Foto's: https://www.facebook.com/nathanfidder/posts/10155756692388622quote:De Utrechtse Anne Faber (25) is sinds vrijdagavond 19.00 uur vermist. Dat laten haar vrienden aan DUIC weten. Ook de politie heeft een vermissingsbericht gepubliceerd.
De vrouw vertrok vrijdagavond op de fiets vanuit Rijnsweerd en stuurde om 18.50 uur een whatsappberichtje aan haar vriend dat ze onderweg was ter hoogte Hollandse Rading. Anne zou later op de avond naar een bruiloft in Nieuwegein gaan, maar is daar nooit aangekomen.
Vrienden en familie zijn een grote zoektocht gestart, onder andere in en om Hollandse Rading, maar die heeft tot nu toe nog niets opgeleverd. Ze zijn ongerust en hebben de recherche ingeschakeld. “We proberen overal zo veel mogelijk berichten te plaatsen, zodat iedereen meezoekt”, vertelt Anna Steenmeijer, een goede vriendin van Anne. Het is haar vrienden en familie onduidelijk waarom ze onderweg was naar Hollandsche Rading.
Anne heeft blond haar, blauwe ogen en droeg op de avond van haar verdwijning een groene parka. Ze is ongeveer 1,70 meter lang en heeft een zwarte omafiets met een bagagedrager voorop. Mensen die het meisje ergens hebben zien rijden, wordt verzocht contact op te nemen met de politie of de familie.
update- 14:44 De zoektocht naar de vermiste Anne is gestopt.quote:Op zondag 1 oktober 2017 20:12 schreef Stupidisco het volgende:
Politie onderzoekt vermissing van Anne Faber
Utrecht / Baarn - Sinds vrijdagavond 29 september is de 25-jarige Anne Faber vermist. De politie is een opsporingsonderzoek gestart en zoekt getuigen.
Anne is op 29 september weggegaan op een zwarte opoefiets van het merk en type Batavus Old Dutch met voorop een rekje. Een opvallend detail is dat de fiets handremmen heeft. Het was noodweer die avond; rond 18.40 uur begonnen de eerste buien en het heeft daarna ook geonweerd. Volgens het KNMI was het die avond zelfs gevaarlijk weer. Rond 18.50 uur maakte Anne nog een selfie in de regen die ze verstuurde via WhatsApp. Uit onderzoek blijkt dat deze foto genomen is op de hoek van de Amsterdamsestraatweg met de Hilversumsestraatweg in Baarn. Zowel de tactische recherche als de forensische opsporing zet alles op alles om Anne te vinden. Zo is er een politiehelikopter ingezet om te kijken of er door middel van warmtebeelden haar verblijfplaats te achterhalen is, wordt er gesproken met getuigen en bekenden van Anne en worden telefoongegevens bekeken. Ook worden tips nagelopen die onder andere binnekomen via de opsporingstiplijn. Vooralsnog is er nog geen duidelijkheid over wat Anne is overkomen en waar zij nu is. Een groot rechercheteam werkt aan de zaak.
Op zondagavond 1 oktober werd een zoekactie gestart in een zoekgebied rondom haar laatst bekende locatie (de plek waar de selfie is gemaakt). Deze zoekactie is bewust nog voor het donker van start gegaan. Helaas is nog niets van Anne vernomen en er alle scenario’s worden opengehouden.
Bron: Politie
twitter:AnneMarie0210 twitterde op woensdag 04-10-2017 om 15:42:04De ME gaat hier tegen 17.00 uur in linie zoeken. Volgens de politie hebben ze niks concreets maar ze willen niks over het hoofd zien reageer retweet
twitter:PolitieUtrecht twitterde op woensdag 04-10-2017 om 15:34:28De ME zoekt rond 5 uur in de buurt van de Amersfoortseweg waar eerder de vermoedelijke kleding is aangetroffen van #annefaber reageer retweet
Met alle respect..je slaapt er al slecht van, wat denk je wat het met je doet als jij toevallig degene bent die haar vindt? Oprechte vraag..quote:
Is enkel SPECULATIE.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 15:53 schreef Tonyvanheemschut het volgende:
Anne Faber is waarschijnlijk gevonden gezien de activiteit van de politie en hulpverleners.. #annefaber #huisterheide
https://twitter.com/Pijnzorg/status/915574101925859330
twitter:PolitieUtrecht twitterde op woensdag 04-10-2017 om 15:53:08Aangetroffen kleding Amersfoortseweg voor DNA onderzoek naar NFI #annefaber reageer retweet
Ze hebben gelijk ! Leuk dat de burgers ook mee mochten zoeken onder begeleiding van politie. Buiten de ME om..quote:Op woensdag 4 oktober 2017 15:43 schreef Stupidisco het volgende:
twitter:AnneMarie0210 twitterde op woensdag 04-10-2017 om 15:42:04De ME gaat hier tegen 17.00 uur in linie zoeken. Volgens de politie hebben ze niks concreets maar ze willen niks over het hoofd zien reageer retweet
twitter:PolitieUtrecht twitterde op woensdag 04-10-2017 om 15:34:28De ME zoekt rond 5 uur in de buurt van de Amersfoortseweg waar eerder de vermoedelijke kleding is aangetroffen van #annefaber reageer retweet
Ik prijs deze samenwerkingquote:Op woensdag 4 oktober 2017 15:51 schreef Tonyvanheemschut het volgende:
HUIS TER HEIDE/UTRECHT - Een groep bezorgde burgers zoekt vandaag opnieuw naar de vermiste Anne Faber (25) uit Utrecht. De politie begeleidt de kleine zoekactie in de omgeving van de Amersfoortseweg in Huis ter Heide. De ME gaat hier rond 17.00 uur op linie zoeken om 'elke vierkante centimeter' uit te kammen, aldus de politie.
Langs de Amersfoortseweg is gistermiddag kleding gevonden die mogelijk van Anne is. Agenten zijn aanwezig om eventuele spullen of sporen die gevonden worden veilig te stellen.
"We waarderen de hulp die burgers bieden", laat de politie weten. "Om te voorkomen dat eventuele sporen vernietigd worden, vraagt de politie aan burgers die mee willen zoeken zich te melden bij de agenten."
http://www.rtvutrecht.nl/(...)naar-anne-faber.html
en vervolgens hier als feit...quote:Op woensdag 4 oktober 2017 15:59 schreef Voszje het volgende:
Elke hersenscheet op Twitter gooien is wel gevaarlijk in een dergelijke zaak.
Warmte beelden zijn niet meer nodig denk ik.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:00 schreef Tonyvanheemschut het volgende:
waarom worden er geen extra drones ingezet met warmte camera's of gewoon drones met videofeed als extra hulpmiddel door de politie?
Wie weet hebben ze dat al gedaan. En ik vrees dat een overleden persoon na zoveel tijd ook niet warm meer is...quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:00 schreef Tonyvanheemschut het volgende:
waarom worden er geen extra drones ingezet met warmte camera's of gewoon drones met videofeed als extra hulpmiddel door de politie?
ja echt leuk...quote:Op woensdag 4 oktober 2017 15:59 schreef zoekoog het volgende:
[..]
Ze hebben gelijk ! Leuk dat de burgers ook mee mochten zoeken onder begeleiding van politie. Buiten de ME om..
'Leuk'.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 15:59 schreef zoekoog het volgende:
[..]
Ze hebben gelijk ! Leuk dat de burgers ook mee mochten zoeken onder begeleiding van politie. Buiten de ME om..
Ja leuk zeg, neem jij de roze koeken mee dan zorg ik voor limonade.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 15:59 schreef zoekoog het volgende:
[..]
Met nog maar eens de vraag of elke willekeurige burger ook sterk genoeg is om een mogelijk lichaam te vinden en onder welke omstandigheden..Sommige mensen denken niet na..quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:04 schreef Duderinnetje het volgende:
Tjemig, die zoektochten door burgers, kunnen we daar gewoon eens mee ophouden? Wat een mankracht en energie dat allemaal weer kost voor de recherche en politie, omdat dat allemaal begeleid moet worden.![]()
En die zit met die hele hausse opgescheept dat 'het volluk' overal maar een vinger in de pap denkt te moeten hebben, zelfs in recherchewerk. Daar hebben mensen voor door geleerd, laat ze hun werk doen.
De politie kan met goed fatsoen helaas tegenwoordig niet meer zeggen: 'wegwezen en we melden ons wel zodra dat nodig is', want dan hebben ze de poppen aan het dansen. Het volk heeft immers recht op informatie en participatie.
Dus daar loopt dan straks weer zo'n groep 'betrokken burgers' en mogen we hopen dat ze geen sporen verstoren. Onbegrijpelijk dat mensen zich niet kunnen inhouden, maar er met hun neus bovenop willen zitten.
Amen.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:04 schreef Duderinnetje het volgende:
Tjemig, die zoektochten door burgers, kunnen we daar gewoon eens mee ophouden? Wat een mankracht en energie dat allemaal weer kost voor de recherche en politie, omdat dat allemaal begeleid moet worden.![]()
En die zit met die hele hausse opgescheept dat 'het volluk' overal maar een vinger in de pap denkt te moeten hebben, zelfs in recherchewerk. Daar hebben mensen voor door geleerd, laat ze hun werk doen.
De politie kan met goed fatsoen helaas tegenwoordig niet meer zeggen: 'wegwezen en we melden ons wel zodra dat nodig is', want dan hebben ze de poppen aan het dansen. Het volk heeft immers recht op informatie en participatie.
Dus daar loopt dan straks weer zo'n groep 'betrokken burgers' en mogen we hopen dat ze geen sporen verstoren. Onbegrijpelijk dat mensen zich niet kunnen inhouden, maar er met hun neus bovenop willen zitten.
Herman van Veen woont daar.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 15:38 schreef zomer86 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind het wel enigszins opvallend dat het signaal precies bij een spoorwegovergang gestopt is.
en de "jackpot" is natuurlijk wel dat ze wat vinden want dan komen ze bij hart van Nederland. 😠quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:04 schreef Duderinnetje het volgende:
Als je heden ten dage een leuk uitje zoekt, doe je óf een staking of een zoektocht.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:06 schreef Fairytale1982 het volgende:
[..]
Ja leuk zeg, neem jij de roze koeken mee dan zorg ik voor limonade.
in de zin van betrokken bij...wat kan een groep brugers meer vernielen aan sporen, dan een groep ME-ers, die een stuk perceel uitkammen..?quote:
Nee, zo bedoel ik het niet...quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:06 schreef Fairytale1982 het volgende:
[..]
Toch kan je het niet uitsluiten.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:02 schreef NoXia het volgende:
[..]
Warmte beelden zijn niet meer nodig denk ik.
O echt dolletjes, wat een pret, ik bak nog snel een taart!quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:06 schreef Fairytale1982 het volgende:
[..]
Ja ook dat.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:07 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Met nog maar eens de vraag of elke willekeurige burger ook sterk genoeg is om een mogelijk lichaam te vinden en onder welke omstandigheden..Sommige mensen denken niet na..
Stille tocht een optie?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:08 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Als je heden ten dage een leuk uitje zoekt, doe je óf een staking of een zoektocht.
Een me-er is daar wel op getraind natuurlijk. Die banjert niet zomaar het struikgewas in. Om maar een voorbeeld te geven.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:08 schreef zoekoog het volgende:
[..]
in de zin van betrokken bij...wat kan een groep brugers meer vernielen aan sporen, dan een groep ME-ers, die een stuk perceel uitkammen..?
Negatieve benadering.. Ik zie op beelden van vorige ME-uitkammingen mensen naast elkaar lopen, die kijken of ze een lichaam zien of kledingstukken, dat kan een groep burgers toch ook? Ze hebben ook ogen..quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:09 schreef NoXia het volgende:
En achteraf roepen dat de politie weer grove fouten begaan door burgers mee te laten zoeken. Sporen die uitgewist worden e.d. Man, man man.
Oké.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:08 schreef zoekoog het volgende:
[..]
in de zin van betrokken bij...wat kan een groep brugers meer vernielen aan sporen, dan een groep ME-ers, die een stuk perceel uitkammen..?
Burgers weten echt niet precies waar ze op moeten letten. Wat ze niet moeten verstoren. Etc.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:13 schreef zoekoog het volgende:
[..]
Negatieve benadering.. Ik zie op beelden van vorige ME-uitkammingen mensen naast elkaar lopen, die kijken of ze een lichaam zien of kledingstukken, dat kan een groep burgers toch ook? Ze hebben ook ogen..
Dit ook, maar vooral het vernietigen van eventuele sporen vind ik ernstig.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:12 schreef mootie het volgende:
[..]
Een me-er is daar wel op getraind natuurlijk. Die banjert niet zomaar het struikgewas in. Om maar een voorbeeld te geven.
Steek een kaarsje aan, maak een mooi gedicht of bak een lekkere taart voor de buurt. Geef je naasten een knuffel, Whatever. Maar bemoei je er niet mee, dat zag je toch ook bij Ruben & Julian?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:10 schreef Messina het volgende:
Mensen voelen zich machteloos en hopen iets te kunnen bijdragen. Supervreemd inderdaad.
Dit. En dat blijft ook maar lekker gevoed worden hier. Arme familie.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:10 schreef Duderinnetje het volgende:
Dat van dit soort zaken een nationale gebeurtenis wordt gemaakt vind ik weerzinwekkend en gewoonweg dom.
Dat bedoel ik daar ook een beetje mee. Een me-er kijkt op een andere manier en weet hoe een eventuele verdachte plek veilig te stellen.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit ook, maar vooral het vernietigen van eventuele sporen vind ik ernstig.
Negatieve benadering hoor !quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:10 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
De meezoekers zijn vast ook de mensen die vinden dat de politie eens achter de echte boeven moet aangaan.
een burger wel dan?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:12 schreef mootie het volgende:
[..]
Een me-er is daar wel op getraind natuurlijk. Die banjert niet zomaar het struikgewas in. Om maar een voorbeeld te geven.
Nee. En bovendien is het juridisch handiger als mensen doen waarvoor ze zijn opgeleid. Stel je wilt een dader bewijslast voorleggen, dan wil je, tenzij je zijn advocaat bent, niet dat kan worden betwijfeld of het spoor op een juiste manier is veiliggesteld.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:13 schreef zoekoog het volgende:
[..]
Negatieve benadering.. Ik zie op beelden van vorige ME-uitkammingen mensen naast elkaar lopen, die kijken of ze een lichaam zien of kledingstukken, dat kan een groep burgers toch ook? Ze hebben ook ogen..
Tuurlijk, als chef van de politie zou ik ze laten zoeken op de plaatselijke hondenuitlaat plekken.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:13 schreef ToniB het volgende:
Ik kom er nét vandaan. Waar de vrijwilligers zoeken is in ander gebied dan waar politie het stuk bos heeft afgezet. Er komen meer politiebusjes aanrijden en ook 2 zwarte busjes die een stukje voorbij de afzetting het spoorpad induiken.
zoiets was ook al door mijn hoofd gegaanquote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:08 schreef Dakterras het volgende:
Zou ze niet onder bedreiging dat selfie hebben genomen?
(ik zeg maar wat hoor..)
Naar mijn weten hebben burgeracties sowieso nooit resultaten opgeleverd. Maar ik snap wel dat mensen willen helpen haar te vinden. En dat gaat uiteraard niet wanneer je een taart bakt.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Steek een kaarsje aan, maak een mooi gedicht of bak een lekkere taart voor de buurt. Geef je naasten een knuffel, Whatever. Maar bemoei je er niet mee, dat zag je toch ook bij Ruben & Julian?
Plaatsvervangende schaamte!
Het is dus om het gevoel van hulpeloosheid van de "bezorgde burger" te bevredigen? Dat heeft een hogere prioriteit dan het niet vernietigen van sporen en het op de juiste manier behandelen van mogelijk bewijsmateriaal?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:17 schreef Messina het volgende:
[..]
Naar mijn weten hebben burgeracties sowieso nooit resultaten opgeleverd. Maar ik snap wel dat mensen willen helpen haar te vinden. En dat gaat uiteraard niet wanneer je een taart bakt.
Die zit dicht in de buurt.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:19 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Door al dat gelul over burgers heb ik nu zin in mcdonalds.
Nog niet specifiek iets over gehoord. Men vegroot wel het gebied en zoekt steeds meer die kant op:quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:16 schreef zomer86 het volgende:
Is er ook al in de buurt van het Berkenlaantje gezocht?
Die in Huis ter Heide heeft ook een McDrive, destijds de eerste van NL.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:19 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
ik zie dat positiever..onderschat mensen die geen opleiding hebben gehad niet, die zijn soms nog beter..quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:14 schreef mootie het volgende:
[..]
Burgers weten echt niet precies waar ze op moeten letten. Wat ze niet moeten verstoren. Etc.
Met daar de "ramptoerist" uithangen, en in de weg gaan lopen ook niet. Met een taart maak je altijd iemand blij, 😋quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:17 schreef Messina het volgende:
[..]
Naar mijn weten hebben burgeracties sowieso nooit resultaten opgeleverd. Maar ik snap wel dat mensen willen helpen haar te vinden. En dat gaat uiteraard niet wanneer je een taart bakt.
ja, big Mac zonder saus en met bonnetje, lekker!quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:19 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Maar ook niet wanneer je je aanmeldt om te gaan zoeken. En ja, de politie zal vast zeggen dat je van harte welkom bent. En instructies geven.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:17 schreef Messina het volgende:
[..]
,, De politie waardeert de hulp die burgers bieden om mee te zoeken naar Anne Faber. Om te voorkomen dat eventuele sporen vernietigd worden , vraagt de politie aan burgers die mee willen zoeken zich te melden bij de agenten die meelopen. "quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:04 schreef Duderinnetje het volgende:
Oh, hou toch op.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:21 schreef zoekoog het volgende:
[..]
ik zie dat positiever..onderschat mensen die geen opleiding hebben gehad niet, die zijn soms nog beter..
Door de bomen kunnen drones niets zien.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:00 schreef Tonyvanheemschut het volgende:
Ik denk dat ze dat heel goed kunnen...juridisch? Dus als ik het lichaam zou vinden bij zo'n zoekactie waar ik meeloop met ME-ers, dan is er niets gevonden of telt het dan niet?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:16 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Nee. En bovendien is het juridisch handiger als mensen doen waarvoor ze zijn opgeleid. Stel je wilt een dader bewijslast voorleggen, dan wil je, tenzij je zijn advocaat bent, niet dat kan worden betwijfeld of het spoor op een juiste manier is veiliggesteld.
quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:23 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
,, De politie waardeert de hulp die burgers bieden om mee te zoeken naar Anne Faber. Om te voorkomen dat eventuele sporen vernietigd worden , vraagt de politie aan burgers die mee willen zoeken zich te melden bij de agenten die meelopen. "
https://www.politie.nl/ni(...)-huis-ter-heide.html
quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:22 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Maar ook niet wanneer je je aanmeldt om te gaan zoeken. En ja, de politie zal vast zeggen dat je van harte welkom bent. En instructies geven.
De politie heeft éigenlijk wel wat beters te doen, maar heeft tegenwoordig zo ongeveer een heel secundair publieksbeleid op poten staan om al die bemoeienis van burgers in goede banen te leiden. Want doen ze dat niet, dan stampt het volk wel eigenhandig en ongecontroleerd door het weiland.
Vreemd, aangezien precies bij een rustige spoorwegovergang haar signaal stopte.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:20 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Nog niet specifiek iets over gehoord. Men vegroot wel het gebied en zoekt steeds meer die kant op:
"Eerder vandaag is het zoekgebied ook weer iets uitgebreid; agenten zoeken nu ook in Den Dolder bij een fietspad langs het spoor. Over dit fietspad is Anne vermoedelijk gefietst, toen ze vanuit Soest in de richting van Huis ter Heide reed."
Bron: AD
Als er op plaatsen gezocht gaat worden waar de politie niet gaat zoeken is de kans dat er sporen verloren gaan ook groot.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is dus om het gevoel van hulpeloosheid van de "bezorgde burger" te bevredigen? Dat heeft een hogere prioriteit dan het niet vernietigen van sporen en het op de juiste manier behandelen van mogelijk bewijsmateriaal?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |