Mag er meisje achter mijn naamquote:Op maandag 2 oktober 2017 14:41 schreef Sethiwe het volgende:
Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote.
Kan je mijne aanpassen naar 4 juni?quote:Op maandag 2 oktober 2017 14:49 schreef Sethiwe het volgende:
Malteser fijn dat je weer gerust gesteld bent. Wat is die onzekerheid slopend![]()
Pannenkoekmix wat een fijne opmerkingen van je schoonmoeder![]()
KD wat fijn dat je al eerder kan komen voor de echo.
Frummeltje is het bij jou nog rustig? Of al aan het baby knuffelen?
Vanavond termijnecho, ben benieuwd.
Dat is toch wel vroeg? Ik verwacht hen rond week 32 ofzo pas. Er staat ook nog geen afspraak. Was met onze zoon ook zo.quote:Op maandag 2 oktober 2017 15:52 schreef DonnaRush het volgende:
Zo gek dat er alweer zoveel na mij uitgerekend zijn!
Jippie Malteser, super!![]()
Zonet gebeld door de kraamzorg. 16 januari intake.
16 januari ben ik ongeveer 30 weken geloof ik.quote:Op maandag 2 oktober 2017 16:13 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat is toch wel vroeg? Ik verwacht hen rond week 32 ofzo pas. Er staat ook nog geen afspraak. Was met onze zoon ook zo.
Zal wel per plaats verschillen.quote:Op maandag 2 oktober 2017 16:13 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat is toch wel vroeg? Ik verwacht hen rond week 32 ofzo pas. Er staat ook nog geen afspraak. Was met onze zoon ook zo.
Heb mijn post ook al aangepast.quote:Op maandag 2 oktober 2017 16:17 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
16 januari ben ik ongeveer 30 weken geloof ik.
Ik had ook nog geen belletje verwacht. We hadden gisteren het formulier ingevuld zodat we dat iig konden afstrepen. En werd net al gebeld.
Ze vergeten me iig niet
Serieus, 2019? Dat is toch ook gewoon niet te doen.. Dan kan je gewoon geen pasgeboren baby daar kwijt. Zelfs niet als je je al inschrijft direct na verwekking zegmaarquote:Op maandag 2 oktober 2017 16:23 schreef DonnaRush het volgende:
Ja inderdaad. Ach ik hou er wel van, is dat ook maar weer geregeld.![]()
De opvang van onze voorkeur heeft een wachtlijst tot juni 2019 (ja 2019) dus daar moeten we nu iets anders voor zoeken. Je moet er soms wel vroeg mee bezig zijn.
Behalve als je al een kind op de opvang hebt toch? babybroer of babyzus krijgt toch voorrang?quote:Op maandag 2 oktober 2017 16:35 schreef Songeur het volgende:
[..]
Serieus, 2019? Dat is toch ook gewoon niet te doen.. Dan kan je gewoon geen pasgeboren baby daar kwijt. Zelfs niet als je je al inschrijft direct na verwekking zegmaar
Klopt. Behalve wat SC zegt, broertjes en zusjes hebben voorrang.quote:Op maandag 2 oktober 2017 16:35 schreef Songeur het volgende:
[..]
Serieus, 2019? Dat is toch ook gewoon niet te doen.. Dan kan je gewoon geen pasgeboren baby daar kwijt. Zelfs niet als je je al inschrijft direct na verwekking zegmaar
Het lab maakt veel uit. Bij het vumc duurt het veel langer dan in Rotterdam of Maastricht.quote:Op maandag 2 oktober 2017 14:53 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Fijn die reacties over de wachttijd met de nipt. Online kwam ik steeds 10-15 dagen (dus niet alleen werkdagen) tegen.
Stelt me wel wat gerust
Omdat het mij aan alle benodige skillzzz ontbreekt.quote:Op maandag 2 oktober 2017 16:59 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@ Minilot waarom maak je de walvisknuffel zelf niet?
Hier zijn wel bepaalde dagen druk en populair. Woensdag en vrijdag is er sowieso plek. Zou je wat kunnen schuiven met je werkdagen?quote:Op maandag 2 oktober 2017 18:23 schreef DonnaRush het volgende:
Wij hadden 1 dag in de week ook meteen terecht gekund, maar we hebben opvang nodig voor 3 dagen.
Het is alle dagen vol, behalve vrijdag. Dus als we 1 dag nodig hadden, dan hadden we op vrijdag gekund. Maar voor 3 dagen is er geen plek helaas.quote:Op maandag 2 oktober 2017 18:26 schreef Malteser het volgende:
[..]
Hier zijn wel bepaalde dagen druk en populair. Woensdag en vrijdag is er sowieso plek. Zou je wat kunnen schuiven met je werkdagen?
Of is het bij jullie alle dagen vol?
Genoeg tijd om te oefenen tijdens je verlof.quote:Op maandag 2 oktober 2017 17:29 schreef minilot het volgende:
[..]
Omdat het mij aan alle benodige skillzzz ontbreekt.
Ah, balen!quote:Op maandag 2 oktober 2017 18:36 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Het is alle dagen vol, behalve vrijdag. Dus als we 1 dag nodig hadden, dan hadden we op vrijdag gekund. Maar voor 3 dagen is er geen plek helaas.
Oei, geen ervaring maar hoop dat alles goedkomt!quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:06 schreef 8777 het volgende:
Wat als de kleine niet goed groeit? Is daar een topic voor? Mijn vriendin ligt nu in het ziekenhuis, ze is bijna 21 weken maar de baby is niet groter dan 16 weken, ze krijgt nu sondevoeding, iemand ervaring?
Termijnecho was goed, een prachtig rustig slapend kindje gezien. Wel even bewogen toen ik moest lachen, maar ging snel weer verder slapen, uitgerekende datum 29-4-18.quote:Op maandag 2 oktober 2017 20:08 schreef Malteser het volgende:
Sethiwe, hoe was de termijnecho? Hier draaien de duimen!
Ja ik ook. Ben er ziek van.quote:Op maandag 2 oktober 2017 22:14 schreef vencodark het volgende:
[..]
Oei, geen ervaring maar hoop dat alles goedkomt!
Extreem spugen steeds, ze hield niks binnen, ze is ook bv steeds misselijk, gewoon van alles, ze woog nog maar 53 kg terwijl ze bijna 21 weken is. Ik maak me dood ongerust hier.quote:Op maandag 2 oktober 2017 22:28 schreef Sethiwe het volgende:
8777 sterkte ermee. At je vriendin dan zo weinig dat ze zelf amper voedingsstoffen binnen kreeg of binnen kon houden en gelijk sondevoeding moet krijgen?
Mabawa morgen toch geslachtsbepalingeecho? Hoe was het weekendje weg?
Opvang is ook wel iets waar we onze kleine voor op moeten geven, lange wachtlijsten, zelfs als je al kinderen op de opvang hebt weet ik van vrienden.
Let ook goed op jezelf. Val niet terug in oude gewoonten... (jaja, ik lurk wel eens ergens ;-) ).quote:Op maandag 2 oktober 2017 22:34 schreef 8777 het volgende:
[..]
Extreem spugen steeds, ze hield niks binnen, ze is ook bv steeds misselijk, gewoon van alles, ze woog nog maar 53 kg terwijl ze bijna 21 weken is. Ik maak me dood ongerust hier.
Ik doe m'n best, maar ik maak me erg ongerust over haar en ons aapje, ze spuugde gewoon continu, geen ochtendmisselijkheid maar gewoon de hele tijd, ze krijgt nu sondevoeding en ze mag ook gewoon eten maar dat durft ze niet omdat ze steeds misselijk is.quote:Op maandag 2 oktober 2017 22:57 schreef Moonah het volgende:
[..]
Let ook goed op jezelf. Val niet terug in oude gewoonten... (jaja, ik lurk wel eens ergens ;-) ).
Bij mijn dochter heb ik vanaf week 7 maagzuur gehad, tot na de bevalling, was puur hormonaal ofzo.quote:Op maandag 2 oktober 2017 23:11 schreef Songeur het volgende:
Ik heb vanavond een heel druk bewegend kindje in mijn buikVoel het al wel een tijdje maar nog niet eerder zo goed. Zo fijn! En heul erg maagzuur en dat vind ik vroeg met 18 weken maar boeit niet want baby
![]()
![]()
8777 sterkte! Wat een rotsituatie
Sterktequote:Op maandag 2 oktober 2017 23:15 schreef 8777 het volgende:
Ja komt goed, ik heb aapje zien bewegen met de echo's, ze moet gewoon goed gezond eten en niet meer spugen.
Klopt, ik zette een emmertje naast haar kant van het bed omdat ze de plee nooit haalde, ze was gewoon continu ziek, geen fijne roze wolk hier zeg maar.quote:Op maandag 2 oktober 2017 23:16 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Sterkte![]()
Wel makkelijk praten "niet meer spugen". Dat kun je moeilijk tegen gaan
Fijn zeg!quote:Op maandag 2 oktober 2017 22:22 schreef Sethiwe het volgende:
[..]
Termijnecho was goed, een prachtig rustig slapend kindje gezien. Wel even bewogen toen ik moest lachen, maar ging snel weer verder slapen, uitgerekende datum 29-4-18.
Super! En dan zouden we wel eens dezelfde UD kunnen krijgen. Ik ben nu 10+2 maar donderdag termijnecho.quote:Op maandag 2 oktober 2017 22:22 schreef Sethiwe het volgende:
[..]
Termijnecho was goed, een prachtig rustig slapend kindje gezien. Wel even bewogen toen ik moest lachen, maar ging snel weer verder slapen, uitgerekende datum 29-4-18.
Ik had gister ook termijnecho en ben van UD 27-4 ook naar 29-4 gegaanquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 07:00 schreef Malteser het volgende:
[..]
Super! En dan zouden we wel eens dezelfde UD kunnen krijgen. Ik ben nu 10+2 maar donderdag termijnecho.
Leuk is dat hè, als ze zo bewegen!quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 08:16 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik had gister ook termijnecho en ben van UD 27-4 ook naar 29-4 gegaan
Wij zagen een spartelende druktemaker op beeld, super leuk om te zien.
Ik heb ook heel veel last van buikpijn, nog steeds.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 08:20 schreef Aure het volgende:
Termijnecho, dat lijkt nog zo ver weglijkt me inderdaad wel heel leuk om te zien!
Ik denk dat ik weet bij welke praktijk ik wil, dus van de week maar even bellen.
Ik heb trouwens erg veel last van hoofdpijn en buikpijn (voelt wel anders dan ongesteldheidsbuikpijn). Hoort dat er bij in het begin?
Ja, heel erg leuk!quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 08:27 schreef Malteser het volgende:
[..]
Leuk is dat hè, als ze zo bewegen!
Zul je zien dat ik een andere datum krijg. Hoewel 5 van de 6 echo's exact op 29 april uit kwamen. Maar we weten het donderdag.
Wat goed onthouden! Vanavond weten we het hopelijk!quote:Op maandag 2 oktober 2017 22:28 schreef Sethiwe het volgende:
Mabawa morgen toch geslachtsbepalingeecho? Hoe was het weekendje weg?
Ik doe ook geen cursus.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 10:58 schreef rena het volgende:
Welk boek was dat Songeur? Klinkt interessantIk krijg een beetje aparte reacties van mensen als ik zeg dat ik geen cursus ga doen, is het echt zo onmogelijk om het zonder cursus te doen
Wat vervelend dat de borstvoeding niet zo lekker loopt als je graag zou willen. Hopelijk gaat je baby snel wat vlotter groeien en komt het genieten ook weer wat meer.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 09:13 schreef LeSage het volgende:
M. en ik nemen hier vast afscheid. De voeding loopt nog niet goed (genoeg), dus het genieten is even wat minder.
De kraamweek is nog niet helemaal voorbij, maar onze verhalen horen nu toch meer in het babytopic.
Jullie allemaal veel sterkte en succes, nog even of nog een tijdjeen ik houd jullie in de gaten voor verse baby's
Ik ben 2x bevallen en heb nooit een cursus gedaan. Dus dat is absoluut niet onmogelijk!quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 10:58 schreef rena het volgende:
Welk boek was dat Songeur? Klinkt interessantIk krijg een beetje aparte reacties van mensen als ik zeg dat ik geen cursus ga doen, is het echt zo onmogelijk om het zonder cursus te doen
Ik heb in mijn verlof drie keer in de week gezwommen in mijn eentje. Heerlijk! En je kan het dus heel lang volhouden, als alles goed gaatquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 13:24 schreef minilot het volgende:
In mijn eentje zwemmen lukt nog steeds twee keer per week een uur lang prima en de zwangere dames en aanstaande vaders in het topic hier zijn voor mij zo met een toetsenbord ertussen op gepaste afstand ruim voldoende interactie .#einzelgänger
Tot aan brekende vliezen, is mijn plan.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 13:30 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Ik heb in mijn verlof drie keer in de week gezwommen in mijn eentje. Heerlijk! En je kan het dus heel lang volhouden, als alles goed gaat
Bij mij ging het ook veel over bevallen. Ik zou even informeren Malteser! Want ik vond het wel heel fijn contact met je baby en rust en focus en ontspanning en zoquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 13:12 schreef Crumpette het volgende:
Zwangerschapsyoga gaat ook wel behoorlijk veel over het bevallen, of iig bij de cursus die ik deed wel. Misschien als er een groep is met allemaal niet-eerste zwangerschappen dat dat anders is?
Haaij sorry ik lurk hier af en toe en las je bericht over rusteloze benen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 13:45 schreef Aloria het volgende:
Hier heb ik volgens mij ook meldplicht, ik wandel nu in mijn verlof nog zo'n 4 a 5 km op een dag ( wel verspreid over de gehele dag ) maar zwemmen lijkt mij ook heerlijk, heb alleen geen zwempak meer, die moet ik opnieuw aanschaffen. Wil trouwens later wel met de baby gaan zwemmen![]()
Ik hoop ook de borstvoedingscursus nog bij te kunnen wonen op 9 okt
Hier heb ik nu sinds gister nacht last van rusteloze benen, nu ook als ik zit te typpen. Het is geen getintel maar meer een gevoel dat ik moet strekken/bewegen ik word daar niet rustiger van![]()
Voor de rest is alles nog redelijk rustig af en toe enorm slijm verlies en het maagzuur maar ik mag verder niet klagen![]()
Nog een jompel voor alle goede echo's en nieuwe aanwas![]()
Een jompel voor iedereen die naar de baby afdeling gegaan zijn![]()
samen bevallen!quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 14:59 schreef Elleska het volgende:
over cursussen. wat is eigenlijk een leuke cursus voor een man?
mijn man vind dat hij te weinig weet maar de meeste cursussen die ik zie zijn vooral voor de vrouw en dan 1 of 2 lessen waar de partner mee mag.
anders gaan het infoavonden worden van de VK en het ziekenhuis.
Ik had persoonlijk niet echt behoefte aan cursussen. Ik was wel heel blij met de informatieavond van het ziekenhuis waarbij ze door het proces (voor en na de bevalling) heen liepen; wat er met het lichaam van je vrouw/vriendin gebeurt, hoe de baby 'tot leven komt' zodra hij/zij bevallen is, alles vanaf de eerste wee tot het met naar huis gaan (inclusief waar je het beste kon parkeren, parkeertarieven, waar je je moest melden voor en na kantoortijden et cetera), wat je kon verwachten in de OK bij een keizersnede en welke mensen er je kamer op kunnen stormen als de bevalling begint. Gewoon lekker praktische en concrete info waar je als man wat aan hebtquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 14:59 schreef Elleska het volgende:
mijn man vind dat hij te weinig weet maar de meeste cursussen die ik zie zijn vooral voor de vrouw en dan 1 of 2 lessen waar de partner mee mag.
ik heb morgenmiddag de termijnecho (eerste echo) en het begint nu toch wel spannend te worden.
komt ook doordat mijn afleiding weg is, tot gisteren waren we nog druk bezig met de verbouwing van de benedenverdieping. er liggen nog 101 kleine klusjes (kozijnen aflakken, plinten en dat soort dingen) maar alle grote zaken zijn eindelijk af en de benedenverdieping is weer bewoonbaar. maar in plaats van alles schoonmaken heb ik alleen de bank schoongemaakt en ben voor de tv neergeploft.
Ik ook geen enkele keer.. denk ook niet dat enige ademhalingsoefeningetjes en whatever invloed hebben op de terreur die bevallen heet :'Dquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 11:03 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik doe ook geen cursus.
Eerste keer ook niet gedaan en het ging allemaal prima, pijn doet het toch wel.
+1. Of eigenlijk is het hoesten, van die hoestbuien waar ik dan in blijf hangen waardoor mensen geschrokken vragen of het wel goed gaat en of ik een glaasje water wil en of ik geen bronchitis heb.quote:
Boks.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 11:11 schreef LuDann het volgende:
Ik ben trouwens gezakt voor mijn rij-examen.Ugh. Maar goed, wel geslaagd voor dat andere examen.
Vaak kan je wel een gratis proefles doen, want ik denk dat het toch overal verschilt. Ik heb vanavond dus een proefles yoga en lees hier al veel dingen die ik even voor mezelf duidelijk wil hebben.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 16:53 schreef Aventura het volgende:
Ik wil ook graag yoga doen maar dan niet zo gericht op het bevallen. Bevallen heb ik al een keer gedaan. Bovendien is yoga vaak gericht op thuis bevallende, niet ingeleide dames. Ik weet zeker dat ik in het ziekenhuis beval, en ook bijna zeker dat dat met een inleiding zal zijn. Ben bang dat yoga dan toch afvalt. Ik heb ook gekeken naar mom in balance. Heeft iemand dat gedaan?
Volgens de folder zou die cursus op dezelfde avond zijn als het zwemmen maar ik zie nu op de site dat er meerdere avonden zijnquote:
ik denk dat mijn man ook vooral naar dit soort praktische info opzoek is. ik heb zelf ook geen behoefte aan een theekransje of een heel zweverig verhaal maar informatie is altijd goed.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 15:21 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Ik had persoonlijk niet echt behoefte aan cursussen. Ik was wel heel blij met de informatieavond van het ziekenhuis waarbij ze door het proces (voor en na de bevalling) heen liepen; wat er met het lichaam van je vrouw/vriendin gebeurt, hoe de baby 'tot leven komt' zodra hij/zij bevallen is, alles vanaf de eerste wee tot het met naar huis gaan (inclusief waar je het beste kon parkeren, parkeertarieven, waar je je moest melden voor en na kantoortijden et cetera), wat je kon verwachten in de OK bij een keizersnede en welke mensen er je kamer op kunnen stormen als de bevalling begint. Gewoon lekker praktische en concrete info waar je als man wat aan hebt
Verder had ik tijdens de zwangerschap van mijn vriendin veel behoefte aan informatie over praktische zaken als voedingen, wassen/douchen, slapen (hoe vaak, hoe veel, hoe lang), maar dat is allemaal vanzelf duidelijk geworden in de kraamweken en was ik toch wel vergeten als ik dat van tevoren in een cursus had gehoord
dit inderdaad. ik heb ook niet zozeer behoefte aan een groepje en qua info red ik mij ook wel. maar man heeft wel behoefte aan die info en er samen mee bezig zijn lijkt mij dan weer fijn. ik heb o.a. hier op fok al zoveel geleerd maar ik vergeet soms dat hij die kennis (nog) niet heeft.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 16:06 schreef Malteser het volgende:
Nuancering: ik zit ook niet perse te wachten op groepjes en vele andere zwangeren. Ik heb jullie al.
Maar wel zoiets als even tijd om bewust bezig te zijn met deze zwangerschap, dit kindje en mezelf. En zwangerschapszwemmen vond ik leuk omdat je dan toch wat contact had met anderen maar er is geen groepje tot stand gekomen met baby's showen enz. Dat is ook niet waar ik naar op zoek ben, die zijn er genoeg in mijn omgeving.
Maar meer dus het bewust tijd maken voor, ook omdat ik merk dat dat bij een tweede heel anders gaat dan bij een eerste.
Mom in Balance doe ik nu! Had via LuDann (dacht ik) een code ontvangen waarmee je een gratis proefles kan boeken. Daarna meteen lid geworden. Vind de trainingen lekker zwaar, heb echt het idee dat ik sportief bezig ben. Het is wel echt gericht op sporten, 't is geen koffie-uurtje om over baby's te praten of zo.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 16:53 schreef Aventura het volgende:
Ik wil ook graag yoga doen maar dan niet zo gericht op het bevallen. Bevallen heb ik al een keer gedaan. Bovendien is yoga vaak gericht op thuis bevallende, niet ingeleide dames. Ik weet zeker dat ik in het ziekenhuis beval, en ook bijna zeker dat dat met een inleiding zal zijn. Ben bang dat yoga dan toch afvalt. Ik heb ook gekeken naar mom in balance. Heeft iemand dat gedaan?
Bij de vk-praktijk werden we uitgenodigd, bij het ziekenhuis heb ik het zelf in de gaten gehouden (daar heeft de vk-praktijk ook standaard flyers van liggen).quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:04 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Werden jullie uitgenodigd voor de avonden bij de vk en in het zkh, of hebben jullie zelf gekeken naar wanneer wag wordt gehouden?
Hmm, oke.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:08 schreef twist02 het volgende:
[..]
Bij de vk-praktijk werden we uitgenodigd, bij het ziekenhuis heb ik het zelf in de gaten gehouden (daar heeft de vk-praktijk ook standaard flyers van liggen).
jeetje dat klinkt wel gelijk weer als een hele hoop avondenquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:00 schreef Elleska het volgende:
[..]
Volgens de folder zou die cursus op dezelfde avond zijn als het zwemmen maar ik zie nu op de site dat er meerdere avonden zijn
[..]
ik denk dat mijn man ook vooral naar dit soort praktische info opzoek is. ik heb zelf ook geen behoefte aan een theekransje of een heel zweverig verhaal maar informatie is altijd goed.
jij had voldoende aan de info avonden?
bij ons zou dat bestaan uit ouderschapscursus(5 avonden met verschillende disciplines), bevallingsavond, borstvoedingsavond en een infoavond in het ziekenhuis.
dat is het totale aanbod. in die cursus van 5 avonden zit ook al de info over bevalling en borstvoeding dus die ander 2 avonden hoeven niet. verder gaat het over de zwangerschap, de kraamtijd, nog wat extra dingen zoals een draagconsulent en een opfrisavond.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:21 schreef Thrilled het volgende:
[..]
jeetje dat klinkt wel gelijk weer als een hele hoop avondenDe info-avond in het ziekenhuis had van mij wat langer gemogen, volgens mij was het nu maar een uur en daarin werd 1 gedeelte gedaan door een stagiaire die alleen maar de powerpoint-dia oplas, andere delen werden gedaan door ervaren verloskundigen/chirurg die veel dieper op de materie in gingen en het ook duidelijk konden uitleggen.
Ik had er wel genoeg aan ja, wat ik zeg; ik moest weten waar ik mijn auto snel kwijt kon als er een puffende/schreeuwende vriendin naast me in de auto zou zitten, op welke verdieping en welke balie ik mij eventueel om 03:00u snachts moest melden en ik vond het fijn te horen welke procedure's / controles / handelingen er gingen gebeuren in de verschillende fases, wanneer je weer naar huis mocht et cetera.
Uiteindelijk liep het allemaal anders en is het een geplande keizersnede geworden, maar toch
Je zou kunnen kijken naar zwangerschapshaptonomie, dat gaat ook heel erg om contact maken met je gevoel en je kindje (niet heel erg zweverig). Ik heb het 1-op-1 gedaan in Den Haag. Nadeel is dat t best prijzig is en niet altijd vergoed wordt.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 16:06 schreef Malteser het volgende:
Nuancering: ik zit ook niet perse te wachten op groepjes en vele andere zwangeren. Ik heb jullie al.
Maar wel zoiets als even tijd om bewust bezig te zijn met deze zwangerschap, dit kindje en mezelf. En zwangerschapszwemmen vond ik leuk omdat je dan toch wat contact had met anderen maar er is geen groepje tot stand gekomen met baby's showen enz. Dat is ook niet waar ik naar op zoek ben, die zijn er genoeg in mijn omgeving.
Maar meer dus het bewust tijd maken voor, ook omdat ik merk dat dat bij een tweede heel anders gaat dan bij een eerste.
zeker is het handig, werd ook wel besproken, maar dan zit je nog in de veronderstelling dat het op de 'normale' manier gaat en vond ik andere dingen belangrijker. Bij de keizersnede ging alles volgens een schema, op afspraak, veel rustiger en te behappenquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:34 schreef Elleska het volgende:
[..]
dat is het totale aanbod. in die cursus van 5 avonden zit ook al de info over bevalling en borstvoeding dus die ander 2 avonden hoeven niet. verder gaat het over de zwangerschap, de kraamtijd, nog wat extra dingen zoals een draagconsulent en een opfrisavond.
ook bij een geplande keizersnede is het vast handig om alvast kennis te hebben gemaakt met het ziekenhuis. dat werd niet besproken op de infoavond?
Nope, helemaal niks.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:19 schreef Elleska het volgende:
bij mij werd het in het eerste gesprek genoemd, het staat in het boekje van de VK en op de website. misschien staat er bij jou vk-praktijk ook iets op de website?
Er hangt hier bij de VK een lijstje met data van die avonden in het ziekenhuis. Maar er is verder nog niks over gezegd ofzo.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:13 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Hmm, oke.Heb zelf nog niks gehoord. Zal er tijdens de volgende controle eens naar vragen.
Ik mag over 2 weken weer, zal eens kijken.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:54 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Er hangt hier bij de VK een lijstje met data van die avonden in het ziekenhuis. Maar er is verder nog niks over gezegd ofzo.
klinkt goed die houding!!quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:25 schreef minilot het volgende:
Inzake bevalling: mijn baas kwam afgelopen week ineens tegen mij op de proppen met een hele anti-thuisbevallen-preek: 'primitieve onzin', jezelf en kind onnodig in groot gevaar brengen, etcetera.
Nou heb ik het geluk dat mijn houding ten opzichte van bemoeienis van andere mensen zich laat samenvatten met no fucks are given, maar als ik een wat gevoeliger typje was geweest had ik het vast op een grienen gezet! Het was nogal een tirade. Naja, goedbedoeld zullen we maar zeggen.
quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:43 schreef Mabawa. het volgende:
Even egopost...![]()
![]()
Mag er meisje achter mijn naam??
Even egopost...![]()
![]()
Even egopost...![]()
![]()
Je was toch een einzelgängerquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 20:22 schreef minilot het volgende:
Een datumdrieling, toe maar! Zit ik dan met een hele máánd voor mezelf in het lijstje.
Ik vind dit echt een aanrader voor mannen: http://vadercursus.nlquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 14:59 schreef Elleska het volgende:
een cursus voor mannen bestaat dus welquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 20:39 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik vind dit echt een aanrader voor mannen: http://vadercursus.nl
Die cursus wordt gegeven door een verloskundige die zelf ook vader is. Daardoor kan hij vanuit twee kanten veel informatie geven. Enerzijds hoe het is om vader te worden en anderzijds technisch/medisch vanuit zijn vak natuurlijk.
De absolute plus van deze cursus vind ik dat hij zich echt 100% richt op mannen. Vrouwen mogen ook niet aanwezig zijn bij de avonden (1 of 2 avonden) waardoor er een hele andere dynamiek ontstaat dan wanneer je echt als duo gaat.
Nadruk ligt op medische stukje qua wat gebeurt er nu eigenlijk tijdens bevalling zowel in het lichaam van je vrouw als ook wat kun je verwachten thuis/ziekenhuis en daarnaast gaat het over hoe je je vrouw kunt ondersteunen, maar ook over wat het met je doet om toe te moeten kijken en wat het doet om vader te worden. Hoe je die rol voor je ziet enz enz. Wat mij betreft is met name dat laatste stukje echt iets wat consequent gemist wordt in veel andere cursussen.
Kortom, ik ben fanen het is echt het omrijden waard voor je man om ns te gaan.
Oh nee. Wat ruk zeg! Ik had gehoopt dat jij wel geslaagd was. Was jij ook zo teleurgesteld? Ik heb wel even een potje gejankt toen ik eenmaal thuis was. En wat ging er mis, ga je binnenkort opnieuw? Ik eind oktober, maar misschien dat dat een beetje te snel is eigenlijk.quote:
Ja mijn broertje heeft zowel boek als cursus gedaan en vond beiden aanraders. Mannen die ik terug hoor over cursus zijn ook enthousiast. Boek hoor ik niet zoveel over, heb somehow toch het idee dat veel mannen niet zo heel erg zitten te springen om een boek lezen oid over bevallen enz.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 21:04 schreef Elleska het volgende:
[..]
een cursus voor mannen bestaat dus wel![]()
alleen jammer dat deze cursus niet in het noorden wordt gegeven.
is het boek ook een aanrader?
Ik schoot in de lachquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 21:14 schreef LuDann het volgende:
[..]
Oh nee. Wat ruk zeg! Ik had gehoopt dat jij wel geslaagd was. Was jij ook zo teleurgesteld? Ik heb wel even een potje gejankt toen ik eenmaal thuis was. En wat ging er mis, ga je binnenkort opnieuw? Ik eind oktober, maar misschien dat dat een beetje te snel is eigenlijk.
@Kris: ik ben gezakt op gevaarlijk rijgedrag.Ik vond het zelf wel meevallen eigenlijk.
Ja, dat was ik! Lekker stuk gaan in het park, heeft verder weinig van doen met baby's inderdaad.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:07 schreef OliviaIsTaken het volgende:
[..]
Mom in Balance doe ik nu! Had via LuDann (dacht ik) een code ontvangen waarmee je een gratis proefles kan boeken. Daarna meteen lid geworden. Vind de trainingen lekker zwaar, heb echt het idee dat ik sportief bezig ben. Het is wel echt gericht op sporten, 't is geen koffie-uurtje om over baby's te praten of zo.
Ik ga deze keer ook weer een cursus doen, eigenlijk om dezelfde reden als Malteser, om bewust met dit kindje en deze zwangerschap bezig te zijn. En ook om hopelijk met vertrouwen de bevalling in te gaan. Ik merk dat ik er best een beetje angstig over ben. En vorige keer heb ik echt veel gehad aan de ademhalingstechnieken![]()
En balen van de niet behaalde rij-examensWanneer mogen jullie een tweede poging wagen?
Een combinatie van dingen, maar vooral niet ver genoeg vooruit kijken. Daardoor moest ik soms wat meer improviseren, en dat leidt dan weer tot gevaarlijke situaties. Meh. En achteraf zie ik zelf ook veel zaken waarvan ik nu denk 'Jezus waarom deed ik dat zo, wat stom'.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 21:14 schreef LuDann het volgende:
[..]
Oh nee. Wat ruk zeg! Ik had gehoopt dat jij wel geslaagd was. Was jij ook zo teleurgesteld? Ik heb wel even een potje gejankt toen ik eenmaal thuis was. En wat ging er mis, ga je binnenkort opnieuw? Ik eind oktober, maar misschien dat dat een beetje te snel is eigenlijk.
@Kris: ik ben gezakt op gevaarlijk rijgedrag.Ik vond het zelf wel meevallen eigenlijk.
Omg, je moeder.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 21:15 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik schoot in de lachhelemaal niet leuk, sorry.
Mn moeder schepte de eerste keer examen bij het wegrijden van het cbr bijna een fietseris de 2e keer helemaal goed gekomen!
Oh meh, ja. Ik heb dat verder vooruit moeten kijken ook vaker als kritiek gehad, blijft lastig. Zeker als je ergens bent waar je nog niet eerder geweest bent.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 21:25 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Een combinatie van dingen, maar vooral niet ver genoeg vooruit kijken. Daardoor moest ik soms wat meer improviseren, en dat leidt dan weer tot gevaarlijke situaties. Meh. En achteraf zie ik zelf ook veel zaken waarvan ik nu denk 'Jezus waarom deed ik dat zo, wat stom'.
Ik was er nu vrij rustig onder eigenlijk. Na de tussentijdse toets heb ik wel de hele avond liggen janken. Het hielp nu denk ik dat ik al wel veel beter reed dan toen, en me meer in control voelde. (Niet genoeg dus, maar ja.)
Ik ga snel weer opnieuw, maar weet nog niet precies wanneer. Instructeur gaat morgen kijken wanneer er weer ruimte is.
Ik kom weinig meer in Z&G, maar deze zag ik nog even voorbijflitsen. Leuk zeg! Gefeliciteerdquote:Op donderdag 28 september 2017 09:32 schreef Kleurdoos het volgende:
Het schijnt dat ik me hier mag melden yo <3 #4! (ik gok zo rond 7-6-18)
Ah joh, ik ben 5x gezakt en slaagde de 6de... gewoon stug volhouden.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 21:14 schreef LuDann het volgende:
[..]
Mijn man heeft het boek, vindt het wel een aanrader. Niet te dik, lekker praktische concrete informatie (maar die van mij is ook wel een lezer)quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 21:04 schreef Elleska het volgende:
[..]
een cursus voor mannen bestaat dus wel![]()
alleen jammer dat deze cursus niet in het noorden wordt gegeven.
is het boek ook een aanrader?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
❤quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 21:53 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik kom weinig meer in Z&G, maar deze zag ik nog even voorbijflitsen. Leuk zeg! Gefeliciteerd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:04 schreef DonnaRush het volgende:
Er groeit wat in de spoilermooiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ben je niet gepland zwanger? Het is sowieso wel een shocker is mijn ervaring. Gelukkig heb je 9 maanden om je mentaal voor te bereidenquote:Op woensdag 4 oktober 2017 10:03 schreef Aure het volgende:
Wat leuk, een meisje!
Ik vind het echt een heel raar idee dat er nu iets in mij groeit wat gewoon een heuse jongens- of meisjesbaby wordt![]()
Ik krijg sowieso soms nog een halve paniekaanval om dit alles. Ik merk dat mijn vriend ook nog heel erg moet wennen en dat hij er weinig over praat, daardoor voel ik mij af en toe een beetje alleen. Maar dat trekt vast wel bij... Het is ook wel een beetje een shock.
quote:Op woensdag 4 oktober 2017 11:04 schreef Songeur het volgende:
een meisje Mabawa, leuken fijn dat ze je goed in de gaten houden.
DnD de 17e dat schiet al op! Nouja dat zeg ik nu, maar dat voelt voor jou vast nog heel ver weg haha.![]()
Aure, neem rustig de tijd om er even aan te wennen, het is niet niks he zo'n baby. Je leven gaat er best wel anders van worden. Heel leuk natuurlijkmaar ook best even wennen.
Lang verhaal onder spoiler. Hoort misschien meer in depressief en zwanger topic maar zo voel ik me niet echt, dus toch maar hier.Wat knap dat je die stap hebt gezet en wat fijn dat het zo goed heeft uitgepakt. Hopelijk gaat het niet nodig zijn, maar: sterkteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:04 schreef DonnaRush het volgende:
Er groeit wat in de spoilerwauw mooie buik!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nope, niet gepland. Vooral mijn vriend had nog 1 of 2 jaar willen wachten. Er zijn nog wat praktische bezwaren nu, maar goed, dat gaan we nu gewoon wat eerder in orde makenquote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:04 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ben je niet gepland zwanger? Het is sowieso wel een shocker is mijn ervaring. Gelukkig heb je 9 maanden om je mentaal voor te bereiden
Dan is het wel even schrikken jaquote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:48 schreef Aure het volgende:
[..]
Nope, niet gepland. Vooral mijn vriend had nog 1 of 2 jaar willen wachten. Er zijn nog wat praktische bezwaren nu, maar goed, dat gaan we nu gewoon wat eerder in orde maken
Ze heeft al medicatie neem ik aan?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:07 schreef 8777 het volgende:
Hebben jullie nog tips tegen die extreme misselijkheid? Twee crackertjes en een kopje thee op bed brengen hebben we al gedaan, helpt iets maar later op de dag spuugt ze gewoon weer.
Ik ruim haar kots al op en ik poets het op als ze de plee niet haalde, als ze het zelf moet opruimen moet ze kotsen van haar eigen kots,
ze wordt ook misselijk van bepaalde smaakjes en luchtjes dus die proberen we te vermijden
Tips zijn zeer welkom.
Emanogwat. Moet helpen tegen misselijkheid tijdens zwangerschap.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:10 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Ze heeft al medicatie neem ik aan?
Er is betere medicatie op de markt voor zwangere vrouwen die er zo ziek van zijn. Ik weet de naam even niet meer, maar dat zou ik eerst proberen.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:28 schreef 8777 het volgende:
[..]
Emanogwat. Moet helpen tegen misselijkheid tijdens zwangerschap.
Ik zoek meer huis tuin en keuken tipjes.
Primperan vragen.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:28 schreef 8777 het volgende:
[..]
Emanogwat. Moet helpen tegen misselijkheid tijdens zwangerschap.
Ik zoek meer huis tuin en keuken tipjes.
Primperan deed voor mij niks. Emefasene juist wel. Maar je hebt ook nog Zofran. Vrouwen met HG krijgen dat vaak voorgeschreven.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Primperan vragen.
Ginger ale en gemberthee hielpen goed hier en bananen...
Er zijn ook volkstammen die zweren bij wilhelmina pepermunt. Het is helaas echt proberen wat helpt voor jouw vriendin.
Ja, het verbaasd me ook dat ze enkel emefasene heeft terwijl ze als een dood vogeltje in het ziekenhuis binnen kwam en niks binnen houdt.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:55 schreef BellaaElisa het volgende:
8777 jullie zijn in het ziekenhuis toch? Waarschijnlijk kunnen ze daar beter oordelen wat jouw vrouw nodig heeft.
Ja preciesquote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:57 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Ja, het verbaasd me ook dat ze enkel emefasene heeft terwijl ze als een dood vogeltje in het ziekenhuis binnen kwam en niks binnen houdt.
Jup, haar lijf zoog 4 zakken zoutoplossing op in een paar uur. Daarna ging het steeds beter, ze was gewoon uitgedroogdquote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:57 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Ja, het verbaasd me ook dat ze enkel emefasene heeft terwijl ze als een dood vogeltje in het ziekenhuis binnen kwam en niks binnen houdt.
Dat spugen doet ze sinds ze zwanger is, eerst probeerde ze snel naar de plee te gaan maar ze kotste tegen de deur van de plee en de muren van de hal, en natuurlijk ruim ik dat op, ik snap wel dat het voor haar kut is, continu misselijk tot spugen toe is ook niks.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:08 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Ja preciesen ook dat rennen naar de wc, in het ziekenhuis hebben ze toch van die leuke kartonnen bakjes? En rennen kan ook denk een beetje moeilijk als je aan een infuus ligt.
In ieder geval 8777 sterkte! Hopelijk knapt ze snel op.
Die dozen vliegen altijd de winkel uit..idd mensen die met 10 dozen weggaan enzquote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:32 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Billendoekjes in de aanbieding bij de Etos. Was daar voor de neusspray en had 2 dozen gekocht. Na m’n supermarktbezoek dacht ik: “laat ik nog 2 dozen halen”. Was alles gewoon op. 1 tokkie had 2 winkelwagentjes volgestopt met de dozen.
https://folder.etos.nl/week-40-2017/page/12-13
10 dozen vind ik nog prima. Mensen hadden hele winkelwagentjes volgeladen.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Die dozen vliegen altijd de winkel uit..idd mensen die met 10 dozen weggaan enz
Nope. Vooral meer trek, maar gewoon in alles.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:47 schreef 8777 het volgende:
Hebben zwangere vrouwen hier ook zin in iets speciaals qua eten?
Ik ga naar de Mac voor een medium quarterpounder menu met een aardbeien milkshake, ze heeft honger zei ze.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:49 schreef minilot het volgende:
Buikfoto!
En alle liefs voor de dames hier die wel een beetje liefs kunnen gebruiken.
[..]
Nope. Vooral meer trek, maar gewoon in alles.
Gravinog iets noemen ze het kotsen, maar ze heeft nu erge trek in McDonald's dus ik ga weer,quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:52 schreef mignonne het volgende:
8777 sterkte voor jou en voor je vriendin/vrouw. HG is zwaar en klote en helaas helpt de medicatie niet bij iedereen. Kijk het eventjes aan of de emesafene zn werk gaat doen maar zo niet dan gewoon weer aan de bel trekken. Er zijn ook andere middeltjes en/of combinaties.
Kijk ook hier voor evt meer info en steun: http://www.zehg.nl/wordpress/
Ik heb ook een week alleen maar Big Macs gehad. Ik wou inderdaad zeggen dat je haar kan helpen door te halen waar ze zin in heeft. En als ze zin heeft in specifieke koekjes, niet meteen 6 pakken halen, want het kan morgen weer anders zijn.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:54 schreef 8777 het volgende:
[..]
Gravinog iets noemen ze het kotsen, maar ze heeft nu erge trek in McDonald's dus ik ga weer,
Fijne avond allemaal.
Ja, maar net de dingen die we hier niet hebben, natuurlijk.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:47 schreef 8777 het volgende:
Hebben zwangere vrouwen hier ook zin in iets speciaals qua eten?
Klopt. Hyperemesis Gravidarum. Hyper = (te)veel emesis = overgeven Gravidarum = van/door zwangerschap.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:54 schreef 8777 het volgende:
[..]
Gravinog iets noemen ze het kotsen, maar ze heeft nu erge trek in McDonald's dus ik ga weer,
Fijne avond allemaal.
quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:22 schreef Elleska het volgende:
we hebben een knipper
Ahh fijn, mooi om te zien hè, echt een mini mensje al.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan de op niet meer aanpassen, modje vragen misschien?
ik zat ook helemaal van wow zo groot al.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:33 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Elleska wat een mooie echo! Zo echt al!
vandaag precies 10 weken, UD 2mei.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:35 schreef Philomijn het volgende:
Wow Elleska wat een duidelijke echo!! Mooi!! Oh en natuurlijk even juichen voor de knipper!Ik zie je niet in de OP staan. Hoe ver ben je nu? Oh wat bijzonder zeg.
Kan niet geloven dat er in mijn buik ook zo'n minimensje huist.
![]()
hier ook al een klein buikje, het stuk onder de navel is boller en kan ik niet intrekken.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:35 schreef Philomijn het volgende:
Ik keek net in de spiegel en zag volgens mij toch echt een beginnend buikje. Leek me zo vroeg voor de tiende week. Ik denk telkens dat ik ben aangekomen maar zal wel echt de zwangerschap zijn aangezien ik 0,0 eetlust heb...?![]()
Oh ja en ik zag een mooie buikfoto van DonnaRush voorbij komen. Oké het kan dus wel bij je eerste al een minibump hebben zo vroeg...In kleding zie je er (gelukkig) nog niets van.
quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:22 schreef Elleska het volgende:
we hebben een knipper
Awhhhh.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo mooi, hè?
Gefeliciteerd!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Thanks allemaal voor de beterschapswensen. Ik ga lekker slapen (hoop ik).
DnD, Herpes in je oog?? Ik moest wel even lachen om je reactie.Beterschap!
Protège moi de mes désirs.
quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 22:21 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ah joh, ik ben 5x gezakt en slaagde de 6de... gewoon stug volhouden.
Het was bij mij vooral examenangst, ik had gewoon gelijk moeten kiezen voor een speciaal faalangst rijexamen.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 21:44 schreef LuDann het volgende:
[..]![]()
Wel knap dat je het toch doorgezet hebt!
hell yeah voor het faalangst examen!quote:Op woensdag 4 oktober 2017 21:59 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Het was bij mij vooral examenangst, ik had gewoon gelijk moeten kiezen voor een speciaal faalangst rijexamen.
En nu cruise ik al bijna twee jaar overal heen
quote:Op woensdag 4 oktober 2017 20:08 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]Nu wil ik ze ook delenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb geen extreem intensieve baan en daarbuiten probeer ik het al best rustig aan te doen. Gelukkig bijna verlof, deze week nog 2 dagen en volgende week nog 4quote:Op woensdag 4 oktober 2017 17:15 schreef Krisvc het volgende:
Rena, ben jij al wat rustiger aan gaan doen? Klinkt alsof dat geen kwaad kan
Die steken onderin heb ik nog niet, denk dat mijn dametje nog geen haast maakt met indalenquote:Op woensdag 4 oktober 2017 20:42 schreef twist02 het volgende:
Rena, mijn lijf is niet zo goed in weeën produceren geloof ikvorige zwangerschap ook nul harde buiken / oefenweeën gehad (voor zover ik weet), en nu ook nog helemaal niks. Maar dat wil zeker niet zeggen dat het bij jou ook niet kan.
Ik heb de afgelopen dagen wel last van wat steken onderin, waarschijnlijk van het indalen (net als Kris dus).
Heb je geen telefoonnummer gekregen wat je kunt bellen?quote:Op donderdag 5 oktober 2017 07:16 schreef DorothyGale het volgende:
Dankje Mabawa. Ben nu wat rustiger. Hopelijk kan ik de vk vanochtend bereiken want spreekuur is pas vanmiddag
Kan je niet thuis werken?quote:Op donderdag 5 oktober 2017 07:42 schreef DorothyGale het volgende:
Thx ladiesBloeden is nu gestopt en ik twijfel nu. Naar mijn werk gaan (anderhalf uur reistijd van mijn woonplaats) of thuis blijven. Op mijn verwijskaart staat dat ik het mobiele numme gerust buiten spreekuurtijden mag bellen.. Dus dat doe ik dan zo.
quote:Op woensdag 4 oktober 2017 22:10 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Nu wil ik ze ook delenZo leuk! Ah, ik zie hersentjes.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protège moi de mes désirs.
Vanavond om 18.30 uur. Eerst de dag door zien te komen met mijn peuter. We kunnen nergens heen want slecht weer en half NL is al in de binnenspeeltuin/Efteling/enz vanwege het staken. Dus doen we een thuisdag maar peuter icm zoveel spugen valt me momenteel zwaar.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 07:42 schreef Sethiwe het volgende:
Hoe laat is de echo vandaag Malteser?
Ja, ik kan thuis werken gelukkig. Ik heb net de vk gesproken en zij maakt zich geen zorgen. En zij vindt een echo niet nodig, maar als ik het wil kan het. Ik probeer nu mijn vriend te bereiken om te horen hoe hij erover denkt. Heb de neiging om gewoon naar mijn werk te gaanquote:Op donderdag 5 oktober 2017 07:45 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Kan je niet thuis werken?
Alleen het lezen dat je bloedt maakt mij weer verdrietig. 3 maanden nadat het heeft gebloed bij mij kijk ik nog steeds bang achterom of ik bloed zie. Hopelijk is het niks en kan je vandaag nog terecht om een hartje te horen!
Jokie en Jet boks, we liggen ook in bed te kijken. Stiekem ook wel genietenquote:Op donderdag 5 oktober 2017 07:49 schreef Malteser het volgende:
[..]
Vanavond om 18.30 uur. Eerst de dag door zien te komen met mijn peuter. We kunnen nergens heen want slecht weer en half NL is al in de binnenspeeltuin/Efteling/enz vanwege het staken. Dus doen we een thuisdag maar peuter icm zoveel spugen valt me momenteel zwaar.
Maar goed, we liggen nu samen in ons bed en kijken Jokie en Jet op de iPad.
Straks een uitgebreide baddersessie voor ons samen en ik kan de klei wel eens uit de kast halen.
Ja same here, had al vanaf 8 weken positiebroeken aan. Mijn buik begon rond 8 weken onderaan ineens te 'ploppen', voornamelijk darmen gok ik zo. Toen rond 12 weken werd het wat minder en nu begint het echt een babybuikje te worden.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 07:58 schreef Aventura het volgende:
En over buiken, die had ik met tien weken ook al. Nu met 16 weken is hij echt flink, echt veel boller dan het bolletje van Donnarush![]()
Ik zit op werk naast een collega die acht weken verder is, en zij is platter. Het is wel haar eerste en mijn tweede, maar dan nog kan het per persoon gewoon enorm verschillen. Ik loop al sinds week 10 in positiebroeken.
Wat lief van hem.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 23:29 schreef BellaaElisa het volgende:
Ik keek zo net in man zijn mail (administratie bijhouden), en wat blijkt hij heeft een 3D/4D echo geboekt over 2 wekenik ben verliefd.
Ik typ dit nu met een wobbel in mn buikMijn buik staat helemaal scheef
Zo bijzonder
Haha dat wordt vechten! Mijn vriend denkt dat wij ook een meisje krijgen en ik heb echt geen gevoel.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 08:16 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[ afbeelding ]
Zal ik een knap jongetje maken voor jullie mooie meisjes?
Hoe is het met je teen eigenlijk?quote:Op donderdag 5 oktober 2017 13:48 schreef Krisvc het volgende:
Sterkte zo DG.
Malteser, is vandaag nog een beetje te doen voor je?
Gefeliciteerd mop!quote:Op donderdag 5 oktober 2017 14:05 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ik meld me. Ben er net achter dat ik zwanger ben. Een hele shock, maar goed het is niet anders. Ben nu ongeveer 5 weken.
Ja dankjewel. Hoewel dit onverwacht is. Klonkt heel erg maar ik ben niet blij. Hij is helemaal blij en ik niet. Voel me daar zo schuldiger over.quote:
Je moet even wennen, en al die hormonen zijn ook niet zo fijn.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 14:09 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja dankjewel. Hoewel dit onverwacht is. Klonkt heel erg maar ik ben niet blij. Hij is helemaal blij en ik niet. Voel me daar zo schuldiger over.
Gefeliciteerd! Misschien komt de blijdschap later alsnog. Soms duurt het gewoon een tijd om te wennen aan het idee.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 14:05 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ik meld me. Ben er net achter dat ik zwanger ben. Een hele shock, maar goed het is niet anders. Ben nu ongeveer 5 weken.
Nergens last van nu. Geen misselijkheid of pijnlijke borsten. Maar goed, het is zoals het is.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 14:10 schreef 8777 het volgende:
[..]
Je moet even wennen, en al die hormonen zijn ook niet zo fijn.
Dankjewel. Ik hoop dat het nog komt. Ben uitgerekend voor 5/6 juni.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 14:10 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Misschien komt de blijdschap later alsnog. Soms duurt het gewoon een tijd om te wennen aan het idee.
Malterser ook succes trouwens vandaag.
Wees blij, hier heeft ze een innige relatie met de pot. Echt sneu.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 14:11 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Nergens last van nu. Geen misselijkheid of pijnlijke borsten. Maar goed, het is zoals het is.
Ben nog in shock. Lig al twee dagen plat in bed te janken.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 14:12 schreef 8777 het volgende:
[..]
Wees blij, hier heeft ze een innige relatie met de pot. Echt sneu.
Komt goed.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 14:13 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ben nog in shock. Lig al twee dagen plat in bed te janken.
oh toch wel ineens?quote:Op donderdag 5 oktober 2017 14:05 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ja. Maar bepaal zelf wanneer ik dat zeg. En bepaal zelf of ik op bepaalde leden reageer of niet. Anyway, begin juni uitgerekend. Spannend.quote:
Goed! Net de hechtingen eruit gehaald. Mag, mits met stevige schoenen, heel voorzichtig weer gaan lopen. Tegen verwachting in.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 13:53 schreef Songeur het volgende:
[..]
Hoe is het met je teen eigenlijk?
Heb je nog veel pijn of is dat ook minder geworden? Wel fijn dat het de goede kant op gaat! Je mobiliteit terugkrijgen is wel een zegen lijkt mequote:Op donderdag 5 oktober 2017 14:34 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Goed! Net de hechtingen eruit gehaald. Mag, mits met stevige schoenen, heel voorzichtig weer gaan lopen. Tegen verwachting in.Net dus maar even de stevige wandelschoenen besteld die ik kon vinden.
Over drie weken wordt het draadje dat nu nog in m'n teen zit eruit gehaald. Maar dit biedt alweer veel meer mogelijkheden. Al vind ik er weer kracht op zetten ook eng. Het is ook nooit goed.
Wat goed dat je je er dan tóch toe gezet krijgt om over babynamen na te denken en te discussiëren!quote:Op donderdag 5 oktober 2017 14:13 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ben nog in shock. Lig al twee dagen plat in bed te janken.
quote:Op donderdag 5 oktober 2017 14:56 schreef rena het volgende:
Als het goed is heeft mijn man onze kinderwagen opgehaald vandaag, die was binnen gekomen van de weekBugaboo Buffalo in lekker cliché zachtroze met zwart
Ik krijg een dochter en dat mogen ze zien ook
![]()
Ik pin mezelf niet vast op een kleur, maar voor de wagen vond ik dit wel heel leukquote:Op donderdag 5 oktober 2017 14:59 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Onze wagen is donkerblauw, dus hopen op een jongetje.![]()
Ziet er uit als een mooie wagen!
Is dat een Mutsy? Hebben wij ook.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 15:08 schreef DonnaRush het volgende:
Wij hebben een grijze wagen!
[ afbeelding ]
10,4 vandaag als het goed is.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 15:13 schreef DonnaRush het volgende:
Malteser hoever ben je nu ook alweer?
ik vind hem heel leuk!quote:Op donderdag 5 oktober 2017 15:05 schreef rena het volgende:
[..]
Ik pin mezelf niet vast op een kleur, maar voor de wagen vond ik dit wel heel leukHebben hem van mijn ouders gekregen, kan niet wachten tot ze er in ligt
![]()
Welke wagen hebben jullie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |