abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_173543498
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 15:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Kwam hij in je andere topic niet kotsend en straalbezopen thuis?
Yup. Is twee maal gebeurd in een jaar en heeft hij geweten ook. B:)B

En zo kennen we je weer. o|O
pi_173543527
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 15:13 schreef Ouder1 het volgende:
Als je het gehele menu over een dag bekijkt wat hij nu eet, dan zit daar vet en eiwit zat in.
Ik hoop het voor hem.
pi_173543541
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 14:41 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat zo'n school vooral strenge regels hanteert omdat men (de ouders van de kinderen op die school) zelf niet de juiste grenzen heeft als de school dat niet doet, dan krijg je dus idd kinderen die snickers en blikjes fris mee naar school krijgen.
En ja, op een lagere school lijkt me dat wel een probleem, zeker als er veel ouders zijn die zelf die grenzen idd niet op gezond kunnen houden.

Als het werkelijk zou gaan om een pakje appelsap en ontbijtkoek, en dat het "ergste" was dat er mee naar school genomen werd dan kan ik me niet voorstellen dat de school zo'n rigoureuze omslag maakt.
Maar goed, uit de "Water is voor honden" opmerking van vader kun je al opmaken dat het ouders betreft die idd geen idee hebben wat wel of niet goed voor hun kind is, kind zal ook wel geen wortel mee mogen omdat wortels voor konijnen zijn.
Als dat van die GTA V post werkelijk waar is dan (heb geen FB, dus ik kan dat moeilijk controleren), dan zijn de ouders van dat joch wat mij betreft sowieso al ongeschikt.
Ja, die jongen krijgt elke dag een boterkoek mee, dat is te zot voor woorden. En mag best verboden worden. Maar waarom doen ze gewoon niet een verbod op de "standaard" ongezonde dingen?

Dwz geen:
- snoep
- chips
- koek (behalve ontbijtkoek, liga en evergreen)
- chocola
- frisdrank

En de rest mag. Prima.
Met andere woorden, zoals het vroegah was op mijn basisschool.

Ik had elke dag een pakje vruchtensap bij me en 1 pakje evergreen. In de lunchpauze (we aten niet thuis) 2 bruine boterhammen met vleesbeleg en een pakje schoolmelk. Bij traktaties van kinderen was alles geoorloofd. En ik ben altijd een magere garnaal geweest, niks dik kind
pi_173543547
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 september 2017 15:11 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Inderdaad. Dat er een stel hersenloze ouders rondloopt betekent niet dat normale ouders (en hun kinderen) daardoor voor moeten lijden.
Precies en ik wil al helemaal niet verveeld worden door zo'n macrobiotische voedselhangjurk die je alleen maar zeewier en brandnetelthee wil voorzetten.
pi_173543593
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 15:06 schreef Physsic het volgende:

[..]

Maar dan hadden ze toch ook gewoon fris en energiedrank kunnen verbieden? Het is een grote stap om alleen nog maar water toe te staan als een aantal kinderen fris/energiedrank mee naar school neemt. Ik heb ook niet het idee dat dat de reden is.
Bij de basisschool van mijn kinderen hadden ze het ingevoerd omdat vooral met het eten de yuppen ouders (dus geen Tokkies) nogal tegen elkaar aan het opbieden waren. Het werd steeds meer, steeds ongezonder en steeds gekker. Wat begon met een lunchreep werd al snel een roze koek of een snickers/mars en toen er zakken chips en zakken snoep op tafel kwamen heeft het bestuur aan de rem getrokken.
Het is ook niet leuk voor de andere kinderen als ze naast zo'n koekiemonster zitten met hun verantwoorde tussendoortje.

Op die basisschool mocht wel ranja, wicky of vruchtensap mee maar geen energydrink, frisdrank, of gezoete melkdranken.
pi_173543602
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 15:19 schreef _Lily_ het volgende:
Havermout, whey, cocosvlokken en roomboter is wel heel eng ja. Daar wordt je echt een 200 kilo kind van.

Weer zo'n huismoeder die geen drol snapt van voedsel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173543624
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 15:16 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Yup. Is twee maal gebeurd in een jaar en heeft hij geweten ook. B:)B

En zo kennen we je weer. o|O
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 14:30 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dzjees. 4 uurtjes geen koek, snoep, bergen vet en suiker. Gaan ze dood van hoor! Een dieet kan je het echt niet noemen.

Gewoon lekker stukjes komkommer, minitomaatjes, appel, mandarijnen, banaan, druiven, kiwi.. en een glas water. Niets mis mee. Kregen mijn kinderen ook altijd mee voor de kleine pauze.

Jongste is nu van de salades. Maakt hij zelf. Griekse salade, Italiaanse salade, rauwkost. Vindt hij lekker op school tussendoor. Klasgenoten pikken altijd wel iets uit zijn bakjes.
17 Jaar ja? Hij draagt ook een jurk?
pi_173543678
Overigens lust de TS van dit deel eigenlijk ook alleen maar bier. Grolsch, enzo.
  zaterdag 2 september 2017 @ 15:29:50 #34
104871 remlof
Europees federalist
pi_173543728
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 september 2017 15:26 schreef Oerbeer het volgende:
Overigens lust de TS van dit deel eigenlijk ook alleen maar bier. Grolsch, enzo.
Ik lust ook water :@
pi_173543730
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 15:22 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Bij de basisschool van mijn kinderen hadden ze het ingevoerd omdat vooral met het eten de yuppen ouders (dus geen Tokkies) nogal tegen elkaar aan het opbieden waren. Het werd steeds meer, steeds ongezonder en steeds gekker. Wat begon met een lunchreep werd al snel een roze koek of een snickers/mars en toen er zakken chips en zakken snoep op tafel kwamen heeft het bestuur aan de rem getrokken.
Het is ook niet leuk voor de andere kinderen als ze naast zo'n koekiemonster zitten met hun verantwoorde tussendoortje.
Natuurlijk... Maar goed, het valt me nog mee dat je het niet over zakken patat en bekers mayonaise in de kleine pauze hebt... Dat is een beetje jouw niveau, altijd erger, beter, groter, vervelender...

quote:
Op die basisschool mocht wel ranja, wicky of vruchtensap mee maar geen energydrink, frisdrank, of gezoete melkdranken.
Nou, dat is al ruim minder beperkt dan de school uit de OP.
pi_173543733
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 september 2017 15:18 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Ik hoop het voor hem.
Misschien moet je je even verdiepen in de voedingsleer voor je zo tekeer gaat:
Melk, yoghurt, kaas, margarine, ham, noten en het vlees/vis/toetje van de avondmaaltijd bevatten allemaal eiwitten.
pi_173543745
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 september 2017 15:22 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Havermout, whey, cocosvlokken en roomboter is wel heel eng ja. Daar wordt je echt een 200 kilo kind van.

Weer zo'n huismoeder die geen drol snapt van voedsel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben geen moeder hoor. Maar die ontbijtkoek, lekker boeiend. Laat maar lekker de uitzondering zijn. En ik kan echt geen reden bedenken waarom je je kind havermout zou willen meegeven naar school. Maar ach, waarom niet.

Ik snap genoeg van voedsel, ik hou mezelf al decennia lang op een keurig gewicht. Ik ben nooit dik geweest en word het ook niet. Dus als mijn kind hetzelfde vreet als ik heeftie goeie kansen
pi_173543833
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 15:30 schreef _Lily_ het volgende:
En ik kan echt geen reden bedenken waarom je je kind havermout zou willen meegeven naar school.
Minder pieken en crashes in de suikerspiegel.
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 15:30 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Misschien moet je je even verdiepen in de voedingsleer voor je zo tekeer gaat:
Melk, yoghurt, kaas, margarine, ham, noten en het vlees/vis/toetje van de avondmaaltijd bevatten allemaal eiwitten.
Goh, echt? :') Je verhaal legt nogal de nadruk op sla, vandaar.
  zaterdag 2 september 2017 @ 15:36:48 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173543841
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 15:19 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Ja, die jongen krijgt elke dag een boterkoek mee, dat is te zot voor woorden. En mag best verboden worden. Maar waarom doen ze gewoon niet een verbod op de "standaard" ongezonde dingen?

Dwz geen:
- snoep
- chips
- chocola
- frisdrank

En de rest mag. Prima.
Met andere woorden, zoals het vroegah was op mijn basisschool.

Ik had elke dag een pakje vruchtensap bij me en 1 pakje evergreen. In de lunchpauze (we aten niet thuis) 2 bruine boterhammen met vleesbeleg en een pakje schoolmelk. Bij traktaties van kinderen was alles geoorloofd. En ik ben altijd een magere garnaal geweest, niks dik kind
Ik denk dat mensen moeilijk met dat soort regels kunnen omgaan, en dan toch weer uitzonderingen gaan zoeken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173543846
Vind het altijd wel onzin.
Vroeger kreeg je in de kleine pauze een pakje schoolmelk en dat was het.
Je had ontbijt thuis om 07.30 pakje melk om 10.15 en om 11.45 ging je naar huis om te eten.

Als je je kind een stuk boterkoek zou meegeven voor het overblijven ben je nog meer pauper dan voor de kleine pauze :')

Sterker nog, een normaal kind heeft niet eens tijd om te eten want die gaat om 10.17 lekker voetballen.
Hell To The Liars
pi_173543865
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 september 2017 15:29 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik lust ook water :@
Eén van de hoofdbestanddelen hè
pi_173543905
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 15:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen moeilijk met dat soort regels kunnen omgaan, en dan toch weer uitzonderingen gaan zoeken.
Alleen brood zou hier in Fryslan wel goed uitpakken... Iedereen aan de sûkerbôle (suikerbrood) :9
  zaterdag 2 september 2017 @ 15:40:39 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173543907
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 15:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dus moeten de normale ouders zich maar gaan aanpassen omdat een stel Tokkies zich niet kan gedragen, dat is wat je zegt. En dat is wat mij tegen de borst stuit. Ga lekker die red bull, boterkoek vetkleppen vervelen en laat mij verder met rust.
Mijn kind "lijdt" niet als hij water bij zijn fruit moet drinken hoor.
Sterker nog; als de school van mijn kind zulke regels voor de kleine pauze zou maken zou ik niets hoeven veranderen aan de dingen die hij meekrijgt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173543930
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 15:22 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat hoor je ook steeds vaker over traktaties op verjaardagen. Ik weet niet of dat in mijn tijd ook zo erg was, maar mijn moeder zou daar sowieso niet gevoelig voor zijn geweest, gelukkig.

Toen ik in de bovenbouw zat, zaten er (als ik het me goed herinner) drie dikke kinderen in mijn klas. Op een totaal van iets meer dan 30 kinderen. Geen idee hoe dat tegenwoordig is. EenVandaag had laatste wel een item over dikke kinderen. Energiedrankjes waren toen nog echt totaal niet aan de orde.
Toch werd ook op mijn basisschool zo'n maatregel ingevoerd, waar wij als groep-7'ers totaal niet blij mee waren. Volgens mij hebben we uiteindelijk nog voorelkaar gekregen dat de regel niet (volledig) voor de bovenbouw zou gelden. :P

Even op de website van mijn oude basisschool gekeken. Voor de kleine pauze is alleen fruit en drinken (alle soorten dus?) toegestaan. Zelfs voor traktaties is er een advies: iets kleins en liever geen snoep.
Oei, dat zal veel creativiteit vragen van sommige ouders. (Iedereen een frikandelbroodje dan maar? ;) )
pi_173543947
Kilo's druiven voor iedereen! Is geen snoep, dus gezond.
pi_173543979
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 15:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mijn kind "lijdt" niet als hij water bij zijn fruit moet drinken hoor.
Sterker nog; als de school van mijn kind zulke regels voor de kleine pauze zou maken zou ik niets hoeven veranderen aan de dingen die hij meekrijgt.
Daar gaat het dan ook helemaal niet om.
pi_173544002
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 september 2017 15:36 schreef Faeroer het volgende:
Goh, echt? :') Je verhaal legt nogal de nadruk op sla, vandaar.
Dan heb je oogkleppen op:
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 14:52 schreef Ouder1 het volgende:
Ontbijt met een fikse bak gewone cornflakes met melk of muesli met magere yoghurt. Naar school gaat aardig wat te eten mee: twee grof volkoren boterhammen, meestal met margarine en ham (is hij gek op), twee stuks fruit, een bakje zelf gemaakte salade (en dan bedoel ik niet dingen als huzarensalade maar de gezonde versies) en iets ongezonds wat hij mee graait, meestal zo'n mueslibar. En hij drinkt daar water. Daar doet hij dan mee tot een uur of 4 waarna hij thuis of bij een vriend de kast in duikt voor wat calorieën zoals chips (in een bakje; geen hele zak) of noten. Een doorgaans gezonde warme maaltijd en dan 's avonds iets lekkers te drinken zoals aanmaaklimonade of, als het in huis is, sap of fris met iets te snacken wat soms gezond is en soms ongezond, net hoe zijn pet staat.

In het weekeinde eet hij wel ongezonder. Gaat dan soms ook met vrienden na het sporten even naar de snackbar, de Mac of een lunchroom. Soms gaan ze samen aan de bbq voor de avondmaaltijd. En dan lust hij ook wel een biertje.
Overigens zit er in Griekse en Italiaanse salade meestal geen sla.. _O-
pi_173544029
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 15:48 schreef Ouder1 het volgende:
Dan heb je oogkleppen op:
Ik zal vroeger wel te weinig worteltjes gegeten hebben.
pi_173544034
Wel van docenten verwachten dat ze meehelpen om jouw kind op te voeden, maar ondertussen janken als ze zich ergens mee bemoeien :')
pi_173544036
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 15:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat. Melkproducten bijvoorbeeld. Dat is wel verdomd breed, van magere melk tot chocomel, tot allerlei aangezoete yoghurtdrankjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')