abonnement Unibet Coolblue
pi_174049701
Zonder OP
pi_174049741
Geen idee. Het wordt in ieder geval verrekend met het brutoloon.
En alles wat je over een bepaald bedrag gaat houden ze in op je nettoloon.
pi_174050134
Hoe gaat het met jullie kinderen :P

De jongste begint nu te merken dat in groep 3 toch wel veel dingen moeten.. En dat in combi met een karakter met een sterk eigen willetje kan dat nog een leuke uitdaging voor juf worden ;)

Ach, volgende week donderdag stakingsvrij, de week erna dinsdag studiedag, en de week erna vrijdags studiedag voor de herfstvakantie. De oudste gaat ook nog 3 dagen op kamp. Dus een volle werkweek hebben ze niet meer, en dan in de vakantie lekker uitrusten.
pi_174050297
Wat mij betreft gooien ze de scholen een paar weken dicht. Pas als ouders echt in de problemen komen worden ze boos genoeg om de regering in actie te laten komen. De middelbare scholen ook dicht wat mij betreft.
En de ziekenhuizen.
En de politie.
En de bejaardenhuizen.

Toedeledokie.
Kwak
pi_174050480
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 12:10 schreef kwakz0r het volgende:
Wat mij betreft gooien ze de scholen een paar weken dicht. Pas als ouders echt in de problemen komen worden ze boos genoeg om de regering in actie te laten komen. De middelbare scholen ook dicht wat mij betreft.
En de ziekenhuizen.
En de politie.
En de bejaardenhuizen.

Toedeledokie.
En defensie niet vergeten.. Maar ja, ze willen allemaal geld uit dezelfde pot. Eens kijken wat het komende kabinet voor keuzes gaat maken..
  donderdag 28 september 2017 @ 14:50:27 #6
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174053041
Over de staking gesproken.
Hier is een manege die opvang verzorgt van 8.00 tot 15.30 voor 25,- (incl. paarden aaien, knutselen en spelletjes).
Ik vind het echt een grappige aktie.
pi_174058885
Vooral ook een heel goedkope actie :o

Voor de mijne zou t niks zijn, die houdt niet van paarden, maar voor de echte paardenmeisjes is dat toch de hemel O+
pi_174059362
Staken zal wellicht weleens nut hebben, maar toch geeft het mij een dubbel gevoel. Het heeft denk ik met name te maken met het feit dat ik zelf in de zorg werk (ggz) en ik het niet zie gebeuren dat ik zelf ooit zou gaan staken. Het werk zal bij ons echt door moeten blijven gaan. Ik heb de salarissen net zitten vergelijken en zit met mijn HBO functie (gaat naar een HBO+ functie) onder het salaris van een leerkracht basisonderwijs.
Gelukkig kan mijn man die dag thuis werken, anders hadden we extra BSO af moeten nemen.
pi_174062342
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 20:21 schreef Meimeltje het volgende:
Staken zal wellicht weleens nut hebben, maar toch geeft het mij een dubbel gevoel. Het heeft denk ik met name te maken met het feit dat ik zelf in de zorg werk (ggz) en ik het niet zie gebeuren dat ik zelf ooit zou gaan staken. Het werk zal bij ons echt door moeten blijven gaan. Ik heb de salarissen net zitten vergelijken en zit met mijn HBO functie (gaat naar een HBO+ functie) onder het salaris van een leerkracht basisonderwijs.
Gelukkig kan mijn man die dag thuis werken, anders hadden we extra BSO af moeten nemen.
Dat idd, ik werk ook in de zorg (clienten met ASS) en ik kan ook niet tegen mijn clienten zeggen dat ze het maar een dagje uit moeten zoeken.

Gelukkig dan wel dat ik onregelmatig werk en ik ben donderdag vrij.
Wel vind ik dat onze school het echt heel laat aan heeft gegeven, we hebben pas gisteren gehoord dat ze ook meededen met de staking. Ik had er al wel rekening mee gehouden, ik plan vaak werkafspraken onder schooltijd. Maar 5-10 heb ik vrijgehouden.
*poef* nu is het weg
pi_174062442
Oh ja, donderdag uitslapen *O*
We doen wel een dagje museum ofzo.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174062551
Ik moet ook nog bedenken wat te doen. Zag dat de julianatoren open gaat, maar die zal wel enorm druk zijn. Dan vind ik het er echt niet leuk, we gaan meestal in het voor of naseizoen. Niet op drukke dagen.
*poef* nu is het weg
  donderdag 28 september 2017 @ 22:40:13 #12
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_174062955
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 22:26 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik moet ook nog bedenken wat te doen. Zag dat de julianatoren open gaat, maar die zal wel enorm druk zijn. Dan vind ik het er echt niet leuk, we gaan meestal in het voor of naseizoen. Niet op drukke dagen.
Ik vind het wel heel leuk (en slim) dat de Julianatoren er zo op inspeelt. Er zullen vast wel meer parken zijn die dat gaan doen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_174063413
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 22:40 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik vind het wel heel leuk (en slim) dat de Julianatoren er zo op inspeelt. Er zullen vast wel meer parken zijn die dat gaan doen.
Ik vind het een hele slimme zet van ze. Ze hebben ook nog wat extra korting geloof ik.
*poef* nu is het weg
pi_174072373
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 20:21 schreef Meimeltje het volgende:
Staken zal wellicht weleens nut hebben, maar toch geeft het mij een dubbel gevoel. Het heeft denk ik met name te maken met het feit dat ik zelf in de zorg werk (ggz) en ik het niet zie gebeuren dat ik zelf ooit zou gaan staken. Het werk zal bij ons echt door moeten blijven gaan. Ik heb de salarissen net zitten vergelijken en zit met mijn HBO functie (gaat naar een HBO+ functie) onder het salaris van een leerkracht basisonderwijs.
Gelukkig kan mijn man die dag thuis werken, anders hadden we extra BSO af moeten nemen.
Het is zo jammer dat het in de media net lijkt alsof het de leerkrachten alleen maar te doen is om extra salaris.
Het grote probleem is dat de Pabo al jarenlang veel minder aanmeldingen krijgt, het beroep is gewoon niet meer aantrekkelijk. Niet alleen vanwege het (relatief) lage salaris maar ook omdat de werkdruk steeds groter wordt. Over een aantal jaar gaan al de babyboomers met pensioen en dan krijgen we een groot probleem omdat er gewoon niet meer genoeg leerkrachten zijn. Jongeren kiezen gewoon niet meer snel voor dit beroep en dat zal moeten veranderen.
  vrijdag 29 september 2017 @ 15:01:41 #15
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_174073405
Hear hear Fannetje. Het is voor iedereen van belang dat er goede leerkrachten zijn en blijven, dus laten we ze wel blijven steunen in deze zaak!
in de haak.
  vrijdag 29 september 2017 @ 15:54:45 #16
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_174074402
Het ligt ook aan de incompetentie van de hogescholen; een vriendin van mij deed pabo bij Inholland, en heeft het t/m het derde jaar volgehouden. Toen gestopt uit wanhoop met de missende en niet kloppende examencijfers in het systeem, examens die niet pasten bij de les, onbereikbare docenten etc. etc. En de verplichte wiskundetoets, al had ze die na zes keer wel gehaald. Van haar jaar waren er toen nog 2 van de 20 gestarte studenten over... Daar zaten vast mensen bij die hele goede docenten hadden kunnen worden.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_174074526
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 15:54 schreef SaskiaR het volgende:
Het ligt ook aan de incompetentie van de hogescholen; een vriendin van mij deed pabo bij Inholland, en heeft het t/m het derde jaar volgehouden. Toen gestopt uit wanhoop met de missende en niet kloppende examencijfers in het systeem, examens die niet pasten bij de les, onbereikbare docenten etc. etc. En de verplichte wiskundetoets, al had ze die na zes keer wel gehaald. Van haar jaar waren er toen nog 2 van de 20 gestarte studenten over... Daar zaten vast mensen bij die hele goede docenten hadden kunnen worden.
Om op basis van één persoon en één hogeschool die conclusie te trekken vind ik nogal ver gaan...

En tussen alle mensen die geen pabo hebben gedaan zitten bovendien ook vast veel mensen die goede docenten hadden kunnen worden. Feit is dat ze niet voor die opleiding hebben gekozen en dat is nu juist een reden waarom gestaakt wordt: het vak moet aantrekkelijker worden, anders hebben we straks een groot probleem.

Onze school doet ook mee en net als de vorige keer steun ik dat van harte. Ik geloof dat de bso open ging maar weet er het fijne niet van, op donderdag hebben we nooit opvang nodig dus ik heb me er niet in verdiept.
  vrijdag 29 september 2017 @ 16:06:07 #18
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_174074646
Nouja, ik ken meer mensen die aan Inholland gestudeerd hebben, en de administratieve chaos heb ik vaker als klacht gehoord. Hoe het op andere hogescholen is, weet ik niet. Maar Fannetje noemde de lage instroom aan de pabo als probleem, maar als dan 90% van de studenten die dus wél voor het vak kiezen alsnog uitvalt vanwege problemen die te voorkomen zijn, lijkt me dat daar ook naar gekeken moet worden. Al was het maar 20% die uitvalt, de redenen daarvoor moeten toch geanalyseerd worden en indien mogelijk de problemen opgelost.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_174074665
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 12:00 schreef Deepfreeze het volgende:
Hoe gaat het met jullie kinderen :P
Met mijne gaat het heel goed! Na wat kleine opstartissues na de vakantie (het was toch even wennen aan het ritme van school) is hij weer helemaal gelukkig in de klas. Wat nieuwe kinderen erbij, 'nieuwe' juf, en een Oudste Kleuter zijn, het gaat hem goed af.Hij vindt alles leuk, speelt met iedereen, het is een gelukkig kind O+ En hij wil nu graag leren lezen vertelde hij deze week :o Vond juf ook een leuk plan. Ik ben benieuwd!
pi_174074810
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 16:06 schreef SaskiaR het volgende:
Nouja, ik ken meer mensen die aan Inholland gestudeerd hebben, en de administratieve chaos heb ik vaker als klacht gehoord. Hoe het op andere hogescholen is, weet ik niet. Maar Fannetje noemde de lage instroom aan de pabo als probleem, maar als dan 90% van de studenten die dus wél voor het vak kiezen alsnog uitvalt vanwege problemen die te voorkomen zijn, lijkt me dat daar ook naar gekeken moet worden. Al was het maar 20% die uitvalt, de redenen daarvoor moeten toch geanalyseerd worden en indien mogelijk de problemen opgelost.
Maar dat kan toch aan die specifieke hogeschool liggen en niet per se aan de opleiding tot basisschoolleerkracht? Inholland heeft sowieso geen beste reputatie.... Administratieve en logistieke problemen ken ik zelf ook van mijn (universitaire) studie en die stond juist heel goed bekend. Ik zie dat als dingen die nu eenmaal gebeuren. Niet dat het fijn is hoor, maar met veel studenten is het een grotere administratieve toestand dan met kleine studies met vijf studenten per jaar. En het gaat ook wat vaker mis. Waarmee ik jouw verhaal niet wil bagatelliseren, maar ik zie dat niet als incident of typisch voor de pabo.
pi_174074824
Ik vind de focus van de media op het salaris idd ook een verkeerd beeld geven. Zelfs onze redelijk witte dorpsschool met relatief weinig kinderen met complexe problematiek geeft nu aan problemen te hebben met vervanging vinden voor zieke leerkrachten. Ik vind dat zorgwekkend, want hoe moet dat dan zijn in grote steden/ op scholen in probleemwijken etc? Daar is het vast niet makkelijker.

Mijn schoonzusje (eind 20) denkt er over om (deeltijd)PABO te gaan doen, en ik hoop zo dat ze doorzet, ze zou een ontzettend goede docent kunnen worden (ze zou graag kleuterjuf worden). Maar ja, de reken en taaltoets houden haar tegen. Ze heeft een MBO achtergrond, en is onzeker over haar kunnen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 16:06 schreef SaskiaR het volgende:
Nouja, ik ken meer mensen die aan Inholland gestudeerd hebben, en de administratieve chaos heb ik vaker als klacht gehoord. Hoe het op andere hogescholen is, weet ik niet. Maar Fannetje noemde de lage instroom aan de pabo als probleem, maar als dan 90% van de studenten die dus wél voor het vak kiezen alsnog uitvalt vanwege problemen die te voorkomen zijn, lijkt me dat daar ook naar gekeken moet worden. Al was het maar 20% die uitvalt, de redenen daarvoor moeten toch geanalyseerd worden en indien mogelijk de problemen opgelost.
90% uitval zou inderdaad zorgwekkend zijn, maar 20% is redelijk normaal in het HBO. Op de Hogeschool waar ik werk is de uitval in het eerste al jaren rond de 20-25% (gemiddeld over alle opleidingen die we aanbieden). Daarop kun je natuurlijk allerlei analyses loslaten, maar veruit het vaakst is de reden of het niveau is niet wat verwacht was (te moeilijk/ makkelijk), of verkeerde studiekeuze gemaakt/ vakgebied niet interessant.
pi_174074857
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 16:14 schreef mousemicky het volgende:
Ik vind de focus van de media op het salaris idd ook een verkeerd beeld geven. Zelfs onze redelijk witte dorpsschool met relatief weinig kinderen met complexe problematiek geeft nu aan problemen te hebben met vervanging vinden voor zieke leerkrachten. Ik vind dat zorgwekkend, want hoe moet dat dan zijn in grote steden/ op scholen in probleemwijken etc? Daar is het vast niet makkelijker.

Mijn schoonzusje (eind 20) denkt er over om (deeltijd)PABO te gaan doen, en ik hoop zo dat ze doorzet, ze zou een ontzettend goede docent kunnen worden (ze zou graag kleuterjuf worden). Maar ja, de reken en taaltoets houden haar tegen. Ze heeft een MBO achtergrond, en is onzeker over haar kunnen.

[..]

90% uitval zou inderdaad zorgwekkend zijn, maar 20% is redelijk normaal in het HBO. Op de Hogeschool waar ik werk is de uitval in het eerste al jaren rond de 20-25% (gemiddeld over alle opleidingen die we aanbieden). Daarop kun je natuurlijk allerlei analyses loslaten, maar veruit het vaakst is de reden of het niveau is niet wat verwacht was (te moeilijk/ makkelijk), of verkeerde studiekeuze gemaakt/ vakgebied niet interessant.
Als ik heel erg ga zoeken heb ik nog wel rekenproeftoetsen denk ik. Laat maar weten of ze die wil hebben.
pi_174074884
Oh ja, dat wilde ik ook nog zeggen inderdaad, die hoge uitval is volgens mij niet heel ongewoon. Het is misschien wat veranderd door het nieuwe leenstelsel, maar zeker het eerste jaar stoppen echt wel veel studenten (al dan niet verplicht door hun opleiding omdat ze niet aan de puntennorm voldoen). Dat was 'in mijn tijd' :P ook zo.
pi_174074889
Ferrari ^O^ Ik onthou het. Ze gaat nu een paar keer een dag meelopen met mijn schoonmoeder. Die geeft les aan groep 3. Ik geloof dat ze daar op school ook een dag met de kleuters mee mag. Gewoon om sfeer te proeven/ het van dichtbij te zien en doen.
  vrijdag 29 september 2017 @ 16:24:49 #25
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_174075032
De pabo is totaal niet aantrekkelijk. Al helemaal niet voor mannen :N Niveau verschil tussen de verschillende studenten is ook vrij groot. De reken en taal toets vind ik juist een heel belangrijk punt en ben blij dat ze de regels daarvan aangescherpt hebben. Niet meer vierdejaars studenten die 'm na 15x nog niet gehaald hebben.
Ik steun de staking op de punten lagere werkdruk, kleinere klassen, opleiding aantrekkelijker en niveau omhoog.

Mijn kind danst nog steeds door het leven. Hij doet de zon variant van veilig leren lezen en vertelt me net dat hij nul fout had bij de toets en hoogtepunt van de dag was met een kleurenpen mogen schrijven omdat hij 5 stickers had.
We zijn begin van de week een paar dagen naar Disneyland Parijs geweest alwaar hij letterlijk rond danste van plezier O+
We kregen appjes dat zijn vriendinnetje hem mistte en zodra we thuis kwamen waren ze weer onafscheidelijk.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_174076281
Wat een ongelooflijk “feel good” bericht, laziness O+
Wat zalig zeg!
pi_174078070
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 15:54 schreef SaskiaR het volgende:
En de verplichte wiskundetoets, al had ze die na zes keer wel gehaald. Van haar jaar waren er toen nog 2 van de 20 gestarte studenten over... Daar zaten vast mensen bij die hele goede docenten hadden kunnen worden.
"Goede docenten" die niet kunnen rekenen.... Gelukkig worden ze eruit gefilterd.

En verder dat wat Fannetje zegt. :Y
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 29 september 2017 @ 20:50:10 #28
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_174079579
Ik vond de toets best moeilijk, van wat ze me heeft laten zien... ik weet niet wat het niveau is, maar een stuk hoger dan het niveau van groep 8. Is het echt nodig dat ie zo moeilijk is? Dat schrikt veel mensen toch wel af om naar de pabo te gaan, lijkt me.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_174080582
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 20:50 schreef SaskiaR het volgende:
Ik vond de toets best moeilijk, van wat ze me heeft laten zien... ik weet niet wat het niveau is, maar een stuk hoger dan het niveau van groep 8. Is het echt nodig dat ie zo moeilijk is? Dat schrikt veel mensen toch wel af om naar de pabo te gaan, lijkt me.
Het is referentieniveau 3F volgens mij, zelfde toets als op havo en vwo.

Ik maak me wel zorgen als een docent die niet kan maken.

Voorbeeldtoets
http://www.cito.nl/~/medi(...)ntoets_questify.ashx
Deze ziet er makkelijker uit dan de rekentoets die havo en vwo doen... die heeft veel meer tekst en afleesdingetjes enzo. Overigens is de echte toets adaptief, past zich aan aan je niveau. Geen idee wat voor invloed dat heeft.

Mijn schoonzusje, mbo instroom naar pabo, heeft ook een keer of twee nodig gehad voor beide vaardigheidstoetsen.

Ik steun de staking ook op salariseis. Het is wmb niet normaal dat ik als starter in het VO al vrij snel evenveel verdiende als mijn moeder met 30 jaar ervaring in het PO voor dezelfde werktijdfactor.

Ik vind het prima als LD en LC (hogere schaal docenten) in het VO meer verdienen dan PO, maar LB als basis is echt niet gek. Dat verdienen de HBO'ers in het VO ook namelijk.
Kwak
  vrijdag 29 september 2017 @ 21:39:15 #30
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174080907
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 20:50 schreef SaskiaR het volgende:
Ik vond de toets best moeilijk, van wat ze me heeft laten zien... ik weet niet wat het niveau is, maar een stuk hoger dan het niveau van groep 8. Is het echt nodig dat ie zo moeilijk is? Dat schrikt veel mensen toch wel af om naar de pabo te gaan, lijkt me.
Echt verschrikkelijk dat rekenen.
En ik vind het jammer dat de kleuterkweek van vroeger niet meer bestaat.

De rekentoets schrikt mij ook af om door te stromen naar de pabo.
Daarom heb ik twee jaar geleden voor pedagogiek gekozen.
pi_174080952
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 21:39 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Echt verschrikkelijk dat rekenen.
En ik vind het jammer dat de kleuterkweek van vroeger niet meer bestaat.

De rekentoets schrikt mij ook af om door te stromen naar de pabo.
Daarom heb ik twee jaar geleden voor pedagogiek gekozen.
Bij pedagogiek moet je statistiek doen toch? Dan kun je echt die rekentoets wel hoor...

Je mag er toch ook meer keren over doen?
Kwak
  vrijdag 29 september 2017 @ 21:43:54 #32
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174081007
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 21:41 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Bij pedagogiek moet je statistiek doen toch? Dan kun je echt die rekentoets wel hoor...

Je mag er toch ook meer keren over doen?
Nee, wij krijgen geen statistiek.
Er zit 0 rekenen in de gehele opleiding.
  vrijdag 29 september 2017 @ 21:45:56 #33
403253 Meke
after all this time? always.
pi_174081053
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 20:50 schreef SaskiaR het volgende:
Ik vond de toets best moeilijk, van wat ze me heeft laten zien... ik weet niet wat het niveau is, maar een stuk hoger dan het niveau van groep 8. Is het echt nodig dat ie zo moeilijk is? Dat schrikt veel mensen toch wel af om naar de pabo te gaan, lijkt me.
Hoi, pabostudent hier! Ik hoor hier verder niet, maar lees uit interesse ('de andere kant' ;) ) vaak mee hier in OUD.

Het gaat om twee toetsen die landelijk zijn vastgelegd. De instaptoets in je eerste jaar (dat zijn de befaamde taal- en rekentoets waar mensen inderdaad soms op afvallen) en nog een kennisbasistoets in het derde jaar. Beide zowel voor taal als rekenen.

Die in het eerste jaar is op niveau groep 8 - de 'bovenkant' van groep 8. En inderdaad adaptief wat kwakz0r zegt. Dat heeft als invloed dat iedereen het een behoorlijk pittige toets vindt maar dat dat dus niet zoveel zegt over of je hem haalt :D

Die twee toetsen in het eerste jaar zijn allebei vooral op eigen vaardigheid; laten zien dat jij het kan.

In het derde jaar gaat het (zeker bij taal) vooral om didactiek: hoe zit onze taal precies in elkaar, hoe leren kennen nou lezen en schrijven, waarom schrijven kinderen precies hont en kun je ze aanleren om hond te schrijven? Bij rekenen net zo.

Wie het leuk vindt om even te kijken, op de volgende site vind je oefentoetsen voor de kennisbasis : https://www.10voordeleraar.nl/toetsen/oefenmateriaal.

O, en mijn ervaring? Ik vond de toetsen in het eerste jaar écht goed te doen. Heb ze de eerste keer zonder voorbereiding gehaald. Over de kennisbasistoetsen kan ik jullie over een paar maanden alles vertellen ;) Maar die schijnen prima te doen te zijn op het moment dat je goed leert en bijgehouden hebt wat er de afgelopen jaren aan bod is gekomen.
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_174081546
Wellicht meer wiskunde (bij)scholing nodig op de Pabo om wel het niveau te kunnen halen? Je hebt toch bij veel beroepen wel vakken die echt van belang zijn. Tijdens mijn verpleegkunde opleiding moest de verpleegkundig rekenen toets ook gehaald worden, anders kon je stoppen met de opleiding.
Ik zou het wel jammer vinden als mijn kinderen niet de uitdaging krijgen die ze nodig zouden hebben. Alhoewel hier ook ouders ingezet worden voor de kinderen die met wiskunde op een wat hoger niveau werken. Mijn mening is wellicht wel beïnvloed door een kind die de verrijking voor wiskunde echt nodig heeft.

Staken ivm werkdruk begrijp ik trouwens heel goed.

Hier vorige week een info-avond van groep 8 gehad. Ik begin zelf de spanning wel een beetje te voelen. Zoon gaat over 1,5 week een open lesmiddag volgen op een middelbare school hier in de stad. Het is de enige school in de buurt waar hij naartoe kan als het uiteindelijke schooladvies niet heel erg afwijkt van het voorlopige schooladvies. Anders zullen we toch eens moeten gaan oefenen met reizen met de trein 😁
  vrijdag 29 september 2017 @ 22:09:54 #35
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174081637
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 22:06 schreef Meimeltje het volgende:
Wellicht meer wiskunde (bij)scholing nodig op de Pabo om wel het niveau te kunnen halen? Je hebt toch bij veel beroepen wel vakken die echt van belang zijn. Tijdens mijn verpleegkunde opleiding moest de verpleegkundig rekenen toets ook gehaald worden, anders kon je stoppen met de opleiding.
Ik zou het wel jammer vinden als mijn kinderen niet de uitdaging krijgen die ze nodig zouden hebben. Alhoewel hier ook ouders ingezet worden voor de kinderen die met wiskunde op een wat hoger niveau werken. Mijn mening is wellicht wel beïnvloed door een kind die de verrijking voor wiskunde echt nodig heeft.

Staken ivm werkdruk begrijp ik trouwens heel goed.

Hier vorige week een info-avond van groep 8 gehad. Ik begin zelf de spanning wel een beetje te voelen. Zoon gaat over 1,5 week een open lesmiddag volgen op een middelbare school hier in de stad. Het is de enige school in de buurt waar hij naartoe kan als het uiteindelijke schooladvies niet heel erg afwijkt van het voorlopige schooladvies. Anders zullen we toch eens moeten gaan oefenen met reizen met de trein 😁
Dat is best vroeg in het schooljaar toch? die open lesmiddag.
Hier is dat pas begin volgend jaar.
Wij moeten ook gaan rondkijken.

Ik wil eigenlijk wel graag een openbare school en daar zijn er twee van hier.
pi_174081748
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 22:09 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Dat is best vroeg in het schooljaar toch? die open lesmiddag.
Hier is dat pas begin volgend jaar.
Wij moeten ook gaan rondkijken.

Ik wil eigenlijk wel graag een openbare school en daar zijn er twee van hier.
In januari zijn hier de open dagen. Misschien komen er dan ook nog wel open lesmidagen, geen idee :) Ik hoorde het van andere ouders, dus zoon wilde ook graag. Heeft zich ingeschreven voor science en sport 😁
Ik begreep dat we begin december het schooladvies krijgen en de inschrijving voor maart rond moest zijn. Dan vind ik het toch wel fijn om al een beetje bijtijds een voorkeursschool te hebben.
pi_174082054
Open dagen in januari ja? Mooi. Want mijnes is groep 7 nu en we willen alvast wat scholen gaan kijken. Kennen ze nl niet in de buurt en wil haar alvast even laten proeven. Wij komen eind december terug naar NL.

Ze mist half groep 7. Iemand in het onderwijs die daar wat input over heeft? Ze zit natuurlijk gewoon op school hier. En alle vertrouwen maar moet ik daar op/met school nog iets voor regelen (of gemiste cito ofzo)?
Met een meidenkwartet
  zaterdag 30 september 2017 @ 06:56:20 #38
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_174085775
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 20:50 schreef SaskiaR het volgende:
Ik vond de toets best moeilijk, van wat ze me heeft laten zien... ik weet niet wat het niveau is, maar een stuk hoger dan het niveau van groep 8. Is het echt nodig dat ie zo moeilijk is? Dat schrikt veel mensen toch wel af om naar de pabo te gaan, lijkt me.
Ja dat is nodig. Kort gezegd: de wiskundige kennis van een leraar beïnvloed de kwaliteit van de lessen. En die kennis moet daarvoor dus verder gaan dan groep 8. Als een leraar zich pedagogisch ontwikkelt, maar alleen maar een oppervlakkige wiskundige kennis heeft, blijven de lessen oppervlakkig en de keuze voor bepaalde lessen en strategieën wiebelig. En ja, voor groep 2 zul je andere kennis nodig hebben dan voor groep 8, maar je krijgt nou eenmaal geen "Pabo diploma voor groep 2".

Ik studeer (ja, nog steeds; tijdens onze verhuisjaren heb ik veel vrij genomen :P ) onderwijskunde aan een Australische universiteit (maar i.t.t. Nederland leidt dat ook op tot onderwijzer) en ben net met m'n laatste wiskunde unit bezig. De stof concentreert zich op het moment op breuken en ik moet voor sommige artikelen behoorlijk alle zeilen bijzetten om ze te begrijpen. Kinderen een trucje leren is niet zo ingewikkeld, maar ze echt inzicht en begrip geven waar ze de rest van hun schoolcarriere op kunnen bouwen is iets anders.
  zaterdag 30 september 2017 @ 06:56:45 #39
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_174085778
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 22:31 schreef Cathmar het volgende:
Open dagen in januari ja? Mooi. Want mijnes is groep 7 nu en we willen alvast wat scholen gaan kijken. Kennen ze nl niet in de buurt en wil haar alvast even laten proeven. Wij komen eind december terug naar NL.

Ze mist half groep 7. Iemand in het onderwijs die daar wat input over heeft? Ze zit natuurlijk gewoon op school hier. En alle vertrouwen maar moet ik daar op/met school nog iets voor regelen (of gemiste cito ofzo)?
Toch nog een paar maanden erbij? :)
pi_174086217
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 06:56 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Toch nog een paar maanden erbij? :)
Ja onverwacht. Nog niet zo lang geleden zou ik een bonk stress zijn bij zo'n lastminute verandering. Nu denk ik 'ach ja leuk'. Ik pas me aan aan Afrika ;)

Kinderen kunnen het schooljaar hier nu afmaken. Ben ik heel blij mee.
Plus lente O+
Met een meidenkwartet
  zaterdag 30 september 2017 @ 10:29:14 #41
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174087255
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 22:31 schreef Cathmar het volgende:
Open dagen in januari ja? Mooi. Want mijnes is groep 7 nu en we willen alvast wat scholen gaan kijken. Kennen ze nl niet in de buurt en wil haar alvast even laten proeven. Wij komen eind december terug naar NL.

Ze mist half groep 7. Iemand in het onderwijs die daar wat input over heeft? Ze zit natuurlijk gewoon op school hier. En alle vertrouwen maar moet ik daar op/met school nog iets voor regelen (of gemiste cito ofzo)?
Hier zijn de open dagen pas in februari, dus je hebt nog even :P
pi_174089421
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 06:56 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ja dat is nodig. Kort gezegd: de wiskundige kennis van een leraar beïnvloed de kwaliteit van de lessen. En die kennis moet daarvoor dus verder gaan dan groep 8. Als een leraar zich pedagogisch ontwikkelt, maar alleen maar een oppervlakkige wiskundige kennis heeft, blijven de lessen oppervlakkig en de keuze voor bepaalde lessen en strategieën wiebelig. En ja, voor groep 2 zul je andere kennis nodig hebben dan voor groep 8, maar je krijgt nou eenmaal geen "Pabo diploma voor groep 2".

Ik studeer (ja, nog steeds; tijdens onze verhuisjaren heb ik veel vrij genomen :P ) onderwijskunde aan een Australische universiteit (maar i.t.t. Nederland leidt dat ook op tot onderwijzer) en ben net met m'n laatste wiskunde unit bezig. De stof concentreert zich op het moment op breuken en ik moet voor sommige artikelen behoorlijk alle zeilen bijzetten om ze te begrijpen. Kinderen een trucje leren is niet zo ingewikkeld, maar ze echt inzicht en begrip geven waar ze de rest van hun schoolcarriere op kunnen bouwen is iets anders.
Dank Gao voor je onderbouwing.
Ik merkte dat ik geirriteerd was, alsof 'leuk met kinderen omgaan' je een goede leraar zou maken.

Overigens vind ik het jammer dat een aantal mensen de staking 'wel steunt op punten van werkdruk, maar niet op de eis om een hoger salaris'. Leraren basisonderwijs hebben jaren op de nullijn gezeten. Bovendien verdienen wij dik minder dan collega's in het VO. Ik vind het gelijkschakeling niet meer dan billijk. Zo kun je mensen die zich evt door een relatief laag salaris laten weerhouden voor het onderwijs te kiezen over de streep trekken om toch voor het basisonderwijs te gaan. En dat is hoog nodig. Want als het zo doorgaat, zijn er in 2025 10.000 leraren tekort. Met alle gevolgen van dien voor de generatie kinderen die dan naar school moeten. Klassen worden nóg groter, zittende leraren worden nog zwaarder belast, kinderen krijgen niet het onderwijs dat zij behoeven. Kringetje rond. Het is belangrijk om op de lange termijn te kijken. Onderwijs zou geen kostenpost moeten zijn, maar een investering.

En ja, het klopt dat er in de zorg en bij de politie ook veel te veel is bezuinigd. Maar maakt dat dan dat leraren niet zouden mogen staken voor meer salaris? Dat staat toch los van elkaar?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_174112852
Hier een deeltijdstudent aan de digipabo (Inholland). De kennisbasistoets rekenen/wiskunde is wel even een stukje moeilijker dan de ev toets van het eerste jaar. Je moet bijvoorbeeld kansberekeningen doen, kunnen rekenen met binaire, octaal en hexadecimale systemen, combinatie breuken en decimale getallen uitrekenen, statistieken afleiden, rekenen met machten en wortels, algebra en oppervlaktes en inhouden van meetkundige lichamen berekenen. Veel in de vorm van redactiesommen (dus in de vorm van verhaaltjes). Oh ja, en natuurlijk een stukje didactiek..onder tijdsdruk en voor een groot deel zonder rekenmachine.

Ik vond het te vergelijken met het Wiskunde A examen van het VWO, pre-tweede fase.
  zondag 1 oktober 2017 @ 13:37:54 #44
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_174112979
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 13:32 schreef octopussy het volgende:
Hier een deeltijdstudent aan de digipabo (Inholland). De kennisbasistoets rekenen/wiskunde is wel even een stukje moeilijker dan de ev toets van het eerste jaar. Je moet bijvoorbeeld kansberekeningen doen, kunnen rekenen met binaire, octaal en hexadecimale systemen, combinatie breuken en decimale getallen uitrekenen, statistieken afleiden, rekenen met machten en wortels, algebra en oppervlaktes en inhouden van meetkundige lichamen berekenen. Veel in de vorm van redactiesommen (dus in de vorm van verhaaltjes). Oh ja, en natuurlijk een stukje didactiek..onder tijdsdruk en voor een groot deel zonder rekenmachine.

Ik vond het te vergelijken met het Wiskunde A examen van het VWO, pre-tweede fase.
Volgens mij was dat precies de studie die mijn vriendin deed. Ik vond de toets ook vergelijkbaar met vwo, wat ik ervan gezien heb. Natuurlijk snap ik dat alleen het niveau van groep 8 niet genoeg is ;) Maar het lijkt me toch dat dit wel mensen afschrikt. Wat je daaraan dan moet doen, weet ik niet; want de standaard van de toets verlagen is natuurlijk ook geen oplossing.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zondag 1 oktober 2017 @ 15:03:45 #45
100412 mefke79
komt goed!
pi_174114934
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 21:27 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Het is referentieniveau 3F volgens mij, zelfde toets als op havo en vwo.

Ik maak me wel zorgen als een docent die niet kan maken.

3f is de toets die mbo niveau 4 moet afronden. Maar het is een inspanningsverplichting. Je moet hem dus maken maar je hoeft het niet te halen om je diploma te krijgen. Heel veel leerlingen halen hem niet. Soms omdat ze het echt niet snappen, maar vaak omdat ze ook gewoon geen zin hebben en ach, je krijgt je diploma toch wel. Maar met datzelfde mbo niveau 4 diploma mag je wel naar de Pabo. Tja.

Van de andere kant, als rekenen nou eenmaal niet je sterkste punt is maar je bent een kei met taal gaat er dus een talent aan je verloren. Op de school waar mijn mannen zitten kiest elke docent zijn expertisegebied en hij/zij wordt dan daar op in gezet. En dan kan het dus zijn dat je weinig of geen rekeninstructie geeft omdat je nou eenmaal expert bent in taal. Is het dan een ramp dat je geen kei bent in hogere wiskunde? Nuh. Maar foutloos spellen en basiskennis rekenen (dat 3f niveau) lijkt me toch wel heel handig voor elke docent.

Staken is gewoon nooit een goede oplossing, maar bij een commercieel bedrijf is het nog zo dat diegenen die bepalen wat het beleid is direct de gevolgen van een staking in hun portemonnee voelen en dat is bij gezamenlijke voorzieningen als de zorg en het onderwijs nou eenmaal niet zo. Daar is vooral de klant de dupe. En in dit geval zijn dat de kinderen en hun ouders. Ik heb het voor nu opgelost maar ik kan toch moeilijk tegen mijn eigen klas zeggen 'sorry, ik ben er morgen niet, mijn kinderen zijn thuis'. Dus hopelijk neemt de nieuwe regering gewoon de punten van het onderwijs over en is dit de laatste stakingsdag.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 2 oktober 2017 @ 12:28:21 #46
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_174135599
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 21:43 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Nee, wij krijgen geen statistiek.
Er zit 0 rekenen in de gehele opleiding.
Doe je HBO pedagogiek dan misschien? Of WO. In het laatste geval zou ik het ook raar vinden als je geen statistiek krijgt.
in de haak.
  maandag 2 oktober 2017 @ 12:33:47 #47
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174135717
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 12:28 schreef trui het volgende:

[..]

Doe je HBO pedagogiek dan misschien? Of WO. In het laatste geval zou ik het ook raar vinden als je geen statistiek krijgt.
WO is pedagogische wetenschappen, dan krijg je een heel klein beetje statistiek.
Maar ik deed inderdaad hbo pedagogiek (aan HRo), je krijgt veel ontwikkelingspsychologie, projecten en geen statistiek.

Hoezo OOK raar? :D
  maandag 2 oktober 2017 @ 13:32:38 #48
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_174137034
Ik bedoelde aan te geven dat ik er net zoals kwakz0r wel van uitging dat je bij een studie Pedagogiek wel wat statistiek zou krijgen. Maar op HBO niveau is het misschien minder van belang, al vind ik eigenlijk dat een beetje basis statistiek geen overbodige luxe zou zijn.
in de haak.
pi_174137292
Pedagogische wetenschappen WO hier :W

AMLS (algemene methodenleer en statistiek) en TMLS (toegepaste methodenleer en statistiek) sowieso :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  maandag 2 oktober 2017 @ 13:50:10 #50
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174137423
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 13:32 schreef trui het volgende:
Ik bedoelde aan te geven dat ik er net zoals kwakz0r wel van uitging dat je bij een studie Pedagogiek wel wat statistiek zou krijgen. Maar op HBO niveau is het misschien minder van belang, al vind ik eigenlijk dat een beetje basis statistiek geen overbodige luxe zou zijn.
Ah oke, inmiddels bestaat de studie geloof ik niet meer.
Alles (pedagogiek, SPH, MWD) is nu samen 'social work'.

Misschien zit het daar wel bij? maar ik betwijfel het, niveau is niet erg hoog.
pi_174142386
Over taal en rekenen gesproken; onze BSO juf stuurde me net een mail waarin ze ''eenigste'' schreef. ;(
  maandag 2 oktober 2017 @ 17:36:50 #52
11682 Moonah
Jolie femme
pi_174142531
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 17:30 schreef Poes. het volgende:
Over taal en rekenen gesproken; onze BSO juf stuurde me net een mail waarin ze ''eenigste'' schreef. ;(
:o Da's wel heul errug!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_174142560
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 17:36 schreef Moonah het volgende:

[..]

:o Da's wel heul errug!
Ik neem aan dat ze een pedagogisch medewerkster is, is die opleiding wat te vergelijken met de PABO? Ze hoeft de kinderen uiteraard niet les te geven, maar een beetje basiskennis is toch niet teveel gevraagd? ;(
pi_174142573
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 17:38 schreef Poes. het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ze een pedagogisch medewerkster is, is die opleiding wat te vergelijken met de PABO? Ze hoeft de kinderen uiteraard niet les te geven, maar een beetje basiskennis is toch niet teveel gevraagd? ;(
Dat is mbo niveau 3.
pi_174142585
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2017 17:38 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Dat is mbo niveau 3.
PABO is HBO?
  maandag 2 oktober 2017 @ 17:39:17 #56
11682 Moonah
Jolie femme
pi_174142588
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 17:38 schreef Poes. het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ze een pedagogisch medewerkster is, is die opleiding wat te vergelijken met de PABO? Ze hoeft de kinderen uiteraard niet les te geven, maar een beetje basiskennis is toch niet teveel gevraagd? ;(
Pedagogisch medewerker is MBO.
Pabo is HBO.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_174142599
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 17:39 schreef Moonah het volgende:

[..]

Pedagogisch medewerker is MBO.
Pabo is HBO.
Aha. Maar dan nog. Zelfs ik met m'n VMBO weet nog fatsoenlijk ABN te schrijven...
pi_174142614
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 17:39 schreef Poes. het volgende:

[..]

PABO is HBO?
:Y
  maandag 2 oktober 2017 @ 17:40:49 #59
11682 Moonah
Jolie femme
pi_174142623
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 17:39 schreef Poes. het volgende:

[..]

Aha. Maar dan nog. Zelfs ik met m'n VMBO weet nog fatsoenlijk ABN te schrijven...
Zeker, ben ik met je eens hoor!

Maar zoals je eerder hier in het topic al kunt lezen, vindt niet iedereen bepaalde basiskennis van even groot belang.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_174142640
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 17:40 schreef Moonah het volgende:

[..]

Zeker, ben ik met je eens hoor!

Maar zoals je eerder hier in het topic al kunt lezen, vindt niet iedereen bepaalde basiskennis van even groot belang.
Ik persoonlijk vind taal belangrijker dan rekenen, ik vind die rekentoetsen van hierboven niet bepaald een geval ''basiskennis'' :o
  maandag 2 oktober 2017 @ 17:44:33 #61
11682 Moonah
Jolie femme
pi_174142710
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 17:41 schreef Poes. het volgende:

[..]

Ik persoonlijk vind taal belangrijker dan rekenen, ik vind die rekentoetsen van hierboven niet bepaald een geval ''basiskennis'' :o
Hm, nee, dat klopt wel, dat die rekentoetsen basiskennis zouden zijn.
Was niet zo aardig van mij om daar op deze manier op terug te komen (was niet naar jou bedoeld).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_174142720
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 17:44 schreef Moonah het volgende:

[..]

Hm, nee, dat klopt wel, dat die rekentoetsen basiskennis zouden zijn.
Was niet zo aardig van mij om daar op deze manier op terug te komen (was niet naar jou bedoeld).
None taken ;)
  maandag 2 oktober 2017 @ 17:45:58 #63
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_174142737
Nou dat, ik ben juist een groot voorstander van basiskennis, maar verbaasde me over de moeilijkheid van de wiskundetoetsen.
Wat betreft taal trouwens verbaas ik me juist over de hoogte van het niveau in groep 8 - ik geef bijles aan een meisje in groep 8, dus heb al die boeken doorgewerkt met haar. Echt de lastigste regels komen aan bod. Alleen maar goed! Wat me dan verbaast is dat veel mensen op het hbo/universiteit deze regels blijkbaar allemaal weer vergeten zijn, want wat je daar tegenkomt qua taal is echt om te huilen soms.
Vergeleken daarbij vond ik het verschil tussen het niveau in wiskunde op de lagere en middelbare school veel groter dan bij taal. Bij taal herhaal je op de middelbare nog eens de spelling en ontleden enz., terwijl je bij wiskunde ineens veel moeilijkere zaken krijgt dan het rekenen van groep 8.

[ Bericht 11% gewijzigd door SaskiaR op 02-10-2017 19:38:57 ]
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_174144962
Ik zeg bij elke nieuwsbrief van ons kdv "gelukkig zijn ze heel goed met kinderen."
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:54:53 #65
149959 SQ
snelle trees
pi_174218779
Vandaag de lerarenstaking, waar ik het helemaal mee eens was

Dus gisteren sliep Riley bij mjjn ouders, omdat ik moest werken. Dus ik had haar vannacht en vanmorgen niet gezien. En ik begon haar zo te missen rond drie uur. We waren nog nooit zo lang zonder elkaar geweest. Wat was ik blij toen ik bij mijn ouders kwam.
En zij was net zo blij. We hebben heerlijk uitgebreid geknuffeld. Wat een geluksmomentje was dat O+
  donderdag 5 oktober 2017 @ 20:26:15 #67
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_174218961
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 20:18 schreef Omentielvo het volgende:
Vandaag de lerarenstaking, waar ik het helemaal mee eens was

Dus gisteren sliep Riley bij mjjn ouders, omdat ik moest werken. Dus ik had haar vannacht en vanmorgen niet gezien. En ik begon haar zo te missen rond drie uur. We waren nog nooit zo lang zonder elkaar geweest. Wat was ik blij toen ik bij mijn ouders kwam.
En zij was net zo blij. We hebben heerlijk uitgebreid geknuffeld. Wat een geluksmomentje was dat O+
O+
Dat gaat helaas een keer voorbij. Ik moet mijn knuffels echt stelen in stoeipartijen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_174219739
Hier wordt gelukkig nog door allebei de dames geknuffeld.

A doet het prima op school! Haalt prima cijfers (nou ja A,B en Ctjes, ze werken met amerikaans systeem in de brugklas). A is VWO niveau, B Havo en C VMBO
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_174219896
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 20:18 schreef Omentielvo het volgende:
Vandaag de lerarenstaking, waar ik het helemaal mee eens was

Dus gisteren sliep Riley bij mjjn ouders, omdat ik moest werken. Dus ik had haar vannacht en vanmorgen niet gezien. En ik begon haar zo te missen rond drie uur. We waren nog nooit zo lang zonder elkaar geweest. Wat was ik blij toen ik bij mijn ouders kwam.
En zij was net zo blij. We hebben heerlijk uitgebreid geknuffeld. Wat een geluksmomentje was dat O+
ooh kan het mij helemaal voorstellen!

Jan was ook bij opa en oma dus gisterochtend naar school gebracht, opa en oma hebben hem op gehaald. Dit wilde oma graag en kreeg hem vanavond in de pyjama weer thuis
Bij naar bed gaan extra knuffelen, werd nof 3x terug geroepen om nog een knuffel te geven. Hij had mij gemist zei hij. O+
Oma is met hem naar de bioscoop geweest vanmiddag dus hij helemaal blij want hij mocht naar Ninjago!
pi_174252627
Hoi! Ik val even binnen met een kleutervraag. Zoonlief (5 jr) is ineens niet zo blij meer met het feit dat ie naar BSO moet en naar de volgende gymgroep mag. Hij wil liever thuis zijn en in de gymgroep blijven bij de kleine kinderen.

Grove motoriek loopt ie wat achter, vandaar dat hij nog bij de kleinere kinderen gymt. Omdat de andere groep hem niet leuk vindt wil hij ook niet naar de volgende groep terwijl hij er volgens zn juf echt wel aan toe is.

Verder is ie altijd heel lief. Hij kan wat doorslaan in zn fantasiewereld en snapt niet dat andere kinderen niet mee willen doen. Ik heb al een paar keer uitgelegd dat niet alle kinderen altijd mee willen doen.
Wat betreft BSO geeft hij aan dat andere kinderen zeggen dat hij niet mee mag doen. Ik vroeg of hij dan iets anders ging doen, en kreeg als antwoord dat ie lekker toch mee ging doen.

Ik merk dat ik even niet weet hoe ik hiermee om moet gaan. We wonen in een dorpje, dus alle kinderen komen elkaar hier en daar wel weer tegen. Heeft iemand tips? :@ contact opnemen met de BSO leidsters? Vragen of zij signalen zien dat zoon wordt buitengesloten?

[ Bericht 3% gewijzigd door Kuukske op 07-10-2017 12:32:38 ]
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_174253063
Moet hij met gym al over naar de andere groep? Of zou hij ook nog even met de kleinere kinderen mee mogen doen?
Vindt de andere groep hem niet leuk?

Mijn jongste mocht met sport al eerder naar de volgende groep (groep was t/m 7 jaar), ze was nog geen 8. En qua kunnen was ze daar lang en breed klaar voor, maar qua zelfvertrouwen nog helemaal niet. Ze heeft nog een tijdje bij de jongere groep gezeten en we hadden afgesproken dat als ze 8 werd, ze dan wel de overstap zou maken.
En dat is goed gegaan.
Misschien werkt dat voor jouw zoon ook wel zo?

Wat betreft de BSO, ik zou sowieso eens vragen aan de leidsters of zij hetzelfde zien als wat hij ervaart. Misschien kunnen ze hem dan wat helpen met samen gaan spelen.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 13:03:10 #72
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_174253265
Lijkt mij handig om het juist te bespreken met de leidsters. Die zien hem immers.
pi_174253573
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 12:50 schreef Nijna het volgende:
Moet hij met gym al over naar de andere groep? Of zou hij ook nog even met de kleinere kinderen mee mogen doen?
Vindt de andere groep hem niet leuk?

Mijn jongste mocht met sport al eerder naar de volgende groep (groep was t/m 7 jaar), ze was nog geen 8. En qua kunnen was ze daar lang en breed klaar voor, maar qua zelfvertrouwen nog helemaal niet. Ze heeft nog een tijdje bij de jongere groep gezeten en we hadden afgesproken dat als ze 8 werd, ze dan wel de overstap zou maken.
En dat is goed gegaan.
Misschien werkt dat voor jouw zoon ook wel zo?

Wat betreft de BSO, ik zou sowieso eens vragen aan de leidsters of zij hetzelfde zien als wat hij ervaart. Misschien kunnen ze hem dan wat helpen met samen gaan spelen.
Hij geeft aan dat de kinderen in de andere gymgroep hem niet leuk vinden. Daar zitten kindjes in die op school in groep 3 en 4 zitten. Hij kent in ieder geval de kinderen van groep 3, want de zaten vorig schooljaar met hem in de combiklas 1/2.

Gesprekje met BSO plannen is zo gek niet idd. Ik weet niet zo goed hoe ik hem verder kan helpen terwijl ik dat wel graag wil.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_174276380
quote:
3s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 13:22 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Hij geeft aan dat de kinderen in de andere gymgroep hem niet leuk vinden. Daar zitten kindjes in die op school in groep 3 en 4 zitten. Hij kent in ieder geval de kinderen van groep 3, want de zaten vorig schooljaar met hem in de combiklas 1/2.

Gesprekje met BSO plannen is zo gek niet idd. Ik weet niet zo goed hoe ik hem verder kan helpen terwijl ik dat wel graag wil.
Lastig als hij het idee heeft dat anderen hem niet leuk vinden, dan zou ik ook niet naar de volgende groep willen...
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 8 oktober 2017 @ 13:56:38 #75
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_174279068
quote:
3s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 13:22 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Hij geeft aan dat de kinderen in de andere gymgroep hem niet leuk vinden. Daar zitten kindjes in die op school in groep 3 en 4 zitten. Hij kent in ieder geval de kinderen van groep 3, want de zaten vorig schooljaar met hem in de combiklas 1/2.

Gesprekje met BSO plannen is zo gek niet idd. Ik weet niet zo goed hoe ik hem verder kan helpen terwijl ik dat wel graag wil.
Ik snap wel dat het als vijfjarige niet zo leuk is om met kinderen van groep 3 en 4 te 'moeten' gymmen. Dat is toch best een groot leeftijdsverschil? Waarom moet hij doorstromen en mag hij niet bij de kleuters blijven?
pi_174280796
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 13:56 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ik snap wel dat het als vijfjarige niet zo leuk is om met kinderen van groep 3 en 4 te 'moeten' gymmen. Dat is toch best een groot leeftijdsverschil? Waarom moet hij doorstromen en mag hij niet bij de kleuters blijven?
Qua leeftijd scheelt het ongeveer een half jaartje/3 maanden. Ze kijken vooral naar kunnen en durven, en meer leren.
Zelf had ik inmiddels al bedacht dat hij het mag aankijken. En wmb zou hij ook wel weer terug mogen als het niet bevalt. Hij wordt in maart 6, alle andere kindjes zijn zo 3-4 jaar. Rond de 5 gaan ze meestal door naar de volgende groep. Dus ja bij die kleintjes blijven daagt hem fysiek niet meer zo uit, denk ik.

Want op zich het feit dat hij een groep verder mag vindt ie geweldig. Het gaat meer om de kindjes. En dat vind ik lastig. Misschien eerst maar ervaren. Ik ben zon moeder die alle scenario's al bedacht heeft :') en dat de werkelijkheid dan wel meevalt.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  zondag 8 oktober 2017 @ 16:55:43 #77
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_174282066
Hoe een kind iets kan ervaren is soms heel anders dan hoe leidsters of leerkrachten ze zien. Ik zou het sowieso met hun bespreken.


Vandaag naar de bios geweest met de oudste.. ze is jill en meisjedjamila fan dus uiteraard gingen we naar misfit. Met heel veel moeite heb ik de film uitgekeken. Wat verschrikkelijk!! Ik snap echt weinig van sommige youtubers en de hype er omheen.
pi_174283301
Die vloggers soms denk ik echt :X

Sac was met haar vader naar het theater. Een voorstelling van Jip en Janneke duurde net iets te lang voor d'r maar ze vond het wel leuk.

En ik het met oudste koekjes gebakken. Vol overgave heeft ze mee geholpen best wel relax maar een kind thuis.
  zondag 8 oktober 2017 @ 18:51:44 #79
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_174283913
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 16:55 schreef Budabuddumbam het volgende:
Hoe een kind iets kan ervaren is soms heel anders dan hoe leidsters of leerkrachten ze zien. Ik zou het sowieso met hun bespreken.


Vandaag naar de bios geweest met de oudste.. ze is jill en meisjedjamila fan dus uiteraard gingen we naar misfit. Met heel veel moeite heb ik de film uitgekeken. Wat verschrikkelijk!! Ik snap echt weinig van sommige youtubers en de hype er omheen.
Mijn kind is nu naar het concert van MeisjeDjamilla met haar vader.
  zondag 8 oktober 2017 @ 19:10:38 #80
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_174284278
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 18:51 schreef amaranta het volgende:

[..]

Mijn kind is nu naar het concert van MeisjeDjamilla met haar vader.
Heb je K3 achter de rug, komt dit :D
Mijn dochter heeft me wel eens wat van Djamilla laten horen, maar echt goed zingen kan ze niet. Ik wens je man veel sterkte >:)
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 8 oktober 2017 @ 19:19:50 #81
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_174284437
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 19:10 schreef livelink het volgende:

[..]

Heb je K3 achter de rug, komt dit :D
Mijn dochter heeft me wel eens wat van Djamilla laten horen, maar echt goed zingen kan ze niet. Ik wens je man veel sterkte >:)
Ik zit heerlijk met zoontje op de bank :7 >:)
  zondag 8 oktober 2017 @ 19:26:42 #82
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_174284547
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 19:19 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik zit heerlijk met zoontje op de bank :7 >:)
Goede taakverdeling ^O^
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 8 oktober 2017 @ 19:29:42 #83
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_174284624
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 19:26 schreef livelink het volgende:

[..]

Goede taakverdeling ^O^
Dat dacht ik ook ja *O*
  zondag 8 oktober 2017 @ 19:30:17 #84
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_174284640
Het is trouwens in jouw woonplaats dacht ik. Livelink.
  zondag 8 oktober 2017 @ 19:31:28 #85
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_174284669
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 19:30 schreef amaranta het volgende:
Het is trouwens in jouw woonplaats dacht ik. Livelink.
Nee, ik woon daar helaas niet. Ik kom er wel elke dag.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 8 oktober 2017 @ 19:32:05 #86
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_174284684
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 19:31 schreef livelink het volgende:

[..]

Nee, ik woon daar helaas niet. Ik kom er wel elke dag.
Ah, dan ben ik in de war. Dacht dat je er ook woonde.
  zondag 8 oktober 2017 @ 19:32:35 #87
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_174284697
Ik prijs me gelukkig met een kind dat zich braaf houdt aan de afspraak efteling en disneyland filmpjes op youtube en nog niet weet wat vloggen is.

Wij waren vandaag naar de open dag van de ESA. Het was soms nog een beetje moeilijk en veel buitenlandse astronauten met Engelse praatjes maar gelukkig hebben we onze eigen André Kuipers ook nog.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 8 oktober 2017 @ 19:32:47 #88
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_174284700
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 19:32 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ah, dan ben ik in de war. Dacht dat je er ook woonde.
Staat op mijn verlanglijst voor als het ooit betaalbaarder gaat worden
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 8 oktober 2017 @ 19:39:30 #89
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_174284851
Man appt dat ze echt k*t zingt :')
  zondag 8 oktober 2017 @ 19:39:56 #90
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_174284863
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 19:32 schreef livelink het volgende:

[..]

Staat op mijn verlanglijst voor als het ooit betaalbaarder gaat worden
Wie weet. Ik hoop het voor je
  zondag 8 oktober 2017 @ 19:42:25 #91
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_174284928
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 19:32 schreef laziness het volgende:
Ik prijs me gelukkig met een kind dat zich braaf houdt aan de afspraak efteling en disneyland filmpjes op youtube en nog niet weet wat vloggen is.

Wij waren vandaag naar de open dag van de ESA. Het was soms nog een beetje moeilijk en veel buitenlandse astronauten met Engelse praatjes maar gelukkig hebben we onze eigen André Kuipers ook nog.
Wees blij ja
  zondag 8 oktober 2017 @ 19:48:41 #92
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_174285092
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 19:39 schreef amaranta het volgende:
Man appt dat ze echt k*t zingt :')
:D
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_174285320
Goede taakverdeling amaranta.
pi_174285774
Haha, amaranta. Nu ben ik nog even blij met mijn 2 jarige waarmee ik naar Dikkie Dik ging :D. Maar overal is een tijd voor...
pi_174285968
Wat is dat meisje Djamila? Peuter kreeg laatst een etui daarvan bij de Bruna, maar die is blauw met een regenboog, dus ik heb nog geen idee :?
  zondag 8 oktober 2017 @ 20:28:38 #96
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_174286072
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 20:24 schreef WupWup het volgende:
Wat is dat meisje Djamila? Peuter kreeg laatst een etui daarvan bij de Bruna, maar die is blauw met een regenboog, dus ik heb nog geen idee :?
Je komt er vanzelf achter, maar als je je alvast wil voorbereiden

https://nl.wikipedia.org/wiki/Djamila_Verhoef

Tegen de tijd dat jouw peuter die leeftijd heeft zijn er vast al weer nieuwe sterren aan het firmament. Mijn kinderen beginnen langzamerhand weer uit de vloggers te raken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_174286701
Djamilla, de jongste kijkt altijd, ik vind het niks. Film/concert, ik vermijd het liever. Ze is er nog niet over begonnen (gelukkig).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_174297786
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 20:28 schreef livelink het volgende:

[..]

Je komt er vanzelf achter, maar als je je alvast wil voorbereiden

https://nl.wikipedia.org/wiki/Djamila_Verhoef

Tegen de tijd dat jouw peuter die leeftijd heeft zijn er vast al weer nieuwe sterren aan het firmament. Mijn kinderen beginnen langzamerhand weer uit de vloggers te raken.
Ik heb die van 7-bijna8 er ook nog niet over gehoord. Wel over Enzo Knol, maar volgens mij leeft dat in groep 5 verder nog niet zo. En idd, tegen de tijd dat peuter hiermee bezig is, zijn er weer genoeg andere "sterren".
pi_174429695


:W Ik heb sinds vandaag een kleuter. Bizar! Gisteren uitgebreid feest gevierd en vanmorgen lekker ontbeten met taart :Y)
  zondag 15 oktober 2017 @ 12:14:30 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174429723
Gefeliciteerd! *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 15 oktober 2017 @ 14:34:04 #101
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_174431887
Gefeliciteerd met T!!!
  zondag 15 oktober 2017 @ 14:48:54 #102
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174432080
Gefeliciteerd GotC! Toffe taart :D

Volgens mij zou mijn kleuter die vloggers ook al leuk vinden.
Ze beland wel eens bij van die make up video's op YouTube. Dan begeleid ik d'r altijd weer terug naar Nijntje de Musical :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_174433482
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 12:12 schreef GotC het volgende:
[ afbeelding ]

:W Ik heb sinds vandaag een kleuter. Bizar! Gisteren uitgebreid feest gevierd en vanmorgen lekker ontbeten met taart :Y)
gefeliciteerd en toffe taart!
pi_174433630
Wij hebben vandaag de uitnodigingen voor Jan zijn eerste echt verjaardagsfeestje rond gebracht. Over anderhalve week is hij 5 :o
pi_174433911
Gotc gefeliciteerd.
Goitske gave kaarten zeg.
pi_174434596
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 16:47 schreef ferrari_rood het volgende:
Gotc gefeliciteerd.
Goitske gave kaarten zeg.
thnx
Ben er zelf ook blij mee dat ze goed gelukt zijn! Viel mij uiteindelijk nog mee

En nu nog het feestje in elkaar draaien hen hopen op goed weer. Woon naast een voetbal veld en heb een paar speelveldjes dichtbij dus hoop op een van die plekken het deels te kunnen doen. Anders moet het binnen wat met passen en meten ook wel lukt maar buiten is zoooo veel handiger
  zondag 15 oktober 2017 @ 18:02:59 #107
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174435249
Oeh, eerste echte verjaardagsfeestje! Spannend :)
Wat een toffe kaarten, zeg!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_174458397
Gefeliciteerd met je kleuter Gotc

Gave kaartjes Goitske
pi_174458440
Gefeliciteerd gotc! Leuke taart :D

En coole uitnodigingen goitske!
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  maandag 16 oktober 2017 @ 21:47:51 #110
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_174460489
Gefeliciteerd Gotc *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:41:39 #111
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_174472629
Gefeliciteerd Gotc & Goitske ook maar vast. :) Leuke taart & kaarten!
in de haak.
pi_174472959
Vanmiddag hebben we onze hond moeten laten inslapen. Jan en Teun zijn er beide bij geweest. De dierenarts deed het heel mooi en alles ging via het infuus. Vind het knap hoe de kinderen ermee om gaan terwijl ik stond te janken
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:54:22 #113
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_174473878
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 15:59 schreef Goitske het volgende:
Vanmiddag hebben we onze hond moeten laten inslapen. Jan en Teun zijn er beide bij geweest. De dierenarts deed het heel mooi en alles ging via het infuus. Vind het knap hoe de kinderen ermee om gaan terwijl ik stond te janken
Sterkte
pi_174474961
Vrouwelijke zzp'ers die tussen 2005 en 2008 een kind hebben gekregen, komen alsnog in aanmerking voor een compensatie van ongeveer 5.600 euro per persoon.
https://nos.nl/artikel/21(...)uizenden-euro-s.html
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:07:12 #115
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_174484497
Vraagje, mijn zoon van zes begint vragen stellen over het begin van alle leven :) Hij wil weten wanneer de eerste kat er was, of het eerste lieveheersbeestje. Hoe het komt dat er bomen zijn. En of die er altijd al waren. En of we alleen zijn in het heelal. Nou ja, dat soort dingen. Ik vind het lastig om dan over de oerknal en eencelligen te beginnen enzo. Ik kan dat zelf ook niet zo goed uitleggen. Heeft iemand misschien tips voor boeken of films die ik hierover kan laten zien?
pi_174486872
Over het heelal zijn begrijpelijke filmpjes gemaakt door het ESA, zie bijvoorbeeld .

Ik heb wel geprobeerd om het begrip evolutie op kleuterniveau uit te leggen. Maar het blijft wel heel eeg abstract inderdaad.

[ Bericht 13% gewijzigd door Phaidra op 18-10-2017 03:32:26 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 18 oktober 2017 @ 08:36:46 #117
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_174487761
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 11:47 schreef Lemijn het volgende:

Zijn jouw kinderen al zo groot? Wow. Kom eens ergens vertellen hoe het met ze gaat dan?
Jup, kind 1 wordt 10 eind december en kind 2 is 8 geworden in augustus.

De oudste zit in groep 6 en gaat hardstikke lekker. Honkbalt, heeft sinds een paar weken pianoles en is bijna niet van de piano af te krijgen.

De jongste gaat nog niet zo heel lekker. Is begin dit jaar overgestapt naar een andere school, maar helaas is dat nu nog geen wondermiddel gebleken. We zijn hard op zoek naar informatie en hulp, dus dat gaat uiteindelijk vast wel goed komen. :Y Hij zit op rugby en is daar ook best goed in met zijn gespierde lijf. O+
Hij is inmiddels een paar cm groter dan zijn oudere broer. :+

.

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 18-10-2017 14:31:22 ]
***
  woensdag 18 oktober 2017 @ 09:50:10 #118
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_174488537
Jammer dat de school wissel nog niet uitpakt zoals gehoopt BE.
pi_174488915
Wow BE, wat zijn ze groot! Ik hoop dat de jongste snel beter in zijn vel komt te zitten.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_174489912
Kleine verse kleutertjes! Welkom GotC :)
En grote jongen van alweer bijna 5. Goitske, gefeliciteerd.
Ook nog 2 hele grote jongens. Jammer BE, dat de schoolwissel niet zoveel oplost als gehoopt..

Aventura, hier lagen de kinderen plat voor de oude serie "er was eens..".Zijn verschillende versies van gemaakt rond 1980, maar nog prima te doen. Op youtube kun je wel afleveringen vinden. Vooral over het lichaam vonden ze leuk.
Verder doe ik veel dingen maar wat uit het hoofd of met boeken uit de bieb.

Hier een groep 3-er die echt moe is. Thuis echt chagerijnig, maar gelukkig op school blij. Tijd voor herfstvakantie volgende week.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 12:27:47 #121
56471 pinquit
oh my lama!
pi_174491175
Er was eens.. Het leven. Die serie is geweldig!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 18 oktober 2017 @ 12:30:47 #122
56471 pinquit
oh my lama!
pi_174491224
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 23:07 schreef Aventura het volgende:
Vraagje, mijn zoon van zes begint vragen stellen over het begin van alle leven :) Hij wil weten wanneer de eerste kat er was, of het eerste lieveheersbeestje. Hoe het komt dat er bomen zijn. En of die er altijd al waren. En of we alleen zijn in het heelal. Nou ja, dat soort dingen. Ik vind het lastig om dan over de oerknal en eencelligen te beginnen enzo. Ik kan dat zelf ook niet zo goed uitleggen. Heeft iemand misschien tips voor boeken of films die ik hierover kan laten zien?
Het raadsel van alles wat leeft en het wonder van jou en je biljoenen bewoners is echt geweldig. Wel een beetje moeilijk misschien, voor een 6jarige, maar voor jou ook gewoon leuk O+ Het is allemaal helder uitgelegd, met een flinke dosis humor en leuke plaatjes. Kan je samen in kijken!

[ Bericht 1% gewijzigd door pinquit op 18-10-2017 12:37:17 ]
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_174491231
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 12:27 schreef pinquit het volgende:
Er was eens.. Het leven. Die serie is geweldig!
is die was zeker leuk!!


Mijn dochter is 12... en dat vieren we in Disneyland Parijs 😍
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 12:34:03 #124
56471 pinquit
oh my lama!
pi_174491287
Ohja, en "hé, aardbewoner" van Marc ter horst, ook erg leuk! Over begin van de aarde en alles. Ook met mooie plaatjes en leuke vergelijkingen
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 18 oktober 2017 @ 12:35:24 #125
56471 pinquit
oh my lama!
pi_174491303
Gefeliciteerd vicky! 12 :o
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 18 oktober 2017 @ 13:10:27 #126
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174491883
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 08:36 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Jup, kind 1 wordt 10 eind december en kind 2 is 8 geworden in augustus.

De oudste zit in groep 6 en gaat hardstikke lekker. Honkbalt, heeft sinds een paar weken pianoles en is bijna niet van de piano af te krijgen.

De jongste gaat nog niet zo heel lekker. Is begin dit jaar overgestapt naar een andere school, maar helaas is dat nu nog geen wondermiddel gebleken. We zijn hard op zoek naar informatie en hulp, dus dat gaat uiteindelijk vast wel goed komen. :Y Hij zit op rugby en is daar ook best goed in met zijn gespierde lijf. O+
Hij is inmiddels een paar cm groter dan zijn oudere broer. :+

Wat leuk om je jongens te zien, groot en leuk zien ze eruit! Jammer dat het met school niet lekker loopt met de jongste. Hopelijk kunnen jullie de juiste hulp vinden en is het thuis niet teveel gedoe maar ook gezellig met z'n vieren.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lemijn op 18-10-2017 14:44:29 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_174492779
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 12:35 schreef pinquit het volgende:
Gefeliciteerd vicky! 12 :o
ja echt!

Dankje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 14:30:26 #128
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_174493230
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 13:10 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Wat leuk om je jongens te zien, groot en leuk zien ze eruit! Jammer dat het met school niet lekker loopt met de jongste. Hopelijk kunnen jullie de juiste hulp vinden en is het thuis niet teveel gedoe maar ook gezellig met z'n vieren.
:*
Alles sal reg kom... ooit. ;)

[ Bericht 10% gewijzigd door BE op 18-10-2017 14:56:54 ]
***
  woensdag 18 oktober 2017 @ 17:55:41 #129
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_174496752
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 12:30 schreef pinquit het volgende:

[..]

Het raadsel van alles wat leeft en het wonder van jou en je biljoenen bewoners is echt geweldig. Wel een beetje moeilijk misschien, voor een 6jarige, maar voor jou ook gewoon leuk O+ Het is allemaal helder uitgelegd, met een flinke dosis humor en leuke plaatjes. Kan je samen in kijken!
dankjewel, meteen besteld, met ook het boek 'Kaas en de evolutietheorie' van Bas Haring :)
Deepfreeze en Phaidra ook bedankt voor de tips! Heb die YouTubefilmpjes even bekeken, ik denk dat ik dan nu eíndelijk ga onthouden dat de aarde om de zon draait en maan weer om de aarde :P
pi_174496890
Bedankt allemaal!

Goitske, mooie uitnodiging zeg!

BE, wat een toffe sporten doen je (grote :o) jongens. Weer eens wat anders!
pi_174499362
Vicky gefeliciteerd

Be hopelijk gaat het snel beter met je zoon.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 22 oktober 2017 @ 21:31:55 #132
147316 crew  DJMO
#trut
pi_174588983
even ongegeneerd spammer voor alle moeders hier: http://frontpage.fok.nl/w(...)ller-or-toddler.html
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 23 oktober 2017 @ 18:29:33 #133
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_174609686
quote:
2s.gif Op zondag 22 oktober 2017 21:31 schreef DJMO het volgende:
even ongegeneerd spammer voor alle moeders hier: http://frontpage.fok.nl/w(...)ller-or-toddler.html
Joh, die tijd ben ik allang vergeten :X
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 23 oktober 2017 @ 19:29:30 #134
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_174610908
Ik vind hem niet zo grappig eerlijk gezegd. Sorry DJMO.
Ook geen herkenning overigens.
  maandag 23 oktober 2017 @ 22:09:48 #135
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_174615619
Nul herkenning ook, ik vind bijna alles aan mijn kind leuk en het is me niet snel teveel. En ik slaap al jaren heerlijk. Nachtbraken deed mijn kind alleen tot 3 maanden. Sorry :)
pi_174615629
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 12:27 schreef pinquit het volgende:
Er was eens.. Het leven. Die serie is geweldig!
ja!!! O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_174616299
Ik vond het filmpje grappig. En ik mis door dat filmpje de peuterjaren. Tijd gaat te snel hoor :'(
pi_174620179
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 22:09 schreef Aventura het volgende:
Nul herkenning ook, ik vind bijna alles aan mijn kind leuk en het is me niet snel teveel. En ik slaap al jaren heerlijk. Nachtbraken deed mijn kind alleen tot 3 maanden. Sorry :)
Je hebt ook een aantal blogsters die het allemaal zo omschrijven. Puur voor de reacties, want als je ze erop aanspreekt blijkt het allemaal wel mee te vallen en zijn de "anekdotes" overdreven gedramatiseerd.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_174657405
Hier vandaag een jarig kopje

Jan kwam vanmorgen heel vroeg vertellen dat hij nu echt 5 jaar is! En of hij naar beneden mocht.. uhmm nee je wacht even we gaan samen vandaag :D

Dus trakteren en aangezien het woensdag is ook gelijk maar het kinderfeestje. Dus 4 kindjes mee naar huis 3 in de bakfiets, Jan en nog eentje op hun eigen fietsjes. Al met al is het mij mee gevallen, ik zag best op tegen een kinderfeestje thuis

Thema was ninjago traktatie op school, het feestje en zaterdag als de visite komt want tja je bent 5 en Ninjago fan _O-




SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 21:48:55 #140
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_174659614
Ach Goitske, hij straalt :D
Gefeliciteerd *O*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_174667509
Gefeliciteerd nog goitske
pi_174671524
Gefeliciteerd Goitske
pi_174671632
Hier een kleuter die graag zelfverzonnen liedjes zingt. Gisteren zong ze alle namen van wie ze houdt. Daarbij zong ze ook: “Ik houd van mezelf”. O+
pi_174671677
Nog gefeliciteerd Goitske! Wat een blij mannetje *G*

En wat lief Omen, fijn om te horen O+
pi_174694360
Thanks allemaal! Hij straalt nog steeds want vandaag kwam mijn zus met haar gezin dus kreeg hij van hun allemaal een klein cadeautje dwz Lego doosje, knex doosje etc dus helemaal blij. Net moest ik dus Lego en knex helpen in elkaar zetten :D
Gelukkig weet hij dat niet alleen papa het kan!

Morgen komt de hele meute dus de hut vol :o

Gelukkig is net na het kinderfeestje de verkoudheid op mijn stem geslagen en komt er bijna geen geluid meer uit mij. Teun van 3 1/2 heeft nu dus helemaal de schijt aan wat ik zeg dus ik ben nu echt ff streng en Jan doet het daardoor juist heel erg goed. Die zal wel denken shit.. ze waarschuwt minder


pi_174694522
Gisteren kreeg ik ook de schoolfoto's te zien. Nog even nadenken wat ik doe digitaal of toch bepaalde afdrukken

Wat mij gelijk op viel dat het opeens een basisschool kind is. Wat je normaal niet zo 123 opvalt omdat je mee gaat in die ontwikkeling maar dan zie je een foto en valt het opeens op!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 18:13:54 #147
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_174695636
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:08 schreef Omentielvo het volgende:
Hier een kleuter die graag zelfverzonnen liedjes zingt. Gisteren zong ze alle namen van wie ze houdt. Daarbij zong ze ook: “Ik houd van mezelf”. O+
ach, heerlijk toch!

Hier een zesjarige die van meezingen houdt. Dat levert veel 'mama appelsaps' op. Laatst hoorden we hem meezingen met 'bicycle' van Queen. Bij zoon werd het ' bye sukkel!'
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 18:16:04 #148
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_174695683
Van harte goitske, opeens zijn ze geen kleuter meer hè! Ze schieten de lucht in, bekkie wordt smaller! En toch zijn ze ook nog wel klein..
pi_174796982
Wij hadden gisteren het eerste 10 minuten gesprek bij de (nieuwe) juf van groep 3.
Ik wist niet wat ik ervan moest verwachten en was heel erg benieuwd hoe hij het nu eigenlijk doet op school...ik heb wel in de afgelopen weken wat werkboekjes gezien die mee naar huis kwamen.

Achteraf vraag ik mij af, of juffen ook tegenover ouders last hebben om alles steeds positief en motiverend te moeten benaderen. Dat ze zeg maar "een eigen taaltje hebben ontwikkeld" en eigenlijk iets anders bedoelen, dan wat ze feitelijk zeggen?

Wij zagen grafieken van toetsen die in mijn ogen zorgwekkend waren ( maar kregen in de korte tijd geen uitleg, wat er nu precies getoetst was na kern 1 en 2, wat ik nu gevonden heb op internet is het het aantal gelezen woorden in een bepaalde tijd), maar het verhaal eromheen was vrij positief. Dat hij in de toetsen nog niet laat zien wat hij eigenlijk kan.

Dan maar de toetsen van kern 3 afwachten, die blijkbaar uitgebreider zijn of gewoon als ouder niet zo veel belang hechten aan resultaten van deze toetsen?

Mooie schoolfoto's trouwens, bij ons is het twee staande foto's en een portret, en volgens mij kun je niet alleen maar de digitale bestellen, je krijgt wel een " gratis " groepsfoto als je binnen één week besteld.

[ Bericht 2% gewijzigd door Zana op 01-11-2017 08:36:46 ]
  woensdag 1 november 2017 @ 08:52:51 #150
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_174797225
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 08:30 schreef Zana het volgende:

Achteraf vraag ik mij af, of juffen ook tegenover ouders last hebben om alles steeds positief en motiverend te moeten benaderen. Dat ze zeg maar "een eigen taaltje hebben ontwikkeld" en eigenlijk iets anders bedoelen, dan wat ze feitelijk zeggen?

Wij zagen grafieken van toetsen die in mijn ogen zorgwekkend waren ( maar kregen in de korte tijd geen uitleg, wat er nu precies getoetst was na kern 1 en 2, wat ik nu gevonden heb op internet is het het aantal gelezen woorden in een bepaalde tijd), maar het verhaal eromheen was vrij positief. Dat hij in de toetsen nog niet laat zien wat hij eigenlijk kan.

Dan maar de toetsen van kern 3 afwachten, die blijkbaar uitgebreider zijn of gewoon als ouder niet zo veel belang hechten aan resultaten van deze toetsen?

Wat was er volgens jou zorgwekkend? En natuurlijk gaan ze niet iets anders zeggen dan wat ze echt vinden. Natuurlijk kunnen ze je kind niet afkraken maar als er iets is hoor je dat echt wel weet ik uit ervaring :D

Imho zegt een toets helemaal niets de juf kan heel goed zien of dit zo blijft en of er misschien faalangs achter zit of dat er iets anders achter zit waarom er een verschil zit in hoe de lessen gaan en hoe de toetsen gaan.
pi_174797487
Juffen weten vaak dingen wel mooi te brengen.. En als iets niet zo goed gaat, dan met een blije blik van, "we gaan eraan werken"..

Ik weet dat de meeste leerkrachten bij ons niet zoveel waarde hechten aan de toetsen.. Dus de toetsen worden wel gedaan waar verplicht (cito 2xper jaar en herfstsignalering groep 3). Maar ze hechten meer waarde aan hun eigen inzicht. Sommige kinderen scoren wat minder op toetsen en laten het in de klas wel zien, dan is dat ook prima.
En soms schiet de cito wel in het voordeel van het kind uit, en is een juf soms verbaasd (zoals de juf van mijn jongste halverwege groep 1, dus versnelling ingezet. En de oudste scoort beter dan zijn werkhouding doet vermoeden, dus juf maakt zich iets minder druk om de werkhouding)

Die kern toetsen doen ze hier ook niet. Ze volgen de kernen wel qua leren lezen en schrijven, maar kinderen gaan hun eigen weg na de herfstvakantie (Montessori trouwens). Dan krijgen ze allemaal materiaal dat bij hun niveau past. Dat is voor de ene meer kern-werkjes en voor andere al materiaal uit de taal-kast (andere methode)

Alleen voor de eind cito is het wel van belang voor school dat er goed gescoort wordt. Anders krijg je problemen met toezicht. Dus ze gaan bij ons in de bovenbouw wel meer kijken naar oefeningen voor de eindtoets en krijgen de kinderen die het nodig hebben extra begeleiding voor bijv faalangst. Dit is ook wel handig voor de tentamens die ze in het voorgezet onderwijs krijgen.

Bij ons moet je dus best wel wat vertrouwen hebben in het inzicht van de leerkrachten. En soms kun je ook zelf wel bijsturen zoals ik bij de jongste heb gedaan voor het versnellen. Daar was het verhaal van juf bij het 10-minuten gesprek zo anders dan hij thuis deed. Dus dan rolt dat er ook wel uit.
pi_174797696
Zana, de derde toets is de herfstsignalering. Dat is een toetsmoment wat voor alle kinderen aangeraden wordt in het protocol leesproblemen en dyslexie. Hierin worden bepaalde vaardigheden getoetst van het beginnend lezen.
Als je je zorgen maakt of het verhaal niet snapt, zou ik nog een afspraak maken met de juf. Je kunt vragen wat goed is om thuis te doen met je kind op het gebied van lezen.
Als de juf aangeeft dat zij niets zorgwekkends zien, dan is dat waarschijnlijk ook zo. Kinderen moeten ook wennen aan het leren lezen en toetsen en niet ieder kind is precies gemiddeld, wat geen probleem hoeft te betekenen.
pi_174797765
quote:
17s.gif Op woensdag 1 november 2017 08:52 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Wat was er volgens jou zorgwekkend? En natuurlijk gaan ze niet iets anders zeggen dan wat ze echt vinden. Natuurlijk kunnen ze je kind niet afkraken maar als er iets is hoor je dat echt wel weet ik uit ervaring :D

Er stond gewoon 2 keer een onvoldoende. Dan vraag ik mij af, loopt hij nu al serieus achter, kan het nog bijtrekken, is het normaal? Is het een voorteken voor zijn "latere" leerprestaties?
Bij de kleuters zeggen ze dat de ontwikkeling in sprongen verloopt, maar hoe is het in groep 3 en later? Het echte school leven is nu begonnen en ik vraag mij natuurlijk af, hoe makkelijk of moeilijk de school hem (ook in toekomst) af gaat.

Bij mijn zoon kon ik mij eerlijk gezegd aan het begin van het schooljaar helemaal niet voorstellen dat hij rustig een hele ochtend aan tafel kon zitten en taakjes kon doen, maar de juf heeft de hele klas in mijn ogen goed aan het werk gekregen.
Maar blijkbaar is het bij hem nog niet "goed genoeg", maar aan de andere kant zei ze ook dat ik de kinderen op die leeftijd niet moet vergelijken.
pi_174798514
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 09:27 schreef Zana het volgende:

[..]

Er stond gewoon 2 keer een onvoldoende. Dan vraag ik mij af, loopt hij nu al serieus achter, kan het nog bijtrekken, is het normaal? Is het een voorteken voor zijn "latere" leerprestaties?
Bij de kleuters zeggen ze dat de ontwikkeling in sprongen verloopt, maar hoe is het in groep 3 en later? Het echte school leven is nu begonnen en ik vraag mij natuurlijk af, hoe makkelijk of moeilijk de school hem (ook in toekomst) af gaat.

Bij mijn zoon kon ik mij eerlijk gezegd aan het begin van het schooljaar helemaal niet voorstellen dat hij rustig een hele ochtend aan tafel kon zitten en taakjes kon doen, maar de juf heeft de hele klas in mijn ogen goed aan het werk gekregen.
Maar blijkbaar is het bij hem nog niet "goed genoeg", maar aan de andere kant zei ze ook dat ik de kinderen op die leeftijd niet moet vergelijken.
Als ik even naar mijn oudste zijn leesontwikkeling kijk gaat het leren lezen langzaam totdat ze het trucje doorhebben en dan gaat het vaak hard: Eind groep 2 herkende hij genoeg losse letters, maar was net aan het hakken en plakken qua lezen. Begin groep 3 moest hij echt vanaf de basis komen, herfstsignalering was krap aan. En avi-lezen midden groep 3 had hij het niet genoeg gehaald. Maar vanaf maart snapte hij opeens hoe het werkte met hakken en plakken, werd het automatisme, en dan gaan ze hard. Eind groep 3 las hij halverwege groep 4 niveau. En sindsdien elk half jaar avi lezen was hij een vol jaar avi vooruit gegaan. In groep 5 was hij AVI uit, dus boven groep 7 niveau.. (Hij scoort cito standaard boven gemiddeld, dus het zegt niks over zijn verdere leerprestaties ;) )
Sommige kinderen hebben wat langer nodig om dat lees-trucje door te krijgen en dat is compleet normaal. Als ze het doorhebben gaat het vaak hard, alleen is het automatiseren gewoon lastig om effe aan te leren. Behalve dan door genoeg te oefenen EN het leuk te houden..
Dus is zou nu zeker nog niet panieken ;)
Gewoon aankijken, evt juf vragen als je ergens over twijfelt, maar bij de meeste is het een kwestie van tijd voor dat het lampje gaat branden..
(en een enkeling heeft een serieus leesprobleem zoals dyslexie, maar die worden er door juf en met de herfstsignalering en het avi-lezen wel uitgefiltert, daar kun je met zo weinig weken les echt niks over zeggen)
pi_174799265
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 09:27 schreef Zana het volgende:

[..]

Er stond gewoon 2 keer een onvoldoende. Dan vraag ik mij af, loopt hij nu al serieus achter, kan het nog bijtrekken, is het normaal? Is het een voorteken voor zijn "latere" leerprestaties?
Bij de kleuters zeggen ze dat de ontwikkeling in sprongen verloopt, maar hoe is het in groep 3 en later? Het echte school leven is nu begonnen en ik vraag mij natuurlijk af, hoe makkelijk of moeilijk de school hem (ook in toekomst) af gaat.

Bij mijn zoon kon ik mij eerlijk gezegd aan het begin van het schooljaar helemaal niet voorstellen dat hij rustig een hele ochtend aan tafel kon zitten en taakjes kon doen, maar de juf heeft de hele klas in mijn ogen goed aan het werk gekregen.
Maar blijkbaar is het bij hem nog niet "goed genoeg", maar aan de andere kant zei ze ook dat ik de kinderen op die leeftijd niet moet vergelijken.
pfff hij is net (echt net net) begonnen in groep drie. Mag hij even wennen aan wat jij noemt het echte schoolleven? Hij moet nog jaren en jaren, dat is voor de meeste jongens een crime. Ik geef les aan die van 16 en ouder en zelfs die blijven niet braaf op hun stoeltje. En ook daar zie ik ontwikkeling nog in sprongen gaan.

Over het lezen: Het gaat er toch niet om dat hij keurig leert lezen in de daarvoor gemiddelde tijd? Het gaat er toch om dat hij leert lezen? En ja, de ene doet dat keurig volgens schema, de ander is eerder en de volgende is later (ooit een gemiddeld kind gezien? Ze bestaan niet). Mijn oudste had drama scores voor lezen tot het voorjaar van groep 3. Toen viel het kwartje, had hij er aandacht voor en trok het in een maand bij van drama naar prima. Zolang juf zich geen zorgen maakt is er niets aan de hand.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_174799347
Bij twijfel gewoon een extra gesprek aanvragen. En ik denk als ze het echt een heel groot probleem vinden dat je ook wel te horen had gekregen.

Wij krijgen inderdaad ook de klassenfoto gratis. Afgelopen week bij de HEMA de digitale bestanden laten afdrukken. Mijn zus en schoonouders wilden ook graag foto's dus nu voor een paar cent elke afdruk! En mooie digitale bestanden perfect maar wel duur :o

Jan is vandaag voor het eerst naar de schoolarts geweest en deed alles perfect en gaf de goede antwoorden. Met wie hij speelt en wie zijn vriendjes zijn en of ze ook thuis spelen etc jaaa maar .... Niet want die weet niet waar ik woon _O-
pi_174799745
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 09:27 schreef Zana het volgende:

Er stond gewoon 2 keer een onvoldoende. Dan vraag ik mij af, loopt hij nu al serieus achter, kan het nog bijtrekken, is het normaal? Is het een voorteken voor zijn "latere" leerprestaties?
Als lurker in dit topic even, mede vanuit mijn ervaring als docent, twee tips:
- leerprestaties laten zich moeilijk echt voorspellen. Vooral als een kind net in een fase zit van een grote ontwikkeling die niet volgens een stabiele lijn verloopt (zoals al uitgelegd). De vraag is denk ik: waarom wil je dat graag weten? Kun je naar het 'nu' kijken en van daaruit bijvoorbeeld proberen te zien: heeft hij het leuk op school? Is hij enthousiast over wat hij leert? Merk je dat hij nieuwsgierig/leergierig is? Zit hij goed in z'n vel? Want, om optimaal te kunnen leren en ontwikkelen is het super belangrijk dat een kind zich prettig en gestimuleerd voelt. Hoe vindt hij het eigenlijk dat hij leert lezen?
- De inschattingen van een juf en testresultaten zijn belangrijke manieren om te weten waar je kind staat in z'n ontwikkeling. Maar, als ouder ben je daarin net zo belangrijk en net zo'n goede bron. Als jij met je kind bezig bent, en bijvoorbeeld samen leest in boekjes, dan merk je denk ik ook wel of hij vooruit gaat, goed daarmee bezig is, graag meer wil weten, etc. Door goed naar je kind te kijken en veel samen te doen, krijg je zelf best een beeld van wat je kind kan. En of dat dan past in een 'gemiddeld beeld' of niet, lijkt me daarbij het minst relevant. Mocht daar iets niet goed bij gaan, dan is dat iets waar je vanzelf wel iets over hoort van school.

Kortom, zie zo'n gesprek met juf niet als een moment waarop de juf je even gaat vertellen hoe je kind ervoor staat. Maar als een dialoog waarbij juf en ouder de ontwikkeling van een kind bespreken en er informatie gedeeld wordt, in plaats van alleen 'medegedeeld.'

Ik merk zelf ook wel eens dat ouders echt helemaal naar mij kijken om te weten hoe het met een kind staat. Maar dan kaats ik ook vaak de bal terug: wat vinden jullie? Hoe denken jullie dat het met jullie kind gaat? En heel vaak hoor ik dan dingen van ouders die voor mij heel waardevol zijn. Dan kun je elkaar aanvullen. En soms ook wat verduidelijken etc.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 1 november 2017 @ 18:12:42 #158
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_174807503
Als de juf zegt dat er niet uit komt wat er in zit dan ligt het probleem bij dat toetsmoment. Dat vindt hij blijkbaar eng/spannend. Als dat blijft zou je daar naar kunnen kijken maar als de juf buiten de toets gewoon een prima niveau blijkbaar ziet dan zou ik daar op vertrouwen.

Hier doen ze die kerntoetsen ook maar volgende week bij ons oudergesprek gaat kind mee samen met zijn 5 geliefde dingen vanuit huis en draait het vooral daarom. Ze zijn pas net begonnen en over schoolresultaten wordt nu helemaal nog niet gesproken.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_174809123
Wij hebben vrijdag gesprek op school. Ben benieuwd aangezien juf een extra gesprek eerder had aangevraagd omdat Jan op school nogal lomp en niet altijd even makkelijk was.
Ik laatste was ik van een van de juffen begreep dat het wat beter ging en ze het sticker systeem los gingen laten om voor hem wat minder druk er op te zetten. Sinds het gesprek en dat het sticker systeem los hebben gelaten heeft hij een hele sprong gemaakt en hoop dat hij het op school dus ook heeft gedaan.

Thuis is hij wat meer spraakzaam, rustiger, merk echt een sprong in zijn hele doen en laten. En het probleem wat school had was alleen op school niet thuis en BSO dus ja...
pi_174809228
Wat een mooie aanpak van school om dat eerste gesprek aan te gaan, laziness!
pi_174817236
Leuk om vanuit verschillende hoeken ervaringen te horen.

Ik ben iemand van de getallen, van goed of slecht, zwart of wit. Een testresultaat is een vaststaand iets voor mij, ik kijk hooguit nog, hoe de test eruit zag, een juf kijkt waarschijnlijk verder en heeft als het goed is ook ervaring, hoe kinderen zich ontwikkelen en weet wat ze in de les laten zien.

Ik ben wel bang dat ik de mooie en enthousiaste woorden van de juf niet goed interpreteer. Dat "hij moet nog oefen met lezen" eigenlijk betekent "hij loopt heel erg achter".

En dat juffen een 10 minuten gesprek beginnen met "wat willen jullie vandaag bespreken" , heb ik tot nu toe vaak geïnterpreteerd als: "ik weet eigenlijk, niet zo veel over jullie kind te vertellen (het gaat onder in de massa)".

Kinderen kunnen op school heel anders zijn als thuis en vertellen minder leuke dingen misschien ook niet zo snel..., zo kwam ik door het 10 minuten erachter dat hij op bepaalde tijden wel heel vaak naar toilet moet en misschien nog veranderd van zitplek, omdat ze het af en toe wel heel erg gezellig hebben.
pi_174819327
Wij hebben de eerste 10 minuten gesprekken gehad. We hebben de indruk dat de kinderen fijne leerkrachten hebben.
Ze worden gezien en dat is een prettig gevoel :). We zullen zien wat het jaar verder gaat brengen.
Een juf die niet alleen naar getalletjes kijkt maar ook naar haar gevoel luistert ^O^ , ik kan dat wel waarderen.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_174819577
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 00:51 schreef Zana het volgende:
Leuk om vanuit verschillende hoeken ervaringen te horen.

Ik ben iemand van de getallen, van goed of slecht, zwart of wit. Een testresultaat is een vaststaand iets voor mij, ik kijk hooguit nog, hoe de test eruit zag, een juf kijkt waarschijnlijk verder en heeft als het goed is ook ervaring, hoe kinderen zich ontwikkelen en weet wat ze in de les laten zien.
Een test is vaststaand inderdaad. Maar de test is maar 1 factor en nog een factor die ook erg beinvloed kan worden door faalangst, een drukke buurman, een slecht humeur, een voorbijvliegende vogel, etc. Die 15 minuten voor zo'n test vs de opinie van de juf die hem uren ziet per dag. Dan ga ik toch voor de visie van de juf..
quote:
Ik ben wel bang dat ik de mooie en enthousiaste woorden van de juf niet goed interpreteer. Dat "hij moet nog oefen met lezen" eigenlijk betekent "hij loopt heel erg achter".
Of juf bedoeld gewoon dat hij zoals bijna alle groep 3-ers gewoon moet oefenen met lezen.
quote:
En dat juffen een 10 minuten gesprek beginnen met "wat willen jullie vandaag bespreken" , heb ik tot nu toe vaak geïnterpreteerd als: "ik weet eigenlijk, niet zo veel over jullie kind te vertellen (het gaat onder in de massa)".
Juffen kunnen wel van alles vertellen, maar juist de interactie met de juf is belangrijk. Als je graag iets wil weten over het lezen en juf begint over de gymles, dan ben je na 10 minuten nog niks wijzer.. Bij ons doen ze het ook om het efficiënt te houden. (als je meer tijd wil, kan dat ook wel, maar niet tijdens de avonden)
quote:
Kinderen kunnen op school heel anders zijn als thuis en vertellen minder leuke dingen misschien ook niet zo snel..., zo kwam ik door het 10 minuten erachter dat hij op bepaalde tijden wel heel vaak naar toilet moet en misschien nog veranderd van zitplek, omdat ze het af en toe wel heel erg gezellig hebben.
Min oudste is thuis en op school echt heel verschillend. Juf ziet echt een ander kind dan ik. Maar dat weten we, en is ook de reden waarom ik juist wat langer/vaker met die juf moet praten om dingen te stroomlijnen. Dingen vergen wat extra uitleg van beide kanten omdat we dingen anders beoordelen..
De jongste is nagenoeg hetzelfde, dus dan zijn gesprekken wat simpeler. We mogen eind november weer een rondje juffen doen.
pi_174819724
Dat leren lezen:
Zoek iets in de bieb over een onderwerp wat je kind echt leuk vindt. En opeens zie je je kind in bed met het boekje en echt proberen de woorden te lezen.
Make my day!
pi_174819840
Mijn klittenband zoon vond gisteren dat hij, nu hij bijna 8 is, wel eens kon gaan leren veter strikken. Zo gezegd zo gedaan. Toen we thuis kwamen ben ik met hem op de bank gaan zitten en heb ik het twee / drie keer voorgedaan. Hij is even gaan oefenen en letterlijk 10 minuten later komt hij veter strikken.
Nu wil meneer nog steeds geen veterschoenen. Hij kan het tenminste en dat was zijn doel.

Wij hebben volgende week trouwens ouder gesprekken. Ik ben benieuwd want schijnbaar heeft juf ons wel wat te vertellen,althans zo maakte ik het op uit een mail van haar.
  donderdag 2 november 2017 @ 10:18:15 #166
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174820114
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 11:08 schreef Goitske het volgende:

Wij krijgen inderdaad ook de klassenfoto gratis. Afgelopen week bij de HEMA de digitale bestanden laten afdrukken. Mijn zus en schoonouders wilden ook graag foto's dus nu voor een paar cent elke afdruk! En mooie digitale bestanden perfect maar wel duur :o

Wij kregen dit jaar voor het eerst een inlogkaartje zodat je online de foto's kon bekijken.
5,50 per foto :X (ook de klassenfoto).
pi_174825206
Het digitale bestand van de foto was 35 euro per foto :')
En hier is het 8 euro per foto :') Dus dat was weer een smak geld voor ons, Oma's, Oom en tante.
Bij elkaar zo'n 125 euro. En dan heb ik niets eens gek gedaan :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  donderdag 2 november 2017 @ 15:27:04 #168
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_174825452
Holy shit... Zo veel? :o
Voor ooms en tantes ook?

Ik heb die van S dit jaar niet besteld. Ik realiseerde me, toen de foto's kwamen, dat hij exact hetzelfde shirt aan had als vorig jaar en dat er verder weinig veranderd was. :D Ik gebruik de pasfoto's van vorig jaar nog wel gewoon.

En ze zitten niet meer op dezelfde school, dus leuke broertjes foto's voor opa en oma zitten er ook niet meer in. ;)
***
pi_174825566
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 15:27 schreef Brighteyes het volgende:
Holy shit... Zo veel? :o
Voor ooms en tantes ook?

Ik heb die van S dit jaar niet besteld. Ik realiseerde me, toen de foto's kwamen, dat hij exact hetzelfde shirt aan had als vorig jaar en dat er verder weinig veranderd was. :D Ik gebruik de pasfoto's van vorig jaar nog wel gewoon.

En ze zitten niet meer op dezelfde school, dus leuke broertjes foto's voor opa en oma zitten er ook niet meer in. ;)
Dat betalen ze zelf hoor. Zij geven aan dat als de schoolfoto's er zijn dat ik er dan eentje van ieder apart en eentje van hun twee voor ze bestel :)
Dus ik hoef het gelukkig niet allemaal uit eigen zak te betalen. Maar belachelijk vind ik het wel.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_174825880
Hier was een grote foto (13x18), 2 kleinere (de helft van de grote zijn die) en dan een velletje pasfoto's en de klassenfoto E13,00.
En dan kon je voor 1.50 het digitale bestand van die foto erbij krijgen, in een lage resolutie. Dat hebben we niet gedaan.

van foto koch is dat
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_174826056
Wat een bedragen :o wij betaalden geloof ik 30 euro voor alle bestanden in goede resolutie (3 foto's in zowel kleur als zwartwit en de klassenfoto). Dat vond ik al best een bedrag. Voor opa's en oma's zelf laten afdrukken.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  donderdag 2 november 2017 @ 16:00:40 #172
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174826069
Ik nam ieder jaar trouw het setje a 18.50 af.. maar dit jaar leek het ook meer een fotoshoot dan gewoon een ouderwetse schoolfoto. Staand op de foto, zittend, hangend, gehurkt en vanalles :') maar niet op zo'n manier dat je het als een pasfoto kan gebruiken.

Maar ze waren wel leuk :D en heb dus 3 verschillende foto's in 13x19 besteld en de klassenfoto (vind ik wel leuk voor later).
  donderdag 2 november 2017 @ 16:02:25 #173
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_174826095
SacreCoeur, de regels voor pasfoto's zijn ook zo streng tegenwoordig, dat ik het logisch vind dat schoolfoto's daar niet helemaal geschikt voor zijn.

Ooms en tantes zitten hier gelukkig niet op de schoolfoto's te wachten. De opa's en oma's krijgen er wel altijd een.

Tally, voor jullie was 't dus misschien wel goedkoper om de digitale bestanden te kopen?
in de haak.
pi_174826773
- Basispakket (Klassenfoto, grote foto 13x19, 4 kleinere en vier pasfoto's) ¤11,95
- 2x 10x15 foto's ¤7,90
- 1 velletje pasfoto's, 16 stuks, ¤4,95

Wel redelijke prijzen lijkt mij?

Digitale foto's kosten hier ¤15,- per STUK -O-
pi_174827309
ik vind het belachelijk zoveel geld voor schoolfoto's. Meestal staan ze er bij mij ook echt niet leuk op. De meest inspiratieloze foto's zie ik bij ons op school. Mijn dochter van 9 op een driewieler naast de hele groep. Zo super stom.
En van mijn 7 jarige is het echt onmogelijk om een stomme foto te maken. Maar met de schoolfoto's lukt het toch altijd.

Wil de schoolfoto wel eens laten zien die we hier in afrika hebben maar dat is me te omslachtig tegenwoordig, helaas. Of nou ja ik weet niet meer hoe ik snel een foto upload en geen zin om uit te zoeken.
Met een meidenkwartet
pi_174829148
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 16:48 schreef Poes. het volgende:
- Basispakket (Klassenfoto, grote foto 13x19, 4 kleinere en vier pasfoto's) ¤11,95
- 2x 10x15 foto's ¤7,90
- 1 velletje pasfoto's, 16 stuks, ¤4,95

Wel redelijke prijzen lijkt mij?

Digitale foto's kosten hier ¤15,- per STUK -O-
goedkoper dan de mijne

10x15 foto 8 euro
16 pasfoto's 8 euro
1 digitale 21 euro
Set digitale 45

:o
pi_174829156
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 17:19 schreef Cathmar het volgende:
ik vind het belachelijk zoveel geld voor schoolfoto's. Meestal staan ze er bij mij ook echt niet leuk op. De meest inspiratieloze foto's zie ik bij ons op school. Mijn dochter van 9 op een driewieler naast de hele groep. Zo super stom.
En van mijn 7 jarige is het echt onmogelijk om een stomme foto te maken. Maar met de schoolfoto's lukt het toch altijd.

Wil de schoolfoto wel eens laten zien die we hier in afrika hebben maar dat is me te omslachtig tegenwoordig, helaas. Of nou ja ik weet niet meer hoe ik snel een foto upload en geen zin om uit te zoeken.
http://nl.tinypic.com/yourhome.php
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_174829634
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:42 schreef Goitske het volgende:

[..]

goedkoper dan de mijne

10x15 foto 8 euro
16 pasfoto's 8 euro
1 digitale 21 euro
Set digitale 45

:o
Ja viel me niks tegen, al met al zo'n 28 euro.
Foto voor in een lijstje, foto voor pake/beppe en een klassenfoto/foto voor in het fotoboek. En de pasfoto's voor de vriendenboekjes O+

Volgend jaar alleen een klassenfoto, het jaar er op weer portretfoto's.
pi_174829836
Behalve de prijzen vind ik het meest belachelijke nog dat je de foto's zelf moet knippen, betaal je al zo veel geld en krijg je gewoon twee foto's op één vel en moet je zelf aan de slag met de schaar
pi_174830230
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:14 schreef Zana het volgende:
Behalve de prijzen vind ik het meest belachelijke nog dat je de foto's zelf moet knippen, betaal je al zo veel geld en krijg je gewoon twee foto's op één vel en moet je zelf aan de slag met de schaar
Nou.. Echt hè? Hoe durven ze!

:')
pi_174830343
Terechte klacht. Als ik een tientje voor een foto betaal, verwacht ik ook dat die netjes is gesneden.

Met je huilsmiley.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 2 november 2017 @ 19:36:33 #182
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_174830366
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:35 schreef Vanyel het volgende:
Terechte klacht. Als ik een tientje voor een foto betaal, verwacht ik ook dat die netjes is gesneden.
Ik ben het er ook wel mee eens. Als je zoals ik echt niet kunt knippen is het echt gehannes.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_174830444
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:06 schreef Poes. het volgende:

[..]

Ja viel me niks tegen, al met al zo'n 28 euro.
Foto voor in een lijstje, foto voor pake/beppe en een klassenfoto/foto voor in het fotoboek. En de pasfoto's voor de vriendenboekjes O+

Volgend jaar alleen een klassenfoto, het jaar er op weer portretfoto's.
ik heb zitten rekenen en ben uiteindelijk voor de digitale set. En voor de vriendenboekjes kopieer ik mooi in kleur de foto's

Opa en oma wilden graag 2 foto's, ik wilde zelf graag een iets grotere en mijn zus wilde ook graag dus ik ging rekenen en dacht tja dan maar digitaal en bij de HEMA laten afdrukken! Prachtige afdrukken voor 9 cent en hoef niet zelf te knippen ;)
pi_174830495
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:40 schreef Goitske het volgende:

[..]

ik heb zitten rekenen en ben uiteindelijk voor de digitale set. En voor de vriendenboekjes kopieer ik mooi in kleur de foto's

Opa en oma wilden graag 2 foto's, ik wilde zelf graag een iets grotere en mijn zus wilde ook graag dus ik ging rekenen en dacht tja dan maar digitaal en bij de HEMA laten afdrukken! Prachtige afdrukken voor 9 cent en hoef niet zelf te knippen ;)
Als het uit kan is dat mooi!
Hier vier verschillende foto's + de klassenfoto. Dan zit ik al op ¤75...
pi_174830559
Onze schoolfotograaf kwam op mijn vrije dag, dus nam ik peuter mee naar school. Uiteraard bood de fotograaf aan om hem ook op de foto te zetten. En hij stond er nog leuk op ook. Dus naast de leerkrachtfoto's voor weinig ben ik ook gezwicht voor de prijzige foto's. Commercie ;)
pi_174830585
Morgen oudergesprek en ja hoor.. meneer heeft vandaag weer lopen klieren kreeg het via de BSO te horen dat er wat op school was voor gevallen dat ik niet overvallen zou worden morgen tijdens het gesprek.
En dat het dus op school blijkbaar nog niet zo lekker loopt met zijn lompe gedrag.

Ik had echt even een wtf momentje laatste wat ik hoorde is dat ze met de stickers ff stopten omdat het juist wat beter ging en hij het beter bleek te doen zonder de stickers
Thuis zit hij zo lekker in zijn vel, geen gekkigheid, gezellig met zijn broer, kletst heerlijk etc gewoon echt een blij kind. Ik herken er echt helemaal niks van! Zal morgen wel horen wat er nu weer is en of dit eenmalig is of dat het al die weken zo is blijven gaan sinds het laatste gesprek.
Ik begrijp er geen klap van! -O-
pi_174830613
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:41 schreef Poes. het volgende:

[..]

Als het uit kan is dat mooi!
Hier vier verschillende foto's + de klassenfoto. Dan zit ik al op ¤75...
ja dat is gewoon belachelijk ze hadden hier digitale foto's: 21 euro enkele foto en set 45 euro dus alles
pi_174830652
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:31 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Nou.. Echt hè? Hoe durven ze!

:')
Het gaat heel makkelijk met een snijmachine, maar die heeft niet iedereen thuis, lijkt mij dat een fotograaf dat wel standaard heeft....
Misschien zijn de grote foto's ook wel op formaat, maar wij moeten elk jaar weer met de schaar aan de slag bij 10x13 en soms heb je een lichte achtergrond en zie je de rand van het foto ook niet zo goed
  donderdag 2 november 2017 @ 19:48:51 #189
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_174830680
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:44 schreef Goitske het volgende:
Morgen oudergesprek en ja hoor.. meneer heeft vandaag weer lopen klieren kreeg het via de BSO te horen dat er wat op school was voor gevallen dat ik niet overvallen zou worden morgen tijdens het gesprek.
En dat het dus op school blijkbaar nog niet zo lekker loopt met zijn lompe gedrag.

Ik had echt even een wtf momentje laatste wat ik hoorde is dat ze met de stickers ff stopten omdat het juist wat beter ging en hij het beter bleek te doen zonder de stickers
Thuis zit hij zo lekker in zijn vel, geen gekkigheid, gezellig met zijn broer, kletst heerlijk etc gewoon echt een blij kind. Ik herken er echt helemaal niks van! Zal morgen wel horen wat er nu weer is en of dit eenmalig is of dat het al die weken zo is blijven gaan sinds het laatste gesprek.
Ik begrijp er geen klap van! -O-
Dat zijn van die vervelende dingen, Goitske. Wapen je voor het gesprek, zodat je niet te veel emotioneel wordt geraakt. Ik weet hoe het is als je te horen krijgt dat het niet lekker gaat gedragstechnisch (en helaas ook leertechnisch). De eerste keren klapte ik helemaal dicht, terwijl het juist dan zo belangrijk is om samen met de leerkracht te kijken wat te doen.

Ik hoop natuurlijk dat het gewoon meevalt. Sterkte!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_174830727
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 16:02 schreef trui het volgende:
SacreCoeur, de regels voor pasfoto's zijn ook zo streng tegenwoordig, dat ik het logisch vind dat schoolfoto's daar niet helemaal geschikt voor zijn.

Ooms en tantes zitten hier gelukkig niet op de schoolfoto's te wachten. De opa's en oma's krijgen er wel altijd een.

Tally, voor jullie was 't dus misschien wel goedkoper om de digitale bestanden te kopen?
Nee want dat heb ik even berekend. Oma wilde een andere foto van hun twee dan ik. Kom ik op 4 foto's a 35 euro. Dus 140 euro en dan heb ik alleen het digitale bestand :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_174830751
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:35 schreef Vanyel het volgende:
Terechte klacht. Als ik een tientje voor een foto betaal, verwacht ik ook dat die netjes is gesneden.

Met je huilsmiley.
Maar echt, hoeveel moeite is het om even twee foto's uit elkaar te knippen? Dat de prijzen hoog zijn snap ik, dat ook echt niet voor iedereen te betalen. Maar het knippen belachelijker vinden dan de prijzen kan ik echt niet begrijpen. Sorry.
pi_174830795
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:47 schreef Zana het volgende:

[..]

Het gaat heel makkelijk met een snijmachine, maar die heeft niet iedereen thuis, lijkt mij dat een fotograaf dat wel standaard heeft....
Misschien zijn de grote foto's ook wel op formaat, maar wij moeten elk jaar weer met de schaar aan de slag bij 10x13 en soms heb je een lichte achtergrond en zie je de rand van het foto ook niet zo goed
Scholen hebben wel zo'n ding. Als je de leerkracht even lief aan kijkt mag je hem vast even gebruiken :) tip van flip ;)
pi_174830807
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:48 schreef livelink het volgende:

[..]

Dat zijn van die vervelende dingen, Goitske. Wapen je voor het gesprek, zodat je niet te veel emotioneel wordt geraakt. Ik weet hoe het is als je te horen krijgt dat het niet lekker gaat gedragstechnisch (en helaas ook leertechnisch). De eerste keren klapte ik helemaal dicht, terwijl het juist dan zo belangrijk is om samen met de leerkracht te kijken wat te doen.

Ik hoop natuurlijk dat het gewoon meevalt. Sterkte!
Nou ik weet dat we het samen moeten doen. Heb Spock ook gevraagd of hij thuis kan werken en mee te gaan dat we het samen horen.
En emotioneel reageren doe ik nu best wel maar dat komt omdat ik vandaag te horen heb gekregen dat een collega nog maar een paar weken te leven heeft. Ze heeft Hodgkin en de behandeling is totaal niet aangeslagen en na een gevecht van bijna een jaar is ze op. En ik had een hele goede band met haar dus het komt nogal aan -O-
  donderdag 2 november 2017 @ 19:54:41 #194
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174830812
Ik vind het nog wel het ergste dat het gewoon een foto nemen en klaar is, en wel de hoofdprijs vragen....
Foto's zijn na de lunch genomen en niemand die zo'n kind even de toet afveegt en de fotograaf is te beroerd om de foto even te bewerken.... man, man, man.
Dat was 2 jaar geleden dus, dus niet genomen, hopen dat ze dit jaar beter zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 2 november 2017 @ 19:58:04 #195
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174830916
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:54 schreef Leandra het volgende:
Foto's zijn na de lunch genomen en niemand die zo'n kind even de toet afveegt en de fotograaf is te beroerd om de foto even te bewerken.... man, man, man.

Dat gebeurd hier gelukkig wel! foto's worden voor het eten en buitenspelen gemaakt (doen ze wel 3 dagen over, dus je kind heeft andere kleding aan op de klassenfoto dan individuele foto :P ). Maar het is hier wel een vader die in zijn vrije tijd hobbyfotograaf is, dus geen echte pro... maar hij heeft het leuk gedaan.
  donderdag 2 november 2017 @ 20:00:56 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174830976
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:58 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Dat gebeurd hier gelukkig wel! foto's worden voor het eten en buitenspelen gemaakt (doen ze wel 3 dagen over, dus je kind heeft andere kleding aan op de klassenfoto dan individuele foto :P ). Maar het is hier wel een vader die in zijn vrije tijd hobbyfotograaf is, dus geen echte pro... maar hij heeft het leuk gedaan.
Mijn schoondochter (die wel een echte pro is en geen schoolfoto's maakt :D ) vond het echt van de zotte dat een fotograaf de foto's zo durft aan te bieden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174831091
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:51 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Maar echt, hoeveel moeite is het om even twee foto's uit elkaar te knippen? Dat de prijzen hoog zijn snap ik, dat ook echt niet voor iedereen te betalen. Maar het knippen belachelijker vinden dan de prijzen kan ik echt niet begrijpen. Sorry.
Veel moeite dus. En ook als het geen moeite is, verwacht ik een bepaalde service van een professionele fotograaf die zeer professionele prijzen vraagt. Die service behelst ten minste zorgen dat de foto's netjes op maat zijn en ik niet zelf hoef te gaan klungelen met als gevolg een scheve foto voor veel geld.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_174831111


[ Bericht 52% gewijzigd door Cathmar op 03-11-2017 03:25:51 ]
Met een meidenkwartet
pi_174831186
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 20:06 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Veel moeite dus. En ook als het geen moeite is, verwacht ik een bepaalde service van een professionele fotograaf die zeer professionele prijzen vraagt. Die service behelst ten minste zorgen dat de foto's netjes op maat zijn en ik niet zelf hoef te gaan klungelen met als gevolg een scheve foto voor veel geld.
Eens! Sowieso dat hele geld in een envelop meegeven is echt kansloos. Ik ben daar heel slecht in.
Met een meidenkwartet
pi_174831540
Schoolfoto’s doe ik al jaren niet meer.
Inderdaad veel te duur en ze letten ook niet op vuile toetjes dus laat maar.

Maar ook op de middelbare school zijn de individuele foto’s benedenmaats. Dus nee.

Klassenfoto’s koop ik wel nog altijd.
8 euro per stuk maar dat vind ik gewoon erg leuk.
  donderdag 2 november 2017 @ 20:24:32 #201
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_174831547
Leuk om te zien Cathmar :Y
Wij hadden twee jaar geleden ook zo’n klassenfoto qua houding en formaat.
Nu weer terug naar meer de klassieke standaard.

Ik vind de prijzen wel flink ja maar koop wel ieder jaar omdat ik het leuk vind alle jaren compleet te hebben.
De foto was ook erg leuk dit jaar dus dan heb ik al wat minder moeite met de prijs :D

O had zijn bril gebroken (met ‘m poetsen schijnbaar) en montuur was niet meer leverbaar dus met spoed op zoek naar iets anders dat we allemaal leuk vonden. Het is weer gelukt maar over een paar maanden krijgt hij weer een meting dus ik vrees dat we dan weer een nieuwe mogen :')
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 2 november 2017 @ 20:26:31 #202
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_174831600
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 20:10 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Eens! Sowieso dat hele geld in een envelop meegeven is echt kansloos. Ik ben daar heel slecht in.
Doen ze dat nog? :D
Hier krijg je een inlog en bestel en betaal je rechtstreeks bij de fotograaf.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_174831820
Cathmar, die klassenfoto’s zijn heel gaaf en origineel! Zo leuk zijn ze bij ons niet.

Bestellen en betalen kan allemaal online, maar met als gevolg dat ik altijd vergeet ze te bestellen :@. Alleen van dit jaar heb ik het meteen gedaan, maar foto’s van het kdv helaas niet. Ik baal dan echt van mezelf.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_174831867
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 20:26 schreef laziness het volgende:

[..]

Doen ze dat nog? :D
Hier krijg je een inlog en bestel en betaal je rechtstreeks bij de fotograaf.
Hier alles digitaal hoor.
Maar in NL bedoel ik ja.
Met een meidenkwartet
  donderdag 2 november 2017 @ 20:39:02 #205
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174831924
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 20:07 schreef Cathmar het volgende:
no pictures pls
Erg leuk!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 2 november 2017 @ 20:44:46 #206
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_174832051
Ik schrik echt van de prijzen voor schoolfoto's die ik hier lees. Van J echt superleuke foto's. Ik heb de klassenfoto en een portretfoto digitaal besteld, ¤15,- was ik kwijt. Dat vond ik nog wel prima. Ik geloof dat afdrukken bestellen iets goedkoper was, maar niet veel. Dan heb ik liever de digitale bestanden...
  donderdag 2 november 2017 @ 20:47:19 #207
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_174832104
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 20:34 schreef Phaidra het volgende:
Cathmar, die klassenfoto’s zijn heel gaaf en origineel! Zo leuk zijn ze bij ons niet.

Bestellen en betalen kan allemaal online, maar met als gevolg dat ik altijd vergeet ze te bestellen :@. Alleen van dit jaar heb ik het meteen gedaan, maar foto’s van het kdv helaas niet. Ik baal dan echt van mezelf.
Ik kwam eind van het jaar het bestelformulier van de foto's van mijn dochter weer tegen. Ik was dat kwijtgeraakt en had dus niks besteld. Maar met de codes op dat bestelformulier kon ik ze gewoon alsnog bestellen bijna een jaar later. Volgens mij blijven die jaren beschikbaar.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 2 november 2017 @ 21:06:24 #208
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_174832682
Ik vind die foto's waarbij de kinderen allemaal in één houding staan best stom. Dat kinderen die verlegen zijn in zo'n geforceerde stoere pose staan en de klas waar iedereen elkaar en de juf de tering toewenst allemaal met hun duimpje omhoog. :(
pi_174832694
Hier ook leuk schoolfoto's. Maar met 3 kinderen en in wisselende samenstellingen kwam ik toch op best veel foto's uit. Ik bestel trouwens wel alles maar 1 keer en maak dan foto's van foto's die ik vervolgens voor de opa en oma's laat afdrukken. Scheelt toch weer :)
pi_174832864
Hier komt de schoolfotograaf aanstaande dinsdag.
Het hele pakket kost ¤ 13,50.
Mijn vader scant de foto’s dan in en we drukken ze daarna zelf af voor de familie
pi_174833403
Ik was vorig jaar te laat. Dus ik had de foto’s niet voor de actieprijs.
5 euro per foto volgens mij.

Cathmar, volgens mij zijn die foto’s gefotoshopt. In die zin dat ze steeds met groepjes van vier op de foto gaan, en dat later één groepsfoto wordt.
Bij mij op het werk pakte dat niet goed uit.
De verhoudingen klopten niet. Waardoor mijn collega van ruim 2 meter even lang leek als zijn leerlingen.
En ook was de directeur nog even rechts op de foto er tussen geplakt. Heel slecht.

Daarbij is mijn persoonlijke mening dat deze foto’s erg breed zijn. En niet in een gewoon album passen.

[ Bericht 4% gewijzigd door amaranta op 02-11-2017 21:40:09 ]
pi_174833752
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 21:31 schreef amaranta het volgende:
Ik was vorig jaar te laat. Dus ik had de foto’s niet voor de actieprijs.
5 euro per foto volgens mij.

Cathmar, volgens mij zijn die foto’s gefotoshopt. In die zin dat ze steeds met groepjes van vier op de foto gaan, en dat later één groepsfoto wordt.
Bij mij op het werk pakte dat niet goed uit.
De verhoudingen klopten niet. Waardoor mijn collega van ruim 2 meter even lang leek als zijn leerlingen.
En ook was de directeur nog even rechts op de foto er tussen geplakt. Heel slecht.

Daarbij is mijn persoonlijke mening dat deze foto’s erg breed zijn. En niet in een gewoon album passen.
O dat is niet handig zeg van die fotoshop fout.

Ze passen alleen dwars. Maar ach. Stop ze wel ergens in de herinneringen doos. M'n muppies die ineens beter Engels praten dan ik. Gecorrigeerd worden door je 4 jarige ;)
Met een meidenkwartet
  Licht Ontvlambaar donderdag 2 november 2017 @ 22:15:59 #213
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_174834692
Wat een prijzen... ik betaalde 11 euro voor het standaardsetje (groot, half groot, 2x kwart, velletje plakfoto’s en klassenfoto) op basisschool. En nu 8,25 voor voor groot, 4x klein, 8x pasfoto en klassenfoto.

En volgens mij zo zwart als maar kan want cash, maar wel een ‘officiele’ schoolfotograaf...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 2 november 2017 @ 22:41:30 #214
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_174835528
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 15:34 schreef Tally het volgende:

[..]

Dat betalen ze zelf hoor. Zij geven aan dat als de schoolfoto's er zijn dat ik er dan eentje van ieder apart en eentje van hun twee voor ze bestel :)
Dus ik hoef het gelukkig niet allemaal uit eigen zak te betalen. Maar belachelijk vind ik het wel.
Ah ok, ik schrok al. ;)
***
pi_174839699
We hebben hier ook net de foto's gehad. C heeft alles op maandag gehad. D had maandag de broertjesfoto, dinsdag de klassenfoto en woensdag individueel (maar hij zegt zelf van niet, even kijken als de inlogcodes komen of dat inderdaad zo is). De ene dus dezelfde kleren op alles en de andere verschillende.. Ik geloof dat het hier een euro of 7-8 was voor een 13x18 foto, voor 2 normaal of 2 kwarten en pasfoto's. en dan een klassenfoto gratis bij de bestelling.
Eerst maar eens kijken hoe het eruit ziet. Maar klassenfoto's wil ik eigenlijk altijd wel. Dus dan ook maar 1 foto voor elk. Vorig jaar waren ze in ieder geval wel leuk. En dat is wel een kunst bij de oudste :D
Het gaat hier via de website van de fotografe (moeder van kind op school). En komen ze via de post thuis.
pi_174993660
Wij hebben vanavond een verjaardagsfeestje in de vriendengroep, waar de kinderen niet mee zijn uitgenodigd.
Onze zoon blijft dan met de 3 andere kinderen van ook uitgenodigde vrienden bij familie van hun.
Het is de zus van de moeder en die hebben zelfs ook nog 2 kinderen. Maar wat geef ik als bedankje voor het oppassen....een zaterdagavondpretpakket met chips, wat snoep ( Sint Maarten, maar wordt daar niet gevierd), fles wijn, of liever bloemen/ plantje of nog iets anders?
pi_174994763
Een bloemetje?
pi_174997976
Iets voor de oppas zou ik zeggen, dus iets lekkers (chocola, bonbons) of een bloemetje. Drank doe ik zelf alleen bij bekenden waarvan ik weet dat ze drinken.
pi_175002125
Ja iets van een bloemetje en chocola ofzo. Omdat, chocola.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_175013164
Ik vond het "doodeng" om hem bij "vreemde" mensen achter te laten, maar heb mij hopelijk niets laten aanmerken. Tot nu toe was het nog niet nodig, maar deze keer hadden wij haast geen andere keuze en je weet maar nooit, hoe een kind dan reageert, hoewel ik best vertrouwen in hem heb.
Volgens mij hadden ze het ook gezellig en toen wij hem gingen oppikken lag hij als enige te slapen op de bank. Het was een heuse mannenavond, want moeder ging met de meiden nog naar de toneelvereniging ( wist ik vooraf niet)...Uiteindelijk heb ik een uitdeelzak chips, wat snoep en toch een fles wijn meegegeven. Wou niet eerst nog uit huis voor bloemen. Was wel veiliger geweest, want tegenwoordig heeft haast iedereen een allergie, is op speciale diët, lust iets niet, of is gewoon heel kieskeurig....
Nu, hebben wij dat ook weer gehad...ouderschap is ook loslaten...
  zondag 12 november 2017 @ 10:43:14 #221
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_175013939
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 09:46 schreef Zana het volgende:
Ik vond het "doodeng" om hem bij "vreemde" mensen achter te laten, maar heb mij hopelijk niets laten aanmerken. Tot nu toe was het nog niet nodig, maar deze keer hadden wij haast geen andere keuze en je weet maar nooit, hoe een kind dan reageert, hoewel ik best vertrouwen in hem heb.
Volgens mij hadden ze het ook gezellig en toen wij hem gingen oppikken lag hij als enige te slapen op de bank. Het was een heuse mannenavond, want moeder ging met de meiden nog naar de toneelvereniging ( wist ik vooraf niet)...Uiteindelijk heb ik een uitdeelzak chips, wat snoep en toch een fles wijn meegegeven. Wou niet eerst nog uit huis voor bloemen. Was wel veiliger geweest, want tegenwoordig heeft haast iedereen een allergie, is op speciale diët, lust iets niet, of is gewoon heel kieskeurig....
Nu, hebben wij dat ook weer gehad...ouderschap is ook loslaten...
Hij heeft niet gelogeerd? Het was enkel opvang voor een par uurtjes?
  zondag 12 november 2017 @ 10:45:15 #222
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_175013973
Misschien een oppas aan huis zoeken?
pi_175014795
Het is loslaten en alles weten maakt niet gelukkig probeer ik maar te denken.
Als ze bij opa en oma zijn laat ik alles ook maar gewoon los... Ik wil niet weten wat ze daar allemaal eten
Ze komen blij thuis denk ik altijd maar.
  zondag 12 november 2017 @ 11:41:33 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175014819
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 11:40 schreef Goitske het volgende:
Het is loslaten en alles weten maakt niet gelukkig probeer ik maar te denken.
Als ze bij opa en oma zijn laat ik alles ook maar gewoon los... Ik wil niet weten wat ze daar allemaal eten
Ze komen blij thuis denk ik altijd maar.
En dat laatste doen ze vooral als je ze loslaat als ze daar aan toe zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175014997
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 11:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

En dat laatste doen ze vooral als je ze loslaat als ze daar aan toe zijn.
en daar kom je alleen achter door te doen. Eerste keer logeren waren ze bij mij nog geen 2 maand.. was slikken moet ik zeggen hoor!
Vorig jaar zijn ze met opa en oma 2 dagen "op vakantie" geweest naar Limburg. Oma zei het voor de gein dus toen ik zei oooh neem maar mee hoor! Was ze helemaal verbaasd en acuut hotel omgeboekt naar een grotere kamer _O- enige eis binnen bereik van een paar uur als er wat is, dus niet een week Griekenland ofzo
pi_175015646
Zonder bijgelezen te zijn hier...
Er staat mij bij dat hier ook iemand zat met een kindje met problemen met de sensorische integratie (SI)...

Wij hebben bij de fysio een "label" gekregen :') dus was benieuwd of iemand hiermee te maken heeft gehad :)
  zondag 12 november 2017 @ 12:37:08 #227
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_175015974
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 12:24 schreef Loj het volgende:
Zonder bijgelezen te zijn hier...
Er staat mij bij dat hier ook iemand zat met een kindje met problemen met de sensorische integratie (SI)...

Wij hebben bij de fysio een "label" gekregen :') dus was benieuwd of iemand hiermee te maken heeft gehad :)
Was dat niet M. van Kyara?
  zondag 12 november 2017 @ 12:38:55 #228
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_175016018
Ja, hierzo! Loj, je weet me te vinden he. Pm/dm/messenger staat open :*
  zondag 12 november 2017 @ 12:48:47 #229
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_175016260
Oh trouwens, hoi :W .
Hier gaat alles z'n gangetje. Draak zit in groep 3 met veel pluswerk en boeken uit groep 4. Verder oefent ze nu voor zwemdiploma C en wil ze graag naar de theaterschool.
Afgelopen vrijdag zijn we na bijna 6 jaar ontslagen bij de orthopeed en de fysiotherapeut dus is er weer meer tijd voor leuke dingen.

Begin volgend jaar zal voor Draak de IQ test aangevraagd worden ivm het vermoeden van hoogbegaafdheid.
Haar beste vriendinnetje zit in hetzelfde traject dus ze kunnen hun frustraties delen gelukkig.
Dus we rommelen nog maar wat aan hier ;).
pi_175019327
quote:
Op zondag 12 november 2017 10:43 schreef amaranta het volgende:

[..]

Hij heeft niet gelogeerd? Het was enkel opvang voor een par uurtjes?
Ja, maar wel in een andere plaats en tot in de late avond en hij heeft ook maar 2-3 keren per jaar contact met de kinderen van de vrienden.

Bij oma en opa of directe familie de kinderen achterlaten vind ik voor mijn gevoel ook nog anders, die ken je en weet je ook ongeveer, hoe ze reageren, maar dit waren echt vreemde. Je gaat er natuurlijk altijd van uit dat andere ouders net zo voor je kind zorgen als voor hun eigen, maar je weet natuurlijk nooit hoe een kind reageert. Voor hetzelfde had hij het op huilen gezet. Ik heb al gezien dat een kindje van groep 4 niet in de bus wou stappen voor een schoolreisje. Ze zijn al wel wat groter en best selfstandig, maar kunnen zich vanalles in hun hoofd halen ter plekke.
  zondag 12 november 2017 @ 15:41:17 #231
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_175020708
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 14:50 schreef Zana het volgende:

[..]

Ja, maar wel in een andere plaats en tot in de late avond en hij heeft ook maar 2-3 keren per jaar contact met de kinderen van de vrienden.

Bij oma en opa of directe familie de kinderen achterlaten vind ik voor mijn gevoel ook nog anders, die ken je en weet je ook ongeveer, hoe ze reageren, maar dit waren echt vreemde. Je gaat er natuurlijk altijd van uit dat andere ouders net zo voor je kind zorgen als voor hun eigen, maar je weet natuurlijk nooit hoe een kind reageert. Voor hetzelfde had hij het op huilen gezet. Ik heb al gezien dat een kindje van groep 4 niet in de bus wou stappen voor een schoolreisje. Ze zijn al wel wat groter en best selfstandig, maar kunnen zich vanalles in hun hoofd halen ter plekke.
Kan allemaal.
Ze kunnen ook ontzettend veel lol hebben. Nieuwe vriendjes maken en een geweldig leuke avond hebben.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 12 november 2017 @ 15:51:05 #232
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_175020989
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 12:48 schreef NotTheSame het volgende:
Oh trouwens, hoi :W .
Hier gaat alles z'n gangetje. Draak zit in groep 3 met veel pluswerk en boeken uit groep 4. Verder oefent ze nu voor zwemdiploma C en wil ze graag naar de theaterschool.
Afgelopen vrijdag zijn we na bijna 6 jaar ontslagen bij de orthopeed en de fysiotherapeut dus is er weer meer tijd voor leuke dingen.

Begin volgend jaar zal voor Draak de IQ test aangevraagd worden ivm het vermoeden van hoogbegaafdheid.
Haar beste vriendinnetje zit in hetzelfde traject dus ze kunnen hun frustraties delen gelukkig.
Dus we rommelen nog maar wat aan hier ;).
Wat is de reden dat het pas volgend schooljaar wordt onderzocht?
  zondag 12 november 2017 @ 15:51:56 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175021012
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 15:41 schreef amaranta het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
+1
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Licht Ontvlambaar zondag 12 november 2017 @ 16:09:47 #234
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_175021544
Ik sluit me aan bij Amaranta :)

En verder ben ik trots op mijn meisje. Het gaat lekker op school, ze gaat met plezier. Ze heeft wel nog wat moeite nog met plannen, maar accepteert mij hulp daar in. Dus dat komt wel goed :)
Woensdag nog een belangrijke wedstrijd, als ze die winnen dan kunnen ze zaterdag al kampioen worden. Dus het is allemaal best relaxt zo hier met puber in huis.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_175021630
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 16:09 schreef Sjeen het volgende:
Ik sluit me aan bij Amaranta :)

En verder ben ik trots op mijn meisje. Het gaat lekker op school, ze gaat met plezier. Ze heeft wel nog wat moeite nog met plannen, maar accepteert mij hulp daar in. Dus dat komt wel goed :)
Woensdag nog een belangrijke wedstrijd, als ze die winnen dan kunnen ze zaterdag al kampioen worden. Dus het is allemaal best relaxt zo hier met puber in huis.
O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  zondag 12 november 2017 @ 16:34:22 #236
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_175022111
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 12:48 schreef NotTheSame het volgende:
Oh trouwens, hoi :W .
Hier gaat alles z'n gangetje. Draak zit in groep 3 met veel pluswerk en boeken uit groep 4. Verder oefent ze nu voor zwemdiploma C en wil ze graag naar de theaterschool.
Afgelopen vrijdag zijn we na bijna 6 jaar ontslagen bij de orthopeed en de fysiotherapeut dus is er weer meer tijd voor leuke dingen.

Begin volgend jaar zal voor Draak de IQ test aangevraagd worden ivm het vermoeden van hoogbegaafdheid.
Haar beste vriendinnetje zit in hetzelfde traject dus ze kunnen hun frustraties delen gelukkig.
Dus we rommelen nog maar wat aan hier ;).
Wat fijn dat het zo goed gaat met draak. En ook een vriendinnetje in hetzelfde traject lijkt me erg fijn.Jullie hebben aardig moeten vechten om de juiste hulp voor haar te krijgen, zo te lezen is, heeft dat zijn vruchten afgeworpen.
  zondag 12 november 2017 @ 16:35:21 #237
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_175022128
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 15:51 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wat is de reden dat het pas volgend schooljaar wordt onderzocht?
Ik las volgend jaar, dus nog wel dit schooljaar. Misschien omdat draak in december 6 wordt?
  zondag 12 november 2017 @ 18:11:23 #238
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_175024803
quote:
2s.gif Op zondag 12 november 2017 16:35 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik las volgend jaar, dus nog wel dit schooljaar. Misschien omdat draak in december 6 wordt?
Ah! Dat kan natuurlijk ook.
Logisch
(Ik denk in schooljaren, kalenderjaren zeggen deze juf niks 😂)
  zondag 12 november 2017 @ 18:40:43 #239
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_175025664
quote:
2s.gif Op zondag 12 november 2017 16:34 schreef Kyara het volgende:

[..]

Wat fijn dat het zo goed gaat met draak. En ook een vriendinnetje in hetzelfde traject lijkt me erg fijn.Jullie hebben aardig moeten vechten om de juiste hulp voor haar te krijgen, zo te lezen is, heeft dat zijn vruchten afgeworpen.
Mwah, echt gevochten valt wel mee. Ik weet door mijn eigen ervaring en door de ervaringen van de ouders van vriendinnetje (zij hebben al 1 HB kind) welke wegen ik moet bewandelen qua zorgvraag.
Alleen school is een probleem, zij vinden het maar lastig dat ze 3 (van de 11) kinderen in de klas hebben die kenmerken hebben van HB en hebben ook geen idee hoe hiermee om te gaan. Het is een kleine school met de kans om binnen nu en 5 jaar gesloten te worden ivm leerlingterugloop, dus ben ik me al aan het oriënteren op potentiële andere scholen (o.a. Leonardo onderwijs en scholen met een individuele aanpak).

quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 18:11 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ah! Dat kan natuurlijk ook.
Logisch
(Ik denk in schooljaren, kalenderjaren zeggen deze juf niks 😂)
Dat dus ja :).
  zondag 12 november 2017 @ 19:13:20 #240
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_175026536
Weet je toevallig hoe het onderzoek heet NTS?
  zondag 12 november 2017 @ 19:22:11 #241
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_175026709
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 19:13 schreef amaranta het volgende:
Weet je toevallig hoe het onderzoek heet NTS?
Volgens mij de WISC test,maar omdat daar een nieuwe versie van zou zijn/komt weet ik niet welke het precies gaat worden.
  zondag 12 november 2017 @ 20:06:01 #242
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_175028121
Dan zal het de V zijn ipv de III.

Althans, ik begreep dat de V dit najaar beschikbaar is en ik zou dan ook mijn kind daarmee getest willen hebben als het toch na de jaarwisseling is.
***
  zondag 12 november 2017 @ 20:19:57 #243
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_175028561
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 19:22 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Volgens mij de WISC test,maar omdat daar een nieuwe versie van zou zijn/komt weet ik niet welke het precies gaat worden.
Dat is wel een gangbare ja.
(Niet alleen om te kijken of iemand hoogbegaafd is hoor, gewoon ook om te kijken wat iemand IQ is.)
  zondag 12 november 2017 @ 20:44:46 #244
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_175029280
Ik heb volgende maand nog een gesprek met de orthopedagoog en dan zal alles tot in detail uitgelegd worden. Tot die tijd roeien we met de riemen die we hebben. En dat is soms behoorlijk pittig. Zeker omdat de jongste ook een gigantische eigen wil heeft gecreëerd botst dat soms vreselijk.
pi_175037615
NTS, goed dat je al aardig weet welke weg te volgen. Soms zou het fijn zijn om wat meer opties in handen te hebben..

Daan gaat hier ook hard. Voor de zomervakantie nog veel twijfel bij zijn kleuterjuf of hij wel naar groep 3 kon. Bij ons ook een beetje twijfel.. Nu zijn we echt heel blij dat we hem naar groep 3 hebben laten gaan.. In mei was hij nog niet testbaar op de avi, afgelopen week haalde hij M6 score. Hij leert nu schrijven met groep 3 mee, maar door de combiklas 3-4-5 op de montessori kan hij makkelijk dingen op andere niveaus doen. Zo heeft hij inmiddels een tafelboekje in zijn la liggen (groep 4), leest hij dus uit de laatste kast (voor groep 5-ers die dus E5+ lezen). Ook heeft hij vorige week een boekbespreking gehouden (moet in groep 5, optie in groep 4, groep 3 mag kijken). In het begin was het echt een schattig kaboutertje, en dat werkte voor hem heel goed bij de kleuterjuf. Nu merkt hij dat deze juf compleet niet vatbaar is voor zijn lieve knipperende oogjes, dus moet hij de aandacht op een andere manier krijgen. En dus gaat hij nu echt schoolse dingen doen, ipv de kleine kabouter uithangen. Prima keuze dus, om hem bij deze juf te plaatsen, want ze houdt wel goed in de gaten dat hij als jongste niet buiten de boot valt en echt als klasgenoot wordt behandeld en niet als klein broertje (zoals de eerste weken).

Als hij zo doorgaat, dan zal hij in groep 5 wel naar de externe plusklassen gaan, maar daar moeten ze minimaal een jaar voor voorlopen, hoogbegaafd zijn en nog wat andere dingen kunnen. Dus dat zien we tegen die tijd wel. Voor nu heeft deze juf nog genoeg uitdagingen om zijn sterke eigen willetje goed te stroomlijnen met de wensen van juf :P
  maandag 13 november 2017 @ 13:56:59 #246
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_175043189
Heb jij dan niet deepfreeze dat de inhoud van boeken dan niet meer gericht is op een jongetje van zes? De mijne kan ook zo hoog wel lezen maar sociaal emotioneel is hij wel echt nog zes jaar en ik vind echt niet alles geschikt of de tekst gaat inhoudelijk zo diep dat hij eigenlijk niet meer begrijpt wat hij leest.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_175043614
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 13:56 schreef laziness het volgende:
Heb jij dan niet deepfreeze dat de inhoud van boeken dan niet meer gericht is op een jongetje van zes? De mijne kan ook zo hoog wel lezen maar sociaal emotioneel is hij wel echt nog zes jaar en ik vind echt niet alles geschikt of de tekst gaat inhoudelijk zo diep dat hij eigenlijk niet meer begrijpt wat hij leest.
Nee, eigenlijk gaat dat wel prima, hij kijkt toch ook al met grote broer(10) mee op de ipad of tv, dus hij is wel wat gewend, ook al moet hij nog 6 worden.. Het is toch wel even goed kijken naar de onderwerpen, dat het niet te eng wordt, maar dat valt in de bieb op de A-plank wel mee. Hij heeft wat paul van loon boeken gelezen (oa. dolfje en weg met de krokodil). En dat begrijpt hij goed genoeg om een boekbespreking over te houden. Ik vraag hem ook regelmatig waar het verhaal over gaat, dan kan hij dat ook wel vertellen.
Als hij een boek niet leuk vindt, dan legt hij het echt wel weg. Gebeurd ook wel eens als ik alleen naar de bieb ben geweest en maar wat van de A-plank heb getrokken..

Edit: op school zijn de boeken schattiger dan ik thuis heb/leen voor de jongens. Dus daar loopt het sowieso wel los..

[ Bericht 4% gewijzigd door Deepfreeze op 13-11-2017 15:30:42 ]
pi_175048814
DF, zwijsen heeft een serie: Bolleboos
voor van die snelle lezers.
Onze oudste las ook zo vlot, die las ook veel van die informatie boekjes. Ze leest trouwens nog steeds veel.
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 13 november 2017 @ 19:12:03 #249
11682 Moonah
Jolie femme
pi_175049527
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 18:36 schreef Nijna het volgende:
DF, zwijsen heeft een serie: Bolleboos
voor van die snelle lezers.
Onze oudste las ook zo vlot, die las ook veel van die informatie boekjes. Ze leest trouwens nog steeds veel.
Precies!
Bolleboos is hoger technisch niveau, maar qua beleving voor jongere kinderen.
Zoeklicht juist andersom:voor technisch zwakkere lezers, maar sociaal emotioneel wat ouder.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 13 november 2017 @ 19:15:37 #250
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_175049591
Zojuist het kwartier gesprek gehad op school (nog een jaar groep 2 trouwens) en ik heb er een beetje een rottig gevoel aan over gehouden. Tuurlijk is ze een leuk en enthousiast kind (ze zullen nooit zeggen dat het een rotkind is toch? ;) ). Maar de juf zei dat ze, ook al mag ze dat niet zeggen zei ze nog, een vermoeden heeft voor dyslexie. En nee, dat zou heus niet erg zijn, laat dat duidelijk zijn. Maar gebaseerd op onder andere het feit dat ze op haar leeftijd (24/10 6 geworden), de dag van de week niet zou kunnen benoemen? Wat ze overigens prima kan, vandaag toevallig nog. Daarnaast lees ze boekjes met mij en kan ze prima de letters lezen en daar het woord van maken? Behalve de d en b die blijven wat lastig. Ik heb het idee dat ze op school niet laat zien wat ze eigenlijk allemaal kan? Ze vraagt ook nog steeds veel aan de juf, als ze er niet uitkomt. Dat deed ze vorig jaar ook (en ook oa een reden dat ze nog een jaar groep 2 doet) Op de BSO zeiden ze dat ook, maar daar zien ze dit jaar juist weer verbetering.
/einde dagboek en blegh gevoel post.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 13 november 2017 @ 19:18:09 #251
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_175049654
Lekker voorbarig van de juf om dat in groep 2 te benoemen.
  maandag 13 november 2017 @ 19:19:21 #252
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_175049682
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 19:18 schreef amaranta het volgende:
Lekker voorbarig van de juf om dat in groep 2 te benoemen.
Dat zei ze ook, dat ze dat eigenlijk ook niet mocht. Zeg het dan lekker niet. Daarom dat blegh gevoel van mij. En daarnaast dat ik dat idee helemaal niet heb?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 13 november 2017 @ 19:21:00 #253
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_175049727
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 19:19 schreef Susie het volgende:

[..]

Dat zei ze ook, dat ze dat eigenlijk ook niet mocht. Zeg het dan lekker niet. Daarom dat blegh gevoel van mij. En daarnaast dat ik dat idee helemaal niet heb?
Veel kinderen hebben tot eind gr4 nodig om het hele leren lezen proces te doorlopen.
  maandag 13 november 2017 @ 19:35:19 #254
11682 Moonah
Jolie femme
pi_175050171
Dagen van de week en kleuren niet kennen, komt vaak voor bij dyslectische kinderen. Maar dat mag de juf niet omdraaien....

Susie, als je echt een rotgevoel hebt, vraag dan een vervolgafspraak. Dat is niet gek.

Is de juf nog onervaren?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 13 november 2017 @ 19:36:01 #255
11682 Moonah
Jolie femme
pi_175050192
Plus dat wat collega A hierboven zegt.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 13 november 2017 @ 19:38:21 #256
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_175050248
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 18:36 schreef Nijna het volgende:
DF, zwijsen heeft een serie: Bolleboos
voor van die snelle lezers.
Onze oudste las ook zo vlot, die las ook veel van die informatie boekjes. Ze leest trouwens nog steeds veel.
Goede tip! Dat is precies wat ik zoek voor mijn O 😉
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 13 november 2017 @ 19:43:03 #257
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_175050379
De juf zit al zo'n 18 jaar in het vak ofzo. Ze is ook nog Dalton coordinator. Wat ik zei, ze zei al dat ze eigenlijk niet mocht benoemen nog.
Dit zijn van die dingen die dan in mijn hoofd blijven hangen. Net (uiteraard) al even gegoogeld en ik herken helemaal niets in Anouk wat dat betreft, behalve de b en d. En kleuren kan ze al benoemen vanaf dat ze 3 was ofzo.
Ja, zal toch een vervolg gesprek gaan aanvragen.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 13 november 2017 @ 19:52:21 #258
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_175050625
Maar een vermoeden wil toch niet meer zeggen dan ‘ik zal er de komende tijd extra op letten of her waar is’ . Zo ja, top van het vroege signaleren, zo nee, goed dat ze het in de gaten hebben gehouden.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  maandag 13 november 2017 @ 20:03:45 #259
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_175050943
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:52 schreef AwayTL het volgende:
Maar een vermoeden wil toch niet meer zeggen dan ‘ik zal er de komende tijd extra op letten of her waar is’ . Zo ja, top van het vroege signaleren, zo nee, goed dat ze het in de gaten hebben gehouden.
Dat kan inderdaad. Dat is een goede om toch nog even te informeren bij haar. Soms is een kwartier gewoon niet lang genoeg.
Edit; neemt niet weg dat ik haar signaal (het benoemen van de dagen) niet herken.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_175051345
Ik zou me dr echt bar weinig van aantrekken, jij kent je kind gewoon beter. Ze verzinnen van alles, overal een stempel op. Ipv naar de kwaliteiten te kijken van een kind zoeken ze alleen maar het negatieve op.

Ben 8 jaar scoutingleiding geweest en naar ons werd alles gestuurd waar ze op school/huisartsen geen raad mee wisten. Ja stuur maar naar scouting, prima. Hoop trieste in zichzelf terug getrokken kinderen die bij ons helemaal opfleurden, gewoon omdat ze niet lekker in hun vel zaten omdat er altijd wel wat was en vaak niks positiefs.
  maandag 13 november 2017 @ 20:42:10 #261
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_175052166
En dat kan ik dus moeilijk, er niets van aantrekken.
Overigens zijn er zeker ook positieve punten hoor, het is niet zo dat dit alleen besproken is. Naar mijn idee juist te kort, aangezien ik nu nog vragen heb.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 13 november 2017 @ 23:32:40 #262
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_175057877
Susie, ik kan begrijpen dat dat even rauw op je dak viel. Als je nog vragen hebt zou ik zeker nogmaals een gesprek aanvragen met de juf, anders blijf je met de vragen zitten.
zegt een moeder die vandaag van de PSZ leidster te horen kreeg dat haar bijna 3 jarige 'wel veel autistische trekjes heeft :') '.
pi_175061323
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 13:56 schreef laziness het volgende:
Heb jij dan niet deepfreeze dat de inhoud van boeken dan niet meer gericht is op een jongetje van zes? De mijne kan ook zo hoog wel lezen maar sociaal emotioneel is hij wel echt nog zes jaar en ik vind echt niet alles geschikt of de tekst gaat inhoudelijk zo diep dat hij eigenlijk niet meer begrijpt wat hij leest.
Heeft O de boomhut serie al gelezen? Is A en B in de bieb maar erg leuk!
S leest ook eind 6 en het is altijd een dikke zoektocht.
*poef* nu is het weg
  dinsdag 14 november 2017 @ 12:19:06 #264
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_175063828
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 23:32 schreef NotTheSame het volgende:
Susie, ik kan begrijpen dat dat even rauw op je dak viel. Als je nog vragen hebt zou ik zeker nogmaals een gesprek aanvragen met de juf, anders blijf je met de vragen zitten.
zegt een moeder die vandaag van de PSZ leidster te horen kreeg dat haar bijna 3 jarige 'wel veel autistische trekjes heeft :') '.
Noh, da's ook een lekkere opmerking dan?
Anouk kwam vanmorgen naar mij toe met een ketting die stuk was of ik die woensdag even wilde maken. Ik vroeg haar wanneer dat was en dat was volgens haar dus morgen. En ze kon mij vertellen dat het vandaag dinsdag was en over 4 nachtjes zaterdag, want dan komt Sinterklaas.
Ik ga het dus van mij afzetten, merendeels.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  dinsdag 14 november 2017 @ 12:37:03 #265
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_175064104
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 09:42 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Heeft O de boomhut serie al gelezen? Is A en B in de bieb maar erg leuk!
S leest ook eind 6 en het is altijd een dikke zoektocht.
Daar zit best veel geschiedenis en zelfverzonnen woorden in. En grammaticale grapjes en trucjes. Ik vind het qua inhoud best diep voor een zesjarige. De boomhut is precies een voorbeeld waarvan ik me afvraag of de essentie echt begrepen wordt.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_175064355
Susie, er wordt zoveel gezegd, soms in veel te weinig woorden omdat er geen tijd is. Als ik me er niet in herken, dan probeer ik altijd om extra uitleg te vragen. Soms zit er iets anders achter. Misschien had juf meer verwacht, of laat ze niet alles aan juf zien wat ze thuis wel doet. Voor groep 2 zit ze ruim op schema, dus ik zou me er ook niet teveel van aantrekken..

Als ik elke opmerking over de oudste mee had genomen had hij al 10+ stempeltjes gehad. Maar ondertussen is hij lekker zichzelf en heeft hij alleen wat trekjes hier en daar. Hij is blij, hij draait lekker op school, dus ik vind het wel prima ;)

quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 18:36 schreef Nijna het volgende:
DF, zwijsen heeft een serie: Bolleboos
voor van die snelle lezers.
Onze oudste las ook zo vlot, die las ook veel van die informatie boekjes. Ze leest trouwens nog steeds veel.
Bedankt voor de tip! Ik ga even kijken of ze die serie op school ook hebben. Anders ga ik ze in de bieb lenen.
(Bij de oudste had ik een serie boeken met makkelijke tekst lezen geleend in de bieb, en daarna moest hij die serie op school nog lezen ook nog lezen voor een afstreeplijst. Dat was wat saai).
  dinsdag 14 november 2017 @ 13:11:32 #267
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_175064535
Dank je DF.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_175065314
Susie, ik zou me als ouder in jouw geval meer willen richten op het vergroten van de zelfstandigheid en het durven vertrouwen op het eigen kunnen. Hoe kijkt de leerkracht daar tegenaan en kan ze aansluiten bij wat Anouk nodig heeft om te leren?

Ik probeer in die 10 minuten de verbinding te maken tussen wat er op school gebeurt en hoe ik mijn kind in de thuissituatie ken en te bekijken wat discrepanties betekenen. Persoonlijk vind ik dat (in ieder geval op deze leeftijd) interessanter dan technisch kijken naar welke letters wel en niet bijvoorbeeld.

En ter vergelijking: mijnes begint ook pas net grip op de dagen van de week te krijgen en is nog echt ver weg van leren lezen. Hij vindt letters maar moeilijk en dus eng en het gaat langzaam. Toch zat hij daarmee vorig jaar op de cito van groep 2 prima gemiddeld.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 14 november 2017 @ 20:17:37 #269
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_175073755
Dank voor je input Clubsoda, ik ga het meenemen. Morgenmiddag hebben ze ook nog kwartiergesprekken, ik ga vragen of ze nog een plekje hebben.
Anouk zat qua taal vorig jaar ook op gemiddeld, maar ook toen kon ze al de letters. En nu kan ze woordjes lezen (ze is bezig met 2de deel van "lezen is leuk" en dat gaat erg goed). Bij haar is het ook een kwestie van concentratie en dat herken ik van mijn rapporten van de basisschool (die heb ik allemaal nog :D ), het was een terugkerend item ;)
Maar goed, ik neem je punten mee en hoop dat er een plekje is morgen.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  vrijdag 17 november 2017 @ 09:01:57 #270
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_175126835
Heb je nog vervolg gesprek gehad Susie?
  vrijdag 17 november 2017 @ 19:18:31 #271
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_175137638
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 09:01 schreef amaranta het volgende:
Heb je nog vervolg gesprek gehad Susie?
Ja. Afgelopen woensdag middag. Ik heb laten weten dat ik het nogal een "bom" vond die er gedropt werd en dat ik mij er helemaal niet ik kon vinden. Aangegeven dat de kenmerken die ik op internet kon vinden, niet van toepassing vind op Anouk. Zij gaven aan dat ze wat signalen zagen en ook wel twijfelden om het te melden. Ik heb maar gezegd dat ze dat beter niet hadden kunnen doen. Wat zij nu ermee gaan doen, weet ik niet eigenlijk. Ze zouden wel aan de slag gaan met haar zelfstandigheid (en ik ook) en ze krijgt sowieso moeilijkere taken.
Heb er in ieder geval een goed gevoel over, mijn hart kunnen luchten en dat is prettig voor mij ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  vrijdag 17 november 2017 @ 19:20:56 #272
11682 Moonah
Jolie femme
pi_175137680
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 19:18 schreef Susie het volgende:

Heb er in ieder geval een goed gevoel over, mijn hart kunnen luchten en dat is prettig voor mij ;)
Goed zo!
Plus feed back en food for thought voor de juf.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_175170810
Susie, fijn dat je nog met de juf hebt gesproken. Hier twijfelt een juf ook weleens, maar dat brengen ze dan wel anders "merk je thuis ook dat...." of "herken je ook dat hij... ". Dat is handiger dan op deze manier. Het idee is hetzelfde, maar dan kun je in het gesprek nog overleggen ipv achteraf bijkomen van de bom ;)
  zondag 19 november 2017 @ 14:25:45 #274
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_175171149
Inderdaad DF, het had zeker anders gekund.

Sinterklaastijd! Ik geniet ervan. Het leeft zoveel meer bij Anouk dan vorig jaar. Journaal volgen enzo. Vannacht werd ik alleen om 4.15 wakker van een "Dank u wel Sinterklaas". Was ze al naar beneden. Cadeau nog niet open gemaakt en evengoed dank u wel zeggen O+ Maar snel cadeau open gemaakt en weer even naar bed, dit soort tijden zijn mij even te vroeg ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_175177359
Wat ontzettend vroeg oO/
Hier was Chris om half 8 beneden en heeft gewacht met zijn cadeautje tot Daan iets na 8-en ook uit bed kwam rollen. Die schuiven in het weekend makkelijk een stukje op qua slaaptijden.
Daan geloofd ook nog, dus hij had gisteren een briefje in de schoen gestopt. Daarin vroeg hij sint om de sint-kalender in te vullen. En dan vanochtend heerlijk verbaasd dat Piet dat echt had gedaan. Zo heerlijk dat koppie..
Chris geloofde in groep 3 al niet meer, dus daar hebben we het briefjes schrijven nooit gehad in combi met het geloven. Dat geeft ook wel weer extra charme..
pi_175178449
Ik geniet ook van de Sinterklaastijd. Gisteren naar de intocht gegaan. Was erg gezellig O+
pi_175219755
Even een vraagje namens mijn moeder:
Ze is op zoek naar leesboeken voor mijn neefje van bijna 9. Hij leest niet graag, maar wel tractorboeken. En mijn ouders wonen op een boerderij, dus dan is en tractor/boerderij boek toch wel interessant.. Hij zit op avi E4/M5 denk ik. Nu heb ik "een eigen tractor voor Thijs" gevonden, maar dat is toch net iets te hoog gegrepen denk ik.. Hebben jullie nog ideeen?
  dinsdag 21 november 2017 @ 20:02:33 #278
11682 Moonah
Jolie femme
pi_175224380
Gewoon een leuk boek voor kinderen over tractoren, los van avi-indeling. E4/m5 houdt in dat de basis wordt beheerst. Zeker als hij niet graag leest lekker een boek dat hem wél kan boeien.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 21 november 2017 @ 20:14:00 #279
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_175224633
En bedenk dat voorlezen ook nog een optie is.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_175224682
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 20:02 schreef Moonah het volgende:
Gewoon een leuk boek voor kinderen over tractoren, los van avi-indeling. E4/m5 houdt in dat de basis wordt beheerst. Zeker als hij niet graag leest lekker een boek dat hem wél kan boeien.
klopt, ik bestel dat boek sowieso wel, maar dacht, vraag hier eens of iemand nog iets weet met net een lager niveau..

Als zijn moeder meeleest voor wat lastige woorden, dan lukt het misschien wel..
  woensdag 6 december 2017 @ 22:22:25 #281
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_175538632
Zo, we mogen de TT wel aanpassen naar 'richting kerstvakantie' :o
Maar wie weet posten we hem vanavond nog wel vol.

Mijn jongste kwam vanavond bij me dat hij een beetje vast liep met een verslag dat hij voor Duits moest maken. Dus ik vroeg waar het over ging.

"Ja, het moest gaan over wat je later wil worden. Dus ik heb slangenbezweerder gekozen, maar het is best moeilijk om daar veel over te vinden."

Hij had toch nog aardig wat gevonden, moet ik zeggen. Ik weet nu veel meer over slangen bezweren dan ik ooit heb geweten. We weten nu ook dat er geen opleiding tot slangenbezweerder is en dat je dat ook niet moet willen worden, aangezien het pure dierenmishandeling is.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 6 december 2017 @ 22:50:22 #282
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_175539417
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 22:22 schreef livelink het volgende:
Zo, we mogen de TT wel aanpassen naar 'richting kerstvakantie' :o
Maar wie weet posten we hem vanavond nog wel vol.

Mijn jongste kwam vanavond bij me dat hij een beetje vast liep met een verslag dat hij voor Duits moest maken. Dus ik vroeg waar het over ging.

"Ja, het moest gaan over wat je later wil worden. Dus ik heb slangenbezweerder gekozen, maar het is best moeilijk om daar veel over te vinden."

Hij had toch nog aardig wat gevonden, moet ik zeggen. Ik weet nu veel meer over slangen bezweren dan ik ooit heb geweten. We weten nu ook dat er geen opleiding tot slangenbezweerder is en dat je dat ook niet moet willen worden, aangezien het pure dierenmishandeling is.
Wat grappig, dat heb ik ook een tijdje willen worden.
pi_175539727
In elk geval origineel Livelink :D
Mijn oudste roept al ruim een half jaar dat hij begrafenisondernemer wil worden. Staat ook zo gezellig in vriendenboekjes en zo :')
  woensdag 6 december 2017 @ 23:45:27 #284
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175540790
quote:
2s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:03 schreef Kyara het volgende:
In elk geval origineel Livelink :D
Mijn oudste roept al ruim een half jaar dat hij begrafenisondernemer wil worden. Staat ook zo gezellig in vriendenboekjes en zo :')
:D
De mijne wordt paleontoloog en gaat bij Naturalis werken.
Samen met zijn beste vriend.

Hoewel hij vanavond voor het eerst twijfelde, hij houdt namelijk van Ikea, en toen ik zei dat hij daar over 10 jaar naast school misschien wel kan gaan werken, liet hij ineens vallen dat hij nog niet zeker weet of hij wel bij Naturalis gaat werken, we waren in shock :'(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 7 december 2017 @ 00:26:57 #285
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_175541501
quote:
2s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:03 schreef Kyara het volgende:
In elk geval origineel Livelink :D
Mijn oudste roept al ruim een half jaar dat hij begrafenisondernemer wil worden. Staat ook zo gezellig in vriendenboekjes en zo :')
:D
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 7 december 2017 @ 00:28:01 #286
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_175541527
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

:D
De mijne wordt paleontoloog en gaat bij Naturalis werken.
Samen met zijn beste vriend.

Hoewel hij vanavond voor het eerst twijfelde, hij houdt namelijk van Ikea, en toen ik zei dat hij daar over 10 jaar naast school misschien wel kan gaan werken, liet hij ineens vallen dat hij nog niet zeker weet of hij wel bij Naturalis gaat werken, we waren in shock :'(
Je kan er maar niet vroeg genoeg over nadenken ;)
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 7 december 2017 @ 00:28:32 #287
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_175541536
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 22:50 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wat grappig, dat heb ik ook een tijdje willen worden.
Waar is het fout goed gegaan?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_175543379
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:28 schreef livelink het volgende:

[..]

Waar is het fout goed gegaan?
Geen idee. Ik hou niet eens van slangen. (ik hou uberhaubt niet van dieren)
  donderdag 7 december 2017 @ 08:26:50 #289
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_175543600
quote:
2s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:03 schreef Kyara het volgende:
In elk geval origineel Livelink :D
Mijn oudste roept al ruim een half jaar dat hij begrafenisondernemer wil worden. Staat ook zo gezellig in vriendenboekjes en zo :')
:D

En de ikeafanaat O+ . Heeft hij al een specialisme gekozen? :D
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_175544354
Wat een bijzondere beroepskeuzes :D
Hier blijft het bij brandweer/politie/computermeneer (net als papa). En voor mijn motorisch onhandige oudste is gymleraar nog wel een interessante optie :P

Net mailtje van school binnen. Dinsdag weer een dagje vrij. Gelukkig vorige week al een aankondiging, maar nu definitief. Wordt een rommelig maandje zo.
  donderdag 7 december 2017 @ 09:24:38 #291
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175544366
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 08:26 schreef AwayTL het volgende:

[..]

:D

En de ikeafanaat O+ . Heeft hij al een specialisme gekozen? :D
Nee, maar toevallig vroeg ik vorige week iets aan een medewerker, waar een andere medewerker bij stond, en toen zei ik iets tegen Soneal waarbij ik zijn naam noemde, en toen bleek die ene medewerker ook zo te heten (de badge met zijn naam helemaal niet gezien :@ ) enfin, hij kreeg de badge van die medewerker met zijn naam erop en liep in de parkeergarage nog te huppelen terwijl hij "Ik werk bij Ikea" uitriep, en dat hij die toch echt wel op moet spelden als we naar Ikea gaan :')

Maar hij heeft de Ikeagids als leesvoer naast zijn bed liggen, ik vermoed dat hij het hele assortiment over een tijdje kent :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175545419
Schattig Leandra.
Onze zoon heeft maanden lang met het Nutella receptenboek in zijn bed geslapen.
pi_175545542
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 09:24 schreef Leandra het volgende:
Maar hij heeft de Ikeagids als leesvoer naast zijn bed liggen, ik vermoed dat hij het hele assortiment over een tijdje kent :D
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:26 schreef amaranta het volgende:
Schattig Leandra.
Onze zoon heeft maanden lang met het Nutella receptenboek in zijn bed geslapen.
Aaah wat schattig! :D
  donderdag 7 december 2017 @ 11:59:41 #294
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175547402
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:26 schreef amaranta het volgende:
Schattig Leandra.
Onze zoon heeft maanden lang met het Nutella receptenboek in zijn bed geslapen.
Oh, dat is ook een geweldige :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175547733
Wat een bijzondere en leuke beroepen kiezen jullie kindjes O+

Hier wil ze prinses worden. En mama
pi_175547869
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 11:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, dat is ook een geweldige :D
Wij moesten ook elke avond een recept voorlezen, voor de “dirigenten” (ingrediënten)
pi_175568423
Hiep hiep hoera! Tyler is 9 jaar.
En Kim is eergisteren alweer 12 geworden!

Kim wil iets in de schoonmaak gaan doen en mensen helpen. En Tyler wil automonteur worden.
pi_175570252
Gefeliciteerd Ingrid
pi_175570478
Gefeliciteerd Ingrid!
En praktische toekomstplannen, mooi!
pi_175571341
Gefeliciteerd Ingrid
  vrijdag 8 december 2017 @ 17:12:41 #301
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_175578248
Gefeliciteerd Ingrid
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')