Ben dan wel benieuwd naar jouw realistische oplossingen.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:03 schreef Jaroon het volgende:
Je moet vanuit de realiteit gaan kijken naar oplossingen. Niet dingen gaan roepen die niet kunnen of niets uitmaken.
Ik weet het ook niet echt. Ik zou beginnen met scholen neutraal maken. Dat je een normale basis geeft. Dat proberen bij ook in de familie.quote:Op maandag 21 augustus 2017 11:14 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ben dan wel benieuwd naar jouw realistische oplossingen.
Ik ben niet voor sommige extremen die worden aangehaald, maar dit soort gedrag dient imo wel heel hard de kop ingedrukt te worden. Ik zou bij indoctrinatie door de ouders op deze extreme wijze zelfs durven pleiten voor uithuisplaatsing van deze kleuters zodat ze een fatsoenlijke opvoeding kunnen genieten bij andere ouders, bijvoorbeeld. In het belang van de kleuters in kwestie & van de samenleving in z'n geheel.
Waarom zou je de ouders niet kunnen aanspreken? Je ziet dat de kinderen zich afzetten tegen de maatschappij, die kinderen hoor je te beschermen. Zo groeit er weer een generatie op welke een haat heeft jegens het westen en haar inwoners.quote:Op maandag 21 augustus 2017 11:12 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat kan niet. Ouders kun je er niet op aanspreken.Dat is prive. De kinderen zijn de dupe uiteindelijk.
Wat bedoel je precies met neutraal?quote:Op maandag 21 augustus 2017 11:16 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet echt. Ik zou beginnen met scholen neutraal maken. Dat je een normale basis geeft. Dat proberen bij ook in de familie.
Wat ga je regelen dan in een gezin dat anders denkt? Daar heb je geen recht. Je hebt er niets te zeggen.quote:Op maandag 21 augustus 2017 11:16 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Waarom zou je de ouders niet kunnen aanspreken? Je ziet dat de kinderen zich afzetten tegen de maatschappij, die kinderen hoor je te beschermen. Zo groeit er weer een generatie op welke een haat heeft jegens het westen en haar inwoners.
Zo zie je wel wat er in veel moslim gezinnen achter de deur verkondigd wordt, de volwassenen zullen zich niet zo snel radicaal uitlaten, maar kinderen kennen nog geen grenzen die uiten zich gewoon en denken dat het normaal is.
Niet de koppeling naar geloof. Leg mensen uit over divers zijn.quote:Op maandag 21 augustus 2017 11:17 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met neutraal?
Het Vlaamse leerplan bulkt al vanaf de kleuterschool van "respect hebben voor elkaar" en "diversiteit is onze kracht" en dergelijke hoor. Ik kan het weten, want ik heb zelf m'n hele jonge leven op Vlaamse scholen gezeten.quote:Op maandag 21 augustus 2017 11:18 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Niet de koppeling naar geloof. Leg mensen uit over divers zijn.
Jammer dat deze oh zo goed bedoelde berscherming omslaat wanneer deze gehersenspoelde kinderen een wit bestelbusje kunnen besturen. Dan zal iemand anders volwassenen (met hun kinderen) moeten beschermen.quote:Op maandag 21 augustus 2017 11:09 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]...Het zijn kinderen, en die dienen beschermd te worden.
Blijkbaar werkt dat ook dan niet. Wat is dan de oplossing? Zoals ik te maken had met een neefje die mij zag als fout omdat hij moslim was. Ik gaf hem die vrijheid met uitleg. Volgens mij kun je weinig anders doen.quote:Op maandag 21 augustus 2017 11:20 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Het Vlaamse leerplan bulkt al vanaf de kleuterschool van "respect hebben voor elkaar" en "diversiteit is onze kracht" en dergelijke hoor. Ik kan het weten, want ik heb zelf m'n hele jonge leven op Vlaamse scholen gezeten.
Probleem is dat dat allemaal niet zoveel effect heeft, toch niet op deze radicale kleutertjes. En dat wordt enkel erger in de lagere en middelbare school.
De bom-kleuter.quote:Op maandag 21 augustus 2017 07:55 schreef Mr.Ping het volgende:
Krijgen we straks aanslagen op het schoolplein met driewielers?
quote:Op maandag 21 augustus 2017 07:25 schreef KoningPils het volgende:
Het zijn kinderen. Ze zijn gewoon aan het spelen.
Ik verdraai niets. Ik kan gerust spreken over jouw extreme oplossingen zonder die concreet te maken.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:18 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
[..]
Trollik kan je niet serieus nemen als je je woorden continu blijft verdraaien. Dus wat is het nu, welke frame wil je toepassen op mij?
Het begint bij informeren. Mensen die zo denken hebben vaker geen of een lagere opleiding. Het merendeel wat nog geloofd in een God trouwens. Je moet het bij de bron aanpakken, en het kind krijgt het mee vanuit het gezin dus dien je bij het gezin te beginnen met de-radicalisering. We kunnen het op privacy gooien, en een prive gelegenheid etc. Maar over enkele jaren lopen er geradicaliseerde tieners rond die in staat zijn slachtoffers te maken omdat ze hun leven lang gehersenspoeld zijn. Dan moeten we de regels maar eens drastisch gaan aanpassen om dit gevaar tegen te gaan indien die regels te kort schieten of de ouders teveel beschermen.quote:Op maandag 21 augustus 2017 11:18 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wat ga je regelen dan in een gezin dat anders denkt? Daar heb je geen recht. Je hebt er niets te zeggen.
Krek zijn we het eens.quote:Op maandag 21 augustus 2017 11:09 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ik denk zelf dat je moet beginnen bij de ouders. Leraren dienen radicaal gedrag op te sporen, of leren op te sporen. Waarna de kinderen in gesprek kunnen gaan met een therapeut die uitzoekt of deze uitspraken van papa, mama, broer, neef, oom of imam komen. Daarna dienen instanties in gesprek te gaan met die betreffende persoon en die persoon dient voorgelicht te worden. Natuurlijk verwacht ik dat je tegen veel muren op gaat lopen, maar dat is wel de eerste stap om te beginnen voordat je kan overgaan op zwaardere maatregelen. Blijft de familie in gebreke, en blijft het kind vormen van radicalisering vertonen dan dienen zij uit het ouderlijk recht gezet te worden totdat zij bijvoorbeeld een de-radicalisering traject hebben gevolgd.
Maar ik vermoed dat zoiets niet gaat gebeuren, hoe je het ook went of keert het is een vorm van kindermishandeling, geestelijke kindermishandeling en hersenspoelen. Maar er is een geloof bij betrokken, en vele zullen daarom op de tenen lopen als het gaat om de aanval in te zetten. Ik verwacht dat zulke ouders met zijden handschoenen worden aangepakt, en de instanties vooral ervoor zorgen niet van discriminatie beschuldig te worden.
Het zijn kinderen, en die dienen beschermd te worden.
Dat ben ik met je eens. Maar je mag daar niet ingrijpen. Die regels aanpassen kan ook heel raar worden.quote:Op maandag 21 augustus 2017 11:38 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Het begint bij informeren. Mensen die zo denken hebben vaker geen of een lagere opleiding. Het merendeel wat nog geloofd in een God trouwens. Je moet het bij de bron aanpakken, en het kind krijgt het mee vanuit het gezin dus dien je bij het gezin te beginnen met de-radicalisering. We kunnen het op privacy gooien, en een prive gelegenheid etc. Maar over enkele jaren lopen er geradicaliseerde tieners rond die in staat zijn slachtoffers te maken omdat ze hun leven lang gehersenspoeld zijn. Dan moeten we de regels maar eens drastisch gaan aanpassen om dit gevaar tegen te gaan indien die regels te kort schieten of de ouders teveel beschermen.
Omdat dat meteen als discriminatie wordt opgevat. Zodra religie een rol speelt, klaarblijkelijk hier, mag en kan alles.quote:Op maandag 21 augustus 2017 11:16 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Waarom zou je de ouders niet kunnen aanspreken? Je ziet dat de kinderen zich afzetten tegen de maatschappij, die kinderen hoor je te beschermen. Zo groeit er weer een generatie op welke een haat heeft jegens het westen en haar inwoners.
Zo zie je wel wat er in veel moslim gezinnen achter de deur verkondigd wordt, de volwassenen zullen zich niet zo snel radicaal uitlaten, maar kinderen kennen nog geen grenzen die uiten zich gewoon en denken dat het normaal is.
Het Vlaamse onderwijs ziet respect en tolerantie als een gegeven dat kinderen/mensen moeten accepteren. Ze zeggen aan burgerschapsvorming te doen, maar feitelijk is het burgerschapsoplegging. Dat werkt inderdaad maar amper, want uit al het onderzoek rond het onderwijs blijft dat eenzijdige instructie zo'n beetje de slechtste manier van kennisoverdracht is. Maar ja, een genuanceerde discussie over onze normen en waarden mag niet, want dan zou je wel eens tot een andere conclusie kunnen komen dan de ideologisch gemotiveerde netten...quote:Op maandag 21 augustus 2017 11:20 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Het Vlaamse leerplan bulkt al vanaf de kleuterschool van "respect hebben voor elkaar" en "diversiteit is onze kracht" en dergelijke hoor. Ik kan het weten, want ik heb zelf m'n hele jonge leven op Vlaamse scholen gezeten.
Probleem is dat dat allemaal niet zoveel effect heeft, toch niet op deze radicale kleutertjes. En dat wordt enkel erger in de lagere en middelbare school.
Overigens is het niet 'links' dat met hand en tand vecht voor het behoud van religieuze privileges, maar partijen als CDA, SGP en CU.quote:Op maandag 21 augustus 2017 11:41 schreef Homey het volgende:
[..]
Omdat dat meteen als discriminatie wordt opgevat. Zodra religie een rol speelt, klaarblijkelijk hier, mag en kan alles.
Maar we moeten ingrijpen, inpraten op kleuters die hun ouders geloven gaat nooit helpen. Wachten totdat het misgaat is ook geen optie. Dus je kan alleen maar de bron aanpakken, en de bron is degene die ervoor zorgt dat kinderen zo'n uitspraken doen. Je moet denken aan de toekomst, wil je radicalisering uitroeien, wil je ervoor zorgen dat over 30/40 jaar geen tweedeling meer is in de maatschappij zijn dit de momenten dat je hard moet zijn. Deze kinderen zijn de toekomst, wil je dat ze over 20/30 jaar dezelfde fout maken door hun kinderen te radicaliseren. En tel daar nog eens 20/30 jaar radicalisering bij op dankzij de maatschappij. Zo'n persoon zal met zulke uitspraken geregeld op de koffie komen, en zal een grotere haat ontwikkelen voor het westen. Hij zal zijn hele leven denken dat hij leeft tussen liegende niet moslims die de islamitische wereld willen aanvallen, en de schuld volledig in de schoenen van het westen sturen. Dat staat zo'n kleuter te wachten mits we het niet aanpakken doordat hij de wereld blijft zien door zijn radicale bril.quote:Op maandag 21 augustus 2017 11:40 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Maar je mag daar niet ingrijpen. Die regels aanpassen kan ook heel raar worden.
Op basis van wat voor criteria moet je dan ingrijpen? En waar moeten die ingrepen uit bestaan?quote:Op maandag 21 augustus 2017 11:46 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Maar we moeten ingrijpen, inpraten op kleuters die hun ouders geloven gaat nooit helpen. Wachten totdat het misgaat is ook geen optie. Dus je kan alleen maar de bron aanpakken, en de bron is degene die ervoor zorgt dat kinderen zo'n uitspraken doen. Je moet denken aan de toekomst, wil je radicalisering uitroeien, wil je ervoor zorgen dat over 30/40 jaar geen tweedeling meer is in de maatschappij zijn dit de momenten dat je hard moet zijn. Deze kinderen zijn de toekomst, wil je dat ze over 20/30 jaar dezelfde fout maken door hun kinderen te radicaliseren. En tel daar nog eens 20/30 jaar radicalisering bij op dankzij de maatschappij. Zo'n persoon zal met zulke uitspraken geregeld op de koffie komen, en zal een grotere haat ontwikkelen voor het westen. Hij zal zijn hele leven denken dat hij leeft tussen liegende niet moslims die de islamitische wereld willen aanvallen, en de schuld volledig in de schoenen van het westen sturen. Dat staat zo'n kleuter te wachten mits we het niet aanpakken doordat hij de wereld blijft zien door zijn radicale bril.
Nogmaals. Geheel met je eens. Juridisch gezien kan en mag het niet.quote:Op maandag 21 augustus 2017 11:46 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Maar we moeten ingrijpen, inpraten op kleuters die hun ouders geloven gaat nooit helpen. Wachten totdat het misgaat is ook geen optie. Dus je kan alleen maar de bron aanpakken, en de bron is degene die ervoor zorgt dat kinderen zo'n uitspraken doen. Je moet denken aan de toekomst, wil je radicalisering uitroeien, wil je ervoor zorgen dat over 30/40 jaar geen tweedeling meer is in de maatschappij zijn dit de momenten dat je hard moet zijn. Deze kinderen zijn de toekomst, wil je dat ze over 20/30 jaar dezelfde fout maken door hun kinderen te radicaliseren. En tel daar nog eens 20/30 jaar radicalisering bij op dankzij de maatschappij. Zo'n persoon zal met zulke uitspraken geregeld op de koffie komen, en zal een grotere haat ontwikkelen voor het westen. Hij zal zijn hele leven denken dat hij leeft tussen liegende niet moslims die de islamitische wereld willen aanvallen, en de schuld volledig in de schoenen van het westen sturen. Dat staat zo'n kleuter te wachten mits we het niet aanpakken doordat hij de wereld blijft zien door zijn radicale bril.
quote:Op maandag 21 augustus 2017 08:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat niet om de generaties maar om de percentages. Als er minder dan 5% is dan houden ze zich gedeist. Bij 15% voelen ze zich veel machtiger en gaan allerlei eisen stellen en worden brutaal. Bij 50% komen ze pas echt in aktie (zie Turkije/Syrie)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |