Ik ben er zeker van dat het dan domme indianen uit een pauperland waren hihaho.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 14:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Mee eens... Gebrek aan training.
Was die training door mannen georganiseerd?
Als het 2 mannen waren die de fout niet zagen, zou dan er ook een topic van geweest zijn?
En dan ook met discriminerende opmerkingen over hun sexe ?
En wie van die male-chauvinist pigs in dit topic kan zo'n vliegtuig besturen ?
Wat is de grap nou ?quote:Op zaterdag 29 juli 2017 14:30 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ik ben er zeker van dat het dan domme indianen uit een pauperland waren hihaho.
Dit was wel een beroemde in ieder geval: https://nl.wikipedia.org/wiki/Eastern_Airlines-vlucht_401quote:Op vrijdag 28 juli 2017 20:55 schreef crystal_meth het volgende:
Als je ziet dat de motoren vol vermogen leveren maar de luchtsnelheid (en de snelheid tov de grond) laag blijft, dan moet je al snel tot de conclusie komen dat het vliegtuig meer luchtweerstand ondervindt.
Maar mannelijke piloten begaan net zulke domme fouten, kijk bvb naar al de crashes ten gevolge van verstopte pitot tubes of static ports. In elk daarvan was er maar n logische verklaring voor de foute uitlezingen, en had men kunnen weten welke warnings en uitlezingen fout waren.
Zoals piloten die bij het stijgen een overspeed warning krijgen, wat duidelijk aangeeft dat het een foute meting betreft (een passagierstoestel heeft niet genoeg vermogen om bij het stijgen zo'n snelheid te ontwikkelen), maar toch erop reageren, en ook reageren op andere warnings en meetwaarden die van dezelfde pitotbuizen komen, maar een stall warning (die op andere sensoren gebaseerd is) negeren...
Of piloten die reeds bij het begin van de vlucht weten dat de ASI van de kapitein foute waarden aangeeft en ze dus die van de copiloot moeten gebruiken, maar later tijdens de vlucht toch beslissingen nemen op basis van de foute meter...
Die is er niet, maar ik verwacht dan wel een dergelijke reactie.quote:
Ze geven toch zelf aan dat ze het raar vinden dat de passagiers niks hebben gemerkt? Terwijl de meeste piloten meer vlieguren en dus ervaring hebben met een "normale situatie" dan zo'n cabine vol passagiers samen.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 14:45 schreef Ryan3 het volgende:
Neemt niet weg dat dit wel apart gevalletje is ergens. Moet behoorlijk wat lawaai opgeleverd hebben, alleen al. En hier geen doorgebrand lampje, zeg maar.
Die aflevering van mayday was een klassieker, inderdaad. Maar dat vond ik nog te begrijpen, ze dachten dat alles ok was, dat de automatische piloot nog aanstond, en waren zo bezig met dat lampje dat ze vergaten de instrumenten in het oog te houden.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 14:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dit was wel een beroemde in ieder geval: https://nl.wikipedia.org/wiki/Eastern_Airlines-vlucht_401
Ramp met de Lockheed in de Everglades, Florida. Doorgebrand lampje.
Neemt niet weg dat dit wel apart gevalletje is ergens. Moet behoorlijk wat lawaai opgeleverd hebben, alleen al. En hier geen doorgebrand lampje, zeg maar.
Maar is in de cockpit sowieso niet meer lawaai dan in de cabine? Op youtube videos van cockpits hoor ik alvast geen verschil tussen landingsgestel in of uit.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 15:03 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ze geven toch zelf aan dat ze het raar vinden dat de passagiers niks hebben gemerkt? Terwijl de meeste piloten meer vlieguren en dus ervaring hebben met een "normale situatie" dan zo'n cabine vol passagiers samen.
Dat is niet het probleem daar heb je de instelbare QNH voor vliegvleden melden je netjes hoeveel hoger of lager ze liggen, en je kunt je software dat heel goed vertellen.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 11:18 schreef Toga het volgende:
[..]
Alles groen, dus alles OK....
Daarnaast kun je moeilijk zoiets automatiseren, dat wordt spannend als je bijvoorbeeld in Mexico wil landen (wat op 2km hoogte ligt) en het toestel besluit het landingsgestel weer in te trekken.
Besturen is niet zo moeilijk, landen wel, vooral met zijwind.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 14:28 schreef Bluesdude het volgende:
En wie van die male-chauvinist pigs in dit topic kan zo'n vliegtuig besturen ?
250kts gemeten door welk instrument?quote:Op zaterdag 29 juli 2017 22:03 schreef Fer het volgende:
Of een alarm als je boven de 250kts die dingen nog steeds omlaag hebt.
Landen hoort ook bij het besturen.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 22:28 schreef 2600 het volgende:
[..]
Besturen is niet zo moeilijk, landen wel, vooral met zijwind.
http://honor-autoschade.n(...)hade-mannen-vrouwen/quote:Wie veroorzaakt meer autoschade, mannen of vrouwen?
Wanneer je deze vraag aan mannen stelt, dan is het antwoord al snel gegeven. De vrouw maakt meer schade dan de man. Maar helaas mannen, zowel uit onderzoek als in de praktijk bij Honor Autoschade komt het er op neer dat mannen meer autoschade dan vrouwen veroorzaken
Ik ken een paar vrouwen die bang zijn in het verkeer, (dus) maar 70 op een snelweg rijden en levensgevaarlijke situaties veroorzaken. De rest van het verkeer moet capriolen uithalen om NIET in botsing te komen. Er is een verschil tussen ongelukken veroorzaken en ongelukken krijgen. De veroorzaker in bovenstaande geval heeft vaak niet eens in de gaten dat de kettingbotsing achter haar heeft plaatsgevonden. Daar zijn vast geen statistieken van.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 22:38 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Overigens... zijn vrouwen betere autobestuurders dan mannen in het algemeen, wat betreft schadevrij rijden en minder ongelukken.
Man achter het stuur . .... bloed aan de muur.
Ook dat is een handeling, maar gear up/down is toch wel n van de meest basale items op de checklist sinds WOII.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 20:55 schreef 2600 het volgende:
[..]
Dat is niet het probleem daar heb je de instelbare QNH voor vliegvleden melden je netjes hoeveel hoger of lager ze liggen, en je kunt je software dat heel goed vertellen.
De vliegtuigen van WO2 kon je niet eens de wielen i trekken en er waren geen straalmotoren.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 23:12 schreef Toga het volgende:
[..]
Ook dat is een handeling, maar gear up/down is toch wel n van de meest basale items op de checklist sinds WOII.
Ik heb me dat altijd afgevraagd, hoe weet de software het verschil tussen daadwerkelijke snelheid en tegenwind ?quote:
Hey vrouw, waarom heb je geen gender neutrale status indicatie? en waarom mannelijk?quote:Op zaterdag 29 juli 2017 22:38 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Landen hoort ook bij het besturen.
Me dunkt..... de male chauvinisten in dit topic kennen niet de knopjes, de hendels, de lichtjes en de display voor het landingsgestel.
Overigens... zijn vrouwen betere autobestuurders dan mannen in het algemeen, wat betreft schadevrij rijden en minder ongelukken.
[..]
http://honor-autoschade.n(...)hade-mannen-vrouwen/
Lees dit eens door.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 23:20 schreef 2600 het volgende:
[..]
Ik heb me dat altijd afgevraagd, hoe weet de software het verschil tussen daadwerkelijke snelheid en tegenwind ?
Ik snap dat de pitot tube inkomende luchtstroom meet, maar hoe weet hij of dat door tegenwind komt of door de snelheid van het toestel ?
Ik durf hem wel aan dat de gemiddelde sim liefhebber wel weet waar de knopjes en hendels voor zijn, het maakt ze niet tot goede piloten natuurlijk.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 22:38 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Landen hoort ook bij het besturen.
Me dunkt..... de male chauvinisten in dit topic kennen niet de knopjes, de hendels, de lichtjes en de display voor het landingsgestel.
[..]
http://honor-autoschade.n(...)hade-mannen-vrouwen/
ik zie het niet, wat is voor het toestel nou het verschil tussen de tegendruk die het meet omdat het zelf vooruit gaat, v.s. de tegenwind die ze ook tegenkomt als het stilstaat?quote:
Tegenwind zal slechts inhouden dat de vlucht van A naar B langer duurt, omgekeerd, met de wind in de rug is de duur van de vlucht korter.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 23:35 schreef 2600 het volgende:
[..]
ik zie het niet, wat is voor het toestel nou het verschil tussen de tegendruk die het meet omdat het zelf vooruit gaat, v.s. de tegenwind die ze ook tegenkomt als het stilstaat?
Groundspeed wordt bepaald door GPS en/of INS.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 23:20 schreef 2600 het volgende:
Ik heb me dat altijd afgevraagd, hoe weet de software het verschil tussen daadwerkelijke snelheid en tegenwind ?
Ik snap dat de pitot tube inkomende luchtstroom meet, maar hoe weet hij of dat door tegenwind komt of door de snelheid van het toestel ?
ok helder, en gevonden, ik kende de term INS niet.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 23:38 schreef OEM het volgende:
[..]
Groundspeed wordt bepaald door GPS en/of INS.
Daarme kun je de windcomponent berekenen (voor zover die relevant is).
Gut..... ben ik geen man ?quote:Op zaterdag 29 juli 2017 23:21 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Hey vrouw, waarom heb je geen gender neutrale status indicatie? en waarom mannelijk?
Weet jij misschien ook hoe ze overschakelen tussen besturen van het neuswiel en de vleugels ?quote:Op zaterdag 29 juli 2017 23:38 schreef OEM het volgende:
[..]
Groundspeed wordt bepaald door GPS en/of INS.
Daarme kun je de windcomponent berekenen.
quote:Op vrijdag 28 juli 2017 15:19 schreef Stratotanker het volgende:
En dit is waarom de autopilot altijd een kerel is.
Ik denk dat ze daar niet sturen dat het zo een wiel is als op een winkelwagen.quote:Op zondag 30 juli 2017 00:07 schreef 2600 het volgende:
[..]
Weet jij misschien ook hoe ze overschakelen tussen besturen van het neuswiel en de vleugels ?
Ik zie vliegtuigen tijdens het taxieen altijd draaien op het neuswiel, terwijl je flappen die de vleugel omhoog of omlaag sturen tijdens de vlucht gewoon recht blijven en niet meebewegen ?
( k bedoel niet de "normale" flaps voor lift bij minder snelheid. )
Als het neuswiel bestuurbaar is dan zal het zijn gekoppeld aan het voetenstuur of is er een apart stuurtje voor.quote:Op zondag 30 juli 2017 00:07 schreef 2600 het volgende:
[..]
Weet jij misschien ook hoe ze overschakelen tussen besturen van het neuswiel en de vleugels ?
Ik zie vliegtuigen tijdens het taxieen altijd draaien op het neuswiel, terwijl je flappen die de vleugel omhoog of omlaag sturen tijdens de vlucht gewoon recht blijven en niet meebewegen ?
Bij lichte vliegtuigen is het neuswiel soms vrijdraaiend zoals bij een winkelwagentje.quote:Op zondag 30 juli 2017 01:23 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze daar niet sturen dat het zo een wiel is als op een winkelwagen.
Daar hebben ze een "stuurtje" (lees: knopje) voor. Volgens mij werkt het bij de oudere toestellen nog met de voetpedalenquote:Op zondag 30 juli 2017 00:07 schreef 2600 het volgende:
[..]
Bij grotere toestellen is het taxiwerk op de grond inderdaad met een tiller, een stuurtje aan de zijkant die direct het neuswiel doet draaien.quote:Op zondag 30 juli 2017 02:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Daar hebben ze een "stuurtje" (lees: knopje) voor. Volgens mij werkt het bij de oudere toestellen nog met de voetpedalen
Je bent in de war met WO1 of gewoon een trol. Alle snellere jongens hadden al een intrekbaar landingsgestel m.u.v. bijv. de Stuka.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 23:19 schreef Hdero het volgende:
[..]
De vliegtuigen van WO2 kon je niet eens de wielen i trekken en er waren geen straalmotoren.
Deze is natuurlijk helemaal vermaard. Gezagvoerder had zijn 15-jarige zoontje even zogenaamd een stukje laten vliegen en toen werd de automatische piloot per ongeluk uitgeschakeld. Dat hadden de heren helaas te laat door. https://nl.wikipedia.org/wiki/Aeroflot-vlucht_593 Rolroer werd uitgeschakeld en de heren wisten niet dat in de airbus dan alleen een lampje ging branden.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 20:20 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Die aflevering van mayday was een klassieker, inderdaad. Maar dat vond ik nog te begrijpen, ze dachten dat alles ok was, dat de automatische piloot nog aanstond, en waren zo bezig met dat lampje dat ze vergaten de instrumenten in het oog te houden.
Dat is toevallig op dit moment weer even actueel, aangezien deze week een crew van Air Algerie hun gezonde verstand op hun nachtkastje had laten liggen:quote:Op zondag 30 juli 2017 13:13 schreef Ryan3 het volgende:
Deze is natuurlijk helemaal vermaard. Gezagvoerder had zijn 15-jarige zoontje even zogenaamd een stukje laten vliegen en toen werd de automatische piloot per ongeluk uitgeschakeld. Dat hadden de heren helaas te laat door. https://nl.wikipedia.org/wiki/Aeroflot-vlucht_593 Rolroer werd uitgeschakeld en de heren wisten niet dat in de airbus dan alleen een lampje ging branden.
quote:Incident: Algerie AT72 at Algiers and Setif on Jul 26th 2017, flight crew permits child to control aircraft
An Air Algerie Avions de Transport Regional ATR-72-212A, registration 7T-VUT performing flight AH-6212 from Algiers to Setif (Algeria), was preparing for departure from Algiers when the flight crew invited a child, an orphan, into the cockpit, the child took the captain's seat. The crew videotaped the sequence, including a sequence in flight when the child, seated in the left hand seat, was manipulating the flight controls under supervision of first officer in the right hand seat and the captain on the observer's seat. The aircraft continued for a safe landing in Setif.
The videotape made it on Algerian's TV stations.
On Jul 28th 2017 Algeria's Directorate of Civil Aviation and Meteorology (DACM) confirmed the occurrence and reported the flight crew was grounded.
Air Algerie reported the captain was arrested for permitting a child into the cockpit and permitting the child to control the aircraft in flight.
Hele tv-reportage van gemaakt.quote:Op zondag 30 juli 2017 13:43 schreef OEM het volgende:
[..]
Dat is toevallig op dit moment weer even actueel, aangezien deze week een crew van Air Algerie hun gezonde verstand op hun nachtkastje had laten liggen:
[..]
Leuke serie zeg.quote:Op zondag 30 juli 2017 13:05 schreef Nieuwschierig het volgende:
Captain Joe legt het uit op zijn kanaal
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |