Neequote:Op zondag 3 september 2017 00:15 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Geef toe. Je moest wel glimlachen.
Hahaha grapjasquote:Op zondag 3 september 2017 00:17 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Nou tel maar snel door dan.
Oh wacht. Hoeveel is 7+8?
Ha ha... typen op de iphone met een wijntje op is toch niet zo makkelijk...quote:Op zondag 3 september 2017 00:05 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Hoewel het nog wel redelijk te volgen is, weet ik niet wat "paakjes" zijn.
Het is iPhonen of wijnen potverdomme. Niet zoals alcohol op achter het stuur. Je doet het gewoon niet.quote:Op zondag 3 september 2017 00:34 schreef Injetta het volgende:
[..]
Ha ha... typen op de iphone met een wijntje op is toch niet zo makkelijk...
quote:Op zondag 3 september 2017 00:37 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Het is iPhonen of wijnen potverdomme. Niet zoals alcohol op achter het stuur. Je doet het gewoon niet.
Dat lijkt mij geen taak voor de school, maar voor een schooldokter, huisarts of consultatiebureau. Die hebben veel meer kennis van de materie en een netwerk om door te verwijzen als voorlichting niet helpt.quote:Op zaterdag 2 september 2017 20:50 schreef mootie het volgende:
[..]
En als die stelselmatig de verkeerde keuzes maken, kan de school inspringen een voorlichting geven.
Als dat het geval zou zijn had ik voor wat betreft mijn jongste dochter toch wel ernstig bezwaar gemaakt. Die krijgt al uitslag als ze maar melk ruikt (nou ja, bij wijze van spreken dan).quote:Op zaterdag 2 september 2017 19:50 schreef AchJa het volgende:
De laatste paar reacties lezende... Als die school melk verplicht had ipv water had dit topic wsl een hele andere wending gekregen ipv dat "water zuipen zullen ze11!!!11einz11!!"
Je snapt het verschil tussen melk en water?quote:Op zaterdag 2 september 2017 19:50 schreef AchJa het volgende:
De laatste paar reacties lezende... Als die school melk verplicht had ipv water had dit topic wsl een hele andere wending gekregen ipv dat "water zuipen zullen ze11!!!11einz11!!"
Kinderen zijn meestal niet te beroerd om te delen hierquote:Op zondag 3 september 2017 04:09 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat lijkt mij geen taak voor de school, maar voor een schooldokter, huisarts of consultatiebureau. Die hebben veel meer kennis van de materie en een netwerk om door te verwijzen als voorlichting niet helpt.
Als school moet je we zorgen dat er geen grote ongelijkheid is. Dat het ene kind niks van huis mee krijgt terwijl het in de pauze moet toezien hoe een ander kind de lekkernijen van een (second) breakfast naar binnen schuift. Of daar zit je met je droge liga met een glas water of een laffe appel en je vriendje heeft energydrinks, chipszakken, roze koeken, candybars en wat al niet. Afgunst en ruzie.
Dat is inderdaad het andere asociale probleem: de een geeft ongezonde spullen mee omdat het kan bij dat kind in die omstandigheden en dan wordt dat gedeeld met kinderen waarbij dat niet kan. Zie een van mijn eerdere posts.quote:Op zondag 3 september 2017 04:56 schreef 8777 het volgende:
[..]
Kinderen zijn meestal niet te beroerd om te delen hier
Vieftijn toch?quote:Op zondag 3 september 2017 00:17 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Nou tel maar snel door dan.
Oh wacht. Hoeveel is 7+8?
Ja dat zal best gebeuren.quote:Op zondag 3 september 2017 05:00 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het andere asociale probleem: de een geeft ongezonde spullen mee omdat het kan bij dat kind in die omstandigheden en dan wordt dat gedeeld met kinderen waarbij dat niet kan. Zie een van mijn eerdere posts.
Koekjesindustrie heeft wel het idee uitgevonden dat er een extra eet-moment ingelast moest worden, het "tussendoortje". Ze waren erbij gebaat dat het gewone droge (goedkope) Mariakaakje bij de koffie werd vervangen door een duurder funkoekje. Daar is men heel snel aan gewend geraakt maar nu is men bezig om de schade terug te draaien, door de koeken te vervangen door gezonder spul, zoalsbfruit.quote:Op zaterdag 2 september 2017 21:47 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Koekjesindustrie beveelt geen gezonde tussendoortjes aan: fruit, glas melk en zo.
Wat versta jij onder 'met mate'? Een kind van 6 1 blikje energydrank per dag?quote:Op zaterdag 2 september 2017 22:53 schreef Cherna het volgende:
[..]
Je hebt ook ouders die het achterlijk vinden om hun kind in een boom te laten klimmen en een biertje te laten drinken op zeer jonge leeftijd. Uiteindelijk zullen ze volwassen worden en de meeste ondanks het energiedrankje of andere ongezonde zaken die ze met mate genuttigd hebben toch functioneren. En misschien nog wel beter als de kinderen die ze alles verboden hebben en onder een stulp och het moet stolp zijn hebben opgevoed.
Dat vind ik ook, ik vind de manier waarop men met gezondheid bezig is heel ongezond. Men benoemt nu ook een nieuwe ziekte, de orthorexia, dat is het obsessieve gezonheidsgedrag m.b.t. eten, zoals jij beschrijft.quote:Op zaterdag 2 september 2017 21:59 schreef Cherna het volgende:
[..]
En de koetjesreep, mag dat ook niet meer als tussendoortje.? 😁
Men is veel te druk met de gezondheid. Zo erg zelfs dat het voor een deel van de mensen een obsessie word. Leer mensen iets te gebruiken met mate. En dan lost het zich wel op.
Ja, met melk gaan de hakken in het zand...quote:Op zondag 3 september 2017 04:53 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Je snapt het verschil tussen melk en water?
Lolquote:Op zondag 3 september 2017 08:37 schreef speknek het volgende:
Jonairo.
Water voor honden vinden, maar je kind een hondennaam geven.
Je snapt dat water een menselijke basisbehoefte is? Ben je een troll?quote:Op zondag 3 september 2017 09:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, met melk gaan de hakken in het zand...
Je moet niet zo zeiken, als je het topic een beetje gevolgd/ doorgelezen had snap je precies wat ik bedoelde. Het gaat erom dat zelfs melk verboden is op die school...quote:Op zondag 3 september 2017 10:10 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Je snapt dat water een menselijke basisbehoefte is? Ben je een troll?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |