Ik zie kansen voor de PvdA, mensen.quote:Op zaterdag 23 september 2017 12:14 schreef Jip141 het volgende:
Ach weet je, prima, na Rutte III gaan we misschien een nationaal populistische koers varen.
Het is wat mij betreft een achterlijke koers wat veel schade aan de samenleving zal veroorzaken. En wellicht tot het besef zal leiden dat de groep die telkens zo wordt neergezet ook uit individuen bestaat.
Maar uiteindelijk zullen er altijd verstandige gematigde krachten bestaan, en ongetwijreld leidt het zoals in de VS tot katalysator van allerlei burgerrechten bewegingen.
Dus het FvD wordt wél het nieuwe D66? Kut.quote:Op zaterdag 23 september 2017 11:24 schreef Ryon het volgende:
[..]
Impact. Het CDA gaat toonaangevend worden met de komst van Rutte III en na het tijdperk Rutte misschien weer de koers bepalen.
Buma heeft met de Schoo lezing duidelijk kleur bekend. Daar is lef voor nodig, maar je merkt nu al dat men er naar schikt. De steeds meer opkomende conservatieve beweging wint aan kracht.
Het enige gevaar is dat in dergelijke perioden van hoogspanning ook dingen serieus uit de hand kunnen lopen, zowel nationaal als internationaal, maar laten we maar niet van het slechtse uitgaan.quote:Op zaterdag 23 september 2017 12:15 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik zie kansen voor de PvdA, mensen.
Ja: Bijbelse onheilsprofeet: Zaterdag 23-09 breekt het einde der tijden aanquote:Op zaterdag 23 september 2017 12:15 schreef Pokkelmans het volgende:
Er is kennelijk ook zo'n gristengroepering die vandaag de apocalyps had voorspeld. Zou toch wat zijn als die Noord-Koreanen vandaag dan flink worden aangepakt.
Ergens denk ik dat we het niet nationaal-populistischer gaan krijgen dan Rutte lll. Maar misschien zit ik nog in mijn Rutte ll-roes.quote:Op zaterdag 23 september 2017 12:17 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Het enige gevaar is dat in dergelijke perioden van hoogspanning ook dingen serieus uit de hand kunnen lopen, zowel nationaal als internationaal, maar laten we maar niet van het slechtse uitgaan.
Denk dat het verstand nog wel overheersend is in Nederland.
Op den duur moet toch eens iemand het bij het rechte eind hebben hè.quote:Op zaterdag 23 september 2017 12:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja: Bijbelse onheilsprofeet: Zaterdag 23-09 breekt het einde der tijden aan
Over antisemitisme in Duitsland. Maar daar lees je dan weer niets over in NWS.quote:Nearly 93 percent of reported anti-Semitic crimes were linked to far-right extremism, despite predictions that a large growth in the Muslim population since Europe's 2015 migrant crisis could fuel attacks or discrimination against Jews.
Bron
Kijk aan, een aangenaam geluid vanuit de SGP-fractie. Ik neem aan dat de meeste aanwezigen hier het met deze zienswijze eens zijn?quote:SGP-Kamerlid Roelof Bisschop vindt juist dat scholen niet verder moet worden voorgeschreven hoe zij het volkslied behandelen. “Toen CDA-leider Sybrand Buma riep dat leerlingen elke ochtend het Wilhelmus moeten gaan zingen, had dat iets sympathieks. Je maakt kinderen zo bewust van het historisch erfgoed. Maar daarmee leg je de scholen ook weer een verplichting op. Waar eindigt dat dan? Straks moeten scholen ook op een bepaalde manier lesgeven over het koloniale verleden en de slavernij.”
Bisschop zou graag zien dat de politiek meer vertrouwen stelt in het onderwijs. “Stimuleer en help scholen door goed onderwijsmateriaal beschikbaar te stellen, maar laat de uitvoering verder aan de leraren over.
Wel een beetje een calvinistische gedachtegang hoor.quote:Op zaterdag 23 september 2017 12:24 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Kijk aan, een aangenaam geluid vanuit de SGP-fractie. Ik neem aan dat de meeste aanwezigen hier het met deze zienswijze eens zijn?
quote:Op zaterdag 23 september 2017 00:18 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het huidige systeem komt wel erg calvinistisch op mij over.
Vooralsnog is het best een aangename dag.quote:Op zaterdag 23 september 2017 12:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Straks gaan kinderen nog denken dat ons koloniale verleden eigenlijk toch iets is om niet trots op te zijn. Dat moeten we niet willen, met z'n allen.quote:Op zaterdag 23 september 2017 12:24 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Kijk aan, een aangenaam geluid vanuit de SGP-fractie. Ik neem aan dat de meeste aanwezigen hier het met deze zienswijze eens zijn?
Ik moet altijd lachen om een SGP’er die Bisschop heetquote:Op zaterdag 23 september 2017 12:24 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ergens had ik, toen ik dat schreef, al het vermoeden dat die zin misbruikt zou gaan worden.quote:Op zaterdag 23 september 2017 12:26 schreef Euribob het volgende:
[..]
Wel een beetje een calvinistische gedachtegang hoor.
[..]
is de paus katholiek?quote:Op zaterdag 23 september 2017 12:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik gniffel daar ook altijd om ja.quote:Op zaterdag 23 september 2017 12:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik moet altijd lachen om een SGP’er die Bisschop heet
Het gaat erom dat dat niet vanuit de politiek voorgeschreven moet gaan worden.quote:Op zaterdag 23 september 2017 12:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Straks gaan kinderen nog denken dat ons koloniale verleden eigenlijk toch iets is om niet trots op te zijn. Dat moeten we niet willen, met z'n allen.
Vind het een wat slecht gekozen voorbeeld van onze mannenbroeder.quote:Op zaterdag 23 september 2017 12:32 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het gaat erom dat dat niet vanuit de politiek voorgeschreven moet gaan worden.
Laten we trots zijn , ... toch....... de VOC-mentaliteitquote:Op zaterdag 23 september 2017 12:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Straks gaan kinderen nog denken dat ons koloniale verleden eigenlijk toch iets is om niet trots op te zijn. Dat moeten we niet willen, met z'n allen.
Als wij die Chinezen niet massaal hadden uitgemoord had Indonesië nu waarschijnlijk niet een overwegend islamitische bevolking gehad.quote:Op zaterdag 23 september 2017 12:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Laten we trots zijn , ... toch....... de VOC-mentaliteit
https://nl.wikipedia.org/wiki/Chinezenmoord
Kan jij de chinezenmoord te Batavia niet eenduidig afkeuren, dan ?quote:Op zaterdag 23 september 2017 12:40 schreef Kowloon het volgende:
Bekijk de VOC/koloniale periode toch vooral ook in zijn historische context. Zoals wel vaker is er geen eenduidig goed/fout oordeel over te vellen.
Duizenden Chinezen uitgemoord maar Kowloon kan er geen eenduidig goed/fout oordeel over vellenquote:Op zaterdag 23 september 2017 12:40 schreef Kowloon het volgende:
Bekijk de VOC/koloniale periode toch vooral ook in zijn historische context. Zoals wel vaker is er geen eenduidig goed/fout oordeel over te vellen.
Allicht, maar de VOC heeft bijvoorbeeld ook weer innovatie op het terrein van ondernemingsfinanciering teweeg gebracht. Er zitten goede en slechte kanten aan.quote:Op zaterdag 23 september 2017 12:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Kan jij de chinezenmoord te Batavia niet eenduidig afkeuren, dan ?
Zou je hetzelfde zeggen over de Holocaust?quote:Op zaterdag 23 september 2017 12:40 schreef Kowloon het volgende:
En de zieke experimenten in Auschwitz hebben de medische wetenschap vooruit geholpen.quote:Op zaterdag 23 september 2017 12:45 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Allicht, maar de VOC heeft bijvoorbeeld ook weer innovatie op het terrein van ondernemingsfinanciering teweeg gebracht. Er zitten goede en slechte kanten aan.
Je bedoelt het aandelenprincipe . Zeker .... kun je niet alles van de VOC afkeuren.quote:Op zaterdag 23 september 2017 12:45 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Allicht, maar de VOC heeft bijvoorbeeld ook weer innovatie op het terrein van ondernemingsfinanciering teweeg gebracht. Er zitten goede en slechte kanten aan.
Nee, globaal genomen dus niet, dat betoog ik nou juist net.quote:Op zaterdag 23 september 2017 12:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je bedoelt het aandelenprincipe . Zeker .... kun je niet alles van de VOC afkeuren.
Maar globaal genomen wel.
Het geeft je inconsistente gedachtegang wel een béétje aan.quote:Op zaterdag 23 september 2017 12:29 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ergens had ik, toen ik dat schreef, al het vermoeden dat die zin misbruikt zou gaan worden.
Maar daar zit je fout.quote:Op zaterdag 23 september 2017 12:51 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nee, globaal genomen dus niet, dat betoog ik nou juist net.
Mijn wegen zijn ondoorgrondelijk.quote:Op zaterdag 23 september 2017 12:57 schreef Euribob het volgende:
[..]
Het geeft je inconsistente gedachtegang wel een béétje aan.
"Boosrechts" en "over de zeik" is een tautologie beste Remlof.quote:Op zaterdag 23 september 2017 13:07 schreef remlof het volgende:
NWS / 'Kuifje was een meisje'.
Boosrechts weer over de zeik
True.quote:Op zaterdag 23 september 2017 13:19 schreef Puddington het volgende:
[..]
"Boosrechts" en "over de zeik" is een tautologie beste Remlof.
Naar de huidige maatstaven moet je waarschijnlijk het hele tijdperk afkeuren. Maar daar schiet je weinig mee op.quote:Op zaterdag 23 september 2017 12:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Kan jij de chinezenmoord te Batavia niet eenduidig afkeuren, dan ?
Je schiet ook weinig op om de Armeense genocide af te keuren.quote:Op zaterdag 23 september 2017 13:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Naar de huidige maatstaven moet je waarschijnlijk het hele tijdperk afkeuren. Maar daar schiet je weinig mee op.
Zeer-rechtsquote:Op zaterdag 23 september 2017 13:35 schreef Jip141 het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)-zwanenzang~a4517924
De Holocaust of de Armeense genocide waren ook in hun tijd slecht. Die dingen vallen niet goed te praten met "zo ging dat nou eenmaal".quote:Op zaterdag 23 september 2017 13:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je schiet ook weinig op om de Armeense genocide af te keuren.
Maar hedendaagse nut is geen voorwaarde om een afkeurende mening te kunnen hebben over lang geleden gebeurde feiten.
Het valt wel in categorie genocide/ massamoord.quote:Op zaterdag 23 september 2017 13:43 schreef Igen het volgende:
[..]
De Holocaust of de Armeense genocide waren ook in hun tijd slecht. Die dingen vallen niet goed te praten met "zo ging dat nou eenmaal".
Het uitroeien van (tien)duizenden Chineze in Indië - ik had er nog nooit van gehoord - valt denk ik ook niet in die categorie.
"iedereen' ? Nee hoorquote:Maar kolonialisme in het algemeen wel. Dat deed "iedereen".
Ik dacht toch dat bij elk kapitalistisch aandelenbedrijf de winsten worden uitgekeerd aan de aandeelhouders. Hoezo werden de VOC-winsten verdeeld onder de arbeiders en de slaven , de gewone man?quote:En de VOC was bijzonder. Het was het eerste bedrijf dat aandelen uitgaf zodat de winsten bij de "gewone man" in Nederland terecht kwamen, en niet bij koningen die er dure paleizen van lieten bouwen, zoals bijv. in Spanje en Portugal.
Dat is niet niet Nietzsche.quote:Op zaterdag 23 september 2017 13:47 schreef Friek_ het volgende:
Voor de eerste keer in m'n leven over Nietzsche lesgeven. Het zal me benieuwen.
Het is ook best lastig, als je de bende extreem-rechts noemt krijg je alleen discussie over die term en niet over de inhoud van je artikel. Daarbij moet je dan verdedigen waarom je die beladen term gebruikt voor bepaalde politici/publieke figuren.quote:
Noem mij eens één land dat in de 17e eeuw aan de hedendaagse maatstaven van een democratische rechtsstaat voldeed.quote:
Nou ja, als iets kwaakt en waggelt als een eend kan je het het beste gewoon een eend noemen volgens mij.quote:Op zaterdag 23 september 2017 13:55 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Het is ook best lastig, als je de bende extreem-rechts noemt krijg je alleen discussie over die term en niet over de inhoud van je artikel. Daarbij moet je verdedigen waarom je die beladen term gebruikt voor bepaalde politici/publieke figuren.
Aandeelhouders zijn gewone mensen. Zeker destijds was dat zo. Institutionele beleggers bestonden immers nog niet.quote:Op zaterdag 23 september 2017 13:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik dacht toch dat bij elk kapitalistisch aandelenbedrijf de winsten worden uitgekeerd aan de aandeelhouders. Hoezo werden de VOC-winsten verdeeld onder de arbeiders en de slaven , de gewone man?
Verreweg de meeste onafhankelijke landen in die tijd die geen kolonies en overzeese gebieden hadden, wilden misschien wel.quote:
Jij had het over "iedereen" die aan kolonialisme deed. Met deze vraag spring je over naar een ander onderwerp.quote:Op zaterdag 23 september 2017 13:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Noem mij eens één land dat in de 17e eeuw aan de hedendaagse maatstaven van een democratische rechtsstaat voldeed.
ik had 10% van Shell Onlangs verkochtquote:Op zaterdag 23 september 2017 13:58 schreef Igen het volgende:
[..]
Aandeelhouders zijn gewone mensen. Zeker destijds was dat zo. Institutionele beleggers bestonden immers nog niet.
Heb jij trouwens zelf geen aandelen ofzo?
Mijn stelling was dat je naar hedendaagse maatstaven het hele tijdperk moet afkeuren.quote:Op zaterdag 23 september 2017 14:03 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij had het over "iedereen" die aan kolonialisme deed. Met deze vraag spring je over naar een ander onderwerp.
Toch was het al een hele verbetering dat een brede kring aan welgestelden profiteerden ipv. alleen een koninklijke familie.quote:Op zaterdag 23 september 2017 14:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ik had 10% van Shell Onlangs verkocht![]()
De aandeelhouders van de 17 en 18e eeuw waren de rijke regenten.
Echt niet de gewone arbeider of boer.
Duizenden jaren geschiedenis in de middelbare geschiedenis lessen proppen blijft natuurlijk lastig.quote:Op zaterdag 23 september 2017 14:03 schreef Bluesdude het volgende:
Maar nu heb je wel wat geleerd over de genocide te Batavia, dat wist je nog niet.
Wist ik ook niet van mijn middelbare school. Pas jaren later...
Kennelijk een verdrongen feit uit het collectief geheugen.. Net zoals dat Witte de With ook kwalijke dingen heeft gedaan .
Het wordt echt nog wat als volgende week het referendum doorgaat en de politie gaat proberen te voorkomen dat mensen gaan stemmen. Vraag me ook af wat die Catalaanse agenten dan doen.quote:Op zaterdag 23 september 2017 14:10 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Spanje heeft de Catalaanse politie buitenspel gezet.
Het is wel tragisch inderdaad.
Die aandeelhouders waren geen brede kring samen.quote:Op zaterdag 23 september 2017 14:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Toch was het al een hele verbetering dat een brede kring aan welgestelden profiteerden ipv. alleen een koninklijke familie.
Zou best kunnen dat iemand beperkt welgesteld was en aandelen kon kopen.quote:Overigens werd in die serie "De Gouden Eeuw" met Hans Goedkoop uitgelegd dat het zeker niet alleen rijke regenten waren die aandelen in de VOC hadden.
Klopt. De onderklasse was arm en had niks te zeggen. Zo was dat in alle landen in die tijd. Dat maakt de VOC nog niet slecht.quote:Op zaterdag 23 september 2017 14:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die aandeelhouders waren geen brede kring samen.
[..]
Zou best kunnen dat iemand beperkt welgesteld was en aandelen kon kopen.
Al dan niet behorend tot een regentenfamilie of opgeklommen tot middenmoter.
Maar dat geldt niet voor de grote massa.
Nu is dat heel anders.quote:Op zaterdag 23 september 2017 14:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Klopt. De onderklasse was arm en had niks te zeggen. Zo was dat in alle landen in die tijd.
Het ging om je bewering dat de gewone man ook VOC-winsten ontving. Dat lijkt me in het algemeen niet. Nooit van gehoord. Wat dit betreft maakt het de VOC niet goed.quote:Op zaterdag 23 september 2017 14:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Klopt. De onderklasse was arm en had niks te zeggen. Zo was dat in alle landen in die tijd. Dat maakt de VOC nog niet slecht.
Sterker nog, de enige reden dat de VOC zo profijtelijk was was juist doordat ze zich misdadig gedroegen. In ieder geval naar de maatstaven van nu.quote:Op zaterdag 23 september 2017 14:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het ging om je bewering dat de gewone man ook VOC-winsten ontving. Dat lijkt me in het algemeen niet. Nooit van gehoord. Wat dit betreft maakt het de VOC niet goed.
Je kunt ook betogen dat de gewone man wel meeprofiteerde van de activiteiten... door werk heb te hebben op de schepen, in de scheepsbouw, in de pakhuizen, als arbeider in dienst van de winstenopstrijkende rijken. Of door specerijen te kunnen kopen, toen het goedkoper werd.
Dat kun je als "goed" beschouwen. Maar er was ook een misdadige kant aan de VOC-praktijken.
Oh, maar ik zeg ook niet dat je de slechte dingen niet mag benoemen.quote:Op zaterdag 23 september 2017 14:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het ging om je bewering dat de gewone man ook VOC-winsten ontving. Dat lijkt me in het algemeen niet. Nooit van gehoord. Wat dit betreft maakt het de VOC niet goed.
Je kunt ook betogen dat de gewone man wel meeprofiteerde van de activiteiten... door werk heb te hebben op de schepen, in de scheepsbouw, in de pakhuizen, als arbeider in dienst van de winstenopstrijkende rijken. Of door specerijen te kunnen kopen, toen het goedkoper werd.
Dat kun je als "goed" beschouwen. Maar er was ook een misdadige kant aan de VOC-praktijken....
Maar daar heb je niks aan. Jij kan nu ook niet leven naar de maatstaven van het jaar 2400 en het zou onzinnig zijn om de moraliteit van jouw handelen dan naar die maatstaven te gaan beoordelen.quote:Op zaterdag 23 september 2017 14:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Sterker nog, de enige reden dat de VOC zo profijtelijk was was juist doordat ze zich misdadig gedroegen. In ieder geval naar de maatstaven van nu.
Dat deed de gemiddelde Nederlander 200 jaar geleden ook, en vice versa, stelletje heidenen dat we nu zijn.quote:Op zaterdag 23 september 2017 14:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Sterker nog, de enige reden dat de VOC zo profijtelijk was was juist doordat ze zich misdadig gedroegen. In ieder geval naar de maatstaven van nu.
Dat zeg ik ook niet dat jij dat wel zegt.quote:Op zaterdag 23 september 2017 14:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Oh, maar ik zeg ook niet dat je de slechte dingen niet mag benoemen.
Hitler had zelfs een aparte ster voor homo's, maar blijkbaar kunnen zij het voor zichzelf recht lullenquote:Op zaterdag 23 september 2017 14:40 schreef Jip141 het volgende:
“Not all neo-Nazis are against gays. Love between two white Aryan males is a beautiful thing, but it wouldn’t be the same thing with a negro or a fence-hopper,” he explained.“
Soort van SA.
Uiteindelijk, maar niet vergelijkbaar met de jodenvervolging of die van roma en Sinti.quote:Op zaterdag 23 september 2017 14:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hitler had zelfs een aparte ster voor homo's, maar blijkbaar kunnen zij het voor zichzelf recht lullen
Dombo en domboquote:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Homoseksualiteit_in_nazi-Duitslandquote:In 1934 werd een speciale afdeling van de Gestapo opgericht die zich bezighield met het opsporen van homo's. Twee jaar later volgde op bevel van Heinrich Himmler een voor het ministerie werkend instituut "ter bestrijding van homoseksualiteit en abortus". Uiteindelijk werden circa 100.000 mannen opgepakt op verdenking van ontucht en het "corrumperen van het publiek moraal". Na arrestatie werden veel homoseksuelen mishandeld door de politie.
Je hoeft vervolgingen ook niet met elkaar te vergelijken.quote:Op zaterdag 23 september 2017 14:42 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Uiteindelijk, maar niet vergelijkbaar met de jodenvervolging of die van roma en Sinti.
Dat is helemaal waar.quote:Op zaterdag 23 september 2017 14:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je hoeft vervolgingen ook niet met elkaar te vergelijken.
Wtf?quote:Op zaterdag 23 september 2017 14:40 schreef Jip141 het volgende:
“Not all neo-Nazis are against gays. Love between two white Aryan males is a beautiful thing, but it wouldn’t be the same thing with a negro or a fence-hopper,” he explained.“
Soort van SA.
Denk dat het dan al van de baan was heel de maatschappij op olie?quote:Op zaterdag 23 september 2017 14:06 schreef Igen het volgende:
Toch was het al een hele verbetering dat een brede kring aan welgestelden profiteerden ipv. alleen een koninklijke familie.
quote:Op zaterdag 23 september 2017 14:40 schreef Jip141 het volgende:
Soort van SA.
Als er toch zoveel mee te verdienen is waarom komen ze dan op de markt?quote:Op zaterdag 23 september 2017 14:18 schreef Bluesdude het volgende:
Zou best kunnen dat iemand beperkt welgesteld was en aandelen kon kopen.
Al dan niet behorend tot een regentenfamilie of opgeklommen tot middenmoter.
Maar dat geldt niet voor de grote massa.
Groetjes vanaf het strandquote:
We zitten te slabakken op een strandcamping, in een ingerichte circustent.quote:Op zaterdag 23 september 2017 16:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat moet dat heerlijk zijn na zo'n tocht.
Wat is een fence hopper.quote:Op zaterdag 23 september 2017 14:40 schreef Jip141 het volgende:
Soort van SA.
Zal ongetwijfeld een scheldwoord voor latino's zijn.quote:
Gayquote:Op zaterdag 23 september 2017 18:13 schreef Jip141 het volgende:
Past wel toevallig bij ons gesprek. Tijdens de Rotterdamse pride waren er vandaag lichte schermutselingen tussen linkse en rechtse homo’s.
http://www.rijnmond.nl/ni(...)tterdamse-Pride-Walk
Is het een beetje tof? Ik heb vandaag helaas te lang geslapen en gewerkt en kom nu eigenlijk te laat buiten voor het mooie weer. Beetje stom. :’( Vanavond wel ff de stad in met m’n boy gelukkig.quote:Op zaterdag 23 september 2017 18:21 schreef Jip141 het volgende:
Veel leuke evenementen in Rdam dit weekend. Waaronder de Pride en Djama el Fna.
En het weer is ook nice.
woon je in rotterdam eigenlijk?quote:Op zaterdag 23 september 2017 18:21 schreef Jip141 het volgende:
Veel leuke evenementen in Rdam dit weekend. Waaronder de Pride en Djama el Fna.
En het weer is ook nice.
Gewoon niet zoveel janken. Dan heb je er geen last van.quote:Op zaterdag 23 september 2017 18:29 schreef Kaas- het volgende:
Dedoet het gek genoeg niet meer als je hem zelf typt, enkel als je op de smiley klikt :’(
Test.quote:Op zaterdag 23 september 2017 18:29 schreef Kaas- het volgende:
Dedoet het gek genoeg niet meer als je hem zelf typt, enkel als je op de smiley klikt :’(
Ik verbaas me ook altijd over mensen die denken dat men geen homo en streng christen tegelijk kan zijn. Of eigenlijk: dat een homo de homosexuele geaardheid niet kan minachten/afkeuren/willen verbieden/niet wil praktiseren.quote:Op zaterdag 23 september 2017 18:20 schreef Jip141 het volgende:
Maar goed, ik vind het altijd gek dat mensen homo’s als aparte soort zien.
Natuurlijk drukt de omgeving van iemand een veel grotere stempel op iemands overtuigen dan zijn of haar seksuele gerichtheid.
Zo ken ik homo’s uit conservatieve islamitische omgevingen die dat totaal niet loslaten maar dan alleen hun geaardheid erin proberen te laten passen.
Zo is er ook genoeg racisme in de blanke (of witte of whatever) tegenover gekleurde minderheden.
Mensen met een liberaal hart vallen soms in denkfout dat als je uit een onderdrukt deel van de samenleving komt dat je dan zelf geen intolerante mening kan hebben.
Ik denk dat de kans wel kleiner is, maar dat dit verre van altijd zo is.
Wat niet minder nuttig en minder leuk maakt om bvb extreem-rechtse homo’s erop te wijzen wat Hitler over hem dacht. Of Turkse nationalisten in Europa wat Duitse nationalisten over hen denken.
En nu genoeg focus op identiteitspolitiek want het zorgt alleen maar voor ellende.
Helaas hebben politici aan beide kanten ontdekt dat het stemmen oplevert.
Ja kwam ik ook net achter. Komt door de iPhone update denk ik. ' is vervangen door ‘.quote:Op zaterdag 23 september 2017 18:29 schreef Kaas- het volgende:
Whehequote:Op zaterdag 23 september 2017 18:32 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Gewoon niet zoveel janken. Dan heb je er geen last van.
Meestal pleur ik ze dan weg, maar ik heb dan ook nog nooit een pak nodig gehad die er goed moest uit zienquote:Op zaterdag 23 september 2017 18:44 schreef Pokkelmans het volgende:
Hoe lang dragen de heren hier een pak alvorens hem weer naar de stomerij te brengen?
De sfeer is wel goed in de stad. Ga er veder niet specifiek heen. Vanavond een huisfeest bij een vriend.quote:Op zaterdag 23 september 2017 18:27 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Is het een beetje tof? Ik heb vandaag helaas te lang geslapen en gewerkt en kom nu eigenlijk te laat buiten voor het mooie weer. Beetje stom. :’( Vanavond wel ff de stad in met m’n boy gelukkig.
Ben er een paar dagen per week, vanwege vrienden/familie/ouders/variatie in werkplek.quote:Op zaterdag 23 september 2017 18:28 schreef skysherrif het volgende:
[..]
woon je in rotterdam eigenlijk?
Oh dan is zon rotterdam meet zo gek nog niet, als kaas eens tijd gaat maken.quote:Op zaterdag 23 september 2017 18:47 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Ben er een paar dagen per week, vanwege vrienden/familie/ouders/variatie in werkplek.
Hoe zag sky er uit Kaas-?quote:Op zaterdag 23 september 2017 18:48 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Oh dan is zon rotterdam meet zo gek nog niet, als kaas eens tijd gaat maken.
Ja, zo simpel werkt dat natuurlijk nietquote:Op zaterdag 23 september 2017 12:05 schreef Bluesdude het volgende:
Waarom lef? Gewoon staan voor die microfoon en voorlezen.
Als politicus is ie wel kritiek gewend.
En met deze ondertoon van wij/zij en wij zijn great kan hij ook rekenen op veel bijval .
Maand of twee.quote:Op zaterdag 23 september 2017 18:44 schreef Pokkelmans het volgende:
Hoe lang dragen de heren hier een pak alvorens hem weer naar de stomerij te brengen?
Haha wat stomquote:Op zaterdag 23 september 2017 18:41 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Ja kwam ik ook net achter. Komt door de iPhone update denk ik. ' is vervangen door ‘.
Als je ‘ ingedrukt houdt komt ' tevoorschijn. Dan werkt het weer wel.
:’) xxx fout
: ' ) goed
:’( xxx fout
: ' ( goed
Rutte is toch eigenlijk sowieso niet heel conservatief voor een VVDer of wel?quote:Op zaterdag 23 september 2017 18:54 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, zo simpel werkt dat natuurlijk niet
Als leider van een grote middenpartij heb je aardig wat ballen nodig om zo duidelijk kleur te bekennen. De kiezer kan er erg slecht op reageren en binnen de partij loopt men zelfs nu al flink te morrelen. Rutte zou zich niet zo snel op deze manier uitspreken, zijn Schoo lezing was ook erg goed, maar had een heel ander karakter.
Het vergt helemaal geen lef om de nationalist uit te hangen en erg nieuw is het ook niet. Inmiddels meer dan een eeuw oude ideologie.quote:Op zaterdag 23 september 2017 18:54 schreef Ryon het volgende:
[..]
Als leider van een grote middenpartij heb je aardig wat ballen nodig om zo duidelijk kleur te bekennen. De kiezer kan er erg slecht op reageren en binnen de partij loopt men zelfs nu al flink te morrelen. Rutte zou zich niet zo snel op deze manier uitspreken, zijn Schoo lezing was ook erg goed, maar had een heel ander karakter.
Ik heb al wel honderd Rotterdam-fok-meets gedaan trouwensquote:Op zaterdag 23 september 2017 18:48 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Oh dan is zon rotterdam meet zo gek nog niet, als kaas eens tijd gaat maken.
Kwam er ook net achter toen ik iemand wildequote:Op zaterdag 23 september 2017 18:57 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Haha wat stom
Maar dank voor de uitleg
Doorgaans ongeveer na een maand. Hoeveel verschillende draag je?quote:Op zaterdag 23 september 2017 18:44 schreef Pokkelmans het volgende:
Ik denk van niet. Hij zal wel weten dat ie de steun heeft van partijtop en fractie.quote:Op zaterdag 23 september 2017 18:54 schreef Ryon het volgende:
[..]
Als leider van een grote middenpartij heb je aardig wat ballen nodig om zo duidelijk kleur te bekennen.
https://webcache.googleus(...)&hl=nl&ct=clnk&gl=nlquote:In het CDA bleef het stil na de lezing. De Arnhemse oud-burgemeester Herman Kaiser schreef een kritisch opiniestuk in De Gelderlander: „Zorgen en angsten neem je niet weg door het in een verdacht licht zetten van immigranten.” Wil van der Kruijs, voormalig CDA-voorzitter in Brabant, deed hetzelfde in het Brabants Dagblad. Verder roerde geen CDA’er zich. Althans, niet openlijk. Verontruste leden belden en mailden wel de partijvoorzitter, maar veel waren het er niet.
Je moet geen publiek debat voeren over de koers, daar hebben we een te hoge prijs voor betaald.
Een teken dat Buma’s koers onomstreden is? In eerste instantie zou je zeggen van wel. Maar uit een rondgang van NRC langs twintig prominente of goed ingevoerde CDA’ers rijst een ander beeld. Er zijn volop mensen in de partij die niet gelukkig zijn met Buma’s conservatieve wereldbeeld – óók CDA’ers die in 2010 voorstander waren van samenwerking met de PVV. Alleen: bijna niemand wil het hardop zeggen
Chill. Zonder je boy? Ik mis het best wel om in Rotterdam te zijn. Volgende zaterdag is het eindelijk weer zover.quote:Op zaterdag 23 september 2017 18:46 schreef Jip141 het volgende:
[..]
De sfeer is wel goed in de stad. Ga er veder niet specifiek heen. Vanavond een huisfeest bij een vriend.
Klinkt redelijk.quote:Op zaterdag 23 september 2017 18:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maand of twee.
Maar ik heb er vijf tot zes, maal vier pakken per week is dus 6-8 draagbeurten, afhankelijk van temperatuur en gebruik.
Tweequote:Op zaterdag 23 september 2017 18:59 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Doorgaans ongeveer na een maand. Hoeveel verschillende draag je?
Niet onderweg naar de Kuip?quote:Op zaterdag 23 september 2017 19:00 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Chill. Zonder je boy? Ik mis het best wel om in Rotterdam te zijn. Volgende zaterdag is het eindelijk weer zover.
Niet heel slecht of zo hoor.quote:Op zaterdag 23 september 2017 18:54 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Hoe zag sky er uit Kaas-?
Nee grapje.
Ja lijkt me een keer prima. Denk dat Kaas wel eerst even aan het werkritme moet wennen voor hij tijd kan maken
Vanavond zijn de maten aan de beurt. We delen twee kaarten met vier man, dus ik ga niet elke keer.quote:
Je verwacht het niet van de evangelische omroep.quote:Op zaterdag 23 september 2017 19:01 schreef Tem het volgende:
Allemaal succesverhalen bij de EO van mensen die God hebben gevonden. Milou is een alleen maar een beter en goed mens geworden.
Hebben ze ook al homoseksualiteit genezen?quote:Op zaterdag 23 september 2017 19:01 schreef Tem het volgende:
Allemaal succesverhalen bij de EO van mensen die God hebben gevonden. Milou is alleen maar een beter en goed mens geworden.
Voor homo’s is er geen plek in de herberg.quote:Op zaterdag 23 september 2017 19:02 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Je verwacht het niet van de evangelische omroep.
Waar gaat het over? Ben benieuwd wat die haakneus en die autist gezegd hebben nu.quote:Op zaterdag 23 september 2017 19:01 schreef Jip141 het volgende:
Is trouwens geen rolletje die Buma speelt volgens intimi.
Hij en Omtzigt hebben die mening ook echt. Buma hield zich eerder juist in, het is niet dat hij nu een rolletje speelt.
Begreep ik dan.
Gewoon meezingen met Nederland Zingt.quote:Op zaterdag 23 september 2017 19:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hebben ze ook al homoseksualiteit genezen?
Ik heb gisteren trouw gezworen aan de koning, "zo waarlijk helpe mij God almachtig", vingertjes in de lucht en al.quote:Op zaterdag 23 september 2017 19:01 schreef Tem het volgende:
Allemaal succesverhalen bij de EO van mensen die God hebben gevonden. Milou is alleen maar een beter en goed mens geworden.
Je kan toch ook gewoon “Dat beloof ik” zeggen?quote:Op zaterdag 23 september 2017 19:05 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik heb gisteren trouw gezworen aan de koning, "zo waarlijk helpe mij God almachtig", vingertjes in de lucht en al.
Heb daarbij zowel mijn republikeinse als mijn atheïstische principes verloochend, maar goed, D66'ers en principes...
Van nazi's mogen (witte) homo's tenminste gewoon met elkaar trouwen, las ik hier vanmiddag.quote:Op zaterdag 23 september 2017 19:03 schreef Tem het volgende:
[..]
Voor homo’s is er geen plek in de herberg.
Klopt, maar het ziet er leuker uit als je zo plechtig met je hand in de lucht staat en ik ben meer van de vorm dan van de inhoud.quote:Op zaterdag 23 september 2017 19:06 schreef Tem het volgende:
[..]
Je kan toch ook gewoon “Dat beloof ik” zeggen?
Haha.quote:Op zaterdag 23 september 2017 19:07 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Klopt, maar het ziet er leuker uit als je zo plechtig met je hand in de lucht staat en ik ben meer van de vorm dan van de inhoud.
Als het dan toch van die evangelische meuk moet zijn dat liever Amerikaanse gospelmuziek eigenlijk, in zo'n kerk waar je nog een beetje mag dansen enzo, en niet zuur hoeft te blijven zitten.quote:Op zaterdag 23 september 2017 19:05 schreef Tem het volgende:
[..]
Gewoon meezingen met Nederland Zingt.
Dat hoef je ons niet meer te vertellen hoorquote:Op zaterdag 23 september 2017 19:07 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Klopt, maar het ziet er leuker uit als je zo plechtig met je hand in de lucht staat en ik ben meer van de vorm dan van de inhoud.
Zo werkt het niet. Je moet wel bewust zijn dat je als mens een zondaar bent. De dominee kijkt ook op je neer vanuit zijn preekgestoelte. Geen gezellige flauwekulletjes aub.quote:Op zaterdag 23 september 2017 19:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het dan toch van die evangelische meuk moet zijn dat liever Amerikaanse gospelmuziek eigenlijk, in zo'n kerk waar je nog een beetje mag dansen enzo, en niet zuur hoeft te blijven zitten.
Ligt aan de kleuren. Een wit en bruin pak en je komt er alsnog 2 tekort.quote:Op zaterdag 23 september 2017 19:03 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat is genoeg hoor.
Of nou ja, dat is een prima basis. Meer is bonus.
Culturele appropiatie?quote:Op zaterdag 23 september 2017 19:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het dan toch van die evangelische meuk moet zijn dat liever Amerikaanse gospelmuziek eigenlijk, in zo'n kerk waar je nog een beetje mag dansen enzo, en niet zuur hoeft te blijven zitten.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)da-13133282-a1574491quote:Op zaterdag 23 september 2017 19:04 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Waar gaat het over? Ben benieuwd wat die haakneus en die autist gezegd hebben nu.
Whehe. Donkergrijs en donkerblauw pak, vijf overhemden in verschillende tinten wit/blauw, vijf dasjes, een of twee paar schoentjes en Pokkel zit wel goed voor z'n stage.quote:Op zaterdag 23 september 2017 19:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ligt aan de kleuren. Een wit en bruin pak en je komt er alsnog 2 tekort.
quote:Op zaterdag 23 september 2017 19:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat hoef je ons niet meer te vertellen hoor
Het is inderdaad eerder het etaleren van slechte smaak.quote:Op zaterdag 23 september 2017 18:58 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Het vergt helemaal geen lef om de nationalist uit te hangen en erg nieuw is het ook niet. Inmiddels meer dan een eeuw oude ideologie.
thxquote:Op zaterdag 23 september 2017 19:14 schreef Jip141 het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)da-13133282-a1574491
Gelukkig hebben jullie nu de gevierde held Marcel Keizergod als trainer.quote:Op zaterdag 23 september 2017 19:25 schreef skysherrif het volgende:
Ondertussen staat Bosz straks 2 punten los van de rest in de Bundesliga na 6 wedstrijden, heeft na 5 en halve wedstrijd nog geen tegendoelpunt gehad en nu 16 maal gesscoord.
Niet echt een verrassing natuurlijk.quote:Op zaterdag 23 september 2017 19:14 schreef Jip141 het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)da-13133282-a1574491
Nope, ben ziek geworden vanmorgen.quote:Op zaterdag 23 september 2017 19:42 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Pak je vanavond nog effekes een biertje?
Nice, heb je ook nog de Grotten van Han bezocht?quote:Op zaterdag 23 september 2017 19:44 schreef Jip141 het volgende:
Ik was in de La Chouffe brouwerij. Super leuk!
Helaas niet. Heb ik weer iets voor de volgende keer.quote:Op zaterdag 23 september 2017 19:45 schreef Tem het volgende:
[..]
Nice, heb je ook nog de Grotten van Han bezocht?
Hij is toch meer van de schacht van Han.quote:Op zaterdag 23 september 2017 19:45 schreef Tem het volgende:
[..]
Die zijn idd, leuk.quote:Op zaterdag 23 september 2017 19:45 schreef Tem het volgende:
[..]
Mits?quote:Op zaterdag 23 september 2017 19:52 schreef Drugshond het volgende:
Hoerezooi. Facebook had mijn account op sleeping gezet. Mits ik mijn profielgegevens op mijn eigen naam zette.
Na jaren onder de radar. En zoveel deed ik niet met facebook behalve bewerkte foto's versturen en een toegang regelen in een Spaanse coffeeshop.
Dat had ik graag zo willen houden.
Pesten op het werk is al een voorbode van ontslag.quote:Op zaterdag 23 september 2017 19:41 schreef Kaas- het volgende:
Een collega van me lijkt op Buma. Heeft dezelfde verongelijkte bakkes en rare samenspel van neus, kin en zo. Sinds ik hem daar publiekelijk op wees, noemen alle collega's hem Buma, wat hij vreselijk vindt hehehehe
Mits wat. Facebook en Familie zijn voor mij niet 2 handen op 1 buik. Vrienden kies je zelf. Familie heb je al (en soms als balast).quote:
Mensen die uberhaupt niet iedere dag douchenquote:Op zaterdag 23 september 2017 19:57 schreef Jip141 het volgende:
Wel fijn als mensen douchen voor ze metro instappen.
Heb ik altijd gedaan. Maar ik heb ook recht op mijn eigen bubble.quote:Op zaterdag 23 september 2017 19:57 schreef Jip141 het volgende:
Dan gedraag je je maar normaal op Facebook.
Doet je weinig goed lijkt het.quote:Op zaterdag 23 september 2017 19:59 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Heb ik altijd gedaan. Maar ik heb ook recht op mijn eigen bubble.
Ik vermoed tenzij. Dat lijkt me een stuk logischer.quote:Op zaterdag 23 september 2017 19:57 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Mits wat. Facebook en Familie zijn voor mij niet 2 handen op 1 buik. Vrienden kies je zelf. Familie heb je al (en soms als balast).
Staan allen bewerkte foto's op. Maatschappelijke discussies waag ik me niet aan. Ofschoon ik 80+ requets (uit binnen- en buitenland heb lopen via a "mutural friend" (Dat is het Australisch meiske die echt vuistdiep in het anti-dieren programma zit, en behoorlijk radicaal is).quote:
Naam verzinnen die geloofwaardig is voor fbquote:Op zaterdag 23 september 2017 19:52 schreef Drugshond het volgende:
Hoerezooi. Facebook had mijn account op sleeping gezet. Mits ik mijn profielgegevens op mijn eigen naam zette.
Na jaren onder de radar. En zoveel deed ik niet met facebook behalve bewerkte foto's versturen en een toegang regelen in een Spaanse coffeeshop.
Dat had ik graag zo willen houden.
Alle dieren de wereld uit, te beginnen met de bioindustrie!!quote:
Drugshond Waf (beetje lui).quote:Op zaterdag 23 september 2017 20:07 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Naam verzinnen die geloofwaardig is voor fb
Duke de Hondt ?
Alle muggen de wereld uit ben ik wel weer voor. Die beestjes hebben 0,0 toegevoegde waarde.quote:Op zaterdag 23 september 2017 20:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Alle dieren de wereld uit, te beginnen met de bioindustrie!!
Lekker tussen de kinderen en de bejaardenquote:Op zaterdag 23 september 2017 19:45 schreef Tem het volgende:
[..]
Vogeltjes eten muggen, dus helemaal overbodig zijn ze niet.quote:Op zaterdag 23 september 2017 20:10 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Alle muggen de wereld uit ben ik wel weer voor. Die beestjes hebben 0,0 toegevoegde waarde.
Dat zullen de zwaluwen wel niet met je eens zijn.quote:Op zaterdag 23 september 2017 20:10 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Alle muggen de wereld uit ben ik wel weer voor. Die beestjes hebben 0,0 toegevoegde waarde.
Viel me sowieso erg mee met de muggen dit jaar. Terwijl ze meestal dol op mijn bloed zijnquote:Op zaterdag 23 september 2017 20:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat zullen de zwaluwen wel niet met je eens zijn.
Maar in 80 dagen lopen door NL/B/FR/SP ben ik nog geen 8 muggen tegengekomen. Het muskietententje hebben we per post terug naar huis gestuurd.
Ik heb deze zomer nog maar 2 muggen gezien. Maar het heeft veel gewaaid, dat kan een factor zijn.quote:Op zaterdag 23 september 2017 20:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat zullen de zwaluwen wel niet met je eens zijn.
Maar in 80 dagen lopen door NL/B/FR/SP ben ik nog geen 8 muggen tegengekomen. Het muskietententje hebben we per post terug naar huis gestuurd.
Lijkt me ook, zo begonnen we allemaal.quote:Op zaterdag 23 september 2017 19:15 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Whehe. Donkergrijs en donkerblauw pak, vijf overhemden in verschillende tinten wit/blauw, vijf dasjes, een of twee paar schoentjes en Pokkel zit wel goed voor z'n stage.
Maar daar lijdt de muggenstand in Frankrijk niet onder, lijkt me.quote:Op zaterdag 23 september 2017 20:16 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb deze zomer nog maar 2 muggen gezien. Maar het heeft veel gewaaid, dat kan een factor zijn.
En ben je wel veel door de natuur gegaan? Ik kan me voorstellen dat je in de stad of langs de snelweg niet veel ziet, maar in de natuur had je toch wat beestjes moeten zien.quote:Op zaterdag 23 september 2017 20:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar daar lijdt de muggenstand in Frankrijk niet onder, lijkt me.
We hebben ook verbijsterend weinig zoogdieten gezien. Er waren wel vlinders en bijen en vliegen en krekels enzo, maar ook weinig. Weinig amfibiën en reptielen. De enige schildpad die ik zag was plat als een dubbeltje. Alleen vogels zag ik in normale hoeveelheden.
Is ook eerst een tijd droog geweest. Pas na de forse regenval en het weer warm werd kwamen ze met meer. Mijn zoon is allergisch en slaapt altijd onder een klamboe en is tijdens een logeernachtje elders toch gestoken, gelijk weer een lymfevatontsteking....quote:Op zaterdag 23 september 2017 20:16 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb deze zomer nog maar 2 muggen gezien. Maar het heeft veel gewaaid, dat kan een factor zijn.
Makelaars zijn ook echt de enige hetero's die zich zo uitdossen.quote:Op zaterdag 23 september 2017 20:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Lijkt me ook, zo begonnen we allemaal.
Op makelaars na dan. Ik moest in 'n babyblauw pak met roze hemden, cognac-kleurige schoenen en lila dassen op kantoor komen, anders dachten m'n collega's dat een bankier de weg kwijt was.
Lieve hemel, wat een vervelende allergie. Dat wordt wat als hij als tiener met zijn vrienden bij het kampvuur wil zitten.quote:Op zaterdag 23 september 2017 20:23 schreef Tem het volgende:
[..]
Is ook eerst een tijd droog geweest. Pas na de forse regenval en het weer warm werd kwamen ze met meer. Mijn zoon is allergisch en slaapt altijd onder een klamboe en is tijdens een logeernachtje elders toch gestoken, gelijk weer een lymfevatontsteking....
Ja, hopelijk groeit hij eroverheen. Is erg vervelend inderdaad.quote:Op zaterdag 23 september 2017 20:23 schreef Disana het volgende:
[..]
Lieve hemel, wat een vervelende allergie. Dat wordt wat als hij als tiener met zijn vrienden bij het kampvuur wil zitten.
Wandelpaden hè, dus veelal natuurgebieden. Voor de rest veel landbouwgebieden. Daar horen konijnen, hazen, egels, mollen, reeën en dat soort spul.quote:Op zaterdag 23 september 2017 20:22 schreef Disana het volgende:
[..]
En ben je wel veel door de natuur gegaan? Ik kan me voorstellen dat je in de stad of langs de snelweg niet veel ziet, maar in de natuur had je toch wat beestjes moeten zien.
Dat mag in de toekomst toch niet meer vanwege de uitstoot van fijnstof en koolstofdioxide.quote:Op zaterdag 23 september 2017 20:23 schreef Disana het volgende:
[..]
Lieve hemel, wat een vervelende allergie. Dat wordt wat als hij als tiener met zijn vrienden bij het kampvuur wil zitten.
Nee joh, ik zocht gewoon naar mogelijkheden om wild juist wel of niet te zienquote:Op zaterdag 23 september 2017 20:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Wandelpaden hè, dus veelal natuurgebieden. Voor de rest veel landbouwgebieden. Daar horen konijnen, hazen, egels, mollen, reeën en dat soort spul.
Waar zie je me voor aan? 1400 km langs snelwegen lopen?
Je stookt enkel biomassa, dat is CO2 verantwoord.quote:Op zaterdag 23 september 2017 20:29 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat mag in de toekomst toch niet meer vanwege de uitstoot van fijnstof en koolstofdioxide.
Gek is dat, ik dacht dat ze op licht af kwamen.quote:Op zaterdag 23 september 2017 20:29 schreef 99.999 het volgende:
Nare allergie lijkt me dat.
Bij het kampvuur heb je overigens meestal niet echt muggen. Die houden niet zo van de hitte en rook en zijn 's nachts meestal wel weg.
Weet je dat zeker? Ik heb dat nog nooit gehoord.quote:Op zaterdag 23 september 2017 20:29 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat mag in de toekomst toch niet meer vanwege de uitstoot van fijnstof en koolstofdioxide.
Dan heeft die boom 300 jaar voor niks z'n best gedaan.quote:Op zaterdag 23 september 2017 20:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je stookt enkel biomassa, dat is CO2 verantwoord.
Blijkbaar valt dat met vuur dus meequote:Op zaterdag 23 september 2017 20:30 schreef Disana het volgende:
[..]
Gek is dat, ik dacht dat ze op licht af kwamen.
Grapjuh, Disana.quote:Op zaterdag 23 september 2017 20:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Weet je dat zeker? Ik heb dat nog nooit gehoord.
Niet voor niks want je krijgt het er een paar keer goed warm door.quote:Op zaterdag 23 september 2017 20:33 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dan heeft die boom 300 jaar voor niks z'n best gedaan.
Als je echt een mooie fik hebt gaat het ook waaien.quote:Op zaterdag 23 september 2017 20:29 schreef 99.999 het volgende:
Nare allergie lijkt me dat.
Bij het kampvuur heb je overigens meestal niet echt muggen. Die houden niet zo van de hitte en rook en zijn 's nachts meestal wel weg.
Ik zie het nu ook als tip tegen muggen: een kampvuur aanleggen.quote:Op zaterdag 23 september 2017 20:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Blijkbaar valt dat met vuur dus mee
quote:2.2 Kamp- en vreugdevuren/festiviteiten van culturele aard
Binnen de gemeente Leudal is het een traditie om met St. Maarten op meerdere locaties een groot vuur te branden. Dit wordt meestal door verenigingen georganiseerd. Daarnaast zijn er jaarlijks enkele aanvragen door verenigingen/stichtingen voor het houden van een kampvuur.
Ontheffingen worden verleend indien voldaan wordt aan de volgende voorwaarden:
-
er moet sprake zijn van een kamp- of vreugdevuur (zie onder definities wat hieronder wordt verstaan);
-
aanvrager heeft verklaard dat aan het voorschrift met betrekking tot de afstanden wordt voldaan.
-
organisatie van St. Maartensfeesten alleen door buurtvereniging of samenwerkende buurtverenigingen.
Ontheffingen dienen te worden aangevraagd op een daartoe vastgesteld formulier (zie bijlage 1). Omdat het vooral bij kampvuren voor zal komen dat deze niet eenmalig gestookt worden kan voor ten hoogste de duur van één jaar een ontheffing worden verleend (bij ontheffingverlening wordt altijd uitgegaan van een kalenderjaar, 1 januari t/m 31 december: een ontheffing eindigt altijd na 31 december).
Voor vreugdevuren geldt dat slechts eenmalig ontheffing zal worden verleend. Op het aanvraagformulier dient de datum en het precieze tijdstip (hooguit enkele uren) aangegeven te worden waarvoor ontheffing zal worden verleend.
Hier gelukkig niet echt regelsquote:Op zaterdag 23 september 2017 20:45 schreef sigme het volgende:
http://decentrale.regelge(...)dal/9380/9380_1.html
[..]
Jij zal ze kennen, neem ik aan?quote:
Sybrand is zeker geen visionair. Ik denk dat hij in de Rutte traditie staat dat hij dat ook niet wil zijn. De samenleving laat zich immers niet in een mal passen.quote:Op zaterdag 23 september 2017 18:58 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Het vergt helemaal geen lef om de nationalist uit te hangen en erg nieuw is het ook niet. Inmiddels meer dan een eeuw oude ideologie.
Als middenpartijen in Nederland gewoon nagenoeg precies dezelfde nationalistische taal gaan uiten als in Turkije (een van de meest nationalistische landen ter wereld) dan maak ik mij wel lichtelijk zorgen.
Moet je niet doen alsof het een visionair is die het wiel heeft uitgevonden of iemand die superduper moedig is of zo.
De oerinstincten van de kiezer aanspreken is de makkelijke weg, niet de moeilijke.
Het andere pas is juist het moeilijke pad, waarvan we na WOI en WOII hebben besloten dat we er toch met zijn wat moeite in willen steken.
Ach, het blijft een politicus. Hij denkt er dus gewoon de meeste stemmen mee te halen. Niet fout, maar ik heb meer met mensen die ook een eigen verhaal hebben en daarin mensen wil meenemen. Is prima te combineren met luisteren naar se kiezer.quote:Op zaterdag 23 september 2017 21:31 schreef Ryon het volgende:
[..]
Sybrand is zeker geen visionair. Ik denk dat hij in de Rutte traditie staat dat hij dat ook niet wil zijn. De samenleving laat zich immers niet in een mal passen.
Sybrand kiest voor een conservatieve en grotendeels anti-liberale koers. M.i heeft hij daarmee goed in de smiezen wat een deel van zijn achterban wil en waar deze ook behoefte aan heeft. Ik deel die koers niet, net als een groot deel van de machthebbers, en daarom ben ik onder de indruk van dat Sybrand toch het conflict opzoekt.
Men lijkt wel eens te vergeten dat politici in opdracht werken van de kiezer. Dat die kiezer niet altijd de ideeen deelt van de progressief liberale-elite lijkt men nog veel vaker te vergeten. Buma kiest voor zijn kiezer, en dat kan ik alleen maar als moedig beschouwen.
Nee, Wopke Hoekstra wordt premier. Dat weet de NRC ook wel. En ja, daarom wordt hij juist minfin.quote:Op zaterdag 23 september 2017 22:17 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ach, het blijft een politicus. Hij denkt er dus gewoon de meeste stemmen mee te halen. Niet fout, maar ik heb meer met mensen die ook een eigen verhaal hebben en daarin mensen wil meenemen. Is prima te combineren met luisteren naar se kiezer.
Overigens geeft dat nrc artikel geen enkel argument waarom Buma ook echt premier kan worden. Enkel, nieuwe ronde nieuwe kansen. Dat hij de volgende ronde die ambitie heeft geloof ik dan wel, daarom denk ik dat Wopke ook geen minfin wordt. Te zeer een bedreiging.
Dan pas?quote:Op zaterdag 23 september 2017 22:30 schreef Ryon het volgende:
Als Wopke Hoekstra geen minister wordt heb ik trouwens een heel groot geloofwaardigsheidsprobleem.
Ik heb dat met Mark Rutte.quote:Op zaterdag 23 september 2017 22:30 schreef Ryon het volgende:
Als Wopke Hoekstra geen minister wordt heb ik trouwens een heel groot geloofwaardigsheidsprobleem.
Mijn voorspelling dat zijne goddelijke hoogheid Sander Dekker minister wordt durf ik zonder problemen nogmaals te onderschrijven. De vraag is niet meer "of" maar "waarvan".quote:
Waarom zou buma een concurrent binnenhalen, op een positie waarin iedere jandoedel populair wordt?quote:Op zaterdag 23 september 2017 22:29 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee, Wopke Hoekstra wordt premier. Dat weet de NRC ook wel. En ja, daarom wordt hij juist minfin.
Conflict met de andere leden die bezig zijn met de formatie? Wat wint hij daarmee?quote:Op zaterdag 23 september 2017 21:31 schreef Ryon het volgende:
[..]
Sybrand is zeker geen visionair. Ik denk dat hij in de Rutte traditie staat dat hij dat ook niet wil zijn. De samenleving laat zich immers niet in een mal passen.
Sybrand kiest voor een conservatieve en grotendeels anti-liberale koers. M.i heeft hij daarmee goed in de smiezen wat een deel van zijn achterban wil en waar deze ook behoefte aan heeft. Ik deel die koers niet, net als een groot deel van de machthebbers, en daarom ben ik onder de indruk van dat Sybrand toch het conflict opzoekt.
Men lijkt wel eens te vergeten dat politici in opdracht werken van de kiezer. Dat die kiezer niet altijd de ideeen deelt van de progressief liberale-elite lijkt men nog veel vaker te vergeten. Buma kiest voor zijn kiezer, en dat kan ik alleen maar als moedig beschouwen.
Van mij ook hoor, de maatschappij accepteert ze ook al?quote:Op zaterdag 23 september 2017 19:06 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Van nazi's mogen (witte) homo's tenminste gewoon met elkaar trouwen, las ik hier vanmiddag.
Nazi's > christenen
Was je niet bezig met een studie politicologie? Of bestuurskunde?quote:Op zaterdag 23 september 2017 22:49 schreef skysherrif het volgende:
wacht....
wopke hoekstra wordt premier volgens ryon? wat?
Wat zien mensen in Buma?quote:Op zaterdag 23 september 2017 22:50 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Conflict met de andere leden die bezig zijn met de formatie? Wat wint hij daarmee?
Denk niet dat Rutte nog voor een vierde kabinet zou gaan als deze coalitie er de brei aangeeft. Buma heeft vgm goede papieren om Rutte dan op te volgen, betere dan Zijlstra alhoewel Dijkhof de gunfactor heeft.
Een patriciër.quote:Op zaterdag 23 september 2017 22:54 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Wat zien mensen in Buma?
Heb zelf niet zoveel met Buma, zowel qua standpunten als qua persoon maar hij kan rekenen op ern bepaalde vaste groep gematigde christenen en boeren, dat gecombineerd met zijn PVV-light standpunten en het feit dat de VVd nu al zo lang aan de macht is doet me denken dat hij wel goede papieren heeft.quote:Op zaterdag 23 september 2017 22:54 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Wat zien mensen in Buma?
Dijkhof is klassen beter, en een Bos dat eventueel terugkeert staat ook mijlen ver voor.
Buma als premier staat tot sander dekker als minister v onderwijs. Het kan alleen maar als echte kwaliteit er niet toe doet.
Ja we gaan Europa in...... ja we gaan Europa in.quote:Op zaterdag 23 september 2017 21:48 schreef Ryon het volgende:
KLB / Ons "aller" NAC Breda vernedert incidentele landskampioen: 0-2!
Enige wel oké Iwanius topic ooit.
hoezo?quote:Op zaterdag 23 september 2017 22:53 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Was je niet bezig met een studie politicologie? Of bestuurskunde?
Zou een prima onderzoeksonderwerp zijn, hoe die poppetjes hun plekjes verdienen bij de kabinetsonderhandelingen.quote:
Als Feijenoorder blijf je natuurlijk tot het bittere eind zitten.quote:Op zondag 24 september 2017 00:07 schreef Kaas- het volgende:
Lol, keek net een film in de bioscoop (Mother!) waarbij er zeker 20-25 mensen tussentijds de zaal uitliepen, omdat ze het niet langer aan konden en het te erg vonden.
Kutfilm trouwens.
te erg?quote:Op zondag 24 september 2017 00:07 schreef Kaas- het volgende:
Lol, keek net een film in de bioscoop (Mother!) waarbij er zeker 20-25 mensen tussentijds de zaal uitliepen, omdat ze het niet langer aan konden en het te erg vonden.
Kutfilm trouwens.
jij hebt trouwens toch gewoon een seizoenskaart of ben je meteen na wedstrijd naar bios gegaan?quote:Op zondag 24 september 2017 00:07 schreef Kaas- het volgende:
Kutfilm trouwens.
Dat is wel ietjes te gespecialiseerd en niet zo heel interessant haha, dat is gewoon meer kennis hebben van hoe de huidige verhoudingen liggen binnen de partijen, formatie en wat inside kennis hebben. (lijkt me?)quote:Op zaterdag 23 september 2017 23:49 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Zou een prima onderzoeksonderwerp zijn, hoe die poppetjes hun plekjes verdienen bij de kabinetsonderhandelingen.
We hebben twee kaarten met vier man, dus ik bezoek maar de helft van de thuiswedstrijden. Vanavond was ik niet in Rotterdam.quote:Op zondag 24 september 2017 00:09 schreef skysherrif het volgende:
[..]
jij hebt trouwens toch gewoon een seizoenskaart of ben je meteen na wedstrijd naar bios gegaan?
Meneer woont krap aan een maandje in Amsterdam en laat meteen al het legioen in de steek. Nice.quote:Op zondag 24 september 2017 00:07 schreef Kaas- het volgende:
Kutfilm trouwens.
Effekes naar de Pathé Tuschinski gelopen en klein biertje nabij Rembrandtplein gehad. Was vanavond ook een betere show dan in De Kuip.quote:Op zondag 24 september 2017 00:11 schreef Ryon het volgende:
[..]
Meneer woont krap aan een maandje in Amsterdam en laat meteen al het legioen in de steek. Nice,
Tusk, denk ik. Of Merkel.quote:Op zondag 24 september 2017 00:11 schreef skysherrif het volgende:
[..]
We hebben nu wel een leuk onderzoekje, naar aanleiding van uitspraak van kissinger : “Who do I call if I want to call Europe?"
Ja, wie bel je dan eigenlijk.
Rembrandtplein, dat probeer ik te mijden als het kan.quote:Op zondag 24 september 2017 00:13 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Effekes naar de Pathé Tuschinski gelopen en klein biertje nabij Rembrandtplein gehad. Was vanavond ook een betere show dan in De Kuip.
quote:Op zaterdag 23 september 2017 20:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Lijkt me ook, zo begonnen we allemaal.
Op makelaars na dan. Ik moest in 'n babyblauw pak met roze hemden, cognac-kleurige schoenen en lila dassen op kantoor komen, anders dachten m'n collega's dat een bankier de weg kwijt was.
Nee, van wat ik dus hoorde en wat ik las is het echt een heel matige film, beetje pretentieus overkomen zonder ook echt een doel daar voor te hebben en een slecht uitgewerkt einde.quote:Op zondag 24 september 2017 00:11 schreef Kaas- het volgende:
[..]
We hebben twee kaarten met vier man, dus ik bezoek maar de helft van de thuiswedstrijden. Vanavond was ik niet in Rotterdam.
Jij Mother! al gezien?
Ik heb gister de avond grotendeels doorgebracht in Rotterdam.Gun ik ook niemand.quote:Op zondag 24 september 2017 00:13 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Effekes naar de Pathé Tuschinski gelopen en klein biertje nabij Rembrandtplein gehad. Was vanavond ook een betere show dan in De Kuip.
Mooie taalfout ook in z’n TT.quote:Op zaterdag 23 september 2017 21:48 schreef Ryon het volgende:
KLB / Ons "aller" NAC Breda vernedert incidentele landskampioen: 0-2!
Enige wel oké Iwanius topic ooit.
Haha ja, er is natuurlijk ook geen eenduidig antwoord op, maar dat zijn dan wel figuren die te binnen schieten.quote:
Ja, die is klaarblijkelijk aangepast door een mod. In mijn post staat die nog fout, in de quote in jouw post klopt die wel.quote:
Juncker zou na 17 uur in ieder geval niet meer bellen als je serieuze zaken wil bespreken.quote:Op zondag 24 september 2017 00:17 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Haha ja, er is natuurlijk ook geen eenduidig antwoord op, maar dat zijn dan wel figuren die te binnen schieten.
Ja het was ook gewoon kut. Al was de eerste helft nog wel echt goed. Wel intens. Geen hele chille ervaring.quote:Op zondag 24 september 2017 00:15 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nee, van wat ik dus hoorde en wat ik las is het echt een heel matige film, beetje pretentieus overkomen zonder ook echt een doel daar voor te hebben en een slecht uitgewerkt einde.
Ik zag ook wat republikeinen er over tweeten dat het een zeer anti christelijke boodschap had ofzo, mjah, zal het vast nog wel eens bekijken op netflix.
De eerstvolgende film die ik wel echt wil zien is :
Niet echt een bioscoopfilm, maar ik ben er van overtuigd dat dit weer een topfilm is van gyllenhaal.
Ik zag het. In mijn favoriete en meest bezochte kroeg aller tijden.quote:Op zondag 24 september 2017 00:16 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik heb gister de avond grotendeels doorgebracht in Rotterdam.Gun ik ook niemand.
welke??quote:Op zondag 24 september 2017 00:21 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik zag het. In mijn favoriete en meest bezochte kroeg aller tijden.
Ik bedoel het dan ook meer in abstracte zin, eigenlijk. Welke kwaliteiten maken nu dat "men genoemd wordt", of zo.quote:Op zondag 24 september 2017 00:11 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dat is wel ietjes te gespecialiseerd en niet zo heel interessant haha, dat is gewoon meer kennis hebben van hoe de huidige verhoudingen liggen binnen de partijen, formatie en wat inside kennis hebben. (lijkt me?)
917 resultaten in Nederland.quote:We hebben nu wel een leuk onderzoekje, naar aanleiding van uitspraak van kissinger : “Who do I call if I want to call Europe?"
Ja, wie bel je dan eigenlijk.
Ik hoef niet eens elke dag in pak. Overhemd, pantalon en nette schoentjes is vaak al prima. Hangt een beetje af van welke klanten er in de agenda staan.quote:
Wie weet krijgen we zoiets bij het volgende blok (sociologie), blokje van nu is inleiding beleidvorming ofzo.quote:Op zondag 24 september 2017 00:22 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ik bedoel het dan ook meer in abstracte zin, eigenlijk. Welke kwaliteiten maken nu dat "men genoemd wordt", of zo.
[..]
917 resultaten in Nederland.
Maar politicologie dus?quote:Op zondag 24 september 2017 00:17 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Haha ja, er is natuurlijk ook geen eenduidig antwoord op, maar dat zijn dan wel figuren die te binnen schieten.
*hemdquote:Op zondag 24 september 2017 00:24 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ik hoef niet eens elke dag in pak. Overhemd, pantalon en nette schoentjes is vaak al prima. Hangt een beetje af van welke klanten er in de agenda staan.
Haalt het vast niet bij Ryon's kroeg in Amsterdam West.quote:Op zondag 24 september 2017 00:21 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik zag het. In mijn favoriete en meest bezochte kroeg aller tijden.
West probeer ik te vermijden als het even kan.quote:Op zondag 24 september 2017 00:25 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Haalt het vast niet bij Ryon's kroeg in Amsterdam West.
Eens bekijken dan binnenkort, was in de witte aap afgelopen week, maar niet heel lang. Biergarten was wel chill, maar misschien zei ik dat al.quote:Op zondag 24 september 2017 00:24 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Locus @ Oostplein
Geen kroeg die ik vaker of liever bezocht, en er was nogal wat concurrentie.
Rookie mistake.quote:Op zondag 24 september 2017 00:25 schreef Kaas- het volgende:
[..]
West probeer ik te vermijden als het even kan.
Biergarten ook fantastisch jaquote:Op zondag 24 september 2017 00:26 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Eens bekijken dan binnenkort, was in de witte aap afgelopen week, maar niet heel lang. Biergarten was wel chill, maar misschien zei ik dat al.
Ja en nee, PGO vorm is aan de ene kant ideaal als je goed voorbereid wil zijn, maar aan de andere kant werk je daardoor steeds met 2 hoofdstukken uit een boek die je moet inscannen uit de bieb of een los artikel, heel onoverzichtelijk nog wat je dan precies moet leren voor je tentamen. Wordt vast wel duidelijker nadat ik mijn eerste tentamens heb gehad.quote:
Wel goed oppassen als je een in West opgepikt vrouwtje vervolgens naar de jungle van Nieuw-West meebrengt.quote:Op zondag 24 september 2017 00:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Rookie mistake.
Maar er zitten veel vrouwen, dus voor jouw soort snap ik het.
Hier in de periferie zien wel wel eens van die vrouwen die dan menen het mooiste meisje van het dorp te zijn. Die vertrekken dan doorgaans naar Amsterdam in de hoop ontdekt te worden door een modellenscout, of puur omdat ze de krappe relatiemarkt in de periferie liever inruilen voor een free-for-all, hevig op de concurrentie gestoeld exemplaar, en aldaar een vermogende vastgoedhandelaar aan de haak te slaan met hun (naar dorpse maatstaven) goddelijke uiterlijk.quote:Op zondag 24 september 2017 00:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Rookie mistake.
Maar er zitten veel vrouwen, dus voor jouw soort snap ik het.
Joah, is volgens mij sowieso wel zo binnen de academische wereld. Dat je een beetje in het diepe wordt getieft en je het zelf maar op moet lossen. Eigen verantwoordelijkheid en zulks. Al begrijp ik dat er ook universiteiten zijn waar de studenten redelijk sterk bij het handje worden genomen en alle stof die nodig is om een voldoende te halen er op schoolse wijze in wordt gestampt.quote:Op zondag 24 september 2017 00:29 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ja en nee, PGO vorm is aan de ene kant ideaal als je goed voorbereid wil zijn, maar aan de andere kant werk je daardoor steeds met 2 hoofdstukken uit een boek die je moet inscannen uit de bieb of een los artikel, heel onoverzichtelijk nog wat je dan precies moet leren voor je tentamen. Wordt vast wel duidelijker nadat ik mijn eerste tentamens heb gehad.
(pgo is met klein groepje van 10 man werken aan een probleem, waar je zelf leerdoelen stelt die je voor volgende college opgelost moet hebben, dat is dan ook vooral wat je voor je tentamen moet weten, maargoed de context van de literatuur moet je ook wel hebben)
Alsof ze meegaat.quote:Op zondag 24 september 2017 00:29 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wel goed oppassen als je een in West opgepikt vrouwtje vervolgens naar de jungle van Nieuw-West meebrengt.
Heb je geen gewone hoorcolleges/werkcolleges?quote:Op zondag 24 september 2017 00:29 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ja en nee, PGO vorm is aan de ene kant ideaal als je goed voorbereid wil zijn, maar aan de andere kant werk je daardoor steeds met 2 hoofdstukken uit een boek die je moet inscannen uit de bieb of een los artikel, heel onoverzichtelijk nog wat je dan precies moet leren voor je tentamen. Wordt vast wel duidelijker nadat ik mijn eerste tentamens heb gehad.
(pgo is met klein groepje van 10 man werken aan een probleem, waar je zelf leerdoelen stelt die je voor volgende college opgelost moet hebben, dat is dan ook vooral wat je voor je tentamen moet weten, maargoed de context van de literatuur moet je ook wel hebben)
Mooie markt. En ze zijn ook nog eens overwegend hoogopgeleid, op zoek naar een hoogopgeleide partner. Vrijwel geen enkele man die vrijgezel is in Amsterdam overweegt een relatie, want de opportunity costs wegen niet op tegen de afnemende baten.quote:Op zondag 24 september 2017 00:30 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Hier in de periferie zien wel wel eens van die vrouwen die dan menen het mooiste meisje van het dorp te zijn. Die vertrekken dan doorgaans naar Amsterdam in de hoop ontdekt te worden door een modellenscout, of puur omdat ze de krappe relatiemarkt in de periferie liever inruilen voor een free-for-all, hevig op de concurrentie gestoeld exemplaar, en aldaar een vermogende vastgoedhandelaar aan de haak te slaan met hun (naar dorpse maatstaven) goddelijke uiterlijk.
En daar zit je dan, met je vrouwenoverschot. In de randstad.
1 hoorcollege, maar nu de derde gemist, die gast praat veel te snel en te zacht, veel te rumoerig in de zaal en er zijn echt prima samenvattingen steeds van die hoorcolleges.quote:Op zondag 24 september 2017 00:35 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Heb je geen gewone hoorcolleges/werkcolleges?
En wij hier in de periferie maar een beetje, als vliegen rond een drol, cirkelen rondom zo'n afzichtelijk gevaarte van 160 kilo, in de hoop dat we een klodder van ons in de tweede graad verwant genetisch materiaal in haar verzuurde baarmoeder kunnen schieten.quote:Op zondag 24 september 2017 00:36 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mooie markt. En ze zijn ook nog eens overwegend hoogopgeleid, op zoek naar een hoogopgeleide partner. Vrijwel geen enkele man die vrijgezel is in Amsterdam overweegt een relatie, want de opportunity costs wegen niet op tegen de afnemende baten.
Had recent een evenementje over economie met een hoop bestuurskundigen erbij. Die begrepen er werkelijk niets van.quote:
Best leuk hoor. Al moet ik zeggen dat het niet het zijn van ambtenaar is wat mijn werk leuk maakt.quote:Op zondag 24 september 2017 00:35 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Is inderdaad niet aan mij besteed, dat klaargestoomd worden voor de ambtenarij.
Heb je toch nog best een lekker wijf gescoord anders Pokkel.quote:Op zondag 24 september 2017 00:38 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
En wij hier in de periferie maar een beetje, als vliegen rond een drol, cirkelen rondom zo'n afzichtelijk gevaarte van 160 kilo, in de hoop dat we een klodder van ons in de tweede graad verwant genetisch materiaal in haar verzuurde baarmoeder kunnen schieten.
Vind ik maar complex.quote:Op zondag 24 september 2017 00:38 schreef Kaas- het volgende:
Ideale situatie is dan ook enerzijds een relatie hebben, maar anderzijds leven als een vrijgezel.
eensquote:Op zondag 24 september 2017 00:40 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Heb je toch nog best een lekker wijf gescoord anders Pokkel.
Overdag ben ik single maar in mijn slaap kom ik na een dag hard werken thuis bij Eva Jinek. Ze heeft inmiddels een half krat Breznak-pils weggeslagen en onthaalt me met een kegel van hier tot Tokio. Vreten is er niet. Dan fiets ik langs een Wok-To-Go en bestel ik iets met knoflook en garnalen om terug te stinken.quote:Op zondag 24 september 2017 00:38 schreef Kaas- het volgende:
Ideale situatie is dan ook enerzijds een relatie hebben, maar anderzijds leven als een vrijgezel.
Gelukkig weinig hoogopgeleiden, in het land der blinden...quote:Op zondag 24 september 2017 00:38 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
En wij hier in de periferie maar een beetje, als vliegen rond een drol, cirkelen rondom zo'n afzichtelijk gevaarte van 160 kilo, in de hoop dat we een klodder van ons in de tweede graad verwant genetisch materiaal in haar verzuurde baarmoeder kunnen schieten.
Aha. Ook een beetje leuke docenten?quote:Op zondag 24 september 2017 00:37 schreef skysherrif het volgende:
[..]
1 hoorcollege, maar nu de derde gemist, die gast praat veel te snel en te zacht, veel te rumoerig in de zaal en er zijn echt prima samenvattingen steeds van die hoorcolleges.
Werkcolleges zijn dan zegmaar die PGOs en nog een practicum waar we academische vaardigheden leren (schrijven, presenteren, lezen etc)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |