Eens. Crosspost:quote:Op woensdag 27 september 2017 21:56 schreef Tem het volgende:
Vond het allemaal nog niet echt overtuigend in Zembla.
quote:Op woensdag 27 september 2017 22:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Veel rook, wellicht verborgen vuur.
Nog niet gevonden iig, of te bewijzen dat het vuur daadwerkelijk bestaat.
Zembla was -ondanks de extra rook vd rechtszaak- idd veel "het heeft alle schijn van, maar vooralsnog is er niks te bewijzen".
Hopelijk heeft Mueller toegang tot meer bronnen (digitaal, papier, mensen).
In principe heeft hij iig veel meer (dwang)middelen ivm officieel onderzoek.
Waarom denk je dat en is dat bij Bestuurskunde op de universiteit anders? Dacht dat Bestuurskundigen sowieso vaak bij de overheid gaan werken en dat willen. Wil me goed inlezen voor ik een beslissing neem dus alle feedback is welkom.quote:Op woensdag 27 september 2017 22:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lijkt me niet echt dat er veel bedrijven op iemand met HBO bestuurskunde zitten te wachten. Misschien iets voor bij de overheid?
Kan me ook niet echt voorstellen dat het een studie (ehh, opleiding) is waar je hart sneller van gaat kloppen, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
TT slaat wel op jezelfquote:
Over het algemeen zou ik hbo-studies vermijden die een redelijk vergelijkbaar alternatief op de universiteit hebben. Je moet toch grotendeels voor dezelfde banen aanschuiven.quote:Op woensdag 27 september 2017 22:48 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Waarom denk je dat en is dat bij Bestuurskunde op de universiteit anders? Dacht dat Bestuurskundigen sowieso vaak bij de overheid gaan werken en dat willen. Wil me goed inlezen voor ik een beslissing neem dus alle feedback is welkom.
Je bent geïnteresseerd in maatschappelijke vraagstukken neem ik aan dus ben wel benieuwd waarom de inhoud je niet aanspreekt.
Heb jij de betjes die je al gedaan hebt waar niks uitkwam ervan afgetrokken?quote:Op woensdag 27 september 2017 22:49 schreef skysherrif het volgende:
Lekker mensen!
Chelsea scoort in laatste minuut en daardoor win ik met 3 euro inleg 90 euro, plus 30 euro winst op een 30 euro betje op psg. 120 euro winst vanavond
Voor vanavond wel jaquote:Op woensdag 27 september 2017 22:54 schreef john2406 het volgende:
[..]
Heb jij de betjes die je al gedaan hebt waar niks uitkwam ervan afgetrokken?
Wel als je 19 bent, kom op zeg.quote:Op woensdag 27 september 2017 22:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
TT slaat wel op jezelf![]()
Hoop overigens dat jij nooit een burn out of bijv een depressie meemaakt. Zijn geen pretje en geen verzonnen ziekten.![]()
/serieus modus uit
Ik zie het geld dat ik op een wed acc heb staan eigenlijk al als verloren. Dus zodoende is natuurlijk wel de gezonde spanning er of je wint of niet, maar ook niet meer dan dat.quote:
Okay, jij denkt niet erover na wat je anders met het geld had kunnen doen, goede instelling hoor!quote:Op woensdag 27 september 2017 22:56 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik zie het geld dat ik op een wed acc heb staan eigenlijk al als verloren. Dus zodoende is natuurlijk wel de gezonde spanning er of je wint of niet, maar ook niet meer dan dat.
Tsja eh, ik ben sowieso niet van die politiek correcte, softe, diagnose voor alles generatie.quote:Op woensdag 27 september 2017 22:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wel als je 19 bent, kom op zeg.
Ik schep er plezier in het te vergokkenquote:Op woensdag 27 september 2017 22:57 schreef john2406 het volgende:
[..]
Okay, jij denkt niet erover na wat je anders met het geld had kunnen doen, goede instelling hoor!
Iig zou ik een HBO-opleiding kiezen waarna je echt iets kunt, hbo informatica is bijv ook prima.quote:Op woensdag 27 september 2017 22:53 schreef skysherrif het volgende:
HBO zou ik vooral hotelschool aanraden, maar dat moet je maar net liggen natuurlijk, zelf nog wel overwogen
Ik heb plezier erin als ik het vervreten doe.quote:Op woensdag 27 september 2017 22:58 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik schep er plezier in het te vergokken
Waarom niet als je 19 bent? Ligt er maar aan wat je doet. Als je je als 19-jarige het schompes werkt, amper vrij tijd hebt en geen vakanties neemt. Als je ver over je grenzen gaat. Dan kan het gewoon.quote:Op woensdag 27 september 2017 22:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hotelschool ook wel ja, alhoewel dat eigenlijk tussen hbo en uni inzweeft.quote:Op woensdag 27 september 2017 22:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Iig zou ik een HBO-opleiding kiezen waarna je echt iets kunt, hbo informatica is bijv ook prima.
Beide moeten je liggen.quote:Op woensdag 27 september 2017 22:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Iig zou ik een HBO-opleiding kiezen waarna je echt iets kunt, hbo informatica is bijv ook prima.
Het ding is een beetje dat ik niet zo goed weet wat het alternatief is, heb te lang opleidingen gedaan die ik niet interessant of te moeilijk vond dus wil nu iets realistischer zijn.quote:Op woensdag 27 september 2017 22:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Over het algemeen zou ik hbo-studies vermijden die een redelijk vergelijkbaar alternatief op de universiteit hebben. Je moet toch grotendeels voor dezelfde banen aanschuiven.
Ben bijna 23.quote:Op woensdag 27 september 2017 22:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kloothommel, als je ipv extreem kapitalistisch te denken eens ging denken aan een studie die ligt of die je leuk lijktquote:Op woensdag 27 september 2017 23:01 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Het ding is een beetje dat ik niet zo goed weet wat het alternatief is, heb te lang opleidingen gedaan die ik niet interessant of te moeilijk vond dus wil nu iets realistischer zijn.
Komen universitair geschoolde Bestuurskundigen goed aan een baan? Er is de optie om na een hbo bachelor door te stromen naar een master op de universiteit zonder pre-master als je aan de Haagse Hogeschool studeert en op die hogeschool werk je 4 dagen in de week vanaf het derde jaar waardoor je al wat werkervaring hebt.
True.. maar er zijn er wel meer waar je echt gewilde vaardigheden leert.quote:
Moet je maar net kunnen. Heb je mijn reactie op je andere post gelezen overigens?quote:Op woensdag 27 september 2017 22:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Extreem kapitalistisch denken is toch ook goed? Als dat hem motivatie geeft, prima.quote:Op woensdag 27 september 2017 23:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kloothommel, als je ipv extreem kapitalistisch te denken eens ging denken aan een studie die ligt of die je leuk lijkt![]()
Dit gesprek heb je hier echt al tien keer gehad. Je kiest steeds iets op basis van argumenten over baankansen en startsalarissen. Vervolgens blijk je het niet te kunnen of saai te vinden en dan kies je een andere richting waar je niets mee hebt en wat ongetwijfeld saai is.quote:Op woensdag 27 september 2017 23:01 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Het ding is een beetje dat ik niet zo goed weet wat het alternatief is, heb te lang opleidingen gedaan die ik niet interessant of te moeilijk vond dus wil nu iets realistischer zijn.
Komen universitair geschoolde Bestuurskundigen goed aan een baan? Er is de optie om na een hbo bachelor door te stromen naar een master op de universiteit zonder pre-master als je aan de Haagse Hogeschool studeert en op die hogeschool werk je 4 dagen in de week vanaf het derde jaar waardoor je al wat werkervaring hebt.
Yup, vandaar mijn nadruk op vaardigheden. HBO als pseudo-WO lijkt me lastiger voor je carrière.quote:Op woensdag 27 september 2017 23:03 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Moet je maar net kunnen. Heb je mijn reactie op je andere post gelezen overigens?
En ditquote:Op woensdag 27 september 2017 23:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
En als je een bijdroeg ah topic ipv ons (of beter: de vaste gasten) alleen maar vragen te stellen over hoe je jow toekomst het best kan inrichten om zo veel mogelijk geld binnen te harken...
Ik ben geen makelaar he?quote:Op woensdag 27 september 2017 23:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Extreem kapitalistisch denken is toch ook goed? Als dat hem motivatie geeft, prima.
Er heeft wel een verandering plaatsgevonden wat dat betreft, die mentaliteit is de reden dat ik me nu zo voel en ik heb nu gevolgen ondervonden van die mentaliteit en dat andere dingen van veel groter belang zijn.quote:Op woensdag 27 september 2017 22:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom niet als je 19 bent? Ligt er maar aan wat je doet. Als je je als 19-jarige het schompes werkt, amper vrij tijd hebt en geen vakanties neemt. Als je ver over je grenzen gaat. Dan kan het gewoon.
By the way: ik ben geen fan van betreffende user gezien zijn extreem kapitalistische insteek en alleen maar vragen daarover (waarin te investeren ter maximale profit, studie ter maximale bevordering inkomen etc).
Maar het kan op zich wel.
Als het echte bedragen gaan worden gaat of opent die toch een brievenbusfirma Nederland loopt er toch mee voorop?quote:Op woensdag 27 september 2017 23:07 schreef GSbrder het volgende:
Zoveel mogelijk geld binnen harken is ook in ons belang. Denk aan alle inkomstenbelasting die hij gaat betalen waar we leuke collectieve voorzieninkjes van kunnen betalen.
Huh, doe dat toch juist nu? Geef aan dat ik veel te lang opleidingen heb gedaan vanwege dat soort redenen die ik niet interessant vind en dat ik daardoor overweeg om hbo Bestuurskunde te gaan doen.quote:Op woensdag 27 september 2017 23:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kloothommel, als je ipv extreem kapitalistisch te denken eens ging denken aan een studie die ligt of die je leuk lijkt![]()
Geld maakt niet gelukkig. En goed zijn (of nog erger: slecht) zijn in iets waar je niks mee hebt maakt je echt niet gelukkiger...quote:Op woensdag 27 september 2017 23:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
True.. maar er zijn er wel meer waar je echt gewilde vaardigheden leert.
Nog steeds om het geldquote:Op woensdag 27 september 2017 23:09 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Huh, doe dat toch juist nu? Geef aan dat ik veel te lang opleidingen heb gedaan vanwege dat soort redenen die ik niet interessant vind en dat ik daardoor overweeg om hbo Bestuurskunde te gaan doen.
Allemaal millenials die heel hun jeugd medailles hebben gekregen voor het meedoen en het aantal goed op toetsen hebben teruggekregen ipv. het aantal fout.quote:Op woensdag 27 september 2017 22:58 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Tsja eh, ik ben sowieso niet van die politiek correcte, softe, diagnose voor alles generatie.
Maar als je in die hoek kijkt, zie je wel de laatste tijd voor dat depressies onder studenten/jongeren echt sky high is. Dat is natuurlijk niet alleen zo door studie, maar ook aan allerlei andere (veelal sociale) verwachtingen waar men aan moet voldoen. Zeker omdat een burnout/depresse onder jongeren een taboe is maakt het dat alleen maar moeilijker.
Als ik dan toch ongelukkig ben dan liever met geld!quote:Op woensdag 27 september 2017 23:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Geld maakt niet gelukkig. En goed zijn (of nog erger: slecht) zijn in iets waar je niks mee hebt maakt je echt niet gelukkiger...
Mig? Toe maar..quote:Op woensdag 27 september 2017 23:10 schreef 99.999 het volgende:
Zo, preventief een Mig geëlektrocuteerd. Ik kan veilig slapen
Een Mig, knap werk.quote:Op woensdag 27 september 2017 23:10 schreef 99.999 het volgende:
Zo, preventief een Mig geëlektrocuteerd. Ik kan veilig slapen
Daarom: kies een opleiding die je leuk vindt en waarna je wat kunt.quote:Op woensdag 27 september 2017 23:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Geld maakt niet gelukkig. En goed zijn (of nog erger: slecht) zijn in iets waar je niks mee hebt maakt je echt niet gelukkiger...
Ik liever gelukkig zonder johnjohn... Maar dat is ieders eigen keuze idd..quote:Op woensdag 27 september 2017 23:11 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als ik dan toch ongelukkig ben dan liever met geld!
Dat zei (schreef) ik dan ookquote:Op woensdag 27 september 2017 23:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daarom: kies een opleiding die je leuk vindt en waarna je wat kunt.
He geld maakt niet gelukkig schrijf jij toch, hoe gelukkig ben jij zonder geld dan?quote:Op woensdag 27 september 2017 23:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik liever gelukkig zonder johnjohn... Maar dat is ieders eigen keuze idd..
Maar daar ging het niet over
Ouwe lulquote:Op woensdag 27 september 2017 23:11 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Allemaal millenials die heel hun jeugd medailles hebben gekregen voor het meedoen en het aantal goed op toetsen hebben teruggekregen ipv. het aantal fout.
... En dan moeten ze opeens echt presteren. Stelletje watjes.
Heb in het verleden inderdaad beslissingen genomen obv dat soort dingen maar doe dat nu toch juist niet? Heb het nog niet over geld gehad. Wel over baankansen inderdaad maar een baan hebben is vanwege allerlei redenen toch heel fijn?quote:Op woensdag 27 september 2017 23:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit gesprek heb je hier echt al tien keer gehad. Je kiest steeds iets op basis van argumenten over baankansen en startsalarissen. Vervolgens blijk je het niet te kunnen of saai te vinden en dan kies je een andere richting waar je niets mee hebt en wat ongetwijfeld saai is.
Denk na over wat je zelf wil doen, wat je leuk vindt, wat jou motiveert als er iets anders in je hoofd omgaat dan dollartekens. Zoek er daarna een studie of opleiding bij, niet andersom.
Jij krijgt medaille voor het simplificeren van een wezenlijk probleem.quote:Op woensdag 27 september 2017 23:11 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Allemaal millenials die heel hun jeugd medailles hebben gekregen voor het meedoen en het aantal goed op toetsen hebben teruggekregen ipv. het aantal fout.
Sorry maar heb vandaag meerdere malen dingen gepost die daar niets mee van doen hebben, bied wel mijn excuses aan voor mijn gedrag in het verleden waarbij dat inderdaad wel het geval was.quote:Op woensdag 27 september 2017 23:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik ben geen makelaar he?![]()
Wij/jullie zijn de vraagbaak/het opiniepanel op weg naar grote rijkdom voor hem.
Verder 0 bijdrage. Triest.
Juistumquote:Op woensdag 27 september 2017 23:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit gesprek heb je hier echt al tien keer gehad. Je kiest steeds iets op basis van argumenten over baankansen en startsalarissen. Vervolgens blijk je het niet te kunnen of saai te vinden en dan kies je een andere richting waar je niets mee hebt en wat ongetwijfeld saai is.
Denk na over wat je zelf wil doen, wat je leuk vindt, wat jou motiveert als er iets anders in je hoofd omgaat dan dollartekens. Zoek er daarna een studie of opleiding bij, niet andersom.
En voornamelijk omdat je hoopt te kunnen cashen...quote:Op woensdag 27 september 2017 23:14 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Heb in het verleden inderdaad beslissingen genomen obv dat soort dingen maar doe dat nu toch juist niet? Heb het nog niet over geld gehad. Wel over baankansen inderdaad maar een baan hebben is vanwege allerlei redenen toch heel fijn?
Overweeg hbo Bestuurskunde vanwege de inhoud en het praktische karakter van de opleiding.
Ja eens. Milennials zijn ove rhet algemeen zeer kut, maarja als CDA herinvoering va ndienstplicht terugwil gaan jullie oook weer klagen.quote:Op woensdag 27 september 2017 23:11 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ook dat is een terugkerend ding...quote:Op woensdag 27 september 2017 23:16 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Sorry maar heb vandaag meerdere malen dingen gepost die daar niets mee van doen hebben, bied wel mijn excuses aan voor mijn gedrag in het verleden waarbij dat inderdaad wel het geval was.
Is makkelijker gezegd dan gedaan helaas.quote:Op woensdag 27 september 2017 23:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daarom: kies een opleiding die je leuk vindt en waarna je wat kunt.
Nee hoor, die zijn daar te oud voorquote:Op woensdag 27 september 2017 23:17 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ja eens. Milennials zijn ove rhet algemeen zeer kut, maarja als CDA herinvoering va ndienstplicht terugwil gaan jullie oook weer klagen.
Heb interesse in politiek en maatschappelijke vraagstukken die ermee samenhangen vandaar dat ik Bestuurskunde overweeg. Wil in ieder geval wiskunde vermijden omdat dat me gewoon niet ligt.quote:Op woensdag 27 september 2017 23:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ook dat is een terugkerend ding...
Anyway, nogmaals: ga eens voor wat je ligt of wat je leuk lijkt...
De dienstplicht is nooit afgeschaft, de opkomstplicht wel.quote:Op woensdag 27 september 2017 23:17 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ja eens. Milennials zijn ove rhet algemeen zeer kut, maarja als CDA herinvoering va ndienstplicht terugwil gaan jullie oook weer klagen.
Wat zijn vakgebieden die je echt leuk vindt en zijn er opleidingen die je niet mag doen omdat je niet de juiste vooropleiding hebt?quote:Op woensdag 27 september 2017 23:19 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Is makkelijker gezegd dan gedaan helaas.
Als jij in je eerste levensbehoeftes kunt voldoen is het inderdaad makkelijk, kun je dat niet is het al wat moeilijker.quote:Op woensdag 27 september 2017 23:19 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Is makkelijker gezegd dan gedaan helaas.
Reputatie.....quote:Op woensdag 27 september 2017 23:17 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Heb het woord geld voor je erover begon letterlijk niet gebruikt?
Met Bestuurskunde? Absoluut niet.quote:Op woensdag 27 september 2017 23:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En voornamelijk omdat je hoopt te kunnen cashen...
Klopt.quote:Op woensdag 27 september 2017 23:20 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
De dienstplicht is nooit afgeschaft, de opkomstplicht wel.
bachelor master en wat kwam ernaar promo etc,kun je toch fijn 200 tot 300 per uur aftikken!quote:Op woensdag 27 september 2017 23:21 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Met Bestuurskunde? Absoluut niet.
En wat pleuren ze dan in de tanks Schwarzenegger?quote:Op woensdag 27 september 2017 23:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Klopt.
Al hoefde jij als dwergje sowieso niet
Heb op mijn 17e een brief gekregen of ik niet alvast het leger in wilde voor de opkomstplicht afgeschaft zou worden.quote:Op woensdag 27 september 2017 23:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Klopt.
Al hoefde jij als dwergje sowieso niet
Ga gewoon de politiek in dan, sluit aan bij een partij, geef aan dat je actief lid wil zijn etc.quote:Op woensdag 27 september 2017 23:20 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Heb interesse in politiek en maatschappelijke vraagstukken die ermee samenhangen vandaar dat ik Bestuurskunde overweeg. Wil in ieder geval wiskunde vermijden omdat dat me gewoon niet ligt.
Serieus?quote:Op woensdag 27 september 2017 23:24 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Heb op mijn 17e een brief gekregen of ik niet alvast het leger in wilde voor de opkomstplicht afgeschaft zou worden.
Maar met mijn verticale handicap zou ik nooit geaccepteerd worden inderdaad.
Heb een E&M-profiel dus voor medische en technische opleidingen ben ik niet toelaatbaar maar dat is sowieso geen goed idee omdat ik niet goed met cijfers ben. Vind Bestuurskunde oprecht er goed uitzien qua inhoud, praktische opzet etc. maar buiten dat is er weinig dat me aanspreekt en me tegelijkertijd niet te moeilijk lijkt.quote:Op woensdag 27 september 2017 23:20 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Wat zijn vakgebieden die je echt leuk vindt en zijn er opleidingen die je niet mag doen omdat je niet de juiste vooropleiding hebt?
[Snowflake-tip:] Als ik jou was zou ik beginnen met een chill-out jaartje om te ontdekken wie je bent alvorens je je (weer) gaat afvragen wat (voor een soort omzetmiddel) je wilt worden.quote:Op woensdag 27 september 2017 23:14 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Heb in het verleden inderdaad beslissingen genomen obv dat soort dingen maar doe dat nu toch juist niet? Heb het nog niet over geld gehad. Wel over baankansen inderdaad maar een baan hebben is vanwege allerlei redenen toch heel fijn?
Overweeg hbo Bestuurskunde vanwege de inhoud en het praktische karakter van de opleiding.
Krijg je bij bestuurskunde geen economie (en dus cijfers)? Als je voor bestuurskunde kiest en je vindt het ook echt leuk, zou ik daarna een master op de uni doen.quote:Op woensdag 27 september 2017 23:25 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Heb een E&M-profiel dus voor medische en technische opleidingen ben ik niet toelaatbaar maar dat is sowieso geen goed idee omdat ik niet goed met cijfers ben. Vind bestuurskunde oprecht er goed uitzien qua inhoud, praktische opzet etc. maar buiten dat is er weinig dat me aanspreekt en me tegelijkertijd niet te moeilijk lijkt.
Dat lijkt me ook wat kort door de bocht.quote:Op woensdag 27 september 2017 23:26 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Heb je absoluut gelijk in maar door die burn out weet ik dat dat geen goed idee is.
Ondernemerschap toch juist wel, doe niks zelf wat je iemand anders kan laten doen?quote:Op woensdag 27 september 2017 23:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook wat kort door de bocht.
Misschien pakte je eea niet slim/efficient aan of ben je niet geschikt voor het ondernemerschap?
Ja maar dat is op een redelijk toegankelijk niveau en niet zo allesomvattend als bij echte economische opleidingen. Bedoel je met Bedrijfskunde Bestuurskundequote:Op woensdag 27 september 2017 23:26 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Krijg je bij bestuurskunde geen economie (en dus cijfers)? Als je voor Bedrijfskunde kiest en je vindt het ook echt leuk, zou ik daarna een master op de uni doen.
Dit lijkt mij trouwens de beste optie.quote:Op woensdag 27 september 2017 23:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ga gewoon de politiek in dan, sluit aan bij een partij, geef aan dat je actief lid wil zijn etc.
Doe daarnaast een studie die je ligt/leuk lijkt.
De leerplicht, die zouden ze eens moeten afschaffen.quote:Op woensdag 27 september 2017 23:20 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
De dienstplicht is nooit afgeschaft, de opkomstplicht wel.
Ik was inderdaad opleidingen door elkaar aan het halen. Maar volgens mij maakt het geen verschil, beide studies hebben een hbo- en wo-versie.quote:Op woensdag 27 september 2017 23:30 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Ja maar dat is op een redelijk toegankelijk niveau en niet zo allesomvattend als bij echte economische opleidingen. Bedoel je met Bedrijfskunde Bestuurskunde? En vanwaar het advies om een master erna te doen?
Heel erg bedankt voor je hulp in ieder geval.
Weet ook niet of het een burn out is maar de huisarts dacht dat en weet niet wat ik ervoor in de plaats moet zeggen.quote:Op woensdag 27 september 2017 23:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook wat kort door de bocht.
Misschien pakte je eea niet slim/efficient aan of ben je niet geschikt voor het ondernemerschap?
Waarbij de burn out wel een indicatie kan zijn voor het laatste. Hoeft echter niet. Te veel hooi op de vork nemen en er van leren kan ook.
Wil dat gaan doen maar de politiek ingaan als carrièrepad is risicovol, Bestuurskunde leek me een goed alternatief, wel bezig met maatschappelijke vraagstukken maar ik hoop op wat meer zekerheid.quote:Op woensdag 27 september 2017 23:30 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Dit lijkt mij trouwens de beste optie.
Je raadt een master dus aan om er wat beter voor te staan tov academici?quote:Op woensdag 27 september 2017 23:32 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik was inderdaad opleidingen door elkaar aan het halen. Maar volgens mij maakt het geen verschil, beide studies hebben een hbo- en wo-versie.
Dan zou ik echt gaan kijken of je een studie kan doen die je leuk vindt, maar ook met een fatsoenlijke kans op een baan.quote:Op woensdag 27 september 2017 23:35 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Wil dat gaan doen maar de politiek ingaan als carrièrepad is risicovol, Bestuurskunde leek me een goed alternatief, wel bezig met maatschappelijke vraagstukken maar ik hoop op wat meer zekerheid.
Zoals eerder gezegd: burn out kan mi gewoon een juiste diagnose zijn.quote:Op woensdag 27 september 2017 23:33 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Weet ook niet of het een burn out is maar de huisarts dacht dat en weet niet wat ik ervoor in de plaats moet zeggen.
Ben overigens geen ondernemer. Dat ik te veel hooi op de vork heb genomen staat echter wel vast, ga het nu wat rustiger aan doen.
Bedankt voor je hulp.
Doordat je beide doet dan heb je iig een alternatief..quote:Op woensdag 27 september 2017 23:35 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Wil dat gaan doen maar de politiek ingaan als carrièrepad is risicovol, Bestuurskunde leek me een goed alternatief, wel bezig met maatschappelijke vraagstukken maar ik hoop op wat meer zekerheid.
Jep, ook om het risico te verkleinen dat je verdrongen wordt door academici die geen baan kunnen vinden op hun niveau en dus een hbo-baan inpikken.quote:Op woensdag 27 september 2017 23:36 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Je raadt een master dus aan om er wat beter voor te staan tov academici?
Dan hebben jij en Janneke geen werk meer.quote:Op woensdag 27 september 2017 23:32 schreef Friek_ het volgende:
[..]
De leerplicht, die zouden ze eens moeten afschaffen.
Veel VWO-ers hebben dat..quote:Op woensdag 27 september 2017 23:38 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dan hebben jij en Janneke geen werk meer.
Wel leuk trouwens, laatste paar maanden middelbare was ik 18 en dus niet meer leerplichtig met de wetten toen. Dan kan je echt alles maken, heerlijk.
Mijn halve klas was al 18 in het laatste jaar ja. Je staat nog gewoon onder toezicht van de school. Het is vanaf mei eindexamenperiode dus je hebt de school keihard nodig en daarna heb je geen les meer.quote:Op woensdag 27 september 2017 23:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Veel VWO-ers hebben dat..
En natuurlijk kunnen ze je nog wel wat maken
Gaat het weer over die oempaloempa met zijn arbeidsperspectieven, studies en salaris?quote:Op woensdag 27 september 2017 23:38 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Jep, ook om het risico te verkleinen dat je verdrongen wordt door academici die geen baan kunnen vinden op hun niveau en dus een hbo-baan inpikken.
twitter:JPY_Kurdish twitterde op woensdag 27-09-2017 om 23:38:15Germany: → In order to push infidel Germans to change their life style Islamic, Muslim cop abuses "Kuffar" woman wh… https://t.co/V7rOJDCUYI reageer retweet
Rot eens een keer op met je gehaat..quote:Op woensdag 27 september 2017 23:42 schreef LelijKnap het volgende:
Teringvolk:twitter:JPY_Kurdish twitterde op woensdag 27-09-2017 om 23:38:15Germany: → In order to push infidel Germans to change their life style Islamic, Muslim cop abuses "Kuffar" woman wh… https://t.co/V7rOJDCUYI reageer retweet
Is Bestuurskunde niet zo een opleiding?quote:Op woensdag 27 september 2017 23:36 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Dan zou ik echt gaan kijken of je een studie kan doen die je leuk vindt, maar ook met een fatsoenlijke kans op een baan.
Ach, dit keer eens niet over investeren in vastgoed.. Maar GS was er ook nietquote:Op woensdag 27 september 2017 23:42 schreef eriksd het volgende:
[..]
Gaat het weer over die oempaloempa met zijn arbeidsperspectieven, studies en salaris?
quote:Op woensdag 27 september 2017 23:44 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Is Bestuurskunde niet zo een opleiding?
Heb dat een tijdje gedaan inderdaad maar die onzekerheid gaf me veel stress en iets van uitzicht hebben vind ik echt fijn. Doe het wat rustiger aan inderdaad.quote:Op woensdag 27 september 2017 23:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegd: burn out kan mi gewoon een juiste diagnose zijn.
Aan de andere kant: als je nu al zo bezig bent met je toekomst juist niet, normaal verbruik je dan al je energie met de dag overleven...
Anyway, even een stap terug doen (ook met plannen maken voor de toekomst) lijkt me aan te raden met burn out-verschijnselen. Eerst jezelf weer op de rit krijgen.
Dat zei ik al, maar bedankt voor je bijvalquote:
GS was er netquote:Op woensdag 27 september 2017 23:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ach, dit keer eens niet over investeren in vastgoed.. Maar GS was er ook niet
Ik zie serieus geen verandering, al denk je zelf van wel.. Sorry.quote:Op woensdag 27 september 2017 23:46 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Heb dat een tijdje gedaan inderdaad maar die onzekerheid gaf me veel stress en iets van uitzicht hebben vind ik echt fijn. Doe het wat rustiger aan inderdaad.
Plaatje of wat het is, is kaput...quote:
Ja, wilde mobiel niet, is al ge-edit.quote:Op woensdag 27 september 2017 23:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Plaatje of wat het is, is kaput...
quote:Op woensdag 27 september 2017 23:51 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ja, wilde mobiel niet, is al ge-edit.
Wat?quote:
Een gif je toch?quote:Op woensdag 27 september 2017 23:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat?
EDIT Owh plaatje ineens![]()
Klopt, mijn nederige excuses johnjohnquote:
sliding into them dmsquote:Op donderdag 28 september 2017 00:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hmmm, of mijn DM werkt niet meer, of niemand geeft me antwoord![]()
Niet best iig
Geen economie bij bestuurskundequote:Op woensdag 27 september 2017 23:32 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik was inderdaad opleidingen door elkaar aan het halen. Maar volgens mij maakt het geen verschil, beide studies hebben een hbo- en wo-versie.
Nee. En ik ben ook niet glutenvrij.quote:Op donderdag 28 september 2017 00:03 schreef Puddington het volgende:
[ afbeelding ]
Is Remlof Russisch?
Kut, dan ben je niet verantwoord.quote:Op donderdag 28 september 2017 00:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee. En ik ben ook niet glutenvrij.
#takeakneequote:Op donderdag 28 september 2017 00:05 schreef Puddington het volgende:
[..]
Kut, dan ben je niet verantwoord.
Ik mis ff iets, maar ik heb mijn brein dan ook al uitgeschakeld in voorbereiding op de nachtrust.quote:Op donderdag 28 september 2017 00:03 schreef Puddington het volgende:
[ afbeelding ]
Is Remlof Russisch?
FvD is zijn dingquote:Op donderdag 28 september 2017 00:29 schreef LelijKnap het volgende:
Ben je er nog LA? Ik bedacht me namelijk; waarom geen VVD/D66-lakei worden? Gratis cursus stelend rijk worden onder het mom van 'maatschappelijk bezig zijn'. Twee, misschien zelfs drie vliegen in één klap.
Wanneer ga je over?quote:Op donderdag 28 september 2017 01:07 schreef Tijger_m het volgende:
Zo, huidige hut verkocht, nieuwe hut gekocht, het leven is goed
2018quote:
Nou ja, dat is nog maar iets meer dan drie maandenquote:Op donderdag 28 september 2017 01:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
2018
Planning is nu dat de oplevering medio januari is, huis is verkocht per 1 februari dus...zou wel eens paar weken camperen kunnen worden
Lekker al je spullen in de opslag en in een vakantiehuisje zitten. Best te doen voor een paar weken.quote:Op donderdag 28 september 2017 01:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
2018
Planning is nu dat de oplevering medio januari is, huis is verkocht per 1 februari dus...zou wel eens paar weken camperen kunnen worden
quote:We hebben na het overleg in Amsterdam een pamfletje op onze Facebook gehad waarbij er een verband werd gelegd tussen de NS en de Jodenvervolging in Amsterdam. Het pamflet eindigde met de woorden: Staakt!!! Staakt!!! Staakt!!! Tja, dat zijn dezelfde woorden die door de mensen in het verzet zijn gebruikt tegen de Jodenvervolging. Dat is de druppel geweest voor NS om te zeggen: We pikken het niet meer. Dat pamflet was niet zo handig. We hebben het ook snel verwijderd.’’
Dat zou veel NWS-posters wel hun geliefde nieuwsbron ontnemen.quote:Op donderdag 28 september 2017 08:41 schreef Jip141 het volgende:
http://thebea.st/2fsZUip?source=twitter&via=desktop
Facebook moet wel echt actiever optreden..
Ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat elke vorm van social media niks blijvend positiefs heeft toegevoegd aan onze maatschappij. Wij kunnen nog relativeren, maar er groeit dus een hele generatie op die hun hele leven gebombardeerd zijn met allerlei misinformatie die ze niet van echt kunnen onderscheiden.quote:Op donderdag 28 september 2017 08:41 schreef Jip141 het volgende:
http://thebea.st/2fsZUip?source=twitter&via=desktop
Facebook moet wel echt actiever optreden..
Erg veel zendtijd voor de domste helft van de samenleving iddquote:Op donderdag 28 september 2017 08:47 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat elke vorm van social media niks blijvend positiefs heeft toegevoegd aan onze maatschappij. Wij kunnen nog relativeren, maar er groeit dus een hele generatie op die hun hele leven gebombardeerd zijn met allerlei misinformatie die ze niet van echt kunnen onderscheiden.
Niet alleen dat. Als het nu alleen maar domme mensen waren die domme dingen zeggen wat het nog tot daar aan toe. Maar iedereen op social media is een doelwit van bewust verspreidde misinformatie door vijandige overheden. En te veel mensen trappen er in. Ook mensen die niet uitgesproken dom zijn. Zo vilein is het.quote:Op donderdag 28 september 2017 08:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Erg veel zendtijd voor de domste helft van de samenleving idd
Dat krijg je dus als je een groep mbo'ers vakbondje laat spelen.quote:
Probleem is dat social media niet als social media gebruikt worden. Niks mis met Facebook als je het alleen gebruikt om een beetje contact te houden met vrienden en familie over de hele wereld maar als je zo dom bent om het als nieuwsbron te gaan gebruiken dan vraag je om problemen.quote:Op donderdag 28 september 2017 08:47 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat elke vorm van social media niks blijvend positiefs heeft toegevoegd aan onze maatschappij. Wij kunnen nog relativeren, maar er groeit dus een hele generatie op die hun hele leven gebombardeerd zijn met allerlei misinformatie die ze niet van echt kunnen onderscheiden.
Hah, ja, ik kan de reacties nu al uit tekenen zonder het topic te openen.quote:Op donderdag 28 september 2017 09:01 schreef Ryon het volgende:
Goed topic weer:
NWS / Griet Op De Beeck; Leugens?
Maar dat is actief het beleid van Facebook. Dit zijn geen users die van Facebook vragen om hun het dagelijks nieuws te serveren, dit is Facebook die besloten heeft dat hun platform het venster op de wereld moet zijn van iets van 2 miljard gebruikers. En Facebook wordt net zo hard geplayed door Rusland, maar ook door verknipte geesten zoals dagelijksestandaard.nl. En ik heb niet het idee dat ze in staat zijn het echt te controleren.quote:Op donderdag 28 september 2017 09:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Probleem is dat social media niet als social media gebruikt worden. Niks mis met Facebook als je het alleen gebruikt om een beetje contact te houden met vrienden en familie over de hele wereld maar als je zo dom het als nieuwsbron te gaan gebruiken dan vraag je om problemen.
quote:Hij zei dat er drie mogelijke verklaringen waren: een hoax, een feeëncirkel of men had een authentiek buitenaards schip gezien.
Volgens dr. Faruk is het uitgesloten dat het een hoax was of dat Ron en zijn ouders een elfencirkel hebben gezien.
Hij legde zijn studie voor aan verschillende wetenschappelijke tijdschriften, maar die wilden hun vingers er niet aan branden.
Hoewel in het onderzoek fysiek bewijs wordt aangedragen, vonden de tijdschriften het onderzoeksonderwerp ‘ongepast’.
Laten we wel wezen, de consument heeft ook een eigen verantwoording, de techbro's komen nergens als de sukkels er niet vrolijk in mee gaan. Mensen zijn blijkbaar gewoon ontiegelijk dom en geven zelf alles gratis weg in ruil voor spiegeltjes en kralen.quote:Op donderdag 28 september 2017 09:04 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Maar dat is actief het beleid van Facebook. Dit zijn geen users die van Facebook vragen om hun het dagelijks nieuws te serveren, dit is Facebook die besloten heeft dat hun platform het venster op de wereld moet zijn van iets van 2 miljard gebruikers. En Facebook wordt net zo hard geplayed door Rusland, maar ook door verknipte geesten zoals dagelijksestandaard.nl. En ik heb niet het idee dat ze in staat zijn het echt te controleren.
Zoals ik iemand het op Reddit zag verwoorden: een paar laissez-faire techbros hebben de doos van Pandora geopend. Lekker hipsteren met hun Segways in playground offices maar ondertussen aan de wieg staan van het groots ondermijnen van het vertrouwen van de burgers in de oude instituten. En ze kunnen het nauwelijks beheersen.
Heel liberaal gedacht, maar social media zijn natuurlijk een goed voorbeeld van function creep waar die techbros geen flauw benul van hebben gehad toen ze er midden jaren '00 mee begonnen. Ik vind het raar om er maar je schouders over op te halen en te zeggen dat het allemaal sukkels zijn. Dat doet er namelijk helemaal niet toe als het gekrakeel van de sukkels die zich door misinformatie op social media in de luren laten leggen in toenemende mate het politieke debat gaat bepalen. En al helemaal niet als politici als Wilders, Bosma en Baudet er actief aan mee gaan doen.quote:Op donderdag 28 september 2017 09:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Laten we wel wezen, de consument heeft ook een eigen verantwoording, de techbro's komen nergens als de sukkels er niet vrolijk in mee gaan. Mensen zijn blijkbaar gewoon ontiegelijk dom en geven zelf alles gratis weg in ruil voor spiegeltjes en kralen.
Wat is daar erg aan? Als Nederlanders zich willen laten vertegenwoordigen door politici als Wilders en Baudet dan is dat toch hun goed recht?quote:Op donderdag 28 september 2017 09:11 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Heel liberaal gedacht, maar social media zijn natuurlijk een goed voorbeeld van function creep waar die techbros geen flauw benul van hebben gehad toen ze er midden jaren '00 mee begonnen. Ik vind het raar om er maar je schouders over op te halen en te zeggen dat het allemaal sukkels zijn. Dat doet er namelijk helemaal niet toe als het gekrakeel van de sukkels die zich door misinformatie op social media in de luren laten leggen in toenemende mate het politieke debat gaat bepalen. En al helemaal niet als politici als Wilders, Bosma en Baudet er actief aan mee gaan doen.
Dat doet er wel toe, ik ben het zat om alles maar op "anderen" te gooien, hoe vaak je mensen ook waarschuwt ze blijven gewoon doorgaan met zichzelf tot product te maken wat door anderen dan wel verkocht word.quote:Op donderdag 28 september 2017 09:11 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Heel liberaal gedacht, maar social media zijn natuurlijk een goed voorbeeld van function creep waar die techbros geen flauw benul van hebben gehad toen ze er midden jaren '00 mee begonnen. Ik vind het raar om er maar je schouders over op te halen en te zeggen dat het allemaal sukkels zijn. Dat doet er namelijk helemaal niet toe als het gekrakeel van de sukkels die zich door misinformatie op social media in de luren laten leggen in toenemende mate het politieke debat gaat bepalen. En al helemaal niet als politici als Wilders, Bosma en Baudet er actief aan mee gaan doen.
Dat is hun goed recht, maar ik vind het wel storend dat er politici zijn die het nablaten van trolls die nonsens en leugens verspreiden gaan normaliseren. Ik kan daar niet zomaar mijn schouders over ophalen.quote:Op donderdag 28 september 2017 09:12 schreef Ryon het volgende:
[..]
Wat is daar erg aan? Als Nederlanders zich willen laten vertegenwoordigen door politici als Wilders en Baudet dan is dat toch hun goed recht?
Misschien is Harry Mens wel een hele goede senator, dat weet je niet.
Het verspreiden van propaganda en desinformatie is al zo oud als de mensheid zelf. De linkse rakkers deden het in de jaren zeventig, de populisten doen het nu in de jaren tien.quote:Op donderdag 28 september 2017 09:21 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat is hun goed recht, maar ik vind het wel storend dat er politici zijn die het nablaten van trolls die nonsens en leugens verspreiden gaan normaliseren. Ik kan daar niet zomaar mijn schouders over ophalen.
Ik betwijfel of dat wat decennia lang zo geweest is, nu nog opgaat. Met alle respect, jij en ik kennen de wereld van de jaren '70 alleen uit de geschiedenisboekjes. Je kunt niet zonder meer zeggen dat elke linkse of rechtse populist het vandaag de dag hetzelfde zal vergaan als de populisten van vroeger.quote:Op donderdag 28 september 2017 09:25 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het verspreiden van propaganda en desinformatie is al zo oud als de mensheid zelf. De linkse rakkers deden het in de jaren zeventig, de populisten doen het nu in de jaren tien.
Omdat propaganda inherent is aan een politiek stelsel, werkt een democratie pas goed wanneer het stelsel daarmee om kan gaan. Politici als Baudet bestaan, mensen zullen op hem stemmen, hij zal hoog van de toren blazen, hij zal alleen nooit invloed hebben.
Waar ik me dan weer wel in kan vinden:quote:Op donderdag 28 september 2017 08:57 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat krijg je dus als je een groep mbo'ers vakbondje laat spelen.
Ik moet er ook niet aan denken om voor een hbo-manager te werken.quote:Wij zijn het zat om badinerend te worden aangesproken en te worden behandeld als een nummer door een of andere omhooggevallen HBO-proleet die zichzelf manager (van wat?) mag noemen. Wij zijn het zat om op kinderlijke wijze te horen hoe wij wel of niet moeten zitten, lopen, werken, toiletteren, bellen, controleren, rijden, eten, drinken, denken, staan of kijken.'
Alleen werkt het met het internet en het feit dat elke randmongool daar toegang tot heeft nu wel veel sneller en een factor miljoen grootschaliger dan het uitdelen van een stenciltje in de winkelstraat.quote:Op donderdag 28 september 2017 09:25 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het verspreiden van propaganda en desinformatie is al zo oud als de mensheid zelf. De linkse rakkers deden het in de jaren zeventig, de populisten doen het nu in de jaren tien.
Omdat propaganda inherent is aan een politiek stelsel, werkt een democratie pas goed wanneer het stelsel daarmee om kan gaan. Politici als Baudet bestaan, mensen zullen op hem stemmen, hij zal hoog van de toren blazen, hij zal alleen nooit invloed hebben.
Iemand die Ybeltje heet kan je sowieso niet serieus nemen.quote:Op donderdag 28 september 2017 09:54 schreef KoosVogels het volgende:
Lees net dat Niemoller heeft meegewerkt aan het boek van die Ybeltje. Wat een achterlijke snol.
Ze wil anders wel serieus graag genomen worden door Sherry.quote:Op donderdag 28 september 2017 10:19 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Iemand die Ybeltje heet kan je sowieso niet serieus nemen.
Zo zijn ze, die wijven.quote:Op donderdag 28 september 2017 10:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Ze wil anders wel serieus graag genomen worden door Sherry.
Nice, ga je t doen?quote:Op donderdag 28 september 2017 10:30 schreef motorbloempje het volgende:
Tweede bedrijf van gisteren heeft me een bod gedaan, met >3000 meer per jaar, + 2.500 car allowance, + een 2-jaar contract met kans op vast daarna (andere was 1 jaar en 3 maanden, project, einde verhaal, geen car allowance) en...
Ja, het is beter voor m'n verdere carrière en ontwikkeling, in dezelfde stad als m'n man wat verhuizen makkelijker maakt, een grotere uitdaging........ Het is dé baan die ik wildequote:
Klinkt.. perfect!quote:Op donderdag 28 september 2017 10:33 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, het is beter voor m'n verdere carrière en ontwikkeling, in dezelfde stad als m'n man wat verhuizen makkelijker maakt, een grotere uitdaging........ Het is dé baan die ik wildeEn hij is speciaal voor me gemaakt, want hij bestond nog niet
quote:Op donderdag 28 september 2017 10:30 schreef motorbloempje het volgende:
Tweede bedrijf van gisteren heeft me een bod gedaan, met >3000 meer per jaar, + 2.500 car allowance, + een 2-jaar contract met kans op vast daarna (andere was 1 jaar en 3 maanden, project, einde verhaal, geen car allowance) en...
Congrats!quote:Op donderdag 28 september 2017 10:33 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, het is beter voor m'n verdere carrière en ontwikkeling, in dezelfde stad als m'n man wat verhuizen makkelijker maakt, een grotere uitdaging........ Het is dé baan die ik wildeEn hij is speciaal voor me gemaakt, want hij bestond nog niet
Tof!quote:Op donderdag 28 september 2017 10:33 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Iets dichterbij Leeds, niet in Leeds zelf, want duur. Maar we gaan de woon-werk tijd wrsch wel wat inkorten jaquote:
Meer vrije tijdquote:Op donderdag 28 september 2017 10:58 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Iets dichterbij Leeds, niet in Leeds zelf, want duur. Maar we gaan de woon-werk tijd wrsch wel wat inkorten ja
Ach, ze vliegen iig nog, itt Ryan Airquote:Op donderdag 28 september 2017 11:04 schreef remlof het volgende:
Grmbl, dat ranzige Easyjet meldt nu al een vertraging van 40 minuten.
Ik ga in november zelfs met Corendon vliegen. Hou m'n hart vast.quote:Op donderdag 28 september 2017 11:04 schreef remlof het volgende:
Grmbl, dat ranzige Easyjet meldt nu al een vertraging van 40 minuten.
Zou dan vooral je parachutespringset goed vasthouden.quote:Op donderdag 28 september 2017 11:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik ga in november zelfs met Corendon vliegen. Hou m'n hart vast.
Een Airbus?quote:Op donderdag 28 september 2017 11:11 schreef Boze_Appel het volgende:
Easyjet is gewoon een gare bus met vleugels.
Pure aids als mensen dat doen ja.quote:Op donderdag 28 september 2017 11:19 schreef Mystikvm het volgende:
Ik heb één keer met RyanAir gevlogen. Ook de enige keer dat er geapplaudiseerd werd na het landen. Dat geeft maar aan wat voor een ondervolk er mee vliegt.
Gewoon ook in de bus gaan doen als je bij je halte bent.quote:Op donderdag 28 september 2017 11:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Pure aids als mensen dat doen ja.
Of bij de supermarkt als je boodschappen afgerekend zijn.quote:Op donderdag 28 september 2017 11:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Gewoon ook in de bus gaan doen als je bij je halte bent.
Precies, of als je van je collega eindelijk na 4 keer vragen die spreadsheet krijgt.quote:Op donderdag 28 september 2017 11:22 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Of bij de supermarkt als je boodschappen afgerekend zijn.
Inb4 'het is friet'.quote:Op donderdag 28 september 2017 11:24 schreef Jip141 het volgende:
IN DIT HUIS
SLAPEN WE UIT
MAKEN WE RUZIE
ETEN WE PATAT
EN VERGETEN WE DE PLANTEN WATER TE GEVEN
Dat wordt dan wel een slow clap.quote:Op donderdag 28 september 2017 11:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Precies, of als je van je collega eindelijk na 4 keer vragen die spreadsheet krijgt.
Vooral dat ik vergeten ben de planten water te geven, ik heb natuurlijk niet zo'n debiel ding aan de wand.quote:
Het is FRIET..quote:Op donderdag 28 september 2017 11:24 schreef Jip141 het volgende:
IN DIT HUIS
SLAPEN WE UIT
MAKEN WE RUZIE
ETEN WE PATAT
EN VERGETEN WE DE PLANTEN WATER TE GEVEN
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 28 september 2017 10:30 schreef motorbloempje het volgende:
Leuk team ook om te supporten, wie weet spelen ze volgend jaar wel PLquote:Op donderdag 28 september 2017 10:58 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Iets dichterbij Leeds, niet in Leeds zelf, want duur. Maar we gaan de woon-werk tijd wrsch wel wat inkorten ja
Hihi. Nee. Barnsley all the way.quote:Op donderdag 28 september 2017 12:33 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Leuk team ook om te supporten, wie weet spelen ze volgend jaar wel PL
HIj mag nog wel wat mediatraining krijgen.quote:Op donderdag 28 september 2017 12:42 schreef Ryon het volgende:
Ah, jong D66 talent wordt te pakken genomen door Rutger. Maniakaal lachje van Baudet op het einde is ook wel eer mooi.
Ik weet te weinig van de details (geen idee wat er gebeurt wanneer je dat geld voor de fossiele industrie schrapt), maar uiteindelijk is het vaak een kwestie van prioriteiten stellen inderdaad.quote:Op donderdag 28 september 2017 12:40 schreef Jip141 het volgende:
[ afbeelding ]
Vals dilemma of kern van waarheid?
Hij doet het hier wel goed:quote:Op donderdag 28 september 2017 12:43 schreef skysherrif het volgende:
[..]
HIj mag nog wel wat mediatraining krijgen.
Heb je ook De Snijtafel al gekeken?quote:Op donderdag 28 september 2017 12:48 schreef Ryon het volgende:
[..]
Hij doet het hier wel goed:
Bosma en Baudet versus Jetten. Bosma komt sterk uit de hoek, Baudet is weer onbegrijpelijk.
De makers hebben blijkbaar voor het eerst in hun leven doodsbedreigingen gekregen n.a.v. een aflevering.quote:Op donderdag 28 september 2017 12:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Heb je ook De Snijtafel al gekeken?
Het is een vals dilemma. Geld wat naar deze industrie gaat onttrekt natuurlijk geen geld aan de zorg. Daar kiezen we met z'n allen voor om niet meer gemeenschapsgeld voor uit te trekken. Daar kan, los van deze industrie, gewoon meer geld bij.quote:Op donderdag 28 september 2017 12:40 schreef Jip141 het volgende:
[ afbeelding ]
Vals dilemma of kern van waarheid?
Nu aan het kijken. Wat slecht.quote:Op donderdag 28 september 2017 12:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Heb je ook De Snijtafel al gekeken?
Tot nu toe pakten ze vooral dingen als DWDD en Blof aan. Daar wordt niemand meteen woedend van natuurlijk.quote:Op donderdag 28 september 2017 12:59 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
De makers hebben blijkbaar voor het eerst in hun leven doodsbedreigingen gekregen n.a.v. een aflevering.
Heb je daar een bericht van?quote:Op donderdag 28 september 2017 12:59 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
De makers hebben blijkbaar voor het eerst in hun leven doodsbedreigingen gekregen n.a.v. een aflevering.
Je verwacht het niet natuurlijk.quote:Naast zijn vele media-optredens is Thierry Baudet nu ook begonnen aan een bliksemcarrière in de politiek. De linkse NPO en het almachtige partijkartel krijgen hem er niet onder. Toch wordt hij volgens zijn bondgenoten nog veel te oneerlijk behandeld. De media zouden hem in een hoek drukken, wegzetten en framen. In deze aflevering van De snijtafel besluiten Kasper C. Jansen en Joris van Laarhoven te luisteren naar wat Baudet voortbrengt als hij op zijn gemak is en iedereen hem oneindig uit laat praten. Spoiler: leugens, intense hypocrisie, grootheidswaan en zelfs in demonisering uitmondende paranoia.
quote:
twitter:StefandeKoning1 twitterde op woensdag 27-09-2017 om 18:21:15Eerste doodsbedreigingen ook. Zesenveertig afleveringen, eentje over Baudet en meteen raak. https://t.co/XvXKzZBtfr reageer retweet
twitter:StefandeKoning1 twitterde op woensdag 27-09-2017 om 18:24:10Zo, zo, Noud. https://t.co/vWorOAuIow reageer retweet
quote:NOORD-HOLLAND - Scholen moeten al hun leerlingen tijdens hun schoolcarrière minstens één keer een bezoekje laten brengen aan de Haagse Tweede Kamer en het Rijksmuseum in Amsterdam. Daar hebben de vier formerende partijen VVD, CDA, D66 en ChristenUnie afspraken over gemaakt
Dat meldt De Telegraaf op basis van bronnen. Veel scholen nemen hun leerlingen nu al mee naar de Tweede Kamer en musea, maar lang niet allemaal.
Als het aan het nieuwe kabinet ligt, wordt dat voortaan verplichte kost. De schooluitjes zijn onderdeel van een breder cultuurpakket. Ook de extra aandacht voor de Grondwet en het Wilhelmus zijn daarin opgenomen.
http://www.nhnieuws.nl/ni(...)ichte-kost-op-school
Ah, dank! Ik vond hem niet op Twitter.quote:Op donderdag 28 september 2017 13:02 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]twitter:StefandeKoning1 twitterde op woensdag 27-09-2017 om 18:21:15Eerste doodsbedreigingen ook. Zesenveertig afleveringen, eentje over Baudet en meteen raak. https://t.co/XvXKzZBtfr reageer retweet
[ afbeelding ]twitter:StefandeKoning1 twitterde op woensdag 27-09-2017 om 18:24:10Zo, zo, Noud. https://t.co/vWorOAuIow reageer retweet
Die trollen, zo voorspelbaarquote:Op donderdag 28 september 2017 13:02 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]twitter:StefandeKoning1 twitterde op woensdag 27-09-2017 om 18:21:15Eerste doodsbedreigingen ook. Zesenveertig afleveringen, eentje over Baudet en meteen raak. https://t.co/XvXKzZBtfr reageer retweet
[ afbeelding ]twitter:StefandeKoning1 twitterde op woensdag 27-09-2017 om 18:24:10Zo, zo, Noud. https://t.co/vWorOAuIow reageer retweet
Fascinerend hoe agressief die aanhang van Baudet elke keer blijkt te zijn.quote:Op donderdag 28 september 2017 13:02 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Lijkt mij ook. Maar de persoon die meteen gaat betwijfelen dat de Krim geannexeerd is niet.quote:Op donderdag 28 september 2017 13:08 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Lijkt me toch ook dat zo'n noud een ventje van 13 jaar is?
Klopt, maar als er ook 1 medium nog achterlijker is dan twitter, is het youtube wel. Dat is echt het afvoerputje van onze beschaving.quote:Op donderdag 28 september 2017 13:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Lijkt mij ook. Maar de persoon die meteen gaat betwijfelen dat de Krim geannexeerd is niet.
Precies diezelfde meningen komen ook op twitter voor bij hoor.quote:Op donderdag 28 september 2017 13:11 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Klopt, maar als er ook 1 medium nog achterlijker is dan twitter, is het youtube wel. Dat is echt het afvoerputje van onze beschaving.
Vergeet Snapchat niet.quote:Op donderdag 28 september 2017 13:11 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Klopt, maar als er ook 1 medium nog achterlijker is dan twitter, is het youtube wel. Dat is echt het afvoerputje van onze beschaving.
Als het NRC of het Financieele Dagblad een reageerfunctie onder de artikelen zou hebben, zou het er daar ook net zo uitzien.quote:Op donderdag 28 september 2017 13:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Precies diezelfde meningen komen ook op twitter voor bij hoor.
Laat opoe nou ook meepraten.quote:Op donderdag 28 september 2017 13:14 schreef Igen het volgende:
[..]
In Snapchat kun je helemaal geen openbare reacties plaatsen.
Nujij was wel baas ja.quote:Op donderdag 28 september 2017 13:14 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Toen mensen nog konden reageren op berichten op Nu.nl.
Welke?quote:Op donderdag 28 september 2017 13:14 schreef skysherrif het volgende:
Ik vind hun uitspraak over de kerk en hitler ook nog wel apart van hen.
Maar D66 mag het vermoedelijk gaan uitvoeren en heeft zich niet voor niets opgeworpen als dé onderwijspartij.quote:Op donderdag 28 september 2017 13:12 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Lijkt mij ook wel een CDA-dingetje, dat verplichte cultuur.
Zullen de docenten blij mee zijn, zo'n leuk en leerzaam dagje Amsterdam en Den Haag.quote:Op donderdag 28 september 2017 13:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar D66 mag het vermoedelijk gaan uitvoeren en heeft zich niet voor niets opgeworpen als dé onderwijspartij.
Het is ook Randstedelijke waanzinquote:Op donderdag 28 september 2017 13:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zullen de docenten blij mee zijn, zo'n leuk en leerzaam dagje Amsterdam en Den Haag.
En dan tijdens de luch lekker de zelfgesmeerde boterhammetjes opeten in kinderdijk.quote:Op donderdag 28 september 2017 13:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zullen de docenten blij mee zijn, zo'n leuk en leerzaam dagje Amsterdam en Den Haag.
De rol van de kerk bij de holocaust, antisemitisme en ook de slavernij is jammer genoeg niet heel erg positief geweest. Ook het volgen van de leider is iets dat bij het christendom hoort (vooral bij de katholieken, maar ook bij sommige protestanten). Dus ik vrees dat de heren van de Snijtafel gelijk hebben dat de kerk een negatieve rol heeft gespeeld in WWII.quote:Op donderdag 28 september 2017 13:18 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dat de kerk hitler aan de macht hielp.
Wilhelmus zingen in de bus, afgewisseld met potje met vet.quote:Op donderdag 28 september 2017 13:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En dan tijdens de luch lekker de zelfgesmeerde boterhammetjes opeten in kinderdijk.
Buma zit al te fappen op de plee bij deze gedachten.
Tuurlijk wel, het is hartstikke leuk om een dagje vanuit Maastricht naar Den Haag te rijden en daar met nog een paar andere scholen naar het parlement te gaan kijken.quote:Op donderdag 28 september 2017 13:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is ook Randstedelijke waanzin.
Hier maken ze niemand blij mee.
Nou en. Heb toch nooit gefapt op de pleejboy.quote:
Ik heb het gewoon letterlijk over hitler aan de macht helpen, misschien heb ik het mis hoor, maar ik geloof ook niet dat de kerk aanvankelijk stond te springen, maar uiteindelijk onder druk bezweken en ook door een grote reorganisatie van Hitler binnen de kerk dat ze wel echt gingen meewerken.quote:Op donderdag 28 september 2017 13:25 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
De rol van de kerk bij de holocaust, antisemitisme en ook de slavernij is jammer genoeg niet heel erg positief geweest. Ook het volgen van de leider is iets dat bij het christendom hoort (vooral bij de katholieken, maar ook bij sommige protestanten). Dus ik vrees dat de heren van de Snijtafel gelijk hebben dat de kerk een negatieve rol heeft gespeeld in WWII.
Uiteraard waren er ook christenen die door hun geloof werden geïnspireerd om in verzet te komen. Bonhoeffer () is daar wel het beste voorbeeld van.
De Kerk bestond toen niet in DLD.quote:Op donderdag 28 september 2017 13:27 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik heb het gewoon letterlijk over hitler aan de macht helpen, misschien heb ik het mis hoor, maar ik geloof ook niet dat de kerk aanvankelijk stond te springen, maar uiteindelijk onder druk bezweken en ook door een grote reorganisatie van Hitler binnen de kerk dat ze wel echt gingen meewerken.
Het valt me nog mee dat ze een bezoek aan het Openluchtmuseum niet verplicht willen maken.quote:Op donderdag 28 september 2017 13:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wilhelmus zingen in de bus, afgewisseld met potje met vet.
Ik ben met m'n klas maatschappijwetenschappen destijds gewoon naar het Binnenhof geweest. Redelijke rondleiding van ProDemos gehad ook.quote:Op donderdag 28 september 2017 13:26 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, het is hartstikke leuk om een dagje vanuit Maastricht naar Den Haag te rijden en daar met nog een paar andere scholen naar het parlement te gaan kijken.
Wij ook wel, maar als elke leerling verplicht een keer moet dan hebben we het volgen mij wel over duizenden leerlingen per dag. Dat lijkt mij toch wel erg druk.quote:Op donderdag 28 september 2017 13:29 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik ben met m'n klas maatschappijwetenschappen destijds gewoon naar het Binnenhof geweest. Redelijke rondleiding van ProDemos gehad ook.
Omdat nu voor de hele school verplicht te stellen lijkt me echter tamelijk overdreven, en dan zaten wij nog op een te berijden afstand van Den Haag.
Ja, Elvis ook trouwens. Met je oud nieuws.quote:
Het FD heeft een reageerfunctie. Vrij keurige bedoening juist.quote:Op donderdag 28 september 2017 13:13 schreef Igen het volgende:
[..]
Als het NRC of het Financieele Dagblad een reageerfunctie onder de artikelen zou hebben, zou het er daar ook net zo uitzien.
Elvis is nog niet dood.quote:Op donderdag 28 september 2017 13:31 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Ja, Elvis ook trouwens. Met je oud nieuws.
Jeetje, is een paar uur geleden in de nieuwe maatschappij al oud nieuws, dit trek ik nietquote:Op donderdag 28 september 2017 13:31 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Ja, Elvis ook trouwens. Met je oud nieuws.
Daan73quote:Op donderdag 28 september 2017 13:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Even lachen om de reacties.
Oh ok. Ja goed, ik strand daar toch altijd bij de paywall en alle rechtsradicale reageerders waarschijnlijk ook.quote:Op donderdag 28 september 2017 13:32 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Het FD heeft een reageerfunctie. Vrij keurige bedoening juist.
Onder de gordel.quote:Op donderdag 28 september 2017 13:33 schreef Euribob het volgende:
Weet je wie dood is Jip? Annie M.G. Schmidt.
Vanuit hier doen ze het ook wel maar niet met alle klassen.quote:Op donderdag 28 september 2017 13:29 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik ben met m'n klas maatschappijwetenschappen destijds gewoon naar het Binnenhof geweest. Redelijke rondleiding van ProDemos gehad ook.
Omdat nu voor de hele school verplicht te stellen lijkt me echter tamelijk overdreven, en dan zaten wij nog op een te berijden afstand van Den Haag.
Tsja, het is natuurlijk niet zo dat de paus Hitler hoogstpersoonlijk aan de macht heeft gebracht. Ze hebben echter wel kritisch nadenken tegengewerkt, antisemitische theologie gepredikt en mensen geleerd om te luisteren naar hun machthebbers. Daarnaast hebben ze blijkbaar de doopregisters aan de nazi's gegeven.quote:Op donderdag 28 september 2017 13:27 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik heb het gewoon letterlijk over hitler aan de macht helpen, misschien heb ik het mis hoor, maar ik geloof ook niet dat de kerk aanvankelijk stond te springen, maar uiteindelijk onder druk bezweken en ook door een grote reorganisatie van Hitler binnen de kerk dat ze wel echt gingen meewerken.
quote:Op donderdag 28 september 2017 13:33 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Daan73
Ik ga aangiften doen voor karaktermoord. Of een mislukte poging daartoe.
Hallo , ik wil graag aangiften doen voor mislukte poging tot karaktermoord van een publiek figuur.
960.400 leerlingen in het voortgezet onderwijs in Nederland, die moeten verspreid overquote:Op donderdag 28 september 2017 13:31 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Wij ook wel, maar als elke leerling verplicht een keer moet dan hebben we het volgen mij wel over duizenden leerlingen per dag. Dat lijkt mij toch wel erg druk.
En:quote:Op donderdag 28 september 2017 13:33 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Daan73
Ik ga aangiften doen voor karaktermoord. Of een mislukte poging daartoe.
Hallo , ik wil graag aangiften doen voor mislukte poging tot karaktermoord van een publiek figuur.
quote:Geweldig concept, twee circle-jerkende, waarschijnlijk bakfietsrijdende, grachtengordel wonende, in starbucks met de nieuwe minimalistische macbook pronkende, links lullend- rechts vullende, d66-stemmende goedmensen die een mening hebben.
quote:Op donderdag 28 september 2017 13:14 schreef Igen het volgende:
[..]
In Snapchat kun je helemaal geen openbare reacties plaatsen.
quote:Select Everyone to make your Story available to everybody. Anybody with a Snapchat account will be able to view your story snaps even if you're not friends with them.
Baudet mag wel een mening hebben. Maar als jouw mening tegen die van Baudet in gaat is er alles denkbaar mis met je.quote:
Buma wil ze vast wel allemaal een handje geven en wil ook wel met elke klas op de foto.quote:Op donderdag 28 september 2017 13:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
960.400 leerlingen in het voortgezet onderwijs in Nederland, die moeten verspreid over
+-200 schooldagen x vijf jaar allemaal naar het Binnenhof ≈ 960 schoolkinderen per dag.
Oké, dat is iets minder dan dat ik dacht. Al zitten de meeste kinders op het vmbo en dan hebben we het over 4 jaar. Maar dan is het nog steeds minder.quote:Op donderdag 28 september 2017 13:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
960.400 leerlingen in het voortgezet onderwijs in Nederland, die moeten verspreid over
+-200 schooldagen x vijf jaar allemaal naar het Binnenhof ≈ 960 schoolkinderen per dag.
Dat worden volgens mij problemen met Wiskers en Ryon?quote:Op donderdag 28 september 2017 00:29 schreef LelijKnap het volgende:
Ben je er nog LA? Ik bedacht me namelijk; waarom geen VVD/D66-lakei worden? Gratis cursus stelend rijk worden onder het mom van 'maatschappelijk bezig zijn'. Twee, misschien zelfs drie vliegen in één klap.
Die dingen zie je alsnog alleen als je het zelf opzoekt. Eigen schuld dus.quote:
Nee, ok, maar het ging over afvoerputjes van het internet.quote:Op donderdag 28 september 2017 13:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Die dingen zie je alsnog alleen als je het zelf opzoekt. Eigen schuld dus.
Het is niet zoals met Twitter of FB dat je vrienden achterlijke zooi kunnen retweeten / sharen / liken.
Heeft hij nou zo'n FOK! vinkje als afbeelding of heeft FOK! die van Twitter gegapt?quote:Op donderdag 28 september 2017 13:02 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Dat laatstequote:Op donderdag 28 september 2017 13:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heeft hij nou zo'n FOK! vinkje als afbeelding of heeft FOK! die van Twitter gegapt?
Dat laatste natuurlijkquote:Op donderdag 28 september 2017 13:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heeft hij nou zo'n FOK! vinkje als afbeelding of heeft FOK! die van Twitter gegapt?
Ja maar buitenlanders en moslims en dus eng en achterlijk. Zo werkt dat in de hoofden van mensen.quote:Op donderdag 28 september 2017 13:48 schreef Jip141 het volgende:
Wel grappig hoe geschokt mensen zijn over de Bagdad-renaissance.
Bagdad-renaissance ? Wut? Dat is toch die plek met de bommen.
Bagdad e.o. zijn meerdere perioden in de ontwikkeling van de mens het epicentrum geweest van ontwikkeling, wetenschap en kunst. En ook (soms juist daardoor) epicentrum van ellende.
Ja, sommige mensen hebben er nogal moeite mee om te accepteren dat de Westerse wereld / het Romeinse Rijk niet de oorsprong van de beschaving is. Dat Moslims en Aziaten onze cultuur vele eeuwen lang hebben beïnvloed en gevormd.quote:Op donderdag 28 september 2017 13:48 schreef Jip141 het volgende:
Wel grappig hoe geschokt mensen zijn over de Bagdad-renaissance.
Bagdad-renaissance ? Wut? Dat is toch die plek met de bommen.
Bagdad e.o. zijn meerdere perioden in de ontwikkeling van de mens het epicentrum geweest van ontwikkeling, wetenschap en kunst. En ook (soms juist daardoor) epicentrum van ellende.
En andersom ook.quote:Op donderdag 28 september 2017 13:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, sommige mensen hebben er nogal moeite mee om te accepteren dat de Westerse wereld / het Romeinse Rijk niet de oorsprong van de beschaving is. Dat Moslims en Aziaten onze cultuur vele eeuwen lang hebben beïnvloed en gevormd.
Zeker. Verschillende plekken op aarde hebben allemaal hun tijd van verlichting gekend toen ze de rest van de wereld ver voor waren. Alleen het Eurocentrische beeld is nogal blijven hangen.quote:
Oh echt? En daar is nog geen gedonder over gekomen?quote:
Dit.quote:Op donderdag 28 september 2017 13:49 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja maar buitenlanders en moslims en dus eng en achterlijk. Zo werkt dat in de hoofden van mensen.
Nope.quote:Op donderdag 28 september 2017 13:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit.
Dat ze daar eeuwen geleden stukken meer ontwikkeld waren dan in Europa gaat er ook niet in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |