2600 | vrijdag 28 juli 2017 @ 14:20 |
http://www.avgeekery.com/(...)hort-of-destination/![]() Je stijgt op met een airbus en je kunt niet hogen klimmen dan FL 024, flink lager dan je gewend bent.... je kunt niet sneller dan 230 knopen, terwijl je normaal gesproken toch echt een stuk harder kunt met minder vermogen,..... dan kan er maar 1 reden zijn:
![]() Dat zijn er twee die ik niet wil zien parkeren. ![]() | |
NightH4wk | vrijdag 28 juli 2017 @ 14:21 |
Heb je een foto van ze? Misschien hebben ze nog andere kwaliteiten. | |
RingBewoner | vrijdag 28 juli 2017 @ 14:24 |
Grounded..... De ironie. | |
spijkerbroek | vrijdag 28 juli 2017 @ 14:24 |
http://www.ndtv.com/india(...)landing-gear-1729094 Ze moesten ook nog naar een ander vliegveld, omdat ze bijna geen brandstof meer hadden ![]() | |
slashdotter3 | vrijdag 28 juli 2017 @ 14:35 |
![]() | |
Hallojo | vrijdag 28 juli 2017 @ 14:38 |
Vrouwen ![]() | |
Boris_Karloff | vrijdag 28 juli 2017 @ 14:39 |
Vrouwen achter het stuur, vluchtje tweemaal zo duur | |
Windwalker88 | vrijdag 28 juli 2017 @ 14:41 |
Mischien kunnen ze niet omgaan met vliegtuigen, maar kunnen gelukkig wel stofzuigen | |
2NutZ | vrijdag 28 juli 2017 @ 14:45 |
SE MOETE DE TRAININGE GEWOON MAKKELIJKER MAKE VOOR DE VROUWE DAN GEBEUR DIT OOK NOOIT | |
phpmystyle | vrijdag 28 juli 2017 @ 14:46 |
En pantoffels aanreiken. | |
bedachtzaam | vrijdag 28 juli 2017 @ 14:46 |
Volgens mij hebben ze in de eerste 2 uur gevaarlijk dicht tegen de grens gezeten als het gaat om hoogte en snelheid. Piloten op FOK die dat kunnen bevestigen? | |
2600 | vrijdag 28 juli 2017 @ 14:47 |
![]() | |
2NutZ | vrijdag 28 juli 2017 @ 14:47 |
Ah ja daar is het al, eigenlijk ligt het niet aan hen maar aan de rest... ![]() | |
2600 | vrijdag 28 juli 2017 @ 14:51 |
VMO, ( maximale operationele snelheid van een vliegtuig voordat het uit elkaar gerukt kan worden door weerstand van lucht ) Die snelheid gaat uit van een normaal geconfigureerd toestel, en zijn wel veilige snelheden bekend waarop de je landingsgestel kunt laten zakken, maar dat is normaal gesproken tussen de 180 en 160 knopen. Je kunt zonder problemen laag blijven vliegen met je gear down, maar je hebt meer weerstand, en je verbruikt meer brandstof | |
Eenskijken | vrijdag 28 juli 2017 @ 14:57 |
in india krijg je vlieg brevet bij een pakje boter blijkbaar. tering wat een dozen | |
sturmpie | vrijdag 28 juli 2017 @ 15:08 |
misschien ging in 't vorige vliegtuig waar ze mee vlogen 't landingsgestel automatisch in ![]() Allah heeft 't al gezegd h, je mag vrouwen geen voertuigen laten besturen. ze mogen ook niet met geld omgaan, de lijst is eindeloos ![]() | |
bedachtzaam | vrijdag 28 juli 2017 @ 15:08 |
Ja klopt, het gaat mij echter meer om de minimale snelheid die een vliegtuig moet hebben om niet uit de lucht te vallen. Zeker aan het begin van de vlucht zal het toestel zwaar geweest zijn (volle tanks) en de dames zijn natuurlijk gewoon onderweg gegaan naar FL300 zodra ze opstegen. Daar kwamen ze natuurlijk niet, ze bleven steken op FL240 wat volgens mij gezien de snelheid ook dicht tegen uit de lucht vallen is, zeker in de eerste uren van de vlucht. | |
Hallojo | vrijdag 28 juli 2017 @ 15:13 |
Wat dat betreft hebben ze het in Saudi-Arabi een stuk beter begrepen ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 28 juli 2017 @ 15:19 |
En dit is waarom de autopilot altijd een kerel is. | |
matigeuser | vrijdag 28 juli 2017 @ 15:38 |
Haha ![]() | |
Puntenjager | vrijdag 28 juli 2017 @ 18:18 |
Net alsof er niet de hele vlucht een knop met "landing gear down" heeft staan knipperen ![]() Ook dat het langingsgestel al uit was zou toch opgevallen moeten zijn tijdens de landingschecks ![]() | |
Fer | vrijdag 28 juli 2017 @ 18:22 |
Typisch India, ze hebben alle papieren, maar snappen geen ene kut van wat ze moeten doen. | |
Aether | vrijdag 28 juli 2017 @ 18:23 |
"Jij had toch op die knop gedrukt?" "Nee, ik zou het op de terugreis doen" | |
Kamelenteen | vrijdag 28 juli 2017 @ 18:27 |
Gaat dat ding niet automatisch in bij stijgen? | |
#ANONIEM | vrijdag 28 juli 2017 @ 18:34 |
Vrouwen? Juist het geslacht wat zou kunnen multitasken? [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2017 18:34:36 ] | |
VEM2012 | vrijdag 28 juli 2017 @ 18:34 |
En daarom betaal je vrouwen minder dan mannen. ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 28 juli 2017 @ 18:36 |
Bij de VVD ook? | |
Puntenjager | vrijdag 28 juli 2017 @ 18:37 |
Wat op papier staat is staat is toch veel belangrijker dan de fysieke werkelijkheid ![]() | |
VEM2012 | vrijdag 28 juli 2017 @ 18:39 |
Moet je nou zelfs als ik een grapje maak weer persoonlijk gaan worden? Dat is toch wel heel sneu. | |
#ANONIEM | vrijdag 28 juli 2017 @ 18:41 |
Dat van mij was ook een grapje en ik weet niet eens bij welk vuur jij je warmen doet. | |
Klummie | vrijdag 28 juli 2017 @ 18:43 |
Het moet weer uitgeklapt worden bij de landing dus waarom zou je het inklappen? ![]() | |
The_Temp | vrijdag 28 juli 2017 @ 18:43 |
Complete noob op dit gebied, maar waarom zorgen een paar wielen die uitsteken ervoor dat je niet hoger kan komen dan een bepaalde hoogte? Puur de luchtweerstand? | |
VEM2012 | vrijdag 28 juli 2017 @ 18:45 |
Luchtcirculatie verlaagt de luchtdruk. Je wil dat alleen aan de bovenzijde van de vleugel. | |
RIVDSL | vrijdag 28 juli 2017 @ 18:47 |
Je kunt minder hard vliegen dus minder lift. | |
#ANONIEM | vrijdag 28 juli 2017 @ 18:47 |
Neem je toch een zwaardere motor. | |
Puntenjager | vrijdag 28 juli 2017 @ 19:08 |
Bullshit, want volgens die logica zou je met een verstoring (zoals bijvoorbeeld uitgeklapt landingsgestel) aan de bovenkant van de vleugels mr lift hebben. Het is puur meer luchtweerstand, waardoor je minder hard kunt vliegen en de vleugels dus ook minder lift genereren. Niet meer genoeg lift om bijvoorbeeld op 12 km hoogte te vliegen. | |
spijkerbroek | vrijdag 28 juli 2017 @ 19:10 |
"Oh, we hebben het landingsgestel nog naar beneden. Nou ja, laten we dan maar midden in de vlucht de motoren gaan verwisselen." | |
#ANONIEM | vrijdag 28 juli 2017 @ 19:19 |
Tijd voor genderneutrale vliegtuigbestuurmensen. [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2017 19:19:34 ] | |
2600 | vrijdag 28 juli 2017 @ 19:29 |
Mannen achter het stuur, vrouwen achterin en koffie rondbrengen, gewoon zoals het hoort Dat hok heet niet voor niets cockpit. | |
Fer | vrijdag 28 juli 2017 @ 19:30 |
Toch wel slecht van Airbus. Ding heeft eigenlijk geen piloten nodig maar dit kan het niet zelf oplossen. | |
Straatcommando. | vrijdag 28 juli 2017 @ 19:31 |
Nee, volgens mij heeft dat met de modus te maken waarin het toestel zich begeeft. Als het geconfigureerd is om te landen inclusief landingsgestel zal 'ie wel niet harder kunnen dan dat. Aangezien het een airbus is.. | |
MichaelScott | vrijdag 28 juli 2017 @ 19:45 |
Ze werden natuurlijk tegengehouden door het glazen plafond. | |
VEM2012 | vrijdag 28 juli 2017 @ 19:57 |
Je hebt juist minder lift als je een lagere luchtdruk aan de onderzijde hebt. | |
Prego | vrijdag 28 juli 2017 @ 19:59 |
En meteen weer vrouwen denigreren ![]() ![]() Typisch eigenlijk. | |
Straatcommando. | vrijdag 28 juli 2017 @ 19:59 |
Het gaat hier helemaal niet om lift en dat soort zaken joh. Als er minder lift zou zijn was dat ding gestalled en naar de grond gegaan. Ik geloof dat zo'n airbus gewoon een approach modus heeft inclusief auto throttle en dat soort gubbins. Dus dat ding gaat gewoon niet harder, ook al kan 'ie het wel.Weet je wat typisch is? 1100 km rondvliegen met je landingsgestel uit, iets wat je zo kan troubleshooten. Vrouw of niet. Dit is eerder gebrekkige training dan wat anders. [ Bericht 30% gewijzigd door Straatcommando. op 28-07-2017 20:06:37 ] | |
sturmpie | vrijdag 28 juli 2017 @ 20:01 |
![]() | |
sturmpie | vrijdag 28 juli 2017 @ 20:03 |
en nog veel meer | |
crystal_meth | vrijdag 28 juli 2017 @ 20:55 |
Als je ziet dat de motoren vol vermogen leveren maar de luchtsnelheid (en de snelheid tov de grond) laag blijft, dan moet je al snel tot de conclusie komen dat het vliegtuig meer luchtweerstand ondervindt. Maar mannelijke piloten begaan net zulke domme fouten, kijk bvb naar al de crashes ten gevolge van verstopte pitot tubes of static ports. In elk daarvan was er maar n logische verklaring voor de foute uitlezingen, en had men kunnen weten welke warnings en uitlezingen fout waren. Zoals piloten die bij het stijgen een overspeed warning krijgen, wat duidelijk aangeeft dat het een foute meting betreft (een passagierstoestel heeft niet genoeg vermogen om bij het stijgen zo'n snelheid te ontwikkelen), maar toch erop reageren, en ook reageren op andere warnings en meetwaarden die van dezelfde pitotbuizen komen, maar een stall warning (die op andere sensoren gebaseerd is) negeren... Of piloten die reeds bij het begin van de vlucht weten dat de ASI van de kapitein foute waarden aangeeft en ze dus die van de copiloot moeten gebruiken, maar later tijdens de vlucht toch beslissingen nemen op basis van de foute meter... | |
Puntenjager | vrijdag 28 juli 2017 @ 20:56 |
| |
#ANONIEM | vrijdag 28 juli 2017 @ 23:35 |
Nou nee alleen die met vrouwelijke piloten, zou Pia of Schippers het beter doen en geen steken laten vallen? | |
Nieuwschierig | zaterdag 29 juli 2017 @ 00:01 |
Mogelijk een begrenzing van het vermogen bij 230 knopen in combinatie met de lowered gear maar om 24000 voet te halen bij die snelheid is op zich al een knappe prestatie. Dan moet je de neus al flink omhoog trimmen om voldoende lift te verkrijgen. | |
Straatcommando. | zaterdag 29 juli 2017 @ 01:24 |
Dat doet het vliegtuig dus zelf als ik het goed begrepen heb, maar dat moet je dan kunnen zien op je instrumenten. Ik snap het niet zo goed, als je niet harder gaat dan een bepaalde snelheid ga je toch troubleshooten? Daar hebben ze hele handvesten voor. Ik kan me niet voorstellen dat bij zo'n fly by wire geval er in staat welke modus wat doet (zou je overigens gewoon moeten weten als je zo'n ding vliegt) Los daarvan, echt alles.. hoe vergeet je je landingsgestel op te halen? Hoe dan? Dat is niet je beker koffie op het dak vergeten dom, dit is je kinderzitje op het dak laten zitten dom. ![]() | |
bedachtzaam | zaterdag 29 juli 2017 @ 01:25 |
Dit heeft ook meer met kundigheid en training van het personeel te maken dan het geslacht van de piloot, de aandacht moet in dit geval gericht worden op Air India. | |
Verbodsbord | zaterdag 29 juli 2017 @ 01:28 |
![]() | |
2600 | zaterdag 29 juli 2017 @ 02:21 |
...toch wel opvallend dat het dan gebeurt als er 2 vrouwen samen aan het vliegen zijn, dat moet eigenlijk verboden worden, ik zou de CVR gesprekken van heel die vlucht wel willen horen, wedden dat ze zaten te ouwehoeren over iets anders? | |
#ANONIEM | zaterdag 29 juli 2017 @ 03:34 |
Ok Oversight | |
Straatcommando. | zaterdag 29 juli 2017 @ 03:34 |
Er zijn talloze capabele vrouwelijke piloten. Het is onzin om dit af te doen als iets "vrouwelijks" | |
#ANONIEM | zaterdag 29 juli 2017 @ 03:35 |
Twee mannelijke piloten moet trouwens ook verboden worden. Een zou er maar depressief zijn en heel mannelijk besluiten de ander buiten te sluiten en het vliegtuig te crashen. Ken daar nog een grap over: twee mannen achter het stuur, n levensmoe, iedereen dood, gezinnen kapot, kinderen wees. [ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2017 03:43:14 ] | |
flipsen | zaterdag 29 juli 2017 @ 03:46 |
Dit kan niet anders dan een hoax zijn natuurlijk. | |
2600 | zaterdag 29 juli 2017 @ 04:05 |
Naast een kerel, geen probleem, maar zet er geen twee bij elkaar, dat gaat zoals je ziet niet lang goed. | |
Hdero | zaterdag 29 juli 2017 @ 04:09 |
Raar dat al die ingewikkelde computersystemen aan boord hen niet waarschuwden. | |
2600 | zaterdag 29 juli 2017 @ 04:44 |
Dat deden ze wel, 3 prachtige mooie grote groene lichten ....recht voor hun neus. | |
Hdero | zaterdag 29 juli 2017 @ 05:11 |
Bedoel je niet rood, groen is meestal de kleur van 'alles is in orde, paraat'. | |
flipsen | zaterdag 29 juli 2017 @ 06:26 |
"Three green!" betekent dat het landingsgestel uitgeklapt en gelocked is. Als het is ingetrokken zijn ze rood. | |
crystal_meth | zaterdag 29 juli 2017 @ 06:32 |
Mwa, piloten werken met checklists, als iets vergeten wordt is het vaak omdat men tijdens de checklist onderbroken of afgeleid wordt en nadien met het volgende item of de volgende checklist verder gaat. Dan maakt het weinig uit of het de flappen, de taxilichten of de verwarming van de pitot buis betreft. | |
OEM | zaterdag 29 juli 2017 @ 09:55 |
Nee. VMO is de maximaal toegestane snelheid in normale operations. Dit is een snelheid die vastgesteld wordt door regelgeving, niet door structurele integriteit. Daarboven zit VFC (maximale snelheid met stabiele vluchteigenschappen, vastgesteld in tests). Weer daarboven zit VD (maximale duiksnelheid in tests), en daarboven zit nog een (onbekende) marge voordat de boel desintegreert. | |
#ANONIEM | zaterdag 29 juli 2017 @ 10:13 |
Haha Oversight snapt er toch ook geen reet van. | |
OEM | zaterdag 29 juli 2017 @ 10:32 |
Ingetrokken = uit In beweging = rood Uitgeklapt en gelockt = groen Vanaf 3:40 | |
Toga | zaterdag 29 juli 2017 @ 11:18 |
Alles groen, dus alles OK.... Daarnaast kun je moeilijk zoiets automatiseren, dat wordt spannend als je bijvoorbeeld in Mexico wil landen (wat op 2km hoogte ligt) en het toestel besluit het landingsgestel weer in te trekken. | |
Lunatiek | zaterdag 29 juli 2017 @ 11:19 |
Dat is angstaanjagend. Dit keer was het "maar" het signaal voor het landingsgestel dat werd genegeerd, de volgende keer kan het iets ernstigers zijn. Wordt tijd dat de luchtverkeersleiding dit soort dingen ook kan monitoren en in kan grijpen. | |
VEM2012 | zaterdag 29 juli 2017 @ 11:22 |
Omdat dit n keer mis is gegaan? Je moet er niet aan denken dat de luchtverkeersleiding die datastroom ook moet analyseren. Dat is echt geen doen. Onderzoek nou eerst eens gewoon waar het mis is gegaan. | |
Lunatiek | zaterdag 29 juli 2017 @ 11:31 |
Denk je dat het een technisch mankement van die kist is? | |
#ANONIEM | zaterdag 29 juli 2017 @ 12:18 |
Er is helemaal niet bekend of deze piloten berhaupt iets verkeerds gedaan hebben. Het blijven getrainde professionele piloten. Geen beunhazen. Voor hetzelfde geld zaten er nog een paar gear pins in het landingsgestel. Het onderzoek zal het uitwijzen. | |
Hdero | zaterdag 29 juli 2017 @ 12:27 |
Gaan de onboardcomputers wel waarschuwen als iem probeert te landen met ingetrokken gestel? | |
VEM2012 | zaterdag 29 juli 2017 @ 13:00 |
Nou, op zich vind ik het apart dat niemand erachter is gekomen wat er mis was. Dat doet toch vermoeden dat bv de lampjes niet werkten ofzo. Of het zijn echt twee nitwits geweest, maar dan moet het selectieproces wat strenger. Of de training beter. De luchtverkeersleiding dan maar mee laten kijken zie ik niet zitten. | |
OEM | zaterdag 29 juli 2017 @ 13:05 |
De computers zullen gaan klagen tegen je: Too low - gear | |
Zorro | zaterdag 29 juli 2017 @ 13:41 |
Die vrouwen dachten natuurlijk: Airbus. Bus. Aha! Een bus heeft wielen! Lekker laten zitten ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 29 juli 2017 @ 14:06 |
Zouden vrouwen de ontheffing hebben om een checklist af te werken? | |
Nobu | zaterdag 29 juli 2017 @ 14:19 |
Als die pin er nog in zat zijn het nog grotere beunhazen dan het nu al lijkt. Al is dat nauwelijks mogelijk. Daarom komen de meest essentile dingen vaker dan een keer voorbij. | |
Bluesdude | zaterdag 29 juli 2017 @ 14:28 |
Mee eens... Gebrek aan training. Was die training door mannen georganiseerd? Als het 2 mannen waren die de fout niet zagen, zou dan er ook een topic van geweest zijn? En dan ook met discriminerende opmerkingen over hun sexe ? En wie van die male-chauvinist pigs in dit topic kan zo'n vliegtuig besturen ? | |
Lunatiek | zaterdag 29 juli 2017 @ 14:30 |
Ik ben er zeker van dat het dan domme indianen uit een pauperland waren hihaho. | |
Bluesdude | zaterdag 29 juli 2017 @ 14:32 |
Wat is de grap nou ? | |
Ryan3 | zaterdag 29 juli 2017 @ 14:45 |
Dit was wel een beroemde in ieder geval: https://nl.wikipedia.org/wiki/Eastern_Airlines-vlucht_401 Ramp met de Lockheed in de Everglades, Florida. Doorgebrand lampje. Neemt niet weg dat dit wel apart gevalletje is ergens. Moet behoorlijk wat lawaai opgeleverd hebben, alleen al. En hier geen doorgebrand lampje, zeg maar. | |
Lunatiek | zaterdag 29 juli 2017 @ 15:00 |
Die is er niet, maar ik verwacht dan wel een dergelijke reactie. Als het in de USA was gebeurd, dan was het "Only in Murica ![]() | |
Lunatiek | zaterdag 29 juli 2017 @ 15:03 |
Ze geven toch zelf aan dat ze het raar vinden dat de passagiers niks hebben gemerkt? Terwijl de meeste piloten meer vlieguren en dus ervaring hebben met een "normale situatie" dan zo'n cabine vol passagiers samen. | |
crystal_meth | zaterdag 29 juli 2017 @ 20:20 |
Die aflevering van mayday was een klassieker, inderdaad. Maar dat vond ik nog te begrijpen, ze dachten dat alles ok was, dat de automatische piloot nog aanstond, en waren zo bezig met dat lampje dat ze vergaten de instrumenten in het oog te houden. | |
crystal_meth | zaterdag 29 juli 2017 @ 20:22 |
Maar is in de cockpit sowieso niet meer lawaai dan in de cabine? Op youtube videos van cockpits hoor ik alvast geen verschil tussen landingsgestel in of uit. | |
#ANONIEM | zaterdag 29 juli 2017 @ 20:39 |
Als men het dan toch niet horen doet zullen die wielen wel overbodig zijn. | |
OEM | zaterdag 29 juli 2017 @ 20:43 |
Maar goed, geen al te beste prestatie van de dames, maar ze zijn netjes uitgeweken wegens hoger brandstofverbruik en all is well. In tegenstelling tot deze twee heren die nota bene wisten dat ze met gear-down vlogen. https://en.wikipedia.org/wiki/Hapag-Lloyd_Flight_3378 ![]() | |
2600 | zaterdag 29 juli 2017 @ 20:55 |
Dat is niet het probleem daar heb je de instelbare QNH voor vliegvleden melden je netjes hoeveel hoger of lager ze liggen, en je kunt je software dat heel goed vertellen. | |
Fer | zaterdag 29 juli 2017 @ 22:03 |
Of een alarm als je boven de 250kts die dingen nog steeds omlaag hebt. | |
2600 | zaterdag 29 juli 2017 @ 22:28 |
Besturen is niet zo moeilijk, landen wel, vooral met zijwind. ![]() | |
2600 | zaterdag 29 juli 2017 @ 22:30 |
250kts gemeten door welk instrument? | |
Bluesdude | zaterdag 29 juli 2017 @ 22:38 |
Landen hoort ook bij het besturen. Me dunkt..... de male chauvinisten in dit topic kennen niet de knopjes, de hendels, de lichtjes en de display voor het landingsgestel. Overigens... zijn vrouwen betere autobestuurders dan mannen in het algemeen, wat betreft schadevrij rijden en minder ongelukken. Man achter het stuur . .... bloed aan de muur. http://honor-autoschade.n(...)hade-mannen-vrouwen/ | |
OEM | zaterdag 29 juli 2017 @ 22:40 |
Pitot tube. | |
Toga | zaterdag 29 juli 2017 @ 23:06 |
Ik ken een paar vrouwen die bang zijn in het verkeer, (dus) maar 70 op een snelweg rijden en levensgevaarlijke situaties veroorzaken. De rest van het verkeer moet capriolen uithalen om NIET in botsing te komen. Er is een verschil tussen ongelukken veroorzaken en ongelukken krijgen. De veroorzaker in bovenstaande geval heeft vaak niet eens in de gaten dat de kettingbotsing achter haar heeft plaatsgevonden. Daar zijn vast geen statistieken van. | |
Hdero | zaterdag 29 juli 2017 @ 23:11 |
Vrouwen zijn minder aggressief oha, zal iets mee te maken hebben. | |
Toga | zaterdag 29 juli 2017 @ 23:12 |
Ook dat is een handeling, maar gear up/down is toch wel n van de meest basale items op de checklist sinds WOII. | |
Hdero | zaterdag 29 juli 2017 @ 23:19 |
De vliegtuigen van WO2 kon je niet eens de wielen i trekken en er waren geen straalmotoren. ![]() | |
2600 | zaterdag 29 juli 2017 @ 23:20 |
Ik heb me dat altijd afgevraagd, hoe weet de software het verschil tussen daadwerkelijke snelheid en tegenwind ? Ik snap dat de pitot tube inkomende luchtstroom meet, maar hoe weet hij of dat door tegenwind komt of door de snelheid van het toestel ? | |
bedachtzaam | zaterdag 29 juli 2017 @ 23:21 |
Hey vrouw, waarom heb je geen gender neutrale status indicatie? en waarom mannelijk? | |
bedachtzaam | zaterdag 29 juli 2017 @ 23:30 |
Lees dit eens door. | |
bedachtzaam | zaterdag 29 juli 2017 @ 23:33 |
Ik durf hem wel aan dat de gemiddelde sim liefhebber wel weet waar de knopjes en hendels voor zijn, het maakt ze niet tot goede piloten natuurlijk. | |
2600 | zaterdag 29 juli 2017 @ 23:35 |
ik zie het niet, wat is voor het toestel nou het verschil tussen de tegendruk die het meet omdat het zelf vooruit gaat, v.s. de tegenwind die ze ook tegenkomt als het stilstaat? | |
bedachtzaam | zaterdag 29 juli 2017 @ 23:38 |
Tegenwind zal slechts inhouden dat de vlucht van A naar B langer duurt, omgekeerd, met de wind in de rug is de duur van de vlucht korter. Het is een 'indicatieve snelheid'. | |
OEM | zaterdag 29 juli 2017 @ 23:38 |
Groundspeed wordt bepaald door GPS en/of INS. Daarme kun je de windcomponent berekenen. [ Bericht 1% gewijzigd door OEM op 29-07-2017 23:54:25 ] | |
2600 | zaterdag 29 juli 2017 @ 23:46 |
ok helder, en gevonden, ik kende de term INS niet. ![]() http://ieeexplore.ieee.org/document/6720269/?reload=true | |
Bluesdude | zondag 30 juli 2017 @ 00:04 |
Gut..... ben ik geen man ? Knap van je dat jij dat ziet.... Je bent geniaal. | |
2600 | zondag 30 juli 2017 @ 00:07 |
Weet jij misschien ook hoe ze overschakelen tussen besturen van het neuswiel en de vleugels ? Ik zie vliegtuigen tijdens het taxieen altijd draaien op het neuswiel, terwijl je flappen die de vleugel omhoog of omlaag sturen tijdens de vlucht gewoon recht blijven en niet meebewegen ? ( k bedoel niet de "normale" flaps voor lift bij minder snelheid. ) | |
jeroen25 | zondag 30 juli 2017 @ 01:21 |
![]() | |
#ANONIEM | zondag 30 juli 2017 @ 01:23 |
Ik denk dat ze daar niet sturen dat het zo een wiel is als op een winkelwagen. | |
jeroen25 | zondag 30 juli 2017 @ 01:40 |
Als het neuswiel bestuurbaar is dan zal het zijn gekoppeld aan het voetenstuur of is er een apart stuurtje voor. De rolroeren (ailerons) staan hier los van en worden op de grond niet gebruikt. Bij lichte vliegtuigen is het neuswiel soms vrijdraaiend zoals bij een winkelwagentje. Dan wordt er gestuurd met de remmen op het hoofd landingsgestel of met de staart combinatie met wat extra gas geven. | |
Straatcommando. | zondag 30 juli 2017 @ 02:13 |
Daar hebben ze een "stuurtje" (lees: knopje) voor. Volgens mij werkt het bij de oudere toestellen nog met de voetpedalen | |
NewHorizon | zondag 30 juli 2017 @ 06:01 |
Bij grotere toestellen is het taxiwerk op de grond inderdaad met een tiller, een stuurtje aan de zijkant die direct het neuswiel doet draaien. De voetpedalen geven ook wieluitslag, maar veel minder. Tijdens lange stukken rechtuit taxin kunnen ze ook gebruikt worden. Tijdens de takeoff wordt ook met de voeten gestuurd, in eerste instantie dus voornamelijk met het neuswiel maar naarmate de snelheid toeneemt wordt ook het rudder effectief. 'Omschakelen' behoeft in feite geen druk op de knop. Je rijdt de startbaan op met de tiller en gaat daarna gewoon verder met je voeten. | |
Toga | zondag 30 juli 2017 @ 06:14 |
Je bent in de war met WO1 of gewoon een trol. Alle snellere jongens hadden al een intrekbaar landingsgestel m.u.v. bijv. de Stuka. En v.w.b. een jet: de eerste Me 262 Schwalbe vloog al in 1941, (maar werd pas in 1944 ingezet) | |
Nieuwschierig | zondag 30 juli 2017 @ 13:05 |
Captain Joe legt het uit op zijn kanaal | |
Ryan3 | zondag 30 juli 2017 @ 13:13 |
Deze is natuurlijk helemaal vermaard. Gezagvoerder had zijn 15-jarige zoontje even zogenaamd een stukje laten vliegen en toen werd de automatische piloot per ongeluk uitgeschakeld. Dat hadden de heren helaas te laat door. https://nl.wikipedia.org/wiki/Aeroflot-vlucht_593 Rolroer werd uitgeschakeld en de heren wisten niet dat in de airbus dan alleen een lampje ging branden. | |
OEM | zondag 30 juli 2017 @ 13:43 |
Dat is toevallig op dit moment weer even actueel, aangezien deze week een crew van Air Algerie hun gezonde verstand op hun nachtkastje had laten liggen:
| |
Ryan3 | zondag 30 juli 2017 @ 14:33 |
Hele tv-reportage van gemaakt. ![]() | |
Ryan3 | zondag 30 juli 2017 @ 15:01 |
Leuke serie zeg. |