abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_173526530
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 15:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

bewegen? Leren?

Op water en een stuk brood? Kunnen die van jou nog staan of zijn ze door de ondervoeding al bedliggerig?

Niet huilen je als ze straks anorexia of een andere stoornis oplopen. Doorgeslagen gedrag is het, net als dat Superfood.
volgens mij kan je gewoon prima leren en bewegen op een paar glazen water 2 stuks fruit en 4 boterhammen met beleg
pi_173526532
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 15:11 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ja dan doe je dat toch. Mooi he, gewoon vrijheid in plaats van de overheid die je vertelt hoe je moet leven _O_
Ook onderwijs maar afschaffen dan? Is ook een verplichting opgelegd door de overheid.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_173526533
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 september 2017 15:13 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Suikerziekte ook, dan kan je zomaar mensen overrijden.
Lol :')
pi_173526535
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 september 2017 15:13 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Suikerziekte ook, dan kan je zomaar mensen overrijden.
Touché
pi_173526555
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 15:13 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ook onderwijs maar afschaffen dan? Is ook een verplichting opgelegd door de overheid.
Een paar verplichtingen zijn goed, maar alles maar verplichten en verbieden :r Dan verhuis je maar naar Noord-Korea. Zou wat zijn, sta je bij de super met een pakje peuken en een kratje bier. "U heeft vorig week ook al 2 kratjes gehaald, deze krijgt u dus niet mee".
pi_173526592
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 september 2017 15:13 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Touché
Ik vind het ook overdreven hoor, maar ik zou me meer zorgen maken dat mijn kinderen obees worden dan anorexisch in deze tijd. Dat wilde ik even aangeven. 8-)
  vrijdag 1 september 2017 @ 15:17:27 #157
3542 Gia
User under construction
pi_173526600
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 15:13 schreef Montagui het volgende:

[..]

Daar had je toch dat iederwijs gedoe voor. Dat kinderen zelf wel bepalen of ze vandaag iets willen leren, of alleen maar willen spelen.
pi_173526629
-edit userbash

[ Bericht 96% gewijzigd door paddy op 01-09-2017 17:28:09 ]
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_173526630
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 september 2017 15:17 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ik vind het ook overdroven hoor, maar ik zou me meer zorgen maken dat mijn kinderen obees worden dan anorexisch in deze tijd. Dat wilde ik even aangeven. 8-)
Ja oke, dat snap ik, maar daar ben je zelf bij :P En zelfs dan zou, als het echt erg is en de ouders alle hulp weigeren, eerder een zaak van de kinderbescherming moeten worden dan maar alles voor iedereen te verbieden. Ik geniet zelf soms ook wel van een big mac etc na een avondje zuipen maar ik sport en heb gewoon een gezond gewicht. Moet alles dan maar verboden worden?
pi_173526678
_O- Gewoon vol met die vuist erop ja tog?? Beetje boterkoek weghalen, dat is gewoon misdadig. Laat die jongetje gewoon genieten, anders wordt het later zo'n skinnyjeans dragende oestrogeenverhoogde chia-zaad vretende transgenderboy.
  vrijdag 1 september 2017 @ 15:23:54 #161
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173526715
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 15:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja, gewoon weer schoolmelk invoeren. ^O^
Zijn die echt overal weg? Waarom eigenlijk? $$?
Conscience do cost.
  vrijdag 1 september 2017 @ 15:24:57 #163
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_173526723
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 15:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

bewegen? Leren?

Op water en een stuk brood? Kunnen die van jou nog staan of zijn ze door de ondervoeding al bedliggerig?

Niet huilen je als ze straks anorexia of een andere stoornis oplopen. Doorgeslagen gedrag is het, net als dat Superfood.
Ik ben ook tegen betutteling (en vóór goede voorlichting) maar als je normaal eten zoals brood en suikervrij drinken al meteen linkt aan anorexia en superfood, dan weet je waarom dit soort initiatieven nodig hebt. Nee, van een keer een snoepje of chocomel gaat je kind niet dood, maar een normaal voedingspatroon omvat nou eenmaal boterhammen in plaats van boterkoek en melk/water/thee in plaats van appelsap elke dag.
pi_173526743
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 15:24 schreef ems. het volgende:

[..]

Zijn die echt overal weg? Waarom eigenlijk? $$?
jij bent zeker nog van de generatie melkbrigadier?

pi_173526756
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 15:09 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Who gives a fuck :') Moeten mensen toch zelf weten?
Mogen we van die mensen dan ook verwachten dat ze zelf de ziektekosten ophoesten die duidelijk gerelateerd zijn aan hun ongezonde levensstijl?

Of kloppen ze bij ziekte dan toch weer aan bij de samenleving die verder geen mening daarover mag hebben?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_173526795
Kind gewoon op protein shakes en kip met rijst zetten, en geen computeren totdat het klimrek van de lokale speeltuin een nieuwe verfbeurt nodig heeft vanwege het gebruik ervan.
pi_173526796
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 15:27 schreef eight het volgende:

[..]

Mogen we van die mensen dan ook verwachten dat ze zelf de ziektekosten ophoesten die duidelijk gerelateerd zijn aan hun ongezonde levensstijl?

Of kloppen ze bij ziekte dan toch weer aan bij de samenleving die verder geen mening daarover mag hebben?
Zo kunnen we alles wel onderverdelen en zelf laten ophoesten, bepaalde sporten, sigaretten, alcohol etc...
Ik leef liever in een samenleving dat ik zelf ook wel eens een biertje drink en een peukje opsteek en de kosten meebetaal voor iedereen, dan dat iedereen maar zo gezond mogelijk moet leven op aanwijzingen van de overheid.
  vrijdag 1 september 2017 @ 15:31:43 #168
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 1 september 2017 @ 15:34:29 #169
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_173526866
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 15:30 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Zo kunnen we alles wel onderverdelen en zelf laten ophoesten, bepaalde sporten, sigaretten, alcohol etc...
Ik leef liever in een samenleving dat ik zelf ook wel eens een biertje drink en een peukje opsteek en de kosten meebetaal voor iedereen, dan dat iedereen maar zo gezond mogelijk moet leven op aanwijzingen van de overheid.
Nou, ik denk dat het op den duur kiezen of delen wordt. Als je je verantwoordelijkheid niet wilt nemen voor je eigen slechte gewoontes of die van je kinderen, maar wel verwacht dat iedereen daarvoor opdraait dan klopt er iets niet in je redenatie.

Dan is er natuurlijk nog steeds een heel groot grijs gebied tussen soms een drankje/peukje/kapsalonnetje en alcoholisme/jezelf de kanker roken/je kind zo opvoeden dat het geen water meer lust of kent en boterkoek mee naar school krijgt.
  vrijdag 1 september 2017 @ 15:34:48 #170
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173526869
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 15:04 schreef Gia het volgende:
Verder lijkt schoolmelk me wel een goed idee en fruit in de kleine pauzes. Zet er wat hulpmoeders op om dat te snijden en uit te delen.
Hoezo "snijden" en "uitdelen"? Vroeger kregen we fruit (al dan niet gesneden) gewoon mee in een zo'n tupperware bakje.
pi_173526912
Water is voor de honden :D :'( :D .

Totale pauper verder die kerel, maar daar moest ik wel om lachen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173526918
Topics als deze en reacties van ouders als Kevin Rovers zijn echt geniaal, als je ze naast topics over afvallen legt, waarin mensen verkondigen dat ze eigenlijk al die tijd niet geweten hebben, hoe ongezond bepaalde voedingsmiddelen zijn. Waren ze toch maar wat meer betutteld in hun jeugd.
pi_173526935
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 15:34 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat het op den duur kiezen of delen wordt. Als je je verantwoordelijkheid niet wilt nemen voor je eigen slechte gewoontes of die van je kinderen, maar wel verwacht dat iedereen daarvoor opdraait dan klopt er iets niet in je redenatie.

Dan is er natuurlijk nog steeds een heel groot grijs gebied tussen soms een drankje/peukje/kapsalonnetje en alcoholisme/jezelf de kanker roken/je kind zo opvoeden dat het geen water meer lust of kent en boterkoek mee naar school krijgt.
Zoiets is vrijwel onmogelijk te classificeren. De vader van mijn stiefvader is onlangs gestorven aan longkanker veroorzaakt door o.a. asbest. Hij had een beroep waar hij wel eens in scheepswerven kwam bijvoorbeeld. Ook rookte hij sigaren. Zou hij het dan zelf moeten betalen? En zo niet dan wanneer wel? 2 sigaretten per week? Per dag?

En wanneer wordt iets veroorzaakt door het leefgedrag? Er zijn alcoholisten die hun hele leven met 1 lever doen en gezonde mensen die af en toe een wijntje drinken die iets aan de lever krijgen.

En bovendien, denk je dat mensen het pikken als het ziekenhuis de zorg voor hun geliefden ontzegt als ze niet genoeg geld hebben?
  vrijdag 1 september 2017 @ 15:38:06 #174
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173526938
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 15:27 schreef eight het volgende:

[..]

Volgens mij is het hier ook al vaak zat voorbij gekomen dat juist de mensen die te dik, roken, zuipen, obesitas, ongezond leven en weet ik veel wat zijn, ruim goedkoper voor de samenleving zijn omdat ze eerder dood gaan.
pi_173526966
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 15:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Volgens mij is het hier ook al vaak zat voorbij gekomen dat juist de mensen die te dik, roken, zuipen, obesitas, ongezond leven en weet ik veel wat zijn, ruim goedkoper voor de samenleving zijn omdat ze eerder dood gaan.
Zeg dat maar tegen de wachtkamer bij de cardioloog. Die mensen krijgen zoveel hulp dat ze écht niet dood gaan. Kosten alleen maar geld, vaak (niet altijd) vanwege hun eigen schuld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')