abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_174001999
Star Trek was oorspronkelijk een door Gene Roddenberry bedachte Amerikaanse sciencefiction-televisieserie die tussen 1966 tot 1969 werd uitgezonden. Uiteindelijk groeide het Star Trek-universum uit tot een succesvolle media-franchise met vijf televisieseries, een animatieserie, tien speelfilms, tientallen computerspellen en honderden boeken, stripboeken, technische handleidingen en encyclopedieën. Verder bestaat er sinds 1998 in Las Vegas een Star Trek-attractiepark, genaamd Star Trek: The Experience en worden er over de hele wereld regelmatig Star Trek-conventions georganiseerd: grote bijeenkomsten voor fans (de 'trekkies'), waar vaak acteurs uit de series te gast zijn. In de Verenigde Staten is er minstens elk weekend een ST convention.

Roddenberry bedacht een utopische toekomstwereld, waarin een verenigde Aarde de meeste moderne wereldproblemen heeft opgelost: vervuiling, honger, armoede en conflicten tussen mensen onderling behoren grotendeels tot het verleden. Door uitvindingen als synthetische replicators en sneller dan licht-technologie heeft de mensheid, met hulp van buitenaardse volken, in het Melkwegstelsel koloniën gesticht. De mensheid heeft samen met enkele buitenaardse volken een overkoepelende organisatie van werelden opgericht: de Verenigde Federatie van Planeten. De verhalen in de diverse Star Trek-media volgen vooral de officieren en burgers in dienst van Starfleet, de militaire onderzoeksinstelling van de Federatie die met haar ruimtevloot vooral diplomatieke en onderzoeksmissies uitvoert en tevens de krijgsmacht vormt.

De avonturen van de verschillende televisieseries en films spelen zich hoofdzakelijk af in de 23e en 24e eeuw, enkele tijdreizen uitgezonderd. Men is bekend met een aanzienlijk deel van de Melkweg, die is verdeeld in vier kwadranten. In het Alfa-kwadrant bevinden zich grote delen van de Federatie en het Cardassiaanse Rijk, in het Beta-kwadrant bevinden zich onder andere het Klingonrijk en het Romulaanse Rijk, het Gamma-kwadrant, dat via het Bajoraanse wormgat met het Alfa-kwadrant is verbonden, wordt geregeerd door de Dominion en het Delta-kwadrant, waarin de Voyager jarenlang rondzwierf, herbergt onder andere de Kazon, Ocampa en Hirogen. Ook de Borg komen uit het Delta-kwadrant.

Star Trek werd voor het eerst uitgezonden in 1966. Sindsdien zijn er zes series gemaakt door Gene Roddenberry en zijn opvolgers. Sommige daarvan waren een groot succes, andere wat minder.

The Original Series (TOS) - Dit is de door Gene Roddenberry geschreven serie, met de naam Star Trek. Het is het verhaal van het ruimteschip USS Enterprise NCC-1701 (kortweg: Enterprise), dat driehonderd jaar in de toekomst, vanaf het jaar 2265, op een vijfjarige missie is om het heelal te verkennen. De serie sprak oorspronkelijk maar een kleine groep kijkers aan en stond naar verluidt jaarlijks op de nominatie om geschrapt te worden. Toen bleek dat deze kleine groep kijkers behoorde tot een erg selecte doelgroep (hoger opgeleiden), werd de serie interessant voor adverteerders.

The Animated Series (TAS) - Na het stoppen van de oorspronkelijke serie bleek die in de herhaling steeds populairder te worden. Dit was in 1973 een van de redenen voor het maken van een tekenfilmserie, waarbij de stemmen van de vaste personages gedaan werden door de acteurs die ze in de oorspronkelijke serie ook gespeeld hadden. De serie ging verder waar het verhaal van de oorspronkelijke serie ophield. Dat wil zeggen dat de laatste twee jaar van de missie ingevuld werden.

The Next Generation (TNG) - Deze nieuwe serie speelde zich honderd jaar later af, in het jaar 2364, rond een nieuwe Enterprise met een nieuwe bemanning. Hoewel het eerste seizoen van The Next Generation kritiek kreeg, onder andere omdat de afleveringen te zoet zouden zijn, was dit eerste seizoen goed genoeg om de serie te prolongeren. Met nieuw materiaal, en met beduidend meer middelen dan de oorspronkelijke serie uit de jaren '60, werd The Next Generation uiteindelijk een enorm succes. Er werden in de periode 1987-1994 in 7 seizoenen 177 afleveringen van uitgezonden. In 1991 overleed Gene Roddenberry.

Deep Space Nine (DS9) - Zoals de oorspronkelijke serie een missieduur van vijf jaar had, zo was het ook duidelijk dat de succesvolle serie The Next Generation niet altijd maar door kon blijven draaien. Daarom werd een volgende serie opgezet, met een ander thema. In plaats van een ruimteschip dat bij planeten langsging werd het centrale thema een ruimtestation ver in de ruimte, op een plaats waar veel ruimteschepen langskwamen.

Voyager (VOY) - Dit schip raakt op haar eerste missie door toedoen van het wezen Caretaker (verzorger) verzeild in het Delta-kwadrant, 70.000 lichtjaar van de Aarde. Voyager kent een sterke rode draad, namelijk de lange thuisreis van het ruimteschip Voyager, en de zoektocht naar mogelijkheden deze reis te verkorten.

Enterprise (ENT) - Deze serie gaat over een eerdere Enterprise, van 2151. Deze tijd, meer dan honderd jaar gesitueerd voor de oorspronkelijke serie, is de tijd waarin de mensheid begint aan het onderzoeken van de ruimte met ruimteschepen die sneller dan het licht kunnen vliegen, nu zij schepen ontwikkeld heeft die 'Warp 5' halen. Het is het begin van Starfleet, en in deze tijd worden de technieken en protocollen ontwikkeld die in de latere series algemeen bekend zijn. In het eerste jaar was dat ook meteen de zwakke plek van de serie, omdat de karakters nog veel moesten leren, maar de kijkers veel minder. In de volgende seizoenen heeft de serie echter duidelijk meer vaart gekregen. De serie is begonnen in 2001, en heeft in totaal vier seizoenen en 98 afleveringen gedraaid.

Overzichtje in uitzendvolgorde:
TOS, James Kirk (William Shatner)
TAS, James Kirk (William Shatner)
TNG, Jean Luc Picard (Patrick Stewart)
DS9, Benjamin Sisko (Avery Brooks)
VOY, Kathryn Janeway (Kate Mulgrew)
ENT, Jonathan Archer (Scott Bakula)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
***Deze openingspost is hier te vinden!***

[ Bericht 2% gewijzigd door motorbloempje op 26-09-2017 10:42:16 ]
Ja doei.
pi_174002100
Ik kan denk ik wel leven met de focus op het conflict tussen de Klingons en de Federation in de 23ste eeuw. We hebben er natuurlijk wel het een en ander over gehoord en gezien en film VI ging over de Khitomer Accords, maar echt een focus op dat conflict is er nooit geweest volgens mij.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174002123
Oh, ik vind het ook wel echt interessant en ben niet 'tegen', maar een serie in het verlengde zou ik ook wel echt héééél tof vinden :@
Ja doei.
  Moderator dinsdag 26 september 2017 @ 09:57:40 #4
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174002178
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:51 schreef Nielsch het volgende:
Ik kan denk ik wel leven met de focus op het conflict tussen de Klingons en de Federation in de 23ste eeuw. We hebben er natuurlijk wel het een en ander over gehoord en gezien en film VI ging over de Khitomer Accords, maar echt een focus op dat conflict is er nooit geweest volgens mij.
Zelfde hier :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174002223
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:40 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Neemt niet weg dat een stuk tijdlijn na voyager leuk geweest was maar wie weet komt dat als dit succesvol blijkt :)
Je hoopt op een hernieuwd leven voor de Borg en Species8472 ofzo? :P
pi_174002250
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:00 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Je hoopt op een hernieuwd leven voor de Borg en Species8472 ofzo? :P
:o :9
Ja doei.
pi_174002274
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:02 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

:o :9
Dat waren afleveringen waar ik destijds echt op het puntje van me stoel zat... zo van :"WTF... wie is er sterker dan de Borg? Wtf gebeurd hier toen Voyager op al die kapotte kubussen stuitte"
:D :P
pi_174002323
Ik zou best meer over 8472 willen weten inderdaad :o
Ja doei.
pi_174002369
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:03 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Dat waren afleveringen waar ik destijds echt op het puntje van me stoel zat... zo van :"WTF... wie is er sterker dan de Borg? Wtf gebeurd hier toen Voyager op al die kapotte kubussen stuitte"
:D :P
Toen ik die species8472 voor het eerst zag dacht ik wat doen Vorlons in het Star Trek universum.

Zit ook eigenlijk meer te wachten op een verhaal na Voyager vooral omdat ik (nog) niet kan wennen aan de Klingons, ze zien er niet uit en als ze praten/janken heb ik de neiging om op de mute knop te drukken.
pi_174002507
/offtopic: Ik wil een B5 reboot O+ (aangezien een remaster er nooit gaat komen)
pi_174002719
Ik ben benieuwd naar hoe de nieuwe Dominion eruit ziet nadat Odo is opgegaan in The Great Link. Zou mooi zijn als ze een soort spacesecurity vormden zoals Odo ook op DS9 was. Beetje als de Judoon in Doctor Who.

Al die Delta Quadrant rassen boeien me weinig moet ik zeggen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174002757
Kunnen al die polls niet eens uit de OP trouwens?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174002813
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:38 schreef Nielsch het volgende:
Kunnen al die polls niet eens uit de OP trouwens?
Zat ik net aan te denken ja en wilde het net vragen. :@
Nu maar even in een spoiler gemieterd.
Ja doei.
pi_174003041
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:40 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Neemt niet weg dat een stuk tijdlijn na voyager leuk geweest was maar wie weet komt dat als dit succesvol blijkt :)
Denk dat veel fans wel hadden gehoopt op een post-Voyager serie.
Ik had gehoopt op een uit elkaar vallende Federation met politieke intrige, in combinatie met een nieuwe alien nemesis :7 waar in DS9 al een beetje mee werd geflirt met Section 31.
  dinsdag 26 september 2017 @ 11:29:42 #15
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174003658
Oké, dus we moeten deze de hemel in prijzen en succesvol laten zijn in de hopelijk niet ijdele hoop dat het een ongekend succes wordt en er hierna dus (EINDELIJK) een post Voyager serie komt waar we weer van kunnen genieten.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_174003683
quote:
17s.gif Op dinsdag 26 september 2017 11:29 schreef jogy het volgende:
Oké, dus we moeten deze de hemel in prijzen en succesvol laten zijn in de hopelijk niet ijdele hoop dat het een ongekend succes wordt en er hierna dus (EINDELIJK) een post Voyager serie komt waar we weer van kunnen genieten.
Jij snapt het.
Ja doei.
  dinsdag 26 september 2017 @ 11:33:02 #17
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174003734
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 11:30 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Jij snapt het.
Check.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_174003807
2049 begint trouwens WW3... nou we zijn nog steeds op koers :')
  Moderator dinsdag 26 september 2017 @ 11:39:19 #19
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_174003846
Vermakelijk begin.

De strategie van CBS snap ik niet helemaal: ze hebben de eerste afleveringen op hun normale kanaal uitgezonden, met goede kijkcijfers tot gevolg. Nu gaat de rest van hun afleveringen naar een CBS betaalkanaal waar natuurlijk geen mens naar kijkt. Je zou denken dat zo'n serie toch een succes moet worden in de VS maar dat lukt niet op deze manier. Wat dat betreft heeft de rest van de wereld, via Netflix, het toch een stuk beter.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_174004309
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 11:39 schreef Mike het volgende:
Vermakelijk begin.

De strategie van CBS snap ik niet helemaal: ze hebben de eerste afleveringen op hun normale kanaal uitgezonden, met goede kijkcijfers tot gevolg. Nu gaat de rest van hun afleveringen naar een CBS betaalkanaal waar natuurlijk geen mens naar kijkt. Je zou denken dat zo'n serie toch een succes moet worden in de VS maar dat lukt niet op deze manier. Wat dat betreft heeft de rest van de wereld, via Netflix, het toch een stuk beter.
Ja en Netflix heeft het gros van de rekening betaald. Ongeveer 8 miljoen per aflevering. En dat gaat CBS never nooit niet verdienen met haar betaalkanaal. Nu is het te hopen dat het op Netflix een groot succes wordt zodat ze ook mee willen betalen aan een vervolg seizoen want dat hebben ze tot nog toe nog niet toegezegd.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_174004352
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 11:37 schreef Frutsel het volgende:
2049 begint trouwens WW3... nou we zijn nog steeds op koers :')
Denk dat we wat vooruit lopen ;( :')
Ja doei.
pi_174004395
Een nieuwe serie vanuit het perspectief van de Romulans of wellicht de Klingons had ik liever gezien.
  dinsdag 26 september 2017 @ 12:12:43 #23
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174004444
Pffffrrrt, die imdb recensies lezen is wel deprimerend/hilarisch hoor _O-.

Gelukkig komen er daar ook rationele mensen langs die het ook begrijpen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 26 september 2017 @ 12:13:23 #24
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174004462
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 12:06 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Denk dat we wat vooruit lopen ;( :')
Des te sneller komt de Star Trek Utopia tot stand O+.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator dinsdag 26 september 2017 @ 12:26:47 #25
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174004660
quote:
17s.gif Op dinsdag 26 september 2017 11:29 schreef jogy het volgende:
Oké, dus we moeten deze de hemel in prijzen en succesvol laten zijn in de hopelijk niet ijdele hoop dat het een ongekend succes wordt en er hierna dus (EINDELIJK) een post Voyager serie komt waar we weer van kunnen genieten.
Juist *O*
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174004735
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:01 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

[..]

God nee hè ..

Hadden ze William T. Riker er niet voor kunnen gebruiken? O ja vergeten, die heeft zich zelf morbide obees gegeten.

Schijnt dat hij wel meegeholpen deze serie te verneuken maken.
Bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Jonathan_Frakes
Als je blijft herhalen hoe kut je de serie vindt op basis van 2 afleveringen mag je van mij vanaf vandaag wel wegblijven in dit topic, want dan heb je hier volgens mij nog weinig te zoeken.

quote:
2s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:06 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zie dat er op netflix nu ook een after trek show is :r ik vind dat altijd zo jammer... leuk voor op een dvd ofzo maar dat uitmelken je ziet het op de nederlandse tv ook.. after wie is de mol, after heel holland bakt :r
Voor dvd vind ik wel erg ouderwets. Ik vind het juist iets voor internet en streaming. Op de reguliere televisie heeft het wat mij betreft weinig te zoeken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:16 schreef Frutsel het volgende:

In de tussentijd zit ik me te verdiepen in de tijdslijn rond die periode en de geschiedenis van de klingons.
Daar moet ik ook nog even goed induiken.

quote:
6s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]

[..]

De USS Enterprise kwam in 2245 in de vloot. Pike was captain vanaf 2250. Spock kwam in 2254 op de Enterprise.

Deze serie speelt zich af in 2256.

Ik stoor me dan ook aan die uniformen. Ze hadden prima de normale Starfleet uniformen kunnen gebruiken die ze ook in de nieuwe films hebben gebruikt.

Of hebben we hier met een derde timeline te maken? Los van de Original en de Kelvin timeline?
Het speelt zich volgens de makers gewoon af in de prime timeline.

Je kunt geen jaren 60 vibe in een moderne serie stoppen als je nieuwe kijkers wilt aantrekken, maar als homage hadden ze best wel wat dingen een moderne tintje kunnen geven.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:36 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

Georgiou werd wel heel nadrukkelijk achtergelaten op dat Klingonschip. En waarom zouden die Klingons al die lijken behouden en verzamelen op dat rare schip? Volgens mij gaat daar nog iets vreemds gebeuren.
Het is een warrior race en in het begin krijg je al te horen dat ook al zijn de dood, ze toch mee kunnen strijden op deze manier.
pi_174004834
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:51 schreef Nielsch het volgende:
Ik kan denk ik wel leven met de focus op het conflict tussen de Klingons en de Federation in de 23ste eeuw. We hebben er natuurlijk wel het een en ander over gehoord en gezien en film VI ging over de Khitomer Accords, maar echt een focus op dat conflict is er nooit geweest volgens mij.
En dit is alleen maar de focus voor het eerste seizoen. De volgende seizoenen, mochten die ontwikkeld gaan worden, krijgen weer een focus op een ander thema of gebeurtenis.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:53 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, ik vind het ook wel echt interessant en ben niet 'tegen', maar een serie in het verlengde zou ik ook wel echt héééél tof vinden :@
Ik had ook in het begin gehoopt op een serie na Voyager. Zou toch vet zijn als de Federation niet alleen de galaxy maar ook de galaxy cluster kon verkennen, aangezien de quadrants al aan bod zijn gekomen in de andere series. Maar sommige zaken uitdiepen kan ook wel leuk zijn, maar dan moeten ze zeker ook een keer verder dan Voyager gaan. En ik wil Borg zien terugkomen! en meer non-humanoids.

quote:
17s.gif Op dinsdag 26 september 2017 11:29 schreef jogy het volgende:
Oké, dus we moeten deze de hemel in prijzen en succesvol laten zijn in de hopelijk niet ijdele hoop dat het een ongekend succes wordt en er hierna dus (EINDELIJK) een post Voyager serie komt waar we weer van kunnen genieten.
De franchise moet weer gaan leven en dan niet alleen maar via die slechte film reboot, maarja of het dan zo slim is om al die shit op CBS all access te gooien weet ik niet...
  Moderator dinsdag 26 september 2017 @ 12:57:59 #28
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174005191
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 september 2017 12:12 schreef jogy het volgende:
Pffffrrrt, die imdb recensies lezen is wel deprimerend/hilarisch hoor _O-.

Gelukkig komen er daar ook rationele mensen langs die het ook begrijpen.
Het leukste zijn die amerikanen die klagen dat het te politiek correct is en dat dat niet star trek is. Terwijl star trek altijd voorop liep om te zeggen dat zij de eerste interraciale kus op broadcast television hadden (wat niet waar is trouwens) https://en.wikipedia.org/(...)l_kiss_on_television Maar toch het is vanaf de originele serie een element geweest. :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174005295
Was zelf best te spreken over de eerste twee afleveringen. Ok, de Klingons zijn wat camp en over de top neegezet en de bridgecrew was (soms letterlijk) wegwerp materiaal waardoor je er weinig gevoel bij hebt maar qua design en uitvoering had het een behoorlijke Trek sfeer. En tegelijk heeft het het tempo en productiewaarde die we van moderne serie gewend zijn en verwachten. Je kunt op van alles lopen muggeziften maar zoals TNG gaan ze niet meer maken en zoals hierboven ergens ToS feel retro scifi serie gaat niet de hoeveelheid publiek trekken die bedrijven als CBS en Netflix willen, laat dat aan projecten als Star Trek Continues over.

Het enige waar ik me bij deze eerste twee afleveringen nog wel aan stoor is de Vulcan achtergrond van Michael, fijn dat het geen compleet foutloos logisch wezen is maar het voelt een beetje alsof de "logica" te makkelijk wordt gebruikt als plot device. De scene dat ze de computer in logica te slim af is en zich uit de cel te laten ontsnappen bijvoorbeeld. En ook het muiterij stukje kwam op mij niet als een logische beslissing over maar meer paniekerig en vanuit emotie beslissingen genomen. Ik voel ook nog niet zoveel bij deze hoofdpersoon.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_174005349
Ik snap ook niet dat een vrouw Michael heet. Of is dat in die tijd een genderneutrale naam?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174005379
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 12:39 schreef Odaiba het volgende:

[..]

En dit is alleen maar de focus voor het eerste seizoen. De volgende seizoenen, mochten die ontwikkeld gaan worden, krijgen weer een focus op een ander thema of gebeurtenis.

Ook met een hele andere crew dan, of dat niet?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174005405
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 11:39 schreef Mike het volgende:
Vermakelijk begin.

De strategie van CBS snap ik niet helemaal: ze hebben de eerste afleveringen op hun normale kanaal uitgezonden, met goede kijkcijfers tot gevolg. Nu gaat de rest van hun afleveringen naar een CBS betaalkanaal waar natuurlijk geen mens naar kijkt.
De strategie is toch duidelijk? Of deze gaat werken is een tweede.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174005456
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 12:32 schreef Odaiba het volgende:

Je kunt geen jaren 60 vibe in een moderne serie stoppen als je nieuwe kijkers wilt aantrekken, maar als homage hadden ze best wel wat dingen een moderne tintje kunnen geven.

Ik vraag toch ook geen jaren '60 vibe? Ik zeg alleen dat het raar is dat ze ineens hele andere uniformen hebben dan in TOS The Cage dat zich rond dezelfde tijd (of net een paar jaar eerder) afspeelde.

Dit waren prima uniformen geweest:



Nu hebben ze van die nietszeggende overalls aan.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator dinsdag 26 september 2017 @ 13:10:52 #34
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174005488
Het zou wel leuk zijn als cpt. Archer even langskomt... of is dat te ver terug.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174005542
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 september 2017 13:10 schreef Bosbeetle het volgende:
Het zou wel leuk zijn als cpt. Archer even langskomt... of is dat te ver terug.
Ja, in de tijd van deze serie vliegt de USS Enterprise al rond met Captain Pike en Spock.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator dinsdag 26 september 2017 @ 13:15:22 #36
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174005641
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 13:12 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja, in de tijd van deze serie vliegt de USS Enterprise al rond met Captain Pike en Spock.
Ohja "Jonathan Archer was born in 2112" dan zou hij in deze serie 86 zijn dat moet toch te doen zijn.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174005683
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 september 2017 13:15 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ohja "Jonathan Archer was born in 2112" dan zou hij in deze serie 86 zijn dat moet toch te doen zijn.
deze series speelt in 2256 dus hij zou nog ouder zijn.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator dinsdag 26 september 2017 @ 13:17:41 #38
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174005693
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 september 2017 13:17 schreef Nielsch het volgende:

[..]

deze series speelt in 2256 dus hij zou nog ouder zijn.
Ohja 186 :P ook niet ...i ik kan niet rekenen.. pakt rekenmachine


144 :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174005715
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 september 2017 13:17 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ohja 186 :P
144 maar close
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator dinsdag 26 september 2017 @ 13:18:46 #40
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174005722
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 september 2017 13:18 schreef Nielsch het volgende:

[..]

144 maar close
:')
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174005735
Vond het wel een leuke start weer, moet alleen nog wel wennen aan de kale Klingons, Vind ze zelfs een beetje reptillian achtig lijken...
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_174005789
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 september 2017 13:03 schreef Karstman het volgende:


Het enige waar ik me bij deze eerste twee afleveringen nog wel aan stoor is de Vulcan achtergrond van Michael, fijn dat het geen compleet foutloos logisch wezen is maar het voelt een beetje alsof de "logica" te makkelijk wordt gebruikt als plot device. De scene dat ze de computer in logica te slim af is en zich uit de cel te laten ontsnappen bijvoorbeeld. En ook het muiterij stukje kwam op mij niet als een logische beslissing over maar meer paniekerig en vanuit emotie beslissingen genomen. Ik voel ook nog niet zoveel bij deze hoofdpersoon.
Dat met de computer vond ik juist wel grappig. Ik vind haar wel iets te emotioneel voor iemand die grootgebracht is als vulcan en pas zeven jaar bij mensen is. Die muiterij was vanuit haar menselijke emotie beter te verklaren als alleen logic vanuit een vulcan.
Maar aan de andere kant is het ergens ook wel logisch dat er zoveel emoties los komen bij haar als ze de klingons encounteren.

Al met al ben ik zeer tevreden. Ik vind het gewaagd en qua grafische shit is het echt super mooi.

Enige waar ik aan moet wennen is t accent van de captain :')
ijs_beer fan!
  Moderator dinsdag 26 september 2017 @ 13:33:34 #43
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174006057
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 13:22 schreef NanKing het volgende:

[..]

Dat met de computer vond ik juist wel grappig. Ik vind haar wel iets te emotioneel voor iemand die grootgebracht is als vulcan en pas zeven jaar bij mensen is. Die muiterij was vanuit haar menselijke emotie beter te verklaren als alleen logic vanuit een vulcan.
Maar aan de andere kant is het ergens ook wel logisch dat er zoveel emoties los komen bij haar als ze de klingons encounteren.

Al met al ben ik zeer tevreden. Ik vind het gewaagd en qua grafische shit is het echt super mooi.

Enige waar ik aan moet wennen is t accent van de captain :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174006134
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 september 2017 13:33 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator dinsdag 26 september 2017 @ 13:40:42 #45
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174006224
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 september 2017 13:36 schreef Karstman het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat was bij twin peaks ook voor alle mensen die in de eerste aflevering zaten en dat bleek ook niet zo te zijn. Ze werd ook aangetitelt als "special guest"

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 26 september 2017 @ 13:50:43 #46
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174006446
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 12:39 schreef Odaiba het volgende:
De franchise moet weer gaan leven en dan niet alleen maar via die slechte film reboot, maarja of het dan zo slim is om al die shit op CBS all access te gooien weet ik niet...
Als het een succes blijft zoals het nu lijkt te zijn (Aardig diepe verzadiging via Netflix) dan zal Netflix het stokje wel volledig over willen nemen lijkt me zomaar.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_174006619
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 september 2017 13:40 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat was bij twin peaks ook voor alle mensen die in de eerste aflevering zaten en dat bleek ook niet zo te zijn. Ze werd ook aangetitelt als "special guest"

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ooooooo dawissiknie! Ik had nl t zelfde gedaan als de persoon boven je :p
ijs_beer fan!
pi_174006631
Wel een nadeel van Netflix is dat wij geen idee hebben van de kijkcijfers, vallen er bv kijkers af na de eerste twee afleveringen of nemen die juist toe? Geen idee.
pi_174006663
quote:
17s.gif Op dinsdag 26 september 2017 13:50 schreef jogy het volgende:

[..]

Als het een succes blijft zoals het nu lijkt te zijn (Aardig diepe verzadiging via Netflix) dan zal Netflix het stokje wel volledig over willen nemen lijkt me zomaar.
Hm daar twijfel ik aan. Heeft cbs niet al 100 jaar die rechten? En dan zal netflix een flink bedrag neer moeten tellen.
ijs_beer fan!
  Moderator dinsdag 26 september 2017 @ 14:03:58 #50
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174006735
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 14:00 schreef NanKing het volgende:

[..]

Hm daar twijfel ik aan. Heeft cbs niet al 100 jaar die rechten? En dan zal netflix een flink bedrag neer moeten tellen.
Ze zijn bij cbs in ieder geval nogal protective en soms vrij fors jegens allerlei fanfiction dus ik denk ook niet dat ze het snel weggeven. Aan de andere kant is star trek nou net het vehicle geweest waarbij één serie op heel veel zenders uitgezonden werd, dat was in de 60s nog niet standaard.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174006755
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 13:19 schreef ender_xenocide het volgende:
Vond het wel een leuke start weer, moet alleen nog wel wennen aan de kale Klingons, Vind ze zelfs een beetje reptillian achtig lijken...
Ja ik moest heel even denken aan die reptielen uit Babylon 5, dit zou zomaar de moderne versie daarvan kunnen zijn.

Wederom behoorlijk matige krijgers trouwens die Klingons, zelfs die grote kerels winnen het niet gemakkelijk van een klein Aziatisch vrouwtje :')
pi_174006842
Ha! Dat vond ik ook een beetje matig en moeilijk voor te stellen.

Ik ben de enige hier volgens mij die nooit B5 gekeken heeft.

De openingscenes deden mij juist heel erg aan sg1 denken. De kleding de woestijn, geen idee.
ijs_beer fan!
  dinsdag 26 september 2017 @ 14:15:47 #53
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174006991
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 14:00 schreef NanKing het volgende:

[..]

Hm daar twijfel ik aan. Heeft cbs niet al 100 jaar die rechten? En dan zal netflix een flink bedrag neer moeten tellen.
Ooh, dat is wel karig, dan gooit CBS het maar gewoon op de buis :(.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_174007295
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 12:32 schreef Odaiba het volgende:
ls je blijft herhalen hoe kut je de serie vindt op basis van 2 afleveringen mag je van mij vanaf vandaag wel wegblijven in dit topic, want dan heb je hier volgens mij nog weinig te zoeken.
Er zijn veel mensen hier die negatieve berichten over de serie laten horen.
Ik quote er 1tje:
quote:
Pffffrrrt, die imdb recensies lezen is wel deprimerend/hilarisch hoor _O-.
Waarom ga je die gene ook niet vertellen dat hij of zij zijn mond moet houden.

Trouwens wie ben jij eigenlijk om te bepalen of ik vandaag hier nog mag posten?
  Moderator dinsdag 26 september 2017 @ 14:32:03 #55
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174007297
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 september 2017 14:15 schreef jogy het volgende:

[..]

Ooh, dat is wel karig, dan gooit CBS het maar gewoon op de buis :(.
Ja dat ze het achter een paywall stoppen is wel een grote gok.... net zoals showtime het met twin peaks heeft gedaan. Je merkt wel hoe zo'n grote speler netflix is geworden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 26 september 2017 @ 14:37:20 #56
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_174007380
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 september 2017 13:17 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ohja 186 :P ook niet ...i ik kan niet rekenen.. pakt rekenmachine

144 :P

Hoewel hij in de tijd van de eerste nieuwe ST-film nog leeft.
Scottie is namelijk naar die sneeuw planeet weggepromoveerd omdat hij de hond van admiraal Archer heeft weggetransteleporteerd.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_174007530
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 september 2017 14:32 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja dat ze het achter een paywall stoppen is wel een grote gok.... net zoals showtime het met twin peaks heeft gedaan. Je merkt wel hoe zo'n grote speler netflix is geworden.
Is dat niet oa de reden dat enterprise zo geflopt is? Was toch ook alleen op zon pay kanaal te zien? Imo houdt cbs star trek te klein. Zoals bosbeetle zei, ze houden veel tegen zoals fanmerch etc.
Als ik geen netflix had dan wist ik misschien niet eens dat er een nieuwe serie uitkwam (iets overdreven magoe).
ijs_beer fan!
pi_174007882
De verkoop van DVD's was natuurlijk een enorme melkkoe maar dat is sowieso niet zo'n optie meer dus zij zullen het echt moeten hebben van de directe kijkers qua inkomsten.
pi_174008442
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 12:39 schreef Odaiba het volgende:

De franchise moet weer gaan leven en dan niet alleen maar via die slechte film reboot, maarja of het dan zo slim is om al die shit op CBS all access te gooien weet ik niet...
Zo slecht zijn die films niet.
Erg vermakelijk juist :D
pi_174009328
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 september 2017 14:32 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja dat ze het achter een paywall stoppen is wel een grote gok.... net zoals showtime het met twin peaks heeft gedaan. Je merkt wel hoe zo'n grote speler netflix is geworden.
Je kan er niet meer omheen zelfs ik ga wellicht iverstag. Nog even en dan Stranger Things seizeon 2 in één keer kijken.
pi_174009350
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 15:29 schreef Max23 het volgende:

[..]

Zo slecht zijn die films niet.
Erg vermakelijk juist :D
die eerste vond ik erg goed, de twee zeer vermakelijk, de derde viel ik bij in slaap...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 26 september 2017 @ 16:21:39 #62
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174009459
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 september 2017 16:15 schreef Nielsch het volgende:

[..]

die eerste vond ik erg goed, de twee zeer vermakelijk, de derde viel ik bij in slaap...
_O-. Ja, gewoon bijna in het begin schip naar de klote en daar ga je al als Space Sci fi fan ;(.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_174009493
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 september 2017 16:21 schreef jogy het volgende:

[..]

_O-. Ja, gewoon bijna in het begin schip naar de klote en daar ga je al als Spac Sci fi fan ;(.
ik heb geen idee wat je met deze zin wilt zeggen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 26 september 2017 @ 16:23:21 #64
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174009501
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 september 2017 16:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]

ik heb geen idee wat je met deze zin wilt zeggen.
Komt wel vaker voor.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_174009538
Ik vind de nieuwe films ook gewoon prima. Stelletje autisten altijd :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 26 september 2017 @ 16:26:10 #66
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174009558
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 16:25 schreef HeatWave het volgende:
Ik vind de nieuwe films ook gewoon prima. Stelletje autisten altijd :P.
Same, alleen ben ik stiekem wel blij dat ze het ff in een andere realiteit hebben gepropt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_174009574
Eigenlijk hoopte ik dat de Klingons het hele schip met crew zouden vernietigen en er in het nieuwe jaar gewoon een geheel andere nieuwe ST zou komen :D

Dat zou pas een onverwachte plotwending zijn ala GoT :D
pi_174009676
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 16:25 schreef HeatWave het volgende:
Ik vind de nieuwe films ook gewoon prima. Stelletje autisten altijd :P.
Eigenlijk compleet in lijn: TNG, Voyager, DS9 en Enterprise kregen zeker het eerste seizoen kritiek ;)
Be curious, not judgmental
pi_174009940
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 september 2017 16:33 schreef Aether het volgende:

[..]

Eigenlijk compleet in lijn: TNG, Voyager, DS9 en Enterprise kregen zeker het eerste seizoen kritiek ;)
Dat blijft toch wel een standaardprobleem wanneer je nieuwe variaties binnen een bestaande franchise brengt. Twee afleveringen is wat mij betreft veel te weinig om een oordeel te vellen over een nieuwe variant. Ik vond het wel interessant, al zitten er best wat tenenkrommende zaken in de eerste twee afleveringen. Vond deze review wel aardig.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 26 september 2017 @ 17:11:10 #70
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_174010424
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 16:46 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat blijft toch wel een standaardprobleem wanneer je nieuwe variaties binnen een bestaande franchise brengt. Twee afleveringen is wat mij betreft veel te weinig om een oordeel te vellen over een nieuwe variant. Ik vond het wel interessant, al zitten er best wat tenenkrommende zaken in de eerste twee afleveringen. Vond deze review wel aardig.
Ik ben vooral benieuwd of we nu een heel seizoen oorlog krijgen ipv planeten ontdekken (hell, de titel is zelfs Discovery). Dat voelt niet heel erg Star Trek achtig, maar goed, ik ben dan ook eeigenlijk alleen van Next Generation. Deep Space Nine vond ik al bagger :D

Tot nu toe vond ik de eerste 2 wel vermakelijk, maar ook niet meer dan dat.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_174010677
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 september 2017 13:07 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ook met een hele andere crew dan, of dat niet?
Ja, net zoals ze met American Horror Story ook doen. Anthology seasons dus.

quote:
6s.gif Op dinsdag 26 september 2017 13:09 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik vraag toch ook geen jaren '60 vibe? Ik zeg alleen dat het raar is dat ze ineens hele andere uniformen hebben dan in TOS The Cage dat zich rond dezelfde tijd (of net een paar jaar eerder) afspeelde.

Dit waren prima uniformen geweest:

[ afbeelding ]

Nu hebben ze van die nietszeggende overalls aan.
We zijn het eens.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 14:32 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Er zijn veel mensen hier die negatieve berichten over de serie laten horen.
Ik quote er 1tje:

[..]

Waarom ga je die gene ook niet vertellen dat hij of zij zijn mond moet houden.

Trouwens wie ben jij eigenlijk om te bepalen of ik vandaag hier nog mag posten?
Ben jij van plan de serie nog verder te volgen?

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 15:29 schreef Max23 het volgende:

[..]

Zo slecht zijn die films niet.
Erg vermakelijk juist :D
Tuurlijk zorgt het voor vermaak, maar wat ik leuk vond dat vroeger de serie cast ook gewoon in de films zaten dit is weer zo'n apart geval.
  dinsdag 26 september 2017 @ 17:26:02 #72
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174010732
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 16:46 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat blijft toch wel een standaardprobleem wanneer je nieuwe variaties binnen een bestaande franchise brengt. Twee afleveringen is wat mij betreft veel te weinig om een oordeel te vellen over een nieuwe variant. Ik vond het wel interessant, al zitten er best wat tenenkrommende zaken in de eerste twee afleveringen. Vond deze review wel aardig.
In elke franchise is het een potentieel probleem. In de Star Trek franchise is het nagenoeg onmogelijk _O-. Je hoeft maar een stoel op de brug verkeerd neer te zetten en je hebt al een duizental stuiterende puristen in je nek.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_174010757
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 september 2017 17:26 schreef jogy het volgende:

[..]

In elke franchise is het een potentieel probleem. In de Star Trek franchise is het nagenoeg onmogelijk _O-. Je hoeft maar een stoel op de brug verkeerd neer te zetten en je hebt al een duizental stuiterende puristen in je nek.
Dat vond ik wel leuk aan Galaxy Quest :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_174010803
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 17:11 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik ben vooral benieuwd of we nu een heel seizoen oorlog krijgen ipv planeten ontdekken (hell, de titel is zelfs Discovery). Dat voelt niet heel erg Star Trek achtig, maar goed, ik ben dan ook eeigenlijk alleen van Next Generation. Deep Space Nine vond ik al bagger :D

Tot nu toe vond ik de eerste 2 wel vermakelijk, maar ook niet meer dan dat.
ze

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174011028
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 september 2017 17:26 schreef jogy het volgende:

[..]

In elke franchise is het een potentieel probleem. In de Star Trek franchise is het nagenoeg onmogelijk _O-. Je hoeft maar een stoel op de brug verkeerd neer te zetten en je hebt al een duizental stuiterende puristen in je nek.
Dat krijg je als 90% van alle autisten wereldwijd een trekkie is :')
pi_174011057
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 17:11 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik ben vooral benieuwd of we nu een heel seizoen oorlog krijgen ipv planeten ontdekken (hell, de titel is zelfs Discovery). Dat voelt niet heel erg Star Trek achtig, maar goed, ik ben dan ook eeigenlijk alleen van Next Generation. Deep Space Nine vond ik al bagger :D

Tot nu toe vond ik de eerste 2 wel vermakelijk, maar ook niet meer dan dat.
De laatste 3 seizoenen van DS9 was alleen maar oorlog tussen de Federation, Klingons en later Romulans vs The Dominion, Cardassians en The Breen. Fucking gave episodes allemaal.

Tussendoor ook nog wel filler afleveringen die niet over oorlog gingen. Die moet je overslaan.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174011132
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 september 2017 17:26 schreef jogy het volgende:

[..]

In elke franchise is het een potentieel probleem. In de Star Trek franchise is het nagenoeg onmogelijk _O-. Je hoeft maar een stoel op de brug verkeerd neer te zetten en je hebt al een duizental stuiterende puristen in je nek.
Doctor who doet dat wel aardig. Al heb je daar nu ook wel autisten die over de zeik gaan omdat er nu eens een keer een vrouwelijke doctor gaat komen. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_174011181
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 17:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

Doctor who doet dat wel aardig. Al heb je daar nu ook wel autisten die over de zeik gaan omdat er nu eens een keer een vrouwelijke doctor gaat komen. :P
Ook genoeg die dat tof vinden zoals ik. Wel is Doctor Who toe aan een nieuwe showrunner en die is er gelukkig ook.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 26 september 2017 @ 18:18:58 #79
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174011710
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 17:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

Doctor who doet dat wel aardig. Al heb je daar nu ook wel autisten die over de zeik gaan omdat er nu eens een keer een vrouwelijke doctor gaat komen. :P
Who-fans zijn wel gewend aan verandering onderhand.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_174014117
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:18 schreef jogy het volgende:

[..]

Who-fans zijn wel gewend aan verandering onderhand.
Je hebt de reacties op de vrouwlijke Doctor niet gezien? ;( :') Hele jeugden zijn verpest.
Ja doei.
  dinsdag 26 september 2017 @ 20:27:17 #82
381517 Zapata
held op sokken
pi_174015082
Ik zie het niet op Netflix?

edit.
Blijkbaar niet op de Amerikaanse Netflix maar wel op de Nederlandse :)
pi_174015188
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 20:27 schreef Zapata het volgende:
Ik zie het niet op Netflix?

edit.
Blijkbaar niet op de Amerikaanse Netflix maar wel op de Nederlandse :)
Amerika en Canada zijn CBS territory.
  dinsdag 26 september 2017 @ 20:40:06 #85
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174015611
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 19:56 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Je hebt de reacties op de vrouwlijke Doctor niet gezien? ;( :') Hele jeugden zijn verpest.
Joh. Was het ook bij Capaldi. Maar waait snel genoeg over.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator dinsdag 26 september 2017 @ 20:53:51 #86
9859 crew  Karina
Woman
pi_174016295
Bij Star Trek vind ik de beste dokter nog steeds The Doctor medical emergency holo man.

En over vrouwen gesproken, Janeway was een prima Captain. Kan over deze nieuwe nog niks zeggen want ik kijk donderdag pas :')
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_174017208
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 17:23 schreef Odaiba het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ben jij van plan de serie nog verder te volgen?

[..]

Twijfel, het ligt zover af van de andere star trek. Misschien heb je gelijk nog een aflevering kijken en went het.
pi_174017309
Net de eerste twee afleveringen gezien en over het algemeen viel het niet tegen, ondanks de soms houterige dialogen.

Het heeft in ieder geval potentie.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport / Devops dinsdag 26 september 2017 @ 21:18:51 #89
176766 crew  zoem
zoemt
pi_174017586
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 september 2017 20:53 schreef Karina het volgende:
Bij Star Trek vind ik de beste dokter nog steeds The Doctor medical emergency holo man.

En over vrouwen gesproken, Janeway was een prima Captain. Kan over deze nieuwe nog niks zeggen want ik kijk donderdag pas :')
Voyager is wel m'n favoriet _O_

Binnenkort deze nieuwe serie maar eens bekijken. Hopelijk wordt het wat.
  dinsdag 26 september 2017 @ 21:24:45 #90
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174017828
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 14:32 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Er zijn veel mensen hier die negatieve berichten over de serie laten horen.
Ik quote er 1tje:

[..]

Waarom ga je die gene ook niet vertellen dat hij of zij zijn mond moet houden.
Ik was niet negatief :{. Ik kreeg een halve nerdgasm van die twee afleveringen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 september 2017 @ 09:31:25 #91
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_174025416
Het valt me altijd op hoeveel Voyager fans hier zijn. En volgens mij heeft dat vooral te maken met het feit dat Voyager gunstig werd uitgezonden op Nederlandse TV. DS9 bijvoorbeeld niet.
Ik heb destijds (en later ook weer) alles gezien. Voyager vond ik van 3 series uit de 90'er jaren de minste. Hoewel er sterke personages in zaten (EMH), en absoluut sterke afleveringen heeft, was het meeste niet echt waard om zo mee weg te lopen.
Maar je eerste kennismakingen koester je, dus dat snap ik ook wel. En hoewel ik persoonlijk een DS9 fan ben, ben ik van mening dat die serie ook absolute dieptepunten heeft qua afleveringen
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_174025457
Voyager is ook zeker de minste ST (van de vorige eeuw) maar volgens mij gaat het hier de meesten om een vervolg op die timeline.

Discovery ziet er goed uit maar die hysterische Klingons zijn vrij vervelend imo

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2017 09:44:15 ]
pi_174025464
Trouwens, ik denk dat die laatste scene met haar 'trial' een droom was. :@
Ja doei.
  woensdag 27 september 2017 @ 09:37:20 #94
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174025471
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 09:31 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Het valt me altijd op hoeveel Voyager fans hier zijn. En volgens mij heeft dat vooral te maken met het feit dat Voyager gunstig werd uitgezonden op Nederlandse TV. DS9 bijvoorbeeld niet.
Ik heb destijds (en later ook weer) alles gezien. Voyager vond ik van 3 series uit de 90'er jaren de minste. Hoewel er sterke personages in zaten (EMH), en absoluut sterke afleveringen heeft, was het meeste niet echt waard om zo mee weg te lopen.
Maar je eerste kennismakingen koester je, dus dat snap ik ook wel. En hoewel ik persoonlijk een DS9 fan ben, ben ik van mening dat die serie ook absolute dieptepunten heeft qua afleveringen
Mijn eerste kennismaking was TNG, die vond ik al helemaal geweldig, Voyager vond ik heel anders maar zeker ook geweldig, ook het gritty gedeelte die wel eens langs kwam denderen als een malle en DS9 was wat meer soapy maar zeker ook goed. Ik denk niet dat ik überhaupt een favoriet heb.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_174025526
DS9 was toch altijd op RTL5 zo rond een uurtje of 6?
Ja doei.
pi_174025582
TNG blijft toch wel mijn all-time favorite, is ook de serie die ik nu nog steeds opnieuw kijk.
VOY en DS9 in mindere mate en over ENT ga ik niet eens beginnen :P
pi_174025585
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 09:41 schreef motorbloempje het volgende:
DS9 was toch altijd op RTL5 zo rond een uurtje of 6?
Wow, blast from the past, volgens mij wel ja :P
pi_174025736

Preview voor ep3 en volgens mij ook de rest van het seizoen. Plus wat easter eggs (boeken en fles wijn in de ready room onder andere) en wat beschouwing van de maker van het filmpje over dat hele CBS all acces gedoe.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator woensdag 27 september 2017 @ 10:21:37 #99
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174026067
Ik ben ook een voyager fan ben opgegroeid met TNG zondags na windsurfen en douchen op de bank star trek kijken O+

DS9 vind ik één van de minderen omdat het heel erg een goed vs. kwaad verhaal werd in plaats van kiezen voor de derde optie wat in TNG vaak gebeurde. Bij het herkijken zijn er natuurlijk altijd dingen die opvallen, zo viel me op dat TNG vooral op natuurkunde gebaseerd is en VOY veel meer op (moleculaire) biologie bij DS9 mis ik eigenlijk de link naar het wetenschappelijke gedeelte dat is op een space station wat minder aan de orde... Terwijl VOY lang een favoriet geweest is en nog hoog op mijn lijstje staat is door herkijken het iets in mijn achting gezakt vooral omdat ik zelf moleculair bioloog ben en het gewoon te gemakkelijk is wat ze gedaan hebben ze hebben een gemiddeld tekstboek gepakt en dat uitvergroot verkleint of verdraaid... Op een gegeven moment is een nieuwe species een perfecte kopie van een bacteriofaag



Inclusief het feit dat het DNA injecteert in de host met een enorme naald.... Op die manier wordt de mens beschouwd als een eencellig organisme... Door dat soort dingen komt bij mij het CSI syndroom zijn kop op steken en dat schreeuwt heel hard "ZO KAN DAT NIET" :D

Maarja dat zijn details. Trouwens in de nieuwe serie zit ook zo'n detail.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 27 september 2017 @ 10:26:44 #100
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_174026131
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 17:45 schreef Nielsch het volgende:

[..]

De laatste 3 seizoenen van DS9 was alleen maar oorlog tussen de Federation, Klingons en later Romulans vs The Dominion, Cardassians en The Breen. Fucking gave episodes allemaal.

Tussendoor ook nog wel filler afleveringen die niet over oorlog gingen. Die moet je overslaan.
Kim Cardassian? :o
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 27 september 2017 @ 10:28:32 #101
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_174026160
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 09:41 schreef motorbloempje het volgende:
DS9 was toch altijd op RTL5 zo rond een uurtje of 6?
Zoiets ja. Maar dat stond voor mij te veel stil, dat station :D Dus ik ben afgehaakt. En ik vond die Nelix of zoiets niks. Ik ben van de Deanna Troy generatie :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 27 september 2017 @ 10:29:18 #102
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174026169
quote:
2s.gif Op woensdag 27 september 2017 10:21 schreef Bosbeetle het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_174026197
hoezo kunnen ze wel objecten overstralen maar geen dood lichaam?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174026220
quote:
2s.gif Op woensdag 27 september 2017 10:21 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ben ook een voyager fan ben opgegroeid met TNG zondags na windsurfen en douchen op de bank star trek kijken O+

DS9 vind ik één van de minderen omdat het heel erg een goed vs. kwaad verhaal werd in plaats van kiezen voor de derde optie wat in TNG vaak gebeurde. Bij het herkijken zijn er natuurlijk altijd dingen die opvallen, zo viel me op dat TNG vooral op natuurkunde gebaseerd is en VOY veel meer op (moleculaire) biologie bij DS9 mis ik eigenlijk de link naar het wetenschappelijke gedeelte dat is op een space station wat minder aan de orde... Terwijl VOY lang een favoriet geweest is en nog hoog op mijn lijstje staat is door herkijken het iets in mijn achting gezakt vooral omdat ik zelf moleculair bioloog ben en het gewoon te gemakkelijk is wat ze gedaan hebben ze hebben een gemiddeld tekstboek gepakt en dat uitvergroot verkleint of verdraaid... Op een gegeven moment is een nieuwe species een perfecte kopie van een bacteriofaag

[ afbeelding ]

Inclusief het feit dat het DNA injecteert in de host met een enorme naald.... Op die manier wordt de mens beschouwd als een eencellig organisme... Door dat soort dingen komt bij mij het CSI syndroom zijn kop op steken en dat schreeuwt heel hard "ZO KAN DAT NIET" :D

Maarja dat zijn details. Trouwens in de nieuwe serie zit ook zo'n detail.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
inderdaad.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator woensdag 27 september 2017 @ 10:38:09 #105
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174026304
Technisch gezien zou guinan wel even langs kunnen komen O+

quote:
Guinan was born on her homeworld sometime before Earth's late 19th century.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174026411
quote:
2s.gif Op woensdag 27 september 2017 10:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Technisch gezien zou guinan wel even langs kunnen komen O+

[..]

Laten we hopen van niet.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator woensdag 27 september 2017 @ 10:50:09 #107
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174026518
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 10:45 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Laten we hopen van niet.
:D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 27 september 2017 @ 10:52:11 #108
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174026564
quote:
2s.gif Op woensdag 27 september 2017 10:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Technisch gezien zou guinan wel even langs kunnen komen O+

[..]

Realistisch gezien zou het moeilijk te verklaren zijn als het Woopy Goldberg is.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_174026708
Heb zin in de rest van het seizoen!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 september 2017 @ 11:00:00 #110
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_174026721
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 10:28 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Zoiets ja. Maar dat stond voor mij te veel stil, dat station :D Dus ik ben afgehaakt. En ik vond die Nelix of zoiets niks. Ik ben van de Deanna Troy generatie :D
Neelix zat in Voyager, en nadat DS9 de Defiant kreeg (en de Jem'Hadar ontmoette) was er van stilzitten geen sprake meer)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_174026868
quote:
6s.gif Op woensdag 27 september 2017 10:31 schreef Nielsch het volgende:
hoezo kunnen ze wel objecten overstralen maar geen dood lichaam?
Goed punt.. Ze geven ergens wel aan dat ze "lateral transporters" hebben en dat die hopeloos verouderd zijn. Misschien is dat het. Die bom konden ze weg transporteren omdat die op de transporterpad lag. Het dooie lichaam van de captain moest naar binnen gehaald worden en misschien kan die oude transporter dat niet. Beetje makkelijk maar wie weet...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_174026880
quote:
2s.gif Op woensdag 27 september 2017 11:08 schreef Karstman het volgende:

[..]

Goed punt.. Ze geven ergens wel aan dat ze "lateral transporters" hebben en dat die hopeloos verouderd zijn. Misschien is dat het. Die bom konden ze weg transporteren omdat die op de transporterpad lag. Het dooie lichaam van de captain moest naar binnen gehaald worden en misschien kan die oude transporter dat niet. Beetje makkelijk maar wie weet...
hmm zou kunnen ja...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator woensdag 27 september 2017 @ 11:13:58 #113
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174026971
quote:
2s.gif Op woensdag 27 september 2017 11:08 schreef Karstman het volgende:

[..]

Goed punt.. Ze geven ergens wel aan dat ze "lateral transporters" hebben en dat die hopeloos verouderd zijn. Misschien is dat het. Die bom konden ze weg transporteren omdat die op de transporterpad lag. Het dooie lichaam van de captain moest naar binnen gehaald worden en misschien kan die oude transporter dat niet. Beetje makkelijk maar wie weet...
En dat schip en het baken was toch ook nog steeds een beetje de boel aan het distorten
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174027089
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 10:28 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Zoiets ja. Maar dat stond voor mij te veel stil, dat station :D Dus ik ben afgehaakt. En ik vond die Nelix of zoiets niks. Ik ben van de Deanna Troy generatie :D
DS9 vond ik de leukste serie van allemaal en Neelix kwam daar niet in voor.
pi_174027218
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 11:19 schreef Frutsel het volgende:

[..]

DS9 vond ik de leukste serie van allemaal en Neelix kwam daar niet in voor.
Wellicht is hij in de war met Quark, maar Quark was fucking baas.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 27 september 2017 @ 11:32:02 #116
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_174027330
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 11:19 schreef Frutsel het volgende:

[..]

DS9 vond ik de leukste serie van allemaal en Neelix kwam daar niet in voor.
O, sorry hoor :P
Ik bedoelde die Ferengi blijkbaar. Quark.

Maar ook Neelix, dus blijkbaar heb ik meerdere series gezien.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_174027496
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 11:32 schreef Ang3l het volgende:

[..]

O, sorry hoor :P
Ik bedoelde die Ferengi blijkbaar. Quark.

Maar ook Neelix, dus blijkbaar heb ik meerdere series gezien.
Quark O+ met Armin Shimmerman heb ik nog op de foto gestaan :P
pi_174027531
quote:
2s.gif Op woensdag 27 september 2017 10:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Technisch gezien zou guinan wel even langs kunnen komen O+

[..]

Weet alleen niet wanneer de Borg haar homeworld heeft vernietigd en 'scattered her people throughout the galaxy' :P
pi_174027761
Ik vind het knap dat sommige mensen na 2 afleveringen al kunnen zeggen of het een geweldig goede of juist slechte serie is. Ik was zelf in elk geval enorm opgelucht om het feit dat de twee slechtst geacteerde karakters nu al dood zijn.
  woensdag 27 september 2017 @ 11:52:11 #120
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174027804
quote:
7s.gif Op woensdag 27 september 2017 11:50 schreef thabit het volgende:
Ik vind het knap dat sommige mensen na 2 afleveringen al kunnen zeggen of het een geweldig goede of juist slechte serie is. Ik was zelf in elk geval enorm opgelucht om het feit dat de twee slechtst geacteerde karakters nu al dood zijn.
:D!
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator woensdag 27 september 2017 @ 11:53:57 #121
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174027862
Volgensmij is het ook wel een behoorlijke stap voor een acteur om ja te zeggen tegen star trek. Grote kans dat je de rest van je leven vast zit aan die rol...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 27 september 2017 @ 12:08:04 #122
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174028196
quote:
2s.gif Op woensdag 27 september 2017 11:53 schreef Bosbeetle het volgende:
Volgensmij is het ook wel een behoorlijke stap voor een acteur om ja te zeggen tegen star trek. Grote kans dat je de rest van je leven vast zit aan die rol...
Dat zeker. Als relatief nieuwe acteur heb je best pijnlijk veel kans om daarna nooit meer goed aan de bak te komen omdat je Star Trek bent.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_174028304
quote:
11s.gif Op woensdag 27 september 2017 12:08 schreef jogy het volgende:

[..]

Dat zeker. Als relatief nieuwe acteur heb je best pijnlijk veel kans om daarna nooit meer goed aan de bak te komen omdat je Star Trek bent.
Wel een inkomen jaren later door op de foto te gaan met zweterige luitjes die hun zolderkamer hebben verlaten om naar een trekkie conferentie te komen.
  woensdag 27 september 2017 @ 12:32:01 #124
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174028814
quote:
7s.gif Op woensdag 27 september 2017 12:12 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Wel een inkomen jaren later door op de foto te gaan met zweterige luitjes die hun zolderkamer hebben verlaten om naar een trekkie conferentie te komen.
Oké, ja. Maar als ik een (redelijk) goede acteur zou zijn (ben ik niet) en ik kan kiezen tussen een lange gevarieerde carriere in meerdere rollen en genres of een 5 jarige carriere als acteur en daarna een afgleidende carriere als converentie participant a la Mark Hamill of in mindere mate (want veel films van Star Trek)Jonathan Frakes, dan kies ik liever de langere carriere.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_174031667
Patrick Stewart en Kate Mulgrew enzo doen dat toch wel prima.

En volgens mij zijn er genoeg die na zo'n serie ook gewoon wel klaar zijn met acteren en wat anders gaan/willen doen.
Ja doei.
  woensdag 27 september 2017 @ 14:53:49 #126
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_174031729
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 14:52 schreef motorbloempje het volgende:
Patrick Stewart en Kate Mulgrew enzo doen dat toch wel prima.

En volgens mij zijn er genoeg die na zo'n serie ook gewoon wel klaar zijn met acteren en wat anders gaan/willen doen.
Wat dat aangaat zou je op bv Netflix kunnen kijken naar 'the captains' ,
Kun je zien hoe het met ze gaat.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  Moderator woensdag 27 september 2017 @ 15:38:51 #127
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174032788
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 14:53 schreef avotar het volgende:

[..]

Wat dat aangaat zou je op bv Netflix kunnen kijken naar 'the captains' ,
Kun je zien hoe het met ze gaat.
leuke docu was dat inderdaad. Laat ook wel zien hoe zo'n investering in je leven star trek is.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 27 september 2017 @ 15:41:50 #128
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174032844
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 14:52 schreef motorbloempje het volgende:
Patrick Stewart en Kate Mulgrew enzo doen dat toch wel prima.

En volgens mij zijn er genoeg die na zo'n serie ook gewoon wel klaar zijn met acteren en wat anders gaan/willen doen.
Patrick doet het inderdaag gewoon goed. Kate is pas weer een beetje in beeld gekomen toen ze 40 kilo aankwam en met een Russisch accent ging praten _O-.

Hopelijk voor de rest is het zoals je zegt dat ze er wel een beetje klaar mee waren natuurlijk.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_174033312
Als je in die docu naar captain Sisko kijkt (geen idee hoe die echt heet) zie je dat hij niet alleen klaar is maar ook een beetje van het padje af _O-
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 september 2017 @ 16:06:11 #130
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_174033354
quote:
2s.gif Op woensdag 27 september 2017 16:03 schreef Karstman het volgende:
Als je in die docu naar captain Sisko kijkt (geen idee hoe die echt heet) zie je dat hij niet alleen klaar is maar ook een beetje van het padje af _O-
Avery Brooks, ja, die is een beetje raar geworden :D

Maar Jonathan Frakes timmert aardig aan de weg, ook als regisseur. Het zijn voornamelijk personen als Robert Duncan McNeill (Tom Paris), LeVar Burton en dergelijke die je momenteel niet meer tegenkomt en volgens mij alleen maar teren op hun Star Trek succes
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_174033502
Maar dat acteurs na een serie gewoon verdwijnen zie je wel vaker... uit Stargate zijn er ook maar weinig die het gered hebben, Tour of duty idem dito.

Brent Spinner is een geweldige acteur en Shatner vond ik het leukste in Boston Legal.
  Moderator woensdag 27 september 2017 @ 16:24:00 #132
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174033688
quote:
2s.gif Op woensdag 27 september 2017 16:03 schreef Karstman het volgende:
Als je in die docu naar captain Sisko kijkt (geen idee hoe die echt heet) zie je dat hij niet alleen klaar is maar ook een beetje van het padje af _O-
fidledom jazzz psssss pom pom :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 27 september 2017 @ 16:33:50 #133
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174033910
de equipment tamelijk lowbudget

wat ik aan voorgaande star trek series altijd mooi vond is de opbouw.. de presentatie episodes van de hoofrolspelers.
Misschien is dit ouderwets, maar ik vond dit altijd wel typisch Star Trek.

quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 21:47 schreef STING het volgende:
Vermakelijk de eerste twee Eps, nu wachten tot volgende week maandag ;(
weer 2 nieuwe?
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_174033926
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 16:33 schreef Onnoman het volgende:
weer 2 nieuwe?
Elke week 1
  woensdag 27 september 2017 @ 16:37:51 #135
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174033971
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 16:33 schreef Onnoman het volgende:
de equipment tamelijk lowbudget

wat ik aan voorgaande star trek series altijd mooi vond is de opbouw.. de presentatie episodes van de hoofrolspelers.
Misschien is dit ouderwets, maar ik vond dit altijd wel typisch Star Trek.

[..]

weer 2 nieuwe?
Deze twee waren klaarblijkelijk naar binnen hengel afleveringen. Genoeg traditionele dingen/verwijzingen voor de oude fans en veel boem en bam voor eventuele nieuwe fans die de films leuk vinden. Ik gok dat de tempo wel omlaag geschroeft wordt gaande weg en er waarschijnlijk wel weer een typische nerdy slow episode langs komt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_174034251
quote:
17s.gif Op woensdag 27 september 2017 16:37 schreef jogy het volgende:

[..]

Deze twee waren klaarblijkelijk naar binnen hengel afleveringen. Genoeg traditionele dingen/verwijzingen voor de oude fans en veel boem en bam voor eventuele nieuwe fans die de films leuk vinden. Ik gok dat de tempo wel omlaag geschroeft wordt gaande weg en er waarschijnlijk wel weer een typische nerdy slow episode langs komt.
Er zal ongetwijfeld ergens uit data-analyses zijn gebleken dat een seizoensstart van twee episodes beter werkt om kijkers te binden dan een enkele, want dit lijkt tegenwoordig een beetje de standaard bij nieuwe series.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 27 september 2017 @ 16:53:09 #137
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174034274
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 16:51 schreef Monolith het volgende:

[..]

Er zal ongetwijfeld ergens uit data-analyses zijn gebleken dat een seizoensstart van twee episodes beter werkt om kijkers te binden dan een enkele, want dit lijkt tegenwoordig een beetje de standaard bij nieuwe series.
Ook dat. Maar ook de relatief zware actie meteen in het begin was wel een dingetje.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 27 september 2017 @ 17:04:59 #138
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_174034509
Ik vond het wel leuk, alleen dat ze haar nu vast gezet hebben om haar er later weer uit te halen als het moeilijk wordt en ze het fantastisch gaat doen waardoor ze de enterprise krijgt zie je al van de eerste minuut aankomen. :Z
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  woensdag 27 september 2017 @ 17:10:14 #139
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174034609
quote:
17s.gif Op woensdag 27 september 2017 16:37 schreef jogy het volgende:

[..]

Deze twee waren klaarblijkelijk naar binnen hengel afleveringen. Genoeg traditionele dingen/verwijzingen voor de oude fans en veel boem en bam voor eventuele nieuwe fans die de films leuk vinden. Ik gok dat de tempo wel omlaag geschroeft wordt gaande weg en er waarschijnlijk wel weer een typische nerdy slow episode langs komt.
ik denk dat het weer 1 lang verhaal gaat worden, wat je ook bij Enterprise zag
daar zit ik (de echte star trek nerds) niet op te wachten
Het is juist dat elk verhaal weer uniek is, dat het telkens weer een verrassing als je ernaar gaat kijken.
Ik zit niet te wachten op een langdradig verhaal tussen de federation en klingon empire..
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  woensdag 27 september 2017 @ 17:16:39 #140
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174034755
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 17:10 schreef Onnoman het volgende:

[..]

ik denk dat het weer 1 lang verhaal gaat worden, wat je ook bij Enterprise zag
daar zit ik (de echte star trek nerds) niet op te wachten
Het is juist dat elk verhaal weer uniek is, dat het telkens weer een verrassing als je ernaar gaat kijken.
Ik zit niet te wachten op een langdradig verhaal tussen de federation en klingon empire..
Ja. Oké, daar ben ik het wel mee eens. Hopelijk vinden ze daar wel een goede balans in.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 27 september 2017 @ 17:23:15 #141
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174034894
quote:
14s.gif Op woensdag 27 september 2017 17:16 schreef jogy het volgende:

[..]

Ja. Oké, daar ben ik het wel mee eens. Hopelijk vinden ze daar wel een goede balans in.
het is juist het exploren wat ik zo gaaf vind..
je moet dat gevoel bij de kijker opwekken dat je graag op dat schip wilt wonen
Dat je een band krijgt met de hoofdrolspelers, dat je je stoort aan een personage (neelix), maar dat je een ander personage juist weer geniaal vindt (data)

Het schip moet ook knus zijn en niet metaal steriel..
geen holografische projecties die je bij de originele star trek ook niet had
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_174036923
Bryan Fuller heeft de eerste 2 afleveringen geschreven en die is er daarna mee gestopt. Dus de rest van de afleveringen zullen ook wel iets anders aanvoelen.
pi_174036989
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 17:04 schreef MPC60 het volgende:
Ik vond het wel leuk, alleen dat ze haar nu vast gezet hebben om haar er later weer uit te halen als het moeilijk wordt en ze het fantastisch gaat doen waardoor ze de enterprise krijgt zie je al van de eerste minuut aankomen. :Z
Ik denk dat het een droom/nachtmerrie was, aangezien we ook geen gezichten zagen enzo.... :)
Ja doei.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 september 2017 @ 19:18:49 #144
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_174037355
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 16:51 schreef Monolith het volgende:

[..]

Er zal ongetwijfeld ergens uit data-analyses zijn gebleken dat een seizoensstart van twee episodes beter werkt om kijkers te binden dan een enkele, want dit lijkt tegenwoordig een beetje de standaard bij nieuwe series.
Dat was al langer het geval. TNG had in 1987 al Encounter at Farpoint als dubbelaflevering als Pilot. Pilots van DS9, Voyager en Enterprise ook. Battlestar Galactica begon zelfs met een miniserie. Twin Peaks, eerste aflevering was een dubbelaflevering, ga zo maar door.

Wat ik wel bijzonder vond was dat deze pilot het achterliggende verhaal neerzette voor de hoofdpersoon en eigenlijk een grote flashback was voor het eigenlijke verhaal. Alsof DS9 2 uur uittrok voor wat er met Sisko gebeurde bij Wolf 359 en in aflevering 3 je pas het station zag, met alle andere crew.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 27 september 2017 @ 19:21:11 #145
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174037409
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 17:23 schreef Onnoman het volgende:

[..]

het is juist het exploren wat ik zo gaaf vind..
je moet dat gevoel bij de kijker opwekken dat je graag op dat schip wilt wonen
Dat je een band krijgt met de hoofdrolspelers, dat je je stoort aan een personage (neelix), maar dat je een ander personage juist weer geniaal vindt (data)
Daar heb je wel een redelijk punt maar ik vind het nog veel te vroeg om daar een oordeel over te vellen.

quote:
Het schip moet ook knus zijn en niet metaal steriel..
geen holografische projecties die je bij de originele star trek ook niet had
Oneens, dat vind ik weer onnodig gemierenneuk qua setting. Elke generatie mag en moet er een eigen invulling aan geven.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  † In Memoriam † woensdag 27 september 2017 @ 19:31:13 #146
137949 Disana
pi_174037717
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 17:10 schreef Onnoman het volgende:

[..]

ik denk dat het weer 1 lang verhaal gaat worden, wat je ook bij Enterprise zag
daar zit ik (de echte star trek nerds) niet op te wachten
Het is juist dat elk verhaal weer uniek is, dat het telkens weer een verrassing als je ernaar gaat kijken.
Ik zit niet te wachten op een langdradig verhaal tussen de federation en klingon empire..
Ik ook niet, ik vind gevechten saai. Maar het zal toch niet dat alles om deze strijd gaat draaien? Als ze dat doen haak ik af.
pi_174037729
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 17:23 schreef Onnoman het volgende:

[..]

het is juist het exploren wat ik zo gaaf vind..
je moet dat gevoel bij de kijker opwekken dat je graag op dat schip wilt wonen
Dat je een band krijgt met de hoofdrolspelers, dat je je stoort aan een personage (neelix), maar dat je een ander personage juist weer geniaal vindt (data)

Het schip moet ook knus zijn en niet metaal steriel..
geen holografische projecties die je bij de originele star trek ook niet had
Geen startrek schip is hetzelfde, elke schip kan eigen invulling van maken. Stel dat je voor 5 jaar op de reis moet, wil je zeker ook een iets sfeervol of handigheid erin hebben.
Andere wilt juist steriel zodat je makkelijk door kan komen, in geval zoals gevechtssituatie..

[ Bericht 4% gewijzigd door Captain_Ghost op 27-09-2017 19:37:14 ]
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_174038352
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 19:31 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik ook niet, ik vind gevechten saai. Maar het zal toch niet dat alles om deze strijd gaat draaien? Als ze dat doen haak ik af.
Dit zal wel de rode lijn in dit seizoen worden. Ik meld het nog één keer, alle seizoen zullen anthologies zijn. Dus volgend seizoen kan heel ander verhaal en cast hebben.
  † In Memoriam † woensdag 27 september 2017 @ 19:57:50 #149
137949 Disana
pi_174038431
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 19:54 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Dit zal wel de rode lijn in dit seizoen worden. Ik meld het nog één keer, alle seizoen zullen anthologies zijn. Dus volgend seizoen kan heel ander verhaal en cast hebben.
Ik zou het jammer vinden als ze niet consistent zijn, ik zie het liefst langere tijd één bemanning en een zekere omgeving.

Dat ze met Klingons begonnen kan ik begrijpen, want die zijn erg populair. Maar van mij hoeft het thema niet uitgemolken te worden. Ik hoop op ontdekkingen en gevarieerde avonturen.
pi_174038617
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 19:57 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik zou het jammer vinden als ze niet consistent zijn, ik zie het liefst langere tijd één bemanning en een zekere omgeving.

Dat ze met Klingons begonnen kan ik begrijpen, want die zijn erg populair. Maar van mij hoeft het thema niet uitgemolken te worden. Ik hoop op ontdekkingen en gevarieerde avonturen.
Dit seizoen kent maar 15 afleveringen, dus ik denk niet dat we dezelfde opzet krijgen als de vorige series. Rode lijn blijft dus de oorlog tussen de federation en de klingon. Daartussen kan dus het een en ander wel toegevoegd worden. Ik denk dat het allemaal wel leuk gaat worden.
  † In Memoriam † woensdag 27 september 2017 @ 20:11:42 #151
137949 Disana
pi_174038751
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:06 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Dit seizoen kent maar 15 afleveringen, dus ik denk niet dat we dezelfde opzet krijgen als de vorige series. Rode lijn blijft dus de oorlog tussen de federation en de klingon. Daartussen kan dus het een en ander wel toegevoegd worden. Ik denk dat het allemaal wel leuk gaat worden.
Ik hoop dat je gelijk hebt. Ik heb speciaal voor ST een Netflixabonnement genomen en hoop ervan te genieten.
  Moderator woensdag 27 september 2017 @ 20:11:49 #152
9859 crew  Karina
Woman
pi_174038757
Ik zit nu te kijken. Opvallend: veel bling en first order ipv prime directive.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_174038910
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:11 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik hoop dat je gelijk hebt. Ik heb speciaal voor ST een Netflixabonnement genomen en hoop ervan te genieten.
De promo van de 3e aflevering zag er in ieder geval al stuk hoopvoller uit dan deze 2 afleveringen. Nieuw schip, nieuwe crew, nieuwe missie. Ze kunnen zoveel planeten en rassen uit de alpha en beta quadrant verder uitwerken of nieuwe rassen introduceren.

De Discovery is ook een heel ander soort schip van de Shenzhou. Ik denk dat de Discovery ook niet is gebouwd voor deep space exploration, maar meer voor verkenning in gevaarlijk gebied etc.
pi_174038962
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:11 schreef Karina het volgende:
Ik zit nu te kijken. Opvallend: veel bling en first order ipv prime directive.
Precies. de Prime Directive is meer voor first contact missies. Dat gaat in dit seizoen niet gebeuren verwacht ik.
  † In Memoriam † woensdag 27 september 2017 @ 20:20:46 #155
137949 Disana
pi_174039007
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:17 schreef Odaiba het volgende:

[..]

De promo van de 3e aflevering zag er in ieder geval al stuk hoopvoller uit dan deze 2 afleveringen. Nieuw schip, nieuwe crew, nieuwe missie. Ze kunnen zoveel planeten en rassen uit de alpha en beta quadrant verder uitwerken of nieuwe rassen introduceren.

De Discovery is ook een heel ander soort schip van de Shenzhou. Ik denk dat de Discovery ook niet is gebouwd voor deep space exploration, maar meer voor verkenning in gevaarlijk gebied etc.
Oh, dat klinkt veelbelovend. Ik was vergeten dat de captain dood is en de hoofdrolspeelster gevangen zit terwijl het schip aan gort is geschoten; dan moet er wel een nieuw verhaal komen. Bedankt voor je kennis, nu kijk ik er weer echt naar uit.
pi_174039093
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:11 schreef Karina het volgende:
first order ipv prime directive.
Op zich nog wel consistent, het werd al eerder bijv. General Order #1 genoemd :P
http://memory-alpha.wikia(...)tions#General_Orders
pi_174039181
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:20 schreef Disana het volgende:

[..]

Oh, dat klinkt veelbelovend. Ik was vergeten dat de captain dood is en de hoofdrolspeelster gevangen zit terwijl het schip aan gort is geschoten; dan moet er wel een nieuw verhaal komen. Bedankt voor je kennis, nu kijk ik er weer echt naar uit.
Het is dat ik op een rot computer zit te werken, anders had ik hier even de preview van de 3e aflevering geplaatst. Je kunt hem aner zelf ook even op youtube zoeken. Dan krijg je een goede indruk.
  † In Memoriam † woensdag 27 september 2017 @ 20:35:07 #158
137949 Disana
pi_174039468
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:25 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Het is dat ik op een rot computer zit te werken, anders had ik hier even de preview van de 3e aflevering geplaatst. Je kunt hem aner zelf ook even op youtube zoeken. Dan krijg je een goede indruk.
Bedankt voor de tip, ik ga zo even zoeken.

Later: ik zoek me lam maar ik vind alleen maar trailers voor 1 en 2 -O-

[ Bericht 11% gewijzigd door Disana op 27-09-2017 21:01:22 ]
pi_174040542
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:35 schreef Disana het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip, ik ga zo even zoeken.

Later: ik zoek me lam maar ik vind alleen maar trailers voor 1 en 2 -O-
  † In Memoriam † woensdag 27 september 2017 @ 21:34:51 #160
137949 Disana
pi_174041301
quote:
Dat ziet er best wel ruig uit, het zijn maar fragmenten maar het lijkt toch voornamelijk actiegericht te zijn. Ik ga vanzelfsprekend wel kijken, maar het is niet mijn favoriete ST-kant.
pi_174041359
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 21:34 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat ziet er best wel ruig uit, het zijn maar fragmenten maar het lijkt toch voornamelijk actiegericht te zijn. Ik ga vanzelfsprekend wel kijken, maar het is niet mijn favoriete ST-kant.
Ik weet het ook niet, maar laten we gewoon afwachten tot we het seizoen hebben afgekeken.
  † In Memoriam † woensdag 27 september 2017 @ 21:38:20 #162
137949 Disana
pi_174041374
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 21:37 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ik weet het ook niet, maar laten we gewoon afwachten tot we het seizoen hebben afgekeken.
Ja natuurlijk, spreekt vanzelf. We mogen al blij zijn dat er überhaupt weer iets van Star Trek is te zien.
pi_174041519
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 21:38 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, spreekt vanzelf. We mogen al blij zijn dat er überhaupt weer iets van Star Trek is te zien.
Maar het is allemaal wel nogal donker en metaalachtig. Denk ook dat de bridge echt flink wennen wordt.
  † In Memoriam † woensdag 27 september 2017 @ 21:45:09 #164
137949 Disana
pi_174041548
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 21:43 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Maar het is allemaal wel nogal donker en metaalachtig. Denk ook dat de bridge echt flink wennen wordt.
Klopt. En de manier van filmen is ook anders: snel en fragmentarisch, flitsend. Meer zoals een ST-film dan zoals de vroegere series, die rustig ergens stil bij konden staan.
  Moderator woensdag 27 september 2017 @ 21:48:33 #165
9859 crew  Karina
Woman
pi_174041631
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:25 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Het is dat ik op een rot computer zit te werken, anders had ik hier even de preview van de 3e aflevering geplaatst. Je kunt hem aner zelf ook even op youtube zoeken. Dan krijg je een goede indruk.
na aflevering 2 zat bij mij ook nog een vrij uitgebreide preview. Zag er wel tof uit.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 september 2017 @ 21:52:33 #166
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_174041717
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 19:54 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Dit zal wel de rode lijn in dit seizoen worden. Ik meld het nog één keer, alle seizoen zullen anthologies zijn. Dus volgend seizoen kan heel ander verhaal en cast hebben.
Lijkt me niet, aangezien Discovery de naam is van het schip waar ze volgende week aan boord komt
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_174041860
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 21:52 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Lijkt me niet, aangezien Discovery de naam is van het schip waar ze volgende week aan boord komt
Naam verandering is snel gedaan, maar je hebt wel een punt. Dan wordt het dus heel fragmentarisch. Ik hou mijn hart vast iig.

Ik hou ook niet zo van die snelle camera effecten enzo.
  Moderator woensdag 27 september 2017 @ 22:00:50 #168
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174041986
quote:
huh

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174042066
quote:
2s.gif Op woensdag 27 september 2017 22:00 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

huh

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator woensdag 27 september 2017 @ 22:03:01 #170
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174042070
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 21:52 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Lijkt me niet, aangezien Discovery de naam is van het schip waar ze volgende week aan boord komt
De discovery kan toch een andere crew krijgen... En er waren ook meerdere enterprises dus er kunnen ook gemakkelijk meedere discoveries zijn... discovery-E
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 27 september 2017 @ 22:25:41 #171
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174042927
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 19:54 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Dit zal wel de rode lijn in dit seizoen worden. Ik meld het nog één keer, alle seizoen zullen anthologies zijn. Dus volgend seizoen kan heel ander verhaal en cast hebben.
dat is an sich een aardig idee..
dat je elk seizoen met meerdere crews kennis maakt en dat de crews elkaar na verloop van seizoen zullen treffen..
zou best een leuk idee zijn
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  woensdag 27 september 2017 @ 22:26:32 #172
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174042957
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:11 schreef Karina het volgende:
Ik zit nu te kijken. Opvallend: veel bling en first order ipv prime directive.
hoi karina lieve schattebout :D
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_174043601
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 09:31 schreef TARAraboemdijee het volgende:
En hoewel ik persoonlijk een DS9 fan ben, ben ik van mening dat die serie ook absolute dieptepunten heeft qua afleveringen
Same here en rillingen van ellende en cringe as fuck al denk ik aan "Move along home"

:X :r _O- 8)7
  woensdag 27 september 2017 @ 22:46:10 #174
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_174043639
TNG had ook een zooi kutafleveringen hoor, van de "romantische" meuk met Riker en Troi etc.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator woensdag 27 september 2017 @ 23:04:18 #175
9859 crew  Karina
Woman
pi_174044162
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 22:26 schreef Onnoman het volgende:

[..]

hoi karina lieve schattebout :D
hey onno.

Vond het wel tof! Beetje gekke klingons maar ok.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_174044167
quote:
2s.gif Op woensdag 27 september 2017 22:00 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

huh

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174045134


Moest hier even aan denken bij de nieuwe Klingons, maar die zullen nooit zo gaaf worden.
  donderdag 28 september 2017 @ 00:09:57 #178
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_174045266
Nog geen een lekker wijf gezien in de nieuwe star trek :{
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
pi_174047693
Zoals gebruikelijk schiet het star trek schip niet het eerste en zo als gebruikelijk word het schip al in de eerste aflevering bijna verwoest.

Je hoopt dat ze met een hyper modern schip komen wat wel tegen een stootje kan :( maar voor dat je het weet licht het in puin.

Mja verder weer ouderwets genoten :)
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 september 2017 @ 09:01:56 #180
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_174047695
quote:
9s.gif Op woensdag 27 september 2017 22:44 schreef Axelf0leyoo7 het volgende:

[..]

Same here en rillingen van ellende en cringe as fuck al denk ik aan "Move along home"
[ link | afbeelding ]
:X :r _O- 8)7

Oh, ja die was vreselijk! :D
Alamarayne! :{
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 22:46 schreef HeatWave het volgende:
TNG had ook een zooi kutafleveringen hoor, van de "romantische" meuk met Riker en Troi etc.
Of die met Beverly en die familiegeest
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator donderdag 28 september 2017 @ 09:12:05 #181
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174047809
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 23:04 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174048949
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 00:09 schreef Devil010 het volgende:
Nog geen een lekker wijf gezien in de nieuwe star trek :{
Seven-of-Nine was wel extreem lekker :)
pi_174049454
Kes had ook zeker wel iets cutes hoor :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_174049537
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 11:25 schreef HeatWave het volgende:
Kes had ook zeker wel iets cutes hoor :).
Mwah.
Seven-of-Nine was lekkerder. Veel lekkerder zelfs.
pi_174049553
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 11:29 schreef polderturk het volgende:

[..]

Mwah.
Seven-of-Nine was lekkerder. Veel lekkerder zelfs.
Sexier vooral, dat ben ik wel met je eens hoor :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_174049950
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 11:30 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Sexier vooral, dat ben ik wel met je eens hoor :).
Bij de EDO liepen er ook wel een paar ;)
  Moderator donderdag 28 september 2017 @ 14:48:18 #187
9859 crew  Karina
Woman
pi_174052992
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 23:59 schreef WammesWaggel het volgende:
[ afbeelding ]

Moest hier even aan denken bij de nieuwe Klingons, maar die zullen nooit zo gaaf worden.
Wat een baas was dat dan _O_ Ik moest een beetje denken aan Cardassians. Maar dan met meer blingbling.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_174053066
quote:
99s.gif Op donderdag 28 september 2017 14:48 schreef Karina het volgende:

[..]

Wat een baas was dat dan _O_ Ik moest een beetje denken aan Cardassians. Maar dan met meer blingbling.
Sorry off-topic
Dit blijft de mooste foto van g'Kar imo



Deze is ook wel gaaf

pi_174053186
Hier is Andreas Katsulas (g'Kar) als commander Tomalak om het maar weer op ST te gooien

pi_174053300
Eerlijk gezegd vind ik deze nieuwe serie van Star Trek vies tegen vallen: en er zit een luchtje aan, is natuurlijk Amerikaanse propaganda materiaal!

De Klingons moeten namelijk de Russen voorstellen :(
  Moderator donderdag 28 september 2017 @ 15:16:26 #191
9859 crew  Karina
Woman
pi_174053504
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 15:05 schreef Diqiu-Long het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik deze nieuwe serie van Star Trek vies tegen vallen: en er zit een luchtje aan, is natuurlijk Amerikaanse propaganda materiaal!

De Klingons moeten namelijk de Russen voorstellen :(
:D Nou als dat zo is dan gok ik dat dat vroeger ook het geval was. Of misschien altijd al ;)
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_174053535
quote:
99s.gif Op donderdag 28 september 2017 15:16 schreef Karina het volgende:

[..]

:D Nou als dat zo is dan gok ik dat dat vroeger ook het geval was. Of misschien altijd al ;)
Nee dat is altijd al zo geweest :P Maar ik kijk de Next Generation momenteel en die vind ik gewoon veel beter, dan deze nieuwe.
  donderdag 28 september 2017 @ 15:18:51 #193
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_174053545
quote:
99s.gif Op donderdag 28 september 2017 15:16 schreef Karina het volgende:

[..]

:D Nou als dat zo is dan gok ik dat dat vroeger ook het geval was. Of misschien altijd al ;)
Er zal vast iemand me terecht wijzen, maar ik heb altijd gedacht dat de originele schrijver ook een halve communist was omdat ze het over een 5 jaren missie hadden, een van de grondbeginselen van het communisme.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_174053590
Wat mij altijd een beetje tegenstaat aan die moderne Star Trek series... het is allemaal zo... men neemt het *te* serieus ofzo. Wat ik nou juist zo fraai vind aan de oudere series is dat ze zo fantasievol zijn en in zekere zin bijna cartoonesk. Felle eenvoudige kleuren, weinig complexiteit en details in de meeste dingen die je ziet, leuke filosofische vraagstukjes, maffe aliens, etc.

Hoewel er hier duidelijk veel aandacht is besteed aan de CGI enzo oogt het allemaal zo grauw en druk. Het doet bijna denken aan series als 'The Expanse'.

Overigens vind ik deze eerste twee afleveringen wel OK, maar het mist gewoon die moeilijk te omschrijven charme van TNG en Voyager.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator donderdag 28 september 2017 @ 15:22:10 #195
9859 crew  Karina
Woman
pi_174053606
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 15:18 schreef avotar het volgende:

[..]

Er zal vast iemand me terecht wijzen, maar ik heb altijd gedacht dat de originele schrijver ook een halve communist was omdat ze het over een 5 jaren missie hadden, een van de grondbeginselen van het communisme.
Toen Star Trek begon was de jacht op communisten in de VS nog niet zo heel lang geleden . Dus zou best kunnen dat hij dat stiekem erin heeft gestopt.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_174054677
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 15:05 schreef Diqiu-Long het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik deze nieuwe serie van Star Trek vies tegen vallen: en er zit een luchtje aan, is natuurlijk Amerikaanse propaganda materiaal!

De Klingons moeten namelijk de Russen voorstellen :(
Ik had met dat gespeech van de T'Kuvma meer een BLM gevoel. Starfleet is de blanke onderdrukker en de Klingons de zielige negers.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 september 2017 @ 17:04:43 #197
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_174055367
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 15:05 schreef Diqiu-Long het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik deze nieuwe serie van Star Trek vies tegen vallen: en er zit een luchtje aan, is natuurlijk Amerikaanse propaganda materiaal!

De Klingons moeten namelijk de Russen voorstellen :(
Klingons waren vroeger de Russen, nu had ik meer het idee van IS strijders
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_174055451
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 15:05 schreef Diqiu-Long het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik deze nieuwe serie van Star Trek vies tegen vallen: en er zit een luchtje aan, is natuurlijk Amerikaanse propaganda materiaal!

De Klingons moeten namelijk de Russen voorstellen :(
ik vind dat altijd wel mooi aan science fiction hoe ze huidige situaties in de wereld vertalen naar hun verhaal zodat je er op een andere manier over na kan denken.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  Moderator donderdag 28 september 2017 @ 19:33:03 #199
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_174058154
ik vind het eigenlijk wel aardig maar het ziet er wel stom uit hoor -O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 29 september 2017 @ 06:19:28 #200
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_174066422
Ik vind het leuk :)

Het werd tijd dat Star Trek zich losweekte van de onfaalbaarheid van haar karakters. DS9 flirtte al met dat idee, maar hier zien we in episode 2 al dat de hoofdpersoon een flinke vergissing maakt; en de gevolgen ervan zal moeten dragen.

Daarnaast zijn de effected uiteraard geweldig.

Al met al bevalt het me wel.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 29 september 2017 @ 06:20:56 #201
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_174066427
quote:
9s.gif Op woensdag 27 september 2017 22:44 schreef Axelf0leyoo7 het volgende:

[..]

Same here en rillingen van ellende en cringe as fuck al denk ik aan "Move along home"
[ link | afbeelding ]
:X :r _O- 8)7

Allamaraine! :B
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 29 september 2017 @ 07:08:43 #202
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_174066519
quote:
2s.gif Op donderdag 28 september 2017 16:22 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ik had met dat gespeech van de T'Kuvma meer een BLM gevoel. Starfleet is de blanke onderdrukker en de Klingons de zielige negers.
Dan heb je het verkeerd begrepen. De klingons staan voor het isolationisme dat steeds meer oprukt (Trump is er een goed voorbeeld van, maar ook hier in Nederland zijn er partijen die tegen de EU/moslims/alleswatnietnederlandsis zijn. De federation staat voor globalisering.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 september 2017 @ 08:12:44 #203
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_174066881
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 september 2017 06:19 schreef star_gazer het volgende:
Ik vind het leuk :)

Het werd tijd dat Star Trek zich losweekte van de onfaalbaarheid van haar karakters. DS9 flirtte al met dat idee, maar hier zien we in episode 2 al dat de hoofdpersoon een flinke vergissing maakt; en de gevolgen ervan zal moeten dragen.

Daarnaast zijn de effected uiteraard geweldig.

Al met al bevalt het me wel.
Was het een vergissing? Ze had namelijk in retrospect gelijk. Als de kapitein geluisterd had naar haar, dan had dat veel minder levens gekost.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  vrijdag 29 september 2017 @ 08:17:08 #204
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_174066925
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 08:12 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Was het een vergissing? Ze had namelijk in retrospect gelijk. Als de kapitein geluisterd had naar haar, dan had dat veel minder levens gekost.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 29 september 2017 @ 08:19:17 #205
466056 oganesson
ik had mijn momenten
pi_174066952
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 08:12 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Was het een vergissing? Ze had namelijk in retrospect gelijk. Als de kapitein geluisterd had naar haar, dan had dat veel minder levens gekost.
Ik zat me wel af te vragen wat voor een ruimteschip haar kapitein en first officer in de boarding party stopt en daarmee de kans loopt de hele command chain kwijt te raken, hebben ze geen goed getrainde redshirts? :P

Je stuurt als leger toch ook niet je twee hoogste generaals vooruit terwijl het voetvolk achterblijft.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 september 2017 @ 08:22:11 #206
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_174066975
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 08:19 schreef oganesson het volgende:

[..]

Ik zat me wel af te vragen wat voor een ruimteschip haar kapitein en first officer in de boarding party stopt en daarmee de kans loopt de hele command chain kwijt te raken, hebben ze geen goed getrainde redshirts? :P

Je stuurt als leger toch ook niet je twee hoogste generaals vooruit terwijl het voetvolk achterblijft.
Dat is al jaren Star Fleet protocol :P. Kirk & Spock waren constant samen weg. Archer en T'Pol deden dat natuurlijk ook bijna iedere keer. Picard was iets verstandiger en nam ipv Riker ook wel eens Data mee, hoewel vaak genoeg Riker. Sisko en Janeway leken ook verstandiger te zijn.
Misschien dat ze pas na Kirk de regels aangescherpt hebben, dus dan past het precies in de timeline ;)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  vrijdag 29 september 2017 @ 08:24:34 #207
466056 oganesson
ik had mijn momenten
pi_174067004
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 08:22 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Dat is al jaren Star Fleet protocol :P. Kirk & Spock waren constant samen weg. Archer en T'Pol deden dat natuurlijk ook bijna iedere keer. Picard was iets verstandiger en nam ipv Riker ook wel eens Data mee, hoewel vaak genoeg Riker. Sisko en Janeway leken ook verstandiger te zijn.
Misschien dat ze pas na Kirk de regels aangescherpt hebben, dus dan past het precies in de timeline ;)
Ja het is natuurlijk een coulance regeling, zo gaan er meer captains dood dus meer kans op promotie :P
pi_174071519
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 15:18 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Nee dat is altijd al zo geweest :P Maar ik kijk de Next Generation momenteel en die vind ik gewoon veel beter, dan deze nieuwe.
Kijk de eerste 2 afleveringen van TNG en de eerste 2 van discovery en vertel dan nog eens welke je beter vind. Encounter at Farpoint is ook echt niet het beste van TNG.

Het zijn pas twee afleveringen hoor, kun je niet vergelijken met 7 seizoenen TNG
  Moderator vrijdag 29 september 2017 @ 13:03:05 #210
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174071577
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 12:59 schreef Altijd_Lastig het volgende:

[..]

Kijk de eerste 2 afleveringen van TNG en de eerste 2 van discovery en vertel dan nog eens welke je beter vind. Encounter at Farpoint is ook echt niet het beste van TNG.

Het zijn pas twee afleveringen hoor, kun je niet vergelijken met 7 seizoenen TNG
Om maar te zwijgen over alle culturele invloed die TNG gehad heeft zelfs al heb je nooit een aflevering gezien je krijgt er toch genoeg van mee. Daar kan deze nieuwe serie nooit tegenop boxen. Zelfde zag je met twin peaks... deze series worden zo verweven met het culturele erfgoed dat het moeilijk is ze daar los van te zien.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174071959
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 08:22 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Dat is al jaren Star Fleet protocol :P. Kirk & Spock waren constant samen weg. Archer en T'Pol deden dat natuurlijk ook bijna iedere keer. Picard was iets verstandiger en nam ipv Riker ook wel eens Data mee, hoewel vaak genoeg Riker. Sisko en Janeway leken ook verstandiger te zijn.
Misschien dat ze pas na Kirk de regels aangescherpt hebben, dus dan past het precies in de timeline ;)
Blijft sowieso vreemd dat feitelijk de mensen die de leiding hebben over een organisatie van enkele honderden mensen veldwerk doen, zich vaak ook nog eens zwaar inhoudelijk kunnen mengen in kwestie die enorm gedetailleerde technische kennis vereisen, enzovoort. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_174072030
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 13:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Blijft sowieso vreemd dat feitelijk de mensen die de leiding hebben over een organisatie van enkele honderden mensen veldwerk doen, zich vaak ook nog eens zwaar inhoudelijk kunnen mengen in kwestie die enorm gedetailleerde technische kennis vereisen, enzovoort. :P
Dat ze überhaupt mensen naar een compleet onbekende planeet sturen in plaats van robots is natuurlijk al heel vreemd.
pi_174072126
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 13:32 schreef thabit het volgende:

[..]

Dat ze überhaupt mensen naar een compleet onbekende planeet sturen in plaats van robots is natuurlijk al heel vreemd.
Compleet onbekend zijn ze ook weer niet. De hele planeet is zogenaamd al grotendeels gescand voordat er een away team naartoe gaat. Dat lijkt me ook min of meer de 'robotverkenning'.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_174073084
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 13:32 schreef thabit het volgende:

[..]

Dat ze überhaupt mensen naar een compleet onbekende planeet sturen in plaats van robots is natuurlijk al heel vreemd.
Ik vind zoveel dingen ontzettend onlogisch en stom aan de Star Trek series.

En veel heeft met zulke veiligheidszaken te maken.

De bridge crew gaat altijd op verkenning, en soms zelfs de captain of commander. De crew wil je toch graag op de bridge houden. Waarom is er bijna nooit een gespecialiseerd team dat dit uitvoert. Ook op het begied van gevaarlijke personen op het schip is het vaak echt te stom voor worden.
  vrijdag 29 september 2017 @ 14:41:30 #215
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174073094
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 september 2017 06:20 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Allamaraine! :B
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Moderator vrijdag 29 september 2017 @ 15:00:57 #216
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_174073395
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 08:19 schreef oganesson het volgende:

[..]

Ik zat me wel af te vragen wat voor een ruimteschip haar kapitein en first officer in de boarding party stopt en daarmee de kans loopt de hele command chain kwijt te raken, hebben ze geen goed getrainde redshirts? :P

Je stuurt als leger toch ook niet je twee hoogste generaals vooruit terwijl het voetvolk achterblijft.
das altijd zo, ik moet daar ook altijd wel om giebelen maar probeer eens een verhaal te schrijven op die manier, dan kom je uit op 480 hoofdrolspelers!

je moet het zien als een schaalverkleining, de captain is het gezicht van het bevelvoerende deel, de chief engineer is het gezicht van engineering etc.

denk ik
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 29 september 2017 @ 15:03:33 #217
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_174073439
Mensen die anno 2017 daar nog over vallen. _O- Leuk, naar een awayteam kijken met allemaal onbekende koppen. :')
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_174073492
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 15:03 schreef MPC60 het volgende:
Mensen die anno 2017 daar nog over vallen. _O- Leuk, naar een awayteam kijken met allemaal onbekende koppen. :')
Ja, dat mag natuurlijk niet in serieland. Maar een away team kun je makkelijk integreren in het verhaal toch. Net als sommige andere minor karakters. De eene missie is ook gevaarlijker als de andere.
  Moderator vrijdag 29 september 2017 @ 15:24:42 #219
9859 crew  Karina
Woman
pi_174073783
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 14:40 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ik vind zoveel dingen ontzettend onlogisch en stom aan de Star Trek series.

En veel heeft met zulke veiligheidszaken te maken.

De bridge crew gaat altijd op verkenning, en soms zelfs de captain of commander. De crew wil je toch graag op de bridge houden. Waarom is er bijna nooit een gespecialiseerd team dat dit uitvoert. Ook op het begied van gevaarlijke personen op het schip is het vaak echt te stom voor worden.
Dit is dus echt in ELKE serie he :D Kijk maar naar bijvoorbeeld The Last Ship, Captain en XO gaan met zijn tweeën er op af. En er zijn er nog wel een paar waar dat altijd gebeurt. Overigens, als er een 'onbekende' mee gaat weet je van te voren dat hij/zij dood gaat _O-
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 29 september 2017 @ 15:27:43 #220
466056 oganesson
ik had mijn momenten
pi_174073850
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 15:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

das altijd zo, ik moet daar ook altijd wel om giebelen maar probeer eens een verhaal te schrijven op die manier, dan kom je uit op 480 hoofdrolspelers!

je moet het zien als een schaalverkleining, de captain is het gezicht van het bevelvoerende deel, de chief engineer is het gezicht van engineering etc.

denk ik
Ja oke, maar om even terug te denken aan de mensen op de brug met nutteloze baantjes, je kan ook de cast indelen dat het wat logischer is :P Zonder dat de cast gigantisch wordt.

Maar ja je zit gewoon niet te wachten op steeds onbekende mensen omdat ze alle 1000 op zo een schip een rol moeten hebben.
  vrijdag 29 september 2017 @ 17:06:55 #221
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_174075747
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 15:06 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ja, dat mag natuurlijk niet in serieland. Maar een away team kun je makkelijk integreren in het verhaal toch. Net als sommige andere minor karakters. De eene missie is ook gevaarlijker als de andere.
Klopt, toch staat bij star trek eigenlijk altijd de captain centraal. Je zou zeggen dat ze na een paar akkefietjes er anders over zouden denken bij de federation maar ja. :+
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_174075773
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 15:06 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ja, dat mag natuurlijk niet in serieland. Maar een away team kun je makkelijk integreren in het verhaal toch. Net als sommige andere minor karakters. De eene missie is ook gevaarlijker als de andere.
Gewoon SG-1 inhuren als away team, probleem opgelost.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_174075905
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 september 2017 15:24 schreef Karina het volgende:

[..]

Dit is dus echt in ELKE serie he :D Kijk maar naar bijvoorbeeld The Last Ship, Captain en XO gaan met zijn tweeën er op af. En er zijn er nog wel een paar waar dat altijd gebeurt. Overigens, als er een 'onbekende' mee gaat weet je van te voren dat hij/zij dood gaat _O-
Hahah precies. Net zo dom als we sturen Michael in een space suit naar een onbekend object waar we geen communicatie met haar hebben en ook geen teleport xD Maargoed de hebben vast geen arbo of safety protocols bij starfleet
pi_174076501
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 17:08 schreef Monolith het volgende:

[..]

Gewoon SG-1 inhuren als away team, probleem opgelost.
Eerst MacGyver op een planeet dumpen zonder koolhydraten voor een maand of wat zodat hij ook weer kan lopen ipv alleen maar waggelen.
pi_174100910
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 september 2017 15:24 schreef Karina het volgende:

[..]

Dit is dus echt in ELKE serie he :D Kijk maar naar bijvoorbeeld The Last Ship, Captain en XO gaan met zijn tweeën er op af. En er zijn er nog wel een paar waar dat altijd gebeurt. Overigens, als er een 'onbekende' mee gaat weet je van te voren dat hij/zij dood gaat _O-
Ze hebben toch steeds een tweede in rang die "the bridge" tijdelijk overneemt?
pi_174101047
Dit speelt zich af tussen Enterprise en TOS, chronologisch gezien?
pi_174101118
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 07:08 schreef Bart het volgende:

[..]

Dan heb je het verkeerd begrepen. De klingons staan voor het isolationisme dat steeds meer oprukt (Trump is er een goed voorbeeld van, maar ook hier in Nederland zijn er partijen die tegen de EU/moslims/alleswatnietnederlandsis zijn. De federation staat voor globalisering.
Klingons waren altijd een beetje de tribal negers in het Star Trek universum zoals orks dat zijn in het fantasy genre.
pi_174101388
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 22:10 schreef Cockwhale het volgende:
Dit speelt zich af tussen Enterprise en TOS, chronologisch gezien?
Ja, 10 jaar voor TOS.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator zondag 1 oktober 2017 @ 00:53:47 #229
9859 crew  Karina
Woman
pi_174104217
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 22:02 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Ze hebben toch steeds een tweede in rang die "the bridge" tijdelijk overneemt?
Ja maar ja laat die dan gaan.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_174106525
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 07:08 schreef Bart het volgende:

[..]

Dan heb je het verkeerd begrepen. De klingons staan voor het isolationisme dat steeds meer oprukt (Trump is er een goed voorbeeld van, maar ook hier in Nederland zijn er partijen die tegen de EU/moslims/alleswatnietnederlandsis zijn. De federation staat voor globalisering.
Trump vergelijken met een Klingon? Elke keer als je denkt dat het niet gekker kan. :')

De introductie van een nieuw ras zou deze serie zo veel meer input hebben gegeven. Nu wordt voor de vierde keer (the Original series, Star Trek Enterprise, de remake film, Star Trek Discovery) hetzelfde verhaal weer opnieuw uitgekauwd.
pi_174106796
Wanneer komt de nieuwe aflevering uit?
  zondag 1 oktober 2017 @ 10:16:31 #232
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_174107422
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 09:43 schreef Elzies het volgende:

[..]

Trump vergelijken met een Klingon? Elke keer als je denkt dat het niet gekker kan. :')
:?
Trump is van het isolationisme. Klingons zijn van het isolationisme. Ja, echt gek om dat dan te gaan vergelijken. Hoe dom van me.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_174107566
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 09:52 schreef polderturk het volgende:
Wanneer komt de nieuwe aflevering uit?
Elke maandag.
pi_174107625
De Klingons zijn meer de Japanners van WO2 en daarvoor met hun krijgers en eer, daar hebben Russen eigenlijk weinig mee.

De producenten hadden deze serie gewoon een ander ras moeten kiezen.
  Moderator zondag 1 oktober 2017 @ 10:26:12 #235
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174107707
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 09:43 schreef Elzies het volgende:

[..]

Trump vergelijken met een Klingon? Elke keer als je denkt dat het niet gekker kan. :')

De introductie van een nieuw ras zou deze serie zo veel meer input hebben gegeven. Nu wordt voor de vierde keer (the Original series, Star Trek Enterprise, de remake film, Star Trek Discovery) hetzelfde verhaal weer opnieuw uitgekauwd.
Als ze een Gelijk een nieuw ras zouden introduceren zou niemand het niemand het star trek waardig vinden.

Hoe bekend ben je trouwens met star trek want hetzelfde verhaal is het amper, in TOS zitten de klingons maar in een handje vol afleveringen, in TNG hebben ze een grotere rol maar geen grote algemene oorlog meer en wordt het uitgediept via worf. In voy is de enige klingon een halfbloed Bellana Torres. En in ds9 blijft het ook bij worf en wat oude vrienden van jedzia. Dus dit is alles behalve vier keer hetzelfde verhaal :O

Daarnaast zijn er heel veel rassen in star trek en introduceren ze wel een nieuwe namelijk die van die technische officier, die op zijn planeet voedsel is.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174109252
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 10:26 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Als ze een Gelijk een nieuw ras zouden introduceren zou niemand het niemand het star trek waardig vinden.

Hoe bekend ben je trouwens met star trek want hetzelfde verhaal is het amper, in TOS zitten de klingons maar in een handje vol afleveringen, in TNG hebben ze een grotere rol maar geen grote algemene oorlog meer en wordt het uitgediept via worf. In voy is de enige klingon een halfbloed Bellana Torres. En in ds9 blijft het ook bij worf en wat oude vrienden van jedzia. Dus dit is alles behalve vier keer hetzelfde verhaal :O

Daarnaast zijn er heel veel rassen in star trek en introduceren ze wel een nieuwe namelijk die van die technische officier, die op zijn planeet voedsel is.
Mijnsinziens wordt dit uitgekauwde verhaal over het conflict met de Klingons wel degelijk voor de vierde maal opgevoerd.

Met Star Trek Enterprise ging men al eerder terug naar het begin. Die slechte re-make films introduceren ook voor de zoveelste maal de Klingons als ras. Waarom zou je met een nieuwe serie als Discovery dat weer opnieuw moeten gaan doen?

Het zou zoveel leuker zijn geweest om een nieuw stuk universum te introduceren, zoals bij de Voyager series. Dan ga je als serie vooruit, bedenk je opnieuw te leggen grenzen. In een nieuw te vertellen tijdsgeest. Vooruit in plaats van achteruit. Dat is wat Star Trek altijd zo uniek maakte.

Wat je nu ziet is een stortvloed aan mooie special effect rondom een opnieuw te vertellen verhaal. Daarmee speel je in op de massa commercie (net als bij die remake films) maar haal je de ziel uit het Star Trek universum. Wordt het een soort van veredelde Star Wars kloon waar een stortvloed aan special effect het ontbrekende goede verhaal moet gaan compenseren. Jammer, erg jammer.
pi_174109948
Heerlijk om weer eens TNG te bingewatchen, Netflix O+
  Moderator zondag 1 oktober 2017 @ 14:11:47 #238
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174113827
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 11:11 schreef Elzies het volgende:

[..]

Mijnsinziens wordt dit uitgekauwde verhaal over het conflict met de Klingons wel degelijk voor de vierde maal opgevoerd.

Met Star Trek Enterprise ging men al eerder terug naar het begin. Die slechte re-make films introduceren ook voor de zoveelste maal de Klingons als ras. Waarom zou je met een nieuwe serie als Discovery dat weer opnieuw moeten gaan doen?

Het zou zoveel leuker zijn geweest om een nieuw stuk universum te introduceren, zoals bij de Voyager series. Dan ga je als serie vooruit, bedenk je opnieuw te leggen grenzen. In een nieuw te vertellen tijdsgeest. Vooruit in plaats van achteruit. Dat is wat Star Trek altijd zo uniek maakte.


Dat ben ik met je eens maar in de gekozen setting tien jaar voor kirk kun je niet zomaar nieuwe dingen gaan ontdekken. Dan hadden ze moeten kiezen voor een tijd na voy/ds9 en dat hebben ze helaas niet gedaan.

Maar toch vind ik het zeker niet vier keer hetzelfde verhaal, ze laten nu zaken zien die in TOS en TNG met één regel tekst werden verteld.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174114154
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 10:26 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Als ze een Gelijk een nieuw ras zouden introduceren zou niemand het niemand het star trek waardig vinden.

Hoe bekend ben je trouwens met star trek want hetzelfde verhaal is het amper, in TOS zitten de klingons maar in een handje vol afleveringen, in TNG hebben ze een grotere rol maar geen grote algemene oorlog meer en wordt het uitgediept via worf. In voy is de enige klingon een halfbloed Bellana Torres. En in ds9 blijft het ook bij worf en wat oude vrienden van jedzia. Dus dit is alles behalve vier keer hetzelfde verhaal :O

Daarnaast zijn er heel veel rassen in star trek en introduceren ze wel een nieuwe namelijk die van die technische officier, die op zijn planeet voedsel is.
In DS9 waren ze nog best aanwezig, met name ergens rond de midden seizoenen,4 en 5 als ik me het goed herinner.

Ik zou wel meer willen zien van de Breen, Vidiians en Tholians.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 oktober 2017 @ 15:42:52 #240
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_174115915
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 10:26 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Als ze een Gelijk een nieuw ras zouden introduceren zou niemand het niemand het star trek waardig vinden.

Hoe bekend ben je trouwens met star trek want hetzelfde verhaal is het amper, in TOS zitten de klingons maar in een handje vol afleveringen, in TNG hebben ze een grotere rol maar geen grote algemene oorlog meer en wordt het uitgediept via worf. In voy is de enige klingon een halfbloed Bellana Torres. En in ds9 blijft het ook bij worf en wat oude vrienden van jedzia. Dus dit is alles behalve vier keer hetzelfde verhaal :O

Daarnaast zijn er heel veel rassen in star trek en introduceren ze wel een nieuwe namelijk die van die technische officier, die op zijn planeet voedsel is.
Uhm. DS9? Seizoen 4 begint met The Way of the Warrior waarin de Klingons en masse opduiken (omdat ze vermoeden dat Cardassia is overgenomen door een changeling en ze zich in een oorlog storten tegen Cardassia). Heel veel gedoe met Gowron, Martok, dat Klingon schip waarop Alexander dient onder Martok en Worf. Kurn komt nog terug. Genoeg Klingons na S4 in DS9.
Plus Kang, Koloth en Kor, uit TOS die terugkeren om met Dax op missie te gaan.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_174117344
Qua Klingons: ik vind het eigenlijk wel mooi hoe ze laten zien dat een volk wat vanwege de eigen inborst bijna niet anders dan verdeeld kan zijn in onderling ruziënde fracties, via een soort van religieus fanatisme en verwerpen van uitwendige invloeden kan samenkomen en daardoor veel gevaarlijker wordt. Past imho prima in alles wat in canon tot nu toe over Klingons is gedaan.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_174118075
De setting vind ik prima, de Klingons een hoofdrol ook prima, maar de uitvoering vond ik toch wat te wensen overlaten. De scene's kwamen totaal niet op mij over. Het leek wel of ze stotterden als ze spraken en hun mond bewoog nauwelijks waardoor ik niet kon volgen wie nu aan het woord was.

Een ander minpunt vond ik de CGI, waar je spontaan ADHD van krijgt. Te druk en vluchtig, dat mag wel een tandje minder.

Overall vond ik de pilot en ep2 overigens prima. Voldoende aanknopingspunten dat het niet direct op de Kelvin-speelfims gaat lijken. Ik kijk uit naar Ep3.
  Moderator zondag 1 oktober 2017 @ 17:20:42 #243
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174118129
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 15:42 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Uhm. DS9? Seizoen 4 begint met The Way of the Warrior waarin de Klingons en masse opduiken (omdat ze vermoeden dat Cardassia is overgenomen door een changeling en ze zich in een oorlog storten tegen Cardassia). Heel veel gedoe met Gowron, Martok, dat Klingon schip waarop Alexander dient onder Martok en Worf. Kurn komt nog terug. Genoeg Klingons na S4 in DS9.
Plus Kang, Koloth en Kor, uit TOS die terugkeren om met Dax op missie te gaan.
Klopt maar dat zijn relatief kleine verhaallijnen vergeleken bij de prophet en de cardassians etc. Zeker niet zo in focus als de eerste twee afleveringen van deze serie doen vermoeden. En ook zeker niet telkens hetzelfde verhaal toch?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 2 oktober 2017 @ 09:24:27 #244
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_174131996
Ach, hoe had deze serie ook gelijk helemaal epic kunnen zijn?
Hoe dan ook had hij tegengevallen.
Je kunt het nu eenmaal heel moeilijk winnen van sentiment.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  maandag 2 oktober 2017 @ 09:34:25 #245
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_174132157
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 09:24 schreef avotar het volgende:
Ach, hoe had deze serie ook gelijk helemaal epic kunnen zijn?
Hoe dan ook had hij tegengevallen.
Je kunt het nu eenmaal heel moeilijk winnen van sentiment.
Voyager was indertijd ook heel erg wennen voor de fans. Dat is natuurlijk geen garantie dat we hier ook aan gaan wennen, maar ik wil deze serie nog steeds wel een kans geven.

Visueel is deze serie wat mij betreft helemaal top. Qua verhaallijn en acteerwerk ben ik er nog niet helemaal uit. Ik mis nog een beetje het 'luchtige' karakter en de creativiteit van de oudere series, maar dat kan nog komen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator maandag 2 oktober 2017 @ 10:40:37 #246
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174133366
Heb wel zin in de aflevering vanavond :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174134294
quote:
2s.gif Op maandag 2 oktober 2017 10:40 schreef Bosbeetle het volgende:
Heb wel zin in de aflevering vanavond :)
Me2
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 oktober 2017 @ 11:26:13 #248
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_174134342
Aflevering 3 zojuist gezien:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tevreden dus.
pi_174134681
Voor diegenen die TNG missen, ga The Orville kijken. Ik heb gister aflevering 4 gekeken en steeds meer komt het besef dat ze een pure ode aan star Trek en dan met name aan TNG aan het maken zijn. Opbouw, verhaallijn, karakters, alles lijkt bijna gekopieerd te zijn. Het verhaal van aflevering 4 had bijna 1 op 1 in een TNG aflevering kunnen zitten. Het is allemaal wat vlakker uitgevoerd (acteerwerk, schrijfwerk enzo) en het cgi budget is niet hoog maar alle elementen zitten er wel in en ook hoe het wordt weergegeven is bijna identiek. Sterker nog het leek er voor mij zo op dat als ik CBS was ik me zou afvragen of ik niet moest sue-en voor intellectueel eigendom.
Er zitten ook wat hedendaagse maatschappelijke problemen in en wat grappen van het poep, pies,sperma niveau in wat we van MacFarlane kennen maar zie het absoluut niet in de lijn van zijn andere series.

Afl 3 Discovery heb ik ook wel zin in maar wordt morgenochtend pas kijken.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_174135878
Aflevering 3 was goed!
  maandag 2 oktober 2017 @ 12:42:11 #251
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_174135888
Alice in Wonderland quotes. O+
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_174135929
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 11:26 schreef Gijscoman het volgende:
Aflevering 3 zojuist gezien:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tevreden dus.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174135955

Ik denk dat ik die rooie echt ontzettend irritant ga vinden in deze serie
  Public Relations / Redactie Film maandag 2 oktober 2017 @ 13:14:11 #254
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_174136595
quote:
2s.gif Op maandag 2 oktober 2017 11:42 schreef Karstman het volgende:
Voor diegenen die TNG missen, ga The Orville kijken. Ik heb gister aflevering 4 gekeken en steeds meer komt het besef dat ze een pure ode aan star Trek en dan met name aan TNG aan het maken zijn. Opbouw, verhaallijn, karakters, alles lijkt bijna gekopieerd te zijn. Het verhaal van aflevering 4 had bijna 1 op 1 in een TNG aflevering kunnen zitten. Het is allemaal wat vlakker uitgevoerd (acteerwerk, schrijfwerk enzo) en het cgi budget is niet hoog maar alle elementen zitten er wel in en ook hoe het wordt weergegeven is bijna identiek. Sterker nog het leek er voor mij zo op dat als ik CBS was ik me zou afvragen of ik niet moest sue-en voor intellectueel eigendom.
Er zitten ook wat hedendaagse maatschappelijke problemen in en wat grappen van het poep, pies,sperma niveau in wat we van MacFarlane kennen maar zie het absoluut niet in de lijn van zijn andere series.

Afl 3 Discovery heb ik ook wel zin in maar wordt morgenochtend pas kijken.
Dit dus. The Orville begint ontzettend bij me te groeien, aflevering 3 en 4 vond ik fantastisch en het is inderdaad net TNG.
  maandag 2 oktober 2017 @ 13:23:21 #255
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174136813
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 13:14 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Dit dus. The Orville begint ontzettend bij me te groeien, aflevering 3 en 4 vond ik fantastisch en het is inderdaad net TNG.
bedankt voor de tip! Ik ben namelijk weer zoekende

ben nu orange is the new black aan het kijken..
je vindt het eigenlijk kut, maar vanwege de band met de karakters wil je het toch afkijken
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  maandag 2 oktober 2017 @ 13:23:47 #256
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174136826
quote:
2s.gif Op maandag 2 oktober 2017 11:42 schreef Karstman het volgende:
Voor diegenen die TNG missen, ga The Orville kijken. Ik heb gister aflevering 4 gekeken en steeds meer komt het besef dat ze een pure ode aan star Trek en dan met name aan TNG aan het maken zijn. Opbouw, verhaallijn, karakters, alles lijkt bijna gekopieerd te zijn. Het verhaal van aflevering 4 had bijna 1 op 1 in een TNG aflevering kunnen zitten. Het is allemaal wat vlakker uitgevoerd (acteerwerk, schrijfwerk enzo) en het cgi budget is niet hoog maar alle elementen zitten er wel in en ook hoe het wordt weergegeven is bijna identiek. Sterker nog het leek er voor mij zo op dat als ik CBS was ik me zou afvragen of ik niet moest sue-en voor intellectueel eigendom.
Er zitten ook wat hedendaagse maatschappelijke problemen in en wat grappen van het poep, pies,sperma niveau in wat we van MacFarlane kennen maar zie het absoluut niet in de lijn van zijn andere series.

Afl 3 Discovery heb ik ook wel zin in maar wordt morgenochtend pas kijken.
zie boven
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  maandag 2 oktober 2017 @ 13:24:20 #257
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174136842
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 12:41 schreef Odaiba het volgende:
Aflevering 3 was goed!
wat maakte de aflevering goed zonder te komen met spoilers?
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  maandag 2 oktober 2017 @ 13:32:21 #258
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_174137022
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 13:24 schreef Onnoman het volgende:

[..]

wat maakte de aflevering goed zonder te komen met spoilers?
Lastig om niet te spoileren, maar de characters hebben meer diepte in deze aflevering. We zijn voorbij de introducties, en ook qua verhaal was dit wat mij betreft de beste van de 3 afleveringen tot dusver.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_174138184
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 13:24 schreef Onnoman het volgende:

[..]

wat maakte de aflevering goed zonder te komen met spoilers?
Sws heeft dit verhaal de focus gelegd op Michael Burnham en niet de kapitein en zijn crew. Michael komt dus op de discovery terecht als nieuweling en we volgen haar. Tegelijkertijd is er nu tijd en ruimte om de rest van de crew en de rode lijn van de serie een beetje uit te diepen.

Ik kan zonder te spoilen niet teveel zeggen, maar we gaan wel een ontdekkingsreis, die van Micheal Burns en de Discovery te zien krijgen, die hopelijk niet zal tegenvallen en met aflevering 3 heb ik weer goede hoop dat dit prima past in de Star Trek tijdlijn en de serie niet een één op één kopie wordt van de voorgaande serie structuur en dat is toch ook wel fijn?
  maandag 2 oktober 2017 @ 15:20:46 #260
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174139380
Dus dat artikel met 'stick with it' erin had gewoon gelijk blijkbaar :P. (nog niet gekeken)
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_174139646
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 12:44 schreef Odaiba het volgende:

Ik denk dat ik die rooie echt ontzettend irritant ga vinden in deze serie
Discovery lijkt op een Pizzasnijder.
pi_174139756
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 13:24 schreef Onnoman het volgende:

[..]

wat maakte de aflevering goed zonder te komen met spoilers?
De bemanning van Discovery maakte op mij een psychotische indruk. Alsof de bemanning door ruimtereizen een beetje verstoord is geraakt. Zoiets als in de film Event Horizon. Hierdoor krijgt Discovery een donkerder aura wat het een mystery sci-fi maakt. Vooral de kapitein komt psychotisch over met zijn
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens vind ik het raar dat Michael
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 34% gewijzigd door Tamabralski op 02-10-2017 15:43:58 ]
pi_174141565
Die kapitein is inderdaad wel een aparte een :D
pi_174141798
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2017 15:31 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Discovery lijkt op een Pizzasnijder.
hahaha.
pi_174142211
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2017 15:31 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Discovery lijkt op een Pizzasnijder.
Nu heb ik honger :9
pi_174142250
quote:
10s.gif Op maandag 2 oktober 2017 17:22 schreef STING het volgende:

[..]

Nu heb ik honger :9
Pizzasnijders smaken nergens naar.
pi_174142819
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 16:54 schreef Odaiba het volgende:
Die kapitein is inderdaad wel een aparte een :D


MOet altijd aan deze rol denken.
pi_174144142
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 17:49 schreef Marcus_Zaagius het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

MOet altijd aan deze rol denken.
Verrek!
  Moderator maandag 2 oktober 2017 @ 18:50:04 #269
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174144270
_O- panspermia _O- :') dat is wel heel jaren 60 :P wat dat betreft gaan ze idd terug richting kirk.. :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 2 oktober 2017 @ 19:09:49 #270
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174144798
Erg leuke aflevering *O* *O* dit wordt een leuke serie O+
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174145698
Was nice *O* nu weer verder met TNG :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174148657
quote:
2s.gif Op maandag 2 oktober 2017 18:50 schreef Bosbeetle het volgende:
_O- panspermia _O- :') dat is wel heel jaren 60 :P wat dat betreft gaan ze idd terug richting kirk.. :P
Dat was wel weer zo'n fronsmomentje, maar de science in sci-fi is wel vaker wat vergezocht. :P
Verder toffe aflevering. Niet heel erg doorsnee Star Trek, maar wel leuk. Doet me ergens wel een beetje denken aan the Expanse.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_174149733
Zou ep 3 niet nu online moeten zijn?
Ja doei.
pi_174149917
quote:
5s.gif Op maandag 2 oktober 2017 21:21 schreef motorbloempje het volgende:
Zou ep 3 niet nu online moeten zijn?
Is hij ook op Netflix.
pi_174150012
Hm, ik zag hem hier niet?
Ja doei.
pi_174150233
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2017 21:28 schreef motorbloempje het volgende:
Hm, ik zag hem hier niet?
Hier wel.
Betere aflevering dan vorige twee.


Check out “Star Trek: Discovery” on Netflix
https://www.netflix.com/title/80126024?s=i&trkid=(null)
pi_174150837
Ah, never mind! Hij staat aan. :9

Hij dacht dat we ep2 nog niet gekeken hadden.
Ja doei.
pi_174152529
Ik vind het nog even wennen..... maar EP3 staat al klaar in Kodi
pi_174153064
Dat was een beste ep! O+
Ja doei.
pi_174153107
quote:
14s.gif Op maandag 2 oktober 2017 22:47 schreef motorbloempje het volgende:
Dat was een beste ep! O+
Het geeft hoop :Y
pi_174153317
Zoveel vragen though!!!!!!
Ja doei.
pi_174153637
Gave aflevering. De kapitein vind ik erg goed acteren. Mooie combi van Picard en iets veel duisterders.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
  maandag 2 oktober 2017 @ 23:09:29 #283
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174153722
Vooralsnog is het grote drama vertrek van de vorige regisseur een goede stap geweest lijkt me. Een heel andere sfeer, beetje semi-evil Federation, naja, niet bepaald evil maar gewoon een stuk minder 'clean' . Ik kan er wel aan wennen O+.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 2 oktober 2017 @ 23:25:07 #284
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174154091
Vandaag alle 3 afleveringen achter elkaar gekeken. Eerlijk gezegd ben ik nog steeds niet veranderd van standpunt.

Plusplunten:

• Goed acteerwerk
• Mooie uniformen
• Aangename personages

Minpunten:

• Te veel en te overdreven special effects (holo)
• Niet passende technologie voor het moment van stardate
• Beetje veel plasic
• Te veel overdreven geluidjes
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  maandag 2 oktober 2017 @ 23:25:31 #285
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174154100
weet iemand van welke serie schip of species dit geluidje komt?

http://trekcore.com/audio/computer/alert09.mp3
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 00:27:23 #286
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174154974
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 23:25 schreef Onnoman het volgende:
weet iemand van welke serie schip of species dit geluidje komt?

http://trekcore.com/audio/computer/alert09.mp3
Tng enterprise volgens mij.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 00:35:06 #287
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174155094
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 00:27 schreef jogy het volgende:

[..]

Tng enterprise volgens mij.
Misschien ook niet. :'). Voyager?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_174155597
Ik vind het erg tof.

Erg genoten van ep3.
lekker faxen heel de dag echt genot
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 04:39:42 #289
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_174156285
... Section 31 anybody?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_174157748
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 23:25 schreef Onnoman het volgende:
weet iemand van welke serie schip of species dit geluidje komt?

http://trekcore.com/audio/computer/alert09.mp3
Enteprise-D, Federation, TNG :P
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:01:28 #291
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174157780
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 08:59 schreef STING het volgende:

[..]

Enteprise-D, Federation, TNG :P
Ik wist het! Niet zo precies maar ik wist het dus wel 8-).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_174157835
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 08:59 schreef STING het volgende:

[..]

Enteprise-D, Federation, TNG :P
Ultieme fanboi gespot
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_174157848
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 09:01 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik wist het! Niet zo precies maar ik wist het dus wel 8-).
Hij zat o.a. in dit juweeltje, een paar scenes voor deze :7
pi_174157849
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 04:39 schreef star_gazer het volgende:
... Section 31 anybody?
:Y
Ja doei.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:08:05 #295
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_174157850
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 17:49 schreef Marcus_Zaagius het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

MOet altijd aan deze rol denken.
Ik aan deze


En deze:
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_174157863
En en en een van m'n favoriete acteurs uit RENT een vaste rol O+ _O_

Anthony Rapp als Lt. Stamets. Ik wil nu dat hij gaat zingen O+
Ja doei.
pi_174157886
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 09:06 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Ultieme fanboi gespot
Ik heb een zwak voor sound effects :@
pi_174157916
Ik heb m'n halve PhD doorgebracht op het rustgevende geluid van de TNG warp core :@

Ja doei.
pi_174157936
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 09:12 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb m'n halve PhD doorgebracht op het rustgevende geluid van de TNG warp core :@

Lekkere white noise ja :P

En..the TNG water cooler O+
pi_174157952
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 09:12 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb m'n halve PhD doorgebracht op het rustgevende geluid van de TNG warp core :@

goede smaak. persoonlijk is dit mijn favoriet :P

..///
pi_174158012
Offtopic, maar ben ook echt blij verrast met The Orville :@
Ja doei.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')