abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_172737117
http://www.avgeekery.com/(...)hort-of-destination/



quote:
Two Air India Airlines pilots have been grounded for forgetting to retract the landing gear on their spanking-new Airbus A320neo and flying 693 miles (1,115 kilometers) from Netaji Subhash Chandra Bose International Airport (CCU) in Kolkata in eastern India to Dr. Babasaheb Ambedkar Internati1onal Airport / Sonegaon Air Force Base (NAG) at Nagpur with the gear extended on Saturday July 22nd 2017. The pilots didn’t put it together that the gear was in the wind when they were unable to climb higher than 24,000 feet (7,315 meters), which is about 12,000 feet (3,657 meters) lower than their usual assigned altitude of 36,000 feet (10,972 meters). They didn’t figure it out when their jet wouldn’t fly faster than 230 knots (264 miles per hour or 426 kilometers per hour) either.
Je stijgt op met een airbus en je kunt niet hogen klimmen dan FL 024, flink lager dan je gewend bent.... je kunt niet sneller dan 230 knopen, terwijl je normaal gesproken toch echt een stuk harder kunt met minder vermogen,..... dan kan er maar 1 reden zijn:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O-

Dat zijn er twee die ik niet wil zien parkeren. :D
pi_172737166
Heb je een foto van ze? Misschien hebben ze nog andere kwaliteiten.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 14:24:12 #3
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_172737216
quote:
Two Air India Airlines pilots have been grounded
Grounded..... De ironie.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_172737226
quote:
Two pilots of state-run carrier Air India have been taken off the roster for not retracting the landing gear of their aircraft after taking off from Kolkata last week, airline officials said. The Mumbai-bound Air India aircraft, flown by two women pilots, was carrying 100 passengers on July 22.

The flight was diverted to Nagpur after the fuel level fell dangerously low, officials said, adding the aircraft landed safely. An aircraft's landing gear refers to its wheels; if not retracted, the landing gear increases drag, resulting in higher fuel consumption.

The officials said the two pilots have been taken off the roster and a report has been given to the higher authorities. "The pilots were de-rostered after the incident was reported. Investigation is on," Air India spokesperson Dhananjay Kumar said.
http://www.ndtv.com/india(...)landing-gear-1729094
Ze moesten ook nog naar een ander vliegveld, omdat ze bijna geen brandstof meer hadden _O-
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 14:35:51 #5
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_172737548
Vrouwen :')
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_172737577
Vrouwen achter het stuur, vluchtje tweemaal zo duur
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 14:41:26 #8
328655 Windwalker88
Have an ice day!
pi_172737619
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 14:39 schreef Boris_Karloff het volgende:
Vrouwen achter het stuur, vluchtje tweemaal zo duur
Mischien kunnen ze niet omgaan met vliegtuigen, maar kunnen gelukkig wel stofzuigen
  vrijdag 28 juli 2017 @ 14:45:08 #9
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_172737700
SE MOETE DE TRAININGE GEWOON MAKKELIJKER MAKE VOOR DE VROUWE DAN GEBEUR DIT OOK NOOIT
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 14:46:02 #10
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_172737715
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 14:41 schreef Windwalker88 het volgende:

[..]

Mischien kunnen ze niet omgaan met vliegtuigen, maar kunnen gelukkig wel stofzuigen
En pantoffels aanreiken.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_172737742
Volgens mij hebben ze in de eerste 2 uur gevaarlijk dicht tegen de grens gezeten als het gaat om hoogte en snelheid.

Piloten op FOK die dat kunnen bevestigen?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_172737747
quote:
One pilot was surprised that the cabin crew and passengers didn’t express concern about the added noise and vibration cause by flight with the landing gear extended.
_O-
  vrijdag 28 juli 2017 @ 14:47:58 #13
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_172737763
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 14:47 schreef 2600 het volgende:

[..]

_O-
Ah ja daar is het al, eigenlijk ligt het niet aan hen maar aan de rest...

:'(
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_172737824
quote:
11s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 14:46 schreef bedachtzaam het volgende:
Volgens mij hebben ze in de eerste 2 uur gevaarlijk dicht tegen de grens gezeten als het gaat om hoogte en snelheid.

Piloten op FOK die dat kunnen bevestigen?
VMO, ( maximale operationele snelheid van een vliegtuig voordat het uit elkaar gerukt kan worden door weerstand van lucht )

Die snelheid gaat uit van een normaal geconfigureerd toestel, en zijn wel veilige snelheden bekend waarop de je landingsgestel kunt laten zakken, maar dat is normaal gesproken tussen de 180 en 160 knopen.

Je kunt zonder problemen laag blijven vliegen met je gear down, maar je hebt meer weerstand, en je verbruikt meer brandstof
pi_172737985
in india krijg je vlieg brevet bij een pakje boter blijkbaar. tering wat een dozen
There are only 151 Pokémon.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 15:08:08 #16
396386 sturmpie
for night & nature
pi_172738194
misschien ging in 't vorige vliegtuig waar ze mee vlogen 't landingsgestel automatisch in _O-

Allah heeft 't al gezegd hè, je mag vrouwen geen voertuigen laten besturen.
ze mogen ook niet met geld omgaan,
de lijst is eindeloos ^O^
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_172738196
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 14:51 schreef 2600 het volgende:

[..]

VMO, ( maximale operationele snelheid van een vliegtuig voordat het uit elkaar gerukt kan worden door weerstand van lucht )

Die snelheid gaat uit van een normaal geconfigureerd toestel, en zijn wel veilige snelheden bekend waarop de je landingsgestel kunt laten zakken, maar dat is normaal gesproken tussen de 180 en 160 knopen.

Je kunt zonder problemen laag blijven vliegen met je gear down, maar je hebt meer weerstand, en je verbruikt meer brandstof
Ja klopt, het gaat mij echter meer om de minimale snelheid die een vliegtuig moet hebben om niet uit de lucht te vallen.
Zeker aan het begin van de vlucht zal het toestel zwaar geweest zijn (volle tanks) en de dames zijn natuurlijk gewoon onderweg gegaan naar FL300 zodra ze opstegen.
Daar kwamen ze natuurlijk niet, ze bleven steken op FL240 wat volgens mij gezien de snelheid ook dicht tegen uit de lucht vallen is, zeker in de eerste uren van de vlucht.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_172738334
quote:
12s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 15:08 schreef sturmpie het volgende:
misschien ging in 't vorige vliegtuig waar ze mee vlogen 't landingsgestel automatisch in _O-

Allah heeft 't al gezegd hè, je mag vrouwen geen voertuigen laten besturen.
ze mogen ook niet met geld omgaan,
de lijst is eindeloos ^O^
Wat dat betreft hebben ze het in Saudi-Arabië een stuk beter begrepen ^O^
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_172738476
En dit is waarom de autopilot altijd een kerel is.
pi_172738869
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 15:19 schreef Stratotanker het volgende:
En dit is waarom de autopilot altijd een kerel is.
Haha _O-
  vrijdag 28 juli 2017 @ 18:18:41 #21
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_172742324
Net alsof er niet de hele vlucht een knop met "landing gear down" heeft staan knipperen :|W

Ook dat het langingsgestel al uit was zou toch opgevallen moeten zijn tijdens de landingschecks :? Of mag je die checks overslaan als je vrouw bent!? Te moeilijk en daarmee discriminerend voor vrouwen ofzo!? Net als met conditie bij brandweermannenmensen (mannen, vrouwen en zichzelfandersvoelendenensnelbeledigden).
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_172742417
Typisch India, ze hebben alle papieren, maar snappen geen ene kut van wat ze moeten doen.
.
pi_172742433
"Jij had toch op die knop gedrukt?"
"Nee, ik zou het op de terugreis doen"
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 18:27:56 #24
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_172742522
Gaat dat ding niet automatisch in bij stijgen?
pi_172742696
Vrouwen?
Juist het geslacht wat zou kunnen multitasken?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2017 18:34:36 ]
pi_172742704
En daarom betaal je vrouwen minder dan mannen. ;)
pi_172742730
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 18:34 schreef VEM2012 het volgende:
En daarom betaal je vrouwen minder dan mannen. ;)
Bij de VVD ook?
  vrijdag 28 juli 2017 @ 18:37:39 #28
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_172742748
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 18:22 schreef Fer het volgende:
Typisch India, ze hebben alle papieren, maar snappen geen ene kut van wat ze moeten doen.
Wat op papier staat is staat is toch veel belangrijker dan de fysieke werkelijkheid :{w
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_172742783
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 18:36 schreef john2406 het volgende:

Bij de VVD ook?
Moet je nou zelfs als ik een grapje maak weer persoonlijk gaan worden? Dat is toch wel heel sneu.
pi_172742832
quote:
13s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 18:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Moet je nou zelfs als ik een grapje maak weer persoonlijk gaan worden? Dat is toch wel heel sneu.
Dat van mij was ook een grapje en ik weet niet eens bij welk vuur jij je warmen doet.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 18:43:34 #31
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_172742877
Het moet weer uitgeklapt worden bij de landing dus waarom zou je het inklappen? :')
pi_172742884
Complete noob op dit gebied, maar waarom zorgen een paar wielen die uitsteken ervoor dat je niet hoger kan komen dan een bepaalde hoogte? Puur de luchtweerstand?
pi_172742934
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 18:43 schreef The_Temp het volgende:
Complete noob op dit gebied, maar waarom zorgen een paar wielen die uitsteken ervoor dat je niet hoger kan komen dan een bepaalde hoogte? Puur de luchtweerstand?
Luchtcirculatie verlaagt de luchtdruk. Je wil dat alleen aan de bovenzijde van de vleugel.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 18:47:22 #34
43615 RIVDSL
Impossible Mission
pi_172742973
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 18:43 schreef The_Temp het volgende:
Complete noob op dit gebied, maar waarom zorgen een paar wielen die uitsteken ervoor dat je niet hoger kan komen dan een bepaalde hoogte? Puur de luchtweerstand?
Je kunt minder hard vliegen dus minder lift.
pi_172742985
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 18:47 schreef RIVDSL het volgende:

[..]

Je kunt minder hard vliegen dus minder lift.
Neem je toch een zwaardere motor.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 19:08:30 #36
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_172743462
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 18:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Luchtcirculatie verlaagt de luchtdruk. Je wil dat alleen aan de bovenzijde van de vleugel.
Bullshit, want volgens die logica zou je met een verstoring (zoals bijvoorbeeld uitgeklapt landingsgestel) aan de bovenkant van de vleugels méér lift hebben.

Het is puur meer luchtweerstand, waardoor je minder hard kunt vliegen en de vleugels dus ook minder lift genereren. Niet meer genoeg lift om bijvoorbeeld op 12 km hoogte te vliegen.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_172743496
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 18:47 schreef john2406 het volgende:
Neem je toch een zwaardere motor.
"Oh, we hebben het landingsgestel nog naar beneden. Nou ja, laten we dan maar midden in de vlucht de motoren gaan verwisselen."
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_172743692
Tijd voor genderneutrale vliegtuigbestuurmensen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2017 19:19:34 ]
pi_172743921
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:19 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Tijd voor genderneutrale vliegtuigbestuurmensen.
Mannen achter het stuur, vrouwen achterin en koffie rondbrengen, gewoon zoals het hoort
Dat hok heet niet voor niets cockpit.
pi_172743967
Toch wel slecht van Airbus. Ding heeft eigenlijk geen piloten nodig maar dit kan het niet zelf oplossen.
.
  Forum Admin vrijdag 28 juli 2017 @ 19:31:52 #41
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_172743992
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 18:43 schreef The_Temp het volgende:
Complete noob op dit gebied, maar waarom zorgen een paar wielen die uitsteken ervoor dat je niet hoger kan komen dan een bepaalde hoogte? Puur de luchtweerstand?
Nee, volgens mij heeft dat met de modus te maken waarin het toestel zich begeeft. Als het geconfigureerd is om te landen inclusief landingsgestel zal 'ie wel niet harder kunnen dan dat. Aangezien het een airbus is..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 28 juli 2017 @ 19:45:42 #42
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_172744339
Ze werden natuurlijk tegengehouden door het glazen plafond.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_172744601
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:08 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Bullshit, want volgens die logica zou je met een verstoring (zoals bijvoorbeeld uitgeklapt landingsgestel) aan de bovenkant van de vleugels méér lift hebben.

Het is puur meer luchtweerstand, waardoor je minder hard kunt vliegen en de vleugels dus ook minder lift genereren. Niet meer genoeg lift om bijvoorbeeld op 12 km hoogte te vliegen.
Je hebt juist minder lift als je een lagere luchtdruk aan de onderzijde hebt.
pi_172744653
En meteen weer vrouwen denigreren :') dit had een man natuurlijk noooooit kunnen overkomen omdat hij een lul ipv een kut heeft :')
Typisch eigenlijk.
  Forum Admin vrijdag 28 juli 2017 @ 19:59:39 #45
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_172744661
Het gaat hier helemaal niet om lift en dat soort zaken joh. Als er minder lift zou zijn was dat ding gestalled en naar de grond gegaan. Ik geloof dat zo'n airbus gewoon een approach modus heeft inclusief auto throttle en dat soort gubbins. Dus dat ding gaat gewoon niet harder, ook al kan 'ie het wel.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:59 schreef Prego het volgende:
En meteen weer vrouwen denigreren :') dit had een man natuurlijk noooooit kunnen overkomen omdat hij een lul ipv een kut heeft :')
Typisch eigenlijk.
Weet je wat typisch is? 1100 km rondvliegen met je landingsgestel uit, iets wat je zo kan troubleshooten. Vrouw of niet. Dit is eerder gebrekkige training dan wat anders.

[ Bericht 30% gewijzigd door Straatcommando. op 28-07-2017 20:06:37 ]
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 28 juli 2017 @ 20:01:02 #46
396386 sturmpie
for night & nature
pi_172744697
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 15:13 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Wat dat betreft hebben ze het in Saudi-Arabië een stuk beter begrepen ^O^
:Y
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  vrijdag 28 juli 2017 @ 20:03:20 #47
396386 sturmpie
for night & nature
pi_172744751
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 15:13 schreef Hallojo het volgende:
Saudi-Arabië
en nog veel meer
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  vrijdag 28 juli 2017 @ 20:55:12 #48
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_172746109
Als je ziet dat de motoren vol vermogen leveren maar de luchtsnelheid (en de snelheid tov de grond) laag blijft, dan moet je al snel tot de conclusie komen dat het vliegtuig meer luchtweerstand ondervindt.

Maar mannelijke piloten begaan net zulke domme fouten, kijk bvb naar al de crashes ten gevolge van verstopte pitot tubes of static ports. In elk daarvan was er maar één logische verklaring voor de foute uitlezingen, en had men kunnen weten welke warnings en uitlezingen fout waren.
Zoals piloten die bij het stijgen een overspeed warning krijgen, wat duidelijk aangeeft dat het een foute meting betreft (een passagierstoestel heeft niet genoeg vermogen om bij het stijgen zo'n snelheid te ontwikkelen), maar toch erop reageren, en ook reageren op andere warnings en meetwaarden die van dezelfde pitotbuizen komen, maar een stall warning (die op andere sensoren gebaseerd is) negeren...
Of piloten die reeds bij het begin van de vlucht weten dat de ASI van de kapitein foute waarden aangeeft en ze dus die van de copiloot moeten gebruiken, maar later tijdens de vlucht toch beslissingen nemen op basis van de foute meter...
are we infinite or am I alone
  vrijdag 28 juli 2017 @ 20:56:28 #49
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_172746137
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je hebt juist minder lift als je een lagere luchtdruk aan de onderzijde hebt.
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:08 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Bullshit, want volgens die logica zou je met een verstoring (zoals bijvoorbeeld uitgeklapt landingsgestel) aan de bovenkant van de vleugels méér lift hebben.

Het is puur meer luchtweerstand, waardoor je minder hard kunt vliegen en de vleugels dus ook minder lift genereren. Niet meer genoeg lift om bijvoorbeeld op 12 km hoogte te vliegen.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_172750324
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:10 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

"Oh, we hebben het landingsgestel nog naar beneden. Nou ja, laten we dan maar midden in de vlucht de motoren gaan verwisselen."
Nou nee alleen die met vrouwelijke piloten, zou Pia of Schippers het beter doen en geen steken laten vallen?
  zaterdag 29 juli 2017 @ 00:01:00 #51
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_172750829
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:59 schreef Straatcommando. het volgende:
Het gaat hier helemaal niet om lift en dat soort zaken joh. Als er minder lift zou zijn was dat ding gestalled en naar de grond gegaan. Ik geloof dat zo'n airbus gewoon een approach modus heeft inclusief auto throttle en dat soort gubbins. Dus dat ding gaat gewoon niet harder, ook al kan 'ie het wel.

Mogelijk een begrenzing van het vermogen bij 230 knopen in combinatie met de lowered gear maar om 24000 voet te halen bij die snelheid is op zich al een knappe prestatie. Dan moet je de neus al flink omhoog trimmen om voldoende lift te verkrijgen.
Wie dit leest is gek
  Forum Admin zaterdag 29 juli 2017 @ 01:24:46 #52
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_172752406
quote:
99s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 00:01 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Mogelijk een begrenzing van het vermogen bij 230 knopen in combinatie met de lowered gear maar om 24000 voet te halen bij die snelheid is op zich al een knappe prestatie. Dan moet je de neus al flink omhoog trimmen om voldoende lift te verkrijgen.
Dat doet het vliegtuig dus zelf als ik het goed begrepen heb, maar dat moet je dan kunnen zien op je instrumenten. Ik snap het niet zo goed, als je niet harder gaat dan een bepaalde snelheid ga je toch troubleshooten? Daar hebben ze hele handvesten voor. Ik kan me niet voorstellen dat bij zo'n fly by wire geval er in staat welke modus wat doet (zou je overigens gewoon moeten weten als je zo'n ding vliegt)

Los daarvan, echt alles.. hoe vergeet je je landingsgestel op te halen? Hoe dan? Dat is niet je beker koffie op het dak vergeten dom, dit is je kinderzitje op het dak laten zitten dom. :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_172752416
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:59 schreef Prego het volgende:
En meteen weer vrouwen denigreren :') dit had een man natuurlijk noooooit kunnen overkomen omdat hij een lul ipv een kut heeft :')
Typisch eigenlijk.
Dit heeft ook meer met kundigheid en training van het personeel te maken dan het geslacht van de piloot, de aandacht moet in dit geval gericht worden op Air India.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 01:28:48 #54
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_172752466
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:45 schreef MichaelScott het volgende:
Ze werden natuurlijk tegengehouden door het glazen plafond.
_O-
pi_172752906
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:59 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit is eerder gebrekkige training dan wat anders.
...toch wel opvallend dat het dan gebeurt als er 2 vrouwen samen aan het vliegen zijn, dat moet eigenlijk verboden worden, ik zou de CVR gesprekken van heel die vlucht wel willen horen, wedden dat ze zaten te ouwehoeren over iets anders?
pi_172753255
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 02:21 schreef 2600 het volgende:

[..]

...toch wel opvallend dat het dan gebeurt als er 2 vrouwen samen aan het vliegen zijn, dat moet eigenlijk verboden worden, ik zou de CVR gesprekken van heel die vlucht wel willen horen, wedden dat ze zaten te ouwehoeren over iets anders?
Ok Oversight
  Forum Admin zaterdag 29 juli 2017 @ 03:34:54 #57
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_172753258
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 02:21 schreef 2600 het volgende:

[..]

...toch wel opvallend dat het dan gebeurt als er 2 vrouwen samen aan het vliegen zijn, dat moet eigenlijk verboden worden, ik zou de CVR gesprekken van heel die vlucht wel willen horen, wedden dat ze zaten te ouwehoeren over iets anders?
Er zijn talloze capabele vrouwelijke piloten. Het is onzin om dit af te doen als iets "vrouwelijks"
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_172753260
Twee mannelijke piloten moet trouwens ook verboden worden. Een zou er maar depressief zijn en heel mannelijk besluiten de ander buiten te sluiten en het vliegtuig te crashen.

Ken daar nog een grap over: twee mannen achter het stuur, één levensmoe, iedereen dood, gezinnen kapot, kinderen wees.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2017 03:43:14 ]
  zaterdag 29 juli 2017 @ 03:46:49 #59
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_172753275
Dit kan niet anders dan een hoax zijn natuurlijk.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_172753293
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 03:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Er zijn talloze capabele vrouwelijke piloten. Het is onzin om dit af te doen als iets "vrouwelijks"
Naast een kerel, geen probleem, maar zet er geen twee bij elkaar, dat gaat zoals je ziet niet lang goed.
pi_172753298
Raar dat al die ingewikkelde computersystemen aan boord hen niet waarschuwden.
pi_172753348
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 04:09 schreef Hdero het volgende:
Raar dat al die ingewikkelde computersystemen aan boord hen niet waarschuwden.
Dat deden ze wel, 3 prachtige mooie grote groene lichten ....recht voor hun neus.
pi_172753400
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 04:44 schreef 2600 het volgende:

[..]

Dat deden ze wel, 3 prachtige mooie grote groene lichten ....recht voor hun neus.
Bedoel je niet rood, groen is meestal de kleur van 'alles is in orde, paraat'.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 06:26:43 #64
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_172753505
"Three green!" betekent dat het landingsgestel uitgeklapt en gelocked is. Als het is ingetrokken zijn ze rood.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 06:32:28 #65
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_172753519
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 01:24 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat doet het vliegtuig dus zelf als ik het goed begrepen heb, maar dat moet je dan kunnen zien op je instrumenten. Ik snap het niet zo goed, als je niet harder gaat dan een bepaalde snelheid ga je toch troubleshooten? Daar hebben ze hele handvesten voor. Ik kan me niet voorstellen dat bij zo'n fly by wire geval er in staat welke modus wat doet (zou je overigens gewoon moeten weten als je zo'n ding vliegt)

Los daarvan, echt alles.. hoe vergeet je je landingsgestel op te halen? Hoe dan? Dat is niet je beker koffie op het dak vergeten dom, dit is je kinderzitje op het dak laten zitten dom. :D
Mwa, piloten werken met checklists, als iets vergeten wordt is het vaak omdat men tijdens de checklist onderbroken of afgeleid wordt en nadien met het volgende item of de volgende checklist verder gaat. Dan maakt het weinig uit of het de flappen, de taxilichten of de verwarming van de pitot buis betreft.
are we infinite or am I alone
  zaterdag 29 juli 2017 @ 09:55:18 #66
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_172754693
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 14:51 schreef 2600 het volgende:
VMO, ( maximale operationele snelheid van een vliegtuig voordat het uit elkaar gerukt kan worden door weerstand van lucht )
Nee. VMO is de maximaal toegestane snelheid in normale operations. Dit is een snelheid die vastgesteld wordt door regelgeving, niet door structurele integriteit.

Daarboven zit VFC (maximale snelheid met stabiele vluchteigenschappen, vastgesteld in tests).
Weer daarboven zit VD (maximale duiksnelheid in tests), en daarboven zit nog een (onbekende) marge voordat de boel desintegreert.
pi_172755014
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 09:55 schreef OEM het volgende:

[..]

Nee. VMO is de maximaal toegestane snelheid in normale operations. Dit is een snelheid die vastgesteld wordt door regelgeving, niet door structurele integriteit.

Daarboven zit VFC (maximale snelheid met stabiele vluchteigenschappen, vastgesteld in tests).
Weer daarboven zit VD (maximale duiksnelheid in tests), en daarboven zit nog een (onbekende) marge voordat de boel desintegreert.
Haha Oversight snapt er toch ook geen reet van.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 10:32:46 #68
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_172755391
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 06:26 schreef flipsen het volgende:
"Three green!" betekent dat het landingsgestel uitgeklapt en gelocked is. Als het is ingetrokken zijn ze rood.
Ingetrokken = uit
In beweging = rood
Uitgeklapt en gelockt = groen

Vanaf 3:40
pi_172756094
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 04:44 schreef 2600 het volgende:

[..]

Dat deden ze wel, 3 prachtige mooie grote groene lichten ....recht voor hun neus.
Alles groen, dus alles OK....
Daarnaast kun je moeilijk zoiets automatiseren, dat wordt spannend als je bijvoorbeeld in Mexico wil landen (wat op 2km hoogte ligt) en het toestel besluit het landingsgestel weer in te trekken.
Racist
  zaterdag 29 juli 2017 @ 11:19:06 #70
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172756099
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 04:44 schreef 2600 het volgende:

[..]

Dat deden ze wel, 3 prachtige mooie grote groene lichten ....recht voor hun neus.
Dat is angstaanjagend. Dit keer was het "maar" het signaal voor het landingsgestel dat werd genegeerd, de volgende keer kan het iets ernstigers zijn.
Wordt tijd dat de luchtverkeersleiding dit soort dingen ook kan monitoren en in kan grijpen.
pi_172756145
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 11:19 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat is angstaanjagend. Dit keer was het "maar" het signaal voor het landingsgestel dat werd genegeerd, de volgende keer kan het iets ernstigers zijn.
Wordt tijd dat de luchtverkeersleiding dit soort dingen ook kan monitoren en in kan grijpen.
Omdat dit één keer mis is gegaan? Je moet er niet aan denken dat de luchtverkeersleiding die datastroom ook moet analyseren. Dat is echt geen doen.

Onderzoek nou eerst eens gewoon waar het mis is gegaan.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 11:31:35 #72
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172756303
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 11:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Omdat dit één keer mis is gegaan? Je moet er niet aan denken dat de luchtverkeersleiding die datastroom ook moet analyseren. Dat is echt geen doen.

Onderzoek nou eerst eens gewoon waar het mis is gegaan.
Denk je dat het een technisch mankement van die kist is?
pi_172756981
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 11:19 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat is angstaanjagend. Dit keer was het "maar" het signaal voor het landingsgestel dat werd genegeerd, de volgende keer kan het iets ernstigers zijn.
Wordt tijd dat de luchtverkeersleiding dit soort dingen ook kan monitoren en in kan grijpen.
Er is helemaal niet bekend of deze piloten überhaupt iets verkeerds gedaan hebben. Het blijven getrainde professionele piloten. Geen beunhazen. Voor hetzelfde geld zaten er nog een paar gear pins in het landingsgestel. Het onderzoek zal het uitwijzen.
pi_172757124
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 11:19 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat is angstaanjagend. Dit keer was het "maar" het signaal voor het landingsgestel dat werd genegeerd, de volgende keer kan het iets ernstigers zijn.
Wordt tijd dat de luchtverkeersleiding dit soort dingen ook kan monitoren en in kan grijpen.
Gaan de onboardcomputers wel waarschuwen als iem probeert te landen met ingetrokken gestel?
pi_172757707
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 11:31 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Denk je dat het een technisch mankement van die kist is?
Nou, op zich vind ik het apart dat niemand erachter is gekomen wat er mis was. Dat doet toch vermoeden dat bv de lampjes niet werkten ofzo.

Of het zijn echt twee nitwits geweest, maar dan moet het selectieproces wat strenger. Of de training beter.

De luchtverkeersleiding dan maar mee laten kijken zie ik niet zitten.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 13:05:57 #76
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_172757812
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 12:27 schreef Hdero het volgende:

[..]

Gaan de onboardcomputers wel waarschuwen als iem probeert te landen met ingetrokken gestel?
De computers zullen gaan klagen tegen je: Too low - gear
  FOK!fotograaf zaterdag 29 juli 2017 @ 13:41:35 #77
842 Zorro
Z
pi_172758365
Die vrouwen dachten natuurlijk: Airbus. Bus. Aha! Een bus heeft wielen! Lekker laten zitten :Y
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_172758836
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 13:41 schreef Zorro het volgende:
Die vrouwen dachten natuurlijk: Airbus. Bus. Aha! Een bus heeft wielen! Lekker laten zitten :Y
Zouden vrouwen de ontheffing hebben om een checklist af te werken?
  zaterdag 29 juli 2017 @ 14:19:44 #79
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_172759078
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 12:18 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Er is helemaal niet bekend of deze piloten überhaupt iets verkeerds gedaan hebben. Het blijven getrainde professionele piloten. Geen beunhazen. Voor hetzelfde geld zaten er nog een paar gear pins in het landingsgestel. Het onderzoek zal het uitwijzen.
Als die pin er nog in zat zijn het nog grotere beunhazen dan het nu al lijkt. Al is dat nauwelijks mogelijk.

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 06:32 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Mwa, piloten werken met checklists, als iets vergeten wordt is het vaak omdat men tijdens de checklist onderbroken of afgeleid wordt en nadien met het volgende item of de volgende checklist verder gaat. Dan maakt het weinig uit of het de flappen, de taxilichten of de verwarming van de pitot buis betreft.
Daarom komen de meest essentiële dingen vaker dan een keer voorbij.
pi_172759239
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:59 schreef Straatcommando. het volgende:
Weet je wat typisch is? 1100 km rondvliegen met je landingsgestel uit, iets wat je zo kan troubleshooten. Vrouw of niet. Dit is eerder gebrekkige training dan wat anders.
Mee eens... Gebrek aan training.
Was die training door mannen georganiseerd?

Als het 2 mannen waren die de fout niet zagen, zou dan er ook een topic van geweest zijn?
En dan ook met discriminerende opmerkingen over hun sexe ?

En wie van die male-chauvinist pigs in dit topic kan zo'n vliegtuig besturen ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')