De kritiek erop past wel helemaal in de tijdsgeest waar alles "authentiek" moet zijn.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 22:30 schreef Fir3fly het volgende:
'Cultural appropriation' is een goed iets.

Idd. divers en multi-culti all in onequote:Op vrijdag 28 juli 2017 22:30 schreef Fir3fly het volgende:
'Cultural appropriation' is een goed iets.

Klopt dus hier gaan miepen over cultural appropriation is ook cultural approriation.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 22:39 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Cultuur nage-aapt van VS, ze hebben nog niet eens een nederlands woord er voor verzonnen!

Ja, nou ja, ik las een artikeltje over de veerponten in Zeeuws-Vlaanderen die inmiddels 14 jaar weg zijn en dat Zeeuws-Vlamingen er een beetje heimwee naar hebben en ouwehoerde wat met mijn broertje daarover (via internet) en dat ik me nog het pontje Terneuzen-Hoedekenskerke goed kan herinneren (uit de vaart genomen 3 januari 1972) dus ergens begrijp ik dat standpunt ook wel weer, terugvertaald naar de NLse realiteit.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 22:39 schreef Igen het volgende:
[..]
De kritiek erop past wel helemaal in de tijdsgeest waar alles "authentiek" moet zijn.
Je ziet dat op wel meer plekken. Ik kan me bijv. nog die documentaire "Langs de oevers van de Yangtze" herinneren van vorig jaar ofzo. In één aflevering ging het over een etnische minderheid in een onherbergzaam gebied, waar eindelijk een geasfalteerde weg naartoe werd aangelegd. De lokale inwoners vonden het vooral fijn -de toegenomen levensstandaard, het gemak om familie die verder weg woont te bezoeken- maar de Nederlandse documentairemakers probeerden de discussie steeds naar het uitsterven van de authentieke lokale cultuur te leiden en (vergeefs) de lokale bevolking te ontlokken dat het daarom een schande zou zijn dat de Chinese overheid die weg heeft gebouwd.

Dat moet ik maar eens gaan bekijken!quote:Op vrijdag 28 juli 2017 22:39 schreef Igen het volgende:
[..]
De kritiek erop past wel helemaal in de tijdsgeest waar alles "authentiek" moet zijn.
Je ziet dat op wel meer plekken. Ik kan me bijv. nog die documentaire "Langs de oevers van de Yangtze" herinneren van vorig jaar ofzo. In één aflevering ging het over een etnische minderheid in een onherbergzaam gebied, waar eindelijk een geasfalteerde weg naartoe werd aangelegd. De lokale inwoners vonden het vooral fijn -de toegenomen levensstandaard, het gemak om familie die verder weg woont te bezoeken- maar de Nederlandse documentairemakers probeerden de discussie steeds naar het uitsterven van de authentieke lokale cultuur te leiden en (vergeefs) de lokale bevolking te ontlokken dat het daarom een schande zou zijn dat de Chinese overheid die weg heeft gebouwd.

Ja, verleden jaar de burkini zomer, waar je nu niets meer over hoort, en dit jaar de zomer van de SJW.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 22:44 schreef Montagui het volgende:
Beschuldiging van 'cultural appropriation':
....en het antwoord:
Het begint onderhand wel een SJW-zomertje te worden. Kunnen ze die onzin niet aan de andere kant van de oceaan laten.

Is dat niet mooi dan, heeft wat Seinfeldiaans in zich.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 23:01 schreef Buurtzwaan het volgende:
Man, man, man, waar mensen zich niet druk over kunnen maken.

Joh die jongeren weten sws niets meer van de geschiedenis.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 23:10 schreef Eenskijken het volgende:
en wat heeft dit allemaal precies met de vrede van breda te maken?
Precies, geen fuck.

Moeten we dit nu scharen onder komkommer nieuws of gaat dit gezever iets structureels worden?quote:Op vrijdag 28 juli 2017 22:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, verleden jaar de burkini zomer, waar je nu niets meer over hoort, en dit jaar de zomer van de SJW..

Burkini hoor je niets meer over idd, laten we hopen over die genderneutraliteit ook niet, alleen odds have it, dat het toch van een andere orde is. Even afwachten.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 23:55 schreef Montagui het volgende:
[..]
Moeten we dit nu scharen onder komkommer nieuws of gaat dit gezever iets structureels worden?

2 jaar geleden heb ik n.a.v. South Park al een keer een topic gemaakt over SJW's en "check your privilege" etc.etc. (GC / Wat is dat met policor in Amerika?). Dat liep niet bepaald storm, maar weggeëbd is het overduidelijk niet, integendeel.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 23:55 schreef Montagui het volgende:
[..]
Moeten we dit nu scharen onder komkommer nieuws of gaat dit gezever iets structureels worden?

Je hebt dat al redelijk snel opgepikt idd.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 00:09 schreef Igen het volgende:
[..]
2 jaar geleden heb ik n.a.v. South Park al een keer een topic gemaakt over SJW's en "check your privilege" etc.etc. (GC / Wat is dat met policor in Amerika?). Dat liep niet bepaald storm, maar weggeëbd is het overduidelijk niet, integendeel.

Als een blanke ook maar iets doet, is het fout bij die gasten. Al is het ademen.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 20:32 schreef nixxx het volgende:
Het is ook altijd fout met dat soort groepjes, of het is niet goed.

Ja, en dan stemmen ze op een Trump in de VS en dan worden die sukkels dubbel zo hard gepakt.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 00:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als een blanke ook maar iets doet, is het fout bij die gasten. Al is het ademen.
En dan vragen ze zichzelf af wat racisme is

Ik heb nog de hoop dat dit nooit iets heel groots word in Nederland.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 23:55 schreef Montagui het volgende:
[..]

Denk ergens dat het heel groot wordt in NL. Zullen volgende week even moeten afwachten.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 00:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik heb nog de hoop dat dit nooit iets heel groots word in Nederland.

https://www.facebook.com/(...)7&id=100008906294591quote:Al deze ideeën die Joosten presenteert (disclaimer, inheemsen erbij betrekken, een podium geben aan educatie over cultural appropriation) zijn dus letterlijk de ideën zoals wij ze aan de racistische vertegenwoordigers van Gemeente Breda hebben voorgesteld alleen doen ze het in de whitesplaining versie. We weten overigens pas sinds gisteren dat dit hun aanpassing was want ze (@gemeente Breda) hadden naar ons toe iets heel anders gecommuniceerd.
*Wij plaatsen binnenkort de gehele audio opname van het gesprek met de gemeente Breda zodat duidelijk wordt waarom wij het hebben over de racistische vertegenwoordigers'

In chakra-kleuren*?quote:Op vrijdag 28 juli 2017 20:43 schreef Remqo het volgende:
Kunnen ze die activisten niet aan een totempaal binden?
Ze hebben namelijk hawaiian shirts in de aanbieding

Blijkbaar krijgen ze steeds meer gehoor gelet ook op de gemeente Amsterdam en de NS.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 01:46 schreef Dagoduck het volgende:
Is het niet gewoon een idee om dit soort figuren te negeren?
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |