht contact op te nemen met de politie of de familie.
update- 14:44 De zoektocht naar de vermiste Anne is gestopt.quote:Op zondag 1 oktober 2017 20:12 schreef Stupidisco het volgende:
Politie onderzoekt vermissing van Anne Faber
Utrecht / Baarn - Sinds vrijdagavond 29 september is de 25-jarige Anne Faber vermist. De politie is een opsporingsonderzoek gestart en zoekt getuigen.
Anne is op 29 september weggegaan op een zwarte opoefiets van het merk en type Batavus Old Dutch met voorop een rekje. Een opvallend detail is dat de fiets handremmen heeft. Het was noodweer die avond; rond 18.40 uur begonnen de eerste buien en het heeft daarna ook geonweerd. Volgens het KNMI was het die avond zelfs gevaarlijk weer. Rond 18.50 uur maakte Anne nog een selfie in de regen die ze verstuurde via WhatsApp. Uit onderzoek blijkt dat deze foto genomen is op de hoek van de Amsterdamsestraatweg met de Hilversumsestraatweg in Baarn. Zowel de tactische recherche als de forensische opsporing zet alles op alles om Anne te vinden. Zo is er een politiehelikopter ingezet om te kijken of er door middel van warmtebeelden haar verblijfplaats te achterhalen is, wordt er gesproken met getuigen en bekenden van Anne en worden telefoongegevens bekeken. Ook worden tips nagelopen die onder andere binnekomen via de opsporingstiplijn. Vooralsnog is er nog geen duidelijkheid over wat Anne is overkomen en waar zij nu is. Een groot rechercheteam werkt aan de zaak.
Op zondagavond 1 oktober werd een zoekactie gestart in een zoekgebied rondom haar laatst bekende locatie (de plek waar de selfie is gemaakt). Deze zoekactie is bewust nog voor het donker van start gegaan. Helaas is nog niets van Anne vernomen en er alle scenario’s worden opengehouden.
Bron: Politie
twitter:AnneMarie0210 twitterde op woensdag 04-10-2017 om 15:42:04De ME gaat hier tegen 17.00 uur in linie zoeken. Volgens de politie hebben ze niks concreets maar ze willen niks over het hoofd zien reageer retweet
twitter:PolitieUtrecht twitterde op woensdag 04-10-2017 om 15:34:28De ME zoekt rond 5 uur in de buurt van de Amersfoortseweg waar eerder de vermoedelijke kleding is aangetroffen van #annefaber reageer retweet
Met alle respect..je slaapt er al slecht van, wat denk je wat het met je doet als jij toevallig degene bent die haar vindt? Oprechte vraag..quote:
Is enkel SPECULATIE.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 15:53 schreef Tonyvanheemschut het volgende:
Anne Faber is waarschijnlijk gevonden gezien de activiteit van de politie en hulpverleners.. #annefaber #huisterheide
https://twitter.com/Pijnzorg/status/915574101925859330
twitter:PolitieUtrecht twitterde op woensdag 04-10-2017 om 15:53:08Aangetroffen kleding Amersfoortseweg voor DNA onderzoek naar NFI #annefaber reageer retweet
Ze hebben gelijk ! Leuk dat de burgers ook mee mochten zoeken onder begeleiding van politie. Buiten de ME om..quote:Op woensdag 4 oktober 2017 15:43 schreef Stupidisco het volgende:
twitter:AnneMarie0210 twitterde op woensdag 04-10-2017 om 15:42:04De ME gaat hier tegen 17.00 uur in linie zoeken. Volgens de politie hebben ze niks concreets maar ze willen niks over het hoofd zien reageer retweet
twitter:PolitieUtrecht twitterde op woensdag 04-10-2017 om 15:34:28De ME zoekt rond 5 uur in de buurt van de Amersfoortseweg waar eerder de vermoedelijke kleding is aangetroffen van #annefaber reageer retweet
Ik prijs deze samenwerkingquote:Op woensdag 4 oktober 2017 15:51 schreef Tonyvanheemschut het volgende:
HUIS TER HEIDE/UTRECHT - Een groep bezorgde burgers zoekt vandaag opnieuw naar de vermiste Anne Faber (25) uit Utrecht. De politie begeleidt de kleine zoekactie in de omgeving van de Amersfoortseweg in Huis ter Heide. De ME gaat hier rond 17.00 uur op linie zoeken om 'elke vierkante centimeter' uit te kammen, aldus de politie.
Langs de Amersfoortseweg is gistermiddag kleding gevonden die mogelijk van Anne is. Agenten zijn aanwezig om eventuele spullen of sporen die gevonden worden veilig te stellen.
"We waarderen de hulp die burgers bieden", laat de politie weten. "Om te voorkomen dat eventuele sporen vernietigd worden, vraagt de politie aan burgers die mee willen zoeken zich te melden bij de agenten."
http://www.rtvutrecht.nl/(...)naar-anne-faber.html
en vervolgens hier als feit...quote:Op woensdag 4 oktober 2017 15:59 schreef Voszje het volgende:
Elke hersenscheet op Twitter gooien is wel gevaarlijk in een dergelijke zaak.
Warmte beelden zijn niet meer nodig denk ik.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:00 schreef Tonyvanheemschut het volgende:
waarom worden er geen extra drones ingezet met warmte camera's of gewoon drones met videofeed als extra hulpmiddel door de politie?
Wie weet hebben ze dat al gedaan. En ik vrees dat een overleden persoon na zoveel tijd ook niet warm meer is...quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:00 schreef Tonyvanheemschut het volgende:
waarom worden er geen extra drones ingezet met warmte camera's of gewoon drones met videofeed als extra hulpmiddel door de politie?
ja echt leuk...quote:Op woensdag 4 oktober 2017 15:59 schreef zoekoog het volgende:
[..]
Ze hebben gelijk ! Leuk dat de burgers ook mee mochten zoeken onder begeleiding van politie. Buiten de ME om..
'Leuk'.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 15:59 schreef zoekoog het volgende:
[..]
Ze hebben gelijk ! Leuk dat de burgers ook mee mochten zoeken onder begeleiding van politie. Buiten de ME om..
Ja leuk zeg, neem jij de roze koeken mee dan zorg ik voor limonade.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 15:59 schreef zoekoog het volgende:
[..]
Met nog maar eens de vraag of elke willekeurige burger ook sterk genoeg is om een mogelijk lichaam te vinden en onder welke omstandigheden..Sommige mensen denken niet na..quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:04 schreef Duderinnetje het volgende:
Tjemig, die zoektochten door burgers, kunnen we daar gewoon eens mee ophouden? Wat een mankracht en energie dat allemaal weer kost voor de recherche en politie, omdat dat allemaal begeleid moet worden.![]()
En die zit met die hele hausse opgescheept dat 'het volluk' overal maar een vinger in de pap denkt te moeten hebben, zelfs in recherchewerk. Daar hebben mensen voor door geleerd, laat ze hun werk doen.
De politie kan met goed fatsoen helaas tegenwoordig niet meer zeggen: 'wegwezen en we melden ons wel zodra dat nodig is', want dan hebben ze de poppen aan het dansen. Het volk heeft immers recht op informatie en participatie.
Dus daar loopt dan straks weer zo'n groep 'betrokken burgers' en mogen we hopen dat ze geen sporen verstoren. Onbegrijpelijk dat mensen zich niet kunnen inhouden, maar er met hun neus bovenop willen zitten.
Amen.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:04 schreef Duderinnetje het volgende:
Tjemig, die zoektochten door burgers, kunnen we daar gewoon eens mee ophouden? Wat een mankracht en energie dat allemaal weer kost voor de recherche en politie, omdat dat allemaal begeleid moet worden.![]()
En die zit met die hele hausse opgescheept dat 'het volluk' overal maar een vinger in de pap denkt te moeten hebben, zelfs in recherchewerk. Daar hebben mensen voor door geleerd, laat ze hun werk doen.
De politie kan met goed fatsoen helaas tegenwoordig niet meer zeggen: 'wegwezen en we melden ons wel zodra dat nodig is', want dan hebben ze de poppen aan het dansen. Het volk heeft immers recht op informatie en participatie.
Dus daar loopt dan straks weer zo'n groep 'betrokken burgers' en mogen we hopen dat ze geen sporen verstoren. Onbegrijpelijk dat mensen zich niet kunnen inhouden, maar er met hun neus bovenop willen zitten.
Herman van Veen woont daar.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 15:38 schreef zomer86 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind het wel enigszins opvallend dat het signaal precies bij een spoorwegovergang gestopt is.
en de "jackpot" is natuurlijk wel dat ze wat vinden want dan komen ze bij hart van Nederland. 😠quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:04 schreef Duderinnetje het volgende:
Als je heden ten dage een leuk uitje zoekt, doe je óf een staking of een zoektocht.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:06 schreef Fairytale1982 het volgende:
[..]
Ja leuk zeg, neem jij de roze koeken mee dan zorg ik voor limonade.
in de zin van betrokken bij...wat kan een groep brugers meer vernielen aan sporen, dan een groep ME-ers, die een stuk perceel uitkammen..?quote:
Nee, zo bedoel ik het niet...quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:06 schreef Fairytale1982 het volgende:
[..]
Toch kan je het niet uitsluiten.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:02 schreef NoXia het volgende:
[..]
Warmte beelden zijn niet meer nodig denk ik.
O echt dolletjes, wat een pret, ik bak nog snel een taart!quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:06 schreef Fairytale1982 het volgende:
[..]
Ja ook dat.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:07 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Met nog maar eens de vraag of elke willekeurige burger ook sterk genoeg is om een mogelijk lichaam te vinden en onder welke omstandigheden..Sommige mensen denken niet na..
Stille tocht een optie?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:08 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Als je heden ten dage een leuk uitje zoekt, doe je óf een staking of een zoektocht.
Een me-er is daar wel op getraind natuurlijk. Die banjert niet zomaar het struikgewas in. Om maar een voorbeeld te geven.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:08 schreef zoekoog het volgende:
[..]
in de zin van betrokken bij...wat kan een groep brugers meer vernielen aan sporen, dan een groep ME-ers, die een stuk perceel uitkammen..?
Negatieve benadering.. Ik zie op beelden van vorige ME-uitkammingen mensen naast elkaar lopen, die kijken of ze een lichaam zien of kledingstukken, dat kan een groep burgers toch ook? Ze hebben ook ogen..quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:09 schreef NoXia het volgende:
En achteraf roepen dat de politie weer grove fouten begaan door burgers mee te laten zoeken. Sporen die uitgewist worden e.d. Man, man man.
Oké.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:08 schreef zoekoog het volgende:
[..]
in de zin van betrokken bij...wat kan een groep brugers meer vernielen aan sporen, dan een groep ME-ers, die een stuk perceel uitkammen..?
Burgers weten echt niet precies waar ze op moeten letten. Wat ze niet moeten verstoren. Etc.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:13 schreef zoekoog het volgende:
[..]
Negatieve benadering.. Ik zie op beelden van vorige ME-uitkammingen mensen naast elkaar lopen, die kijken of ze een lichaam zien of kledingstukken, dat kan een groep burgers toch ook? Ze hebben ook ogen..
Dit ook, maar vooral het vernietigen van eventuele sporen vind ik ernstig.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:12 schreef mootie het volgende:
[..]
Een me-er is daar wel op getraind natuurlijk. Die banjert niet zomaar het struikgewas in. Om maar een voorbeeld te geven.
Steek een kaarsje aan, maak een mooi gedicht of bak een lekkere taart voor de buurt. Geef je naasten een knuffel, Whatever. Maar bemoei je er niet mee, dat zag je toch ook bij Ruben & Julian?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:10 schreef Messina het volgende:
Mensen voelen zich machteloos en hopen iets te kunnen bijdragen. Supervreemd inderdaad.
Dit. En dat blijft ook maar lekker gevoed worden hier. Arme familie.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:10 schreef Duderinnetje het volgende:
Dat van dit soort zaken een nationale gebeurtenis wordt gemaakt vind ik weerzinwekkend en gewoonweg dom.
Dat bedoel ik daar ook een beetje mee. Een me-er kijkt op een andere manier en weet hoe een eventuele verdachte plek veilig te stellen.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit ook, maar vooral het vernietigen van eventuele sporen vind ik ernstig.
Negatieve benadering hoor !quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:10 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
De meezoekers zijn vast ook de mensen die vinden dat de politie eens achter de echte boeven moet aangaan.
een burger wel dan?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:12 schreef mootie het volgende:
[..]
Een me-er is daar wel op getraind natuurlijk. Die banjert niet zomaar het struikgewas in. Om maar een voorbeeld te geven.
Nee. En bovendien is het juridisch handiger als mensen doen waarvoor ze zijn opgeleid. Stel je wilt een dader bewijslast voorleggen, dan wil je, tenzij je zijn advocaat bent, niet dat kan worden betwijfeld of het spoor op een juiste manier is veiliggesteld.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:13 schreef zoekoog het volgende:
[..]
Negatieve benadering.. Ik zie op beelden van vorige ME-uitkammingen mensen naast elkaar lopen, die kijken of ze een lichaam zien of kledingstukken, dat kan een groep burgers toch ook? Ze hebben ook ogen..
Tuurlijk, als chef van de politie zou ik ze laten zoeken op de plaatselijke hondenuitlaat plekken.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:13 schreef ToniB het volgende:
Ik kom er nét vandaan. Waar de vrijwilligers zoeken is in ander gebied dan waar politie het stuk bos heeft afgezet. Er komen meer politiebusjes aanrijden en ook 2 zwarte busjes die een stukje voorbij de afzetting het spoorpad induiken.
zoiets was ook al door mijn hoofd gegaanquote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:08 schreef Dakterras het volgende:
Zou ze niet onder bedreiging dat selfie hebben genomen?
(ik zeg maar wat hoor..)
Naar mijn weten hebben burgeracties sowieso nooit resultaten opgeleverd. Maar ik snap wel dat mensen willen helpen haar te vinden. En dat gaat uiteraard niet wanneer je een taart bakt.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Steek een kaarsje aan, maak een mooi gedicht of bak een lekkere taart voor de buurt. Geef je naasten een knuffel, Whatever. Maar bemoei je er niet mee, dat zag je toch ook bij Ruben & Julian?
Plaatsvervangende schaamte!
Het is dus om het gevoel van hulpeloosheid van de "bezorgde burger" te bevredigen? Dat heeft een hogere prioriteit dan het niet vernietigen van sporen en het op de juiste manier behandelen van mogelijk bewijsmateriaal?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:17 schreef Messina het volgende:
[..]
Naar mijn weten hebben burgeracties sowieso nooit resultaten opgeleverd. Maar ik snap wel dat mensen willen helpen haar te vinden. En dat gaat uiteraard niet wanneer je een taart bakt.
Die zit dicht in de buurt.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:19 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Door al dat gelul over burgers heb ik nu zin in mcdonalds.
Nog niet specifiek iets over gehoord. Men vegroot wel het gebied en zoekt steeds meer die kant op:quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:16 schreef zomer86 het volgende:
Is er ook al in de buurt van het Berkenlaantje gezocht?
Die in Huis ter Heide heeft ook een McDrive, destijds de eerste van NL.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:19 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
ik zie dat positiever..onderschat mensen die geen opleiding hebben gehad niet, die zijn soms nog beter..quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:14 schreef mootie het volgende:
[..]
Burgers weten echt niet precies waar ze op moeten letten. Wat ze niet moeten verstoren. Etc.
Met daar de "ramptoerist" uithangen, en in de weg gaan lopen ook niet. Met een taart maak je altijd iemand blij, 😋quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:17 schreef Messina het volgende:
[..]
Naar mijn weten hebben burgeracties sowieso nooit resultaten opgeleverd. Maar ik snap wel dat mensen willen helpen haar te vinden. En dat gaat uiteraard niet wanneer je een taart bakt.
ja, big Mac zonder saus en met bonnetje, lekker!quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:19 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Maar ook niet wanneer je je aanmeldt om te gaan zoeken. En ja, de politie zal vast zeggen dat je van harte welkom bent. En instructies geven.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:17 schreef Messina het volgende:
[..]
,, De politie waardeert de hulp die burgers bieden om mee te zoeken naar Anne Faber. Om te voorkomen dat eventuele sporen vernietigd worden , vraagt de politie aan burgers die mee willen zoeken zich te melden bij de agenten die meelopen. "quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:04 schreef Duderinnetje het volgende:
Oh, hou toch op.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:21 schreef zoekoog het volgende:
[..]
ik zie dat positiever..onderschat mensen die geen opleiding hebben gehad niet, die zijn soms nog beter..
Door de bomen kunnen drones niets zien.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:00 schreef Tonyvanheemschut het volgende:
Ik denk dat ze dat heel goed kunnen...juridisch? Dus als ik het lichaam zou vinden bij zo'n zoekactie waar ik meeloop met ME-ers, dan is er niets gevonden of telt het dan niet?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:16 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Nee. En bovendien is het juridisch handiger als mensen doen waarvoor ze zijn opgeleid. Stel je wilt een dader bewijslast voorleggen, dan wil je, tenzij je zijn advocaat bent, niet dat kan worden betwijfeld of het spoor op een juiste manier is veiliggesteld.
quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:23 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
,, De politie waardeert de hulp die burgers bieden om mee te zoeken naar Anne Faber. Om te voorkomen dat eventuele sporen vernietigd worden , vraagt de politie aan burgers die mee willen zoeken zich te melden bij de agenten die meelopen. "
https://www.politie.nl/ni(...)-huis-ter-heide.html
quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:22 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Maar ook niet wanneer je je aanmeldt om te gaan zoeken. En ja, de politie zal vast zeggen dat je van harte welkom bent. En instructies geven.
De politie heeft éigenlijk wel wat beters te doen, maar heeft tegenwoordig zo ongeveer een heel secundair publieksbeleid op poten staan om al die bemoeienis van burgers in goede banen te leiden. Want doen ze dat niet, dan stampt het volk wel eigenhandig en ongecontroleerd door het weiland.
Vreemd, aangezien precies bij een rustige spoorwegovergang haar signaal stopte.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:20 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Nog niet specifiek iets over gehoord. Men vegroot wel het gebied en zoekt steeds meer die kant op:
"Eerder vandaag is het zoekgebied ook weer iets uitgebreid; agenten zoeken nu ook in Den Dolder bij een fietspad langs het spoor. Over dit fietspad is Anne vermoedelijk gefietst, toen ze vanuit Soest in de richting van Huis ter Heide reed."
Bron: AD
Als er op plaatsen gezocht gaat worden waar de politie niet gaat zoeken is de kans dat er sporen verloren gaan ook groot.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is dus om het gevoel van hulpeloosheid van de "bezorgde burger" te bevredigen? Dat heeft een hogere prioriteit dan het niet vernietigen van sporen en het op de juiste manier behandelen van mogelijk bewijsmateriaal?
Daar zou ik maar niet op rekenen.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:24 schreef xFriendx het volgende:
Neem aan dat er per x burgers een agent mee loopt en zodra iemand iets ziet een gil geeft waarna een agent zal kijken of er daadwerkelijk iets is waarna eventueel nader onderzoek verricht kan worden.
Voor een trein geduwd? Ivm het slechte weer heeft de machinist wellicht niets gemerkt.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:25 schreef zomer86 het volgende:
[..]
Vreemd, aangezien precies bij een rustige spoorwegovergang haar signaal stopte.
[ afbeelding ]
Hmm beetje dronepiloot stuurt zo tussen de takken door, hangt ook af vd grootte van de betreffende drone..en meeste drones hebben standaard 1080p cameraquote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:24 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
Door de bomen kunnen drones niets zien.
ja en veel kwallen in het water bij Veerle. Trouwens ook veel grote wespen in Dreischor dit jaar.quote:
Als de politie het niet waardeert en niet op hulp zit te wachten zullen ze dat wel melden.quote:
ach en tussen vrijdagavond en nu ook niemand wat aan die trein gezien?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:26 schreef NoXia het volgende:
[..]
Voor een trein geduwd? Ivm het slechte weer heeft de machinist wellicht niets gemerkt.
Zeg ik dat dan, flippoquote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:26 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
ja en veel kwallen in het water bij Veerle. Trouwens ook veel grote wespen in Dreischor dit jaar.
Is Anne vermoord?
Men zal ongetwijfeld verder die kant op werken maar focus lag/ligt in eerste instantie op plaats van de gevonden kleding.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:25 schreef zomer86 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Er zijn ook drones van 4k of 8k. Dat is het probleem niet.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:26 schreef Tonyvanheemschut het volgende:
[..]
Hmm beetje dronepiloot stuurt zo tussen de takken door, hangt ook af vd grootte van de betreffende drone..en meeste drones hebben standaard 1080p camera
Ik zou het niet doen. Ik krijg gewoon zin in zo'n cursus om dat te leren. En dan kan ik achteraf zeggen: Ja het is noodzakelijk.quote:
Misschien wel omdat iemand gebruik gemaakt heeft van de informatie (de route) die de politie tweeënhalf uur voor er een kledingstuk gevonden werd openbaar maakte?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:28 schreef Perox het volgende:
Dat Berkenlaantje is leuk en zo maar waarom ligt haar kleding dan helemaal in Huis ter Heide bij een obscuur fietspad (toevallig) precies op de route???
Ze kan daar ook overmeesterd zijn, iemand die haar spullen onderweg heeft meegenomen, gecontroleerd op waarde, daarna dicht in de buurt van een autoweg komt en niet gezien wilde worden met een vrouwenjas. Het is maar een suggestie.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:28 schreef Perox het volgende:
Dat Berkenlaantje is leuk en zo maar waarom ligt haar kleding dan helemaal in Huis ter Heide bij een obscuur fietspad (toevallig) precies op de route???
Je krijgt er "zin in", je vindt het "leuk", snap je dan echt niet hoe ongepast je opmerkingen zijn?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:29 schreef zoekoog het volgende:
[..]
Ik zou het niet doen. Ik krijg gewoon zin in zo'n cursus om dat te leren. En dan kan ik achteraf zeggen: Ja het is noodzakelijk.
Ik neem aan dat je dat snapt als je mee gaat zoeken toch?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:32 schreef jack4ya het volgende:
Dat zoeken met burgers... Gebeurt dat vaker?
(met kans dat een burger mogelijk blootgesteld wordt aan iets ernstigers dan een jas."
Dat is steeds meer een trend aan het worden onder de bijstandmoeders. Allemaal krentebollen en pakjes Wicky mee, regenlaarzen aan en lekker stampen door het bos.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:32 schreef jack4ya het volgende:
(met kans dat een burger mogelijk blootgesteld wordt aan iets ernstigers dan een jas."
quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:33 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Dat is steeds meer een trend aan het worden onder de bijstandmoeders. Allemaal krentebollen en pakjes Wicky mee, regenlaarzen aan en lekker stampen door het bos.
Savannah werd dacht ik ook gevonden door een burger, of het verstandig is weet ik niet. Je kan natuurlijk wel dingen zien die je liever niet wilt zien.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:32 schreef jack4ya het volgende:
twitter:Seikbal twitterde op woensdag 04-10-2017 om 16:33:05Zojuist van politie ter plaatse vernomen dat berichtgeving over via burgerinitiatief zoeken niet juist is! Alleen politie zoekt! #annefaber reageer retweet
Ik vind dit positief agenten lopen mee, kunnen zeggen: Stop !! FF wachten gebruik nu iedereen, die je kunt gebruiken, wees blij dat er mensen zijn, die wel wat hulp willen bieden..quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:23 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
,, De politie waardeert de hulp die burgers bieden om mee te zoeken naar Anne Faber. Om te voorkomen dat eventuele sporen vernietigd worden , vraagt de politie aan burgers die mee willen zoeken zich te melden bij de agenten die meelopen. "
https://www.politie.nl/ni(...)-huis-ter-heide.html
Ja idd. Gewoon met een livestreamquote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:33 schreef Blue_note het volgende:
[..]
En ondertussen alles op FB en Twitter pleuren.
Neem aan dat iemand zich voorbereid, dat het 'iets' kan vinden wat het ook is.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:32 schreef jack4ya het volgende:
Echt ey.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:34 schreef Waterdrinker het volgende:
De rest van die moeders zit hier in het topic.
Nou, ik dacht meer *alu hoedje op* ...misschien staan ze het toe, als ze zéker weten dat ze het publiek haarzelf Anne niet kán vinden... *alu hoedje af*quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:34 schreef MadameMossel het volgende:
[..]
Savannah werd dacht ik ook gevonden door een burger, of het verstandig is weet ik niet. Je kan natuurlijk wel dingen zien die je liever niet wilt zien.
Apart.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:34 schreef NoXia het volgende:
Rustig maar mensen:twitter:Seikbal twitterde op woensdag 04-10-2017 om 16:33:05Zojuist van politie ter plaatse vernomen dat berichtgeving over via burgerinitiatief zoeken niet juist is! Alleen politie zoekt! #annefaber reageer retweet
En dat is nou net het punt. Zou de agent niet een stuk bruikbaarder zijn als agent ipv babysitter.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:34 schreef zoekoog het volgende:
[..]
Ik vind dit positief agenten lopen mee, kunnen zeggen: Stop !! FF wachten gebruik nu iedereen, die je kunt gebruiken, wees blij dat er mensen zijn, die wel wat hulp willen bieden..
Ik ben leergierig. Ik heb daar best interesse in, dan vind ii dat leuk, waarom zou je iets leren, wat je interesse niet heeft?Jij vindt het ongepast, dat mag. Familie hoeft dit niet te lezen, sla het over..quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:31 schreef manifold het volgende:
[..]
Je krijgt er "zin in", je vindt het "leuk", snap je dan echt niet hoe ongepast je opmerkingen zijn?
Voor een hele groep mensen (familie, vrienden) is dit meer dan een leerzame en spannende puzzel op een forum. Een beetje nadenken over wat je zegt zal je niet misstaan.
Nee, dat laatste denk ik zeker niet. Daarom faciliteren ze de domoren desnoods maar. En laten ze ze meezoeken. Wat een verspilling van tijd en geld is, maar ja, het is beter dan de stennis die er anders geschopt wordt door de 'bezorgde' betweters.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:27 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
Als de politie het niet waardeert en niet op hulp zit te wachten zullen ze dat wel melden.
Denk je werkelijk dat ze zich voor de voeten laten lopen als dat het onderzoek verstoort?
Kleding is al naar het NFI.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:36 schreef Tonyvanheemschut het volgende:
https://twitter.com/johnmaes/status/915585395869528064
ME is gearriveerd bij vindplaats (nog steeds) mogelijke kleding Anne Faber. Ik tel 4 voertuigen waarvan drie met uitvoerend personeel.
Dat laatste. Problemen mee?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:38 schreef Blue_note het volgende:
Wat ik me nou afvraag; denken die mensen die hier alles lopen te onderzoeken en veronderstellen ook echt dat ze de familie daar een plezier mee doen?
Of is het voornamelijk voor eigen spanning en sensatie gewin? Dat laatste he..?!
Het zal mij persoonlijk geen zak interesseren, maar ik vind dat fenomeen wel vreemd ja.quote:
Maar geen burger die met een zoektocht meedeed.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:34 schreef MadameMossel het volgende:
[..]
Savannah werd dacht ik ook gevonden door een burger, of het verstandig is weet ik niet. Je kan natuurlijk wel dingen zien die je liever niet wilt zien.
flauw hoor..mijn hoop is dat ze snel word gevonden, liefst levend..quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:38 schreef Blue_note het volgende:
Wat ik me nou afvraag; denken die mensen die hier alles lopen te onderzoeken en veronderstellen ook echt dat ze de familie daar een plezier mee doen?
Of is het voornamelijk voor eigen spanning en sensatie gewin? Dat laatste he..?!
Het zou ook kunnen zijn dat ze daar in een auto is gestapt bij iemand die aanbood haar naar huis te brengen ivm het slechte weer en ze erop in ging/of dat ze er zelf om vroeg, omdat haar telefoon net leeg was en het slecht weer was.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:25 schreef zomer86 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat!quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:37 schreef Duderinnetje het volgende:
Nee, dat laatste denk ik zeker niet. Daarom faciliteren ze de domoren desnoods maar. En laten ze ze meezoeken. Wat een verspilling van tijd en geld is, maar ja, het is beter dan de stennis die er anders geschopt wordt door de 'bezorgde' betweters.
Ik vind het dramatisch dat zo veel politiegeld op moet gaan aan damage control omdat een stel mensen zich telkenmale maar overal mee denkt te bemoeien.Je kan je toch niet indenken andere hulpdiensten van de overheid burgers gaan begeleiden in het oplossen van een probleem waarvoor wij ze betalen en waarvoor zij zijn opgeleid?
En dat zie je in dit soort topics hier ook met grote regelmaat. “Ze hadden dit, ze moeten dat, ik snap niet dat ze zus en ik had zo. Ergo: de politie is incompetent!!!1!1!!”quote:Het zegt ook zo veel over hoe je aankijkt tegen deze mensen en hun beroep.
Het is niet flauw, het is een vraag.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:39 schreef Tonyvanheemschut het volgende:
[..]
flauw hoor..mijn hoop is dat ze snel word gevonden, liefst levend..
Ik niet, ben nieuwsgierig, maar dat betekent niet dat ik het niet erg vind voor familie of Anne zelf.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:39 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Het zal mij persoonlijk geen zak interesseren, maar ik vind dat fenomeen wel vreemd ja.
Je geeft het in ieder geval wel toe.
Stomme vraag maar wat kan de ME doen?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:36 schreef Tonyvanheemschut het volgende:
https://twitter.com/johnmaes/status/915585395869528064
ME is gearriveerd bij vindplaats (nog steeds) mogelijke kleding Anne Faber. Ik tel 4 voertuigen waarvan drie met uitvoerend personeel.
Nee, zo bedoelde ik het ook niet.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:42 schreef zomer86 het volgende:
[..]
Ik niet, ben nieuwsgierig, maar dat betekent niet dat ik het niet erg vind voor familie of Anne zelf.
Volgens mij weet je niet dat de familie van Anne als eerste is gaan zoeken en dat daardoor anderen zijn mee gaan helpen. Wil je hun ook verbieden om te zoeken?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:37 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Nee, dat laatste denk ik zeker niet. Daarom faciliteren ze de domoren desnoods maar. En laten ze ze meezoeken. Wat een verspilling van tijd en geld is, maar ja, het is beter dan de stennis die er anders geschopt wordt door de 'bezorgde' betweters.
Ik vind het dramatisch dat zo veel politiegeld op moet gaan aan damage control omdat een stel mensen zich telkenmale maar overal mee denkt te bemoeien.Je kan je toch niet indenken andere hulpdiensten van de overheid burgers gaan begeleiden in het oplossen van een probleem waarvoor wij ze betalen en waarvoor zij zijn opgeleid? Het zegt ook zo veel over hoe je aankijkt tegen deze mensen en hun beroep.
Jij denkt dat de familie hier alles aandachtig meeleest?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:38 schreef Blue_note het volgende:
Super vaak doorheen geweest!quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die in Huis ter Heide heeft ook een McDrive, destijds de eerste van NL.
Niet perse in deze zaak, maar het lijkt me niet onmogelijk.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
Jij denkt dat de familie hier alles aandachtig meeleest?
Als ze die weg al bereikt heeft, daar lijkt het niet op.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:45 schreef Burdie het volgende:
[..]
Super vaak doorheen geweest!
De weg daar is overigens wel best druk, kan me niet voorstellen dat Anne niet gezien is toen (als?) ze daar fietste.
ja is zo,.. tegelijkertijd worden mensen niet gebruikt, die het in potentie ook zouden kunnen, wat is mooier, dan een team burgers met deeltijdopleiding 'uitkammen', zal geen jaren duren, om ze die kennis te geven..quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:37 schreef mootie het volgende:
[..]
En dat is nou net het punt. Zou de agent niet een stuk bruikbaarder zijn als agent ipv babysitter.
https://www.google.nl/map(...)Q!2e0!7i13312!8i6656quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:45 schreef zomer86 het volgende:
Persoonlijk leek mij die spoorwegovergang @ Berkenlaantje een prima plek om iemand te overmeesteren. Beter dan een plek die bijna naast een autoweg ligt.
Uitkijken naar verdachten, aanwijzingen, situaties staat dan ook niet gelijk aan zelfstandig op zoek gaan naar een vermist persoon.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:44 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
Volgens mij weet je niet dat de familie van Anne als eerste is gaan zoeken en dat daardoor anderen zijn mee gaan helpen. Wil je hun ook verbieden om te zoeken?
Des te meer mankracht, des te beter er gezocht kan worden op aanwijzingen.
Als jouw logica klopt zouden er geen uitzendingen zijn van Opsporing Verzocht of zouden er nooit oproepen staan in andere media om uit te kijken naar verdachte situaties of aanwijzingen voor misdrijven.
Ogen openhouden en zoeken naar aanwijzingen. Daar hoef je niet speciaal voor opgeleid te zijn.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:42 schreef bjanaan het volgende:
[..]
Stomme vraag maar wat kan de ME doen?
Zoeken zal wel weer moeilijk worden in het donker. Morgen pas weer nieuwsquote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:49 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
Ogen openhouden en zoeken naar aanwijzingen. Daar hoef je niet speciaal voor opgeleid te zijn.
Buurt van Berkenlaantje, heeft ze waarschijnlijk niet gefietst als ze de juiste route heeft genomen. Op dit fietspad zou ze zijn moeten uitgekomen en in de buurt is haar telefoon uitgevallen (19:30).quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:47 schreef Tonyvanheemschut het volgende:
[..]
https://www.google.nl/map(...)Q!2e0!7i13312!8i6656
Stomme vragen bestaan niet...quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:42 schreef bjanaan het volgende:
[..]
Stomme vraag maar wat kan de ME doen?
Dat zei ik ook niet. Reactie was op dat de politie geen hulp nodig heeft, omdat wij ze betalen en ze opgeleid zijn.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:47 schreef mootie het volgende:
[..]
Uitkijken naar verdachten, aanwijzingen, situaties staat dan ook niet gelijk aan zelfstandig op zoek gaan naar een vermist persoon.
Er staat daar ook een kaartje van het gebied/de route vlak voor die spoorwegovergang zo te zien, misschien is ze wel overvallen op het moment dat ze daar nietsvermoedend stond om de route te checken (of benaderd en een lift aangeboden). Een heel stuk makkelijker dan als iemand op de fiets zitquote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:47 schreef Tonyvanheemschut het volgende:
[..]
https://www.google.nl/map(...)Q!2e0!7i13312!8i6656
Mag het ook gewoon leerzaam zijn? Het is niet dat het forum de topics gaat uitprinten en het naar het politiebureau brengt.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:38 schreef Blue_note het volgende:
De familie plezieren is geen doel. Defamilie heb ik niet in gedachten bij deze puzzels..Als je houdt van dit puzzelen en denken, moet je daar dan mee stoppen? sensatie? Gewin? Nee, wat moet er gewonnen worden? Ik denk, dat de familie daar niet op zit te wachten en hier zit om hier iets te lezen..het is een discussie..Maar moet ik stoppen met gedachtengangen nalopen, omdat iemand zich daaraan kan storen..? Dat is hetzelfde, als dat ik op een feestje ben en de gasten mogen niet bier drinken, want er zit iemand, die is verslaafd en die moet afkicken.. kom niet naar dat feestje als verslaafde.. ik drink verder, met mate..quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:38 schreef Blue_note het volgende:
Nou dat moet prima kunnen lijkt mij. Het lijkt mij ook niet een dermate drukke plaats dat iemand het gezien moet hebben. Ik denk dat een volwassen vent haar in 10 seconden de bosjes in heeft gesleurd mocht je dat willen.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:45 schreef zomer86 het volgende:
Persoonlijk leek mij die spoorwegovergang @ Berkenlaantje (waar haar telefoon stopte met pingen) een prima plek om iemand te overmeesteren. Beter dan een plek die bijna naast een autoweg ligt.
https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656
Kipnuggetmenu graag. Zonder saus, 9 stukjes.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:54 schreef Zeus2017 het volgende:
[Soestduinen].
Ik ga ook maar ff naar Mc Drive.
Maar hoe is dat leerzaam? Oprechte vraag, geen aanval.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:55 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Mag het ook gewoon leerzaam zijn? Het is niet dat het forum de topics gaat uitprinten en het naar het politiebureau brengt.
Je hoeft voor mij nergens mee te stoppen, niemand. Maar ik vroeg het me af.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:55 schreef zoekoog het volgende:
[..]
De familie plezieren is geen doel. Defamilie heb ik niet in gedachten bij deze puzzels..Als je houdt van dit puzzelen en denken, moet je daar dan mee stoppen? sensatie? Gewin? Nee, wat moet er gewonnen worden? Ik denk, dat de familie daar niet op zit te wachten en hier zit om hier iets te lezen..het is een discussie..Maar moet ik stoppen met gedachtengangen nalopen, omdat iemand zich daaraan kan storen..? Dat is hetzelfde, als dat ik op een feestje ben en de gasten mogen niet bier drinken, want er zit iemand, die is verslaafd en die moet afkicken.. kom niet naar dat feestje als verslaafde.. ik drink verder, met mate..
Deze locatie was al enkele uren vóór haar jas gevonden werd bekend bij de politie.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou dat moet prima kunnen lijkt mij. Het lijkt mij ook niet een dermate drukke plaats dat iemand het gezien moet hebben. Ik denk dat een volwassen vent haar in 10 seconden de bosjes in heeft gesleurd mocht je dat willen.
Ik denk anders; ik denk: ze hebben te weinig man- en vrouwkracht bij politie..quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:40 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat!
[..]
En dat zie je in dit soort topics hier ook met grote regelmaat. “Ze hadden dit, ze moeten dat, ik snap niet dat ze zus en ik had zo. Ergo: de politie is incompetent!!!1!1!!”
Ze is er waarschijnlijk ter plekke vermoord en haar fiets ergens gedumpt. De kans dat er een grote auto/busje in de buurt was en onopgemerkt kon wegkomen is wel krankzinnig klein.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:53 schreef Voordeurnaasthuis het volgende:
[..]
Er staat daar ook een kaartje van het gebied/de route vlak voor die spoorwegovergang zo te zien, misschien is ze wel overvallen op het moment dat ze daar nietsvermoedend stond om de route te checken (of benaderd en een lift aangeboden). Een heel stuk makkelijker dan als iemand op de fiets zit
"35-40 man ME doorzoekt het bosje bij Huis ter Heide. Concrete aanwijzingen dat Anne Faber hier gevonden zou kunnen worden, zijn er niet"twitter:RikReporter twitterde op woensdag 04-10-2017 om 16:57:1535-40 man ME doorzoekt het bosje bij Huis ter Heide. Concrete aanwijzingen dat Anne Faber hier gevonden zou kunnen… https://t.co/JIFjD8g8Ss reageer retweet
Worden, zijn er nietquote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:00 schreef Stupidisco het volgende:
twitter:RikReporter twitterde op woensdag 04-10-2017 om 16:57:1535-40 man ME doorzoekt het bosje bij Huis ter Heide. Concrete aanwijzingen dat Anne Faber hier gevonden zou kunnen… https://t.co/JIFjD8g8Ss reageer retweet
Ongelukkig einde van die preview.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:00 schreef Stupidisco het volgende:
twitter:RikReporter twitterde op woensdag 04-10-2017 om 16:57:1535-40 man ME doorzoekt het bosje bij Huis ter Heide. Concrete aanwijzingen dat Anne Faber hier gevonden zou kunnen… https://t.co/JIFjD8g8Ss reageer retweet
In alle opzichten is het leerzaam als je interesse daarin ligt. Waarom iemand die interesse heeft is voor iedereen persoonlijk.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:56 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Maar hoe is dat leerzaam? Oprechte vraag, geen aanval.
Er zijn mensen, die vinden dit helemaal niets. Ik kan er nog veel positiefs in zien..quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:43 schreef ToniB het volgende:
De vrijwilligers doen hun werk goed zover ze kunnen. Het zijn voornamelijk nog vrienden en bekenden.Ze trekken in linie door omliggende stukken bos. Raken niets aan maar maken foto's als ze iets vinden die zij onderling en met politie delen. Verder lopen er (zoals altijd eigenlijk) veel mensen in het omliggend gebied die hun hond uitlaten en natuurlijk ook alert zijn of ze iets zien.
Ja absoluut zou ik de familie willen verbieden mee te zoeken. Een traumachirurg vraagt ook niet van familie de verbanden aan te dragen.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:44 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
Volgens mij weet je niet dat de familie van Anne als eerste is gaan zoeken en dat daardoor anderen zijn mee gaan helpen. Wil je hun ook verbieden om te zoeken?
Des te meer mankracht, des te beter er gezocht kan worden op aanwijzingen.
Als jouw logica klopt zouden er geen uitzendingen zijn van Opsporing Verzocht of zouden er nooit oproepen staan in andere media om uit te kijken naar verdachte situaties of aanwijzingen voor misdrijven.
Leerzaam en interessant snap ik, dat vind ik soms ook . Ik vind alleen wel dat het besef er mag zijn dat dit ook een heel triest en verdrietige situatie is waar je respectvol mee kunt omgaan. Je hoeft geen familie te zijn om je te ergeren aan mensen die termen als "leuk"en "zin in" gebruiken in hun reacties hier.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:03 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
In alle opzichten is het leerzaam als je interesse daarin ligt. Waarom iemand die interesse heeft is voor iedereen persoonlijk.
Zoals iemand eerder al schreef; het is hier niet het doel om de familie te helpen, daarvoor moet men ergens anders zijn..
Ze hoeft natuurlijk ook niet met geweld meegenomen te zijn, ze kan ook vrijwillig ingestapt zijn omdat het pokkenweer was natuurlijk.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:00 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ze is er waarschijnlijk ter plekke vermoord en haar fiets ergens gedumpt. De kans dat er een grote auto/busje in de buurt was en onopgemerkt kon wegkomen is wel krankzinnig klein.
Het is zoeken naar sporen. Misschien heeft ze nog proberen te vluchten, gevochten enz.
Er zijn users die er met alle respect mee omgaan en je hebt users die het een lolletje vinden. Ook dat is heel leerzaam...quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:07 schreef manifold het volgende:
[..]
Leerzaam en interessant snap ik, dat vind ik soms ook . Ik vind alleen wel dat het besef er mag zijn dat dit ook een heel triest en verdrietige situatie is waar je respectvol mee kunt omgaan. Je hoeft geen familie te zijn om je te ergeren aan mensen die termen als "leuk"en "zin in" gebruiken in hun reacties hier.
Of misschien kende ze de dader wel.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:12 schreef Zeus2017 het volgende:
De dader moet het gebied goed kennen. Zal in zijn vrije tijd wel een mountainbiker of een ontgoochelde vogelaar zijn.
We weten allemaal niet wat er is gebeurd. Wie weet is ze meegenomen of aangereden of noem maar op.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:12 schreef Zeus2017 het volgende:
De dader moet het gebied goed kennen. Zal in zijn vrije tijd wel een mountainbiker of een ontgoochelde vogelaar zijn.
daar kan dus een auto/bestelbus komen?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:53 schreef Voordeurnaasthuis het volgende:
[..]
Er staat daar ook een kaartje van het gebied/de route vlak voor die spoorwegovergang zo te zien, misschien is ze wel overvallen op het moment dat ze daar nietsvermoedend stond om de route te checken (of benaderd en een lift aangeboden). Een heel stuk makkelijker dan als iemand op de fiets zit
Oppakken die hap! Poepz0r heeft er een raar gevoel bij!!!quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:15 schreef Poepz0r het volgende:
Die vriend is ook verdacht neem ik aan? Raar gevoel erbij.
Reageren als een autistquote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:17 schreef Messina het volgende:
[..]
Oppakken die hap! Poepz0r heeft er een raar gevoel bij!!!
Is geen verdachte op dit moment.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:15 schreef Poepz0r het volgende:
Ja en het was rond 19:30, dus zo goed als donker. Daar is de plek waar haar telefoon voor het laatst contact maakte met de mast.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:17 schreef zoekoog het volgende:
[..]
daar kan dus een auto/bestelbus komen?
De jongen heeft een alibi.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:18 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Reageren als een autistIk stel gewoon een vraag.
Ondanks dat ik het grotendeels met je eens ben, slaat deze vergelijking natuurlijk helemaal nergens op. Maar dat snap je zelf ook wel...quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:06 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja absoluut zou ik de familie willen verbieden mee te zoeken. Een traumachirurg vraagt ook niet van familie de verbanden aan te dragen.
En je vergelijking met opsporing verzocht is onzin. Dat gaat om meedenken, aanwijzingen, kennis over het misdrijf.
Dat hij thuis was en later naar een bruiloft ging? Vind het geen sterk alibi, aangezien het niet te controleren is waar hij was voor de bruiloft.quote:
En daar weer achter loopt een bataljon journalisten om alles op camera vast te leggen.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:18 schreef Tonyvanheemschut het volgende:
Technische recherche loopt achter ME’ers aan om voorwerpen die belangrijk kunnen zijn in doos te verzamelen.
https://twitter.com/johnmaes/status/915596121942216704
Hij was toch op een diner?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:20 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat hij thuis was en later naar een bruiloft ging? Vind het geen sterk alibi, aangezien het niet te controleren is waar hij was voor de bruiloft.
Klopt. Zodat jij weer wat kan posten in dit topic.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:20 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
En daar weer achter loopt een bataljon journalisten om alles op camera vast te leggen.
En jij weer dat bericht kan quotenquote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:21 schreef NoXia het volgende:
[..]
Klopt. Zodat jij weer wat kan posten in dit topic.
Toen was zij nog niet vemist.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:21 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ja later pas maar in de middag niet.
Graag gedaan!quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:21 schreef NoXia het volgende:
[..]
Klopt. Zodat jij weer wat kan posten in dit topic.
Ze is niet in de middag verdwenen...quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:21 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ja later pas maar in de middag niet.
Heb je wel opgelet?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:23 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Rond 4 uur toch? Hij was pas rond 5-6 op dat diner.
Welnee.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:23 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Rond 4 uur toch? Hij was pas rond 5-6 op dat diner.
Hoe werkt zoiets, bedoel je dit? Dat ik soms het totaal verkeerd heb en dan ga ik zoeken, hoe is dit gekomen, was dit door eigen inefficient denken of kwam het door een verkeerde bron..Ik zal je zeggen: ik ken dat hele gebied nu, als ik er morgen op vakantie naartoe zou gaan, ik weet de Mac blindelings te vinden en al die plekken en straten..alle gekheid op stokje.. ik krijg info over opsporingsapparaten, ik google en lees dit... Ik lees over ME, die kunnen dit alleen maar, ik zeg kritisch: Is dat zo? Ik ga een boek opsporen waarin ik dit kan lezen, het maakt me geinteresseerd oprecht..quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:56 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Maar hoe is dat leerzaam? Oprechte vraag, geen aanval.
Nee dat snap ik 'niet zelf ook wel'. Anders had ik het niet gezegd. Je kan als ouders en familie prima de behoefte hebben te gaan zoeken. Begrijpelijk. Maar dat mag nooit een secundair politieonderzoek worden.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:19 schreef theDutcher het volgende:
[..]
Ondanks dat ik het grotendeels met je eens ben, slaat deze vergelijking natuurlijk helemaal nergens op. Maar dat snap je zelf ook wel...
Hoe kun je in hemelsnaam ouders verbieden om te gaan zoeken naar hun eigen kind?
Als dit jouw zoon of dochter zou overkomen, zou je thuis op de bank gaan zitten wachten tot er nieuws is?
Dat is beeldspraak, puzzel, alle stukjes bijelkaar zoeken, ik las vroeger de boekjes van Kaptein Rob en daar stonden puzzels in, eentje was van een windrichtingwijzer en ik moest het oplossen wat het woord toen was en ik vond het, ik was zeven, dat geeft mij een kick !quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:57 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Je hoeft voor mij nergens mee te stoppen, niemand. Maar ik vroeg het me af.
Ik ben niet de meest gevoelige persoon op aarde, maar ik kan me zo voorstellen dat de vergelijking met een puzzel niet echt lekker valt.
Duidelijk. Mijn vraag werd denk ik sowieso wat te suggestief opgevatquote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:03 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
In alle opzichten is het leerzaam als je interesse daarin ligt. Waarom iemand die interesse heeft is voor iedereen persoonlijk.
Zoals iemand eerder al schreef; het is hier niet het doel om de familie te helpen, daarvoor moet men ergens anders zijn..
Dan zijn we het eens.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:26 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Nee dat snap ik 'niet zelf ook wel'. Anders had ik het niet gezegd. Je kan als ouders en familie prima de behoefte hebben te gaan zoeken. Begrijpelijk. Maar dat mag nooit een secundair politieonderzoek worden.
Ik kan me er op deze manier wel iets bij voorstellen.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:25 schreef zoekoog het volgende:
[..]
Hoe werkt zoiets, bedoel je dit? Dat ik soms het totaal verkeerd heb en dan ga ik zoeken, hoe is dit gekomen, was dit door eigen inefficient denken of kwam het door een verkeerde bron..Ik zal je zeggen: ik ken dat hele gebied nu, als ik er morgen op vakantie naartoe zou gaan, ik weet de Mac blindelings te vinden en al die plekken en straten..alle gekheid op stokje.. ik krijg info over opsporingsapparaten, ik google en lees dit... Ik lees over ME, die kunnen dit alleen maar, ik zeg kritisch: Is dat zo? Ik ga een boek opsporen waarin ik dit kan lezen, het maakt me geinteresseerd oprecht..
twitter:PolitieUtrecht twitterde op woensdag 04-10-2017 om 17:28:26GSM #annefaber is nog niet aangetroffen. Betreft zilverkleurige iPhone 5S. Bij aantreffen, graag zsm melden. https://t.co/JfMO65Poln reageer retweet
twitter:PolitieUtrecht twitterde op woensdag 04-10-2017 om 17:23:45Nieuw detail fiets #annefaber. Sticker met tekst:Van Dam, tweewielers, Elst. Heeft u deze fiets gezien? Meld het zsm https://t.co/JfMO65Poln reageer retweet
Ligt eraan hoe iemand een post leest..quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:28 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Duidelijk. Mijn vraag werd denk ik sowieso wat te suggestief opgevat.
En je begrijpt dat zoiets vergelijken met een vermissing op zijn minst bijzonder is?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:27 schreef zoekoog het volgende:
[..]
Dat is beeldspraak, puzzel, alle stukjes bijelkaar zoeken, ik las vroeger de boekjes van Kaptein Rob en daar stonden puzzels in, eentje was van een windrichtingwijzer en ik moest het oplossen wat het woord toen was en ik vond het, ik was zeven, dat geeft mij een kick !
Als je op mij doelt, ik denk dat sommige mijn vraag te suggestief opvatten. Het was een vraag, geen feit. Wel een mening dat ik het raar vind zoiets te doen. Vind kan ik bijstellen naar vond. Ik snap de achterliggende gedachte wel.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:56 schreef Super_Fucker_II het volgende:
Ik proef hier veel cynisme in dit forum. Mensen die klagen kunnen beter dit topic mijden.
Heb je je nou werkelijk op FOK! aangemeld voor het "oplossen" van dit mysterie deze puzzel, of ben je gewoon een kloon?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:27 schreef zoekoog het volgende:
[..]
Dat is beeldspraak, puzzel, alle stukjes bijelkaar zoeken, ik las vroeger de boekjes van Kaptein Rob en daar stonden puzzels in, eentje was van een windrichtingwijzer en ik moest het oplossen wat het woord toen was en ik vond het, ik was zeven, dat geeft mij een kick !
Ja daarom. Gezien de reacties volgens mij negatiever dan ik bedoeldequote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:30 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe iemand een post leest..
Ja, makkelijk. Je kunt op Google streetview zien dat de weg best breed is en dat er zelfs een klein parkeerplaatsje naast zit. Het enige wat dan gek is dat haar jas op een andere plek lag, behalve als ze die uit het raam heeft gegooid oidquote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:17 schreef zoekoog het volgende:
[..]
daar kan dus een auto/bestelbus komen?
Leerzaam, toch?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:31 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Ja daarom. Gezien de reacties volgens mij negatiever dan ik bedoelde.
Of de daderquote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heb je je nou werkelijk op FOK! aangemeld voor het "oplossen" van dit mysterie deze puzzel, of ben je gewoon een kloon?
Ja dat is dus wat ik bedoelde. Ik snap het fenomeen zoeken en puzzelen wel. Maar het betreft hier geen Cluedo.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heb je je nou werkelijk op FOK! aangemeld voor het "oplossen" van dit mysterie deze puzzel, of ben je gewoon een kloon?
Iemand kan natuurlijk ook gewoon met haar fiets zijn weggegaan.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:33 schreef Voordeurnaasthuis het volgende:
[..]
Ja, makkelijk. Je kunt op Google streetview zien dat de weg best breed is en dat er zelfs een klein parkeerplaatsje naast zit. Het enige wat dan gek is dat haar jas op een andere plek lag, behalve als ze die uit het raam heeft gegooid oid
Maar is aanwezig..als niemand op je let op dat moment..Jij hebt dit plekje al vaker aangegeven..Er zijn terroristen, die die lukt het om ongemerkt met treinen te reizen en in auto's , daar staat een wakend oog op, deze 'dader' was in die zin nog onopvallend..quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:00 schreef Joppiez het volgende:
[..]
. De kans dat er een grote auto/busje in de buurt was en onopgemerkt kon wegkomen is wel krankzinnig klein.
Volgens mij staat ze stil voor een verkeerslicht.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:37 schreef Blue_note het volgende:
Sowieso die regen foto. Het lijkt me lastig die tijdens het fietsen zo te maken toch?!
Knap als je daar voetsporen kunt zien. Oprecht respect voor deze mensen. Ze kunnen het maar één keer doen, als ze het een tweede keer doen, zullen de voetsporen van de vorige groep belemmerend kunnen werken..quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:00 schreef Stupidisco het volgende:
"35-40 man ME doorzoekt het bosje bij Huis ter Heide. Concrete aanwijzingen dat Anne Faber hier gevonden zou kunnen worden, zijn er niet"twitter:RikReporter twitterde op woensdag 04-10-2017 om 16:57:1535-40 man ME doorzoekt het bosje bij Huis ter Heide. Concrete aanwijzingen dat Anne Faber hier gevonden zou kunnen… https://t.co/JIFjD8g8Ss reageer retweet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook tijdens het wachten voor het stoplicht?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:37 schreef Blue_note het volgende:
Sowieso die regen foto. Het lijkt me lastig die tijdens het fietsen zo te maken toch?!
.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:36 schreef zoekoog het volgende:
deze 'dader' was in die zin nog onopvallend.
Ook gezien de positie ten opzichte van de haaientanden moet ze die bijna op de stoep genomen hebben.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:37 schreef Blue_note het volgende:
Zou ook helemaal niet raar zijn om even stil te gaan staan om een fotootje te maken. Veiliger dan op de weg zou ik zeggen.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ook gezien de positie ten opzichte van de haaientanden moet ze die bijna op de stoep genomen hebben.
ja ze heeft er voor geposeerd zeg maar.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ook gezien de positie ten opzichte van de haaientanden moet ze die bijna op de stoep genomen hebben.
Dit is Vrijheid van Meningsuiting, het zijn woorden. Je kunt zin hebben in een leergebied. Als mensen zich daaraan ergeren, je hoeft dit niet te lezen, je kunt het ontwijken..quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:07 schreef manifold het volgende:
[..]
Leerzaam en interessant snap ik, dat vind ik soms ook . Ik vind alleen wel dat het besef er mag zijn dat dit ook een heel triest en verdrietige situatie is waar je respectvol mee kunt omgaan. Je hoeft geen familie te zijn om je te ergeren aan mensen die termen als "leuk"en "zin in" gebruiken in hun reacties hier.
Of inloggen op iCloud?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:35 schreef Tonyvanheemschut het volgende:
https://twitter.com/PolitieUtrecht/status/915599500906987520
GSM #annefaber is nog niet aangetroffen. Betreft zilverkleurige iPhone 5S. Bij aantreffen, graag zsm melden. http://bit.ly/2yVc24s
snap wel dat ze deze zsm willen vinden, dit ook in het verband met de geo-locatie van haar laatste foto en nog meer informatie. Dit is alleen te achterhalen via het orgineel, uploaden naar whatsapp en/of facebook stript de metadata uit de foto.
Ja. Het lijkt alsof ze op de weg staat zo'n beetje ja.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nope. Vanaf iPhone 7(s) alleen.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:45 schreef NoXia het volgende:
Is deze versie van de iPhone waterdicht?
Ja snap ik, maar kijk eens naar de achtergrond. Het lijkt alsof ze midden op de weg staat.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:38 schreef theDutcher het volgende:
[..]
Volgens mij staat ze stil voor een verkeerslicht.
Kan je daar los de foto's zien dan?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:44 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Of inloggen op iCloud?
Edit: ik kan even niet checken of daar de metadata nog bestaat.
Ja. Dat heet; als de iCloud optie aanstaat voor foto's.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:49 schreef Physsic het volgende:
[..]
Kan je daar los de foto's zien dan?
Als er een dader is, dan is deze dader denk ik ook heel bekend daar in dat gebied. Iemand, die het berekenend heeft voorbereid..Misschien wel speciaal op bepaalde potentiele slachtoffers. Anne fietste wel vaker zulke routes daar..quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:12 schreef Zeus2017 het volgende:
De dader moet het gebied goed kennen. Zal in zijn vrije tijd wel een mountainbiker of een bronstige vogelaar zijn.
Exact. Heb het net geprobeerd. Werkt gewoon.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:49 schreef Tonyvanheemschut het volgende:
As I understand it the photo files in iCloud Photo still have their metadata (including date/time) attached while I have found that downloading them strips this off.
You have access to all metadata for the Photos in iCloud Photo Library, if you access your iCloud Photo Library using the Photos .app and not the web interface.
dus het kan, maar moeten ze wel de telefoon fysiek vinden.
Er is geen doel, noch een discussie. Het is een antwoord op een vraag.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:51 schreef Stupidisco het volgende:
Ik volg het niet helemaal, maar wat is precies het doel van de discussie die er nu is over de locatie van de selfie-foto?
Oh? Dat was me nog niet opgevallen... Zal nog eens kijken.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:47 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Ja snap ik, maar kijk eens naar de achtergrond. Het lijkt alsof ze midden op de weg staat.
Waarschijnlijk/Vermoedelijkquote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:51 schreef Infection het volgende:
Heb dit niet zo gevolgd, maar er was dus een jas gevonden in het bos bij Huis ter Heide waardoor de politie nu dat bos aan het uitkammen is? Was het daadwerkelijk haar jas?
Nee, is niet een verdachtequote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:15 schreef Poepz0r het volgende:
Die heb ik gemist. Maar dat doet niks af aan het iCloud verhaal.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:52 schreef Tonyvanheemschut het volgende:
de locatie van de laatst genomen foto, die met dat hert
Dat is niet de laatste, maar vermoedelijk voorlaatste foto die ze stuurde om 18:16 uurquote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:52 schreef Tonyvanheemschut het volgende:
de locatie van de laatst genomen foto, die met dat hert
Waarschijnlijk wel, maar dat gaan ze vermoedelijk niet aan de grote klok hangen.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:53 schreef Infection het volgende:
[..]
Dat zouden ze nu toch wel moeten weten?
Misschien beter als ze dat wel deden. Eventuele getuigen zouden de jas kunnen herkennen.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:55 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, maar dat gaan ze vermoedelijk niet aan de grote klok hangen.
Als ik eerlijk ben, had ik verwacht dat ze al gevonden zou zijn...quote:
De familie en/of vrienden zullen het ook wel herkennen.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:56 schreef Infection het volgende:
[..]
Misschien beter als ze dat wel deden. Eventuele getuigen zouden de jas kunnen herkennen.
Klopt. Maar ik bedoel dat getuigen het op de dag zelf gezien zouden kunnen hebben en misschien weten waar ze haar voor het laatst gezien hebben.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:58 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
De familie en/of vrienden zullen het ook wel herkennen.
Ja, dat is ook wel merkwaardig. Zó immens is dat gebied toch ook niet....quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:57 schreef theDutcher het volgende:
[..]
Als ik eerlijk ben, had ik verwacht dat ze al gevonden zou zijn...
Ondanks dat, in mijn ogen, de kans klein is, zijn de wonderen de wereld nog niet uit.
en tijdens de bruiloft (feest) ? Ik ga ervan uit dat de politie dat heeft uitgezocht en de politie beschouwt hen niet als verdachtenquote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:20 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat hij thuis was en later naar een bruiloft ging? Vind het geen sterk alibi, aangezien het niet te controleren is waar hij was voor de bruiloft.
Precies...quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:59 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ja, dat is ook wel merkwaardig. Zó immens is dat gebied toch ook niet....
Ik ben bang dat men die fase al voorbij is? Weet ook niet alles, hoor.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:59 schreef Infection het volgende:
[..]
Klopt. Maar ik bedoel dat getuigen het op de dag zelf gezien zouden kunnen hebben en misschien weten waar ze haar voor het laatst gezien hebben.
Hebben ze ook metaaldetectoren bij zich?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:20 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
En daar weer achter loopt een bataljon journalisten om alles op camera vast te leggen.
Ik ook niet.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:00 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Ik ben bang dat men die fase al voorbij is? Weet ook niet alles, hoor.
Jij moet intussen toch wel een expert zijn, dacht ik zoquote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:03 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik ook niet.
Ben ook wel benieuwd of er al bekend is wie die mensen bij de bushalte nou waren en of ze wat vernomen hebben die dag.
Ik weet wel hoe het ongeveer in zijn werk gaat ja. Maar voor de details moet je toch echt bij de politie/recherche zijn.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:05 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Jij moet intussen toch wel een expert zijn, dacht ik zo
De politie kan daar gewoon een verzoek toe indienen. Misschien ook al gedaan.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:08 schreef theDutcher het volgende:
Tenzij iemand in haar omgeving over haar iCloud-inloggevens beschikt, weet iemand toevallig wat de voorwaarde van Apple zijn om die vrij te geven?
Hoe klein ook, de kans bestaat nog steeds dat ze vrijwillig is verdwenen. Lijkt me best lastig...
Geen idee wat de voorwaarden zijn maar Apple zal daar niet snel aan meewerken.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:08 schreef theDutcher het volgende:
Tenzij iemand in haar omgeving over haar iCloud-inloggevens beschikt, weet iemand toevallig wat de voorwaarde van Apple zijn om die vrij te geven?
Hoe klein ook, de kans bestaat nog steeds dat ze vrijwillig is verdwenen. Lijkt me best lastig...
interessant om te lezen. Maar de peiling hoeft in dit geval niet 100% accuraat te zijn? Of lees ik nu totaal verkeerd En was Anne het, die de telefoon vasthield om 19.30u, of was het een dader? En liepen ze daar op het pad of door de bossages? De fiets hoeft er dan niet meer te zijn geweestquote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:28 schreef Stupidisco het volgende:
Hoe de route van vermiste Anne Faber via haar telefoon werd achterhaald
De politie weet door de telefoongegevens van de vermiste Utrechtse Anne Faber uit te lezen waar ze voor het laatst is geweest. Wat houden die gegevens in en hoe kan de politie daarmee de locatie traceren? Een uitleg.
Anne Faber vertrekt vrijdag rond half vijf 's middags vanuit Utrecht voor een flinke fietstocht. In de avond stuurt ze nog twee berichtjes naar haar vriend: om 18.15 zegt ze dat ze bij Hollandsche Rading is, om 18.50 stuurt ze een selfie. Ze is in Baarn, doorweekt door een regenbui.
Daarna is niets meer van haar vernomen. De WhatsApp-berichtjes van haar vriend komen na 19.45 ook niet meer aan (ze hebben maar één vinkje), wat erop duidt dat haar telefoon is uitgeschakeld.
Zendmasten
De politie heeft bij de telecomprovider de telefoongegevens opgevraagd. Door deze data te analyseren, bleek dat Anne Faber de ANWB-route 115802 heeft gefietst van Soest richting De Bilt, mogelijk op weg naar huis, schrijft de politie. Het laatste telefoonsignaal dat is ontvangen, is van iets voor 19.30 uur, ten zuidwesten van Soest.
Je smartphone maakt regelmatig verbinding met een zendmast, zegt Toon Norp, expert op het gebied van mobiele netwerken bij onderzoeksbureau TNO. Bijvoorbeeld tijdens het versturen of ontvangen van een WhatsApp-bericht, of bij een inkomende of uitgaande oproep.
De nauwkeurigheid van de laatste locatie van een telefoon is afhankelijk van hoeveel zendmasten in de buurt staan. Als er veel zendmasten zijn, bijvoorbeeld in het centrum van een drukke stad, kun je een persoon veel nauwkeuriger volgen, omdat de telefoon verbinding legt met veel meer verschillende masten.
Driehoekspeiling
De laatste locatie van een telefoon kan door middel van een driehoekspeiling worden opgevraagd, vertelt Peter Koop, die op het blog Electrospaces schrijft over de (Nederlandse) opsporingsdiensten. Zo'n driehoekspeiling houdt in dat je de locatie kunt bepalen op basis van de verbindingen met drie verschillende zendmasten waarmee een telefoon contact heeft gemaakt.
In de grotere steden kunnen deze driehoekspeilingen erg nauwkeurig zijn, zegt Koop: "In het centrum van een grote stad zijn er enorm veel zendmasten, waardoor de ruimtes kleiner worden. Maar in een groen bebost gebied neemt die nauwkeurigheid drastisch af." In een gebied waar weinig zendmasten staan, kan de laatste locatie een gebied van enkele kilometers zijn.
Vanavond gaan de Mobiele Eenheid (ME) en burgers zoeken in het bos rondom Huis ter Heide, waar gisteren vermoedelijk kleding van de vermiste Anne Faber werd gevonden. De plaats ligt ten zuiden van Soest.
Geen Google Maps
De telecomproviders zijn verplicht om deze telefoongegevens te delen met de opsporingsdiensten. Zij houden een lijst bij met telefoonmasten waar je de laatste tijd verbonden mee bent geweest. Die data worden gedeeld met de politie, die vervolgens met een eigen team de laatste locatie bepalen, vertelt een anonieme bron binnen een telecomprovider.
Een tweede bron bij een andere telecomprovider bevestigt dat: "Het is niet zo dat we op basis van de zendmastgegevens een exacte locatie kunnen geven. We hebben geen eigen Google Maps waarmee we onze klanten live kunnen volgen."
Bron: RTL Nieuws
via de webinterface word de metadata uit de fotos gewist, en dus onbruikbaar voor de politie.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:08 schreef theDutcher het volgende:
Volgens mij is de policy simpelweg: niet.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:08 schreef theDutcher het volgende:
Ja totdat je ze naar de photo app haalt. Alles zichtbaar.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:12 schreef Tonyvanheemschut het volgende:
[..]
via de webinterface word de metadata uit de fotos gewist, en dus onbruikbaar voor de politie.
Niet waar.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:12 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Volgens mij is de policy simpelweg: niet.
Als ze Find my iPhone aan heeft staan is er wellicht een exactere positie opgeslagen waar de telefoon uitging/uitviel dan de laatste telefoonmast.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:08 schreef theDutcher het volgende:
Wachtwoord zal waarschijnlijk niet bekend zijn. En dan kom je er niet in, ook Politie niet. Het kan een idee zijn om dit soort info met een bekende zoals ouders of beste vriend te delen, je weet maar nooit...quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:13 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Ja totdat je ze naar de photo app haalt. Alles zichtbaar.
Het komt dus voor dat Apple meewerkt, maar de kans is relatief klein.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:13 schreef Messina het volgende:
[..]
Niet waar.
https://tweakers.net/nieu(...)uikers-apple-op.html
Moet die wel hebben aangestaan.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:15 schreef Tonyvanheemschut het volgende:
Nou dat zou mooi zijn in dit geval, misschien is er wel een hele backup gemaakt van haar Iphone via Icloud
Dat dacht ik dus ook, maar blijkbaar dus wel volgens de Tweakers link.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:17 schreef Pierge het volgende:
[..]
Wachtwoord zal waarschijnlijk niet bekend zijn. En dan kom je er niet in, ook Politie niet. Het kan een idee zijn om dit soort info met een bekende zoals ouders of beste vriend te delen, je weet maar nooit...
Daarnaast is standaard iCloud maar 5GB en de Foon minimaal 16GB. Dus de sync-optie zal niet goed werken gok ik. Alleen bewuste gebruikers hebben hier wat aan. Lees bijbetalen aan Apple voor grotere cloud of vaak schonen. Ik durf te gokken dat de meeste 5s gebruikers dit niet doen.
Thanks. Wist ik niet zeker inderdaad.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:13 schreef Messina het volgende:
[..]
Niet waar.
https://tweakers.net/nieu(...)uikers-apple-op.html
GGZ, ben je al bij die spoorwegovergang geweest waar haar telefoon voor het laatst contact maakte?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:20 schreef EternalNow het volgende:
Richting moest inrichting zijn trouwens. Er is daar blijkbaar zoiets vlakbij.
Het zal liggen aan de reden van opvragen. Een drugszaak zal voor Apple minder reden zijn om akkoord te gaan dan een verontrustende verdwijning.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:18 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Het komt dus voor dat Apple meewerkt, maar de kans is relatief klein.
"Verzoeken om informatie op basis van een account, zoals documenten die in een iCloud-account staan, werden door de Nederlandse politie veel minder gedaan: de Nederlandse politie diende slechts vier van dergelijke verzoeken in, waarvan er aan drie geen gehoor werd gegeven.
De Belgische politie wilde informatie over twintig accounts, maar kreeg zestien keer nul op het rekest."
Dit wordt over de kleding gezegd:quote:
Nee, zou ik wel graag willen kijken, maar dat nog een heel eind lopen. Haal ik niet meer voor het donker denk ik.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:23 schreef zomer86 het volgende:
[..]
GGZ, ben je al bij die spoorwegovergang geweest waar haar telefoon voor het laatst contact maakte?
Ben je daar werkelijk naartoe gegaan om daar rond te gaan lopen?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:18 schreef EternalNow het volgende:
Ik ben nu de route aan het aflopen die ze gefietst heeft. Dat bospad zelf waar kleding is gevonden, is uiteraard afgesloten. Daar kom ik ook niet. Gewoon de normale wegen aflopen en kijken of er iets opvallends is.
Nou je gelooft het niet maar ik begon met lopen daar op de Hobbemalaan, straat parallel aan dat bospad en grenzend aan dat bos, en ik werd al na een paar minuten geconfronteerd met een man die bedreigend naar me deed. Heel roepen naar mij: wat is jouw probleem wat is jouw probleem? Fuck you fuck you!
Steeds omdraaien en kijken en dan verder lopen.
Heb dit gelijk aan de politie gemeld ergens verderop in dat gebied. Is waarschijnlijk een bekende bij hun die uit een richting komt daar. Ze lieten een foto zien van de achterkant van een man en die leek er wel erg op.
Maargoed toch voor de zekerheid een melding gemaakt.
En gelijk de indruk dat het een vreemde omgeving is daar. Als zulke mensen daar gewoon rondlopen. Natuurlijk moet ik geen conclusies trekken maar wel interessant om erover na te denken.
Goed, ik loop nog een tijdje door. Echt bizar te weten dat ze hier (waarschijnlijk) voor het laatst gefietst heeft. Wat is er met haar gebeurd...
Ik verwacht dat ze bij een verdwijning van een meerderjarige juist helemaal niet zo makkelijk meewerken.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:24 schreef Messina het volgende:
[..]
Het zal liggen aan de reden van opvragen. Een drugszaak zal voor Apple minder reden zijn om akkoord te gaan dan een verontrustende verdwijning.
Ja. Mogelijk om te helpen zoeken maar ze hebben niet meer mensen nodig. Daarnaast hou ik van lopen en doe ik wel vaker daar.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ben je daar werkelijk naartoe gegaan om daar rond te gaan lopen?
Apple gaat niet meewerken hoor. Dat is toegeven dat je iedereen volgt en dat het tegen je gebruikt kan worden.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:24 schreef Messina het volgende:
[..]
Het zal liggen aan de reden van opvragen. Een drugszaak zal voor Apple minder reden zijn om akkoord te gaan dan een verontrustende verdwijning.
Wat is de laatst genomen foto? Die kent niemand.. Ik ken alleen de laatst 'verstuurde' foto'squote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:52 schreef Tonyvanheemschut het volgende:
de locatie van de laatst genomen foto, die met dat hert.
misschien zoeken ze wel op de verkeerde plek.
Dat kan goed zijn, inderdaad. Right to disappear.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik verwacht dat ze bij een verdwijning van een meerderjarige juist helemaal niet zo makkelijk meewerken.
Kijk je wel goed uit? Het lijkt alsof je méer interesse hebt in je mobieltje dan de omgeving..quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:32 schreef EternalNow het volgende:
[..]
Ja. Mogelijk om te helpen zoeken maar ze hebben niet meer mensen nodig. Daarnaast hou ik van lopen en doe ik wel vaker daar.
Echt hè...quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:32 schreef EternalNow het volgende:
[..]
Ja. Mogelijk om te helpen zoeken maar ze hebben niet meer mensen nodig. Daarnaast hou ik van lopen en doe ik wel vaker daar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |