https://elpais.com/ccaa/2(...)02982054_017639.htmlquote:In Barcelona is een busje ingereden op voetgangers. Volgens Spaanse media zijn daarbij zeker dertien doden gevallen. Er zouden tientallen gewonden zijn. De politie spreekt van een terroristische aanslag.
Het Catalaanse ministerie van Binnenlandse Zaken bevestigt dat er meerdere dodelijke slachtoffers zijn. Een woordvoerder wil nog geen aantallen noemen.
Zoekactie
Volgens Spaanse media is de bestuurder van het witte busje er te voet vandoor gegaan. De politie is bezig met een grote zoekactie.
Mogelijk zijn er meerdere daders. Lokale media melden dat kort na de aanslag twee gewapende mannen een Turks restaurant binnen zijn gegaan. Volgens correspondent Edwin Winkels gaat dat om de twee daders van de aanslag. De politie heeft het restaurant omsingeld.
Spaanse media melden dat er twee busjes zijn gebruikt: een voor de aanslag en een om te vluchten. De politie is nog op zoek naar een gehuurd Fiat-busje.
Het busje raakte voetgangers op de Ramblas, een drukke straat in het centrum van Barcelona. Het gebied is afgezet en de hulpdiensten zijn massaal uitgerukt.
Het incident gebeurde kort na 17.00 uur. Een grote mensenmassa sloeg daarna op de vlucht. Meerdere metrostations in de omgeving en Plaça de Catalunya zijn afgesloten.
De politie van Barcelona verzoekt mensen om foto's en video's niet te delen op internet. Ook roept de politie mensen om weg te blijven bij het afgezette gebied en de hulpdiensten niet in de weg te lopen.
Luiken gesloten
Volgens Winkels is het zomers heel druk op de Ramblas. "Er lopen op dit soort dagen zo'n 300.000 mensen per dag. Winkeliers hebben de opdracht gekregen om hun luiken te sluiten."
De Spaanse premier Rajoy zegt dat hij contact heeft met de autoriteiten. Volgens hem heeft het bijstaan van de gewonden de hoogste prioriteit.
twitter:TheLeadCNN twitterde op donderdag 17-08-2017 om 22:44:29.@jaketapper: In the face of a horrific terror attack, President Trump told the world to study a story that’s not t… https://t.co/RvEt9WNCk8 reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja klopt maar ik zie veel winkelstraten waar je niet op kunt komen met n auto, staat er zo'n paal die je niet zomaar weg krijgt. Je moet voetgangers gebieden sinds de aanslag met die 1ste truck gewoon simpel beveiligen door wat betonblokken neer te knallen.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, wrs dachten ze dat ze na 2003 alles wel gehad hadden. Wij in NL hebben wrs ook een soort veiligheidsgevoel aangekweekt.
Dat is dan wel nalatig dan, als het waar is...quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:38 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
CIA warned Spanish police that Las Ramblas was a likely terror attack target TWO MONTHS ago
The Central Intelligence Agency warned police Las Ramblas could be a target
It warned Spanish police about the potential risk after terror attacks in Europe
Today, at least 13 people have been killed after a van ploughed into pedestrians
Read more: http://www.dailymail.co.u(...)t.html#ixzz4q2yshasf
Elke x weer man. 'X country was warned by...'quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is dan wel nalatig dan, als het waar is...
Geloof ik wel, als je een aanslag wil plegen met een busje/truck en je gaat een lijstje maken komt de ramblas hoog op t lijstje te staan...quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, komt wel veel voor.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:41 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Elke x weer man. 'X country was warned by...'
Dat soort plaatsen in grote steden zoeken ze uit.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:43 schreef MrSweets het volgende:
[..]
Geloof ik wel, als je een aanslag wil plegen met een busje/truck en je gaat een lijstje maken komt de ramblas hoog op t lijstje te staan...
Nou, nee. Want een waarschuwing legitimeert niet meteen ingrijpen.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus geldt hier ook de formule voor het bepalen vd nieuwswaarde, aantal doden verdeeld door afstand?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:41 schreef LelijKnap het volgende:
Aanslag Barcelona #6, 13 doden, 80 gewonden
was een betere titel geweest.
Staat in de opquote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:43 schreef Netflixed het volgende:
Misschien draadje updaten? Met bijvoorbeeld deze beelden: https://streamable.com/07d1u
Ramblas even afsluiten met betonblokken voor de zekerheid?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nou, nee. Want een waarschuwing legitimeert niet meteen ingrijpen.
Het gebeurd al. De wijken waarin Marokkaanse gastarbeiders en hun nakomelingen voor meer dan 20% van de inwoners gelden zijn al verpaupert.quote:
In dit geval wel.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Toch was het wellicht wel terecht geweest als ze een plek als de Ramblas hadden beveiligd. Als er in een stad als Barcelona een aanslag is, is die straat wel de meest voor de hand liggende plaats.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
twitter:TheLeadCNN twitterde op donderdag 17-08-2017 om 22:44:29.@jaketapper: In the face of a horrific terror attack, President Trump told the world to study a story that’s not t… https://t.co/RvEt9WNCk8 reageer retweet
Ja, vanwege die diabetespatiënten en suïcidale pizzeriahaters van de laatste tijd moet het onderscheid in de titel erkent worden.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:44 schreef Hdero het volgende:
[..]
Dus geldt hier ook de formule voor het bepalen vd nieuwswaarde, aantal doden verdeeld door afstand?
En verpaupering leidt tot terrorisme, dat weet iedereen.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het gebeurd al. De wijken waarin Marokkaanse gastarbeiders en hun nakomelingen voor meer dan 20% van de inwoners gelden zijn al verpaupert.
twitter:sundarpichai twitterde op donderdag 17-08-2017 om 22:47:10Charlottesville and Barcelona show the devastating consequences of hatred and extremism. Our thoughts are with the… https://t.co/HECOML2Pkn reageer retweet
Hoe leuk het ergens is telt ook mee.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:44 schreef Hdero het volgende:
[..]
Dus geldt hier ook de formule voor het bepalen vd nieuwswaarde, aantal doden verdeeld door afstand?
tjaquote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:47 schreef Netflixed het volgende:
twitter:sundarpichai twitterde op donderdag 17-08-2017 om 22:47:10Charlottesville and Barcelona show the devastating consequences of hatred and extremism. Our thoughts are with the… https://t.co/HECOML2Pkn reageer retweet
Bron?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En verpaupering leidt tot terrorisme, dat weet iedereen.
Andersom eerder wrs.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:49 schreef dellipder het volgende:
CNN gaat weer verschrikkelijk uit de bocht. Vermoedelijk leidt dit nieuws teveel af van hun dagelijkse bezigheid:
Wolf Blitzer wonders if Barcelona terror attack was a Charlottesville 'copycat'
Die paaltjes kun je beter aan de grens zetten. Hele winkelstraten afsluiten kan wel, maar grenzen sluiten niet.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:49 schreef MrSweets het volgende:
Ik mag echt hopen dat de regeringen nu wel pleinen gaan beveiligen simpel door ze auto vrij te maken (betonblokken/paaltjes plaatsen) hadden ze na Nice allang moeten doen. Toen kwam Berlijn en Sweden(dacht ik) er nog bij ook nog!!
Kom op he elke simpele juwelier heeft van die paaltjes staan, anti ramkraak zodat je er met een auto niet op kan knallen. Kun je toch wel ff plaatsen op dit soort plekken kost echt geen drol.
Dom dom dom, te laks voor woorden, 3x! eerder n grote aanslag met n auto man man man
twitter:JustinTrudeau twitterde op donderdag 17-08-2017 om 22:51:12Please read my full statement on the terrorist attack in Barcelona: https://t.co/q5wcfGFIl2 reageer retweet
Niet 'waarschijnlijk'...quote:
Mja, Spanje heeft er vandaag nog 300 van de zee geplukt.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:51 schreef Nintex het volgende:
[..]
Die paaltjes kun je beter aan de grens zetten. Hele winkelstraten afsluiten kan wel, maar grenzen sluiten niet.
Zoals Erik de Vlieger zei.
De grenzen moeten dicht. Punt. Nu.
Bron?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:52 schreef bianconeri het volgende:
Wat komt er hier weinig door trouwens.
Krijg foto's zelf door via app van tanks en het leger overal in Barcelona.
Er schijnen meer plannen te zijn, mogelijk nog bom(men). In elk geval grote angst voor meer.
Terrorisme niveau is al vrijwel direct van 4 naar het maximale gegaan (5).
twitter:Reuters twitterde op donderdag 17-08-2017 om 22:51:32UPDATE: Catalan government official says over 100 people injured from #Barcelona van attack. https://t.co/a3ia8LSTJP https://t.co/a8ZN7iGPkB reageer retweet
veel terroristen waren niet arm of ongeschooldquote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er zijn er genoeg die zulke argumenten in hun mond durven nemen om walgelijke aanslagen zoals vanavond te bagatelliseren.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ook een Café Weltschmerz kijker?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:51 schreef Nintex het volgende:
[..]
Die paaltjes kun je beter aan de grens zetten. Hele winkelstraten afsluiten kan wel, maar grenzen sluiten niet.
Zoals Erik de Vlieger zei.
De grenzen moeten dicht. Punt. Nu.
FOK!-regel is dat na deel 2 nooit meer het echte nieuws mag worden besproken, maar slechts ruzie gemaakt mag worden over bijzaken.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:52 schreef bianconeri het volgende:
Er schijnen meer plannen te zijn, mogelijk nog bom(men). In elk geval grote angst voor meer.
Elke bewering moet vergezeld worden met het woord 'waarschijnlijk' wrs, omdat je iets niet zeker weet.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:52 schreef dellipder het volgende:
[..]
Niet 'waarschijnlijk'...
Deze 'nieuwsorganisatie' probeert vermoedelijk ook nog even de geschiedenis van Nice, Londen, Berlijn en Stockholm.te wissen.
Dat is racisme en is VEUL erger dan onschuldige doden op straatquote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:53 schreef JannekeC5 het volgende:
Ik dacht als eerste 'weer die laffe varkens', altijd weer onschuldige slachtoffers. Wanneer gaat de EU en nationale politiek alle jihadgangers die met de staart tussen de benen terugkeren oppakken en vastzetten, asielzoekers en migranten eerst goed filteren voordat ze toegelaten worden.
Bron? Je lult maar wat, niet?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:52 schreef bianconeri het volgende:
Sowwww wat noemt hij het extremistische beestje bij zn naam!!!!!quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:52 schreef Netflixed het volgende:
twitter:JustinTrudeau twitterde op donderdag 17-08-2017 om 22:51:12Please read my full statement on the terrorist attack in Barcelona: https://t.co/q5wcfGFIl2 reageer retweet
Beste praatprogramma dat we in Nederland hebbenquote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:53 schreef bakfietsmoeder het volgende:
[..]
Ook een Café Weltschmerz kijker?
quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:54 schreef Nintex het volgende:
[..]
Beste praatprogramma dat we in Nederland hebben
Ja, onder de wijsgerige hier is dat eig vanzelfsprekend.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Elke bewering moet vergezeld worden met het woord 'waarschijnlijk' wrs, omdat je iets niet zeker weet.
Ik denk het. Ik volg Spaanse bronnen (El Mundo en Antena 3 op TV) en zie er niks over. Alles lijkt wel onder controle.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:54 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Bron? Je lult maar wat, niet?
Dat is gebruikelijk hoor...quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:52 schreef bianconeri het volgende:
quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:55 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Een Spaanse vriendin in Barcelona.
Klaver van Canada. Met z'n islamsokken.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:54 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Sowwww wat noemt hij het extremistische beestje bij zn naam!!!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nope helaas niet.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:54 schreef de_boswachter het volgende:
Bron? Je lult maar wat, niet?
twitter:AP twitterde op donderdag 17-08-2017 om 22:57:07BREAKING: Catalan official says 3 days of mourning has been declared after Barcelona van attack. reageer retweet
Nieuws of geruchten? Juist op de plek zelf is het vaak erg moeilijk om het overzicht te houden.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:56 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nope helaas niet.
Mijn bron is een Spaanse vriendin uit Barcelona. Met familie die de aanslag meegemaakt hebben, vastgezeten hebben in gebouw later op last van politie.
Daar komt veel meer nieuws door.
Ah, even mijn Barca spelers uit mijn opstelling halenquote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:57 schreef Netflixed het volgende:
twitter:AP twitterde op donderdag 17-08-2017 om 22:57:07BREAKING: Catalan official says 3 days of mourning has been declared after Barcelona van attack. reageer retweet
Ik hoor ook alles via via.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:57 schreef Strani het volgende:
Nieuws of geruchten? Juist op de plek zelf is het vaak erg moeilijk om het overzicht te houden.
Het zou me erg verbazen dat 'kill the infidels' niet voldoende inspiratie zou opleveren en dat er additionele gebeurtenissen noodzakelijk zijn.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Elke bewering moet vergezeld worden met het woord 'waarschijnlijk' wrs, omdat je iets niet zeker weet.
Wat voor extra informatie moeten die mensen in de gebouwen dan krijgen? Enige bron is het nieuws op de tv/internet en dan zou die informatie wel verder verspreidt moeten zijn.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:57 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Want als Nederlander kun je niemand kennen in Spanje
Stuur dan eens een foto hier van die tank?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:59 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik hoor ook alles via via.
Dat er daar tanken rondrijden is sowieso waar, heb ik foto's van gekregen.
Level 5. Gaan ze allemaal niet voor de lol doen, schijnt wat meer nog aan de hand te zijn.
Wat daar allemaal van klopt weet ik ook niet. Media zegt natuurlijk ook wel meer. Maar alsnog horen we in Nederland wel heel weinig.
geen idee, TS vroeg datquote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:59 schreef Strani het volgende:
Waar komt dat getal 16 in de TT vandaan?
Dat van die tanks geloof ik best maar dat kan net zo goed uit voorzorg zijn. Mensen zien dat en gaan dan tegen elkaar roepen dat er overal bommen liggen.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:59 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik hoor ook alles via via.
Dat er daar tanken rondrijden is sowieso waar, heb ik foto's van gekregen.
Level 5. Gaan ze allemaal niet voor de lol doen, schijnt wat meer nog aan de hand te zijn.
Wat daar allemaal van klopt weet ik ook niet. Media zegt natuurlijk ook wel meer. Maar alsnog horen we in Nederland wel heel weinig.
Okay. 10 minuten geleden zeiden de Mossos (politie) in elk geval nog 13. Het zal vrees ik wel oplopen maar op dit moment is 13 het officiele cijfer.quote:
gelijk heeftiequote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:01 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Laten we er -weer- even bij stilstaan alvorens we nog meer leed gaan ontdekken.
Kunnen beter 3 dagen spenderen aan het arresteren van potentiële terroristen.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:57 schreef Netflixed het volgende:
Dat lukt niet via telefoon.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:00 schreef MadJackthePirate het volgende:
Stuur dan eens een foto hier van die tank?
twitter:JCdeGraaf twitterde op donderdag 17-08-2017 om 23:02:24BREEK: Catalaanse politie: Explosie in huis Catalonië, 1 dodelijk slachtoffer. Gelinkt aan aanslag in Barcelona. reageer retweet
Wat een leeghoofdig gezwam. Maak dan gewoon je punt, ipv plaatjes te tonen met een quote.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:01 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Laten we er -weer- even bij stilstaan alvorens we nog meer leed gaan ontdekken.
Kwam toevallig op m'n feed langs. Ik gaat ff eten.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:04 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Wat een leeghoofdig gezwam. Maak dan gewoon je punt, ipv plaatjes te tonen met een quote.
Aha, nou als je gelijk hebt zullen die fotos uiteindelijk wel op internet opduiken, al dan niet van andere mensen. Zo niet was het allemaal een verhaaltje van je.quote:
En dan? En waar houdt het op?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:49 schreef MrSweets het volgende:
Ik mag echt hopen dat de regeringen nu wel pleinen gaan beveiligen simpel door ze auto vrij te maken (betonblokken/paaltjes plaatsen) hadden ze na Nice allang moeten doen. Toen kwam Berlijn en Sweden(dacht ik) er nog bij ook nog!!
Kom op he elke simpele juwelier heeft van die paaltjes staan, anti ramkraak zodat je er met een auto niet op kan knallen. Kun je toch wel ff plaatsen op dit soort plekken kost echt geen drol.
Dom dom dom, te laks voor woorden, 3x! eerder n grote aanslag met n auto man man man
Ik ben beter van je gewend.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:05 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Kwam toevallig op m'n feed langs. Ik gaat ff eten.
Steekincidenten zijn over het algemeen een stuk minder dodelijk. Maar ik snap je puntquote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:05 schreef FYazz het volgende:
[..]
En dan? En waar houdt het op?
Bij alle openbare plekken een paaltje of betonblok voor de deur?
En mensen die kwaad willen zoeken wel weer een andere manier. Zijn ook al steekincidenten geweest bijvoorbeeld. Hoe ga je dat beveiligen? In elke straat een metaaldetector?
Hoe zat dat in Spanje eigenlijk? Percentage allochtonen is daar de laatste tien jaar explosief gegroeid, maar ook veel Westerse allochtonen toch. Of gaat het daar nu dezelfde kant op als in Frankrijk, England, Duitsland, België, Zweden en Nederland?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:03 schreef bijstandboy het volgende:
Gaat Spanje nu ook wat doen aan die open grenzen?
Dat van tanks is ook wel na te zoeken lijkt mij zo. Die vallen wel beetje op. Kreeg foto van tank op snelweg.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:00 schreef Strani het volgende:
Dat van die tanks geloof ik best maar dat kan net zo goed uit voorzorg zijn. Mensen zien dat en gaan dan tegen elkaar roepen dat er overal bommen liggen.
quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:59 schreef MadJackthePirate het volgende:
Wat voor extra informatie moeten die mensen in de gebouwen dan krijgen? Enige bron is het nieuws op de tv/internet en dan zou die informatie wel verder verspreidt moeten zijn.
liever kogel denk ikquote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:07 schreef Hdero het volgende:
Als je de keuze had, zou je liever voor een dood door de kogel in een schietaanslag of door een doodrijding door truck kiezen?
Ja, mb. Sinds 05;00 op en niets gegeten sinds circa 14:00.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ik ben beter van je gewend.
Is dat een greep in de lucht, die genoemde landen?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:06 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Hoe zat dat in Spanje eigenlijk? Percentage allochtonen is daar de laatste tien jaar explosief gegroeid, maar ook veel Westerse allochtonen toch. Of gaat het daar nu dezelfde kant op als in Frankrijk, England, Duitsland, België, Zweden en Nederland?
twitter:Reuters twitterde op donderdag 17-08-2017 om 23:08:42MORE: Catalan police official says neither of two men arrested were drivers of van in #Barcelona attack; one is Moroccan, one from Melilla reageer retweet
Zou hetquote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:08 schreef Hdero het volgende:
[..]
Is dat een greep in de lucht, die genoemde landen?
Ik woonde tot 2 jaar terug in een dorp van zo'n 11,000 inwoners in het binnenland van Alicante. In de laatste 10 jaar zijn daar zeker 500 Marokkanen bijgekomen, maar ik denk nog een stuk meer die niet ingeschreven waren. Ze namen veel fabrieken over waar dan weer nieuwe Marokkanen in kwamen werken.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:06 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Hoe zat dat in Spanje eigenlijk? Percentage allochtonen is daar de laatste tien jaar explosief gegroeid, maar ook veel Westerse allochtonen toch. Of gaat het daar nu dezelfde kant op als in Frankrijk, England, Duitsland, België, Zweden en Nederland?
Melilla is een Spaanse exclave aan de Middellandse Zee in Noord-Afrika vlak bij de Marokkaanse stad Nador.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:09 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:Reuters twitterde op donderdag 17-08-2017 om 23:08:42MORE: Catalan police official says neither of two men arrested were drivers of van in #Barcelona attack; one is Moroccan, one from Melilla reageer retweet
Ben je ook aan de antibiotica?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:08 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja, mb. Sinds 05;00 op en niets gegeten sinds circa 14:00.
Hier in mijn dorp 5 uur ten zuiden van Barcelona zag ik eerder vanavond al twee busjes van de Policia Nacional rondrijden, dus in Barcelona zelf zal de beveiliging op dit moment extreem zijn. (Ik woon wel aan het strand dus men zal hier ook wel meer op de hoede zijn).quote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:08 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat van tanks is ook wel na te zoeken lijkt mij zo. Die vallen wel beetje op. Kreeg foto van tank op snelweg.
En zo te zien had mijn bron daar nog gelijk ook met wat ze doorkregen over explosieven.
[..]
De aanslag was dan ook pas nu.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:11 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik was van de week nog in Algeciras. Ik heb eigenlijk niets gemerkt van de grimmige sfeer door de aanslag.²
Ja, ik heb het ook over de aanslag van vandaag in Barcelona.quote:
[offtopic]Ik ben anti-antibiotica. Mankeer verder ook niets. Ten minste, men vertelt mij dat chronische vermoeidheid bij het arbeidsbestaan hoort. [/offtopic]quote:
quote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:11 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik was van de week nog in Algeciras. Ik heb eigenlijk niets gemerkt van de grimmige sfeer door de aanslag.²
Totaal niet te vergelijken.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:13 schreef Halcon het volgende:
Dat is toch wel wat erger dan in Charlotteville. Zou er evenveel drukte om gemaakt worden?
Dus hoe kan een grimmige sfeer ontstaan vóór een aanslag, behalve bij de daders?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, ik heb het ook over de aanslag van vandaag in Barcelona.²
Denk dat de twitter berichten van Trump morgen weer de koppen sieren.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:13 schreef Halcon het volgende:
Dat is toch wel wat erger dan in Charlotteville. Zou er evenveel drukte om gemaakt worden?
Ik zeg toch, de sfeer was niet grimmig.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:14 schreef Hdero het volgende:
[..]
Dus hoe kan een grimmige sfeer ontstaan vóór een aanslag, behalve bij de daders?
Hm ja, ok. Fair enough. Maar alsnog, hopelijk een trigger om je iets meer te verdiepen over waarom de politieke leiders denken over migratie zoals ze doen, wat de politieke filosofie erachter is en de afspraken zijn.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:08 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja, mb. Sinds 05;00 op en niets gegeten sinds circa 14:00.
Flinke explosie geweest zo te zien.twitter:AmichaiStein1 twitterde op donderdag 17-08-2017 om 23:06:59#BREAKING: Catalan police: Explosion in a house in Catalonia in incident connected to Barcelona attack. One person… https://t.co/vwHypNnCkr reageer retweet
Ja. Liep wat achter, maar dreigen ze toch in rap tempo te herstellen.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:06 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
En ik snap ook wel dat sommige mensen angstig worden door dit soort gebeurtenissen, maar angst is vaak wel de slechtste raadgever.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:06 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Steekincidenten zijn over het algemeen een stuk minder dodelijk. Maar ik snap je punt
Nieuwswaarde = Aantal doden/ Afstandquote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:15 schreef LelijKnap het volgende:
We hebben Charlotte-topic ook allang en breed ingehaald, binnen een paar uurtjes.
Daar is niets meer van over.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:17 schreef LelijKnap het volgende:
Flinke explosie geweest zo te zien.twitter:AmichaiStein1 twitterde op donderdag 17-08-2017 om 23:06:59#BREAKING: Catalan police: Explosion in a house in Catalonia in incident connected to Barcelona attack. One person… https://t.co/vwHypNnCkr reageer retweet
Hier veel meer doden en gewonden inderdaad. Plus een ideologie die voor veel meer ellende zorgt de laatste tijd.quote:
Het dodental had slechts een paar minuten nodig om Charlotte in te halen.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:15 schreef LelijKnap het volgende:
We hebben Charlotte-topic ook allang en breed ingehaald, binnen een paar uurtjes.
Het was een terroristische aanslag met de bedoeling om zo veel mogelijk mensen te doden, zei de majoor van de Catalaanse politie. Hij voegde toe dat nog wordt onderzocht of de explosie in een huis in Alcanar in de afgelopen nacht, waar een persoon om het leven kwam, gelinkt is aan deze aanslag.quote:"Ha sido un atentado terrorista con voluntad de matar al mayor número de personas", ha continuado explicando el major de los Mossos, que ha añadido que se investiga si el ataque está relacionado con la explosión de una casa la pasada madrugada en Alcanar, donde ha muerto una persona."
Mijn punt is dat wanneer er eens een keertje één terror daad gepleegd word door een niet moslim de deugjes massaal in afgunst in protest gaan wanneer door invloedrijke (lees ''belangrijke'') mensen het beestje niet bij zn naam word genoemd, terwijl bij de zoveelste aanslag gepleegd door een moslim de naam van het beestje waar mogelijk vermeden word.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 13:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Welke aanslagen die door moslimextremisten zijn gepleegd zijn weggezet als "dader was diabeet en verward"? Oh wacht, ga ik toch weer happen op dit getroll.
Theresa;quote:The Prime Minister, Justin Trudeau, today issued the following statement on the terrorist attack in Barcelona:
“I am deeply saddened by today’s terrorist attack in Barcelona that has killed and injured so many innocent people.
“Sophie and I join all Canadians in offering our sincere condolences to the families and friends who have lost loved ones, and our best wishes for a fast and full recovery to those injured today.
“While we cannot ignore the outrage we feel, together we must renew our commitment to protect the freedom found in societies that promote unity, openness and inclusion.
“Spain, we grieve with you and denounce hate and violence in all of its forms. Canada will continue working with the international community to fight terrorism and build a world where we can all feel safe and secure.”
Sundar Pichaiquote:I am sickened by the senseless loss of life in Barcelona today. The Foreign Office is working to establish if any British nationals were involved in this appalling incident and we are in close contact with the authorities in Spain, who have our full support.
Following the attacks in Manchester and London, Spain stood alongside the British people. Tonight, Britain stands with Spain against the evil of terrorism.
Zo inderdaad. Ik zal het maar als feit aannemen anders ben ik natuurlijk een antisemietquote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:17 schreef LelijKnap het volgende:
Jij vandaag en gisteren nog afstand gedaan van Trump?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:19 schreef HSG het volgende:
Je suis Barcelona.
Straks maar even een Spaanse vlag op mijn Facebook zetten.
Misschien moeten ook maar eens meer asielzoekers binnen laten.
Dat bedoel ik ook helemaal niet, bedoel meer dat voorzorgsmaatregelen wel genomen moeten worden bij publieke evenementen hier. Maar vooralsnog lukt dat aardig naar mijn inziensquote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:17 schreef FYazz het volgende:
[..]
En ik snap ook wel dat sommige mensen angstig worden door dit soort gebeurtenissen, maar angst is vaak wel de slechtste raadgever.
We zijn in NL al sinds 9/11 bang voor een aanslag. Die aanslag gaat er vast een keer komen, maar wanneer en door wie en met welk motief weten we gewoon niet.
Vooralsnog zijn er in de afgelopen 16 jaar twee heftige publieke incidenten geweest (Apeldoorn en Alphen) en beide keren was het geen terreur.
Dus ik ga me in ieder geval geen angst aan laten praten. Ook niet omdat dat precies is wat IS wil. De spanningen tussen Europeanen en vluchtelingen (die in hun ogen afvalligen zijn) vergroten.
Wat is er met Trump dan?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jij vandaag en gisteren nog afstand gedaan van Trump?
quote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:19 schreef HSG het volgende:
Je suis Barcelona.
Straks maar even een Spaanse vlag op mijn Facebook zetten.
Misschien moeten ook maar eens meer asielzoekers binnen laten.
Meer verdiepen dan blijkt uit die post(s) van vanavond? Beetje flauw.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:16 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Hm ja, ok. Fair enough. Maar alsnog, hopelijk een trigger om je iets meer te verdiepen over waarom de politieke leiders denken over migratie zoals ze doen, wat de politieke filosofie erachter is en de afspraken zijn.
Nee. Je suis Barcelona, Facebook filtertje, na een week is iedereen het weer vergeten, verandert er niets, en mogen we weer wachten op de volgende.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:13 schreef Halcon het volgende:
quote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:17 schreef Hdero het volgende:
[..]
Nieuwswaarde = Aantal doden/ Afstand
Joehoe, was een reactie op;quote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het dodental had slechts een paar minuten nodig om Charlotte in te halen.
quote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:13 schreef Halcon het volgende:
Inderdaad. De reacties van figuren als Trudeau zegt alweer genoeg. Morgenvroeg is de islam het voornaamste slachtoffer van deze aanslag. Zo weet men het wel weer te draaienquote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:21 schreef Faxie het volgende:
[..]
Nee. Je suis Barcelona, Facebook filtertje, na een week is iedereen het weer vergeten, verandert er niets, en mogen we weer wachten op de volgende.
Wel een relevante vraag opzich. Waarom voeren Marokkanen alle negatieve lijstjes aan?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:19 schreef mar1m het volgende:
Waarom zijn het in 80% van de gevallen met terreur toch altijd Marokkanen?
Hebben die lui een soort van vernietigingsgen in hun dna zitten. Ik krijg al last van plaats vervangende schaamte als ik weer wat over een aso nederlander in het buitenland lees. De Marokkanen zijn bijna overal welkom en krijgen recht op vruchtgebruik van hun gastland of nieuwe uch uch vaderland en toch steeds ontevreden wat zich uit in diefstal , misbruik van regels en gelden , geweld en terreur.
Ja die vluchtelingen, jongejongejonge die zitten achter veel aanslagen. Zoooohé da wil je gewoon nie geleuvenquote:
Het was dan ook geen aanklacht aan jou, maar slechts een constatering.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:22 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
[..]
Joehoe, was een reactie op;
[..]
Schijnt na recente ontdekkingen dat de eerste mens uit Marokko is komen wandelen. Misschien is de bron uitgeput of zo.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:19 schreef mar1m het volgende:
Waarom zijn het in 80% van de gevallen met terreur toch altijd Marokkanen?
Hebben die lui een soort van vernietigingsgen in hun dna zitten. Ik krijg al last van plaats vervangende schaamte als ik weer wat over een aso nederlander in het buitenland lees. De Marokkanen zijn bijna overal welkom en krijgen recht op vruchtgebruik van hun gastland of nieuwe uch uch vaderland en toch steeds ontevreden wat zich uit in diefstal , misbruik van regels en gelden , geweld en terreur.
Jullie zijn het slachtoffer!'!!quote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:23 schreef BansheeBoy het volgende:
"Het beestje wordt niet bij de naam genoemd." Wat een onzin, het (wellicht vochtige) beestje wordt al jaren bij de (verkeerde!!!) naam genoemd, en wel de Moslims/Islam.²
Ik begreep wat je bedoeldequote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:20 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook helemaal niet, bedoel meer dat voorzorgsmaatregelen wel genomen moeten worden bij publieke evenementen hier. Maar vooralsnog lukt dat aardig naar mijn inziens
Ik ben blij dat iemand dit inziet. Ik reed net door het centrum en ik zag angstige gezichtjes. Want ik ben moslim en rijd in een auto. Ik zou ze weleens kunnen aanrijden lijken ze te denken. Waanzin.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jullie zijn het slachtoffer!'!!
Kom op man
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |