abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174038368
Al een paar dagen zie ik artikelen van ene Griet Op De Beeck opduiken in de media. Nog nooit van gehoord maar afijn, deze dame beweert misbruikt te zijn geweest zonder dat ze herinneringen daaraan heeft..

Wie is deze vrouw? en wat is er waar van haar verhaal?

Griet Op De Beeck: de nieuwe Jolanda *(Maria Mosterd)?

Ik kan het me verbeelden, maar in mijn perceptie zaten tafeldame Daphne Bunskoek en Matthijs van Nieuwkerk gisteravond even te kijken als konijnen in een koplamp toen schrijfster Griet Op De Beeck vertelde dat ze jarenlang door haar vader was misbruikt, maar dat ze zich daar niets van kon herinneren.

Natuurlijk, ze hadden voor De Wereld Draait Door vooraf besproken dat het hierover zou gaan, dat was zelfs tot in de verste uithoeken van Belgenland doorgekomen, maar dat ze zich van het hele misbruik geen enkel detail kon herinneren en dat ze het pas had ontdekt na gesprekken bij een therapeut? Dat moet voor Matthijs en Daphne toch als een donderslag bij heldere hemel zijn binnengekomen. Leek mij in elk geval, maar dat kan aan mij liggen.

Wat zeg je dan, hoe moet je reageren? Ja, van haar vijfde tot haar negende en ze had altijd wel gedacht dat er iets was en ze was heel ongelukkig, maar pas bij de zoveelste therapeut had ze eindelijk de waarheid gevonden...
Lees verder > http://www.misdaadjournal(...)landa-maria-mosterd/

Artikel 2; http://www.misdaadjournal(...)raaide-voor-in-humo/
Artikel 3; http://www.misdaadjournal(...)t-op-de-beeck-haten/
Link naar fragment; https://dewerelddraaitdoor.bnnvara.nl/media/377318

* Maria Mosterd, wie kent haar niet? ''Echte mannen eten geen kaas''.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kim-Holland op 27-09-2017 20:21:53 ]
pi_174038450
Het zou ook waar kunnen zijn.
  woensdag 27 september 2017 @ 20:00:35 #3
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174038477
De menselijke hersenen kunnen wonderbaarlijke dingen doen, zoals een traumatische ervaring laten 'verdwijnen'. Ze zegt overigens wel dat ze er beelden bij heeft.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174038496
Ja dit kan. Raar dat je het doordat een andere vrouw liegt direct in twijfel trekt.
Het is geen onbekend fenomeen in de psychiatrie.
ijs_beer fan!
  woensdag 27 september 2017 @ 20:02:54 #5
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_174038525
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:01 schreef NanKing het volgende:
Ja dit kan. Raar dat je het doordat een andere vrouw liegt direct in twijfel trekt.
Het is geen onbekend fenomeen in de psychiatrie.
Geeft wel de impact van die leugens aan, net zoals die bizarre verzonnen verhalen in R&P af en toe.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_174038577
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:02 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Geeft wel de impact van die leugens aan, net zoals die bizarre verzonnen verhalen in R&P af en toe.
Of je probeert elk verhaal wat je leest te beoordelen op wat je van die zaak weet ipv te demken of zeggen "maar hullie hebben gelogen".
ijs_beer fan!
pi_174038596
Het lijkt me dat je vanuit de familie wel boven water kan krijgen of het waar kan zijn of niet.
pi_174038650
Is dit een slechte grap ofzo? :')
Maria Mosterd :')
Zonder wrijving geen glans
pi_174038662
Leuk, een vraag neergooien die we niet met zekerheid kunnen beantwoorden.
  woensdag 27 september 2017 @ 20:09:04 #10
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174038680
Het aanpraten van seksueel misbruik was een dingetje midden jaren '80. Hele satanische sekten werden verzonnen. Vooral met hypnose werden die "herinneringen" teruggehaald, van bewijs was geen spoor.
Daar doet dit verhaal mij wel aan denken.

Ja, het kan waar zijn, het kan net zo goed niet waar zijn. En dan toch iemand beschuldigen, zonder enig proces of zo, hop op tv. En met een feit waartegen je je maar moeilijk kunt verdedigen (het woord van de vader tegen dat van de dochter, alibi's werken niet, omdat details van het waar en wanneer ontbreken).

Ik snap niet dat dit op tv moest. Griet is in mijn achting zwaar gedaald.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lunatiek op 27-09-2017 20:10:03 (Alinea's ) ]
  woensdag 27 september 2017 @ 20:11:47 #11
459912 FlippingCoin
pi_174038756
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:04 schreef NanKing het volgende:

[..]

Of je probeert elk verhaal wat je leest te beoordelen op wat je van die zaak weet ipv te demken of zeggen "maar hullie hebben gelogen".
Zo werkt dat helaas niet.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  woensdag 27 september 2017 @ 20:12:40 #12
Why is all the rum gone?
pi_174038782
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:05 schreef Loekie1 het volgende:
Het lijkt me dat je vanuit de familie wel boven water kan krijgen of het waar kan zijn of niet.
Da's niet zo makkelijk als het klinkt. Heb een incestslachtoffer gekend en bij haar familie werd er gewoon niet over gesproken. Ook niet door haarzelf. Als het namelijk door het slachtoffer bekend wordt gemaakt, dan flikkert de hele familie uit elkaar. Griet's vader leeft overigens niet meer.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 27 september 2017 @ 20:14:33 #13
Why is all the rum gone?
pi_174038827
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:09 schreef Lunatiek het volgende:

Ze heeft een boek over incest geschreven, het is haar eigen ervaring, zie het probleem niet zo.
  woensdag 27 september 2017 @ 20:15:16 #14
459912 FlippingCoin
pi_174038852
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:09 schreef Lunatiek het volgende:
Het aanpraten van seksueel misbruik was een dingetje midden jaren '80. Hele satanische sekten werden verzonnen. Vooral met hypnose werden die "herinneringen" teruggehaald, van bewijs was geen spoor.
Daar doet dit verhaal mij wel aan denken.

Ja, het kan waar zijn, het kan net zo goed niet waar zijn. En dan toch iemand beschuldigen, zonder enig proces of zo, hop op tv. En met een feit waartegen je je maar moeilijk kunt verdedigen (het woord van de vader tegen dat van de dochter, alibi's werken niet, omdat details van het waar en wanneer ontbreken).

Als het waar is, dan snap ik best dat zij niet zo met de verdediging van de dader of het gebrek hieraan zit.
pi_174038888
Ik heb het bij DWDD niet helemaal gezien, maar zei ze dat ze zich er niets van kan herinneren?
pi_174038911
Was er ook niet zo'n vrouw in Epe?
  woensdag 27 september 2017 @ 20:17:16 #17
Why is all the rum gone?
pi_174038913
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:16 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb het bij DWDD niet helemaal gezien, maar zei ze dat ze zich er niets van kan herinneren?
"Mijn vader heeft mij als klein kind misbruikt, op een leeftijd dat ik nog te jong was om de herinneringen in woorden op te slaan, maar ik heb beelden, walgelijke lichamelijke beelden."
pi_174038940
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:16 schreef Loekie1 het volgende:
De link staat in de OP.
pi_174038947
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

"Mijn vader heeft mij als klein kind misbruikt, op een leeftijd dat ik nog te jong was om de herinneringen in woorden op te slaan, maar ik heb beelden, walgelijke lichamelijke beelden."
Waarom zou je het in woorden moeten opslaan vraag ik me af.
pi_174038967
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Beelden zijn dan toch herinneringen? Of herinnert de rest van de mensheid dingen als geschreven blokjes....? Ik in ieder geval niet.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_174038971
Heel veel vrouwen claimen misbruikt te zijn terwijl dit in werkelijkheid niet waar is. Waarom ? geen idee, maar het blijven natuurlijk wel onderdanige wezens. Vanuit hun oerinstinct blijft de drang bestaan gedomineerd te worden door een sterke man.
pi_174038974
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:18 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Waarom zou je het in woorden moeten opslaan vraag ik me af.
Om het later te kunnen vertellen.
pi_174038982
Het klinkt een beetje alsof ze zelf niet weet of de beelden echt gebeurd zijn.
  woensdag 27 september 2017 @ 20:20:04 #24
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174038987
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ze heeft een boek over incest geschreven, het is haar eigen ervaring, zie het probleem niet zo.
Dat maakt het juist verdacht: aandacht trekken voor het boek.
pi_174039006
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:19 schreef 8777 het volgende:

[..]

Om het later te kunnen vertellen.
Hoezo, ik ben als klein kind verdwaald, ik kon nog niet praten, toen, maar ik herinner het me wel en kan er nu over vertellen.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')