abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 augustus 2017 @ 16:50:06 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173139240
De bitcoins lijken voorlopig nog niet over te waaien als alternatief geld. Nog steeds redelijk obscuur maar je kunt je voorstellen dat deze munt op een gegeven moment meer voeten aan de grond krijgt.

En dat brengt ook risico's met zich mee. Het feit dat deze munt geen enkele regulering kent maakt deze kwetsbaar voor grote koersschommelingen. Een bitcoint zeepbel die de economie bedreigt is daarom mogelijk. Bovendien is het ook een paradijs om geld wit te wassen of terroristische daden mee te financieren.

Daarom een open discussie. Is het wenselijk dat we beleid gaan maken op bitcoins? En zo ja, wat moet er dan mee gebeuren? Om eerlijk te zijn weet ik ook te weinig van de bitcoin om daar nu concrete voorstellen voor te doen.

https://www.trouw.nl/same(...)oet-zetten~a6a37c87/

http://www.finanzen.nl/aa(...)-is-nodig-1002091721
pi_173139326
Bitcoins vallen onder financieele diensten en valuta dus zijn al gereguleerd op dat vlak, bitcoins worden door geen enkele centrale bank gesteund en zijn geen wettig betaalmiddel maar wel valuta.. Verder zijn er simpelweg niet genoeg Bitcoins om de economie te beinvloeden dus dat is nogal overdreven.

Alle valuta is een paradijs om geld mee wit te wassen, btw.
  maandag 14 augustus 2017 @ 16:54:31 #3
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_173139345
Ja maar nee. Het voordeel van de bitcoins is juist dat het niet gereguleerd wordt. En als we het over zeepbellen hebben dan is de bitcoin zeepbel maar één van de vele die blijven groeien en barsten binnen de economie dus dat vind ik een mindere reden om het dan wel te laten reguleren? Er valt uiteindelijk wel wat te zeggen wat betreft de anonimiteit van de bitcoins maar het economische reilen en zeilen van de bitcoins moet gewoon blijven hoe het gaat. Het is juist in het leven geroepen om de banken en internationale organisaties te ontwijken en met goede redenen, bitcoins is op zijn minst goed voor de diversiteit binnen de economie.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_173139428
Ik zie het meer als een (extreem risicovolle/speculatieve) vreemde valuta. Een specifieke buitenlandse valuta of aandeel/index kan ook een zeepbel of een vluchthaven zijn, worden die door de Nederlandse overheid of belastingdienst anders behandeld dan Bitcoins? Volgens mij niet en ik zie daar ook geen reden toe.

Oftewel: Bitcoins gewoon behandelen als vreemde valuta.
pi_173139642
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:58 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik zie het meer als een (extreem risicovolle/speculatieve) vreemde valuta. Een specifieke buitenlandse valuta of aandeel/index kan ook een zeepbel of een vluchthaven zijn, worden die door de Nederlandse overheid of belastingdienst anders behandeld dan Bitcoins? Volgens mij niet en ik zie daar ook geen reden toe.

Oftewel: Bitcoins gewoon behandelen als vreemde valuta.
Dat worden ze ook door de belastingdienst.
pi_173139678
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat worden ze ook door de belastingdienst.
Precies, prima zo dus :)
pi_173139709
Het is gewoon natuurlijk maar een digitale tulpenbol.
pi_173139714
quote:
11s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:54 schreef jogy het volgende:
Ja maar nee. Het voordeel van de bitcoins is juist dat het niet gereguleerd wordt. En als we het over zeepbellen hebben dan is de bitcoin zeepbel maar één van de vele die blijven groeien en barsten binnen de economie dus dat vind ik een mindere reden om het dan wel te laten reguleren? Er valt uiteindelijk wel wat te zeggen wat betreft de anonimiteit van de bitcoins maar het economische reilen en zeilen van de bitcoins moet gewoon blijven hoe het gaat. Het is juist in het leven geroepen om de banken en internationale organisaties te ontwijken en met goede redenen, bitcoins is op zijn minst goed voor de diversiteit binnen de economie.
Mjah, even advocaat van de duivel spelen hier maar als Nederland of, zeg, de EU bitcoins wil reguleren dan kan het dat gewoon doen, natuurlijk, het is dan totaal niet relevant of Bitcoin daarvoor wel of niet opgericht is.
pi_173139939
Hoe zou men bitcoins willen reguleren? Het is gedecentraliseerd, er zit geen instantie of autoriteit achter, de technologie erachter is open source. Succes met je regulatie. :')
pi_173139981
Iemand van de oude wereld die denkt dat Bitcoins te reguleren vallen :D helaas, bitcoin is decentraal dus niet te reguleren.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_173140049
quote:
14s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:21 schreef Farenji het volgende:
Hoe zou men bitcoins willen reguleren? Het is gedecentraliseerd, er zit geen instantie of autoriteit achter, de technologie erachter is open source. Succes met je regulatie. :')
Ach kom, het is ten eerste helemaal niet zo decentraal aangezien de generatie ervan in handen is van syndicaten, ten tweede kunnen overheden het accepteren van bitcoins strafbaar stellen waarna geen enkele legale toko ze meer gaat accepteren en dan daalt de koers tot peanuts.

Doe nou niet zo stoer, aub, de echte wereld heeft wapens genoeg als het dat wil, er is gewoon nauwelijks interesse om zich met bitcoin bezig te houden als overheid.
pi_173140141
quote:
14s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:21 schreef Farenji het volgende:
Ik vraag me af hoe ze dat gaan doen inderdaad. Stel dat cryptocoins echt doorbreken en mensen hun spaarrekeningen laten overzetten. Dan gaan de belastinginkomsten aardig dalen, want echt controleren kan men het op dit moment niet. Dan gaan er toch bepaalde regels komen en controlediensten.
Vraag me af hoe dat in zijn werk gaat. Of bezit gaat op een andere manier getaxeerd cq geschat worden. Op basis van uitgavenpatroon/salaris/adres of iets dergelijks.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_173140248
quote:
2s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:09 schreef machtpen het volgende:
Wat goed verzonnen.

Dat hoorde ik in 2012 en 5 jaar later en bij een >100x hogere prijs hoor ik dat nog steeds.

Laat me je 1 ding vertellen over tulpenbollen: tulpenbollen zijn geen wereldwijd, onvervalsbaar, decentraal, cryptografisch beveiligd betaalsysteem.
pi_173140277
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:53 schreef Tijger_m het volgende:
Verder zijn er simpelweg niet genoeg Bitcoins om de economie te beinvloeden dus dat is nogal overdreven.
Er zijn op dit moment 16,5 miljoen bitcoins in omloop. Dat worden er maximaal 21 miljoen. Iedere bitcoin is onder te verdelen in 100.000.000 satoshi's. Dat maakt dat er op dit moment 1,65 miljoen miljard (bitcoin)satoshi's in omloop zijn. Er is een even groot aantal Bitcoin Cash satoshi's en dan zijn er nog talloze andere cryptovaluta. Ik zou er niet zo snel op rekenen dat die geen impact hebben. Er is dit jaar een flink aantal startups gefinancierd/gecrowdsourced met uitsluitend crypto's, voor tientallen tot honderden miljoenen dollars per startup.
pi_173140305
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Er zijn op dit moment 16,5 miljoen bitcoins in omloop. Dat worden er maximaal 21 miljoen. Iedere bitcoin is onder te verdelen in 100.000.000 satoshi's. Dat maakt dat er op dit moment 1,65 miljoen miljard (bitcoin)satoshi's in omloop zijn. Er is een even groot aantal Bitcoin Cash satoshi's en dan zijn er nog talloze andere cryptovaluta. Ik zou er niet zo snel op rekenen dat die geen impact hebben. Er is dit jaar een flink aantal startups gefinancierd/gecrowdsourced met uitsluitend crypto's, voor tientallen tot honderden miljoenen dollars per startup.
Noem eens wat namen want ik heb nog nooit gehoord van een startup die gefinancieerd is met honderden miljoenen aan Bitcoins of andere crypto currencies.
pi_173140309
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ach kom, het is ten eerste helemaal niet zo decentraal aangezien de generatie ervan in handen is van syndicaten, ten tweede kunnen overheden het accepteren van bitcoins strafbaar stellen waarna geen enkele legale toko ze meer gaat accepteren en dan daalt de koers tot peanuts.

Doe nou niet zo stoer, aub, de echte wereld heeft wapens genoeg als het dat wil, er is gewoon nauwelijks interesse om zich met bitcoin bezig te houden als overheid.
Bitcoins strafbaar maken :D hoe wil je dat in hemelsnaam voor elkaar boksen qua techniek _O- typisch ouderwets denken.
pi_173140311
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:31 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe ze dat gaan doen inderdaad. Stel dat cryptocoins echt doorbreken en mensen hun spaarrekeningen laten overzetten. Dan gaan de belastinginkomsten aardig dalen, want echt controleren kan men het op dit moment niet. Dan gaan er toch bepaalde regels komen en controlediensten.
Vraag me af hoe dat in zijn werk gaat. Of bezit gaat op een andere manier getaxeerd cq geschat worden. Op basis van uitgavenpatroon/salaris/adres of iets dergelijks.
Op het moment dat je Bitcoins (of andere digitale valuta) bezig kan je dat inderdaad perfect verborgen houden. Meer dan een private key heb je niet nodig om over 5 jaar weer bij je spaarpot in BTC te kunnen en een private key kan je weer vermommen als een rijtje woorden. Succes met het opsporen.

Maar...

Er komt toch weer een moment dat je het uit wil laten betalen en dan mag je alsnog aan de Belastingdienst uitleggen hoe je aan het geld komt.

Ik zie dus niet de zin of noodzaak van extra regelgeving, voor zover het al enig effect zou hebben.
pi_173140337
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:39 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Bitcoins strafbaar maken :D hoe wil je dat in hemelsnaam voor elkaar boksen qua techniek _O- typisch ouderwets denken.
Eh, even kijken, ik geloof dat we dat, heel ouderwets, een wetsvoorstel noemen. Waarmee het een misdaad word om bitcoins aan te nemen, bijvoorbeeld.
  maandag 14 augustus 2017 @ 17:42:38 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173140380
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:31 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Dat is dus ook mijn gedachte. Iets moet doe geldstromen kunnen monitoren. Helaas is mijn technische kennis van de bitcoin te beperkt daarvoor om echt een voorstel te kunnen doen.
pi_173140386
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dan zal je niet alleen Bitcoin moeten verbieden maar ook de ruim 900 andere coins en veelal legale projecten waar je Bitcoin tegen kan traden.

Bitcoin stop je echt niet meer.
pi_173140399
quote:
Blijf dat volhouden, over 10 jaar horen we je nog wel.
pi_173140411
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eh, even kijken, ik geloof dat we dat, heel ouderwets, een wetsvoorstel noemen. Waarmee het een misdaad word om bitcoins aan te nemen, bijvoorbeeld.
En de andere 900 cryptocurrencies waar je BTC tegen kan traden? In welke landen wil je dat allemaal verbieden? :') Desnoods ga je naar Zwitserland, waar zich inmiddels heel wat bedrijven achter coins gevestigd hebben.
  Moderator maandag 14 augustus 2017 @ 17:44:07 #23
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_173140415
quote:
De tulpenmanie werd niet ondersteund door de blockchain technologie. Een cruciaal verschil.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_173140422
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:37 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Laat me je 1 ding vertellen over tulpenbollen: tulpenbollen zijn geen wereldwijd, onvervalsbaar, decentraal, cryptografisch beveiligd betaalsysteem.
Digitale tulpenbollen wel , ik verkoop ze zelfs voor een bitcoin per stuk. Doe maar even dm bij interesse.
pi_173140427
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:42 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dan zal je niet alleen Bitcoin moeten verbieden maar ook de ruim 900 andere coins en veelal legale projecten waar je Bitcoin tegen kan traden.

Bitcoin stop je echt niet meer.
Het was ook maar een vingeroefening, ik gaf duidelijk aan dat het een advocaat van de duivel post was ;)

Natuurlijk kunnen ze uit het legale systeem gedwongen worden, ik denk alleen dat er geen enkel zwaarwegend belang is om het te doen.
  Moderator maandag 14 augustus 2017 @ 17:45:14 #26
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_173140445
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:43 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Blijf dat volhouden, over 10 jaar horen we je nog wel.
Als den FOKS! over 10 jaar nog bestaat hoop ik dat iemand deze quote naar boven vist :W O+
4045
onlogisch
pi_173140461
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Leuk, hoe ga je dat tracken? Het is volledig anoniem en kan niet worden gevolgd tot een individu. Succes met je wetsvoorstel, je hebt met je oude wereld gedachten al moeite illegale downloaders van torrents aan te pakken, laat staan zoiets geavanceerds als bitcoin.

China heeft het geprobeerd en faalde, hard.
pi_173140469
quote:
2s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:44 schreef machtpen het volgende:

[..]

Digitale tulpenbollen wel , ik verkoop ze zelfs voor een bitcoin per stuk. Doe maar even dm bij interesse.
Tsja, wil je echt wat bijdragen aan de discussie of een keer interessant doen.
pi_173140484
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:44 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

En de andere 900 cryptocurrencies waar je BTC tegen kan traden? In welke landen wil je dat allemaal verbieden? :')
Hoeft toch helemaal niet? Denk nou even na, als Bitcoins morgen toch illegale valuta verklaard worden en andere crypto's ook, wat blijft er dan over van hun waarde? Precies, bijna niets omdat het zo'n enorme limitatie oplevert dat iedereen ze dan dumpt.
pi_173140506
quote:
10s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:45 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Leuk, hoe ga je dat tracken? Het is volledig anoniem en kan niet worden gevolgd tot een individu. Succes met je wetsvoorstel, je hebt met je oude wereld gedachten al moeite illegale downloaders van torrents aan te pakken, laat staan zoiets geavanceerds als bitcoin.

Als het al lukt om een meerderheid van landen unaniem achter een verbod te krijgen zal de Bitcoin community vast geen probleem hebben met een Zerocoin softfork voor Bitcoin.

Dan worden ze pas echt anoniem...
pi_173140549
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hoeft toch helemaal niet? Denk nou even na, als Bitcoins morgen toch illegale valuta verklaard worden en andere crypto's ook, wat blijft er dan over van hun waarde? Precies, bijna niets omdat het zo'n enorme limitatie oplevert dat iedereen ze dan dumpt.
Alsof de fysieke wereld van belang is, denk even na, in een tijd waarin 95% van alle transacties digitaal gedaan worden is het een kwestie van tijd totdat bitcoin net zo gewoon is als pinnen. Sterker nog, BTC heeft helemaal geen belang in de fysieke wereld en haalt zijn schouders op met je verbod in de fysieke wereld.
pi_173140555
quote:
10s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:45 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Je hoeft helemaal niks te tracken, bedrijven branden hun vingers er gewoon niet meer aan als het legale bedrijven zijn en het keldert de waarde.

En China heeft helemaal niet gefaald, het is toegestaan voor prive personen maar niet voor banken en dat functioneert gewoon.
pi_173140557
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:46 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Tsja, wil je echt wat bijdragen aan de discussie of een keer interessant doen.
Iedere gek kan een coin lanceren en ik heb de digitale tulpenbollencoin gelanceerd.
pi_173140559
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:47 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als het al lukt om een meerderheid van landen unaniem achter een verbod te krijgen zal de Bitcoin community vast geen probleem hebben met een Zerocoin softfork voor Bitcoin.

Dan worden ze pas echt anoniem...
Een bitje erbij en Hoppatee daar sta je dan met je verbod, koekoek.
pi_173140567
quote:
10s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:48 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Alsof de fysieke wereld van belang is, denk even na, in een tijd waarin 95% van alle transacties digitaal gedaan worden is het een kwestie van tijd totdat bitcoin net zo gewoon is als pinnen. Sterker nog, BTC heeft helemaal geen belang in de fysieke wereld en haalt zijn schouders op met je verbod in de fysieke wereld.
Ah, jij eet digitaal? :D
pi_173140575
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je hoeft helemaal niks te tracken, bedrijven branden hun vingers er gewoon niet meer aan als het legale bedrijven zijn en het keldert de waarde.

En China heeft helemaal niet gefaald, het is toegestaan voor prive personen maar niet voor banken en dat functioneert gewoon.
Je hebt geen benul hoe een bitcoin werkt zo te horen. Maar laten we deze discussie maar voor wat het is.
  Moderator maandag 14 augustus 2017 @ 17:50:23 #37
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_173140582
quote:

[..]

Je eten koop je nu toch al bijna volledig digitaal? Pinnen/thuisbezorgd.nl?
4045
onlogisch
pi_173140584
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Illegaal als wat? Illegaal om te bezitten? Illegaal om te traden? Illegaal om een exchange in te runnen? Je weet dat ik via exchanges in de USA, Rusland, Bulgarije, Turkije en Roemenië kan handelen? Hoe wil je wetgeving in al die landen afstemmen?

En wat met de legale projecten die bijvoorbeeld op het Microsoft Azure platform uitgerold worden en / of gebruikt gaan worden door grote bedrijven? (maar die je nog steeds ook kan gebruiken om te ruilen tegen BTC op decentrale traders platformen zoals Blocknet, Waves DEX, OpenLedger, etc).
pi_173140607
quote:
2s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:49 schreef machtpen het volgende:

[..]

Iedere gek kan een coin lanceren en ik heb de digitale tulpenbollencoin gelanceerd.
Je lanceert vooral ondoordachte hersenloosheid.
pi_173140608
quote:

[..]

Nogmaals, hoe ga je achterhalen dat een bedrijf Bitcoins accepteert? Je gaat de gehele wereld reguleren en inspecteren ? Succes ermee, het lukt je al niet een illegale downloader aan te pakken, laat staan een bitcoin bezitter.
pi_173140621
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:50 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Je eten koop je nu toch al bijna volledig digitaal? Pinnen/thuisbezorgd.nl?
:')
pi_173140633
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:50 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Illegaal als wat? Illegaal om te bezitten? Illegaal om te traden? Illegaal om een exchange in te runnen? Je weet dat ik via exchanges in de USA, Rusland, Bulgarije, Turkije en Roemenië kan handelen? Hoe wil je wetgeving in al die landen afstemmen?

En wat met de legale projecten die bijvoorbeeld op het Microsoft Azure platform uitgerold worden en / of gebruikt gaan worden door grote bedrijven? (maar die je nog steeds ook kan gebruiken om te ruilen tegen BTC op decentrale traders platformen zoals Blocknet, Waves DEX, OpenLedger, etc).
Allemaal verbieden, heel makkelijk te doen. Gewoon hup en verbieden. Oh naleving daarvan? Ja eh das een dingetje.
  Moderator maandag 14 augustus 2017 @ 17:52:49 #43
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_173140651
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

:')
Over 30 jaar is cryptobetaling de norm. En slepen we niet meer met zakken geld over straat. Zoals we 1000 jaar geleden deden. En hoe denk jij dat de toekomst eruit gaat zien?
4045
onlogisch
pi_173140669
quote:
10s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:52 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Allemaal verbieden, heel makkelijk te doen. Gewoon hup en verbieden. Oh naleving daarvan? Ja eh das een dingetje.
Wordt nog wat met de banken, verzekeringsmaatschappijen, notariskantoren, accountantskantoren, energiebedrijven, etc .die momenteel ook bezig zijn met blockchaintechniek.

Verboten :o
pi_173140687
quote:
10s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:52 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

en waarom verbieden?
pi_173140722
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:52 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Over 30 jaar is cryptobetaling de norm. En slepen we niet meer met zakken geld over straat. Zoals we 1000 jaar geleden deden. En hoe denk jij dat de toekomst eruit gaat zien?
Ik gebruik al jaren geen contant geld meer. Jij wel?

Ik voorzie dat we over 10 jaar nog steeds gewoon Euro's ontvangen en betalen, echter, een crypto currency is inherent instabiel en onbetrouwbaar imho. Da's ook prima als je dat risico wilt nemen, ik doe dat persoonlijk liever niet met zaken als salaris en hypotheek, maar hey, ieder zijn meug.
  maandag 14 augustus 2017 @ 17:55:28 #47
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_173140731
ik ga een bank opzetten voor bitcoins bij mij kun je al je bitcoins kwijt en ik ga er niet mee wegrennen want ja het is toch niet gereguleerd enzo ohhw wacht dit is al een keer of 1000 mis gegaan.

nee sorry, iets wat de dollar in gevaar brengt zal grote broer USA nooit maar dan ook nooit accepteren.

iets wat niet gecontroleerd kan worden en niet beïnvloedbaar is zal grote broer usa en ECB ook nooit maar dan ook nooit accepteren.

tis nu nog leuk en klein maar straks als het wat groter is, stel je voor dat we olie gaan kopen in bitcoins is de dollar opeens niks meer waard en we weten allemaal wat er is gebeurd toen olie in een andere valuta verhandeld werd.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_173140740
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:53 schreef niggeplease het volgende:

[..]

en waarom verbieden?
Sarcasme, iedereen begrijpt het.
  Moderator maandag 14 augustus 2017 @ 17:56:14 #49
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_173140750
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik gebruik al jaren geen contant geld meer. Jij wel?

Ik voorzie dat we over 10 jaar nog steeds gewoon Euro's ontvangen en betalen, echter, een crypto currency is inherent instabiel en onbetrouwbaar imho. Da's ook prima als je dat risico wilt nemen, ik doe dat persoonlijk liever niet met zaken als salaris en hypotheek, maar hey, ieder zijn meug.
Jouw salaris en hypotheek wordt nu ook al digitaal betaald. Daar komt niets fysieks meer bij kijken. Crypto is daarin gewoon the next step.
4045
onlogisch
pi_173140765
quote:
14s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:55 schreef cherrycoke het volgende:
ik ga een bank opzetten voor bitcoins bij mij kun je al je bitcoins kwijt en ik ga er niet meer wegrennen want ja het is toch niet gereguleerd enzo ohhw wacht dit is al een keer of 1000 mis gegaan.

nee sorry, iets wat de dollar in gevaar brengt zal grote broer USA nooit maar dan ook nooit accepteren.

iets wat niet gecontroleerd kan worden en niet beïnvloedbaar is zal grote broer usa en ECB ook nooit maar dan ook nooit accepteren.

tis nu nog leuk en klein maar straks als het wat groter is, stel je voor dat we olie gaan kopen in bitcoins is de dollar opeens niks meer waard en we weten allemaal wat er is gebeurd toen olie in een andere valuta verhandeld werd.
Waarom zou je een bank nodig hebben voor Bitcoins? Die heb ik gewoon in m'n eigen wallet.
pi_173140772
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Noem eens wat namen want ik heb nog nooit gehoord van een startup die gefinancieerd is met honderden miljoenen aan Bitcoins of andere crypto currencies.
Tezos is de grootste met $232 miljoen. Bancor: $153 miljoen opgehaald in 2,5 uur, Gnosis: $12,5 miljoen in een kwartier, BAT: $36 miljoen binnen een halve minuut (!), etc, etc.

Alleen al in Q2 2017 is er $800 miljoen naar startups gegaan.
  Moderator maandag 14 augustus 2017 @ 17:57:15 #52
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_173140784
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:56 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Tezos is de grootste met $232 miljoen. Bancor: $153 miljoen opgehaald in 2,5 uur, Gnosis: $12,5 miljoen in een kwartier, BAT: $36 miljoen binnen een halve minuut (!), etc, etc.

Aeternity _O_
4045
onlogisch
  maandag 14 augustus 2017 @ 17:57:34 #53
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_173140795
quote:

[..]

en 90% van startups falen wat wil je hiermee zeggen?
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_173140811
Waar komt toch die drang vandaan om alles wat maar een beetje vrij is te willen reguleren?
  maandag 14 augustus 2017 @ 17:58:46 #55
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_173140831
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:58 schreef tjoptjop het volgende:
Waar komt toch die drang vandaan om alles wat maar een beetje vrij is te willen reguleren?
mensen zijn te lui om te werken die laten liever een onzichtbare nutteloze coin door computers berekenen zodat ze zelf niks meer hoeven te doen.
pi_173140844
quote:
mensen zijn te lang gehersenspoeld op school.
pi_173140874
quote:
14s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:57 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

Dat was het punt niet. Ik reageerde op Tijger_m.
  maandag 14 augustus 2017 @ 18:01:17 #58
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_173140899
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 18:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dat was het punt niet. Ik reageerde op Tijger_m.
mensen willen snel en lui snel geld binnenharken het liefst door niks te doen. mooi lulkoek verhaal erbij en voila ik hoef de rest van mijn leven niet meer te werken.
pi_173140903
Reguleren :r
pi_173140950
quote:

[..]

Allemaal kleingeld. 2018 gaat een enorme toevlucht zijn voor crypto.
pi_173140965
quote:
14s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:57 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

Al zou 90% van de blockchain startups falen, dan nog betekent dat niet dat ze er niet zijn.

Het is gigantisch wat er in omgaat.

De huidige cryptocurrency market capitalization zit al rond de 137 miljard Dollar en groeit soms meer dan 50% per kwartaal.
  maandag 14 augustus 2017 @ 18:04:55 #62
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_173140972
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:52 schreef onlogisch het volgende:

[..]

hete hele internet wat we nu kennen gaat ooit een keer eruit, zeker nu je een compleet land zijn economie naar de knoppen kan helpen door backbones plat te gooien.
pi_173140978
quote:
14s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:58 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

mensen zijn te lui om te werken die laten liever een onzichtbare nutteloze coin door computers berekenen zodat ze zelf niks meer hoeven te doen.
Hmm? Waar heb je het over?
pi_173140985
Doen die bit coins nog een beetje stijgen ?n
pi_173140989
quote:
14s.gif Op maandag 14 augustus 2017 18:04 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

hete hele internet wat we nu kennen gaat ooit een keer eruit, zeker nu je een compleet land zijn economie naar de knoppen kan helpen door backbones plat te gooien.
Dan hebben we wel grotere problemen ;)
pi_173141021
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 18:05 schreef Sjemmert het volgende:
Doen die bit coins nog een beetje stijgen ?n
Ja, inmiddels rond de $ 4000 per stuk en dat gaat nog wel even door, met dalen en pieken.
pi_173141090
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 18:06 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ja, inmiddels rond de $ 4000 per stuk en dat gaat nog wel even door, met dalen en pieken.
En wanneer halen ze max bitcoins ?
pi_173141151
Is er eindelijk iets wat niet gereguleerd is. Willen allerlei lieden het weer reguleren.
pi_173141184
quote:
15s.gif Op maandag 14 augustus 2017 18:12 schreef Kowloon het volgende:
Is er eindelijk iets wat niet gereguleerd is. Willen allerlei lieden het weer reguleren.
draait ook om macht.
pi_173141197
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 18:09 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

En wanneer halen ze max bitcoins ?
2100 nog wat.
pi_173141250
quote:
15s.gif Op maandag 14 augustus 2017 18:12 schreef Kowloon het volgende:
De lui die controle willen houden ja.
  maandag 14 augustus 2017 @ 18:32:12 #72
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173141563
quote:
Omdat we niet willen dat die vrijheid leidt tot rampen
pi_173141591
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 18:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Omdat we niet willen dat die vrijheid leidt tot rampen
Wat voor rampen en hoe helpt regulering daartegen?
pi_173141601
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 18:16 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

De lui die controle willen houden ja.
De vraag is natuurlijk of het ze gaat lukken. BitCoin en aanverwanten zijn behoorlijk anoniem. Je moet denk ik vergaande monitoring van het internet realiseren om die geldstromen te kunnen volgen. Er bestaan naar ik begrepen heb zelfs BitCoin mixers waarmee je de geldstroom nog ondoorzichtiger kan maken.
  maandag 14 augustus 2017 @ 18:36:39 #75
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173141651
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 18:33 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Wat voor rampen en hoe helpt regulering daartegen?
-Een groot zwart geld circuit waar men geen greep op krijgt
-Een groot verlies aan belasting inkomsten vanwege een onzichtbaar geldcircuit
-Meer vrij spel voor criminelen/terroristen omdat men verdachte geldstromen niet meer kan volgen
-Mogelijke economische recessies door onbeheersbare koersschommelingen

Genoeg dingen te verzinnen die goed verkeerd kunnen gaan met bitcoins
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')