Luchtcirculatie verlaagt de luchtdruk. Je wil dat alleen aan de bovenzijde van de vleugel.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 18:43 schreef The_Temp het volgende:
Complete noob op dit gebied, maar waarom zorgen een paar wielen die uitsteken ervoor dat je niet hoger kan komen dan een bepaalde hoogte? Puur de luchtweerstand?
Je kunt minder hard vliegen dus minder lift.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 18:43 schreef The_Temp het volgende:
Complete noob op dit gebied, maar waarom zorgen een paar wielen die uitsteken ervoor dat je niet hoger kan komen dan een bepaalde hoogte? Puur de luchtweerstand?
Neem je toch een zwaardere motor.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 18:47 schreef RIVDSL het volgende:
[..]
Je kunt minder hard vliegen dus minder lift.
Bullshit, want volgens die logica zou je met een verstoring (zoals bijvoorbeeld uitgeklapt landingsgestel) aan de bovenkant van de vleugels méér lift hebben.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 18:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Luchtcirculatie verlaagt de luchtdruk. Je wil dat alleen aan de bovenzijde van de vleugel.
"Oh, we hebben het landingsgestel nog naar beneden. Nou ja, laten we dan maar midden in de vlucht de motoren gaan verwisselen."quote:
Mannen achter het stuur, vrouwen achterin en koffie rondbrengen, gewoon zoals het hoortquote:Op vrijdag 28 juli 2017 19:19 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Tijd voor genderneutrale vliegtuigbestuurmensen.
Nee, volgens mij heeft dat met de modus te maken waarin het toestel zich begeeft. Als het geconfigureerd is om te landen inclusief landingsgestel zal 'ie wel niet harder kunnen dan dat. Aangezien het een airbus is..quote:Op vrijdag 28 juli 2017 18:43 schreef The_Temp het volgende:
Je hebt juist minder lift als je een lagere luchtdruk aan de onderzijde hebt.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 19:08 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Bullshit, want volgens die logica zou je met een verstoring (zoals bijvoorbeeld uitgeklapt landingsgestel) aan de bovenkant van de vleugels méér lift hebben.
Het is puur meer luchtweerstand, waardoor je minder hard kunt vliegen en de vleugels dus ook minder lift genereren. Niet meer genoeg lift om bijvoorbeeld op 12 km hoogte te vliegen.
Weet je wat typisch is? 1100 km rondvliegen met je landingsgestel uit, iets wat je zo kan troubleshooten. Vrouw of niet. Dit is eerder gebrekkige training dan wat anders.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 19:59 schreef Prego het volgende:
En meteen weer vrouwen denigrerendit had een man natuurlijk noooooit kunnen overkomen omdat hij een lul ipv een kut heeft
Typisch eigenlijk.
quote:Op vrijdag 28 juli 2017 15:13 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Wat dat betreft hebben ze het in Saudi-Arabië een stuk beter begrepen
quote:Op vrijdag 28 juli 2017 19:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je hebt juist minder lift als je een lagere luchtdruk aan de onderzijde hebt.
quote:Op vrijdag 28 juli 2017 19:08 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Bullshit, want volgens die logica zou je met een verstoring (zoals bijvoorbeeld uitgeklapt landingsgestel) aan de bovenkant van de vleugels méér lift hebben.
Het is puur meer luchtweerstand, waardoor je minder hard kunt vliegen en de vleugels dus ook minder lift genereren. Niet meer genoeg lift om bijvoorbeeld op 12 km hoogte te vliegen.
Nou nee alleen die met vrouwelijke piloten, zou Pia of Schippers het beter doen en geen steken laten vallen?quote:Op vrijdag 28 juli 2017 19:10 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
"Oh, we hebben het landingsgestel nog naar beneden. Nou ja, laten we dan maar midden in de vlucht de motoren gaan verwisselen."
Mogelijk een begrenzing van het vermogen bij 230 knopen in combinatie met de lowered gear maar om 24000 voet te halen bij die snelheid is op zich al een knappe prestatie. Dan moet je de neus al flink omhoog trimmen om voldoende lift te verkrijgen.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 19:59 schreef Straatcommando. het volgende:
Het gaat hier helemaal niet om lift en dat soort zaken joh. Als er minder lift zou zijn was dat ding gestalled en naar de grond gegaan. Ik geloof dat zo'n airbus gewoon een approach modus heeft inclusief auto throttle en dat soort gubbins. Dus dat ding gaat gewoon niet harder, ook al kan 'ie het wel.
Dat doet het vliegtuig dus zelf als ik het goed begrepen heb, maar dat moet je dan kunnen zien op je instrumenten. Ik snap het niet zo goed, als je niet harder gaat dan een bepaalde snelheid ga je toch troubleshooten? Daar hebben ze hele handvesten voor. Ik kan me niet voorstellen dat bij zo'n fly by wire geval er in staat welke modus wat doet (zou je overigens gewoon moeten weten als je zo'n ding vliegt)quote:Op zaterdag 29 juli 2017 00:01 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Mogelijk een begrenzing van het vermogen bij 230 knopen in combinatie met de lowered gear maar om 24000 voet te halen bij die snelheid is op zich al een knappe prestatie. Dan moet je de neus al flink omhoog trimmen om voldoende lift te verkrijgen.
Dit heeft ook meer met kundigheid en training van het personeel te maken dan het geslacht van de piloot, de aandacht moet in dit geval gericht worden op Air India.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 19:59 schreef Prego het volgende:
En meteen weer vrouwen denigrerendit had een man natuurlijk noooooit kunnen overkomen omdat hij een lul ipv een kut heeft
Typisch eigenlijk.
quote:Op vrijdag 28 juli 2017 19:45 schreef MichaelScott het volgende:
Ze werden natuurlijk tegengehouden door het glazen plafond.
...toch wel opvallend dat het dan gebeurt als er 2 vrouwen samen aan het vliegen zijn, dat moet eigenlijk verboden worden, ik zou de CVR gesprekken van heel die vlucht wel willen horen, wedden dat ze zaten te ouwehoeren over iets anders?quote:Op vrijdag 28 juli 2017 19:59 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit is eerder gebrekkige training dan wat anders.
Ok Oversightquote:Op zaterdag 29 juli 2017 02:21 schreef 2600 het volgende:
[..]
...toch wel opvallend dat het dan gebeurt als er 2 vrouwen samen aan het vliegen zijn, dat moet eigenlijk verboden worden, ik zou de CVR gesprekken van heel die vlucht wel willen horen, wedden dat ze zaten te ouwehoeren over iets anders?
Er zijn talloze capabele vrouwelijke piloten. Het is onzin om dit af te doen als iets "vrouwelijks"quote:Op zaterdag 29 juli 2017 02:21 schreef 2600 het volgende:
[..]
...toch wel opvallend dat het dan gebeurt als er 2 vrouwen samen aan het vliegen zijn, dat moet eigenlijk verboden worden, ik zou de CVR gesprekken van heel die vlucht wel willen horen, wedden dat ze zaten te ouwehoeren over iets anders?
Naast een kerel, geen probleem, maar zet er geen twee bij elkaar, dat gaat zoals je ziet niet lang goed.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 03:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er zijn talloze capabele vrouwelijke piloten. Het is onzin om dit af te doen als iets "vrouwelijks"
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |