abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 30 september 2017 @ 17:56:42 #101
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174095686
Ik keur het af als een persoon direct invloed heeft op een eigen aanvraag maar ik denk niet dat iemand die zelf een aanvraag gedaan heeft niet in staat zou zijn om die van een ander te beoordelen. Sterker nog ik vind dat een essentiėle wetenschappelijke vaardigheid.

De winnaar van het gouden kalf wordt ook gekozen door mensen in de Nederlandse filmbond en dus ook door directe concurrenten.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 30 september 2017 @ 18:03:33 #102
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_174095804
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 17:05 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Met andere woorden je wilt niet wetenschappers wetenschappers laten beoordelen.
klopt

dat kan heeeel goedd
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 30 september 2017 @ 18:04:57 #103
323876 michaelmoore
pi_174095831
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 09:09 schreef Perrin het volgende:
Lekker slobberen uit de gemeenschapstrog.
dat dus steltje tuig
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator zaterdag 30 september 2017 @ 18:05:36 #104
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174095841
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 17:34 schreef probeer het volgende:

[..]

Bij een degelijke methode van wetenschappelijk onderzoek is het vitaal om dat zodanig op te zetten dat het bij voorbaat enige mogelijke vooringenomenheid uitsluit. Om over het hele concept peer-reviews (als uiteindelijke controle) maar te zwijgen.

Dus dan vind ik het een beetje raar om bij het toekennen van subsidies voor datzelfde onderzoek, een van de meest belangrijke preventieve maatregelen om vooringenomenheid te voorkomen (dat de slager zijn eigen vlees niet keurt) niet te hanteren.

Dat heeft verder niet veel te maken met de mogelijkheid van commissieleden om zelf subsidie voor hun onderzoek aan te vragen. Dat moet mijns inziens gewoon kunnen. Ze mogen dan alleen niet zelf beslissen over het toekennen van die subsidie. Dan laten ze dat maar door een andere wetenschappelijk-onderzoek-subsidieverlening-commissie doen. Wellicht kan de EU uitkomst bieden, we zullen vast niet het enige land zijn met zo'n clubje.
Wij mogen nog een rebuttel doen en aanvechten wat er besloten is. In Duitsland is het eindoordeel onaanvechtbaar ookal is de beoordeling aanwijsbaar onjuist.

Ik vraag me trouwens af welke onderdeel van de commissie dit behelst zoals ik al zei er zijn commissies van variabele samenstelling die afzonderlijke aanvragen beoordelen. Dan is er vervolgens een andere commissie die aanvragen met een goed jury rapport weer verder beoordelen.

Bij aanvragen in Nederland komt er een heel groot deel door die eerste toets heen het zijn dus uitmuntende aanvragen, die schifting die daarna gebeurt is een beetje abracadabra. Er worden veel meer uitstekende en geweldig goede aanvragen afgewezen, dan dat er slechte worden toegewezen.
  Moderator zaterdag 30 september 2017 @ 18:09:37 #105
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174095912
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 18:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

klopt

dat kan heeeel goedd
Volgensmij zou dat een doodslag zijn voor nieuwgierigheidsgedreven onderzoek. Voordat je het weet moet onderzoek nuttig en rendabel zijn.
  Moderator zaterdag 30 september 2017 @ 18:13:59 #106
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174095986
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 18:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

dat dus steltje tuig
Als je dat vind moet je stemmen op een partij die minder geld aan wetenschap wil geven, dat heeft met deze discussie niets van doen.

Er wordt ook met geen woord gerept dat het wel gesubsidieerde onderzoek van slechte kwaliteit zou zijn.
pi_174096004
LOL bij je eigen club subsidie aanvragen en dan falen, ik weet niet wat erger is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 30 september 2017 @ 18:22:26 #108
323876 michaelmoore
pi_174096122
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 18:15 schreef raptorix het volgende:
LOL bij je eigen club subsidie aanvragen en dan falen, ik weet niet wat erger is.
andere aanvragers afwijzen, is nog erger
  zaterdag 30 september 2017 @ 18:22:47 #109
323876 michaelmoore
pi_174096129
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 18:09 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Volgensmij zou dat een doodslag zijn voor nieuwgierigheidsgedreven onderzoek. Voordat je het weet moet onderzoek nuttig en rendabel zijn.
een geldhonger gedreven onderzoek
  Moderator zaterdag 30 september 2017 @ 18:27:09 #110
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174096218
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 18:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

een geldhonger gedreven onderzoek
:D iedereen die geldhonger heeft verlaat de wetenschap zo snel mogelijk.

Er is wel wat statushonger misschien...
  Moderator zaterdag 30 september 2017 @ 18:35:39 #111
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174096372
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 18:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

klopt

dat kan heeeel goedd
Ik blijf dit wel een moeilijke puzzel vinden.

Stel je wilt het laten beoordelen door mensen buiten de wetenschap of in ieder geval die dus zelf niet in aanmerking komen voor deze financiering. Maar ze moeten dus wel expert in het veld zijn om iemand uit het veld te kunnen beoordelen. Dan zou je dus voor elke wetenschappelijke discipline een een soort groep wetenschappers moeten hebben die betaald worden om expert in een veld te worden (en dus ook onderzoek moeten doen op de rand van het veld om het te leren en begrijpen) om een andere groep te beoordelen zodat die geld kunnen krijgen. Ik denk dat het dan niet lang duurt voordat elke wetenschapper een 'commissielidwetenschapper' is en dan zijn we weer terug bij af :P
pi_174096385
Als wetenschapper is zo'n bericht als dit best grappig, omdat het pijnlijk duidelijk maakt hoe weinig niet-wetenschappers afweten van de werkwijze in de wetenschap. Iedereen die erin zit snapt dit bericht en begrijpt dat dit nu eenmaal de best haalbare werkwijze is. Maar de rest van Nederland staat op haar achterste benen. Totdat zo'n ZonMW subsidie tot een kanker medicijn leidt, dan is heel Nederland weer blij.

Het is zeer knap dat slecht één zo'n bericht in het nieuws is, over slechts een half miljoen. Dat betekend dat de overige honderden miljoenen gelukkig correct zijn verdeelt. Maar daar hoor je dan weer niemand over.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  Moderator zaterdag 30 september 2017 @ 18:39:53 #113
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174096438
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 18:36 schreef papernote het volgende:
Als wetenschapper is zo'n bericht als dit best grappig, omdat het pijnlijk duidelijk maakt hoe weinig niet-wetenschappers afweten van de werkwijze in de wetenschap. Iedereen die erin zit snapt dit bericht en begrijpt dat dit nu eenmaal de best haalbare werkwijze is. Maar de rest van Nederland staat op haar achterste benen. Totdat zo'n ZonMW subsidie tot een kanker medicijn leidt, dan is heel Nederland weer blij.

Het is zeer knap dat slecht één zo'n bericht in het nieuws is, over slechts een half miljoen. Dat betekend dat de overige honderden miljoenen gelukkig correct zijn verdeelt. Maar daar hoor je dan weer niemand over.
Tja dat moeten we dan ook maar blijven uitleggen. Het zijn van die vreemde misvattingen dat het allemaal maar eenvoudig is. Iedereen die denkt dat het eenvoudig is een peer reviewer publicatie te maken of een zonmw of wat voor subsidie te halen, daag ik uit om het eens te proberen. Mij is dat laatste nog nooit gelukt.
pi_174096774
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 18:39 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja dat moeten we dan ook maar blijven uitleggen. Het zijn van die vreemde misvattingen dat het allemaal maar eenvoudig is. Iedereen die denkt dat het eenvoudig is een peer reviewer publicatie te maken of een zonmw of wat voor subsidie te halen, daag ik uit om het eens te proberen. Mij is dat laatste nog nooit gelukt.
De slimste mensen der aarde buigen zich hier al jarenlang over en zijn het eens met deze werkwijze. Maar Jan-met-de-pet vind het stom en eist uitleg in drie regels onder een nieuwsbericht. Helaas lukt dat niet. Maar ieder die zich er echt in verdiept snapt het wel.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_174097696
Heeft iemand het programma beluisterd? Het clubje heeft zelf een regel aangepast, namelijk dat een commissielid dat zelf een subsidieaanvraag heeft gedaan, mag meebeslissen over aanvragen van anderen. Dat is wettelijk verboden. Want daardoor kan diegene andere aanvragen afwijzen om zelf meer kans te maken.
Wat dus ook is gebeurd, zelf is een keer een aanvraag geweigerd, waarna een commissielid met ongeveer dezelfde subsidieaanvraag kwam over hetzelfde onderwerp, en dat werd goedgekeurd.
pi_174097727
En dat is al sinds 2010 aan de gang.
Een commissielid mag best zelf een subsidieaanvraag doen, maar mag dan niet meebeslissen over andere aanvragen. Zo hoort het te gaan.
pi_174099494
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 10:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Kennelijk beseffen een boel mensen niet dat dit niet om arme mensen gaat die zichzelf een zak geld toebedelen. Dit gaat om wetenschappers die een zak geld samen moeten verdelen om wetenschappelijk onderzoek van te betalen.

Oftewel, je gaat hierdoor geen euro meer aan belasting betalen, het is geen weggegooid geld en de mensen die het bepalen, zijn niet de eersten de besten.
Je maakt je wel een bietje ongeloofwaardig met deze post. Men zou haast denken dat je een belang hebt in deze subsidie industrie.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_174099711
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 09:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Tja, die mensen moeten ook ergens hun geld vandaan halen. Als ze helemaal geen subsidieaanvragen mogen doen, heb je straks geen commissie meer over. Niemand die dat gaat doen als ze daardoor mogelijk een boel subsidies mislopen.
:')
pi_174099717
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 10:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Kennelijk beseffen een boel mensen niet dat dit niet om arme mensen gaat die zichzelf een zak geld toebedelen. Dit gaat om wetenschappers die een zak geld samen moeten verdelen om wetenschappelijk onderzoek van te betalen.

Oftewel, je gaat hierdoor geen euro meer aan belasting betalen, het is geen weggegooid geld en de mensen die het bepalen, zijn niet de eersten de besten.
:')
  zaterdag 30 september 2017 @ 21:14:34 #120
323876 michaelmoore
pi_174099850
quote:

criminelen zijn criminelen en mensen die hun eigen subsidie aanvragen goedkeuren en die van andere afkeuren zijn crimineel
pi_174100789
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 21:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

criminelen zijn criminelen en mensen die hun eigen subsidie aanvragen goedkeuren en die van andere afkeuren zijn crimineel
Ze konden niet over hun eigen aanvraag beslissen maar hadden wel een stem in het afkeuren van concurrenten.
  zaterdag 30 september 2017 @ 22:18:50 #122
323876 michaelmoore
pi_174101247
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 21:57 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ze konden niet over hun eigen aanvraag beslissen maar hadden wel een stem in het afkeuren van concurrenten.
quote:
Leden van de commissie van ZonMw die subsidieaanvragen beoordeelt, hebben zelf ook subsidieaanvragen bij ZonMw ingediend.

Deze praktijk is in strijd met de Algemene wet bestuursrecht (Awb). -O- -O- -O- -O- -O- -O- :W

Dat heeft de bezwarencommissie van ZonMw begin vorig jaar geconcludeerd, nadat een van de benadeelde subsidieaanvragers beroep had aangetekend.

Uit onderzoek van Argos bleek dat bij de subsidieaanvragen in 2015 van de zeventien commissieleden er zeven zelf om onderzoeksgeld vroegen.

In totaal kwamen tien van de 49 aanvragen van leden van de beoordelingscommissie.
criminelen dus , in de bajes met die klanten
  zondag 1 oktober 2017 @ 14:41:31 #123
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_174114447
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 21:00 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Je maakt je wel een bietje ongeloofwaardig met deze post. Men zou haast denken dat je een belang hebt in deze subsidie industrie.
Als je het artikel goed had gelezen, had je dat ook geweten. Je hebt er niet eens een wetenschappelijke graad voor nodig om dat in te zien.
pi_174114572
quote:

Juist als het wetenschappers zijn moet je beter gedrag verwachten.
  zondag 1 oktober 2017 @ 15:02:33 #125
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_174114907
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 14:46 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Juist als het wetenschappers zijn moet je beter gedrag verwachten.
Tja, liefst zie ik natuurlijk dat iedereen zich aan de wet houdt. In dit geval is er echter een goede reden waarom het erg moeilijk is om de wet te volgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')