abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 14 september 2017 @ 08:54:12 #1
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173766467
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Mrs.Peel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bottoms_up
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MaJo
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Crazy_Horse
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Droomvrouwtje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Barreltje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
RondeRotonde
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Finagain
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Whoopje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
deadly_kiss
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
BobbyMcGee
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Coccinelle
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Peacefull
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[/quote]

Arja
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Uitgezwaaid vorig topic:

DorothyGale *O* O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator donderdag 14 september 2017 @ 08:55:41 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173766492
Als er iets aangepast moet worden in de OP, let me know!

Heel veel succes vandaag Kirb!

Tink, hoe is het eigenlijk met jou? Heb je de uitslagen inmiddels gehad?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_173767165
Welkom Cygne, 6 maanden O+
Succes vandaag Kirb!
pi_173767777
Cygne! O+ officieel gemeld, Ik hoop dat het deze keer vanzelf mag gaan, een brusje voor grote M. O+ O+
S. 2014
J. 2016
pi_173767796
Cygne,

Ik weet het nog wel, maar niet helemaal : waarom deden jullie nou ook al weer de medische molen?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_173770542
quote:
7s.gif Op donderdag 14 september 2017 10:20 schreef Barreltje het volgende:
Cygne,

Ik weet het nog wel, maar niet helemaal : waarom deden jullie nou ook al weer de medische molen?
Omdat pgd vanwege een gebalanceerde translocatie. ;)
pi_173770957
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 12:39 schreef Cygne het volgende:

[..]

Omdat pgd vanwege een gebalanceerde translocatie. ;)
maar als je nu zelf aan de slag gaat, hoe groot is de kans dan daarop?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_173771011
quote:
7s.gif Op donderdag 14 september 2017 13:02 schreef Barreltje het volgende:

[..]

maar als je nu zelf aan de slag gaat, hoe groot is de kans dan daarop?
30% op een miskraam, 10% op een levendgeboren gehandicapt kindje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173771144
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 13:06 schreef Cygne het volgende:

[..]

30% op een miskraam, 10% op een levendgeboren gehandicapt kindje.

Ahh! spannende percentages wel! success! :*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_173771175
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173771262
Vette pech ja telkens. Het had ook vier keer goed kunnen gaan. De vraag is of ik überhaupt nog eens zelf zwanger kan raken. Dat lukte na de eug niet meer.
pi_173772101
Hopelijk gebeurt er een wonder, Cygne O+


Nou de prikinstructie stelde geen ruk voor :') Niks geen geprik. Enkel alleen plaatjes bekeken en volle ampullen van dichtbij gezien.

Maar vanavond begin ik met de pil en dan 2 oktober met de eerste shot decapeptyl *O* Spannend, maar er gaat eindelijk wat gebeuren.


Moeten jullie de deca en menopur/gonal ook in de ochtend spuiten?
pi_173772140
Spannend, Cocci!
Ik spoot de deca en gonal juist in de avond. Moest zodat ze dan nog tijd hadden om het tijdstip van de pregnyl door te geven.
pi_173772151
Aanpassing voor in de OP

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173772175
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 14:08 schreef coccinelle het volgende:
Hopelijk gebeurt er een wonder, Cygne O+

Nou de prikinstructie stelde geen ruk voor :') Niks geen geprik. Enkel alleen plaatjes bekeken en volle ampullen van dichtbij gezien.

Maar vanavond begin ik met de pil en dan 2 oktober met de eerste shot decapeptyl *O* Spannend, maar er gaat eindelijk wat gebeuren.

Moeten jullie de deca en menopur/gonal ook in de ochtend spuiten?
ik spoot zelf idd in de ochtend omdat ik dan een stabieler tijdstip had ( om 7.30 ben ik altijd wel nog thuis..) toen ik op een gegeven moment iedere 12 uur moest spuiten wwas 19.30 ook wel een praktisch tijdstip, maar niet altijd handig ivm niet-zolderkamer activiteiten ;)

hoe vind je het dat je je zelf moet gaan injecteren? lijkt me idd erg gek. als zijn deze naalden veel dunner dan die bloedafname naalden hoor :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_173772250
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 14:10 schreef Cygne het volgende:
Spannend, Cocci!
Ik spoot de deca en gonal juist in de avond. Moest zodat ze dan nog tijd hadden om het tijdstip van de pregnyl door te geven.
Ik moet het spuiten tussen 07.00-12.00 (leuk op het werk). Op de echodagen mag ik de menopur pas na de echo spuiten voor het geval de follikels groot genoeg zijn en ze de punctie in kunnen plannen. Dan moet ik in de avond pregnyl zetten.

Spuit je dan ook steeds rond zelfde tijdstip?
pi_173772291
quote:
7s.gif Op donderdag 14 september 2017 14:12 schreef Barreltje het volgende:

[..]

ik spoot zelf idd in de ochtend omdat ik dan een stabieler tijdstip had ( om 7.30 ben ik altijd wel nog thuis..) toen ik op een gegeven moment iedere 12 uur moest spuiten wwas 19.30 ook wel een praktisch tijdstip, maar niet altijd handig ivm niet-zolderkamer activiteiten ;)

hoe vind je het dat je je zelf moet gaan injecteren? lijkt me idd erg gek. als zijn deze naalden veel dunner dan die bloedafname naalden hoor :)
Ik heb een jaar lang maandelijks Lucrin gespoten, en dat ging destijds prima. Maar dat was 1x per maand en niet iedere dag (of 2x per dag). Aan de ene kant zie ik er niet tegenop, i.v.m. mijn kennis. Maar aan de andere kant kan ik ook wel een mietje zijn op gebied van pijn oO< 2 oktober weet ik het.
pi_173772497
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 14:15 schreef coccinelle het volgende:

[..]

Ik moet het spuiten tussen 07.00-12.00 (leuk op het werk). Op de echodagen mag ik de menopur pas na de echo spuiten voor het geval de follikels groot genoeg zijn en ze de punctie in kunnen plannen. Dan moet ik in de avond pregnyl zetten.

Spuit je dan ook steeds rond zelfde tijdstip?
Tussen 7 en 8 's avonds. Kwam niet heel precies.
pi_173772597
Ik had voor de gonal F ook een soort window van 2 uur waarin het moest..
Voor de orgalutran had ik een window van max een half uurtje, dat kwam veel strikter..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 14 september 2017 @ 15:24:08 #20
319308 Tink89
To live is to dance
pi_173773333
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 08:55 schreef MaJo het volgende:
Als er iets aangepast moet worden in de OP, let me know!

Heel veel succes vandaag Kirb!

Tink, hoe is het eigenlijk met jou? Heb je de uitslagen inmiddels gehad?
Ja hi, ik kom hier heel voorzichtig toch maar weer om de hoek kijken nu je het zo expliciet vraagt... Voor de zekerheid m'n update maar even in een spoiler:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator donderdag 14 september 2017 @ 15:24:51 #21
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173773340
De Gonal F moest ik 's avonds zetten zodat het ziekenhuis altijd 's middags nog kon bellen als de hoeveelheid aangepast moest worden (dat gebeurde nogal eens bij mij). Ik zette dan altijd gelijk de Decapeptyl, gelijk alles in 1x _O- Wat soms wel lastig was want als je ene Gonal F pen bijna leeg is moet je dan 2x zetten en dan met de Deca erbij moet je 3 prikken zetten. Dat vond ik wat minder :X
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator donderdag 14 september 2017 @ 16:19:48 #22
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173774388
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 15:24 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ja hi, ik kom hier heel voorzichtig toch maar weer om de hoek kijken nu je het zo expliciet vraagt... Voor de zekerheid m'n update maar even in een spoiler:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jeetje wat een k*tnieuws, daar zit je natuurlijk helemaal niet op te wachten -O- Ik ga voor je duimen dat de waarden toch op miraculeuze wijze nog binnen de marge blijven! Kun je daar zelf ook nog iets aan doen, bijvoorbeeld door medicatie of door voeding?

Goed ook dat je aan de bel getrokken hebt. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je eraan onderdoor gaat. Je word door het medische circuit best geleefd. Ik heb zelf ook op het punt gestaan hulp te zoeken maar ben er uiteindelijk toch zelf uitgekomen. Niets om je voor te schamen in ieder geval! Wel balen dat je nu weer 2 weten moet wachten :X
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  donderdag 14 september 2017 @ 16:43:12 #23
319308 Tink89
To live is to dance
pi_173774869
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 16:19 schreef MaJo het volgende:

[..]

Jeetje wat een k*tnieuws, daar zit je natuurlijk helemaal niet op te wachten -O- Ik ga voor je duimen dat de waarden toch op miraculeuze wijze nog binnen de marge blijven! Kun je daar zelf ook nog iets aan doen, bijvoorbeeld door medicatie of door voeding?

Goed ook dat je aan de bel getrokken hebt. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je eraan onderdoor gaat. Je word door het medische circuit best geleefd. Ik heb zelf ook op het punt gestaan hulp te zoeken maar ben er uiteindelijk toch zelf uitgekomen. Niets om je voor te schamen in ieder geval! Wel balen dat je nu weer 2 weten moet wachten :X
Nope, in principe kan ik zelf mijn schildklierwaarden niet beïnvloeden. Medicatie bestaat wel (heb ik een jaar gebruikt), maar niet als permanente oplossing.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator donderdag 14 september 2017 @ 16:59:55 #24
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173775080
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 16:43 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Nope, in principe kan ik zelf mijn schildklierwaarden niet beïnvloeden. Medicatie bestaat wel (heb ik een jaar gebruikt), maar niet als permanente oplossing.
Dat lijkt me helemaal frustrerend -O- Verbeterde je waarden wel toen je deze medicatie slikte? Is het misschien een optie om het dan toch tijdelijk weer te slikken om de waarden op te vijzelen zodat je eerst voor een zwangerschap kan gaan en dan pas de jodiumkuur doet?

Sorry veel vragen, ben een beetje een n00b als het om de schildklier gaat :@
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_173775110
Wij hebben niet zo leuk nieuws gekregen. Bij mij was alles qua hormoonwaarden prima, ook op de echo alles oké (bms van 7mm nu op cd21). Bij vriendlief is echter niet alles oké. Op het randje hoeveelheid zaad (20 miljoen) maar niet beweeglijk :{ maar 3% ;(. Het komt wel even hard aan bij ons allebei. Over twee maanden terugkomen en opnieuw zaadonderzoek en ik krijg dan ook een HSG om alles zeker te weten voor we evt gaan behandelen.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_173775294
Oh Kirb :'( Wat ontzettend klote! Wat een schok dat je dan opeens zo hard de medische molen ingegooid wordt. Betekent dit dat jullie dan alleen in aanmerking komen voor ICSI en al het andere vervalt?

Hele dikke knuffel :* :*
Dit, dat, alles.
pi_173775307
he jeetje Kirb.. wat een vervelend nieuws!
hoe gaat je vriend er mee om?
nu dus 2 maanden wachten -O-
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator donderdag 14 september 2017 @ 17:17:25 #28
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173775362
Och Kirb wat moet dat hard aankomen -O- Ik herken echt nog die wanhoop toen ik het voor het eerst hoorde. Eerst denk je dat er "alleen bij jou" iets is en dan dit bericht, mooi k*t ;(

Had jij er nu ook specifiek op gestaan dat ze dit zaadonderzoek moesten doen of was dat al de standaardprocedure?

Bedenk wel dat zaad echt een momentopname kan zijn, het kan over 2 maanden zo weer compleet anders zijn! Is je vriend de laatste 3 maanden ziek geweest of heeft hij veel gedronken bij een feestje? Dan kan dat ook van invloed zijn.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_173775468
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 17:01 schreef Kirb het volgende:
Wij hebben niet zo leuk nieuws gekregen. Bij mij was alles qua hormoonwaarden prima, ook op de echo alles oké (bms van 7mm nu op cd21). Bij vriendlief is echter niet alles oké. Op het randje hoeveelheid zaad (20 miljoen) maar niet beweeglijk :{ maar 3% ;(. Het komt wel even hard aan bij ons allebei. Over twee maanden terugkomen en opnieuw zaadonderzoek en ik krijg dan ook een HSG om alles zeker te weten voor we evt gaan behandelen.
Ach nee Kirb!!! Wat een klap :* Sterkte. Hoe is het met je vriend?

Tink, fijn dat je toch nog even een update komt doen. Ik had het al gelezen bij de rammelaars. Wat rot voor je zeg. En goed dat je op je eigen gevoel vertrouwd en even bloed hebt geprikt. Kleine moeite voor jou en het zh natuurlijk.
Ik duim voor het miraculeuze scenario :*
pi_173775594
Oh Kirb wat kut zeg. Ik had zo voor jullie gehoopt op goed nieuws. Ik hoop op beter nieuws over 2 maanden voor jullie. -O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_173775719
Bedankt allemaal. We zijn er echt behoorlijk van ontdaan maar proberen ook de positievere puntjes te zien. Eerst maar eens kijken of het over twee maanden nog slecht is. We kunnen wel zelf zwanger raken, de kans is alleen een heel stuk kleiner (dus we proberen gewoon door). Als het slecht blijft is er in ieder geval iets aan te doen. Afhankelijk van de score kunnen ze het opwerken en via IUI proberen.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_173775745
Kirb, meid... ;( :*

Wat een verdrietig nieuws, je hoopt toch op een meevaller of iets wat eenvoudig te verhelpen is. Wat de rest zegt, misschien valt het mee. Maar ik snap heel goed dat jullie hier verdrietig om zijn :*
pi_173775914
Kirb. :*
pi_173776100
Majo het werd bij ons gelukkig standaard getest. Ondanks dat ik degene was met de vage klachten.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 14 september 2017 @ 18:20:16 #35
269689 crew  Viv
pi_173776201
Kirb wat een tegenvaller! Het komt hier vaak voor zeg, naar de arts vanwege gedoe met de cyclus en vervolgens blijkt de spermakwaliteit niet goed. Gelukkig heb jij er niet voor hoeven strijden om dit te laten onderzoeken. Hopelijk de volgende keer een betere score! :*
  donderdag 14 september 2017 @ 18:50:22 #36
319308 Tink89
To live is to dance
pi_173776617
Balen Kirb :(

En even kort door de bocht: nee. Zwanger raken met medicatie is ivm akelige bijwerkingen voor eventuele baby net zo min een optie als zwanger raken met een te snelle schildklier. De richtlijn zegt: eerst definitief in orde, dan pas baby. Mensen met haast krijgen een operatie, maar dat vindt m'n endocrinoloog te invasief voor een vrouw van 28. Er zijn meer risico's aan verbonden dan aan jodium. Het gaat zien ook veel sneller...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_173776879
Wat ontzettend balen Kirb. :*
pi_173787227
Cocci, mrs.Peel, Majo en Bottoms_up ik lees in de OP dat er bij jullie ook sprake is van verminderde zaadkwaliteit bij jullie man/vriend. Mag ik vragen wat de waarden ongeveer waren bij jullie? We gaan vanavond nog even inloggen om te kijken wat de exacte waarden bij ons waren. Ik ben benieuwd waar eventueel de grenzen liggen qua IUI/IVF/ICSI.

Verder nog een vraagje.. ViviRAWRS jij bent toch ook een beetje thuis in vitaminen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_173787456
En verder dank allemaal voor jullie lieve reacties. Het is echt fijn om het hier kwijt te kunnen. Verder gaan we proberen de komende twee maanden "gewoon" lekker door te leven en even ons kop in het zand te steken. Het is toch weer afwachten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_173787885
Kirb wat een tegenvaller :* Fijn dat je hier je ei kwijt kan!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173788384
Ik post zo wel even uitgebreider. Lig ziek in bed :r

In juni VCM score 0,6 (volume 2,5ml; aantal 2 milj en 11% beweeglijk), deze maand score van VCM 0,2 (volume 1,75ml; aantal 2 milj en 7% beweeglijk). Laatste hebben ze ook opgewerkt en daardoor vielen de opties iui en ivf al af.
pi_173788879
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 23:46 schreef MaJo het volgende:
Bedankt voor de uitleg kahlie, altijd weer leerzaam om hier te lezen ^O^ Spannend hoor om eindelijk echt te gaan beginnen! En wat leuk dat je gaat trouwen ^)

Ho ho, volgend jaar he. Dus start datum zou dus zoals het er nu uitziet na augustus 2018 vallen. Dan blijft het nog steeds angstig in de trant van: a) kan ik zwanger worden b) kan ik gezond zwanger blijven en c) wat gaat de schildklier daarna doen. Dus super spannend ja.

Wij hebben onze trouwerij on hold gezet ivm heftige ziekte bij schoonouders (soort van schoonouders, want we zijn dus nog niet getrouwd maar wel al 8 jaar samen). Gelukkig is het daar rustiger.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 21:23 schreef Tink89 het volgende:
Maar Kahlie, als je waarden straks goed zouden zijn, mag je op de natuurlijke wijze proberen? Of wordt het meteen medisch?
In principe niet medisch zoals hier, dus geen IUI/IVF/ICSI ofzo, dus ik mag natuurlijk proberen. Wel medisch in de trant dat bij een zwangerschap gelijk medicatie moet worden aangepast. Dus als je gaat beginnen, dan moet je dus elke maand testen. Al bij enkele dagen overtijd moet je je in principe melden.

Daarna tijdens de zwangerschap medisch traject om de bloedwaarden zo stabiel mogelijk te houden voor het kind, wat niet altijd stabiel betekent voor de moeder. In mijn geval zou het dus kunnen dat ik 9 maanden plat lig. Niet zo handig als zzp-er, maar wat moet, dat moet.
pi_173788986
Dubbel post
pi_173789008
Nu even iedereen nalopen, voordat ik op vakantie ga:

Kirb, wat ongelofelijk rot voor jullie. Ik duim dat het over 2 maanden verbeterd is.
Sterkte samen!

Tink89, ik hoop dat je schildklierwaarden snel in orde zijn. K*t dat het op de rand blijft zitten. Mijn moeder heeft een jaar langer onderdrukkers geslikt (waar je natuurlijk niet zwanger op mag worden) en die is na 2 jaar wel stabiel geworden. Voor mij was dat geen optie, vanwege de aggressiviteit van de Graves.

Cocci, wat rot dat je ziek bent. Het heerst enorm. Ik wens je veel succes met de start van de ICSI.

Mrs.Peel, ik hoop dat het echobeeld verbeterd. Altijd zo kut met 'verdwenen' eitjes. Dat ze maar gehoorzaam en zichtbaar mogen groeien.

Arja, jij ook suc6 natuurlijk.

MaJo, hopelijk mag je straks in oktober gewoon lekker weer beginnen. Dat alles maar rustig mag worden.

Iedereen die ik vergeet (beetje druk op laatste werkdag), dikke :* en een knuffel als je hem wil :)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 15 september 2017 @ 11:40:16 #45
269689 crew  Viv
pi_173789108
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 09:47 schreef Kirb het volgende:
Verder nog een vraagje.. ViviRAWRS jij bent toch ook een beetje thuis in vitaminen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 15 september 2017 @ 13:07:03 #46
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_173790599
@ viva, is het product dan schadelijk als je niet die afwijking hebt?

Ik ga binnenkort eens Chinese accupunctuur proberen.. vooral onder het mom van : baat het niet dan schaadt het niet.. en mijn life wil zich eens verdiepen in vitaminen/kruiden/spullies en toestanden zegt ie :P ach prima.. dan voelt ie zich ook wat meer betrokken..
verder heb ik het boek "innesteling"naast mn bed liggen.. af en toe een blik er in en het feit dat het naast mn bed ligt geeft mij de push om vaker bewust te ont-stressen..

Allemaal niet bewezen middeltjes.. maar het geeft mij het gevoel dat ik IETS er aan/voor kan doen :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 15 september 2017 @ 13:14:09 #47
319308 Tink89
To live is to dance
pi_173790706
Ik ben enorm kritisch, pro wetenschappelijk onderzoek en anti-zweefteverij, maar acupunctuur heeft hier wel echt geholpen bij zenuwpijn en krampen in mijn lijf. Placebo? Misschien, maar ik werd alleen al rustig van daar verplicht een half uur stilliggen... als we straks zouden mogen gaan proberen (ik reken vooralsnog even op eind mei of juni), ga ik zeker weer langs de acupuncturist. De mijne is overigens ook 'gewoon' arts en heeft ook uitgebreid mogelijke medische oorzaken voor mijn klachten besproken en onderzocht.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_173790797
Ach Cocci, jij ook al ziek?

Ik begon gisteren met enorme buikpijn en zere maag (misselijk) en vannacht ook verhoging. Na een paar uurtjes heel onrustig slapen weer koortsvrij. Dacht echt even een griepje te pakken te hebben. Maar mijn buurvrouw vroeg net of dit niet een reactie kon zijn op de enorme eisprong die ik nu heb gehad (waarschijnlijk 4 eitjes). Die was nl ook gisteren/vannacht. Iemand een idee of dat kan? Ik voel me een beetje dom om deze vraag bij het zh neer te leggen.
  Moderator vrijdag 15 september 2017 @ 13:49:49 #49
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173791385
Kirb mijn man heeft steeds een vcm waarde van rond de miljoen. Dit is de ondergrens voor IUI. Echter vielen de uitslagen daarna nog lager uit dus zijn we meteen doorgegaan met ICSI. Met deze waarde vervalt IVF automatisch.

Ik weet alleen niet meer het percentage van beweeglijk en snelheid. Ik kan vanavond eens kijken of ik dat online kan vinden :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 15 september 2017 @ 14:14:26 #50
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_173791826
zetten jullie ziekenhuizen alles online?
of ben ik weer enorm 2015 dat eea sowieso ergens te vinden is? :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 15 september 2017 @ 14:15:27 #51
269689 crew  Viv
pi_173791841
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 september 2017 13:07 schreef Barreltje het volgende:
@ viva, is het product dan schadelijk als je niet die afwijking hebt?
Dat is niet zeker. Het is juridisch gezien geen geregistreerd geneesmiddel, maar een voedingssupplement en daarvoor gelden minder strenge eisen qua onderzoek naar effectiviteit en bijwerkingen. Ik ben wel een studie tegengekomen van een vergelijkbaar product waarbij een eigenschap van het DNA verbeterde ten koste van een andere eigenschap van het DNA, dus het lijkt ook averechts te kunnen werken.
pi_173791849
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 september 2017 14:14 schreef Barreltje het volgende:
zetten jullie ziekenhuizen alles online?
of ben ik weer enorm 2015 dat eea sowieso ergens te vinden is? :o
Bij ons kun je inloggen op het patiëntenportaal waar je alle labuitslagen en uitslagen van radiologie kunt teruglezen. Wel in dokterstaal. Ik snap bijvoorbeeld geen zak van mijn eigen uitslagen :'). Maar meestal is het wel terug te vinden.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 15 september 2017 @ 14:21:10 #53
269689 crew  Viv
pi_173791916
Steeds meer ziekenhuizen doen dat inderdaad :Y soms met enige vertraging, onder andere om de arts de kans te geven eventueel slecht nieuws zelf aan de patiënt te vertellen.
pi_173791961
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 14:21 schreef ViviRAWRS het volgende:
Steeds meer ziekenhuizen doen dat inderdaad :Y soms met enige vertraging, onder andere om de arts de kans te geven eventueel slecht nieuws zelf aan de patiënt te vertellen.
Waar ik heel groot voorstander van ben. Bij ons 3 weken vertraging. Een ZH van een kennis zonder vertraging, waardoor zij haar eigen uitslagen loopt te googlen en zichzelf bij wijze van al 3 keer dood heeft verklaard voor ze een arts spreekt...
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  Moderator vrijdag 15 september 2017 @ 16:04:00 #55
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173793619
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 september 2017 14:14 schreef Barreltje het volgende:
zetten jullie ziekenhuizen alles online?
of ben ik weer enorm 2015 dat eea sowieso ergens te vinden is? :o
De uitslagen staan bij het UMC online :Y wel in een privé portaal uiteraard :D

Het gekke is alleen dat niet alle uitslagen van mijn man erop staan :?

Ik heb het gevonden: 11% snel, 9% traag en 71% Niet beweeglijk. Waar die andere 9% is gebleven weet ik niet :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_173793861
Cygne welkom! Volgens mij zag ik net elders M. Wat een leukerd. O+
Hopelijk kunnen jullie het deze keer zelf doen.

Tink89, wat een rot nieuws zeg. Die onzekerheid is zo stom. En dat je niet eens een start kan maken.

Kirb wat een verdrietig nieuws. Kan me voorstellen dat dit hard aankomt. En dan nog twee maanden wachten. Hopelijk kunnen jullie die tijd gebruiken om dit nieuws een plekje te geven.

Coccinelle en Peacefull beterschap.

Kahlie, hopelijk gaat alles na aug 2018 voorspoedig.

En de alternatieve dingen vind ik altijd ook wel interessant om vooral veel over te googlen en het dan niet te doen uit angst dat het misschien averechts werkt. :')

Hier nog weinig te melden, ik ben nog op zoek naar m'n eisprong. :s)
pi_173797359
Cocci beterschap! En dank voor je reactie.

Peacefull hopelijk voel je je gauw wat beter. Lijkt me wel een verklaring inderdaad, wat je buurvrouw ook zegt!

Wij hebben inmiddels de waarden opgezocht. VCM is 7, beweeglijk 10 (A 3, B 7) en totaal beweeglijk incl C is 42. Als ik het goed begrijp is A snel, B minder snel, C nauwelijks bewegend. Totaal 20 miljoen.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_173798867
VCM van 7 is sowieso ruim voldoende voor IUI :Y
  Moderator zaterdag 16 september 2017 @ 12:58:06 #59
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173808203
Dat is inderdaad een mooie score voor IUI :Y
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_173808463
Ik wil nog even kusjes en positieve energie in dit topic strooien. In de afgelopen jaren heb ik zo onwijs veel aan jullie allemaal gehad. Het is echt een onwijs veilige plek voor mij geweest. Heel veel dank daarvoor. O+

Ik hoop echt dat er snel weer een beetje positieve berichten voorbij komen. Succes voor iedereen die weer is begonnen, sterkte voor iedereen die nog (weer) gaat beginnen en nog (weer) aan het wachten zijn tot nieuwe/volgende stappen. :* :* :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173808509
tnx Nanuke.. het is je UD toch? kom je binnenkort wel even je jommetje showen hier?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_173822530
Wel een kleine geruststelling dat IUI evt een optie zou zijn.

Ik lijk alweer ongesteld te worden. Vorige en deze cyclus heb ik getemperatuurd en nu blijkt toch eigenlijk wel dat ik maar een luteale fase van een dag of 8 heb :{. Dat is toch behoorlijk kort? Ik bedoel, als er dan al een eitje bevrucht wordt heeft het amper kans om in te nestelen. Ik denk dat ik morgen toch maar even kijk of ik de gynaecoloog kan bellen/mailen hierover (kan dat überhaupt :?).

[ Bericht 3% gewijzigd door Kirb op 17-09-2017 09:04:49 ]
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_173823823
Dankjewel nanuke O+

Kirb wordt er een cyclus bij je gemonitord?
Aan een korte lutale fase is wel makkelijk wat te doen met utrogestan
pi_173824138
Utrogestan is heel erg geschikt om LF's te verlengen inderdaad. Om meteen door te kunnen met ICSI heb ik iom het ziekenhuis de utro door mogen gebruiken en het weten op te rekken tot een LF van 24 dagen. Zonder haal ik net 7 dagen :P . Goed spul


Waar zit je eisprong ongeveer Kirb?
pi_173824144
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 10:20 schreef Arja het volgende:
Dankjewel nanuke O+

Kirb wordt er een cyclus bij je gemonitord?
Aan een korte lutale fase is wel makkelijk wat te doen met utrogestan
Mijn hormoonwaarden waren goed. Omdat het bij mijn vriend niet goed zat ligt daar nu de focus een beetje. Ik ga het denk ik in ieder geval even aangeven, misschien dat ze dan wel een cyclus willen volgen.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_173824184
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 10:37 schreef Kirb het volgende:

[..]

Mijn hormoonwaarden waren goed. Omdat het bij mijn vriend niet goed zat ligt daar nu de focus een beetje. Ik ga het denk ik in ieder geval even aangeven, misschien dat ze dan wel een cyclus willen volgen.
Ja doen.dan kijken ze ook naar de waardes na een eisprong
En blijf je temp maar bijhouden dan kun je dat ook laten zien
pi_173824226
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 10:36 schreef coccinelle het volgende:
Utrogestan is heel erg geschikt om LF's te verlengen inderdaad. Om meteen door te kunnen met ICSI heb ik iom het ziekenhuis de utro door mogen gebruiken en het weten op te rekken tot een LF van 24 dagen. Zonder haal ik net 7 dagen :P . Goed spul


Waar zit je eisprong ongeveer Kirb?
Wow dat werkt wel dan :D. Mijn cyclussen wisselen nogal, laatste 6/7 tussen de 22 en 28 dagen. Bij de laatste 2 met temperaturen waarschijnlijk een eisprong gespot en allebei 7/8 dagen later ongesteld.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_173824306
Lief van je Nanuke! Ik hoop dat je straks een prima bevalling hebt en dat je je jongentje eindelijk in je armen mag sluiten.

Dat is inderdaad een korte cyclus Kirb. Wel goed dat je nu dmv temperaturen inzicht krijgt. Je kan altijd het zh bellen en vragen of de gyn je even terug wil bellen of een bel afspraak maken. Wat bij mij in het zh ook kan is een mail sturen naar het secretariaat (eventueel met je temperatuurcurve er in) en die stuurt hem weer door naar de gyn. Succes :*
Hoe gaat het met je? Heb je de uitslag van donderdag al een beetje weten te verwerken?

Cocci, weer aan de betere hand? :)

Succes met zoeken Gigil!
pi_173824393
Mrs peel hoe gaat het nu? Punctie al in zicht?
pi_173824524
Om eerlijk te zijn gaat het eigenlijk niet zo goed. Ik was er zo vanuit gegaan dat er bij mij iets niet klopte dat het een grote schok was dat het bij vriendlief niet goed zat. En dan nu met dit erbij, het is gewoon een beetje veel en ik heb moeite om positief te blijven. Wie weet is het de volgende keer goed bij vriend en komt het bij mij ook wel goed, maar vind het even lastig om hier op te vertrouwen.

Sorry jongens ik reageer nogal egoïstisch merk ik. Ik ga me wat beter inlezen hier zodat ik jullie ook wat beter kan aanmoedigen. Vind jullie reacties ook heel fijn.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_173824822
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 10:56 schreef Kirb het volgende:
Om eerlijk te zijn gaat het eigenlijk niet zo goed. Ik was er zo vanuit gegaan dat er bij mij iets niet klopte dat het een grote schok was dat het bij vriendlief niet goed zat. En dan nu met dit erbij, het is gewoon een beetje veel en ik heb moeite om positief te blijven. Wie weet is het de volgende keer goed bij vriend en komt het bij mij ook wel goed, maar vind het even lastig om hier op te vertrouwen.

Sorry jongens ik reageer nogal egoïstisch merk ik. Ik ga me wat beter inlezen hier zodat ik jullie ook wat beter kan aanmoedigen. Vind jullie reacties ook heel fijn.
Het is natuurlijk ook een gigantische schok :* dit zagen jullie niet aankomen en het verwerken duurt even. Als er straks meer duidelijkheid is, kun je er vast weer knallend tegenaan. Kun je er goed met je partner over hebben en hoe is hij er onder?

Ik begrijp je gevoel volkomen. Wij dachten ook dat het alleen aan mij lag. Een grote schok was het dan ook dat de zaad van mijn man zeer slecht bleek te zijn. Ik ben een dikke week van slag geweest en amper in staat te functioneren :'(.
Gelukkig veel begrip bij de mensen waar ik veel mee te maken heb. De periode tussen het wachten op nieuw zaadonderzoek (hier 3 maanden) duren ook veel te lang.


@Peacefull; het eendagsgriepje is weg en de menstruatiefromhell is er voor in plaats gekomen. Nadeeltje van 22 dagen utrogestan gebruiken :P
pi_173824880
Maar kirb dat is ook iets dat je moet verwerken. Het is gewoon verdrietig als je niet gewoon samen, natuurlijk zwanger kunt worden en er allemaal toeters en bellen nodig zijn. Het is niks intiems meer en niet van jullie twee.

Maar je zult merken dat er heel veel opties zijn en dan nog is het slikken als je bv niet in aanmerking komt voor iui, maar dan groei je weer toe naar de volgende stap. En daar horen ook tranen bij. Maar ook echte kansen. Kansen die je nu nog niet echt hebt gehad.

Sterkte
pi_173825812
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 10:56 schreef Kirb het volgende:
Om eerlijk te zijn gaat het eigenlijk niet zo goed. Ik was er zo vanuit gegaan dat er bij mij iets niet klopte dat het een grote schok was dat het bij vriendlief niet goed zat. En dan nu met dit erbij, het is gewoon een beetje veel en ik heb moeite om positief te blijven. Wie weet is het de volgende keer goed bij vriend en komt het bij mij ook wel goed, maar vind het even lastig om hier op te vertrouwen.

Sorry jongens ik reageer nogal egoïstisch merk ik. Ik ga me wat beter inlezen hier zodat ik jullie ook wat beter kan aanmoedigen. Vind jullie reacties ook heel fijn.
Ach Kirb! Heel logisch en voor velen hier in het topic ook heel herkenbaar. Het is, ongeacht de oorzaak, een lastig proces. Wat Arja zegt; dat wat iets van jullie tweeën was, is nu niet meer volledig van jullie tweeën. En dat is even slikken. Mij hielp het enorm toen hulp eenmaal onderweg was. En tranen, hopen, teleurstelling en wachten zijn woorden en emoties die bij dit hele traject horen. Ik heb besloten ze te accepteren. Hopelijk lukt dat jou ook als de tijd rijp is. Dikke knuffel :*
pi_173825884
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 11:13 schreef coccinelle het volgende:

[..]


@Peacefull; het eendagsgriepje is weg en de menstruatiefromhell is er voor in plaats gekomen. Nadeeltje van 22 dagen utrogestan gebruiken :P
Aaah dat is klote. Door de utrogestan is jouw bms nu enorm dik geworden of zo? En daarom een menstruatiefromhell? Beterschap!
Ik had ook dat eendagsgriepje. Donderdag en vrijdag koorts en echt ziek. Nu weer herstellende. Nu ligt manlief plat met hetzelfde. Stervende zwaan taferelen en zo ;)
  Moderator zondag 17 september 2017 @ 12:50:35 #75
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173826617
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 10:56 schreef Kirb het volgende:
Om eerlijk te zijn gaat het eigenlijk niet zo goed. Ik was er zo vanuit gegaan dat er bij mij iets niet klopte dat het een grote schok was dat het bij vriendlief niet goed zat. En dan nu met dit erbij, het is gewoon een beetje veel en ik heb moeite om positief te blijven. Wie weet is het de volgende keer goed bij vriend en komt het bij mij ook wel goed, maar vind het even lastig om hier op te vertrouwen.

Sorry jongens ik reageer nogal egoïstisch merk ik. Ik ga me wat beter inlezen hier zodat ik jullie ook wat beter kan aanmoedigen. Vind jullie reacties ook heel fijn.
Lieverd, maak je nou niet druk over dat je egoïstisch bent. Dit nieuws komt rauw op je dak vallen en dat moet je gewoon even verwerken :* ik was er ook behoorlijk van slag door en ik zag het eigenlijk al een beetje aankomen.

Weet wel dat er écht veel mogelijkheden zijn. Zoals Arja ook zegt groei je daar langzaam naar toe.

Neem nu even goed de tijd om dit met elkaar te verwerken :*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_173829018
Niet bijgelezen, redelijk goed nieuws. Vanochtend punctie gehad, hierbij veel follikels aangeprikt. Uiteindelijk zijn er 9 eicellen gevonden, overmorgen horen we het uiteindelijke resultaat!

Nu bijkomen, fentanyl is heerlijk *O*
  Moderator zondag 17 september 2017 @ 14:11:51 #77
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173829059
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 14:10 schreef Mrs.Peel het volgende:
Niet bijgelezen, redelijk goed nieuws. Vanochtend punctie gehad, hierbij veel follikels aangeprikt. Uiteindelijk zijn er 9 eicellen gevonden, overmorgen horen we het uiteindelijke resultaat!

Nu bijkomen, fentanyl is heerlijk *O*
Dat is goed nieuws! Een stuk meer dan verwacht denk ik?

Nu lekker rustig aan doen :*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_173829546
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 14:10 schreef Mrs.Peel het volgende:
Niet bijgelezen, redelijk goed nieuws. Vanochtend punctie gehad, hierbij veel follikels aangeprikt. Uiteindelijk zijn er 9 eicellen gevonden, overmorgen horen we het uiteindelijke resultaat!

Nu bijkomen, fentanyl is heerlijk *O*
Mooie score *O* *O* Nu duimen draaien voor mooie embryo's.
pi_173829626
Wat goed mrs.Peel!! *O*

En echt lief jullie reacties O+ het helpt. Gelukkig kunnen vriend en ik ook fijn bij elkaar terecht.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  zondag 17 september 2017 @ 15:38:35 #80
319308 Tink89
To live is to dance
pi_173831682
Jeej mrs Peel!

En Kirb, het is helemaal niet egoïstisch, maar hartstikke logisch. Sterkte :*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 17 september 2017 @ 16:10:07 #81
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_173832653
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 10:56 schreef Kirb het volgende:
Om eerlijk te zijn gaat het eigenlijk niet zo goed. Ik was er zo vanuit gegaan dat er bij mij iets niet klopte dat het een grote schok was dat het bij vriendlief niet goed zat. En dan nu met dit erbij, het is gewoon een beetje veel en ik heb moeite om positief te blijven. Wie weet is het de volgende keer goed bij vriend en komt het bij mij ook wel goed, maar vind het even lastig om hier op te vertrouwen.

Sorry jongens ik reageer nogal egoïstisch merk ik. Ik ga me wat beter inlezen hier zodat ik jullie ook wat beter kan aanmoedigen. Vind jullie reacties ook heel fijn.
Geen sorry zeggen. Je mag best egoïstisch zijn nu. Het is lief dat je met andere mee wilt leven enzo, maar nu lekker aan jezelf denken. Het is allemaal niet niks wat op je afkomt. En het is toch wennen aan deze nieuwe situatie. Het zorgt voor een hoop vragen en onzekerheden. Geef je zelf vooral de tijd om alles te laten bezinken en het een plekje te geven :*

Mrs Peel!! Spannend!! Goede opbrengst! Ik duim voor mooie bevruchtingen :*
Be happy with the little things in life
pi_173836079
Wat een geweldig nieuws mrs *O*

Hier nu 5 dagen gespoten. Donderdag echo. Ik ben benieuwd. Als het zo gaat als de vorige keer (maar dat zal wel weer niet :') ) dan verwachten we op de 27e de punctie.

Wanneer is dan een eventuele verse tp?
Misschien wordt het wel op dezelfde dag als Emmy destijds, op 1 oktober.
  Moderator zondag 17 september 2017 @ 18:25:43 #83
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173836968
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 17:52 schreef Arja het volgende:
Wat een geweldig nieuws mrs *O*

Hier nu 5 dagen gespoten. Donderdag echo. Ik ben benieuwd. Als het zo gaat als de vorige keer (maar dat zal wel weer niet :') ) dan verwachten we op de 27e de punctie.

Wanneer is dan een eventuele verse tp?
Misschien wordt het wel op dezelfde dag als Emmy destijds, op 1 oktober.
TP is altijd 2 dagen later. Dus als je er nu 2 dagen langer over doet zou het precies dezelfde dag worden!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 17 september 2017 @ 18:37:45 #84
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_173837280
mrs!! goed nieuws!!

en Kird.. lekker egoistisch zijn.. dat kan hier prima! :*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_173839325
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 18:25 schreef MaJo het volgende:

[..]

TP is altijd 2 dagen later.
Nee, de embryotranser is 2,3 of 4 dagen later. Verschilt nogal eens.Het is zelfs soms op dag 5 of 6 na punctie, als het wenselijk is een blastocyst terug te plaatsen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zondag 17 september 2017 @ 20:08:09 #86
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_173839671
ik had idd de tp 3 dagen na de punctie..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_173839903
Ik had hem op dag 5, de tp.

Een tijdje had ik gedacht om hier weer mee te gaan schrijven. We hadden vorige week een afspraak staan bij de kliniek om voor een tweede kindje te gaan. Maar we hebben het afgezegd en besloten dat Sjaak alleen blijft. Het traject met IUI en IVF vond ik erg heftig en hoe dichterbij het kwam, hoe minder ik het wilde. Als we een 'normaal' koppel waren geweest wat thuis had kunnen proberen, dan hadden we er nog wel voor gegaan, maar door alles er omheen kiezen we ervoor om met zijn drietjes te blijven. Voor nu is ons boek voor een tweede kindje dus gesloten.

Ik volg jullie natuurlijk nog wel vol interesse en zal ook graag komen jompelen als het bij iemand lukt.
pi_173839992
Dappere beslisssing Mc. Ik heb dezelfde overwegingen gehad en snap het.

Iemand ervaring met cetrotide?
Wat een rotspul. De prikplek voelt niet fijn.
pi_173840637
Kirb, helemaal niet egoistisch hoor. Het is nogal een hoop dat je moet verwerken zo. :*
Hier ook een korte luteale fase en utrogestan werkt echt prima. Ik word er heel afentoe doorheen ongesteld, maar over het algemeen verlengen de pillen het heel netjes.

Coccinelle, 24 dagen, wow! Gebruik je het dan ook zo lang met het oog op een miskraam?

Mrs.Peel wat een goeie score. *O*

Arja dus dat wordt een feestweek over een maand of negen als deze ronde raak zou zijn.

Ik heb er weer een dozijn ovulatietesten tegenaan gegooid en m'n eisprong gevonden en benut. :s)

Edit, ik was niet helemaal bijgelezen.
Wat een moeilijke beslissing MevrouwCactus, maar begrijpelijk. :*

[ Bericht 10% gewijzigd door Gigil op 17-09-2017 21:19:38 ]
pi_173842021
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 20:21 schreef Arja het volgende:
Dappere beslisssing Mc. Ik heb dezelfde overwegingen gehad en snap het.

Iemand ervaring met cetrotide?
Wat een rotspul. De prikplek voelt niet fijn.
Ja, ik vond het ook echt niet fijn. Ik koelde de plek met een coldpack. Dat hielp een beetje.

En even heel selectief: balen Kirb, ik weet hoe je je voelt, en ook de zorgen voor en om je man. Sterkte!

Herkenbare overwegingen, mevrouw Cactus... Voor ons sloeg de balans maar net door naar wel doen, maar het vraagt alles van ons. Een heel invoelbare en begrijpelijke beslissing. Veel geluk met z'n drieën, en sterkte met wennen aan het aangepaste toekomstbeeld :*

En over terugplaatsingen: bij ons hebben ze het steeds over de tweede dag (dus zondag punctie, dinsdag TP). Maar het kan dus ook anders hoor ik :?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 17 september 2017 @ 23:05:23 #91
269689 crew  Viv
pi_173844284
Mrs.Peel toch 9 eitjes, wat fijn! Ik duim voor een goede score dinsdag.

MwCactus wat een moeilijke beslissing hebben jullie genomen, dapper hoor! :* Bij jullie was de IVF toch alleen vanwege de wederkerigheid? Hebben jullie deze keer nog overwogen om naar een andere kliniek te gaan waar ze dit principe niet hanteren? Negeer mijn vraag gerust als je wil. :)

[ Bericht 7% gewijzigd door Viv op 17-09-2017 23:24:02 ]
  Moderator zondag 17 september 2017 @ 23:58:40 #92
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173845363
Ik dacht dat de TP na 2 dagen standaard was, weer wat geleerd!

MevrouwCactus, wat een moeilijke beslissing. Maar als dit goed voelt voor jullie dan is het de juiste beslissing. Je vrouw staat er ook hetzelfde in? Sterkte in ieder geval :*

Ik ben nog steeds niet ongesteld :X heb alweer een paar dagen krampen en een rommelende buik maar het wil maar niet doorzetten. Met mijn geluk word ik vast ongesteld als we in de VS zijn :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_173846440
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 23:05 schreef ViviRAWRS het volgende:
Mrs.Peel toch 9 eitjes, wat fijn! Ik duim voor een goede score dinsdag.

MwCactus wat een moeilijke beslissing hebben jullie genomen, dapper hoor! :* Bij jullie was de IVF toch alleen vanwege de wederkerigheid? Hebben jullie deze keer nog overwogen om naar een andere kliniek te gaan waar ze dit principe niet hanteren? Negeer mijn vraag gerust als je wil. :)
De IVF was in het begin alleen vanwege de wederkerigheid ja, waarna 8 rondes IUI volgden. Na de 8e ronde zouden we weer Ivf gaan doen, maar die bleek niet meer nodig te zijn.

Als we dezelfde donor willen, moeten we naar dezelfde kliniek, die een uur rijden is buiten de spits. Met een donor uit bijvoorbeeld Denemarken kunnen we wel naar het ziekenhuis hier, maar die slaan niets op dus moeten we iedere maand rietjes bestellen en over laten komen. Dat is niet te betalen (ik gok op zo'n ¤500,- per ronde) en dan zouden we 2 kinderen hebben van verschillende donors.
Allemaal overwegingen die mee hebben genomen en waardoor we besloten dat we dit niet gaan doen. We hebben er de hele zomer veel over gepraat en het is goed zo. Vrouw staat er ook achter. Tussen ons moet er ook nog wel het één en ander gebeuren, het loopt niet altijd even lekker. Ik gok dat ons huwelijk dit hele traject niet zou overleven.
  maandag 18 september 2017 @ 09:50:15 #94
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_173847702
Jeetje MC, wat een overwegingen en dapper dat je toch de beslissing hebt kunnen nemen..

ik wens jullie met z'n 3en veel sterkte, liefde en geluk de komende tijd! :*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_173847943
Irritant Majo, hopelijk komt het toch nog voor je weg gaat.

MevrCactus, lijkt me een heftige beslissing, veel geluk samen.

Ik heb woensdag een telefonisch consult ingepland met de gynaecoloog. Even overleggen :Y.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 18 september 2017 @ 10:53:47 #96
269689 crew  Viv
pi_173848529
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 07:54 schreef MevrouwCactus het volgende:
Allemaal overwegingen die mee hebben genomen en waardoor we besloten dat we dit niet gaan doen. We hebben er de hele zomer veel over gepraat en het is goed zo. Vrouw staat er ook achter. Tussen ons moet er ook nog wel het één en ander gebeuren, het loopt niet altijd even lekker. Ik gok dat ons huwelijk dit hele traject niet zou overleven.
Fijn dat jullie er allebei achter staan. Over jullie huwelijk, dat vind ik helemaal niet gek want jullie hebben allebei fysiek dan wel mentaal flink wat te verduren gehad de afgelopen jaren. Ik hoop dat jullie elkaar weer vinden. :*
pi_173848826
quote:
7s.gif Op maandag 18 september 2017 09:50 schreef Barreltje het volgende:
Jeetje MC, wat een overwegingen en dapper dat je toch de beslissing hebt kunnen nemen..

ik wens jullie met z'n 3en veel sterkte, liefde en geluk de komende tijd! :*
Hier sluit ik me helemaal bij aan. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173848844
En ik wilde nog even jompelen voor 9 eicellen voor mrs Peel. Ik duim voor een mooi aantal embryo's morgen! *O*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 18 september 2017 @ 11:26:08 #99
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_173849137
wij hebben woensdag trouwens het evaluatie gesprek na de 1e keer IVF. Nou hebben we zelf een hoop vragen, ( zie spoiler) maar zijn er nog andere dingen die we mee kunnen nemen ( qua vragen dan)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_173849788
Barreltje je krijgt 3 pogingen ivf danwel icsi vergoed. Niet en en.

Ik zou vragen of andere hormonen voor jou een verschil kunnen maken in kwaliteit van ei en doordringbaarheid van het zaad.
pi_173849811
Kirb alle reden om 'egoïstisch' te zijn. Het is gewoon balen.
Dappere beslissing MC en uiteraard voor mij ook best wel herkenbaar, de afwegingen. Wij hebben ook duidelijk doorgesproken dat we wel onze relatie steeds op nummer 1 moeten houden. Als het niet gaat, dan moeten we stoppen. Hoe lastig dat ook zal zijn.

Goede vragen Barreltje, ik zou zo niet weten welke er nog mist.
  Moderator maandag 18 september 2017 @ 12:59:11 #102
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173850523
Dit lijken me goeie vragen barrel. Sowieso ben ik wel benieuwd of ICSI meer uitkomst kan bieden voor jullie. Ik blijf het bizar vinden, van 16 naar 2 :o succes met het gesprek!

MevrouwCactus, jullie relatie staat bovenaan dus dan lijkt de keuze me duidelijk. Desalniettemin is het heftig. Het is voor jouw vrouw ook geen optie om te dragen toch? Het is goed dat je je eigen grenzen aangeeft :*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 18 september 2017 @ 13:02:36 #103
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_173850573
Tnx Arja, idd goede vraag: andere hormone kan dat helpen?

en Majo.. bij ons hebben ze de eerste keer EN IVF EN ICSI gedaan. 8 eitjes om 8.. en van de ICSI is de 1e TP geweest, van de IVF de 2e.. geen duidelijk verschil dus ( wmb) tussen IVF en ICSI.. ik ben benieuwd naar de visie van de gyn erover..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_173850635
Cactus wat een moeilijke beslissing. :*
  maandag 18 september 2017 @ 13:56:38 #105
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_173851549
quote:
7s.gif Op maandag 18 september 2017 13:02 schreef Barreltje het volgende:
Tnx Arja, idd goede vraag: andere hormone kan dat helpen?

en Majo.. bij ons hebben ze de eerste keer EN IVF EN ICSI gedaan. 8 eitjes om 8.. en van de ICSI is de 1e TP geweest, van de IVF de 2e.. geen duidelijk verschil dus ( wmb) tussen IVF en ICSI.. ik ben benieuwd naar de visie van de gyn erover..
Andere hormonen idd en ik had nog een tip, maar kom verdomme toch niet op de naam. Dan maken ze een kleine incisie in de embryo waardoor het nestelen beter gaat. Word niet vergoed door de zorgverzekeraar dus je moet er expliciet naar vragen (zodra ik het woord weet kom ik daar op terug)

En ivf/icsi je krijgt maar 3 pogingen vergoed enkele verzekeraars doen er 4, een poging word geteld als er een punctie heeft plaatsgevonden. Naar opbrengst word helaas niet gekeken. Bij een zwangerschap langer dan 12 wkn heb je weer recht op 3 vergoede pogingen.

Mw cactus :* wat een moeilijke beslissing.
Be happy with the little things in life
  maandag 18 september 2017 @ 14:03:40 #106
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173851706
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 13:56 schreef droomvrouwtje het volgende:

[..]

Andere hormonen idd en ik had nog een tip, maar kom verdomme toch niet op de naam. Dan maken ze een kleine incisie in de embryo waardoor het nestelen beter gaat. Word niet vergoed door de zorgverzekeraar dus je moet er expliciet naar vragen (zodra ik het woord weet kom ik daar op terug)

En ivf/icsi je krijgt maar 3 pogingen vergoed enkele verzekeraars doen er 4, een poging word geteld als er een punctie heeft plaatsgevonden. Naar opbrengst word helaas niet gekeken. Bij een zwangerschap langer dan 12 wkn heb je weer recht op 3 vergoede pogingen.

Mw cactus :* wat een moeilijke beslissing.
Assisted hatching bedoel je :)

Hier een linkje: klik
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 18 september 2017 @ 14:09:54 #107
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_173851832
jup dat doen ze in mijn ziekenhuis niet maar in gent wel..( geloof ik vlgs Frya)
Vandaar idd de vraag over samenwerking met gent ..

maar iig tnx voor de input! ^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  maandag 18 september 2017 @ 14:23:52 #108
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_173852105
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 14:03 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Assisted hatching bedoel je :)

Hier een linkje: klik
Ja Danku!! Ik kwam er maar niet op.
@barretje ook als het buitenland dit aanbied valt dit helaas niet onder de vergoeding, vraag even goed uit bij je zorgverzekeraar uit wat ze wel en niet vergoeden, daar wil nog wel eens verschil in zitten.
Be happy with the little things in life
  Moderator maandag 18 september 2017 @ 14:40:32 #109
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173852418
quote:
7s.gif Op maandag 18 september 2017 13:02 schreef Barreltje het volgende:
Tnx Arja, idd goede vraag: andere hormone kan dat helpen?

en Majo.. bij ons hebben ze de eerste keer EN IVF EN ICSI gedaan. 8 eitjes om 8.. en van de ICSI is de 1e TP geweest, van de IVF de 2e.. geen duidelijk verschil dus ( wmb) tussen IVF en ICSI.. ik ben benieuwd naar de visie van de gyn erover..
Oh ja :@ wel bijzonder dat ze beiden doen, dat kan natuurlijk ook ^O^

DV ik wist niet dat er verzekeringen zijn die 4 pogingen vergoeden :o weet je ook welke dat zijn? Dan sluit ik die meteen af :@
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 18 september 2017 @ 14:52:17 #110
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_173852715
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 14:40 schreef MaJo het volgende:

[..]

Oh ja :@ wel bijzonder dat ze beiden doen, dat kan natuurlijk ook ^O^

DV ik wist niet dat er verzekeringen zijn die 4 pogingen vergoeden :o weet je ook welke dat zijn? Dan sluit ik die meteen af :@
Ik begreep dat het ziekenhuis in Utrecht die verzekering aan biedt ?!?!

https://www.umczorgverzekering.nl/vergoedingen/IVF

quote:
"Iedereen is welkom

UMC Zorgverzekering is er speciaal voor de 8 UMC's. Maar werk je niet bij een UMC ? Ook dan ben je welkom bij UMC Zorgverzekering. Je profiteert dan niet van de collectieve voordelen. Bekijk de premies voor UMC Individueel. "
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  maandag 18 september 2017 @ 14:52:56 #111
319308 Tink89
To live is to dance
pi_173852734
In 2016 waren het ONVZ, PNO zorg, UMC en VVAA. En allemaal stellen ze gezondheidsvragen. Als je al bezig bent, is de kans klein dat ze je nog aannemen. Voor 2017 heb ik het niet uitgezocht..

Edit: sommige verzekeringen zelfs 5 pogingen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 18 september 2017 @ 14:54:37 #112
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_173852763
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 14:52 schreef Tink89 het volgende:
In 2016 waren het ONVZ, PNO zorg, UMC en VVAA. En allemaal stellen ze gezondheidsvragen. Als je al bezig bent, is de kans klein dat ze je nog aannemen. Voor 2017 heb ik het niet uitgezocht..

Edit: sommige verzekeringen zelfs 5 pogingen.
ik heb er ook een hard hoofd in hoor..
ik ben zelf meer op zoek naar de kosten van 1 gehele IVF poging ( incl medicijnen) .. dan bekostig ik het zelf wel ofzo..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator maandag 18 september 2017 @ 14:56:09 #113
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173852794
quote:
7s.gif Op maandag 18 september 2017 14:52 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ik begreep dat het ziekenhuis in Utrecht die verzekering aan biedt ?!?!

https://www.umczorgverzekering.nl/vergoedingen/IVF

[..]

Ik dacht eerst ook dat de verzekering van het ziekenhuis was maar volgens mij is het een landelijke verzekering. Ik zie wel dat je korting krijgt als je bij een universitair ziekenhuis werkt.

Bedankt tink! Ik was ook al even gaan zoeken op Freya en daar staat ook dat de kans klein is dat je ervoor in aanmerking komt als je al bezig bent -O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator maandag 18 september 2017 @ 14:57:01 #114
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173852816
quote:
7s.gif Op maandag 18 september 2017 14:54 schreef Barreltje het volgende:

[..]

ik heb er ook een hard hoofd in hoor..
ik ben zelf meer op zoek naar de kosten van 1 gehele IVF poging ( incl medicijnen) .. dan bekostig ik het zelf wel ofzo..
Ik las net dat dat 3500 euro kost :X
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator maandag 18 september 2017 @ 15:02:59 #115
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173852950
Ik word best wel down als ik denk aan het aantal pogingen. Het gevoel dat dit traject eindig is vind ik best beangstigend ;(
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 18 september 2017 @ 15:16:05 #116
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_173853161
Sowieso is die 4e poging onder strikte voorwaarden, die moet je dan apart aanvragen.
Ik baal ook de manier waarop de hele vergoedingsregeling is op gezet. Als je maar weinig opbrengst heb, ga je als een dolle dus door je vergoedingen heen. Ik snap best dat vanuit het basispakket (want daar zit ivf in) een limiet word gesteld, maar het is dus ook niet zo dat je extra kan verzekeren en daardoor meer pogingen vergoed krijgt.
En dat er überhaupt een limiet is, snap ik ook. Je moet ergens een grens neer leggen, ik heb toen vanuit freya ook begrepen dat men dus echt in de cijfers is gaan duiken, hoe snel waren gemiddeld alle ivf stellen zwanger en het aantal pogingen wat men daar voor nodig had.
Be happy with the little things in life
  maandag 18 september 2017 @ 15:19:29 #117
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_173853220
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 15:02 schreef MaJo het volgende:
Ik word best wel down als ik denk aan het aantal pogingen. Het gevoel dat dit traject eindig is vind ik best beangstigend ;(
Naja eindig, als jij er veel geld voor over hebt kun je best nog even doorgaan. Alleen werken Nederlandse ziekenhuizen dan vaak niet meer mee, daarom zie je ook dat veel stellen alsnog de grens overtrekken. Bijv naar Spanje.
In Nederland of tenminste in mijn ziekenhuis dan (Maastricht) die doen alleen een 4e poging met je als ze er echt heil in zien, dus goede kwaliteit embryo's, goed reageren op hormonen, cryo opbrengst en of het ontdooien succesvol verloopt.
Be happy with the little things in life
pi_173855876
quote:
7s.gif Op maandag 18 september 2017 13:02 schreef Barreltje het volgende:
Tnx Arja, idd goede vraag: andere hormone kan dat helpen?

en Majo.. bij ons hebben ze de eerste keer EN IVF EN ICSI gedaan. 8 eitjes om 8.. en van de ICSI is de 1e TP geweest, van de IVF de 2e.. geen duidelijk verschil dus ( wmb) tussen IVF en ICSI.. ik ben benieuwd naar de visie van de gyn erover..
Ik heb wel eens gelezen dat andere hormonen ervoor kunnen zorgen dat de rand van het eitje makkelijker doordringbaar is voor zaad. Volgens mij was het menopur maar dat weet de dokter vast beter dan ik
Misschien komen ze er zelf al mee
pi_173856936
UMC is volgens mij best makkelijk in overstap als je al bezig bent. Ik heb meerdere verhalen gelezen van mensen die na poging 2 of 3 zijn overgestapt ivm eventuele 4e of zelfs 5e poging. Was bij hen geen probleem.


Isala deed een onderzoek naar assisted hatching. Helaas al afgerond, dus daar kom ik niet meer voor in aanmerking. Ook al ging het onderzoek met loting dus was het sowieso 50% kans om mee te doen en je weet dan nog niet of het is toegepast of niet.
  Moderator maandag 18 september 2017 @ 22:43:06 #120
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173862644
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 15:19 schreef droomvrouwtje het volgende:

[..]

Naja eindig, als jij er veel geld voor over hebt kun je best nog even doorgaan. Alleen werken Nederlandse ziekenhuizen dan vaak niet meer mee, daarom zie je ook dat veel stellen alsnog de grens overtrekken. Bijv naar Spanje.
In Nederland of tenminste in mijn ziekenhuis dan (Maastricht) die doen alleen een 4e poging met je als ze er echt heil in zien, dus goede kwaliteit embryo's, goed reageren op hormonen, cryo opbrengst en of het ontdooien succesvol verloopt.
Ik vind 3500 voor 1 poging erg veel geld, dat is wat we jaarlijks sparen. Maar wie weet heb ik dat, als het ooit zover komt, er wel voor over.

Cocci dat is goed om te weten! Ik ga er eens naar kijken :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 19 september 2017 @ 09:35:11 #121
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_173866197
mrs Peel.. succes vandaag bij/met de TP!!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 19 september 2017 @ 09:38:49 #122
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_173866235
en 3500 eur is een hoop geld idd..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_173866514
Wat een geld inderdaad, verschrikkelijk dat veel mensen hierdoor buiten de boot vallen.

Mrs.Peel ik hoop dat jullie een zwik embryo's (cryo's?) in de vriezer hebben en dat er een allstar teruggeplaatst wordt. Succes vandaag!
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_173866817
Heel veel succes Mrs.Peel *O*


Hier zijn we duidelijk tot hoever we gaan. De 3 pogingen en dan is het klaar. Evt overstap naar fertiliteitskliniek na 1-2 pogingen, maar geen buitenland etc. Misschien was de keuze heel anders geweest als onze zoon er nog niet was geweest.
  dinsdag 19 september 2017 @ 11:13:35 #125
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_173867687
cocci.. wat is het verschil tussen waar je nu zit en een fertilieitskliniek?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_173868243
PUPO *O*
  Moderator dinsdag 19 september 2017 @ 11:42:54 #127
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173868287
Mrs Peel pupo *O* O+ hoeveel embryo's waren er?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_173868665
*valt binnen*

Hoe lang duurt een intake vruchtbaarheidsonderzoek? Het begint om 10u, kan ik dan 's middags nog werken?
  dinsdag 19 september 2017 @ 12:02:17 #129
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_173868666
Jaa!!!
*O* *O* *O*
We gaan voor de P!!!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 19 september 2017 @ 12:02:38 #130
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_173868671
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 12:02 schreef aangenaamikbeneenkloon het volgende:
*valt binnen*

Hoe lang duurt een intake vruchtbaarheidsonderzoek? Het begint om 10u, kan ik dan 's middags nog werken?
bij mij een half uurtje..
Er gebeurt lichamelijks niks waardoor je niet zou kunnen werken
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_173868685
Oh zo kort? Ik dacht ik krijg een echo en bloedonderzoek en een hele vragenlijst over mijn betovergrootoma.

Ik bedoelde werken ook vooral qua timing. Moet ook nog 1,5 uur rijden namelijk.
pi_173868811
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 12:02 schreef aangenaamikbeneenkloon het volgende:
*valt binnen*

Hoe lang duurt een intake vruchtbaarheidsonderzoek? Het begint om 10u, kan ik dan 's middags nog werken?
Bij ons ongeveer 3 kwartier, maar kreeg toen geen echo.

Mrs.Peel *O*
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_173868812
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 september 2017 11:40 schreef Mrs.Peel het volgende:
PUPO *O*
*O* *O* *O*
pi_173869273
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 11:42 schreef MaJo het volgende:
Mrs Peel pupo *O* O+ hoeveel embryo's waren er?
3 embryo's, dus mogelijk 1 of 2 in de vriezer. Dat weten ze morgen, daar krijgen we een brief over.
pi_173869338
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 september 2017 11:13 schreef Barreltje het volgende:
cocci.. wat is het verschil tussen waar je nu zit en een fertilieitskliniek?
Mijn oude gyn O+ zit daar. En mogen andere inzichten oid.


Mrs.Peel pupo *O*
pi_173869476
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 september 2017 11:40 schreef Mrs.Peel het volgende:
PUPO *O*
Jaaaa PUPO *O*

Bedankt voor al jullie lieve reacties :* Ik heb een tijdje getwijfeld of ik het zou delen, maar het voelt toch als een soort afsluiting en dat vind ik fijn. Thanks.
pi_173869500
Mrs pupo *O* *O* *O*

Hier zouden we bij de eerste max 3 pogingen doen en bij de tweede 1 poging.
pi_173870158
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 12:42 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

3 embryo's, dus mogelijk 1 of 2 in de vriezer. Dat weten ze morgen, daar krijgen we een brief over.
Pupo! O+
Mijn duimen draaien!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173870322
Mrs. Peel *O* *O* *O*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 19 september 2017 @ 14:14:16 #140
269689 crew  Viv
  Moderator dinsdag 19 september 2017 @ 14:21:48 #141
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173870915
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 12:42 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

3 embryo's, dus mogelijk 1 of 2 in de vriezer. Dat weten ze morgen, daar krijgen we een brief over.
Spannend! Ik heb gewoon de volgende dag het ziekenhuis gebeld met de vraag hoeveel er in de vriezer gingen, ik kon niet wachten op de brief :D

Kloon bij mij duurde het denk ik een uur in totaal. Hou er rekening mee dat er altijd uitloop kan zijn en dat je bij het bloed prikken ook vaak moet wachten. Ik ben door apotheek en bloed prikken snel al weer een uur extra kwijt.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_173874741
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 12:46 schreef coccinelle het volgende:

[..]

Mijn oude gyn O+ zit daar. En mogen andere inzichten oid.

Ahhhh! Ik weet wie!

Succes Peel <3
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_173874772
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 12:55 schreef Arja het volgende:
Mrs pupo *O* *O* *O*

Hier zouden we bij de eerste max 3 pogingen doen en bij de tweede 1 poging.
Het blijft gewoon lastig. Wij hadden hetzelfde, tot ik na de eerste poging voor nummer 2 (verse tp en 5 cryo) ineens spontaan zwanger was en een miskraam kreeg. De weken waarin ik dacht toch nog een kind te krijgen wakkerden de wens zo enorm aan dat er toch een tweede poging kwam.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  dinsdag 19 september 2017 @ 19:33:11 #144
319308 Tink89
To live is to dance
pi_173876053
Ik kan me voorstellen dat je dan samen besluit om er alsnog voor te gaan.

Even helemaal iets anders tussendoor:

Ik hoorde gisteren dat ik - als ik überhaupt ooit zwanger mag gaan proberen te raken en zwanger raak - per definitie naar de gyn moet 'want mijn baby loopt extra risico'. Het is niet alsof ik dat niet weet, maar stiekem voelde het zo ontzettend rot...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_173876937
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 18:16 schreef McLaura het volgende:

[..]

Het blijft gewoon lastig. Wij hadden hetzelfde, tot ik na de eerste poging voor nummer 2 (verse tp en 5 cryo) ineens spontaan zwanger was en een miskraam kreeg. De weken waarin ik dacht toch nog een kind te krijgen wakkerden de wens zo enorm aan dat er toch een tweede poging kwam.
Snap ik.
Maar ik word ook al bijna 40. En die molen hakt er in en ik wil wel van emmy kunnen genieten. En mijn man is daar nog harder in, in die grens.

Tink snap ik dat dat slikken is
pi_173878230
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 19:33 schreef Tink89 het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je dan samen besluit om er alsnog voor te gaan.

Even helemaal iets anders tussendoor:

Ik hoorde gisteren dat ik - als ik überhaupt ooit zwanger mag gaan proberen te raken en zwanger raak - per definitie naar de gyn moet 'want mijn baby loopt extra risico'. Het is niet alsof ik dat niet weet, maar stiekem voelde het zo ontzettend rot...
zit er bij jou in de buurt een VK die samenwerkt met het ziekenhuis?

ik moet nog horen wat het samenwerkingsverband precies inhoud maar als ik het goed begrijp dan zijn de standaard controles gewoon bij de VK. de VK heeft dan weer direct contact met de gyn waardoor er wel extra zorg kan worden geboden.
pi_173878689
Arja, dat is inderdaad anders dan. Ik was 36.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_173878754
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 september 2017 11:40 schreef Mrs.Peel het volgende:
PUPO *O*
Jaaaaa! *O* *O* *O* Oeh ik ga zo hard voor je hopen!!!!
  Moderator dinsdag 19 september 2017 @ 23:02:46 #149
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173881147
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 19:33 schreef Tink89 het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je dan samen besluit om er alsnog voor te gaan.

Even helemaal iets anders tussendoor:

Ik hoorde gisteren dat ik - als ik überhaupt ooit zwanger mag gaan proberen te raken en zwanger raak - per definitie naar de gyn moet 'want mijn baby loopt extra risico'. Het is niet alsof ik dat niet weet, maar stiekem voelde het zo ontzettend rot...
Ik kan me voorstellen dat dat rot voelt. Ik ben ook per definitie medisch omdat ik antidepressiva slik. Toen ik erachter kwam dat ik in het ziekenhuis moet bevallen en een paar dagen ter controle moet blijven was dat wel even slikken.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_173882752
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 23:02 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat dat rot voelt. Ik ben ook per definitie medisch omdat ik antidepressiva slik. Toen ik erachter kwam dat ik in het ziekenhuis moet bevallen en een paar dagen ter controle moet blijven was dat wel even slikken.
Moet dat echt?
Want ik slik ook AD en ze zeiden mij (in NO dan wel) dat het enige kan zijn dat ze iets rustiger op gang komen, die kleintjes. Heb er ttt veel over gelezen omdat ik tijdens mijn zwangerschap was begonnen.
Ik mocht gewoon naar huis. Wellicht kan de kraam een extra oogje in t zeil houden?

ViviWars heeft mij toen van onderzoeksrapporten voorzien hierover. Je zou het aan haar even kunnen vragen.
pi_173883089
Ik vond het eerst ook vreselijk dat ik medisch was. Maar als voordeeltje kreeg ik iedere controle een echo :+ . Ik heb tijdens de gehele zwangerschap dan ook 16 echo's gekregen. Was wel bij de gynaecoloog trouwens, niet bij de klinisch verloskundige
  Moderator woensdag 20 september 2017 @ 08:41:59 #152
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173883411
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 07:25 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Moet dat echt?
Want ik slik ook AD en ze zeiden mij (in NO dan wel) dat het enige kan zijn dat ze iets rustiger op gang komen, die kleintjes. Heb er ttt veel over gelezen omdat ik tijdens mijn zwangerschap was begonnen.
Ik mocht gewoon naar huis. Wellicht kan de kraam een extra oogje in t zeil houden?

ViviWars heeft mij toen van onderzoeksrapporten voorzien hierover. Je zou het aan haar even kunnen vragen.
Ik dacht dat dit Nederlands beleid was. Birdie en GewoonMezelf beaamde dit ook. Maar als het ook anders kan ben ik daar zeker benieuwd naar!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_173883645
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 08:41 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik dacht dat dit Nederlands beleid was. Birdie en GewoonMezelf beaamde dit ook. Maar als het ook anders kan ben ik daar zeker benieuwd naar!
Kan best hoor maar toen ik me verdiepte in de "gevolgen" dacht ik dat ik dat ook best zelf in de gaten kon houden.
Niet mijn bedoeling om NLs beleid te ondergraven! Maar ik vond de gevolgen van AD (zoals gelezen in die onderzoeken)iig meevallen :)
  woensdag 20 september 2017 @ 09:26:27 #154
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_173883979
Dames, wat is er op tegen om "medisch" te zijn?

Ik geloof dat ik het mijn lief sowieso niet in zijn hoofd krijg om thuis te mogen bevallen ivm "risico's " en hij is nogal risicomijdend.... :{w

of draait het om meer dan de mogelijkheid om thuis te kunnen bevallen?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_173884546
Medisch zijn betekent dat je niet naar een verloskundige gaat tijdens je zwangerschap, maar naar een gyn in het ziekenhuis voor je controles. Ze houden je dan extra in de gaten en je krijgt meer echo's enzo.
Een verloskundige is veel laagdrempeliger en door ook tijdens je zwangerschap nog steeds naar het ziekenhuis te moeten, voel je je mogelijk nog steeds anders en niet "gewoon zwanger". Je moet dan idd ook in het ziekenhuis bevallen

Ik heb morgen een echo. Ben benieuwd hoe het met de kalk is en mijn bms en eitjes.
Mijn buik is intussen bont en blauw van de cetrotide. Klotespul
  Moderator woensdag 20 september 2017 @ 10:43:01 #156
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173885197
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 09:01 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Kan best hoor maar toen ik me verdiepte in de "gevolgen" dacht ik dat ik dat ook best zelf in de gaten kon houden.
Niet mijn bedoeling om NLs beleid te ondergraven! Maar ik vond de gevolgen van AD (zoals gelezen in die onderzoeken)iig meevallen :)
Ik zal het nog eens aan de gyn voorleggen. Ik dacht dat ik het al eens gevraagd had maar weet het niet meer zeker :@

quote:
7s.gif Op woensdag 20 september 2017 09:26 schreef Barreltje het volgende:
Dames, wat is er op tegen om "medisch" te zijn?

Ik geloof dat ik het mijn lief sowieso niet in zijn hoofd krijg om thuis te mogen bevallen ivm "risico's " en hij is nogal risicomijdend.... :{w

of draait het om meer dan de mogelijkheid om thuis te kunnen bevallen?
Wat Arja zegt, het is een stuk minder laagdrempelig. En voor mij was thuis bevallen wel iets wat ik graag wilde. Maar ach, ik heb dat romantische beeld van zelf zwanger worden en thuis bevallen toch al flink bij moeten stellen :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 20 september 2017 @ 11:14:27 #157
319308 Tink89
To live is to dance
pi_173885757
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 21:05 schreef Elleska het volgende:

[..]

zit er bij jou in de buurt een VK die samenwerkt met het ziekenhuis?

ik moet nog horen wat het samenwerkingsverband precies inhoud maar als ik het goed begrijp dan zijn de standaard controles gewoon bij de VK. de VK heeft dan weer direct contact met de gyn waardoor er wel extra zorg kan worden geboden.
Jawel, we kunnen straks bij Livive terecht als het zo ver zou zijn, die werken nauw samen in een team met vk's en gyns. Het gaat me niet zo om het anders voelen, maar om de tekst van de huisarts. Ze zei zoiets als: "want jouw baby loopt straks natuurlijk wel meer risico omdat hij in jouw buik moet groeien." En dat vond ik best een beetje confronterend.

En verder is er niks mis met medisch zijn, het is alleen wat onpraktischer. Ziekenhuis is tamelijk ver weg en afspraken zijn dan per definitie onder werktijd enzo... Het is het allemaal waard hoor, als er dan ook echt een gezonde baby komt, maar wel onhandig.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 20 september 2017 @ 11:18:46 #158
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_173885840
ahh op die fiets :)

ik ben het stadium idd ook al voorbij dat een zwangerschap op een normale manier zou verlopen :P zoals je zegt Majo.. zwanger worden gaat al niet normal.. dan zal die zwangerschap ook wel wat met zich meebrengen..

ik geloof dat ik vanwege mijn gewicht vast wel extra controles krijg.. en aan de andere kant lijkt het mij ook heel gek om de "veilige"omgeving van het ziekenhuis ( nu, zo tijdens de medische molen) te verlaten en het allemaal zelf uit te moeten zoeken :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 20 september 2017 @ 11:23:17 #159
319308 Tink89
To live is to dance
pi_173885915
quote:
7s.gif Op woensdag 20 september 2017 11:18 schreef Barreltje het volgende:
ahh op die fiets :)

ik ben het stadium idd ook al voorbij dat een zwangerschap op een normale manier zou verlopen :P zoals je zegt Majo.. zwanger worden gaat al niet normal.. dan zal die zwangerschap ook wel wat met zich meebrengen..

ik geloof dat ik vanwege mijn gewicht vast wel extra controles krijg.. en aan de andere kant lijkt het mij ook heel gek om de "veilige"omgeving van het ziekenhuis ( nu, zo tijdens de medische molen) te verlaten en het allemaal zelf uit te moeten zoeken :o
Dat kan ik me dan ook wel weer voorstellen, dat je je dan ineens wel heel plotseling 'losgelaten' zou voelen. Ik ben me nu aan het inlezen van de combinatie Quetiapine en zwangerschap. De huisarts heeft dan voorgeschreven om beter te slapen tussen alle stress door, maar het mag absoluut niet bij een zwangerschap. En ik wil ook niet eicellen vertiefen die nu al in de maak zijn ofzo... Morgen weer een afspraak, dan maar even overleggen wat ze vindt. En dan 6 oktober terug naar de endocrinoloog.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_173886037
quote:
7s.gif Op woensdag 20 september 2017 11:18 schreef Barreltje het volgende:
ahh op die fiets :)

ik ben het stadium idd ook al voorbij dat een zwangerschap op een normale manier zou verlopen :P zoals je zegt Majo.. zwanger worden gaat al niet normal.. dan zal die zwangerschap ook wel wat met zich meebrengen..

ik geloof dat ik vanwege mijn gewicht vast wel extra controles krijg.. en aan de andere kant lijkt het mij ook heel gek om de "veilige"omgeving van het ziekenhuis ( nu, zo tijdens de medische molen) te verlaten en het allemaal zelf uit te moeten zoeken :o
Ik kreeg de eerste 2 echo's nog bij de gyn en daarna werd ik overgedragen aan de verloskundige. Ik vond het heerlijk om toen "gewoon" te zijn en had een probleemloze zwangerschap. Verloskundigen vond ik minder zakelijk en persoonlijker en ze namen meer tijd.
Je wordt zeker niet losgelaten en mag altijd bellen of een keer extra langskomen als je onzeker bent. Je hoeft het niet allemaal zelf uit te zoeken, ze nemen je bij de hand.

Als je overgewicht hebt kan het idd zijn dat je medisch bent. Ik weet niet waarvoor daar de grens precies ligt
pi_173886088
voor mijn gevoel niet zozeer het niet thuis bevallen maar vooral het verschil tussen heel laagdrempelig om de hoek naar de VK of met een veel hogere drempel en +30min reistijd naar het ziekenhuis.
en als er iets is kan de VK makkelijk even langs komen terwijl ik bij het ziekenhuis dan vervoer moet regelen om daarheen te gaan.
met risico op een snelle bevalling lijkt het me ook wel prettig als de VK eerst komt checken of het wel verantwoord is om de auto in te stappen. zelfs met een medische indicatie is thuis bevallen altijd nog veiliger dan in de auto.

en zo nog wat overwegingen waardoor voor mij de VK veiliger voelt dan het ziekenhuis. het nadeel is wellicht minder echo's?
  woensdag 20 september 2017 @ 11:31:22 #162
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_173886099
Het is helemaal geen vaststaand iets dat je in het ziekenhuis MOET bevallen bij ivf/icsi/iui.
Je mag dan gewoon naar een verloskundige toe tenzij andere indicaties.

Je hebt veel meer keuze's op dat gebied dan dat je vaak krijgt.
Ook is thuisvallen niet meer risicovol dan poliklinisch bevallen
  woensdag 20 september 2017 @ 11:37:18 #163
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_173886236
ahh de praktische bezwaren zijn idd anders voor iedereen geloof ik..

wij wonen nu ongeveer 5a 10 minuten met de auto bij de geboorte kliniek vandaan..dus dat is vast te doen.. en ik denk dat dat em dus ook gaat worden ..

Mijn huidige ziekenhuis is 15 min van het werk vandaan, dus ook geen problem..
volgens mij begint het medische traject pas bij een BMI van 40 of hoger, dan moet je VERPLICHT bij een gyn. heb je een BMI van 30 of hoger dan krijg je wel al extra controles, maar kan je vlgs mij nog wel onder behandeling van een VK blijven..

en risico's van thuis bevallen.. mijn lief is voor zijn werk risico analist.. en :N de grootste sceptisus die er is.. dus.. neuh.. thuis bevallen gaat em niet worden.. al zou ik het denk ik wel erg graag willen..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 20 september 2017 @ 11:41:19 #164
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173886323
Zonder te willen doen alsof een verloskundige de hemel is en het ziekenhuis vreselijk en onpersoonlijk, wil ik nog wel aan de bovenstaande schrijfsters toevoegen:

- meer echo's is niet perse betere zorg, hoe meer echo's je maakt hoe meer kans er iets dat je 'iets ziet' dat follow-up behoeft en uiteindelijk niks is. dit gaat uiteraard niet over de situaties waarin die echo's nodig zijn.

- als je medisch bevalt, dus in de tweede lijn, dan staat degene van dienst aan je bed en dat wisselt ook nog eens elke 5 a 8 uur, idem voor de verpleegkundige. er is dus minder continuïteit dan met je eigen verloskundige (met wie je gewoon naar het ziekenhuis kan gaan als je dat wil).

- als je medisch bevalt, krijg je meestal automatisch een CTG (aka hartfilmpje, dus banden om je buik of soms inwendige monitoring). het is niet bewezen dat je daarmee meer kans hebt op een kind in goede conditie bij geboorte, als je medische indicatie niks met het kind te maken heeft (bijv: je eigen gewicht, een ziekte bij jezelf, etc). het medisch personeel bekijkt je wel als hoog-risico patiënt en naar aanleiding van wat ze zien op het CTG kan er worden ingegrepen. als je kind dan roze en schreeuwend ter wereld komt, zul je nooit weten hoe dat was gegaan zonder knip/vacuumpomp/keizersnee. je bent blij met de goede uitkomst. maar de kans is erg groot dat het anders ook goed was gegaan. want een goed CTG betekent dat het goed gaat met het kind, maar een afwijkend CTG betekent niet automatisch dat het slecht gaat.

Ik kan me wel voorstellen dat het gek voelt hoor om door het ziekenhuis 'los te worden gelaten' na een lang traject zoals Barreltje schreef. Maar het is ook gek om straks met je verse baby thuis te zitten. En dat is een heel leuk soort gek. Dat zou die verloskundigenpraktijk ook wel eens kunnen zijn.

Aha, er kwam een post bij. Nee, je bent niet VERPLICHT om naar de gynaecoloog of het ziekenhuis te gaan bij een BMI van 40 of hoger. Je hebt altijd vrije keuze om met je lichaam te doen wat je wil. Het is wel protocol. Geen wet. Als je besluit het protocol niet te willen volgen, kan je op zoek gaan naar een verloskundige die je wil begeleiden.

Als dit als ongepast wordt gezien in een topic waar jullie helaas nog niet zwanger zijn, haal ik het met alle liefde weer weg. Maar hier al over nadenken is heel begrijpelijk.

Edit: bovenstaande overwegingen gelden alleen voor de 'baat het niet dan schaadt hiet niet'-gedachte over medisch zijn tijdens zwangerschap/bevalling zonder duidelijke medische indicatie!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 20 september 2017 @ 11:44:31 #165
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_173886398
quote:
7s.gif Op woensdag 20 september 2017 11:37 schreef Barreltje het volgende:

en risico's van thuis bevallen.. mijn lief is voor zijn werk risico analist.. en :N de grootste sceptisus die er is.. dus.. neuh.. thuis bevallen gaat em niet worden.. al zou ik het denk ik wel erg graag willen..
Die risico's zijn helemaal niet groter. Even voor de duidelijk.
Hij mag dat zo zien maar dat is gewoon niet waar.
  woensdag 20 september 2017 @ 11:53:36 #166
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_173886525
quote:
17s.gif Op woensdag 20 september 2017 11:44 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Die risico's zijn helemaal niet groter. Even voor de duidelijk.
Hij mag dat zo zien maar dat is gewoon niet waar.
ahh! dan ben ik erg benieuwd naar de statistieken.. zodat ik die TZT aan hem kan laten zien! ^O^

en lemijn, ik zelf vind het niet ongepast hoor.. soms vind ik het jammer dat ik door het medische gedoe meestal niet over zulke dingen na wil denken.. dat stop ik dan snel weer weg want : "je moet eerst maar eens zwanger worden".. maar ik mis het ook wel.. een beetje dromen/mijmeren over wat als.. die positieve vibe vind ik er af en toe best bij horen.. en .. we denken hier allemaal na over de toekomst.. over hoe je de dingen ziet.. niet meer zo rooskleurig als vroegah.. maar gewoon feitelijk en ik vind zelf dat zo'n discussie hier best gevoerd mag worden.. zeker omdat sommigen van ons vanwege medicijn gebruik of andere NIET direct IVF/ICSI/IUI gerelateerd al dan niet medisch zijn..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 20 september 2017 @ 12:08:32 #167
269689 crew  Viv
pi_173886765
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 08:41 schreef MaJo het volgende:
Ik dacht dat dit Nederlands beleid was. Birdie en GewoonMezelf beaamde dit ook. Maar als het ook anders kan ben ik daar zeker benieuwd naar!
Als jouw antidepressivum tot de groep SSRI's behoort, dan schrijft de Nederlandse richtlijn (van psychiaters, gynaecologen en kinderartsen samen) voor dat jullie na 12 uur observatie naar huis mogen als alles goed gaat. :Y) Ontwenningsverschijnselen treden vaak pas later op, maar dat is ook thuis goed in de gaten te houden.

Oh, en als er verder geen reden is om "medisch" te zijn, mag je voor begeleiding van de zwangerschap bij de gewone verloskundige zijn, én zij begeleidt ook jouw bevalling in het ziekenhuis! Dit heet een plaatsindicatie, en dit is dus alleen vanwege de opvang en observatie van de baby.

[ Bericht 7% gewijzigd door Viv op 20-09-2017 12:16:11 ]
pi_173888604
Je kan ook medisch zijn en bij de verloskundige lopen tot vlak voor de bevalling he ;)
Ik heb tussen de 12 en 35 weken bij de verloskundige gelopen ondanks dat ik medisch was (ks en hellp in de bevalling ervoor). Dit was mijn eigen keuze en ik werd hierin gesteund door de gyn.

Zo, ik ben weer weg :* voor jullie allemaal hier :)
  Moderator woensdag 20 september 2017 @ 15:01:51 #169
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173890201
quote:
17s.gif Op woensdag 20 september 2017 11:31 schreef Budabuddumbam het volgende:
Het is helemaal geen vaststaand iets dat je in het ziekenhuis MOET bevallen bij ivf/icsi/iui.
Je mag dan gewoon naar een verloskundige toe tenzij andere indicaties.

Je hebt veel meer keuze's op dat gebied dan dat je vaak krijgt.
Ook is thuisvallen niet meer risicovol dan poliklinisch bevallen
Uhm, dat zegt toch ook niemand :?

Lemijn en vivi bedankt voor de extra informatie!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_173890473
Ik heb gelukkig zelf alleen maar hele fijne artsen gehad. Rondom de geboorte van eerste (met complicaties) en de miskramen ook altijd het gevoel gehad dat ik de regie had. O+
Als ik zwanger zou raken ben ik niet per definitie medisch, maar ik zou er werkelijk niks op tegen hebben. (Behalve dat de vk inderdaad een stuk dichterbij zit.)

Succes morgen met de echo Arja, mag je dan ook stoppen met het klotespul?
pi_173893026
Ik heb net telefonisch consult gehad en de gynaecoloog wil nu op dag 3, 7 en 10 na eisprong op progesteron prikken (die moet ik dus zelf zien te vinden). Aan de hand van de uitslagen verder kijken.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_173893080
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 23:02 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat dat rot voelt. Ik ben ook per definitie medisch omdat ik antidepressiva slik. Toen ik erachter kwam dat ik in het ziekenhuis moet bevallen en een paar dagen ter controle moet blijven was dat wel even slikken.
Dat kan nog meevallen! Vriendin van mij is begin september bevallen en slikte antidepressiva, en die was dezelfde avond alweer thuis. Met baby.
Kwak
pi_173893351
Gigi nee dat klotespul is om te voorkomen dat de eitjes te vroeg springen. Ik stop daar pas 2 dagen voor de punctie mee dacht ik en de dag daarna zet ik dan de ovitrelle
  Moderator woensdag 20 september 2017 @ 17:37:19 #174
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173893735
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:12 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Dat kan nog meevallen! Vriendin van mij is begin september bevallen en slikte antidepressiva, en die was dezelfde avond alweer thuis. Met baby.
Dat zijn de betere berichten ^O^ Ik heb inderdaad al vaker gehoord dat vrouwen niet altijd 48 moesten blijven, als alles er goed uit ziet. Waarschijnlijk is het meer protocol?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_173896340
Wow! Heel wat gemist. Mag ik eerlijk zijn dat ik nog nooit heb nagedacht of ik thuis of in het ziekenhuis zou willen bevallen. Sowieso bevallen.. voelt nog als zo'n ver-van-mijn-bed-show. En toch is het tof als je er wel over nadenkt en er over kan mijmeren, zoals Barreltje zegt. Wat mij betreft lekker doen en zeker hier ook spuien. En bedankt Lemijn en andere dames voor de aanvullende, onderbouwende informatie :) vind ik tof van jullie. Ook mooi beschreven! Met respect voor alle perspectieven.
pi_173897062
Ik kom even Arja succes wensen met de echo morgen. En ik vond de Cetrotide ook erg vervelend, je hebt er niets aan, maar ik leef met je mee.

Iedereen bedankt voor de jompels. Ik vind het wachten nu al moeilijk :') Ik ben wel heel blij dat ik even niet meer hoef te prikken. De utrogestan vind ik een stuk beter te verdragen dan elke keer die injecties. Hopelijk hoeft het nooit weer!

Ik sla vast heel veel mensen over, maar het gaat hier soms zo snel, en ik kan lang niet altijd meelezen zolang het nog actuele issues zijn, dus dan zou mijn reactie een beetje als mosterd na de maaltijd komen. Maar ik leef wel mee, in stilte dan dus :)

Komend weekend zal ik er niet zijn: weekendje weg naar Londen! Ik heb er heel veel zin in! Ik heb nog gevraagd of vliegen geen kwaad kan zo kort na punctie en terugplaatsing, gelukkig is zo'n korte vlucht geen probleem. Ze zei ook dat ze iedereen adviseert om vooral de leuke dingen te blijven doen tijdens dit traject. We hebben dit weekend trouwens al ruim een jaar geleden gepland, ik had deze timing nooit kunnen voorspellen :')
pi_173897140
Veel plezier mrs! Welkome afleiding

En dank voor je bericht
  woensdag 20 september 2017 @ 20:33:12 #178
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_173897352
LONDON BABY!!! *O*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator woensdag 20 september 2017 @ 20:43:09 #179
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173897575
Veel plezier in Londen Mrs Peel! Nog tips nodig?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_173897916
We gaan naar het theater, naar Harry Potter O+ En uit eten bij het (een?) restaurant van Ottolenghi. En verder zien we wel waar we zin in hebben. Pubje hier, tearoom daar. Kun je nog iets adviseren dan MaJo?

Barreltje, wij roepen dat ook steeds, grote Friends fans geweest vroeger! Vooral heerlijk om uren mee te soggen in het pre-Netflix tijdperk...
pi_173898296
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 20:57 schreef Mrs.Peel het volgende:
We gaan naar het theater, naar Harry Potter O+ En uit eten bij het (een?) restaurant van Ottolenghi. En verder zien we wel waar we zin in hebben. Pubje hier, tearoom daar. Kun je nog iets adviseren dan MaJo?

Barreltje, wij roepen dat ook steeds, grote Friends fans geweest vroeger! Vooral heerlijk om uren mee te soggen in het pre-Netflix tijdperk...
Heel veel plezier! Londen O+. Als ik ook wat tips mag geven.. als je van marktjes houd: sunday Up market en spitalfields market in oost Londen (metrostation aldgate east). En het natural history museum is ook heel gaaf (en gratis), tate modern ook tof!
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_173898436
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:14 schreef Kirb het volgende:

[..]

Heel veel plezier! Londen O+. Als ik ook wat tips mag geven.. als je van marktjes houd: sunday Up market en spitalfields market in oost Londen (metrostation aldgate east). En het natural history museum is ook heel gaaf (en gratis), tate modern ook tof!
^O^

Tate Modern al eens geweest, was inderdaad leuk.

Bedankt!
  Moderator woensdag 20 september 2017 @ 21:57:57 #183
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173899545
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 20:57 schreef Mrs.Peel het volgende:
We gaan naar het theater, naar Harry Potter O+ En uit eten bij het (een?) restaurant van Ottolenghi. En verder zien we wel waar we zin in hebben. Pubje hier, tearoom daar. Kun je nog iets adviseren dan MaJo?

Barreltje, wij roepen dat ook steeds, grote Friends fans geweest vroeger! Vooral heerlijk om uren mee te soggen in het pre-Netflix tijdperk...
Ik heb er een tijdje gewoond dus ik heb wel wat tips :Y

Ik kom hier later even op terug want ik zit nu mobiel :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_173900416
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:57 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik heb er een tijdje gewoond dus ik heb wel wat tips :Y

Ik kom hier later even op terug want ik zit nu mobiel :)
^O^
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 20 september 2017 @ 22:38:01 #185
269689 crew  Viv
pi_173900700
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:37 schreef MaJo het volgende:
Dat zijn de betere berichten ^O^ Ik heb inderdaad al vaker gehoord dat vrouwen niet altijd 48 moesten blijven, als alles er goed uit ziet. Waarschijnlijk is het meer protocol?
Protocol is dus 12 uur, dus als je geluk hebt qua timing kun je inderdaad dezelfde dag nog naar huis. 8-) Als vrouwen langer moeten blijven is er meer aan de hand met haar en/of kind, of is de arts niet op de hoogte van de laatste inzichten.

Arja succes morgen!
pi_173905954
Arja success vandaag! ^O^

Gister hadden wij evaluatie gesprek met de gyn
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus.. fijn! een plan! we hebben er zin in!

Daarna ging ik naar de Chinese acupuncturist
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nouja.. we gaan zien wat het brengt.. volgende week weer langs.. en hopelijk over 6 weken zo zwanger als wat ^O^ ^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_173906069
Klinkt als een goed plan barreltje.

Hier was de echo niet goed ;(
Het bms bouwt niet op, mogelijk door de kalk. Er was ook maar 1 eitje. Zondag weer echo. Ondertussen word ik ook besproken in het team. Misschien weer een kijk operatie
pi_173906494
Fijn dat er een plan ligt Barreltje, ik hoop dat het andere middel beter werkt voor jullie. En je ervaring met de accupunctuur klinkt eh.. bijzonder :P.

Arja wat balen :{ er was geen idee nog hoe die kalk daar kwam toch?
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_173906522
Jeetje ARja! baal je? of had je het ergens verwacht??
ik had ZO gehoopt dat de 2e bij jullie wat makkelijker zij gaan! :*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_173907072
Ah wat jammer Arja. Hopelijk zondag beter resultaat.
Barreltje, acupunctuur kan echt helpen, maar ik ben wel bevoordeeld door mijn massage ervaring. Ik ben wel van de alternatieve dingen zeg maar.

Mijn vrouw voelt dat ze ongesteld gaat worden dus de echo op dag 3 zal komende week plaatsvinden denk ik...handig want volgende week is een enorme overwerk week voor mij.
  donderdag 21 september 2017 @ 11:11:11 #191
319308 Tink89
To live is to dance
pi_173907145
Barreltje, dat klinkt als een bijzondere acupuncturist... die van mij is gelukkig heel anders, al verwacht ze ook dat ik ontspannen drie kwartier met die naaldjes blijf liggen. Ze heeft dan wel een warmtelamp boven me aan en meestal val ik in slaap. Heerlijk :D

Binnenkort toch maar weer eens gaan, maar ik lig emotioneel al nogal overhoop en acupunctuur maakt altijd veel dingen los op dat vlak, dus wil het er nu eigenlijk even niet bovenop doen, zegmaar.

Ik zit vanmiddag bij de praktijkondersteuner en overleg dan meteen even met de huisarts over seroquel die ik nu slik (in een ieniemieniedosis) en eventueel alsnog goed nieuws op 6 oktober. Mijn waarden lijken namelijk stabiel te blijven en dus is er een klein kansje op groen licht om het te gaan proberen...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_173907463
Nee geen idee hoe die kalk daar komt. Heb er geen goed gevoel bij.

Ja ik baal maar heb ook zoiets dat ik niet tot het uiterste wil gaan. Misschien is het een teken en moet ik heel blij zijn met Emmy en daarvan genieten.
Maar ik wil sowieso weten wat er aan de hand is.
pi_173907910
Kan me voorstellen Arja, het is niet gebruikelijk dat die kalk daar zit toch?
nouja, misschien weet het team wel een oplossing!

ohw! ik ga duimen Tink voor 6 Oktober!

en jah.. die acupuncturist is dus ECHT chinees :P hilarisch.. ik had het ook wel verwacht hoor.. chinezen zijn redelijk contact gestoord wat dat betreft.. mijn vriendin vertelde dat haar acu eerst de buisjes om de naalden weg moest halen oid.. bij mij zaten er geloof ik geen buisjes omheen.. hij deed een doort darten op mijn lijf.. niks voorzichtich aftasten waar de banen zitten.. dat laatste geeft me dan weer juist het vertrouwen dat ie weet wat ie moet doen ..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 21 september 2017 @ 12:07:02 #194
319308 Tink89
To live is to dance
pi_173908062
quote:
7s.gif Op donderdag 21 september 2017 11:57 schreef Barreltje het volgende:
Kan me voorstellen Arja, het is niet gebruikelijk dat die kalk daar zit toch?
nouja, misschien weet het team wel een oplossing!

ohw! ik ga duimen Tink voor 6 Oktober!

en jah.. die acupuncturist is dus ECHT chinees :P hilarisch.. ik had het ook wel verwacht hoor.. chinezen zijn redelijk contact gestoord wat dat betreft.. mijn vriendin vertelde dat haar acu eerst de buisjes om de naalden weg moest halen oid.. bij mij zaten er geloof ik geen buisjes omheen.. hij deed een doort darten op mijn lijf.. niks voorzichtich aftasten waar de banen zitten.. dat laatste geeft me dan weer juist het vertrouwen dat ie weet wat ie moet doen ..
De mijne prikt ook redelijk lukraak ja, weet precies waar ze moet zijn. Ze haalt wel van alle (altijd nieuwe) naalden eerst een buisje af ja. En ze telt ze altijd en schrijft dan op hoeveel, zodat ze er niet per ongeluk 1 laat zitten _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_173910848
Onderweg naar Londen, maar ik wil toch even op het slechte nieuws van Arja reageren. Wat rot dat het niet goed is! Wat gaan ze doen bij een kijkoperatie? Alleen kijken of ook meteen een behandeling? Sterkte!

En Barreltje, ik vind het dapper dat je je aan acupunctuur waagt, ik zou het niet durven. Tenzij ze me de garantie geven dat ik zwanger word! Ik hoop dat het helpt ^O^
pi_173910964
ghehe.. Mrs peel, veel plezier!

Ik ben gedurende dit traject al over zoveel hobbels heen geklommen!
Eerst onder narcose voor de kijk operatie wat ik enorm eng vond ( controle freak anyone?? :P )
daarna naalden in mezelf zetten en nu die acupunctuur.. het kan er gewoon allemaal bij hoor ;)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_173911334
Mrs de vorige keer hebben ze gekeken en meteen wat weg gehaald. Dit was onderzocht door een patholoog oid en het was bindweefsel met kalk.
Nu zit er dus weer iets wat daar op lijkt
pi_173915735
Ik duim voor je mee Peel! Ik weet mij te herinneren bij de vrouw van Exode dat het gehobbel in de achtbaan juist geholpen had dus wie weet krijgen jullie van turbulentie wat alles een beetje stimuleert ;)

Ik snap dat je zekerheid wilt krijgen Arja.

Hier geen alternatieve geneeswijze maar meer voor mijzelf zorgen. Ik ben van de week sinds eeuwen naar de schoonheidsspecialist geweest en heb besloten wat beter voor mijzelf te zorgen.

8 weken na de curettage is er nog geen zicht van herstel van mijn lijf. Schildklierproblemen icm minimaal 60 uur per week werken hebben ervoor gezorgd dat mijn lijf nog niet doet wat het moet doen. Vandaag weer de gynaecoloog gesproken en ik had de keuze om hormonen te gaan slikken om de menstruatie op gang te krijgen of nog 2 weken wachten. Ik heb gekozen om nog 2 weken te wachten omdat het beter is voor mijn lichaam. Alleen had de gynaecoloog het erover dat het 7 weken geleden was ipv de 8 die het is. Morgen zal ik even bellen of ik dan nog steeds 2 weken moet wachten of nu beter volgende week al te bellen.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_173915862
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 20:57 schreef Mrs.Peel het volgende:
We gaan naar het theater, naar Harry Potter O+ En uit eten bij het (een?) restaurant van Ottolenghi. En verder zien we wel waar we zin in hebben. Pubje hier, tearoom daar. Kun je nog iets adviseren dan MaJo?

Barreltje, wij roepen dat ook steeds, grote Friends fans geweest vroeger! Vooral heerlijk om uren mee te soggen in het pre-Netflix tijdperk...
Ik ben zo vreselijk jaloers! Wil zo graag nog eens naar hp And the cursed child.

Heel veel plezier!!!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_173924239
Mrs. Peel Pupo *O*

Barreltje, wat goed dat er nu een plan ligt! En dat je weer goede moed hebt. Je begint dus heel binnenkort met ICSI?

Wat balen Arja dat er kalk zit en dat je maar één eitje hebt :{

Waardeloos Wolken, dat je menstruatie nog niet op gang is gekomen na de curretage. Ga je nu de komende twee weken ook minder werken? Of heb je geen andere keuze? Lijkt me sowieso een behoorlijke aanslag op je lichaam.

Verder voor iedereen :*

Eerder ging het hier over de hoge kosten van een IVF-behandeling. Volgens mij komt dit grotendeels door de medicatiekosten. Ik heb wel eens op een forum gelezen dat vrouwen na de derde (mislukte) poging medicatie verzamelen van anderen die het niet meer nodig hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173928191
Veel plezier in London Mrs.Peel!

Barreltje dat klinkt echt als een op maat gemaakt plan. Fijn!

Arja wat een rotnieuws zeg. Hopelijk zit er nog verbetering in zondag. Is dit kalk dus weer iets nieuws wat je niet bij Emmy had? Succes ermee.

Exode, succes met de echo volgende week. Hopelijk komt het een beetje fijn uit met je drukke werkweek.

Tink, een klein kansje op groen licht klinkt al een stuk hoopvoller, wat fijn!

Wolken wat stom dat je lijf het nog niet oppakt na de curettage. Heb je inmiddels al gebeld?

DG volgens mij is er ooit wel eens iemand hier zwanger geraakt met de utro van een ander. Dus wat een fijn aanbod. Mijn badkamerkast staat al tot de nok vol met die dingen dus ik ben al voorzien.
pi_173928308
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 12:39 schreef Gigil het volgende:

DG volgens mij is er ooit wel eens iemand hier zwanger geraakt met de utro van een ander. Dus wat een fijn aanbod. Mijn badkamerkast staat al tot de nok vol met die dingen dus ik ben al voorzien.
Mijn Luus is een gekregen Utro baby O+
pi_173928454
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 12:47 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Mijn Luus is een gekregen Utro baby O+
Oh dan had ik toch goed. Maar wist het niet helemaal zeker. :)
  vrijdag 22 september 2017 @ 13:06:56 #204
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_173928627
Ik heb mijn restjes medicatie (en dat was heel veel) opgestuurd via het ivfmoeders forum. En daar is toen iemand in Duitsland een eigen poging mee gaan doen. Je mag niet met merknaam aanbieden, maar cryptisch gaat het ook.
  vrijdag 22 september 2017 @ 13:08:48 #205
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_173928661
ik hebe geloof ik nog pregnyl en gonal f in de koelkast liggen.. die bewaar ik ook voor een evt zelfd]standige poging..
bedenk me wel dat ik even de houdbaarheids datum moet checken :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator vrijdag 22 september 2017 @ 13:17:59 #206
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173928854
Mrs Peel, ik wist niet dat je al naar Londen was! Hier wat tips:

Camden Town O+ Als je naar de markt gaat hou er dan rekening mee dat als je vanaf de metro loopt dat de markt dan links zit en niet rechts. Rechts staat er heel groot Camden Town Market maar dat is de toeristische versie. Als je iets verder doorloopt dan zit het over de brug heen links.

Als je van markten houdt ga dan zeker naar Old Spittlesfield Market (metrostation Liverpool Street). Deze markt is door toeristen nog niet echt ontdekt en daarom veel leuker! Is volgens mij alleen op zondag open, of in ieder geval het meest uitgebreid. Kijk daar ook eens rond in de buurt, zitten leuke pakhuizen met café's en niet door. Zit een leuk café'tje waar je shisha (waterpijp) kunt roken.

Notting Hill en Portobello Road Market is ook een aanrader. Vermijd echter de zaterdag (veel te toeristisch!) en ga op vrijdag. Op zondag zou ik afraden, is er bijna niets van de markt over. Notting Hill is ook leuk om doorheen te lopen. Super hip en artistiek.

Als je van Indiaas eten houdt dan moet je naar Brick Lane. Daar eet je 5 gangen voor 10 pond! En heerlijk eten :9

Mijn favoriete wandeling: ga vanaf the Big Ben de brug over de Thames (spreek uit: thems, anders weten ze dat je toerist bent ;)) over en loop langs het water richting Tate Modern. Prachtig uitzicht over the Houses of Parliament en the Big Ben O+ Neem vervolgens bij Tate Modern (ook een tip: restaurant bovenin heeft een geweldig uitzicht!) weer de Blackfriars bridge over het water en loop rond bij St Paul's Cathedral en de wijk Banks. Vooral die laatste buurt is een van mijn favoriete. Allemaal statige advocatenkantoren en er loopt nauwelijks een toerist. Hier kun je ook het kerkje vinden uit Dan Brown's Da Vinci Code.

Qua eten: Wetherspoons is een grote pubketen waar je 's avonds 1+1 gratis kunt eten. Eten is best goed! En als je gewoon in een pub wil eten, ga dan een klein straatje in in plaats van de straten met de grote trekpleisters. Als je van Leicester Square richting de Thames loopt zit daar een klein steegje met een aantal goeie pubs.

Als je verder nog tips nodig hebt (winkelen, theater, andere dingen) let me know!

Edit: oh en als Harry Potter fan moet je natuurlijk wel naar King's Cross voor platform 9 3/4 ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door MaJo op 22-09-2017 13:55:06 ]
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_173929655
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 13:17 schreef MaJo het volgende:
Londen verhaal
Haha ik heb ongeveer 3kwart van wat je beschrijft gedaan in Londen O+ fantastische stad. Wij hadden een hotelletje op 1 straat van Brick lane (In de old truman brewery was toen de London tattoo convention), heerlijk gegeten inderdaad :Y).
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_173929671
En wat een mooi idee om overgebleven medicijnen te kunnen gebruiken voor dames die geen pogingen meer vergoed krijgen.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  Moderator vrijdag 22 september 2017 @ 14:11:33 #209
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173929708
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 14:08 schreef Kirb het volgende:

[..]

Haha ik heb ongeveer 3kwart van wat je beschrijft gedaan in Londen O+ fantastische stad. Wij hadden een hotelletje op 1 straat van Brick lane (In de old truman brewery was toen de London tattoo convention), heerlijk gegeten inderdaad :Y).
Wat leuk :D Goeie tips dus?

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 14:09 schreef Kirb het volgende:
En wat een mooi idee om overgebleven medicijnen te kunnen gebruiken voor dames die geen pogingen meer vergoed krijgen.
Ik vind dit ook mooi :Y Alleen ben ik niet zo fan van dingen als Gonal F zonder begeleiding proberen :@
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_173929855
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 14:11 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat leuk :D Goeie tips dus?

[..]

Ik vind dit ook mooi :Y Alleen ben ik niet zo fan van dingen als Gonal F zonder begeleiding proberen :@
Ja zeker goeie tips :Y. Hopelijk kan mrs.Peel er nog iets mee. Ze zal hoe dan ook een leuke tijd hebben daar denk ik.

Medicijnen zonder begeleiding proberen ben ik ook niet van. Maar ik ga er vanuit dat mensen nog een niet vergoede poging ingaan, wél begeleiding krijgen in het ziekenhuis verder. Het scheelt dan vooral in de medicijnkosten.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_173929966
Gonal F op eigen houtje gebruiken is nogal nutteloos. zonder begeleiding in het ziekenhuis kan je immers geen iui/ivf/icsi krijgen.
  vrijdag 22 september 2017 @ 14:36:47 #212
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_173930210
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 14:24 schreef Elleska het volgende:
Gonal F op eigen houtje gebruiken is nogal nutteloos. zonder begeleiding in het ziekenhuis kan je immers geen iui/ivf/icsi krijgen.
dit jah.. ik bewaar eea vooral ivm een evt 4e poging.. :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator vrijdag 22 september 2017 @ 14:58:58 #213
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173930678
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 14:18 schreef Kirb het volgende:

[..]

Ja zeker goeie tips :Y. Hopelijk kan mrs.Peel er nog iets mee. Ze zal hoe dan ook een leuke tijd hebben daar denk ik.

Medicijnen zonder begeleiding proberen ben ik ook niet van. Maar ik ga er vanuit dat mensen nog een niet vergoede poging ingaan, wél begeleiding krijgen in het ziekenhuis verder. Het scheelt dan vooral in de medicijnkosten.
Dat laatste klopt zeker :Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 14:24 schreef Elleska het volgende:
Gonal F op eigen houtje gebruiken is nogal nutteloos. zonder begeleiding in het ziekenhuis kan je immers geen iui/ivf/icsi krijgen.
Nou ja, het kán natuurlijk wel. Als je wil dat er meer eitjes rijpen en er verder geen problemen zijn met de zaadkwaliteit ;)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 22 september 2017 @ 15:01:00 #214
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_173930707
nu je het zegt.. kom maar door met die 6ling! :P :7
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator vrijdag 22 september 2017 @ 15:21:38 #215
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173931024
quote:
12s.gif Op vrijdag 22 september 2017 15:01 schreef Barreltje het volgende:
nu je het zegt.. kom maar door met die 6ling! :P :7
Dan geef je er toch wel eentje aan mij? :P
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 22 september 2017 @ 16:39:24 #216
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_173932251
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 15:21 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dan geef je er toch wel eentje aan mij? :P
bij 6 wel hoor.. bij 5 weet ik het niet.. :o :P :D
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_173936473
Wolken wat een lange nasleep zeg. Echt klote.

Gigi nee bij Emmy had ik dat niet. Ik vraag me af of het iets met de bevalling te maken kan hebben. Er is best wat geweld nodig geweest met de vacuumpomp en ik belande daarna ook nog op de ok omdat er een stuk placenta was achtergebleven.
Ik haal me van alles in het hoofd waar het aan kan liggen. Ook ergere dingen.

Ik reken eigenlijk nergens meer op zondag. Er had allang bms en meer follikels moeten zijn. Ben bang dat ik nog steeds voor niks zit te spuiten.
pi_173936537
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 12:47 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Mijn Luus is een gekregen Utro baby O+
Goede besteding was dat al zeg ik het zelf. O+
pi_173937455
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 11:28 schreef Arja het volgende:

[..]

Ik kreeg de eerste 2 echo's nog bij de gyn en daarna werd ik overgedragen aan de verloskundige. Ik vond het heerlijk om toen "gewoon" te zijn en had een probleemloze zwangerschap. Verloskundigen vond ik minder zakelijk en persoonlijker en ze namen meer tijd.
Je wordt zeker niet losgelaten en mag altijd bellen of een keer extra langskomen als je onzeker bent. Je hoeft het niet allemaal zelf uit te zoeken, ze nemen je bij de hand.

Als je overgewicht hebt kan het idd zijn dat je medisch bent. Ik weet niet waarvoor daar de grens precies ligt
Vond ik ook ja! Deel van de zwangerschap wel medisch geweest vanwege nierstenen en dg maar mijn vk-praktijk en gyns hebben alles gedaan om het zo 'normaal' mogelijk voor me te houden. Dat voelde wel veilig.
pi_173938294
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 13:17 schreef MaJo het volgende:
Mrs Peel, ik wist niet dat je al naar Londen was! Hier wat tips:

Camden Town O+ Als je naar de markt gaat hou er dan rekening mee dat als je vanaf de metro loopt dat de markt dan links zit en niet rechts. Rechts staat er heel groot Camden Town Market maar dat is de toeristische versie. Als je iets verder doorloopt dan zit het over de brug heen links.

Als je van markten houdt ga dan zeker naar Old Spittlesfield Market (metrostation Liverpool Street). Deze markt is door toeristen nog niet echt ontdekt en daarom veel leuker! Is volgens mij alleen op zondag open, of in ieder geval het meest uitgebreid. Kijk daar ook eens rond in de buurt, zitten leuke pakhuizen met café's en niet door. Zit een leuk café'tje waar je shisha (waterpijp) kunt roken.

Notting Hill en Portobello Road Market is ook een aanrader. Vermijd echter de zaterdag (veel te toeristisch!) en ga op vrijdag. Op zondag zou ik afraden, is er bijna niets van de markt over. Notting Hill is ook leuk om doorheen te lopen. Super hip en artistiek.

Als je van Indiaas eten houdt dan moet je naar Brick Lane. Daar eet je 5 gangen voor 10 pond! En heerlijk eten :9

Mijn favoriete wandeling: ga vanaf the Big Ben de brug over de Thames (spreek uit: thems, anders weten ze dat je toerist bent ;)) over en loop langs het water richting Tate Modern. Prachtig uitzicht over the Houses of Parliament en the Big Ben O+ Neem vervolgens bij Tate Modern (ook een tip: restaurant bovenin heeft een geweldig uitzicht!) weer de Blackfriars bridge over het water en loop rond bij St Paul's Cathedral en de wijk Banks. Vooral die laatste buurt is een van mijn favoriete. Allemaal statige advocatenkantoren en er loopt nauwelijks een toerist. Hier kun je ook het kerkje vinden uit Dan Brown's Da Vinci Code.

Qua eten: Wetherspoons is een grote pubketen waar je 's avonds 1+1 gratis kunt eten. Eten is best goed! En als je gewoon in een pub wil eten, ga dan een klein straatje in in plaats van de straten met de grote trekpleisters. Als je van Leicester Square richting de Thames loopt zit daar een klein steegje met een aantal goeie pubs.

Als je verder nog tips nodig hebt (winkelen, theater, andere dingen) let me know!

Edit: oh en als Harry Potter fan moet je natuurlijk wel naar King's Cross voor platform 9 3/4 ;)
Goeie Londenpost :P

Edoch Tems, niet Thems :@

Verder post ik nooit maar lees wel mee en hoop voor jullie allemaal op babies :*
Kwak
  Moderator zaterdag 23 september 2017 @ 00:09:10 #221
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173939497
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 22:58 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Goeie Londenpost :P

Edoch Tems, niet Thems :@

Verder post ik nooit maar lees wel mee en hoop voor jullie allemaal op babies :*

Thanks! En Tems inderdaad, zonder de h :)

Hoe gaat het met jou? Jullie zijn ook al een tijdje bezig voor een tweede toch?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_173942130
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 00:09 schreef MaJo het volgende:

[..]

Thanks! En Tems inderdaad, zonder de h :)

Hoe gaat het met jou? Jullie zijn ook al een tijdje bezig voor een tweede toch?
Nee ik rammel slechts. Wil eerst verder afvallen zodat ik wat onbezorgder de zwangerschap doorkan (het ging vorige keer heel goed, maar ik was wel een 'geval' overal waar ik in t ziekenhuis kwam, dat wil ik niet weer).
Kwak
pi_173942495
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 13:17 schreef MaJo het volgende:
Mrs Peel, ik wist niet dat je al naar Londen was! Hier wat tips:

Camden Town O+ Als je naar de markt gaat hou er dan rekening mee dat als je vanaf de metro loopt dat de markt dan links zit en niet rechts. Rechts staat er heel groot Camden Town Market maar dat is de toeristische versie. Als je iets verder doorloopt dan zit het over de brug heen links.

Als je van markten houdt ga dan zeker naar Old Spittlesfield Market (metrostation Liverpool Street). Deze markt is door toeristen nog niet echt ontdekt en daarom veel leuker! Is volgens mij alleen op zondag open, of in ieder geval het meest uitgebreid. Kijk daar ook eens rond in de buurt, zitten leuke pakhuizen met café's en niet door. Zit een leuk café'tje waar je shisha (waterpijp) kunt roken.

Notting Hill en Portobello Road Market is ook een aanrader. Vermijd echter de zaterdag (veel te toeristisch!) en ga op vrijdag. Op zondag zou ik afraden, is er bijna niets van de markt over. Notting Hill is ook leuk om doorheen te lopen. Super hip en artistiek.

Als je van Indiaas eten houdt dan moet je naar Brick Lane. Daar eet je 5 gangen voor 10 pond! En heerlijk eten :9

Mijn favoriete wandeling: ga vanaf the Big Ben de brug over de Thames (spreek uit: thems, anders weten ze dat je toerist bent ;)) over en loop langs het water richting Tate Modern. Prachtig uitzicht over the Houses of Parliament en the Big Ben O+ Neem vervolgens bij Tate Modern (ook een tip: restaurant bovenin heeft een geweldig uitzicht!) weer de Blackfriars bridge over het water en loop rond bij St Paul's Cathedral en de wijk Banks. Vooral die laatste buurt is een van mijn favoriete. Allemaal statige advocatenkantoren en er loopt nauwelijks een toerist. Hier kun je ook het kerkje vinden uit Dan Brown's Da Vinci Code.

Qua eten: Wetherspoons is een grote pubketen waar je 's avonds 1+1 gratis kunt eten. Eten is best goed! En als je gewoon in een pub wil eten, ga dan een klein straatje in in plaats van de straten met de grote trekpleisters. Als je van Leicester Square richting de Thames loopt zit daar een klein steegje met een aantal goeie pubs.

Als je verder nog tips nodig hebt (winkelen, theater, andere dingen) let me know!

Edit: oh en als Harry Potter fan moet je natuurlijk wel naar King's Cross voor platform 9 3/4 ;)
Totaal offtopic maar dank voor deze post :D

Verder London Baby voor mrs Peel ;)
  zaterdag 23 september 2017 @ 10:38:38 #224
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_173942872
wij gaan beginnen !! *O*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator zaterdag 23 september 2017 @ 10:51:07 #225
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173943017
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 09:26 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Nee ik rammel slechts. Wil eerst verder afvallen zodat ik wat onbezorgder de zwangerschap doorkan (het ging vorige keer heel goed, maar ik was wel een 'geval' overal waar ik in t ziekenhuis kwam, dat wil ik niet weer).
Ik kan me voorstellen dat je dat niet nog eens wil, ik blijf het bizar vinden hoe je behandelt bent :X aan de andere kant viel je tijdens de zwangerschap veel af toch? Wat dat betreft is zwanger zijn misschien wel weer een voordeel ;)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator zaterdag 23 september 2017 @ 10:51:40 #226
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173943025
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 september 2017 10:38 schreef Barreltje het volgende:
wij gaan beginnen !! *O*
Yay! Veel succes :*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_173944307
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 september 2017 10:38 schreef Barreltje het volgende:
wij gaan beginnen !! *O*
Spannend *O*
pi_173944575
Succes Barreltje *O* begin je meteen met spuiten?
pi_173945009
Zet 'm op Barreltje! *O*
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  zaterdag 23 september 2017 @ 22:14:33 #230
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_173955327
eerst maandag echo.. dan ook meteen prikinstructie.. vanavond laatste wijntje..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_173960134
Succes Barrel! :*
  zondag 24 september 2017 @ 11:38:58 #232
319308 Tink89
To live is to dance
pi_173961365
Succes lieve Barrel!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_173962429
Whoooo Barrel!! *O* Heel veel succes

MrsPeel, Dit gaat gewoon een Londen baby worden. Ik voel het. Veel plezier daar. Leuk ook al die tips :) Ik krijg zelf zin om een tripje naar Londen te boeken.

Exode en vrouw ook starten met de IUI. Ik hoop dat dit jullie zo gewenste tweede kindje brengt :*

Arja wat een rot nieuws. Ik duim dat je lichaam toch alles nog gaat opplakken en dat het spuiten niet voor niks is.

Wolken, wat een nare nasleep. Wat moet het moeilijk voor je zijn :* Sterkte.

Wat een klotespul is die provera. Man man man ik voel me zo verdrietig, rot, hopeloos en ik ben even alle optimisme en realiteit kwijt. Nu heb ik dit soort dagen wel eens voor mijn menstruatie, maar nooit zo heftig. Gevoel is nu x10. Mijn man weet ook niet wat hij met mij moet. Ik weet het zelf niet eens :'( Het e.a. wordt ook wel getriggerd door een heftig gesprek met een (zwangere) vriendin van mij. Wat kan het soms moeilijk zijn om door alle verschillende emoties, behoeften en gevoelens elkaar te blijven bereiken en te blijven steunen.
Vanmiddag maar even een lekkere wandeling maken of zo.
pi_173962612
Ah peace. Lief zijn voor jezelf. In het zonnetje wandelen en veel ijs en chocola.

Echo gehad. Baarmoederslijmvlies is nu wel goed. Er zijn 3 eitjes. Dit is te weinig voor nu en voor ivf. Dinsdag weer echo en dan moeten het er meer zijn.
pi_173963035
Ach peace wat naar dat je je zo verdrietig voelt. :*

Arja, ik hoop op meer eitjes!
pi_173968661
Peace :* wat rot dat de provera zo'n heftige uitwerking op je heeft. Wees maar even extra lief voor jezelf.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_173971639
Oh Peace wat naar. :{ Hele dikke knuffel voor jou. Dit gaat over, echt. :* Hopelijk kun je nog even van een klein herfstzonnetje genieten.

Succes Barreltje!!!

Spannend Arja, ik hoop dat er nog meer eitjes tevoorschijn komen. Er gebeurt iig wel weer iets...
Dit, dat, alles.
pi_173973396
Dankjulliewel. Ja philomijn, ik ben alweer iets optimistischer in deze gekke achtbaan

Door mijn leeftijd kan het wel zijn dat er minder eitjes vrijkomen dan een paar jaar geleden en ik minder reageer op de hormonen. Ze willen er geloof ik minstens 5
Escape iui is een optie, maar denk niet dat ik dat durf met 3 eitjes
pi_173974058
Succes Barreltje *O*

Peace :* Wat ontzettend naar dat je zo op de Provera reageert. Hopelijk heeft de wandeling in de zon je at goed gedaan :*

Ik duim Arja dat er meer eitjes komen.
pi_173982120
Succes Barreltje!
Veel plezier in Londen mrs Peel, I love London baby!
Wat naar dat je je zo voelt Peace, hopelijk heeft de wandeling wat geholpen. Makkelijk gezegd maar blijf aan jezelf denken. Pak je momenten en laat je gevoel toe. :*

Wij wachten op de ongesteldheid van mijn vrouw. Kan in principe elk moment zijn, dan op dag 3 echo. Ik hoop ook dat het deze week is, de kans is reeel dat we volgende week opgeroepen worden voor operatie van B. Die heeft een liesbreuk en ik heb zo'n idee dat we volgende week aan de beurt zijn.
pi_173983198
Arja was de kalk nog zichtbaar of was dat ook verdwenen? Ik duim mee voor meer eitjes.

Spannend exode, ik hoop dat niet alles tegelijk komt dan. Succes en sterkte ook met je zoontje.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  maandag 25 september 2017 @ 10:32:48 #242
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_173983516
Ohw Exode, wat sneu voor B.!

en Arja ik hoop voor meer eitjes voor jou!

Ik heb ingangsecho gehad
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder begonenen met Fostimon, iemand ervaring mee?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_173984047
*O* *O* *O* *O* *O* voor Barreltje!
pi_173989048
Peacefull :* hoe voel je je vandaag? Hopelijk heeft de wandeling veel goeds gedaan. Het is ook allemaal superheftig en verdrietig. Wanneer mag je stoppen met de provera?

Arja ik duim voor meer follikels. Anders wordt de poging afgebroken?

Ik hoop dat je vrouw deze week haar menstruatie krijgt en jullie los kunnen. Sterkte met de operatie van B. Hoe oud is hij?

Whoeee Barreltje! Dat ziet er nu al gunstig uit! En nu alles lekker laten groeien!

MaJo, is er bij jou al zicht op bloed?

Kirb, is het slechte nieuws al iets gezakt?

Hopelijk vergeet ik nu niet iemand.

De menstruatiefromhell mag nu wel eens afgelopen zijn :(. Ik menstrueer nu al 12 dagen aan een stuk door. Dacht ik gisteren dat het eindelijk op zou houden, is het vandaag in alle hevigheid weer terug. En ik ben zo moe. Echt intens moe en heb het de hele dag koud. Eind van de week maar even bij de huisarts aankloppen voor een Hb check als het zo door blijft gaan.
Kan het door de anticonceptiepil komen?
  maandag 25 september 2017 @ 16:28:27 #245
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_173989137
@ Cocci, volgens mij had Majo op een gegeven moment ook zo'n enorme menstruatie.. geen idee of het door die pil komt..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_173989387
Wat balen cocci, kun je anders niet even met je gyn overleggen? Ik kan me voorstellen dat je er aardig klaar mee bent.

En lief dat je het vraagt. Het gaat wel op het moment, vind het wachten heel vervelend maar daar zal ik aan moeten wennen. Ik richt me nu maar op het zoeken van m'n ei zodat ik het bloedprikken kan regelen. Ook overweeg ik om dan te bellen of ik die HSG mag inplannen begin van de volgende cyclus, dan zitten we nog maar een week of 2/3 voor de volgende afspraak bij de gynaecoloog. Ik wil dat gewoon achter de rug hebben (zie er beetje tegenop) en dan zijn we hopelijk gewoon klaar voor evt te beginnen met behandelen.

edit: en gogogo barreltje! Dat ze maar mooi mogen gaan groeien *O*.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_173990483
Barreltje dat is een goede start.

Cocci kan me voorstellen dat je daar klaar mee bent.

Exode, wat zielig van de liesbreuk. Hoop dat het goed te plannen valt allemaal.

Kirb de kalk was er nog maar de gyn maakte zich daar niet zo druk om nu mijn bms goed opbouwt.
De poging wordt afgebroken bij te weinig follikels, maar ik voel nu in mijn eierstokken dat er van alles gaande is dus ben benieuwd naar de echo morgen
  maandag 25 september 2017 @ 19:45:57 #248
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_173992840
Go Arja eitjes!!!! ^O^ ^O^ ^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_174000412
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 13:06 schreef Hobbesje het volgende:
Ik heb mijn restjes medicatie (en dat was heel veel) opgestuurd via het ivfmoeders forum. En daar is toen iemand in Duitsland een eigen poging mee gaan doen. Je mag niet met merknaam aanbieden, maar cryptisch gaat het ook.
Dank voor de tip, ik heb het topic incl. codetaal gevonden. Kijken of ik daar mijn spul kan slijten.

Succes vandaag Arja, ik duim voor meer eitjes!

Peacefull, wat heftig dat je zo reageert op de hormonen. Ik weet niet hoe lang je nu Provera gebruikt, maar ik had altijd dat ik in het begin extreem reageerde. Daarna zwakten de bijwerkingen wat af, hoop dat het ook voor jou geldt :*

Succes Barreltje, mijn duimen draaien *O*
pi_174011137
Nou, er was maar 1 groot eitje dus we gaan een escape iui doen.
Misschien doe ik wel een Dorothy :D

Al lijkt me dat vrij sterk want voordat ik zwanger werd van emmy hebben we ook al vele iui pogingen gedaan zonder succes.

Dan een maand rust en bloedprikken om te kijken naar mijn eicelvoorraad en dan een gesprek of ivf zinvol is.
  dinsdag 26 september 2017 @ 18:14:28 #251
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_174011614
Wat vervelend dat het nu zo weinig eitjes zijn.. was de opbrengst bij Emmy ook zo?

Maar "een Dorothy doen" klinkt goed!
ik ga voor je duimen!! ^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_174011706
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:14 schreef Barreltje het volgende:
Wat vervelend dat het nu zo weinig eitjes zijn.. was de opbrengst bij Emmy ook zo?

Maar "een Dorothy doen" klinkt goed!
ik ga voor je duimen!! ^O^
Nee toen had ik er 10 waarvan 8 bevrucht. Maar ik was toen wel bijna 3 jaar jonger
  dinsdag 26 september 2017 @ 20:51:58 #253
319308 Tink89
To live is to dance
pi_174016135
Succes, we duimen voor een Dorothy!

Ik had vrijdag heel onverwacht een bijzonder momentje met m'n schoonmoeder. We liepen door de Ikea en ik had het bij de babybedjes even niet zo naar m'n zin. Ze kwam in zo'n tienerkamer naast me op een bankje zitten en vertelde heel openhartig over hoe ze vijf jaar op de zus van mijn man en nog eens drie jaar op mijn man hebben moeten wachten en dat ze weet hoe het voelt.. Ze had natte oogjes en heel cliché haar hand op de mijne enzo. Normaal niet zo mijn ding, maar nu wel heel bijzonder! Vooral omdat ik later van mijn man hoorde dat hij dit nog niet wist en dacht dat zijn ouders bewust na hun huwelijk een paar jaar gewacht hadden. Dat blijkt niet zo te zijn...

Wij tellen nog tien dagen af tot de volgende uitslagen. En in de tussentijd hebben we het ook uitgebreid gehad over het extra risico dat een baby in mijn buik loopt en over het schuldgevoel dat bij mij af en toe heel gemeen de kop opsteekt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_174017739
Succes Arja met de escape IUI. Je hebt uiteindelijk maar 1 eitje nodig hé.

Voel je je alweer wat beter Peace?

Heel veel succes Barreltje!

Soms komt steun uit onverwachte hoek en krijg je geen steun van de mensen waar je het wel van had verwacht. Heb je een goede band met je schoonmoeder Tink?

Bij mij liggen de eierstokken en baarmoeder nog lekker te chillen en geen tekenen op een ongesteldheid. Gynaecoloog wilt nog een week wachten voor verder onderzoek. Ik ben in een ander gespecialiseerd ziekenhuis onder behandeling ivm kinderwens en aan de ene kant wil ik die arts bellen om te vragen voor een second opinion maar aan de andere kant ben ik bang mijzelf in de vingers te snijden en dat het half jaar zelf proberen met 2 maanden verlengt gaat worden dan omdat we nog geen poging hebben kunnen doen de afgelopen 8,5 week.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  woensdag 27 september 2017 @ 08:41:04 #255
319308 Tink89
To live is to dance
pi_174024858
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 21:22 schreef Wolken het volgende:
Succes Arja met de escape IUI. Je hebt uiteindelijk maar 1 eitje nodig hé.

Voel je je alweer wat beter Peace?

Heel veel succes Barreltje!

Soms komt steun uit onverwachte hoek en krijg je geen steun van de mensen waar je het wel van had verwacht. Heb je een goede band met je schoonmoeder Tink?

Bij mij liggen de eierstokken en baarmoeder nog lekker te chillen en geen tekenen op een ongesteldheid. Gynaecoloog wilt nog een week wachten voor verder onderzoek. Ik ben in een ander gespecialiseerd ziekenhuis onder behandeling ivm kinderwens en aan de ene kant wil ik die arts bellen om te vragen voor een second opinion maar aan de andere kant ben ik bang mijzelf in de vingers te snijden en dat het half jaar zelf proberen met 2 maanden verlengt gaat worden dan omdat we nog geen poging hebben kunnen doen de afgelopen 8,5 week.
Mijn schoonouders zijn op zich hele lieve mensen, maar ze kunnen soms ook wat lomp uit de hoek komen. Over het algemeen hebben we een goede band met ze, maar dit was wel wat diepgaander dan normaal.

Ik snap jouw post even niet. Je bent onder behandeling vanwege een kinderwens en je bent bij de gynaecoloog vanwege je kinderwens?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_174025226
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 08:41 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Mijn schoonouders zijn op zich hele lieve mensen, maar ze kunnen soms ook wat lomp uit de hoek komen. Over het algemeen hebben we een goede band met ze, maar dit was wel wat diepgaander dan normaal.

Ik snap jouw post even niet. Je bent onder behandeling vanwege een kinderwens en je bent bij de gynaecoloog vanwege je kinderwens?
Oja, het is niet zo heel duidelijk. Ik loop bij een gespecialiseerd ziekenhuis ivm kinderwens maar daar voeren ze geen curettage uit dus daarvoor liep / loop ik weer in een ander, algemeen, ziekenhuis. Ik heb momenteel dus 2 behandelende gynaecologen . Ik wil dus een second opinion vragen aan de gynaecoloog in het gespecialiseerde ziekenhuis.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  woensdag 27 september 2017 @ 09:32:15 #257
319308 Tink89
To live is to dance
pi_174025422
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 09:13 schreef Wolken het volgende:

[..]

Oja, het is niet zo heel duidelijk. Ik loop bij een gespecialiseerd ziekenhuis ivm kinderwens maar daar voeren ze geen curettage uit dus daarvoor liep / loop ik weer in een ander, algemeen, ziekenhuis. Ik heb momenteel dus 2 behandelende gynaecologen . Ik wil dus een second opinion vragen aan de gynaecoloog in het gespecialiseerde ziekenhuis.
Helemaal helder zo :Y . Een keertje overleggen met je gespecialiseerde gyno kan nooit kwaad, toch?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_174025559
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 09:32 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Helemaal helder zo :Y . Een keertje overleggen met je gespecialiseerde gyno kan nooit kwaad, toch?
Naja, ik ben dus bang dat ze de wachtperiode voor IUI gaat verlengen omdat ik nu ruim 2 maanden later nog niet ongesteld ben geworden en we het minimaal 6 maanden zelf moeten proberen. Maar deze 2 maanden tellen dan misschien niet mee. Lastig, ik denk dat het anders toch de eerstvolgende keer ter sprake gaat komen.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_174026104
Wat mooi tink dat moment met je schoonmoeder!

Wolken ik denk wel dat die informatie belangrijk is om te weten voor het ziekenhuis waar je loopt voor je kinderwens. Zou wel zuur zijn als ze dan de periode verlengen ja.

Tink ja er is maar 1 eitje nodig, maar het zaad van mijn man is ook matig. Maar wie weet, de wonderen zijn de wereld nog niet uit
pi_174047591
Veel plezier Majo!!

mrs .. hoe was London? wanneer mag je eigenlijk testen?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_174048744
Ik liep al weer een heel stuk achter zag ik.

Dankzij Majo's monsterpost wil ik nu én een baby én naar London én Indiaans eten. O+

Barrel meteen een wereldrecord! *O*

Peace wat verdrietig dat je je zo voelt. ;( Gaat het inmiddels al beter?

Exode is het nog een beetje handig gelukt met de liesbreuk en de echo?

Cocci. twaalf dagen! Irritant dat het ook in vlagen komt.

Kirb, wachten is ook zo stom inderdaad. Als je nog geen geduld had, dan leer je het hier wel helaas.

Ja Arja, doe even een Dorothy!

Tink wat lief van je schoonmoeder. En 3 en 5 jaar, jeetje wat een tijd.

Wolken heb je het andere ziekenhuis nog ingelicht?

Ok, volgens mij heb ik iedereen gehad. :+

Hier gaat het mwah. Ik weet niet of ik het me verbeeld, maar m'n lontje lijkt wat korter (door de utro). Niet echt handig met een kind wat zelf ook van ok naar Heul Boos in drie tellen gaat. :')
En over het algemeen ben ik redelijk berust in (met?) de situatie, maar ik heb nu even geen geduld. En ik wil een baby en wel NU.
Soms mis ik een soort klantenservice waar ik lekker hormonaal bij iemand verhaal kan halen waarom het allemaal zo lang moet duren. :+
pi_174049020
Wij zijn nog steeds in afwachting van de oproep voor de operatie en de ongesteldheid van mijn vrouw....

Dat betekent dat we op zijn vroegst pas over 2 weken aan de beurt zijn voor de operatie. Op maandag maken ze de operatieschema's voor de week erna. Ik hoop ook volgende week want vanaf 14 okt hebben wij een week vakantie en die breng ik liever niet in het ziekenhuis door.

Een herkenbaar, nu wil ik ook naar Londen... :D
  donderdag 28 september 2017 @ 11:17:37 #263
319308 Tink89
To live is to dance
pi_174049281
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 10:38 schreef Gigil het volgende:
<knip>
Soms mis ik een soort klantenservice waar ik lekker hormonaal bij iemand verhaal kan halen waarom het allemaal zo lang moet duren. :+
Ja, dat je gewoon even tegen de mevrouw aan de andere kant kunt zeggen 'dat het je verdomme geen zak uitmaakt waarom je bestelling niet geleverd is, maar dat je verwacht dat ze het oplossen en wel NU!' :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_174050275
Haha de klantenservice _O-

Nou de iui is voltooid. Na opwerking was er nog 2,9 miljoen zaad. Niet slecht. Is zelfs een betere score dan het vroeger meestal was
pi_174050527
Wat goed Arja! Ik hoop dat je een Dorothy doet inderdaad. Fingers crossed.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_174053537
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 10:38 schreef Gigil het volgende:
Ik liep al weer een heel stuk achter zag ik.

Dankzij Majo's monsterpost wil ik nu én een baby én naar London én Indiaans eten. O+

Barrel meteen een wereldrecord! *O*

Peace wat verdrietig dat je je zo voelt. ;( Gaat het inmiddels al beter?

Exode is het nog een beetje handig gelukt met de liesbreuk en de echo?

Cocci. twaalf dagen! Irritant dat het ook in vlagen komt.

Kirb, wachten is ook zo stom inderdaad. Als je nog geen geduld had, dan leer je het hier wel helaas.

Ja Arja, doe even een Dorothy!

Tink wat lief van je schoonmoeder. En 3 en 5 jaar, jeetje wat een tijd.

Wolken heb je het andere ziekenhuis nog ingelicht?

Ok, volgens mij heb ik iedereen gehad. :+

Hier gaat het mwah. Ik weet niet of ik het me verbeeld, maar m'n lontje lijkt wat korter (door de utro). Niet echt handig met een kind wat zelf ook van ok naar Heul Boos in drie tellen gaat. :')
En over het algemeen ben ik redelijk berust in (met?) de situatie, maar ik heb nu even geen geduld. En ik wil een baby en wel NU.
Soms mis ik een soort klantenservice waar ik lekker hormonaal bij iemand verhaal kan halen waarom het allemaal zo lang moet duren. :+
:D

Het zaad zit erin, Arja ;) Hopelijk doe je een DG *duimt

Peacefull, die ervaring had ik de eerste keer met provera ook - echt afschuwelijk. Maar de tweede keer had ik een stuk minder last. Hoe is het nu?

Barreltje, dat gaat de goede kant op! Fijn dat je zo'n goed evaluatiegesprek in het ziekenhuis had na de eerste poging.

Tink, tof is dat, zoveel begrip uit onverwachte hoek. Ik lees in het rammelaarstopic dat je er erg mee worstelt :*. Heel goed dat je hulp hebt gezocht!

Ik heb volgende week mijn diploma-uitreiking en ik zie er tegenop, heb geen zin om een feest te geven. Het is heel fijn dat ik eindelijk ben afgestudeerd, maar ik had zoveel liever hoogzwanger of met een dreumes op schoot mijn diploma in ontvangst genomen (zo'n droombeeld wat ik ooit had). Of zelfs liever geen diploma maar wel een gezin. Ik doe dus hard mijn best om wel mijn zegeningen te tellen want dit soort gedachten voelen ondankbaar. Maar ik heb ze wel.
  donderdag 28 september 2017 @ 19:47:02 #267
468165 baktpotet
ham, kaas en room
pi_174058513
Hallo dames,

Lang niets meer gepost maar wel af en toe mee gelezen en mee geleefd (nogal bezig met de studie, hoofd stond niet zo naar berichten schrijven...)

Hier zijn we inmiddels begonnen met de tweede ronde in de behandeling. Eerste ronde en deze waren er twee eicellen te zien :)we zijn dus weer heel hard aan de klus :P

Indien we deze ronde niet zwanger zijn wordt de doses aangepast. De aanvraag voor een IUI is ookal ingediend, wachtlijst is op dit moment 8 maanden. Eventueel dat we de spaarpot open trekken en naar het buitenland gaan.
  vrijdag 29 september 2017 @ 13:01:59 #268
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_174071563
nu heb ik zin in een gepofte aardappel.... :9~

Echo gehad

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder gelukkig weinig last van de hormonen, behalve dat ik slecht slaap en moe ben..
Nouja.. komt wel goed..

He Bobby! wat jammer dat je kinderwens nu je diplomauitreiking een ander randje geeft.. Ik hoop dat je er toch van kan gaan genieten!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_174072009
Baktpotet een wachtlijst van 8 maanden voor iui? Waar is dat?

Barrel dat schiet lekker op zeg.
En herkenbaar van dat irritante. Ik heb ook een werkafspraak af moeten zeggen omdat alles anders liep dan gepland.

Weten ze het op je werk?
Ik heb deze keer niks verteld
  vrijdag 29 september 2017 @ 13:42:18 #270
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_174072192
ik zit momenteel in een aparte situatie qua werk

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
vrijdag moet ik overigens op pad voor een nevenfunctie die niets met functie 1 of 2 te maken heeft.. :Y)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_174074528
Ik kruip ook weer even onder mijn steen vandaan. Bedankt voor alle lieve reacties! Zo ontzettend lief en fijn <3 Ik ben weer in rustiger vaarwater gekomen gelukkig. Maandag de laatste Provera gehad, dus nu afwachten wanneer het door gaat breken. Wel een beetje lastig. Normaal weet ik het tot op de minuut te voorspellen, nu knijp ik hem elke keer als ik iets voel lopen :')
Ik hoop echt van harte dat ik dat spul noooit meer hoef...

Barreltje wat reageert je lichaam tot nu toe goed! Ik duim voor een mooie opbrengst. Dit is poging 2 Toch? Vorige keer hadden jullie toch een deel van de eitjes voor IVF en deel ICSI gebruikt? Wat gaat het deze keer worden? Weten jullie dat al?

Arja, best een goede zaadopbrengst! Ik duim heel hard voor een DG zodat een verder traject jullie bespaard blijft.

Ach Bobby, dat is ook heel confronterend. Ik snap heel goed dat je daar met een mini had willen zitten. Toch mega knap van je dat je dit toch weer in je leven hebt bereikt.

Exode is je vrouw al ongesteld geworden? Spannend hoor, de eerste IUI. Vervelend dat B een liesbreuk heeft. Beterschap voor jullie ventje.

Mrs... hoe was Londen? En hoe is het met jou? Nog rustig?
pi_174076963
Succes met wachten Arja!

Lastig Bobby, het behalen van een diploma is natuurlijk een hele prestatie en ik hoop dat je er wel van kan genieten. Al snap ik dat geforceerd genieten niet kan... Iig gefeliciteerd met je diploma.

Bak. ik ben ook benieuwd waar jij de IUI laat doen. 8 maanden is wel extreem lang.

Mooi resultaat Barreltje! Hopelijk is de opbrengst bij oogsten ( hoe noemt men dit anders? ) ook zo optimaal. En qua nieuwe baan, zou je het je nieuwe leidinggevende wel willen vertellen? Zelf vond ik het wel prettig als de mensen om mij heen op de hoogte waren omdat ze zo ook beter snapten als ik weer een keertje sjagerijnig was.

Fijn weer wat van je te h woren Peace. Mag je meteen de volgende ronde weer meteen een IUI opging ondergaan mits het allemaal weer goed is qua eitjes?

Peel, ik duim nog steeds met jullie mee voor een positieve test!

Ik heb gisteren de gynaecoloog van MC Kinderwens ( verschrikkelijke naam... ) gesproken en moest vandaag gelijk een echo komen maken. Er is nog bijna geen vooruitgang in opbouw van baarmoederslijm en eitjes en als we zo blijven wachten zal ik met dit tempo misschien over een kleine maand ongeveer ongesteld gaan worden en komt er over 1,5 week ongeveer een eisprong :{ . Het vermoeden is is dat mijn hele hormoonhuishouding onderuit ligt maar dat horen we maandag. Gelijk ook geprikt voor schildklier en zwangerschapshormoon om zeker te weten dat er niks achter is gebleven. En dan horen we ook of we dmv medicatie wat gaan opstarten.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  vrijdag 29 september 2017 @ 19:04:07 #273
468165 baktpotet
ham, kaas en room
pi_174077439
Goed om te lezen Barreltje! Wel spannend ook twee functies zo naast elkaar. :)

@Arja, dat is in Porsgrunn Noorwegen (wij wonen daar) pokke end reizen maar we duimen dat we er niet heen hoeven :)
pi_174080735
:o

Ik mag pas woensdag testen, ik kon écht niet wachten...

O+

Een heel licht tweede streepje!!

Ik ben morgen jarig, en ik wilde het per se weten...
  vrijdag 29 september 2017 @ 21:35:30 #275
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_174080799
*O* *O* jaaaa! Wat goed!!

*verder nog niet bij gelezen is, dus sorry voor alleen deze binnen val*
Be happy with the little things in life
  vrijdag 29 september 2017 @ 21:44:13 #276
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_174081014
:o Zou het echt, Mrs.? *O* Ik jompel vast met dv mee voor je *O*
Alvast gefeliciteerd, wat een prachtig verjaardagscadeau O+
pi_174081395
Ooooh mrs wat zou dat gaaf zijn!! *O* *O* Fijne verjaardag morgen
pi_174081471
Ik ben helemaal hyper, ik was erg moe, maar zo kan ik toch niet meer gaan slapen?!?

Ow ja, Londen was fantastisch! En 2 embryo's in de vriezer.

Barreltje, je gaat goed!

Arja, ik duim voor de escape IUI ^O^ ^O^ ^O^

En ik vergeet weer allemaal lieve meiden, sorry!
pi_174081509
Trouwens, ik moest nu ook wel positief testen, de testen zijn tot en met september 2017 houdbaar _O-
pi_174082253
Mrs :D
*O* *O* *O*
pi_174082428
Jaaaaaa mrs.Peel dubbel gefeliciteerd! Wat heerlijk zeg! *O* *O* *O*
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_174082466
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 22:44 schreef Arja het volgende:
Mrs :D
*O* *O* *O*
Morgen test ik het doosje helemaal leeg, en dan kan ik ze uitdelen aan de verjaardagsvisite O+

:')
pi_174083161
Mrs Peel wat goed! *O* Gefeliciteerd!
pi_174083284
Mrs. Peel gefeliciteerd *O*
pi_174084035
Mrs peel! O+
pi_174085731
Waaahhh Mrs Peel wat een fantastisch nieuws!!! O+ *O* *O* *O*
Dit, dat, alles.
pi_174085798
Het bewijs:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu blijven plakken!
pi_174085832
Mrs Peel *O* *O*
pi_174085907
quote:
17s.gif Op zaterdag 30 september 2017 07:09 schreef Mrs.Peel het volgende:
Het bewijs:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu blijven plakken!
Oh wow!!! Wat een mooie test!!
  zaterdag 30 september 2017 @ 07:50:36 #290
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_174085908
mrs peel!!
Wat een kadootje!!
dubbel gefeliciteerd

en ook nog 2 in de vriezer! *O*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_174086074
Woehooeeee *O* gefeliciteerd!
pi_174086158
*O* *O* gefeliciteerd!!!!
  zaterdag 30 september 2017 @ 09:00:23 #293
468165 baktpotet
ham, kaas en room
pi_174086294
Gefeliciteerd mrs.Peel!!!

Dubbel feest zo op je verjaardag :)
pi_174086322
Mrs Peel!! :o O+ *O*

Arja, ik duim voor de escape IUI.

Barreltje, dat ziet er goed uit! Dat het niet goed te plannen is met t dagelijks leven is inderdaad elke keer weer zo'n tegenvaller. Ik duim voor donderdag. ;)

En wolken (sorry als ik verhalen/mensen door elkaar haal, teruglezen is heel vervelend mobiel) ik snap dat je bang bent dat die 2 maanden er weer bij komen om het zelf te proberen. Aan de andere kant is er duidelijk íets aan de hand, en dat zou ook invloed kunnen hebben op de loop van je verdere traject. Dus ik zou het toch overwegen om een second opinion te vragen daar. :*

Knuffels en liefde voor de mensen die ik vergeet! :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 30 september 2017 @ 09:45:43 #295
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_174086709
zeg nanuke.. waar blijft die foto?

;)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_174086818
Mrs peel Gefeliciteerd!! *O*
I solemnly swear i'm up to no good
pi_174086908
Bedankt voor alle felicitaties!
pi_174088987
quote:
17s.gif Op zaterdag 30 september 2017 07:09 schreef Mrs.Peel het volgende:
Het bewijs:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu blijven plakken!
Ja ik zie hem! *O* *O* *O*

O+ London baby! O+

Dubbelgefeliciteerd!
pi_174089210
Mrs.Peel *O*
pi_174089814
Gefeliciteerd Mrs.Peel *O*

En een *O* voor mezelf; na 16 dagen bloed lijkt het zo goed als gestopt!


Zo even bijlezen en uitgebreider posten
pi_174090033
Dicht!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')