Zo bezien inderdaad een pover geformuleerd dilemma.quote:Op zondag 24 september 2017 21:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Kwam vandaag deze tegen:
[ afbeelding ]
Ik weet niet of leeftijd relevant is in deze. Iemand van pakweg 50 wil net zo goed blijven leven.quote:Op zondag 24 september 2017 21:59 schreef Jip141 het volgende:
Tja het is wel lastig.
Je hebt ook mensen in de 20-30 die dan een kanker krijgen die zeer waarschijnlijk (>90%) kunt genezen met een hele dure behandeling.
Dat is uiteindelijk ook levensverlengen maar heel anders dan een terminaal iemand steeds een half jaar langer laten leven.
Wie maakt dan de keuzes wat wel en niet wordt vergoed?
Leeftijd is vooral relevant in de categorie 70+. Dan zal je ergens aan overlijden en een hoop patiënten zijn dan al chronisch ziek. Ik denk niet dat we de discussie moeten voeren of we zulke mensen een spuitje moeten geven (fel tegenstander, overigens) maar wel of je alle kwaaltjes die oude mensen kunnen treffen moet behandelen. Is sterven met dementie, hartritmestoornissen en leverfalen een "menswaardig levenseinde"?quote:Op zondag 24 september 2017 22:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik weet niet of leeftijd relevant is in deze. Iemand van pakweg 50 wil net zo goed blijven leven.
Nierdialyse is ook levensverlengend. Het kost zo'n 75.000 euro per jaar en duurt gemiddeld zo'n drie jaar voordat er een nier beschikbaar is. Het kan elke leeftijd treffen en ermee stoppen is dodelijk. De moeite waard, of ook maar onder een aparte verzekering schuiven?
Ja precies.quote:Op zondag 24 september 2017 22:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik weet niet of leeftijd relevant is in deze. Iemand van pakweg 50 wil net zo goed blijven leven.
Nierdialyse is ook levensverlengend. Het kost zo'n 75.000 euro per jaar en duurt gemiddeld zo'n drie jaar voordat er een nier beschikbaar is. Het kan elke leeftijd treffen en ermee stoppen is dodelijk. De moeite waard, of ook maar onder een aparte verzekering schuiven?
Lekker seizoenskaartje bij Sparta kopen dan.quote:Op zondag 24 september 2017 22:08 schreef skysherrif het volgende:
ajax is trouwens ook gewoon oprecht een kut club
Wat een wallen.quote:Op zondag 24 september 2017 22:00 schreef Kaas- het volgende:
Welkom bij de gelegenheid tot in principe onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen is welkom.
[ afbeelding ]
Er is toch een verschil tussen "niet willen leven" en "niet elk kwaaltje behandelen alsof zo iemand nog 30 gezonde jaren voor de boeg heeft"?quote:Op zondag 24 september 2017 22:08 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Ja precies.
Dus ik vind het ook raar om te doen alsof mensen van 70 niet willen blijven leven oid.
Terecht vraag.quote:Op zondag 24 september 2017 22:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Online bier bestellen aan je stoel bezorgd laten worden.quote:Op zondag 24 september 2017 22:10 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Lekker seizoenskaartje bij Sparta kopen dan.
Procent of procentpunt?quote:Op zondag 24 september 2017 22:12 schreef Kaas- het volgende:
Van de 4,9% stijging van de zorguitgaven voor komend jaar, valt 1,2% aan demografische ontwikkelingen toe te wijzen (CPB).
Overigens is het niet zo dat kostenstijging boven de economische groei nu meteen slecht is. Huisvestingslasten stijgen volgend jaar ook harder dan 1,2% - maar dat mag ook.quote:Op zondag 24 september 2017 22:12 schreef Kaas- het volgende:
Van de 4,9% stijging in de zorguitgaven voor komend jaar, valt 1,2% aan demografische ontwikkelingen te wijzen (CPB).
Hehe, en ik deed het nog wel bewust zo omdat ik dacht dat het dan juist duidelijker zou zijn voor juristen.quote:
Jij denkt dat 70+ oud is en versleten, maar dat is allang niet meer zo. Als je wilt rekenen naar hun bijdrage aan het leven, dan denk ik dat je op 90 moet gaan zitten.quote:Op zondag 24 september 2017 22:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Leeftijd is vooral relevant in de categorie 70+. Dan zal je ergens aan overlijden en een hoop patiënten zijn dan al chronisch ziek. Ik denk niet dat we de discussie moeten voeren of we zulke mensen een spuitje moeten geven (fel tegenstander, overigens) maar wel of je alle kwaaltjes die oude mensen kunnen treffen moet behandelen. Is sterven met dementie, hartritmestoornissen en leverfalen een "menswaardig levenseinde"?
Ach, dit kabinet gaat geen potten breken op dat onderwerp. Al het medisch-ethische is taboe.
Och doe geen moeite. Juristen beginnen pas ergens een mening over te vormen wanneer er betaald wordt.quote:Op zondag 24 september 2017 22:14 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Hehe, en ik deed het nog wel bewust zo omdat ik dacht dat het dan juist duidelijker zou zijn voor juristen.
Procentpunt. Dus grofweg een kwart.
PvdA.quote:Op zondag 24 september 2017 21:21 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
http://nos.nl/l/2194664
Oppositie wil premiestijging voorkomen via extra bijdrage uit het saldo van de overheid.
Alsof dat niet door iemand betaald wordt![]()
En we hebben niet voor niks een apart budgettair kader zorg. Nu maak je van zorgkosten het koekoeksjong, wat het voor een deel al is.
Geen eigen risico maar premiestijging pakt vooral de mensen die net boven de toeslagengrens zitten. Die tijdens de crisis ook al de zwaarste klappen kreeg. In potentie is die groep tot pak en beet 2x modaal de ideale groep voor de pvda om zich weer te herstellen.
Vaak is het zo dat kort levensverlengende therapieën erg duur zijn en slechts enkele maanden of zelfs maar weken opleveren. Ik meen te begrijpen dat GS daarop doelt. Je kunt je afvragen of je daaraan je geld moet uitgeven, anderzijds wil je mensen die weken niet ontzeggen.quote:Op zondag 24 september 2017 22:11 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Terecht vraag.
Ik zou echter liever eerst feiten zien welke kostensoorten(behandelingen) nou echt significant bijdragen aan de zorgkosten. Voordat op individuele behandelmethodes emotionele discussies worden gevoerd, terwijl je met bezuinigingen daar eigenlijks niks mee oplost op macroniveau.
Bijdrage aan het leven? Het gaat toch eerder om conditionele fitheid en wat de kans is dat je volledig zal herstellen als je iets goed onder de leden hebt?quote:Op zondag 24 september 2017 22:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij denkt dat 70+ oud is en versleten, maar dat is allang niet meer zo. Als je wilt rekenen naar hun bijdrage aan het leven, dan denk ik dat je op 90 moet gaan zitten.
Man bijt hond.quote:Op zondag 24 september 2017 22:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een 70-jarige kan een fikse longontsteking ook al behoorlijk verzwakken.
Voor jou is het dus zo dat ouderen beter moeten kunnen worden. Maar veel mensen hebben wel iets zonder dat het hun kwaliteit van leven in grote mate verzwakt. Ik vind kwaliteit van leven een beter criterium dan fitheid en de kans op genezing.quote:Op zondag 24 september 2017 22:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Bijdrage aan het leven? Het gaat toch eerder om conditionele fitheid en wat de kans is dat je volledig zal herstellen als je iets goed onder de leden hebt?
Een 70-jarige kan een fikse longontsteking ook al behoorlijk verzwakken.
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 24 september 2017 22:20 schreef Pokkelmans het volgende:
Allemaal wilde plannen, maar misschien eerst maar eens beginnen met een stop op het vergoeden van homeopathie.
Homeopathie werkt.quote:Op zondag 24 september 2017 22:20 schreef Pokkelmans het volgende:
Allemaal wilde plannen, maar misschien eerst maar eens beginnen met een stop op het vergoeden van homeopathie.
als je erop doelt dat de makers van die flauwekul er een pak geld mee verdienen, dan werkt het inderdaad.quote:
Meh, het heeft me geholpen van allergie voor mijn eigen kat af te komen.quote:Op zondag 24 september 2017 22:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
als je erop doelt dat de makers van die flauwekul er een pak geld mee verdienen, dan werkt het inderdaad.
Nee.quote:Op zondag 24 september 2017 22:27 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Meh, het heeft me geholpen van allergie voor mijn eigen kat af te komen.
Dan was het geen homeopathie, of je was niet allergisch, of het is vanzelf genezen.quote:Op zondag 24 september 2017 22:27 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Meh, het heeft me geholpen van allergie voor mijn eigen kat af te komen.
Dat zal ook wel, ik zal nooit homeopathie kiezen voor een echt medicijn en het mag ook prima niet meer worden vergoed, maar het heeft me in ieder geval 1 keer goed geholpenquote:Op zondag 24 september 2017 22:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Welnee. Een enkel kruid doet zijn werk, maar al die verdunningen zijn gewoon flauwekul.
Ik vermoed dat er iets anders speelde, of dat je een kruid kreeg voorgeschreven. Zo ben ik door canendula van een litteken afgekomen, maar dat zijn dan bewezen werkingen en geen verdunningen.quote:Op zondag 24 september 2017 22:28 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dat zal ook wel, ik zal nooit homeopathie kiezen voor een echt medicijn en het mag ook prima niet meer worden vergoed, maar het heeft me in ieder geval 1 keer goed geholpen
Tsja geen idee man, moest haar van mn kat meenemen en daar kon zij iets mee wat ik dan moest slikken. Voor andere katten ben ik nog zo allergisch als de pest, maar mijn eigen poesje kan ik zoveel en lang knuffelen als ik wil (zij wil)quote:Op zondag 24 september 2017 22:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan was het geen homeopathie, of je was niet allergisch, of het is vanzelf genezen.
Prettig dat je geen last meer van je allergie hebt, maar door homeopathie kwam dat niet. Magisch water is hetquote:Op zondag 24 september 2017 22:28 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dat zal ook wel, ik zal nooit homeopathie kiezen voor een echt medicijn en het mag ook prima niet meer worden vergoed, maar het heeft me in ieder geval 1 keer goed geholpen
Flink gezopen en even de alcohol laten afvoeren alvorens naar de politie te stappen?quote:Op zondag 24 september 2017 22:30 schreef 99.999 het volgende:
Leandra, er heeft zich iemand bij de politie gemeld die gisteravond vermoedelijk "iets" geraakt had met de auto. Vermoedelijk dus een vreselijk ongeluk.
Als dat ..... van jouw knap mag heten dan wil ik niet eens je smaak kennen.quote:Op zondag 24 september 2017 20:42 schreef Kaas- het volgende:
Ik heb op de meet trouwens een foto van PHP gezien en moest lang en keihard lachen. Beetje dikkig, sullig en duidelijk niet cool. En veel ouder dan ik had verwacht voor iemand die nog telkens zulk gelul uitkraamt.
Iemand tegen je auto is doorgaans geen iets nee.quote:Op zondag 24 september 2017 22:34 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Flink gezopen en even de alcohol laten afvoeren alvorens naar de politie te stappen?
Maar dat staat los van hun bijdrage aan het leven toch? En beter worden, het hoeft geen totale genezing te zijn, maar wel boven het niveau van een kasplantje.quote:Op zondag 24 september 2017 22:23 schreef Disana het volgende:
[..]
Voor jou is het dus zo dat ouderen beter moeten kunnen worden. Maar veel mensen hebben wel iets zonder dat het hun kwaliteit van leven in grote mate verzwakt. Ik vind kwaliteit van leven een beter criterium dan fitheid en de kans op genezing.
Ja, ik zag het, hij bestuurde een taxibusje?quote:Op zondag 24 september 2017 22:30 schreef 99.999 het volgende:
Leandra, er heeft zich iemand bij de politie gemeld die gisteravond vermoedelijk "iets" geraakt had met de auto. Vermoedelijk dus een vreselijk ongeluk.
Ik snap niet wat ik hier moet lezen?quote:Op zondag 24 september 2017 22:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Iemand tegen je auto is doorgaans geen iets nee.
Mensen die nog graag leven leveren over het algemeen ook wel iets positiefs aan hun omgeving, zo bedoelde ik het.quote:Op zondag 24 september 2017 22:36 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar dat staat los van hun bijdrage aan het leven toch? En beter worden, het hoeft geen totale genezing te zijn, maar wel boven het niveau van een kasplantje.
Redelijke kans inderdaad.quote:Op zondag 24 september 2017 22:34 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Flink gezopen en even de alcohol laten afvoeren alvorens naar de politie te stappen?
Tja, taxibusjes 's nachts houden zich vaak niet aan de regels. Maar of ze ook drinken als ze moeten rijden weet ik niet. Denk het niet echt.quote:Op zondag 24 september 2017 22:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ik zag het, hij bestuurde een taxibusje?
Hoe zit dat daar? Dronken taxichauffeurs of juist niet?
Van de Veluwe weet ik juist van niet, in de stad staan ze vaak weer stijf van de middelen.
Jawel hoor, ook meegemaakt dat een meisje van 14 doodgereden werd, de bestuurder heeft niet eens geremd en toen hij thuis kwam was hij niet eens meer in staat uit de auto te stappen, de politie heeft hem er uit moeten trekken.quote:Op zondag 24 september 2017 22:39 schreef john2406 het volgende:
[..]
Toch net niet genoeg gezopen daar iemand die straal bezopen is er niet meer aan denken doet.
Duitsland moet gewoon een sterke FDP krijgen, zoals wij VVD hebben.quote:Op zondag 24 september 2017 22:40 schreef Jip141 het volgende:
[ afbeelding ]
Ah, de Duitsers gaan dezelfde fases door als wij enkel jaren geleden.
No shit. Het Limburg van Duitsland.quote:Op zondag 24 september 2017 22:58 schreef skysherrif het volgende:
In Saksen is AfD zelfs de grootste partij
Prachtig.quote:Op zondag 24 september 2017 23:06 schreef Euribob het volgende:
Ziet er naar uit dat de Duitsers een soortgelijke regering krijgen als wij. Kleine meerderheid, voornamelijk conservatief-rechts met wat liberale elementen.
Hoe zit het eigenlijk met klimaat binnen CDU en met wie jij denkt dat die de regering gaan vormen.quote:
Jamaica, als de SPD een PvdAatje doet. En Merkel was de dame van de Energiewende hé, dus dat kan je wel als redelijk positief voor klimaatbeleid zien.quote:Op zondag 24 september 2017 23:13 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Hoe zit het eigenlijk met klimaat binnen CDU en met wie jij denkt dat die de regering gaan vormen.
Oke, dat is wel mooi dan, dat had iig in Nederland wel iets beter gemogen. Nouja, we moeten het akkoord nog zien natuurlijk, maar..quote:Op zondag 24 september 2017 23:14 schreef Euribob het volgende:
[..]
Jamaica, als de SPD een PvdAatje doet. En Merkel was de dame van de Energiewende hé, dus dat kan je wel als redelijk positief voor klimaatbeleid zien.
Als ze met de Groenen gaan, dan komt dat wel goed. Ze zijn daar sowieso verder mee in Duitsland.quote:Op zondag 24 september 2017 23:13 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Hoe zit het eigenlijk met klimaat binnen CDU en met wie jij denkt dat die de regering gaan vormen.
https://www.scribbr.nl/plagiaat-checker/apa-generator/quote:Op zondag 24 september 2017 23:26 schreef skysherrif het volgende:
Hoelang heeft het bij jullie geduurd, voor je uit het hoofd wist hoe een referentielijst te maken en in de tekst juist te refereren (of te citeren, parafraseren etc)
Love youquote:Op zondag 24 september 2017 23:29 schreef Euribob het volgende:
[..]
https://www.scribbr.nl/plagiaat-checker/apa-generator/
Is Holland al gaar dan?quote:Op zondag 24 september 2017 23:19 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Eens lekker in bed terugkijken voor het slapen gaan ja.
Hoe was heel holland bakt?
Zozo. Heel Berlijn is tegenwoordig Antifa?quote:Op zondag 24 september 2017 22:40 schreef skysherrif het volgende:
Berlijn is niet zo blij met het AfD
Of een vrije keuze in wat je verzekeren wil.quote:Op zondag 24 september 2017 22:20 schreef Pokkelmans het volgende:
Berlijn is i.i.g. een behoorlijk linkse stad.quote:Op maandag 25 september 2017 06:30 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Zozo. Heel Berlijn is tegenwoordig Antifa?
Ik denk dat het bij veel (relatief kleine) diefstallen zo is. Hoeveel mensen doen er aangifte van een gestolen fiets of een gejatte telefoon? Alleen als je het voor de verzekering moet doen, dan hobbelen mensen naar de politie.quote:Op maandag 25 september 2017 08:19 schreef Mystikvm het volgende:
https://www.nu.nl/interne(...)me-meestal-niet.html
Vorige week door mijn bank gebeld dat er gefraudeerd was met mijn credit card. Ik heb ook geen moment overwogen om daar aangifte van te doen. Ik heb het idee dat er helemaal niets gedaan kan worden en dat het heel erg de moeite loont voor criminelen om gewoon zo'n lijstje met credit cards af te werken. Wie doet ze wat?
En dan moet je nog maar hopen dat je daadwerkelijk een agent kan vinden die bereid is om je aangifte op te nemen. Er is nogal een ontmoedigingsbeleid, zeg maar.quote:Op maandag 25 september 2017 08:32 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik denk dat het bij veel (relatief kleine) diefstallen zo is. Hoeveel mensen doen er aangifte van een gestolen fiets of een gejatte telefoon? Alleen als je het voor de verzekering moet doen, dan hobbelen mensen naar de politie.
Het is ook de moeite niet, inderdaad. Zeker bij creditcardfraude. De creditcardmaatschappij vergoedt alles en het is prima geregeld. Dan haal ik er al snel mijn schouders over op, maar feitelijk is het pure enabling van criminelen als je een misdrijf begaat wat voor de meeste slachtoffers hoogstens een klein ongemakje oplevert.quote:Op maandag 25 september 2017 08:32 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik denk dat het bij veel (relatief kleine) diefstallen zo is. Hoeveel mensen doen er aangifte van een gestolen fiets of een gejatte telefoon? Alleen als je het voor de verzekering moet doen, dan hobbelen mensen naar de politie.
Waarbij je nog wel kans hebt dat de Cc mij. aangifte doet.quote:Op maandag 25 september 2017 08:35 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het is ook de moeite niet, inderdaad. Zeker bij creditcardfraude. De creditcardmaatschappij vergoedt alles. Dan haal ik er al snel mijn schouders over op, maar feitelijk is het pure enabling van criminelen.
Ja, bij andere fracties is kadaverdiscipline geen issue.quote:Op maandag 25 september 2017 08:49 schreef remlof het volgende:
Mislukt Kamerlid gaat los op VVD
De voormalige parlementariër beweert onder meer dat VVD-collega’s na een paar borreltjes „teut” in de plenaire zaal kwamen stemmen en hekelt de baantjescarrousel in haar partij. Ze beweert dat Kamerleden banen kregen aangeboden om ze rustig te houden. Zelf werd ze gepolst voor een burgemeesterspost, terwijl de partij haar totaal ongeschikt vond voor de politiek.
Gezellig daar bij de plofkoppen
Dat is de betreffende gemeente gelukkig gespaard gebleven.quote:Op maandag 25 september 2017 08:49 schreef remlof het volgende:
Zelf werd ze gepolst voor een burgemeesterspost, terwijl de partij haar totaal ongeschikt vond voor de politiek.
Baudet gaat het kartel doorbreken.quote:Op maandag 25 september 2017 08:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, bij andere fracties is kadaverdiscipline geen issue.
Aan de andere kant, als je kamerlid mag worden zou je al wat politieke ervaring moeten hebben. Dus dat is ook wat gek.quote:Op maandag 25 september 2017 08:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat is de betreffende gemeente gelukkig gespaard gebleven.
Het wachten is even totdat VVD-webcare wakker isquote:Op maandag 25 september 2017 09:08 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:
Gestheuzen en nu Berckmoes. Heb ik in ieder geval wat te lezen de komende tijd.
Nigel is de nieuwe Adolf.quote:Op maandag 25 september 2017 09:22 schreef remlof het volgende:
Na Brexit is Nigel ineens niet zo'n populaire naam meer
https://www.volkskrant.nl(...)-naam-meer~a4518285/
Haha, ik ken haar inmiddels best goed. Het werk van Sid Lukkassen was haar grote inspiratie om in verzet te komen tegen Halbe. Dankzij Sid dacht ze oprecht dat de cultuurmarxisten Nederland wilde omvolken tot een Eurabia, en dat Zijlstra de waarheid niet wilde zien. Als Kamerlid faalde ze inderdaad, al was het maar dat zij nooit de Kamer in had gemogen.quote:Op maandag 25 september 2017 08:49 schreef remlof het volgende:
De voormalige parlementariër beweert onder meer dat VVD-collega’s na een paar borreltjes „teut” in de plenaire zaal kwamen stemmen en hekelt de baantjescarrousel in haar partij. Ze beweert dat Kamerleden banen kregen aangeboden om ze rustig te houden. Zelf werd ze gepolst voor een burgemeesterspost, terwijl de partij haar totaal ongeschikt vond voor de politiek.
Het gebruik van de term Eurabië zegt ook wel genoeg.quote:Op maandag 25 september 2017 09:42 schreef Ryon het volgende:
[..]
Haha, ik ken haar inmiddels best goed. Het werk van Sid Lukkassen was haar grote inspiratie om in verzet te komen tegen Halbe. Dankzij Sid dacht ze oprecht dat de cultuurmarxisten Nederland wilde omvolken tot een Eurabia, en dat Zijlstra de waarheid niet wilde zien. Als Kamerlid faalde ze inderdaad, al was het maar dat zij nooit de Kamer in had gemogen.
Je raadt nooit bij welke partij zij nu sinds twee maanden zit:
[ afbeelding ]
Het lijkt mij een probleem dat veel partijen hebben. VVD is alleen redelijk groot waardoor het meer opvalt dan bij PvdD of SP.quote:Op maandag 25 september 2017 09:46 schreef Jip141 het volgende:
De vraag is waarom de VVD zoveel radicale gekkies voortbrengt, er is met de grond-ideologie binnen die partij wat mis lijkt het.
Verder is die corruptie en vriendjespolitiek binnen de VVD natuurlijk geen nieuws, tenzij je Elatik heet.
Beetje Ryon stangen moet kunnen.quote:Op maandag 25 september 2017 09:50 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Het lijkt mij een probleem dat veel partijen hebben. VVD is alleen redelijk groot waardoor het meer opvalt dan bij PvdD of SP.
Dit zijn toch vooral beweringen die je vanuit je eigen bubbel ziet, ik vind dat er andersom nogal wat gekkies vanuit groenlinks (dwars?) en de sp komen. Tsja, bij de VVD heb je wel eens een Luckassen.quote:Op maandag 25 september 2017 09:52 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Beetje Ryon stangen moet kunnen.
Maar zonder gekheid, komen soms wel gekke figuren uit de VVD gerold. In de radicaal-rechtse hoek welteverstaan.
Bij andere partijen zie je ook wel gekkies, maar VVD is de hofleverancier van radicaal-rechtse afsplitsingen.
En Wilders.quote:Op maandag 25 september 2017 09:55 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dit zijn toch vooral beweringen die je vanuit je eigen bubbel ziet, ik vind dat er andersom nogal wat gekkies vanuit groenlinks (dwars?) en de sp komen. Tsja, bij de VVD heb je wel eens een Luckassen.
Daarom zeg ik toch erbij dat anderen ook gekkies hebben, maar dat de VVD grossiert in een bepaald type gekkies.quote:Op maandag 25 september 2017 09:55 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dit zijn toch vooral beweringen die je vanuit je eigen bubbel ziet, ik vind dat er andersom nogal wat gekkies vanuit groenlinks (dwars?) en de sp komen. Tsja, bij de VVD heb je wel eens een Luckassen.
Ik weet niet of je Willem Cornax kent? Hij is ook een van de eerste uur mensen van het FVD, vrij radicaal in ideologisch opzicht en verwoordde zijn probleem met de VVD eergisteren als volgt:quote:Op maandag 25 september 2017 09:52 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Beetje Ryon stangen moet kunnen.
Maar zonder gekheid, komen soms wel gekke figuren uit de VVD gerold. In de radicaal-rechtse hoek welteverstaan.
Bij andere partijen zie je ook wel gekkies, maar VVD is de hofleverancier van radicaal-rechtse afsplitsingen.
Zelfde probleem als in Duitsland. Decennia lang was de VVD de meest rechtse partij, waar iedereen die 100 euro contributie betaalde lid van kon worden. Hierdoor bleef er ruimte op rechts ontstaan. In vrij korte tijd is met de LPF / PVV / ToN en daarna de FVD die ruimte ingevuld.quote:De VVD heeft haar ideeën verkwanseld, maar dat is zeker niet in de afgelopen kabinetsperiode gebeurd. Dat is er sinds de strijd Rutte-Verdonk ingeslopen: de organisatie werd gestaag van een debatpartij tot spindoctor- en campagne-machine. Dat proces is allang voltooid, zonder dat er ooit sprake was van Forum voor Democratie.
Verdonk, maar zeker nu we PVV hebben zien we dat soort nieuwe types toch eerder daar of bij FvD opduiken lijkt me.quote:
Omdat intern daar de Neo-nazi achtige figuren daar de macht overnemen.quote:Op maandag 25 september 2017 10:01 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Verdonk, maar zeker nu we PVV hebben zien we dat soort nieuwe types toch eerder daar of bij FvD opduiken lijkt me.
Frauke Petry verlaat trouwens nu per direct AfD, meldt ze net in een live persconferentie terwijl ze verbaasde partijgenoten achterlaat.
Die plek was aangemerkt als onverkiesbaar. De onderste helft van de lijst bestaat uit "local heroes". Mensen die populair zijn in dorpen als Julianadorp of Meppel. Mochten ze zich bewijzen als gekwalificeerd dan kunnen ze ooit kans maken op een verkiesbare plek.quote:Op maandag 25 september 2017 09:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het gebruik van de term Eurabië zegt ook wel genoeg.
En als ze niet in de kamer had mogen komen, wat deed ze dan twee keer op een verkiesbare positie.
Even een Nigeltje pullen. Weggaan nadat je gewonnen hebt zodat je geen verantwoordelijkheden hoeft te nemen om daadwerkelijk wat te gaan doen. Schreeuwen langs de zijlijn is immers veel makkelijker.quote:Op maandag 25 september 2017 10:01 schreef skysherrif het volgende:
Frauke Petry verlaat trouwens nu per direct AfD, meldt ze net in een live persconferentie terwijl ze verbaasde partijgenoten achterlaat.
Frauke was inderdaad altijd al het wat meer redelijke, meer hoog opgeleide gezicht van het AfD wat het in het begin nog wel had.quote:Op maandag 25 september 2017 10:03 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Omdat intern daar de Neo-nazi achtige figuren daar de macht overnemen.
Ze gaan jagen op Merkel hoorde ik hun spreekman gisteren, het het land en volk terugveroveren.
Zij kiest eieren voor haar geld denk ik.
Als je de nazi's in de wielen wilt rijden dan blijf je niet bij een partij tot na de verkiezingen. Dan was je z.s.m. opgestapt en blijf je er niet bij om hun kansen tijdens de verkiezingen niet te beschadigen.quote:Op maandag 25 september 2017 10:04 schreef Jip141 het volgende:
We moeten niet onder stoelen of banken steken dat er een richtingenstrijd in de partij is", zei ze. "Dat pikt de kiezer ook niet."
Daarmee lijkt de strijd in de partij weer terug. Petry staat voor een gematigder vleugel in de partij. Ze heeft zich nog tijdens de verkiezingsstrijd afgezet tegen lijsttrekker Alexander Gauland. Die kwam onder andere in opspraak omdat hij vindt dat Duitsers trots mogen zijn op de prestaties van Duitse militairen in de twee wereldoorlogen. Ook zei hij dat hij zich kon voorstellen dat Duitsers niet naast mensen willen wonen als de zwarte voetballer Jerôme Boateng.
-
Jup, wat ik dacht.
Ze gaat wel plaatsnemen in de Bundestagquote:Op maandag 25 september 2017 10:04 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Even een Nigeltje pullen. Weggaan nadat je gewonnen hebt zodat je geen verantwoordelijkheden hoeft te nemen om daadwerkelijk wat te gaan doen. Schreeuwen langs de zijlijn is immers veel makkelijker.
Dan heb ik niks gezegdquote:Op maandag 25 september 2017 10:05 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ze gaat wel plaatsnemen in de Bundestag
Nou, die Alexander heeft nu met deze uitslag echt de wind in de zeilen.quote:Op maandag 25 september 2017 10:05 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Als je de nazi's in de wielen wilt rijden dan blijf je niet bij een partij tot na de verkiezingen. Dan was je z.s.m. opgestapt en blijf je er niet bij om hun kansen tijdens de verkiezingen niet te beschadigen.
Als echt neonazi’s zijn zullen ze hun gematigde partijgenoten wel weg-intimideren in het parlement.quote:Op maandag 25 september 2017 10:08 schreef Janneke141 het volgende:
Hoe lang zouden die met zijn achtentachtigen één fractie blijven, alvorens rollend over straat te gaan?
Geen politieke ervaring, afvoerputje van andere partijen en al je kiezers hebben op je gestemd om andere partijen te zieken.quote:Op maandag 25 september 2017 10:08 schreef Janneke141 het volgende:
Hoe lang zouden die met zijn achtentachtigen één fractie blijven, alvorens rollend over straat te gaan?
Ja, het is er al trouwens. Niemand wil met ze samenwerken.quote:Op maandag 25 september 2017 10:09 schreef Janneke141 het volgende:
Is er ook een Duits woord voor cordon sanitaire trouwens? Want dat gaat er ongetwijfeld komen, en de NWS-users moeten natuurlijk wel weten waar ze over moeten janken.
Het zal dan wel niet lang duren voor ze ook haar zetel op gaat geven.quote:Op maandag 25 september 2017 10:07 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Nou, die Alexander heeft nu met deze uitslag echt de wind in de zeilen.
Wellicht dacht ze dat ze het intern wel kon oplossen maar als zal wel binnen de partij een hallelujah stemming zijn met Alexander als Messias.
Zo iets kan indruk maken en dan gaat ze weg.
Ongetwijfeld zelf ook geen engeltje. Anders zit je ook niet bij de AfD.
twitter:underdogs_TM twitterde op zondag 24-09-2017 om 19:04:26AfDler Matthias Helferich lässt die Maske fallen und zeigt sich mit Kornblume im Revers. Dem Erkennungszeichen der… https://t.co/UcwPcnJVBH reageer retweet
Dan krijg je na twee verkiezingen de FvD die zegt dat ze het best met de AfD willen proberen en de eerste gedoogconstrunctie.quote:Op maandag 25 september 2017 10:09 schreef Ryon het volgende:
[..]
Geen politieke ervaring, afvoerputje van andere partijen en al je kiezers hebben op je gestemd om andere partijen te zieken.
Wilders zei het al: Duitsland loopt in politiek opzicht 15 jaar achter. Welke protestpartij kwam 15 jaar geleden ook al weer de Kamer in bij ons?
Ik ben niet iemand om aan frenologie te doen, maar hij ziet er ook wel uit als de standaard semi-intellectuele rechtse bal. Je pikt ze er zo uit.quote:Op maandag 25 september 2017 10:10 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[ afbeelding ]twitter:underdogs_TM twitterde op zondag 24-09-2017 om 19:04:26AfDler Matthias Helferich lässt die Maske fallen und zeigt sich mit Kornblume im Revers. Dem Erkennungszeichen der… https://t.co/UcwPcnJVBH reageer retweet
Ze zijn wel heel schaamteloos hoor.
De LPF hield het niet zo lang vol. Dat is de partij die in 2002 (15 jaar geleden) de Kamer binnenkwam. Wilders kwam pas daarna. En bij de LPF brak vanaf dag 1 ook al een richtingenstrijd uit.quote:Op maandag 25 september 2017 10:10 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Dan krijg je na twee verkiezingen de FvD die zegt dat ze het best met de AfD willen proberen en de eerste gedoogconstrunctie.
In het Europees Parlement, of wat?quote:Op maandag 25 september 2017 10:10 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Dan krijg je na twee verkiezingen de FvD die zegt dat ze het best met de AfD willen proberen en de eerste gedoogconstrunctie.
Ik bedoel FDP.quote:Op maandag 25 september 2017 10:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In het Europees Parlement, of wat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
FPÖ'ers droegen in 2006 ook al Kornblume:quote:Op maandag 25 september 2017 10:10 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[ afbeelding ]twitter:underdogs_TM twitterde op zondag 24-09-2017 om 19:04:26AfDler Matthias Helferich lässt die Maske fallen und zeigt sich mit Kornblume im Revers. Dem Erkennungszeichen der… https://t.co/UcwPcnJVBH reageer retweet
Ik vind dat we in Nederland ook beter omgaan met dat geluid op rechts. Aan de ene kant zorgt het voor een heel nare normalisering van het geluid. Zie de retoriek van het CDA, bijvoorbeeld. Aan de andere kant wordt de angel hier wel vaak uit de woede getrokken. In Duitsland heerst een extreme vorm van politieke correctheid waar elk vraagteken bij buitenlanders of islam je direct het predikaat "nazi" oplevert. Dat kan alleen maar leiden tot een extreme vorm van politieke incorrectheid.quote:Op maandag 25 september 2017 10:12 schreef Jip141 het volgende:
Verschil met AfD is dat Wilders neonazi’s wel altijd eruit heeft weten te houden. In dat opzicht is de vergelijking met Nederland een paar jaar terug een beetje scheef.
Plus in Duitsland heb je ook wel echt een grote actieve neonazi gemeenschap. Die ook de afgelopen jaren aanslagen hebben gepleegd en mensen om hun afkomst hebben gedood bvb. Speelt in Nederland ook veel minder gelukkig.
De FPÖ is dan ook wel extreem extreem-rechts.quote:Op maandag 25 september 2017 10:15 schreef remlof het volgende:
[..]
FPÖ'ers droegen in 2006 ook al Kornblumen:
Für Aufregung sorgte die FPÖ bei der konstituierenden Nationalratssitzung nach der Wahl 2006, als alle Mandatare der Freiheitlichen Partei die Kornblume trugen (die Mandatare der Sozialdemokraten trugen rote Nelken, die der christlichdemokratischen Volkspartei weiße Rosen). Die Kornblume, bereits zur Zeit der Österreichisch-Ungarischen Monarchie als Symbolblume der alldeutschen Bewegung von Georg Ritter von Schönerer das traditionelle Abzeichen des „Dritten Lagers“, wurde von den illegalen Nazis in Österreich im Zeitraum 1933–1938 wegen des Hakenkreuz-Verbotes als Ersatzsymbol gewählt. Zudem ist es das Zeichen des rechtsextremen BDJ (Bund Deutscher Jugend).
https://de.wikipedia.org/(...)tei_%C3%96sterreichs
Ze wil samen gaan werken met gematigde partijen, FPD dus?quote:Op maandag 25 september 2017 10:10 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het zal dan wel niet lang duren voor ze ook haar zetel op gaat geven.
Zie die tokkie ook op de achtergrondquote:Op maandag 25 september 2017 10:10 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Joh, echt ?quote:Op maandag 25 september 2017 10:22 schreef remlof het volgende:
[ afbeelding ]
Auf Wiedersehen: Frauke Petry verlässt die Bundespressekonferenz. Zuvor hatte sie angekündigt, nicht der AfD-Fraktion angehören zu wollen
Petry is gewoon weggelopen van de overwinningspersconferentie van de vier kopstukken van het AfD, waarvan zij er één was
Geweldig hoe die rechtsextremistische wappie's zelfdestructief zijn. Thank God.
Jawel dus, hier info in het Engels omdat je kennelijk geen Duits kan:quote:Op maandag 25 september 2017 10:22 schreef skysherrif het volgende:
Oh en vergeef me mijn gebrek aan dit stukje kennis, maar de kornblume is toch geen symbool voor extreem rechts of een nazi symbool?
https://de.wikipedia.org/wiki/Kornblume#Symbolquote:Op maandag 25 september 2017 10:22 schreef skysherrif het volgende:
Oh en vergeef me mijn gebrek aan dit stukje kennis, maar de kornblume is toch geen symbool voor extreem rechts of een nazi symbool?
Wat de PVV doet met de meeuw en de prinsenvlag.quote:Op maandag 25 september 2017 10:26 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
https://de.wikipedia.org/wiki/Kornblume#Symbol
Er is wel degelijk associatie, zeker omdat een (vrijwillige) SS-divisie het als symbool had. Het is ook weer een typisch voorbeeld van moderne provocatie om dat symbool uit de kast te trekken en dan te beweren dat er echt geen fascistisch gedachtegoed achter steekt. Pak dan een ander symbool, verzin je eigen. Nu is het gewoon proberen om iets met een zekere discutabele geschiedenis weer te normaliseren.
Tsja ik als afstammeling van de zeeuwse watergeuzen zie dat toch ook weer anders, maar heel jammer dat bepaalde groepen misbruik van de vlag hebben gemaakt.quote:Op maandag 25 september 2017 10:26 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Wat de PVV doet met de meeuw en de prinsenvlag.
Tsja.quote:Op maandag 25 september 2017 10:26 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Wat de PVV doet met de meeuw en de prinsenvlag.
En daarom er gewoon van weg blijven. Er komen wel weer nieuwe symbolen die geen nare associatie hebben. Er is geen enkele reden om symbolen weer te reanimeren en proberen te ontdoen van negatieve associaties. Het gaat hier om willens en wetens die discutabele symbolen willen gebruiken en blijkbaar geen probleem hebben met dat waar het in de ogen van anderen voor staat.quote:Op maandag 25 september 2017 10:29 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Tsja ik als afstammeling van de zeeuwse watergeuzen zie dat toch ook weer anders, maar heel jammer dat bepaalde groepen misbruik van de vlag hebben gemaakt.
quote:Op maandag 25 september 2017 10:31 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
En daarom er gewoon van weg blijven. Er komen wel weer nieuwe symbolen die geen nare associatie hebben.
Ja, dat ben ik zeker eens.quote:Op maandag 25 september 2017 10:31 schreef Jip141 het volgende:
Come on skysherrif, die meeuw was duidelijk bedoeld om een reactie uit te lokken om vervolgens in de slachtoffer-rol te kunnen duiken.
Mjah, ene kant wel eens, aan de andere kant is het wel eeuwig zonde als een mooi oprecht symbool, dat toch zoveel van doen heeft met onze vaderlandsche geschiedenis wordt besmeurd door iets als de NSB en het daarna vooral met hen associeert.quote:Op maandag 25 september 2017 10:31 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
En daarom er gewoon van weg blijven. Er komen wel weer nieuwe symbolen die geen nare associatie hebben. Er is geen enkele reden om symbolen weer te reanimeren en proberen te ontdoen van negatieve associaties. Het gaat hier om willens en wetens die discutabele symbolen willen gebruiken en blijkbaar geen probleem hebben met dat waar het in de ogen van anderen voor staat.
Tsja, zo zullen ze in bepaalde religieuze kringen over de swastika denken. So be it. We hadden het net nog over de naam Adolf. Die kun je ook niet meer aan je kind geven. Gelukkig zijn er nog genoeg namen over.quote:Op maandag 25 september 2017 10:35 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Mjah, ene kant wel eens, aan de andere kant is het wel eeuwig zonde als een mooi oprecht symbool, dat toch zoveel van doen heeft met onze vaderlandsche geschiedenis wordt besmeurd door iets als de NSB en het daarna vooral met hen associeert.
Nouja ik zou het iig nooit op mijn borst spelden hoor, daar niet van, maar zonde is het wel.
Onderdeel van de Europese Avant-garde aldus vriendje Baudet.quote:Op maandag 25 september 2017 10:17 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
De FPÖ is dan ook wel extreem extreem-rechts.
Maar goed dat de president erbovenop zit.quote:Op maandag 25 september 2017 10:53 schreef skysherrif het volgende:
we kunnen wel spreken van een humanitaire crisis in Puerto Rico
[ afbeelding ]
En dit is nog in de hoofdstad, kan je nagaan hoe het zit in de dorpen waar door alle schade ook geen toegang is voor dit soort vrijwilligershulp.quote:Op maandag 25 september 2017 10:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar goed dat de president erbovenop zit.
Ja, en andersom.quote:Op maandag 25 september 2017 11:05 schreef skysherrif het volgende:
Even tussendoor, komt het vaker voor dat Rusland bondgenoten bombardeert van Amerika in Syrie? Want dat gebeurd nu
In de USSR deden ze dat ook zo met voedsel, huizen, auto's en noem maar op. Dat ontmoedigingsbeleid werkte als een trein.quote:Op maandag 25 september 2017 08:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En dan moet je nog maar hopen dat je daadwerkelijk een agent kan vinden die bereid is om je aangifte op te nemen. Er is nogal een ontmoedigingsbeleid, zeg maar.
Of de DDR.quote:Op maandag 25 september 2017 11:28 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
In de USSR deden ze dat ook zo met voedsel, huizen, auto's en noem maar op. Dat ontmoedigingsbeleid werkte als een trein.
Wanneer gaan mensen inzien dat het echt beter kan?quote:Op maandag 25 september 2017 11:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Of de DDR.
7 jaar wachten op je nieuwe Trabant![]()
Ik zie parallellen met de sociale huur in Nederland.
De sociale huur heeft een doorontwikkeld systeem. Zodra je genoeg wachttijd hebt, kom je vanwege een te hoog inkomen niet meer in aanmerking.quote:Op maandag 25 september 2017 11:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Of de DDR.
7 jaar wachten op je nieuwe Trabant![]()
Ik zie parallellen met de sociale huur in Nederland.
Alles kan altijd beter. Maar wat zie jij op korte termijn als werkbaar beter alternatief? Alle ruimte geven aan de huisjesmelkers?quote:Op maandag 25 september 2017 11:35 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wanneer gaan mensen inzien dat het echt beter kan?
quote:Op maandag 25 september 2017 11:59 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]
Spaanstalige klanten van de Albert Heijn aan het Koningsplein kijken vreemd op als ze met hun winkelmandje bij de kassa aankomen. Daar hangt een bord waardoor het woord 'boodschap' plotseling een heel andere betekenis krijgt. In gebrekkig Spaans wordt klanten gevraagd een rij te vormen als ze moeten poepen.
'Por favor por caga una filla', valt er te lezen op de borden. Vrij vertaald en zonder op de spelfouten te letten betekent dat zoveel als: 'Om te poepen, een rij alsjeblieft.'
Wie dan? YPG?quote:Op maandag 25 september 2017 11:05 schreef skysherrif het volgende:
Even tussendoor, komt het vaker voor dat Rusland bondgenoten bombardeert van Amerika in Syrie? Want dat gebeurd nu
Ja, dat komt vaker voor. ISIS vecht tegen iedereen (en vice versa) en de andere drie grote partijen vechten constant tegen elkaar.quote:Op maandag 25 september 2017 11:05 schreef skysherrif het volgende:
SDF geloof ik, dus niet de koerden.quote:
De SDF is ook Koerdisch.quote:Op maandag 25 september 2017 12:05 schreef skysherrif het volgende:
[..]
SDF geloof ik, dus niet de koerden.
Koerden vandaag dat referendum he, wat denk jij dat gaat gebeuren?
De uitkomst staat al vast.quote:Op maandag 25 september 2017 12:05 schreef skysherrif het volgende:
[..]
SDF geloof ik, dus niet de koerden.
Koerden vandaag dat referendum he, wat denk jij dat gaat gebeuren?
Ik hoop echt dat de internationale gemeenschap het voor elkaar kan krijgen dat de situatie afkoelt. Als er ook nog een burgeroorlog uitbreekt tussen het regeringsleger en de Koerden is Syrië echt verloren.quote:Op maandag 25 september 2017 12:06 schreef Jip141 het volgende:
[..]
De uitkomst staat al vast.
Wat er gaat gebeuren, geen flauw idee, hopelijk niet een extra brandhaard.
Kun je wel op je telefoon als je uitgelaten wordt?quote:Op maandag 25 september 2017 12:07 schreef Kaas- het volgende:
Effekes naar wc in de baas z’n tijd hoor.
De Engelse Wiki-pagina is heel nuttig als het overzicht kwijt bent, met alle strijdende partijen en wie wie steunt en een actuele kaart van Syrië en Irak met welke groepering welk gebied in handen heeft.quote:Op maandag 25 september 2017 12:08 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Oh, ja je hebt helemaal gelijk. Volg dit ook veel te weinig
Uitwerpselen aan je phone smeren om stiekem te kunnen fokken. Nice.quote:Op maandag 25 september 2017 12:07 schreef Kaas- het volgende:
Effekes naar wc in de baas z’n tijd hoor.
Dat bakkerijtje waar die nazi-volkswagen in de achtertuin stond? Typisch.quote:Op maandag 25 september 2017 12:40 schreef skysherrif het volgende:
Hmm ik zie nu op FB dat ik een AfD stemmer ken, die kwam dus ook geregeld langs ik ons bakkerijtje
Jep, maar hij mocht op een gegeven moment neit meer komen, wat onenigheid met een Rotterdammer en iets over een zeker bombardement.quote:Op maandag 25 september 2017 12:43 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat bakkerijtje waar die nazi-volkswagen in de achtertuin stond? Typisch.
Uitgegeven op een .eu-domein van de Europese Commissie, nice.quote:Op maandag 25 september 2017 12:42 schreef Ryon het volgende:
https://theoldcontinent.eu/baudet-essay/
12 minuten puur leesplezier waarin Baudet de Unie a la Drugshond doodverklaard.
Natuurlijk zijn ze dat de anderen zijn het toch ook, waarom niet dan?quote:Op maandag 25 september 2017 10:10 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Dan gooi ik ze beide in een pot mixer erdoor en dan zou ik het juiste verhaal wel eens kunnen krijgen?quote:Op maandag 25 september 2017 12:42 schreef Ryon het volgende:
https://theoldcontinent.eu/baudet-essay/
12 minuten puur leesplezier waarin Baudet de Unie a la Drugshond doodverklaart.
Ronaldo is gewoon een eikel.quote:Op maandag 25 september 2017 13:00 schreef skysherrif het volgende:
Damn, federer en nadal zijn wel echt geweldig samen, zo anders dan een messi en ronaldo.
Dat ziet er lekker uit. Maar het lijkt daar wel koud te zijn?quote:Op maandag 25 september 2017 13:43 schreef Drugshond het volgende:
[ link | afbeelding ]
Greetz uit Dusseldorf. waar ze niet flauw met coctails zijn.
Vorige week, of bedoel je dat? Was alvast de eerste keer dat ze een positie aanvielen waar ook Amerikaanse soldaten aanwezig waren.quote:Op maandag 25 september 2017 11:05 schreef skysherrif het volgende:
Tot nu toe was het "per ongeluk" maar: Russia threatens retaliatory strikes against U.S. troops and their allies in Syriaquote:Op maandag 25 september 2017 14:36 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Vorige week, of bedoel je dat? Was alvast de eerste keer dat ze een positie aanvielen waar ook Amerikaanse soldaten aanwezig waren.
Weet ik, zat eraan te komen: als beide kampen tegen IS vechten, en steeds winnen en oprukken, komen ze uiteindelijk tegenover elkaar te staan.quote:Op maandag 25 september 2017 14:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Tot nu toe was het "per ongeluk" maar: Russia threatens retaliatory strikes against U.S. troops and their allies in Syria
In Duitsland ging dat destijds ook goedquote:Op maandag 25 september 2017 14:45 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Weet ik, zat eraan te komen: als beide kampen tegen IS vechten, en steeds winnen en oprukken, komen ze uiteindelijk tegenover elkaar te staan.
Nu steunen ze twee zijden in een burgeroorlog (dat was het tenslotte, voordat IS het verstoorde). De VS bombardeerde vorige maand enkele Syrische tanks (of APC's?) omdat ze stellingen van het SDF naderden, dan wist je al dat de Russen het omgekeerde zouden doen. Bovendien gaat het nu om het grootste gasveld van Syrië, niet om strategisch gelegen maar economisch verwaarloosbare dorpen.quote:Op maandag 25 september 2017 14:51 schreef remlof het volgende:
[..]
In Duitsland ging dat destijds ook goed
Merkel is toch zelf geboren en getogen in het Oosten?quote:Op maandag 25 september 2017 15:13 schreef remlof het volgende:
Merkel over toestroom nazi’s naar parlement: ‘Wir schaffen das auch’
Sommige Duitsers hekelen de ‘Wilkommenskultur’ van Merkel. Zij vinden dat er in de Bondsdag geen plaats moet zijn voor nazi’s. “De Duitse cultuur is niet verenigbaar met het nationaalsocialisme”, stelt Simone Peter van Die Grünen. Ze wil dat Merkel de nazi’s terugstuurt naar het Teutoburgerwoud.
Het bevat alle ingrediënten voor een echte war-by-proxy tussen Rusland en de VS.quote:Op maandag 25 september 2017 15:13 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Nu steunen ze twee zijden in een burgeroorlog (dat was het tenslotte, voordat IS het verstoorde). De VS bombardeerde vorige maand enkele Syrische tanks (of APC's?) omdat ze stellingen van het SDF naderden, dan wist je al dat de Russen het omgekeerde zouden doen. Bovendien gaat het nu om het grootste gasveld van Syrië, niet om strategisch gelegen maar economisch verwaarloosbare dorpen.
Zo hoort het. Beetje risico nemen om de eigen positie te versterken.quote:Op maandag 25 september 2017 15:16 schreef crystal_meth het volgende:
Abe doet een May'tje: Japan election: Shinzo Abe calls snap vote and dissolves lower house of parliament
De LDP is daar de afgelopen decennia zo goed als ononderbroken aan de macht geweest. Lijkt me een zekerheidje.quote:Op maandag 25 september 2017 15:16 schreef crystal_meth het volgende:
Abe doet een May'tje: Japan election: Shinzo Abe calls snap vote and dissolves lower house of parliament
20 graden haal ik hier zeker. Met jas aan is net te benauwd.Monchengladbach afgelopen vrijdag was kut. Deze stad ligt me veel veel beter.quote:Op maandag 25 september 2017 13:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat ziet er lekker uit. Maar het lijkt daar wel koud te zijn?
20 graden kan heel fijn zijn, zeker als er geen wind staat. Waar ken ik nou de naam Mönchen Gladbach van, het wil me niet te binnen schieten.quote:Op maandag 25 september 2017 16:15 schreef Drugshond het volgende:
[..]
20 graden haal ik hier zeker. Met jas aan is net te benauwd.Monchengladbach afgelopen vrijdag was kut. Deze stad ligt me veel veel beter.
Heb jij geen borsten, dan zou die naam wel eens voorbij kunnen zijn gekomen.quote:Op maandag 25 september 2017 17:00 schreef Disana het volgende:
[..]
20 graden kan heel fijn zijn, zeker als er geen wind staat. Waar ken ik nou de naam Mönchen Gladbach van, het wil me niet te binnen schieten.
De voetbalclub?quote:Op maandag 25 september 2017 17:00 schreef Disana het volgende:
[..]
20 graden kan heel fijn zijn, zeker als er geen wind staat. Waar ken ik nou de naam Mönchen Gladbach van, het wil me niet te binnen schieten.
Ik heb even zitten googelen maar de voetbalclub is inderdaad het enige dat boven komt drijven. Bovendien had ik het verkeerd gespeld.quote:
quote:Op maandag 25 september 2017 17:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb even zitten googelen maar de voetbalclub is inderdaad het enige dat boven komt drijven. Bovendien had ik het verkeerd gespeld.
Goed zo.quote:Op maandag 25 september 2017 17:37 schreef betyar het volgende:
Weer een stukje vooruitgang, mijn vriendin komt bij me wonen.![]()
![]()
Als FvD zal jij daar zeker blij mee zijn.quote:Op maandag 25 september 2017 17:21 schreef Paper_Tiger het volgende:
Poetin heeft de AfD succesvol aan stemmen geholpen.
Hoezee.quote:Op maandag 25 september 2017 17:37 schreef betyar het volgende:
![]()
Tof!quote:Op maandag 25 september 2017 17:37 schreef betyar het volgende:
![]()
Ik heb wellicht er hier over gesproken omdat Peter Bosz (ex ajax coach) dit weekend met 6 1 van ze won.quote:Op maandag 25 september 2017 17:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb even zitten googelen maar de voetbalclub is inderdaad het enige dat boven komt drijven. Bovendien had ik het verkeerd gespeld.
Tja, sinds er wat vrouwenspullen in de badkamer kwamen te staan wist ik al dat mijn mancave niet door zou gaan.............................quote:Op maandag 25 september 2017 17:37 schreef john2406 het volgende:
Vooruitgang?
Waar die van mij over poetst is opeens niet meer van mij.
Geeft ook alles een andere plaats zodat ik het niet meer terug vinden doe.
Tough life.quote:Op maandag 25 september 2017 17:52 schreef skysherrif het volgende:
waarom kan je alleen maar met creditcard betale nals je mc donalds wilt bestellen, ik wil gewoon NU mijn big mac?? bvd
Je woont in Rotterdam en bestelt bij de Mac? Godverdomme kerel.quote:Op maandag 25 september 2017 17:52 schreef skysherrif het volgende:
waarom kan je alleen maar met creditcard betale nals je mc donalds wilt bestellen, ik wil gewoon NU mijn big mac?? bvd
haha, ja ik wil gewoon bij de mac bestellen vanwege de hype van het kunnen bestellen bij de mac.quote:Op maandag 25 september 2017 17:59 schreef Euribob het volgende:
[..]
Je woont in Rotterdam en bestelt bij de Mac? Godverdomme kerel.
https://www.thuisbezorgd.(...)bawNYCFViKdwodNfIOgw
Cultuurverschilletje dan denk ik. Zou gewoon de Burgerij doen, dan eet je tenminste fatsoenlijk.quote:Op maandag 25 september 2017 18:01 schreef skysherrif het volgende:
[..]
haha, ja ik wil gewoon bij de mac bestellen vanwege de hype van het kunnen bestellen bij de mac.
En dan fotos maken en opsturen naar mijn vrienden in zeeland en dan hun jaloerse reacties afwachten en dan de helft opvreten en m'n hart weer een jaartje afschrijven.
Op ons hele eiland is geen mac, kfc, burger king of wat te vinden he. Wat je hier op elke straathoek vindt is daar gewoon een bijzonderheidjequote:Op maandag 25 september 2017 18:05 schreef Euribob het volgende:
[..]
Cultuurverschilletje dan denk ik. Zou gewoon de Burgerij doen, dan eet je tenminste fatsoenlijk.
Nice.quote:Op maandag 25 september 2017 17:37 schreef betyar het volgende:
![]()
We kunnen wellicht Limburg een referendum opdringen.quote:Op maandag 25 september 2017 18:08 schreef Janneke141 het volgende:
Schotland, Catalonië, Koerdistan... wanneer was dat referendum in Friesland ook weer?
Godzijdank zou ik zeggen. Het lokale alternatief is tien keer beter.quote:Op maandag 25 september 2017 18:07 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Op ons hele eiland is geen mac, kfc, burger king of wat te vinden he. Wat je hier op elke straathoek vindt is daar gewoon een bijzonderheidje
Limburg is leuk.quote:Op maandag 25 september 2017 18:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
We kunnen wellicht Limburg een referendum opdringen.
Goed plan, laten we ze kiezen of ze zich bij Duitsland of België willen aansluiten.quote:Op maandag 25 september 2017 18:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Heerlen.quote:Op maandag 25 september 2017 18:11 schreef Euribob het volgende:
[..]
Uitzondering die de regel bevestigt.
Nederland kan gewoon bij de VN verklaren zich niet langer voor het bestuur van Limburg verantwoordelijk te achten.quote:Op maandag 25 september 2017 18:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Jos van Reij deed het inderdaad beter.quote:Op maandag 25 september 2017 18:11 schreef Euribob het volgende:
[..]
Noord Korea wil de zorgen voor dit gewest vast op zich nemen.quote:Op maandag 25 september 2017 18:12 schreef Reya het volgende:
[..]
Nederland kan gewoon bij de VN verklaren zich niet langer voor het bestuur van Limburg verantwoordelijk te achten.
Camiel geeft ook altijd het goede voorbeeld.quote:Op maandag 25 september 2017 18:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jos van Reij deed het inderdaad beter.
Meh, liever niet. De Donald mocht zich eens vergissen.quote:Op maandag 25 september 2017 18:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Noord Korea wil de zorgen voor dit gewest vast op zich nemen.
Ftfy.quote:Op maandag 25 september 2017 18:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een trots CDA-lid uit Valkenburg geeft ook altijd het goede voorbeeld.
Jij woont er.quote:
Kim is wel goed in zijn land hermetisch afsluiten van de buitenwereld. Dat leek me wel een goed idee.quote:Op maandag 25 september 2017 18:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Meh, liever niet. De Donald mocht zich eens vergissen.
Maar iets besteld bij "the burger house"quote:
Ziet eruit als een veredelde McDeau. Gelukkig zijn ze wel halal, dat scoort weer punten.quote:Op maandag 25 september 2017 18:19 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Maar iets besteld bij "the burger house"
Heb je 2 vrouwelijke huisgenoten, gaan ze niet eens koken ..
Eentje heeft propedeuse uitreiking en aan de ander stelde ik voor dat zij ging koken, maar ze had geen zin en moest de hele avond leren.quote:Op maandag 25 september 2017 18:22 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ziet eruit als een veredelde McDeau. Gelukkig zijn ze wel halal, dat scoort weer punten.
Waarom eet je niet samen met je huisgenoten?
En jij kon geen pastaatje in elkaar draaien?quote:Op maandag 25 september 2017 18:23 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Eentje heeft propedeuse uitreiking en aan de ander stelde ik voor dat zij ging koken, maar ze had geen zin en moest de hele avond leren.
Vrijdag wel gezamenlijk etentje though en ik ga ze nog wel eens uit eten nemen binnenkort als nieuwe bewoner.
Volg het nieuws, flapoor.quote:
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 25 september 2017 17:37 schreef betyar het volgende:
![]()
Dit ben ik ook wel een heel aantal keer tegengekomen binnen de vervoerseconomische publicaties. Heb met betrekking tot binnenvaart denk ik ongeveer alle wetenschappelijke publicaties die er zijn wel gelezen (zo groot is dat wereldje nietquote:Nederlandse economen en psychologen plegen veelvuldig zelfplagiaat: ze recyclen eerder werk van zichzelf, zonder erbij te melden dat het oud is. Bij de top van de Nederlandse economen is zelfs 1 op de 5 artikelen voor meer dan 10 procent gekopieerd uit eerder eigen werk. Een vorm van wangedrag, want zo houden de wetenschappers de schijn op dat ze harder werken dan ze eigenlijk doen. Dat kan integere collega's op achterstand zetten.
Verhagenquote:Op maandag 25 september 2017 18:11 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik verwijs ook naar mezelf.quote:Op maandag 25 september 2017 18:27 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dit ben ik ook wel een heel aantal keer tegengekomen binnen de vervoerseconomische publicaties. Heb met betrekking tot binnenvaart denk ik ongeveer alle wetenschappelijke publicaties wel gelezen, en een aantal auteurs maakt het best bont. Soms is vrijwel hetzelfde artikel meerdere keren gepubliceerd. Dat betreft overigens ook een aantal Vlaamse vervoerseconomen.
No shit. Maar hij lijkt hier ook op je grote held Wiebes.quote:
jawel man, maar de appie is ver weg zonder fietsquote:Op maandag 25 september 2017 18:25 schreef Euribob het volgende:
[..]
En jij kon geen pastaatje in elkaar draaien?
quote:Op maandag 25 september 2017 18:34 schreef Euribob het volgende:
[..]
No shit. Maar hij lijkt hier ook op je grote held Wiebes.
Wat, geen lokale buurtsuper? Waar zit je dan in de buurt?quote:Op maandag 25 september 2017 18:35 schreef skysherrif het volgende:
[..]
jawel man, maar de appie is ver weg zonder fiets
morgen ga ik weer keurig een pasta- ohnee dan is voetbal.
Hoi.quote:Op maandag 25 september 2017 18:38 schreef Kaas- het volgende:
Goedenavond.
Ik heb weer een zitplek #winning
Is je uitscheuring gestopt met bloeden?quote:Op maandag 25 september 2017 18:38 schreef Kaas- het volgende:
Goedenavond.
Ik heb weer een zitplek #winning
delfshaven, wel een turks bakkertje tegenover, maar geen buurtsuper vgmquote:Op maandag 25 september 2017 18:36 schreef Euribob het volgende:
[..]
Wat, geen lokale buurtsuper? Waar zit je dan in de buurt?
Dat is wel gewoon loopafstand.quote:Op maandag 25 september 2017 18:44 schreef skysherrif het volgende:
[..]
delfshaven, wel een turks bakkertje tegenover, maar geen buurtsuper vgm
appie is ook niet zo heel ver weg hoor, 400 meter ofzo
De baan uitstekend.quote:
Huh?quote:Op maandag 25 september 2017 18:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Is je uitscheuring gestopt met bloeden?
Is ritme zoeken en vinden! Ook qua koken, weekenden, avondplannen dat soort dingen. Duurt even, maar komt als het goed is wel goed jaquote:Op maandag 25 september 2017 18:45 schreef Kaas- het volgende:
[..]
De baan uitstekend.Thx.
Leventje is alleen nog wennen. Zo tegen kwart voor acht thuis en moet dan nog koken en zo. Beetje mehh. En samenwonen vinden we allebei ook nog errug lastig. Maar ook die aspecten gaan wel goedkomen.
Wiebesquote:Op maandag 25 september 2017 18:34 schreef Euribob het volgende:
[..]
No shit. Maar hij lijkt hier ook op je grote held Wiebes.
Hij is een sprinter he; dat is wel vier hele keren een wedstrijdloopafstand. Dan is het ineens wel ver.quote:
En ik ben gewoon een tering lui ventje die na de doodvermoeiende reis van zeeland naar rotterdam gewoon lekker op de bank wil hangen en niet eerst boodschappen doen en dan nog koken en dan nog afwassen hihihiquote:Op maandag 25 september 2017 18:49 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Hij is een sprinter he; dat is wel vier hele keren een wedstrijdloopafstand. Dan is het ineens wel ver.
Oef, dus dan staat er straks voor jullie ook geen eten meer klaar wanneer je thuiskomt. Best een verandering. Verder zal je wel gelijk hebben.quote:Op maandag 25 september 2017 18:47 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Is ritme zoeken en vinden! Ook qua koken, weekenden, avondplannen dat soort dingen. Duurt even, maar komt als het goed is wel goed ja![]()
Wij hebben veel aan onze vriezer voor gezond maar toch makkelijk wat goeds in elkaar flansen na een werkdag, al zal ik straks zelf ook wel écht moeten wennen aan 5 dagen beide weg na zo ongeveer 10 jaar samenwonen waarbij één van ons of we allebei studeerden en/of flexibel waren qua thuiswerken enzo... Als je wat recepttips enzo wilt voor goeie vriesdingen enzo moet je maar 'n gil geven!
Godse luie teringstudentquote:Op maandag 25 september 2017 18:51 schreef skysherrif het volgende:
[..]
En ik ben gewoon een tering lui ventje die na de doodvermoeiende reis van zeeland naar rotterdam gewoon lekker op de bank wil hangen en niet eerst boodschappen doen en dan nog koken en dan nog afwassen hihihi
Precies!
Nou ja, het koken komt altijd op mij neer, eigenlijk (tenzij pannenkoekenquote:Op maandag 25 september 2017 18:52 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Oef, dus dan staat er straks voor jullie ook geen eten meer klaar wanneer je thuiskomt. Best een verandering. Verder zal je wel gelijk hebben.
Overigens is het voor de gezondheid wel goed, dat samenwonen; ik at gemiddeld 2-4x per week kapsalon/Chinees/pizza/hamburgers als avondeten en dat heb ik nu al een maand niet gehad. Alleen sport ik nu wel veel minder en drink ik nog evenveel.
Owh.quote:Op maandag 25 september 2017 18:55 schreef remlof het volgende:
[..]
Laat maar. Wat bedoelde je met “ik heb weer een zitplek”?
Lijkt me vreselijk, elke avond koken.quote:Op maandag 25 september 2017 18:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nou ja, het koken komt altijd op mij neer, eigenlijk (tenzij pannenkoeken) en dat vind ik niet erg ofzo, en hebben afgelopen jaren wel vaker gehad dat er 2 á 3 dagen waren dat we beide laat thuis waren, dus het gaat alleen wat meer worden, dus ook meer voorbereiden (en Mr.Mo een beetje beter preppen
![]()
)
Ik vind het niet zo erg, eigenlijk. Zeker omdat ik aardig wat goed voorbereid en invries enzo, dan is 't 's ochtends voor vertrek er wat uithalen, en dan 's avonds in een kwartiertje of 20 minuten in elkaar flansen.quote:Op maandag 25 september 2017 18:57 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Lijkt me vreselijk, elke avond koken.
Kaas ik heb de foto nog hoor, image_0045 ben jij hem kwijt?quote:Op maandag 25 september 2017 18:57 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Lijkt me vreselijk, elke avond koken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |