abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 augustus 2017 @ 07:34:31 #276
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_173175482
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 07:31 schreef dellipder het volgende:

[..]

Ik mag mijn eigen opvattingen hebben?
Ik vind de intense haat tegen de Amerikaanse president bijna op religie lijken. Een dwang neurotisch iets.
En dan de irrationele argumenten om impeachment in het verband te brengen met een statement die op zichzelf reflecteert aan een diepe politieke verdeeldheid die verder teruggaat dan afgelopen weekend is niet eens zo onverdedigbaar.
Maar waarschijnlijk zal dit laatste politiek incorrect zijn, maar dat is mijn mening.
De verdeeldheid en clashes tussen conservatieve en liberale en antifa zijn al meer dan een jaar aan de gang en het geweld wordt steeds heftiger. Dus iedereen, elke kant heeft hierin een verantwoordelijkheid als de intentie er daadwerkelijk is om de verhoudingen te normaliseren.
Iedereen heeft recht op zijn eigen opvattingen. Niemand heeft recht op zijn eigen feiten.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 16 augustus 2017 @ 07:42:05 #277
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_173175517
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 07:31 schreef clumsy_clown het volgende:
Het is overigens zo'n open doel, maar toch nuttig om te melden dat door hun gedrag, degenen die de confederate beelden wilden behouden precies hebben aangetoond waarom de beelden beter een ander plekje kunnen krijgen. Of ze nu zo bedoeld zijn of niet, inmiddels zijn die beelden van zodanig belang voor extreem-rechts dat ze niet in het straatbeeld horen.
Denk dat je de alt-right strategen onderschat. Waarschijnlijk is dat net waar ze op hopen, zwarten en linksen die standbeelden slopen. De ideale recruteringsvideo.
are we infinite or am I alone
pi_173175525
Zou hij de sprinklers in Trump Tower hebben aangesloten op een grote tank benzine? Hoe die kerel het voor elkaar krijgt om zulke branden te veroorzaken is echt niet te filmen.
pi_173175561
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 07:42 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Denk dat je de alt-right strategen onderschat. Waarschijnlijk is dat net waar ze op hopen, zwarten en linksen die standbeelden slopen. De ideale recruteringsvideo.
Met als nadeel dat zwaarbewapende siegheilende stormtrumpers in de straten die met auto's op mensenmassa's inrijden ook weer een redelijk afschrikkend beeld oplevert.
pi_173175564
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 06:28 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik heb nergens gelezen dat Trump de schuld krijgt van het ontstaan van het geweld in Charlotteville. Alle kritiek gaat over zijn reactie erop, en hoogstens het feit dat hij een cultuur probeert te kweken die gunstig is voor nazi's. Allebei terecht, imo.
Het al dan niet gesuggereerde ligt wel allemaal impliciet in het verlengde van elkaar. Imo doet Trump zeker weinig moeite om die polarisatie weg te werken, maar om eerlijk te zijn, dat is geen ontwikkeling van 1 jaar dat was voorheen ook al.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 07:53:24 #281
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_173175574
SpeakerRyan twitterde op woensdag 16-08-2017 om 00:01:46 We must be clear. White supremacy is repulsive. This bigotry is counter to all this country stands for. There can be no moral ambiguity. reageer retweet
De man die twee maand geleden trots was samen te werken met Andriy Parubiy, de oprichter van de sociaal-nationale partij van Oekraine...
pi_173175576
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 07:51 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het al dan niet gesuggereerde ligt wel allemaal impliciet in het verlengde van elkaar. Imo doet Trump zeker weinig moeite om die polarisatie weg te werken, maar om eerlijk te zijn, dat is geen ontwikkeling van 1 jaar dat was voorheen ook al.
Trump gooit actief olie op het vuur.
pi_173175586
quote:
Reporter: Why did you wait so long to put that last statement out?

Trump: I didn't wait long. I didn't wait long. I didn't wait long.
:') .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173175604
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 00:46 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Ah, dat is iets anders dan je claimde.

Je kunt niet stellen dat >50% van de stemgerechtigde inwoners het eens is met het besluit.

Maar voor de honderdste keer: kan iemand mij uitleggen wat er mis is met Trump's opmerkingen?
Feitelijk kan je dan ook niet claimen dat Trump een democratische president is, natuurlijk.

'Dat is anders!!'.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173175618
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 07:31 schreef dellipder het volgende:

[..]

Ik mag mijn eigen opvattingen hebben?
Ik vind de intense haat tegen de Amerikaanse president bijna op religie lijken. Een dwang neurotisch iets.
En dan de irrationele argumenten om impeachment in het verband te brengen met een statement die op zichzelf reflecteert aan een diepe politieke verdeeldheid die verder teruggaat dan afgelopen weekend is niet eens zo onverdedigbaar.
Maar waarschijnlijk zal dit laatste politiek incorrect zijn, maar dat is mijn mening.
De verdeeldheid en clashes tussen conservatieve en liberale en antifa zijn al meer dan een jaar aan de gang en het geweld wordt steeds heftiger. Dus iedereen, elke kant heeft hierin een verantwoordelijkheid als de intentie er daadwerkelijk is om de verhoudingen te normaliseren.
Je mag opvattingen hebben, zonder daarvoor neergemaaid te worden, inderdaad. Dat betekent niet dat het de waarheid is. Door het haat te noemen, bagatelliseer je de problemen rondom Trump. De man lijkt actief samengewerkt te (willen) hebben met de Russen, is in meerdere financiële schandalen betrokken, liegt structureel, is op zijn minst vrouwonvriendelijk, heeft meerdere keren xenofobe uitspraken gedaan. Het is geen haat wat je ziet, het is woede, en het is moeilijk om die woede niet terecht te noemen.

Je kunt zijn statement linken aan jarenlange rassenproblematiek, helemaal prima. Je kunt echter ook inzien dat de president van Amerika weigert een terroristische daad terrorisme te noemen, zichzelf meer in de spotlight zet dan het slachtoffer, en oh ja, letterlijk nazi's goedpraat. Kijk dat filmpje wat ik linkte. Trump zei dat het echt niet allemaal white supremacists waren, dat het vreedzame protestanten waren. Kijk. Dat. Filmpje.
pi_173175636
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 07:53 schreef Ulx het volgende:

[..]

Trump gooit actief olie op het vuur.
Klopt. En hij niet alleen. Heb je deze gelezen iemand anders had het hier al gepost:

http://www.newyorker.com/(...)ew-kind-of-civil-war
pi_173175643
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 08:00 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Je mag opvattingen hebben, zonder daarvoor neergemaaid te worden, inderdaad. Dat betekent niet dat het de waarheid is. Door het haat te noemen, bagatelliseer je de problemen rondom Trump. De man lijkt actief samengewerkt te (willen) hebben met de Russen, is in meerdere financiële schandalen betrokken, liegt structureel, is op zijn minst vrouwonvriendelijk, heeft meerdere keren xenofobe uitspraken gedaan. Het is geen haat wat je ziet, het is woede, en het is moeilijk om die woede niet terecht te noemen.

Je kunt zijn statement linken aan jarenlange rassenproblematiek, helemaal prima. Je kunt echter ook inzien dat de president van Amerika weigert een terroristische daad terrorisme te noemen, zichzelf meer in de spotlight zet dan het slachtoffer, en oh ja, letterlijk nazi's goedpraat. Kijk dat filmpje wat ik linkte. Trump zei dat het echt niet allemaal white supremacists waren, dat het vreedzame protestanten waren. Kijk. Dat. Filmpje.
Maar ondanks al die tekortkomingen wordt hij toch gekozen. Wat zegt dat over de Amerikaanse samenleving? Wat zegt dat over de politiek voordat Trump aan de macht kwam? Wat zegt dat over Amerika als geheel?
  woensdag 16 augustus 2017 @ 08:06:00 #288
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_173175647
Het doet mij eigenlijk nog het meest aan de Ierse Oranjemarsen denken eigenlijk.

Ze kiezen ook specifiek de meest 'liberal' steden uit, omdat ze gewoon weten dat daar mot van komt en dat is weer koren op de molen, natuurlijk.

Maar ja, welke keus heb je als rationeel mens? Of je moet accepteren dat er Nazi's door je straat paraderen of je komt in verzet waardoor er misschien weer geweld ontstaat dat de nationale Nazi-beweging uiteindelijk weer sterkt.

Het is nogal een dilemma.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_173175652
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 00:46 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Ah, dat is iets anders dan je claimde.

Je kunt niet stellen dat >50% van de stemgerechtigde inwoners het eens is met het besluit.

Maar voor de honderdste keer: kan iemand mij uitleggen wat er mis is met Trump's opmerkingen?
De demonstratie was niet veel anders dan een Nazi-mars, extreem rechts van het ergste soort, dat had hij moeten veroordelen, direct, en het is altijd Goed om in het verweer te gaan tegen Nazi's.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 08:07:34 #290
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_173175665
quote:
10s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 07:54 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

:') .
quote:
I wanted to make sure — unlike most politicians, that what I said was correct. Not make a quick statement. The statement I made on Saturday, the first statement, was a fine statement. But you don't make statements that direct unless you know the fact. It takes a little while to get the facts. You still don't know the facts, and it's a very, very important process to me, and it's a very important statement, so I don't want to go quickly and just make a statement for the sake of making a political statement. I want to know the facts.

When I make a statement, I like to be correct. I want the facts.

Before I make a statement, I need the facts, so I don't want to rush into a statement.

But unlike you and unlike — excuse me — unlike you and unlike the media, before I make a statement I like to know the facts.

Because I want to make sure, when I make a statement that the statement is correct, and there was no way — there was no way of making a correct statement that early. I had to see the facts, unlike a lot of reporters — unlike a lot of reporters

I couldn't have made it sooner because I didn't know all of the facts

It was very important to me to get the facts out and correctly, because if I would have made a fast statement — and the first statement was made without knowing much other than what we were seeing. The second statement was made with knowledge, with great knowledge. There's still things — excuse me, there's still things that people don't know. I want to make a statement with knowledge. I wanted to know the facts.
Een woordkunstenaar noemen ze zo iemand. Op subtiele wijze herhaling in zijn verhaal steken om zijn boodschap als het ware in het onderbewustzijn van de luisteraar te fluisteren.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_173175667
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 08:06 schreef DustPuppy het volgende:
Het doet mij eigenlijk nog het meest aan de Ierse Oranjemarsen denken eigenlijk.

Ze kiezen ook specifiek de meest 'liberal' steden uit, omdat ze gewoon weten dat daar mot van komt en dat is weer koren op de molen, natuurlijk.

Maar ja, welke keus heb je als rationeel mens. Of je moet accepteren dat er Nazi's door je straat paraderen of je komt in verzet waardoor er misschien weer geweld ontstaat dat de nationale Nazi-beweging uiteindelijk weer sterkt.

Tegen Nazi's in het verweer gaan is altijd prima, dat gebeurde voorheen ook wel, het grote probleem is dat dit wel erg groot was, dit was niet een klein groepje, dit waren verschillende groepen. Een gepolariseerde samenleving.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 08:09:04 #292
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_173175678
Overigens zijn de primaries geweest in Alabama voor de senaatszetel van Sessions die tijdelijks is ingevuld door Luther Strange. De uitkomst is dat Roy Moore (38.9%, oud rechter die weigerde om de tien geboden te verwijderen uit zijn rechtszaal) en Luther Strange (32,8% voorkeurskandidaat van de GOP en Trump) namens de republikeinen een 2e ronde in gaan en Doug Jones (65,6%) voor de democraten verkozen is.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 08:09:39 #293
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173175683
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 08:06 schreef DustPuppy het volgende:

Maar ja, welke keus heb je als rationeel mens? Of je moet accepteren dat er Nazi's door je straat paraderen of je komt in verzet waardoor er misschien weer geweld ontstaat dat de nationale Nazi-beweging uiteindelijk weer sterkt.

In dat geval lijkt me accepteren dat er een paar nazistische mafkezen protesteren om een standbeeld de meest rationele keuze. Beter dan ze een podium geven door een tegendemonstratie te houden. Dat lijkt me overigens voor elke demonstratie van eng gedachtegoed de beste oplossing.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_173175690
quote:
14s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 08:07 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

[..]

Een woordkunstenaar noemen ze zo iemand. Op subtiele wijze herhaling in zijn verhaal steken om zijn boodschap als het ware in het onderbewustzijn van de luisteraar te fluisteren.
Bullshitartiest dekt de lading meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2017 08:10:46 ]
  woensdag 16 augustus 2017 @ 08:15:18 #295
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_173175728
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 08:00 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ik ben niet pretentieus en ik ben volgens mij duidelijk geweest dat dit mijn opvattingen zijn.
En ik vind het intense haat. En als dit voor jou een gevolgtrekking heeft die ik sowieso niet onderschrijf, is dat gewoon voor jouw rekening. Niet die voor mij.
En tot slot had ik het over politieke verdeeldheid. Geen rassenproblematiek, hoewel dit natuurlijk met BLM ook een rol speelt.
Op universiteitscampussen kunnen sommigen zich niet eens uitspreken, terwijl dit een omgeving zou zijn voor gedachte-uitwisseling.
Ja, dit ligt dieper dan alleen afgelopen weekend.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  woensdag 16 augustus 2017 @ 08:15:25 #296
66825 Reya
Fier Wallon
pi_173175730
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 08:09 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Overigens zijn de primaries geweest in Alabama voor de senaatszetel van Sessions die tijdelijks is ingevuld door Luther Strange. De uitkomst is dat Roy Moore (38.9%, oud rechter die weigerde om de tien geboden te verwijderen uit zijn rechtszaal) en Luther Strange (32,8% voorkeurskandidaat van de GOP en Trump) namens de republikeinen een 2e ronde in gaan en Doug Jones (65,6%) voor de democraten verkozen is.
Pijnlijk voor Trump en McConnell; het lijkt ook niet vanzelfsprekend om dat nog in te halen in de tweede ronde.
pi_173175752
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 08:15 schreef dellipder het volgende:

O ja, dit speelt al eeuwen. En de lieve vrede werd gebroken door die vreselijke Dominee King met zijn gelijke rechten bullshit.
pi_173175759
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 07:16 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Er is niets lachwekkend aan hoe groot het deel van het Amerikaanse volk is dat zich niet vertegenwoordigd voelt door Trump. Er is niets lachwekkend aan zijn acties, en het is dan ook absoluut niet raar dat een hoop mensen hopen op een impeachment, om er maar van af te zijn. Dat een impeachment nog niet haalbaar is, wil niet zeggen dat mensen er niet om mogen hopen. Als Rutte iets als dit had geflikt, waren er al 14 moties van wantrouwen ingediend.
Dat denk ik niet. Hier heerst een soortgelijke onderstroom in de media
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 16 augustus 2017 @ 08:20:58 #299
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_173175771
quote:
2s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 08:15 schreef Reya het volgende:

[..]

Pijnlijk voor Trump en McConnell; het lijkt ook niet vanzelfsprekend om dat nog in te halen in de tweede ronde.
Mwa, lijkt me wel een geschikte man voor Trump...
Alabama GOP Senate frontrunner: “there are communities under Sharia law right now”
pi_173175778
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 08:15 schreef dellipder het volgende:

[..]

Ik ben niet pretentieus en ik ben volgens mij duidelijk geweest dat dit mijn opvattingen zijn.
En ik vind het intense haat. En als dit voor jou een gevolgtrekking heeft die ik sowieso niet onderschrijf, is dat gewoon voor jouw rekening. Niet die voor mij.
En tot slot had ik het over politieke verdeeldheid. Geen rassenproblematiek, hoewel dit natuurlijk met BLM ook een rol speelt.
Op universiteitscampussen kunnen sommigen zich niet eens uitspreken, terwijl dit een omgeving zou zijn voor gedachte-uitwisseling.
Maar dat dit langer speelt, neemt toch niet weg dat Trump gewoon een flater heeft geslagen met zijn statements? Nazi's veroordelen is heel, heel makkelijk. Daar kunnen we het toch over eens zijn, hoop ik?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')