SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 21 september 2017 06:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
Moet iemand je eten ook even voor je komen voorkauwen?
Dat heb ik dus met buiten. Moet je route bepalen, bedenken waar je langsloopt, of je nog terugkomt / puf hebt daarvoor, wat voor ondergrond, wat voor weer etc etcquote:
Dat is wel wat minder als je echt verder kan, denk ik. In het begin had ik dat ook maar met lange duurlopen ging het denken over afstand/tijd vaak gewoon uit. Dan krijg je echt een soort trance.quote:Op dinsdag 26 september 2017 09:53 schreef Pinuts het volgende:
Pff... hardlopen heb ik echt al zo vaak geprobeerd, maar zo niks voor mij. Kan me dan echt niet ontspannen. Ben alleen maar aan het denken. Oké nog 10 minuten rennen, nog 8 minuten, etc.
Dat doe ik dan ook niet. De enige beslissingen die ik vantevoren neem zijn hoe ver ik ongeveer wil gaan en of ik vanuit de voordeur links of rechtsaf ga. Verder zie ik wel waar ik langs kom en af sla, en als ik ongeveer halverwege de afstand of tijd die ik wil lopen zit maak ik twee bochtjes naar rechts en zorg ik dat ik weer thuis kom. Het weer boeit me niet, ik moet toch douchen als ik thuis ben.quote:Op dinsdag 26 september 2017 09:53 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat heb ik dus met buiten. Moet je route bepalen, bedenken waar je langsloopt, of je nog terugkomt / puf hebt daarvoor, wat voor ondergrond, wat voor weer etc etc
(ik ben al niet goed in gewoon een 'rondje wandelen' wantja, geen doel / geen richting, gewoon raar)
Ditquote:Op dinsdag 26 september 2017 09:55 schreef Artoo het volgende:
[..]
Dat is wel wat minder als je echt verder kan, denk ik. In het begin had ik dat ook maar met lange duurlopen ging het denken over afstand/tijd vaak gewoon uit. Dan krijg je echt een soort trance.Of althans, dat gebeurde bij mij vaak. Het ritme van de passen, van het ademen, kijken naar de omgeving, gedachten die komen en gaan, man
Dat kan ik dus echt nietquote:Op dinsdag 26 september 2017 09:58 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Dat doe ik dan ook niet. De enige beslissingen die ik vantevoren neem zijn hoe ver ik ongeveer wil gaan en of ik vanuit de voordeur links of rechtsaf ga. Verder zie ik wel waar ik langs kom en af sla, en als ik ongeveer halverwege de afstand of tijd die ik wil lopen zit maak ik twee bochtjes naar rechts en zorg ik dat ik weer thuis kom. Het weer boeit me niet, ik moet toch douchen als ik thuis ben.
Maar een loopband vind ik saai. Daar kan ik me echt niet op motiveren.
Zo ken ik nog iemand. Terwijl ik 's ochtends wel makkelijker loop dan na een dag werken.quote:Op dinsdag 26 september 2017 11:20 schreef Barreltje het volgende:
ik ben vooral niet uit bed te branden.. dus dat sporten VOOR het werk is nogal een drama momenteel..![]()
Ja idd, was ik helemaal vergeten.quote:Op woensdag 27 september 2017 09:12 schreef MutedFaith het volgende:
Creatine trekt vocht naar je spieren. Daar kun je in t begin dus idd wat meer van aankomen.
Ik weet het, maar dat heb ik liever op dit moment even nietquote:Op woensdag 27 september 2017 09:25 schreef MutedFaith het volgende:
Zou geen reden zijn om te stoppen though. Het doet niks aan je vetmassa. Gewicht is niet heilig.
Voor duursporters niet, maar voor krachtsporters heeft het nemen van creatine wel bewezen positieve effecten op de spiermassa.quote:Op woensdag 27 september 2017 10:55 schreef La_Tramposa het volgende:
Er zijn ook weinig redenen om het wel te nemen lijkt mij.
Maar ook op de effectieve kracht? Ik weet dat je spieren groter worden maar worden ze ook sterker of is dat alleen het effect dat je er meer vocht in opslaat en ze er dus groter en strakker uitzien?quote:Op woensdag 27 september 2017 11:45 schreef Artoo het volgende:
[..]
Voor duursporters niet, maar voor krachtsporters heeft het nemen van creatine wel bewezen positieve effecten op de spiermassa.
Ja, ik heb even gauw gegoogled: er zijn diverse onderzoeken die inderdaad ook een krachttoename laten zien. In die onderzoeken werd in de creatine+ krachttraining gebruikende groepen een grotere toename van kracht gevonden dan in de groepen die alleen krachttraining deden. Het groter worden ligt deels aan de vochtopslag meen ik, maar ook wel echt in effectieve spiergroei.quote:Op woensdag 27 september 2017 11:47 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Maar ook op de effectieve kracht? Ik weet dat je spieren groter worden maar worden ze ook sterker of is dat alleen het effect dat je er meer vocht in opslaat en ze er dus groter en strakker uitzien?
Dat weet ik niet zeker, zo diep ben ik er niet in gedoken. Normaliter zou je van een goed onderzoek verwachten dat de proefpersonen allemaal hetzelfde schema zouden krijgen, maar of dat overal wordt gedaan weet ik zelf niet.quote:Op woensdag 27 september 2017 12:07 schreef MutedFaith het volgende:
Komt dat niet vooral ook omdat gebruikers van creatine ook zwaarder en harder gaan trainen? Dat wordt namelijk wel overal als voorwaarde gesteld voor de gewenste spiergroei.
Klopt, ik merk bij mezelf ook een groot verschil.quote:Op woensdag 27 september 2017 11:51 schreef Artoo het volgende:
[..]
Ja, ik heb even gauw gegoogled: er zijn diverse onderzoeken die inderdaad ook een krachttoename laten zien. In die onderzoeken werd in de creatine+ krachttraining gebruikende groepen een grotere toename van kracht gevonden dan in de groepen die alleen krachttraining deden. Het groter worden ligt deels aan de vochtopslag meen ik, maar ook wel echt in effectieve spiergroei.
Dat is echt iets voor de marginal gains. Zorg dat je eerst je normale voeding in een goed gestructureerd ritme krijgt, ga bijhouden hoeveel koolhydraten, vetten en eiwitten je binnenkrijgt. Als je dan merkt dat je met normale voeding niet aan de +- 1 gram eiwit per kg lichaamsgewicht kunt komen kan het een toevoeging zijn. Maar het lijkt mij niet nuttig om je daar nu op te gaan focussen als het pijnpunt veel meer zit in jojo-en tussen veel te weinig eten en eetbuien met heel veel junkfood.quote:Op woensdag 27 september 2017 13:55 schreef Pizzapuntje het volgende:
Ik heb een vraag, eiwit poeder, zou dat een goede toevoeging zijn? Dan het liefst een met smaakje ofzo, die je niet met melk (tenzij ik soja melk neem) moet mengen. Zoja hebben jullie aanraders? (niet meteen mega duur)
Ligt eraan, hoeveel eiwitten krijg je nu binnen?quote:Op woensdag 27 september 2017 13:55 schreef Pizzapuntje het volgende:
zou dat een goede toevoeging zijn?
Thanks voor je reactie! Dan zal ik daar me idd nu niet mee bezighouden.quote:Op woensdag 27 september 2017 13:56 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat is echt iets voor de marginal gains. Zorg dat je eerst je normale voeding in een goed gestructureerd ritme krijgt, ga bijhouden hoeveel koolhydraten, vetten en eiwitten je binnenkrijgt. Als je dan merkt dat je met normale voeding niet aan de +- 1 gram eiwit per kg lichaamsgewicht kunt komen kan het een toevoeging zijn. Maar het lijkt mij niet nuttig om je daar nu op te gaan focussen als het pijnpunt veel meer zit in jojo-en tussen veel te weinig eten en eetbuien met heel veel junkfood.
Dat weet ik niet precies, zou ik in de app die ik nu heb wel moeten kunnen zien, maar ik neem in de sportschool als ik spieren heb gedaan wel eens een smoothie met eiwit erin, maar aangezien die vrij duur is dacht ik misschien zelf poeder halen.quote:Op woensdag 27 september 2017 13:57 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ligt eraan, hoeveel eiwitten krijg je nu binnen?
En hoeveel zou je willen binnenkrijgen? En is dat wel/niet met voeding te realiseren?
Ik ben het met LT eens. Focus je (nog) niet op die manier op het eten maar houdt een langere periode een gezond(er) eetpatroon vol zonder (veel) terugvallen. Zorg dat je motivatie blijft! Zorg goed voor jezelf door voldoende groente en fruit en gevarieerd te eten en als dat een paar maanden goed gaat kun je altijd nog tips vragenquote:Op woensdag 27 september 2017 13:57 schreef Pizzapuntje het volgende:
[..]
Thanks voor je reactie! Dan zal ik daar me idd nu niet mee bezighouden.
Probeer het in eerste instantie is bij te houden. MyFitnessPall is sowieso geschikt daarin.quote:Op woensdag 27 september 2017 13:59 schreef Pizzapuntje het volgende:
Dat weet ik niet precies, zou ik in de app die ik nu heb wel moeten kunnen zien, maar ik neem in de sportschool als ik spieren heb gedaan wel eens een smoothie met eiwit erin, maar aangezien die vrij duur is dacht ik misschien zelf poeder halen.
Meen je dat? Ook als je er een beetje op let?quote:Op woensdag 27 september 2017 17:29 schreef DeLuna het volgende:
Owh, 1 gram per kg red ik vaak net niet. Kom meestal op 60-65gr uit en dat weeg ik nog niet![]()
Maar het scheelt maar weinig, dus valt mee.
Owh ik voeg dat ook bewust wel toe. Maar ik zit vandaag toch al weer op 100gr, dus misschien valt het in de breedte ook wel mee.quote:Op woensdag 27 september 2017 18:55 schreef agter het volgende:
[..]
Meen je dat? Ook als je er een beetje op let?
Ik kom zonder shakes en supplementen toch al snel aan de 1,5 gram.
Geheim is iedere maaltijd bewust een eiwittenbron toevoegen/gebruiken.
Leuk! Lukten ze al een beetje?quote:
http://lmgtfy.com/?q=recensies+afvalkliniekenquote:Op woensdag 27 september 2017 20:04 schreef THEFXR het volgende:
ik zoek reviews/recensies over afvalklinieken?
Heb al meer dan 2 maanden geen chips of chocolade gegeten. Mis het ook totaal niet.quote:Op woensdag 27 september 2017 20:31 schreef Pizzapuntje het volgende:
Oh man, echt trek in chips of chocolade, maar ik ga het voor de verandering eens niet doen (heb het ook niet in huis).
Morgen van 9 tot 10 weer sporten.
Cacao nibs in mijn kwark met wat honing, vind ik erg lekker hoor.quote:Op donderdag 28 september 2017 07:51 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Heb al meer dan 2 maanden geen chips of chocolade gegeten. Mis het ook totaal niet.
Welkomquote:Op donderdag 28 september 2017 08:46 schreef MevrouwCactus het volgende:
Het ligt bij mij echt aan het snoepen/tussendoortjes,
Thanks! Ik snoep vooral chocolade tussendoor. Of een plakje cervelaatworst, een paar stukjes Baton pur Porc, een paar chipjes (altijd een paar... en dan nog een paar... enzo).quote:Op donderdag 28 september 2017 08:47 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Welkom![]()
Wat snoep je dan tussendoor? En een optie om het uberhaupt niet in huis te halen?
En gezonde alternatieven? Komkommer / wortels / paprika?quote:Op donderdag 28 september 2017 08:49 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Thanks! Ik snoep vooral chocolade tussendoor. Of een plakje cervelaatworst, een paar stukjes Baton pur Porc, een paar chipjes (altijd een paar... en dan nog een paar... enzo).
Niet in huis halen is inderdaad een optie. Ik doe nooit zelf boodschappen, dat doet mijn vrouw over het algemeen. Ik vraag haar wel eens of ze het niet in huis wil halen, maar dan doet ze het toch en dan zie ik het in de kast liggen... Dus nu verstopt ze het vaak maar dan ga ik zoeken als ik weet dat het in huis is
Die gezonde alternatieven heb ik dan geen zin in, die zijn er ook altijd wel. Het ligt uiteraard gewoon bij mezelf, ik moet niet meer de associatie hebben dat ‘thuis zijn/vervelen = snacken’. Zo heb ik ook de associatie: ‘eten is klaar = stuk chocolade’. Dat doe ik al 20 jaar geloof ik, maar dat is gewoon niet handig. Vooral omdat de stukjes steeds groter worden.quote:Op donderdag 28 september 2017 08:58 schreef Cue_ het volgende:
[..]
En gezonde alternatieven? Komkommer / wortels / paprika?
En als ze op zijn dat je dan pas aan het snoep gaat?
Misschien ook wel verstandig om nog meer met je vrouw in gesprek te gaan dat je het serieus wilt aanpakken en het echt niet in huis wilt hebben. / ze een nog betere verstopplaats moet vinden.
Dit wil ik inderdaad actief gaan doen. Ik weet dat iedere verandering die je in je gedrag probeert te bewerkstelligen, ongeveer 66 dagen duurt. Dus ik hoef het maar 2 maanden vol te houden tot het een automatisme isquote:Op donderdag 28 september 2017 09:33 schreef Lienekien het volgende:
Ja, je kunt i.d.d. 'leren' om beter met de cravings (eetlust) om te gaan. 'Ik moet iets lekkers!' Dat geeft een vervelend gevoel en je kunt even nergens anders meer aan denken. En nu is je oplossing: 'ik neem gewoon wat'. Maar je kunt ook besluiten: 'ik doe het NIET' en zorgen dat je iets gaat doen dat je afleidt. En dat gevoel is dan ook weg.
En zoals met alles: als je het oefent, word je er beter in en gaat het gemakkelijker.
Als je nog belangstelling hebt voor boeken: via Kwakzor kwam ik vorig jaar bij 'Het geheim van slanke mensen', ondanks de titel best een zinvol boek. De kern is inderdaad dat het gaat om gedragsverandering en zelf de regie nemen. Ik las het in no time uit en het was me duidelijk.quote:Op donderdag 28 september 2017 09:40 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Dit wil ik inderdaad actief gaan doen. Ik weet dat iedere verandering die je in je gedrag probeert te bewerkstelligen, ongeveer 66 dagen duurt. Dus ik hoef het maar 2 maanden vol te houden tot het een automatisme is. Zo ben ik vorig jaar ook gestopt met nagelbijten, dus ik weet dat ik het kan.
Daarom lijkt dit topic me zo mooi, allemaal mensen die hetzelfde doen en waaraan ik toch een ‘verantwoording’ af moet leggen.
Thee drinken is geen optie helaas, dat lust ik niet.
Een stuk fruit misschien?quote:Op donderdag 28 september 2017 09:54 schreef Cue_ het volgende:
Laatste tijd enorme honger, nu ook en officieel eet ik pas weer om 12 uur
Hebben ze natuurlijk net taart neergezet. Maar gaan we niet doen.
Dan maar even bedenken wat ik al wel kan eten, evt vervroegd m'n sla ofzo en dan later nog een bak kwark in de middag
Ik heb niet echt wat. Maar om half 9 m'n laatste hap kwark naar binnen gewerkt, dus het zou niet zo moeten zijn.quote:Op donderdag 28 september 2017 10:11 schreef Artoo het volgende:
Een stuk fruit misschien?
Hoe komt het dat je zo'n honger hebt? Eet je misschien te weinig?
Damn woman! Dat lijkt me wel serieus weinig. Als je al een tijd zo'n honger hebt zou ik wel even herevalueren wat je nu nodig hebt dagelijks.quote:Op donderdag 28 september 2017 10:13 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik heb niet echt wat. Maar om half 9 m'n laatste hap kwark naar binnen gewerkt, dus het zou niet zo moeten zijn.
Er is niet echt fruit / heb niets mee. Dus moet even kijken hoe of wat.
Nog altijd iets van 1300 - 1600 kcal per dag. Dus dat is gewoon normaal voor mij en betekent niet veel hongergevoel (normaal gesproken dan)
Tis vooral deze week, dus nog niet zo heel lang.quote:Op donderdag 28 september 2017 10:25 schreef Artoo het volgende:
Damn woman! Dat lijkt me wel serieus weinig. Als je al een tijd zo'n honger hebt zou ik wel even herevalueren wat je nu nodig hebt dagelijks.
Maar waar gaat dat mis dan? Want het lijkt me eigenlijk gek dat je verbruik nog onder de 2000 zou liggen als je zo veel weightlifting doet. Kloppen je porties?quote:Op donderdag 28 september 2017 10:31 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Tis vooral deze week, dus nog niet zo heel lang.
Misschien omdat ik vorige week wat laks was en meer gegeten heb dat ik daar nu het gevolg van merk.
Weet dat het weinig is, maar als ik meer eet, kom ik aan. Dusja
Yup, heb tijden alles afgemeten en sinds een week houdt ik het ook weer bij.quote:Op donderdag 28 september 2017 10:55 schreef Artoo het volgende:
Maar waar gaat dat mis dan? Want het lijkt me eigenlijk gek dat je verbruik nog onder de 2000 zou liggen als je zo veel weightlifting doet. Kloppen je porties?
Je bent gewoon een super efficiente machine. Ik ook trouwens, niet altijd leuk.quote:Op donderdag 28 september 2017 10:58 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Yup, heb tijden alles afgemeten en sinds een week houdt ik het ook weer bij.
Dus of.. mijn lichaam is gewend om weinig te eten en zou het wel meer kunnen hebben, maar dan zal ik eerst aankomen, dan stabiel worden en daarna met iets minder weer afvallen.
Of het kan echt gewoon niet veel hebben.
Laatste tijd beperkt tot niet.quote:
Welkom en veel succes! Zoals de anderen al zeiden, ik hoop dat je een manier vindt om minder te snacken die voor jou werktquote:Op donderdag 28 september 2017 08:46 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik kom me toch maar eens melden in dit topic, zal vast niet de eerste zijn die een stok achter de deur nodig heeft en die hier hoopt te vinden.
Voor degenen die me niet kennen: Moeder van Sjaak (2,5 jaar oud), zwangerschap kwam tot stand door hormonen waar ik binnen 8 maanden 15 kg door aan kwam en die zijn er nooit meer af gegaan, er zijn er alleen maar bij gekomen helaas.
Doel: 20kg afvallen het komende jaar.
Het ligt bij mij echt aan het snoepen/tussendoortjes, want ik volleybal op redelijk niveau (3x per week) en fitness 1x per week. Eigenlijk moet ik gewoon meer gaan werken, want als ik thuis ben snoep ik het meest. Op mijn werk niet, dan heb ik het niet bij me of heb ik het te druk.
Plan voor vandaag:
O: magere yoghurt met cruesli
L: 4 crackers met Slankie en Linera smeerworst
T: appel (als deze nog goed is, zit al een tijdje in mijn werktas en ik ben vergeten er een nieuwe in te stoppen)
D: tortilla met gehakt, sla, mais, tomaat, komkommer, salsa
S: 45 minuten fitness, 2 uur volleybal inclusief krachttraining.
Komkommer, scheutje olie, scheut azijn, beetje mosterd, peper en zout, heerlijk!quote:Op donderdag 28 september 2017 19:37 schreef Cue_ het volgende:
Lol, had na t eten nog trek in wat leverworst, ik naar de koelkast, leverworst weg. Had ik m weggegooid vanmorgen, want beter, helemaal vergeten.
Dus maar aan de komkommer gegaan
Meestal deed ik azijn, suiker en mayo. De slechte versiequote:Op donderdag 28 september 2017 20:03 schreef Pizzapuntje het volgende:
[..]
Komkommer, scheutje olie, scheut azijn, beetje mosterd, peper en zout, heerlijk!
Ik train al zo lang ik me kan herinneren 2 uur, dus ik ben het gewend. De fitness is ook niet aansluitend aan het volleybal gelukkig, anders was het helemaal niet te doen.quote:Op donderdag 28 september 2017 18:46 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Welkom en veel succes! Zoals de anderen al zeiden, ik hoop dat je een manier vindt om minder te snacken die voor jou werktsupergoed dat je wel al veel sport! Je sport vandaag wel lang zeg
gaat dat dan nog een beetje? Bij mij is na anderhalf uur ofzo m'n coördinatie op, dan lijkt het nergens meer op
He wat naar, sterktequote:Op vrijdag 29 september 2017 07:23 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Gisteren even een rotdag, al heb ik niet eens zo beroerd gegeten.
Op de fiets naar het werk, auto moest naar de garage. Regen
Lange werkdag gehad (7:15 begonnen), eigenlijk nog niet klaar om 17:15. Toch maar naar huis. Dan in het weekend maar thuis nog wat voor mijn werk doen Moeder stond op de voicemail. Even bellen. Blijkt mijn vader beginnende huidkanker te hebben. Gelukkig zijn ze er heel snel bij en gaan ze gelijk actie ondernemen. Toch even geschrokken. Dus toen even geen energie om fatsoenlijk te koken en hebben we friet gegeten. Paste nog precies in mijn dag. Al is friet natuurlijk niet de beste keus.
Sterkte met je vader!quote:Op vrijdag 29 september 2017 07:23 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Lange werkdag gehad (7:15 begonnen), eigenlijk nog niet klaar om 17:15. Toch maar naar huis. Dan in het weekend maar thuis nog wat voor mijn werk doen Moeder stond op de voicemail. Even bellen. Blijkt mijn vader beginnende huidkanker te hebben. Gelukkig zijn ze er heel snel bij en gaan ze gelijk actie ondernemen. Toch even geschrokken. Dus toen even geen energie om fatsoenlijk te koken en hebben we friet gegeten. Paste nog precies in mijn dag. Al is friet natuurlijk niet de beste keus.
Het was gisteren al kwart over 6, vandaar de friet. Ik zelf kan gerust om 7 uur of later eten, maar er lopen 2 dametjes van 2,5 rond hier. En die hebben honger. Dus dit was even snel. Ik moet inderdaad voor zulke momenten ook iets makkelijks in huis hebben om klaar te maken. Wat binnen no time op tafel staat. Met 2 kieskeurige peuters is dat niet altijd even makkelijk 😂. Straks maar weer een grote pan pastasaus maken en invriezen. Dat is ook altijd makkelijk! Bedankt voor de tip in ieder geval.quote:Op vrijdag 29 september 2017 08:29 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Sterkte met je vader!
Om te voorkomen dat dagen waarop de dingen tegen zitten nog beroerder worden omdat je slecht gaat eten zou het kunnen helpen om gezonde maaltijden te hebben die nog makkelijker (en comfortabeler?) zijn dan friet. Ik heb zelf altijd een zak/pot Hak bonenschotel in huis, extra blik bonen erbij eventueel, even opwarmen en je hebt een voedzame maaltijd, voor mij is dat ook echt comfort food. Het kan zelfs in de magnetron opgewarmd worden.
36.5 en 36.6 in een schrikkeljaar.quote:Op vrijdag 29 september 2017 09:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Weet je hoeveel kilo dat is in een jaar?!
Ik weet niets meer tegenwoordigquote:Op vrijdag 29 september 2017 10:02 schreef Artoo het volgende:
Weet je zeker dat 1300-1600 niet te weinig is?
Een workshop 'hoe herken ik een retorische vraag?'quote:Op vrijdag 29 september 2017 09:41 schreef Lonaa het volgende:
[..]
36.5 en 36.6 in een schrikkeljaar.
Wat heb ik nu gewonnen?
Coolquote:Op vrijdag 29 september 2017 10:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een workshop 'hoe herken ik een retorische vraag?'
He bah wat naar! Wel fijn dat ze direct actie ondernemen. Mijn vader heeft dit 2 jaar terug gehad aan zijn rechter oor. Ze hebben toen zijn oor de gehele zomervakantie 2x daags bestraald (was best een heftige periode). Nu zie je er niets meer van en is hij weer oke. Super begrijpelijk dat je even geen zin had om te koken. Sterkte.quote:Op vrijdag 29 september 2017 07:23 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Sterkte. Huidkanker klinkt vaak erger dan het is, is vaak goed te behandelen en zaait niet snel uit.quote:Op vrijdag 29 september 2017 07:23 schreef Shopaholic1984 het volgende:
quote:
dan ben je 30 kilo afgevallen?quote:Op zaterdag 30 september 2017 09:19 schreef Cue_ het volgende:
Mijn discipline deze week (en een goede wc beurt vanmorgen) zorgde dat ik weer op m'n laagste punt zit.
Nog 0.8kg tot m'n 30.
En vandaag foto's, dus dat is wel fijne combi.
quote:Op zaterdag 30 september 2017 11:36 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Yup, maar dat duurt dus nog een (moeilijke) kilo.
Ik ben nu een jaar bezig.quote:Op zaterdag 30 september 2017 11:38 schreef Lot88 het volgende:
petje af! Hoelang ben je er ongeveer mee bezig geweest? Heb je dan je doel bereikt?
Super knap, mag je zeker trots op zijn.quote:Op zaterdag 30 september 2017 11:40 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik ben nu een jaar bezig.
Mijn doel is zeker nog niet bereikt. Als het aan mij lag zou er nog zon 10/15kilo meer afmogen. Maar denk niet dat dit echt haalbaar is.
Doe meer powerliften, minder crossfit. Ik val als een gek af.quote:Op zaterdag 30 september 2017 11:40 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik ben nu een jaar bezig.
Mijn doel is zeker nog niet bereikt. Als het aan mij lag zou er nog zon 10/15kilo meer afmogen. Maar denk niet dat dit echt haalbaar is.
Powerliften is voor mijn gewicht niet heel goed geweestquote:Op zaterdag 30 september 2017 15:10 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Doe meer powerliften, minder crossfit. Ik val als een gek af.
Nice!quote:Op zaterdag 30 september 2017 15:10 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Doe meer powerliften, minder crossfit. Ik val als een gek af.
Oh, coolquote:Op zaterdag 30 september 2017 16:15 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ook. Laatste tijd meer dead, Squat en bench.
Klopt deed ik ook. We wisselen regelmatig de focus van de trainingen.quote:Op zaterdag 30 september 2017 16:52 schreef Artoo het volgende:
Oh, coolDacht dat je vooral oly deed. Powerliften
Ken je de Trekk'n en Stoot'n meets van Crossfit Twente? Misschien is dat ook wel wat voor jouquote:Op zaterdag 30 september 2017 17:08 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Klopt deed ik ook. We wisselen regelmatig de focus van de trainingen.
Houdt het interessant![]()
Maar weet wel dat ik meer van Oly ben dan powerlift.
Snatchen
Laatst wat van gezien via Facebook volgens mij.quote:Op zaterdag 30 september 2017 17:23 schreef Artoo het volgende:
Ken je de Trekk'n en Stoot'n meets van Crossfit Twente? Misschien is dat ook wel wat voor jou
Twee weken geleden was je 58.quote:Op zaterdag 30 september 2017 17:48 schreef sararaats het volgende:
Gisteren gewogen en schrok. 59.3 kg.
Forse wandelingen op de planning dus.
Ik ookquote:Op maandag 2 oktober 2017 10:19 schreef Artoo het volgende:
Ik zou ook wel schrikken als ik morgenochtend 59 zou wegen
Ik ook, dan ben ik gelijk klaarquote:Op maandag 2 oktober 2017 10:19 schreef Artoo het volgende:
Ik zou ook wel schrikken als ik morgenochtend 59 zou wegen
Nieuw vriendje?quote:Op maandag 2 oktober 2017 10:45 schreef Lot88 het volgende:
vanochtend staat de teller op -27,3De afgelopen dagen veel bewogen.
DIT ! Vroeger boeide het me nooit, maar nu vind ik het soms bijna vervelend als ik bijv in een restaurant of bij vrienden niet precies weet wat ze erin hebben gedaan...quote:Op zondag 1 oktober 2017 20:56 schreef Artoo het volgende:
dat ik het VET vervelend vind om niet precies te weten wat ik eet nu ik de flow weer een beetje lijk te hebben
Ik zou me laten rijden, want dan moet ik wel een been kwijt zijn ofzo.quote:Op maandag 2 oktober 2017 10:43 schreef MutedFaith het volgende:
Ik zou gelijk naar de spoedeisende hulp rijden
Kut is dat hè?quote:Op maandag 2 oktober 2017 11:20 schreef Pinuts het volgende:
[..]
DIT ! Vroeger boeide het me nooit, maar nu vind ik het soms bijna vervelend als ik bijv in een restaurant of bij vrienden niet precies weet wat ze erin hebben gedaan...
Peperkoek? Als in ontbijtkoek? En je hebt nu al een zak chips op?quote:Op maandag 2 oktober 2017 11:45 schreef sararaats het volgende:
Ik had vanmorgen een Benecol en peperkoekje van Damhert.
Probeer nog steeds minder te snoepen maar dieje zak Mamma Mia's moest blijkbaar weer op zijn
Herkenbaar ja, ik ben er obsessief wantrouwend in.quote:Op maandag 2 oktober 2017 11:20 schreef Pinuts het volgende:
[..]
DIT ! Vroeger boeide het me nooit, maar nu vind ik het soms bijna vervelend als ik bijv in een restaurant of bij vrienden niet precies weet wat ze erin hebben gedaan...
Nee die zak chips was dit weekend.quote:Op maandag 2 oktober 2017 11:49 schreef Artoo het volgende:
[..]
Peperkoek? Als in ontbijtkoek? En je hebt nu al een zak chips op?
Ja +1000quote:Op maandag 2 oktober 2017 12:33 schreef Pinuts het volgende:
Heb ook vaak dat dilemma met mezelf als iemand spontaan zegt van zullen wij bijv. een ijsje gaan eten. Aan de ene kant denk ik dan van stel je niet aan, moet kunnen af en toe. En aan de andere kant denk ik, nee, hou vol. Niet zwak zijn
Doe dat nou niet, dat omlaag halen door termen als 'zwak zijn'.quote:Op maandag 2 oktober 2017 12:33 schreef Pinuts het volgende:
Heb ook vaak dat dilemma met mezelf als iemand spontaan zegt van zullen wij bijv. een ijsje gaan eten. Aan de ene kant denk ik dan van stel je niet aan, moet kunnen af en toe. En aan de andere kant denk ik, nee, hou vol. Niet zwak zijn
Ik neem áltijd een bakje met 3 of 4 bolletjes + slagroom en noem het niet bepaald een zwakte.quote:Op maandag 2 oktober 2017 12:33 schreef Pinuts het volgende:
Bedoel ook niet letterlijk zwak zijn. Maar in dit voorbeeld is het een ijsje, maar het kan ook chips, alcohol, friet etc etc zijn. En je kan er natuurlijk niet iedere keer aan toe geven... Maar weeg inderdaad vaak af wanneer het wel/niet kan en of ik het de extra kcal waard vind.quote:Op maandag 2 oktober 2017 12:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Doe dat nou niet, dat omlaag halen door termen als 'zwak zijn'.
Ja, een ijsje kan best eens. Plan het in. Als het een spontaan ijsje was, schrap je bijv. voor die dag iets anders. Neem een ijsje met één bolletje, dan is het prima te overzien.
boks.quote:Op maandag 2 oktober 2017 13:14 schreef Rauw. het volgende:
Nu ik eraan denk, ik ben altijd de initiatiefnemer.
Oke, dan was ijs misschien een verkeerd voorbeeld. Ik bedoelde gewoon ongezonde voedingsmiddelen in het algemene.quote:Op maandag 2 oktober 2017 13:46 schreef Rauw. het volgende:
Chips, friet en alcohol zijn wat mij betreft niet echt een vergelijking met ijs.
Een bakje yoghurt- of roomijs bevat veel nuttigere nutriënten dan ander genoemde waardeloze meuk.
IJs is lekkerder, gezonder en uiteraard wetenschappelijk onderbouwt negatief in calorieën.
Omdat ijs zo koud is moet je lichaam harder werken om je lichaam warm te houden en daardoor verbrand je al gauw meer caloriën dan dat je aan ijscaloriën inneemt.
Hier zat ik serieus op te wachten.quote:Op maandag 2 oktober 2017 14:42 schreef MutedFaith het volgende:
Voedingsmiddelen zijn niet ongezond. Je kunt hooguit spreken van een ongezond voedingspatroon.
Weetik. Ik kopte m ook graag inquote:
Proteine reep ? Ik eet ze wel vaker voor net dat extra beetje proteine en je zit er lekker lang van vol !quote:Op maandag 2 oktober 2017 17:18 schreef Cue_ het volgende:
Ik moet even iets verzinnen voor doordeweeks tussen 14 en 17 uur om te eten op t werk. Merk dat als het rustige dagen zijn ik dan trek krijg. En nog een bak kwark is niet echt lekker.
Eens over nadenken
Proteïne hoeft niet perse, eet ik wel voldoende.quote:Op maandag 2 oktober 2017 17:20 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Proteine reep ? Ik eet ze wel vaker voor net dat extra beetje proteine en je zit er lekker lang van vol !
Paprika vind ik altijd een fijn tussendoortje. Dat is net wat zoeter waardoor het ongezonder lijkt en dus lekkerder isquote:Op maandag 2 oktober 2017 17:21 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Proteïne hoeft niet perse, eet ik wel voldoende.
Denk eerder iets snackachtigs. Bv stukjes komkommer ofzo of wortel. Aangezien het ook mentale honger is.
Kaolo grote broccoli kopen. Als je honger hebt die gewoon rauw eten, daarna geen honger meer.quote:Op maandag 2 oktober 2017 17:21 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Proteïne hoeft niet perse, eet ik wel voldoende.
Denk eerder iets snackachtigs. Bv stukjes komkommer ofzo of wortel. Aangezien het ook mentale honger is.
En zij weet het vast pas tegen het einde van de dag? Anders evt vragen ofz e het doorgeeft als ze een idee heeft.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 09:17 schreef Pinuts het volgende:
Vind het altijd zo vervelend als ik niet weet wat ik die avond ga eten. Huisgenoot kookt vanavond... Normaal stem ik gedurende dag mijn eten af op mijn avondeten. Bijv, meer eiwitten overdag en minder koolhydraten als ik bijv. pasta eet. Maar heb geen idee wat ze gaat maken. Dus dan maar gewoon 'gemiddeld' eten vandaag en hopen dat ze niet ineens met een vette pasta ofzo aan komt zetten
En anders neem je morgenvroeg een lichter ontbijt, of slaap je lekker uit tot 12.00 zaterdag en skip je je ontbijt.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 09:17 schreef Pinuts het volgende:
Vind het altijd zo vervelend als ik niet weet wat ik die avond ga eten. Huisgenoot kookt vanavond... Normaal stem ik gedurende dag mijn eten af op mijn avondeten. Bijv, meer eiwitten overdag en minder koolhydraten als ik bijv. pasta eet. Maar heb geen idee wat ze gaat maken. Dus dan maar gewoon 'gemiddeld' eten vandaag en hopen dat ze niet ineens met een vette pasta ofzo aan komt zetten
Ik weet het. Maar sinds ik mijn eten bijhoud ben ik echt een control freak geworden. Ben ook echt té perfectionistisch in die dingenquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 09:47 schreef Rauw. het volgende:
[..]
En anders neem je morgenvroeg een lichter ontbijt, of slaap je lekker uit tot 12.00 zaterdag en skip je je ontbijt.
Ik zie dat je best veel problemen hebt met dingen die je niet plannen kunt of die plotseling langskomen, succes hangt niet af op een maaltijd, een dag of een week.
Denk in de langere termijn, waar wil je zijn over een langere periode en het proces daar naar toe.
Stop met stressen om dingen waar je geen controle over hebt.
Ja hoor. is weinig vreemds aan. Zal voornamelijk vocht zijn / het eten dat nog in je maag zit (aangezien je savonds weegt)quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 09:57 schreef Sjoerd102 het volgende:
Vreemd genoeg gaf de weegschaal nu een gewicht aan van 78,2kg!. Exact 1KG meer dan de dag ervoor. Iemand al eens zo’n groot verschil gehad in 1 dag?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je gewicht kan per dag zo'n 2kg schommelen. Daarnaast is het gevaar van om 20.00 wegen dat je 2 glazen water drinkt en dus al zo'n 500gram "aankomt" in 10 minuten. Een 500 gram bak kwark na het sporten met een stuk fruit heeft hetzelfde effect.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 09:57 schreef Sjoerd102 het volgende:
Afgelopen week een weekje vakantie gehad, en daardoor een weekje ‘de teugels’ wat losgelaten.
Ik heb die week niet exact bijgehouden wat ik heb gegeten en gedronken (kermis in het dorp, dus de tig biertjes in de eerste dagen kon ik niet meer bijhouden), maar wel om de dag op de weegschaal gestaan. En ook bijna elke dag wel minimaal een half uur gaan wandelen of fietsen.
Ik probeer elke dag op zelfde tijdstip (Rond 20u) op de weegschaal te staan.
zat zaterdagavond 23-9 op een gewicht van 76,9
-Maandag 25-9 77,3kg
-Woensdag 27-9 77,2kg (Kermis voorbij, en die dag een fietstocht van 2u gemaakt waardoor ik aardig wat calorieen heb verbrand)
-Donderdag 28-9 77kg
-Vrijdags en Zaterdags ben ik een dagje in België geweest, en daar stiekem ook wat vette hap gegeten. Bij terugkomst op zaterdagavond woog ik 77,2kg.
Op zondag 1-10 weer normaal ontbeten, en een warme maaltijd gehad. ’s Middags een fietstocht van 2u gemaakt, en aansluitend op een terras beland (de biertjes heb ik netjes bijgehouden in de app). Hierdoor weet ik dat ik 318calorieen voor die dag overhad.
Vreemd genoeg gaf de weegschaal nu een gewicht aan van 78,2kg!. Exact 1KG meer dan de dag ervoor. Iemand al eens zo’n groot verschil gehad in 1 dag?
Gaat je niet helpen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 09:57 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ik weet het. Maar sinds ik mijn eten bijhoud ben ik echt een control freak geworden. Ben ook echt té perfectionistisch in die dingen
quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 10:45 schreef La_Tramposa het volgende:
Haha, pizzapuntje is kannibaal geworden
quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 10:45 schreef La_Tramposa het volgende:
Haha, pizzapuntje is kannibaal geworden
Hebben jullie een weegschaal midden in het kantoor staan?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 16:05 schreef MevrouwCactus het volgende:
O: yoghurt met cruesli
L: 4 crackers, 2 met Slankie en 2 met Linera
T: 2 buitenbeentje peertjes
D: geen flauw idee eerlijk gezegd...
S: 15 minuten fietsen, 15 minuten wandelen, 15 minuten fietsen, 2 uur volleybal, 15 minuten fietsen
Ik wilde me vandaag wegen, maar ik doe dat altijd op mijn werk (de weegschaal thuis is niet betrouwbaar) en nooit als er collega’s aanwezig zijn. Vanmorgen was ik door file te laat en liep mijn collega al na 2 minuten kantoor binnen. Donderdag nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Niet middenin, maar wel op kantoor ja. Ik sport met mensen met niet-aangeboren hersenletsel voor wie we sportprogramma’s maken, maar daar hebben we ook hun gewicht voor nodig. Die weegschaal gebruik ik nu dus ook voor mezelf.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 16:26 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hebben jullie een weegschaal midden in het kantoor staan?
Slim plan dan. Jammer van je huisgenoot. Werkt het ook niet om suggesties te doen tot verbetering ipv alleen te zeggen dat het geen goede maaltijd is? Bijvoorbeeld "zou het niet lekkerder zijn om er groente aan toe te voegen, bijvoorbeeld zo'n voorgesneden zak Italiaanse groenten of diepvrieserwtjes?" Maar soms is het hopeloos inderdaad. Had ik al verteld van toen mijn huisgenoot spaghetti met knakworst kookte?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 19:34 schreef Pinuts het volgende:
Net besloten dat ik morgen op de uni ga eten omdat mijn huisgenoot weer haar beruchte macaroni ham-kaas maakt (macaroni met slagroom, ham en kaas) En ze kan niet tegen kritiek dat dit geen fatsoenlijk eten is, dus dan ga ik maar ergens anders eten
Ze vind het zelf heerlijkquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 21:11 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Slim plan dan. Jammer van je huisgenoot. Werkt het ook niet om suggesties te doen tot verbetering ipv alleen te zeggen dat het geen goede maaltijd is? Bijvoorbeeld "zou het niet lekkerder zijn om er groente aan toe te voegen, bijvoorbeeld zo'n voorgesneden zak Italiaanse groenten of diepvrieserwtjes?" Maar soms is het hopeloos inderdaad. Had ik al verteld van toen mijn huisgenoot spaghetti met knakworst kookte?![]()
Ik heb een Charge. Heb je in de app ook je gewicht ingevoerd?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 21:52 schreef agter het volgende:
ik heb de indruk dat mijn nieuwe Fitbit me meer kcals aan verbruik geeft dan ik daadwerkelijk verbruik.
Betreft een Alta HR.
Meer mensen die dat ding gebruiken?
Ja. Alles staat gekoppeld (heb ook een Aria weegschaal, dus dat gaat automatisch).quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 22:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb een Charge. Heb je in de app ook je gewicht ingevoerd?
Hm, dan heb ik geen tips verder.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 22:19 schreef agter het volgende:
[..]
Ja. Alles staat gekoppeld (heb ook een Aria weegschaal, dus dat gaat automatisch).
Dan maar honger hoor. De beschrijving alleen al.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 19:34 schreef Pinuts het volgende:
Net besloten dat ik morgen op de uni ga eten omdat mijn huisgenoot weer haar beruchte macaroni ham-kaas maakt (macaroni met slagroom, ham en kaas) En ze kan niet tegen kritiek dat dit geen fatsoenlijk eten is, dus dan ga ik maar ergens anders eten
Wat is nou 500kcal op een mensenleven.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:44 schreef DeLuna het volgende:
Ik at twee koekjes vandaag op het werk naast de taart.Let it goooooo, is niet erg....
![]()
Ja preciesquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 23:01 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Wat is nou 500kcal op een mensenleven.
Geef her de tijd, over 3 weken zit je er standaard onderquote:
Hahaha gadverquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 21:11 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Had ik al verteld van toen mijn huisgenoot spaghetti met knakworst kookte?![]()
kijk ook s ochtends op de weegschaal. En er zit meestal een halve tot een kilo verschil in. daarom weeg ik me s Avonds. Dan ben ik zwaarder en motiveert het me om juist extra af te vallen ( en s Avonds niks meer uit de snoeppot te pakken :$)quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 10:47 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Je gewicht kan per dag zo'n 2kg schommelen. Daarnaast is het gevaar van om 20.00 wegen dat je 2 glazen water drinkt en dus al zo'n 500gram "aankomt" in 10 minuten. Een 500 gram bak kwark na het sporten met een stuk fruit heeft hetzelfde effect.
Aan het eind van de dag wegen terwijl je alles gegeten en gedronken hebt is nog onnauwkeuriger dan aan het begin van de dag wegen. Als je je op zo'n moment weegt zou ik echt niet opkijken van een kg of meer.
Ik vind het juist fijner om me s'ochtends te wegen omdat ik dan ook lichter ben. Denk ik dat ik goed bezig benquote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:58 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
kijk ook s ochtends op de weegschaal. En er zit meestal een halve tot een kilo verschil in. daarom weeg ik me s Avonds. Dan ben ik zwaarder en motiveert het me om juist extra af te vallen ( en s Avonds niks meer uit de snoeppot te pakken :$)
+1quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:38 schreef MutedFaith het volgende:
Ik weeg 's ochtends omdat dat minder beïnvloed wordt door wat ik in de uren vantevoren heb gegeten, gedronken en gedaan. Dat is namelijk altijd hetzelfde.
Leuk vind ik het niet, maar doe het wel. Is niet altijd fijn voor m'n gemoedstoestandquote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:47 schreef Artoo het volgende:
Maarrrrr ik vind het soms ook leuk om meerdere keren per dag te wegen. Gewoon omdat.
Dat zou fijn zijnquote:Op woensdag 4 oktober 2017 07:19 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Geef her de tijd, over 3 weken zit je er standaard onder![]()
(Makkelijker gezegd dan zelf gedaan)
Jeuj!!quote:
Lekkerquote:Op donderdag 5 oktober 2017 08:49 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik woog vanochtend 0,5kg minder dan vorige weekvoor het eerst dat ik een dalende lijn heb in jaren
Stormweer zelfs in Belgie.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 10:20 schreef DavetheNL het volgende:
Tis vandaag geen best weer om hard te lopen
Wat is Benecol?quote:Op donderdag 5 oktober 2017 10:48 schreef sararaats het volgende:
[..]
Stormweer zelfs in Belgie.
Ik had vanmorgen mijn dagelijkse Benecol en banaan.
Altijd fijn.. Wat is benecol?quote:Op donderdag 5 oktober 2017 10:48 schreef sararaats het volgende:
[..]
Stormweer zelfs in Belgie.
Ik had vanmorgen mijn dagelijkse Benecol en banaan.
Ze hebben 't inderdaad in margarine-vorm, maar ook als voedingssupplementen en zuivelshake-dingetjes.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 12:34 schreef Artoo het volgende:
[..]
Maar wat is het? Boter? Zoals Becel?
quote:Op donderdag 5 oktober 2017 12:34 schreef Artoo het volgende:
[..]
Maar wat is het? Boter? Zoals Becel?
Nouja 100 gram spiermassa kan een meetonnauwkeurigheid zijn. Is dat echt zo erg dan als je nu alleen maar vet afvalt? Lijkt mij juist prima als je beginpunt is zoals bij PP. Als je je gewenste vetpercentage hebt bereikt kun je vanzelf meer de focus verleggen naar spiermassa verhogen.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 20:52 schreef MutedFaith het volgende:
Als je echt zoveel sport als je lijstjes aangeven en je verliest spiermassa (of komt geen spiermassa aan als sportnoob) krijg je te weinig proteïne binnen.
Proteïne is eiwit. Denk aan eieren, zuivel, kip, etc.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:10 schreef Pizzapuntje het volgende:
En hoe krijg je proteine binnen? Ja ben een leek haha. Vetmassa is op dit moment ff belangrijker, zit qua spiermassa boven gemiddeld gelukkig, dus niet mega erg als het daar van af gaat.
Ah thanksquote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Proteïne is eiwit. Denk aan eieren, zuivel, kip, etc.
Zelfs al neem je tonnen proteïne is het niet ondenkelijk dat je wat spiermassa verliest.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 20:52 schreef MutedFaith het volgende:
Als je echt zoveel sport als je lijstjes aangeven en je verliest spiermassa (of komt geen spiermassa aan als sportnoob) krijg je te weinig proteïne binnen.
Klopt. Die weegschalen zijn best wel bagger. Helaas.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 07:56 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Zelfs al neem je tonnen proteïne is het niet ondenkelijk dat je wat spiermassa verliest.
Daarnaast ga ik ervan uit dat het met zo'n sjieke weegschaal gemeten is die ook je vochtbalans etc meet. Deze zijn niet heel nauwkeurig. (Zeg maar gerust heel niet)
Edit: Maar meer proteïne is natuurlijk altijd beter.
Als noob hoor je juist echt geen spiermassa te verliezen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 07:56 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Zelfs al neem je tonnen proteïne is het niet ondenkelijk dat je wat spiermassa verliest.
Daarnaast ga ik ervan uit dat het met zo'n sjieke weegschaal gemeten is die ook je vochtbalans etc meet. Deze zijn niet heel nauwkeurig. (Zeg maar gerust heel niet)
Edit: Maar meer proteïne is natuurlijk altijd beter.
Dat zijn ze, ik heb er ook eens eentje gezien met een soort van persoonlijke code, als je dan die code invoerde controleerde hij zichzelf op afwijkingen en kon het zijn dat je er 4x op moest gaan staan voor hij een keer binnen de marges goktequote:Op vrijdag 6 oktober 2017 08:23 schreef agter het volgende:
[..]
Klopt. Die weegschalen zijn best wel bagger. Helaas.
Ligt er behoorlijjk aan wat je daadwerkelijke kcal tekort is en wat je uitvreet in de sportschool, als je 800kcal tekort creëert is het zeer onwaarschijnlijk dat je spiermassa gaat aanzetten, zeker als je driekwart van je workout aan cardio besteed.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 08:26 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Als noob hoor je juist echt geen spiermassa te verliezen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 32% gewijzigd door Rauw. op 06-10-2017 08:47:56 ]"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
Da's nog veel meer waard dan het getal op de weegschaalquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:46 schreef DeLuna het volgende:
Ik voelde me overigens voor het eerst slank vanochtend. Dat is ook wat.
Nou, ben je mooi klaar mee.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 15:09 schreef Pizzapuntje het volgende:
Nou, heb dus het compartiment syndroom. Binnenkort gesprek met chirurg of we een operatie gaan doen aan beide benen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |