abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_173526979
belachelijk.
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 1 september 2017 @ 15:41:03 #177
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_173526981
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 15:37 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Zoiets is vrijwel onmogelijk te classificeren. De vader van mijn stiefvader is onlangs gestorven aan longkanker veroorzaakt door o.a. asbest. Hij had een beroep waar hij wel eens in scheepswerven kwam bijvoorbeeld. Ook rookte hij sigaren. Zou hij het dan zelf moeten betalen? En zo niet dan wanneer wel? 2 sigaretten per week? Per dag?

En wanneer wordt iets veroorzaakt door het leefgedrag? Er zijn alcoholisten die hun hele leven met 1 lever doen en gezonde mensen die af en toe een wijntje drinken die iets aan de lever krijgen.

En bovendien, denk je dat mensen het pikken als het ziekenhuis de zorg voor hun geliefden ontzegt als ze niet genoeg geld hebben?
Je hebt gelijk, het is niet te classificeren. En juist daarom is het belangrijk vind ik om actief in te zetten op voorlichting en in sommige gevallen regelrechte betutteling. Maatwerk. Als je als ouder te dom bent om te poepen en daarom een kind van 6 GTA V geeft en een abnormaal voedingspatroon meegeeft, dan mag er van mij best een tandje bij. Dan kan de rest gewoon door met soms eens dit of dat en blijft de collectieve solidariteitsregeling behapbaar.

Dat het niet precies te specificeren is, is geen excuus om dan mensen geen enkele verantwoordelijkheid bij te brengen of te verwachten daarvan.
pi_173527032
Hoe dikker de samenleving hoe vaker er ingereden wordt op voetgangers...

Ik vind dat niet zo wenselijk eigenlijk, het gebeurd nu al te vaak.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 1 september 2017 @ 15:45:13 #179
321876 Cherna
Fuck the System
pi_173527054
Een school dat gaat bepalen wat kinderen van thuis mee mogen nemen om te eten en te drinken. Ondanks dat een klein deel van de ouders niet het juiste meegeeft wil niet zeggen dat scholen maar gaan bepalen wat wel en niet mag gegeten worden.

Het word steeds gekker dankzij al die gezondheids freaks.

Gelukkig kunnen kinderen dan nog tijdens de pauze naar de AH. Of gaan we ze ook opsluiten tijdens de pauze.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_173527065
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 15:41 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, het is niet te classificeren. En juist daarom is het belangrijk vind ik om actief in te zetten op voorlichting en in sommige gevallen regelrechte betutteling. Maatwerk. Als je als ouder te dom bent om te poepen en daarom een kind van 6 GTA V geeft en een abnormaal voedingspatroon meegeeft, dan mag er van mij best een tandje bij. Dan kan de rest gewoon door met soms eens dit of dat en blijft de collectieve solidariteitsregeling behapbaar.

Dat het niet precies te specificeren is, is geen excuus om dan mensen geen enkele verantwoordelijkheid bij te brengen of te verwachten daarvan.
Oke als er echt iets aan de hand is oke, maar niet vooraf. Mijn vader liet mij vroeger als kind wel eens carmageddon 2 spelen, waar je punten kreeg voor het doodrijden van (digitale) honden en mensen. Momenteel ben ik beter terecht dan een groot deel van Nederland en mijn vader ook, dus dat van die videospelletjes ben ik het sowieso niet mee eens.

Maar, bij gezondheidsproblemen bij kinderen mag er inderdaad van mij ook wel eerder ingegrepen worden als het door de levensstijl komt. Voor de rest is het gewoon een kwestie van informeren en voorlichten. Wanneer men gaat ingrijpen bij volwassen mensen ben ik hier weg. Ik wens niet in een politiestaat te leven waar de overheid beslist over mijn levensstijl.
  vrijdag 1 september 2017 @ 15:46:39 #181
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_173527081
Wie vertelt Jonairo Rovers dat appelsap voor het grootste gedeelte uit water bestaat?
pi_173527108
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 14:21 schreef lily het volgende:
Mijn twee jongste kinderen nemen alleen maar water mee naar school. Altijd.
Oudste kind van 16 nooit. Die drinkt van die ontbijtdrankjeszooi.
Mijn dochter idem. Gewoon water.
Lijkt me volstrekt normaal.

Maar wij drinken dat ook aan tafel wel vaak, met avondeten.
Mss drinken andere gezinnen dan frisdrank of bier of zo?

[ Bericht 5% gewijzigd door agter op 01-09-2017 15:55:16 ]
Make my day!
pi_173527157
Waarom mogen zulke mensen kinderen krijgen ?
Ik zwaai naar dieren.
  vrijdag 1 september 2017 @ 15:52:12 #184
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_173527176
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 15:45 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Oke als er echt iets aan de hand is oke, maar niet vooraf. Mijn vader liet mij vroeger als kind wel eens carmageddon 2 spelen, waar je punten kreeg voor het doodrijden van (digitale) honden en mensen. Momenteel ben ik beter terecht dan een groot deel van Nederland en mijn vader ook, dus dat van die videospelletjes ben ik het sowieso niet mee eens.

Maar, bij gezondheidsproblemen bij kinderen mag er inderdaad van mij ook wel eerder ingegrepen worden als het door de levensstijl komt. Voor de rest is het gewoon een kwestie van informeren en voorlichten. Wanneer men gaat ingrijpen bij volwassen mensen ben ik hier weg. Ik wens niet in een politiestaat te leven waar de overheid beslist over mijn levensstijl.
Ik vermoed dus ook dat deze school in die wijk niet voor niks voor deze koers gekozen heeft, maar omdat ze ervaring hadden met een te groot deel van de gezinnen waarbij er te weinig besef is van wat een normaal voedingspatroon betreft.

Verder ben ik het met je eens.
  vrijdag 1 september 2017 @ 15:55:45 #185
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173527248
Jullie zijn gewoon allemaal een beetje Djelly...
And so is the past
pi_173527252
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 15:54 schreef HendrikV het volgende:

[..]

Allochtonen wijk?:p
Nee Wesleys en Destiny's :p
pi_173527253
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 15:45 schreef Cherna het volgende:
Een school dat gaat bepalen wat kinderen van thuis mee mogen nemen om te eten en te drinken. Ondanks dat een klein deel van de ouders niet het juiste meegeeft wil niet zeggen dat scholen maar gaan bepalen wat wel en niet mag gegeten worden.

Het word steeds gekker dankzij al die gezondheids freaks.

Gelukkig kunnen kinderen dan nog tijdens de pauze naar de AH. Of gaan we ze ook opsluiten tijdens de pauze.
In de pauze op de basisschool? Daar mag je toch niet van de school af.

Wat deze school doet zou eigenlijk gewoon voor alle basisscholen moeten gelden. Het is gewoon gewenning. leraren hebben gewoon last van die kinderen met hun wisselende suikerspiegel.

Wat ze thuis doen moeten ze helemaal zelf weten, maar op school kan een begin worden gemaakt. Een gezondere levensstijl zal gezondheidskosten terugbrengen en misschien wel burn outs bij leraren voorkomen. Veel ouders hebben ook blijkbaar geen weet wat gezond is. dat blijkt namelijk wel uit de reactie van ze.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  vrijdag 1 september 2017 @ 15:57:01 #188
321876 Cherna
Fuck the System
pi_173527275
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 15:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat kun je thuis doen. Op school beslist de school.

Jee, je dumpt je kind op school en wilt ook nog bepalen hoe men op school met elk individueel kind om hoort te gaan.

Overigens vind ik persoonlijk puur water ook wel wat ver gaan, doe er dan wat Karvan Cevitam door. Verder lijkt schoolmelk me wel een goed idee en fruit in de kleine pauzes. Zet er wat hulpmoeders op om dat te snijden en uit te delen.
Schoolmelk.😁 Je gaat mij toch niet verellen dat we weer verplicht melk drinken moeten gaan invoeren zoals in de vroege jaren 60. Ik kreeg melk en nu nog steeds niet mijn strot af en ga kokhalzen. En nee ik mocht geen water drinken maar verplicht melk.
pi_173527285
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 15:56 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Wat deze school doet zou eigenlijk gewoon voor alle basisscholen moeten gelden. Het is gewoon gewenning. leraren hebben gewoon last van die kinderen met hun wisselende suikerspiegel.

Wat ze thuis doen moeten ze helemaal zelf weten, maar op school kan een begin worden gemaakt. Een gezondere levensstijl zal gezondheidskosten terugbrengen en misschien wel burn outs bij leraren voorkomen. Veel ouders hebben ook blijkbaar geen weet wat gezond is. dat blijkt namelijk wel uit de reactie van ze.
Dit. Al kun je je vraagtekens bij brood zetten. Geeft ook nogal een piek.
Maar denk dat het zo heel veel beter is dan hoe het was.
Appelsap en boterkoek.. 8)7
Make my day!
  vrijdag 1 september 2017 @ 15:57:54 #190
321876 Cherna
Fuck the System
pi_173527289
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 15:56 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Dat is niet de taak van een school.
  vrijdag 1 september 2017 @ 16:00:00 #191
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_173527323
Voorlichting is goed maar verbieden gaat ver. Je moet je afvragen of dit binnen het takenpakket van school hoort.
We zijn wonen immers niet in Noord Korea.

Ouders hebben ook gewoon een eigen verantwoordelijkheid.
pi_173527341
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 15:57 schreef Cherna het volgende:

[..]

Mwah. Gaat wel over het welzijn van de kinderen op school. Lijkt me dat school daar wel degelijk verantwoording voor heeft.

Ben je het er niet mee eens, met het beleid van school, zoek je toch een andere school. :)
Make my day!
pi_173527356
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 16:00 schreef Revolution-NL het volgende:
Voorlichting is goed maar verbieden gaat ver. Je moet je afvragen of dit binnen het takenpakket van school hoort.

Kennelijk werkt dat niet.
Kinderen komen met appelsap en als lunch een boterkoek op school. |:(
Make my day!
pi_173527363
quote:

Dat op school de school bepaald en thuis de ouders lijkt me eigenlijk niks mis mee. Ik mocht vroegah ook niet roken op het schoolplein om eens wat te noemen, dus er worden sowieso dingen voor je beslist. Een ongezond eetpatroon kan minstens net zo schadelijk zijn, dus zie er het probleem niet van dat het op school niet mag. Zo gauw ze thuis zijn kunnen ze weer bandeloos leven, totdat de maagband erop gaat.
  vrijdag 1 september 2017 @ 16:02:35 #195
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_173527365
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 15:57 schreef Cherna het volgende:

[..]

Daar kun je over discussiėren. Ik denk echter wel dat een school regels mag bepalen. Dus dat je niet in een bikini komt, niet rookt, met je tengels van anderen afblijft en geen energy drinks nuttigt. Ik noem maar wat. Of zou je als ouder dan ook aan kunnen komen met "ja, ik bepaal zelf wel of Jomairo een peuk opsteekt". Ik zie weinig verschil tussen zo'n schoolregel en eentje die Snickers niet geldig verklaart als lunchpakket.
  vrijdag 1 september 2017 @ 16:02:50 #196
321876 Cherna
Fuck the System
pi_173527370
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 15:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat kun je thuis doen. Op school beslist de school.

Jee, je dumpt je kind op school en wilt ook nog bepalen hoe men op school met elk individueel kind om hoort te gaan.

Overigens vind ik persoonlijk puur water ook wel wat ver gaan, doe er dan wat Karvan Cevitam door. Verder lijkt schoolmelk me wel een goed idee en fruit in de kleine pauzes. Zet er wat hulpmoeders op om dat te snijden en uit te delen.
Je kind behoor je niet te dumpen. Dat is al wat er fout gaat in deze maatschappij . Het onderwijs is er om kennis over te dragen en niet om kinderen op te voeden.
pi_173527380
quote:

Dit ja.

De reacties van de ouders die in de OP staan zijn idd wel wat dom en de namen tonen ook niet bepaald culturele hoogstand aan, maar de voeding van het kind is en blijft wel de verantwoordelijkheid van de ouders.
Ik neem aan dat de school het doet om solidair te zijn; als 1 kind lekkers mee naar school krijgt, wil de ander het ook en blijft die zeiken tot die het van de ouders krijgt, ook al is het kind hartstikke dik.
  vrijdag 1 september 2017 @ 16:03:52 #198
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_173527391
Wat dat betreft was het vroeger een stuk overzichtelijker, onbijt en tussen de middag eten deed je thuis. Naar school had je een drinkbeter mee met Yogi en een Liga.

Die goede ouwe tijd :')
  vrijdag 1 september 2017 @ 16:04:39 #199
321876 Cherna
Fuck the System
pi_173527412
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 16:02 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Daar kun je over discussiėren. Ik denk echter wel dat een school regels mag bepalen. Dus dat je niet in een bikini komt, niet rookt, met je tengels van anderen afblijft en geen energy drinks nuttigt. Ik noem maar wat. Of zou je als ouder dan ook aan kunnen komen met "ja, ik bepaal zelf wel of Jomairo een peuk opsteekt". Ik zie weinig verschil tussen zo'n schoolregel en eentje die Snickers niet geldig verklaart als lunchpakket.
Regels is iets anders dan opvoeden. En regels moeten niet gaan doorschieten. En dat doen ze wel met verplicht water drinken.
  vrijdag 1 september 2017 @ 16:05:22 #200
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_173527433
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 13:07 schreef Infection het volgende:
Natuurlijk is water een stuk beter voor je, maar het verplichten? Is dit niet een taak voor de ouders? :')
Volgens mij zijn de ouders die er nu problemen van maken, diezelfde ouders die juist hun kids laten opvoeden door de school. Want geen tijd, en het hoort toch zo?

Eigen verantwoordelijkheid nemen paps en mams. Weten jullie nog hoe dat moet?

En met puur water is niets mis.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')