Andere hormonen idd en ik had nog een tip, maar kom verdomme toch niet op de naam. Dan maken ze een kleine incisie in de embryo waardoor het nestelen beter gaat. Word niet vergoed door de zorgverzekeraar dus je moet er expliciet naar vragen (zodra ik het woord weet kom ik daar op terug)quote:Op maandag 18 september 2017 13:02 schreef Barreltje het volgende:
Tnx Arja, idd goede vraag: andere hormone kan dat helpen?
en Majo.. bij ons hebben ze de eerste keer EN IVF EN ICSI gedaan. 8 eitjes om 8.. en van de ICSI is de 1e TP geweest, van de IVF de 2e.. geen duidelijk verschil dus ( wmb) tussen IVF en ICSI.. ik ben benieuwd naar de visie van de gyn erover..
Assisted hatching bedoel jequote:Op maandag 18 september 2017 13:56 schreef droomvrouwtje het volgende:
[..]
Andere hormonen idd en ik had nog een tip, maar kom verdomme toch niet op de naam. Dan maken ze een kleine incisie in de embryo waardoor het nestelen beter gaat. Word niet vergoed door de zorgverzekeraar dus je moet er expliciet naar vragen (zodra ik het woord weet kom ik daar op terug)
En ivf/icsi je krijgt maar 3 pogingen vergoed enkele verzekeraars doen er 4, een poging word geteld als er een punctie heeft plaatsgevonden. Naar opbrengst word helaas niet gekeken. Bij een zwangerschap langer dan 12 wkn heb je weer recht op 3 vergoede pogingen.
Mw cactuswat een moeilijke beslissing.
Ja Danku!! Ik kwam er maar niet op.quote:Op maandag 18 september 2017 14:03 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Assisted hatching bedoel je
Hier een linkje: klik
Oh jaquote:Op maandag 18 september 2017 13:02 schreef Barreltje het volgende:
en Majo.. bij ons hebben ze de eerste keer EN IVF EN ICSI gedaan. 8 eitjes om 8.. en van de ICSI is de 1e TP geweest, van de IVF de 2e.. geen duidelijk verschil dus ( wmb) tussen IVF en ICSI.. ik ben benieuwd naar de visie van de gyn erover..
Ik begreep dat het ziekenhuis in Utrecht die verzekering aan biedt ?!?!quote:Op maandag 18 september 2017 14:40 schreef MaJo het volgende:
[..]
Oh jawel bijzonder dat ze beiden doen, dat kan natuurlijk ook
![]()
DV ik wist niet dat er verzekeringen zijn die 4 pogingen vergoedenweet je ook welke dat zijn? Dan sluit ik die meteen af
quote:"Iedereen is welkom
UMC Zorgverzekering is er speciaal voor de 8 UMC's. Maar werk je niet bij een UMC ? Ook dan ben je welkom bij UMC Zorgverzekering. Je profiteert dan niet van de collectieve voordelen. Bekijk de premies voor UMC Individueel. "
ik heb er ook een hard hoofd in hoor..quote:Op maandag 18 september 2017 14:52 schreef Tink89 het volgende:
In 2016 waren het ONVZ, PNO zorg, UMC en VVAA. En allemaal stellen ze gezondheidsvragen. Als je al bezig bent, is de kans klein dat ze je nog aannemen. Voor 2017 heb ik het niet uitgezocht..
Edit: sommige verzekeringen zelfs 5 pogingen.
Ik dacht eerst ook dat de verzekering van het ziekenhuis was maar volgens mij is het een landelijke verzekering. Ik zie wel dat je korting krijgt als je bij een universitair ziekenhuis werkt.quote:Op maandag 18 september 2017 14:52 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik begreep dat het ziekenhuis in Utrecht die verzekering aan biedt ?!?!
https://www.umczorgverzekering.nl/vergoedingen/IVF
[..]
Ik las net dat dat 3500 euro kostquote:Op maandag 18 september 2017 14:54 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik heb er ook een hard hoofd in hoor..
ik ben zelf meer op zoek naar de kosten van 1 gehele IVF poging ( incl medicijnen) .. dan bekostig ik het zelf wel ofzo..
Naja eindig, als jij er veel geld voor over hebt kun je best nog even doorgaan. Alleen werken Nederlandse ziekenhuizen dan vaak niet meer mee, daarom zie je ook dat veel stellen alsnog de grens overtrekken. Bijv naar Spanje.quote:Op maandag 18 september 2017 15:02 schreef MaJo het volgende:
Ik word best wel down als ik denk aan het aantal pogingen. Het gevoel dat dit traject eindig is vind ik best beangstigend
Ik heb wel eens gelezen dat andere hormonen ervoor kunnen zorgen dat de rand van het eitje makkelijker doordringbaar is voor zaad. Volgens mij was het menopur maar dat weet de dokter vast beter dan ikquote:Op maandag 18 september 2017 13:02 schreef Barreltje het volgende:
Ik vind 3500 voor 1 poging erg veel geld, dat is wat we jaarlijks sparen. Maar wie weet heb ik dat, als het ooit zover komt, er wel voor over.quote:Op maandag 18 september 2017 15:19 schreef droomvrouwtje het volgende:
[..]
Naja eindig, als jij er veel geld voor over hebt kun je best nog even doorgaan. Alleen werken Nederlandse ziekenhuizen dan vaak niet meer mee, daarom zie je ook dat veel stellen alsnog de grens overtrekken. Bijv naar Spanje.
In Nederland of tenminste in mijn ziekenhuis dan (Maastricht) die doen alleen een 4e poging met je als ze er echt heil in zien, dus goede kwaliteit embryo's, goed reageren op hormonen, cryo opbrengst en of het ontdooien succesvol verloopt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
bij mij een half uurtje..quote:Op dinsdag 19 september 2017 12:02 schreef aangenaamikbeneenkloon het volgende:
*valt binnen*
Hoe lang duurt een intake vruchtbaarheidsonderzoek? Het begint om 10u, kan ik dan 's middags nog werken?
Bij ons ongeveer 3 kwartier, maar kreeg toen geen echo.quote:Op dinsdag 19 september 2017 12:02 schreef aangenaamikbeneenkloon het volgende:
*valt binnen*
Hoe lang duurt een intake vruchtbaarheidsonderzoek? Het begint om 10u, kan ik dan 's middags nog werken?
3 embryo's, dus mogelijk 1 of 2 in de vriezer. Dat weten ze morgen, daar krijgen we een brief over.quote:Op dinsdag 19 september 2017 11:42 schreef MaJo het volgende:
Mrs Peel pupo![]()
hoeveel embryo's waren er?
Mijn oude gynquote:Op dinsdag 19 september 2017 11:13 schreef Barreltje het volgende:
cocci.. wat is het verschil tussen waar je nu zit en een fertilieitskliniek?
Jaaaa PUPOquote:
Pupo!quote:Op dinsdag 19 september 2017 12:42 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
3 embryo's, dus mogelijk 1 of 2 in de vriezer. Dat weten ze morgen, daar krijgen we een brief over.
Spannend! Ik heb gewoon de volgende dag het ziekenhuis gebeld met de vraag hoeveel er in de vriezer gingen, ik kon niet wachten op de briefquote:Op dinsdag 19 september 2017 12:42 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
3 embryo's, dus mogelijk 1 of 2 in de vriezer. Dat weten ze morgen, daar krijgen we een brief over.
Ahhhh! Ik weet wie!quote:Op dinsdag 19 september 2017 12:46 schreef coccinelle het volgende:
[..]
Mijn oude gynzit daar. En mogen andere inzichten oid.
Het blijft gewoon lastig. Wij hadden hetzelfde, tot ik na de eerste poging voor nummer 2 (verse tp en 5 cryo) ineens spontaan zwanger was en een miskraam kreeg. De weken waarin ik dacht toch nog een kind te krijgen wakkerden de wens zo enorm aan dat er toch een tweede poging kwam.quote:Op dinsdag 19 september 2017 12:55 schreef Arja het volgende:
Mrs pupo![]()
![]()
![]()
Hier zouden we bij de eerste max 3 pogingen doen en bij de tweede 1 poging.
Snap ik.quote:Op dinsdag 19 september 2017 18:16 schreef McLaura het volgende:
[..]
Het blijft gewoon lastig. Wij hadden hetzelfde, tot ik na de eerste poging voor nummer 2 (verse tp en 5 cryo) ineens spontaan zwanger was en een miskraam kreeg. De weken waarin ik dacht toch nog een kind te krijgen wakkerden de wens zo enorm aan dat er toch een tweede poging kwam.
zit er bij jou in de buurt een VK die samenwerkt met het ziekenhuis?quote:Op dinsdag 19 september 2017 19:33 schreef Tink89 het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je dan samen besluit om er alsnog voor te gaan.
Even helemaal iets anders tussendoor:
Ik hoorde gisteren dat ik - als ik überhaupt ooit zwanger mag gaan proberen te raken en zwanger raak - per definitie naar de gyn moet 'want mijn baby loopt extra risico'. Het is niet alsof ik dat niet weet, maar stiekem voelde het zo ontzettend rot...
Ik kan me voorstellen dat dat rot voelt. Ik ben ook per definitie medisch omdat ik antidepressiva slik. Toen ik erachter kwam dat ik in het ziekenhuis moet bevallen en een paar dagen ter controle moet blijven was dat wel even slikken.quote:Op dinsdag 19 september 2017 19:33 schreef Tink89 het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je dan samen besluit om er alsnog voor te gaan.
Even helemaal iets anders tussendoor:
Ik hoorde gisteren dat ik - als ik überhaupt ooit zwanger mag gaan proberen te raken en zwanger raak - per definitie naar de gyn moet 'want mijn baby loopt extra risico'. Het is niet alsof ik dat niet weet, maar stiekem voelde het zo ontzettend rot...
Moet dat echt?quote:Op dinsdag 19 september 2017 23:02 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat dat rot voelt. Ik ben ook per definitie medisch omdat ik antidepressiva slik. Toen ik erachter kwam dat ik in het ziekenhuis moet bevallen en een paar dagen ter controle moet blijven was dat wel even slikken.
Ik dacht dat dit Nederlands beleid was. Birdie en GewoonMezelf beaamde dit ook. Maar als het ook anders kan ben ik daar zeker benieuwd naar!quote:Op woensdag 20 september 2017 07:25 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Moet dat echt?
Want ik slik ook AD en ze zeiden mij (in NO dan wel) dat het enige kan zijn dat ze iets rustiger op gang komen, die kleintjes. Heb er ttt veel over gelezen omdat ik tijdens mijn zwangerschap was begonnen.
Ik mocht gewoon naar huis. Wellicht kan de kraam een extra oogje in t zeil houden?
ViviWars heeft mij toen van onderzoeksrapporten voorzien hierover. Je zou het aan haar even kunnen vragen.
Kan best hoor maar toen ik me verdiepte in de "gevolgen" dacht ik dat ik dat ook best zelf in de gaten kon houden.quote:Op woensdag 20 september 2017 08:41 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik dacht dat dit Nederlands beleid was. Birdie en GewoonMezelf beaamde dit ook. Maar als het ook anders kan ben ik daar zeker benieuwd naar!
Ik zal het nog eens aan de gyn voorleggen. Ik dacht dat ik het al eens gevraagd had maar weet het niet meer zekerquote:Op woensdag 20 september 2017 09:01 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Kan best hoor maar toen ik me verdiepte in de "gevolgen" dacht ik dat ik dat ook best zelf in de gaten kon houden.
Niet mijn bedoeling om NLs beleid te ondergraven! Maar ik vond de gevolgen van AD (zoals gelezen in die onderzoeken)iig meevallen
Wat Arja zegt, het is een stuk minder laagdrempelig. En voor mij was thuis bevallen wel iets wat ik graag wilde. Maar ach, ik heb dat romantische beeld van zelf zwanger worden en thuis bevallen toch al flink bij moeten stellenquote:Op woensdag 20 september 2017 09:26 schreef Barreltje het volgende:
Dames, wat is er op tegen om "medisch" te zijn?
Ik geloof dat ik het mijn lief sowieso niet in zijn hoofd krijg om thuis te mogen bevallen ivm "risico's " en hij is nogal risicomijdend....![]()
of draait het om meer dan de mogelijkheid om thuis te kunnen bevallen?
Jawel, we kunnen straks bij Livive terecht als het zo ver zou zijn, die werken nauw samen in een team met vk's en gyns. Het gaat me niet zo om het anders voelen, maar om de tekst van de huisarts. Ze zei zoiets als: "want jouw baby loopt straks natuurlijk wel meer risico omdat hij in jouw buik moet groeien." En dat vond ik best een beetje confronterend.quote:Op dinsdag 19 september 2017 21:05 schreef Elleska het volgende:
[..]
zit er bij jou in de buurt een VK die samenwerkt met het ziekenhuis?
ik moet nog horen wat het samenwerkingsverband precies inhoud maar als ik het goed begrijp dan zijn de standaard controles gewoon bij de VK. de VK heeft dan weer direct contact met de gyn waardoor er wel extra zorg kan worden geboden.
Dat kan ik me dan ook wel weer voorstellen, dat je je dan ineens wel heel plotseling 'losgelaten' zou voelen. Ik ben me nu aan het inlezen van de combinatie Quetiapine en zwangerschap. De huisarts heeft dan voorgeschreven om beter te slapen tussen alle stress door, maar het mag absoluut niet bij een zwangerschap. En ik wil ook niet eicellen vertiefen die nu al in de maak zijn ofzo... Morgen weer een afspraak, dan maar even overleggen wat ze vindt. En dan 6 oktober terug naar de endocrinoloog.quote:Op woensdag 20 september 2017 11:18 schreef Barreltje het volgende:
ahh op die fiets
ik ben het stadium idd ook al voorbij dat een zwangerschap op een normale manier zou verlopenzoals je zegt Majo.. zwanger worden gaat al niet normal.. dan zal die zwangerschap ook wel wat met zich meebrengen..
ik geloof dat ik vanwege mijn gewicht vast wel extra controles krijg.. en aan de andere kant lijkt het mij ook heel gek om de "veilige"omgeving van het ziekenhuis ( nu, zo tijdens de medische molen) te verlaten en het allemaal zelf uit te moeten zoeken
Ik kreeg de eerste 2 echo's nog bij de gyn en daarna werd ik overgedragen aan de verloskundige. Ik vond het heerlijk om toen "gewoon" te zijn en had een probleemloze zwangerschap. Verloskundigen vond ik minder zakelijk en persoonlijker en ze namen meer tijd.quote:Op woensdag 20 september 2017 11:18 schreef Barreltje het volgende:
ahh op die fiets
ik ben het stadium idd ook al voorbij dat een zwangerschap op een normale manier zou verlopenzoals je zegt Majo.. zwanger worden gaat al niet normal.. dan zal die zwangerschap ook wel wat met zich meebrengen..
ik geloof dat ik vanwege mijn gewicht vast wel extra controles krijg.. en aan de andere kant lijkt het mij ook heel gek om de "veilige"omgeving van het ziekenhuis ( nu, zo tijdens de medische molen) te verlaten en het allemaal zelf uit te moeten zoeken
Die risico's zijn helemaal niet groter. Even voor de duidelijk.quote:Op woensdag 20 september 2017 11:37 schreef Barreltje het volgende:
en risico's van thuis bevallen.. mijn lief is voor zijn werk risico analist.. ende grootste sceptisus die er is.. dus.. neuh.. thuis bevallen gaat em niet worden.. al zou ik het denk ik wel erg graag willen..
ahh! dan ben ik erg benieuwd naar de statistieken.. zodat ik die TZT aan hem kan laten zien!quote:Op woensdag 20 september 2017 11:44 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Die risico's zijn helemaal niet groter. Even voor de duidelijk.
Hij mag dat zo zien maar dat is gewoon niet waar.
Als jouw antidepressivum tot de groep SSRI's behoort, dan schrijft de Nederlandse richtlijn (van psychiaters, gynaecologen en kinderartsen samen) voor dat jullie na 12 uur observatie naar huis mogen als alles goed gaat.quote:Op woensdag 20 september 2017 08:41 schreef MaJo het volgende:
Ik dacht dat dit Nederlands beleid was. Birdie en GewoonMezelf beaamde dit ook. Maar als het ook anders kan ben ik daar zeker benieuwd naar!
Uhm, dat zegt toch ook niemandquote:Op woensdag 20 september 2017 11:31 schreef Budabuddumbam het volgende:
Het is helemaal geen vaststaand iets dat je in het ziekenhuis MOET bevallen bij ivf/icsi/iui.
Je mag dan gewoon naar een verloskundige toe tenzij andere indicaties.
Je hebt veel meer keuze's op dat gebied dan dat je vaak krijgt.
Ook is thuisvallen niet meer risicovol dan poliklinisch bevallen
Dat kan nog meevallen! Vriendin van mij is begin september bevallen en slikte antidepressiva, en die was dezelfde avond alweer thuis. Met baby.quote:Op dinsdag 19 september 2017 23:02 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat dat rot voelt. Ik ben ook per definitie medisch omdat ik antidepressiva slik. Toen ik erachter kwam dat ik in het ziekenhuis moet bevallen en een paar dagen ter controle moet blijven was dat wel even slikken.
Dat zijn de betere berichtenquote:Op woensdag 20 september 2017 17:12 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dat kan nog meevallen! Vriendin van mij is begin september bevallen en slikte antidepressiva, en die was dezelfde avond alweer thuis. Met baby.
Heel veel plezier! Londenquote:Op woensdag 20 september 2017 20:57 schreef Mrs.Peel het volgende:
We gaan naar het theater, naar Harry PotterEn uit eten bij het (een?) restaurant van Ottolenghi. En verder zien we wel waar we zin in hebben. Pubje hier, tearoom daar. Kun je nog iets adviseren dan MaJo?
Barreltje, wij roepen dat ook steeds, grote Friends fans geweest vroeger! Vooral heerlijk om uren mee te soggen in het pre-Netflix tijdperk...
quote:Op woensdag 20 september 2017 21:14 schreef Kirb het volgende:
[..]
Heel veel plezier! Londen. Als ik ook wat tips mag geven.. als je van marktjes houd: sunday Up market en spitalfields market in oost Londen (metrostation aldgate east). En het natural history museum is ook heel gaaf (en gratis), tate modern ook tof!
Ik heb er een tijdje gewoond dus ik heb wel wat tipsquote:Op woensdag 20 september 2017 20:57 schreef Mrs.Peel het volgende:
We gaan naar het theater, naar Harry PotterEn uit eten bij het (een?) restaurant van Ottolenghi. En verder zien we wel waar we zin in hebben. Pubje hier, tearoom daar. Kun je nog iets adviseren dan MaJo?
Barreltje, wij roepen dat ook steeds, grote Friends fans geweest vroeger! Vooral heerlijk om uren mee te soggen in het pre-Netflix tijdperk...
quote:Op woensdag 20 september 2017 21:57 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb er een tijdje gewoond dus ik heb wel wat tips![]()
Ik kom hier later even op terug want ik zit nu mobiel
Protocol is dus 12 uur, dus als je geluk hebt qua timing kun je inderdaad dezelfde dag nog naar huis.quote:Op woensdag 20 september 2017 17:37 schreef MaJo het volgende:
Dat zijn de betere berichtenIk heb inderdaad al vaker gehoord dat vrouwen niet altijd 48 moesten blijven, als alles er goed uit ziet. Waarschijnlijk is het meer protocol?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus.. fijn! een plan! we hebben er zin in!
Daarna ging ik naar de Chinese acupuncturistSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nouja.. we gaan zien wat het brengt.. volgende week weer langs.. en hopelijk over 6 weken zo zwanger als wat![]()
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
De mijne prikt ook redelijk lukraak ja, weet precies waar ze moet zijn. Ze haalt wel van alle (altijd nieuwe) naalden eerst een buisje af ja. En ze telt ze altijd en schrijft dan op hoeveel, zodat ze er niet per ongeluk 1 laat zittenquote:Op donderdag 21 september 2017 11:57 schreef Barreltje het volgende:
Kan me voorstellen Arja, het is niet gebruikelijk dat die kalk daar zit toch?
nouja, misschien weet het team wel een oplossing!
ohw! ik ga duimen Tink voor 6 Oktober!
en jah.. die acupuncturist is dus ECHT chineeshilarisch.. ik had het ook wel verwacht hoor.. chinezen zijn redelijk contact gestoord wat dat betreft.. mijn vriendin vertelde dat haar acu eerst de buisjes om de naalden weg moest halen oid.. bij mij zaten er geloof ik geen buisjes omheen.. hij deed een doort darten op mijn lijf.. niks voorzichtich aftasten waar de banen zitten.. dat laatste geeft me dan weer juist het vertrouwen dat ie weet wat ie moet doen ..
Ik ben zo vreselijk jaloers! Wil zo graag nog eens naar hp And the cursed child.quote:Op woensdag 20 september 2017 20:57 schreef Mrs.Peel het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |