abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 augustus 2017 @ 10:09:39 #101
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173295691
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:08 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Ser_Clap zegt zelf dat hij tolerant is dus ik ga ervanuit dat hij dit gedrag tolereert, zeker omdat hij het niet expliciet afkeurt. Lijkt me een normale gevolgtrekking: iemand is tolerant, iemand keurt iets niet af, iemand is dus akkoord met het gebeurde.
Je weet zelf ook wel dat dat een onredelijke redenering is. Jij noemt jezelf ook tolerant: ben je dan ook voor alles wat je niet expliciet afkeurt?
pi_173295696
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:09 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Oh, dus je gaat nu expliciet roepen dat de ouders fout zitten? Hoera! Ser_Clap heeft een eerste stap gezet! Vreugde en spel!
Je zet jezelf voor gek.
pi_173295700
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:08 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat iemand zich niet expliciet uitspreekt tegen iets maakt hem pro?
Wel als je claimt tolerant te zijn. Again, is dit zo lastig te volgen?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  maandag 21 augustus 2017 @ 10:10:43 #104
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173295715
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:09 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Oh, dus je gaat nu expliciet roepen dat de ouders fout zitten? Hoera! Ser_Clap heeft een eerste stap gezet! Vreugde en spel!
Leuk hoor. Maar je zit weer enorm rond de hete brij te draaien: het feit dat mensen als jij iedere discussie onmogelijk maken door iedereen die zich niet aansluit bij je extreme oplossingen uit te maken voor 'vijand van de rechtsstaat' en dergelijke.
pi_173295723
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je weet zelf ook wel dat dat een onredelijke redenering is. Jij noemt jezelf ook tolerant: ben je dan ook voor alles wat je niet expliciet afkeurt?
Dat lijkt me evident. En ik ben de laatste die mezelf tolerant noemt, dus nice try, maar die vlieger gaat niet op.
pi_173295731
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:10 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Wel als je claimt tolerant te zijn. Again, is dit zo lastig te volgen?
Hij denkt normaal na. Dat is een + lijkt mij. Jij begint te gillen en te vertellen wat mensen denken.
pi_173295735
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Leuk hoor. Maar je zit weer enorm rond de hete brij te draaien: het feit dat mensen als jij iedere discussie onmogelijk maken door iedereen die zich niet aansluit bij je extreme oplossingen uit te maken voor 'vijand van de rechtsstaat' en dergelijke.
Welke extreme oplossing heb ik genoemd in dit topic? Laat maar even zien, want je frame werkt niet.
pi_173295741
quote:
10s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:11 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Dat lijkt me evident. En ik ben de laatste die mezelf tolerant noemt, dus nice try, maar die vlieger gaat niet op.
Dat ben je ook zeker niet. Je stemt wel op Wilders?
pi_173295744
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:11 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Hij denkt normaal na. Dat is een + lijkt mij. Jij begint te gillen en te vertellen wat mensen denken.
Hij denkt normaal na door in dit topic als eerste te roepen dat er geen discussie mogelijk is.

Uh oké, goed argument.
  maandag 21 augustus 2017 @ 10:12:27 #110
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173295746
quote:

[..]

Ben je intolerant? Dan heb je vast ook een hekel aan politieagenten, metalheads en homo's? Want ik neem aan dat je dan intolerant bent voor alles wat je niet expliciet goedkeurt.
pi_173295751
quote:

[..]

Welke extreme oplossing heb ik genoemd in dit topic? Laat maar even zien, want je frame werkt niet.
Je hebt geen oplossingen. Dan kun je ze ook niet aandragen. Gillen is nooit de oplossing.
pi_173295752
quote:

[..]

Noem eens een niet-extreme oplossing die jij zou kunnen bepleiten.
pi_173295765
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:12 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Rare vraag.
pi_173295766
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:12 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat ben je ook zeker niet. Je stemt wel op Wilders?
Huilen met jou joh, ik zou nog drie keer Wilders erbij halen en dan janken dat je geen discussie met je beperkt intellect kan hebben omdat hij bestaat. :D
  maandag 21 augustus 2017 @ 10:13:59 #115
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173295771
quote:

[..]

Je hebt er geen genoemd. Je hebt alleen gezegd dat mensen die zich niet aansluiten bij de manier waarop 'we' dingen tegenwoordig willen doen, vijanden van de rechtsstaat zijn en zo.
pi_173295780
quote:
10s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:13 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Huilen met jou joh, ik zou nog drie keer Wilders erbij halen en dan janken dat je geen discussie met je beperkt intellect kan hebben omdat hij bestaat. :D
Ik zie mij intellectueel niet beperkt.
  maandag 21 augustus 2017 @ 10:14:49 #117
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173295783
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:12 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Beter onderwijs.
pi_173295785
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ben je intolerant? Dan heb je vast ook een hekel aan politieagenten, metalheads en homo's? Want ik neem aan dat je dan intolerant bent voor alles wat je niet expliciet goedkeurt.
HOho, niet nu gaan draaien, kom even met de extreme oplossingen die ik geplaatst zou hebben, dan zal ik je vertellen dat ik agenten tof vind, elke week met metalheads koffie drink en op de Gay Pride sta.
pi_173295794
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je hebt er geen genoemd.
Jammer dat je frame dus niet gewerkt heeft. Wil je het nog een keer proberen?
pi_173295807
quote:
10s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:14 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

HOho, niet nu gaan draaien, kom even met de extreme oplossingen die ik geplaatst zou hebben, dan zal ik je vertellen dat ik agenten tof vind, elke week met metalheads koffie drink en op de Gay Pride sta.
Niemand zegt ook dat dat de oplossingen zijn. Soms moet je langer nadenken over zaken.
  maandag 21 augustus 2017 @ 10:16:06 #121
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173295808
quote:
10s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:14 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Ik beweer helemaal niet dat je concrete extreme oplossingen hebt geplaatst... Ik wijs er alleen op dat je iedereen die het niet eens is met de manier waarop jij dingen wilt doen, afschildert als 'vijanden van de rechtsstaat' en wat dies meer zij.
pi_173295821
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Beter onderwijs.
Beter onderwijs voor kinderen die nog niet naar school gaan maar naar de opvang. Right, hoe lost dit het moorddadige naspeelgedrag van een driejarige op?
pi_173295829
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Beter onderwijs.
Veel jihadisten zijn juist hoogopgeleid. Hoe gaat beter onderwijs dan helpen?
pi_173295836
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:16 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Beter onderwijs voor kinderen die nog niet naar school gaan maar naar de opvang. Right, hoe lost dit het moorddadige naspeelgedrag van een driejarige op?
Door goed onderwijs.
pi_173295848
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:16 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Veel jihadisten zijn juist hoogopgeleid. Hoe gaat beter onderwijs dan helpen?
Dat is de vraag. Uit onderzoek blijkt ook dat men geestelijk iets mankeert.
pi_173295868
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik beweer helemaal niet dat je concrete extreme oplossingen hebt geplaatst... Ik wijs er alleen op dat je iedereen die het niet eens is met de manier waarop jij dingen wilt doen, afschildert als 'vijanden van de rechtsstaat' en wat dies meer zij.
quote:

[..]

Troll :W ik kan je niet serieus nemen als je je woorden continu blijft verdraaien. Dus wat is het nu, welke frame wil je toepassen op mij?
pi_173295890
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:18 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

[..]

Troll :W ik kan je niet serieus nemen als je je woorden continu blijft verdraaien. Dus wat is het nu, welke frame wil je toepassen op mij?
Jij voelt je de hele tijd aangevallen. Maar je doet het zelf bij anderen. Dan is er iets mis met je.
pi_173295895
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:16 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Door goed onderwijs.
Ze komen al geradicaliseerd op het onderwijs aan. Wat ga jij concreet doen met goed onderwijs om die gedachtegang tegen te gaan?
pi_173295918
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:19 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Ze komen al geradicaliseerd op het onderwijs aan. Wat ga jij concreet doen met goed onderwijs om die gedachtegang tegen te gaan?
Je kan mensen door normaal onderwijs wel meegeven dat extreem zijn raar is. Ik heb dat zelf gezien binnen familie met moslims.
pi_173295951
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:20 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je kan mensen door normaal onderwijs wel meegeven dat extreem zijn raar is. Ik heb dat zelf gezien binnen familie met moslims.
Dit is niet concreet. Wat ga je in het onderwijs stoppen waardoor ze gederadicaliseerd worden? Er zijn hele programma's van jaren voor nodig om dat voor elkaar te krijgen, hoe zie je dat voor je in regulier onderwijs te stoppen ?
pi_173295978
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:22 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Dit is niet concreet. Wat ga je in het onderwijs stoppen waardoor ze gederadicaliseerd worden? Er zijn hele programma's van jaren voor nodig om dat voor elkaar te krijgen, hoe zie je dat voor je in regulier onderwijs te stoppen ?
Dat je mensen (kinderen) leert over de diversiteit van mensen en ook dat geloof maar een idee is. Dat moet je zelf ontdekken en je niet op laten leggen.
pi_173296058
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:23 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat je mensen (kinderen) leert over de diversiteit van mensen en ook dat geloof maar een idee is. Dat moet je zelf ontdekken en je niet op laten leggen.
Nogal vrijblijvend dit. Mensen die radicaliseren zijn moeilijk te overtuigen en moeten helemaal opnieuw leren denken, dit lijkt op de verste verte niet op het deradicaliseren maar meer op een vrijheid blijheid verhaal waarvan de uitkomst allerminst positief zal zijn.
pi_173296072
Buiten het huis kan en mag je mensen iets leren. Dat maakt uit. Een neefje van mij (toen moslim) gaf mij ooit aan dat ik een fout mens was.Omdat ik geen moslim ben. Dat laat je dan maar gaan na wat wijze raad.
pi_173296085
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:27 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Nogal vrijblijvend dit. Mensen die radicaliseren zijn moeilijk te overtuigen en moeten helemaal opnieuw leren denken, dit lijkt op de verste verte niet op het deradicaliseren maar meer op een vrijheid blijheid verhaal waarvan de uitkomst allerminst positief zal zijn.
Het is niet vrijblijvend. Je kan mensen het vrij denken en normaal tegen elkaar doen meegeven.
  maandag 21 augustus 2017 @ 10:31:07 #135
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_173296120
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:27 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

"Ahmed, op school hoor je alleen maar leugens van je kaffer leraar, begrepen? Ja papa."

Daar gaat je plannetje, Jaroon.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_173296133
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:31 schreef nixxx het volgende:

[..]

"Ahmed, op school hoor je alleen maar leugens van je kaffer leraar, begrepen? Ja papa."

"Pappa, volgens de leraar mogen mannen met elkaar trouwen"
"Dat soort mannen gooien wij van de flat af zoon"

Weg deradicalisatie.
pi_173296140
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:28 schreef Jaroon het volgende:
Buiten het huis kan en mag je mensen iets leren. Dat maakt uit. Een neefje van mij (toen moslim) gaf mij ooit aan dat ik een fout mens was.Omdat ik geen moslim ben. Dat laat je dan maar gaan na wat wijze raad.
Ik zou niet weten waarom je dat laat gaan. Was je bang voor consequenties ?
pi_173296168
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:33 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom je dat laat gaan. Was je bang voor consequenties ?
Omdat ik inzag dat de discussie met iemand van 8 niet zinvol is. Ik heb hem meegegeven dat je zelf moet nadenken. Hij is nu 17 en ook geen moslim meer. Dat was mijn doel niet. Maar prima.
pi_173296183
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:34 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Omdat ik inzag dat de discussie met iemand van 8 niet zinvol is. Ik heb hem meegegeven dat je zelf moet nadenken. Hij is nu 17 en ook geen moslim meer. Dat was mijn doel niet. Maar prima.
Maakte hij een keelbeweging of viel het wel mee?
pi_173296277
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:35 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Maakte hij een keelbeweging of viel het wel mee?
Het was tekst. Natuurlijk schokt mij dat. En door onderwijs komt het wel goed.
  maandag 21 augustus 2017 @ 10:47:31 #141
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_173296358
Uiteindelijk gaat er weer helemaal niets veranderen... :{
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 21 augustus 2017 @ 10:49:44 #142
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_173296388
"Heeft niks met Islam te maken"

Hoe lang gaat deze bullshit nog door in Europa?
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_173296466
Uit huis halen en meteen bij een lesbisch stel onderbrengen.
Racist
pi_173296468
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:31 schreef nixxx het volgende:

[..]

Dat is toch ook het probleem als het gaat om de holocaust, veel scholen vermijden het onderwerp omdat jongeren van een bepaalde afkomst het niet geloven. Het is onzin wordt thuis gezegd, de Joden waren de slechteriken. En vele schoolgaande moslims zijn er ook van overtuigd dat het onzin is, er wordt zelfs gejuicht of gelachen als ze het over de concentratiekampen hebben.

Je kan het de jeugd niet kwalijk nemen, toen ik op de basisschool zat nam ik ook alles aan van mijn ouders. Maar dit dient wel goed aangepakt te worden, en je kan hier de leraren niet alleen mee belasten. Het lijkt mij zwaar om als leraar dit alleen aan te pakken, de ouders staan niet aan je kant, en de jeugd respecteert je niet, vooral niet als je vrouw bent.
pi_173296471
Je komt met het excuus van geloof heel erg ver in het vrije westen.
pi_173296478
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:32 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

"Pappa, volgens de leraar mogen mannen met elkaar trouwen"
"Dat soort mannen gooien wij van de flat af zoon"

Weg deradicalisatie.
Leraar: Tijdens de holocaust zijn 6 miljoen Joden vergast.
Mohammed en vrienden: _O- _O- :D *O*
pi_173296491
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:56 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dat is toch ook het probleem als het gaat om de holocaust, veel scholen vermijden het onderwerp omdat jongeren van een bepaalde afkomst het niet geloven. Het is onzin wordt thuis gezegd, de Joden waren de slechteriken. En vele schoolgaande moslims zijn er ook van overtuigd dat het onzin is, er wordt zelfs gejuicht of gelachen als ze het over de concentratiekampen hebben.

Je kan het de jeugd niet kwalijk nemen, toen ik op de basisschool zat nam ik ook alles aan van mijn ouders. Maar dit dient wel goed aangepakt te worden, en je kan hier de leraren niet alleen mee belasten. Het lijkt mij zwaar om als leraar dit alleen aan te pakken, de ouders staan niet aan je kant, en de jeugd respecteert je niet, vooral niet als je vrouw bent.
Dat laatste. En wat ga je er aan doen? Weinig. Ik heb er een lerares op aangesproken. Die zag mij toen als racist. Terwijl ik voor haar opkwam als vrouw.
pi_173296650
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:58 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat laatste. En wat ga je er aan doen? Weinig. Ik heb er een lerares op aangesproken. Die zag mij toen als racist. Terwijl ik voor haar opkwam als vrouw.
Ik denk zelf dat je moet beginnen bij de ouders. Leraren dienen radicaal gedrag op te sporen, of leren op te sporen. Waarna de kinderen in gesprek kunnen gaan met een therapeut die uitzoekt of deze uitspraken van papa, mama, broer, neef, oom of imam komen. Daarna dienen instanties in gesprek te gaan met die betreffende persoon en die persoon dient voorgelicht te worden. Natuurlijk verwacht ik dat je tegen veel muren op gaat lopen, maar dat is wel de eerste stap om te beginnen voordat je kan overgaan op zwaardere maatregelen. Blijft de familie in gebreke, en blijft het kind vormen van radicalisering vertonen dan dienen zij uit het ouderlijk recht gezet te worden totdat zij bijvoorbeeld een de-radicalisering traject hebben gevolgd.

Maar ik vermoed dat zoiets niet gaat gebeuren, hoe je het ook went of keert het is een vorm van kindermishandeling, geestelijke kindermishandeling en hersenspoelen. Maar er is een geloof bij betrokken, en vele zullen daarom op de tenen lopen als het gaat om de aanval in te zetten. Ik verwacht dat zulke ouders met zijden handschoenen worden aangepakt, en de instanties vooral ervoor zorgen niet van discriminatie beschuldig te worden.

Het zijn kinderen, en die dienen beschermd te worden.
pi_173296699
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 11:09 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik denk zelf dat je moet beginnen bij de ouders. Leraren dienen radicaal gedrag op te sporen, of leren op te sporen. Waarna de kinderen in gesprek kunnen gaan met een therapeut die uitzoekt of deze uitspraken van papa, mama, broer, neef, oom of imam komen. Daarna dienen instanties in gesprek te gaan met die betreffende persoon en die persoon dient voorgelicht te worden. Natuurlijk verwacht ik dat je tegen veel muren op gaat lopen, maar dat is wel de eerste stap om te beginnen voordat je kan overgaan op zwaardere maatregelen. Blijft de familie in gebreke, en blijft het kind vormen van radicalisering vertonen dan dienen zij uit het ouderlijk recht gezet te worden totdat zij bijvoorbeeld een de-radicalisering traject hebben gevolgd.

Maar ik vermoed dat zoiets niet gaat gebeuren, hoe je het ook went of keert het is een vorm van kindermishandeling, geestelijke kindermishandeling en hersenspoelen. Maar er is een geloof bij betrokken, en vele zullen daarom op de tenen lopen als het gaat om de aanval in te zetten. Ik verwacht dat zulke ouders met zijden handschoenen worden aangepakt, en de instanties vooral ervoor zorgen niet van discriminatie beschuldig te worden.

Dat kan niet. Ouders kun je er niet op aanspreken.Dat is prive. De kinderen zijn de dupe uiteindelijk.
pi_173296735
quote:

[..]

Eens.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  maandag 21 augustus 2017 @ 11:14:52 #151
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_173296739
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:03 schreef Jaroon het volgende:
Je moet vanuit de realiteit gaan kijken naar oplossingen. Niet dingen gaan roepen die niet kunnen of niets uitmaken.
Ben dan wel benieuwd naar jouw realistische oplossingen.

Ik ben niet voor sommige extremen die worden aangehaald, maar dit soort gedrag dient imo wel heel hard de kop ingedrukt te worden. Ik zou bij indoctrinatie door de ouders op deze extreme wijze zelfs durven pleiten voor uithuisplaatsing van deze kleuters zodat ze een fatsoenlijke opvoeding kunnen genieten bij andere ouders, bijvoorbeeld. In het belang van de kleuters in kwestie & van de samenleving in z'n geheel.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_173296761
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2017 11:14 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ben dan wel benieuwd naar jouw realistische oplossingen.

Ik ben niet voor sommige extremen die worden aangehaald, maar dit soort gedrag dient imo wel heel hard de kop ingedrukt te worden. Ik zou bij indoctrinatie door de ouders op deze extreme wijze zelfs durven pleiten voor uithuisplaatsing van deze kleuters zodat ze een fatsoenlijke opvoeding kunnen genieten bij andere ouders, bijvoorbeeld. In het belang van de kleuters in kwestie & van de samenleving in z'n geheel.
Ik weet het ook niet echt. Ik zou beginnen met scholen neutraal maken. Dat je een normale basis geeft. Dat proberen bij ook in de familie.
pi_173296768
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 11:12 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat kan niet. Ouders kun je er niet op aanspreken.Dat is prive. De kinderen zijn de dupe uiteindelijk.
Waarom zou je de ouders niet kunnen aanspreken? Je ziet dat de kinderen zich afzetten tegen de maatschappij, die kinderen hoor je te beschermen. Zo groeit er weer een generatie op welke een haat heeft jegens het westen en haar inwoners.

Zo zie je wel wat er in veel moslim gezinnen achter de deur verkondigd wordt, de volwassenen zullen zich niet zo snel radicaal uitlaten, maar kinderen kennen nog geen grenzen die uiten zich gewoon en denken dat het normaal is.
  maandag 21 augustus 2017 @ 11:17:05 #154
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_173296772
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 11:16 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik weet het ook niet echt. Ik zou beginnen met scholen neutraal maken. Dat je een normale basis geeft. Dat proberen bij ook in de familie.
Wat bedoel je precies met neutraal?
- Charlton Heston
pi_173296796
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 11:16 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Waarom zou je de ouders niet kunnen aanspreken? Je ziet dat de kinderen zich afzetten tegen de maatschappij, die kinderen hoor je te beschermen. Zo groeit er weer een generatie op welke een haat heeft jegens het westen en haar inwoners.

Zo zie je wel wat er in veel moslim gezinnen achter de deur verkondigd wordt, de volwassenen zullen zich niet zo snel radicaal uitlaten, maar kinderen kennen nog geen grenzen die uiten zich gewoon en denken dat het normaal is.
Wat ga je regelen dan in een gezin dat anders denkt? Daar heb je geen recht. Je hebt er niets te zeggen.
pi_173296806
quote:
2s.gif Op maandag 21 augustus 2017 11:17 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies met neutraal?
Niet de koppeling naar geloof. Leg mensen uit over divers zijn.
  maandag 21 augustus 2017 @ 11:20:23 #157
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_173296836
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 11:18 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Niet de koppeling naar geloof. Leg mensen uit over divers zijn.
Het Vlaamse leerplan bulkt al vanaf de kleuterschool van "respect hebben voor elkaar" en "diversiteit is onze kracht" en dergelijke hoor. Ik kan het weten, want ik heb zelf m'n hele jonge leven op Vlaamse scholen gezeten.

Probleem is dat dat allemaal niet zoveel effect heeft, toch niet op deze radicale kleutertjes. En dat wordt enkel erger in de lagere en middelbare school.
- Charlton Heston
pi_173296864
quote:

[..]...Het zijn kinderen, en die dienen beschermd te worden.
Jammer dat deze oh zo goed bedoelde berscherming omslaat wanneer deze gehersenspoelde kinderen een wit bestelbusje kunnen besturen. Dan zal iemand anders volwassenen (met hun kinderen) moeten beschermen.
Racist
pi_173296907
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2017 11:20 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Het Vlaamse leerplan bulkt al vanaf de kleuterschool van "respect hebben voor elkaar" en "diversiteit is onze kracht" en dergelijke hoor. Ik kan het weten, want ik heb zelf m'n hele jonge leven op Vlaamse scholen gezeten.

Probleem is dat dat allemaal niet zoveel effect heeft, toch niet op deze radicale kleutertjes. En dat wordt enkel erger in de lagere en middelbare school.
Blijkbaar werkt dat ook dan niet. Wat is dan de oplossing? Zoals ik te maken had met een neefje die mij zag als fout omdat hij moslim was. Ik gaf hem die vrijheid met uitleg. Volgens mij kun je weinig anders doen.
pi_173296913
quote:
99s.gif Op maandag 21 augustus 2017 07:55 schreef Mr.Ping het volgende:
Krijgen we straks aanslagen op het schoolplein met driewielers?
De bom-kleuter. :')
  maandag 21 augustus 2017 @ 11:35:28 #161
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173297102
Zolang je het onderliggende probleem niet benoemt (dat de islam met haar ultra-conservatieve uitgangspunten kennelijk een uitermate vruchtbare voedingsbodem is voor extremisme) houdt dit nooit op.
pi_173297120
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2017 07:25 schreef KoningPils het volgende:
Het zijn kinderen. Ze zijn gewoon aan het spelen.
^O^ Juist, gewoon negeren, dan komt het allemaal wel goed! :Y
  maandag 21 augustus 2017 @ 11:37:38 #163
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173297143
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:18 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

[..]

Ik verdraai niets. Ik kan gerust spreken over jouw extreme oplossingen zonder die concreet te maken.
pi_173297150
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 11:18 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wat ga je regelen dan in een gezin dat anders denkt? Daar heb je geen recht. Je hebt er niets te zeggen.
Het begint bij informeren. Mensen die zo denken hebben vaker geen of een lagere opleiding. Het merendeel wat nog geloofd in een God trouwens. Je moet het bij de bron aanpakken, en het kind krijgt het mee vanuit het gezin dus dien je bij het gezin te beginnen met de-radicalisering. We kunnen het op privacy gooien, en een prive gelegenheid etc. Maar over enkele jaren lopen er geradicaliseerde tieners rond die in staat zijn slachtoffers te maken omdat ze hun leven lang gehersenspoeld zijn. Dan moeten we de regels maar eens drastisch gaan aanpassen om dit gevaar tegen te gaan indien die regels te kort schieten of de ouders teveel beschermen.
  maandag 21 augustus 2017 @ 11:38:47 #165
8369 speknek
Another day another slay
pi_173297165
Hebben ze geen jeugdzorg in België? Lijkt me typisch gevalletje.

quote:

[..]

Krek zijn we het eens.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_173297201
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 11:38 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Het begint bij informeren. Mensen die zo denken hebben vaker geen of een lagere opleiding. Het merendeel wat nog geloofd in een God trouwens. Je moet het bij de bron aanpakken, en het kind krijgt het mee vanuit het gezin dus dien je bij het gezin te beginnen met de-radicalisering. We kunnen het op privacy gooien, en een prive gelegenheid etc. Maar over enkele jaren lopen er geradicaliseerde tieners rond die in staat zijn slachtoffers te maken omdat ze hun leven lang gehersenspoeld zijn. Dan moeten we de regels maar eens drastisch gaan aanpassen om dit gevaar tegen te gaan indien die regels te kort schieten of de ouders teveel beschermen.
Dat ben ik met je eens. Maar je mag daar niet ingrijpen. Die regels aanpassen kan ook heel raar worden.
pi_173297224
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 11:16 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Omdat dat meteen als discriminatie wordt opgevat. Zodra religie een rol speelt, klaarblijkelijk hier, mag en kan alles.
  maandag 21 augustus 2017 @ 11:44:05 #168
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173297274
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2017 11:20 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Het Vlaamse onderwijs ziet respect en tolerantie als een gegeven dat kinderen/mensen moeten accepteren. Ze zeggen aan burgerschapsvorming te doen, maar feitelijk is het burgerschapsoplegging. Dat werkt inderdaad maar amper, want uit al het onderzoek rond het onderwijs blijft dat eenzijdige instructie zo'n beetje de slechtste manier van kennisoverdracht is. Maar ja, een genuanceerde discussie over onze normen en waarden mag niet, want dan zou je wel eens tot een andere conclusie kunnen komen dan de ideologisch gemotiveerde netten...

Het rare is juist dat er in Vlaanderen heel veel onderzoek wordt gedaan naar diversiteit in het onderwijs, dus ze zouden dit gewoon moeten weten...
pi_173297288
Ik kan binnen familie al niet werkelijk ingrijpen. Hoe gaat een sociaal werker dat dan doen? Je hoopt dat mensen zelf gaan denken.
  maandag 21 augustus 2017 @ 11:46:06 #170
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173297309
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 11:41 schreef Homey het volgende:

[..]

Omdat dat meteen als discriminatie wordt opgevat. Zodra religie een rol speelt, klaarblijkelijk hier, mag en kan alles.
Overigens is het niet 'links' dat met hand en tand vecht voor het behoud van religieuze privileges, maar partijen als CDA, SGP en CU.
pi_173297310
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 11:40 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Maar je mag daar niet ingrijpen. Die regels aanpassen kan ook heel raar worden.
Maar we moeten ingrijpen, inpraten op kleuters die hun ouders geloven gaat nooit helpen. Wachten totdat het misgaat is ook geen optie. Dus je kan alleen maar de bron aanpakken, en de bron is degene die ervoor zorgt dat kinderen zo'n uitspraken doen. Je moet denken aan de toekomst, wil je radicalisering uitroeien, wil je ervoor zorgen dat over 30/40 jaar geen tweedeling meer is in de maatschappij zijn dit de momenten dat je hard moet zijn. Deze kinderen zijn de toekomst, wil je dat ze over 20/30 jaar dezelfde fout maken door hun kinderen te radicaliseren. En tel daar nog eens 20/30 jaar radicalisering bij op dankzij de maatschappij. Zo'n persoon zal met zulke uitspraken geregeld op de koffie komen, en zal een grotere haat ontwikkelen voor het westen. Hij zal zijn hele leven denken dat hij leeft tussen liegende niet moslims die de islamitische wereld willen aanvallen, en de schuld volledig in de schoenen van het westen sturen. Dat staat zo'n kleuter te wachten mits we het niet aanpakken doordat hij de wereld blijft zien door zijn radicale bril.
  maandag 21 augustus 2017 @ 11:47:00 #172
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173297330
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 11:46 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Maar we moeten ingrijpen, inpraten op kleuters die hun ouders geloven gaat nooit helpen. Wachten totdat het misgaat is ook geen optie. Dus je kan alleen maar de bron aanpakken, en de bron is degene die ervoor zorgt dat kinderen zo'n uitspraken doen. Je moet denken aan de toekomst, wil je radicalisering uitroeien, wil je ervoor zorgen dat over 30/40 jaar geen tweedeling meer is in de maatschappij zijn dit de momenten dat je hard moet zijn. Deze kinderen zijn de toekomst, wil je dat ze over 20/30 jaar dezelfde fout maken door hun kinderen te radicaliseren. En tel daar nog eens 20/30 jaar radicalisering bij op dankzij de maatschappij. Zo'n persoon zal met zulke uitspraken geregeld op de koffie komen, en zal een grotere haat ontwikkelen voor het westen. Hij zal zijn hele leven denken dat hij leeft tussen liegende niet moslims die de islamitische wereld willen aanvallen, en de schuld volledig in de schoenen van het westen sturen. Dat staat zo'n kleuter te wachten mits we het niet aanpakken doordat hij de wereld blijft zien door zijn radicale bril.
Op basis van wat voor criteria moet je dan ingrijpen? En waar moeten die ingrepen uit bestaan?
pi_173297350
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 11:46 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Nogmaals. Geheel met je eens. Juridisch gezien kan en mag het niet.
pi_173297399
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 08:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het gaat niet om de generaties maar om de percentages. Als er minder dan 5% is dan houden ze zich gedeist. Bij 15% voelen ze zich veel machtiger en gaan allerlei eisen stellen en worden brutaal. Bij 50% komen ze pas echt in aktie (zie Turkije/Syrie)
pi_173297429
Ik heb ook meegemaakt in Amsterdam dat kinderen van een Islamitische school naar tegen je zijn. Dat is vreemd. Dat laat je maar gaan.
pi_173297473
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 11:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Op basis van wat voor criteria moet je dan ingrijpen? En waar moeten die ingrepen uit bestaan?
Dat heb ik een paar berichten terug al beschreven. Constatering - de-radicalisering project voor aanstichters.
pi_173297484
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 09:54 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Nee, maar de meesten schieten wel in een spasme om dit goed te praten en te wijzen naar anderen zodat ze zelf geen verantwoordelijkheid hoeven te nemen. Je weet wel, dat gejank over 'echte oplossingen' versus 'extreme oplossingen'

Dat soort lui gaan onze manier van leven opgeven ten faveure van een gutmenschgevoel.
Zegt degene die net nog heel spastisch een ander beschuldigt van landverraad.

quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 09:57 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Jouw tolerantie jegens gewelddadige islamieten zal eerder slachtoffers gaan eisen dan mijn intolerantie tegen hen. Jouw handen kleven straks aan het bloed van onschuldigen, jij en jouw manier van denken stelt terroristen in staat aanslagen te plegen, jij neemt het op voor gewelddadige geloofsfanatiekelingen, jij saboteert elke vorm van dialoog door direct naar anderen te wijzen. Jij bent schuldig, niet ik.
Gaatie lekker? Het enige wat je kan is vingerwijzen.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 21 augustus 2017 @ 11:56:00 #178
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173297493
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 11:54 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dat heb ik een paar berichten terug al beschreven. Constatering - de-radicalisering project voor aanstichters.
Kun je even een linkje doen naar dat bericht? Want ik heb geen zin om alle +- 200 berichten te moeten doornemen.
pi_173297496
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 11:48 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Nogmaals. Geheel met je eens. Juridisch gezien kan en mag het niet.
Maar als er geen oplossing mogelijk is binnen de juridische grenzen dan dienen die grenzen aangepast te worden. Je wilt met toekomstige generaties niet de problemen hebben welke je nu hebt. En over 15 jaar klagen ze steen en been dat ze niet geaccepteerd worden door de maatschappij. Nu aanpakken is veel problemen en eventuele slachtoffers voorkomen.
pi_173297526
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 11:55 schreef probeer het volgende:

[..]

Zegt degene die net nog heel spastisch een ander beschuldigt van landverraad.

[..]

Gaatie lekker? Het enige wat je kan is vingerwijzen.
Het ontkennen dat het probleem waarschijnlijk bij jou zelf ligt. Blijkt moeilijk. Vraag een moslim wat hij denkt over een homo. Iets dat je toch als normaal ziet als westers men over het algemeen.
pi_173297529
lol
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_173297580
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 09:48 schreef Oud_student het volgende:
Het uiteindelijke resultaat zal zijn dat niemand iets doet aan de als maar verder gaande islamisering met de daarbij behorende "ongemakken". Onze bestuurders zullen policor blijven en niets doen of symboolpolitiek bedrijven. Dit maakt de samenleving rijp voor een revolutie, alleen het moment waarop dit gebeurt is niet te voorspellen, economische gebeurtenissen (banken crisis, recessie etc) en andere geo-politieke factoren zullen een rol spelen. Als de tijd daar is zullen de opgekropte gevoelens tegen de moslims ook bij de"gematigde" Nederlander naar buiten komen
Eens.
pi_173297608
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 11:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Kun je even een linkje doen naar dat bericht? Want ik heb geen zin om alle +- 200 berichten te moeten doornemen.
quote:
  maandag 21 augustus 2017 @ 12:02:36 #184
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173297612
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 11:57 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het ontkennen dat het probleem waarschijnlijk bij jou zelf ligt. Blijkt moeilijk. Vraag een moslim wat hij denkt over een homo. Iets dat je toch als normaal ziet als westers men over het algemeen.
Ik ontken helemaal niet dat de basis van het probleem bij die ouders ligt. Maar de vraag is niet: "Wat hopen we dat die ouders eraan gaan doen?", maar: "Wat gaan we er zelf aan doen?" Als we een beetje naar de ouders wijzen en weigeren iets te doen omdat het toch echt niet onze schuld is, wordt het nooit opgelost.
  maandag 21 augustus 2017 @ 12:03:00 #185
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_173297620
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 11:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het Vlaamse onderwijs ziet respect en tolerantie als een gegeven dat kinderen/mensen moeten accepteren. Ze zeggen aan burgerschapsvorming te doen, maar feitelijk is het burgerschapsoplegging. Dat werkt inderdaad maar amper, want uit al het onderzoek rond het onderwijs blijft dat eenzijdige instructie zo'n beetje de slechtste manier van kennisoverdracht is. Maar ja, een genuanceerde discussie over onze normen en waarden mag niet, want dan zou je wel eens tot een andere conclusie kunnen komen dan de ideologisch gemotiveerde netten...

Het rare is juist dat er in Vlaanderen heel veel onderzoek wordt gedaan naar diversiteit in het onderwijs, dus ze zouden dit gewoon moeten weten...
Hmm, ik zie persoonlijk niet echt in waarom er een debat zou nodig zijn om dingen als respect en tolerantie. Het lijkt me best wel logisch om respect te hebben voor je medemens, gewoon, omdat dat zo hoort. En dat mag imo ook afgedwongen worden.

Debat kan plaatsvinden over specifieke onderwerpen, zoals geloof, ethische kwesties zoals abortus enzoverder enzovoort. Maar als er al geen basisrespect is, dan moet dat eerst bijgebracht worden voor je in debat kan gaan. Want in debat gaan met kinderen die al zo radicaal zijn dankzij hun ouders is stier onmogelijk als je het mij vraagt. Eigenlijk is dat dus ook geen taak van de school, ik wist dankzij de opvoeding van m'n ouders hoe ik me wel en niet moest gedragen & hoe ik moest omgaan met m'n medeleerlingen. Opvoedkundige taak van de ouders.
- Charlton Heston
pi_173297638
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik ontken helemaal niet dat de basis van het probleem bij die ouders ligt. Maar de vraag is niet: "Wat hopen we dat die ouders eraan gaan doen?", maar: "Wat gaan we er zelf aan doen?" Als we een beetje naar de ouders wijzen en weigeren iets te doen omdat het toch echt niet onze schuld is, wordt het nooit opgelost.
Vraagje, ben jij een geradicaliseerde kleuter? Zo ja, wat doe je eraan?
pi_173297642
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 09:57 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Jouw tolerantie jegens gewelddadige islamieten zal eerder slachtoffers gaan eisen dan mijn intolerantie tegen hen. Jouw handen kleven straks aan het bloed van onschuldigen, jij en jouw manier van denken stelt terroristen in staat aanslagen te plegen, jij neemt het op voor gewelddadige geloofsfanatiekelingen, jij saboteert elke vorm van dialoog door direct naar anderen te wijzen. Jij bent schuldig, niet ik.
^O^ *O*
pi_173297655
quote:

[..]

Ik zou meer willen wijzen. Maar dat mag niet.
  maandag 21 augustus 2017 @ 12:05:33 #189
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173297669
quote:

[..]

Als die ouders niet open staan voor kritiek, wat wil je dan doen?
pi_173297681
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:03 schreef Elzies het volgende:

[..]

Waarom die agressie?
pi_173297696
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Kinderen in een pleeggezin en ouders het land uit.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173297703
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:05 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Waarom die agressie?
Agressie? Ik ben juist hartstikke Zen. :)
pi_173297710
Stel je voor : een klas met kleuters die de Hitler groet brengen en "Sieg Heil" roepen.

Moet je eens kijken hoe de hele wereld / media daar op gaat duiken.

En natuurlijk komen er dan hele felle (antifa) massa demonstraties tegen dit soort radicaal gedrag en praatprogramma's die er aan gewijd gaan worden.

Anne Fleur die ook weer even flink los gaat op Twitter.

Een vraag : waar zijn dat soort lui die zo graag (en zeker ook wel eens terecht) op de barricades gaan nu?

Waarom is het vanuit die hoek altijd zo verdacht stil als het om de islam en de uitwassen daarvan gaat?

Policor selectief denken en handelen lijkt altijd weer hun handelsmerk.
  maandag 21 augustus 2017 @ 12:07:55 #194
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173297732
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Kinderen in een pleeggezin en ouders het land uit.
Ik zou voor het omgekeerde pleiten: in elk niet nog meer potentiële probleemgevallen binnenhalen en eerst de huidige groep die niet meekomt aanpakken/ondersteunen/whatever.
pi_173297735
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:06 schreef Elzies het volgende:

[..]

Agressie? Ik ben juist hartstikke Zen. :)
Zo kom je niet over.
  maandag 21 augustus 2017 @ 12:08:59 #196
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173297751
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:02 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

[..]

Oké, stel nu dat over vier jaar GroenLinks en SP aan de macht komen en Roemer of Klaver premier wordt. Zou je hun met zo'n pakket aan maatregelen vertrouwen? Zij krijgen dan de mogelijkheid om iedereen die zij geradicaliseerd vinden, naar een heropvoedingscursus te sturen en als dat niet werkt, de kinderen af te pakken.

Als het over radicale moslims gaat, zit iedereen wel op één lijn. Maar de hele reden dat we hebben afgesproken om de staat buiten de opvoeding van kinderen te houden, is omdat burgers - waaronder jij en ik - soms heel andere ideeën hebben over wat acceptabel is en wat niet. Ik zou net zo min mijn kinderen kwijt willen raken aan een PVV-regering die het me kwalijk neemt dat ik links ben, als jij aan een GL-regering die het je kwalijk neemt dat je rechts bent.
  maandag 21 augustus 2017 @ 12:09:22 #197
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173297763
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:03 schreef Elzies het volgende:

[..]

Neuh, ik ben mijn kleutertijd wel een beetje ontgroeid.
pi_173297765
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 11:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Overigens is het niet 'links' dat met hand en tand vecht voor het behoud van religieuze privileges, maar partijen als CDA, SGP en CU.
CDA, SGP en CU zeker. Alleen maakt links een positieve uitzondering voor de Islam. Als het om het christendom gaat is links wel fel tegen.

Dat is het vreemde bij links, de islam wordt in die hoek altijd beschermd i.t.t het christendom.
  maandag 21 augustus 2017 @ 12:11:50 #199
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173297813
quote:
14s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:03 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Hmm, ik zie persoonlijk niet echt in waarom er een debat zou nodig zijn om dingen als respect en tolerantie. Het lijkt me best wel logisch om respect te hebben voor je medemens, gewoon, omdat dat zo hoort. En dat mag imo ook afgedwongen worden.

Debat kan plaatsvinden over specifieke onderwerpen, zoals geloof, ethische kwesties zoals abortus enzoverder enzovoort. Maar als er al geen basisrespect is, dan moet dat eerst bijgebracht worden voor je in debat kan gaan. Want in debat gaan met kinderen die al zo radicaal zijn dankzij hun ouders is stier onmogelijk als je het mij vraagt. Eigenlijk is dat dus ook geen taak van de school, ik wist dankzij de opvoeding van m'n ouders hoe ik me wel en niet moest gedragen & hoe ik moest omgaan met m'n medeleerlingen. Opvoedkundige taak van de ouders.
Je moet hier even twee dingen onderscheiden:

Ten eerste is het zo dat uit ieder redelijk debat de conclusie getrokken wordt dat respect en tolerantie de beste keuzes zijn.
Ten tweede is het zo dat een debat een betere manier is om kinderen iets bij te brengen dan het hun gewoon te vertellen.

Oftewel, moeten wij dat debat nog hebben? Nee, want we zijn allebei redelijke volwassenen die de logische conclusie kunnen trekken. Moeten we dat debat nog hebben met onze kinderen? Ja, want dat vergroot de kansen dat ze de conclusie accepteren.
  maandag 21 augustus 2017 @ 12:12:23 #200
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173297823
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ingrijpen op de belangrijkste contactpunten tussen kinderen en de staat: het onderwijs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')