abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 januari 2025 @ 11:23:55 #226
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216317983
Crosspost uit 'van kleuter tot puber':

De juf van prul heeft gevraagd of ik tijdens het voorleesontbijt wil voorlezen in de klas. We hebben een half uur. Het is groep 3. Wat lees ik voor? Vorig jaar las ik in groep 1-2 Boer Boris in de sneeuw en 'Wolfje wil naar huis'. Die vallen dus af.

Iemand ideeën? Liefst iets dat in een half uur uit kan zijn en dat passend is voor net 6-jarigen tot bijna 8-jarigen. Als ik er een kleurplaat ofzo bij kan uitdelen, is dat helemaal mooi.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_216577991
Morgen start de 'geefeenboekcadeau' actie weer. Dit jaar met Superjuffie voor ¤2,99. Erg leuk boek, mijn kinderen hebben er van genoten, net als van de andere (vrijwel losstaande) boeken in de serie.

Welk boek heb je uiteindelijk voorgelezen Tink?
pi_216657837
Aanrader: “Lars de dwarse dromedaris” van Rachel Bright en Jim Field. Komt uit dezelfde serie als o.a. “De leeuw in de muis”, “Laat maar los, koala” en “Twee vechtende eekhoorntjes”.

Ik vind ‘m weer heerlijk om voor te lezen en mijn peuter (met momenteel regelmatig driftbuien) en zesjarige moesten er ook om lachen O+

https://www.kinderboeken.nl/boek/lars-de-dwarse-dromedaris/

“Het prentenboek 'Lars de dwarse dromedaris', van het bekroonde duo Bright & Field, snijdt op een vrolijke en subtiele manier het thema van driftbuien aan. Dwars door het uitgestrekte zand van de woestijn trekt een vrolijke kudde dromedarissen rond, op zoek naar een oase voor een lekker drankje en een spelletje. Iedereen is goed gezind, behalve Lars. Deze kleine dromedaris is namelijk nog nooit zo chagrijnig wakker geworden. Er zijn dan ook zoveel dingen om geīrriteerd over te raken. Hij moet wel met de verkeerde hoef uit bed zijn gestapt. En er lijkt ABSOLUUT NIETS te zijn dat hem opvrolijkt. Of toch wel?”
  donderdag 13 februari 2025 @ 11:12:56 #229
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216661850
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 22:16 schreef FlyingFish het volgende:
Morgen start de 'geefeenboekcadeau' actie weer. Dit jaar met Superjuffie voor ¤2,99. Erg leuk boek, mijn kinderen hebben er van genoten, net als van de andere (vrijwel losstaande) boeken in de serie.

[ afbeelding ]

Welk boek heb je uiteindelijk voorgelezen Tink?
Superjuffie heb ik al drie exemplaren gekocht :-D

Ik heb uiteindelijk het letterwinkeltje voorgelezen en nog iets. Ik moet even heel hard nadenken welke ook weer.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_217031115
Ik had een tijd geleden ergens een tip voor ‘rekenen voor je leven’ gelezen en in de bieb gereserveerd. Zoon is er maandag in begonnen en is nu al halverwege, en vind het heel interessant. Aanrader voor kinderen die veel willen weten, goed leesbaar zodra ze een basisles breuken gehad hebben. De kinderen in het boek zitten in groep 7.

Het boek is een combinatie van informatief en verhalend, over een klas waarbij elke week een kind met een rekenkundige vraag komt. Het tussenliggende verhaal (de aanloop naar de vragen) is tekst, de beantwoording van de rekenkundige vraag meer een soort strip. Er komen vragen aan bod zoals ‘kun je van alle tranen die je in je leven huilt in bad?’ En ‘als er een brug zou zijn vanaf hier naar de maan, hoelang moet je dan lopen voor je op de maan bent?’.

https://www.hebban.nl/boe(...)edward-van-de-vendel
pi_217049632
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 13:27 schreef FlyingFish het volgende:
Ik had een tijd geleden ergens een tip voor ‘rekenen voor je leven’ gelezen en in de bieb gereserveerd. Zoon is er maandag in begonnen en is nu al halverwege, en vind het heel interessant.
Klinkt leuk, ik ga hem zoeken bij de bieb.
Heeft iemand nog een aanbeveling voor een (B)boek over oorlog? Kind heeft dat thema in de klas en mag een eigen boek over dat thema kiezen om te lezen.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 08:39:58 #232
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217056296
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 18:56 schreef Hupje het volgende:

[..]
Klinkt leuk, ik ga hem zoeken bij de bieb.
Heeft iemand nog een aanbeveling voor een (B)boek over oorlog? Kind heeft dat thema in de klas en mag een eigen boek over dat thema kiezen om te lezen.
Welke leeftijd? Klassiekers als oorlogsgeheimen, oorlogswinter en Boris zijn altijd goed,
pi_217250417
Gister een stapel Nederlandse kinderboeken kunnen ophalen van een andere Nederlandse moeder hier in Wenen, zo leuk!

Boeken waar ik nog nooit van gehoord had, zoals Gonnie & Vriendjes in Ganzenpas, Het Gouden Boek van Harmen van Straaten, En nu lekker slapen, Sam!

En van mijn favoriete uitgever De Vier Windstreken: Meneer Sneeuwpop en De Grote Schaatswedstrijd

En nog een paar boeken!! Helemaal blij!!
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')