#ANONIEM | zondag 1 oktober 2017 @ 12:43 | |
![]() No no noooooooooooo…we naderen het einde van het seizoen. We tellen af met de vijftiende grand prix van het seizoen. We zijn voor de laatste keer op Sepang aangezien deze van de kalender gaat verdwijnen. De baan is 5,543km lang en het ronde record staat op naam van Juan Bablo Nontoya (2004). Sepang is ontworpen door Hermann Tilke en is een van de meest technische circuits in de formule 1. De combinatie van lange rechte stukken en “high speed corners” maken het circuit erg ingewikkeld. De allereerste editie van de race in Maleisië werd verreden in 1999. De welbespraakte Ier Eddie Irvine won destijds in zijn Ferrari. Recordwinnaar is Sebastian Vettel die vier keer won, waaronder de race van 2015. Lukt het Vettel om voor de 5de keer op de hoogste trede te eindigen en zo weer aan te haken bij de strijd om het kampioenschap of zal ook 2017 het jaar van de shoey worden na de Winst van Daniël Ricciardo hier afgelopen jaar? Met de lange rechte stukken is deze baan ideaal voor de Silveren Pijlen, dus ook Hamilton zal een grote kanshebber zijn om met de trofee naar huis de gaan. ![]() ![]() Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Actueel weer Maleisië ![]() | ||
OscarMopperkont | zondag 1 oktober 2017 @ 12:46 | |
Stroll zat echt fout met die botsing met Vettel
| ||
franklop | zondag 1 oktober 2017 @ 12:48 | |
Fantastische vragen van de NL pers weer. | ||
Mothzor | zondag 1 oktober 2017 @ 12:52 | |
![]() En zo lekker droogjes antwoorden ook. Wat een vragen weer.... | ||
franklop | zondag 1 oktober 2017 @ 12:53 | |
Telegraaf wil ook weer eens meeprofiteren; http://www.telegraaf.nl/n(...)rcuit-bij-verstappen ![]() Nu stelt de buitenlandse pers soms ook verschrikkelijke vragen hoor, maar zo moeilijk moet het toch niet zijn om een fatsoenlijke vraag te stellen? | ||
OscarMopperkont | zondag 1 oktober 2017 @ 12:54 | |
Ach, Nederlandse pers is toch op alle fronten wel slecht? Maakt niet uit welkesport of onderwerp. | ||
Schnitzels | zondag 1 oktober 2017 @ 12:56 | |
Is deze nog ergens terug te kijken? Ik kan hem zelf nergens vinden. Ik heb helaas enkel Ziggo als TV pakket, dat werkt online niet. | ||
#ANONIEM | zondag 1 oktober 2017 @ 12:59 | |
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2017 13:02:58 ] | ||
Asschen_sukar | zondag 1 oktober 2017 @ 13:00 | |
Dat is een handige reddit ![]() | ||
bedachtzaam | zondag 1 oktober 2017 @ 13:00 | |
Een mooie start van de zondag hoor, wat een geweldige overwinning. Jammer dat het geen 1/2 voor Red Bull werd zoals vorig jaar. | ||
tralalala | zondag 1 oktober 2017 @ 13:07 | |
![]() | ||
ZaZoe | zondag 1 oktober 2017 @ 13:10 | |
![]() | ||
#ANONIEM | zondag 1 oktober 2017 @ 13:18 | |
Waar vind ik die beelden van bovenaf? ![]() Oh, wacht, er zijn natuurlijk helemaal geen beelden van boven. Je hebt alleen voor jezelf bedacht hoe die beelden er uit zouden zien en dat ze jou dan gelijk zouden geven. ![]() Jij zou advocaat moeten worden. 'Edelachtbare, als u de beelden zou hebben bekeken was het zonneklaar dat mijn cliënt niet geschoten heeft'. Pardon, er zijn toch helemaal geen beelden van de moord? 'Nee edelachtbare, maar stel dat ze er wel waren, dan weet ik zeker dat ze de onschuld van mijn cliënt aan zouden tonen!'. ![]() | ||
markdeajaxfan | zondag 1 oktober 2017 @ 13:19 | |
heb je een mp4 van deze topshow ?bedankt ![]() | ||
mikieu | zondag 1 oktober 2017 @ 13:24 | |
Opzich kan ik hier wel aan wennen. Komend weekeinde zijn er ook wel behoorlijk serieuze kansen. Het is een beetje afhankelijk van Ferrari. | ||
potjecreme | zondag 1 oktober 2017 @ 13:27 | |
Ik ergerde mij wel aan Ric. Dit was too much. | ||
Weltschmerz | zondag 1 oktober 2017 @ 13:28 | |
Je hebt de betekenis van het woord 'zou' ontdekt, gefeliciteerd. Ik gebruik dat niet voor niks nee. | ||
#ANONIEM | zondag 1 oktober 2017 @ 13:29 | |
Het punt is dat je je eigen bewijs aan het verzinnen bent. Die argumentatie slaat natuurlijk helemaal nergens op. Als er beelden zouden zijn die jou gelijk geven, dan had je gelijk gehad. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2017 14:03:41 ] | ||
THEFXR | zondag 1 oktober 2017 @ 13:38 | |
die vettel is ram gek | ||
ShaoliN | zondag 1 oktober 2017 @ 13:39 | |
Ricciardo blijft altijd uit de problemen he Welter? Hamilton ook. En vettel? | ||
Peterselieman | zondag 1 oktober 2017 @ 13:39 | |
Vettel mag dit jaar gewoon geen kampioen worden zo lijkt het ![]() | ||
tja77 | zondag 1 oktober 2017 @ 13:42 | |
Het is een complot, ik zeg het je!!!! | ||
THEFXR | zondag 1 oktober 2017 @ 13:43 | |
beste overwinning, de mercs rechtstreeks verslagen. | ||
SnowOokami | zondag 1 oktober 2017 @ 13:45 | |
Blijf Hamilton echt een goede coureur vinden, je zag ook dat hij gewoon niet harder kon. Bottas daarentegen ![]() | ||
tja77 | zondag 1 oktober 2017 @ 13:45 | |
Klopt, eerst Bottas voorblijven en vervolgens Hamilton netjes passeren en op eigen snelheid bij hem wegrijden. | ||
tja77 | zondag 1 oktober 2017 @ 13:47 | |
Sinds de Mercs niet meer zo dominant zijn, wordt het verschil tussen Bottas en Hamilton groter. Dat is echt de verdienste van Hamilton. | ||
ShaoliN | zondag 1 oktober 2017 @ 13:47 | |
Als zn versnellingsbak nu vervangen moet worden krijgt Hamilton hem echt cadeau. Terwijl de ferrari zoveel meer pace heeft op het moment. | ||
opgebaarde | zondag 1 oktober 2017 @ 13:52 | |
Niet eens aan gedacht. Dat zou bijzonder sneu zijn. | ||
sasquatsch | zondag 1 oktober 2017 @ 13:54 | |
Vandaag en gisteren vooral het verschil in aeropakket wat ca 0.5s per ronde scheelt. | ||
SnowOokami | zondag 1 oktober 2017 @ 14:02 | |
0,5s per ronde in aero? Echt niet... | ||
THEFXR | zondag 1 oktober 2017 @ 14:04 | |
euh, dat blonde meisje die ze dik heeft hangen is wel erg vaak in beeld ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 1 oktober 2017 @ 14:05 | |
Jij kijkt zeker op Ziggo? | ||
Tchock | zondag 1 oktober 2017 @ 14:06 | |
Pics or gtfo | ||
#ANONIEM | zondag 1 oktober 2017 @ 14:07 | |
Wilt iemand die goed is in random tekst blaten, het stukje slappe gelul voor de Suzuka OP schrijven? ![]() ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2017 14:07:45 ] | ||
Tchock | zondag 1 oktober 2017 @ 14:08 | |
Is goed. | ||
tja77 | zondag 1 oktober 2017 @ 14:08 | |
Pics? | ||
#ANONIEM | zondag 1 oktober 2017 @ 14:10 | |
Joh, wat boeit het? Alsof mensen die hele OP werkelijk gaan lezen. Zolang de goede tijden erin staan zul je er niemand over horen. | ||
Weltschmerz | zondag 1 oktober 2017 @ 14:12 | |
De beelden geven mij gelijk, het punt is dat je er even goed naar moet kijken om vast te stellen wat er gebeurt terwijl bij beelden vanuit de lucht ook de grootste klapmongolen door zouden hebben dat het niet in het nadeel van Vettel te draaien is. Hier zie je dat zelfs Sky het moet toegeven, maar als de achterbakse fanclub die het is veranderen ze hun eindconclusie niet en volharden ze in de insinuaties die ze deden op basis van het slecht kijken naar de eerste beelden. | ||
#ANONIEM | zondag 1 oktober 2017 @ 14:13 | |
Ook de tijden leest niemand, gezien de fouten die er klaarblijkelijk onopgemerkt tot aan de 1e FP in kunnen zitten ![]() Maar ik wil een strakke OP ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2017 14:13:52 ] | ||
THEFXR | zondag 1 oktober 2017 @ 14:13 | |
zal wel in de ziggo clip staan | ||
potjecreme | zondag 1 oktober 2017 @ 14:15 | |
Ben aan het werk anders had ik het wel gedaan. | ||
franklop | zondag 1 oktober 2017 @ 14:16 | |
![]() | ||
#ANONIEM | zondag 1 oktober 2017 @ 14:16 | |
![]() Geloof dat Tchock intussen bezig is. ![]() ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2017 14:17:03 ] | ||
#ANONIEM | zondag 1 oktober 2017 @ 14:16 | |
Je bent weer leuk aan het kletsen hoor, maar even terug naar waar het om ging: er zijn geen beelden van boven. Dus de beelden van boven geven jou geen gelijk. Dat heb je alleen zelf zo verzonnen. En alles wat je er verder bij verzint zal me een zorg zijn. ![]() | ||
Weltschmerz | zondag 1 oktober 2017 @ 14:19 | |
En ik maar denken dat je de betekenis van het woord 'zou' net geleerd had, maar je blijkt het al weer verleerd. | ||
Tarado | zondag 1 oktober 2017 @ 14:19 | |
die heeft ook net wat teveel fouten gemaakt, hij had vandaag de snelste auto dus voor hem wel lullig dat hij achteraan moest starten | ||
#ANONIEM | zondag 1 oktober 2017 @ 14:22 | |
Ja, ook leuk. Als er beelden zouden zijn van boven, dan zouden die jou wellicht gelijk geven. Die beelden zijn er echter niet en dat gelijk bijgevolg dus ook niet. | ||
Smacked_Actor | zondag 1 oktober 2017 @ 14:24 | |
![]() | ||
Weltschmerz | zondag 1 oktober 2017 @ 14:24 | |
Dan moet je even goed kijken naar alle beelden die er (al) wel zijn en dan kun je je wellicht voorstellen hoe dat er van boven uit moet hebben gezien. Toegegeven, dat kan niet iedereen maar het is wel degelijk mogelijk. | ||
Tchock | zondag 1 oktober 2017 @ 14:28 | |
Alsjeblieft ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 1 oktober 2017 @ 14:29 | |
Ik kan me dat inderdaad goed voorstellen. Ik kan me ook voorstellen dat mijn voorstelling er anders uitziet als die van jou, aangezien ik niet alle acties door een verliefde roze Vettel-bril bekijk. Ook dat maakt echter allemaal niks uit. Het enige feit is dat jij verzint dat beelden van boven je gelijk zouden geven. En dat die beelden er niet zijn. Dus dat je sprookjes aan het bedenken bent omdat je anders je gelijk niet krijgt. | ||
#ANONIEM | zondag 1 oktober 2017 @ 14:32 | |
Wacht even, ik moet de wasmachine uitruimen. | ||
OscarMopperkont | zondag 1 oktober 2017 @ 14:32 | |
Gaat het nou nog steeds over......... ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 1 oktober 2017 @ 14:33 | |
![]() ![]() ![]() ![]() 無限の輝かしい名誉 | ||
Monolith | zondag 1 oktober 2017 @ 14:35 | |
Tja de voorzitter van de Vettelfanclub kan het niet loslaten en loopt hier weer de Leni Riefenstahl uit te hangen. | ||
#ANONIEM | zondag 1 oktober 2017 @ 14:35 | |
Over Weltschmertz die nu al z'n toevlucht moet nemen tot verzonnen beelden om z'n 'gelijk' nog engiszins te kunnen beargumenteren? Ja, helaas wel. | ||
franklop | zondag 1 oktober 2017 @ 14:38 | |
In principe heeft niemand gelijk, want beelden zijn niet duidelijk genoeg ![]() Toch denk ik dat Stroll er meer schuld aan heeft. Maar we zullen het allicht nooit weten. | ||
sasquatsch | zondag 1 oktober 2017 @ 14:42 | |
Daar waar ze op vrijdag en zaterdag bij elkaar in de buurt zaten is het verschil in de kwalificatie en race ineens ruim 0.5s per rondje. Dat is voor een groot deel te wijten aan het verschil in aero wat optrad doordat Hamilton voor de kwalificatie terug ging naar het oude pakket. | ||
#ANONIEM | zondag 1 oktober 2017 @ 14:50 | |
Hij is de fanclub uitgegooid na een discussie met de penningmeester. 'U heeft de contributie niet betaald, meneer Weltschmertz.' - 'Een screenshot van mijn bankrekening zou aantonen dat ik wel degelijk betaald heb.' 'Laat maar zien dan.' - 'Nee, dat screenshot heb ik niet, maar als het zou bestaan zou het zéker mijn gelijk aantonen.' | ||
ondeugend | zondag 1 oktober 2017 @ 14:50 | |
Tetten! | ||
ondeugend | zondag 1 oktober 2017 @ 14:51 | |
![]() | ||
potjecreme | zondag 1 oktober 2017 @ 14:54 | |
Ik hang mijn pen in de wilgen. | ||
tja77 | zondag 1 oktober 2017 @ 14:58 | |
Ho ho, maar als je je nu in kon beelden hoe het screenshot er zou uitzien als die contributie wel was betaald, dan zou u het met me eens zijn. | ||
MAJESTICS | zondag 1 oktober 2017 @ 15:32 | |
Ah joh, maak je niet dik. Vettel is DotD geworden, mooi toch. Volgende race in Suzuka mag hij zich na een grid penalty misschien wel weer naar voren knokken, wellicht krijgt hij dan weer de DotD-award. Ieder z'n eigen prijs. | ||
#ANONIEM | zondag 1 oktober 2017 @ 15:33 | |
![]() Voor de zestiende race van het seizoen treden de teams aan op Suzuka International Racing Course voor de Grand Prix van Japan. Dit legendarische circuit was vaak de laatste of voorlaatste van het seizoen en dus werden er meerdere titels beslist. In 2016 won Mercedes hier bijvoorbeeld het constructeurskampioenschap, en in 1988 werd Ayton Senna op dit circuit voor het eerst wereldkampioen. De Grand Prix van Japan werd voor het eerst gereden in 1963 en staat dit jaar voor de 44e keer op de kalender, al werd een deel van die races gereden op het circuit van Fuji. Recordkampioen is Michael Schumacher met zes overwinningen. De baan is 5.807 meter lang en er worden 53 ronden afgelegd. De snelste raceronde werd vorig jaar neergezet door Sebastian Vettel in 1:35.118. Het circuit van Suzuka, ontworpen door voormalig directeur van Circuitpark Zandvoort Hans Hugenholtz, is een technisch en lastig circuit en is geliefd bij de coureurs. Het is een unieke baan omdat het een 8-vorm maakt en de auto's elkaar in het midden kruisen. In 2014 kwam het leven van coureur Jules Bianchi ten einde na een zware crash in bocht 7. Hij was hiermee de eerste coureur die overleed dankzij verwondingen opgelopen tijdens een Grand Prix sinds Ayton Senna, de man die op Suzuka furore maakte. Kan Max stunten en voor het eerst in zijn carrière twee races achter elkaar winnen? Verspeelt Vettel definitief de kans op de wereldtitel, of kan hij het Hamilton nog moeilijk maken? Maak het mee in de 日本グランプリ ! (Grote Prijs van Japan) ![]() ![]() Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Actueel weer Suzuka ![]()
[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2017 15:33:34 ] | ||
S95Sedan | zondag 1 oktober 2017 @ 15:36 | |
Je Lance Stroll crash klopt niet ![]() Was vandaag tegen Vettel. | ||
#ANONIEM | zondag 1 oktober 2017 @ 15:39 | |
Ik probeer alleen "echte" crashes te tellen. Dat tikje tegen Vettel had Stroll verder geen last van, die kon prima doorrijden. (itt Vettel) | ||
Peterselieman | zondag 1 oktober 2017 @ 15:39 | |
De laatste finish van Max en de laatste zege voor Renault klopt nog niet ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 1 oktober 2017 @ 15:40 | |
Heul wel. Geef je cache even een schop ![]() ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2017 15:41:13 ] | ||
Peterselieman | zondag 1 oktober 2017 @ 15:43 | |
nu zie ik m wel | ||
maan_man | zondag 1 oktober 2017 @ 15:43 | |
Heb Victoria wel vaker gezien maar nog nooit gehoord. Vond het opmerkelijkste van vandaag hoe twee kinderen ooit een gezin zo'n verschillend accent/tongval kunnen hebben. | ||
Gruj0 | zondag 1 oktober 2017 @ 15:44 | |
Ik denk het ook. Gaan ze de telemetrie van beide wagens niet uitlezen? Vettel gaat het hem niet worden dit jaar. Hamilton mag dit eigenlijk niet meer uit handen geven. Volgend jaar gaat zwaar worden voor Vettel, want dan zitten Hamilton, Verstappen en Ricciardo weer in de weg. | ||
#ANONIEM | zondag 1 oktober 2017 @ 15:44 | |
Max veel onderweg in/bij races met Limbabwaan Jos. En Victoria thuis met Vlaaming Sophie [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2017 15:45:47 ] | ||
tja77 | zondag 1 oktober 2017 @ 15:47 | |
Vraag is natuurlijk, zou je haar doen? | ||
#ANONIEM | zondag 1 oktober 2017 @ 15:50 | |
![]() Eind deze maand wordt ze 18 ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2017 15:50:14 ] | ||
maan_man | zondag 1 oktober 2017 @ 15:51 | |
Komende 22 dagen sowieso niet. Minderjarigen doen vind ik, ondanks niet wettelijke verboden, minder gepast. | ||
Sjemmert | zondag 1 oktober 2017 @ 16:16 | |
Net gekeken. STAATFEEST !!!! ![]() | ||
SnowOokami | zondag 1 oktober 2017 @ 16:18 | |
Thanks ![]() | ||
Sunri5e | zondag 1 oktober 2017 @ 16:24 | |
Afgezien van de winst van Max was het een mooie race met veel gevechten. Jammer dat ze van de kalender verdwijnen. | ||
Sunri5e | zondag 1 oktober 2017 @ 16:24 | |
Klein dikkertje. | ||
SnowOokami | zondag 1 oktober 2017 @ 16:25 | |
Verheugde me ook altijd op Maleisië, toch altijd wel 1 van de tofste races om te zien met veel actie. | ||
Sunri5e | zondag 1 oktober 2017 @ 16:30 | |
Daar krijgen we dat oerlelijke Paul Ricard voor terug. | ||
buzz1291 | zondag 1 oktober 2017 @ 16:32 | |
Neuh, die vriendin van Jos dan weer wel. ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 1 oktober 2017 @ 16:35 | |
Mweh, golddiggers ![]() Al kan ik Jos geen ongelijk geven met zijn keuze https://www.instagram.com/amandasodrefloripa/ | ||
SnowOokami | zondag 1 oktober 2017 @ 16:36 | |
En "Hockenheim". | ||
franklop | zondag 1 oktober 2017 @ 16:38 | |
Heeft toch wel eea aan inhaalmogelijkheden. Toch was oude layout leuker. | ||
Nattekat | zondag 1 oktober 2017 @ 16:39 | |
Muah. Een soort tweede Monza. | ||
franklop | zondag 1 oktober 2017 @ 16:45 | |
Juist mooi. Twee hogesnelheidsbanen op de kalender op 21 races is niet zo gek hoor. Maar goed dat gebeurd niet meer natuurlijk. | ||
Nattekat | zondag 1 oktober 2017 @ 16:48 | |
Liever Maleisië ![]() De rest van de dag uitgeschakeld, maar wel altijd het vroege opstaan waard. | ||
franklop | zondag 1 oktober 2017 @ 16:49 | |
Serieus? Helemaal van de leg omdat je om 09.00u race moest kijken? | ||
SnowOokami | zondag 1 oktober 2017 @ 16:49 | |
Suzuka wordt ook een uitdaging idd ![]() | ||
THEFXR | zondag 1 oktober 2017 @ 16:53 | |
Alonso boos op Magnussen: "Het is 19-1 tegen hem" http://www.gpupdate.net/n(...)t-is-19-1-tegen-hem/ | ||
ChilllayD | zondag 1 oktober 2017 @ 16:54 | |
Dan wordt zondag Japan helemaal een drama 😂 | ||
SnowOokami | zondag 1 oktober 2017 @ 16:55 | |
Magnussen is sowieso een eikel. | ||
YourCaptor | zondag 1 oktober 2017 @ 16:56 | |
Ook echt helemaal klaar met die vent, brengt verder ook helemaal niets | ||
sasquatsch | zondag 1 oktober 2017 @ 16:58 | |
Dat mag wel. Leeftijdsgrens in Nederland en België ligt op 16 jaar. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Seksuele_meerderjarigheid | ||
Lionne1980 | zondag 1 oktober 2017 @ 16:58 | |
Wij zaten er om 07 uur al klaar voor ![]() | ||
Nattekat | zondag 1 oktober 2017 @ 16:59 | |
Het is de schuld van zaterdagavond ![]() Volgende week heb ik die avond helemaal vrijgehouden ![]() | ||
franklop | zondag 1 oktober 2017 @ 17:00 | |
Ik heb volgende week een feest, wordt om 6.55 opstaan en om 8.30 weer verder slapen | ||
maan_man | zondag 1 oktober 2017 @ 17:00 | |
Jij kunt de zaterdagavond ook doortrekken tot na de race. | ||
YourCaptor | zondag 1 oktober 2017 @ 17:00 | |
Echt zonde. Leuke races gezien, al dan niet door invloed van het weer ook. | ||
SnowOokami | zondag 1 oktober 2017 @ 17:00 | |
Regen +4 safetycars + 2 red flags, dus dat wordt een race van 3u. | ||
JayHovah | zondag 1 oktober 2017 @ 17:01 | |
Vraagje tussendoor, stel dat Max in Austin podium rijdt, mag hij dan wel aan de champagne vanwege de “over 21” alcohol policy in de USA? | ||
SnowOokami | zondag 1 oktober 2017 @ 17:01 | |
Ze doen in de VS toch melk? ![]() maar nee dat mag niet. | ||
Nattekat | zondag 1 oktober 2017 @ 17:04 | |
Nah, dat komt nog harder aan. | ||
Nattekat | zondag 1 oktober 2017 @ 17:04 | |
Wel als Jos er bij is. | ||
Peterselieman | zondag 1 oktober 2017 @ 17:10 | |
Komt hij met zijn strafblad de VS wel in? | ||
THEFXR | zondag 1 oktober 2017 @ 17:20 | |
nee! | ||
THEFXR | zondag 1 oktober 2017 @ 17:23 | |
| ||
#ANONIEM | zondag 1 oktober 2017 @ 17:24 | |
Vorig jaar in Japan (p2) dronk Max ook gewoon champagne als 19 jarige. (legal limit is 20 in Japan). Zal hij in de VS ook niet moeilijk doen (of de VS zelf dat wel gaat doen is weer een ander verhaal). Vettel kreeg ook gezeik toen hij op zijn 23e op het podium stond in Turkije net nadat Erdo de leeftijd 24 had gemaakt ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2017 17:27:46 ] | ||
maan_man | zondag 1 oktober 2017 @ 17:24 | |
Wat staat er eigenlijk op zijn strafblad? Volgens mij een mishandeling in het kartcenter in Echt jaren geleden, maar hebben vele andere incidenten niet tot een veroordeling geleid. | ||
THEFXR | zondag 1 oktober 2017 @ 17:27 | |
https://www.nu.nl/sport/1(...)ardelijke-straf.html | ||
franklop | zondag 1 oktober 2017 @ 17:30 | |
Jos was er dus ook bij | ||
daNpy | zondag 1 oktober 2017 @ 17:30 | |
Hij doet toch niet meer mee voor het kampioenschap dus mag ie ook niet meer op de limiet racen, aldus sommigen. | ||
Whiskers2009 | zondag 1 oktober 2017 @ 17:39 | |
Dit is dan wel weer netjes: https://mobile.twitter.co(...)s/914443254388621315 | ||
Humberto-T | zondag 1 oktober 2017 @ 17:40 | |
Weet niet of die al gepost is maar hier is te zien dat Stroll van zijn lijn afwijkt https://streamable.com/yxg48 | ||
SnowOokami | zondag 1 oktober 2017 @ 17:44 | |
In Japan doen ze daar sowieso minder moeilijk over. In de VS moet je wel oppassen met dat soort dingen. | ||
Whiskers2009 | zondag 1 oktober 2017 @ 17:46 | |
Alleen bij de Indy 500 ![]() | ||
SnowOokami | zondag 1 oktober 2017 @ 17:47 | |
@sasquatsch Op Sky zegt Bottas gewoon zelf dat hij niet snel genoeg was en Mercedes heeft het ook gewoon bevestigd dat de data van beide auto's nagenoeg hetzelfde was en dat het verschil niet zo groot had mogen zijn (hij verloor 1s/ronde op Max). | ||
Whiskers2009 | zondag 1 oktober 2017 @ 17:49 | |
Hallo, het was na de race he? Er is geen sprake meer van een racelijn... En iedere coureur wil rubber oppikken na de race, dat weten beiden. Beiden hadden gewoon beter op moeten letten. | ||
SnowOokami | zondag 1 oktober 2017 @ 17:50 | |
Doornbos had het er even kort over maar dat heb ik half gemist, maar waarom willen ze rubber oppikken? | ||
#ANONIEM | zondag 1 oktober 2017 @ 17:51 | |
Gewicht.. Auto's en coureurs worden na de race gewogen. Als ze onder de minimum zitten volgt DQ [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2017 17:51:37 ] | ||
SnowOokami | zondag 1 oktober 2017 @ 17:51 | |
Ja... en dat is voor? | ||
Dubbeldrank | zondag 1 oktober 2017 @ 17:51 | |
En rijhoogte. | ||
Dubbeldrank | zondag 1 oktober 2017 @ 17:52 | |
De auto's hebben een minimumgewicht. | ||
franklop | zondag 1 oktober 2017 @ 17:52 | |
Klopt zeker dat ze beiden op moeten letten, maar het lijkt alsof Stroll helemaal niet opzij aan het kijken was, met manier van afwijken. | ||
#ANONIEM | zondag 1 oktober 2017 @ 17:52 | |
Zie aanvulling hierboven. Minimum gewicht is best laag (kilo of 600 zo uit me hoofd), dus die paar kilo die ze oppikken aan marbels kan zo wat extra verdampt zweet compenseren. | ||
JayHovah | zondag 1 oktober 2017 @ 17:53 | |
We hebben het wel over Trump Country” hè....als Donald het in de kop heeft... Het zal mij ook niet verbazen als hij straks een muur voor Perez z’n pitbox bouwt ![]() | ||
SnowOokami | zondag 1 oktober 2017 @ 17:53 | |
![]() | ||
Whiskers2009 | zondag 1 oktober 2017 @ 17:53 | |
Ivm minimum gewicht dat de auto moet hebben na de race. Alle beetjes helpen. En echt iedereen doet het, let er maar eens op ![]() Edit: spuit elf, maar ik was even iets anders doen | ||
Whiskers2009 | zondag 1 oktober 2017 @ 17:57 | |
Ik heb het zelf niet gezien, maar enkelen hier en elders riepen dat er ook iemand aan de binnenkant langs wou. Als dat klopt kan hij daardoor afgeleid zijn. Ook kan Seb in zijn dode hoek hebben gezeten. Mijn conclusie blijft: ze hadden beide beter op moeten letten, zeker omdat ze beiden weten dat iedereen marbles wil oppikken en ze ook beiden weten waar die te vinden zijn. En dat is niet op de ideale racelijn. Dus dat er in de cooling down lap coureurs naar buiten driften om marbles op te pikken is te verwachten (Seb). Maar je kan dat ook dan niet doen zonder op te letten (Stroll). | ||
SnowOokami | zondag 1 oktober 2017 @ 17:57 | |
Blijf er idd gewoon achter of haal in op het rechte stuk. | ||
franklop | zondag 1 oktober 2017 @ 18:00 | |
Maar er wordt altijd en overal ingehaald tijdens de uitlooprondes. De een rijdt langzamer dan de ander, daar is geen lijn op te trekken. Gaat nu een keer mis, maar verder altijd goed. | ||
Whiskers2009 | zondag 1 oktober 2017 @ 18:01 | |
Daarom: op blijven letten. Zie mijn ge-editte post van net (#131). | ||
SnowOokami | zondag 1 oktober 2017 @ 18:01 | |
Gewoon oppassen bij Stroll ![]() | ||
SnowOokami | zondag 1 oktober 2017 @ 18:05 | |
Overigens, begin ik steeds meer het idee te krijgen dat MCL een grove fout heeft begaan om naar Renault te switchen. Zeker na deze race, de quali tijden van de McHonda waren "curieus" te noemen, sector 1 en 3 waren slecht, maar sector 2 waren ze bloed snel maar heb vandaag ook vaak genoeg gezien dat Vandoorne gewoon op eigen kracht voor de Williams kon blijven op de straight. Noem me naïef, maar deze 3.7 spec motoren zitten er toch alweer een tijdje in, zonder problemen en de ERS deployment zag er erg goed uit deze race. Als de geruchten kloppen (en Honda het lukt) komt er in Suzuka (of Austin) waarschijnlijk 1 spec 4.0 motor met veel meer pk's. | ||
Sinister-D- | zondag 1 oktober 2017 @ 18:06 | |
minimum 722kg. | ||
Whiskers2009 | zondag 1 oktober 2017 @ 18:07 | |
De Tag Heuer (Renault) van Max deed het echter ook prima hoor ![]() | ||
SnowOokami | zondag 1 oktober 2017 @ 18:08 | |
En toch is er weer 1 Renault uitgevallen deze race ![]() Is er overigens al een verklaring voor die rookwolken uit de STR's? | ||
franklop | zondag 1 oktober 2017 @ 18:10 | |
–
| ||
beantherio | zondag 1 oktober 2017 @ 18:10 | |
Dat "van de lijn afwijken" (of beter gezegd: het geklaag erover) is in de Formule 1 zo langzamerhand ook een doodgeslagen paard geworden. Vooral Vettel lijkt te verwachten dat iedere andere coureur kaarsrecht vooruit blijft rijden als hij langszij komt. Kan ie niet gewoon opletten? In het wegverkeer moeten we toch ook rekening houden met de manoeuvres van medeweggebruikers en dat gaat toch meestal wel goed. Ik vind niet dat Stroll hier iets fout gedaan heeft, maar omdat ie "van de lijn afweek" is ie volgens sommigen schuldig is aan het gehele incident. Het heel duidelijk risicovolle gedrag van Vettel wordt daarbij volledig weggepoetst, alsof Stroll de enige was met een verantwoordelijkheid over de veiligheid. Echt eerlijk kan ik het niet noemen. | ||
SnowOokami | zondag 1 oktober 2017 @ 18:10 | |
Ja en wie maakt het ERS systeem? > Renault. | ||
franklop | zondag 1 oktober 2017 @ 18:12 | |
Je vroeg om de reden van uitvallen, die gaf ik je ![]() | ||
SnowOokami | zondag 1 oktober 2017 @ 18:13 | |
Huh, ik vroeg om de reden van die rookwolken bij het pitten van de STR's. Gebeurde dit keer ook weer, in de FP's en in Singapore. | ||
franklop | zondag 1 oktober 2017 @ 18:13 | |
Ow dan las ik het verkeerd, dacht dat het voor het uitvallen was ![]() Lange dag. | ||
MakkieR | zondag 1 oktober 2017 @ 18:13 | |
Op Formula1.com las ik net dat Hamilton het gevecht niet aanging met onze Max, ( hij heeft hem laten winnen ) wat vinden jullie van zijn uitspraak? Zelf vind ik dit erg respectloos... | ||
Tarado | zondag 1 oktober 2017 @ 18:15 | |
was toch ook gewoon zo, hij wilde heel begrijpelijk gewoon geen risico nemen, ik snap niet wat daar respectloos aan is | ||
SnowOokami | zondag 1 oktober 2017 @ 18:15 | |
Hoezo? Max zei zelf ook dat hij had verwacht dat Hamilton het gevecht niet zou aangaan. | ||
#ANONIEM | zondag 1 oktober 2017 @ 18:16 | |
Ik ga maar even de OP uitbreiden met een lijstje huistrollen denk ik.. mensen herkennen ze niet meer. *eenvoudige foolproof methode, als je op hun PoHi klikt en het is 90% VBL, dan zijn het 90% van de tijd ook trollen [ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2017 18:17:04 ] | ||
motorbloempje | zondag 1 oktober 2017 @ 18:18 | |
Het was zo'n dag. | ||
franklop | zondag 1 oktober 2017 @ 18:19 | |
Mooie stat voor Ocon | ||
SnowOokami | zondag 1 oktober 2017 @ 18:20 | |
![]() heb de hele race met hoge hartslag gekeken ![]() *val niet uit, val niet uit...* Kreeg bijna een hart verzakking bij dat moment met Palmer ![]() | ||
MakkieR | zondag 1 oktober 2017 @ 18:25 | |
Ik vind het respectloos, omdat het winnen van een GP niet eenvoudig is als je niet bij Toto rijdt. Je hebt al zoveel gewonnen, geef dan op zijn minst Max de credits. | ||
SnowOokami | zondag 1 oktober 2017 @ 18:27 | |
Heeft hij toch gedaan? En hij ging naast Max rijden en gaf hem een applaus. In het interview heeft hij gewoon gezegd dat hij Max niet bij kon houden. | ||
ChilllayD | zondag 1 oktober 2017 @ 18:30 | |
Dat inderdaad!! Dat hij veel in beeld kwam die laatste 5 rondjes, ik durfde niet meer te kijken 😂 | ||
motorbloempje | zondag 1 oktober 2017 @ 18:31 | |
de kat lag op schoot en schrok zich dood toen ik ineens FUCK YOU PALMER!!!!! Naar de TV riep.… ![]() | ||
Monolith | zondag 1 oktober 2017 @ 18:32 | |
Het enige wat ik hem heb horen zeggen is dat hij bij de inhaalactie van Max de deur niet op slot gooide omdat dat te veel risico was gezien de situatie. Als ik het me goed herinner waagde hij daarna gelijk wel weer een poging om de positie terug te veroveren. Zoals gezegd gaf Max ook zelf al aan dat hij hier gebruik van maakte. Het was ook wat hij riep voor aanvang van de vorige race met Vettel, maar dat bleek iets te optimistisch. ![]() | ||
MakkieR | zondag 1 oktober 2017 @ 18:32 | |
Dat heeft hij ook wel gedaan, alleen dat zijn niet de uitspraken die straks de wereld over gaan, ik zie de koppen van het internationale nieuws nu al staan, Hamilton let Max win ( of zoiets ) dat zou ik jammer vinden. | ||
beantherio | zondag 1 oktober 2017 @ 18:32 | |
Deze al gepost? Leuk ook die beelden van Red Bull en Verstappen na de race. De quote van Ted over Verstappen is ook leuk: "give him a sniff of a win and he will be up there like a rat on a rainpipe". ![]() | ||
SnowOokami | zondag 1 oktober 2017 @ 18:34 | |
oops ![]() Haha, ja idd ze lieten hem echt veel zien op het einde terwijl ze andere #1 pas net voor de finish laten zien ![]() Also, weet niet of deze al gepost was: ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 1 oktober 2017 @ 18:36 | |
Nope ![]() Maar het was inderdaad ook wel een erg lekkere pit #BoksBoxBox ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2017 18:36:21 ] | ||
beantherio | zondag 1 oktober 2017 @ 18:39 | |
Ik denk zomaar dat dit niet de laatste RBR-overwinning van het seizoen zal zijn. Aan de kant van Mercedes klinken ze momenteel heel zorgelijk over de auto en Ferrari heeft toch ook wel wat technische probleempjes (en misschien volgende race al een gridpenalty). Er valt nog wat te halen de laatste paar races. | ||
Monolith | zondag 1 oktober 2017 @ 18:39 | |
Er was één moment waarbij ik even dacht dat Max stilviel, maar dat was gelukkig enkel een beetje vreemde camerahoek. | ||
ondeugend | zondag 1 oktober 2017 @ 18:40 | |
Je zou de twitteraccounts van Mercedes en Ferrari eens moeten vergelijken. Alleen maar credits van Mercedes en Lewis. Ferrari ontkent bijna het bestaan van Max. Hopelijk gaat Max voor Mercedes rijden na 2019 en niet maar Ferrari | ||
Whiskers2009 | zondag 1 oktober 2017 @ 18:42 | |
Dat hij er rond de 10 sec achter finishte? Dat hij geen stevig gevecht aanging bij het inhalen is 1, dat hij niet bij Max in de buurt kon (ja, kon!) blijven is 2. HAM laat Max echt niet gaan als hij denkt hem (veilig) terug te kunnen pakken, of hij is ineens wel heel erg veranderd.. De Merc gaf hem die mogelijkheid gewoon niet vandaag. En dan is het idd flauw te zeggen "ik liet hem winnen". EDIT: en die tweet van HAM heb ik zelf als eerste in dit topic geplaatst ![]() | ||
sasquatsch | zondag 1 oktober 2017 @ 18:42 | |
1s/ronde is ook te veel. Maar hij reed in tegenstelling tot Hamilton wel met het nieuwe aeropakket dat minder is dan het oude pakket waar Hamilton op terugviel. Door de verschillen in de kwali (q1 en q3 beide 0.8s) ging ik er van uit dat er (bijna) 0.5s in dat pakket zat. Al blijkt Mercedes meer problemen gehad te hebben en had Bottas ook moeite met het vinden van een goede setup (veel onderstuur), waardoor hij snel last kreeg van zijn achterbanden. Pirelli heeft de minimale bandenspanningen verhoogd dit weekend en Mercedes lijkt er door de gevoelige aero op de auto het meeste last van te hebben. http://www.somersf1.co.uk(...)sure-cooker.html?m=1 | ||
Whiskers2009 | zondag 1 oktober 2017 @ 18:44 | |
Wij allemaal denk ik ![]() | ||
Whiskers2009 | zondag 1 oktober 2017 @ 18:46 | |
Ja, eindelijk eens een fantastisch goede pitstop op het juiste moment ![]() | ||
sasquatsch | zondag 1 oktober 2017 @ 18:47 | |
Hij heeft hem niet laten winnen. Hij was gewoon niet snel genoeg. Het enige wat hij zei was dat hij tijdens de inhaalactie van Max niet erg hard tegenstribbelde (waar Max ook vanuit ging) omdat hij voor het kampioenschap gaat. Toen Max eenmaal voorbij was was Lewis niet in staat om aan te haken of een tegenaanval te plaatsen. | ||
Whiskers2009 | zondag 1 oktober 2017 @ 18:48 | |
Dat deed Merc altijd al richting Max. Lewis niet geloof ik. | ||
Whiskers2009 | zondag 1 oktober 2017 @ 18:49 | |
Wij zijn het opvallend vaak eens ![]() | ||
SnowOokami | zondag 1 oktober 2017 @ 18:53 | |
Met sasquatsch kun je goed praten iig ![]() Idd, Mercedes had een erg hoge bandentemperatuur, misschien toch door de lange wielbasis... meer (downforce) gewicht per cm^2. Ben erg benieuwd naar Suzuka, Toto zei dat op papier Malaysia ze ook wel zou liggen maar dat het uiteindelijk niet zo was... Hij zei daar wel bij dat Suzuka ze meer zou liggen. | ||
tja77 | zondag 1 oktober 2017 @ 18:58 | |
Mercedes heeft vanaf dag 1 al lopen flirten met Max over twitter. Ferrari is daar gewoon anders in, maar om dan te concluderen dat Max vanwege wat tweets maar niet naar Ferrari moet gaan? Zowel Mercedes als Ferrari zijn natuurlijk fantastische teams. Als Max ooit naar Ferrari zou gaan, dan zou de gekte in Nederland alleen maar groter worden. Ferrari heeft iets mytisch, en een fantastische historie. Ferrari is passie en emotie, stel je Max eens voor met een win in Monzo. Die Italianen worden helemaal gek en verklaren hem heilig. Neh, Max naar Ferrari zou geweldig zijn. | ||
ShaoliN | zondag 1 oktober 2017 @ 18:58 | |
Toch vind ik het verbazingwekkend dat de Red Bull er zo goed bij zit. Vettel was wel snel, maar reed op de supersoft. Raar dat Torro Rosso en Renault echt zwak zijn op dit circuit, maar die Red Bull niet. | ||
radeloosje1987 | zondag 1 oktober 2017 @ 19:01 | |
Als Vettel vooraan had gereden had die hem gewonnen. Ferrari was de snelste wagen vandaag. | ||
ChilllayD | zondag 1 oktober 2017 @ 19:02 | |
Hoe vroeg moet ik volgende week opstaan 😂 | ||
tja77 | zondag 1 oktober 2017 @ 19:02 | |
Het chassis waarvan een aantal "kenners" hier vrijwel zeker wisten dat het lang niet zo goed was als vorig seizoen, is volgens mij lang zo slecht nog niet. | ||
Whiskers2009 | zondag 1 oktober 2017 @ 19:07 | |
Van mij hoeft het niet. ![]() Heb niks met Ferrari. Ook niet met Merc trouwens. Ik heb sowieso niks met teams. Ik heb iets met coureurs (en soms jarenlang niet: Berger was de vorige). Die zie ik dan graag in het best mogelijke team. En ik wens naast betreffende coureur uiteraard het team waar ze op dat moment bij rijden (het beste team of niet) het allerbeste. Dus toen Berger bij Ferrari reed wenste ik Ferrari het allerbeste. Maar verder gaat het niet. ![]() | ||
Whiskers2009 | zondag 1 oktober 2017 @ 19:07 | |
Voor 7:00 uur, mits je de start wil zien en in NL woont ![]() | ||
Monolith | zondag 1 oktober 2017 @ 19:08 | |
Uit één van de interviews met Max begreep ik ook dat RB dit weekend had gekozen om voor extra downforce te gaan en dat dit goed heeft uitgepakt. | ||
Whiskers2009 | zondag 1 oktober 2017 @ 19:08 | |
Pas toen hij op SS stond. | ||
Nattekat | zondag 1 oktober 2017 @ 19:11 | |
Verkeer. Toen Vettel vrij baan had, kwam hij rap dichterbij. | ||
Whiskers2009 | zondag 1 oktober 2017 @ 19:13 | |
Ja, ik ook. Op Sky. Kiezen voor meer snelheid op het rechte stuk (minder downforce) of meer snelheid in de bochten (meer downforce) en voor het laatste gekozen. Pakte idd goed uit. Was ook wel nodig onderhand. Zowel voor Max als voor het team en voor de fans. En mooi dat het op eigen kracht was en niet door een dikke dosis geluk zoals RIC had. RIC ook duidelijk er dik uitgereden in de race, terwijl die voordeel had bij de start. Erg goed gedaan ![]() En ik heb niks tegen RIC, prima teammaat. Maar hij had extreem vee geluk dit seizoen en Max extreem veel pech. | ||
radeloosje1987 | zondag 1 oktober 2017 @ 19:13 | |
Gaat het niet om, Max kon op de SS niet die snelle tijden rijden. | ||
tja77 | zondag 1 oktober 2017 @ 19:14 | |
Zal wel een mannendingetje zijn denk ik. Ik heb ook niet heel veel meer met 1 specifiek merk, maar Ferrari heeft wel iets vind ik. Van kinds af aan is Ferrari gewoon wat bijzonders. Mercedes rijdt de Turk ook in. | ||
Whiskers2009 | zondag 1 oktober 2017 @ 19:15 | |
Ook. | ||
tja77 | zondag 1 oktober 2017 @ 19:15 | |
Kon? Of was het niet nodig? Tevens was Max' auto toen zwaarder (meer brandstof). Ik heb de rondetijden niet bij de hand overigens. Iemand? | ||
Peterselieman | zondag 1 oktober 2017 @ 19:16 | |
Max hoefde niet. Nadat hij de leiding had gegrepen kon hij rustig een gaatje van een zeven, acht seconden slaan en daarna consolideren. Spaar je het materiaal mee. Vettel was absoluut de snelste vandaag, maar het gaat erom wie als eerste over de streep komt. | ||
ondeugend | zondag 1 oktober 2017 @ 19:17 | |
Waar zie jij een conclusie van mij? | ||
Whiskers2009 | zondag 1 oktober 2017 @ 19:18 | |
Wie zegt dát? Het was niet nodig, hij reed P1 en had een constante voorsprong ve seconde of 10... Consolideren, banden etc heel houden en naar de winst rijden ![]() Er was voor Max niks te jagen, tenzij op de FL. Waarom zou hij dat doen in die positie? | ||
radeloosje1987 | zondag 1 oktober 2017 @ 19:19 | |
Als Vettel vanaf plek 2 was gestart had Vettel makkelijk gewonnen met zijn racepace. | ||
Whiskers2009 | zondag 1 oktober 2017 @ 19:21 | |
Dat weet je helemaal niet en kun je ook niet weten. | ||
Peterselieman | zondag 1 oktober 2017 @ 19:21 | |
Jup, maar dat had Kimi ook gekund. Dat gelukje had Max vandaag en cadeautjes moet je uitpakken. Helemaal als ze voor je verjaardag zijn ![]() | ||
Weltschmerz | zondag 1 oktober 2017 @ 19:21 | |
Ja, maar je moet een goed verhaal niet met feiten verpesten. De eerste beelden waren niet heel duidelijk en leenden zich dus prima voor wat stemmingmakerij tegen Vettel en dat laten die mensen zich nu niet meer afnemen. | ||
tja77 | zondag 1 oktober 2017 @ 19:21 | |
? Conclusie? Je zegt dat je hoopt dat Max naar Mercedes gaat en niet naar Ferrari. En zoals ik het lees Doe je dat op basis op wat Ferrari op Twitter slingert. | ||
Whiskers2009 | zondag 1 oktober 2017 @ 19:23 | |
Ik ga die discussie niet opnieuw voeren, je leest maar een paar blz terug. | ||
ondeugend | zondag 1 oktober 2017 @ 19:23 | |
Hopen is wat anders dan concluderen hoor. Ik vind Max daar sowieso beter passen. Ook zonder twitter. Ik denk dat jij hier de verkeerde conclusie trekt. ![]() | ||
Whiskers2009 | zondag 1 oktober 2017 @ 19:24 | |
Cadeautje? Ferrari heeft de zaken duidelijk niet op orde. | ||
Weltschmerz | zondag 1 oktober 2017 @ 19:24 | |
Waarom zou ik dat willen? | ||
SnowOokami | zondag 1 oktober 2017 @ 19:26 | |
Ik zie Max ook liever bij Ferrari dan Mercedes... al heb ik daar niet echt een reden voor. | ||
tja77 | zondag 1 oktober 2017 @ 19:27 | |
? Concluderen? Wie heeft het over concluderen? Ik trek helemaal geen conclusie. ![]() | ||
tja77 | zondag 1 oktober 2017 @ 19:28 | |
Waarom rakel je het dan weer op terwijl het ondertussen over andere dingen gaat? | ||
Whiskers2009 | zondag 1 oktober 2017 @ 19:28 | |
Goede vraag idd. Wellicht om kennis te nemen van andere meningen. Maar nu je het zegt idd hoogst onwaarschijnlijk scenario. | ||
Whiskers2009 | zondag 1 oktober 2017 @ 19:28 | |
En dat ^^ | ||
SnowOokami | zondag 1 oktober 2017 @ 19:29 | |
http://en.mclarenf-1.com/(...)2=Sebastian%20Vettel | ||
radeloosje1987 | zondag 1 oktober 2017 @ 19:30 | |
Zie je dat Vettel flink sneller was in open lucht. In de rondes dat hij niet hoefde in te halen was hij fors sneller. | ||
Whiskers2009 | zondag 1 oktober 2017 @ 19:31 | |
Goh, dat had ik nou nooit verwacht.... | ||
bokkepoot | zondag 1 oktober 2017 @ 19:31 | |
Vergeet niet dat Vettel op de supersofts reed. dat zal ook wel gescheeld hebben. | ||
SnowOokami | zondag 1 oktober 2017 @ 19:32 | |
![]() Kerel je weet niet waar je het over hebt. Denk je dat Max volle bak heeft lopen pushen voorop? Hij hoefde enkel de gap met Hamilton te managen. | ||
radeloosje1987 | zondag 1 oktober 2017 @ 19:32 | |
Max ook eerste stint. Vergelijk Max zijn tijden op SS met Vettel zijn tijden op SS. Vettel sneller. | ||
Whiskers2009 | zondag 1 oktober 2017 @ 19:32 | |
Dat zei ik: vanaf dat hij op de SS reed. Al had hij toen idd ook minder verkeer. | ||
SnowOokami | zondag 1 oktober 2017 @ 19:33 | |
Brandstof? | ||
Whiskers2009 | zondag 1 oktober 2017 @ 19:34 | |
Precies. | ||
Peterselieman | zondag 1 oktober 2017 @ 19:35 | |
Precies. Max heeft slechts eenmaal even een 34.4 gereden omdat Hamilton wat sneller ging, maar verder hoefde hij niet te gaan. | ||
tja77 | zondag 1 oktober 2017 @ 19:37 | |
Verschil valt mij alleszins mee, in de rondes dat Vettel sneller was (ronde 29 t/m 46) was het verschil gemiddeld 0,8 sec per ronde op een snellere (super soft om soft) compound. | ||
tja77 | zondag 1 oktober 2017 @ 19:38 | |
Brandstof? Ik noem maar iets geks... | ||
SnowOokami | zondag 1 oktober 2017 @ 19:39 | |
Ik was even vergeten dat radeloosje1987 een FP troll is, komt zelden hier ![]() | ||
tja77 | zondag 1 oktober 2017 @ 19:41 | |
Ik wist het ook niet.... | ||
Whiskers2009 | zondag 1 oktober 2017 @ 19:41 | |
Tsja, wie vergelijkt idd het begin vd race als elke wagen wrsch de maximum toegestane hoeveelheid brandstof aan boord heeft met de tweede helft vd race. Dan weet ook echt niks van F1.. ![]() | ||
Whiskers2009 | zondag 1 oktober 2017 @ 19:43 | |
Ik kreeg de neiging iets over troll of Vettel-adept te posten maar hield me in. FP kom ik al jaren niet meer, en de usernaam zei me verder ook niks. Doch dank ![]() | ||
tja77 | zondag 1 oktober 2017 @ 19:43 | |
Dat dus, en Max hoefde in de 2e fase ook niet te stampen en rijdt toch Hamilton op meer dan 10 sec. | ||
Fer | zondag 1 oktober 2017 @ 19:49 | |
Als je Hamiltn iets langer kent, zie je gewoon dat hij diep respect heeft voor Max. Handje vanuit de cockpit en ook zijn houding tijdens het podium. Zo doet hij niet zo vaak tegen een andere rijder. | ||
tralalala | zondag 1 oktober 2017 @ 19:50 | |
Ik heb de race ook even met Channel 4 en NBC commentaar gedownload, god wat is dat NBC commentaar suf zeg. ![]() | ||
radeloosje1987 | zondag 1 oktober 2017 @ 19:51 | |
Ik post nooit iets op de FP man. | ||
Whiskers2009 | zondag 1 oktober 2017 @ 19:51 | |
Mwah. Dit keer was eea redelijk ok. Vaak ook niet. "That guy" etc. Negeren. Geen credits geven. | ||
Nattekat | zondag 1 oktober 2017 @ 19:52 | |
Je luistert vrijwillig naar Amerikanen? ![]() | ||
ondeugend | zondag 1 oktober 2017 @ 19:52 | |
Hier insinueer je dat ik zou concluderen volgens mij. ![]() | ||
tralalala | zondag 1 oktober 2017 @ 19:53 | |
De bron stond er niet bij. | ||
bedachtzaam | zondag 1 oktober 2017 @ 19:58 | |
Dit doet mij toch vermoeden dat Red Bull ook wanneer Ferrari gewoon van de eerste of tweede rij gestart was gestart een zeer goede kans had op winnen, Max op soft is helemaal niet zoveel langzamer dan Vettel op Supersoft die zich het licht uit de ogen reed om het gat naar Ricciardo te dichten. | ||
SnowOokami | zondag 1 oktober 2017 @ 19:58 | |
Amerikaans commentaar ![]() | ||
motorbloempje | zondag 1 oktober 2017 @ 20:00 | |
Gut. Ik kijk nu de laatste ronden met ziggo commentaar. Wat een hel. ![]() | ||
Fer | zondag 1 oktober 2017 @ 20:00 | |
Zou Alonso niet stiekem in zijn vuistje lachen om Ferrari. Ze doen weer precies, wat afgelopen jaren meemaakte, net niet genoeg. | ||
tja77 | zondag 1 oktober 2017 @ 20:00 | |
Maar jij bent toch degene die iets "hoopt" naar aanleiding van het twittergedrag. Dus dan concludeer ik niks meer dan iets wat jij hoopt. ![]() | ||
ESF1Gamer | zondag 1 oktober 2017 @ 20:01 | |
OlavGod niet kunnen waarderen ![]() | ||
Whiskers2009 | zondag 1 oktober 2017 @ 20:02 | |
Waarom doe je dat dan ook? ![]() | ||
Nattekat | zondag 1 oktober 2017 @ 20:03 | |
Olav niet waarderen ![]() | ||
tja77 | zondag 1 oktober 2017 @ 20:03 | |
Klopt, niet alleen Hamilton, ook het vuistje van Alonso was mooi. Kampioenen erkennen gewoon klasse wanneer ze het zien. Hamilton dus ook. | ||
Whiskers2009 | zondag 1 oktober 2017 @ 20:03 | |
Nee, met McLaren heeft hij de goede keuze gemaakt ![]() En om zijn oren gereden door Stoffel ![]() Weinig te gniffelen voor ALO hoor ![]() | ||
Whiskers2009 | zondag 1 oktober 2017 @ 20:04 | |
Present!!! 25 jaar geleden was hij best ok (en begon ik ook pas net met kijken), nu is hij ![]() ![]() ![]() | ||
Nattekat | zondag 1 oktober 2017 @ 20:04 | |
Alonso heeft dezelfde pechduivel als Max ![]() | ||
SnowOokami | zondag 1 oktober 2017 @ 20:05 | |
Ik dacht eerst dat Stoffel voor een 2 stop ging en Alonso op een 1 stop strategy zat, maar Stoffel bleef gewoon doorrijden ![]() Ze hebben veel te lang gewacht met Alonso naar binnen halen. | ||
#ANONIEM | zondag 1 oktober 2017 @ 20:05 | |
Als ik moet kiezen tussen Murrricaans Commentaar of Mol, dan toch liever Mol ![]() Maar gelukkig hoef ik dat vrijwel nooit. SkyGoden ![]() [ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2017 20:05:48 ] | ||
Nattekat | zondag 1 oktober 2017 @ 20:05 | |
![]() Staat nog een prachtig tegeltje in de OP. | ||
Whiskers2009 | zondag 1 oktober 2017 @ 20:07 | |
Die van Max is hopelijk weg nu. Zo niet, dan heeft hij iig weer eens kunnen laten zien wat hij waard is. En deze race was snaarstrak en werd duidelijk gecontroleerd (en dus gedomineerd) door Max. Top ![]() | ||
Whiskers2009 | zondag 1 oktober 2017 @ 20:09 | |
Waar ik op kots, sorry. Olav is wat mij betreft al behoorlijk wat jaren afgedaan. Mijn mening. Jij mag de jouwe uiteraard ook hebben, maar ik laat die mij verder niet opdringen ![]() | ||
Peterselieman | zondag 1 oktober 2017 @ 20:09 | |
ik was verrast dat de McLaren het hier zo goed deed | ||
maan_man | zondag 1 oktober 2017 @ 20:09 | |
Denk dat het probleem van Olav is dat hij door Ziggo alleen in een hokje wordt gestopt. Moet hij alles doen: de baan in de gaten houden, de tijden scannen,... Daardoor mist hij wel eens iets en lijkt het soms dat hij niet oplet. | ||
Whiskers2009 | zondag 1 oktober 2017 @ 20:10 | |
Kan het niet beoordelen. Nooit naar Amerikaans commentaar geluisterd. | ||
Whiskers2009 | zondag 1 oktober 2017 @ 20:10 | |
Hij wil zelf geen assistentie... En hij mist heel vaak wat. En haalt coureurs door elkaar, haalt banden door elkaar. Echt bagger. | ||
maan_man | zondag 1 oktober 2017 @ 20:11 | |
Oké, dat is slecht | ||
Gruj0 | zondag 1 oktober 2017 @ 20:14 | |
Misschien zal Honda volgend jaar het laatst en het best lachen. We zien wel met de spec. 4 binnenkort. | ||
Nattekat | zondag 1 oktober 2017 @ 20:17 | |
Nog een week de tijd. | ||
Whiskers2009 | zondag 1 oktober 2017 @ 20:17 | |
Veel succes ![]() | ||
SnowOokami | zondag 1 oktober 2017 @ 20:22 | |
Yep, zei het een paar pagina's eerder; Maar Vandoorne kon op de straight ook gewoon voor de Williams blijven, dus lijkt erop dat Honda ook de ERS deployment op orde heeft/lijkt te krijgen. En volgens mij had MCL de snelste pace in S2, dus chassis was ook gewoon goed. Straks is STR Honda volgend jaar het 4e team ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 1 oktober 2017 @ 20:23 | |
Over weken gesproken. In Japan is raceweek inmiddels alweer 3 uur aan de gang. Mag de nieuwe OP erin? ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2017 20:23:54 ] | ||
Nattekat | zondag 1 oktober 2017 @ 20:24 | |
Ik hanteer Nederlandse tijden. | ||
#ANONIEM | zondag 1 oktober 2017 @ 20:24 | |
Dus jij zit zondag om 14:00 aan de buis? ![]() | ||
SnowOokami | zondag 1 oktober 2017 @ 20:24 | |
Max is ook alweer in Japan aangekomen | ||
Whiskers2009 | zondag 1 oktober 2017 @ 20:27 | |
![]() | ||
ondeugend | zondag 1 oktober 2017 @ 20:28 | |
Nee.. ik antwoord op iemand nav credits die hij miste van Mercedes kant en verwijs hem naar twitter. Verder hoop ik en geloof ik dat Max naar Mercedes gaat in 2019. Jij kleine weltschmerzchen. ![]() | ||
tja77 | zondag 1 oktober 2017 @ 20:31 | |
Dat laatste...was dat nou echt nodig? ![]() | ||
Gruj0 | zondag 1 oktober 2017 @ 20:31 | |
Nu geeft men af op Vettel, ongeacht of hij wel of niet schuldig is. Hij is voor Max op dit moment op de baan een doorn in het oog en daarom moet en zal Vettel de grond in geboord worden. Daarom oordeeld men blind wat Vettel betreft. Wat we Vettel in Singapore zagen doen deed Alonso in zijn tijd bij Ferrari ook (Singapore 2010), nota bene nog wel bij Seb. Gewoon een reguliere handeling die, omdat Max toevallig het slachtoffer werd, volgens velen opeens onregulier werd. ![]() In 2003 zat Barichello (toen voor Ferrari) in dezelfde situatie als Max in Singapore, maar toen kreeg Barichello de schuld toegeschoven. Deze fans oordelen op een manier die hen van pas komt. ![]() Er was hier nog zo'n schreewlelijk die al na de 1e paar honderd meter in Singapore schreeuwde dat Kimi schuldig was, om vervolgens uit het niets naar Vettel over te stappen. Dat slechte gedrag van sommige fans jegens andere coureurs merk je ook bij Ricciardo. Sommige Max fan's dulden geen concurrentie en geven dan op Ric af. Als Max in 2019 naar Merc gaat zal je zien dat men Hamilton op eenzelfde manier zal gaan behandelen. Hamilton zal echt geen 2e coureur willen spelen en Max evenmin. [ Bericht 0% gewijzigd door Gruj0 op 01-10-2017 20:45:09 ] | ||
SnowOokami | zondag 1 oktober 2017 @ 20:31 | |
En wat als Max volgend jaar een championship auto heeft? ![]() Je zag het zelf vandaag, Mercedes heeft z'n zaken nu ook niet op orde terwijl ze (nog) wel de snelste motor hebben al lijkt de Ferrari ook ernstig snel sinds de Monza update. Daniel zei in z'n interview bij Sky dat de update in Singapore beter zouden moeten werken op Suzuka dan vandaag... en ze werkten al ernstig goed. Misschien is Mercedes wel slecht in 2019... | ||
Whiskers2009 | zondag 1 oktober 2017 @ 20:33 | |
---> BNW | ||
BadderHaring | zondag 1 oktober 2017 @ 20:37 | |
Vettel is een lul en de meest waardeloze verliezer die de F1 ooit heeft gekend. U las het hier voor het eerst, graag gedaan. Maxgod ![]() | ||
Gruj0 | zondag 1 oktober 2017 @ 20:38 | |
En dan die Jappen van Honda zo schreeuwen door de TR "Karma!". ![]() Zou schandalig zijn voor Renault. Dat is het nu eigenlijk al. RBR doet het met een klantmotor beter dan een fabrieksteam. ![]() | ||
Nattekat | zondag 1 oktober 2017 @ 20:38 | |
-> F1 / [BNW] Het F1 (complot)theorieën topic | ||
SnowOokami | zondag 1 oktober 2017 @ 20:41 | |
Nee, juist niet... RBR is de referentie voor Renault, Renault moet er naar streven RBR te gaan verslaan. Tis niet een schande dat ze er nu achter staan zolang ze maar strak 2e zijn/blijven op dit moment. Renault is een tijdje weggeweest en reorganiseren duurt lang. Overigens heeft RBR een overeenkomst met Renault exact dezelfde motor krijgt als het Renault fabrieksteam en die verloopt dus eind 2018. | ||
Whiskers2009 | zondag 1 oktober 2017 @ 20:43 | |
Dank je voor de bijval ![]() | ||
Whiskers2009 | zondag 1 oktober 2017 @ 20:45 | |
En je snapt echt niet waarom? ![]() | ||
tralalala | zondag 1 oktober 2017 @ 20:45 | |
http://www.dumpert.nl/med(...)x_pakt_hamilton.html![]() | ||
Gruj0 | zondag 1 oktober 2017 @ 20:56 | |
Lekker dat alleen McLaren wordt genoemd. ![]() https://nl.motorsport.com(...)s-overtreden-960193/ | ||
beantherio | zondag 1 oktober 2017 @ 20:57 | |
De sfeer binnen Mercedes is momenteel wel erg negatief. Na Wolff laat nu ook Hamilton zich heel pessimistisch uit over de rest van het seizoen: Lewis Hamilton says Mercedes have 'big problems' Wat is er nu precies aan de hand? Het klinkt alsof er een vrij fundamenteel probleem bestaat rondom het ontwerp van de auto. Het wordt niet met zoveel woorden gezegd maar tussen de regels door haal je het er wel uit.
| ||
Nattekat | zondag 1 oktober 2017 @ 20:59 | |
Mercedes lijkt het plafond van hun ontwerp te hebben bereikt terwijl de rest nog door kan. | ||
BadderHaring | zondag 1 oktober 2017 @ 21:02 | |
Euh, ze zeggen juist vrij duidelijk dat er een fundamenteel probleem is. Wolff had het over een 'Gremlin in the car'. Dat hoeft geen probleem in de basis van het ontwerp te zijn, natuurlijk. Maar het is wel vrij duidelijk dat Mercedes een flinke jas heeft uitgedaan ten aanzien van hun suprematie van vorig jaar. Ik denk dat de keuze voor een relatief lange wielbasis mogelijk geen goede is geweest en dan zit het dus echt in de basis van het ontwerp. Ferrari is al het hele seizoen op-en-af gelijkwaardig en ook RBR is nu wel heel dichtbij gekomen. Niet erg, wordt het misschien toch nog spannend. | ||
beantherio | zondag 1 oktober 2017 @ 21:03 | |
O.b.v. bijvoorbeeld die opmerking van Hamilton over dat ze het in de auto van volgend jaar moeten oplossen zou je dat wel zeggen ja. Blijkbaar zitten ze met de auto van dit jaar aan de max. | ||
BadderHaring | zondag 1 oktober 2017 @ 21:04 | |
See what you did there.... | ||
SnowOokami | zondag 1 oktober 2017 @ 21:05 | |
Ja probleem is alleen dat de andere teams dit basis ontwerp mee kunnen nemen naar 2018 en Mercedes niet... dat is dan wel weer pijnlijk. | ||
SnowOokami | zondag 1 oktober 2017 @ 21:08 | |
Leuk om te zien hoe Verstappen en Hamilton elkaar in laptimes pareerden in de 2e stint: http://en.mclarenf-1.com/(...)dr2=Lewis%20Hamilton (zal ook wat traffic aan bij hebben gedragen...) | ||
Blik | zondag 1 oktober 2017 @ 21:14 | |
Ik zie toch wel een aantal fundamentele verschillen: 1. Alonso zit er compleet voor met zijn auto, en kan dus die move maken zonder daarmee in de wielen of voorvleugel te rijden van Vettel. 2. Er zit niemand links van Vettel, hij kon dus nog naar links uitwijken indien nodig. 3. Er waren geen 4 auto’s total loss na deze actie van Alonso. Vettel heeft zich gewoon onsterfelijk belachelijk gemaakt vorig seizoen, en dat blijft hem dit jaar achtervolgen dmv zijn achterlijke acties zoals bijvoorbeeld Baku. Misschien moet je eerst eens wat kritischer naar Vettel kijken voordat je alle Max-fanboys de schuld geeft van het voeren van een hetze tegen Vettel. | ||
sasquatsch | zondag 1 oktober 2017 @ 21:17 | |
Ik hou ook van jullie. ![]() | ||
daNpy | zondag 1 oktober 2017 @ 21:18 | |
| ||
sasquatsch | zondag 1 oktober 2017 @ 21:22 | |
Nu wel ja. Aan het begin van het seizoen was het nogal bagger door problemen met de windtunnel correlatie. Nadat Newey er zich weer mee begon te bemoeien is het sinds Barcelona een stuk beter geworden met bijna elke race wel updates. Van alle teams denk ik dat ze gedurende het seizoen de grootste stap met het chassis gemaakt hebben. | ||
Gruj0 | zondag 1 oktober 2017 @ 21:25 | |
1. Alonso zit er niet compleet voor met zijn auto. Kijk naar 0:22. Hij zit met zijn achterwielen ter midden van Vettel. Hij dwingt Vettel zowat tegen de muur. 2. Dat Kimi zich daar zou bevinden waardoor Max geen kant uit kon, kon Vettel ook niet voorzien. 3. We komen weer terug op punt 2. Vettel kon niet weten dat Kimi daar zou zijn. Een auto total-loss rijden zal zeker niet zijn bedoeling zijn geweest. De actie van Vettel was gelijk aan die van Alonso. Dit was gewoon een race incident zoals de stewards al oordeelden. Vettel, Kimi, Max, niemand van hen deed wat verkeerd. Ik kijk ook kritisch naar Vettel, ik ben niet eens voor die kerel. Maar dat hij voor velen opeens het pispaaltje is, is opvallend en zeker niet (geheel) terecht. Ric moet ook bij vele fans afzien. Diezelfde fans zullen zodra Max bij een ander team een andere collega krijgt, ook zo zijn. Let op, vele fans is niet iedereen. | ||
BadderHaring | zondag 1 oktober 2017 @ 21:26 | |
Kun je nagaan waar RBR had kunnen staan als Newey minder aan zijn sideproject had gewerkt. | ||
sasquatsch | zondag 1 oktober 2017 @ 21:28 | |
In 2003 kreeg Ralf Schumacher (die toen op de positie van Vettel reed) na de race een 10 plaatsen gridstraf, niet Barrichello. Dus was het wel duidelijk wie de schuldige was. http://www.theage.com.au/articles/2003/08/04/1059849339686.html Vettel vergeet wel vaker bij de start dat er drie coureurs naast elkaar kunnen rijden, waardoor hij anderen in een onmogelijke positie dwingt. Hij was erg verbaasd dat Raikkonen daar zat, net zoals hij niet wist dat Verstappen in Spa 2016 aan de binnenkant zat en daardoor dus de bocht te scherp aansneed omdat Kimi nergens heen kon. [ Bericht 3% gewijzigd door sasquatsch op 01-10-2017 21:34:43 ] | ||
mikieu | zondag 1 oktober 2017 @ 21:40 | |
Ontwijkt vettel op deze manier het weegmoment? | ||
bokkepoot | zondag 1 oktober 2017 @ 21:41 | |
Is mogelijk, echter is dat wel een heel erg grote gok om in de laatste ronde tegen stroll aan te rijden. | ||
mikieu | zondag 1 oktober 2017 @ 21:43 | |
Ik zie meer mogelijkheden :p | ||
SnowOokami | zondag 1 oktober 2017 @ 21:45 | |
Neus eraf rijden was beter geweest. | ||
Gruj0 | zondag 1 oktober 2017 @ 21:45 | |
Als dit een bewuste actie was, verlaagt Ferrari zich wel heel erg. Tuurlijk, maar ik had het over wie het publiek als schuldige aanwees en dat was toen Barrichello (zoals nu met Vettel) omdat hij toen volgens hen beide bolides had kunnen zien en de situatie had kunnen voorkomen. Wat ik wilde zeggen is dat men oordeelt zoals het hen uitkomt. | ||
tja77 | zondag 1 oktober 2017 @ 21:46 | |
De discussie over het "mindere" chassis van RBR was volgens mij rond de GP van Engeland. Toen was het inderdaad al beter, maar RBR is nooit echt bedreigd geweest door STR en Renault. En ook al was het chassis bij de seizoensopener niet top, t.o.v. een hoop andere teams was het geen complete bagger. Ik zou zeggen top 5 van de teams qua chassis een Force India had veel meer vermogen maar zat er toch achter, Sauber, STR, Renault, Haas en Williams zou ik allemaal lager inschalen. Mclaren? Geen idee, die krachtbron was toen nog zo belabberd, dat je moeilijk het chassis kon inschalen. Het gat met Ferrari en Mercedes is wel ECHT kleiner geworden. En waar Mercedes nu stilstaat, gaan RBR en Ferrari verder. Al zie ik Mercedes nog wel iets vinden de komende GP's. | ||
Monolith | zondag 1 oktober 2017 @ 21:49 | |
Refereert hij daarmee niet gewoon aan Bottas? ![]() | ||
SnowOokami | zondag 1 oktober 2017 @ 21:49 | |
![]() | ||
Whiskers2009 | zondag 1 oktober 2017 @ 21:52 | |
Ahhhh ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 1 oktober 2017 @ 21:53 | |
wat vertel je allemaal? RBR heeft gewoon zitten sandbaggen hoor...... | ||
BadderHaring | zondag 1 oktober 2017 @ 21:54 | |
Mwaaa, Stroll tegenkomen is al 90% zekerheid dat je er afgaat. | ||
Whiskers2009 | zondag 1 oktober 2017 @ 21:54 | |
Ook ---> BNW | ||
Whiskers2009 | zondag 1 oktober 2017 @ 21:55 | |
![]() | ||
beantherio | zondag 1 oktober 2017 @ 21:55 | |
Een soort variant op "crashgate"? Ik moet zeggen dat ik het wel een dusdanig knullige aanvaring vond dat de gedachte ook even in me opkwam. | ||
Peterselieman | zondag 1 oktober 2017 @ 21:55 | |
Nee. Hij werd toevallig niet opgeroepen voor de weging, maar anders had die auto gewoon beschadigd en al op de weegbrug gestaan. https://www.fia.com/file/61964/download?token=APRziQQ_ |