quote:Zelfs radicalisering bij kleuters: "Bedreigen klasgenootjes met vinger over de keel"
In een school in Ronse slaan de leraren alarm omdat zelfs kleuters er al onder invloed lijken te staan van een extremistische stroming binnen de islam. Dat staat in een intern document. "Ze noemen andere kinderen 'varkens' en 'ongelovigen'. Met de vinger over de keel maken ze moordbewegingen."
In heel Vlaanderen werken scholen hard aan de strijd tegen radicalisering. Zo opende het zogenaamde 'Netwerk Islamexperts' sinds de start van het project in 2016 al 481 dossiers voor scholen die met vragen en problemen zaten. Maar het is de eerste keer dat er bij kinderen op zo'n jonge leeftijd al tekenen opduiken van beginnende radicalisering.
Het interne verslag van de Dr. Ovide Decroly-kleuterscholen in Ronse, dat wij konden inkijken, dateert van afgelopen schooljaar. Onder de titel 'Indoctrinatie bij kleuters' beschrijft de juf het problematische gedrag van kinderen uit haar klas. "Arabische verzen uit de Koran citeren tijdens de speeltijd", zo begint de opsomming. "Niet naar school komen omdat onze schoolvisie niet past binnen de geloofsovertuiging. Op vrijdag niet naar school komen om godsdienstige redenen. Een kleuter heeft al een vriend in Marokko waar ze later mee zal trouwen. Een meisje weigert om een jongen een hand te geven en om naast een jongen in de rij te staan."
Maar daar blijft het niet bij. In het verslag gaat het ook over "moordbedreigingen door een kind uitgesproken aan 'ongelovigen'" en "andere kinderen 'varkens' noemen en met de vinger aan de keel bewegingen maken". "Bij gesprekken met de ouders stelt men vast dat die hun kind steunen en ermee lachen", klinkt het.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)r-over-de-keel.dhtml
Jawel.quote:Op maandag 21 augustus 2017 06:44 schreef WodanIsGroot het volgende:
Heeft niks met de islam te maken.
Racist! Xenofoob! Alt-right!quote:Op maandag 21 augustus 2017 06:48 schreef nixxx het volgende:
Awel, in geval van dubbele nationaliteit, de Belgische maar afnemen en uitzetten naar het land van de andere nationaliteit. Daar voelt men zich vast ook veel gelukkiger.
Dankjewel. Ik denk eigenlijk echt dat we in de toekomst die dubbele nationaliteit nog als een verkapte zegen gaan zien. Het maakt het in principe mogelijk de Nederlandse of Belgische nationaliteit af te nemen. Dus het kan een manier zijn om criminele of geradicaliseerde mensen uit te zetten.quote:
Heb ik geen respect voor, 'k vind 't sukkels, sorry.quote:Op maandag 21 augustus 2017 07:35 schreef MichaelScott het volgende:
Hoort gewoon bij hun cultuur, daar moet je respect voor hebben.
Goedzo. Uitkering stop zetten, paspoort intrekken, tot persona non grata verklaren in heel de EU en eruit knikkeren. Doei.quote:Op maandag 21 augustus 2017 06:36 schreef Houtenbeen het volgende:
"Bij gesprekken met de ouders stelt men vast dat die hun kind steunen en ermee lachen", klinkt het.
We hebben die kleuters kei-hard nodig om de verzorgingsstaat betaalbaar te houden. Het is het een of het ander. En als ze ouder zijn valt het misschien allemaal nog mee.quote:
Het gaat niet om de generaties maar om de percentages. Als er minder dan 5% is dan houden ze zich gedeist. Bij 15% voelen ze zich veel machtiger en gaan allerlei eisen stellen en worden brutaal. Bij 50% komen ze pas echt in aktie (zie Turkije/Syrie)quote:
Recenter voorbeeld is nog Libanon. Vroeger mooi land, tot de Islam de meerderheid werd.quote:Op maandag 21 augustus 2017 08:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat niet om de generaties maar om de percentages. Als er minder dan 5% is dan houden ze zich gedeist. Bij 15% voelen ze zich veel machtiger en gaan allerlei eisen stellen en worden brutaal. Bij 50% komen ze pas echt in aktie (zie Turkije/Syrie)
Haatzaaierquote:Op maandag 21 augustus 2017 08:30 schreef TheJanitor het volgende:
Dit zal alleen maar erger worden. Steeds meer Islam = steeds minder tolerantie voor alles wat niet Islam is.
Net of kinderen die indiaantje en cowboytje spelen uit zijn op genocide van de Indianen inderdaad.quote:Op maandag 21 augustus 2017 07:25 schreef KoningPils het volgende:
Het zijn kinderen. Ze zijn gewoon aan het spelen.
Dit is gewoon precies hoe nazi's een tijdje lang over joden hebben gepraat tot deportaties en genocide mogelijk was.quote:Op maandag 21 augustus 2017 08:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat niet om de generaties maar om de percentages. Als er minder dan 5% is dan houden ze zich gedeist. Bij 15% voelen ze zich veel machtiger en gaan allerlei eisen stellen en worden brutaal. Bij 50% komen ze pas echt in aktie (zie Turkije/Syrie)
Een Marokkaanse kennis van mij schept altijd op dat hij zijn kinderen als soldaten opvoed, kinderen zijn 3 en 5. Die krijgen dit gedrag al met de paplepel ingegoten.quote:Op maandag 21 augustus 2017 08:40 schreef Jip141 het volgende:
Verder weer mooi artikel in een kwaliteitskrant , zal vast een heel eerlijke observatie van die kleutertjes zijn geweest.
Maar goed , van kids af aan dehumaniseren werkt natuurlijk het best als je uit bent op verwijdering/zuivering. Veel users hier zouden niets liever willen.
Hoe is het uiteindelijk met de Indianen afgelopen dan?quote:Op maandag 21 augustus 2017 08:36 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Net of kinderen die indiaantje en cowboytje spelen uit zijn op genocide van de Indianen inderdaad.
Soldaten van wat?quote:Op maandag 21 augustus 2017 08:45 schreef 8777 het volgende:
[..]
Een Marokkaanse kennis van mij schept altijd op dat hij zijn kinderen als soldaten opvoed, kinderen zijn 3 en 5. Die krijgen dit gedrag al met de paplepel ingegoten.
Goed verhaal.quote:
Ben zelf niet religieus.quote:
Corrigerende tik.quote:
Het is geen observatie van de krant maar vanuit de school zelf he.quote:Op maandag 21 augustus 2017 08:40 schreef Jip141 het volgende:
Verder weer mooi artikel in een kwaliteitskrant , zal vast een heel eerlijke observatie van die kleutertjes zijn geweest.
Dus je zegt dat je geen moslim bent?quote:Op maandag 21 augustus 2017 08:56 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Ben zelf niet religieus.
Zou verder overigens ook niets moeten uitmaken maar jullie zijn zo ver heen met jullie complottheorietjes dat ik het erbij moet zeggen.
De belangrijkste reden dat de oorzaak niet benoemd en behandeld kan worden is omdat er een boel idioten zijn die ermee aan de haal gaan om haat en angst jegens moslims te kweken.quote:Op maandag 21 augustus 2017 06:46 schreef WodanIsGroot het volgende:
Wat kan je er tegen doen als maatschappij wanneer de oorzaak niet benoemd en behandeld kan worden?
Want dat is het ergst?quote:Op maandag 21 augustus 2017 09:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De belangrijkste reden dat de oorzaak niet benoemd en behandeld kan worden is omdat er een boel idioten zijn die ermee aan de haal gaan om haat en angst jegens moslims te kweken.
Je kan er weinig tegen doen. Je mag je kinderen indoctrineren. En dat ga je dan terug zien in gedrag.quote:
Nee, die mensen saboteren het debat. In plaats van een realistisch debat te kunnen houden over de oorzaken van het probleem en te komen met oplossingen die werken, gaat het debat alleen over populistische non-oplossingen voor hysterische angstzaaierij.quote:
En daarom moeten we het probleem negeren? Ik ben het niet eens met je priotering, maar allahquote:Op maandag 21 augustus 2017 09:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, die mensen saboteren het debat. In plaats van een realistisch debat te kunnen houden over de oorzaken van het probleem en te komen met oplossingen die werken, gaat het debat alleen over populistische non-oplossingen voor hysterische angstzaaierij.
Hoe kom je er nu weer bij dat we het probleem moeten negeren? Dat zeg ik toch helemaal niet?quote:Op maandag 21 augustus 2017 09:24 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
En daarom moeten we het probleem negeren? Ik ben het niet eens met je priotering, maar allah
Dit komt omdat het moment voor "normale" oplossingen al meer dan 20 jaar voorbij is, En hoe langer je wacht, hoe radicaler de oplossing moet worden of het wordt weg-met-ons.quote:Op maandag 21 augustus 2017 09:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, die mensen saboteren het debat. In plaats van een realistisch debat te kunnen houden over de oorzaken van het probleem en te komen met oplossingen die werken, gaat het debat alleen over populistische non-oplossingen voor hysterische angstzaaierij.
Ja hoor, het is ALTIJD de schuld van anderen. ALTIJD.quote:Op maandag 21 augustus 2017 09:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De belangrijkste reden dat de oorzaak niet benoemd en behandeld kan worden is omdat er een boel idioten zijn die ermee aan de haal gaan om haat en angst jegens moslims te kweken.
Dit is dus precies de onzin die een debat onmogelijk maakt.quote:Op maandag 21 augustus 2017 09:35 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dit komt omdat het moment voor "normale" oplossingen al meer dan 20 jaar voorbij is, En hoe langer je wacht, hoe radicaler de oplossing moet worden of het wordt weg-met-ons.
Nee. Maar je kan het debat wel vernielen door heel extreem te zijn en te denken. Dat doet Wilders dus.quote:Op maandag 21 augustus 2017 09:36 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Ja hoor, het is ALTIJD de schuld van anderen. ALTIJD.
Problemen en erger met de islam bestaat al heel erg lang.quote:Op maandag 21 augustus 2017 09:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dit is dus precies de onzin die een debat onmogelijk maakt.
Dat zegt hij niet. Ik ben ook heel kritisch over bijv. de Islam. Ik wordt beperkt door mensen als Wilders.quote:Op maandag 21 augustus 2017 09:40 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Problemen en erger met de islam bestaat al heel erg lang.
In de recente 50 jaar die begon met de immigratie van gastarbeiders zijn al archieven en bureaulades vol met rapporten geschreven over "oplossingen".
En jij wil weer van voren af beginnen![]()
( een door de staat zeer beproefde taktiek: stel een commissie in, laat die vooral lang werken en tenslotte komen met weer een dik rapport dat weer de la in kan)
Wilders roept wat hij zegt ook al meer dan 10 jaar, deze oplossingen werken ook niet meer, de tijd schrijdt voort, dus moeten er radicalere oplossingen komen.quote:Op maandag 21 augustus 2017 09:39 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Nee. Maar je kan het debat wel vernielen door heel extreem te zijn en te denken. Dat doet Wilders dus.
Hij heeft en geeft geen oplossingen. Daar zit het probleem ook.quote:Op maandag 21 augustus 2017 09:41 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Wilders roept wat hij zegt ook al meer dan 10 jaar, deze oplossingen werken ook niet meer, de tijd schrijdt voort, dus moeten er radicalere oplossingen komen.
Nee, dat wil ik niet.quote:Op maandag 21 augustus 2017 09:40 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Problemen en erger met de islam bestaat al heel erg lang.
In de recente 50 jaar die begon met de immigratie van gastarbeiders zijn al archieven en bureaulades vol met rapporten geschreven over "oplossingen".
En jij wil weer van voren af beginnen![]()
( een door de staat zeer beproefde taktiek: stel een commissie in, laat die vooral lang werken en tenslotte komen met weer een dik rapport dat weer de la in kan)
Ik zou niet weten hoe jij beperkt wordt door wilders. Ik zie in dit topic maar 1 iemand mekkeren over hem en dat ben jij.quote:Op maandag 21 augustus 2017 09:41 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat zegt hij niet. Ik ben ook heel kritisch over bijv. de Islam. Ik wordt beperkt door mensen als Wilders.
Omdat je snel wordt weggezet als kritisch iemand als Wilders man. En dat ben ik zeker niet.quote:Op maandag 21 augustus 2017 09:44 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Ik zou niet weten hoe jij beperkt wordt door wilders. Ik zie in dit topic maar 1 iemand mekkeren over hem en dat ben jij.
Dat heeft niks met wilders te maken maar met het beperkt intellect van je gespreksgenoten. Die weten nu eenmaal niet beter dan elke vorm van kritiek te pareren met ad hominems.quote:Op maandag 21 augustus 2017 09:45 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Omdat je snel wordt weggezet als kritisch iemand als Wilders man. En dat ben ik zeker niet.
Dat heeft er zeker mee te maken. De normale discussie is moeilijker geworden. Ook voor politici.quote:Op maandag 21 augustus 2017 09:46 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Dat heeft niks met wilders te maken maar met het beperkt intellect van je gespreksgenoten. Die weten nu eenmaal niet beter dan elke vorm van kritiek te pareren met ad hominems.
Neuh, ik ga niet zwijgend zitten toekijken hoe 'we' niet alleen de problemen erger maken, maar ook nog eens alles verraden waar we als moderne democratische rechtsstaat voor zeggen te staan.quote:Op maandag 21 augustus 2017 09:45 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Jij en je kompanen hebben daar 40 jaar de tijd voor gehad en keihard gefaald. We gaan het dus anders doen, wen er maar aan.
Je droomt.quote:Op maandag 21 augustus 2017 09:48 schreef Oud_student het volgende:
Het uiteindelijke resultaat zal zijn dat niemand iets doet aan de als maar verder gaande islamisering met de daarbij behorende "ongemakken". Onze bestuurders zullen policor blijven en niets doen of symboolpolitiek bedrijven. Dit maakt de samenleving rijp voor een revolutie, alleen het moment waarop dit gebeurt is niet te voorspellen, economische gebeurtenissen (banken crisis, recessie etc) en andere geo-politieke factoren zullen een rol spelen. Als de tijd daar is zullen de opgekropte gevoelens tegen de moslims ook bij de"gematigde" Nederlander naar buiten komen
Minder tolerant zijn tegen extreme uitingen, het theedrinken behoort tot het verleden. Harder optreden tegen elke vorm van onderdrukking. De tijd van loze rapportjes, gebedshuisjes en gesubsidieerde kickbokslessen voor straattuig zodat ze nog beter ongelovigen in elkaar kunnenslaan zijn voorbij.quote:Op maandag 21 augustus 2017 09:46 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wat ga je anders doen dan? Wat zijn de oplossingen?
Ik waarschuw.quote:
Klinkt leuk. De werkelijkheid is dat het niet zo simpel werkt. Dit is wat Wilders jou weerspiegelt.quote:Op maandag 21 augustus 2017 09:50 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Minder tolerant zijn tegen extreme uitingen, het theedrinken behoort tot het verleden. Harder optreden tegen elke vorm van onderdrukking. De tijd van loze rapportjes, gebedshuisjes en gesubsidieerde kickbokslessen voor straattuig zodat ze nog beter ongelovigen in elkaar kunnenslaan zijn voorbij.
Mooi, je hebt jezelf zojuist bij de extreme islamitische kant aangesloten en bent officieel een vijand van de rechtsstaat geworden. Jij faciliteert extreem gewelddadig gedrag, praat religieuze intimidatie goed en je maakt ruim baan voor de intolerantie van een geloof.quote:Op maandag 21 augustus 2017 09:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Neuh, ik ga niet zwijgend zitten toekijken hoe 'we' niet alleen de problemen erger maken, maar ook nog eens alles verraden waar we als moderne democratische rechtsstaat voor zeggen te staan.
Als je niet zo'n onzin zou uitkramen, zouden er misschien wat mensen luisteren.quote:Op maandag 21 augustus 2017 09:51 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik waarschuw.
Ik spreek voor dovemans oren
Mensen zien het gevaar best wel. Maar je moet wel willen gaan voor werkelijke oplossingen op een normale manier. We wonen niet in Noord Korea.quote:Op maandag 21 augustus 2017 09:51 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik waarschuw.
Ik spreek voor dovemans oren
Joh, haal je dat allemaal uit die ene post?quote:Op maandag 21 augustus 2017 09:51 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Mooi, je hebt jezelf zojuist bij de extreme islamitische kant aangesloten en bent officieel een vijand van de rechtsstaat geworden. Jij faciliteert extreem gewelddadig gedrag, praat religieuze intimidatie goed en je maakt ruim baan voor de intolerantie van een geloof.
Een tolerante staat zal ondergaan aan de intolerantie van de minderheid.quote:Op maandag 21 augustus 2017 09:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Joh, haal je dat allemaal uit die ene post?
Overigens ben ik niet degene die de rechtsstaat wil afbreken uit angst voor moslims...
Jouw intolerantie dus.quote:Op maandag 21 augustus 2017 09:55 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Een tolerante staat zal ondergaan aan de intolerantie van de minderheid.
Wilders is gewoon het vb van hoe je een onderwerp heel fout kan kapen.quote:Op maandag 21 augustus 2017 09:55 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Je bent gewoon even op de feiten gewezen, niet huilen nu, jij bent de Wilders kaart in je eentje aan het spelen, niemand anders, dus stil maar even
Jouw tolerantie jegens gewelddadige islamieten zal eerder slachtoffers gaan eisen dan mijn intolerantie tegen hen. Jouw handen kleven straks aan het bloed van onschuldigen, jij en jouw manier van denken stelt terroristen in staat aanslagen te plegen, jij neemt het op voor gewelddadige geloofsfanatiekelingen, jij saboteert elke vorm van dialoog door direct naar anderen te wijzen. Jij bent schuldig, niet ik.quote:
Niet janken, je maakt jezelf er ook schuldig aan.quote:Op maandag 21 augustus 2017 09:56 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wilders is gewoon het vb van hoe je een onderwerp heel fout kan kapen.
Niet echt. Ik ben geen politicus die dingen roept over groepen als "MINDER!". Het enge is dat niemand hem toen de mond snoerde. Men begon te juichen.quote:Op maandag 21 augustus 2017 09:58 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Niet janken, je maakt jezelf er ook schuldig aan.
Dit. Helemaal dit.quote:Op maandag 21 augustus 2017 08:02 schreef Geralt het volgende:
[..]
Goedzo. Uitkering stop zetten, paspoort intrekken, tot persona non grata verklaren in heel de EU en eruit knikkeren. Doei.
Je doet mee in de maatschappij en draagt je steentje bij of je flikkert maar op.
Men heeft vaak al een EU paspoort. Het probleem is dus wat meer ingewikkelt.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:00 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Dit. Helemaal dit.
En bij de grens tegenhouden dit tuig i.p.v. binnensteden moeten vergrendelen.
Jouw intolerantie is niet alleen richting intolerante mensen. Ook mensen die aangeven geen fan te zijn van extreme non-oplossingen bombardeer je tot 'vijanden van de rechtsstaat'.quote:Op maandag 21 augustus 2017 09:57 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Jouw tolerantie jegens gewelddadige islamieten zal eerder slachtoffers gaan eisen dan mijn intolerantie tegen hen. Jouw handen kleven straks aan het bloed van onschuldigen, jij en jouw manier van denken stelt terroristen in staat aanslagen te plegen, jij neemt het op voor gewelddadige geloofsfanatiekelingen, jij saboteert elke vorm van dialoog door direct naar anderen te wijzen. Jij bent schuldig, niet ik.
Ik ben heel kritisch over bijv. de Islam. Het is wel zo dat ik daar liever een normale discussie over heb.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:03 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Maar goed, zolang mensen als Jaroon en Ser_Clap nog in een spasme schieten en wijzen naar alles behalve in dit geval de ouders die dit soort kinderen opvoeden als kindsoldaten in een heilige oorlog zie ik het slecht in. Dit soort mensen zou bij een zombie outbreak nog demonstreren voor de rechten van de zombie
Je bent helemaal niet kritisch, hoe kom je daar nou bij? Je hebt er een halfbakken mening over. Wel even je feiten op orde hebben.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:04 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik ben heel kritisch over bijv. de Islam. Het is wel zo dat ik daar liever een normale discussie over heb.
Maar jij bepaalt even dat hij daar voor is. Waarschijnlijk niet. Dat is dan een rare manier van discussiëren. En dat doe je ook bij mij.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:03 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Heb je al dit gedrag van de kleuter en de ouders veroordeelt eigenlijk? Nee hè. Zegt genoeg
Dat is onzin. Ik ben er echt heel hard over. Met reden. Ik heb niets met geloof of Islam.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:05 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Je bent helemaal niet kritisch, hoe kom je daar nou bij? Je hebt er een halfbakken mening over. Wel even je feiten op orde hebben.
Niet expliciet. Gezien het feit dat ik hier spreek over 'problemen', lijkt het me wel duidelijk dat ik het er niet mee eens ben.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:03 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Heb je al dit gedrag van de kleuter en de ouders veroordeelt eigenlijk? Nee hè. Zegt genoeg
Dat doe je nooit, en dat is dus precies de kern van het verhaal.quote:
Ik heb nog even mijn posts doorgelezen, maar ik zie nergens staan dat de ouders in dezen geen schuld hebben.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:03 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Maar goed, zolang mensen als Jaroon en Ser_Clap nog in een spasme schieten en wijzen naar alles behalve in dit geval de ouders die dit soort kinderen opvoeden als kindsoldaten in een heilige oorlog zie ik het slecht in. Dit soort mensen zou bij een zombie outbreak nog demonstreren voor de rechten van de zombie
Dat iemand zich niet expliciet uitspreekt tegen iets maakt hem pro?quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:07 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Dat doe je nooit, en dat is dus precies de kern van het verhaal.
quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:07 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Dat doe je nooit, en dat is dus precies de kern van het verhaal.
Oh, dus je gaat nu expliciet roepen dat de ouders fout zitten? Hoera! Ser_Clap heeft een eerste stap gezet! Vreugde en spel!quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik heb nog even mijn posts doorgelezen, maar ik zie nergens staan dat de ouders in dezen geen schuld hebben.
Oftewel: je ziet spoken.
Ik zou niet zomaar van dingen uitgaan. Dat doe je bij mij ook en je hebt gen enkel idee wie ik ben, en wat ik doe/deed.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:08 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Ser_Clap zegt zelf dat hij tolerant is dus ik ga ervanuit dat hij dit gedrag tolereert, zeker omdat hij het niet expliciet afkeurt. Lijkt me een normale gevolgtrekking: iemand is tolerant, iemand keurt iets niet af, iemand is dus akkoord met het gebeurde.
Je weet zelf ook wel dat dat een onredelijke redenering is. Jij noemt jezelf ook tolerant: ben je dan ook voor alles wat je niet expliciet afkeurt?quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:08 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Ser_Clap zegt zelf dat hij tolerant is dus ik ga ervanuit dat hij dit gedrag tolereert, zeker omdat hij het niet expliciet afkeurt. Lijkt me een normale gevolgtrekking: iemand is tolerant, iemand keurt iets niet af, iemand is dus akkoord met het gebeurde.
Je zet jezelf voor gek.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:09 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Oh, dus je gaat nu expliciet roepen dat de ouders fout zitten? Hoera! Ser_Clap heeft een eerste stap gezet! Vreugde en spel!
Wel als je claimt tolerant te zijn. Again, is dit zo lastig te volgen?quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:08 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat iemand zich niet expliciet uitspreekt tegen iets maakt hem pro?
Leuk hoor. Maar je zit weer enorm rond de hete brij te draaien: het feit dat mensen als jij iedere discussie onmogelijk maken door iedereen die zich niet aansluit bij je extreme oplossingen uit te maken voor 'vijand van de rechtsstaat' en dergelijke.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:09 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Oh, dus je gaat nu expliciet roepen dat de ouders fout zitten? Hoera! Ser_Clap heeft een eerste stap gezet! Vreugde en spel!
Dat lijkt me evident. En ik ben de laatste die mezelf tolerant noemt, dus nice try, maar die vlieger gaat niet op.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je weet zelf ook wel dat dat een onredelijke redenering is. Jij noemt jezelf ook tolerant: ben je dan ook voor alles wat je niet expliciet afkeurt?
Hij denkt normaal na. Dat is een + lijkt mij. Jij begint te gillen en te vertellen wat mensen denken.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:10 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Wel als je claimt tolerant te zijn. Again, is dit zo lastig te volgen?
Welke extreme oplossing heb ik genoemd in dit topic? Laat maar even zien, want je frame werkt niet.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Leuk hoor. Maar je zit weer enorm rond de hete brij te draaien: het feit dat mensen als jij iedere discussie onmogelijk maken door iedereen die zich niet aansluit bij je extreme oplossingen uit te maken voor 'vijand van de rechtsstaat' en dergelijke.
Dat ben je ook zeker niet. Je stemt wel op Wilders?quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:11 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Dat lijkt me evident. En ik ben de laatste die mezelf tolerant noemt, dus nice try, maar die vlieger gaat niet op.
Hij denkt normaal na door in dit topic als eerste te roepen dat er geen discussie mogelijk is.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:11 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Hij denkt normaal na. Dat is een + lijkt mij. Jij begint te gillen en te vertellen wat mensen denken.
Ben je intolerant? Dan heb je vast ook een hekel aan politieagenten, metalheads en homo's? Want ik neem aan dat je dan intolerant bent voor alles wat je niet expliciet goedkeurt.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:11 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Dat lijkt me evident. En ik ben de laatste die mezelf tolerant noemt, dus nice try, maar die vlieger gaat niet op.
Je hebt geen oplossingen. Dan kun je ze ook niet aandragen. Gillen is nooit de oplossing.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:11 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Welke extreme oplossing heb ik genoemd in dit topic? Laat maar even zien, want je frame werkt niet.
Noem eens een niet-extreme oplossing die jij zou kunnen bepleiten.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Leuk hoor. Maar je zit weer enorm rond de hete brij te draaien: het feit dat mensen als jij iedere discussie onmogelijk maken door iedereen die zich niet aansluit bij je extreme oplossingen uit te maken voor 'vijand van de rechtsstaat' en dergelijke.
Rare vraag.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:12 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Noem eens een niet-extreme oplossing die jij zou kunnen bepleiten.
Huilen met jou joh, ik zou nog drie keer Wilders erbij halen en dan janken dat je geen discussie met je beperkt intellect kan hebben omdat hij bestaat.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:12 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat ben je ook zeker niet. Je stemt wel op Wilders?
Je hebt er geen genoemd. Je hebt alleen gezegd dat mensen die zich niet aansluiten bij de manier waarop 'we' dingen tegenwoordig willen doen, vijanden van de rechtsstaat zijn en zo.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:11 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Welke extreme oplossing heb ik genoemd in dit topic? Laat maar even zien, want je frame werkt niet.
Ik zie mij intellectueel niet beperkt.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:13 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Huilen met jou joh, ik zou nog drie keer Wilders erbij halen en dan janken dat je geen discussie met je beperkt intellect kan hebben omdat hij bestaat.
Beter onderwijs.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:12 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Noem eens een niet-extreme oplossing die jij zou kunnen bepleiten.
HOho, niet nu gaan draaien, kom even met de extreme oplossingen die ik geplaatst zou hebben, dan zal ik je vertellen dat ik agenten tof vind, elke week met metalheads koffie drink en op de Gay Pride sta.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ben je intolerant? Dan heb je vast ook een hekel aan politieagenten, metalheads en homo's? Want ik neem aan dat je dan intolerant bent voor alles wat je niet expliciet goedkeurt.
Jammer dat je frame dus niet gewerkt heeft. Wil je het nog een keer proberen?quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je hebt er geen genoemd.
Niemand zegt ook dat dat de oplossingen zijn. Soms moet je langer nadenken over zaken.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:14 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
HOho, niet nu gaan draaien, kom even met de extreme oplossingen die ik geplaatst zou hebben, dan zal ik je vertellen dat ik agenten tof vind, elke week met metalheads koffie drink en op de Gay Pride sta.
Ik beweer helemaal niet dat je concrete extreme oplossingen hebt geplaatst... Ik wijs er alleen op dat je iedereen die het niet eens is met de manier waarop jij dingen wilt doen, afschildert als 'vijanden van de rechtsstaat' en wat dies meer zij.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:14 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
HOho, niet nu gaan draaien, kom even met de extreme oplossingen die ik geplaatst zou hebben, dan zal ik je vertellen dat ik agenten tof vind, elke week met metalheads koffie drink en op de Gay Pride sta.
Beter onderwijs voor kinderen die nog niet naar school gaan maar naar de opvang. Right, hoe lost dit het moorddadige naspeelgedrag van een driejarige op?quote:
Veel jihadisten zijn juist hoogopgeleid. Hoe gaat beter onderwijs dan helpen?quote:
Door goed onderwijs.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:16 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Beter onderwijs voor kinderen die nog niet naar school gaan maar naar de opvang. Right, hoe lost dit het moorddadige naspeelgedrag van een driejarige op?
Dat is de vraag. Uit onderzoek blijkt ook dat men geestelijk iets mankeert.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:16 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Veel jihadisten zijn juist hoogopgeleid. Hoe gaat beter onderwijs dan helpen?
quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik beweer helemaal niet dat je concrete extreme oplossingen hebt geplaatst... Ik wijs er alleen op dat je iedereen die het niet eens is met de manier waarop jij dingen wilt doen, afschildert als 'vijanden van de rechtsstaat' en wat dies meer zij.
Trollquote:Op maandag 21 augustus 2017 10:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Jij voelt je de hele tijd aangevallen. Maar je doet het zelf bij anderen. Dan is er iets mis met je.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:18 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
[..]
Trollik kan je niet serieus nemen als je je woorden continu blijft verdraaien. Dus wat is het nu, welke frame wil je toepassen op mij?
Ze komen al geradicaliseerd op het onderwijs aan. Wat ga jij concreet doen met goed onderwijs om die gedachtegang tegen te gaan?quote:
Je kan mensen door normaal onderwijs wel meegeven dat extreem zijn raar is. Ik heb dat zelf gezien binnen familie met moslims.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:19 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Ze komen al geradicaliseerd op het onderwijs aan. Wat ga jij concreet doen met goed onderwijs om die gedachtegang tegen te gaan?
Dit is niet concreet. Wat ga je in het onderwijs stoppen waardoor ze gederadicaliseerd worden? Er zijn hele programma's van jaren voor nodig om dat voor elkaar te krijgen, hoe zie je dat voor je in regulier onderwijs te stoppen ?quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:20 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je kan mensen door normaal onderwijs wel meegeven dat extreem zijn raar is. Ik heb dat zelf gezien binnen familie met moslims.
Dat je mensen (kinderen) leert over de diversiteit van mensen en ook dat geloof maar een idee is. Dat moet je zelf ontdekken en je niet op laten leggen.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:22 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Dit is niet concreet. Wat ga je in het onderwijs stoppen waardoor ze gederadicaliseerd worden? Er zijn hele programma's van jaren voor nodig om dat voor elkaar te krijgen, hoe zie je dat voor je in regulier onderwijs te stoppen ?
Nogal vrijblijvend dit. Mensen die radicaliseren zijn moeilijk te overtuigen en moeten helemaal opnieuw leren denken, dit lijkt op de verste verte niet op het deradicaliseren maar meer op een vrijheid blijheid verhaal waarvan de uitkomst allerminst positief zal zijn.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:23 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat je mensen (kinderen) leert over de diversiteit van mensen en ook dat geloof maar een idee is. Dat moet je zelf ontdekken en je niet op laten leggen.
Het is niet vrijblijvend. Je kan mensen het vrij denken en normaal tegen elkaar doen meegeven.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:27 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Nogal vrijblijvend dit. Mensen die radicaliseren zijn moeilijk te overtuigen en moeten helemaal opnieuw leren denken, dit lijkt op de verste verte niet op het deradicaliseren maar meer op een vrijheid blijheid verhaal waarvan de uitkomst allerminst positief zal zijn.
"Ahmed, op school hoor je alleen maar leugens van je kaffer leraar, begrepen? Ja papa."quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:27 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Nogal vrijblijvend dit. Mensen die radicaliseren zijn moeilijk te overtuigen en moeten helemaal opnieuw leren denken, dit lijkt op de verste verte niet op het deradicaliseren maar meer op een vrijheid blijheid verhaal waarvan de uitkomst allerminst positief zal zijn.
"Pappa, volgens de leraar mogen mannen met elkaar trouwen"quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:31 schreef nixxx het volgende:
[..]
"Ahmed, op school hoor je alleen maar leugens van je kaffer leraar, begrepen? Ja papa."
Daar gaat je plannetje, Jaroon.
Ik zou niet weten waarom je dat laat gaan. Was je bang voor consequenties ?quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:28 schreef Jaroon het volgende:
Buiten het huis kan en mag je mensen iets leren. Dat maakt uit. Een neefje van mij (toen moslim) gaf mij ooit aan dat ik een fout mens was.Omdat ik geen moslim ben. Dat laat je dan maar gaan na wat wijze raad.
Omdat ik inzag dat de discussie met iemand van 8 niet zinvol is. Ik heb hem meegegeven dat je zelf moet nadenken. Hij is nu 17 en ook geen moslim meer. Dat was mijn doel niet. Maar prima.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:33 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom je dat laat gaan. Was je bang voor consequenties ?
Maakte hij een keelbeweging of viel het wel mee?quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:34 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Omdat ik inzag dat de discussie met iemand van 8 niet zinvol is. Ik heb hem meegegeven dat je zelf moet nadenken. Hij is nu 17 en ook geen moslim meer. Dat was mijn doel niet. Maar prima.
Het was tekst. Natuurlijk schokt mij dat. En door onderwijs komt het wel goed.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:35 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Maakte hij een keelbeweging of viel het wel mee?
Dat is toch ook het probleem als het gaat om de holocaust, veel scholen vermijden het onderwerp omdat jongeren van een bepaalde afkomst het niet geloven. Het is onzin wordt thuis gezegd, de Joden waren de slechteriken. En vele schoolgaande moslims zijn er ook van overtuigd dat het onzin is, er wordt zelfs gejuicht of gelachen als ze het over de concentratiekampen hebben.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:31 schreef nixxx het volgende:
[..]
"Ahmed, op school hoor je alleen maar leugens van je kaffer leraar, begrepen? Ja papa."
Daar gaat je plannetje, Jaroon.
Leraar: Tijdens de holocaust zijn 6 miljoen Joden vergast.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:32 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
"Pappa, volgens de leraar mogen mannen met elkaar trouwen"
"Dat soort mannen gooien wij van de flat af zoon"
Weg deradicalisatie.
Dat laatste. En wat ga je er aan doen? Weinig. Ik heb er een lerares op aangesproken. Die zag mij toen als racist. Terwijl ik voor haar opkwam als vrouw.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:56 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Dat is toch ook het probleem als het gaat om de holocaust, veel scholen vermijden het onderwerp omdat jongeren van een bepaalde afkomst het niet geloven. Het is onzin wordt thuis gezegd, de Joden waren de slechteriken. En vele schoolgaande moslims zijn er ook van overtuigd dat het onzin is, er wordt zelfs gejuicht of gelachen als ze het over de concentratiekampen hebben.
Je kan het de jeugd niet kwalijk nemen, toen ik op de basisschool zat nam ik ook alles aan van mijn ouders. Maar dit dient wel goed aangepakt te worden, en je kan hier de leraren niet alleen mee belasten. Het lijkt mij zwaar om als leraar dit alleen aan te pakken, de ouders staan niet aan je kant, en de jeugd respecteert je niet, vooral niet als je vrouw bent.
Ik denk zelf dat je moet beginnen bij de ouders. Leraren dienen radicaal gedrag op te sporen, of leren op te sporen. Waarna de kinderen in gesprek kunnen gaan met een therapeut die uitzoekt of deze uitspraken van papa, mama, broer, neef, oom of imam komen. Daarna dienen instanties in gesprek te gaan met die betreffende persoon en die persoon dient voorgelicht te worden. Natuurlijk verwacht ik dat je tegen veel muren op gaat lopen, maar dat is wel de eerste stap om te beginnen voordat je kan overgaan op zwaardere maatregelen. Blijft de familie in gebreke, en blijft het kind vormen van radicalisering vertonen dan dienen zij uit het ouderlijk recht gezet te worden totdat zij bijvoorbeeld een de-radicalisering traject hebben gevolgd.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:58 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat laatste. En wat ga je er aan doen? Weinig. Ik heb er een lerares op aangesproken. Die zag mij toen als racist. Terwijl ik voor haar opkwam als vrouw.
Dat kan niet. Ouders kun je er niet op aanspreken.Dat is prive. De kinderen zijn de dupe uiteindelijk.quote:Op maandag 21 augustus 2017 11:09 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ik denk zelf dat je moet beginnen bij de ouders. Leraren dienen radicaal gedrag op te sporen, of leren op te sporen. Waarna de kinderen in gesprek kunnen gaan met een therapeut die uitzoekt of deze uitspraken van papa, mama, broer, neef, oom of imam komen. Daarna dienen instanties in gesprek te gaan met die betreffende persoon en die persoon dient voorgelicht te worden. Natuurlijk verwacht ik dat je tegen veel muren op gaat lopen, maar dat is wel de eerste stap om te beginnen voordat je kan overgaan op zwaardere maatregelen. Blijft de familie in gebreke, en blijft het kind vormen van radicalisering vertonen dan dienen zij uit het ouderlijk recht gezet te worden totdat zij bijvoorbeeld een de-radicalisering traject hebben gevolgd.
Maar ik vermoed dat zoiets niet gaat gebeuren, hoe je het ook went of keert het is een vorm van kindermishandeling, geestelijke kindermishandeling en hersenspoelen. Maar er is een geloof bij betrokken, en vele zullen daarom op de tenen lopen als het gaat om de aanval in te zetten. Ik verwacht dat zulke ouders met zijden handschoenen worden aangepakt, en de instanties vooral ervoor zorgen niet van discriminatie beschuldig te worden.
Het zijn kinderen, en die dienen beschermd te worden.
Eens.quote:Op maandag 21 augustus 2017 11:09 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ik denk zelf dat je moet beginnen bij de ouders. Leraren dienen radicaal gedrag op te sporen, of leren op te sporen. Waarna de kinderen in gesprek kunnen gaan met een therapeut die uitzoekt of deze uitspraken van papa, mama, broer, neef, oom of imam komen. Daarna dienen instanties in gesprek te gaan met die betreffende persoon en die persoon dient voorgelicht te worden. Natuurlijk verwacht ik dat je tegen veel muren op gaat lopen, maar dat is wel de eerste stap om te beginnen voordat je kan overgaan op zwaardere maatregelen. Blijft de familie in gebreke, en blijft het kind vormen van radicalisering vertonen dan dienen zij uit het ouderlijk recht gezet te worden totdat zij bijvoorbeeld een de-radicalisering traject hebben gevolgd.
Maar ik vermoed dat zoiets niet gaat gebeuren, hoe je het ook went of keert het is een vorm van kindermishandeling, geestelijke kindermishandeling en hersenspoelen. Maar er is een geloof bij betrokken, en vele zullen daarom op de tenen lopen als het gaat om de aanval in te zetten. Ik verwacht dat zulke ouders met zijden handschoenen worden aangepakt, en de instanties vooral ervoor zorgen niet van discriminatie beschuldig te worden.
Het zijn kinderen, en die dienen beschermd te worden.
Ben dan wel benieuwd naar jouw realistische oplossingen.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:03 schreef Jaroon het volgende:
Je moet vanuit de realiteit gaan kijken naar oplossingen. Niet dingen gaan roepen die niet kunnen of niets uitmaken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |