Denken jullie echt dat dat zo heftig is (c.q. dat het behangen aan 1 kant gewoon niet verstandig is?), of zal dat wel meevallen? Ik hoop/denk het laatste eerlijk gezegd, maar misschien zijn hier ervaringsdeskundigenquote:Bekleden.
Als men één kant van een stuk meubelplaat verft, ontstaan er oppervlakte spanningen die de plaat kromtrekken. Schildert men beide kanten, dan worden de spanningen in evenwicht gebracht en houdt de plaat zijn oorspronkelijke vorm. Hetzelfde geldt voor behangen, fineren en lakken.
Het zijn deze: https://www.formido.nl/me(...)-80-cm-00340464.htmlquote:Op zaterdag 9 september 2017 17:55 schreef akatar het volgende:
Is het paneel behandeld? maw zit er een toplaag op?
ik zou hem wel aarden...quote:Op dinsdag 12 september 2017 22:11 schreef ook_gek het volgende:
[ afbeelding ]
Ik wil een lampt maken zoals ongeveer hier boven. Echter kan ik nergens vinden hoe je dat doet met de lamp fitting. Past deze in de stijgerbuis en lijm je die vast of zijn er steigerbuizen koppelstukken met een lamp fitting er in?
Iemand die dit weet?
Er zijn fittingen met schroefdraad aan de buitenzijde, deze kan je in een pijpfitting met bijpassende draad draaien.quote:Op dinsdag 12 september 2017 22:11 schreef ook_gek het volgende:
[ afbeelding ]
Ik wil een lampt maken zoals ongeveer hier boven. Echter kan ik nergens vinden hoe je dat doet met de lamp fitting. Past deze in de stijgerbuis en lijm je die vast of zijn er steigerbuizen koppelstukken met een lamp fitting er in?
Iemand die dit weet?
Gaat het om een betonnen plafond ? Proberen kun je altijd; maar ik geef geen garantie.quote:Op donderdag 14 september 2017 09:22 schreef Glider76 het volgende:
Ik wil een 6mm gaatje boren in het plafond tbv het ophangen van een lampje.
ik heb de beschikking over een klopboormachine Bosch GSB 19-2 RE en van die blauwe bosch multi action steenboren.
Gaat dit lukken of moet ik echte betonboror en een boorhamer regelen?
Ja betonnen plafond. Heb het al geprobeerd, daarna hier de vraag gaan stellen omdat het niet ging.quote:Op donderdag 14 september 2017 19:21 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Gaat het om een betonnen plafond ? Proberen kun je altijd; maar ik geef geen garantie.
Ben bang dat je toch echt een boorhamer nodig gaat hebben.
Wat wil je precies dichtkitten?quote:Op vrijdag 22 september 2017 18:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Onze trap loopt deels door de badkamer. Het is een nieuwe trap, wel gegrond. Ik wil de onderkant trap kitten en verven. Zal ik dat met normale schilderskit doen of met iets vochtbestendigs? We hebben prima ventilatie.
Gaat prima lukken.quote:Op vrijdag 22 september 2017 18:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nog een vraagje. Ik wet dat er sponzen te koop zijn om stucwerk glad te maken. Zijn dat dezelfde sponzen die voor hout/verf te gebruiken zijn? Deze dus bijvoorbeeld.
[ afbeelding ]
zoek eens naar schuurbord. Bijvoorbeeld dezequote:Op vrijdag 22 september 2017 18:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nog een vraagje. Ik wet dat er sponzen te koop zijn om stucwerk glad te maken. Zijn dat dezelfde sponzen die voor hout/verf te gebruiken zijn? Deze dus bijvoorbeeld.
[ afbeelding ]
Een schuurblok met gaas werkt toch het beste voor dat werk.quote:Op vrijdag 22 september 2017 18:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nog een vraagje. Ik wet dat er sponzen te koop zijn om stucwerk glad te maken. Zijn dat dezelfde sponzen die voor hout/verf te gebruiken zijn? Deze dus bijvoorbeeld.
[ afbeelding ]
De treden.quote:
Dat dichtkitten zal prima lukken, maar kit is zo flexibel dat de verf op den duur de beweging niet kan meemaken en loslaat. Op zich geen probleem als de kleurverschil tussen verf en kit gering is, maar bij donkere verf en witte kit bijv., is dat geen gezicht.quote:
Wit op wit dus zou ok moeten zijn.quote:Op zaterdag 23 september 2017 09:49 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat dichtkitten zal prima lukken, maar kit is zo flexibel dat de verf op den duur de beweging niet kan meemaken en loslaat. Op zich geen probleem als de kleurverschil tussen verf en kit gering is, maar bij donkere verf en witte kit bijv., is dat geen gezicht.
let er ook op dat het overschilderbare kit is. Ik geloof dat dat acrylaat kit is. Sillicone kit is niet overschilderbaar.quote:Op zaterdag 23 september 2017 09:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wit op wit dus zou ok moeten zijn.
Ja, maar wel kans op afbladderen op den duur.quote:Op zaterdag 23 september 2017 09:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wit op wit dus zou ok moeten zijn.
Er is ook overschilderbare siliconenkit.quote:Op zaterdag 23 september 2017 10:02 schreef Glider76 het volgende:
let er ook op dat het overschilderbare kit is. Ik geloof dat dat acrylaat kit is. Sillicone kit is niet overschilderbaar.
Tja, daar doe ik niet veel aan in dit geval.quote:Op zaterdag 23 september 2017 11:24 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja, maar wel kans op afbladderen op den duur.
Zou het niet weten; maar vloeibaar is voornamelijk water en dus veel te duur in prijs. Ik schilder heel wat af in m'n 102 jaar oude grote woning met heel veel houtwerk en met 2 pakken poedervorm ST- pakken, doe ik al jaren.quote:Op zaterdag 23 september 2017 11:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nog een andere vraag Is er verschil tussen St Marc in poedervorm en vloeibaar?
Nieuwe halen? dingen zijn meestal glimmie glimmie, dus dat wordt heel veel monnikenwerk anders, en ze kosten ook niet echt de wereld meestal toch?quote:Op zondag 24 september 2017 17:29 schreef whY... het volgende:
Ik wil pianoscharnieren ontdoen van verf, wat is daar de makkelijkste methode voor?
Klopt. Maar als ze al in het werk zitten........met verfverwijderaar, met het risico dat de "glimmie-glimmie" laag naar de filistijnen gaatquote:Op zondag 24 september 2017 17:36 schreef Sounddragon het volgende:
Nieuwe halen? dingen zijn meestal glimmie glimmie, dus dat wordt heel veel monnikenwerk anders, en ze kosten ook niet echt de wereld meestal toch?
Weggooien, nieuwe kopen. Want als je ze echt goed wil ontdoen van verf moet je ze uit elkaar halen, volgens mij is dat überhaupt niet mogelijkquote:Op zondag 24 september 2017 17:29 schreef whY... het volgende:
Ik wil pianoscharnieren ontdoen van verf, wat is daar de makkelijkste methode voor?
Ik heb dat spul nog nooit in poedervorm gezienquote:Op zondag 24 september 2017 16:08 schreef blomke het volgende:
[..]
Zou het niet weten; maar vloeibaar is voornamelijk water en dus veel te duur in prijs. Ik schilder heel wat af in m'n 102 jaar oude grote woning met heel veel houtwerk en met 2 pakken poedervorm ST- pakken, doe ik al jaren.
Dan ga ik even meten en dan heb ik een goed excuus om naar de hornbach te gaan.quote:Op zondag 24 september 2017 17:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Weggooien, nieuwe kopen. Want als je ze echt goed wil ontdoen van verf moet je ze uit elkaar halen, volgens mij is dat überhaupt niet mogelijk
Da's een gebrek in je opvoeding:quote:Op zondag 24 september 2017 17:57 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb dat spul nog nooit in poedervorm gezien
Heb je een begane grond met een kruipluik?quote:Op vrijdag 29 september 2017 21:58 schreef plekvis het volgende:
Misschien een domme vraag, maar we zijn aan het kijken voor vloerverwarming.
Die wil ik graag in de vloer laten infrezen. Nu lees ik dat dat in de dekvloer moet en niet direct in de beton kan. Maar hoe weet ik nu of ik een dekvloer heb? Kan ik dat ergens aan zien?
Ja, die heb ik.quote:Op vrijdag 29 september 2017 21:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Heb je een begane grond met een kruipluik?
Als het gat niet netjes afgewerkt is kan je wellicht zien hoe de vloer is opgebouwd. En bij de meeste type betonvloeren heb je vrijwel altijd een cementdekvloer.quote:
Ik zal morgen eens kijken. Huis is ongeveer 50 jaar oud. Deden ze dat toen ook al?quote:Op vrijdag 29 september 2017 22:02 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Als het gat niet netjes afgewerkt is kan je wellicht zien hoe de vloer is opgebouwd. En bij de meeste type betonvloeren heb je vrijwel altijd een cementdekvloer.
Ik zou op de retro-afdeling van de kringloop kijken. Dit type ziet eruit alsof het uit begin jaren 80 komt. Dat wordt niet meer gemaakt.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 08:16 schreef Gieliovd het volgende:
Het is dus bij mijn schoonouders, ik kan niet ff iets eraf wippen en kijken. Moet een nieuw WCD bestellen gezien deze stuk is en een ander type schakelaar (puls combi met wissel).
Alvast bedankt
Ik ben bij de Hornbach voor een 750ml geslaagd voor ¤1,80. Maar eens ff overgieten. Ze hadden voor ¤3,xx ook en 2,5 liter pot.quote:
Mja, het huis is dus van eind jaren 90.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 08:21 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Ik zou op de retro-afdeling van de kringloop kijken. Dit type ziet eruit alsof het uit begin jaren 80 komt. Dat wordt niet meer gemaakt.
Maar, er zijn een aantal merken die retro gestyld schakelmateriaal nieuw maken. Daar zou je ok tussen kunnen kijken. Kost waarschijnlijk wel wat.
Is er iets op tegen om er gewoon een nieuw model op te zetten?
Misschien is het mogelijk om uit een andere ruimte een schakelaar en WCD te halen en de nieuwe in de andere ruimte terug plaatsen. Dit heb ik thuis een keer gedaan met een schakelaar van de kelder naar de woonkamer omdat ik niks vergelijkbaars kon vinden.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 11:25 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Ik ben bij de Hornbach voor een 750ml geslaagd voor ¤1,80. Maar eens ff overgieten. Ze hadden voor ¤3,xx ook en 2,5 liter pot.
[..]
Mja, het huis is dus van eind jaren 90.
Bij de Hornbach eens even gekeken en op zich heb je daar van een no-brand of van een ander merk dat ik ben vergeten wel een vergelijkbaar niet-geaard WCD. Dat komt dus wel goed.
Die schakelaar is dan nog wel een vraag.... iemand een idee?
Het is geen optie om een andere serie te pakken gezien die ruimte meerdere schakelaars en WCD heeft.
Dat is best slim!quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 20:30 schreef StupidDutch het volgende:
[..]
Misschien is het mogelijk om uit een andere ruimte een schakelaar en WCD te halen en de nieuwe in de andere ruimte terug plaatsen. Dit heb ik thuis een keer gedaan met een schakelaar van de kelder naar de woonkamer omdat ik niks vergelijkbaars kon vinden.
Is die schakelaar stiekem geen Jung of Berker ?quote:Op donderdag 5 oktober 2017 08:16 schreef Gieliovd het volgende:
Oke kenners, hier een zoekplaatje.. wie helpt mij de serie en type te herkennen?
Het huis is van 1996 volgens mij.
[ afbeelding ]
Het WCD is van GIRA, aldus wat ik er vanaf lees. Maar welke serie??
En de schakelaar geen idee.
Het is dus bij mijn schoonouders, ik kan niet ff iets eraf wippen en kijken. Moet een nieuw WCD bestellen gezien deze stuk is en een ander type schakelaar (puls combi met wissel).
Alvast bedankt
Ik heb opdracht gegeven dat ze even de kapjes eraf trekken.quote:Op zondag 8 oktober 2017 11:45 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Is die schakelaar stiekem geen Jung of Berker ?
als de oude verflagen nog goed zijn is het zeker niet nodig. Donkere verf goed schuren, gronden met grondverf op kleur, twee keer aflakken.quote:Op zondag 8 oktober 2017 18:36 schreef Piles het volgende:
Ok, ik ben helemaal in de war wat schuren voor schilderen betreft. Ben nu bij vrienden aan het helpen met de kozijnen. Er zijn lichte (beige) en donkere (groen) kozijnen. Alles moet licht worden. Hoe ver schuur je dan?
Het groene is er helemaal afgeschuurd (tot het hout), vervolgens grondverf en aflakken?
Het lichte wordt ook flink (electrisch) geschuurd, maar das toch helemaal niet nodig: gewoon ontvetten, opschuren met fijne korrel en aflakken maar?
Ik zou zelfs het groene niet zo ver schuren vermoed ik, maar opschuren, grondverf en aflakken. Of krijg je het dan niet dekkend?
Wat zijn jullie ideeën?
Laten maken?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 08:05 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Hebben mensen hier ervaring met het maken van een bidet (toilet douche), zoals je in het buitenland ook hebt?
We willen zoiets laten maken, maar ik heb geen idee wat ik ervoor nodig heb, en waar ik eventueel op moet letten, zodat niet later alles hier blank komt te staan
Ik bedoelde meer een soort van losse kleine douche kop/slang eerlijk gezegd, met een soort van kraantje (aftakking van de wc leiding).quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 12:16 schreef Rtificial het volgende:
[..]
Laten maken?
Die koop je toch kant en klaar?
https://www.villeroy-boch(...)egorieen/bidets.html
in buizen gebruik je vd-draad, welke een 5mm in diameter is. Een xmvk, of een ymvk is al gauw een 9 tot 11 mm in diameter. In buis proppen werkt dan niet echt. Je mag zo’n kabel rechtstreeks in de muur verwerken, maar dat is in Nederland nog geen gewoonte. Per buis of kabel gebruik je maar 1 groep. Ga eens kijken bij de hornbach.nl, die heeft een redelijk duidelijke how toquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 16:19 schreef Piles het volgende:
Ik ben mezelf (uit interesse en voorbereiding voor de toekomst) aan het inlezen over het aanleggen van elektra (binnenshuis).
Ik weet dat draad van de meterkast naar de (bereikbare) centraaldoos gaat (per groep), en vanaf daar verder naar wcd's e.d.
Maar welke draad/kabel gebruik je nou eigenlijk Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik weet nu dat YMVK beter geisoleerd is dan XMVK en daarom buiten (bovengronds) gebruikt mag worden, maar stugger en duurder is dan XMVK.
Dus even concreet:
- Van de meterkast naar centraaldoos: gebruik je dan YMVK, XMVK of losse VD-draden?
- Mag je meerdere kabels (groepen) vanaf de meterkast door 1 buis leggen? Of moet je per groep een buis hebben?
- Van centraaldoos naar wcd: gebruik je dan YMVK, XMVK of losse draad?
Ik heb me suf gegoogled, maar verder dan 2,5mm² en eindeloze discussies over lasklemmen en lasdoppen kom ik niet.
Iemand die een klein beetje uitleg of een linkje naar uitleg heeft?
Doorgaans gebruik je in Nederland losse VD-draden (bruin = fase, blauw = nul, geelgroen = aarde) deze draden zijn 2,5mm² in doorsnede. Voor de schakeldraden gebruiken we in Nederland de zwarte draad deze draad is 1,5mm²quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 16:19 schreef Piles het volgende:
Ik ben mezelf (uit interesse en voorbereiding voor de toekomst) aan het inlezen over het aanleggen van elektra (binnenshuis).
Ik weet dat draad van de meterkast naar de (bereikbare) centraaldoos gaat (per groep), en vanaf daar verder naar wcd's e.d.
Maar welke draad/kabel gebruik je nou eigenlijk Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik weet nu dat YMVK beter geisoleerd is dan XMVK en daarom buiten (bovengronds) gebruikt mag worden, maar stugger en duurder is dan XMVK.
Dus even concreet:
- Van de meterkast naar centraaldoos: gebruik je dan YMVK, XMVK of losse VD-draden?
Iedere groep loopt in een aparte buis vanaf de automaat naar de centraaldozen; verschillende groepen mogen nooit bij elkaar in. Ook niet bij elkaar in één centraaldoos of lasdoos.quote:- Mag je meerdere kabels (groepen) vanaf de meterkast door 1 buis leggen? Of moet je per groep een buis hebben?
Van centraaldoos naar wcd los in een centraaldoos systeem gebruiken we vd draad.quote:- Van centraaldoos naar wcd: gebruik je dan YMVK, XMVK of losse draad?
Ik heb me suf gegoogled, maar verder dan 2,5mm² en eindeloze discussies over lasklemmen en lasdoppen kom ik niet.
Iemand die een klein beetje uitleg of een linkje naar uitleg heeft?
Ik weet wat je probeert te zeggen; maar om verwarring te voorkomen praat ik liever gewoon over 2,5mm² vd draadquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 16:59 schreef lipje het volgende:
[..]
in buizen gebruik je vd-draad, welke een 5mm in diameter is. Een xmvk, of een ymvk is al gauw een 9 tot 11 mm in diameter. In buis proppen werkt dan niet echt. Je mag zo’n kabel rechtstreeks in de muur verwerken, maar dat is in Nederland nog geen gewoonte. Per buis of kabel gebruik je maar 1 groep. Ga eens kijken bij de hornbach.nl, die heeft een redelijk duidelijke how to
Ik raakte al in de war iddquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 19:10 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik weet wat je probeert te zeggen; maar om verwarring te voorkomen praat ik liever gewoon over 2,5mm² vd draad
Je hebt verlengde S koppelingen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 20:56 schreef Puala het volgende:
De thermostaatkraan van de douche komt te dicht op de muur uit, is er een truukje om deze 2-3 cm verder naar voren uit te laten komen op een makkelijke manier?
Top, morgen ff halen. Hopen dat ze het hebben, want het water kan er nu niet op :’)quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 21:14 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Je hebt verlengde S koppelingen.
Anders heb je ook nog verchroomde verlengstukken. Een nippel met intern en extern draad.
Zoiets. Ook bij de bouwmarkt.
https://www.toolstation.n(...)Ndni2nsaAuG4EALw_wcB
Het is handig als er een fonteintje dicht bij de wc pot staat. Anders alsnog voor eentje zorgen, eventueel een warmwaterkraan erbij aanleggen. Dan zorg je voor een stapel washandjes in een wc-rollenrekje en een rekje om de gebruikte washandjes op te laten drogen. Rijtje haakjes kan ook, maar plat hangend droogt het snelste.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 14:12 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer een soort van losse kleine douche kop/slang eerlijk gezegd, met een soort van kraantje (aftakking van de wc leiding).
Want dit past niet in ons toilet (het is een niet vergrootbaar hok van 1,5x1 meter )
Overigens heb ik nog steeds niets, want de meeste hier in de buurt kijken me al vreemd aan bij 'toilet douche' / 'bidet' Daarom zoek ik nog steeds naar tips/tricks voor dit ding
Ik zag kraanslangetjes. Alleen heb je daar niets aan omdat de afstand gootsteen-kraan zo klein is. Onder de gewone kraan kan je de waterkoker houden. Met slangetje moet dat slangetje in de waterkoker en dat is vies. Ik heb bij Ikea een nieuw model thermoskan gekocht. Vroeg me af of hij voldoende lang warm kan houden, maar het bleek: kan dit verhoogde model wel onder de kraan? Bij een gootsteen van het geblokte model, dat 2 blokjes hoog is, kan dat waarschijnlijk niet. Aangezien we mengkranen hebben, kan je ook niet de hete kraan een slangetje geven en de koude kraan beschikbaar laten blijven voor waterkokers, termoskannen en alles wat je maar even wil uitspoelen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 21:39 schreef Gieliovd het volgende:
Daar ga jij uitkomen!
https://www.praxis.nl/ger(...)raanonderdelen/f514/
En, gelukt?quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 21:21 schreef Puala het volgende:
[..]
Top, morgen ff halen. Hopen dat ze het hebben, want het water kan er nu niet op :’)
Jazeker. Om er daarna achter te komen dat de regendouche k*t was en niet goed. En alles weer terug te draaien gisterquote:
Heb zelf een cilinder insteekslot van Hafele gekocht, is enkel te bedienen met de cilinder, maar haakt dus in het slotplaatje.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 21:05 schreef Frsh het volgende:
Ik wil van mijn poort een schuifdeur maken, maar hij moet wel op slot kunnen van binnen en van buiten. Heeft iemand tips voor goed sluitwerk voor schuifdeuren?
En ik moet mijn deur nog maken. Het plan is om ongeveer dit te maken:
[ afbeelding ]
Die ga ik proberen!quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 17:43 schreef Gieliovd het volgende:
Als het gelijmd is heb je hoe dan ook schade.
Ijzerdraad eronder en los snijden is een idee.
Je kan niet zomaar willekeurige woorden weglaten in een zin hoor ;Dquote:Op zaterdag 28 oktober 2017 19:56 schreef Hanschje het volgende:
Wie o wie kan mij hoe ik ook alweer mijn digitale action waterpas kalibreer?
Mijn andere waterpas is stuk gevallen en zo is het lastig wasmachine waterpas zetten.
Oeps, bedoelde natuurlijk te zeggen dat ik de handleiding van de digitale action waterpas kwijt ben, en ik hoopte dat iemand hier mij kan vertellen hoe ik dat het waterpas ook alweer kalibreer.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 20:23 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Je kan niet zomaar willekeurige woorden weglaten in een zin hoor ;D
quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 22:20 schreef Hanschje het volgende:
[..]
Oeps, bedoelde natuurlijk te zeggen dat ik de handleiding van de digitale action waterpas kwijt ben, en ik hoopte dat iemand hier mij kan vertellen hoe ik dat het waterpas ook alweer kalibreer.
Beetke zonde om morgen een nieuwe te halen voor alleen de handleiding. Alsjeblieft?
Kan je de leiding afsluiten voor de vorst? Anders een kraantje die verder doorsteekt naar binnen, special tegen de vorst.quote:Op woensdag 1 november 2017 12:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er wordt hier binnenkort een buitenkraan gemonteerd en ik moet een kraan uitkiezen. Is er nog iets waar ik rekening mee moet houden? Een geweldige feature die ik echt niet mag missen?
Vorstvrij inderdaad. Wel een van een goed merk.quote:Op woensdag 1 november 2017 12:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er wordt hier binnenkort een buitenkraan gemonteerd en ik moet een kraan uitkiezen. Is er nog iets waar ik rekening mee moet houden? Een geweldige feature die ik echt niet mag missen?
Ja, dat kan. Maar uiteindelijk heeft de loodgieter voorgesteld om een buitenkraan van zijn keuze mee te nemen. Dat zal vast goed zijn, hem kennende.quote:Op woensdag 1 november 2017 13:07 schreef Sintesi1 het volgende:
[..]
Kan je de leiding afsluiten voor de vorst? Anders een kraantje die verder doorsteekt naar binnen, special tegen de vorst.
Zou het inderdaad proberen zo. Volgende keer de constructie lijm laten staan. Even in de keuken wat lucifers pakken en met houtlijm aan de zijkant proppen en dan de paumelle indraaien. 99% procent succes garantie dat het gaat lukken. Gelijk even met een keukenpapiertje en roomboter de scharnieren smeren.quote:Op maandag 30 oktober 2017 21:39 schreef MrDrako het volgende:
Mijn houten kozijn voor de tussendeur in de woonkamer houd de 2 paumelle's vast voor de deur.
De onderste paumelle zit echter los. Het gat waar de schroefdraad zich in vast moet draaien heeft de vorige eigenaar te lomp/groot gemaakt, waardoor deze nu speling heeft.
Heb geprobeerd met constructielijm vast te lijmen, hoefde van mij de komende 20 jaar niet meer los, maar helaas, hij wiebelt alweer.
Wat is nu de beste oplossing? heel veel ruimte voor uitboren en opvullen is er eigenlijk niet (1 a 2 mm max)
of is dat voldoende? zo groot mogelijke deuvel vinden, opboren, deuvel lijmen en daarna nieuw gat boren?
Even met heel grof schuurpapier eroverheen?quote:Op vrijdag 3 november 2017 10:27 schreef Blester het volgende:
In een muur (ongeveer 4mx2,70m) zaten redelijk wat gaatjes (een stuk of 5) die we met muurvuller hebben opgevuld. Daarna met witte powerdek de muur geschilderd. Nu vallen die opvulplekken wel erg op, aangezien het er toch een stuk of 5 zijn op een redelijk kleine muur, doordat deze plekken natuurlijk geen structuur hebben. Wat is nu de snelste en goedkoopste manier om structuur terug te brengen op deze plekjes?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |