abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174192263
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:52 schreef Tonyvanheemschut het volgende:
de locatie van de laatst genomen foto, die met dat hert
Dat is niet de laatste, maar vermoedelijk voorlaatste foto die ze stuurde om 18:16 uur
  woensdag 4 oktober 2017 @ 17:54:50 #252
198365 Morendo
The Real Deal
pi_174192277
Denkt iemand hier dat ze nog leeft?
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_174192279
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:53 schreef Infection het volgende:

[..]

Dat zouden ze nu toch wel moeten weten?
Waarschijnlijk wel, maar dat gaan ze vermoedelijk niet aan de grote klok hangen.
pi_174192308
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:54 schreef Morendo het volgende:
Ik hoop het.
Maar ik denk het niet,
Je raekt an de dinge geweun.
pi_174192317
quote:
12s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:55 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel, maar dat gaan ze vermoedelijk niet aan de grote klok hangen.
Misschien beter als ze dat wel deden. Eventuele getuigen zouden de jas kunnen herkennen.
pi_174192334
quote:
Als ik eerlijk ben, had ik verwacht dat ze al gevonden zou zijn...

Ondanks dat, in mijn ogen, de kans klein is, zijn de wonderen de wereld nog niet uit.
pi_174192336
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:56 schreef Infection het volgende:

[..]

Misschien beter als ze dat wel deden. Eventuele getuigen zouden de jas kunnen herkennen.
De familie en/of vrienden zullen het ook wel herkennen.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 17:58:45 #258
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_174192345
quote:
Wat maakt het uit wat wij denken? Als ze maar gevonden wordt.
pi_174192359
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:58 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

De familie en/of vrienden zullen het ook wel herkennen.
Klopt. Maar ik bedoel dat getuigen het op de dag zelf gezien zouden kunnen hebben en misschien weten waar ze haar voor het laatst gezien hebben.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 17:59:23 #260
198365 Morendo
The Real Deal
pi_174192363
quote:
15s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:57 schreef theDutcher het volgende:

[..]

Als ik eerlijk ben, had ik verwacht dat ze al gevonden zou zijn...

Ondanks dat, in mijn ogen, de kans klein is, zijn de wonderen de wereld nog niet uit.
Ja, dat is ook wel merkwaardig. Zó immens is dat gebied toch ook niet....
Die Lebenslust bringt dich um.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 17:59:56 #261
471804 zoekoog
Prinsesje met knikkers
pi_174192371
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:20 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dat hij thuis was en later naar een bruiloft ging? Vind het geen sterk alibi, aangezien het niet te controleren is waar hij was voor de bruiloft.
en tijdens de bruiloft (feest) ? Ik ga ervan uit dat de politie dat heeft uitgezocht en de politie beschouwt hen niet als verdachten
Schenk wat extra aandacht aan je moeder, want alleen is maar alleen
pi_174192385
quote:
15s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:59 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ja, dat is ook wel merkwaardig. Zó immens is dat gebied toch ook niet....
Precies... :{
pi_174192396
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:59 schreef Infection het volgende:

[..]

Klopt. Maar ik bedoel dat getuigen het op de dag zelf gezien zouden kunnen hebben en misschien weten waar ze haar voor het laatst gezien hebben.
Ik ben bang dat men die fase al voorbij is? Weet ook niet alles, hoor. :@
  woensdag 4 oktober 2017 @ 18:01:09 #264
471804 zoekoog
Prinsesje met knikkers
pi_174192406
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:20 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

En daar weer achter loopt een bataljon journalisten om alles op camera vast te leggen.
Hebben ze ook metaaldetectoren bij zich?
pi_174192427
Gaat volgens mij weer een heli heen.
pi_174192443
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:00 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Ik ben bang dat men die fase al voorbij is? Weet ook niet alles, hoor. :@
Ik ook niet. :P

Ben ook wel benieuwd of er al bekend is wie die mensen bij de bushalte nou waren en of ze wat vernomen hebben die dag.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 18:03:09 #267
313849 Tonyvanheemschut
Een artiest van formaat!&#
pi_174192445
dat van die metaaldetectoren is een goeie..nog niet aan gedacht. telefoon is van aluminium toch?
pi_174192477
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:03 schreef Infection het volgende:

[..]

Ik ook niet. :P

Ben ook wel benieuwd of er al bekend is wie die mensen bij de bushalte nou waren en of ze wat vernomen hebben die dag.
Jij moet intussen toch wel een expert zijn, dacht ik zo :X
pi_174192505
quote:
12s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:05 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Jij moet intussen toch wel een expert zijn, dacht ik zo :X
Ik weet wel hoe het ongeveer in zijn werk gaat ja. Maar voor de details moet je toch echt bij de politie/recherche zijn.
pi_174192557
Tenzij iemand in haar omgeving over haar iCloud-inloggevens beschikt, weet iemand toevallig wat de voorwaarden van Apple zijn om die vrij te geven?

Hoe klein ook, de kans bestaat nog steeds dat ze vrijwillig is verdwenen. Lijkt me best lastig...

[ Bericht 0% gewijzigd door theDutcher op 04-10-2017 18:14:38 ]
pi_174192633
quote:
5s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:08 schreef theDutcher het volgende:
Tenzij iemand in haar omgeving over haar iCloud-inloggevens beschikt, weet iemand toevallig wat de voorwaarde van Apple zijn om die vrij te geven?

Hoe klein ook, de kans bestaat nog steeds dat ze vrijwillig is verdwenen. Lijkt me best lastig...
De politie kan daar gewoon een verzoek toe indienen. Misschien ook al gedaan.
pi_174192650
quote:
Tenzij iemand in haar omgeving over haar iCloud-inloggevens beschikt, weet iemand toevallig wat de voorwaarde van Apple zijn om die vrij te geven?

Geen idee wat de voorwaarden zijn maar Apple zal daar niet snel aan meewerken.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 18:12:13 #273
471804 zoekoog
Prinsesje met knikkers
pi_174192652
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:28 schreef Stupidisco het volgende:
Hoe de route van vermiste Anne Faber via haar telefoon werd achterhaald

De politie weet door de telefoongegevens van de vermiste Utrechtse Anne Faber uit te lezen waar ze voor het laatst is geweest. Wat houden die gegevens in en hoe kan de politie daarmee de locatie traceren? Een uitleg.

Anne Faber vertrekt vrijdag rond half vijf 's middags vanuit Utrecht voor een flinke fietstocht. In de avond stuurt ze nog twee berichtjes naar haar vriend: om 18.15 zegt ze dat ze bij Hollandsche Rading is, om 18.50 stuurt ze een selfie. Ze is in Baarn, doorweekt door een regenbui.

Daarna is niets meer van haar vernomen. De WhatsApp-berichtjes van haar vriend komen na 19.45 ook niet meer aan (ze hebben maar één vinkje), wat erop duidt dat haar telefoon is uitgeschakeld.

Zendmasten
De politie heeft bij de telecomprovider de telefoongegevens opgevraagd. Door deze data te analyseren, bleek dat Anne Faber de ANWB-route 115802 heeft gefietst van Soest richting De Bilt, mogelijk op weg naar huis, schrijft de politie. Het laatste telefoonsignaal dat is ontvangen, is van iets voor 19.30 uur, ten zuidwesten van Soest.

Je smartphone maakt regelmatig verbinding met een zendmast, zegt Toon Norp, expert op het gebied van mobiele netwerken bij onderzoeksbureau TNO. Bijvoorbeeld tijdens het versturen of ontvangen van een WhatsApp-bericht, of bij een inkomende of uitgaande oproep.

De nauwkeurigheid van de laatste locatie van een telefoon is afhankelijk van hoeveel zendmasten in de buurt staan. Als er veel zendmasten zijn, bijvoorbeeld in het centrum van een drukke stad, kun je een persoon veel nauwkeuriger volgen, omdat de telefoon verbinding legt met veel meer verschillende masten.

Driehoekspeiling
De laatste locatie van een telefoon kan door middel van een driehoekspeiling worden opgevraagd, vertelt Peter Koop, die op het blog Electrospaces schrijft over de (Nederlandse) opsporingsdiensten. Zo'n driehoekspeiling houdt in dat je de locatie kunt bepalen op basis van de verbindingen met drie verschillende zendmasten waarmee een telefoon contact heeft gemaakt.

In de grotere steden kunnen deze driehoekspeilingen erg nauwkeurig zijn, zegt Koop: "In het centrum van een grote stad zijn er enorm veel zendmasten, waardoor de ruimtes kleiner worden. Maar in een groen bebost gebied neemt die nauwkeurigheid drastisch af." In een gebied waar weinig zendmasten staan, kan de laatste locatie een gebied van enkele kilometers zijn.

Vanavond gaan de Mobiele Eenheid (ME) en burgers zoeken in het bos rondom Huis ter Heide, waar gisteren vermoedelijk kleding van de vermiste Anne Faber werd gevonden. De plaats ligt ten zuiden van Soest.

Geen Google Maps
De telecomproviders zijn verplicht om deze telefoongegevens te delen met de opsporingsdiensten. Zij houden een lijst bij met telefoonmasten waar je de laatste tijd verbonden mee bent geweest. Die data worden gedeeld met de politie, die vervolgens met een eigen team de laatste locatie bepalen, vertelt een anonieme bron binnen een telecomprovider.

Een tweede bron bij een andere telecomprovider bevestigt dat: "Het is niet zo dat we op basis van de zendmastgegevens een exacte locatie kunnen geven. We hebben geen eigen Google Maps waarmee we onze klanten live kunnen volgen."

Bron: RTL Nieuws
interessant om te lezen. Maar de peiling hoeft in dit geval niet 100% accuraat te zijn? Of lees ik nu totaal verkeerd En was Anne het, die de telefoon vasthield om 19.30u, of was het een dader? En liepen ze daar op het pad of door de bossages? De fiets hoeft er dan niet meer te zijn geweest
  woensdag 4 oktober 2017 @ 18:12:19 #274
313849 Tonyvanheemschut
pi_174192654
quote:

via de webinterface word de metadata uit de fotos gewist, en dus onbruikbaar voor de politie.
pi_174192670
quote:

Volgens mij is de policy simpelweg: niet.
pi_174192684
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:12 schreef Tonyvanheemschut het volgende:

[..]

via de webinterface word de metadata uit de fotos gewist, en dus onbruikbaar voor de politie.
Ja totdat je ze naar de photo app haalt. Alles zichtbaar.
pi_174192699
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:12 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Volgens mij is de policy simpelweg: niet.
Niet waar.
https://tweakers.net/nieu(...)uikers-apple-op.html
  woensdag 4 oktober 2017 @ 18:15:40 #278
313849 Tonyvanheemschut
pi_174192737
Nou dat zou mooi zijn in dit geval, misschien is er wel een hele backup gemaakt van haar Iphone via Icloud
  woensdag 4 oktober 2017 @ 18:17:33 #279
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_174192777
quote:

Als ze Find my iPhone aan heeft staan is er wellicht een exactere positie opgeslagen waar de telefoon uitging/uitviel dan de laatste telefoonmast.

Als ze een ander apparaat heeft met hetzelfde iCloud-account (iPad, Mac) waar iemand op kan inloggen kan dat bekeken worden inderdaad. Ik ga er vanuit dat dat van het weekend allang onderzocht is door de politie.
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
pi_174192782
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:13 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ja totdat je ze naar de photo app haalt. Alles zichtbaar.
Wachtwoord zal waarschijnlijk niet bekend zijn. En dan kom je er niet in, ook Politie niet. Het kan een idee zijn om dit soort info met een bekende zoals ouders of beste vriend te delen, je weet maar nooit...

Daarnaast is standaard iCloud maar 5GB en de Foon minimaal 16GB. Dus de sync-optie zal niet goed werken gok ik. Alleen bewuste gebruikers hebben hier wat aan. Lees bijbetalen aan Apple voor grotere cloud of vaak schonen. Ik durf te gokken dat de meeste 5s gebruikers dit niet doen.
pi_174192794
quote:
Het komt dus voor dat Apple meewerkt, maar de kans is relatief klein.

"Verzoeken om informatie op basis van een account, zoals documenten die in een iCloud-account staan, werden door de Nederlandse politie veel minder gedaan: de Nederlandse politie diende slechts vier van dergelijke verzoeken in, waarvan er aan drie geen gehoor werd gegeven.

De Belgische politie wilde informatie over twintig accounts, maar kreeg zestien keer nul op het rekest."
pi_174192796
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:15 schreef Tonyvanheemschut het volgende:
Nou dat zou mooi zijn in dit geval, misschien is er wel een hele backup gemaakt van haar Iphone via Icloud
Moet die wel hebben aangestaan.
pi_174192806
Ik ben nu de route aan het aflopen die ze gefietst heeft. Dat bospad zelf waar kleding is gevonden, is uiteraard afgesloten. Daar kom ik ook niet. Gewoon de normale wegen aflopen en kijken of er iets opvallends is.
Nou je gelooft het niet maar ik begon met lopen daar op de Hobbemalaan, straat parallel aan dat bospad en grenzend aan dat bos, en ik werd al na een paar minuten geconfronteerd met een man die bedreigend naar me deed. Heel roepen naar mij: wat is jouw probleem wat is jouw probleem? Fuck you fuck you!
Steeds omdraaien en kijken en dan verder lopen.

Heb dit gelijk aan de politie gemeld ergens verderop in dat gebied. Is waarschijnlijk een bekende bij hun die uit een richting komt daar. Ze lieten een foto zien van de achterkant van een man en die leek er wel erg op.
Maargoed toch voor de zekerheid een melding gemaakt.
En gelijk de indruk dat het een vreemde omgeving is daar. Als zulke mensen daar gewoon rondlopen. Natuurlijk moet ik geen conclusies trekken maar wel interessant om erover na te denken.

Goed, ik loop nog een tijdje door. Echt bizar te weten dat ze hier (waarschijnlijk) voor het laatst gefietst heeft. Wat is er met haar gebeurd...
pi_174192814
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:17 schreef Pierge het volgende:

[..]

Wachtwoord zal waarschijnlijk niet bekend zijn. En dan kom je er niet in, ook Politie niet. Het kan een idee zijn om dit soort info met een bekende zoals ouders of beste vriend te delen, je weet maar nooit...

Daarnaast is standaard iCloud maar 5GB en de Foon minimaal 16GB. Dus de sync-optie zal niet goed werken gok ik. Alleen bewuste gebruikers hebben hier wat aan. Lees bijbetalen aan Apple voor grotere cloud of vaak schonen. Ik durf te gokken dat de meeste 5s gebruikers dit niet doen.
Dat dacht ik dus ook, maar blijkbaar dus wel volgens de Tweakers link.

Hij synct niet alles he. Dus foto's hoeven heen probleem op te leveren in principe.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2017 18:19:14 ]
pi_174192860
quote:
Thanks. Wist ik niet zeker inderdaad.
pi_174192880
Richting moest inrichting zijn trouwens. Er is daar blijkbaar zoiets vlakbij.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 18:23:00 #287
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_174192928
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:20 schreef EternalNow het volgende:
Richting moest inrichting zijn trouwens. Er is daar blijkbaar zoiets vlakbij.
GGZ, ben je al bij die spoorwegovergang geweest waar haar telefoon voor het laatst contact maakte?
graag verwijderen
pi_174192956
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:18 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Het komt dus voor dat Apple meewerkt, maar de kans is relatief klein.

"Verzoeken om informatie op basis van een account, zoals documenten die in een iCloud-account staan, werden door de Nederlandse politie veel minder gedaan: de Nederlandse politie diende slechts vier van dergelijke verzoeken in, waarvan er aan drie geen gehoor werd gegeven.

De Belgische politie wilde informatie over twintig accounts, maar kreeg zestien keer nul op het rekest."
Het zal liggen aan de reden van opvragen. Een drugszaak zal voor Apple minder reden zijn om akkoord te gaan dan een verontrustende verdwijning.
pi_174192963
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:52 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Waarschijnlijk/Vermoedelijk
Dit wordt over de kleding gezegd:

Meer kleding:

Behalve een jas is er volgens politiewoordvoerder Bernhard Jens meer kleding gevonden. De ouders van Anne Faber en haar vriend is gevraagd of de kleding van haar zou kunnen zijn. Uit hun antwoord trekt de politie de conclusie dat het ‘vrijwel zeker’ om kleding van de vrouw gaat. ,,We hopen daar vandaag dus zekerheid over te krijgen.’’

Op het fietspad tussen Amersfoort en Utrecht langs Huis ter Heide werd een stuk verderop, richting de Panweg, een T-shirt gevonden. De kans dat dat ook van Anne is, is volgens een agent ter plaatste niet groot, maar alle aanwijzingen worden serieus onderzocht. Het stuk fietspad waar het shirt werd gevonden is nu afgezet.

https://www.ad.nl/utrecht(...)-dag-duren~afb27a1c/
pi_174192974
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:23 schreef zomer86 het volgende:

[..]

GGZ, ben je al bij die spoorwegovergang geweest waar haar telefoon voor het laatst contact maakte?
Nee, zou ik wel graag willen kijken, maar dat nog een heel eind lopen. Haal ik niet meer voor het donker denk ik.

Ik dacht laat ik eerst zo dicht mogelijk beginnen bij het laatste spoor en dan terug.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 18:30:56 #291
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174193081
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:18 schreef EternalNow het volgende:
Ik ben nu de route aan het aflopen die ze gefietst heeft. Dat bospad zelf waar kleding is gevonden, is uiteraard afgesloten. Daar kom ik ook niet. Gewoon de normale wegen aflopen en kijken of er iets opvallends is.
Nou je gelooft het niet maar ik begon met lopen daar op de Hobbemalaan, straat parallel aan dat bospad en grenzend aan dat bos, en ik werd al na een paar minuten geconfronteerd met een man die bedreigend naar me deed. Heel roepen naar mij: wat is jouw probleem wat is jouw probleem? Fuck you fuck you!
Steeds omdraaien en kijken en dan verder lopen.

Heb dit gelijk aan de politie gemeld ergens verderop in dat gebied. Is waarschijnlijk een bekende bij hun die uit een richting komt daar. Ze lieten een foto zien van de achterkant van een man en die leek er wel erg op.
Maargoed toch voor de zekerheid een melding gemaakt.
En gelijk de indruk dat het een vreemde omgeving is daar. Als zulke mensen daar gewoon rondlopen. Natuurlijk moet ik geen conclusies trekken maar wel interessant om erover na te denken.

Goed, ik loop nog een tijdje door. Echt bizar te weten dat ze hier (waarschijnlijk) voor het laatst gefietst heeft. Wat is er met haar gebeurd...
Ben je daar werkelijk naartoe gegaan om daar rond te gaan lopen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 4 oktober 2017 @ 18:32:08 #292
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174193102
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:24 schreef Messina het volgende:

[..]

Het zal liggen aan de reden van opvragen. Een drugszaak zal voor Apple minder reden zijn om akkoord te gaan dan een verontrustende verdwijning.
Ik verwacht dat ze bij een verdwijning van een meerderjarige juist helemaal niet zo makkelijk meewerken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_174193122
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ben je daar werkelijk naartoe gegaan om daar rond te gaan lopen?
Ja. Mogelijk om te helpen zoeken maar ze hebben niet meer mensen nodig. Daarnaast hou ik van lopen en doe ik wel vaker daar.
pi_174193131
Hebben die paupers deze jonge dame nou nog niet gevonden?!
  Eindredactie Games woensdag 4 oktober 2017 @ 18:33:23 #295
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_174193135
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:24 schreef Messina het volgende:

[..]

Apple gaat niet meewerken hoor. Dat is toegeven dat je iedereen volgt en dat het tegen je gebruikt kan worden.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  woensdag 4 oktober 2017 @ 18:33:44 #296
471804 zoekoog
Prinsesje met knikkers
pi_174193140
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:52 schreef Tonyvanheemschut het volgende:
de locatie van de laatst genomen foto, die met dat hert.
misschien zoeken ze wel op de verkeerde plek.
Wat is de laatst genomen foto? Die kent niemand.. Ik ken alleen de laatst 'verstuurde' foto's
pi_174193157
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik verwacht dat ze bij een verdwijning van een meerderjarige juist helemaal niet zo makkelijk meewerken.
Dat kan goed zijn, inderdaad. Right to disappear.
pi_174193163
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:32 schreef EternalNow het volgende:

[..]

Ja. Mogelijk om te helpen zoeken maar ze hebben niet meer mensen nodig. Daarnaast hou ik van lopen en doe ik wel vaker daar.
Kijk je wel goed uit? Het lijkt alsof je méer interesse hebt in je mobieltje dan de omgeving.. :')
  woensdag 4 oktober 2017 @ 18:34:45 #299
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174193168
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:32 schreef EternalNow het volgende:

[..]

Echt hè... :N
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_174193180
Reconstructie: zo fietste Anne mogelijk van Baarn naar Huis ter Heide

AD.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')