Mag er meisje achter mijn naamquote:Op maandag 2 oktober 2017 14:41 schreef Sethiwe het volgende:
Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote.
Kan je mijne aanpassen naar 4 juni?quote:Op maandag 2 oktober 2017 14:49 schreef Sethiwe het volgende:
Malteser fijn dat je weer gerust gesteld bent. Wat is die onzekerheid slopend![]()
Pannenkoekmix wat een fijne opmerkingen van je schoonmoeder![]()
KD wat fijn dat je al eerder kan komen voor de echo.
Frummeltje is het bij jou nog rustig? Of al aan het baby knuffelen?
Vanavond termijnecho, ben benieuwd.
Dat is toch wel vroeg? Ik verwacht hen rond week 32 ofzo pas. Er staat ook nog geen afspraak. Was met onze zoon ook zo.quote:Op maandag 2 oktober 2017 15:52 schreef DonnaRush het volgende:
Zo gek dat er alweer zoveel na mij uitgerekend zijn!
Jippie Malteser, super!![]()
Zonet gebeld door de kraamzorg. 16 januari intake.
16 januari ben ik ongeveer 30 weken geloof ik.quote:Op maandag 2 oktober 2017 16:13 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat is toch wel vroeg? Ik verwacht hen rond week 32 ofzo pas. Er staat ook nog geen afspraak. Was met onze zoon ook zo.
Zal wel per plaats verschillen.quote:Op maandag 2 oktober 2017 16:13 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat is toch wel vroeg? Ik verwacht hen rond week 32 ofzo pas. Er staat ook nog geen afspraak. Was met onze zoon ook zo.
Heb mijn post ook al aangepast.quote:Op maandag 2 oktober 2017 16:17 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
16 januari ben ik ongeveer 30 weken geloof ik.
Ik had ook nog geen belletje verwacht. We hadden gisteren het formulier ingevuld zodat we dat iig konden afstrepen. En werd net al gebeld.
Ze vergeten me iig niet
Serieus, 2019? Dat is toch ook gewoon niet te doen.. Dan kan je gewoon geen pasgeboren baby daar kwijt. Zelfs niet als je je al inschrijft direct na verwekking zegmaarquote:Op maandag 2 oktober 2017 16:23 schreef DonnaRush het volgende:
Ja inderdaad. Ach ik hou er wel van, is dat ook maar weer geregeld.![]()
De opvang van onze voorkeur heeft een wachtlijst tot juni 2019 (ja 2019) dus daar moeten we nu iets anders voor zoeken. Je moet er soms wel vroeg mee bezig zijn.
Behalve als je al een kind op de opvang hebt toch? babybroer of babyzus krijgt toch voorrang?quote:Op maandag 2 oktober 2017 16:35 schreef Songeur het volgende:
[..]
Serieus, 2019? Dat is toch ook gewoon niet te doen.. Dan kan je gewoon geen pasgeboren baby daar kwijt. Zelfs niet als je je al inschrijft direct na verwekking zegmaar
Klopt. Behalve wat SC zegt, broertjes en zusjes hebben voorrang.quote:Op maandag 2 oktober 2017 16:35 schreef Songeur het volgende:
[..]
Serieus, 2019? Dat is toch ook gewoon niet te doen.. Dan kan je gewoon geen pasgeboren baby daar kwijt. Zelfs niet als je je al inschrijft direct na verwekking zegmaar
Het lab maakt veel uit. Bij het vumc duurt het veel langer dan in Rotterdam of Maastricht.quote:Op maandag 2 oktober 2017 14:53 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Fijn die reacties over de wachttijd met de nipt. Online kwam ik steeds 10-15 dagen (dus niet alleen werkdagen) tegen.
Stelt me wel wat gerust
Omdat het mij aan alle benodige skillzzz ontbreekt.quote:Op maandag 2 oktober 2017 16:59 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@ Minilot waarom maak je de walvisknuffel zelf niet?
Hier zijn wel bepaalde dagen druk en populair. Woensdag en vrijdag is er sowieso plek. Zou je wat kunnen schuiven met je werkdagen?quote:Op maandag 2 oktober 2017 18:23 schreef DonnaRush het volgende:
Wij hadden 1 dag in de week ook meteen terecht gekund, maar we hebben opvang nodig voor 3 dagen.
Het is alle dagen vol, behalve vrijdag. Dus als we 1 dag nodig hadden, dan hadden we op vrijdag gekund. Maar voor 3 dagen is er geen plek helaas.quote:Op maandag 2 oktober 2017 18:26 schreef Malteser het volgende:
[..]
Hier zijn wel bepaalde dagen druk en populair. Woensdag en vrijdag is er sowieso plek. Zou je wat kunnen schuiven met je werkdagen?
Of is het bij jullie alle dagen vol?
Genoeg tijd om te oefenen tijdens je verlof.quote:Op maandag 2 oktober 2017 17:29 schreef minilot het volgende:
[..]
Omdat het mij aan alle benodige skillzzz ontbreekt.
Ah, balen!quote:Op maandag 2 oktober 2017 18:36 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Het is alle dagen vol, behalve vrijdag. Dus als we 1 dag nodig hadden, dan hadden we op vrijdag gekund. Maar voor 3 dagen is er geen plek helaas.
Oei, geen ervaring maar hoop dat alles goedkomt!quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:06 schreef 8777 het volgende:
Wat als de kleine niet goed groeit? Is daar een topic voor? Mijn vriendin ligt nu in het ziekenhuis, ze is bijna 21 weken maar de baby is niet groter dan 16 weken, ze krijgt nu sondevoeding, iemand ervaring?
Termijnecho was goed, een prachtig rustig slapend kindje gezien. Wel even bewogen toen ik moest lachen, maar ging snel weer verder slapen, uitgerekende datum 29-4-18.quote:Op maandag 2 oktober 2017 20:08 schreef Malteser het volgende:
Sethiwe, hoe was de termijnecho? Hier draaien de duimen!
Ja ik ook. Ben er ziek van.quote:Op maandag 2 oktober 2017 22:14 schreef vencodark het volgende:
[..]
Oei, geen ervaring maar hoop dat alles goedkomt!
Extreem spugen steeds, ze hield niks binnen, ze is ook bv steeds misselijk, gewoon van alles, ze woog nog maar 53 kg terwijl ze bijna 21 weken is. Ik maak me dood ongerust hier.quote:Op maandag 2 oktober 2017 22:28 schreef Sethiwe het volgende:
8777 sterkte ermee. At je vriendin dan zo weinig dat ze zelf amper voedingsstoffen binnen kreeg of binnen kon houden en gelijk sondevoeding moet krijgen?
Mabawa morgen toch geslachtsbepalingeecho? Hoe was het weekendje weg?
Opvang is ook wel iets waar we onze kleine voor op moeten geven, lange wachtlijsten, zelfs als je al kinderen op de opvang hebt weet ik van vrienden.
Let ook goed op jezelf. Val niet terug in oude gewoonten... (jaja, ik lurk wel eens ergens ;-) ).quote:Op maandag 2 oktober 2017 22:34 schreef 8777 het volgende:
[..]
Extreem spugen steeds, ze hield niks binnen, ze is ook bv steeds misselijk, gewoon van alles, ze woog nog maar 53 kg terwijl ze bijna 21 weken is. Ik maak me dood ongerust hier.
Ik doe m'n best, maar ik maak me erg ongerust over haar en ons aapje, ze spuugde gewoon continu, geen ochtendmisselijkheid maar gewoon de hele tijd, ze krijgt nu sondevoeding en ze mag ook gewoon eten maar dat durft ze niet omdat ze steeds misselijk is.quote:Op maandag 2 oktober 2017 22:57 schreef Moonah het volgende:
[..]
Let ook goed op jezelf. Val niet terug in oude gewoonten... (jaja, ik lurk wel eens ergens ;-) ).
Bij mijn dochter heb ik vanaf week 7 maagzuur gehad, tot na de bevalling, was puur hormonaal ofzo.quote:Op maandag 2 oktober 2017 23:11 schreef Songeur het volgende:
Ik heb vanavond een heel druk bewegend kindje in mijn buikVoel het al wel een tijdje maar nog niet eerder zo goed. Zo fijn! En heul erg maagzuur en dat vind ik vroeg met 18 weken maar boeit niet want baby
![]()
![]()
8777 sterkte! Wat een rotsituatie
Sterktequote:Op maandag 2 oktober 2017 23:15 schreef 8777 het volgende:
Ja komt goed, ik heb aapje zien bewegen met de echo's, ze moet gewoon goed gezond eten en niet meer spugen.
Klopt, ik zette een emmertje naast haar kant van het bed omdat ze de plee nooit haalde, ze was gewoon continu ziek, geen fijne roze wolk hier zeg maar.quote:Op maandag 2 oktober 2017 23:16 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Sterkte![]()
Wel makkelijk praten "niet meer spugen". Dat kun je moeilijk tegen gaan
Fijn zeg!quote:Op maandag 2 oktober 2017 22:22 schreef Sethiwe het volgende:
[..]
Termijnecho was goed, een prachtig rustig slapend kindje gezien. Wel even bewogen toen ik moest lachen, maar ging snel weer verder slapen, uitgerekende datum 29-4-18.
Super! En dan zouden we wel eens dezelfde UD kunnen krijgen. Ik ben nu 10+2 maar donderdag termijnecho.quote:Op maandag 2 oktober 2017 22:22 schreef Sethiwe het volgende:
[..]
Termijnecho was goed, een prachtig rustig slapend kindje gezien. Wel even bewogen toen ik moest lachen, maar ging snel weer verder slapen, uitgerekende datum 29-4-18.
Ik had gister ook termijnecho en ben van UD 27-4 ook naar 29-4 gegaanquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 07:00 schreef Malteser het volgende:
[..]
Super! En dan zouden we wel eens dezelfde UD kunnen krijgen. Ik ben nu 10+2 maar donderdag termijnecho.
Leuk is dat hè, als ze zo bewegen!quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 08:16 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik had gister ook termijnecho en ben van UD 27-4 ook naar 29-4 gegaan
Wij zagen een spartelende druktemaker op beeld, super leuk om te zien.
Ik heb ook heel veel last van buikpijn, nog steeds.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 08:20 schreef Aure het volgende:
Termijnecho, dat lijkt nog zo ver weglijkt me inderdaad wel heel leuk om te zien!
Ik denk dat ik weet bij welke praktijk ik wil, dus van de week maar even bellen.
Ik heb trouwens erg veel last van hoofdpijn en buikpijn (voelt wel anders dan ongesteldheidsbuikpijn). Hoort dat er bij in het begin?
Ja, heel erg leuk!quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 08:27 schreef Malteser het volgende:
[..]
Leuk is dat hè, als ze zo bewegen!
Zul je zien dat ik een andere datum krijg. Hoewel 5 van de 6 echo's exact op 29 april uit kwamen. Maar we weten het donderdag.
Wat goed onthouden! Vanavond weten we het hopelijk!quote:Op maandag 2 oktober 2017 22:28 schreef Sethiwe het volgende:
Mabawa morgen toch geslachtsbepalingeecho? Hoe was het weekendje weg?
Ik doe ook geen cursus.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 10:58 schreef rena het volgende:
Welk boek was dat Songeur? Klinkt interessantIk krijg een beetje aparte reacties van mensen als ik zeg dat ik geen cursus ga doen, is het echt zo onmogelijk om het zonder cursus te doen
Wat vervelend dat de borstvoeding niet zo lekker loopt als je graag zou willen. Hopelijk gaat je baby snel wat vlotter groeien en komt het genieten ook weer wat meer.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 09:13 schreef LeSage het volgende:
M. en ik nemen hier vast afscheid. De voeding loopt nog niet goed (genoeg), dus het genieten is even wat minder.
De kraamweek is nog niet helemaal voorbij, maar onze verhalen horen nu toch meer in het babytopic.
Jullie allemaal veel sterkte en succes, nog even of nog een tijdjeen ik houd jullie in de gaten voor verse baby's
Ik ben 2x bevallen en heb nooit een cursus gedaan. Dus dat is absoluut niet onmogelijk!quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 10:58 schreef rena het volgende:
Welk boek was dat Songeur? Klinkt interessantIk krijg een beetje aparte reacties van mensen als ik zeg dat ik geen cursus ga doen, is het echt zo onmogelijk om het zonder cursus te doen
Ik heb in mijn verlof drie keer in de week gezwommen in mijn eentje. Heerlijk! En je kan het dus heel lang volhouden, als alles goed gaatquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 13:24 schreef minilot het volgende:
In mijn eentje zwemmen lukt nog steeds twee keer per week een uur lang prima en de zwangere dames en aanstaande vaders in het topic hier zijn voor mij zo met een toetsenbord ertussen op gepaste afstand ruim voldoende interactie .#einzelgänger
Tot aan brekende vliezen, is mijn plan.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 13:30 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Ik heb in mijn verlof drie keer in de week gezwommen in mijn eentje. Heerlijk! En je kan het dus heel lang volhouden, als alles goed gaat
Bij mij ging het ook veel over bevallen. Ik zou even informeren Malteser! Want ik vond het wel heel fijn contact met je baby en rust en focus en ontspanning en zoquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 13:12 schreef Crumpette het volgende:
Zwangerschapsyoga gaat ook wel behoorlijk veel over het bevallen, of iig bij de cursus die ik deed wel. Misschien als er een groep is met allemaal niet-eerste zwangerschappen dat dat anders is?
Haaij sorry ik lurk hier af en toe en las je bericht over rusteloze benen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 13:45 schreef Aloria het volgende:
Hier heb ik volgens mij ook meldplicht, ik wandel nu in mijn verlof nog zo'n 4 a 5 km op een dag ( wel verspreid over de gehele dag ) maar zwemmen lijkt mij ook heerlijk, heb alleen geen zwempak meer, die moet ik opnieuw aanschaffen. Wil trouwens later wel met de baby gaan zwemmen![]()
Ik hoop ook de borstvoedingscursus nog bij te kunnen wonen op 9 okt
Hier heb ik nu sinds gister nacht last van rusteloze benen, nu ook als ik zit te typpen. Het is geen getintel maar meer een gevoel dat ik moet strekken/bewegen ik word daar niet rustiger van![]()
Voor de rest is alles nog redelijk rustig af en toe enorm slijm verlies en het maagzuur maar ik mag verder niet klagen![]()
Nog een jompel voor alle goede echo's en nieuwe aanwas![]()
Een jompel voor iedereen die naar de baby afdeling gegaan zijn![]()
samen bevallen!quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 14:59 schreef Elleska het volgende:
over cursussen. wat is eigenlijk een leuke cursus voor een man?
mijn man vind dat hij te weinig weet maar de meeste cursussen die ik zie zijn vooral voor de vrouw en dan 1 of 2 lessen waar de partner mee mag.
anders gaan het infoavonden worden van de VK en het ziekenhuis.
Ik had persoonlijk niet echt behoefte aan cursussen. Ik was wel heel blij met de informatieavond van het ziekenhuis waarbij ze door het proces (voor en na de bevalling) heen liepen; wat er met het lichaam van je vrouw/vriendin gebeurt, hoe de baby 'tot leven komt' zodra hij/zij bevallen is, alles vanaf de eerste wee tot het met naar huis gaan (inclusief waar je het beste kon parkeren, parkeertarieven, waar je je moest melden voor en na kantoortijden et cetera), wat je kon verwachten in de OK bij een keizersnede en welke mensen er je kamer op kunnen stormen als de bevalling begint. Gewoon lekker praktische en concrete info waar je als man wat aan hebtquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 14:59 schreef Elleska het volgende:
over cursussen. wat is eigenlijk een leuke cursus voor een man?
mijn man vind dat hij te weinig weet maar de meeste cursussen die ik zie zijn vooral voor de vrouw en dan 1 of 2 lessen waar de partner mee mag.
anders gaan het infoavonden worden van de VK en het ziekenhuis.
ik heb morgenmiddag de termijnecho (eerste echo) en het begint nu toch wel spannend te worden.
komt ook doordat mijn afleiding weg is, tot gisteren waren we nog druk bezig met de verbouwing van de benedenverdieping. er liggen nog 101 kleine klusjes (kozijnen aflakken, plinten en dat soort dingen) maar alle grote zaken zijn eindelijk af en de benedenverdieping is weer bewoonbaar. maar in plaats van alles schoonmaken heb ik alleen de bank schoongemaakt en ben voor de tv neergeploft.
Ik ook geen enkele keer.. denk ook niet dat enige ademhalingsoefeningetjes en whatever invloed hebben op de terreur die bevallen heet :'Dquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 11:03 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik doe ook geen cursus.
Eerste keer ook niet gedaan en het ging allemaal prima, pijn doet het toch wel.
+1. Of eigenlijk is het hoesten, van die hoestbuien waar ik dan in blijf hangen waardoor mensen geschrokken vragen of het wel goed gaat en of ik een glaasje water wil en of ik geen bronchitis heb.quote:
Boks.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 11:11 schreef LuDann het volgende:
Ik ben trouwens gezakt voor mijn rij-examen.Ugh. Maar goed, wel geslaagd voor dat andere examen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |