abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:16:31 #56
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174157200
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 07:00 schreef Malteser het volgende:

[..]

Super! En dan zouden we wel eens dezelfde UD kunnen krijgen. Ik ben nu 10+2 maar donderdag termijnecho.
Ik had gister ook termijnecho en ben van UD 27-4 ook naar 29-4 gegaan :D

Wij zagen een spartelende druktemaker op beeld, super leuk om te zien.
pi_174157259
Termijnecho, dat lijkt nog zo ver weg :D lijkt me inderdaad wel heel leuk om te zien!

Ik denk dat ik weet bij welke praktijk ik wil, dus van de week maar even bellen.

Ik heb trouwens erg veel last van hoofdpijn en buikpijn (voelt wel anders dan ongesteldheidsbuikpijn). Hoort dat er bij in het begin?
pi_174157338
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 08:16 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik had gister ook termijnecho en ben van UD 27-4 ook naar 29-4 gegaan :D

Wij zagen een spartelende druktemaker op beeld, super leuk om te zien.
Leuk is dat hè, als ze zo bewegen!
Zul je zien dat ik een andere datum krijg ;). Hoewel 5 van de 6 echo's exact op 29 april uit kwamen. Maar we weten het donderdag.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:32:17 #59
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174157399
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 08:20 schreef Aure het volgende:
Termijnecho, dat lijkt nog zo ver weg :D lijkt me inderdaad wel heel leuk om te zien!

Ik denk dat ik weet bij welke praktijk ik wil, dus van de week maar even bellen.

Ik heb trouwens erg veel last van hoofdpijn en buikpijn (voelt wel anders dan ongesteldheidsbuikpijn). Hoort dat er bij in het begin?
Ik heb ook heel veel last van buikpijn, nog steeds.
Schijnt er allemaal bij te horen.
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 08:27 schreef Malteser het volgende:

[..]

Leuk is dat hè, als ze zo bewegen!
Zul je zien dat ik een andere datum krijg ;). Hoewel 5 van de 6 echo's exact op 29 april uit kwamen. Maar we weten het donderdag.
Ja, heel erg leuk!
Vorige keer met 7w was het 1 grote vlek, nu zit alles erop en eraan.
Mijn vriend zat met open mond te kijken 'zijn dat nou de hersenen?!'. :D
pi_174157804
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2017 22:28 schreef Sethiwe het volgende:

Mabawa morgen toch geslachtsbepalingeecho? Hoe was het weekendje weg?

Wat goed onthouden! Vanavond weten we het hopelijk!

Weekendje was superleuk. Ik ben alleen wel gesloopt, het voelt als een stapweekend terwijl het een shop/relaxweekend was :D
pi_174157945
M. en ik nemen hier vast afscheid. De voeding loopt nog niet goed (genoeg), dus het genieten is even wat minder.
De kraamweek is nog niet helemaal voorbij, maar onze verhalen horen nu toch meer in het babytopic.

Jullie allemaal veel sterkte en succes, nog even of nog een tijdje :* en ik houd jullie in de gaten voor verse baby's O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174159294
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 15:16 schreef oh-oh het volgende:
Oh jeez KD wat een tofheid!!
O+ !
pi_174159722
Malteser wat fijn dat je weer een goede echo had! :* O+

8777: sterkte.

Sacre: lijkt me zo gaaf om al veel meer een kindje te zien. O+ Kan niet wachten!

Een actief meisje van Songeur O+ Wat blijft het toch bijzonder. Zo'n heel mens dat gewoon in een ander lichaam groeit. Heel leuk!

Spannend Mawaba! Heb je een voorgevoel?

Welkom Aure! Grappig dat je zegt dat de termijnecho je ver weg lijkt. Voor m'n gevoel ben ik net zo pril zwanger als jij maar mijn termijnecho is al met twee weken :) Ik had wat krampjes in het begin en ook hoofdpijn. Dat laatste komt door de veranderingen in je hormoonhuishouding las ik in een van m'n zwangerapps...

LeSage :* Ik wens je nog een fijne kraamweek! Hopelijk loopt de voeding snel wat beter!

Hier nog steeds op en top misselijk. En een nieuwe mijlpaal ( :') ): m'n beha's zijn te klein. Gelukkig heb ik nog wat grotere liggen van toen ik 13 kilo meer woog. M'n broeken pas ik nog wel. :s)
Ik heb me opgegeven voor een cursus hypnobirthing. Ik las hier op Fok ooit een bevallingsverhaal van een user die tot ong 6/7 cm ontsluiting op de golven van hypnobirthing surfde en dat lijkt me ook wel wat. :7 Het is wel samen met je partner, m'n man zal het wel zweverig gedoe vinden :') maar hij moet gewoon mee :P Cursus begint als ik 22 wkn ben maar zag dat ze best snel vol zitten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Philomijn op 03-10-2017 10:51:32 ]
Dit, dat, alles.
pi_174159979
Tietenmijlpaal voor Philo haha *O* oh en hypnobirthing is echt een aanrader! Ik heb geen cursus gevolgd maar wel boek gelezen +luister cd en heb er zoveel aan gehad. Mijn bevalling was ontzettend gezellig en ontspannen. Tegen de tijd dat ik zei tegen vk ik vind het nu even niet zo leuk meer zat ik 10 minuten voordat ik ging persen. Of nouja persen, volgens hypnobirthing moet je baby naar beneden ademen maar dat vond ik later niet zo fijn. Lang verhaal, maar ik bedoelde dat het echt kan werken!

Heb je voorgevoel wat t wordt Mabawa?

Verder las ik termijnecho's en hoofdpijn en is mijn geheugen een gatenkaas :')
pi_174160087
Welk boek was dat Songeur? Klinkt interessant :) Ik krijg een beetje aparte reacties van mensen als ik zeg dat ik geen cursus ga doen, is het echt zo onmogelijk om het zonder cursus te doen :?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_174160145
Oh Songeur wat leuk en interessant om te lezen!! Dankjewel voor het delen! Dat overtuigt me nog meer van mijn keuze O+ Ik was aan het zoeken naar een topic over hypnobirthing maar dat is er volgens mij niet... ik kwam wel het bevallingsverhaal van Takkembah tegen. Ik weet niet of het per se dit verhaal was dat me triggerde, maar wel interessant om te lezen:
OUD / Bevallingsverhalen deel 12

Disclaimer: ik heb volgens mij ook wel eens een bevallingsverhaal gelezen van iemand die ook met hypnobirthing bezig was geweest maar die er tijdens haar bevalling opeens helemaal geen trek meer in had. Dat kan natuurlijk ook. Of je krijgt een keizersnee. Je weet het niet... maar het lijken me ook mooie avonden om met mijn man aandacht te besteden aan de zwangerschap.

Rena er zijn legio vrouwen die het zonder cursus doen. :) Doe wat bij je past en wat goed bij je voelt wat mij betreft. :)
Dit, dat, alles.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:03:05 #67
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174160175
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 10:58 schreef rena het volgende:
Welk boek was dat Songeur? Klinkt interessant :) Ik krijg een beetje aparte reacties van mensen als ik zeg dat ik geen cursus ga doen, is het echt zo onmogelijk om het zonder cursus te doen :?
Ik doe ook geen cursus.
Eerste keer ook niet gedaan en het ging allemaal prima, pijn doet het toch wel.
  Moderator dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:03:52 #68
382129 crew  Donna
pi_174160191
Ik ga vanavond voor het eerst naar zwangerschapsyoga.
En ga ook nog een gewone cursus doen. Lijkt me vooral heel leuk allemaal haha. :Y)
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:08:23 #69
409579 LuDann
All the way
pi_174160277
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 09:13 schreef LeSage het volgende:
M. en ik nemen hier vast afscheid. De voeding loopt nog niet goed (genoeg), dus het genieten is even wat minder.
De kraamweek is nog niet helemaal voorbij, maar onze verhalen horen nu toch meer in het babytopic.

Jullie allemaal veel sterkte en succes, nog even of nog een tijdje :* en ik houd jullie in de gaten voor verse baby's O+
Wat vervelend dat de borstvoeding niet zo lekker loopt als je graag zou willen. Hopelijk gaat je baby snel wat vlotter groeien en komt het genieten ook weer wat meer.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:11:31 #70
409579 LuDann
All the way
pi_174160328
En hoi. Ik ben echt begraven in mijn werk de laatste tijd, aanhaken wil niet zo lukken. Nu zit ik even in de trein.

Ik ben trouwens gezakt voor mijn rij-examen. -O- Ugh. Maar goed, wel geslaagd voor dat andere examen.

KD, gefeliciteerd nog!

Malteser, goed dat je gewoon je gevoel volgt lijkt me. En wat fijn dat 'ie het nog deed. O+

8777, sterkte.
pi_174160593
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 10:58 schreef rena het volgende:
Welk boek was dat Songeur? Klinkt interessant :) Ik krijg een beetje aparte reacties van mensen als ik zeg dat ik geen cursus ga doen, is het echt zo onmogelijk om het zonder cursus te doen :?
Ik ben 2x bevallen en heb nooit een cursus gedaan. Dus dat is absoluut niet onmogelijk!

Ik heb hypnobirthing van Marie Mongan gelezen (is er volgens mij enkel in t engels), mindfull bevallen en heb bij muchamama nog een mini infoboekje +cd gekocht vond dat fijner in het nederlands. Oefeningen de laatste weken wel echt elke dag gedaan. En dat ontspannen lukte me dus uiteindelijk heel goed. Vrolijk zelf zkh in gewandeld. Wat ook heel erg hielp is dat vk mij heel erg de leiding liet nemen. (en heus het was niet helemaal pijnloos laatste 10 minuten voor persen waren heftig en de vlak voor de laatste perswee ook) maar wereld van verschil met mijn eerste bevalling in elk geval.
pi_174160678
Hé, kijk aan - dat boekje van Mongan heb ik toevallig gisteren zelf besteld! ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_174160764
Geen cursus gedaan, geen boeken gelezen en toch gewoon bevallen hier.

Lu, klote van je rij examen. Gezakt op iets waar je je in kon vinden?
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_174161166
Ook een hypnobirthing boek gelezen (geen idee meer welke :') )
En eigenlijk geen wee als vervelend ervaren totdat ik persweeen probeerde weg te puffen zonder dat ik door had dat het al persweeen waren :')

Dus ik kan het aanraden ;)

En nu weer weg, want ik hoor hier (nog :P ) niet :)
pi_174162617
Ik twijfel een beetje wat ik deze keer zal doen. Ik ga bevallen met een geplande keizersnede dus een pufcursus is voor mij niet zo zinvol. Maar ergens lijkt het me wel fijn om 'iets' te doen. Als in bewust op een moment in de week de tijd nemen voor mezelf en dit kindje en deze zwangerschap.
Maar wat? Bij Twix heb ik gezwommen, dat vond ik heerlijk maar waar ik dat deed, is het zwangerschapszwemmen opgeheven. Op eigen initiatief gaan zwemmen kan natuurlijk ook maar dat is minder leuk zonder anderen.

Ik zoek dus iets waar weinig aandacht uit gaat naar het bevallen zelf, want dat ga ik niet natuurlijk doen en dat doet ergens ook een beetje pijn. Maar wat dan wel?
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:02:07 #76
319308 Tink89
To live is to dance
pi_174162944
Zwangerschapsyoga?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_174163244
Zwangerschapsyoga gaat ook wel behoorlijk veel over het bevallen, of iig bij de cursus die ik deed wel. Misschien als er een groep is met allemaal niet-eerste zwangerschappen dat dat anders is?
pi_174163357
Bij ons was de zwangerschapsyoga helemaal niet zo gericht op bevallen. Wel op ontspannen, maar dat is juist ook tijdens de zwangerschap heel fijn.
We hadden ook geen vaste klas, maar een doorschuifsysteem.
Ik heb er ook een aantal meiden gezien die een geplande keizersnede hadden en die deden gewoon mee.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:23:35 #79
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174163625
Onsubtiele inhaak: ik heb het hypnobirthingboek met cd (allemaal Engelstalig) liggen, verkoop het graag weer door. PM maar bij interesse.
En een angelsounds. Als ik tijd heb komt de hele handel in V&A.

Om nog iets ontopics bij de dragen: hoera voor zwangerschapsyoga. Ik moest destijds even zoeken maar vond toen een klasje dat meer over oefenen en ontspannen ging dan praten + barigshoudingen. Heb er veel aan gehad.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_174163649
Onze verloskundepraktijk organiseerde in het kader van de Week van de Opvoeding gisteren in mijn dorp een infoavond voor aanstaande voor-het-eerst-ouders, onder leiding van een paar kinderfysiotherapeuten. Ging heel gedetailleerd in op lichaamstaal van pasgeboren baby's, tips over dragen en co-sleepen/rooming-in en allerlei trucjes over kalmerende houdingen voor baby's en van alles. Mijn lief wou daar wel even langs, want boeiend. Dus mee. :) Was eigenlijk voor het eerst dat ik me in een groep zwangere vrouwen bevond en ik kreeg daar nou niet bepaald heel veel meer behoefte van om vaker tussen andere zwangere vrouwen te zitten. :@

In mijn eentje zwemmen lukt nog steeds twee keer per week een uur lang prima en de zwangere dames en aanstaande vaders in het topic hier zijn voor mij zo met een toetsenbord ertussen op gepaste afstand ruim voldoende interactie . :7 #einzelgänger
Let me see you stripped down to the bone
pi_174163895
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 13:24 schreef minilot het volgende:

In mijn eentje zwemmen lukt nog steeds twee keer per week een uur lang prima en de zwangere dames en aanstaande vaders in het topic hier zijn voor mij zo met een toetsenbord ertussen op gepaste afstand ruim voldoende interactie . :7 #einzelgänger
Ik heb in mijn verlof drie keer in de week gezwommen in mijn eentje. Heerlijk! En je kan het dus heel lang volhouden, als alles goed gaat ;)
pi_174163921
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 13:30 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Ik heb in mijn verlof drie keer in de week gezwommen in mijn eentje. Heerlijk! En je kan het dus heel lang volhouden, als alles goed gaat ;)
Tot aan brekende vliezen, is mijn plan. :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_174163965
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 13:12 schreef Crumpette het volgende:
Zwangerschapsyoga gaat ook wel behoorlijk veel over het bevallen, of iig bij de cursus die ik deed wel. Misschien als er een groep is met allemaal niet-eerste zwangerschappen dat dat anders is?
Bij mij ging het ook veel over bevallen. Ik zou even informeren Malteser! Want ik vond het wel heel fijn contact met je baby en rust en focus en ontspanning en zo O+
pi_174164318
Hier heb ik volgens mij ook meldplicht, ik wandel nu in mijn verlof nog zo'n 4 a 5 km op een dag ( wel verspreid over de gehele dag ) maar zwemmen lijkt mij ook heerlijk, heb alleen geen zwempak meer, die moet ik opnieuw aanschaffen. Wil trouwens later wel met de baby gaan zwemmen O+

Ik hoop ook de borstvoedingscursus nog bij te kunnen wonen op 9 okt :o

Hier heb ik nu sinds gister nacht last van rusteloze benen, nu ook als ik zit te typpen. Het is geen getintel maar meer een gevoel dat ik moet strekken/bewegen ik word daar niet rustiger van :{

Voor de rest is alles nog redelijk rustig af en toe enorm slijm verlies en het maagzuur maar ik mag verder niet klagen ^O^

Nog een jompel voor alle goede echo's en nieuwe aanwas *O*
Een jompel voor iedereen die naar de baby afdeling gegaan zijn O+
pi_174165311
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 13:45 schreef Aloria het volgende:
Hier heb ik volgens mij ook meldplicht, ik wandel nu in mijn verlof nog zo'n 4 a 5 km op een dag ( wel verspreid over de gehele dag ) maar zwemmen lijkt mij ook heerlijk, heb alleen geen zwempak meer, die moet ik opnieuw aanschaffen. Wil trouwens later wel met de baby gaan zwemmen O+

Ik hoop ook de borstvoedingscursus nog bij te kunnen wonen op 9 okt :o

Hier heb ik nu sinds gister nacht last van rusteloze benen, nu ook als ik zit te typpen. Het is geen getintel maar meer een gevoel dat ik moet strekken/bewegen ik word daar niet rustiger van :{

Voor de rest is alles nog redelijk rustig af en toe enorm slijm verlies en het maagzuur maar ik mag verder niet klagen ^O^

Nog een jompel voor alle goede echo's en nieuwe aanwas *O*
Een jompel voor iedereen die naar de baby afdeling gegaan zijn O+

Haaij sorry ik lurk hier af en toe en las je bericht over rusteloze benen.
Ik heb hier niet zwanger al last van. Enige wat bij mij werkt is een stukje wandelen. Misschien werkt dat bij jou ook :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_174165962
Loop de hele dag te niezen.
Protège moi de mes désirs.
pi_174165992
over cursussen. wat is eigenlijk een leuke cursus voor een man?
mijn man vind dat hij te weinig weet maar de meeste cursussen die ik zie zijn vooral voor de vrouw en dan 1 of 2 lessen waar de partner mee mag.
anders gaan het infoavonden worden van de VK en het ziekenhuis.

ik heb morgenmiddag de termijnecho (eerste echo) en het begint nu toch wel spannend te worden.
komt ook doordat mijn afleiding weg is, tot gisteren waren we nog druk bezig met de verbouwing van de benedenverdieping. er liggen nog 101 kleine klusjes (kozijnen aflakken, plinten en dat soort dingen) maar alle grote zaken zijn eindelijk af en de benedenverdieping is weer bewoonbaar. maar in plaats van alles schoonmaken heb ik alleen de bank schoongemaakt en ben voor de tv neergeploft.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:10:59 #88
149959 SQ
snelle trees
pi_174166189
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 14:59 schreef Elleska het volgende:
over cursussen. wat is eigenlijk een leuke cursus voor een man?
mijn man vind dat hij te weinig weet maar de meeste cursussen die ik zie zijn vooral voor de vrouw en dan 1 of 2 lessen waar de partner mee mag.
anders gaan het infoavonden worden van de VK en het ziekenhuis.

samen bevallen!
disclaimer
pi_174166300
quote:
18s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 14:58 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Loop de hele dag te niezen.
Same ;(
pi_174166334
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 14:59 schreef Elleska het volgende:
over cursussen. wat is eigenlijk een leuke cursus voor een man?
mijn man vind dat hij te weinig weet maar de meeste cursussen die ik zie zijn vooral voor de vrouw en dan 1 of 2 lessen waar de partner mee mag.
anders gaan het infoavonden worden van de VK en het ziekenhuis.

ik heb morgenmiddag de termijnecho (eerste echo) en het begint nu toch wel spannend te worden.
komt ook doordat mijn afleiding weg is, tot gisteren waren we nog druk bezig met de verbouwing van de benedenverdieping. er liggen nog 101 kleine klusjes (kozijnen aflakken, plinten en dat soort dingen) maar alle grote zaken zijn eindelijk af en de benedenverdieping is weer bewoonbaar. maar in plaats van alles schoonmaken heb ik alleen de bank schoongemaakt en ben voor de tv neergeploft.
Ik had persoonlijk niet echt behoefte aan cursussen. Ik was wel heel blij met de informatieavond van het ziekenhuis waarbij ze door het proces (voor en na de bevalling) heen liepen; wat er met het lichaam van je vrouw/vriendin gebeurt, hoe de baby 'tot leven komt' zodra hij/zij bevallen is, alles vanaf de eerste wee tot het met naar huis gaan (inclusief waar je het beste kon parkeren, parkeertarieven, waar je je moest melden voor en na kantoortijden et cetera), wat je kon verwachten in de OK bij een keizersnede en welke mensen er je kamer op kunnen stormen als de bevalling begint. Gewoon lekker praktische en concrete info waar je als man wat aan hebt :')

Verder had ik tijdens de zwangerschap van mijn vriendin veel behoefte aan informatie over praktische zaken als voedingen, wassen/douchen, slapen (hoe vaak, hoe veel, hoe lang), maar dat is allemaal vanzelf duidelijk geworden in de kraamweken en was ik toch wel vergeten als ik dat van tevoren in een cursus had gehoord :P
pi_174166349
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:03 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik doe ook geen cursus.
Eerste keer ook niet gedaan en het ging allemaal prima, pijn doet het toch wel.
Ik ook geen enkele keer.. denk ook niet dat enige ademhalingsoefeningetjes en whatever invloed hebben op de terreur die bevallen heet :'D
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:32:32 #92
409579 LuDann
All the way
pi_174166526
Wij hebben Samen Bevallen gedaan de eerste keer, erg toffe cursus. Ik heb nog steeds contact met de dames en we spreken (ook met de mannen erbij) nog eens per jaar af.

Ik heb ook veel last van rusteloze benen en spierkramp (snachts en tijdens het sporten), Aloria. Van de VK mag ik er magnesium tegen slikken, ga ik vandaag mee beginnen. Dat helpt geloof ik vooral tegen de spierkramp, weet niet of dat echt ook tegen de rusteloze benen helpt.
pi_174166742
Huu!!! Is de dame van moeders voor moeders hier... gaat de eerste test fout!!! :o lag gelukkig aan de test zei ze, dat had ze vaker met die testen. maar jee zeg, hart in mijn keel. Dacht gelijk zie je nou wel!
pi_174166870
Nu dat uit mijn systeem is...

Heb wel bijgelezen maar niet veel onthouden. Las wel dat een vriendin aan de sondevoeding lag. Wat lijkt me dat erg zeg... aan de zijlijn staan en niks kunnen doen!

Cursussen gaan wij ook deze keer niet doen. Ik hou niet van gezellige groepjes :@ vorige keer zijn we wel bij een informatieavond geweest van de verloskundigen maar daar werd eigenlijk niet iets verteld wat wij al wisten.

Ik denk dat ik qua verwekken, dragen en bevallen expert level heb behaald door al lang te lurken op fok :P ;)

Wel belangrijk natuurlijk om alle spoilers te openen en alle linkjes aan te klikken! >:)
pi_174166907
quote:
18s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 14:58 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Loop de hele dag te niezen.
Hier nog 1 :r
pi_174167028
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 15:51 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Hier nog 1 :r
+1. Of eigenlijk is het hoesten, van die hoestbuien waar ik dan in blijf hangen waardoor mensen geschrokken vragen of het wel goed gaat en of ik een glaasje water wil en of ik geen bronchitis heb. :+.

Ik had vanmiddag weer controle bij de verloskundige. De baby ligt volledig ingedaald! Mijn bloeddruk wordt alleen maar lager: 110/45 nu. :'). Dat in combinatie met een flinke verkoudheid plus voorhoofdsholteontsteking waar ik van aan het herstellen ben maakt het niet heel verwonderlijk dat ik echt 0,0 energie heb. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_174167179
Nuancering: ik zit ook niet perse te wachten op groepjes en vele andere zwangeren. Ik heb jullie al ;).
Maar wel zoiets als even tijd om bewust bezig te zijn met deze zwangerschap, dit kindje en mezelf. En zwangerschapszwemmen vond ik leuk omdat je dan toch wat contact had met anderen maar er is geen groepje tot stand gekomen met baby's showen enz. Dat is ook niet waar ik naar op zoek ben, die zijn er genoeg in mijn omgeving.
Maar meer dus het bewust tijd maken voor, ook omdat ik merk dat dat bij een tweede heel anders gaat dan bij een eerste.
pi_174167691
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:11 schreef LuDann het volgende:
Ik ben trouwens gezakt voor mijn rij-examen. -O- Ugh. Maar goed, wel geslaagd voor dat andere examen.
Boks. -O-
pi_174168087
Ik vind 't gros van die pufclubvrouwtjes zo kinderachtig :'D
(sprak Kleurdoos)
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:53:16 #100
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_174168153
Ik wil ook graag yoga doen maar dan niet zo gericht op het bevallen. Bevallen heb ik al een keer gedaan. Bovendien is yoga vaak gericht op thuis bevallende, niet ingeleide dames. Ik weet zeker dat ik in het ziekenhuis beval, en ook bijna zeker dat dat met een inleiding zal zijn. Ben bang dat yoga dan toch afvalt. Ik heb ook gekeken naar mom in balance. Heeft iemand dat gedaan?
  Moderator dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:56:17 #101
382129 crew  Donna
pi_174168211
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:53 schreef Aventura het volgende:
Ik wil ook graag yoga doen maar dan niet zo gericht op het bevallen. Bevallen heb ik al een keer gedaan. Bovendien is yoga vaak gericht op thuis bevallende, niet ingeleide dames. Ik weet zeker dat ik in het ziekenhuis beval, en ook bijna zeker dat dat met een inleiding zal zijn. Ben bang dat yoga dan toch afvalt. Ik heb ook gekeken naar mom in balance. Heeft iemand dat gedaan?
Vaak kan je wel een gratis proefles doen, want ik denk dat het toch overal verschilt. Ik heb vanavond dus een proefles yoga en lees hier al veel dingen die ik even voor mezelf duidelijk wil hebben.
Als het te zweverig is of gericht op thuisbevallen o.i.d. dan heb ik er ook niks aan.
pi_174168299
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 15:10 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

samen bevallen!
Volgens de folder zou die cursus op dezelfde avond zijn als het zwemmen maar ik zie nu op de site dat er meerdere avonden zijn ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 15:21 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Ik had persoonlijk niet echt behoefte aan cursussen. Ik was wel heel blij met de informatieavond van het ziekenhuis waarbij ze door het proces (voor en na de bevalling) heen liepen; wat er met het lichaam van je vrouw/vriendin gebeurt, hoe de baby 'tot leven komt' zodra hij/zij bevallen is, alles vanaf de eerste wee tot het met naar huis gaan (inclusief waar je het beste kon parkeren, parkeertarieven, waar je je moest melden voor en na kantoortijden et cetera), wat je kon verwachten in de OK bij een keizersnede en welke mensen er je kamer op kunnen stormen als de bevalling begint. Gewoon lekker praktische en concrete info waar je als man wat aan hebt :')

Verder had ik tijdens de zwangerschap van mijn vriendin veel behoefte aan informatie over praktische zaken als voedingen, wassen/douchen, slapen (hoe vaak, hoe veel, hoe lang), maar dat is allemaal vanzelf duidelijk geworden in de kraamweken en was ik toch wel vergeten als ik dat van tevoren in een cursus had gehoord :P
ik denk dat mijn man ook vooral naar dit soort praktische info opzoek is. ik heb zelf ook geen behoefte aan een theekransje of een heel zweverig verhaal maar informatie is altijd goed.

jij had voldoende aan de info avonden?
bij ons zou dat bestaan uit ouderschapscursus(5 avonden met verschillende disciplines), bevallingsavond, borstvoedingsavond en een infoavond in het ziekenhuis.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:06 schreef Malteser het volgende:
Nuancering: ik zit ook niet perse te wachten op groepjes en vele andere zwangeren. Ik heb jullie al ;).
Maar wel zoiets als even tijd om bewust bezig te zijn met deze zwangerschap, dit kindje en mezelf. En zwangerschapszwemmen vond ik leuk omdat je dan toch wat contact had met anderen maar er is geen groepje tot stand gekomen met baby's showen enz. Dat is ook niet waar ik naar op zoek ben, die zijn er genoeg in mijn omgeving.
Maar meer dus het bewust tijd maken voor, ook omdat ik merk dat dat bij een tweede heel anders gaat dan bij een eerste.
dit inderdaad. ik heb ook niet zozeer behoefte aan een groepje en qua info red ik mij ook wel. maar man heeft wel behoefte aan die info en er samen mee bezig zijn lijkt mij dan weer fijn. ik heb o.a. hier op fok al zoveel geleerd maar ik vergeet soms dat hij die kennis (nog) niet heeft.
zwangerschapszwemmen staat op de planning maar dan vooral voor mezelf. dat had net zo goed aquazwemmen met oudjes kunnen zijn maar met dezelfde leeftijd is ook fijn. bij een 2e kan ik me voorstellen dat je wat meer behoefte hebt aan tijd vrijmaken om er bewust mee bezig te zijn, dat heb ik nu bij de 1ste nog niet zo.
pi_174168328
Hier de eerste keer ook geen cursus gedaan en ook niet gemist (dus ook nu geen behoefte aan).
Ik weet van mezelf dat ik dingen al snel veel te zweverig vind en van de gedachte aan een groep zwangere vrouwen in één ruimte word ik ook niet per se heel enthousiast :@ (ja, jullie vind ik wel heel lief! :* )

Ik heb ook veel meer aan praktische info eigenlijk :Y
Vorige keer daarom wel 2 infoavonden gehad: één vanuit de vk-praktijk en één vanuit het ziekenhuis (wilde daar sowieso bevallen).
In het ziekenhuis is er kort na de geboorte van onze Minion een heel nieuw Moeder en Kindcentrum geopend, dus we gaan opnieuw naar de infoavond+rondleiding (ik beval dit keer wederom sowieso in het ziekenhuis). En ook de infoavond vanuit de vk-praktijk wil ik wel weer meepakken, zodat ik de praktische tips weer even gehoord heb :)
Verder heb ik me vooral veel zelf ingelezen, hier en op andere plekken.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_174168395
Werden jullie uitgenodigd voor de avonden bij de vk en in het zkh, of hebben jullie zelf gekeken naar wanneer wag wordt gehouden?
Protège moi de mes désirs.
pi_174168489
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:53 schreef Aventura het volgende:
Ik wil ook graag yoga doen maar dan niet zo gericht op het bevallen. Bevallen heb ik al een keer gedaan. Bovendien is yoga vaak gericht op thuis bevallende, niet ingeleide dames. Ik weet zeker dat ik in het ziekenhuis beval, en ook bijna zeker dat dat met een inleiding zal zijn. Ben bang dat yoga dan toch afvalt. Ik heb ook gekeken naar mom in balance. Heeft iemand dat gedaan?
Mom in Balance doe ik nu! Had via LuDann (dacht ik) een code ontvangen waarmee je een gratis proefles kan boeken. Daarna meteen lid geworden. Vind de trainingen lekker zwaar, heb echt het idee dat ik sportief bezig ben. Het is wel echt gericht op sporten, 't is geen koffie-uurtje om over baby's te praten of zo.

Ik ga deze keer ook weer een cursus doen, eigenlijk om dezelfde reden als Malteser, om bewust met dit kindje en deze zwangerschap bezig te zijn. En ook om hopelijk met vertrouwen de bevalling in te gaan. Ik merk dat ik er best een beetje angstig over ben. En vorige keer heb ik echt veel gehad aan de ademhalingstechnieken :)

En balen van de niet behaalde rij-examens :( Wanneer mogen jullie een tweede poging wagen?
pi_174168492
Mijn buik voelt trouwens alsof ik 300 sit ups gedaan heb ofzo, soort spierpijn lijkt het wel, of een heule grote blauwe plek ;(
Ik blijf mezelf voorhouden dat het alleen maar een goed teken is dat mini blijkbaar goed groeit, sterker wordt en dus genoeg energie over heeft om mij lens te trappen :') ;)

Ben ook wel benieuwd hoe ie nu ligt. 2 weken terug bij de groeiecho gaf de vk aan dat z'n hoofd al behoorlijk diep lag en heb sindsdien flink wat steken en druk down under gevoeld, dus zou me niet verbazen als-ie al flink aan het indalen is. Morgen weer controle :)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_174168534
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 17:04 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Werden jullie uitgenodigd voor de avonden bij de vk en in het zkh, of hebben jullie zelf gekeken naar wanneer wag wordt gehouden?
Bij de vk-praktijk werden we uitgenodigd, bij het ziekenhuis heb ik het zelf in de gaten gehouden (daar heeft de vk-praktijk ook standaard flyers van liggen).
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_174168620
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 17:08 schreef twist02 het volgende:

[..]

Bij de vk-praktijk werden we uitgenodigd, bij het ziekenhuis heb ik het zelf in de gaten gehouden (daar heeft de vk-praktijk ook standaard flyers van liggen).
Hmm, oke. :) Heb zelf nog niks gehoord. Zal er tijdens de volgende controle eens naar vragen. :)
Protège moi de mes désirs.
pi_174168782
bij mij werd het in het eerste gesprek genoemd, het staat in het boekje van de VK en op de website. misschien staat er bij jou vk-praktijk ook iets op de website?
pi_174168839
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 17:00 schreef Elleska het volgende:

[..]

Volgens de folder zou die cursus op dezelfde avond zijn als het zwemmen maar ik zie nu op de site dat er meerdere avonden zijn ^O^

[..]

ik denk dat mijn man ook vooral naar dit soort praktische info opzoek is. ik heb zelf ook geen behoefte aan een theekransje of een heel zweverig verhaal maar informatie is altijd goed.

jij had voldoende aan de info avonden?
bij ons zou dat bestaan uit ouderschapscursus(5 avonden met verschillende disciplines), bevallingsavond, borstvoedingsavond en een infoavond in het ziekenhuis.

jeetje dat klinkt wel gelijk weer als een hele hoop avonden :P De info-avond in het ziekenhuis had van mij wat langer gemogen, volgens mij was het nu maar een uur en daarin werd 1 gedeelte gedaan door een stagiaire die alleen maar de powerpoint-dia oplas, andere delen werden gedaan door ervaren verloskundigen/chirurg die veel dieper op de materie in gingen en het ook duidelijk konden uitleggen.

Ik had er wel genoeg aan ja, wat ik zeg; ik moest weten waar ik mijn auto snel kwijt kon als er een puffende/schreeuwende vriendin naast me in de auto zou zitten, op welke verdieping en welke balie ik mij eventueel om 03:00u snachts moest melden en ik vond het fijn te horen welke procedure's / controles / handelingen er gingen gebeuren in de verschillende fases, wanneer je weer naar huis mocht et cetera.

Uiteindelijk liep het allemaal anders en is het een geplande keizersnede geworden, maar toch :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')