Is dat niet cultural appropriation?quote:Op vrijdag 28 juli 2017 20:34 schreef Kim-Holland het volgende:
Tipi's doen me denken aan aubergines.
Inderdaad, cultural appropriation. Je beledigd hiermee de oorspronkelijke inwoners van Hawai.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 20:43 schreef Remqo het volgende:
Kunnen ze die activisten niet aan een totempaal binden?
Ze hebben namelijk hawaiian shirts in de aanbieding
quote:De Grauwe Eeuw
@DeGrauwEeuw
Tegenantwoord op de verheerlijking van de gouden eeuw.
Man, man, man.quote:De Grauwe Eeuw @DeGrauwEeuw 14 feb.
Zojuist is ons verzoek voor naamswijziging van de Coentunnel per post en per mail verstuurd naar... http://fb.me/1bbm51u33
1 antwoord 3 retweets 2 vind-ik-leuks
Zouden ze ook tegen uitkeringen zijn?quote:Op vrijdag 28 juli 2017 20:47 schreef Verbodsbord het volgende:
Kunnen we dat soort grauwe eeuw figuren allemaal opknopen 'edit': of tenminste constant hun auto/fietsbanden lek steken? Mensen die het woord cultural appropriation zonder sarcasme gebruiken zijn geen knip voor de neus waard. De kanker van de samenleving.
Tuurlijk niet. Dat is alleen maar een welverdiende schadevergoeding van de Nederlandse Staat die eeuwenlang veel geld heeft verdient over de ruggen van arme minderheden/slaven/afrikanen/andere groepen. Een uitkering is niets anders dan het afkopen van 'white guilt'quote:Op vrijdag 28 juli 2017 20:50 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Zouden ze ook tegen uitkeringen zijn?
Mooi verhaal. Vertel dat maar aan Laura Mulder!quote:Op vrijdag 28 juli 2017 20:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Is dat niet cultural appropriation?
Als blanke beledig je hiermee zowel de oorspronkelijke bewoners van Myanmar en, de juiste groep dan, de indianennative americans mee. Voor de oorspronkelijke inwoners van Myanmar waar de aubergine vandaan komt, was de aubergine van grote waarde. En de indianen native americans, maar dan uiteraard wel de correcte groep native americans, vereerden hun tipi's op religieuze wijze.
Als blanke Nederlander mag je niet eens nadenken over aubergines
Cultural appropriation hè. Dat is een big no-no geworden.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 20:32 schreef nixxx het volgende:
Het is ook altijd fout met dat soort groepjes, of het is niet goed.
Het is wel een van de eerste keren dat een links regenboogproject stuit op een linkse idealisten groep met tegengestelde overtuigingen.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 20:59 schreef Verbodsbord het volgende:
Overigens houdt dit soort gezeik sterk verband met het afschaffen van zaken als 'Dames en heren' door de gemeente Amsterdam en de NS etc. Zijn dezelfde soort zwakzinnige mensen die daardoor een podium krijgen, waardoor dit gejank alleen maar toe zal nemen.
NRCquote:„Romantiseren van massamoorden!” volgens actiegroep De Grauwe Eeuw, die in Hoorn de vaste ligplaats met rode verf bekladde, evenals beelden van de zeehelden J.P. Coen en Bontekoe. „Genocide.” Dit schip: „Een massavernietigingswapen.”
Ik was graag met hen in gesprek gegaan, maar via internet laat de anonieme groep me weten niet met de pers te praten. „Wij zijn niet uit op een dialoog; witte Europeanen hebben zelf de taak zich te onderwijzen in hun verleden.”
Misschien kan het uitgebreid worden met gebruiken uit verschillende provincies... Carnaval in Groningen kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Of fierljeppen in Brabant, ook een absolute no-go.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 21:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Cultural appropriation hè. Dat is een big no-no geworden.
Jezusquote:Op vrijdag 28 juli 2017 21:07 schreef AchJa het volgende:
Ah, de Grauwe Eeuw laat weer eens van zich horen... Dat is wel zo'n debielen kermis bijelkaar.
[..]
NRC
![]()
Ergens heel vreemd natuurlijk en contra-productief. Laat de mensen juist kennis maken met de geschiedenis zou ik zeggen. Daarover bestaan wat betreft veel onderwerpen zoveel misconcepties. Maar nu willen ze alles taboeïseren.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 21:07 schreef AchJa het volgende:
Ah, de Grauwe Eeuw laat weer eens van zich horen... Dat is wel zo'n debielen kermis bijelkaar.
[..]
NRC
![]()
Volgens mij heeft Groningen gewoon een bisschopdom, dus in principe zouden ze carnaval kunnen vieren in Grûn, of ik moet het mis hebben. En fierljeppen in Brabant is ook niet echt spannend, door de zandgronden hebben ze smalle slootjes.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 21:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Misschien kan het uitgebreid worden met gebruiken uit verschillende provincies... Carnaval in Groningen kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Of fierljeppen in Brabant, ook een absolute no-go.
Het mag wel van 'de Grauwe eeuw' , maar dan moeten de tipi's wel gebouwd worden door een native american. En dan ook nog de juiste native american, die op het festival ook nog over zijn geschiedenis moet kunnen vertellen.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 21:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ergens heel vreemd natuurlijk en contra-productief. Laat de mensen juist kennis maken met de geschiedenis zou ik zeggen. Daarover bestaan zoveel wat betreft veel onderwerpen zoveel misconcepties. Maar nu willen ze alles taboeïseren.
Ja, kortom je wordt helemaal gek van die lui.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 21:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het mag wel van 'de Grauwe eeuw' , maar dan moeten de tipi's wel gebouwd worden door een native american. En dan ook nog de juiste native american, die op het festival ook nog over zijn geschiedenis moet kunnen vertellen.
En de belangrijkste eis is natuurlijk dat het festival niet door een blanke georganiseerd word.
Anders word het met 'een witte blik' bekeken en dat is Cultural Appropriation.
Mischien kunnen die lui nog wat campings aflopen, hebben ze weer wat te doen...quote:Op vrijdag 28 juli 2017 21:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het mag wel van 'de Grauwe eeuw' , maar dan moeten de tipi's wel gebouwd worden door een native american. En dan ook nog de juiste native american, die op het festival ook nog over zijn geschiedenis moet kunnen vertellen.
En de belangrijkste eis is natuurlijk dat het festival niet door een blanke georganiseerd word.
Anders word het met 'een witte blik' bekeken en dat is Cultural Appropriation.
Ze maken zelfs nog het verwijt dat er niets eerst overleg met hun gepleegd is voor het idee uberhaupt uitgevoerd werd.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 20:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[u][b]Dat had kunnen worden voorkomen als er vooraf contact met ons was opgenomen. Dat is nagelaten. Dan hadden we één en ander kunnen communiceren.
Brussels sprouts?quote:Op vrijdag 28 juli 2017 21:24 schreef Igen het volgende:
Gewoon alle buitenlanders het land uit en alleen nog maar spruitjes eten. Kun je niks fout doen qua "cultural appropriation".
Ja, dat is dan niet de hutspot zoals we die nu eten hè, aardappelen waren er nog niet echt in Leiden 16de eeuw.quote:
Oranje wortels zijn een Nederlandse vinding om het koningshuis te eren. Dat mogen mensen uit andere landen dus juist niet eten.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 21:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat is dan niet de hutspot zoals we die nu eten hè, aardappelen waren er nog niet echt in Leiden 16de eeuw.
Tzijn idioten. Als ze hun zin krijgen en men over 20 jaar aan jongeren vraagt: wie was Jan Pieterszoon Coen en wat heeft-ie gedaan, dan weet niemand dat meer.quote:
Ja, met witte wortelen.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 21:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Oranje wortels zijn een Nederlandse vinding om het koningshuis te eren. Dat mogen mensen uit andere landen dus juist niet eten.
Dit zullen die lui van de grauwe eeuw nog wel erger vinden inderdaad. Het verhuren van tipi's met als enige doel financieel gewin. Alleen zijn dergelijke bedrijven minder vatbaar voor bedreigingen dan vrouwen die vredestipi's bouwen voor herdenkingsfestivals.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 21:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Mischien kunnen die lui nog wat campings aflopen, hebben ze weer wat te doen...
Was een bekend vrij duur merk tenten die ook een soort tipi's verkocht. Ik wilde er jaartje of 10 geleden bijna één kopen. Totdat die lekkere gemakkelijke pop-ups op de markt kwamen.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 21:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dit zullen die lui van de grauwe eeuw nog wel erger vinden inderdaad. Het verhuren van tipi's met als enige doel financieel gewin. Alleen zijn dergelijke bedrijven minder vatbaar voor bedreigingen dan vrouwen die vredestipi's bouwen voor herdenkingsfestivals.
Dit, wat een culturele armoequote:Op vrijdag 28 juli 2017 21:28 schreef Twiitch het volgende:
Ah, cultural appropriation. Na de genderonzin de volgende hype die na jarenlang etteren in de VS is overgewaaid naar Nederland. Hoe zielig voorspelbaar.
Misschien kun je bij hen klagen, dat het cultural appropriation is als hun organisatie niet door echte VS-Amerikaanse SJW'ers wordt gemanaged.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 21:28 schreef Twiitch het volgende:
Ah, cultural appropriation. Na de genderonzin de volgende hype die na jarenlang etteren in de VS is overgewaaid naar Nederland. Hoe zielig voorspelbaar.
Ook idd, Groningen wil de eerste rookvrije stad van NL worden, dus ook niet roken in de buitenlucht daar.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 22:22 schreef franka het volgende:
Gaan ze een beetje een vredespijp zitten roken! Hallo, iets met openbare ruimte en rookverbod?
Next!!!
Ja, dat is nog wel goeie, beetje inspelen op het Droste-effect.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 22:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Misschien kun je bij hen klagen, dat het cultural appropriation is als hun organisatie niet door echte VS-Amerikaanse SJW'ers wordt gemanaged.
Had Holtkamper niet van dat soort modellen?quote:Op vrijdag 28 juli 2017 22:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Was een bekend vrij duur merk tenten die ook een soort tipi's verkocht. Ik wilde er jaartje of 10 geleden bijna één kopen. Totdat die lekkere gemakkelijke pop-ups op de markt kwamen.
Zijn meer merken, maar we zijn toen bij een heel duur merk gaan kijken, weet zo even niet meer welk merk.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 22:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Had Holtkamper niet van dat soort modellen?
Cultuur nage-aapt van VS, ze hebben nog niet eens een nederlands woord er voor verzonnen!quote:Op vrijdag 28 juli 2017 21:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Cultural appropriation hè. Dat is een big no-no geworden.
De kritiek erop past wel helemaal in de tijdsgeest waar alles "authentiek" moet zijn.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 22:30 schreef Fir3fly het volgende:
'Cultural appropriation' is een goed iets.
Idd. divers en multi-culti all in onequote:Op vrijdag 28 juli 2017 22:30 schreef Fir3fly het volgende:
'Cultural appropriation' is een goed iets.
Klopt dus hier gaan miepen over cultural appropriation is ook cultural approriation.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 22:39 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Cultuur nage-aapt van VS, ze hebben nog niet eens een nederlands woord er voor verzonnen!
Ja, nou ja, ik las een artikeltje over de veerponten in Zeeuws-Vlaanderen die inmiddels 14 jaar weg zijn en dat Zeeuws-Vlamingen er een beetje heimwee naar hebben en ouwehoerde wat met mijn broertje daarover (via internet) en dat ik me nog het pontje Terneuzen-Hoedekenskerke goed kan herinneren (uit de vaart genomen 3 januari 1972) dus ergens begrijp ik dat standpunt ook wel weer, terugvertaald naar de NLse realiteit.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 22:39 schreef Igen het volgende:
[..]
De kritiek erop past wel helemaal in de tijdsgeest waar alles "authentiek" moet zijn.
Je ziet dat op wel meer plekken. Ik kan me bijv. nog die documentaire "Langs de oevers van de Yangtze" herinneren van vorig jaar ofzo. In één aflevering ging het over een etnische minderheid in een onherbergzaam gebied, waar eindelijk een geasfalteerde weg naartoe werd aangelegd. De lokale inwoners vonden het vooral fijn -de toegenomen levensstandaard, het gemak om familie die verder weg woont te bezoeken- maar de Nederlandse documentairemakers probeerden de discussie steeds naar het uitsterven van de authentieke lokale cultuur te leiden en (vergeefs) de lokale bevolking te ontlokken dat het daarom een schande zou zijn dat de Chinese overheid die weg heeft gebouwd.
Dat moet ik maar eens gaan bekijken!quote:Op vrijdag 28 juli 2017 22:39 schreef Igen het volgende:
[..]
De kritiek erop past wel helemaal in de tijdsgeest waar alles "authentiek" moet zijn.
Je ziet dat op wel meer plekken. Ik kan me bijv. nog die documentaire "Langs de oevers van de Yangtze" herinneren van vorig jaar ofzo. In één aflevering ging het over een etnische minderheid in een onherbergzaam gebied, waar eindelijk een geasfalteerde weg naartoe werd aangelegd. De lokale inwoners vonden het vooral fijn -de toegenomen levensstandaard, het gemak om familie die verder weg woont te bezoeken- maar de Nederlandse documentairemakers probeerden de discussie steeds naar het uitsterven van de authentieke lokale cultuur te leiden en (vergeefs) de lokale bevolking te ontlokken dat het daarom een schande zou zijn dat de Chinese overheid die weg heeft gebouwd.
Ja, verleden jaar de burkini zomer, waar je nu niets meer over hoort, en dit jaar de zomer van de SJW.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 22:44 schreef Montagui het volgende:
Beschuldiging van 'cultural appropriation':
....en het antwoord:
Het begint onderhand wel een SJW-zomertje te worden. Kunnen ze die onzin niet aan de andere kant van de oceaan laten.
Is dat niet mooi dan, heeft wat Seinfeldiaans in zich.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 23:01 schreef Buurtzwaan het volgende:
Man, man, man, waar mensen zich niet druk over kunnen maken.
Joh die jongeren weten sws niets meer van de geschiedenis.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 23:10 schreef Eenskijken het volgende:
en wat heeft dit allemaal precies met de vrede van breda te maken?
Precies, geen fuck.
Moeten we dit nu scharen onder komkommer nieuws of gaat dit gezever iets structureels worden?quote:Op vrijdag 28 juli 2017 22:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, verleden jaar de burkini zomer, waar je nu niets meer over hoort, en dit jaar de zomer van de SJW..
Burkini hoor je niets meer over idd, laten we hopen over die genderneutraliteit ook niet, alleen odds have it, dat het toch van een andere orde is. Even afwachten.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 23:55 schreef Montagui het volgende:
[..]
Moeten we dit nu scharen onder komkommer nieuws of gaat dit gezever iets structureels worden?
2 jaar geleden heb ik n.a.v. South Park al een keer een topic gemaakt over SJW's en "check your privilege" etc.etc. (GC / Wat is dat met policor in Amerika?). Dat liep niet bepaald storm, maar weggeëbd is het overduidelijk niet, integendeel.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 23:55 schreef Montagui het volgende:
[..]
Moeten we dit nu scharen onder komkommer nieuws of gaat dit gezever iets structureels worden?
Je hebt dat al redelijk snel opgepikt idd.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 00:09 schreef Igen het volgende:
[..]
2 jaar geleden heb ik n.a.v. South Park al een keer een topic gemaakt over SJW's en "check your privilege" etc.etc. (GC / Wat is dat met policor in Amerika?). Dat liep niet bepaald storm, maar weggeëbd is het overduidelijk niet, integendeel.
Als een blanke ook maar iets doet, is het fout bij die gasten. Al is het ademen.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 20:32 schreef nixxx het volgende:
Het is ook altijd fout met dat soort groepjes, of het is niet goed.
Ja, en dan stemmen ze op een Trump in de VS en dan worden die sukkels dubbel zo hard gepakt.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 00:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als een blanke ook maar iets doet, is het fout bij die gasten. Al is het ademen.
En dan vragen ze zichzelf af wat racisme is
Ik heb nog de hoop dat dit nooit iets heel groots word in Nederland.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 23:55 schreef Montagui het volgende:
[..]
Denk ergens dat het heel groot wordt in NL. Zullen volgende week even moeten afwachten.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 00:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik heb nog de hoop dat dit nooit iets heel groots word in Nederland.
https://www.facebook.com/(...)7&id=100008906294591quote:Al deze ideeën die Joosten presenteert (disclaimer, inheemsen erbij betrekken, een podium geben aan educatie over cultural appropriation) zijn dus letterlijk de ideën zoals wij ze aan de racistische vertegenwoordigers van Gemeente Breda hebben voorgesteld alleen doen ze het in de whitesplaining versie. We weten overigens pas sinds gisteren dat dit hun aanpassing was want ze (@gemeente Breda) hadden naar ons toe iets heel anders gecommuniceerd.
*Wij plaatsen binnenkort de gehele audio opname van het gesprek met de gemeente Breda zodat duidelijk wordt waarom wij het hebben over de racistische vertegenwoordigers'
In chakra-kleuren*?quote:Op vrijdag 28 juli 2017 20:43 schreef Remqo het volgende:
Kunnen ze die activisten niet aan een totempaal binden?
Ze hebben namelijk hawaiian shirts in de aanbieding
Blijkbaar krijgen ze steeds meer gehoor gelet ook op de gemeente Amsterdam en de NS.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 01:46 schreef Dagoduck het volgende:
Is het niet gewoon een idee om dit soort figuren te negeren?
http://www.dumpert.nl/med(...)_woningcontrole.htmlquote:Op zaterdag 29 juli 2017 02:04 schreef Montagui het volgende:
[..]
Blijkbaar krijgen ze steeds meer gehoor gelet ook op de gemeente Amsterdam en de NS.
Vraag me dan af...wie the fuq brengt dat in de gemeente en bij de ns ter sprake? Ik wil graag een naam.
Je ziet die shirts wel hangen aan de Caribische kust van Colombiaquote:Op zaterdag 29 juli 2017 01:48 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
[..]
In chakra-kleuren*?
*whatever that may be..
Wat was hun argument voor hun bewering dat de Efteling racisme is?quote:Op zaterdag 29 juli 2017 00:28 schreef Montagui het volgende:
Ah, effe wat googlen en ik heb een 'anonieme grauwe eeuwer' getraceerd.
Niks spannends, gewoon 1 van de usual suspects, Michael van Zeijl
Hij deelt een bericht van de grauwe eeuw en heeft het dan over 'wij' en 'ons'.
[..]
https://www.facebook.com/(...)7&id=100008906294591
Naast hem verwacht ik dat ook Saidy Smeek en Christa Noella Soeters en haar broer Reza tot deze club behoren.
Het illustere 4-tal
[ afbeelding ]
Ben benieuwd naar de audio opname.
En oh ja, het zijn uiteraard dezelfde gasten als die van de Efteling.
http://liefdevoorholland.com/eftelinggroepracisme/
"Ik ben een simpele primitieve rode man". Lol.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 01:34 schreef Knip het volgende:
Ik ben toch van de generatie waar hippies de indianen gewoon leuk vonden. Daar mocht je liedjes over maken en je mocht hun wijze woorden gebruiken als levensles.
Die hep de Koentunnel gebouwd tog, hep op Facebook gestaan.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 21:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Tzijn idioten. Als ze hun zin krijgen en men over 20 jaar aan jongeren vraagt: wie was Jan Pieterszoon Coen en wat heeft-ie gedaan, dan weet niemand dat meer.
Tijdje geleden paar van die filmpjes gezien uit de VS (via youtube). Worden jongeren naar heel alledaagse dingetjes gevraagd. Is echt huilen met de pet op. Zo erg dat het weer grappig aan het worden is.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 13:42 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Die hep de Koentunnel gebouwd tog, hep op Facebook gestaan.
Peter Stuyvesant...Dat zijn sigaretten tog? Die rookt mun oma alteid...quote:Op vrijdag 28 juli 2017 21:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Tzijn idioten. Als ze hun zin krijgen en men over 20 jaar aan jongeren vraagt: wie was Jan Pieterszoon Coen en wat heeft-ie gedaan, dan weet niemand dat meer.
Enfin jongeren zijn toch aan het down dumben tegenwoordig, geloof ik.
Dit bvquote:Op zaterdag 29 juli 2017 13:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wat was hun argument voor hun bewering dat de Efteling racisme is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |