quote:Op dinsdag 8 augustus 2017 23:16 schreef Pg_up het volgende:
Update (top 50):
1. Handleiding / 3723
2. Stien_Struis / 3451
3. noodgang / 3249
4. devzero / 3245
5. aloa / 2814
6. CarltonBanks / 2807
7. FlippingCoin / 2766
8. magnetronkoffie / 2628
9. haags_kwartiertje / 2215
10. Martin_marvellous / 1991
11. Homijn / 1972
12. Pharkus / 1933
13. Pg_up / 1865
14. _--_ / 1793
15. MichaelScott / 1637
16. KoningPils / 1619
17. HerrFritz / 1024
18. Tassendief / 1003
19. mtchel112 / 953
20. LurkJeRot / 897
21. Zolderkamer / 839
22. hemarookworst / 800
23. Borrelnootje00 / 752
24. Geerd / 704
25. Sparkle_Bunny / 688
26. Hdero / 660
27. appartementencomplex / 536
28. PartyHard / 358
29. Rodgrod / 323
30. PierreTT / 280
31. Cousin_Eddy / 256
32. de_boswachter / 154
33. bondage / 122
34. racerdkb / 65
35. I. / 64
36. Maureentje / 56
37. Durmada / 54
38. ijs_beer / 45
39. 1marcelfilms / 43
40. richolio / 42
41. bamibij / 35
42. Symphonic / 34
43. Plompzakker / 33
44. Mojo.jojo / 30
45. Koen66 / 29
46. Firewarrior / 25
47. Punkman / 22
48. vogeltjesdans / 20
49. kuolema / 20
50. KaBuf / 17
Goh...quote:Op woensdag 9 augustus 2017 15:46 schreef appartementencomplex het volgende:
kijk uit,
ik kreeg op mn ballen:
quote mij is niet in dat rare ONZ mafklapper.
ik heb ruzie in de COS
Nog nooit gezien idd...quote:Op woensdag 9 augustus 2017 15:55 schreef devzero het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd utopia nooit gezien, dus je kunt me alles wijsmaken
jaquote:Op woensdag 9 augustus 2017 15:56 schreef noodgang het volgende:
Geen idee, ook nog nooit gezien, zijn die achterlijke plaatjes van die flatbewoner daarvan?
Nee hoor. Misschien dat de persoon die je quote van zijn/haar geloof niet in ONZ mag posten en dat nu per ongelijk wel bijna had gedaan.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 15:57 schreef appartementencomplex het volgende:
maar quoten uit een ander topic is ten strengste verboten??
is het al licht?quote:Op woensdag 9 augustus 2017 15:59 schreef FlippingCoin het volgende:
Het is nog best aardig weer hier trouwens.
Hahaha.quote:
quote:Op woensdag 9 augustus 2017 16:04 schreef appartementencomplex het volgende:
[..]
ik vind haar stinken
nog beterschap gewenstquote:Op woensdag 9 augustus 2017 16:04 schreef appartementencomplex het volgende:
volgende week mag mijn korset er van af, tot die tijd heb ik jullie nog even nodig
Wat heb je dan?quote:Op woensdag 9 augustus 2017 16:04 schreef appartementencomplex het volgende:
volgende week mag mijn korset er van af, tot die tijd heb ik jullie nog even nodig
Aiii das niet zo best, hoe is dat gekomen?quote:
skiënquote:Op woensdag 9 augustus 2017 16:07 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Aiii das niet zo best, hoe is dat gekomen?
Ah oké, beterschap dan maar.quote:
quote:Op woensdag 9 augustus 2017 16:09 schreef FlippingCoin het volgende:
Zo'n korset zweed wel af of niet?
Hahaha ik zie mensen dat nog wel dragen ook.quote:
Goedkoper dan een abonnement op de sportschoolquote:Op woensdag 9 augustus 2017 16:12 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Hahaha ik zie mensen dat nog wel dragen ook.
corrigerend ondergoed is algemeen geaccepteerdquote:Op woensdag 9 augustus 2017 16:12 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Hahaha ik zie mensen dat nog wel dragen ook.
nou, door mij nietquote:Op woensdag 9 augustus 2017 16:12 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
corrigerend ondergoed is algemeen geaccepteerd
Ja dat wel, maar sporten is leuker en gezonder.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 16:12 schreef noodgang het volgende:
[..]
Goedkoper dan een abonnement op de sportschool
Ja met bilvulling en zo.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 16:12 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Ervaring??quote:Op woensdag 9 augustus 2017 16:12 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Zal wel lekker zacht zitten denk ik.quote:
quote:Op woensdag 9 augustus 2017 16:19 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Zal wel lekker zacht zitten denk ik.
1x been, 1x vinger en 1x polsquote:Op woensdag 9 augustus 2017 16:11 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik heb nog nooit wat gebroken, denk dat ik stiekem Wolverine ben.
Nou best wel, en ben nog lomp ook.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 16:20 schreef devzero het volgende:
[..]
1x been, 1x vinger en 1x polsKom je nooit van je zolderkamertje af?
Die vinger was van "stoeien" tijdens een dronken bui ergens op een camping
Kan prima samen.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 16:22 schreef noodgang het volgende:
Vijf dagen sporten??? Jeetje, wanneer drink je dan bier??
Yup.quote:
Doen die mensen de hele dag niks of zo?quote:
Appartement is weggepest uit UTO.quote:
Als je daar al weggepest wordt is t wel heel erg he?quote:Op woensdag 9 augustus 2017 16:30 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Appartement is weggepest uit UTO.
Ja, het is dat wij zo vredelievend zijn.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 16:30 schreef noodgang het volgende:
[..]
Als je daar al weggepest wordt is t wel heel erg he?
doe ik ookquote:Op woensdag 9 augustus 2017 16:33 schreef FlippingCoin het volgende:
Kan jij niet meedoen met ze, je hebt toch een kapotte rug.
Nee door in dat huis van Utopia te gaan.quote:
echt iets voor mij jaquote:Op woensdag 9 augustus 2017 16:35 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nee door in dat huis van Utopia te gaan.
hier kijken dus elke dag VEEL mensen naarquote:Op woensdag 9 augustus 2017 16:36 schreef noodgang het volgende:
Komt er eigenlijk ooit een eind aan dat programma? Of gebeurt dat wanneer ze allemaal overleden zijn?
Nou ik stel voor dat je er naar toe gaat.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 16:39 schreef appartementencomplex het volgende:
[..]
echt iets voor mij ja
[..]
hier kijken dus elke dag VEEL mensen naar
zal nog wel even doorgaan
UTO / Kijkcijfers Utopia #11quote:Kijkcijfers SBS6 Utopia
Dinsdag 8 augustus 2017
Aflevering 938
19:27 uur
Kijkcijfers - 490.000
Marktaandeel - 11,1
Kijkdichtheid - 3,1
24:45 uur
Herhaling op Veronica.
Kijkcijfers - 9.000
Marktaandeel - 1,4
Kijkdichtheid - 0,1
Nooit gekeken eigenlijk, Gouden Kooi was wel leuk.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 16:41 schreef devzero het volgende:
Toch redelijk watNaja, als iedereen er blij mee is, dan mag het blijven. Mij boeit het niet, maar dat is verder ook niet boeiend.
[..]
UTO / Kijkcijfers Utopia #11
alleen als u belooft te kijken, elke dagquote:Op woensdag 9 augustus 2017 16:41 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nou ik stel voor dat je er naar toe gaat.
Niet 24/7 maar zal iedere dag even kijken hoe het gaat, promise.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 16:43 schreef appartementencomplex het volgende:
[..]
alleen als u belooft te kijken, elke dag
ongeloofwaardigquote:Op woensdag 9 augustus 2017 16:43 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Niet 24/7 maar zal iedere dag even kijken hoe het gaat, promise.
Man man man, echt hoor.quote:
Misschien 1x per week, maar de andere 490,000 kijkers zullen je dagelijks aanbidden. En de 100 nerds in COS zullen in zwijm vallen bij iedere animated gif waar jij aan je reet krabt.quote:
Valt er niet wat te regelen tussen Danny en de Mol, dumpen we Appartement in Utopia voor wat bekendheid van FOK! en vice versa.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 16:51 schreef devzero het volgende:
[..]
Misschien 1x per week, maar de andere 490,000 kijkers zullen je dagelijks aanbidden. En de 100 nerds in COS zullen in zwijm vallen bij iedere animated gif waar jij aan je reet krabt.
goeiequote:Op woensdag 9 augustus 2017 16:55 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Valt er niet wat te regelen tussen Danny en de Mol, dumpen we Appartement in Utopia voor wat bekendheid van FOK! en vice versa.
Het is Flip of FlippingCoin.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 16:57 schreef appartementencomplex het volgende:
[..]
goeie
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 9 augustus 2017 16:58 schreef devzero het volgende:
Het plan was om tong80 te laten infiltreren bij het utopia huis, maar hij ging de verkeerde kliniek in
tip voor je moeder dusquote:Op woensdag 9 augustus 2017 16:12 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Zo laat nog?quote:Op woensdag 9 augustus 2017 17:04 schreef devzero het volgende:
Tijd voor weer een meeting. Aan het werk en tot zo
Volgens mij is het geen mens.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 17:06 schreef hemarookworst het volgende:
Slaap appartementencomplex nooit? Hij post hier echt elke moment van de dag.
is Carltonquote:Op woensdag 9 augustus 2017 17:06 schreef hemarookworst het volgende:
Slaap appartementencomplex nooit? Hij post hier echt elke moment van de dag.
quote:Op woensdag 9 augustus 2017 17:08 schreef hemarookworst het volgende:
Hoeveel inwoners heeft appartementencomplex en hoe hoog is hij en hoeveel huishoudens?
Denk het niet eigenlijk.quote:
nee want ik gun de worst nu puntenquote:Op woensdag 9 augustus 2017 17:12 schreef hemarookworst het volgende:
Appartementencomplex zal mij wel inhalen binnen twee dagen
Als we hem punten gunnen wel, dan zien we gauw genoeg of die vertrekt na #1 of niet.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 17:12 schreef hemarookworst het volgende:
Appartementencomplex zal mij wel inhalen binnen twee dagen
n weekje nog zei ik, maar eerder kan ook hoorquote:Op woensdag 9 augustus 2017 17:14 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Als we hem punten gunnen wel, dan zien we gauw genoeg of die vertrekt na #1 of niet.
Je gaat me toch geen vet worstje voorhouden hé?quote:Op woensdag 9 augustus 2017 17:14 schreef Handleiding het volgende:
[..]
nee want ik gun de worst nu punten
Heb je nog een handleiding over die aders verkrijgen?quote:
flink pompenquote:Op woensdag 9 augustus 2017 17:25 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Heb je nog een handleiding over die aders verkrijgen?
quote:
Worteltaart, wortelpuree en rauwe wortel.quote:
Honijnen moeten ook aan de lijn denken.quote:
Oranje wortelen zijn prachtig.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 17:58 schreef Borrelnootje00 het volgende:
zouden er dol op zijn en er haviksogen van gekregen hebben. In werkelijkheid gebruikten de piloten radar.
ode aan de wortelquote:Op woensdag 9 augustus 2017 18:01 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Oranje wortelen zijn prachtig.
quote:Op woensdag 9 augustus 2017 18:03 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
ode aan de wortel
[ afbeelding ]
quote:De huidige oranje wortel is het resultaat van kruisingen. De eerste wortels kwamen uit Iran en werden door de V.O.C. in de 17e eeuw[1] naar Nederland overgebracht. De oranje wortel werd pas in de 17e eeuw over de rest van Europa verspreid. Over de kleur van de wortel zijn echter meerdere hypotheses.[2][3]
De wortel is een heel dankbare groente om in de tuin of in bakken op het balkon te verbouwen. De wortel kan al in januari worden gezaaid. Bij te vroeg zaaien kan echter in hetzelfde jaar nog bloei optreden. Ze beginnen dus al vrij vroeg in het seizoen te groeien en al relatief snel kan men er elke dag een paar van uittrekken om rauw op te eten. En hoe meer men het veldje uitdunt, hoe beter de anderen zullen groeien.
Beroepsmatig wordt ongeveer 7.000 hectare peen geteeld. Om het zaad, dat eigenlijk een vrucht is, goed te kunnen verzaaien moet het worden gewreven, omdat er aan het zaad kleine haakjes zitten. Door het machinaal wrijven breken de haakjes af en wordt glad zaad verkregen. Het zaad van wilde peen blijft in de vacht van langs lopende dieren hangen en kan zo over grote afstanden worden verspreid.
Bij de teeltwijze kan onderscheid worden gemaakt in bedekte vroege, onbedekte vroege, zomer- en herfstteelt en onderdekkersteelt. De onderdekkersteelt wordt ter bescherming tegen de vorst gedurende de wintermaanden afgedekt met plastic folie en stro. Deze peen wordt na de winter tot in mei geoogst.
quote:Summary - Some time about 1,100 years ago, farmers living in what is now Afghanistan took advantage of a mutation in the genes of their white/purple carrots. In the process of domesticating the white, wild carrot, they turned it yellow. Six hundred years later in Europe, cultivation took another turn, and carrots deepened in hue from yellow to dark orange.
This has been found from the modern examination of carrot's DNA, but you can also see for yourself by visiting an art museum. Before the 16th century or so, carrots were painted yellow. Afterward, they were orange. They also became a fixture of artwork from the Netherlands - not because the Dutch were particularly carrot crazy, but because painters wanted to honour their royal family, who were members of the House of Orange.
(It is not true they specifically developed the orange for the royal family - The closest to the truth is that the Dutch adopted orange as its the national colour and then added orange carrots to the list of items “dedicated” to the royal family. The orange carrot came first - the Royal family dedication second. (In fact the Principality of Orange took its name not from the fruit, but from a Roman-Celtic settlement on the site which was founded in 36 or 35 BC and was named Arausio).
People preferred orange rooted carrots because they looked and cooked better than purple. (examples of art work here)
The modern genetic scientists know pretty much when carrots got their colour, and have a pretty good idea of how that happened, but they still can't quite figure out why!
Ja de paarse wortel, maar ik geloof graag dat Nederlanders hem oranje gemaakt hebben en daarna verder verspreid.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 18:06 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
wortel is dus gewoon een import product
nationalisme viert hoogtijquote:Op woensdag 9 augustus 2017 18:06 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja de paarse wortel, maar ik geloof graag dat Nederlanders hem oranje gemaakt hebben en daarna verder verspreid.
Nouwja dat is best mooi, net als de Nachtwacht en zo, paar dingen om toch nog wat trots voor te hebben.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 18:07 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
nationalisme viert hoogtij
Precies.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 18:07 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nouwja dat is best mooi, net als de Nachtwacht en zo, paar dingen om toch nog wat trots voor te hebben.
Ah oké, en welke volkeren voor ons? Of gewoon allemaal?quote:Op woensdag 9 augustus 2017 18:08 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Precies.
En vandaag vieren we weer een andere dag.
[ afbeelding ]
Inheems is niet iedereen toch alleen stammen of zijn alle volkeren een stam?quote:Op woensdag 9 augustus 2017 18:09 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ah oké, en welke volkeren voor ons? Of gewoon allemaal?
Ja maar welke stammen dan?quote:Op woensdag 9 augustus 2017 18:10 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Inheems is niet iedereen toch alleen stammen of zijn alle volkeren een stam?
we houden wiki aanquote:Op woensdag 9 augustus 2017 18:11 schreef FlippingCoin het volgende:
0s.gif
Op woensdag 9 augustus 2017 18:10 schreef Borrelnootje00 het volgende:
jou feestjequote:Op woensdag 9 augustus 2017 18:11 schreef hemarookworst het volgende:
Zo weer terug, of zal ik een x-aantal uurtjes wegblijven?
Hebben we die in Nederland?quote:Op woensdag 9 augustus 2017 18:11 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
we houden wiki aan![]()
Onder de inheemse bevolking wordt in algemene zin verstaan: de mensen die tot een land behoren door geboorte; de niet geïmmigreerde inwoners van een land. De term is vaak gebruikt als synoniem voor inboorlingen, inlanders of Aborigines. In onder andere Canada wordt ook wel gesproken van "First People" oftewel "Eerste Mensen".
Hmm..quote:Op woensdag 9 augustus 2017 18:12 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Hebben we die in Nederland?
Of gaan we de Native Americans en zo vieren, ook vet.
In principe wonen er nog niet super lang mensen in Nederland volgens mij, omdat het ook niet echt een goed land was om te leven voor het grootste deel door moerassen en zo, maar misschien heb ik dat verkeerd.quote:
Je hebt gelijkquote:Op woensdag 9 augustus 2017 18:14 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
In principe wonen er nog niet super lang mensen in Nederland volgens mij, omdat het ook niet echt een goed land was om te leven voor het grootste deel door moerassen en zo, maar misschien heb ik dat verkeerd.
Ja hiervoor waren het de provincies nog afaik.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 18:17 schreef Borrelnootje00 het volgende:
al bestaat het veel langer natuurlijk het land
quote:Op woensdag 9 augustus 2017 18:17 schreef Borrelnootje00 het volgende:
al bestaat het veel langer natuurlijk het land
quote:Vorming Nederlandse etniciteit[bewerken]
Prehistorie[bewerken]
1rightarrow blue.svg Zie relatieve verwantschap tussen volken voor het hoofdartikel over dit onderwerp.
In oktober 2008 is een onderzoek (onder diverse groepen scholieren) naar de genetische oorsprong van de huidige Nederlanders gedaan: "Het Genoom van Nederland".[8] De analyses laten zien hoe de voorouders van de onderzochte groep scholieren Nederland is binnengekomen:
77,5% kwam als jager/verzamelaar 35.000 jaar geleden in de Oude Steentijd (Paleolithicum) West-Europa binnen
20% kwam als boer 7.000 jaar geleden in de Nieuwe Steentijd (Neolithicum) Nederland binnen, en
2,5% kwam als recente immigrant
De conclusie lijkt te zijn dat de overgrote meerderheid van de huidige Nederlanders rechtstreeks afstamt van de eerste nomadische paleolithische jagers en verzamelaars die het grondgebied van het huidige Nederland binnentrokken. In de loop der tijden werden deze niet verdreven of vervangen door nieuwkomers (neolithische boeren en de latere Kelten en Germanen), zoals vaak werd gedacht, maar namen ze wel de gebruiken, taal en cultuur over van deze nieuwkomers.
Boh.quote:
Of een zak wortels.quote:
Graphics zijn zoals op de psx gewoon toch, of niet?quote:Op woensdag 9 augustus 2017 18:54 schreef devzero het volgende:
[..]
Spel gaat redelijk, maar graphics is een beetje klote. Misschien voor later
quote:
quote:Op woensdag 9 augustus 2017 19:21 schreef Homijn het volgende:
Echt helemaal niemand had door dat mijn UI een uur lang zo eruit zag:
[ afbeelding ]
Al die moeite voor niks.
Sorry, niet gezien. Voor jouw dan nog maar eens:quote:Op woensdag 9 augustus 2017 19:21 schreef Homijn het volgende:
Echt helemaal niemand had door dat mijn UI een uur lang zo eruit zag:
[ afbeelding ]
Al die moeite voor niks.
Ben nu al een bruine trui wezen breien...quote:Op woensdag 9 augustus 2017 19:24 schreef FlippingCoin het volgende:
r
[..]![]()
Doe terug, nu zien we het wel.
Yup, beide gaaf. Tijd voor een remaster voor ps4 van de eerste drie delen.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 19:30 schreef mtchel112 het volgende:
Tom raider op ps1, heerlijk. Was het nou deel 2 waar je de ober in de vriezer kon opsluiten?
Das pas oldschool.quote:
Neem je dikke UI weer even, dan ga ik de hond uitlaten.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 19:48 schreef Homijn het volgende:
Niet te serieus voor ONZ, maar wel bijzonder ongeschikt voor dit topic, waarin ik punten wil scoren.
Heb jij ff flink pech zegquote:Op woensdag 9 augustus 2017 19:48 schreef Homijn het volgende:
Niet te serieus voor ONZ, maar wel bijzonder ongeschikt voor dit topic, waarin ik punten wil scoren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |