abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 augustus 2017 @ 16:50:06 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173139240
De bitcoins lijken voorlopig nog niet over te waaien als alternatief geld. Nog steeds redelijk obscuur maar je kunt je voorstellen dat deze munt op een gegeven moment meer voeten aan de grond krijgt.

En dat brengt ook risico's met zich mee. Het feit dat deze munt geen enkele regulering kent maakt deze kwetsbaar voor grote koersschommelingen. Een bitcoint zeepbel die de economie bedreigt is daarom mogelijk. Bovendien is het ook een paradijs om geld wit te wassen of terroristische daden mee te financieren.

Daarom een open discussie. Is het wenselijk dat we beleid gaan maken op bitcoins? En zo ja, wat moet er dan mee gebeuren? Om eerlijk te zijn weet ik ook te weinig van de bitcoin om daar nu concrete voorstellen voor te doen.

https://www.trouw.nl/same(...)oet-zetten~a6a37c87/

http://www.finanzen.nl/aa(...)-is-nodig-1002091721
pi_173139326
Bitcoins vallen onder financieele diensten en valuta dus zijn al gereguleerd op dat vlak, bitcoins worden door geen enkele centrale bank gesteund en zijn geen wettig betaalmiddel maar wel valuta.. Verder zijn er simpelweg niet genoeg Bitcoins om de economie te beinvloeden dus dat is nogal overdreven.

Alle valuta is een paradijs om geld mee wit te wassen, btw.
  maandag 14 augustus 2017 @ 16:54:31 #3
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_173139345
Ja maar nee. Het voordeel van de bitcoins is juist dat het niet gereguleerd wordt. En als we het over zeepbellen hebben dan is de bitcoin zeepbel maar één van de vele die blijven groeien en barsten binnen de economie dus dat vind ik een mindere reden om het dan wel te laten reguleren? Er valt uiteindelijk wel wat te zeggen wat betreft de anonimiteit van de bitcoins maar het economische reilen en zeilen van de bitcoins moet gewoon blijven hoe het gaat. Het is juist in het leven geroepen om de banken en internationale organisaties te ontwijken en met goede redenen, bitcoins is op zijn minst goed voor de diversiteit binnen de economie.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_173139428
Ik zie het meer als een (extreem risicovolle/speculatieve) vreemde valuta. Een specifieke buitenlandse valuta of aandeel/index kan ook een zeepbel of een vluchthaven zijn, worden die door de Nederlandse overheid of belastingdienst anders behandeld dan Bitcoins? Volgens mij niet en ik zie daar ook geen reden toe.

Oftewel: Bitcoins gewoon behandelen als vreemde valuta.
pi_173139642
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:58 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik zie het meer als een (extreem risicovolle/speculatieve) vreemde valuta. Een specifieke buitenlandse valuta of aandeel/index kan ook een zeepbel of een vluchthaven zijn, worden die door de Nederlandse overheid of belastingdienst anders behandeld dan Bitcoins? Volgens mij niet en ik zie daar ook geen reden toe.

Oftewel: Bitcoins gewoon behandelen als vreemde valuta.
Dat worden ze ook door de belastingdienst.
pi_173139678
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat worden ze ook door de belastingdienst.
Precies, prima zo dus :)
pi_173139709
Het is gewoon natuurlijk maar een digitale tulpenbol.
pi_173139714
quote:
11s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:54 schreef jogy het volgende:
Ja maar nee. Het voordeel van de bitcoins is juist dat het niet gereguleerd wordt. En als we het over zeepbellen hebben dan is de bitcoin zeepbel maar één van de vele die blijven groeien en barsten binnen de economie dus dat vind ik een mindere reden om het dan wel te laten reguleren? Er valt uiteindelijk wel wat te zeggen wat betreft de anonimiteit van de bitcoins maar het economische reilen en zeilen van de bitcoins moet gewoon blijven hoe het gaat. Het is juist in het leven geroepen om de banken en internationale organisaties te ontwijken en met goede redenen, bitcoins is op zijn minst goed voor de diversiteit binnen de economie.
Mjah, even advocaat van de duivel spelen hier maar als Nederland of, zeg, de EU bitcoins wil reguleren dan kan het dat gewoon doen, natuurlijk, het is dan totaal niet relevant of Bitcoin daarvoor wel of niet opgericht is.
pi_173139939
Hoe zou men bitcoins willen reguleren? Het is gedecentraliseerd, er zit geen instantie of autoriteit achter, de technologie erachter is open source. Succes met je regulatie. :')
pi_173139981
Iemand van de oude wereld die denkt dat Bitcoins te reguleren vallen :D helaas, bitcoin is decentraal dus niet te reguleren.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_173140049
quote:
14s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:21 schreef Farenji het volgende:
Hoe zou men bitcoins willen reguleren? Het is gedecentraliseerd, er zit geen instantie of autoriteit achter, de technologie erachter is open source. Succes met je regulatie. :')
Ach kom, het is ten eerste helemaal niet zo decentraal aangezien de generatie ervan in handen is van syndicaten, ten tweede kunnen overheden het accepteren van bitcoins strafbaar stellen waarna geen enkele legale toko ze meer gaat accepteren en dan daalt de koers tot peanuts.

Doe nou niet zo stoer, aub, de echte wereld heeft wapens genoeg als het dat wil, er is gewoon nauwelijks interesse om zich met bitcoin bezig te houden als overheid.
pi_173140141
quote:
14s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:21 schreef Farenji het volgende:
Ik vraag me af hoe ze dat gaan doen inderdaad. Stel dat cryptocoins echt doorbreken en mensen hun spaarrekeningen laten overzetten. Dan gaan de belastinginkomsten aardig dalen, want echt controleren kan men het op dit moment niet. Dan gaan er toch bepaalde regels komen en controlediensten.
Vraag me af hoe dat in zijn werk gaat. Of bezit gaat op een andere manier getaxeerd cq geschat worden. Op basis van uitgavenpatroon/salaris/adres of iets dergelijks.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_173140248
quote:
2s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:09 schreef machtpen het volgende:
Wat goed verzonnen.

Dat hoorde ik in 2012 en 5 jaar later en bij een >100x hogere prijs hoor ik dat nog steeds.

Laat me je 1 ding vertellen over tulpenbollen: tulpenbollen zijn geen wereldwijd, onvervalsbaar, decentraal, cryptografisch beveiligd betaalsysteem.
pi_173140277
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:53 schreef Tijger_m het volgende:
Verder zijn er simpelweg niet genoeg Bitcoins om de economie te beinvloeden dus dat is nogal overdreven.
Er zijn op dit moment 16,5 miljoen bitcoins in omloop. Dat worden er maximaal 21 miljoen. Iedere bitcoin is onder te verdelen in 100.000.000 satoshi's. Dat maakt dat er op dit moment 1,65 miljoen miljard (bitcoin)satoshi's in omloop zijn. Er is een even groot aantal Bitcoin Cash satoshi's en dan zijn er nog talloze andere cryptovaluta. Ik zou er niet zo snel op rekenen dat die geen impact hebben. Er is dit jaar een flink aantal startups gefinancierd/gecrowdsourced met uitsluitend crypto's, voor tientallen tot honderden miljoenen dollars per startup.
pi_173140305
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Er zijn op dit moment 16,5 miljoen bitcoins in omloop. Dat worden er maximaal 21 miljoen. Iedere bitcoin is onder te verdelen in 100.000.000 satoshi's. Dat maakt dat er op dit moment 1,65 miljoen miljard (bitcoin)satoshi's in omloop zijn. Er is een even groot aantal Bitcoin Cash satoshi's en dan zijn er nog talloze andere cryptovaluta. Ik zou er niet zo snel op rekenen dat die geen impact hebben. Er is dit jaar een flink aantal startups gefinancierd/gecrowdsourced met uitsluitend crypto's, voor tientallen tot honderden miljoenen dollars per startup.
Noem eens wat namen want ik heb nog nooit gehoord van een startup die gefinancieerd is met honderden miljoenen aan Bitcoins of andere crypto currencies.
pi_173140309
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ach kom, het is ten eerste helemaal niet zo decentraal aangezien de generatie ervan in handen is van syndicaten, ten tweede kunnen overheden het accepteren van bitcoins strafbaar stellen waarna geen enkele legale toko ze meer gaat accepteren en dan daalt de koers tot peanuts.

Doe nou niet zo stoer, aub, de echte wereld heeft wapens genoeg als het dat wil, er is gewoon nauwelijks interesse om zich met bitcoin bezig te houden als overheid.
Bitcoins strafbaar maken :D hoe wil je dat in hemelsnaam voor elkaar boksen qua techniek _O- typisch ouderwets denken.
pi_173140311
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:31 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe ze dat gaan doen inderdaad. Stel dat cryptocoins echt doorbreken en mensen hun spaarrekeningen laten overzetten. Dan gaan de belastinginkomsten aardig dalen, want echt controleren kan men het op dit moment niet. Dan gaan er toch bepaalde regels komen en controlediensten.
Vraag me af hoe dat in zijn werk gaat. Of bezit gaat op een andere manier getaxeerd cq geschat worden. Op basis van uitgavenpatroon/salaris/adres of iets dergelijks.
Op het moment dat je Bitcoins (of andere digitale valuta) bezig kan je dat inderdaad perfect verborgen houden. Meer dan een private key heb je niet nodig om over 5 jaar weer bij je spaarpot in BTC te kunnen en een private key kan je weer vermommen als een rijtje woorden. Succes met het opsporen.

Maar...

Er komt toch weer een moment dat je het uit wil laten betalen en dan mag je alsnog aan de Belastingdienst uitleggen hoe je aan het geld komt.

Ik zie dus niet de zin of noodzaak van extra regelgeving, voor zover het al enig effect zou hebben.
pi_173140337
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:39 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Bitcoins strafbaar maken :D hoe wil je dat in hemelsnaam voor elkaar boksen qua techniek _O- typisch ouderwets denken.
Eh, even kijken, ik geloof dat we dat, heel ouderwets, een wetsvoorstel noemen. Waarmee het een misdaad word om bitcoins aan te nemen, bijvoorbeeld.
  maandag 14 augustus 2017 @ 17:42:38 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173140380
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:31 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Dat is dus ook mijn gedachte. Iets moet doe geldstromen kunnen monitoren. Helaas is mijn technische kennis van de bitcoin te beperkt daarvoor om echt een voorstel te kunnen doen.
pi_173140386
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dan zal je niet alleen Bitcoin moeten verbieden maar ook de ruim 900 andere coins en veelal legale projecten waar je Bitcoin tegen kan traden.

Bitcoin stop je echt niet meer.
pi_173140399
quote:
Blijf dat volhouden, over 10 jaar horen we je nog wel.
pi_173140411
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eh, even kijken, ik geloof dat we dat, heel ouderwets, een wetsvoorstel noemen. Waarmee het een misdaad word om bitcoins aan te nemen, bijvoorbeeld.
En de andere 900 cryptocurrencies waar je BTC tegen kan traden? In welke landen wil je dat allemaal verbieden? :') Desnoods ga je naar Zwitserland, waar zich inmiddels heel wat bedrijven achter coins gevestigd hebben.
  Moderator maandag 14 augustus 2017 @ 17:44:07 #23
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_173140415
quote:
De tulpenmanie werd niet ondersteund door de blockchain technologie. Een cruciaal verschil.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_173140422
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:37 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Laat me je 1 ding vertellen over tulpenbollen: tulpenbollen zijn geen wereldwijd, onvervalsbaar, decentraal, cryptografisch beveiligd betaalsysteem.
Digitale tulpenbollen wel , ik verkoop ze zelfs voor een bitcoin per stuk. Doe maar even dm bij interesse.
pi_173140427
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:42 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dan zal je niet alleen Bitcoin moeten verbieden maar ook de ruim 900 andere coins en veelal legale projecten waar je Bitcoin tegen kan traden.

Bitcoin stop je echt niet meer.
Het was ook maar een vingeroefening, ik gaf duidelijk aan dat het een advocaat van de duivel post was ;)

Natuurlijk kunnen ze uit het legale systeem gedwongen worden, ik denk alleen dat er geen enkel zwaarwegend belang is om het te doen.
  Moderator maandag 14 augustus 2017 @ 17:45:14 #26
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_173140445
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:43 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Blijf dat volhouden, over 10 jaar horen we je nog wel.
Als den FOKS! over 10 jaar nog bestaat hoop ik dat iemand deze quote naar boven vist :W O+
4045
onlogisch
pi_173140461
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Leuk, hoe ga je dat tracken? Het is volledig anoniem en kan niet worden gevolgd tot een individu. Succes met je wetsvoorstel, je hebt met je oude wereld gedachten al moeite illegale downloaders van torrents aan te pakken, laat staan zoiets geavanceerds als bitcoin.

China heeft het geprobeerd en faalde, hard.
pi_173140469
quote:
2s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:44 schreef machtpen het volgende:

[..]

Digitale tulpenbollen wel , ik verkoop ze zelfs voor een bitcoin per stuk. Doe maar even dm bij interesse.
Tsja, wil je echt wat bijdragen aan de discussie of een keer interessant doen.
pi_173140484
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:44 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

En de andere 900 cryptocurrencies waar je BTC tegen kan traden? In welke landen wil je dat allemaal verbieden? :')
Hoeft toch helemaal niet? Denk nou even na, als Bitcoins morgen toch illegale valuta verklaard worden en andere crypto's ook, wat blijft er dan over van hun waarde? Precies, bijna niets omdat het zo'n enorme limitatie oplevert dat iedereen ze dan dumpt.
pi_173140506
quote:
10s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:45 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Leuk, hoe ga je dat tracken? Het is volledig anoniem en kan niet worden gevolgd tot een individu. Succes met je wetsvoorstel, je hebt met je oude wereld gedachten al moeite illegale downloaders van torrents aan te pakken, laat staan zoiets geavanceerds als bitcoin.

Als het al lukt om een meerderheid van landen unaniem achter een verbod te krijgen zal de Bitcoin community vast geen probleem hebben met een Zerocoin softfork voor Bitcoin.

Dan worden ze pas echt anoniem...
pi_173140549
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hoeft toch helemaal niet? Denk nou even na, als Bitcoins morgen toch illegale valuta verklaard worden en andere crypto's ook, wat blijft er dan over van hun waarde? Precies, bijna niets omdat het zo'n enorme limitatie oplevert dat iedereen ze dan dumpt.
Alsof de fysieke wereld van belang is, denk even na, in een tijd waarin 95% van alle transacties digitaal gedaan worden is het een kwestie van tijd totdat bitcoin net zo gewoon is als pinnen. Sterker nog, BTC heeft helemaal geen belang in de fysieke wereld en haalt zijn schouders op met je verbod in de fysieke wereld.
pi_173140555
quote:
10s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:45 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Je hoeft helemaal niks te tracken, bedrijven branden hun vingers er gewoon niet meer aan als het legale bedrijven zijn en het keldert de waarde.

En China heeft helemaal niet gefaald, het is toegestaan voor prive personen maar niet voor banken en dat functioneert gewoon.
pi_173140557
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:46 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Tsja, wil je echt wat bijdragen aan de discussie of een keer interessant doen.
Iedere gek kan een coin lanceren en ik heb de digitale tulpenbollencoin gelanceerd.
pi_173140559
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:47 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als het al lukt om een meerderheid van landen unaniem achter een verbod te krijgen zal de Bitcoin community vast geen probleem hebben met een Zerocoin softfork voor Bitcoin.

Dan worden ze pas echt anoniem...
Een bitje erbij en Hoppatee daar sta je dan met je verbod, koekoek.
pi_173140567
quote:
10s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:48 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Alsof de fysieke wereld van belang is, denk even na, in een tijd waarin 95% van alle transacties digitaal gedaan worden is het een kwestie van tijd totdat bitcoin net zo gewoon is als pinnen. Sterker nog, BTC heeft helemaal geen belang in de fysieke wereld en haalt zijn schouders op met je verbod in de fysieke wereld.
Ah, jij eet digitaal? :D
pi_173140575
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je hoeft helemaal niks te tracken, bedrijven branden hun vingers er gewoon niet meer aan als het legale bedrijven zijn en het keldert de waarde.

En China heeft helemaal niet gefaald, het is toegestaan voor prive personen maar niet voor banken en dat functioneert gewoon.
Je hebt geen benul hoe een bitcoin werkt zo te horen. Maar laten we deze discussie maar voor wat het is.
  Moderator maandag 14 augustus 2017 @ 17:50:23 #37
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_173140582
quote:

[..]

Je eten koop je nu toch al bijna volledig digitaal? Pinnen/thuisbezorgd.nl?
4045
onlogisch
pi_173140584
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Illegaal als wat? Illegaal om te bezitten? Illegaal om te traden? Illegaal om een exchange in te runnen? Je weet dat ik via exchanges in de USA, Rusland, Bulgarije, Turkije en Roemenië kan handelen? Hoe wil je wetgeving in al die landen afstemmen?

En wat met de legale projecten die bijvoorbeeld op het Microsoft Azure platform uitgerold worden en / of gebruikt gaan worden door grote bedrijven? (maar die je nog steeds ook kan gebruiken om te ruilen tegen BTC op decentrale traders platformen zoals Blocknet, Waves DEX, OpenLedger, etc).
pi_173140607
quote:
2s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:49 schreef machtpen het volgende:

[..]

Iedere gek kan een coin lanceren en ik heb de digitale tulpenbollencoin gelanceerd.
Je lanceert vooral ondoordachte hersenloosheid.
pi_173140608
quote:

[..]

Nogmaals, hoe ga je achterhalen dat een bedrijf Bitcoins accepteert? Je gaat de gehele wereld reguleren en inspecteren ? Succes ermee, het lukt je al niet een illegale downloader aan te pakken, laat staan een bitcoin bezitter.
pi_173140621
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:50 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Je eten koop je nu toch al bijna volledig digitaal? Pinnen/thuisbezorgd.nl?
:')
pi_173140633
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:50 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Illegaal als wat? Illegaal om te bezitten? Illegaal om te traden? Illegaal om een exchange in te runnen? Je weet dat ik via exchanges in de USA, Rusland, Bulgarije, Turkije en Roemenië kan handelen? Hoe wil je wetgeving in al die landen afstemmen?

En wat met de legale projecten die bijvoorbeeld op het Microsoft Azure platform uitgerold worden en / of gebruikt gaan worden door grote bedrijven? (maar die je nog steeds ook kan gebruiken om te ruilen tegen BTC op decentrale traders platformen zoals Blocknet, Waves DEX, OpenLedger, etc).
Allemaal verbieden, heel makkelijk te doen. Gewoon hup en verbieden. Oh naleving daarvan? Ja eh das een dingetje.
  Moderator maandag 14 augustus 2017 @ 17:52:49 #43
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_173140651
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

:')
Over 30 jaar is cryptobetaling de norm. En slepen we niet meer met zakken geld over straat. Zoals we 1000 jaar geleden deden. En hoe denk jij dat de toekomst eruit gaat zien?
4045
onlogisch
pi_173140669
quote:
10s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:52 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Allemaal verbieden, heel makkelijk te doen. Gewoon hup en verbieden. Oh naleving daarvan? Ja eh das een dingetje.
Wordt nog wat met de banken, verzekeringsmaatschappijen, notariskantoren, accountantskantoren, energiebedrijven, etc .die momenteel ook bezig zijn met blockchaintechniek.

Verboten :o
pi_173140687
quote:
10s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:52 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

en waarom verbieden?
pi_173140722
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:52 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Over 30 jaar is cryptobetaling de norm. En slepen we niet meer met zakken geld over straat. Zoals we 1000 jaar geleden deden. En hoe denk jij dat de toekomst eruit gaat zien?
Ik gebruik al jaren geen contant geld meer. Jij wel?

Ik voorzie dat we over 10 jaar nog steeds gewoon Euro's ontvangen en betalen, echter, een crypto currency is inherent instabiel en onbetrouwbaar imho. Da's ook prima als je dat risico wilt nemen, ik doe dat persoonlijk liever niet met zaken als salaris en hypotheek, maar hey, ieder zijn meug.
  maandag 14 augustus 2017 @ 17:55:28 #47
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_173140731
ik ga een bank opzetten voor bitcoins bij mij kun je al je bitcoins kwijt en ik ga er niet mee wegrennen want ja het is toch niet gereguleerd enzo ohhw wacht dit is al een keer of 1000 mis gegaan.

nee sorry, iets wat de dollar in gevaar brengt zal grote broer USA nooit maar dan ook nooit accepteren.

iets wat niet gecontroleerd kan worden en niet beïnvloedbaar is zal grote broer usa en ECB ook nooit maar dan ook nooit accepteren.

tis nu nog leuk en klein maar straks als het wat groter is, stel je voor dat we olie gaan kopen in bitcoins is de dollar opeens niks meer waard en we weten allemaal wat er is gebeurd toen olie in een andere valuta verhandeld werd.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_173140740
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:53 schreef niggeplease het volgende:

[..]

en waarom verbieden?
Sarcasme, iedereen begrijpt het.
  Moderator maandag 14 augustus 2017 @ 17:56:14 #49
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_173140750
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik gebruik al jaren geen contant geld meer. Jij wel?

Ik voorzie dat we over 10 jaar nog steeds gewoon Euro's ontvangen en betalen, echter, een crypto currency is inherent instabiel en onbetrouwbaar imho. Da's ook prima als je dat risico wilt nemen, ik doe dat persoonlijk liever niet met zaken als salaris en hypotheek, maar hey, ieder zijn meug.
Jouw salaris en hypotheek wordt nu ook al digitaal betaald. Daar komt niets fysieks meer bij kijken. Crypto is daarin gewoon the next step.
4045
onlogisch
pi_173140765
quote:
14s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:55 schreef cherrycoke het volgende:
ik ga een bank opzetten voor bitcoins bij mij kun je al je bitcoins kwijt en ik ga er niet meer wegrennen want ja het is toch niet gereguleerd enzo ohhw wacht dit is al een keer of 1000 mis gegaan.

nee sorry, iets wat de dollar in gevaar brengt zal grote broer USA nooit maar dan ook nooit accepteren.

iets wat niet gecontroleerd kan worden en niet beïnvloedbaar is zal grote broer usa en ECB ook nooit maar dan ook nooit accepteren.

tis nu nog leuk en klein maar straks als het wat groter is, stel je voor dat we olie gaan kopen in bitcoins is de dollar opeens niks meer waard en we weten allemaal wat er is gebeurd toen olie in een andere valuta verhandeld werd.
Waarom zou je een bank nodig hebben voor Bitcoins? Die heb ik gewoon in m'n eigen wallet.
pi_173140772
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Noem eens wat namen want ik heb nog nooit gehoord van een startup die gefinancieerd is met honderden miljoenen aan Bitcoins of andere crypto currencies.
Tezos is de grootste met $232 miljoen. Bancor: $153 miljoen opgehaald in 2,5 uur, Gnosis: $12,5 miljoen in een kwartier, BAT: $36 miljoen binnen een halve minuut (!), etc, etc.

Alleen al in Q2 2017 is er $800 miljoen naar startups gegaan.
  Moderator maandag 14 augustus 2017 @ 17:57:15 #52
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_173140784
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:56 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Tezos is de grootste met $232 miljoen. Bancor: $153 miljoen opgehaald in 2,5 uur, Gnosis: $12,5 miljoen in een kwartier, BAT: $36 miljoen binnen een halve minuut (!), etc, etc.

Aeternity _O_
4045
onlogisch
  maandag 14 augustus 2017 @ 17:57:34 #53
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_173140795
quote:

[..]

en 90% van startups falen wat wil je hiermee zeggen?
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_173140811
Waar komt toch die drang vandaan om alles wat maar een beetje vrij is te willen reguleren?
  maandag 14 augustus 2017 @ 17:58:46 #55
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_173140831
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:58 schreef tjoptjop het volgende:
Waar komt toch die drang vandaan om alles wat maar een beetje vrij is te willen reguleren?
mensen zijn te lui om te werken die laten liever een onzichtbare nutteloze coin door computers berekenen zodat ze zelf niks meer hoeven te doen.
pi_173140844
quote:
mensen zijn te lang gehersenspoeld op school.
pi_173140874
quote:
14s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:57 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

Dat was het punt niet. Ik reageerde op Tijger_m.
  maandag 14 augustus 2017 @ 18:01:17 #58
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_173140899
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 18:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dat was het punt niet. Ik reageerde op Tijger_m.
mensen willen snel en lui snel geld binnenharken het liefst door niks te doen. mooi lulkoek verhaal erbij en voila ik hoef de rest van mijn leven niet meer te werken.
pi_173140903
Reguleren :r
pi_173140950
quote:

[..]

Allemaal kleingeld. 2018 gaat een enorme toevlucht zijn voor crypto.
pi_173140965
quote:
14s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:57 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

Al zou 90% van de blockchain startups falen, dan nog betekent dat niet dat ze er niet zijn.

Het is gigantisch wat er in omgaat.

De huidige cryptocurrency market capitalization zit al rond de 137 miljard Dollar en groeit soms meer dan 50% per kwartaal.
  maandag 14 augustus 2017 @ 18:04:55 #62
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_173140972
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:52 schreef onlogisch het volgende:

[..]

hete hele internet wat we nu kennen gaat ooit een keer eruit, zeker nu je een compleet land zijn economie naar de knoppen kan helpen door backbones plat te gooien.
pi_173140978
quote:
14s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:58 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

mensen zijn te lui om te werken die laten liever een onzichtbare nutteloze coin door computers berekenen zodat ze zelf niks meer hoeven te doen.
Hmm? Waar heb je het over?
pi_173140985
Doen die bit coins nog een beetje stijgen ?n
pi_173140989
quote:
14s.gif Op maandag 14 augustus 2017 18:04 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

hete hele internet wat we nu kennen gaat ooit een keer eruit, zeker nu je een compleet land zijn economie naar de knoppen kan helpen door backbones plat te gooien.
Dan hebben we wel grotere problemen ;)
pi_173141021
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 18:05 schreef Sjemmert het volgende:
Doen die bit coins nog een beetje stijgen ?n
Ja, inmiddels rond de $ 4000 per stuk en dat gaat nog wel even door, met dalen en pieken.
pi_173141090
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 18:06 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ja, inmiddels rond de $ 4000 per stuk en dat gaat nog wel even door, met dalen en pieken.
En wanneer halen ze max bitcoins ?
pi_173141151
Is er eindelijk iets wat niet gereguleerd is. Willen allerlei lieden het weer reguleren.
pi_173141184
quote:
15s.gif Op maandag 14 augustus 2017 18:12 schreef Kowloon het volgende:
Is er eindelijk iets wat niet gereguleerd is. Willen allerlei lieden het weer reguleren.
draait ook om macht.
pi_173141197
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 18:09 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

En wanneer halen ze max bitcoins ?
2100 nog wat.
pi_173141250
quote:
15s.gif Op maandag 14 augustus 2017 18:12 schreef Kowloon het volgende:
De lui die controle willen houden ja.
  maandag 14 augustus 2017 @ 18:32:12 #72
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173141563
quote:
Omdat we niet willen dat die vrijheid leidt tot rampen
pi_173141591
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 18:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat voor rampen en hoe helpt regulering daartegen?
pi_173141601
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 18:16 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

De lui die controle willen houden ja.
De vraag is natuurlijk of het ze gaat lukken. BitCoin en aanverwanten zijn behoorlijk anoniem. Je moet denk ik vergaande monitoring van het internet realiseren om die geldstromen te kunnen volgen. Er bestaan naar ik begrepen heb zelfs BitCoin mixers waarmee je de geldstroom nog ondoorzichtiger kan maken.
  maandag 14 augustus 2017 @ 18:36:39 #75
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173141651
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 18:33 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Wat voor rampen en hoe helpt regulering daartegen?
-Een groot zwart geld circuit waar men geen greep op krijgt
-Een groot verlies aan belasting inkomsten vanwege een onzichtbaar geldcircuit
-Meer vrij spel voor criminelen/terroristen omdat men verdachte geldstromen niet meer kan volgen
-Mogelijke economische recessies door onbeheersbare koersschommelingen

Genoeg dingen te verzinnen die goed verkeerd kunnen gaan met bitcoins
pi_173141679
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 18:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]

-Meer vrij spel voor criminelen/terroristen omdat men verdachte geldstromen niet meer kan volgen

Zelfs als dat realistische punten zijn, maakt dat nog niet dat je Bitcoin kan stoppen of reguleren.
pi_173141683
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 18:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Posities in bepaalde activa innemen levert natuurlijk intrinsiek een risico op. Dat is met de BitCoin niet anders. Vooralsnog denk ik dat je risico niet in hoeft te gaan dammen met regulering, de markt die zich met BitCoins bezig houdt is er professioneel genoeg voor.
  maandag 14 augustus 2017 @ 18:38:49 #78
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173141700
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 18:37 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Zelfs als dat realistische punten zijn, maakt dat nog niet dat je Bitcoin kan stoppen of reguleren.
Ik weet niet of dat kan want daar heb ik de kennis niet voor. Maar we moeten er op zijn minst over nadenken.
pi_173141725
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 18:34 schreef Kowloon het volgende:

[..]

De vraag is natuurlijk of het ze gaat lukken. BitCoin en aanverwanten zijn behoorlijk anoniem. Je moet denk ik vergaande monitoring van het internet realiseren om die geldstromen te kunnen volgen. Er bestaan naar ik begrepen heb zelfs BitCoin mixers waarmee je de geldstroom nog ondoorzichtiger kan maken.
Sowieso is de broncode van Bitcoin eenvoudig uit te breiden met een Zerocoin implementatie.
Dan heb je geen mixers meer nodig, die zitten dan al in je wallet software.

Transacties zijn dan compleet onvolgbaar.

Zou de community echt onder druk komen te staan van grote overheden (Rusland, China, USA en EU samen) dan zou dat een prima uitweg zijn om Bitcoin te "upgraden".

Er zijn al coins die deze techniek toepassen, zoals PIVX.
pi_173141753
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 18:13 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

2100 nog wat.
En dan ? 1 bitcoin = 1 miljard ? Mischien nog eentje kopen dan.
pi_173141771
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 18:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat kan want daar heb ik de kennis niet voor. Maar we moeten er op zijn minst over nadenken.
- Een zwart geldcircuit is er nu ook al, dat zit nu voor 99% in gewoon geld
- Belastinginkomsten zullen misschien afnemen, aan de andere kant wil men toch een keer "uitbetalen", want hoe kom je ineens aan al dat geld, dat grote huis of die dikke auto?
- Geldstromen zijn inderdaad niet meer te volgen, al kan je daarvoor ook al uitwijken naar andere coins die het veel beter voor elkaar hebben dan Bitcoin
- Naarmate er meer geld in Bitcoin zit, nemen de schommelingen ook af.
pi_173141791
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 18:41 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

En dan ? 1 bitcoin = 1 miljard ? Mischien nog eentje kopen dan.
Als je het geld hebt liggen zou ik zeker 1 Bitcoin kopen en die goed bewaren voor 5 jaar.

Er zijn ongeveer 30 miljoen (multi-)miljonairs op deze aarde en maar maximaal 21 miljoen Bitcoins. Stel dat die allemaal 1 Bitcoin willen kopen als investering? ...
  maandag 14 augustus 2017 @ 19:14:58 #83
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_173142401
Ach, Bitcoins, drugs, bloeddiamanten,... same diffrence, Als je het ene verbiedt verzinnen ze wat anders, Etherum, colaflesjes uit 1974 of goud.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_173142605
quote:
7s.gif Op maandag 14 augustus 2017 18:38 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Posities in bepaalde activa innemen levert natuurlijk intrinsiek een risico op. Dat is met de BitCoin niet anders. Vooralsnog denk ik dat je risico niet in hoeft te gaan dammen met regulering, de markt die zich met BitCoins bezig houdt is er professioneel genoeg voor.
Hallo 2007
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173142775
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 18:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Voor de eerste drie beren op de weg heb je Bitcoin niet nodig. Ook zonder Bitcoin bestaan er al hele geldtransactiesystemen die volledig ondergronds opereren. Voor wat betreft de laatste zie ik niet precies hoe dat in zijn werk zou gaan.

Maar laten we de andere kant van de blockchain eens bekijken: de kosten van financiele transacties kunnen een flink stuk omlaag, de blockchain is transparant: alle transacties (anoniem of niet) zijn voor iedereen verifieerbaar. Je kunt het allemaal zelf controleren zonder dat je hoeft te vertrouwen op wat een centrale instantie beweert dat de waarheid is (= trustless).

Natuurlijk zijn er ook nadelen aan iedere nieuwe technologie, maar vlak ook de voordelen niet uit. Ik ben er van overtuigd dat de voordelen enorm waardevol zijn en dat de nadelen overkomelijk zijn of ook zonder Bitcoin zullen bestaan. Juist het decentrale, trustless aspect is voor mij een van de belangrijkste innovaties. Daarnaast zijn er ook gereguleerde blockchains zoals bijvoorbeeld Ripple. Ik kan me zelfs decentrale blockchains met gereguleerde sidechains voorstellen. De tijd zal leren wat de winnaar wordt, en waarschijnlijk hebben uiteindelijk zowel de ongereguleerde als de gereguleerde blockchains hun eigen waarde en toepassingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2017 19:32:51 ]
  maandag 14 augustus 2017 @ 20:06:28 #86
396386 sturmpie
for night & nature
pi_173143511
max. 21 miljoen bitcoins = veilig
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_173143814
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:50 schreef Hexagon het volgende:
De bitcoins lijken voorlopig nog niet over te waaien als alternatief geld. Nog steeds redelijk obscuur maar je kunt je voorstellen dat deze munt op een gegeven moment meer voeten aan de grond krijgt.

En dat brengt ook risico's met zich mee. Het feit dat deze munt geen enkele regulering kent maakt deze kwetsbaar voor grote koersschommelingen. Een bitcoint zeepbel die de economie bedreigt is daarom mogelijk. Bovendien is het ook een paradijs om geld wit te wassen of terroristische daden mee te financieren.

Daarom een open discussie. Is het wenselijk dat we beleid gaan maken op bitcoins? En zo ja, wat moet er dan mee gebeuren? Om eerlijk te zijn weet ik ook te weinig van de bitcoin om daar nu concrete voorstellen voor te doen.

Vanwaar die drang om regels op te leggen aan burgers? Je moet wat mij betreft echt hele sterke, concrete problemen kunnen benoemen rondom Bitcoins die alleen verholpen kunnen worden door de overheid. Dat is zelden het geval.

Zegt veel dat je niet eens weet hoe het werkt maar al meteen begint over regulering. Een ongezonde politieke houding, te veel twijfel over de vrije markt.

Overigens zal regulering een van de dingen zijn waarop Bitcoin uiteindelijk kapot zal gaan. Landen als China kunnen best snel beginnen met het aan banden leggen ervan.
  maandag 14 augustus 2017 @ 20:27:11 #88
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173144107
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 20:18 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Vanwaar die drang om regels op te leggen aan burgers? Je moet wat mij betreft echt hele sterke, concrete problemen kunnen benoemen rondom Bitcoins die alleen verholpen kunnen worden door de overheid. Dat is zelden het geval.

Zegt veel dat je niet eens weet hoe het werkt maar al meteen begint over regulering. Een ongezonde politieke houding, te veel twijfel over de vrije markt.

Nouja, we hebben in 2008 gezien waar teveel vertrouwen in de vrije markt toe kan leiden. Dat wil ik graag voor zijn,

Los daarvan wil ik ook niet graag dat mensen met duistere motieven het gemakkelijker krijgen.
pi_173144187
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 20:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nouja, we hebben in 2008 gezien waar teveel vertrouwen in de vrije markt toe kan leiden. Dat wil ik graag voor zijn,
De crisis van 2008 kwam doordat de Bush-regering het zeer aantrekkelijk maakte voor de banken om te doen wat ze deden. Het was in het fundament de overheid die zich weer eens te veel bemoeide.

Je ziet het nu ook met absurd strenge regelgeving qua kapitaaleisen en dergelijke als een soort reflex van deze gebeurtenis voor banken waardoor jonge mensen nu heel lastig een hypotheek krijgen.

quote:
Los daarvan wil ik ook niet graag dat mensen met duistere motieven het gemakkelijker krijgen.
Oke. Bitcoin wordt inderdaad veel gebruikt op de zwarte markt. Dat is misschien ook wel een groot deel van haar fundamentele waarde.
pi_173144332
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 19:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Voor de eerste drie beren op de weg heb je Bitcoin niet nodig. Ook zonder Bitcoin bestaan er al hele geldtransactiesystemen die volledig ondergronds opereren. Voor wat betreft de laatste zie ik niet precies hoe dat in zijn werk zou gaan.

Maar laten we de andere kant van de blockchain eens bekijken: de kosten van financiele transacties kunnen een flink stuk omlaag, de blockchain is transparant: alle transacties (anoniem of niet) zijn voor iedereen verifieerbaar. Je kunt het allemaal zelf controleren zonder dat je hoeft te vertrouwen op wat een centrale instantie beweert dat de waarheid is (= trustless).

Natuurlijk zijn er ook nadelen aan iedere nieuwe technologie, maar vlak ook de voordelen niet uit. Ik ben er van overtuigd dat de voordelen enorm waardevol zijn en dat de nadelen overkomelijk zijn of ook zonder Bitcoin zullen bestaan. Juist het decentrale, trustless aspect is voor mij een van de belangrijkste innovaties. Daarnaast zijn er ook gereguleerde blockchains zoals bijvoorbeeld Ripple. Ik kan me zelfs decentrale blockchains met gereguleerde sidechains voorstellen. De tijd zal leren wat de winnaar wordt, en waarschijnlijk hebben uiteindelijk zowel de ongereguleerde als de gereguleerde blockchains hun eigen waarde en toepassingen.
Bitcoin is natuurlijk veel makkelijker voor criminelen dan het systeem van 'traditioneel' witwassen. Dit kun je niet ontkennen als bull.

Je zegt dat de kosten van financiele transacties omlaag gaan, een van de hoofdargumenten van de bulls, maar laten we eerlijk zijn, wie weet uberhaupt wat die betaalt over een willekeurige transactie? Het is verwaarloosbaar. En ik meen zelfs ook iets van transactiekosten betaald te hebben toen ik mijn euro's omzette in Bitcoin.

Ook dat argument dat het ''gedecentraliseerd'' is en daardoor meer te vertrouwen is. De meeste mensen vertrouwen hun bank gewoon, hoor. En de bank is veel te betrouwbaar voor de populatie om massaal over te stappen naar zoiets volatiel en shady als Bitcoin.

[ Bericht 2% gewijzigd door KrappeAuto op 14-08-2017 20:49:24 ]
pi_173144942
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 20:33 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Je zegt dat de kosten van financiele transacties omlaag gaan, een van de hoofdargumenten van de bulls, maar laten we eerlijk zijn, wie weet uberhaupt wat die betaalt over een willekeurige transactie? Het is verwaarloosbaar.
Het miningmechanisme zorgt ervoor dat er marktwerking, efficientie, is vwb transactiekosten. Daar kan geen winstmaximaliserende bank tegenop.
quote:
Ook dat argument dat het ''gedecentraliseerd'' is en daardoor meer te vertrouwen is. De meeste mensen vertrouwen hun bank gewoon, hoor. En de bank is veel te betrouwbaar voor de populatie om massaal over te stappen naar zoiets volatiel en shady als Bitcoin.
Ik betwijfel of iedereen zoveel vertrouwen heeft in zijn bank of in het bankwezen. Je weet nog hoe de laatste grote financiele crisis is ontstaan? Ik begrijp best dat de crypto's op dit moment te ingewikkeld zijn om te begrijpen voor de meeste mensen, maar dat zal anders worden als de techniek en de implementaties volwassener worden. Overigens is het klassieke monetaire systeem voor de meeste mensen ook veel te complex om te begrijpen hoe het werkt.

Los daarvan is de materie niet zo zwart-wit: je levert regulering in en krijgt daar transparantie vwb transacties voor terug. Het is niet zo dat je per se moet kiezen tussen een gereguleerd systeem en iets als Bitcoin. Beiden hebben denk ik bestaansrecht. Het zal wel zo zijn dat veel waarde uit het klassieke monetaire systeem zijn weg zal vinden naar blockchain en crypto. Maar daarnaast zijn er ook veel diensten die prima op een blockchain kunnen draaien en waar een blockchain absoluut enorm veel meerwaarde heeft, zonder dat het meteen om cryptogeld gaat. Die innovatie moet je niet de nek omdraaien dmv regulering want dan haal je de kracht er uit. Een cryptografisch gesignde database kun je toch wel bouwen, maar juist het decentrale trustless aspect biedt enorm veel meerwaarde door de transparantie die het biedt.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2017 20:54:22 ]
pi_173145588
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 20:51 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Het miningmechanisme zorgt ervoor dat er marktwerking, efficientie, is vwb transactiekosten. Daar kan geen winstmaximaliserende bank tegenop.
Oke, en hoeveel zal dat een doorsnee persoon besparen, genoeg zodat massale adoptie van Bitcoin plaatsvindt zodat de prijs gerechtvaardigd is?

quote:
Ik betwijfel of iedereen zoveel vertrouwen heeft in zijn bank of in het bankwezen. Je weet nog hoe de laatste grote financiele crisis is ontstaan?
Ja, doordat de overheid het bijzonder aantrekkelijk maakte om hypotheken te verstrekken aan mensen die niet in staat zijn ze terug te betalen.

Maar zelfs als we aannemen dat de de meeste mensen oprecht denken dat het de schuld van banken waren, dan alsnog denk ik dat de meeste mensen niet links zijn en niet genoeg achterdocht hebben jegens bankiers/banken.

En we hebben dan ook nog eens de 100.000 euro garantie van de overheid, wat de kansen op massale adoptie vrijwel vernietigt.

quote:
Ik begrijp best dat de crypto's op dit moment te ingewikkeld zijn om te begrijpen voor de meeste mensen, maar dat zal anders worden als de techniek en de implementaties volwassener worden. Overigens is het klassieke monetaire systeem voor de meeste mensen ook veel te complex om te begrijpen hoe het werkt.
Ongeacht de complexiteit moet je toch vrij concreet kunnen aanstippen wat de grootste voordelen zijn zodat massale adoptie mogelijk wordt. Als die voordelen dan een tientje besparing op transactiekosten zijn...

quote:
Los daarvan is de materie niet zo zwart-wit: je levert regulering in en krijgt daar transparantie vwb transacties voor terug. Het is niet zo dat je per se moet kiezen tussen een gereguleerd systeem en iets als Bitcoin. Beiden hebben denk ik bestaansrecht. Het zal wel zo zijn dat veel waarde uit het klassieke monetaire systeem zijn weg zal vinden naar blockchain en crypto. Maar daarnaast zijn er ook veel diensten die prima op een blockchain kunnen draaien en waar een blockchain absoluut enorm veel meerwaarde heeft, zonder dat het meteen om cryptogeld gaat. Die innovatie moet je niet de nek omdraaien dmv regulering want dan haal je de kracht er uit. Een cryptografisch gesignde database kun je toch wel bouwen, maar juist het decentrale trustless aspect biedt enorm veel meerwaarde door de transparantie die het biedt.
Meh, ik zie het als een hobby voor mensen die van dit soort tech-achtige zaken houden. Het is een beetje een cult geworden van mensen die elkaar verzekeren dat Bitcoin een goede investering is. Typisch bubbelgedrag.

De voordelen blijven miniem voor een gemiddeld persoon.
pi_173145712
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 21:10 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Oke, en hoeveel zal dat een doorsnee persoon besparen, genoeg zodat massale adoptie van Bitcoin plaatsvindt zodat de prijs gerechtvaardigd is?

[..]

Ja, doordat de overheid het bijzonder aantrekkelijk maakte om hypotheken te verstrekken aan mensen die niet in staat zijn ze terug te betalen.

Maar zelfs als we aannemen dat de de meeste mensen oprecht denken dat het de schuld van banken waren, dan alsnog denk ik dat de meeste mensen niet links zijn en niet genoeg achterdocht hebben jegens bankiers/banken.

En we hebben dan ook nog eens de 100.000 euro garantie van de overheid, wat de kansen op massale adoptie vrijwel vernietigt.

[..]

Ongeacht de complexiteit moet je toch vrij concreet kunnen aanstippen wat de grootste voordelen zijn zodat massale adoptie mogelijk wordt. Als die voordelen dan een tientje besparing op transactiekosten zijn...

[..]

Meh, ik zie het als een hobby voor mensen die van dit soort tech-achtige zaken houden. Het is een beetje een cult geworden van mensen die elkaar verzekeren dat Bitcoin een goede investering is. Typisch bubbelgedrag.

Hobby? 127 miljard Dollar marketcap heeft de cryptoworld inmiddels.
pi_173145744
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 21:10 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Weet je eigenlijk wel wat een blockchain is en hoe de techniek in grote lijnen werkt?
pi_173145772
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 21:13 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Hobby? 127 miljard Dollar marketcap heeft de cryptoworld inmiddels.
Zo'n beetje alle bubbels hadden genoeg geld geinvesteerd voordat het klapte. Mensen stopten massaal geld in Enron. In allerlei tech-bedrijven rond het nieuwe millenial. In tulpen.

Het is dezelfde logica. Kijk x gaat heel goed! Dit is de toekomst! En dan blijken de voordelen tegenvallen. Poef.
pi_173145858
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 21:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Weet je eigenlijk wel wat een blockchain is en hoe de techniek in grote lijnen werkt?
Zo uit mijn hoofd is het een groep zelfstandige nodes die allemaal verifieren of een transactie valide is. Elke node heeft dan ook een ledger van alle transacties.

Het voordeel van Ethereum wordt dan geclaimd dat het ''smart contracts'' kan uitvoeren, oftewel dat iets tussen beide partijen automatisch betaald wordt als x is gebeurd.

Maar het is alweer een tijdje geleden dat ik naar de techniek heb gekeken.
pi_173146095
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 21:14 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Zo'n beetje alle bubbels hadden genoeg geld geinvesteerd voordat het klapte. Mensen stopten massaal geld in Enron. In allerlei tech-bedrijven rond het nieuwe millenial. In tulpen.

Het is dezelfde logica. Kijk x gaat heel goed! Dit is de toekomst! En dan blijken de voordelen tegenvallen. Poef.
Bij 1 miljard hoorde ik ook dat het een bubbel was.
pi_173146525
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 21:17 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Zo uit mijn hoofd is het een groep zelfstandige nodes die allemaal verifieren of een transactie valide is. Elke node heeft dan ook een ledger van alle transacties.

Het voordeel van Ethereum wordt dan geclaimd dat het ''smart contracts'' kan uitvoeren, oftewel dat iets tussen beide partijen automatisch betaald wordt als x is gebeurd.

Maar het is alweer een tijdje geleden dat ik naar de techniek heb gekeken.
Dit is wellicht aardig voor wie zich een waardevrij oordeel wil vormen over blockchain, een prima gratis online track van Princeton University: https://www.coursera.org/learn/cryptocurrency
pi_173146599
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 21:40 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dit is wellicht aardig voor wie zich een waardevrij oordeel wil vormen over blockchain, een prima gratis online track van Princeton University: https://www.coursera.org/learn/cryptocurrency
Dank, maar mijn interesse strekt niet ver genoeg om een dergelijke cursus te doen. Ik was simpelweg benieuwd naar de concrete voordelen voor de gemiddelde mens die massale adoptie aannemelijk maken.
pi_173146644
Blockchain is een disruptor, zoveel staat al vast. Banken zullen verdwijnen en plaats maken voor andere organisaties die ingericht zijn op maximaal gebruik van de blockchain.
pi_173146669
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 21:43 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Dank, maar mijn interesse strekt niet ver genoeg om een dergelijke cursus te doen. Ik was simpelweg benieuwd naar de concrete voordelen voor de gemiddelde mens die massale adoptie aannemelijk maken.
In het kort: elke mogelijke middleman constructie staat op de nominatie om eruit gewerkt te worden dmv blockchain en crypto.
pi_173146765
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 21:45 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

In het kort: elke mogelijke middleman constructie staat op de nominatie om eruit gewerkt te worden dmv blockchain en crypto.
Oke, maar daarvoor zal er een significant voordeel voor de gebruiker voor nodig zijn. Het systeem zoals we nu hebben, met bankieren en creditcards enzovoort, werkt voor vrijwel iedereen prima. We hebben 100.000 euro garantie op ons spaargeld van de overheid.

Hoe moet ik me voorstellen dat we dan opeens massaal overstappen naar iets wat marginaal beter is? Of is dat gewoon nog niet duidelijk en moet ik het meer abstract houden?

Ik denk dat het te verleidelijk is om te kijken naar andere grote ''disruptors'' in de geschiedenis en daaruit de conclusie te trekken dat dit ook wel weer zoiets zal zijn.

Ook het idee trouwens dat als je je code kwijt bent je een gigantisch probleem hebt. Dat soort zaken lijken me toch echt in de weg te staan.
pi_173146912
Topic niet gelezen. Eerste gedachte; met het wegvallen van cash, nee.
pi_173147011
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 21:48 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Ook het idee trouwens dat als je je code kwijt bent je een gigantisch probleem hebt. Dat soort zaken lijken me toch echt in de weg te staan.
Dat is denk ik oplosbaar. Wat vervelender is, is dat je op dit moment je private keys beschikbaar moet maken aan anderen als je wil dat na je dood je cryptovermogen naar je erfgenamen gaat. En zo zijn er heus nog wel wat horden te nemen maar ik denk dag die in de loop van de tijd allemaal overwonnen worden.

En los daarvan is zoals eerder gezegd geld maar één toepassing van blockchain. Ik denk dat de echte doorbraak misschien wel van andere toepassingen gaat komen.
pi_173147173
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 21:55 schreef ..-._---_-.- het volgende:
En los daarvan is zoals eerder gezegd geld maar één toepassing van blockchain. Ik denk dat de echte doorbraak misschien wel van andere toepassingen gaat komen.
Interessant, zoals wat?
pi_173147450
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 22:00 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Interessant, zoals wat?
• Alles waarvoor je een (transactie)database nodig hebt waar iedereen van kan verifieren dat er niet mee gerommeld is.
• Smart contracts: idem als bovenstaande maar dan geen transacties maar stukjes software die (verifieerbaar) exact doen waar ze voor gemaakt zijn en waar niet mee gerommeld kan worden.
• Idem mbt messages die tussen mensen en/of systemen heen en weer gestuurde worden (denk ook aan IoT)

En dan komen er ongetwijfeld nog nieuwe innovaties aan. We staan nog maar aan het begin.
pi_173147603
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 22:00 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Interessant, zoals wat?
Ik wil ..-._---_-.- z'n vliegen niet allemaal afvangen, maar denk aan:

- testamenten en contracten (of eigenlijk de hash daarvan) vastleggen op de blockchain waarmee je de echtheid kan vaststellen (projecten als Factom of Bitland)
- eigendomsbewijzen / aandelen - zowel handel, transacties als eigendom regelen op de blockchain, denk daarbij ook aan kadastrale toepassingen
- het tracken van producten, zeecontainers, etc.
- transacties tussen / binnen banken - onvervalsbaar
- bewakingscamera's, echtheid van time stamps en beelden waarborgen
- partijen eieren altijd volgbaar zodat je in geval van fipronil alleen de QR op het ei hoeft te scannen om 100% zeker te weten van welke kip het was (bij wijze van spreken)
- loterijen, casino's, wedkantoren, etc. - al diverse praktijkvoorbeelden van dat dat heel goed op de blockchain kan, zonder kans op gerommel met uitbetaling of inzet (aangezien alles is terug te vinden op een openbare blockchain)

Veel van bovenstaande voorbeelden worden al onderzocht op haalbaarheid, ING heeft bijvoorbeeld al een test-blockchain ingezet voor het vastleggen van een oliedeal.

Zomaar wat voorbeelden waarbij ik nog niet eens de extra mogelijkheden van smart contracts erbij haal.
pi_173147699
Wat MaGNeT zegt :)
pi_173147735
Ik heb een aantal van die dingen, en weet niet wat ik ermee moet..
pi_173147776
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 22:17 schreef NLinDE het volgende:
Als "die dingen" Bitcoin zijn, dan kan ik alleen maar adviseren: stop ze nog minimaal 5 jaar weg en kijk dan weer eens naar de koers ;) Ik wens je een fijn pensioen.
pi_173147890
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 22:19 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als "die dingen" Bitcoin zijn, dan kan ik alleen maar adviseren: stop ze nog minimaal 5 jaar weg en kijk dan weer eens naar de koers ;) Ik wens je een fijn pensioen.
op basis van de afgelopen jaren of ..?
:]
  maandag 14 augustus 2017 @ 22:25:35 #112
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173147937
quote:
Ik wil ze wel hebben :+
pi_173148175
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 22:23 schreef wootahH het volgende:

[..]

op basis van de afgelopen jaren of ..?
Er zal alleen maar meer geld in crypto stromen.
Bitcoin is nu meer dan $4000 en dat zal de komende jaren nog vele malen over de kop gaan.
pi_173148250
quote:
Geef maar hier :9~
pi_173152006
Ben benieuwd, het gevoel van waarde ontbreekt bij "die dingen". ;)
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:14:11 #116
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_173162925
Het mooie aan Bitcoins is dat ze niet te reguleren zijn. Goddank.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_173163229
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 07:56 schreef NLinDE het volgende:
Ben benieuwd, het gevoel van waarde ontbreekt bij "die dingen". ;)
Hoezo eigenlijk? Je kan het min of meer direct op een pas laten zetten en daarmee afrekenen.
Conscience do cost.
pi_173185252
Stel ik laat dat ooit uitbetalen, hoe zit dat met belasting?
pi_173185341
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 15:20 schreef NLinDE het volgende:
Stel ik laat dat ooit uitbetalen, hoe zit dat met belasting?
Vermogensrendementsheffing. Je betaalt dus geen inkomstenbelasting. Wel ieder jaar braaf aangifte doen van je vermogen in crypto's, ook voordat je het omzet in euro's. Ik weet natuurlijk niet om hoeveel geld het gaat, maar als je ineens een paar ton extra op je bankrekening hebt kun je wel een naheffing + eventuele boete verwachten als je dat niet kan verklaren.
pi_173185897
Oké, ik heb nog nooit gemeld dat ik die bezit 🙈
pi_173186401
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 22:33 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Bitcoin is nu meer dan $4000 en dat zal de komende jaren nog vele malen over de kop gaan.
Voor welke prijs kon je in de beginperiode BTC's kopen eigenlijk? Daar moeten een aantal mensen toch een leuk centje aan over hebben gehouden.
pi_173186896
quote:
7s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 16:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Voor welke prijs kon je in de beginperiode BTC's kopen eigenlijk? Daar moeten een aantal mensen toch een leuk centje aan over hebben gehouden.
Nou ja, op 22 mei 2010 werd door een early adopter 10.000 bitoins betaald voor twee pizza's. Dat is met de huidige koers dus ongeveer 35 miljoen euro.

Zie hier de oorspronkelijke forumpost dat de aankoop geslaagd is

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2017 16:18:41 ]
pi_173187073
quote:
7s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 16:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je ze gehouden hebt wel...
pi_173187359
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 22:33 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

dus jij hebt er nog wat bijgekocht?
:]
  woensdag 16 augustus 2017 @ 16:49:01 #125
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_173187630
Mooi om dit topic te lezen. Ben benieuwd hoe lang het nog duurt voordat deze bubbel knapt.
Bedankt Hans.
pi_173187758
Dat is ook mijn Idee 🙈
Heb me er nog niet mee bezig gehouden maar er nu over na te denken maakt me onrustig.. 😂😂😂
  woensdag 16 augustus 2017 @ 17:07:31 #127
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_173188034
Hoeveel zijn er momenteel in omloop (die nog bestaan dus)? Ik neem aan dat als de FBI bitcoins in beslag neemt, ze die niet verkopen?

(moet even opfrissen, weet niet meer hoe het precies in elkaar zat)
are we infinite or am I alone
pi_173189159
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 16:37 schreef wootahH het volgende:

[..]

dus jij hebt er nog wat bijgekocht?
Ik vind m'n huidige investering wel voldoende ;)
pi_173189170
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 17:07 schreef crystal_meth het volgende:
Hoeveel zijn er momenteel in omloop (die nog bestaan dus)? Ik neem aan dat als de FBI bitcoins in beslag neemt, ze die niet verkopen?

(moet even opfrissen, weet niet meer hoe het precies in elkaar zat)
FBI verkoopt ze ook.

https://www.coindesk.com/(...)oad-bitcoin-auction/
  woensdag 16 augustus 2017 @ 19:29:48 #130
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_173191314
quote:
oh, is dat wel ethisch? Dacht dat ze regelmatig benadrukten dat er drugs etc mee gekocht werden.
are we infinite or am I alone
pi_173193064
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 19:29 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

oh, is dat wel ethisch? Dacht dat ze regelmatig benadrukten dat er drugs etc mee gekocht werden.
Met Dollars ook :P
pi_173193136
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 16:49 schreef bascross het volgende:
Mooi om dit topic te lezen. Ben benieuwd hoe lang het nog duurt voordat deze bubbel knapt.
Nog 7jaar.
pi_173204188
7 jaar?
pi_173321386
Bitcoins zijn prima gereguleerd, alle transacties zijn openbaar, en schurkenstaten zoals de EU kunnen niet de printer aanzetten, wat wil je nog meer TS? Daarnaast heb je het over terroristen: Uit niets blijkt dat bitcoins gebruikt worden door terroristen, bovendien als je dan toch zo voor hebt met een vredige wereld, dan zou ik eens een aantal landen tot de orde roepen die maar wapens blijven sturen naar dubieuse zaken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 10:13:00 #135
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_173400601
quote:

Je moet niets reguleren , reguleren is de nagel aan de doodskist van de democratie

Als je wilt reguleren ga dan naar Noord Korea
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 10:14:45 #136
323876 michaelmoore
pi_173400614
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:01 schreef raptorix het volgende:
Bitcoins zijn prima gereguleerd, alle transacties zijn openbaar, en schurkenstaten zoals de EU kunnen niet de printer aanzetten, wat wil je nog meer TS? Daarnaast heb je het over terroristen: Uit niets blijkt dat bitcoins gebruikt worden door terroristen, bovendien als je dan toch zo voor hebt met een vredige wereld, dan zou ik eens een aantal landen tot de orde roepen die maar wapens blijven sturen naar dubieuse zaken.
klopt helemaal

Bitcoins reguleren zichzelf wel

Alleen de banken die gaan het heel moeilijk krijgen
Het is dat ze (ten onrechte) aan geld-creatie mogen doen, anders zijn ze net zo waardeloos en achterhaald als de V en D
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 10:17:14 #137
323876 michaelmoore
pi_173400636
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 16:49 schreef bascross het volgende:
Dat zei men bij Google ook

een bitcoin kan wel 100.000 euro waard worden
waarom niet

terug naar nul zie ik niet gebeuren , hij is er
  zondag 27 mei 2018 @ 05:11:47 #138
323876 michaelmoore
pi_179415689
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:53 schreef Tijger_m het volgende:
Bitcoins vallen onder financieele diensten en valuta dus zijn al gereguleerd op dat vlak, bitcoins worden door geen enkele centrale bank gesteund en zijn geen wettig betaalmiddel maar wel valuta.. Verder zijn er simpelweg niet genoeg Bitcoins om de economie te beinvloeden dus dat is nogal overdreven.

Alle valuta is een paradijs om geld mee wit te wassen, btw.
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:23 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Iemand van de oude wereld die denkt dat Bitcoins te reguleren vallen :D helaas, bitcoin is decentraal dus niet te reguleren.
klopt

bitcoins hoeft men ook niet bij te printen
al;len de admin verwerking is een groot probleem
pi_179417728
Uiteraard moeten we ze controleren, kom op zeg, mensen die massaal geld kunnen verliezen, criminele activiteiten, etc dat wil je echt niet hebben als een soort digitale zwarte markt.
  maandag 28 mei 2018 @ 11:16:27 #140
446215 Bonjoooouuurr
cheese-eatin surrender monkey!
pi_179443124
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 09:55 schreef DeParo het volgende:
Uiteraard moeten we ze controleren, kom op zeg, mensen die massaal geld kunnen verliezen, criminele activiteiten, etc dat wil je echt niet hebben als een soort digitale zwarte markt.
Wat bedoel je met controleren?Bitcoin is al ontzettend transparant. Alle transacties zijn terug te vinden in de blockchain.
pi_179443187
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 11:16 schreef Bonjoooouuurr het volgende:

[..]

Wat bedoel je met controleren?Bitcoin is al ontzettend transparant. Alle transacties zijn terug te vinden in de blockchain.
Vandaar dat er zoveel witwaspraktijken mee plaatsvinden of als je even niet oplet dat je zomaar in een klap al je geld kwijt bent, de aandelenmarkt is ook transparant maar dat betekent niet dat je zomaar zonder moeite alles kan riskeren, controle en regulering is nodig daar waar mensen snel geld ruiken.
pi_179443652
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 11:19 schreef DeParo het volgende:

[..]

Vandaar dat er zoveel witwaspraktijken mee plaatsvinden of als je even niet oplet dat je zomaar in een klap al je geld kwijt bent, de aandelenmarkt is ook transparant maar dat betekent niet dat je zomaar zonder moeite alles kan riskeren, controle en regulering is nodig daar waar mensen snel geld ruiken.
Witwaspraktijken vinden overal plaats ik denk niet eens dat Bitcoin de beste plek is daarvoor. Hoe raak je in één klap al je geld kwijt dan met BTC? En hoe wil je dat gaan voorkomen in de toekomst?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  maandag 28 mei 2018 @ 15:47:41 #143
323876 michaelmoore
pi_179448517
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 11:41 schreef ITrade het volgende:

[..]

Witwaspraktijken vinden overal plaats ik denk niet eens dat Bitcoin de beste plek is daarvoor. Hoe raak je in één klap al je geld kwijt dan met BTC? En hoe wil je dat gaan voorkomen in de toekomst?
bitcoins zijn wel goed om snel geld naar Colombia te brengen vanuit de EU en USA

ook voor olie aankopen zij ze goed
  maandag 28 mei 2018 @ 17:09:30 #144
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_179450203
Ik zie alleen voordelen voor het criminele circuit.
Verder is de Bitcoin het best te vergelijken met een piramidespel, wie het laatst uitstapt betaalt de rekening. Als normaal betaalmiddel veel te ingewikkeld, veel te hoge koersfluctuaties, en een veiligheidsrisico, want de munt is ergens opgeslagen en er zijn al vele hacks geweest op die vaults.

Echt naar 0 zal de munt niet gaan vanwege de criminaliteit, maar als de acceptatie van de munt terugloopt dan zal ie nog maar weinig waard zijn
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  maandag 28 mei 2018 @ 21:26:39 #145
446215 Bonjoooouuurr
pi_179455328
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 17:09 schreef Oud_student het volgende:
Verder is de Bitcoin het best te vergelijken met een piramidespel, wie het laatst uitstapt betaalt de rekening. Als normaal betaalmiddel veel te ingewikkeld, veel te hoge koersfluctuaties, en een veiligheidsrisico, want de munt is ergens opgeslagen en er zijn al vele hacks geweest op die vaults.

Echt naar 0 zal de munt niet gaan vanwege de criminaliteit, maar als de acceptatie van de munt terugloopt dan zal ie nog maar weinig waard zijn
Het hele idee achter Bitcoin is juist dat het netwerk gedecentraliseerd is d.m.v. Blockchain technologie, dus je kan niet zeggen dat een munt ergens fysiek opgeslagen is. Alleen de persoon die in bezit is van de private key kan de munten uitgeven (best wel vreemd dat je bitcoin aanduidt met munten, aangezien het niet fysiek is, maar dat terzijde). Exchanges zijn ook een van de minst veilige plekken om je bitcoins op te slaan aangezien je dan niet in bezit bent van de private keys.

Zodra meer mensen bitcoin als currency gebruiken en de munt steeds meer waard wordt, wordt het netwerk steeds robuuster tegen aanvallen van buitenaf, aangezien het dan steeds moeilijker wordt de blockchain-consensus overhoop te halen. Laatst gebeurde dit bij de bekende altcoin Verge. Er was sprake van een 51% attack waardoor de consensus in handen was van 1 groep. Als dit bij Bitcoin zou gebeuren verliest de coin sowieso zijn waarde, maar tot nu is het niemand gelukt om de blockchain op welke manier dan ook te wijzigen.

Ik ben het met je eens dat Bitcoin niet gebruiksvriendelijk is vanwege de constant fluctuerende koers, maar de blockchain technologie kan op ontzettend veel verschillende manieren toegepast worden (denk bijvoorbeeld aan waardetransport).

Ik vind het ontzettend kortzichtig om Bitcoin een simpel piramidespel te noemen, want dat is het in wezen niet. Sure, we zitten nu in een zeepbel, aangezien de waarde niet bepaald is door de toepassing van Bitcoin, maar puur door speculatie, maar de technologie erachter kent vele toepassingen, waaronder dus op het gebied van currency.
pi_179456846
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 17:09 schreef Oud_student het volgende:

Vind het altijd wel mooi als Sjonnie en Anita denken een goudader (bitcoins) te hebben ontdekt en dat de rest van de wereld heeft zitten slapen. Ergens gaan ze de prijs betalen. Alleen mensen die heul goedkoop hebben gekocht aan het begin gaan er iets aan over houden. De rest is te laat.
pi_179456891
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 22:46 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Vind het altijd wel mooi als Sjonnie en Anita denken een goudader (bitcoins) te hebben ontdekt en dat de rest van de wereld heeft zitten slapen. Ergens gaan ze de prijs betalen. Alleen mensen die heul goedkoop hebben gekocht aan het begin gaan er iets aan over houden. De rest is te laat.
Onzin. De prijs fluctueert, er is altijd wel een aan- of verkoopmoment.

Dit wordt telkens beweerd... toen Bitcoin op ¤10 stond, toen het op ¤100 stond, toen het op ¤1000 stond en ook toen het in dit topic (!) op ¤4000 stond vorig jaar... En toch staan we nu hoger dan toen...

Het zijn vooral mensen aan de zijlijn die dit altijd roepen...
  maandag 28 mei 2018 @ 22:57:59 #148
446215 Bonjoooouuurr
pi_179457005
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 22:46 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Dit is echt onzin. Je doet alsof je bitcoin niet direct in fiaat kan omzetten. Koop wat bitcoin in als de koers laag is en verkoop het daarna voor meer.
pi_179464679
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 22:48 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Onzin. De prijs fluctueert, er is altijd wel een aan- of verkoopmoment.

Dit wordt telkens beweerd... toen Bitcoin op ¤10 stond, toen het op ¤100 stond, toen het op ¤1000 stond en ook toen het in dit topic (!) op ¤4000 stond vorig jaar... En toch staan we nu hoger dan toen...

Het zijn vooral mensen aan de zijlijn die dit altijd roepen...
Maar dit is wel de reden dat het als valuta vrij ruk is.
pi_179498675
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 22:57 schreef Bonjoooouuurr het volgende:

[..]

Dit is echt onzin. Je doet alsof je bitcoin niet direct in fiaat kan omzetten. Koop wat bitcoin in als de koers laag is en verkoop het daarna voor meer.
Ik verbaasde me erover dat er bedrijfjes zijn die daadwerkelijk geld voor je bitcoins geven. A sucker is born every minute zullen we maar zeggen.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 16:36:08 #151
446215 Bonjoooouuurr
pi_179540475
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 21:57 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Ik verbaasde me erover dat er bedrijfjes zijn die daadwerkelijk geld voor je bitcoins geven. A sucker is born every minute zullen we maar zeggen.
Ze kunnen het gelijk omzetten in fiaat als ze dat willen dus ik zie het probleem niet.
pi_179622632
Ik zou er niet in investeren verder een redelijke tip.
pi_179829731
Ach de eerste glans van de blockchain als wondermiddel begint nu toch aardig dof te worden.
Bitcoins zijn perfect bruikbaar om ransomware transacties te doen of drugs te kopen maar voor het reguliere geldsysteem is het niet bruikbaar.
De hoeveelheid transacties die je in een block kwijt kan zorgt ervoor dat mensen extra gaan betalen om in het eerstvolgende block te komen. En meestal lukt het dan nog niet.
Er zijn een aantal opties om te zorgen dat er meer transacties over het netwerk kunnen maar daar moet iedere grote bitcoin miner en bitcoin houder het over eens zijn. Met iedere aanpassing komt er nu een alternatieve bitcoin, waar snel de mensen uistappen.
Het bitcoin netwerk is ongelooflijk inefficient er word nu even veel energie in gestoken als alle zonnepanelen op de wereld kunnen opbrengen.
En het aantal transacties is nooit boven de 3000 per 10 minuten gekomen.
pi_179841911
quote:

Typisch Nederlands willen denken. Als alles gereguleerd is dan is het pas goed.

Burgers, bedrijven en organisaties moeten zich momenteel houden aan meer dan 63.000 wetten, maatregelen, verordeningen en regelingen van rijk, provincies, gemeenten en waterschappen. Dat is ongeveer 32 procent meer dan in 2010.
https://www.ad.nl/binnenland/meer-regels-onder-rutte~aa6393d2/

Een economie draait vooral goed op basis van eigen initiatieven. Daar moet je vooral geen 1.800.000 Nederlandse ambtenaren bij hebben.

Dus nee, de bitcoin valt niet te reguleren daar dit een voorbeeld en symbool is van vrij ondernemen en persoonlijke inzichten van handelen.

Regels zullen het einde worden van de bitcoin. En volkomen terecht.

[ Bericht 1% gewijzigd door cempexo op 17-06-2018 07:06:39 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_179842009
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 17:13 schreef thesiren.nl het volgende:
Ach de eerste glans van de blockchain als wondermiddel begint nu toch aardig dof te worden.
Bitcoins zijn perfect bruikbaar om ransomware transacties te doen of drugs te kopen maar voor het reguliere geldsysteem is het niet bruikbaar.
De hoeveelheid transacties die je in een block kwijt kan zorgt ervoor dat mensen extra gaan betalen om in het eerstvolgende block te komen. En meestal lukt het dan nog niet.
Er zijn een aantal opties om te zorgen dat er meer transacties over het netwerk kunnen maar daar moet iedere grote bitcoin miner en bitcoin houder het over eens zijn. Met iedere aanpassing komt er nu een alternatieve bitcoin, waar snel de mensen uistappen.
Het bitcoin netwerk is ongelooflijk inefficient er word nu even veel energie in gestoken als alle zonnepanelen op de wereld kunnen opbrengen.
Meer energieverbruik dan heel Denemarken voor wereldwijd max 8 transacties per seconde. Top technologie!
pi_179842016
quote:
14s.gif Op zondag 17 juni 2018 07:49 schreef kipknots het volgende:

[..]

Meer energieverbruik dan heel Denemarken voor wereldwijd max 8 transacties per seconde. Top technologie!
Het stroomverbruik is niet de schuld van Bitcoin maar van de hebzucht van de mens.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheFreshPrince op 17-06-2018 07:59:52 ]
pi_179842050
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 17:13 schreef thesiren.nl het volgende:
Blockchain is nooit een "wondermiddel" geweest, het is een techniek om een onveranderbaar grootboek met transacties vast te leggen en is als zodanig zeer bruikbaar en door steeds meer partijen omarmd, o.a. door banken.

De techniek "blockchain" moet je verder los zien van Bitcoin, het gaat verder dan dat.

quote:

Sinds de introductie van het Lightning netwerk is dat best wel "oud nieuws". En naast Bitcoin zijn er inmiddels andere op blockchain gebaseerde coins die 1000 of meer transacties per seconde aankunnen.

quote:
De hoeveelheid energie die verstookt wordt is wel een probleem maar niet zozeer veroorzaakt door Bitcoin, wel door de hebzucht van mensen.
pi_179842056
En Bitcoin reguleren?

Je kan de transacties van Bitcoin naar fiat geld en vice versa reguleren, daar houdt het op.
  zondag 17 juni 2018 @ 08:57:34 #159
323876 michaelmoore
pi_179842350
quote:
14s.gif Op zondag 17 juni 2018 07:49 schreef kipknots het volgende:

[..]

De eerste autos reden ook heel langzaam

daar komt wel wat op
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')