Ik dacht dat dit Nederlands beleid was. Birdie en GewoonMezelf beaamde dit ook. Maar als het ook anders kan ben ik daar zeker benieuwd naar!quote:Op woensdag 20 september 2017 07:25 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Moet dat echt?
Want ik slik ook AD en ze zeiden mij (in NO dan wel) dat het enige kan zijn dat ze iets rustiger op gang komen, die kleintjes. Heb er ttt veel over gelezen omdat ik tijdens mijn zwangerschap was begonnen.
Ik mocht gewoon naar huis. Wellicht kan de kraam een extra oogje in t zeil houden?
ViviWars heeft mij toen van onderzoeksrapporten voorzien hierover. Je zou het aan haar even kunnen vragen.
Kan best hoor maar toen ik me verdiepte in de "gevolgen" dacht ik dat ik dat ook best zelf in de gaten kon houden.quote:Op woensdag 20 september 2017 08:41 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik dacht dat dit Nederlands beleid was. Birdie en GewoonMezelf beaamde dit ook. Maar als het ook anders kan ben ik daar zeker benieuwd naar!
Ik zal het nog eens aan de gyn voorleggen. Ik dacht dat ik het al eens gevraagd had maar weet het niet meer zekerquote:Op woensdag 20 september 2017 09:01 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Kan best hoor maar toen ik me verdiepte in de "gevolgen" dacht ik dat ik dat ook best zelf in de gaten kon houden.
Niet mijn bedoeling om NLs beleid te ondergraven! Maar ik vond de gevolgen van AD (zoals gelezen in die onderzoeken)iig meevallen
Wat Arja zegt, het is een stuk minder laagdrempelig. En voor mij was thuis bevallen wel iets wat ik graag wilde. Maar ach, ik heb dat romantische beeld van zelf zwanger worden en thuis bevallen toch al flink bij moeten stellenquote:Op woensdag 20 september 2017 09:26 schreef Barreltje het volgende:
Dames, wat is er op tegen om "medisch" te zijn?
Ik geloof dat ik het mijn lief sowieso niet in zijn hoofd krijg om thuis te mogen bevallen ivm "risico's " en hij is nogal risicomijdend....![]()
of draait het om meer dan de mogelijkheid om thuis te kunnen bevallen?
Jawel, we kunnen straks bij Livive terecht als het zo ver zou zijn, die werken nauw samen in een team met vk's en gyns. Het gaat me niet zo om het anders voelen, maar om de tekst van de huisarts. Ze zei zoiets als: "want jouw baby loopt straks natuurlijk wel meer risico omdat hij in jouw buik moet groeien." En dat vond ik best een beetje confronterend.quote:Op dinsdag 19 september 2017 21:05 schreef Elleska het volgende:
[..]
zit er bij jou in de buurt een VK die samenwerkt met het ziekenhuis?
ik moet nog horen wat het samenwerkingsverband precies inhoud maar als ik het goed begrijp dan zijn de standaard controles gewoon bij de VK. de VK heeft dan weer direct contact met de gyn waardoor er wel extra zorg kan worden geboden.
Dat kan ik me dan ook wel weer voorstellen, dat je je dan ineens wel heel plotseling 'losgelaten' zou voelen. Ik ben me nu aan het inlezen van de combinatie Quetiapine en zwangerschap. De huisarts heeft dan voorgeschreven om beter te slapen tussen alle stress door, maar het mag absoluut niet bij een zwangerschap. En ik wil ook niet eicellen vertiefen die nu al in de maak zijn ofzo... Morgen weer een afspraak, dan maar even overleggen wat ze vindt. En dan 6 oktober terug naar de endocrinoloog.quote:Op woensdag 20 september 2017 11:18 schreef Barreltje het volgende:
ahh op die fiets
ik ben het stadium idd ook al voorbij dat een zwangerschap op een normale manier zou verlopenzoals je zegt Majo.. zwanger worden gaat al niet normal.. dan zal die zwangerschap ook wel wat met zich meebrengen..
ik geloof dat ik vanwege mijn gewicht vast wel extra controles krijg.. en aan de andere kant lijkt het mij ook heel gek om de "veilige"omgeving van het ziekenhuis ( nu, zo tijdens de medische molen) te verlaten en het allemaal zelf uit te moeten zoeken
Ik kreeg de eerste 2 echo's nog bij de gyn en daarna werd ik overgedragen aan de verloskundige. Ik vond het heerlijk om toen "gewoon" te zijn en had een probleemloze zwangerschap. Verloskundigen vond ik minder zakelijk en persoonlijker en ze namen meer tijd.quote:Op woensdag 20 september 2017 11:18 schreef Barreltje het volgende:
ahh op die fiets
ik ben het stadium idd ook al voorbij dat een zwangerschap op een normale manier zou verlopenzoals je zegt Majo.. zwanger worden gaat al niet normal.. dan zal die zwangerschap ook wel wat met zich meebrengen..
ik geloof dat ik vanwege mijn gewicht vast wel extra controles krijg.. en aan de andere kant lijkt het mij ook heel gek om de "veilige"omgeving van het ziekenhuis ( nu, zo tijdens de medische molen) te verlaten en het allemaal zelf uit te moeten zoeken
Die risico's zijn helemaal niet groter. Even voor de duidelijk.quote:Op woensdag 20 september 2017 11:37 schreef Barreltje het volgende:
en risico's van thuis bevallen.. mijn lief is voor zijn werk risico analist.. ende grootste sceptisus die er is.. dus.. neuh.. thuis bevallen gaat em niet worden.. al zou ik het denk ik wel erg graag willen..
ahh! dan ben ik erg benieuwd naar de statistieken.. zodat ik die TZT aan hem kan laten zien!quote:Op woensdag 20 september 2017 11:44 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Die risico's zijn helemaal niet groter. Even voor de duidelijk.
Hij mag dat zo zien maar dat is gewoon niet waar.
Als jouw antidepressivum tot de groep SSRI's behoort, dan schrijft de Nederlandse richtlijn (van psychiaters, gynaecologen en kinderartsen samen) voor dat jullie na 12 uur observatie naar huis mogen als alles goed gaat.quote:Op woensdag 20 september 2017 08:41 schreef MaJo het volgende:
Ik dacht dat dit Nederlands beleid was. Birdie en GewoonMezelf beaamde dit ook. Maar als het ook anders kan ben ik daar zeker benieuwd naar!
Uhm, dat zegt toch ook niemandquote:Op woensdag 20 september 2017 11:31 schreef Budabuddumbam het volgende:
Het is helemaal geen vaststaand iets dat je in het ziekenhuis MOET bevallen bij ivf/icsi/iui.
Je mag dan gewoon naar een verloskundige toe tenzij andere indicaties.
Je hebt veel meer keuze's op dat gebied dan dat je vaak krijgt.
Ook is thuisvallen niet meer risicovol dan poliklinisch bevallen
Dat kan nog meevallen! Vriendin van mij is begin september bevallen en slikte antidepressiva, en die was dezelfde avond alweer thuis. Met baby.quote:Op dinsdag 19 september 2017 23:02 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat dat rot voelt. Ik ben ook per definitie medisch omdat ik antidepressiva slik. Toen ik erachter kwam dat ik in het ziekenhuis moet bevallen en een paar dagen ter controle moet blijven was dat wel even slikken.
Dat zijn de betere berichtenquote:Op woensdag 20 september 2017 17:12 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dat kan nog meevallen! Vriendin van mij is begin september bevallen en slikte antidepressiva, en die was dezelfde avond alweer thuis. Met baby.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |