abonnement Unibet Coolblue
pi_173618502
Je ziet het steeds vaker, mensen dumpen hun ziekenzorg want ze kunnen het niet meer betalen. Als we bovendien kijken naar de zorg die we krijgen. Dan is die ook ver onder de maat ten opzichte van het bedrag wat je ervoor betaalt. Met andere woorden, de zorgstaat is zelf ziek geworden vanwege het wanbeleid dat wordt gevoerd.

https://www.zorgwijzer.nl(...)tot-duurste-en-beste

Alhoewel in dit artikel wordt beweerd dat de zorg die we krijgen de beste is, durf ik dit ten zeerste te betwisten. Ik heb ook een keer de zorg meegemaakt in Japan en die is echt 100 keer beter. Men rent zich daar de sloffen uit het lijf om je te helpen en je hebt daar geen wachtrijen. Dit voor 70 Euro in de maand.

Dat de zorg in Nederland zo duur is, komt omdat wij 'te duur doen'. Te dure medicijnen, te duur managment, onnodige bestuurslagen en enorme zelfverrijking in de zorg. Waarom moeten wij meegaan in de farmaceutische industrie die ons veels te dure medicijnen aansmeert. We moeten ons een medicijn marge aannemen, als een medicijn duurder is dan 100 euro, dan maar geen medicijn. Op een gegeven moment houdt het gewoon op. We moeten onze zorgkosten tot 1/3 reduceren van wat het nu is. We spenderen nu 74 Miljard per jaar aan zorgkosten, de aardgasbaten zijn weg, dus we kunnen niet anders dan onze uitgaven aanpassen, we zullen veel slimmere, efficientere en goedkopere zorg moeten leveren, want een eigen risico van 400 euro (en deze is stijgende) houden de mensen niet vol. Dit kan echt zo niet langer.
pi_173618569
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 12:32 schreef zetalore het volgende:

Men rent zich daar de sloffen uit het lijf om je te helpen
Klinkt ook als een gezonde werkomgeving ja
  woensdag 6 september 2017 @ 12:37:29 #3
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_173618575
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 12:32 schreef zetalore het volgende:
We moeten ons een medicijn marge aannemen, als een medicijn duurder is dan 100 euro, dan maar geen medicijn.
?
pi_173618581
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 12:37 schreef HPLC het volgende:

[..]

Klinkt ook als een gezonde werkomgeving ja
tja je zal toch werken moeten tijdens je werk.
pi_173618602
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 12:37 schreef zetalore het volgende:

[..]

tja je zal toch werken moeten tijdens je werk.
Uiteraard, maar werken of zwoegen is nogal een verschil
pi_173618609
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 12:37 schreef hugecooll het volgende:

[..]

?
Wat ik ermee bedoel is dat we moeten stoppen om te dure medicijnen aan te kopen die per stuk duizenden euro's kosten.
pi_173618614
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 12:38 schreef HPLC het volgende:

[..]

Uiteraard, maar werken of zwoegen is nogal een verschil
Wat doe jij dan tijdens je werk?
pi_173619066
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 12:39 schreef zetalore het volgende:

[..]

Wat ik ermee bedoel is dat we moeten stoppen om te dure medicijnen aan te kopen die per stuk duizenden euro's kosten.
Daar zijn al gewoon regels voor. Kost een behandeling zoveel geld, dan doen we het niet.
pi_173619265
TS heeft opzich wel een punt natuurlijk. Er is te veel bureaucratie in de zorg. Men is onderhand meer bezig met formulieren in te vullen dan daadwerkelijk zorg te leveren. Daar valt nog veel winst te behalen.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_173619283
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 12:32 schreef zetalore het volgende:

want een eigen risico van 400 euro (en deze is stijgende) houden de mensen niet vol. Dit kan echt zo niet langer.
Vergeet de eigen bijdrage niet die nog jaarlijks bovenop het eigen risico komt die voor sommige mensen het veelvoud is daarvan jaarlijks. Kan tot duizenden euro`s oplopen. Mensen die daardoor zorg vermijden.
pi_173619350
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 12:32 schreef zetalore het volgende:
als een medicijn duurder is dan 100 euro, dan maar geen medicijn
Speak for yourself ja... Als er een medicijn is om mij te genezen dan wil ik het gewoon hebben. Dat jij nou liever dood gaat om jezelf 400 euro per jaar aan eigen risico te besparen mag je zelf weten, maar van mij blijf je af.
pi_173619360
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 12:32 schreef zetalore het volgende:
Dit voor 70 Euro in de maand.
Ik betaal zelf voor mijn zorgverzekering ongeveer 79 euro.
pi_173619371
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 12:39 schreef zetalore het volgende:

[..]

Wat doe jij dan tijdens je werk?
Nou als ik te lang zwoeg dan gaat het fout
pi_173619400
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 12:32 schreef zetalore het volgende:
We moeten onze zorgkosten tot 1/3 reduceren van wat het nu is.
Bepaal jij dat?

In de afgelopen 20 jaar is de zorg veel duurder geworden. Maar waar je 20 jaar geleden bij de meeste soorten kanker een overlevingskans had van bijna 0% en vele andere ziektes ook gewoon je dood betekenden; is dat nu niet meer het geval. Ja we betalen meer, maar de ziekenzorg is ook veel beter.
pi_173619431
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 12:32 schreef zetalore het volgende:
Alhoewel in dit artikel wordt beweerd dat de zorg die we krijgen de beste is, durf ik dit ten zeerste te betwisten
Ik heb meer vertrouwen in de onderzoekers die hier daadwerkelijk onderzoek naar gedaan hebben, een puntensysteem hebben gemaakt, en objectief onderzoek hebben gedaan dan in jouw anekdotisch bewijs dat de ziekenzorg in Japan 'veel beter' is.
pi_173619454
quote:
10s.gif Op woensdag 6 september 2017 13:28 schreef HPLC het volgende:

[..]

Nou als ik te lang zwoeg dan gaat het fout
Inderdaad en de zelfmoordcijfers in japan zijn niet om over naar huis te schrijven. Ik wil niet dat mijn verpleegster de benen uit het lijf moet rennen. Ik wil dat ze met plezier haar baan doet en dat ze mij op een goede manier kan verzorgen. Ze werken hard genoeg wat mij betreft, het is een zware baan.
pi_173619480
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 13:29 schreef erikkll het volgende:

[..]

Bepaal jij dat?

In de afgelopen 20 jaar is de zorg veel duurder geworden. Maar waar je 20 jaar geleden bij de meeste soorten kanker een overlevingskans had van bijna 0% en vele andere ziektes ook gewoon je dood betekenden; is dat nu niet meer het geval. Ja we betalen meer, maar de ziekenzorg is ook veel beter.
Ik zou ook niet klagen met 79 euro per maand. Ik zit met mijn gezin aan enkele duizenden euro`s per jaar. En dat zal meer worden,.
pi_173619538
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 13:32 schreef Karig_Hutje het volgende:

[..]

Ik zou ook niet klagen met 79 euro per maand. Ik zit met mijn gezin aan enkele duizenden euro`s per jaar. En dat zal meer worden,.
Kinderen zijn gratis meeverzekerd, dus alleen papa en mama hoeven te betalen. Vreemd dus dat jij zoveel duurder uit bent.

En ja, de zorg zal inderdaad duurder blijven worden en de verzekeringen dus ook.
pi_173619583
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 13:34 schreef erikkll het volgende:

[..]

Kinderen zijn gratis meeverzekerd, dus alleen papa en mama hoeven te betalen. Vreemd dus dat jij zoveel duurder uit bent.

En ja, de zorg zal inderdaad duurder blijven worden en de verzekeringen dus ook.
Nee die hele marktwerking moet stoppen. Daar zit hem het probleem. Nederland trekt zich op aan het Amerikaanse model en kijk hoe goed dat gaat. En het kan anders als je kijkt naar de ons omringende landen.
pi_173619614
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 13:34 schreef erikkll het volgende:

[..]

Kinderen zijn gratis meeverzekerd, dus alleen papa en mama hoeven te betalen. Vreemd dus dat jij zoveel duurder uit bent.

En ja, de zorg zal inderdaad duurder blijven worden en de verzekeringen dus ook.
Ehm twee maal eigen risico en 130 per maand pp plus eigen bijdrage. Ga maar rekenen.
pi_173619642
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 13:34 schreef erikkll het volgende:

[..]

Kinderen zijn gratis meeverzekerd, dus alleen papa en mama hoeven te betalen. Vreemd dus dat jij zoveel duurder uit bent.

En ja, de zorg zal inderdaad duurder blijven worden en de verzekeringen dus ook.
Ik betaal ook gewoon bijna 300 per maand voor 2 personen.
Bezuinigen op je verzekering :')

Dat doen mensen die daarna gaan klagen dat ze niet met de ambulance mee willen omdat ze dan hun vrijwillig eigen risico moeten betalen en dat ze in het verkeerde ziekenhuis zijn geholpen dat geen contract had met hun budget verzekering.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_173619740
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 13:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik betaal ook gewoon bijna 300 per maand voor 2 personen.
Bezuinigen op je verzekering :')

Dat doen mensen die daarna gaan klagen dat ze niet met de ambulance mee willen omdat ze dan hun vrijwillig eigen risico moeten betalen en dat ze in het verkeerde ziekenhuis zijn geholpen dat geen contract had met hun budget verzekering.
Ik denk dat hij student met zorgtoeslag is. Anders kom je niet aan een zo laag bedrag. En een eigen risico van 800.
pi_173619793
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 13:44 schreef Karig_Hutje het volgende:

[..]

Ik denk dat hij student met zorgtoeslag is. Anders kom je niet aan een zo laag bedrag. En een eigen risico van 800.
Das geen vergelijken natuurlijk.

Voor een basisverzekering met vrije keus ben je gewoon rond de 100 eu kwijt. Dat je een bedrag van de staat krijgt doet daar niet toe.

Budgetverzekeringen zijn goedkoper, maar leveren vaak gezeik op omdat menseb de voorwaarden niet lezen en blind afsluiten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_173619896
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 13:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Das geen vergelijken natuurlijk.

Nee duidelijk niet. Zeker niet tegenover een gezin waar je alles gewoon voor de volle 100% mag betalen.
pi_173619999
Waarom betalen werkenden VEEL meer als niet werkenden?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_173620418
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 12:39 schreef zetalore het volgende:

[..]

Wat ik ermee bedoel is dat we moeten stoppen om te dure medicijnen aan te kopen die per stuk duizenden euro's kosten.
Laten we eens stoppen om de massa's medicijnen die niet eens zijn gebruikt te vernietigen omdat een inspectie dit vervolgens eist. Zelfs als ze nog onuitgepakt in de verpakking zitten. Farmaceuten en apotheken lachen zich een breuk met zoveel kassa-momenten.

De Nederlandse gezondheidszorg is corrupt tot op het bot. We hebben helemaal niet de beste gezondheidszorg van de wereld. Misschien voor degene die daarvoor de portemonnee kunnen trekken, maar steeds meer Nederlanders mijden juist gezondheidszorg omdat het voor hun onbetaalbaar wordt.

Zorgverzekeraars harken ieder jaar miljarden euro's extra op hun spreekwoordelijke 'oppottingsplank' en ze proberen de Nederlanders wijs te maken dat ze meer premie moeten gaan betalen omdat de zorg duurder wordt.

De zelfverrijking in bestuurslagen gaan onverminderd door.

De thuiszorg is uitgekleed, verzorgingstehuizen zijn afgeschaft en de verpleeghuizen kampen met wachtlijsten omdat ze geen personeel meer kunnen vinden die dit werk nog wil doen. Logisch na zoveel jaren van uitbuiting van het vaste personeel. En dat met een toenemende vergrijzing.
pi_173622158
Er is zeker geen inflatie!

Trap er niet in. Denk na.
  woensdag 6 september 2017 @ 17:02:03 #28
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_173623155
Voor racistische uitlatingen is op Fok geen ruimte.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  woensdag 6 september 2017 @ 19:11:55 #29
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173625645
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 6 september 2017 @ 20:41:57 #30
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173628097
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 14:26 schreef Elzies het volgende:

[..]

Laten we eens stoppen om de massa's medicijnen die niet eens zijn gebruikt te vernietigen omdat een inspectie dit vervolgens eist. Zelfs als ze nog onuitgepakt in de verpakking zitten. Farmaceuten en apotheken lachen zich een breuk met zoveel kassa-momenten.

De Nederlandse gezondheidszorg is corrupt tot op het bot. We hebben helemaal niet de beste gezondheidszorg van de wereld. Misschien voor degene die daarvoor de portemonnee kunnen trekken, maar steeds meer Nederlanders mijden juist gezondheidszorg omdat het voor hun onbetaalbaar wordt.

Zorgverzekeraars harken ieder jaar miljarden euro's extra op hun spreekwoordelijke 'oppottingsplank' en ze proberen de Nederlanders wijs te maken dat ze meer premie moeten gaan betalen omdat de zorg duurder wordt.

De zelfverrijking in bestuurslagen gaan onverminderd door.

De thuiszorg is uitgekleed, verzorgingstehuizen zijn afgeschaft en de verpleeghuizen kampen met wachtlijsten omdat ze geen personeel meer kunnen vinden die dit werk nog wil doen. Logisch na zoveel jaren van uitbuiting van het vaste personeel. En dat met een toenemende vergrijzing.

In het AD vandaag dat de flexibilisering alleen maar door gaat. Halbe Zijlstra wil naar 100% flexibele contracten, ondanks herhaalde waarschuwingen over de nadelen voor de kenniseconomie van o.a. DNB, WRR en CPB. Dit heeft grote gevolgen voor de zorg.

Ieder voor zich, en de ander net zoveel gunnen als die je misgunt.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173630462
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 13:59 schreef halfway het volgende:
Waarom betalen werkenden VEEL meer als niet werkenden?
Ze betalen hetzelfde alleen worden door de overheid ondersteund.

Het rondpompen van geld door de overheid is niks nieuws.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator woensdag 6 september 2017 @ 22:35:40 #32
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173630510
TS heeft een keer de gezondheidszorg in Japan meegemaakt en concludeert daar uit dat het 100x beter is. What - the - Fuck?

In Japan betaald de patient 30% van de kosten, hoezo 400 euro eigen risico is te hoog? Man, man, met dit soort discussie nivo ben je toch wel erg ver van huis.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 6 september 2017 @ 22:38:23 #33
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173630542
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 22:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ze betalen hetzelfde alleen worden door de overheid ondersteund.

Het rondpompen van geld door de overheid is niks nieuws.
De facto wordt er helemaal niet zoveel herverdeeld. Geeft ook de Europese commissie en OESO duidelijk aan. Iets wat trouwens de lange termijn economische groei en conjuncturele stabiliteit schaadt.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator woensdag 6 september 2017 @ 22:44:40 #34
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173630651
Dit topic is dus gewoon volkomen kansloos, we hebben de gebruikelijke dom rechtse blaatschapen die iedereen voor leugenaar of zakkenvuller aanmerken en de aanwezigheid van Klopkoek die het topic weer gelijk verneukt met irrelevante onzin.

Mischien even opnieuw proberen en dan gewoon met feiten?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 6 september 2017 @ 22:47:12 #35
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173630708
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 22:44 schreef Tijger_m het volgende:
Dit topic is dus gewoon volkomen kansloos, we hebben de gebruikelijke dom rechtse blaatschapen die iedereen voor leugenaar of zakkenvuller aanmerken en de aanwezigheid van Klopkoek die het topic weer gelijk verneukt met irrelevante onzin.

Mischien even opnieuw proberen en dan gewoon met feiten?
Het rondpompen van geld is irrelevante onzin? Jaja. Ouwe bounty.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 6 september 2017 @ 22:50:07 #36
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173630781
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 12:39 schreef zetalore het volgende:

[..]

Wat ik ermee bedoel is dat we moeten stoppen om te dure medicijnen aan te kopen die per stuk duizenden euro's kosten.
Nee, de medicijnen zijn meestal niet duur - qua grondstoffen. Het zijn de patenten op de recepten die het duur maken. Zogenaamd vanwege onderzoek. Waanzinnige monopolieposities doen de rest.
  Moderator woensdag 6 september 2017 @ 22:57:55 #37
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173630932
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 22:50 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, de medicijnen zijn meestal niet duur - qua grondstoffen. Het zijn de patenten op de recepten die het duur maken. Zogenaamd vanwege onderzoek. Waanzinnige monopolieposities doen de rest.
Dan is de oplossing om pharmaceutische bedrijven te laten aantonen dat zij inderdaad hoge kosten hebben gemaakt om het medicijn te ontwikkelen en een termijn af te spreken waarin dat terugverdiend word. En dat ook onderzoek naar medicijnen waar nooit een resultaat uit volgt betaald kan worden, het is niet zo dat alle onderzoek een medicijn oplevert.

De oplossing is dus niet "dan kopen we dat medicijn gewoon niet, als mensen dan doodgaan, jammer"
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173632269
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 13:37 schreef Karig_Hutje het volgende:

[..]

Ehm twee maal eigen risico en 130 per maand pp plus eigen bijdrage. Ga maar rekenen.
En voor hoeveel is er dan uiteindelijk vergoed?

Je dient dus een onderscheid te maken tussen zorgkosten en premiekosten.

Dus 1560 aan premiekosten voor het verzekeren van 4 mensen. Daarbij hebben je kinderen ook geen eigen risico.

Maar goed, jij zegt dat je dus sowieso 770 euro aan zorgkosten maakt (2x ER). En de rest? Maw, halen jullie de 1560+770 euro aan zorgkosten per jaar?

In dat geval niet zeiken, want een ander betaalt voor je.
"Pools are perfect for holding water"
pi_173632277
Ik spaar al mijn kwalen wel op zodat het in 1 jaar kan.
pi_173632425
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 02:14 schreef probeer het volgende:

[..]

En voor hoeveel is er dan uiteindelijk vergoed?

Je dient dus een onderscheid te maken tussen zorgkosten en premiekosten.

Dus 1560 aan premiekosten voor het verzekeren van 4 mensen. Daarbij hebben je kinderen ook geen eigen risico.

Maar goed, jij zegt dat je dus sowieso 770 euro aan zorgkosten maakt (2x ER). En de rest? Maw, halen jullie de 1560+770 euro aan zorgkosten per jaar?

In dat geval niet zeiken, want een ander betaalt voor je.
Je schijnt het nogal goed te weten. Ten eerste is het geen 1560 euro maar 3120 euro plus eigen risico en daar bovenop eigen bijdrage niet vergoede medicijnen. Ten tweede gaat het om relatief kleine bedragen waardoor wij steeds aan de eigen risico zitten die ik jou niet aan je neus ga hangen. Wij betalen dus de meerderheid van de zorgkosten zelf en het vergoede zal iets onder de 1200 euro uitkomen. Dus van de totale kosten per jaar van ongeveer 4500 euro zijn er rond de 1200 vergoed. Ik betaal voor jou kosten dus in u woorden niet zo zeiken.
pi_173634230
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 20:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

In het AD vandaag dat de flexibilisering alleen maar door gaat. Halbe Zijlstra wil naar 100% flexibele contracten, ondanks herhaalde waarschuwingen over de nadelen voor de kenniseconomie van o.a. DNB, WRR en CPB. Dit heeft grote gevolgen voor de zorg.

Ieder voor zich, en de ander net zoveel gunnen als die je misgunt.
De eerste verkiezingsbelofte is al verbroken voordat kabinet Rutte III er daadwerkelijk zit. Men had tijdens de verkiezingen de mond vol over het inperken van het eigen risico en de flexibilisering, maar deze politici doen al braafjes van wat de verzekeraars hen opdraagt.

Want de verzekeraars, de banken en de multinationals hebben de daadwerkelijke macht. De politici van vandaag is niets meer of minder meer dan een stropop die braaf doet wat hem wordt opgedragen. (vaak in ruil voor een bestuurlijk baantje na de politieke carričre)

Maar goed, eigen schuld dikke bult. Critici hebben hier al vaak genoeg voor gewaarschuwd en de kiezer trapt er telkens weer in. Dit keer was Rutte er nog zelfs sneller bij dan bij 'er gaat geen cent naar Griekenland toe'.


Intussen voltrekt zich in de ouderenzorg een rampscenario. Verpleeghuisbedden die leeg blijven staan omdat er geen vast personeel meer te vinden is. Ouderen die geen thuiszorg krijgen omdat de thuiszorgorganisatie kampt met een faillissement of personeelstekort. Het overgebleven vaste personeel die overwerkt massaal de ziektewet induikt of zelf de keuze maakt om als uitzendkracht te gaan werken.

Dan klinkt het plan om meer personeel te gaan werven leuk in de oren, maar als je geen nieuw personeel meer kunt vinden en het vaste personeelsbestand grotendeels zélf vijftigers zijn met de bijbehorende lichamelijke klachten. Zorgelijk als je jezelf in die materie verdiept.

Je krijgt straks dus instellingen die louter nog draaien op flex-krachten met alle risico's van dien. Zeg maar een supermarkt-model voor ouderen waar gedurende de dag personeel voor korte uurtjes worden ingezet.
  Moderator donderdag 7 september 2017 @ 10:21:40 #42
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173634735
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 09:48 schreef Elzies het volgende:

[..]

De eerste verkiezingsbelofte is al verbroken voordat kabinet Rutte III er daadwerkelijk zit. Men had tijdens de verkiezingen de mond vol over het inperken van het eigen risico en de flexibilisering, maar deze politici doen al braafjes van wat de verzekeraars hen opdraagt.

Want de verzekeraars, de banken en de multinationals hebben de daadwerkelijke macht. De politici van vandaag is niets meer of minder meer dan een stropop die braaf doet wat hem wordt opgedragen. (vaak in ruil voor een bestuurlijk baantje na de politieke carričre)

Maar goed, eigen schuld dikke bult. Critici hebben hier al vaak genoeg voor gewaarschuwd en de kiezer trapt er telkens weer in. Dit keer was Rutte er nog zelfs sneller bij dan bij 'er gaat geen cent naar Griekenland toe'.

Je bent ervan op de hoogte dat dit geen besluit is van het nieuwe kabinet? Dat er dus ook geen verkiezingsbelofte is gebroken?

quote:
Intussen voltrekt zich in de ouderenzorg een rampscenario. Verpleeghuisbedden die leeg blijven staan omdat er geen vast personeel meer te vinden is. Ouderen die geen thuiszorg krijgen omdat de thuiszorgorganisatie kampt met een faillissement of personeelstekort. Het overgebleven vaste personeel die overwerkt massaal de ziektewet induikt of zelf de keuze maakt om als uitzendkracht te gaan werken.

Dan klinkt het plan om meer personeel te gaan werven leuk in de oren, maar als je geen nieuw personeel meer kunt vinden en het vaste personeelsbestand grotendeels zélf vijftigers zijn met de bijbehorende lichamelijke klachten. Zorgelijk als je jezelf in die materie verdiept.

Je krijgt straks dus instellingen die louter nog draaien op flex-krachten met alle risico's van dien. Zeg maar een supermarkt-model voor ouderen waar gedurende de dag personeel voor korte uurtjes worden ingezet.
Ik moet hier toch wel vreselijk hard om lachen. De man die zijn mond vol heeft dat Nederland geen immigranten moet toelaten klaagt dat er niet genoeg personeel is voor ouderenzorg.
Ooit bij je opgekomen dat het terugdringen van immigratie en een tekort aan personeel met elkaar samenhangt? Zal wel niet.

Maar goed, wat houd jou of andere Nederlanders tegen om zelf voor je bejaarde (groot)ouders te zorgen? Je weet wel, zoals we dat in de goede oude tijd deden waar rechts Nederland altijd zo naar terug verlangt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 7 september 2017 @ 10:55:03 #43
416931 yats
(non) Average Joe
pi_173635223
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 13:36 schreef Karig_Hutje het volgende:

[..]

Nee die hele marktwerking moet stoppen. Daar zit hem het probleem. Nederland trekt zich op aan het Amerikaanse model en kijk hoe goed dat gaat. En het kan anders als je kijkt naar de ons omringende landen.
Dit inderdaad. Mijn vriendin (die Amerikaans is) vertelde me dat ze zo verbaasd was dat onze politiek zo'n fan is van hun systeem waarin marktwerking een steeds grotere rol krijgt en de zorg daardoor alleen maar duurder word. In de VS kunnen simpele behandelingen daardoor al duizenden euro's kosten terwijl ze hier misschien net 200 euro kosten. Om een voorbeeld te nemen, een spiraaltje plaatsen kost in de VS gewoon bijna 1000 euro, waar het hier nog geen 100 euro is. Om over spoedeisende zorg nog maar te zwijgen qua kosten. Het verschilt in de VS zelfs per ziekenhuis en per verzekeraar wat je moet betalen! Met name armere mensen mijden de zorg hierdoor omdat het niet te betalen is, iets waar wij langzaamaan ook naartoe gaan als ik zie hoeveel deurwaarderszaken er zijn voor zorgpremie/zorgkosten/eigen risico. Wat mij betreft stoppen we per direct met de marktwerking in de zorg en leren we van bijvoorbeeld de skandinavische landen en Duitsland hoe het ook kan. Zij hebben net als ons een enorme vergrijzing en toch stijgen de kosten bij hen een stuk minder sterk omdat de overheid bepaalde beperkingen oplegt aan zorgaanbieders en verzekeraars.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_173635284
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 10:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je bent ervan op de hoogte dat dit geen besluit is van het nieuwe kabinet? Dat er dus ook geen verkiezingsbelofte is gebroken?

[..]

Ik moet hier toch wel vreselijk hard om lachen. De man die zijn mond vol heeft dat Nederland geen immigranten moet toelaten klaagt dat er niet genoeg personeel is voor ouderenzorg.
Ooit bij je opgekomen dat het terugdringen van immigratie en een tekort aan personeel met elkaar samenhangt? Zal wel niet.

Maar goed, wat houd jou of andere Nederlanders tegen om zelf voor je bejaarde (groot)ouders te zorgen? Je weet wel, zoals we dat in de goede oude tijd deden waar rechts Nederland altijd zo naar terug verlangt.
Ik durf hier een wedje te maken dat onder Rutte III het eigen risico stijgt en dat de premie omhoog gaat. Ja, dan heb je inderdaad een verkiezingsbelofte geschonden.

Je zult goed Pools moeten kunnen praten en de taal vakkundig moeten kunnen begrijpen als je medische zorg verleent in Polen. Anders is het risicogehalte van de te verlenen zorg simpelweg te hoog. Dat geldt voor Nederland net zo. Ach, dit experiment is al eerder uitgevoerd en een totale mislukking gebleken.
  donderdag 7 september 2017 @ 11:06:37 #45
416931 yats
(non) Average Joe
pi_173635381
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 10:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je bent ervan op de hoogte dat dit geen besluit is van het nieuwe kabinet? Dat er dus ook geen verkiezingsbelofte is gebroken?

[..]

Ik moet hier toch wel vreselijk hard om lachen. De man die zijn mond vol heeft dat Nederland geen immigranten moet toelaten klaagt dat er niet genoeg personeel is voor ouderenzorg.
Ooit bij je opgekomen dat het terugdringen van immigratie en een tekort aan personeel met elkaar samenhangt? Zal wel niet.

Maar goed, wat houd jou of andere Nederlanders tegen om zelf voor je bejaarde (groot)ouders te zorgen? Je weet wel, zoals we dat in de goede oude tijd deden waar rechts Nederland altijd zo naar terug verlangt.
Jij denkt serieus dat immigranten in de ouderenzorg gaan werken? Sowieso zal het merendeel van de migranten uit moslimlanden überhaupt niet gaan werken, laat staan dat ze een 'smerig baantje waarin je bij ouderen of zelfs ouderen zelf schoonmaakt' gaan doen. Dat blijkt inmiddels wel uit de cijfers daarover. Nou kan ik je zeggen, ik heb jaren in de thuiszorg gewerkt en de enige oplossing voor tekorten daar is stoppen met al die flexibele contracten en het verhogen van het loon. Nu loont het gewoon niet om dergelijk werk te doen. Je werkt vaak 50 uur per week, waarvan er maar 32 tot 40 betaald worden en houd er aan het eind van de maand net iets meer dan het minimumloon aan over. Gek he dat mensen dat werk niet (meer) willen doen? Maar ja, rechts Nederland (lees de VVD) denkt alleen maar aan de eigen portemonnee. Al die oudjes die nu zorg behoeven stemmen immers toch niet op hen...
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_173638382
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 11:06 schreef yats het volgende:

[..]
Maar ja, rechts Nederland (lees de VVD) denkt alleen maar aan de eigen portemonnee. Al die oudjes die nu zorg behoeven stemmen immers toch niet op hen...
Denken dat het eigen belang alleen voor rechts Nederland geldt :')

Kortzichtig geneuzel.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  donderdag 7 september 2017 @ 14:27:56 #47
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173638822
quote:
10s.gif Op donderdag 7 september 2017 14:01 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Denken dat het eigen belang alleen voor rechts Nederland geldt :')

Kortzichtig geneuzel.
Het woordje "alleen" staat nergens noch wordt het geimpliceerd. Dat is pas kortzichtig.

Uit alles blijkt wel dat de korte termijn en eigenbelang sterker voor rechts geldt. Van vrijwilligerswerk tot donaties aan goede doelen (écht goede doelen, dus niet de plaatselijke kerk waar je elke week komt). Dito voor ongegeneerd opportunisme.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 7 september 2017 @ 14:29:27 #48
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173638851
quote:
10s.gif Op donderdag 7 september 2017 14:01 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Denken dat het eigen belang alleen voor rechts Nederland geldt :')

Kortzichtig geneuzel.
Wat trouwens ook direct voort vloeit uit vatbaarheid voor angstgevoelens.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173638891
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 14:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het woordje "alleen" staat nergens noch wordt het geimpliceerd. Dat is pas kortzichtig.

Uit alles blijkt wel dat de korte termijn en eigenbelang sterker voor rechts geldt. Van vrijwilligerswerk tot donaties aan goede doelen (écht goede doelen, dus niet de plaatselijke kerk waar je elke week komt). Dito voor ongegeneerd opportunisme.
De manier waarop het geformuleerd is impliceert generalisatie en dat is de facto wel degelijk kortzichtig. Niet echt bevorderlijk voor een constructieve discussie.

Maar goed, ik vind sowieso dat hele links - rechts geneuzel volstrekt irrelevant en achterhaald.

Doe er verder mee wat je wil :P
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  donderdag 7 september 2017 @ 14:36:23 #50
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173638964
quote:
12s.gif Op donderdag 7 september 2017 14:31 schreef StarGazer het volgende:

[..]

De manier waarop het geformuleerd is impliceert generalisatie en dat is de facto wel degelijk kortzichtig. Niet echt bevorderlijk voor een constructieve discussie.

Maar goed, ik vind sowieso dat hele links - rechts geneuzel volstrekt irrelevant en achterhaald.

Doe er verder mee wat je wil :P
M.i. kun je heel veel posities vertalen in eigenbelang

"Bij welbegrepen eigenbelang wordt een morele aanspraak gemaakt op rechtvaardigheid en gelijkheid. Hierbij wordt de eigen situatie vergeleken met de betere situatie van anderen. Op de korte termijn kan bij welbegrepen eigenbelang ook sprake zijn van een nadelige situatie, zolang er op de lange termijn maar sprake kan zijn van een voordeel."

"Ik vind het niet normaal dat als je iemand aanspreekt, die ander zegt: bemoei je met je eigen zaken. Ik vind het niet normaal dat je niet meer weet wie je buurman is. Dat is allemaal vrijheid blijheid, maar wat heb je daaraan als je in je eentje in je nieuwbouwwoninkje in een Vinex-locatie zit te verpieteren zonder dat iemand zich om je bekommert? Ik bemoei me met mijn buurman, omdat ik dan weet dat mijn buurman zich met mij bemoeit als het met mij slecht gaat. Uiteindelijk is het natuurlijk allemaal welbegrepen eigenbelang. Als je je niet met elkaar bemoeit, heb je een groot probleem. Dan krijg je een samenleving waarin mensen tegenover elkaar komen te staan en er radicalisme kan ontstaan. Dan krijg je een samen leving van botsende atomen." - Maxime Verhagen in 2003
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 7 september 2017 @ 14:54:56 #51
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173639274
Als afsluiting (laatste post over dit). Zie ook dit draadje

https://forum.fok.nl/topic/2394269

quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 01:06 schreef hooibaal het volgende:
Je zou kunnen concluderen dat de ikke-ikke-ikke-stromingen terrein winnen de laatste decennia, en aangezien dat het tegenovergestelde is van wat 'links' wil is het makkelijk roepen dat links kleiner wordt. Het is vooral het CDA dat terrein verliest nu heel Brabant en Limburg niet meer stemt wat meneer pastoor wil.

Het tij voor links keert wel weer. Ieder voor zich is ook niet wat op de langere termijn.

Oh, en ik zou Denk toch echt bij de confessionelen geplakt hebben.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 7 september 2017 @ 15:00:02 #52
149454 GSbrder
Les extrźmes se touchent
pi_173639346
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 14:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

M.i. kun je heel veel posities vertalen in eigenbelang

"Bij welbegrepen eigenbelang wordt een morele aanspraak gemaakt op rechtvaardigheid en gelijkheid. Hierbij wordt de eigen situatie vergeleken met de betere situatie van anderen. Op de korte termijn kan bij welbegrepen eigenbelang ook sprake zijn van een nadelige situatie, zolang er op de lange termijn maar sprake kan zijn van een voordeel."

"Ik vind het niet normaal dat als je iemand aanspreekt, die ander zegt: bemoei je met je eigen zaken. Ik vind het niet normaal dat je niet meer weet wie je buurman is. Dat is allemaal vrijheid blijheid, maar wat heb je daaraan als je in je eentje in je nieuwbouwwoninkje in een Vinex-locatie zit te verpieteren zonder dat iemand zich om je bekommert? Ik bemoei me met mijn buurman, omdat ik dan weet dat mijn buurman zich met mij bemoeit als het met mij slecht gaat. Uiteindelijk is het natuurlijk allemaal welbegrepen eigenbelang. Als je je niet met elkaar bemoeit, heb je een groot probleem. Dan krijg je een samenleving waarin mensen tegenover elkaar komen te staan en er radicalisme kan ontstaan. Dan krijg je een samen leving van botsende atomen." - Maxime Verhagen in 2003
Even een analyse over het zelfbelang van het anti-egoisme van linkse partijen.

quote:
De SP was, in haar diepste wezen, een project dat met collectieve symboliek de tijdgeest van zelfontplooiing bestreed: we komen op voor anderen, zodat anderen voor ons op zullen komen – en daarna draaien we een shaggie.

[...]

Maar de academici zetten de discussie in de Kamerfractie naar hun hand – de SP verkoos solidariteit met vluchtelingen en arbeidsmigranten boven solidariteit met de natuurlijke achterban.

[...]

Solidariteit wordt voortaan vooral nog gewaardeerd als het begint bij het eigenbelang. Zie het succes van 50Plus, de opkomst van Denk, de discussie over afschaffing van het eigen risico in de zorg.

De verheffing van het volk is overgegaan in zelfbescherming van het volk (en geregeld in verhuftering van het volk).

Bron: NRC


[ Bericht 4% gewijzigd door GSbrder op 07-09-2017 15:05:15 ]
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 7 september 2017 @ 15:02:33 #53
416931 yats
(non) Average Joe
pi_173639395
quote:
10s.gif Op donderdag 7 september 2017 14:01 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Denken dat het eigen belang alleen voor rechts Nederland geldt :')

Kortzichtig geneuzel.
Lees de zin nou nog eens. Alleen slaat in deze zin niet op dat enkel rechts het doet. Ik zeg alleen dat rechts alleen (of enkel) aan hun eigen belang denkt.

Over kortzichtig geneuzel gesproken, ik mis vooral de reflectie bij met name de VVD dat echt niet iedereen voor zichzelf kan (en moet) zorgen.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_173639828
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 15:02 schreef yats het volgende:

[..]

Lees de zin nou nog eens. Alleen slaat in deze zin niet op dat enkel rechts het doet. Ik zeg alleen dat rechts alleen (of enkel) aan hun eigen belang denkt.

Over kortzichtig geneuzel gesproken, ik mis vooral de reflectie bij met name de VVD dat echt niet iedereen voor zichzelf kan (en moet) zorgen.
De zin impliceert generalisatie. Niet constructief en onnodig.

De laatste zin onderstreep ik zeker. Maar goed, bij de VVD ontbreekt het wel aan meer.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  donderdag 7 september 2017 @ 16:13:52 #55
416931 yats
(non) Average Joe
pi_173640645
quote:
10s.gif Op donderdag 7 september 2017 15:24 schreef StarGazer het volgende:

[..]

De zin impliceert generalisatie. Niet constructief en onnodig.

De laatste zin onderstreep ik zeker. Maar goed, bij de VVD ontbreekt het wel aan meer.
Zo was die zin niet bedoeld. Die laatste zin onderschrijf ik volledig.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_173640744
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 04:28 schreef Karig_Hutje het volgende:

[..]

Je schijnt het nogal goed te weten. Ten eerste is het geen 1560 euro maar 3120 euro plus eigen risico en daar bovenop eigen bijdrage niet vergoede medicijnen. Ten tweede gaat het om relatief kleine bedragen waardoor wij steeds aan de eigen risico zitten die ik jou niet aan je neus ga hangen. Wij betalen dus de meerderheid van de zorgkosten zelf en het vergoede zal iets onder de 1200 euro uitkomen. Dus van de totale kosten per jaar van ongeveer 4500 euro zijn er rond de 1200 vergoed. Ik betaal voor jou kosten dus in u woorden niet zo zeiken.
Sorry man, mijn reactie kwam voort uit frustratie en was simpelweg ongepast en incorrect.

Ja, het is vanuit financieel opzicht inderdaad zuur als je veel meer kwijt bent aan premies dan wat je aan zorgkosten maakt. Dan ben je (net als ik trouwens) een netto-betaler (voor de ziektekosten van anderen). En het voelt dan nog extra venijnig wanneer je dan alsnog de eerste 2 x 385 euro zelf af mag tikken.

Maar goed, een verzekering is dan ook voornamelijk een 'wat als ...' product.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 7 september 2017 @ 16:38:53 #57
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173641102
quote:
15s.gif Op donderdag 7 september 2017 15:00 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Even een analyse over het zelfbelang van het anti-egoisme van linkse partijen.

[..]

Geschreven door professor Monsanto en Unilever.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 7 september 2017 @ 16:40:46 #58
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173641141
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 15:02 schreef yats het volgende:

[..]
ik mis vooral de reflectie bij met name de VVD dat echt niet iedereen voor zichzelf kan (en moet) zorgen.
Ik vooral het besef dat dit geen vaststaande groep is. Ja, de maakbaarheid schoot te ver door (nu hebben we rechtse maakbaarheid), maar in de VS is een groter deel 'onrendabel' en Tokkie dan in pakweg Duitsland.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 7 september 2017 @ 16:41:52 #59
149454 GSbrder
Les extrźmes se touchent
pi_173641166
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 16:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Geschreven door professor Monsanto en Unilever.
Een politiek-columnist van de NRC is een professor bij Monsanto en Unilever?
Opmerkelijke kijk op maatschappelijke verhoudingen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 7 september 2017 @ 16:48:36 #60
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173641307
quote:
15s.gif Op donderdag 7 september 2017 15:00 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Even een analyse over het zelfbelang van het anti-egoisme van linkse partijen.

[..]

Terzijde, de derde en vierde paragraaf worden in de context van de rechtse tijdgeest geplaatst
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173652237
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 12:39 schreef zetalore het volgende:

[..]

Wat ik ermee bedoel is dat we moeten stoppen om te dure medicijnen aan te kopen die per stuk duizenden euro's kosten.
dus het moet beter, tot een bepaald punt waarop de medicijnen te duur worden en dan is het klaar? Lekker figuur ben jij. Mijn medicijnen zijn trouwens 12.60¤ per doosje en 110¤ per jaar.

Moet ik dan ook dood?
pi_173652886
Rechts :')
pi_173653390
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 09:14 schreef bamibij het volgende:
Rechts :')
Uitstekende, inhoudelijke bijdrage.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  zondag 10 september 2017 @ 15:06:41 #64
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_173694563
quote:
quote:
We hebben op basis van deze cijfers de jaren 2011 en 2016 vergeleken aan de hand van de werkelijke bevolkingssamenstelling. Nemen we dan de gemiddelde kosten per leeftijdsgroep dan blijkt dat alleen al op basis van demografische verschuivingen de kosten 5,5% hoger worden.

Omdat er ook nog sprake is van inflatie, is de eerder genoemde stijging van 7,2 procent dus eigenlijk stilstand. Dus ja, de zorgkosten stijgen, maar tegelijkertijd zijn ze volledig onder controle.

Overigens kwam er tijdens het datagraven nog een apart weetje naar boven. De stijging van kosten bij mensen vanaf 80 jaar zit helemaal in de verzorging- en verpleging. De medische kosten nemen juist af voor die groep. Kennelijk heb je bij het passeren van de 80 bewezen over een sterk lichaam te beschikken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 10 september 2017 @ 17:44:06 #65
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_173697154
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 04:28 schreef Karig_Hutje het volgende:

[..]

Je schijnt het nogal goed te weten. Ten eerste is het geen 1560 euro maar 3120 euro plus eigen risico en daar bovenop eigen bijdrage niet vergoede medicijnen. Ten tweede gaat het om relatief kleine bedragen waardoor wij steeds aan de eigen risico zitten die ik jou niet aan je neus ga hangen. Wij betalen dus de meerderheid van de zorgkosten zelf en het vergoede zal iets onder de 1200 euro uitkomen. Dus van de totale kosten per jaar van ongeveer 4500 euro zijn er rond de 1200 vergoed. Ik betaal voor jou kosten dus in u woorden niet zo zeiken.
Zo werkt verzekeren. Wat is je punt?

Overigens, het is 'uw' en 'jouw'.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_173703086
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 17:44 schreef TC03 het volgende:

[..]

Overigens, het is 'uw' en 'jouw'.
Wat een sukkel.
  zondag 10 september 2017 @ 23:05:52 #67
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_173704978
Ja, laten we maar naar een Nationaal Zorgfonds gaan. We heffen alle private zorgverzekeraars op en stellen 100.000 ambtenaren aan die gaan werken met noodzakelijke nieuwe ICT-systemen die ervoor gaan zorgen dat de zorgkosten fors naar beneden gaan en de innovatie in de zorg beter wordt.

Ja, ja, wie gelooft die onzin?
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  zondag 10 september 2017 @ 23:12:03 #68
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173705101
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 23:05 schreef Old_Pal het volgende:
Ja, laten we maar naar een Nationaal Zorgfonds gaan. We heffen alle private zorgverzekeraars op en stellen 100.000 ambtenaren aan die gaan werken met noodzakelijke nieuwe ICT-systemen die ervoor gaan zorgen dat de zorgkosten fors naar beneden gaan en de innovatie in de zorg beter wordt.

Ja, ja, wie gelooft die onzin?
De bewoners van landen waar dit prima werkt
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173705140
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 23:12 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De bewoners van landen waar dit prima werkt
zoals?
  maandag 11 september 2017 @ 09:34:23 #70
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_173708367
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 23:12 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De bewoners van landen waar dit prima werkt
Klopkoek, jongen toch. Je bent een toffe peer maar dit neem ik niet serieus. Echt, je kan veel beter.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  maandag 11 september 2017 @ 09:35:49 #71
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173708393
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 09:34 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Klopkoek, jongen toch. Je bent een toffe peer maar dit neem ik niet serieus. Echt, je kan veel beter.
In alle landen waar zogenaamd marktwerking is ingevoerd is het een drama. Van Zweden tot de VS.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 11 september 2017 @ 10:45:29 #72
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_173709353
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 09:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

In alle landen waar de overheid ingreep in de markt is het een drama. Van Zweden tot de VS.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  maandag 11 september 2017 @ 10:48:56 #73
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173709396
quote:
14s.gif Op maandag 11 september 2017 10:45 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Er is geen land waar de overheid helemaal niets doet. Tsjappie.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 11 september 2017 @ 11:07:39 #74
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_173709626
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 09:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

In alle landen waar zogenaamd marktwerking is ingevoerd is het een drama. Van Zweden tot de VS.
OK. We schaffen mondiaal het bedrijfsleven af. De overheid kan alles veel beter en efficiėnter produceren .... volgens jouw extreem-linkse visie. Waarom zouden we nog Samsung TV's of Whirlpool wasmachines kopen? Nederlandse ambtenaren kunnen veel betere producten aan de man brengen want die zijn van alle markten thuis..

:')
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  maandag 11 september 2017 @ 11:17:31 #75
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173709744
Mijn voorkeur gaat uit naar een model national health zoals in de UK.
Een basisgezondheidszorg voor iedereen waarbij het écht basis is en wachtlijsten heeft, wil je wat beter of meer verzeker je jezelf privaat.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 11 september 2017 @ 17:09:19 #76
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_173715471
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 10:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Er is geen land waar de overheid helemaal niets doet. Tsjappie.
De farmaceuten zijn daar erg blij mee. Het is hun verdienmodel.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_173716555
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 23:05 schreef Old_Pal het volgende:
Ja, laten we maar naar een Nationaal Zorgfonds gaan. We heffen alle private zorgverzekeraars op en stellen 100.000 ambtenaren aan die gaan werken met noodzakelijke nieuwe ICT-systemen die ervoor gaan zorgen dat de zorgkosten fors naar beneden gaan en de innovatie in de zorg beter wordt.

Ja, ja, wie gelooft die onzin?
De overheid monopolie geven op een verplichte verzekering vind ik sowieso een eng idee. Voor je het weet betalen we gewoon het dubbele aan belasting en/of premie. Ten eerste is de overheid niet commercieel gericht, dus de hoge zorgkosten is voor hen niet interessant. Ten tweede kunnen ze om die reden gewoon de premies verhogen. Burgers kunnen nergens anders heen en ze zijn verplicht om te betalen.

quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 09:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

In alle landen waar zogenaamd marktwerking is ingevoerd is het een drama. Van Zweden tot de VS.
De situatie in de VS kun je sowieso niet met Nederland vergelijken, omdat in Nederland voor de basisverzekering een acceptatieplicht geldt met voor iedereen dezelfde premie. Om die reden is het al geen winstgevend product meer.
ROBODEMONS..................|:(
pi_173716609
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 17:09 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

De farmaceuten zijn daar erg blij mee. Het is hun verdienmodel.
De belangrijke posities in de zorg -en overal elders in de publieke sector- worden sinds jaar en dag middels vriendjespolitiek vergeven. Niemand -uitzonderingen daargelaten- die er op eigen kracht is gekomen. Dhr. Wouter Bos bestuursvoorzitter van het VUMC; wie krijgt dat verzonnen?
Of Dhr. Gerrit Zalm nu kwakzalver voor een te vormen kabinet dat geen respons cq draagvlak bij het volk heeft. De farmaceutische industrie heeft de navel staar politiek totaal uiteen gespeeld; verdeel en heers.
Nu is het zaak dat te veranderen. Er moet een breedgedragen lange termijn visie komen. Ziektes of aandoeningen zijn niet politiek. Iedereen kan getroffen worden.

Medicijnen behoren gezamenlijk ingekocht worden. Nog beter wanneer landen dat samen doen; besparingen zouden immens zijn.
De burgers horen bij alle onderwerpen die ons allen aangaan -zoals zorg- geraadpleegd te worden. Tegenwoordig gaat dat makkelijk via Internet.

Wanneer een bevolkingsgroep onevenredig meer gebruikt maakt van de zorg dan moet dat zonder politieke correctheid direct aangepakt worden. Ik herinner me een NPO nieuws uitzending waar gezegd werd dat de kosten in de Schildersbuurt tot wel 30 procent hoger lag als landelijk. Tel uit de besparing: een winst van 30 procent.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-hoger-dan-gemiddeld
In de Schilderswijk, de Spoorwijk en het Laakkwartier worden de meeste zorgkosten gemaakt van Nederland. Hier werd in 2015 bijna 30 procent meer zorg gedeclareerd dan gemiddeld.
Ik zou me ook een breuk lachen wanneer ik farmaceut was.
  Moderator maandag 11 september 2017 @ 19:09:58 #79
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173717483
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 18:24 schreef visbox het volgende:

[..]

De belangrijke posities in de zorg -en overal elders in de publieke sector- worden sinds jaar en dag middels vriendjespolitiek vergeven. Niemand -uitzonderingen daargelaten- die er op eigen kracht is gekomen. Dhr. Wouter Bos bestuursvoorzitter van het VUMC; wie krijgt dat verzonnen?
Of Dhr. Gerrit Zalm nu kwakzalver voor een te vormen kabinet dat geen respons cq draagvlak bij het volk heeft. De farmaceutische industrie heeft de navel staar politiek totaal uiteen gespeeld; verdeel en heers.
Nu is het zaak dat te veranderen. Er moet een breedgedragen lange termijn visie komen. Ziektes of aandoeningen zijn niet politiek. Iedereen kan getroffen worden.
Wat loopt je nou raar te blaaten, Bos is toezichthouder, dat lijkt mij aardig te passen bij zijn verleden, Zalm is bestuurder bij ABN AMRO, voormalig minFin en dus aardig geschikt daarvoor en nu informateur, ook niet echt vreemd te noemen.

Blijkbaar moeten we "gewone burgers" daar neer gaan zetten want die snappen het allemaal wel, natuurlijk. Never mind dat het diezelfde burgers zijn die hun stemmen zo versnipperd hebben dat er een vier partijen kabinet nodig is. Allemachtig.

En loop je nu doodleuk te roepen dat arme mensen met meer gezondheidklachten geen medicatie meer moeten krijgen? Wat levert ons dat op dan als maatschappij? Gekkies op straat in grote getale die lopen te bedelen zoals in de VS?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 11 september 2017 @ 19:25:16 #80
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173717788
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 11:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Mijn voorkeur gaat uit naar een model national health zoals in de UK.
Een basisgezondheidszorg voor iedereen waarbij het écht basis is en wachtlijsten heeft, wil je wat beter of meer verzeker je jezelf privaat.
Waarom toch altijd geilen op de UK en VS? Kijk dan tenminste naar landen waar het wél goed werkt, en waar ook de preventie goed werkt.

NHS... alsof dat zo goed werkt.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 11 september 2017 @ 19:26:31 #81
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173717825
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 11:07 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

OK. We schaffen mondiaal het bedrijfsleven af. De overheid kan alles veel beter en efficiėnter produceren .... volgens jouw extreem-linkse visie. Waarom zouden we nog Samsung TV's of Whirlpool wasmachines kopen? Nederlandse ambtenaren kunnen veel betere producten aan de man brengen want die zijn van alle markten thuis..

:')
POL / Laat medicijnonderzoek over aan de overheid

En ik ben niet extreem-links.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 11 september 2017 @ 19:29:33 #82
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173717890
quote:
7s.gif Op maandag 11 september 2017 18:22 schreef Morrigan het volgende:

[..]

De overheid monopolie geven op een verplichte verzekering vind ik sowieso een eng idee. Voor je het weet betalen we gewoon het dubbele aan belasting en/of premie. Ten eerste is de overheid niet commercieel gericht, dus de hoge zorgkosten is voor hen niet interessant. Ten tweede kunnen ze om die reden gewoon de premies verhogen.
Jawel, je kunt stemmen.

quote:
Burgers kunnen nergens anders heen en ze zijn verplicht om te betalen.
Dit is dus nu precies het probleem met marktwerking in de zorg.

Kun je tegen elkaar wegstrepen. Consumenten staan buitengewoon zwak.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 11 september 2017 @ 19:33:47 #83
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173718001
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 17:09 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

De farmaceuten zijn daar erg blij mee. Het is hun verdienmodel.
Maar dat belet jouw vrienden van de Heritage Foundation niet om landen bovenaan te zetten in de vrijheidsindex. Integendeel. Hoe sterker de positie van farma-maffia, hoe beter. Vervolgens geef je dan weer de overheid de schuld, en zo is het cirkeltje rond.

De realiteit is dat de overheid inderdaad heeft aangejaagd dat ziekenhuizen eens commercieel moesten gaan denken. Niet als een zustertje, maar als ondernemer. De resultaten zijn na ruim 10 jaar merkbaar. We gaan letterlijk Amerika achterna.

Het gaat net zo goed om moraal en ethiek. Sommige dingen kun je niet in systemen of regels vangen. Helaas begrepen Hoogervorst en de VVD beunhazen dat maar al te goed
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 11 september 2017 @ 19:35:21 #84
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173718036
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 19:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En loop je nu doodleuk te roepen dat arme mensen met meer gezondheidklachten geen medicatie meer moeten krijgen? Wat levert ons dat op dan als maatschappij? Gekkies op straat in grote getale die lopen te bedelen zoals in de VS?
Politiek van voldongen feiten en ogenschijnlijk alternatiefloos.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 11 september 2017 @ 19:38:10 #85
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_173718114
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 19:09 schreef Tijger_m het volgende:
Wat loopt je nou raar te blaaten, Bos is toezichthouder, dat lijkt mij aardig te passen bij zijn verleden, Zalm is bestuurder bij ABN AMRO, voormalig minFin en dus aardig geschikt daarvoor en nu informateur, ook niet echt vreemd te noemen.
Nee, het is gewoon belangenverstrengeling en corruptiegevoelig.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator maandag 11 september 2017 @ 20:06:54 #86
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173718697
quote:
7s.gif Op maandag 11 september 2017 19:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, het is gewoon belangenverstrengeling en corruptiegevoelig.
Moet je toch eens uitleggen hoe dat werkt volgens jou want ik zie geen enkele belangenverstrelingen in de genoemde voorbeelden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173720211
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 19:29 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Jawel, je kunt stemmen.

[..]

Dit is dus nu precies het probleem met marktwerking in de zorg.

Kun je tegen elkaar wegstrepen. Consumenten staan buitengewoon zwak.
Als ik niet tevreden ben over verzekeraar A, dan ga ik naar verzekeraar B. Als alles via de overheid gaat, heb ik die keuze niet meer. Ik kan hoogstens stemmen op een partij, maar dat levert mij alsnog weinig zekerheid op. Zul je net merken dat straks weer de VVD de meeste stemmen heeft.
ROBODEMONS..................|:(
  maandag 11 september 2017 @ 21:08:14 #88
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173720347
quote:
15s.gif Op maandag 11 september 2017 21:03 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Als ik niet tevreden ben over verzekeraar A, dan ga ik naar verzekeraar B.
Noem eens een land waar dat goed werkt. Nederland met het zorgkartel telt niet.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 11 september 2017 @ 21:09:08 #89
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173720374
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 19:25 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waarom toch altijd geilen op de UK en VS? Kijk dan tenminste naar landen waar het wél goed werkt, en waar ook de preventie goed werkt.

NHS... alsof dat zo goed werkt.
Leer jij eerst maar een vragen beantwoorden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 11 september 2017 @ 21:12:44 #90
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173720493
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 21:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Leer jij eerst maar een vragen beantwoorden.
Nee, dat moet jij eens doen gast.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 11 september 2017 @ 21:29:09 #91
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173721010
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 21:12 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nee, dat moet jij eens doen gast.
Nee klopkoek, altijd als ik jou een inhoudelijk vraag stel, draai en scheld je, maar een inhoudelijk antwoord komt er nooit.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173721597
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 21:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Noem eens een land waar dat goed werkt. Nederland met het zorgkartel telt niet.
Noem eens een land met het zelfde systeem als Nederland.
ROBODEMONS..................|:(
pi_173721721
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 21:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Noem eens een land waar dat goed werkt. Nederland met het zorgkartel telt niet.
Mag ik jou ook vraag stellen? Wat ga jij doen als het nationaal zorgfonds komt, maar de premie wordt toch hoger?
ROBODEMONS..................|:(
  maandag 11 september 2017 @ 21:52:31 #94
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173721728
quote:
12s.gif Op maandag 11 september 2017 21:48 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Noem eens een land met het zelfde systeem als Nederland.
Je ontwijkt de vraag.

In welk land werkt het goed? Waar verbeterd het structureel de volksgezondheid en dus ook welvaart?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173721811
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 21:52 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je ontwijkt de vraag.

In welk land werkt het goed? Waar verbeterd het structureel de volksgezondheid en dus ook welvaart?
Ik ken niet alle zorgsystemen, dus ik kan moeilijk die vraag beantwoorden.
ROBODEMONS..................|:(
pi_173722165
Ik ben best voor het nationale zorgfonds van de SP, maar als we dan een hang naar het verleden hebben dan wil ik net als toen ook privaat kunnen verzekeren.
  maandag 11 september 2017 @ 22:19:50 #97
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173722492
quote:
11s.gif Op maandag 11 september 2017 21:52 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Mag ik jou ook vraag stellen? Wat ga jij doen als het nationaal zorgfonds komt, maar de premie wordt toch hoger?
De aanname is al verkeerd. Want de transparantie zal sowieso hoger liggen.

Mocht het alsnog gebeuren, dan zullen er op zeker massa demonstraties plaats vinden. Die kans is stukken groter dan bij versnipperd protest tegen een (ogenschijnlijk) versnipperd stelsel.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 11 september 2017 @ 22:21:43 #98
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173722537
quote:
14s.gif Op maandag 11 september 2017 22:07 schreef Harmankardon het volgende:
Ik ben best voor het nationale zorgfonds van de SP, maar als we dan een hang naar het verleden hebben dan wil ik net als toen ook privaat kunnen verzekeren.
Echte horrorlanden zijn dat zeg.

https://en.m.wikipedia.or(...)uality_of_healthcare

Zweden scoort bij elke indicator hoger.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173722751
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 22:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De aanname is al verkeerd. Want de transparantie zal sowieso hoger liggen.

Mocht het alsnog gebeuren, dan zullen er op zeker massa demonstraties plaats vinden. Die kans is stukken groter dan bij versnipperd protest tegen een (ogenschijnlijk) versnipperd stelsel.
Mag hopen dat dat gaat gebeuren. Ik denk echt dat jij met het beste voor het volk heb. Het is alleen dat ik oprecht gewoon geen vertrouwen in de overheid heb.
ROBODEMONS..................|:(
pi_173722834
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 22:21 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Echte horrorlanden zijn dat zeg.

https://en.m.wikipedia.or(...)uality_of_healthcare

Zweden scoort bij elke indicator hoger.
1. Wie heeft het over horror?
2. Ik zit mobiel en heb nu geen zin in halfbakken knip- en plakwerk maar een beetje zoeken levert tig serieuze studies op waarin NL een beter zorgstelsel heeft dan Zweden. Het is maar net hoe je het wil zien.
  Moderator maandag 11 september 2017 @ 22:56:03 #101
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173723283
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 22:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De aanname is al verkeerd. Want de transparantie zal sowieso hoger liggen.

Mocht het alsnog gebeuren, dan zullen er op zeker massa demonstraties plaats vinden. Die kans is stukken groter dan bij versnipperd protest tegen een (ogenschijnlijk) versnipperd stelsel.
Wie doet er nu verkeerde aannames hier? Alsof het zo transparant was toen we het ziekenfonds hadden :')
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 11 september 2017 @ 22:58:52 #102
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173723329
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 22:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wie doet er nu verkeerde aannames hier? Alsof het zo transparant was toen we het ziekenfonds hadden :')
Nee, dat was ook niet houdbaar. De PvdA is daar n.b. vanaf het begin tegen geweest.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 11 september 2017 @ 23:02:39 #103
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173723378
quote:
15s.gif Op maandag 11 september 2017 22:30 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Mag hopen dat dat gaat gebeuren. Ik denk echt dat jij met het beste voor het volk heb. Het is alleen dat ik oprecht gewoon geen vertrouwen in de overheid heb.
Dan moeten we een land bouwen waar we de overheid wel kunnen vertrouwen. Sowieso is er altijd fikse bemoeienis vanuit de overheid. Ook in Hong Kong of de VS.



Lees dit artikel
https://www.economist.com(...)d-world-secret-their
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator maandag 11 september 2017 @ 23:09:50 #104
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173723484
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 23:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dan moeten we een land bouwen waar we de overheid wel kunnen vertrouwen. Sowieso is er altijd fikse bemoeienis vanuit de overheid. Ook in Hong Kong of de VS.

[ afbeelding ]

Lees dit artikel
https://www.economist.com(...)d-world-secret-their
Moeten we dat bouwen of moet de burger eens ophouden met blaaten over dingen waar hij of zij geen verstand van heeft?
Of ga je nu pretenderen dat niet de meerderheid van de bevolking centrum rechts stemt en het prima vind als minima minder krijgen?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 11 september 2017 @ 23:17:44 #105
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173723594
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 23:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Moeten we dat bouwen of moet de burger eens ophouden met blaaten over dingen waar hij of zij geen verstand van heeft?
Of ga je nu pretenderen dat niet de meerderheid van de bevolking centrum rechts stemt en het prima vind als minima minder krijgen?
Ik volg dit even niet. Verklaar graag nader.

Realiteit is wel dat burgers (ook in de VS!) linksere opvattingen of waanbeelden hebben (denken dat het land egalitairder is dan de realiteit) dan zij stemmen. De cultuur en racisme kaart doet de trick.

Verder is het een vicieuze cirkel van rechtse regeringen die roepen dat je de overheid niet kan vertrouwen en dan bewijzen dat het zo is (Reagan was de meest corrupte regering ooit). En uiteraard doet de overheid helemaal geen stap terug. Was het maar zo een feest met de moraalpolitie.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173723637
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 23:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dan moeten we een land bouwen waar we de overheid wel kunnen vertrouwen. Sowieso is er altijd fikse bemoeienis vanuit de overheid. Ook in Hong Kong of de VS.

[ afbeelding ]

Lees dit artikel
https://www.economist.com(...)d-world-secret-their
Bedankt, ik het morgen op mijn gemak lezen.
ROBODEMONS..................|:(
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 september 2017 @ 07:04:12 #107
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_173725462
We worden ouder met z'n allen. Dat geeft meer zorgkosten. Begroting van VWS gaat ook weer met enkele miljarden omhoog. Linksom of Rechtsom zat dat betaald moeten worden.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 12 september 2017 @ 08:05:58 #108
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173725798
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 07:04 schreef borisz het volgende:
We worden ouder met z'n allen. Dat geeft meer zorgkosten. Begroting van VWS gaat ook weer met enkele miljarden omhoog. Linksom of Rechtsom zat dat betaald moeten worden.
De landen zij geprezen waar ze met hun 40ste sterven
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 12 september 2017 @ 10:04:53 #109
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173727311
"Vooral in de handel, de zorg, de financiėle wereld en de specialistische dienstverlening worden mensen rijk. In de zorg zijn vooral tandartsen en medisch specialisten miljonair"


Marktwerking. Spectaculaire stijging sinds 2005.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173728657
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 september 2017 10:04 schreef Klopkoek het volgende:
"Vooral in de handel, de zorg, de financiėle wereld en de specialistische dienstverlening worden mensen rijk. In de zorg zijn vooral tandartsen en medisch specialisten miljonair"


Marktwerking. Spectaculaire stijging sinds 2005.
Toen kwamen ook die DBC's.
ROBODEMONS..................|:(
  dinsdag 12 september 2017 @ 11:48:58 #111
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173728752
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 september 2017 11:40 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Toen kwamen ook die DBC's.
De juiste vraag is dan:

- Wie heeft dat bedacht en doorgedrukt?
- Welke minister heeft een echtgenoot die een bedrijfje heeft om dat soort systemen te bedenken, waarna een sectorbrede begunstiging werd verleend.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 12 september 2017 @ 12:25:24 #112
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_173729223
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 07:04 schreef borisz het volgende:
We worden ouder met z'n allen. Dat geeft meer zorgkosten. Begroting van VWS gaat ook weer met enkele miljarden omhoog. Linksom of Rechtsom zat dat betaald moeten worden.
Eindelijk een realistisch geluid. De SP wil het domme volk wijsmaken dat door een leger aan nieuw aan te stellen ambtenaren met bijbehorende ICT-systemen de oplossing is voor alle problemen.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  dinsdag 12 september 2017 @ 12:58:33 #113
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173729756
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 september 2017 12:25 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Eindelijk een realistisch geluid. De SP wil het domme volk wijsmaken dat door een leger aan nieuw aan te stellen ambtenaren met bijbehorende ICT-systemen de oplossing is voor alle problemen.
In landen waar ze slechts 35 jaar oud worden zijn ze gelukkig lekker welvarend, productief en zijn de zorgkosten lekker laag.

Of werkt het niet zo?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 12 september 2017 @ 13:40:11 #114
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_173730373
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 12:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

In landen waar ze slechts 35 jaar oud worden zijn ze gelukkig lekker welvarend, productief en zijn de zorgkosten lekker laag.

Of werkt het niet zo?
Vreemde vergelijking Klopkoek. Jij zoekt heil in het monstrueus optuigen van het ambtenarenapparaat, ik ben voorstander van het innovatief vermogen van het bedrijfsleven.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  dinsdag 12 september 2017 @ 14:05:51 #115
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173730723
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 13:40 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Vreemde vergelijking Klopkoek. Jij zoekt heil in het monstrueus optuigen van het ambtenarenapparaat, ik ben voorstander van het innovatief vermogen van het bedrijfsleven.
Noem eens een land waar dat werkt in de zorg, en Amerika telt niet.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 12 september 2017 @ 14:10:48 #116
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173730813
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 13:40 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Vreemde vergelijking Klopkoek.
Nee. Aan een gezonde bevolking kleeft een prijskaartje, maar het levert ook wat op, en het bespaart geld. Helaas heeft niet iedereen van de zorgkartel belang bij het besparen van geld (preventie).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173735287
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 19:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat loopt je nou raar te blaaten, Bos is toezichthouder, dat lijkt mij aardig te passen bij zijn verleden, Zalm is bestuurder bij ABN AMRO, voormalig minFin en dus aardig geschikt daarvoor en nu informateur, ook niet echt vreemd te noemen.

Blijkbaar moeten we "gewone burgers" daar neer gaan zetten want die snappen het allemaal wel, natuurlijk. Never mind dat het diezelfde burgers zijn die hun stemmen zo versnipperd hebben dat er een vier partijen kabinet nodig is. Allemachtig.

En loop je nu doodleuk te roepen dat arme mensen met meer gezondheidklachten geen medicatie meer moeten krijgen? Wat levert ons dat op dan als maatschappij? Gekkies op straat in grote getale die lopen te bedelen zoals in de VS?
Tijger verdient een fact-nootje.
Wouter Bos:
Sinds 19 augustus 2013 is hij voorzitter van de raad van bestuur van het VU medisch centrum in Amsterdam.[18] zie Wikipedia; of zou dat nep nieuws zijn
Een begrijpend leescursus lijkt ook geen luxe. in de betreffende alinea staat: dat de burgers die daar wonen 30 procent meer aan zorgkosten genereren als mensen die elders wonen. Daar mag gekke Henkie voor willen betalen.
  Moderator dinsdag 12 september 2017 @ 18:41:22 #118
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173736113
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:54 schreef visbox het volgende:

[..]

Tijger verdient een fact-nootje.
Wouter Bos:
Sinds 19 augustus 2013 is hij voorzitter van de raad van bestuur van het VU medisch centrum in Amsterdam.[18] zie Wikipedia; of zou dat nep nieuws zijn
Een begrijpend leescursus lijkt ook geen luxe. in de betreffende alinea staat: dat de burgers die daar wonen 30 procent meer aan zorgkosten genereren als mensen die elders wonen. Daar mag gekke Henkie voor willen betalen.
Dus? Wat is het probleem daarmee? Bos was minister van Financieen en daarvoor manager bij Shell, wat precies maakt hem ongeschikt als toezichthouder, want dat is de voorzitter van de RvB van een instelling. Weet je wel wat de functie is?

Ik zou je eigen raad eens opvolgen over begrijpend lezen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tijger_m op 12-09-2017 18:48:10 ]
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 12 september 2017 @ 19:05:56 #119
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173736632
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dus? Wat is het probleem daarmee? Bos was minister van Financieen en daarvoor manager bij Shell, wat precies maakt hem ongeschikt als toezichthouder, want dat is de voorzitter van de RvB van een instelling. Weet je wel wat de functie is?

Ik zou je eigen raad eens opvolgen over begrijpend lezen.
Ex politici
Als ze snel een baan hebben zijn het zakkenvullers die hun positie gebruikt hebben voor hun carriere
Als ze in wachtgeld zitten zijn het zakkenvullers
Minister is gewoon een ondankbare baan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173737161
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dus? Wat is het probleem daarmee? Bos was minister van Financieen en daarvoor manager bij Shell, wat precies maakt hem ongeschikt als toezichthouder, want dat is de voorzitter van de RvB van een instelling. Weet je wel wat de functie is?

Ik zou je eigen raad eens opvolgen over begrijpend lezen.
Tijger zegt dat Wouter Bos toezichthouder bij het VUMC is. Hij is echter bestuursvoorzitter. Dat is hij geworden via het politieke vriendjes baantjes carrousel. Dus niet toezichthouder maar bestuursvoorzitter.
Als Min van Financiėn heeft hij miljarden teveel -van de burgers- aan de redding van de ABN uitgegeven. Zijn PvdA vriendje Zalm werd daar toen directeur of CEO van. In plaats van een ministers hongerloon een dik salaris. Say what?!
Ik leg niet uit wat er niet goed is aan vriendjes politiek.
  Moderator dinsdag 12 september 2017 @ 19:32:49 #121
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173737289
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 19:28 schreef visbox het volgende:

[..]

Tijger zegt dat Wouter Bos toezichthouder bij het VUMC is. Hij is echter bestuursvoorzitter. Dat is hij geworden via het politieke vriendjes baantjes carrousel. Dus niet toezichthouder maar bestuursvoorzitter.
Als Min van Financiėn heeft hij miljarden teveel -van de burgers- aan de redding van de ABN uitgegeven. Zijn PvdA vriendje Zalm werd daar toen directeur of CEO van. In plaats van een ministers hongerloon een dik salaris. Say what?!
Ik leg niet uit wat er niet goed is aan vriendjes politiek.
Bestuursvoorzitter IS toezichthouder. Dat is de taak van de Raad van Bestuur. Snap je dat echt niet? Als dat zo is moet je mischien hier niet posten.

Zalm heeft ABN Amro niet gered, dat was Bos en Zalm is van de VVD. Kortom, je weet totaal niet waar je over praat.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173744059
Al met al heeft Schippers het toch goed gedaan of niet?
  woensdag 13 september 2017 @ 11:29:13 #123
416931 yats
(non) Average Joe
pi_173748581
quote:
14s.gif Op maandag 11 september 2017 22:07 schreef Harmankardon het volgende:
Ik ben best voor het nationale zorgfonds van de SP, maar als we dan een hang naar het verleden hebben dan wil ik net als toen ook privaat kunnen verzekeren.
Dat dus
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  woensdag 13 september 2017 @ 11:40:10 #124
416931 yats
(non) Average Joe
pi_173748733
quote:
15s.gif Op maandag 11 september 2017 22:30 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Mag hopen dat dat gaat gebeuren. Ik denk echt dat jij met het beste voor het volk heb. Het is alleen dat ik oprecht gewoon geen vertrouwen in de overheid heb.
Dat vertrouwen in de overheid heb ik ook niet, alleen vermoedelijk om andere redenen dan jij. Als ik jouw posts zo lees heb jij het liefst zo weinig mogelijk overheidsbemoeienis en zou je daarom veel taken van de overheid inkrimpen of zelfs afschaffen en aan de markt zelf over laten. Dat ik dan weer niet hoe ik er over denk. Ik heb weinig vertrouwen in de HUIDIGE overheid, vooral omdat de overheid op dit moment haar burgers die het wat moeilijker hebben gewoon laat stikken en volledig verkeerd bekeud voert. Het huidige beleid is fantastisch als je rijk bent, of als je een middelgrote tot grote ondernemer bent, maar voor kleine ondernemers of mensen in loondienst met minxer dan 40000 euro per jaar is het een drama. Je word enorm op kosten gejaagd en hebt weinig rechten op compensatie. Alles moet daarnaast allemaal zo flexibel mogelijk en liefst op eigen risico van de persoon zelf ipv de werkgever. Niet alleen in het dagelijkse leven, maar ook in de zorg merk je dat enorm sinds de invoering van meer marktwerking. Marktwerking an sich klinkt als een mooi idee (want efficiėnter, concurrerender dus goedkoper etc) Maar in de prasltijk werkt het niet. Het is wat dat betreft net als het 'communisme' wat men soms bij de SP bepleit, in theorie heel leuk maar in praktijk niet werkbaar. De politiek zal met een oplossing moeten komen om onze stijgende zorgkosten (want vergrijzing) iets te dempen zonder daardoor de burgers zelf in de problemen te brengen of indirect te vermoorden doordat bepaalde behandelingen te duur zijn. Een hoger eigen risico en hogere premie zijn mijns inziens niet die oplossing overigens...
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  woensdag 13 september 2017 @ 11:44:45 #125
416931 yats
(non) Average Joe
pi_173748802
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 23:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Moeten we dat bouwen of moet de burger eens ophouden met blaaten over dingen waar hij of zij geen verstand van heeft?
Of ga je nu pretenderen dat niet de meerderheid van de bevolking centrum rechts stemt en het prima vind als minima minder krijgen?
Ik denk niet dat je kunt stellen dat de meerderheid het prima vind als minima minder krijgen omdat de meerderheid van de bevolking centrum-rechts stemt. Je weet net zo goed als mij dat de reden dat er nu veel mensen op bijvoorbeeld VVD, D66 en CDA gestemd hebben een aantal andere redenen heeft. Zo hebben mensen bijvoorbeeld vaak tactisch gestemd ivm de onvrede over de EU en immigratie maar andersom vaak ook om juist een soort tegengas tegen o.a. Wilders te geven. Mijn stem kwam ook niet voor de volledige 100% overeen met wat ik echt zou willen, maar ik kon simpelweg niet op mijn eerste keus stemmen omdat ze een te wereldvreemd standpunt hadden over immigratie. En dat zal waarschijnlijk voor veel mensen zo zijn wat ik om me heen hoorde.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_173749603
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 11:44 schreef yats het volgende:
Mijn stem kwam ook niet voor de volledige 100% overeen met wat ik echt zou willen
Kinderen die willen krijgen voor hun......?
  woensdag 13 september 2017 @ 12:40:57 #127
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173749687
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 11:44 schreef yats het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je kunt stellen dat de meerderheid het prima vind als minima minder krijgen omdat de meerderheid van de bevolking centrum-rechts stemt. Je weet net zo goed als mij dat de reden dat er nu veel mensen op bijvoorbeeld VVD, D66 en CDA gestemd hebben een aantal andere redenen heeft. Zo hebben mensen bijvoorbeeld vaak tactisch gestemd ivm de onvrede over de EU en immigratie maar andersom vaak ook om juist een soort tegengas tegen o.a. Wilders te geven. Mijn stem kwam ook niet voor de volledige 100% overeen met wat ik echt zou willen, maar ik kon simpelweg niet op mijn eerste keus stemmen omdat ze een te wereldvreemd standpunt hadden over immigratie. En dat zal waarschijnlijk voor veel mensen zo zijn wat ik om me heen hoorde.
Nogmaals, de rechtse partijen slaken altijd stoere (en onrealistische) teksten uit over Europa en over migranten, maar het zijn in de regel centrum-linkse regeringen geweest die de migratie wisten te beperken. En dat ook nog eens op een humane manier, waar de slachtoffers op de lange termijn wat aan hebben.
Datzelfde geldt voor de hele Europese Unie. Dat is ten diepste een liberaal project.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173749714
Met dat plan van Schippers zou toch het eigenrisico niet omhoog gaan?
pi_173758522
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 11:40 schreef yats het volgende:

[..]

Dat vertrouwen in de overheid heb ik ook niet, alleen vermoedelijk om andere redenen dan jij. Als ik jouw posts zo lees heb jij het liefst zo weinig mogelijk overheidsbemoeienis en zou je daarom veel taken van de overheid inkrimpen of zelfs afschaffen en aan de markt zelf over laten. Dat ik dan weer niet hoe ik er over denk. Ik heb weinig vertrouwen in de HUIDIGE overheid, vooral omdat de overheid op dit moment haar burgers die het wat moeilijker hebben gewoon laat stikken en volledig verkeerd bekeud voert. Het huidige beleid is fantastisch als je rijk bent, of als je een middelgrote tot grote ondernemer bent, maar voor kleine ondernemers of mensen in loondienst met minxer dan 40000 euro per jaar is het een drama. Je word enorm op kosten gejaagd en hebt weinig rechten op compensatie. Alles moet daarnaast allemaal zo flexibel mogelijk en liefst op eigen risico van de persoon zelf ipv de werkgever. Niet alleen in het dagelijkse leven, maar ook in de zorg merk je dat enorm sinds de invoering van meer marktwerking. Marktwerking an sich klinkt als een mooi idee (want efficiėnter, concurrerender dus goedkoper etc) Maar in de prasltijk werkt het niet. Het is wat dat betreft net als het 'communisme' wat men soms bij de SP bepleit, in theorie heel leuk maar in praktijk niet werkbaar. De politiek zal met een oplossing moeten komen om onze stijgende zorgkosten (want vergrijzing) iets te dempen zonder daardoor de burgers zelf in de problemen te brengen of indirect te vermoorden doordat bepaalde behandelingen te duur zijn. Een hoger eigen risico en hogere premie zijn mijns inziens niet die oplossing overigens...
Ik kan je vertellen dat jouw vermoedens niet kloppen, want ik ben het wel degelijk met je eens.
ROBODEMONS..................|:(
pi_173778009
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 11:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Mijn voorkeur gaat uit naar een model national health zoals in de UK.
Een basisgezondheidszorg voor iedereen waarbij het écht basis is en wachtlijsten heeft, wil je wat beter of meer verzeker je jezelf privaat.
Waaruit bestaat basiszorg?
  Moderator donderdag 14 september 2017 @ 20:27:57 #131
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173778945
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 19:53 schreef Rangono het volgende:

[..]

Waaruit bestaat basiszorg?
Dat is een hele goede vraag en per land verschillend, volgens mij.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 14 september 2017 @ 20:32:39 #132
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173779072
Volgens mij geloven ze alleen in Groot Brittanniė dat de NHS een goed (en rechtvaardig) systeem is.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173779376
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 20:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is een hele goede vraag en per land verschillend, volgens mij.
Dat is irrelevant. Ik vraag mij immers vooral af hoe Pietverdriet dat ziet.
pi_173784335
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 20:44 schreef Rangono het volgende:

[..]

Dat is irrelevant. Ik vraag mij immers vooral af hoe Pietverdriet dat ziet.
Nu misschien anders als dat die ziek of niet ziek is?
pi_173784372
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 00:19 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nu misschien anders als dat die ziek of niet ziek is?
Als het altijd zo simpel was om dat vast te stellen denk je dat er dan zoveel gezeik geweest was? :+
pi_173784379
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 00:23 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Als het altijd zo simpel was om dat vast te stellen denk je dat er dan zoveel gezeik geweest was? :+
Waarom al dat gezeik Schippers had toch zo een goed plan?

Het was net niet dat ze huilen deed toen PvdA tegenstemde of was het een andere partij?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2017 00:25:14 ]
pi_173784394
U kijkt te weinig naar het verleden en rekent de persoon niet af op wat beweerd is!
pi_173807289
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 13:36 schreef Karig_Hutje het volgende:

[..]

Nee die hele marktwerking moet stoppen. Daar zit hem het probleem.
Er is geen marktwerking in de zorg. De zorg is een kartel: een klein aantal aanbieders die onderling afspraken maken, geen concurrentie en nieuwkomers op de markt worden geweerd. Er moet juist marktwerking in. Vrije markt in de zorg is de oplossing. In Singapore werkt dat fantastisch.
  zaterdag 16 september 2017 @ 12:08:40 #139
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173807393
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 12:01 schreef noescom het volgende:

[..]
In Singapore werkt dat fantastisch.
Voor autoritaire dictaturen zal dat vast zo zijn.

Vandaar ook dat ze daar relatief weinig ouderen hebben hč.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173807453
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 12:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Voor autoritaire dictaturen zal dat vast zo zijn.

Vandaar ook dat ze daar relatief weinig ouderen hebben hč.
https://www.rvo.nl/sites/(...)ngapore-in-kaart.pdf

"De gezondheidszorg in Singapore heeft zich enorm ontwikkeld de afgelopen 50 jaar. In 1960 was de gemiddelde levensverwachting in Singapore 63,7 jaar en de kindersterfte 36 per 1000 geboortes. Als we kijken naar de huidige situatie dan is deze kindersterfte omlaag gebracht tot 2 gevallen per 1000 geboren kinderen en is de gemiddelde levensverwachting enorm toegenomen naar een gemiddelde van 82,8 jaar. Op de ranglijst van de ‘World Health Organisation’ staat het gezondheidszorgsysteem van Singapore op de 6e plaats. Singapore staat bekend om zijn
goede gezondheidszorg en is een medische hub voor de regio. In 2014 zijn ongeveer een half miljoen buitenlanders naar Singapore gekomen voor medische behandeling."
  zaterdag 16 september 2017 @ 12:15:50 #141
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173807495
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 12:12 schreef noescom het volgende:

[..]

https://www.rvo.nl/sites/(...)ngapore-in-kaart.pdf

"De gezondheidszorg in Singapore heeft zich enorm ontwikkeld de afgelopen 50 jaar. In 1960 was de gemiddelde levensverwachting in Singapore 63,7 jaar en de kindersterfte 36 per 1000 geboortes. Als we kijken naar de huidige situatie dan is deze kindersterfte omlaag gebracht tot 2 gevallen per 1000 geboren kinderen en is de gemiddelde levensverwachting enorm toegenomen naar een gemiddelde van 82,8 jaar. Op de ranglijst van de ‘World Health Organisation’ staat het gezondheidszorgsysteem van Singapore op de 6e plaats. Singapore staat bekend om zijn
goede gezondheidszorg en is een medische hub voor de regio. In 2014 zijn ongeveer een half miljoen buitenlanders naar Singapore gekomen voor medische behandeling."
Natuurlijk zegt de belangenvereniging voor 'ondernemers' dat. Dat is wat de bestuurselite wil horen.

Rondzoeken op Quora geeft een vollediger beeld.

"In fact there is a popular saying that one can die in Singapore but you better not get sick in Singapore."

Grappig ook dat libertariėrs graag met Singapore dwepen maar volledig voorbij gaan aan de verregaande overheidsbemoeienis.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 16 september 2017 @ 12:20:27 #142
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_173807561
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 12:01 schreef noescom het volgende:

[..]

Er is geen marktwerking in de zorg. De zorg is een kartel: een klein aantal aanbieders die onderling afspraken maken, geen concurrentie en nieuwkomers op de markt worden geweerd. Er moet juist marktwerking in. Vrije markt in de zorg is de oplossing. In Singapore werkt dat fantastisch.
Vergeet er niet bij te vertellen dat Singapore een soort ziekenfonds systeem heeft.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 16 september 2017 @ 12:21:54 #143
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173807584
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 12:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Vergeet er niet bij te vertellen dat Singapore een soort ziekenfonds systeem heeft.
Hun percentage 65+ers is twee keer zo laag als het EU gemiddelde
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173807603
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 12:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Natuurlijk zegt de belangenvereniging voor 'ondernemers' dat. Dat is wat de bestuurselite wil horen.

Rondzoeken op Quora geeft een vollediger beeld.

"In fact there is a popular saying that one can die in Singapore but you better not get sick in Singapore."

Grappig ook dat libertariėrs graag met Singapore dwepen maar volledig voorbij gaan aan de verregaande overheidsbemoeienis.
Zoals ik al zei is de zorg uitstekend in Singapore. Ze staan op plaats 6 op de World Health Organisation index. Behalve dat burgers verplicht zijn om een spaarpot aan te leggen is er amper overheidsbemoeienis. Het is duidelijk dat je weinig weet van Singapore. Zodra je een daadwerkelijk argument deponeert kom ik nog weleens kijken. Adieu.
  zaterdag 16 september 2017 @ 12:36:06 #145
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173807780
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 12:22 schreef noescom het volgende:

[..]

Zoals ik al zei is de zorg uitstekend in Singapore. Ze staan op plaats 6 op de World Health Organisation index. Behalve dat burgers verplicht zijn om een spaarpot aan te leggen is er amper overheidsbemoeienis. Het is duidelijk dat je weinig weet van Singapore. Zodra je een daadwerkelijk argument deponeert kom ik nog weleens kijken. Adieu.
Dat is een onderzoek uit 2000 tsjappie. Dus wie weet hier nou weinig van? Met ook ministaatjes zoals Oman, Andorra, Malta, San Marino in de top 10.

Welk land stond op nummer één trouwens? Frankrijk.

LOL. Moet voor libertarische dictatuur geilers een horror zijn. Uitgerekend Frankrijk op één.

https://en.m.wikipedia.or(...)alth_systems_in_2000
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173807881
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 12:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is een onderzoek uit 2000 tsjappie. Dus wie weet hier nou weinig van?

Welk land stond op nummer één trouwens? Frankrijk.

LOL. Moet voor libertarische dictatuur geilers een horror zijn.

https://en.m.wikipedia.or(...)alth_systems_in_2000
*gaap*. Laten we het eens hebben over dat er geen enkele vorm van marktwerking is in de Nederlandse zorg terwijl heel links Nederland vanuit de longen schreeuwt dat de marktwerking de schuld van alles is. In werkelijkheid is de zorg een kartel en kartels maken alles altijd duur. Een stuk interessanter onderwerp dan wie op welk plekje staat op een ranglijstje.
  zaterdag 16 september 2017 @ 12:59:21 #147
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173808222
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 12:41 schreef noescom het volgende:

[..]

*gaap*. Laten we het eens hebben over dat er geen enkele vorm van marktwerking is in de Nederlandse zorg terwijl heel links Nederland vanuit de longen schreeuwt dat de marktwerking de schuld van alles is. In werkelijkheid is de zorg een kartel en kartels maken alles altijd duur. Een stuk interessanter onderwerp dan wie op welk plekje staat op een ranglijstje.
Natuurlijk schreeuwt links en beschaafd Nederland dat, want zo is het toentertijd verkocht. Het is verkocht als marktwerking.

Kennelijk horen de kartels en ook het VVD beleid om monopolies aan ziekenhuizen te geven (voor bepaalde verzorgingsgebieden en behandelingen) daar gewoon bij.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 16 september 2017 @ 12:59:29 #148
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_173808223
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 12:41 schreef noescom het volgende:

[..]

*gaap*. Laten we het eens hebben over dat er geen enkele vorm van marktwerking is in de Nederlandse zorg terwijl heel links Nederland vanuit de longen schreeuwt dat de marktwerking de schuld van alles is. In werkelijkheid is de zorg een kartel en kartels maken alles altijd duur. Een stuk interessanter onderwerp dan wie op welk plekje staat op een ranglijstje.
Dat komt omdat echte markwerking niet mogelijk is, daarom is "links" daar ook op tegen. Het markt-verhaal is het privatiseren van nutsfuncties ten behoeve van een rijke parasiterende elite.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_173808272
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 september 2017 12:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat komt omdat echte markwerking niet mogelijk is, daarom is "links" daar ook op tegen. Het markt-verhaal is het privatiseren van nutsfuncties ten behoeve van een rijke parasiterende elite.
Dat zeiden ze in de jaren 70 en 80 ook over telecommunicatie en de post.
  zaterdag 16 september 2017 @ 13:06:17 #150
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_173808324
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:02 schreef noescom het volgende:

[..]

Dat zeiden ze in de jaren 70 en 80 ook over telecommunicatie en de post.
En wat betreft de telefoon hadden ze gelijk. De enige manier waarop het werkte was door de monopolist te dwingen hun vaste lijnen te verhuren tegen lage tarieven: overheidsinterventie. En door de komst van mobiele telefoons.

De post: vroeger waren postbodes gerespecteerde ambtenaren, net zoals politieagenten. Die kan je natuurlijk niet zo maar privatiseren. En door de komst van e-mail.

Jij komt de hele tijd met halve waarheden
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 16 september 2017 @ 13:11:12 #151
149454 GSbrder
Les extrźmes se touchent
pi_173808389
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De post: vroeger waren postbodes gerespecteerde ambtenaren, net zoals politieagenten. Die kan je natuurlijk niet zo maar privatiseren. En door de komst van e-mail.
Stel je voor dat postbodes nog steeds ambtenaren waren met dito baanzekerheid en arbeidsvoorwaarden. Dan was een postzegel 5 euro en kreeg je alleen op dinsdag tussen 14:00 - 15:00 uur de post bezorgd.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_173808402
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En wat betreft de telefoon hadden ze gelijk. De enige manier waarop het werkte was door de monopolist te dwingen hun vaste lijnen te verhuren tegen lage tarieven: overheidsinterventie. En door de komst van mobiele telefoons.
Nee, natuurlijk hadden ze daarin geen gelijk. Uiteraard heb je een bepaalde mate van interventie nodig wanneer je een totaal gemonopoliseerd netwerk demonopoliseert. Mobiele telefoons zijn hét bewijs dat concurrentie op telecommunicatie kan en moet waar men eerst zei dat het onmogelijk is.

quote:
De post: vroeger waren postbodes gerespecteerde ambtenaren, net zoals politieagenten. Die kan je natuurlijk niet zo maar privatiseren. En door de komst van e-mail.
Ja, dat kan natuurlijk wel en dat is voor een deel ook gebeurd. Overigens is briefpost met uitzondering van reclame e.d. nog steeds een staatsmonopolie.
  zaterdag 16 september 2017 @ 13:12:40 #153
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_173808410
quote:
12s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:11 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Stel je voor dat postbodes nog steeds ambtenaren waren met dito baanzekerheid en arbeidsvoorwaarden. Dan was een postzegel 5 euro en kreeg je alleen op dinsdag tussen 14:00 - 15:00 uur de post bezorgd.
Jij hebt liever onderbetaalde flex-slaven.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 16 september 2017 @ 13:13:11 #154
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_173808417
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:12 schreef noescom het volgende:
Uiteraard heb je een bepaalde mate van interventie nodig
Daaaaag vrije-markt utopie :W
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 16 september 2017 @ 13:14:32 #155
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_173808436
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:12 schreef noescom het volgende:
Mobiele telefoons zijn hét bewijs dat concurrentie op telecommunicatie kan en moet waar men eerst zei dat het onmogelijk is.

Telefonie is het enige succes van de privatiserings-fetisjisten. (en dan alleen nog met overheidsinterventie). Alle ander projecten zijn gefaald.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_173808441
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Daaaaag vrije-markt utopie :W
Het is logisch dat wanneer je van een totale staatsmonopolie naar een vrije(re) marktsituatie gaat er enige mate van interventie nodig is. Dan kun je grappige smilies neerzetten, maar daarmee is dat niet minder waar.
pi_173808446
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Telefonie is het enige succes van de privatiserings-fetisjisten. (en dan alleen nog met overheidsinterventie). Alle ander projecten zijn gefaald.
Welke andere projecten?
  zaterdag 16 september 2017 @ 13:15:19 #158
149454 GSbrder
Les extrźmes se touchent
pi_173808447
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jij hebt liever onderbetaalde flex-slaven.
De post bezorgen is een bijbaantje, de oprit tot de arbeidsmarkt, geen werkzaamheden waarvan je in het dure Nederland een heel gezin kunt onderhouden. In mijn ogen is 1550 per maand niet onderbetaald.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zaterdag 16 september 2017 @ 13:17:09 #159
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_173808471
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:15 schreef noescom het volgende:

[..]

Welke andere projecten?
Precies _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_173808483
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Precies _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wonen: kartel
Zorg: kartel
Water: staatsmonopolie

Het valt me nog mee dat je niet met het staatsmonopolie de NS aan komt zetten.
  zaterdag 16 september 2017 @ 13:18:30 #161
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_173808486
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:15 schreef GSbrder het volgende:

[..]

De post bezorgen is een bijbaantje, de oprit tot de arbeidsmarkt, geen werkzaamheden waarvan je in het dure Nederland een heel gezin kunt onderhouden
VVD-mentaliteit. We bombarderen alles tot deeltijdstudenten baan behalve je eigen baan.
quote:
. In mijn ogen is 1550 per maand niet onderbetaald.
Wel als je daar je eigen bus ook nog van moet betalen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 16 september 2017 @ 13:19:06 #162
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_173808495
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:18 schreef noescom het volgende:

[..]

Wonen: kartel
Zorg: kartel
Water: staatsmonopolie

Het valt me nog mee dat je niet met het staatsmonopolie de NS aan komt zetten.
Ik zei toch dat alle andere projecten mislukt zijn?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_173808515
Nog even en je beweert dat hamburgers omdraaien bij McDonalds een volledige baan is met dito salaris.
pi_173808520
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik zei toch dat alle andere projecten mislukt zijn?
Nogmaals, welke projecten? Je noemt allemaal staatsmonopolies- en kartels op.
  zaterdag 16 september 2017 @ 13:22:59 #165
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_173808534
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:21 schreef noescom het volgende:

[..]

Nogmaals, welke projecten? Je noemt allemaal staatsmonopolies- en kartels op.
Ah, ik snap het. Je wilt bewijzen dat de markt perfect is door alle mislukkingen te ontkennen. _O-
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_173808545
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ah, ik snap het. Je wilt bewijzen dat de markt perfect is door alle mislukkingen te ontkennen. _O-
Beweer je dat bijvoorbeeld water ooit een voorziening is geweest in de vrije markt?
  zaterdag 16 september 2017 @ 13:24:21 #167
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173808548
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Telefonie is het enige succes van de privatiserings-fetisjisten. (en dan alleen nog met overheidsinterventie). Alle ander projecten zijn gefaald.
Waarvan de prijzen toch wel waren gedaald. Het is namelijk vooral gefaciliteerd door de technologische vooruitgang. Technologie die door de overheid werd gefinancierd, en door EEG white papers werd uitgerold.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 16 september 2017 @ 13:24:29 #168
149454 GSbrder
Les extrźmes se touchent
pi_173808549
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

VVD-mentaliteit. We bombarderen alles tot deeltijdstudenten baan behalve je eigen baan.
Nee hoor, PvdA-mentaliteit. Iedereen hoogopgeleid, mensen die niet hoogopgeleid zijn willen we een zo onaantrekkelijk mogelijke baan geven pappen met toeslagen en subsidies.

quote:
Wel als je daar je eigen bus ook nog van moet betalen.
Dan ga je toch met de fiets?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zaterdag 16 september 2017 @ 13:25:46 #169
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173808564
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:24 schreef GSbrder het volgende:

[..]Iedereen hoogopgeleid
Liever de 19e eeuw waar slechts 3% hoogopgeleid was en 50% niet kon lezen en schrijven? Dat kenmerkt de rechtsmens.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173808573
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waarvan de prijzen toch wel waren gedaald. Het is namelijk vooral gefaciliteerd door de technologische vooruitgang. Technologie die door de overheid werd gefinancierd, en door EEG white papers werd uitgerold.
Wellicht door belastingconcurrentie, maar waarschijnlijk lang niet zo hard als dat ze zijn gedaald in de vrije(re) markt. In de 50 jaar vóór de deregulering is er amper geļnnoveerd en ik zie niet waarom dat zomaar ineens wel was gebeurd.
  zaterdag 16 september 2017 @ 13:27:39 #171
149454 GSbrder
Les extrźmes se touchent
pi_173808581
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:25 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Liever de 19e eeuw waar slechts 3% hoogopgeleid was en 50% niet kon lezen en schrijven? Dat kenmerkt de rechtsmens.
Ik ben niet zo van de extremen. Liever laagopgeleide vakmensen, dan mensen die hoogopgeleid zijn in een vakgebied waar ze nul toevoegen aan de samenleving. Maar de linkse mensen zijn uiteraard van het socialiseren van de opleidingskosten en opleidingsbaten, waardoor er vooral nutteloze antropologen worden uitgepoept door het tertiair onderwijs.

Hoogopgeleid maakt je nog niet beter dan laagopgeleiden, ondanks dat sommige mensen daar anders over denken in hun diplomafetisjisme.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zaterdag 16 september 2017 @ 13:29:29 #172
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_173808609
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:24 schreef noescom het volgende:

[..]

Beweer je dat bijvoorbeeld water ooit een voorziening is geweest in de vrije markt?
Vanuit de Eu word aangestuurd op privatisering. (Met zeer slechte resultaten overigens. Parijs, Portugal. )
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_173808616
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Vanuit de Eu word aangestuurd op privatisering. (Met zeer slechte resultaten overigens. Parijs, Portugal. )
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
  zaterdag 16 september 2017 @ 13:31:08 #174
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173808628
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:26 schreef noescom het volgende:

[..]

Wellicht door belastingconcurrentie, maar waarschijnlijk lang niet zo hard als dat ze zijn gedaald in de vrije(re) markt. In de 50 jaar vóór de deregulering is er amper geļnnoveerd en ik zie niet waarom dat zomaar ineens wel was gebeurd.
Dit is historisch revisionisme en een enorme onwaarheid. Zowat elk onderdeel van de mobiele telefoon stamt uit de jaren 60 - 80 en is allemaal door overheidsonderzoek gemaakt.

Toen BT werd geprivatiseerd in 1984 kwamen er direct prijs regulaties door Thatcher. Pas later konden die worden losgelaten door technologische innovatie. Zoiets als G.S.M. is gewoon door de overheid ontwikkelt. Punt.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173808670
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:31 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dit is historisch revisionisme en een enorme onwaarheid.

Toen BT werd geprivatiseerd in 1984 kwamen er direct prijs regulaties door Thatcher. Pas later konden die worden losgelaten door technologische innovatie. Zoiets als G.S.M. is gewoon door de overheid ontwikkelt. Punt.
Dries van Agt heeft GSM eigenhandig ontwikkelt in zijn kelder? De overheid ontwikkelt niets. Ze geven subsidies aan bedrijven die dingen ontwikkelen. M.a.w. ze stelen ons geld en bepalen voor ons dat dat geld in bedrijf X wordt gestoken. Zonder overheidsinterventie was zoiets als GSM er ook wel gekomen. De tijd was gewoon rijp voor die ontwikkeling.
  zaterdag 16 september 2017 @ 13:35:23 #176
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173808682
Sowieso altijd apart dat vrijheidslievende libertariėrs voor autoritaire landen en personen vallen zoals Hong Kong, Singapore, Thatcher.

"Margaret Thatcher: loved by libertarians, yet one of the most authoritarian prime ministers of the past century. How can this be so?"
http://www.independent.co(...)liberal-8573443.html

Dun laagje chroom over een hele hoop ranzigheid en socialism for the rich.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 16 september 2017 @ 13:36:59 #177
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173808703
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:34 schreef noescom het volgende:

[..]

Dries van Agt heeft GSM eigenhandig ontwikkelt in zijn kelder? De overheid ontwikkelt niets. Ze geven subsidies aan bedrijven die dingen ontwikkelen. M.a.w. ze stelen ons geld en bepalen voor ons dat dat geld in bedrijf X wordt gestoken. Zonder overheidsinterventie was zoiets als GSM er ook wel gekomen. De tijd was gewoon rijp voor die ontwikkeling.
Owja, vandaar dat de Republikeinen onlangs het budget weer met 35 miljard hebben verhoogd.

Juist omdat er de afgelopen 20 jaar weinig is gebeurd.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173808707
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:35 schreef Klopkoek het volgende:
Sowieso altijd apart dat vrijheidslievende libertariėrs voor autoritaire landen en personen vallen zoals Hong Kong, Singapore, Thatcher.

"Margaret Thatcher: loved by libertarians, yet one of the most authoritarian prime ministers of the past century. How can this be so?"
http://www.independent.co(...)liberal-8573443.html

Dun laagje chroom over een hele hoop ranzigheid en socialism for the rich.
Je kunt delen van iets appreciėren en andere delen niet. De absolute anarcho-capitalistische samenleving bestaat helaas (nog) niet.
  zaterdag 16 september 2017 @ 13:37:59 #179
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173808721
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:37 schreef noescom het volgende:

[..]

Je kunt delen van iets appreciėren en andere delen niet. De absolute anarcho-capitalistische samenleving bestaat helaas (nog) niet.
Waar iemands prioriteiten liggen is vaak al heel veelzeggend.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173808725
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:37 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waar iemands prioriteiten liggen is vaak al heel veelzeggend.
Verklaar je nader.
  zaterdag 16 september 2017 @ 13:38:52 #181
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_173808732
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:24 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nee hoor, PvdA-mentaliteit. Iedereen hoogopgeleid, mensen die niet hoogopgeleid zijn willen we een zo onaantrekkelijk mogelijke baan geven pappen met toeslagen en subsidies.

[..]
Nee dat is een VNO-NCW idee. Rece to the bottom.
quote:
Dan ga je toch met de fiets?
Al die pakketjes van Amazon op de fiets! Briljant idee.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 16 september 2017 @ 13:40:01 #182
149454 GSbrder
Les extrźmes se touchent
pi_173808749
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee dat is een VNO-NCW idee. Rece to the bottom.
Rece?

quote:
Al die pakketjes van Amazon op de fiets! Briljant idee.
Ik ben dan ook voor het beschermen van de winkels.
Anders zou ik er geen geld aan kunnen verdienen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zaterdag 16 september 2017 @ 13:40:06 #183
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_173808752
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:30 schreef noescom het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Jij ontkent gewoon dat men probeert mislukte privatiseringsprojecten te privatiseren.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 16 september 2017 @ 13:40:54 #184
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_173808763
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:34 schreef noescom het volgende:
De overheid ontwikkelt niets
Internet was een project van de Amerikaanse defensie.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 16 september 2017 @ 13:41:35 #185
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_173808772
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:37 schreef noescom het volgende:
Je kunt delen van iets appreciėren en andere delen niet
Pure hypocrisie.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_173808775
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jij ontkent gewoon dat men probeert mislukte privatiseringsprojecten te privatiseren.
Er is helemaal niets uit je lijstje geprivatiseerd. *Het* *zijn* *overheidsmonopolies* *en* *-kartels*.
  zaterdag 16 september 2017 @ 13:42:15 #187
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_173808787
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:40 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Rece?
quote:
Wat een mooie cop-out.
[..]

Ik ben dan ook voor het beschermen van de winkels.
Anders zou ik er geen geld aan kunnen verdienen.
Ik ben voor het beschermen van arbeiders.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_173808789
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Internet was een project van de Amerikaanse defensie.
Je bedoelt Arpanet.
pi_173808799
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Pure hypocrisie.
Je begrijpt kennelijk niet wat hypocrisie betekent.
  zaterdag 16 september 2017 @ 13:42:51 #190
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_173808801
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:41 schreef noescom het volgende:
Er is helemaal niets uit je lijstje geprivatiseerd
Ik zeg toch de hele tijd dat het mislukte projecten zijn. :O
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 16 september 2017 @ 13:43:04 #191
149454 GSbrder
Les extrźmes se touchent
pi_173808805
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

[..]

Ik ben voor het beschermen van arbeiders.
Waarom wil je dan van arbeiders ambtenaren maken?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zaterdag 16 september 2017 @ 13:43:07 #192
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_173808806
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:42 schreef noescom het volgende:

[..]

Je bedoelt Arpanet.
Dus je geeft me gelijk.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_173808807
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik zeg toch de hele tijd dat het mislukte projecten zijn. :O
Hoe mislukt?
  zaterdag 16 september 2017 @ 13:43:27 #194
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_173808813
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:42 schreef noescom het volgende:

[..]

Je begrijpt kennelijk niet wat hypocrisie betekent.
Ja hoor. Nou jij nog.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 16 september 2017 @ 13:43:53 #195
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_173808822
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:43 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Waarom wil je dan van arbeiders ambtenaren maken?
Als dat de enige manier is om ze een normaal bestaan te garanderen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 16 september 2017 @ 13:46:59 #196
149454 GSbrder
Les extrźmes se touchent
pi_173808866
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als dat de enige manier is om ze een normaal bestaan te garanderen.
Dus de normale arbeiders mogen gaan betalen voor de geprivilegeerde ambtenaren.
Lijkt me een omgekeerde wereld. Liever de onderlinge solidariteit niet teveel aantasten.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_173808868
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus je geeft me gelijk.
Arpanet is inderdaad opgezet/betaalt door het Advanced Research Projects Agency (ARPA) van het Amerikaanse ministerie van Defensie. De eerste router kwam overigens vanuit een privaat bedrijf: BBN Technologies.
  zaterdag 16 september 2017 @ 13:49:10 #198
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_173808898
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:46 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dus de normale arbeiders mogen gaan betalen voor de geprivilegeerde ambtenaren.
Lijkt me een omgekeerde wereld. Liever de onderlinge solidariteit niet teveel aantasten.
En dat uit jouw mond _O-
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 16 september 2017 @ 13:49:53 #199
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_173808908
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:47 schreef noescom het volgende:

[..]

Arpanet is inderdaad opgezet/betaalt door het Advanced Research Projects Agency (ARPA) van het Amerikaanse ministerie van Defensie.
En zo zijn talloze innovaties bedacht door overheden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_173808945
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En zo zijn talloze innovaties bedacht door overheden.
Nou ja, je gaat ervanuit dat zonder overheden die innovaties niet bedacht zouden zijn. Dat is nogal een aanname. Het Internet is in principe een doorontwikkeling van al bestaande technologieėn en zoiets was er ook wel gekomen zonder overheid. De overheid kennende hebben ze de boel alleen maar vertraagd.
  zaterdag 16 september 2017 @ 13:52:27 #201
149454 GSbrder
Les extrźmes se touchent
pi_173808954
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En dat uit jouw mond _O-
Uiteindelijk zijn ambtenaren en werklozen de tegenstanders van de arbeiders.
Hoe meer van die eerste twee, hoe hoger z'n lasten, hoe minder hij mee naar huis mag nemen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zaterdag 16 september 2017 @ 13:55:56 #202
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_173809003
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:52 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Uiteindelijk zijn ambtenaren en werklozen de tegenstanders van de arbeiders.

Alleen in een neo-liberale wereld.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 16 september 2017 @ 13:56:47 #203
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_173809019
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:52 schreef noescom het volgende:

[..]

Nou ja, je gaat ervanuit dat zonder overheden die innovaties niet bedacht zouden zijn. Dat is nogal een aanname. Het Internet is in principe een doorontwikkeling van al bestaande technologieėn
Dat kan je van alles zeggen
quote:
en zoiets was er ook wel gekomen zonder overheid. De overheid kennende hebben ze de boel alleen maar vertraagd.
Bewijs je stellingen maar.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 16 september 2017 @ 13:58:16 #204
149454 GSbrder
Les extrźmes se touchent
pi_173809044
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Alleen in een neo-liberale wereld.
Ook in de socialistische of communistische wereld.
Werkweigeraars worden daar in kampen gestopt, ambtenaren verrijken zichzelf.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_173809061
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Bewijs je stellingen maar.
Dan zou ik een portaal moeten openen naar een alternatief universum waar geen overheden bestaan. Zolang dat niet kan is zo'n stelling moeilijk te bewijzen. Maar in zijn algemeenheid kun je wel stellen dat er meer mensen zijn buiten de overheid dan erin en dat de kans dat er innovaties worden buiten gedaan buiten de overheid dus groter is. Voor de meeste innovaties is de tijd gewoon rijp en komt het er hoe dan ook.
  zaterdag 16 september 2017 @ 14:00:50 #206
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_173809070
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 14:00 schreef noescom het volgende:
Dan zou ik een portaal moeten openen naar een alternatief universum waar geen overheden bestaan
Dat is makkelijk. Je mag roepen wat je wilt en je hoeft nooit iets te bewijzen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_173809079
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 september 2017 14:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is makkelijk. Je mag roepen wat je wilt en je hoeft nooit iets te bewijzen.
Wat voor soort bewijs had je willen zien?
  zaterdag 16 september 2017 @ 14:02:58 #208
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_173809097
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:58 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ook in de socialistische of communistische wereld.
Werkweigeraars worden daar in kampen gestopt, ambtenaren verrijken zichzelf.
Toch opmerkelijk dat ieder keer als de argumenten op zijn er word teruggegrepen op communistische dictaturen. Je zou er een 2e Godwin van kunnen maken.

Zullen we een poll maken?

1. Wet van Stalin
2. Wet van Mao
3. Wet van GSbrder
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 16 september 2017 @ 14:04:21 #209
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_173809111
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 14:01 schreef noescom het volgende:

[..]

Wat voor soort bewijs had je willen zien?
Wetenschappelijk bewijs.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 16 september 2017 @ 14:04:57 #210
149454 GSbrder
Les extrźmes se touchent
pi_173809122
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 september 2017 14:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Toch opmerkelijk dat ieder keer als de argumenten op zijn er word teruggegrepen op communistische dictaturen. Je zou er een 2e Godwin van kunnen maken.

Zullen we een poll maken?

1. Wet van Stalin
2. Wet van Mao
3. Wet van GSbrder
De argumenten waren toch al op toen jij het neoliberalisme erbij haalde om de tegenstelling tussen productieve arbeiders en inactieve werklozen en geldverslindende ambtenaren afdeed als een neoliberaal dingetje? Net zo goed een stokpaardje.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_173809127
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 september 2017 14:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wetenschappelijk bewijs.
Vind jij het interdimensionale portaal even uit dan ga ik vergelijkend onderzoek voor je doen. Of beter: vraag het aan de overheid want die zijn zo goed met innovaties.
  zaterdag 16 september 2017 @ 14:05:52 #212
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_173809137
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 september 2017 14:04 schreef GSbrder het volgende:

[..]

De argumenten waren toch al op toen jij het neoliberalisme erbij haalde om de tegenstelling tussen productieve arbeiders en inactieve werklozen en geldverslindende ambtenaren afdeed als een neoliberaal dingetje? Net zo goed een stokpaardje.
Het staat je slecht om zo doorzichtig een discussie over neo-liberalisme dood te slaan.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_173809144
Neo-liberalisme bestaat überhaupt niet. Het is een scheldwoord van linkse mensen om op dingen te plakken die ze niet leuk vinden.
  zaterdag 16 september 2017 @ 14:06:47 #214
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173809146
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:38 schreef noescom het volgende:

[..]

Verklaar je nader.
Dat je aan de kant van de samenleving ontwrichtende en wantrouwen voedende autoritaire robber barons staat. Niet voor niets zijn libertariėrs vaak te porren voor aanvalsoorlogen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173809158
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 14:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat je aan de kant van de samenleving ontwrichtende en wantrouwen voedende autoritaire robber barons staat. Niet voor niets zijn libertariėrs vaak te porren voor aanvalsoorlogen.
Geen idee waar je dat vandaan haalt en ik ken geen enkele libertarier die te porren is voor aanvalsoorlogen. Dat gaat regelrecht tegen het non-agressie-principe in.
  zaterdag 16 september 2017 @ 14:08:10 #216
149454 GSbrder
Les extrźmes se touchent
pi_173809162
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 september 2017 14:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het staat je slecht om zo doorzichtig een discussie over neo-liberalisme dood te slaan.
We hadden een discussie over netto-betalers en netto-ontvangers.
Jij moest daar zo nodig het neo-liberalisme bij trekken.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zaterdag 16 september 2017 @ 14:08:18 #217
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173809167
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 14:06 schreef noescom het volgende:
Neo-liberalisme bestaat überhaupt niet. Het is een scheldwoord van linkse mensen om op dingen te plakken die ze niet leuk vinden.


De leugenmeter loopt hard op
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 16 september 2017 @ 14:09:25 #218
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173809182
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 14:07 schreef noescom het volgende:

[..]

Geen idee waar je dat vandaan haalt en ik ken geen enkele libertarier die te porren is voor aanvalsoorlogen. Dat gaat regelrecht tegen het non-agressie-principe in.
Jij hebt liever Thatcher en Hong Kong dan de links libertaire pendant christianstadt in Kopenhagen.

Robber baron.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173809193
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 14:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Jij hebt liever Thatcher en Hong Kong dan de links libertaire pendant christianstadt in Kopenhagen.

Robber baron.
Ik heb nooit iets gezegd over Thatcher en Hong Kong. Je fantasie slaat op hol.
  zaterdag 16 september 2017 @ 14:10:36 #221
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_173809200
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 14:06 schreef noescom het volgende:
Neo-liberalisme bestaat überhaupt niet. Het is een scheldwoord van linkse mensen om op dingen te plakken die ze niet leuk vinden.
Je haalt me de woorden uit de mond _O-

Maar je vergeet complottheorie.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 16 september 2017 @ 14:13:20 #222
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_173809232
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 14:06 schreef noescom het volgende:
Neo-liberalisme bestaat überhaupt niet. Het is een scheldwoord van linkse mensen om op dingen te plakken die ze niet leuk vinden.
Waar leven we momenteel in dan? :') :') :')
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_173809248
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 14:13 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Waar leven we momenteel in dan? :') :') :')
In een socialistisch land met een sausje van democratie.
  zaterdag 16 september 2017 @ 14:17:42 #224
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_173809280
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 14:14 schreef noescom het volgende:

[..]

In een socialistisch land met een sausje van democratie.
De VVD is een socialistische partij. :Y
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_173809283
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 september 2017 14:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De VVD is een socialistische partij. :Y
Zeker. Je wilde toch niet zeggen dat je nog steeds geloofd dat de VVD liberaal is?
  zaterdag 16 september 2017 @ 14:21:04 #226
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_173809321
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 14:18 schreef noescom het volgende:

[..]

Zeker. Je wilde toch niet zeggen dat je nog steeds geloofd dat de VVD liberaal is?
Neo-liberaal.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_173809349
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 september 2017 14:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Neo-liberaal.
Er is niemand die zichzelf neo-liberaal noemt. Ook VVD-leden niet. In die zin bestaat het niet. Er is historisch gezien wel iets als neo-liberalisme geweest, maar tegenwoordig is het: "ik vind dit niet leuk, dus het is neo-liberaal". Overigens is links en rechts een valse tegenstelling.
  zaterdag 16 september 2017 @ 14:52:05 #228
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173809793
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 14:23 schreef noescom het volgende:

[..]

Er is niemand die zichzelf neo-liberaal noemt. Ook VVD-leden niet. In die zin bestaat het niet. Er is historisch gezien wel iets als neo-liberalisme geweest, maar tegenwoordig is het: "ik vind dit niet leuk, dus het is neo-liberaal". Overigens is links en rechts een valse tegenstelling.
Wat zeker vals is, is hoe men pleit voor dingen als "winkels beschermen" (lees: grote ketens), om dan vanuit de stoel te zeggen "er is helemaal geen marktwerking".

Feit is ook dat lieden als Rand en Friedman zich aangetrokken voelden tot zeer autoritaire landen en leiders. Politiestaat landen, het liefst gecontroleerd door de grootkapitaal zelf.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 16 september 2017 @ 14:52:55 #229
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173809807
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 14:14 schreef noescom het volgende:

[..]

In een socialistisch land met een sausje van democratie.
Wat waren de jaren 50 tot 80 dan? Communisme?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173809909
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 14:52 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat zeker vals is, is hoe men pleit voor dingen als "winkels beschermen" (lees: grote ketens), om dan vanuit de stoel te zeggen "er is helemaal geen marktwerking".
Mee eens.

quote:
Feit is ook dat lieden als Rand en Friedman zich aangetrokken voelden tot zeer autoritaire landen en leiders. Politiestaat landen, het liefst gecontroleerd door de grootkapitaal zelf.
Dat kan best zo zijn, maar dat betekent niet dat dat ook voor mij geldt.
pi_173809918
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 14:52 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat waren de jaren 50 tot 80 dan? Communisme?
Geen idee, maar je kunt niet ontkennen dat de overheidsinvloed, belastingdruk en regeldruk sinds de jaren 50 geweldig is toegenomen.
pi_173809937
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 14:59 schreef noescom het volgende:

[..]

Mee eens. Edit: ik begrijp je denk ik verkeerd. In ondermeer de zorg is geen marktwerking. Dat ontken je toch hopelijk niet?

[..]

Dat kan best zo zijn, maar dat betekent niet dat dat ook voor mij geldt.
  zaterdag 16 september 2017 @ 15:04:11 #233
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173809963
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 14:59 schreef noescom het volgende:

[..]

Mee eens.

[..]

Dat kan best zo zijn, maar dat betekent niet dat dat ook voor mij geldt.
Singapore...
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173810092
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 september 2017 14:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wetenschappelijk bewijs.
Ja ho eens even wetenschap is universiteit is overheid. En daar voeren ze niks uit.
pi_173810099
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 15:04 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Singapore...
Ik had het over de zorg in Singapore...
  zaterdag 16 september 2017 @ 15:22:23 #236
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173810292
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 15:00 schreef noescom het volgende:

[..]

Geen idee, maar je kunt niet ontkennen dat de overheidsinvloed, belastingdruk en regeldruk sinds de jaren 50 geweldig is toegenomen.
Wat dus vooral door libertariėrs komt wanneer ze aan de macht komen. Veel regeldruk komt ook gewoon van lieden als Peter Thiel vandaan.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173810355
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 september 2017 14:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De VVD is een socialistische partij. :Y
Vertel mij even wat jij beschouwt als socialisme dan?
  zaterdag 16 september 2017 @ 15:33:41 #238
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_173810488
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 15:12 schreef noescom het volgende:

[..]

Ik had het over de zorg in Singapore...
Dat land met een ouderwetsch ziekenfonds wat jij dan ziet als voorbeeld van een vrije markt utopie. Ja, ik weet het nog.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_173810501
Om tot zekere hoogte bij het onderwerp te blijven; ik snap niet dat sommige mensen met droge ogen kunnen beweren dat de zorg in al z'n facetten geschikt is voor volledige vrije marktwerking.

Dat werkt alleen als mensen 100% vrije keuze hebben en als er transparantie is over kwaliteit.

Keuzevrijheid is er natuurlijk niet wat betreft spoedgevallen en tevens kan iemand ook niet afzien van een noodzakelijke operatie of iets dergelijks, noch kan een leek volledig oordelen over de noodzaak van een ingreep.

Om zorgaanbieders op kwaliteit te beoordelen ontbreekt het simpelweg aan kennis bij de meeste mensen en er zijn te veel variabelen die een algemeen oordeel mogelijk maken (zo kan bijvoorbeeld bevolkingssamenstelling in een regio van invloed zijn op het aantal opnames en aantal sterfgevallen of het aantal ongevallen of spoedingrepen etc).

Zorg leent zich maar in beperkte mate voor marktwerking.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_173811261
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 15:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat dus vooral door libertariėrs komt wanneer ze aan de macht komen. Veel regeldruk komt ook gewoon van lieden als Peter Thiel vandaan.
Nee, juist niet. Je hebt een vreemd beeld van libertariers.

pi_173811276
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 15:25 schreef Lilith_Immaculate het volgende:

[..]

Vertel mij even wat jij beschouwt als socialisme dan?
De definitie kun je gewoon opzoeken...
pi_173811324
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 15:34 schreef Tomatenboer het volgende:
Om tot zekere hoogte bij het onderwerp te blijven; ik snap niet dat sommige mensen met droge ogen kunnen beweren dat de zorg in al z'n facetten geschikt is voor volledige vrije marktwerking.
Ik snap niet dat mensen met droge ogen het tegendeel kunnen beweren...

quote:
Dat werkt alleen als mensen 100% vrije keuze hebben en als er transparantie is over kwaliteit.
Dat klopt. Dat is er nu niet, want door de overheid verboden.

quote:
Keuzevrijheid is er natuurlijk niet wat betreft spoedgevallen en tevens kan iemand ook niet afzien van een noodzakelijke operatie of iets dergelijks, noch kan een leek volledig oordelen over de noodzaak van een ingreep.
Wat spoedgevallen inderdaad meestal niet, maar dat is maar een klein deel van het totale zorgaanbod.

quote:
Om zorgaanbieders op kwaliteit te beoordelen ontbreekt het simpelweg aan kennis bij de meeste mensen en er zijn te veel variabelen die een algemeen oordeel mogelijk maken (zo kan bijvoorbeeld bevolkingssamenstelling in een regio van invloed zijn op het aantal opnames en aantal sterfgevallen of het aantal ongevallen of spoedingrepen etc).
Volstrekte nonsens dat een leek zorgaanbieders niet zou kunnen beoordelen op kwaliteit. Hoe kom je erbij?

Zorg leent zich maar in beperkte mate voor marktwerking.
[/quote]
  zaterdag 16 september 2017 @ 16:21:20 #243
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173811365
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 16:14 schreef noescom het volgende:

[..]

Nee, juist niet. Je hebt een vreemd beeld van libertariers.

[ afbeelding ]
Noem eens een concreet iemand.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173811375
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 16:21 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Noem eens een concreet iemand.
Ik begrijp je vraag niet.
pi_173811410
Het grondbeginsel van het libertarisme is het non-agressie-principe. Dat principe stelt dat je nooit agressie mag plegen tegen andere mensen tenzij in verdedigende zin. Wanneer iemand pleit voor veel regeldruk - in de zin dat een overheid die oplegt - dan is hij geen libertariėr.
pi_173811434
Wil men wel dat Jan en Piet van alles gebruik kan maken net zoals de elite?
Ze mogen wel betalen ervoor maar niet gebruiken.

Ken er wel een paar van het soort wat ertegen zijn hoor, dat de gewone man/vrouw ook van hetzelde gebruik maken als die welke op de VVD stemmen.
Ze begrijpen het echter niet als de gewone man zijn geld kwijt wil dat ze evt ook bij hun komen kopen.
  zaterdag 16 september 2017 @ 16:36:06 #247
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173811548
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 16:21 schreef noescom het volgende:

[..]

Ik begrijp je vraag niet.
Noem eens een prominente libertariėr die zo handelt.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173811551
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 16:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Noem eens een prominente libertariėr die zo handelt.
Toine Manders
  zaterdag 16 september 2017 @ 16:37:02 #249
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173811563
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 16:24 schreef noescom het volgende:
Het grondbeginsel van het libertarisme is het non-agressie-principe. Dat principe stelt dat je nooit agressie mag plegen tegen andere mensen tenzij in verdedigende zin. Wanneer iemand pleit voor veel regeldruk - in de zin dat een overheid die oplegt - dan is hij geen libertariėr.
Dan noemt Peter Thiel het geen overheid meer en is het probleem opgelost.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 16 september 2017 @ 16:38:22 #250
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173811577
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 16:36 schreef noescom het volgende:

[..]

Toine Manders
De man die het Wilde Westen van de 19e eeuw, Dubai, Saudi Arabiė en Hong Kong als zijn voorland heeft genoemd.

Tuurlijk. "Maar, maar, Emirates is geen overheid"
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173811623
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 16:37 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dan noemt Peter Thiel het geen overheid meer en is het probleem opgelost.
Dat is zoiets als een peer een tomaat noemen en dan is het geen peer meer? Ik bedoelde dat een private onderneming natuurlijk wel regels kan opleggen aan diegenen die zaken met die onderneming willen doen.
pi_173811629
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 16:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De man die het Wilde Westen van de 19e eeuw, Dubai, Saudi Arabiė en Hong Kong als zijn voorland heeft genoemd.

Tuurlijk. "Maar, maar, Emirates is geen overheid"
Wablief? Een ad hominem. Toe maar. En een flagrante leugen ook nog.

[ Bericht 2% gewijzigd door noescom op 16-09-2017 16:48:21 ]
  zaterdag 16 september 2017 @ 17:33:27 #253
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173812208
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 16:41 schreef noescom het volgende:

[..]

Dat is zoiets als een peer een tomaat noemen en dan is het geen peer meer? Ik bedoelde dat een private onderneming natuurlijk wel regels kan opleggen aan diegenen die zaken met die onderneming willen doen.
Maar hoe is dat dan "louter defensief"?

Hoe zijn censuurpogingen te beoordelen?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 16 september 2017 @ 17:34:17 #254
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173812228
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 16:42 schreef noescom het volgende:

[..]

Wablief? Een ad hominem. Toe maar. En een flagrante leugen ook nog.
Nee hoor. Hij heeft het zelf gezegd in interviews.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173812294
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 17:33 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Maar hoe is dat dan "louter defensief"?

Hoe zijn censuurpogingen te beoordelen?
Als jij klant wordt van een bedrijf dan committeer je je aan de regels van dat bedrijf. Heb je geen zin om je te houden aan die regels dan word je geen klant. Ben je toch klant geworden en lap je de regels aan je laars, dan is het zelfverdediging van het bedrijf om je toch aan die regels te houden. Zo ingewikkeld lijkt me dat niet.
pi_173812300
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 17:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nee hoor. Hij heeft het zelf gezegd in interviews.
Bron graag.
  zaterdag 16 september 2017 @ 17:53:43 #257
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173812586
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 17:37 schreef noescom het volgende:

[..]

Als jij klant wordt van een bedrijf dan committeer je je aan de regels van dat bedrijf. Heb je geen zin om je te houden aan die regels dan word je geen klant. Ben je toch klant geworden en lap je de regels aan je laars, dan is het zelfverdediging van het bedrijf om je toch aan die regels te houden. Zo ingewikkeld lijkt me dat niet.
Thiel legde zijn wil op aan niet-klanten.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173812598
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 17:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Thiel legde zijn wil op aan niet-klanten.
Hij is geen libertarier, maar dat hadden we al geconstateerd.
  zaterdag 16 september 2017 @ 18:55:53 #259
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173813483
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 17:54 schreef noescom het volgende:

[..]

Hij is geen libertarier, maar dat hadden we al geconstateerd.
En ik vroeg dus naar namen die dat wel zijn. Je noemde enkel Toine Manders, die wel degelijk Dubai en Saudi Arabiė heeft zitten ophemelen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173813492
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 18:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

En ik vroeg dus naar namen die dat wel zijn. Je noemde enkel Toine Manders, die wel degelijk Dubai en Saudi Arabiė heeft zitten ophemelen.
Je zwakt al af naar ophemelen...
  zaterdag 16 september 2017 @ 19:17:03 #261
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173813826
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 18:56 schreef noescom het volgende:

[..]

Je zwakt al af naar ophemelen...
Is dat afzwakken? Voorland, ophemelen...

Hier zijn letterlijke woorden:

"De favoriete landen van libertariėrs zijn het Amerika van de negentiende eeuw, het Hong Kong van de twintigste eeuw en het Dubai van nu."
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173813852
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 19:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Is dat afzwakken? Voorland, ophemelen...

Hier zijn letterlijke woorden:

"De favoriete landen van libertariėrs zijn het Amerika van de negentiende eeuw, het Hong Kong van de twintigste eeuw en het Dubai van nu."
Ik vind dat afzwakken. Maar goed, graag een bron van deze woorden.
  zaterdag 16 september 2017 @ 19:19:12 #263
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173813874
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 19:18 schreef noescom het volgende:

[..]

Ik vind dat afzwakken. Maar goed, graag een bron van deze woorden.
Wat zijn jouw favoriete landen?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173813888
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 19:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat zijn jouw favoriete landen?
Daar geef ik antwoord op nadat je een bron hebt geplaatst.
  zaterdag 16 september 2017 @ 19:35:56 #265
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173814238
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 19:19 schreef noescom het volgende:

[..]

Daar geef ik antwoord op nadat je een bron hebt geplaatst.
Jij ontwijkt zelf de vraag omtrent relevante libertarische personen maar vooruit;

https://www.vn.nl/weg-met-de-overheid/

Ben benieuwd. Niet ontwijken graag.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173814506
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 19:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Jij ontwijkt zelf de vraag omtrent relevante libertarische personen maar vooruit;

https://www.vn.nl/weg-met-de-overheid/

Ben benieuwd. Niet ontwijken graag.
Ik geef mijn ongelijk toe. Hij zei het inderdaad. Ik kende dit interview niet.\

Wat hij volgens mij bedoeld is dat er bepaalde elementen zijn in de genoemde samenlevingen die beter zijn dan in Nederland - meer economische vrijheid, lagere belastingen, meer arbeidsproductiviteit, hoge economische groei - en niet per se dat alles in die samenlevingen je van het is. Net zoals de zorg in Singapore, terwijl er verder van alles mis is in dat land. Daarom maakte ik ook zo'n punt van het woord "voorland" dat zoiets betekent als lotsbestemming. Je moet de goede dingen overnemen. Niet alles.

Mijn favoriete land is Nederland. Het is hier lang niet perfect, maar het kan zeker erger. Nederland staat op plaats 15 van de meest economisch vrije landen. Er zijn dus honderden landen waar men slechter af is. Naar Dubai of Hong Kong verhuizen zou ik niet zien zitten.

Als ik mijn favoriete land zou mogen samenstellen dan zou ik kiezen voor het belastingklimaat van Dubai, de zorg van Singapore, het openbaar vervoer van Japan, de ondernemersmoraal van de Amerikanen en het wapenbezit van Zwitserland.

[ Bericht 7% gewijzigd door noescom op 16-09-2017 19:56:07 ]
pi_173817743
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 19:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Jij ontwijkt zelf de vraag omtrent relevante libertarische personen maar vooruit;

https://www.vn.nl/weg-met-de-overheid/

Ben benieuwd. Niet ontwijken graag.
Waarom liet hij zich niet uitleggen waarom de zon overdag schijnen doet en niet s avonds?
  zaterdag 16 september 2017 @ 22:22:47 #268
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173818600
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 19:48 schreef noescom het volgende:

[..]

Ik geef mijn ongelijk toe. Hij zei het inderdaad. Ik kende dit interview niet.\

Wat hij volgens mij bedoeld is dat er bepaalde elementen zijn in de genoemde samenlevingen die beter zijn dan in Nederland - meer economische vrijheid, lagere belastingen, meer arbeidsproductiviteit, hoge economische groei - en niet per se dat alles in die samenlevingen je van het is. Net zoals de zorg in Singapore, terwijl er verder van alles mis is in dat land. Daarom maakte ik ook zo'n punt van het woord "voorland" dat zoiets betekent als lotsbestemming. Je moet de goede dingen overnemen. Niet alles.

Mijn favoriete land is Nederland. Het is hier lang niet perfect, maar het kan zeker erger. Nederland staat op plaats 15 van de meest economisch vrije landen. Er zijn dus honderden landen waar men slechter af is. Naar Dubai of Hong Kong verhuizen zou ik niet zien zitten.

Als ik mijn favoriete land zou mogen samenstellen dan zou ik kiezen voor het belastingklimaat van Dubai, de zorg van Singapore, het openbaar vervoer van Japan, de ondernemersmoraal van de Amerikanen en het wapenbezit van Zwitserland.
Dat zal een nogal steriel land zijn dan. Sowieso gaat het de schaduwzijden uit de weg. Dubai heeft alleen lage belastingen (voor wie rijk is) omdat er slaven aan het werk zijn, met afgepakte paspoorten en stokslagen en al.

Het is ook niet zo dat Toine Manders de gewone man helpt om belastingen laag te houden. Uiterst dubieuze vent. Hij is een huurling voor het grootkapitaal en de gewone man betaald hogere belastingen.

De libertariers die voor de gewone man opkomen en zeggen "hé, die betalen eigenlijk het meeste" bestaat niet.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 17 september 2017 @ 00:27:50 #269
132458 noescom
Libertariėr
pi_173820651
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 22:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat zal een nogal steriel land zijn dan. Sowieso gaat het de schaduwzijden uit de weg. Dubai heeft alleen lage belastingen (voor wie rijk is) omdat er slaven aan het werk zijn, met afgepakte paspoorten en stokslagen en al.
Er werken geen slaven in Dubai.

quote:
Het is ook niet zo dat Toine Manders de gewone man helpt om belastingen laag te houden. Uiterst dubieuze vent. Hij is een huurling voor het grootkapitaal en de gewone man betaald hogere belastingen.
Hij hielp juist het MKB.

quote:
De libertariers die voor de gewone man opkomen en zeggen "hé, die betalen eigenlijk het meeste" bestaat niet.
Libertariers willen dat iedereen weinig tot geen belasting betaalt.
pi_173822339
Tja iemand zal de zooi van een andere sector moeten betalen.

https://nos.nl/artikel/21(...)s-door-noodweer.html
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 17 september 2017 @ 09:50:06 #271
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173823379
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 00:27 schreef noescom het volgende:

[..]

Er werken geen slaven in Dubai.
http://lmgtfy.com/?q=Dubai+slavery

Schaam je.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 17 september 2017 @ 10:20:37 #272
132458 noescom
Libertariėr
pi_173823832
quote:
Ik hoef me niet te schamen, want er werken geen slaven in Dubai. Ja, de arbeidsomstandigheden zijn naar onze maatstaven niet altijd best, maar altijd nog beter dan in eigen land. http://www.dewereldmorgen(...)js-van-de-21ste-eeuw

"Maar ondanks dat de lonen voor de arbeidsmigranten er erg laag liggen en de werkomstandigheden zwaar en soms zelfs gevaarlijk zijn, verkiezen de migranten het werk in Dubai boven een baan in hun eigen land. Het loon daar is soms nog altijd hoger dan in bijvoorbeeld Bangladesh of India, en de werkzekerheid is er stabieler. Voor elke gedeporteerde arbeider staan er dus weer tien nieuwe in de rij."

[ Bericht 18% gewijzigd door noescom op 17-09-2017 10:31:39 ]
  zondag 17 september 2017 @ 10:46:14 #273
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173824324
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 10:20 schreef noescom het volgende:

[..]

Ik hoef me niet te schamen, want er werken geen slaven in Dubai. Ja, de arbeidsomstandigheden zijn naar onze maatstaven niet altijd best, maar altijd nog beter dan in eigen land. http://www.dewereldmorgen(...)js-van-de-21ste-eeuw

"Maar ondanks dat de lonen voor de arbeidsmigranten er erg laag liggen en de werkomstandigheden zwaar en soms zelfs gevaarlijk zijn, verkiezen de migranten het werk in Dubai boven een baan in hun eigen land. Het loon daar is soms nog altijd hoger dan in bijvoorbeeld Bangladesh of India, en de werkzekerheid is er stabieler. Voor elke gedeporteerde arbeider staan er dus weer tien nieuwe in de rij."
Jouw ware agenda is duidelijk.

Dat paspoorten worden afgepakt negeer je mooi even.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 17 september 2017 @ 10:47:04 #274
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173824342
Sowieso is de levensverwachting in Bangladesh hoger dan in vele Amerikaanse wijken.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 17 september 2017 @ 10:50:52 #275
132458 noescom
Libertariėr
pi_173824410
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 10:46 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Jouw ware agenda is duidelijk.

Dat paspoorten worden afgepakt negeer je mooi even.
Migranten weten vantevoren waar ze aan beginnen als ze gaan werken in Dubai en ze staan desondanks popelend in de rij om daar aan de slag te gaan. Ik praat niet goed wat daar gebeurd qua mensenrechten, maar het is geen slavernij. En nogmaals, het is beter dan in hun eigen land. Zodra de mensen rijker worden in eigen land komen ze vanzelf in de positie om betere omstandigheden te eisen. Het probleem lost zich vanzelf op. De arbeidsomstandigheden zijn dan ook geen keerzijde van de belastingmoraal, maar een gevolg van de armoede in de omringende landen van Dubai.

[ Bericht 7% gewijzigd door noescom op 17-09-2017 11:03:21 ]
  zondag 17 september 2017 @ 10:51:07 #276
132458 noescom
Libertariėr
pi_173824417
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 10:47 schreef Klopkoek het volgende:
Sowieso is de levensverwachting in Bangladesh hoger dan in vele Amerikaanse wijken.
Dat zou zomaar kunnen. En nu?
  zondag 17 september 2017 @ 11:59:38 #277
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173825571
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 10:50 schreef noescom het volgende:

[..]

Migranten weten vantevoren waar ze aan beginnen als ze gaan werken in Dubai en ze staan desondanks popelend in de rij om daar aan de slag te gaan. Ik praat niet goed wat daar gebeurd qua mensenrechten, maar het is geen slavernij. En nogmaals, het is beter dan in hun eigen land. Zodra de mensen rijker worden in eigen land komen ze vanzelf in de positie om betere omstandigheden te eisen. Het probleem lost zich vanzelf op. De arbeidsomstandigheden zijn dan ook geen keerzijde van de belastingmoraal, maar een gevolg van de armoede in de omringende landen van Dubai.
Dit is niet waar. Velen worden onder valse voorwendselen en met een (begrijpelijke) informatieachterstand naar Dubai gelokt door smokkelaars. Ook worden daar Chinese en Noord-Koreaanse dwangarbeiders ingezet.

Dan nog geeft uit wanhoop gedreven toestemming nog niet het recht om stokslagen toe te passen. Dat gepaard met het afpakken van paspoorten en ze opzadelen met schulden die ze met arbeid moeten terugbetalen (contractarbeiders) is wel degelijk slavernij.

Deze analyse is hier eveneens van toepassing:
"Ik vond Dachautje spelen wel een mooi gevonden parallel eigenlijk. Hoewel Dachau natuurlijk ook een beleidsmatige kant had, zal een deel van de wreedheden er ook zijn voortgekomen door een volledig uit het lood geslagen machtsbalans (macht van de oudere jaars, in het geval van de kwestie bij het ASC), groepsdruk en door marginalisering van de andere (een feut is minderwaardig, in het geval van de kwestie bij het ASC). Zoiets zag je bijvoorbeeld ook bij de martelingen in de Abu Ghraib-gevangenis. Ik zou niet verbaasd zijn als een psycholoog zou concluderen dat dezelfde psychische factoren aan deze gebeurtenissen ten grondslag liggen."
POL / [POLCAFE#7487] Gezellig onze notes vergelijken.

Het geeft in ieder geval een prima inkijkje in de libertarische psyche. Zolang het niet door een (democratische) overheid gebeurd, dan mag het allemaal.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 17 september 2017 @ 12:07:08 #278
132458 noescom
Libertariėr
pi_173825704
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 11:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dit is niet waar. Velen worden onder valse voorwendselen en met een (begrijpelijke) informatieachterstand naar Dubai gelokt door smokkelaars. Ook worden daar Chinese en Noord-Koreaanse dwangarbeiders ingezet.

Dan nog geeft uit wanhoop gedreven toestemming nog niet het recht om stokslagen toe te passen. Dat gepaard met het afpakken van paspoorten en ze opzadelen met schulden die ze met arbeid moeten terugbetalen (contractarbeiders) is wel degelijk slavernij.
Ik ken die verhalen van stokslagen niet (ik geloof daar ook niks van), maar als dat waar is dan keur ik dat uiteraard af. Dat louche mensensmokkelaars mensen in de schulden steken is natuurlijk Dubai niet aan te rekenen. De (nogal onsmakelijke) parallel met concentratiekamp Dachau slaat natuurlijk nergens op.

quote:
Het geeft in ieder geval een prima inkijkje in de libertarische psyche. Zolang het niet door een (democratische) overheid gebeurd, dan mag het allemaal.
Ik zei al dat ik mensenrechtenschendingen - in hoeverre dat inderdaad waar is - niet goedkeur, maar linkse mensen hebben altijd nogal moeite met lezen. Dus bij deze nogmaals: ik keur dat niet goed. En nogmaals: men staat daar popelend in de rij om in Dubai te gaan werken. En ook nogmaals: de omstandigheden zijn niet de keerzijde van de belastingmoraal. Ben je bekend met het non-agressie-principe?

[ Bericht 1% gewijzigd door noescom op 17-09-2017 12:30:37 ]
  zondag 17 september 2017 @ 12:45:03 #279
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173826484
"De ondernemingsgeest van de Verenigde Staten" benoemde jij als iets dat je zou willen kopiėren. Is dat inclusief het bestelen van Indianen en het uitmoorden van Indianen? Jouw mede libertariėr Paper Tiger verdedigde dat op grond van dat het ongerept en ongebruikt land was.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 17 september 2017 @ 12:48:52 #280
132458 noescom
Libertariėr
pi_173826579
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 12:45 schreef Klopkoek het volgende:
"De ondernemingsgeest van de Verenigde Staten" benoemde jij als iets dat je zou willen kopiėren. Is dat inclusief het bestelen van Indianen en het uitmoorden van Indianen? Jouw mede libertariėr Paper Tiger verdedigde dat op grond van dat het ongerept en ongebruikt land was.
Nee, dat uiteraard niet. Je laat keer op keer blijken niets te begrijpen van de gronsbeginselen van het libertarisme. Ben je bekend met het non-agressie-principe?
pi_173827956
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 12:48 schreef noescom het volgende:
Ben je bekend met het non-agressie-principe?
Krijg ik dan een aai over mijn bolletje van meneer agent?
  zondag 17 september 2017 @ 14:27:43 #282
132458 noescom
Libertariėr
pi_173829585
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 13:43 schreef john2406 het volgende:

[..]

Krijg ik dan een aai over mijn bolletje van meneer agent?
*) _O-
  zondag 17 september 2017 @ 14:50:36 #283
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_173830357
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 13:43 schreef john2406 het volgende:

[..]

Krijg ik dan een aai over mijn bolletje van meneer agent?
Nee joh, dat betekend dat alleen criminelen geweld gebruiken. :*
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_173830415
quote:
7s.gif Op zondag 17 september 2017 14:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee joh, dat betekend dat alleen criminelen geweld gebruiken. :*
Psychisch geweld bestaat dus niet in jouw ogen?
  zondag 17 september 2017 @ 14:53:34 #285
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_173830439
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 14:52 schreef john2406 het volgende:

[..]

Psychisch geweld bestaat dus niet in jouw ogen?
Libertariers hebben geen psyche, dus dat is geen probleem voor ze.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_173830476
quote:
7s.gif Op zondag 17 september 2017 14:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Libertariers hebben geen psyche, dus dat is geen probleem voor ze.
Ik ken er geen dus kan het nog beamen nog iets anders.

Wie met pek omgaat wordt ermee besmet?
  zondag 17 september 2017 @ 15:03:34 #287
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_173830706
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 14:54 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik ken er geen dus kan het nog beamen nog iets anders.

Wie met pek omgaat wordt ermee besmet?
Dat weet ik niet, heb in tijden niet meer met pek gewerkt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 17 september 2017 @ 15:05:11 #288
132458 noescom
Libertariėr
pi_173830757
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 14:54 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik ken er geen dus kan het nog beamen nog iets anders.

Wie met pek omgaat wordt ermee besmet?
Een aantal mensen hier hebben een compleet idioot beeld van libertariers. Klopkoek vooral. Het zou iemand sieren om eerst een minimum aan onderzoek te doen om te zien wat je eigenlijk aan het bekritiseren bent. Maar ik heb eigenlijk de hoop al een beetje opgegeven.

pi_173830804
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 15:05 schreef noescom het volgende:

[..]

Een aantal mensen hier hebben een compleet idioot beeld van libertariers. Klopkoek vooral. Het zou iemand sieren om eerst een minimum aan onderzoek te doen om te zien wat je eigenlijk aan het bekritiseren bent. Maar ik heb eigenlijk de hoop al een beetje opgegeven.

[ afbeelding ]
Geef het maar volledig op, als halen die nooit het alleen recht in de kamer dus zal het altijd een coalitie worden!
  zondag 17 september 2017 @ 15:07:23 #290
132458 noescom
Libertariėr
pi_173830835
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 15:06 schreef john2406 het volgende:

[..]

Geef het maar volledig op, als halen die nooit het alleen recht in de kamer dus zal het altijd een coalitie worden!
Alle duwtjes in de goede richting helpen, maar de politiek is duidelijk niet de oplossing.
pi_173830866
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 15:07 schreef noescom het volgende:

[..]

Alle duwtjes in de goede richting helpen, maar de politiek is duidelijk niet de oplossing.
Naar de oorlog werkte het waarom zou het niet opnieuw kunnen?
Of wil alles Kok achterna?
  zondag 17 september 2017 @ 15:10:54 #292
132458 noescom
Libertariėr
pi_173830952
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 15:08 schreef john2406 het volgende:

[..]

Naar de oorlog werkte het waarom zou het niet opnieuw kunnen?
Of wil alles Kok achterna?
Wat werkte precies?
pi_173830985
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 15:07 schreef noescom het volgende:

[..]

Alle duwtjes in de goede richting helpen, maar de politiek is duidelijk niet de oplossing.
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 15:10 schreef noescom het volgende:

[..]

Wat werkte precies?
Wat is het werkwoord in de eerste quote?

Of is het de persoonsvorm ik ben immers niet goed in de taal.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2017 15:12:45 ]
  zondag 17 september 2017 @ 15:15:09 #294
132458 noescom
Libertariėr
pi_173831068
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 15:11 schreef john2406 het volgende:

[..]

[..]

Wat is het werkwoord in de eerste quote?

Of is het de persoonsvorm ik ben immers niet goed in de taal.
Je zei: "na de tweede wereldoorlog werkte het". Wat bedoel je met "het"?
pi_173831082
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 15:15 schreef noescom het volgende:

[..]

Je zei: "na de tweede wereldoorlog werkte het". Wat bedoel je met "het"?
De politiek.

DREES!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2017 15:15:52 ]
  zondag 17 september 2017 @ 15:16:30 #296
132458 noescom
Libertariėr
pi_173831096
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 15:15 schreef john2406 het volgende:

[..]

De politiek.

DREES!
De politiek werkt altijd. Dat is juist het probleem. Ze doen allerlei immorele dingen met jouw en mijn centen.
pi_173831102
Echter toen behoefde maar een kikkerlandje bedruppeld te worden.
pi_173831118
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 15:16 schreef noescom het volgende:

[..]

De politiek werkt altijd. Dat is juist het probleem. Ze doen allerlei immorele dingen met jouw en mijn centen.
Des te groter de instantie des te onoverzichtelijk.
  zondag 17 september 2017 @ 15:19:51 #299
132458 noescom
Libertariėr
pi_173831177
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 15:17 schreef john2406 het volgende:

[..]

Des te groter de instantie des te onoverzichtelijk.
Dat kan waar zijn, maar de overheid is niet zo maar een instantie. Je bent vanaf je geboorte onvrijwillig "klant" bij ze, je betaalt wat zij zeggen dat je moet betalen en je krijgt daarvoor diensten terug waar je niet om gevraagd hebt. Betaal je niet dan ga je de gevangenis in. Wanneer een willekeurige instantie zoiets doet dan praat je over dwang en afpersingspraktijken. Bij de overheid ineens niet meer. Voor libertariers is dat hetzelfde.
pi_173831211
Tevens ziet de nieuwe politiek wat de oude gelukt is, en streven deze allemaal dat doel naar, denk ik.
Zou jij dat niet ook doen dan, als je ziet hoe en wat Kok gelukt is?
  zondag 17 september 2017 @ 15:21:57 #301
132458 noescom
Libertariėr
pi_173831231
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 15:21 schreef john2406 het volgende:
Tevens ziet de nieuwe politiek wat de oude gelukt is, en streven deze allemaal dat doel naar, denk ik.
Zou jij dat niet ook doen dan, als je ziet hoe en wat Kok gelukt is?
Nee. Ik zie de overheid liever vandaag dan morgen helemaal verdwijnen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')