abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_172838293
De leukste kinderboeken deel 2 was vol dus hier verder.

Zelf heb ik een leuk boek gevonden voor de wat oudere kinderen, vanaf 10 jaar ongeveer.
Eigenlijk zijn het 2 boeken. De boeken gaan over Oede en Lar
Oede, zoon van het stamhoofd, droomt over een toekomst als dappere jager. Zijn vriend Lar, zoon van een sjamaan, lijkt voorbestemd om de geestelijk leider te worden. Twee verschillende karakters, maar onafscheidelijke vrienden die - met lichte tegenzin - hun dagelijkse klusjes moeten doen, maar met veel meer plezier samen op avontuur gaan. Ze bouwen in het geheim een vlot en worden daar onaangenaam verrast door twee vreemdelingen die hen ontvoeren.
Het tweede deel is net uit, en moeten we nog lezen maar beloofd net zo mooi te worden als het eerste.
De verhalen spelen zich af in de omgeving van het huidige Swifterbant.

pi_172840166
Kinderboek voor volwassenen. :{ :D





Protège moi de mes désirs.
pi_173360269
Ik zoek een mooi geïllustreerd, informatief boek over dinosaurussen voor een kleuter. Zoiets als dit bijvoorbeeld.



Heeft iemand leuke tips?
pi_173360288
Pinkeltje ?
Ik zwaai naar dieren.
pi_173360370
Mijn peuter lees vaak deze Mineola:
https://www.bol.com/nl/p/dinosaurussen/9200000011520561/

Het zijn geen lieflijke tekeningen maar echt 'waarheidsgetrouw' met feitjes en weetjes :)

Als ik zo verder kijk op Bol zijn er best een hoop dino boeken die er leuk uit zien!
*noteert alvast voor Sinterklaas :+
pi_173362326
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:54 schreef Mineola het volgende:
Ik zoek een mooi geïllustreerd, informatief boek over dinosaurussen voor een kleuter. Zoiets als dit bijvoorbeeld.

[ afbeelding ]

Heeft iemand leuke tips?
Deze
http://www.unieboekspectr(...)53/Ik-hou-van-dinos/

Niet geheel de stijl van de voorbeeld maar wel leuk!!
Met een meidenkwartet
pi_173370195
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:54 schreef Mineola het volgende:
Ik zoek een mooi geïllustreerd, informatief boek over dinosaurussen voor een kleuter. Zoiets als dit bijvoorbeeld.

[ afbeelding ]

Heeft iemand leuke tips?
Een beetje in die stijl:



  donderdag 24 augustus 2017 @ 20:27:20 #8
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_173370314
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:54 schreef Mineola het volgende:
Ik zoek een mooi geïllustreerd, informatief boek over dinosaurussen voor een kleuter. Zoiets als dit bijvoorbeeld.

[ afbeelding ]

Heeft iemand leuke tips?
Boeken uit de serie Willewete vind ik zelf erg leuk voor die leeftijd:

https://www.bol.com/nl/p/(...)Type=suggestedsearch
Oude (on)bekende.
pi_173371237
Fijne tips allemaal, dank jullie wel! Die van jou had ik op het oog Madivi, leuk te zien dat ie hier ook genoemd wordt.
Ik ga met dit lijstje richting de boekhandel, dank nogmaals!
pi_173372704
* BlueEyes schrijft mee voor dinoboekjes O+
  vrijdag 29 september 2017 @ 15:18:44 #11
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174073695
Weet iemand een boek voor kleuters over het principe van 'the boy who cried wolf'?
KuikenGuppy
pi_174074150
Specifiek dat verhaal Burdie? Of over fabels in het algemeen. Want ik vond bv 'De fabels van Aesopus' van Imme Dros, daar zit deze ook in. Ken het zelf niet maar misschien is dat iets? Voorlezen kan vanaf 6 jaar staat erbij.

En ik vind ook een YouTube filmpje, dat is eventueel ook zinvol voor kleuters?
  vrijdag 29 september 2017 @ 15:48:45 #13
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174074271
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 15:18 schreef Burdie het volgende:
Weet iemand een boek voor kleuters over het principe van 'the boy who cried wolf'?
Dat verhaal zit wel in deze bundel:



Edit: oh spuit 11 :@
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  vrijdag 29 september 2017 @ 15:57:57 #14
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174074476
Ja, echt dat verhaal. Welk filmpje vond je, Mineola? Dat prentenboek ziet er goed uit, zal eens kijken of de bieb 'm heeft! Bedankt :)
KuikenGuppy
pi_174074623
Ziet er uit als een boek met prachtige illustraties. Nu nog ergens zien te vinden.
pi_174074924
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 15:57 schreef Burdie het volgende:
Ja, echt dat verhaal. Welk filmpje vond je, Mineola? Dat prentenboek ziet er goed uit, zal eens kijken of de bieb 'm heeft! Bedankt :)
Deze.

Je zou in de bieb ook nog op deze kunnen zoeken:


Hier lijk je een ebook ervan te kunnen downloaden, maar niet verder geklikt.
  vrijdag 29 september 2017 @ 17:09:09 #17
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174075780
Filmpje is helaas niet in het Nederlands... De boeken gaan op het lijstje voor de bieb! Dank!
KuikenGuppy
pi_174078527
Och ik zie het ja, sorry voor de dode mus -O- Op basis van de titel dacht ik dat het een Nederlands filmpje was. In het Engels heb je nog deze, als dat kan?
pi_174512040
Ik leende 'dag meneer, hebt u een hond?' bij de bibliotheek, uit dezelfde serie als 'we hebben er een geitje bij' en 'beestje, kom je op mijn feestje?'. Die waren leuk, dus zonder eerst te kijken ging ik deze voorlezen. -O- Wát een stom boek. Teksten als een vis is stom, rotzak (leuk met een napratende peuter) en het kind gaat de dierenwinkel uit met een konijn aan een riem, net als een hond. Wat een misser.
pi_174554681
Sommige boeken... Ik snap het niet... Moeilijke taal, humor die ver te zoeken is..en soms oersaai. Volgens mij kan tegenwoordig iedereen een boek uitgeven
pi_174630388
moeilijke taal vinden mijn kinderen wel grappig. Oma las ze laatst voor uit een superoud Otje boek (dus niet Ot en Sien) met zinnen als zijn lokken kruiven om zijn blozende wangen (ofzoiets)..Vonden ze fantastisch..
Maar wij hadden laatst ook een topper qua slechte boeken. Met zinnen als "ik ben een stier, en ik heb er zin in" en "Ik ben ook een schaap, maar zie er anders uit, daar ben ik niet verdrietig om (bij een plaatje van een geit)" echt vrij treurig..
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:41:13 #22
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174639103
Wij hebben dit boek uit de bieb, super leuk!!! Aanrader!
KuikenGuppy
pi_174873178
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 15:18 schreef Burdie het volgende:
Weet iemand een boek voor kleuters over het principe van 'the boy who cried wolf'?
In één van de miljoenmiljard Kleine huis op de prairie-boeken staat een hoofdstuk over een kindje dat steeds voor niks alarm slaat ... en dan wordt ie écht aangevallen door ern zwerm wespen, en komt niemand hem helpen.

Maakte grote indruk op mij als kleuter!
pi_175818201
Schop voor Sam
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_175821209
Dankje vicky.

mijn buurmeisje is een beginnende puber vab 9.5 jaar die niet zo goed met haar emoties om kan gaan. op het moment is haar oom gediagnostiseerd met kanker en terminaal. haar ouders zijn uit elkaar en haar moeder heeft een enorme hekel aan die oom. ze vind het heel moeilijk haar dochter te begeleiden in haar verdriet omdat ze er verder niks bij voelt..

gevolg is dat het kind niet goed weet wat haar overkomt en te wachten staat. zijn er passende boeken over de periode waarin een familielid of dierbare komt te overlijden aan kanker en hoe zij daar mee om zou kunnen gaan?
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_176632772
Sinds kort lees ik mijn dreumes voor voor het slapen gaan O+ Ze kan nu echt lekker knus tegen me aan liggen en vol verwondering luisteren O+ Zo leuk!
Het maakt voor haar nog niet zoveel uit wat voor boekje we lezen, maar ik vind het wel leuk om een boekje met slaap als thema voor te lezen. Misschien een met verschillende verhaaltjes. Tips? :)
pi_177743097
Mijn dochter van 7 leest inmiddels op AVI-niveau M7. Nu ben ik op zoek naar tips voor boeken die wel op dat niveau zijn, maar ook aansluiten bij haar belevingswereld (leeftijd). Veel M7- en B-boeken gaan over onderwerpen waar ze (nog) niets mee kan.

Ze heeft inmiddels alle Dolfje weerwolfjes al uit (die vindt ze echt geweldig) en vindt boeken over heksen in principe wel leuk. De andere boeken van Paul van Loon vindt ze (nog) niet leuk en ook Dummie de mummie bijvoorbeeld leest ze niet echt graag. Verder ze is groot fan van strips, vooral Suske en Wiske en Donald Duck.

Nu dus weer een stapel Suske en Wiskes gehaald bij de bieb, maar ik zou het ook leuk vinden als ze wat vaker 'normale' boeken leest.

Wie oh wie helpt ons op weg? *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door CrazyPrincess op 11-03-2018 12:01:27 ]
  zondag 11 maart 2018 @ 12:20:59 #28
403253 Meke
after all this time? always.
pi_177743595
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 11:50 schreef CrazyPrincess het volgende:
Mijn dochter van 7 leest inmiddels op AVI-niveau M7. Nu ben ik op zoek naar tips voor boeken die wel op dat niveau zijn, maar ook aansluiten bij haar belevingswereld (leeftijd). Veel M7- en B-boeken gaan over onderwerpen waar ze (nog) niets mee kan.

Ze heeft inmiddels alle Dolfje weerwolfjes al uit (die vindt ze echt geweldig) en vindt boeken over heksen in principe wel leuk. De andere boeken van Paul van Loon vindt ze (nog) niet leuk en ook Dummie de mummie bijvoorbeeld leest ze niet echt graag. Verder ze is groot fan van strips, vooral Suske en Wiske en Donald Duck.

Nu dus weer een stapel Suske en Wiskes gehaald bij de bieb, maar ik zou het ook leuk vinden als ze wat vaker 'normale' boeken leest.

Wie oh wie helpt ons op weg? *O*
Ken je de Bolleboos-boeken? :) Die zijn precies hiervoor geschreven: https://www.zwijsen.nl/series/bolleboos

En ken je CLIB-niveau? Dat sluit ook precies hierbij aan: dat gaat over het begripsniveau en is een soort combi met AVI; voor wanneer je AVI-niveau eigenlijk niet aansluit bij je leeftijd/belevingswereld.

Niet echt concrete boekentips dus, maar misschien heb je er iets aan :)
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_177743886
quote:
17s.gif Op zondag 11 maart 2018 12:20 schreef Meke het volgende:

[..]

Ken je de Bolleboos-boeken? :) Die zijn precies hiervoor geschreven: https://www.zwijsen.nl/series/bolleboos

En ken je CLIB-niveau? Dat sluit ook precies hierbij aan: dat gaat over het begripsniveau en is een soort combi met AVI; voor wanneer je AVI-niveau eigenlijk niet aansluit bij je leeftijd/belevingswereld.

Niet echt concrete boekentips dus, maar misschien heb je er iets aan :)
Dank je! Ik kende beide nog niet. Zal op school eens vragen wat haar CLIB-niveau is en dan eens gericht in de bieb gaan vragen wat ze daarvoor hebben ^O^
pi_177744201
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 11:50 schreef CrazyPrincess het volgende:
Mijn dochter van 7 leest inmiddels op AVI-niveau M7. Nu ben ik op zoek naar tips voor boeken die wel op dat niveau zijn, maar ook aansluiten bij haar belevingswereld (leeftijd). Veel M7- en B-boeken gaan over onderwerpen waar ze (nog) niets mee kan.

Ze heeft inmiddels alle Dolfje weerwolfjes al uit (die vindt ze echt geweldig) en vindt boeken over heksen in principe wel leuk. De andere boeken van Paul van Loon vindt ze (nog) niet leuk en ook Dummie de mummie bijvoorbeeld leest ze niet echt graag. Verder ze is groot fan van strips, vooral Suske en Wiske en Donald Duck.

Nu dus weer een stapel Suske en Wiskes gehaald bij de bieb, maar ik zou het ook leuk vinden als ze wat vaker 'normale' boeken leest.

Wie oh wie helpt ons op weg? *O*
De (dikkere) boeken uit de Thea / Geronimo Stilton serie? Bij ons in de bieb een aparte sectie. Veel keuze. Met veel plezier gelezen hier.

Wat ze hier heel leuk vond was Jippie. Zijn twee boeken van.

Wipneus en Pim? Kocht ik laatst bij Action.

Bedtijd verhalen voor rebelse meisjes (stomme vertaling vd titel maar mooi boek) om samen te lezen nu.

En Roald Dahl? Of is ze daar al doorheen?

[ Bericht 4% gewijzigd door Cathmar op 11-03-2018 13:12:09 ]
Met een meidenkwartet
pi_177745172
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 12:52 schreef Cathmar het volgende:

[..]

De (dikkere) boeken uit de Thea / Geronimo Stilton serie? Bij ons in de bieb een aparte sectie. Veel keuze. Met veel plezier gelezen hier.

Wat ze hier heel leuk vond was Jippie. Zijn twee boeken van.

Wipneus en Pim? Kocht ik laatst bij Action.

Bedtijd verhalen voor rebelse meisjes (stomme vertaling vd titel maar mooi boek) om samen te lezen nu.

En Roald Dahl? Of is ze daar al doorheen?
Ze is ook nog eens nogal kieskeurig wat het extra lastig maakt _O- Stilton vindt ze dus niet leuk. Roald Dahl weet ik niet zo. Heb ik volgens mij wel eens aangeboden, maar het leek haar niks, dus begint ze er ook niet aan -O-

Die andere zeggen me niet, gaan om het lijstje om uit te zoeken, dank je *O*
pi_177746631
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 13:40 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Ze is ook nog eens nogal kieskeurig wat het extra lastig maakt _O- Stilton vindt ze dus niet leuk. Roald Dahl weet ik niet zo. Heb ik volgens mij wel eens aangeboden, maar het leek haar niks, dus begint ze er ook niet aan -O-

Die andere zeggen me niet, gaan om het lijstje om uit te zoeken, dank je *O*
Wij beginnen soms ook nog samen in een boek om haar te laten zien dat het best een oké boek is. Misschien helpt dat? Zelfs mijn grote vindt het soms nog leuk om om een om een bladzijde te lezen.
Met een meidenkwartet
pi_177748776
Hier leken de boeken van dahl dr ook niks. Toen een luisterboek opgezet in de auto en ze is helemaal om.
*poef* nu is het weg
  zondag 11 maart 2018 @ 16:10:55 #34
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_177749131
J is sinds 'de griezels' groot Roald Dahl fan. Het is wel zijn soort flauwe kleuterhumor :P We zijn dus nu samen bezig in Sjakie en de Sjokoladefabriek (ik lees voor, J komt nog niet verder dan zn naam), maar De Heksen en Mathilda liggen ook al klaar. Ik was vroeger groot fan, dus mijn ouders hebben alle Dahl boeken in de boekenkast *O* ^O^
pi_178555896
Ik ben op zoek naar informatieve boeken voor O van bijna 4. Ik weet dat er vroegah een serie encyclopedie achtige kinderboeken was, over de Romeinen, het menselijk lichaam, ridders, dino's etc. Geen idee hoe dat heette. Bestaat er zoiets?
Ze is nu vooral geïnteresseerd in het menselijk lichaam, maar het lijkt me leuk om er een verzameling van te maken.
pi_178558090
hmm, die weet ik zo even niet..

Kwam hier om te melden dat W (5,5) de boeken over Ridder Rik van Vivian French erg leuk vindt. Door de manier waarop plaatjes en tekst door elkaar staan was ze helemaal enthousiast om ook een boek te schrijven. Dus nu heeft papa voor zijn verjaardag een door haar geschreven en getekend boek van 4 bladzijden. (iets minder spannende verhaallijn, iets over een moeder die de was doet :@ )
pi_178564728
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 15:59 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik ben op zoek naar informatieve boeken voor O van bijna 4. Ik weet dat er vroegah een serie encyclopedie achtige kinderboeken was, over de Romeinen, het menselijk lichaam, ridders, dino's etc. Geen idee hoe dat heette. Bestaat er zoiets?
Ze is nu vooral geïnteresseerd in het menselijk lichaam, maar het lijkt me leuk om er een verzameling van te maken.
Willewete?




pi_178565282
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 21:39 schreef Skittles het volgende:

[..]

Willewete?


[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Het boek over het menselijk lichaam, wat tof! Ik ga gelijk kijken waar te kopen :)
pi_184150497
Schop!

Een nieuw jaar, dus tijd voor goede voornemens :') Ik las over een uitdaging om een jaar lang élke dag een ander boek voor te lezen en ik denk dat mijn zoon dat wel kan waarderen dus we gaan een poging doen om dit voorlopig een maand lang te doen (vooral omdat ik even wil kijken of ik me niet een breuk ga sjouwen aan bibliotheenboeken). Meestal wil hij in een week minimaal drie keer hetzelfde boek dus dat gaat nog een uitdaging worden, maar we lezen sowieso meestal meerdere boekjes per dag.

We zijn vandaag iig gestart met Zootopia, een gouden boekje variant van zijn favoriete film.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_184151070
Leuke uitdaging, FF!
Ik zet elke week 3 'nieuwe' boeken op peuters kamer waar hij 's avonds uit mag kiezen voor het slapen gaan.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 2 januari 2019 @ 15:06:06 #41
74056 crew  ToT
pi_184161351
Geen idee of dit een geschikt topic er voor is, maar we hadden een leuk baby-boekje voor onze kleine. Het was van stof en elke pagina ritselde als je het verkreukelt. Mini-ToT was er echt DOL op!
Maar toen we met kerst bij familie op bezoek zijn gegaan is het boekje verdwenen. Misschien dat het met het inpakpapier van de uitgewisselde cadeau's is weggegooid maar het is echt balen dat-ie weg is. We hadden hem van de kringloop waar hij en nog meerdere precies dezelfde boekjes nog origineel in verpakking lagen. Helaas zijn ze daar nu allemaal op en ik heb nu 2 stoffen boekjes gekocht waarvan slechts 1 pagina ritselt.

Weet iemand nog wat stoffen boekjes met vrolijk gekleurde afbeeldingen waarbij alle pagina's ritselen? Bij dat geluid wrijft mini-ToT de pagina's super enthousiast over z'n gezichtje heen O+ en dat missen we nu echt! ;(
pi_184161978
Volgens zijn er knisperboekjes van Dick Bruna die zo zijn. Daar zou je even op kunnnen googlen.
pi_184162066
Hulp gevraagd! Wat vinden jullie, Dick Bruna uitgezonderd, de tofste oorspronkelijk Nederlandstalige (dus niet vertaalde) kinder/prentenboeken op rijm?
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 2 januari 2019 @ 16:20:16 #44
403253 Meke
after all this time? always.
pi_184162580
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:50 schreef minilot het volgende:
Hulp gevraagd! Wat vinden jullie, Dick Bruna uitgezonderd, de tofste oorspronkelijk Nederlandstalige (dus niet vertaalde) kinder/prentenboeken op rijm?
Sowieso alles van Hans Hagen en Annie MG O+

En wél vertaald, maar mooi vertaald: Shel Silverstein O+


Maar dat is niet een samenhangend verhaal, gewoon losse gedichtjes. En wel voor iets oudere kinderen dan die van Dick Bruna
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_184163184
ToT, wij hebben meerdere van die kraakboekjes, oa van kikker en Nijntje. In de bieb hebben ze er bij boekstart ook een paar, wellicht kun je daar kijken welke je leuk vindt en die dan bestellen. In een van de boekstartkoffertjes die ik heb gehad zat er ook een, en in een ander eentje met 1 kraakpagina. Het boekstartkoffertje kun je bij de bieb gratis ophalen (bij eerste inschrijving van je kind, wat ook gratis is).

Minilot, wij lezen 'he, wie zit er op de wc' altijd graag. Met dieren, rijm en het gaat over plassen! En met mooie tekeningen. De rijm is overigens wel heel simpel, het rijmt allemaal op wc (onee, hatsekidee, mee etc).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 2 januari 2019 @ 18:03:53 #46
74056 crew  ToT
pi_184164375
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:43 schreef Aure het volgende:
Volgens zijn er knisperboekjes van Dick Bruna die zo zijn. Daar zou je even op kunnnen googlen.
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 16:52 schreef FlyingFish het volgende:
ToT, wij hebben meerdere van die kraakboekjes, oa van kikker en Nijntje. In de bieb hebben ze er bij boekstart ook een paar, wellicht kun je daar kijken welke je leuk vindt en die dan bestellen. In een van de boekstartkoffertjes die ik heb gehad zat er ook een, en in een ander eentje met 1 kraakpagina. Het boekstartkoffertje kun je bij de bieb gratis ophalen (bij eerste inschrijving van je kind, wat ook gratis is).

Minilot, wij lezen 'he, wie zit er op de wc' altijd graag. Met dieren, rijm en het gaat over plassen! En met mooie tekeningen. De rijm is overigens wel heel simpel, het rijmt allemaal op wc (onee, hatsekidee, mee etc).
Ah tof, thanks! *O*
  woensdag 2 januari 2019 @ 22:12:56 #47
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_184169666
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:50 schreef minilot het volgende:
Hulp gevraagd! Wat vinden jullie, Dick Bruna uitgezonderd, de tofste oorspronkelijk Nederlandstalige (dus niet vertaalde) kinder/prentenboeken op rijm?
Deze lees ik graag voor omdat de rijm lekker loopt en de tekeningen zijn mooi en Pippeloentje is zo lekker boevig, gaat uit varen en klimt in een boom en zo.

Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 3 januari 2019 @ 00:41:54 #48
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_184173156
Het gouden Fiep boek is hier favoriet! Kregen we van mijn schoonouders. Kleine en grote verhalen voor in elke fase leuk :Y
pi_184175266
Ik vind de boeken over Liselotje van Marianne Busser heel leuk. Veel creatieve rijmpjes. En mooie tekeningen van Dagmar Stam.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_184175359
Jan en Noortje!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')