abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 26 juli 2017 @ 07:05:20 #1
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_172682267
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 90% gewijzigd door AchJa op 26-07-2017 09:53:26 ]
pi_172683543
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 07:05 schreef AchJa het volgende:
Kutmobiel... kut KMA, kutleger...
Getekend Hennis.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 26 juli 2017 @ 14:15:20 #3
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_172688962
Het is hier ook het weekje weer wel :')
  Moderator woensdag 26 juli 2017 @ 16:36:40 #4
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  woensdag 26 juli 2017 @ 16:43:16 #5
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator woensdag 26 juli 2017 @ 16:55:00 #6
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_172731607
Ik waande me bij het vorige topic even in de SES SC.

Nog nieuws? Hennis al weg? Heeft de Amstel al werkend drinkwater en hebben we nog vliegtuigen die kunnen opstijgen?
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  vrijdag 28 juli 2017 @ 21:45:06 #8
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_172747390
Beste Jeanine, geachte mevrouw Hennis,

Geniet u een beetje van de vakantie? Ik hoop het wel, maar een rustperiode is altijd fijn, al zal dat niet gemakkelijk zijn als minister. Ikzelf moet nog even werken, en dan ben ik straks ook vrij. Dan gaan we even weg met het gezin, voor het eerst in zes jaar. Een fijn vooruitzicht!

Maar voor U is de vakantieperiode een beetje roerig begonnen, met commando’s die uit de school klappen, allerlei moeilijke Kamervragen over de commando’s en over berichtgeving hier op dit Defensie-Platform over de organisatiecultuur, die natuurlijk ook stel op sprong beantwoord moeten worden. Maar gelukkig doet u dat niet zelf, maar heeft u daar mensen voor, die zich in allerlei bochten wringen om u uit de wind te houden. En ook om zichzelf niet te veel in de vingers te snijden, want er zitten wel wat discrepanties in de beantwoording van die Kamervragen, die met allerlei omwegen en moeilijke zinsconstructies recht worden getrokken. Nou ja, daartoe wordt in ieder geval een poging gedaan. Ik vraag me trouwens wel af of er iemand uit Den Haag naar Roosendaal is gestuurd om de Commandant aldaar te helpen bij deze situatie….
Personeel als belangrijkste asset

En juist als u – zo kan ik me voorstellen – echt toe bent aan vakantie, dan beginnen die vermaledijde vakbonden weer lawaai te maken. Want het gaat allemaal wel over geld voor extra materieel en munitievoorraden, en over het op peil brengen van de basisgereedheid van onze Krijgsmacht, maar over het personeel hoor je nog steeds niemand. En dat schijnt toch de belangrijkste asset te zijn bij defensie, zoals dat zo mooi heet. In normaal Nederlands: het personeel is het kostbaarste onderdeel van de Krijgsmacht.

Nou minister, met de mond werd dat beleden, maar in de praktijk valt dat vies tegen. Militairen hebben nog steeds geen fatsoenlijke CAO. En – u kunt goed lezen – het eerste zinnetje van deze alinea staat niet voor niets in de verleden tijd. Kijk, het is natuurlijk mooi als militairen van het CLAS nieuwe hardloopschoenen krijgen (niet echt origineel, de Marine had die regelingen al, maar het budget moet toch op…) maar een loonsverhoging is natuurlijk beter. Oplossing van het AOW-gat ook. Een fatsoenlijke pensioenopbouw die niet netto honderden euro’s kost ook.
Militairen zeikerds?

En dan nog iets. Ik schreef al dat de waarde van het personeel met de mond beleden werd. Mij bereikte daarover fnuikende informatie. Topfunctionarissen van defensie die informeel zeggen dat het standpunt van de bonden ‘dom gelul’ is. Generaals en hoge burgerambtenaren die zeggen dat militairen zeikerds zijn. Topburger-medewerkers van Defensie die het AOW-gat maar een klein probleem vinden, want iedereen heeft het… Ik heb dit uit zeer, zeer betrouwbare bron, dus ik neem het erg serieus. En ik vind het heel, heel erg triest, minister. En u hopelijk ook. Zeker gezien de bijzondere positie die militairen innemen, waarbij hen rechten, die andere werknemers hebben, worden onthouden.

Het Defensiepersoneel holt al de deur uit. De instroom blijft helaas achter bij de uitstroom. En als je dan ook nog dergelijke signalen uit Den Haag hoort, is dat natuurlijk niet verwonderlijk. Het lijkt wel alsof de Defensietop in een andere werkelijkheid leeft dan de gewone militair die met zijn voeten in de klei staat. Als topmilitairen zeggen dat ‘het personeel gek is geworden’, vraag ik me af hoe die lui in hemelsnaam op die positie zijn gekomen in de organisatie die zegt het personeel hoog in het vaandel te hebben staan.

Beste minister, de situatie doet me pijn. Defensie is een mooie organisatie, maar er lijkt steeds meer een cultuur te komen die is gebaseerd op wantrouwen, verbloemen en risicomijden. Gebaseerd op het ‘wij van de top’ tegen het ‘zij van de werkvloer’. En dat kan niet in een organisatie waar wederzijds respect en vertrouwen de basis is van alles. Elke militair durft de meest gevaarlijke situatie die er is onder ogen te komen, aan te gaan, omdat elke militair weet dat zijn of haar rug gedekt wordt door hun buddy. Vertrouwen, 100% vertrouwen. Militairen zijn bereid hun leven te geven. En dan zou een roep om fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden dom gelul zijn?

Beste minister, ik vraag me af wat dan het echte domme gelul is?

Ondanks alles wens ik u een prettige vakantie! En misschien wilt u ook wel de petitie van de militaire bonden tekenen?

Hartelijke groet,

Eduard van Brakel

Defensieplatform
  vrijdag 28 juli 2017 @ 21:46:26 #9
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 28 juli 2017 @ 22:08:26 #10
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_172748011
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 21:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

En het ergste is dat het mij niet eens verbaast... -O-
Ach, gezeur tussen bonden en de leiding van een bedrijf of organisatie heb je overal
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
  vrijdag 28 juli 2017 @ 22:12:38 #11
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_172748113
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 22:08 schreef mpc007 het volgende:

Ach, gezeur tussen bonden en de leiding van een bedrijf of organisatie heb je overal
Van een regulier bedrijf kan ik me dat nog voorstellen aangezien die eea uit eigen zak moeten betalen. Maar van de defensietop? Een trieste omhoog likkende, bruine arm halende bende is het. :r
  zaterdag 29 juli 2017 @ 01:02:24 #12
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_172751982
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 22:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

Van een regulier bedrijf kan ik me dat nog voorstellen aangezien die eea uit eigen zak moeten betalen. Maar van de defensietop? Een trieste omhoog likkende, bruine arm halende bende is het. :r
De beerput wordt steeds verder open getrokken :{
  zaterdag 29 juli 2017 @ 09:25:56 #13
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_172754273
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 22:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

Van een regulier bedrijf kan ik me dat nog voorstellen aangezien die eea uit eigen zak moeten betalen. Maar van de defensietop? Een trieste omhoog likkende, bruine arm halende bende is het. :r
Als je de punten van het personeel onderschrijft geef je een brevet van onvermogen af. Je geeft dan toe dat de top jarenlang de loyaliteit van de mensen heeft misbruikt en tegelijkertijd de problemen onder het tapijt heeft geveegd. Dat zij zelf een grote rol hebben gespeeld in de veroorzaking van de problemen bij defensie.

Dat het niet allemaal ligt aan die politieke passant die na 4 jaar weer vertrekt.

En dan kan natuurlijk niet. :')
  zaterdag 29 juli 2017 @ 09:40:58 #14
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_172754480
Defensie verdient meer respect

Als je je verdiept in wat mensen beweegt dienst te nemen in het leger dan besef je dat wat meer respect voor het personeel van Defensie geen overdadige luxe is.

In de ziel van
Afgelopen maandag zat ik naar een intrigerende aflevering van ‘In de ziel van’ te kijken. In deze reeks staan de militairen centraal. Het ging er vooral over wat het voor hen betekent om militair te zijn, en wat ze er allemaal voor over hebben. En dat was veel. Het uniform vervulde hen met trots. Kun je je niet vinden in de gang van zaken? Dan is die baan bij Defensie niets voor jou, deelden ze mee. Deze mannen en vrouwen gaven aan zichzelf weg te cijferen voor het grotere goed, en dat ze bereid waren om daar zelfs hun leven voor te geven. Net zoals die 24 Nederlandse soldaten die in Uruzgan omkwamen. Maar wie kent in hemelsnaam dat getal? Ik aanvankelijk niet, maar nu zal ik het niet meer vergeten.

Na de uitzending kon ik niet bevatten hoe lichtzinnig er met de mannen en vrouwen van Defensie wordt omgegaan. Ze zetten zich dagelijks in voor onze veiligheid en welzijn, maar zodra er bezuinigd moet worden richten politici hun vizier op Defensie.

De Nederlandse krijgsmacht is gedecimeerd
Ondanks dat de krijgsmacht essentieel is voor de veiligheid van onze natie krijgt Defensie weinig respect en krediet. Het laatste letterlijk. In 1954 werd er maar liefst 6% van het BBP aan Defensie uitgegeven. Inmiddels is dat teruggelopen naar een magere 1,17%. Dit leidde er in 2015 al toe dat Defensie met ammunitietekorten kwam te zitten. Soldaten moesten maar ‘pang-pang’ roepen tijdens oefeningen. Maar dat is nog niet alles. Recentelijk deed de Nederlandse krijgsmacht mee aan een grootschalige internationale oefenmissie in Polen. Hier kwamen vele grote mankementen aan het licht. Een evaluatie toonde aan dat de Nederlandse Defensie op vele facetten tekortschiet. Alle communicatiemiddelen bleken zwaar verouderd te zijn. Ik citeer Ruud Vermeulen: ‘’Het is oude zooi. De verbindingsdienst zit met het slechtste van het slechtste.’’ Daarnaast klopte er logistiek gezien ook niet veel. Over doelbewuste sabotage gesproken.

De door de politiek opgelegde budgettaire problemen bij Defensie zijn al vele jaren bekend, maar de politiek heeft er nog niets aan veranderd. Toen bekend werd dat soldaten ‘pang-pang’ moesten roepen, maakte Alexander Pechtold er zelfs grappen over. Ik heb alle denkbare reacties op een rijtje gezet, maar ik kan niet anders concluderen dat de reactie van Pechtold de allerdomste is die hij had kunnen geven. Militairen geven aan bereid zijn het ultieme offer te brengen, en Pechtold geeft ze zijn middelvinger. Waarschijnlijk ziet hij het nog als een eerlijke deal ook. Maar dat is niet eens het ergste. De totale desinteresse toont aan dat de problemen niet eens doordringen. Is het nog steeds zo grappig als het Nederlandse leger niet in staat is de Nederlandse grenzen of die van onze bondgenoten te beschermen wanneer er zich een conflict voordoet? Nee hè? Het getuigt van weinig respect.

Europees leger
De politiek is verantwoordelijk voor Nederland en haar burgers. Om te veiligheid van de bevolking te kunnen waarborgen heb je een goed functionerend leger nodig, al is het alleen maar omwille van afschrikking. Kortom, de politiek is verantwoordelijk voor het leger, en het handelen daarvan. Ondanks dat politici een puinhoop aanrichtten bij Defensie, hebben ze decennialang nagelaten om hun verantwoordelijkheid hiervoor te nemen. En daar hebben ze nu iets op gevonden.

Nederland is namelijk niet het enige land met een verouderd defensieapparaat. Vrijwel elke NAVO-lidstaat houdt zich niet aan de gemaakte afspraken wat Defensie betreft. Een hele boel NAVO-lidstaten maken ook deel uit van de Europese Unie. En in deze landen zitten veel eurofiele politici. Als het aan hun ligt komt er een Europees leger. Dit heeft enkele voordelen, die voornamelijk te maken hebben met efficiëntie. Maar er zijn ook veel geopolitieke nadelen aan verbonden. De Eurofielen moffelen die nadelen voor het gemak onder het tapijt, aangezien zij met een Europees leger twee vliegen in een klap slaan. Als het hen daadwerkelijk lukt om een Europees leger door te drukken, houdt dat in dat elke lidstaat nu nóg afhankelijker van de Europese Unie is geworden. Elke lidstaat is dan een stap verder verwijderd van een eventuele uittreding.

Het handelen van de volksvertegenwoordigers heeft ertoe geleid dat ons leger op alle fronten tekortschiet. En nu gebruiken zij het gevolg van hun falen als argument om meer bevoegdheden aan de Europese Unie over te wentelen. Het is natuurlijk de droom van elke Eurofiel om balls deep in de Europese Unie te zitten, maar ik bedank voor die eer. Afhankelijkheid heeft nog nooit tot iets goeds geleid.

Trump en Defensie
Een van de afspraken in het NAVO-verdrag houdt in dat elke lidstaat minimaal 2% van het BBP aan Defensie moet uitgeven. Zoals gezegd zit Nederland tussen de 1,1 en 1,2%. Het Europese gemiddelde zit op 1,43%. Slechts 5 van de 28 lidstaten, de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Polen, Griekenland, en Estland, brengen die 2% ook daadwerkelijk op. De rest parasiteert er vrolijk op los. Dat kan zo niet langer. Het is beter om geen afspraken te maken als je toch niet van plan bent om ze na te komen.

Lange tijd was er niets nieuws onder de horizon, maar dat lijkt nu te gaan veranderen. En dat komt door niemand minder dan Donald Trump of all people, die het voortouw neemt waar andere wereldleiders dat decennialang hebben nagelaten. The Donald maakt er een gewoonte van om de NAVO-lidstaten aan te spreken op hun betalingsverplichtingen. Het is vooral amusant vanwege de afgunst die hij bij tegenstanders oproept. En nu is het uitgerekend deze ‘idioot’ die iedereen even komt uitleggen hoe het nu daadwerkelijk zit? Wat zegt dat wel niet over de andere wereldleiders?

Bron
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:37:53 #15
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_172899149
Blijkbaar was er budget over voor een nieuwe website :') Niet echt een verbetering.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:39:32 #16
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_172904811
SAP e learning. Marteling. :')
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 23:48:39 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_172915791
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 23:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

De meeste verse KMA'ers die bij de parate troep komen hebben vwb leiding geven nog wel het eea aan begeleiding nodig... :')
Absoluut. Maar dat geldt net zo goed voor de KMS'ers en dat is eigenlijk ook wel logisch.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 7 augustus 2017 @ 12:11:52 #18
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_172967673
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 23:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Absoluut. Maar dat geldt net zo goed voor de KMS'ers en dat is eigenlijk ook wel logisch.
Correct, maar dat is ook niet zo vreemd met de zwaar verkorte opleidingen...
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:25:13 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_172992989
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 12:11 schreef AchJa het volgende:

[..]

Correct, maar dat is ook niet zo vreemd met de zwaar verkorte opleidingen...
KMA is ook maar 6 maanden praktijk en verder vooral gewoon studie. Van dat laatste leer je ook geen leidinggeven.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:31:13 #21
257132 crew  Awsom
pi_173169632
:')

Nog een paar jaar en je bent reservist..
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:11:19 #23
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_173170942
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:42 schreef AchJa het volgende:

[..]

Over 10 jaar naar de KM als cde ofzo... :')
Niet naar de KMar? :)
  Moderator dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:21:46 #25
257132 crew  Awsom
pi_173171327
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 22:11 schreef detaris het volgende:

[..]

Niet naar de KMar? :)
:')
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:32:54 #26
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_173171644
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 22:21 schreef Awsom het volgende:

[..]

:')
Ik ken een aantal KL officieren die bezig zijn met de overstap. Als je ooit nog iets wilt worden :')
pi_173223683
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:42 schreef AchJa het volgende:

[..]

Over 10 jaar naar de KM als cde ofzo... :')
Cde, dat wordt werken aan de pens dan.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 23:06:08 #28
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_173223725
Eh iedere dag bier drinken en je komt er wel.
pi_173225056
AJ ben je overgelopen naar de klu?!
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 23:52:01 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173225094
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:37 schreef AchJa het volgende:
Het is officieel... Ik hoor nu ook tot het gilde der hotel bewoners (Klu)... :')

[ afbeelding ]

Heb ik gvd weer een pet bij mijn DT na dat ding twee keer ingeleverd te hebben...
Feli. Wat is je motivatie? Heb je nu minder reisafstand of kon je bevorderd worden?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_173225397
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 23:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Feli. Wat is je motivatie? Heb je nu minder reisafstand of kon je bevorderd worden?
Meer mogelijkheden in de toekomst vwb plaatsingen. En ja, opties om dichter bij huis geplaatst te worden.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:18:52 #33
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_173231707
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 00:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Yup. Ik wilde ook een hotel ipv een poncho... :(
Gefeliciteerd!
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:50:43 #34
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_173234767
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:37 schreef AchJa het volgende:
Het is officieel... Ik hoor nu ook tot het gilde der hotel bewoners (Klu)... :')

[ afbeelding ]

Heb ik gvd weer een pet bij mijn DT na dat ding twee keer ingeleverd te hebben...
Je kunt toch dat rare klu hoedje dragen. Of hele dag een overal.
pi_173235619
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:50 schreef detaris het volgende:

[..]

Je kunt toch dat rare klu hoedje dragen. Of hele dag een overal.
Bij de Klu draag je doorgaans alleen maar een hoofddeksel bij wel heel bijzondere omstandigheden... :')
pi_173237043
Het zinkende schip verlaten😂 Slim!
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_173237743
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 15:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

Bij de Klu draag je doorgaans alleen maar een hoofddeksel bij wel heel bijzondere omstandigheden... :')
Lekker informeel daar bij de rijksluchtvaartdienst. :P
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  Moderator vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:22:24 #38
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_173237771
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 15:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

Bij de Klu draag je doorgaans alleen maar een hoofddeksel bij wel heel bijzondere omstandigheden... :')
Dus bij iedere landing van een toestel sta je weer met die pet op je klus langs de baan :P
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:46:29 #39
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_173238228
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 17:22 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Dus bij iedere landing van een toestel sta je weer met die pet op je klus langs de baan :P


:P
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Moderator vrijdag 18 augustus 2017 @ 18:32:14 #40
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 18 augustus 2017 @ 18:45:37 #42
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_173239171


"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Moderator zondag 20 augustus 2017 @ 09:50:28 #43
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  zondag 20 augustus 2017 @ 10:47:00 #44
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 20 augustus 2017 @ 11:33:32 #45
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_173274893
Ik kan dit bevestigen noch ontkennen :P
  Moderator zondag 20 augustus 2017 @ 14:37:35 #46
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  zondag 20 augustus 2017 @ 15:44:27 #47
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_173280371
Ik herken mij wel in het eerste plaatje. :)
  zondag 20 augustus 2017 @ 18:36:58 #48
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 20 augustus 2017 @ 21:37:23 #49
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator zondag 20 augustus 2017 @ 22:00:47 #50
257132 crew  Awsom
pi_173289980
quote:
14s.gif Op zondag 20 augustus 2017 21:37 schreef AchJa het volgende:
Zo start S04 van the Last Ship. *O*
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 21 augustus 2017 @ 09:11:09 #51
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_173294714
https://nos.nl/artikel/21(...)er-10-vermisten.html

The Last Ship? Zal nog even duren, maar de US werkt er wel al aan.....

Zit ze niet mee.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Moderator maandag 21 augustus 2017 @ 09:14:44 #52
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_173295030
Je zou bijna zeggen dat er iets mis gaat in de opleiding. Nu zijn de straten van Mallaka wel erg druk maar het hoort niet te kunnen. Ook hier zal het einde carrière zijn voor een aantal officieren op het schip.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 21 augustus 2017 @ 10:30:53 #54
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_173296118
Moest meteen aan deze denken:

"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_173298676
Verbaast me weinig. Die lui bakken niks van het varen, DMC kunnen ze dan weer al te beter.

30 man op de brug, een uitkijk voor iedere vierkante centimeter raam, alle systemen driedubbel redundant, maar inzicht in scheepvaart situaties ho maar :')
pi_173303902
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  Moderator maandag 21 augustus 2017 @ 17:44:20 #59
257132 crew  Awsom
pi_173304420
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:57 schreef meloenworst het volgende:
Verbaast me weinig. Die lui bakken niks van het varen, DMC kunnen ze dan weer al te beter.

30 man op de brug, een uitkijk voor iedere vierkante centimeter raam, alle systemen driedubbel redundant, maar inzicht in scheepvaart situaties ho maar :')
_O-
pi_173307875
quote:
Ja facking hell. :') Begin te piekeren hè, zelfs een stel Filipinos en dronken Russen die geen woord Engels spreken maken minder brokken.


Vroega, toen er nog eskaders voeren toen hoefden ze niet aan de kant en viel hun belabberde navigatie nooit op.

Ik heb nog wel eens een NAVO gezien die expres in ging sturen op Amerikaanse schepen in het verband, bij 5nmi(!!!) Klonken de benauwde stemmetjes al over de vhf of we als de sodemieter koers konden wijzigen. Bij 2nmi kregen we de cdt boos over de tactical en draaiden ze no play hun kanon onze richting op. Maar zelf koers of snelheid aanpassen, nahhh. Wat een lui _O-

[ Bericht 5% gewijzigd door meloenworst op 21-08-2017 20:35:37 ]
pi_173309113
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:30 schreef meloenworst het volgende:

[..]

Ja facking hell. :') Begin te piekeren hè, zelfs een stel Filipinos en dronken Russen die geen woord Engels spreken maken minder brokken.

Vroega, toen er nog eskaders voeren toen hoefden ze niet aan de kant en viel hun belabberde navigatie nooit op.

Ik heb nog wel eens een NAVO gezien die expres in ging sturen op Amerikaanse schepen in het verband, bij 5nmi(!!!) Klonken de benauwde stemmetjes al over de vhf of we als de sodemieter koers konden wijzigen. Bij 2nmi kregen we de cdt boos over de tactical en draaiden ze no play hun kanon onze richting op. Maar zelf koers of snelheid aanpassen, nahhh. Wat een lui _O-
Wat is het bij ons? 3 Man ofzo toch minimaal op de brug? En bij hun ik geloof 12... en dan nog overal en nergens tegenaan varen... _O-
pi_173309679
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 21:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat is het bij ons? 3 Man ofzo toch minimaal op de brug? En bij hun ik geloof 12... en dan nog overal en nergens tegenaan varen... _O-
Ja 2 of 3 bij transits die bij de Amerikanen al snel nauw vaarwater worden genoemd (kattegat, het kanaal, kieler bucht, Noordzee :') )


Maar ja, als het echt knokken wordt zit ik toch liever op een Amerikaan.
pi_173311051
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 21:19 schreef meloenworst het volgende:

[..]

Ja 2 of 3 bij transits die bij de Amerikanen al snel nauw vaarwater worden genoemd (kattegat, het kanaal, kieler bucht, Noordzee :') )

Maar ja, als het echt knokken wordt zit ik toch liever op een Amerikaan.
Want? Wat is dmc trouwens?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 21 augustus 2017 @ 22:51:13 #64
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_173312664
Leuk dat varen met anderhalve paardenkop. Totdat je een inslag krijgt en een groot deel van de bemanning is op slag dood. Die yanken hebben nog een beetje redundantie aan boord. Maar zij hebben dan ook geen vredesmarine.

Wel bizar dan het al de tweede keer is dat er een aanvaring is. :')
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 23 augustus 2017 @ 12:01:15 #65
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_173340239
Commandant Amerikaanse Zevende Vloot moet na ongelukken weg

Commandant Joseph Aucoin van de Amerikaanse Zevende Vloot moet vertrekken na een aantal ongelukken met oorlogsschepen in de Stille Oceaan. De leiding van de Amerikaanse marine heeft het vertrouwen in de leidinggevende capaciteiten van de vice-admiraal verloren.


Het was dit jaar al het vierde ongeluk met een schip van de Zevende Vloot, die zijn basis heeft in de Japanse havenstad Yokosuka. In juni kwamen zeven matrozen om het leven toen de USS Fitzgerald voor de Japanse kust botste met een containerschip.

Eerder waren er twee kleinere incidenten. In januari liep een kruiser voor de haven van Yokosuka aan de grond en in mei had een andere kruiser een aanvaring met een Zuid-Koreaanse vissersboot.


https://nos.nl/artikel/21(...)-ongelukken-weg.html
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  woensdag 23 augustus 2017 @ 12:12:27 #66
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_173340437
Wat is dat toch met die Yanken? 100 man op de brug maar een beetje kunnen varen ho maar.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 23 augustus 2017 @ 12:19:05 #67
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_173340578
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:12 schreef Erasmo het volgende:
Wat is dat toch met die Yanken? 100 man op de brug maar een beetje kunnen varen ho maar.
"'Murica!!!! Die anderen gaan wel aan de kant voor ons....." :')
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 24 augustus 2017 @ 11:48:33 #68
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_173358846
Ik vindt het sowieso altijd raar dat als een paar brugofficieren fuckups maken dat dan de vlootcommandant weg moet. Alsof ie kan ingrijpen.
pi_173361629
Schijnt door het opstempo te komen waardoor iedereen een beetje ligt te maffen op die bruggen. Top management legt te veel druk op de vloot en dus moeten hun koppen rollen.
pi_173367140
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:48 schreef Erasmo het volgende:
Ik vindt het sowieso altijd raar dat als een paar brugofficieren fuckups maken dat dan de vlootcommandant weg moet. Alsof ie kan ingrijpen.
We hebben het hier over meerdere incidenten waarvan nu al twee met dodelijke afloop. De vlootcommandant is verantwoordelijk voor het trainen van alle eenheden onder zijn bevel. Niet vreemd dat hij ontheven is van zijn post. De carrières van de direct betrokken officieren zijn ook voorbij.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 00:52:28 #71
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_173377968
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 09:11 schreef Cobra4 het volgende:
THE LAST SHIP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gezapig....
  woensdag 30 augustus 2017 @ 21:23:25 #72
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
  woensdag 30 augustus 2017 @ 22:40:41 #73
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
  donderdag 31 augustus 2017 @ 07:59:31 #75
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_173496915
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 07:57 schreef AchJa het volgende:

[..]

Selectieve betaalmuur dan... Alleen voor officieren zeker...
:(
  donderdag 31 augustus 2017 @ 09:01:51 #76
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_173497447
Laatste week verlof ;(
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 31 augustus 2017 @ 09:47:10 #77
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_173498106
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 31 augustus 2017 @ 09:47:28 #78
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_173498111
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 07:57 schreef AchJa het volgende:

[..]

Selectieve betaalmuur dan... Alleen voor officieren zeker...
:D _O-
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 1 september 2017 @ 11:13:55 #79
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_173522311
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_173541034
ER zat zeker weer te roken... :')

quote:
Grote brand bij Dorstige Types in Gorinchem

In de kantine van Dorstige Types in Gorinchem heeft donderdagnacht een grote brand gewoed. De brandweer werd rond 22.45 uur gealarmeerd. De brand bleek uitslaand en vanwege de ligging van het pand en problemen met de waterwinning werden meerdere teams ingezet.

De brand woedde naast de loods van het rijdende Unifil Museum de Dorstige Types, een opslag voor oude militaire voertuigen. Ronald Wentink van stichting Rijdend Unifil Museum was aangedaan. ,,Dit is meer dan zo maar een kantine. Op deze plek komen wekelijks veteranen uit heel het land bijeen. We kunnen niet meer dan hopen dat onze voertuigen in de loods ernaast behouden blijven.''
AD
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 2 september 2017 @ 12:20:01 #81
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_173541138
quote:
11s.gif Op zaterdag 2 september 2017 12:12 schreef AchJa het volgende:
ER zat zeker weer te roken... :')

[..]

AD
Zo zonde van die kantine. -O- Erg mooie locatie was dat. Vol met memorabilia.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zaterdag 2 september 2017 @ 16:55:44 #82
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_173545230
Vandaag m'n dienstbril binnengekregen voor de opkomst maandag, zijn ze vergeten een cilinder in het glas te plaatsen, dus ik heb er geen bal aan :')
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 2 september 2017 @ 16:58:57 #83
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_173545298
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 16:55 schreef Verbodsbord het volgende:
Vandaag m'n dienstbril binnengekregen voor de opkomst maandag, zijn ze vergeten een cilinder in het glas te plaatsen, dus ik heb er geen bal aan :')
Geen wonder dan dat je m net op tijd hebt ontvangen. Als hij 100% goed zou zijn had je m pas over een week of 6 binnen. :P
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zondag 3 september 2017 @ 03:59:45 #84
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_173555679
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 16:55 schreef Verbodsbord het volgende:
Vandaag m'n dienstbril binnengekregen voor de opkomst maandag, zijn ze vergeten een cilinder in het glas te plaatsen, dus ik heb er geen bal aan :')
Heb jij ook nog dat lelijke metalen montuur in rechthoekige vorm? Hoorde lui zeggen dat er iets nieuws was..
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
  zondag 3 september 2017 @ 16:11:16 #85
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 3 september 2017 @ 17:36:24 #86
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_173566638
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 11:13 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Er zitten mooie foto's tussen. :Y Die van Den Helder zijn wel tof. De vloot van toen zien liggen. :)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Zijn ze een beetje op plaats te sorteren die foto's? Lijkt me wel mooi om te zien of m'n huis er ook op staat, leuk voor aan de muur.
pi_173567055
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 17:36 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Zijn ze een beetje op plaats te sorteren die foto's? Lijkt me wel mooi om te zien of m'n huis er ook op staat, leuk voor aan de muur.
Ja heb ook gezocht naar Gouda (geboorteplaats). Ik had vanaf die link van Den Helder gezocht en moest voor Gouda naar een hoger paginanummer scrollen. Het staat niet helemaal op alfabet na de beginletter had ik het idee.
In hartje centrum opgegroeid en op diverse foto's mijn geboortehuis zien staan. ^O^
  zondag 3 september 2017 @ 18:18:46 #88
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173567692
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 17:56 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Ja heb ook gezocht naar Gouda (geboorteplaats). Ik had vanaf die link van Den Helder gezocht en moest voor Gouda naar een hoger paginanummer scrollen. Het staat niet helemaal op alfabet na de beginletter had ik het idee.
In hartje centrum opgegroeid en op diverse foto's mijn geboortehuis zien staan. ^O^
Dat van mij bestond nog niet in 1920... Een weiland was het toen nog... :')

Ook leuk om in te grasduinen: http://topotijdreis.nl/
  zondag 3 september 2017 @ 19:50:39 #89
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_173570366
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 03:59 schreef mpc007 het volgende:

[..]

Heb jij ook nog dat lelijke metalen montuur in rechthoekige vorm? Hoorde lui zeggen dat er iets nieuws was..
Ja vreselijk ding :{
  Moderator zondag 3 september 2017 @ 19:51:56 #90
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_173570487
Belgische legerpiloot valt uit helikopter
In België is een piloot tijdens een vliegdemonstratie uit een helikopter gevallen. Het is niet duidelijk hoe het slachtoffer eraan toe is, er wordt nog naar hem gezocht.

Volgens Belgische media is het slachtoffer enkele honderden meters naar beneden gevallen. Hij zou geen parachute hebben gedragen.

Het ongeluk gebeurde tijdens een open dag van het vierde geniebataljon in Amay, tussen Namen en Luik. Aan boord van de helikopter waren twee mensen. Nadat de piloot uit het toestel was gevallen, heeft de copiloot de Agusta A109 aan de grond gezet.

Bezoekers van de open dag hebben het ongeluk niet zien gebeuren.
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 4 september 2017 @ 11:15:28 #92
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_173579368
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 17:36 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Zijn ze een beetje op plaats te sorteren die foto's? Lijkt me wel mooi om te zien of m'n huis er ook op staat, leuk voor aan de muur.
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 17:56 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Ja heb ook gezocht naar Gouda (geboorteplaats). Ik had vanaf die link van Den Helder gezocht en moest voor Gouda naar een hoger paginanummer scrollen. Het staat niet helemaal op alfabet na de beginletter had ik het idee.
In hartje centrum opgegroeid en op diverse foto's mijn geboortehuis zien staan. ^O^
Op die flickr pagina kun je gewoon een zoekopdracht geven. De foto's hebben een plaatsnaam als tag. Even in de photostream op het vergrootglas klikken en zoeken maar. :)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 4 september 2017 @ 18:13:48 #93
419901 Kostertjuh
Always up front!
pi_173586545
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_173586774
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 11:15 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

[..]

Op die flickr pagina kun je gewoon een zoekopdracht geven. De foto's hebben een plaatsnaam als tag. Even in de photostream op het vergrootglas klikken en zoeken maar. :)
Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan? :') Maar goed, met het scrollen wel weer andere mooie plaatsen gezien.
pi_173603666
quote:
11s.gif Op zaterdag 2 september 2017 12:12 schreef AchJa het volgende:
ER zat zeker weer te roken... :')

[..]

AD
zag net op Rijnmond Nieuws dat er een crowdfundingsactie is gestart:
quote:


Rijdend Unifil Museum begint inzamelingsactie na verwoestende brand
De organisatie van het Rijdend Unifil Museum in Gorinchem is een crowdfundingactie gestart om 150.000 euro bij elkaar te brengen.

Een deel van het museum werd vorige week bij de grote brand in de voormalige betonfabriek in Gorinchem verwoest. De oude legervoertuigen die in een loods stonden, bleven behouden.

Maar de ruimte waar veteranen geregeld samen kwamen, werd in de as gelegd. Die ruimte hing vol met uniformen, foto's, emblemen en andere zaken die herinneren aan de militaire missie naar Libanon.

De brand is een ramp, zegt actief militair en drager van de Militaire Willemsorde Marco Kroon: ''Al is het alleen maar een stukje verwerkingsproces wat we hier kunnen bieden aan elkaar. Dat doen we zowel in missiegebied als hier als we terug zijn. Dan kunnen we met z'n allen alles aan. Dat is heel even van ons weggepakt.''

De crowdfundingsactie is te vinden op de site Gofundme.com.
RTV Rijnmond
pi_173624843
Iemand op de kma die ik wat vragen kan stellen over de sportfacaliteiten?
Ik heb tegenwoordig een heel mooi defensiepasje en wil toch eens gebruik gaan maken van de sporthal op de kma!
  Moderator woensdag 6 september 2017 @ 20:33:19 #98
257132 crew  Awsom
pi_173627895
Heb je die vraag niet al eens gesteld? Ga er gewoon eens langs dan kun je kijken ..
pi_173629025
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 20:33 schreef Awsom het volgende:
Heb je die vraag niet al eens gesteld? Ga er gewoon eens langs dan kun je kijken ..
Nope, net in het bezit van een Defensiepas.
Maar dat ik weet dat ik gewoon naar binnen kan lopen om het daar te vragen is voor mij voldoende.
  woensdag 6 september 2017 @ 22:44:05 #100
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
  woensdag 6 september 2017 @ 22:48:19 #101
382913 mahmoud030
korsp mariniers!!
pi_173630734
ey
pi_173630745
oO/
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  woensdag 6 september 2017 @ 22:49:27 #103
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_173630761
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 22:48 schreef m.k het volgende:
oO/
strafpietatwork.gif
  Moderator woensdag 6 september 2017 @ 23:22:57 #104
257132 crew  Awsom
pi_173631306
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 21:24 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Nope, net in het bezit van een Defensiepas.
Maar dat ik weet dat ik gewoon naar binnen kan lopen om het daar te vragen is voor mij voldoende.
Oke zie nu inderdaad dat dat iemand anders was

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:28 schreef davidsierra het volgende:
Weet iemand toevallig of als je van de sportfaciliteiten/paresto KMA gebruik mag maken als je bij de NATRES zit? Je krijgt in principe een pas type 1 dus lijkt me wel, maar misschien dat er voor de KMA aparte toegangsregels zijn...?
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 7 september 2017 @ 10:55:16 #105
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_173635226
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 7 september 2017 @ 13:26:54 #107
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_173637733
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 18:29 schreef mtchel112 het volgende:
Iemand op de kma die ik wat vragen kan stellen over de sportfacaliteiten?
Ik heb tegenwoordig een heel mooi defensiepasje en wil toch eens gebruik gaan maken van de sporthal op de kma!
Bel of mail de FBD servicebalie met die vraag. De regels zijn voor de zomer aangescherpt.
  Moderator donderdag 7 september 2017 @ 13:29:26 #108
257132 crew  Awsom
pi_173637791
quote:
quote:
:')
  donderdag 7 september 2017 @ 22:15:17 #109
419901 Kostertjuh
Always up front!
pi_173648683
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 22:44 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik was m kwijt
  vrijdag 8 september 2017 @ 13:01:36 #110
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_173656662
quote:
Hennis bekijkt de situatie in de west?
  Moderator maandag 11 september 2017 @ 12:31:23 #111
257132 crew  Awsom
pi_173710629
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 13:01 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Hennis bekijkt de situatie in de west?
We mogen het weer mooi oplossen in de west :')
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 11 september 2017 @ 12:40:50 #112
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_173710744
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 12:31 schreef Awsom het volgende:

[..]

We mogen het weer mooi oplossen in de west :')
Weer eens wat anders dan oefeningen draaien daar. ;)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_173724105
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 12:31 schreef Awsom het volgende:

[..]

We mogen het weer mooi oplossen in de west :')
Goeie pr mac
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 12 september 2017 @ 11:06:57 #114
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_173728182
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 12 september 2017 @ 12:45:00 #115
419901 Kostertjuh
Always up front!
pi_173729553
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 september 2017 00:02 schreef meloenworst het volgende:

[..]

Goeie pr mac
Mac, je loopt er nog geen maand rond toch?
pi_173747042
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 12:45 schreef Kostertjuh het volgende:

[..]

Mac, je loopt er nog geen maand rond toch?
Nee da's die andere
  dinsdag 19 september 2017 @ 21:26:05 #117
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_173878833
Straks op NPO2.
quote:
Dugma: the Button
Portret van een aantal mannen die aangesloten zijn bij de Syrische tak van Al Qaida. Ze wachten tot ze een zelfmoordaanslag mogen plegen.

Portret van een aantal mannen die aangesloten zijn bij 'Jabhat al Nusra', de Syrische tak van Al Qaida. Ze wachten tot ze een zelfmoordaanslag mogen plegen. Het is onzeker wanneer dat zal zijn. Abu Qaswara uit Mekka hoopt, met goedkeuring van Allah, zijn gepantserde auto naar een doelwit te rijden en die met één druk op de knop (de dugma) tot ontploffing te brengen. Daarna zal hij naar het paradijs gaan. Britse bekeerling Abu Basir al-Britani zoekt kameraadschap en voldoening in de jihad maar hij maakt zich zorgen over zijn vrouw. (2Doc).
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 23 september 2017 @ 11:41:12 #118
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_173943710
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 21:26 schreef Nibb-it het volgende:
Straks op NPO2.

[..]

Heb je het gezien? Was het wat?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zaterdag 23 september 2017 @ 12:22:59 #119
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_173944373
Ja. Ja.
  zaterdag 23 september 2017 @ 12:23:32 #120
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_173944389
2Doc is doorgaans altijd wel de moeite waard.
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 25 september 2017 @ 11:05:42 #121
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_173983942
https://twitter.com/Olof023

Twitterfeed over het verhoor van de mariniers.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_173986693
Mpc007 wat sta je er lief bij in het smoelenboek :*
  woensdag 27 september 2017 @ 10:37:53 #123
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_174026301
Zojuist gesprek gehad met P&O. Ik ben officieel bestempeld tot oude garde. :')
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 27 september 2017 @ 11:07:10 #124
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_174026839
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 10:37 schreef detaris het volgende:
Zojuist gesprek gehad met P&O. Ik ben officieel bestempeld tot oude garde. :')
"Looprek, 1 stuks, stapelbaar" al aangevraagd voor de toekomst? :P
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_174037426
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 10:37 schreef detaris het volgende:
Zojuist gesprek gehad met P&O. Ik ben officieel bestempeld tot oude garde. :')
Hoe dan? Je krijgt je BT jas niet meer dicht?
  woensdag 27 september 2017 @ 20:19:02 #126
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_174038966
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 19:21 schreef meloenworst het volgende:

[..]

Hoe dan? Je krijgt je BT jas niet meer dicht?
Dat jasje is reeds vervangen. :)
pi_174039682
quote:
14s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:19 schreef detaris het volgende:

[..]

Dat jasje is reeds vervangen. :)
Voor zo'n BT maatje boogtent zeker. :')

Nu ben ik wel benieuwd welke lichting je bent. oO<
  donderdag 28 september 2017 @ 00:00:57 #129
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_174050204
De Defensietop: gegokt en verloren

Er is al zoveel over de politieke rol van Mindef, regering en parlement geschreven… die is kortweg ‘onethisch’ te noemen: men moet kiezen, of minder missies, of meer geld maar wel voldoen aan de grondwettelijk vastgelegde taken. Er wordt maar wat gerommeld met de Krijgsmacht. Dat is de kern van alle problemen maar ook intern, mag de defensietop, eens goed nadenken of zij ethisch handelen…

Belangrijk is eens te kijken waarom alle seinen van Defensie intern nu op rood staan. Er is een tekort aan zo’n beetje alle onderdelen. Voertuigen, radio’s, wapens, nachtzicht en munitie, het is kapot of niet voorradig, de voorraden zouden stijgen maar het is niet merkbaar op de werkvloer. Er is een personele crisis met 6000 vacatures, hogere werkdruk, arbeidsverzuim, een conflict over arbeidsvoorwaarden, AOW-gat, diensteinderegeling etc. De reorganisaties liggen stil en de stilte vanuit de defensietop is oorverdovend…
Verrotte cultuur

Als een bedrijfscultuur verrot is, komt dit veelal door het handhaven van een angstcultuur, het belonen van risicomijdend gedrag, het blameren van de bonden en het verdelen van actief en postactief personeel. De ideale schoonzonenselectie is het gevolg, feeling met de werkvloer vervaagt in een ivoren toren. Het centrale thema binnen de bureaucratie is de doorgeslagen beheersing van het menselijk gedrag, door de formalisering van activiteiten met turbotaal zoals prestatie-indicatoren, kritische succesfactoren, adaptieve krijgsmacht en de total force.

Komt daar dan de goede informatie uit voor de CDS en Minister, zo vraag je je af? Krijgen de Krijgsmachtdelen voldoende middelen om veilig en effectief te kunnen werken? Heeft de Defensietop nog de wil om te winnen in een interstatelijk conflict?

Omgekomen commando en ondeugdelijke granaten

In Nederland is al een commando op een ondeugdelijke schietbaan doodgeschoten, telkens zijn er weer nieuwe onveilige situaties die krampachtig verzwegen worden, totdat de media het openbaren… Nu weer Mali en ondeugdelijke granaten, wacht maar op de publicaties.

Het is al bekend dat onlangs een brigade bij het CLAS, na een oefening in internationaal verband, vernietigende tekortkomingen op allerlei kritische gebieden heeft gemeld. Lagere eenheden (bataljons) zijn (ook) niet op tijd inzet gereed door personeelsgebrek, versnipperde inzet (enhanced Forward Presence Litouwen, Mali etc) en een algemeen gebrek aan structurele training boven niveau 3 (compagniesniveau).

De defensietop hanteert het Besturingsmodel Defensie dat vanaf het begin niet volledig is ingevoerd. In dit model is de CDS nevengeschikt dus het is asking i.p.v. tasking. HDP, HDB, HDBV en HDFC zitten op informatie en worden geleid door veelal civiele techno-of bureaucraten, en ook sommige hoge militairen lijken tot techno-bureaucratisch type getransformeerd.

De erfenis van de Zwarte Madonna

Er was eens een hoofddirecteur, binnen de Bestuursstaf, in de wandelgangen ook wel de Zwarte Madonna genoemd, die bij elke vergadering en receptie haar jaloezie ten toon spreidde door te zeggen dat de militairen een teveel aan goudgerande regelingen hadden. Haar stokpaardje kon ze heerlijk berijden bij MinFin, in de vorm van de RVU-boete voor defensie (oplopend tot 250 miljoen per jaar, en de oorzaak dat militairen op ‘rollator leeftijd’ pas met UGM kunnen … maar de zittende technocraten van de HDP ‘vergaten’ zich hiertegen te verweren.

De droom van zelfreflectie

Soms heb ik een droom hoe het anders had gekund… een CDS die de Krijgsmachtdelen steunt want het kraakt en piept daar al lang, en de Minister uitdaagt over het onethische gerommel met de krijgsmacht. Een CDS die een eerlijke analyse durft te presenteren hoe die personele Exodus nou is ontstaan en, belangrijker, hoe die kan worden opgelost. Die zelfreflectie toont door ook in het Besturingsmodel continu de toegevoegde waarde van de Haagse directies te toetsen voor de Krijgsmachtdelen. Een voorbeeld is het incasseren van de schaalvoordelen van de shared services dat dient te worden afgewogen tegen het verlies aan operationele flexibiliteit.

Als negatief voorbeeld van een slecht functionerende Haagse staf is de HDP een eenvoudig voorbeeld met een jarenlang trackrecord van blunders (WUL, AOW-gat, ABP pensioenpremiestijgingen). Men is alleen maar bezig met de verdere technocratische afbraak van de rechtspositie van de militair (5 jaar UGM, Diensteinderegeling, FPS, Dibel minus 60%, Representatie minus 60%, etc). Het summum is echter ook het proces binnen de bestuursstaf die rapportages kleurt, ‘ontmijnd’ en doorstuurt waardoor Mindef feitelijk de Tweede Kamer mogelijk verkeerd inlicht. Het sneller rouleren c.q. afscheid nemen van een aantal topambtenaren is dan ook hard nodig…

Dat de vakbonden nu met 400 miljoen de personeels-en exploitatie ellende moeten helpen oplossen is niet hoopgevend, want het is kansloos… voor de reparatie is minimaal het dubbele nodig…

Wrede werkelijkheid

De wrede werkelijkheid is dat de Defensietop kennelijk blijft gokken op spulletjes … en blijft verliezen. De oude CDS vindt wel weer een baan maar niet als voorzitter van het Militair Comité, want de pariastatus van Nederland bij de NAVO werkt niet echt mee… Kan de nieuwe CDS daar verandering in brengen? We gaan het zien. Op 2 november kan hij alvast meelopen in Den Haag.

Door: Gladiator

Defensie Platform

_O_
pi_174050265
quote:
De erfenis van de Zwarte Madonna

Er was eens een hoofddirecteur, binnen de Bestuursstaf, in de wandelgangen ook wel de Zwarte Madonna genoemd, die bij elke vergadering en receptie haar jaloezie ten toon spreidde door te zeggen dat de militairen een teveel aan goudgerande regelingen hadden. Haar stokpaardje kon ze heerlijk berijden bij MinFin, in de vorm van de RVU-boete voor defensie (oplopend tot 250 miljoen per jaar, en de oorzaak dat militairen op ‘rollator leeftijd’ pas met UGM kunnen … maar de zittende technocraten van de HDP ‘vergaten’ zich hiertegen te verweren.
Namen wil ik gvd horen...
  donderdag 28 september 2017 @ 20:08:59 #132
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_174059042
Bekend verhaal toch Achja?
pi_174059240
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 20:08 schreef detaris het volgende:
Bekend verhaal toch Achja?
De "goudgerande regelingen" opmerking had ik wel vaker gehoord maar dat er daadwerkelijk een afgunstige civiele troela op het hoogste niveau net zolang aan het janken is geweest waardoor iedereen nu met een probleem zit opgezadeld is nieuw voor me... Ze zal eea vanachter haar wijntje wel lachend gadeslaan...
  donderdag 28 september 2017 @ 20:22:37 #134
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_174059377
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 20:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

De "goudgerande regelingen" opmerking had ik wel vaker gehoord maar dat er daadwerkelijk een afgunstige civiele troela op het hoogste niveau net zolang aan het janken is geweest waardoor iedereen nu met een probleem zit opgezadeld is nieuw voor me... Ze zal eea vanachter haar wijntje wel lachend gadeslaan...
Dat en een HDP die het wel even zou regelen. Want er moest nog een ster bij.

En toen kreeg je oa de WUL
pi_174060609
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 20:22 schreef detaris het volgende:

[..]

Dat en een HDP die het wel even zou regelen. Want er moest nog een ster bij.

En toen kreeg je oa de WUL
En zelf natuurlijk met de gunstige nog bestaande regeling eruit... Oh wacht, opperofficieren krijgen sowieso betaald, ook al stappen ze zelf jaren van tevoren op... :')
pi_174069052
Ik lees net dat er vanwege gebrek aan personeel 4 pelotons stilgezet zijn bij 101cisbat.

4pels dat is gewoon een complete compagnie! Oftewel 1/3 van het bataljon 😂

Maar 4x een peloton zal wel beter klinken ofzo...
  vrijdag 29 september 2017 @ 13:34:21 #137
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_174072057
Vreemd dat ze tekorten hebben zeg :')
  vrijdag 29 september 2017 @ 13:44:16 #138
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_174072220
Hebben we maandag nog een MinDef? Place your bets :P
  vrijdag 29 september 2017 @ 13:46:54 #139
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_174072264
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 13:44 schreef Erasmo het volgende:
Hebben we maandag nog een MinDef? Place your bets :P
Ik denk het wel.
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 29 september 2017 @ 13:47:54 #140
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_174072282
Poll: Hebben we maandag nog een MinDef?
Ja
Nee
Helaas wel
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_174075272
Naja echt veel doet t ook niet als ze vertrekt. Demissionair enzo.
  Moderator vrijdag 29 september 2017 @ 17:56:38 #142
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 30 september 2017 @ 15:02:06 #143
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_174092375
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zaterdag 30 september 2017 @ 17:19:04 #145
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_174095048
quote:
:(
  Moderator zaterdag 30 september 2017 @ 17:28:35 #146
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_174099973
RIP aan de nabestaanden :'(
pi_174126890
Heel erg klote :{
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:38:27 #149
419901 Kostertjuh
Always up front!
pi_174178728
Joe vlag kan uit w/
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:46:35 #150
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:46:41 #151
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_174178921
Nu weer over tot de orde van de dag.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:52:37 #152
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_174179089
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 22:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

Laat ER het maar niet horen...
Waar is die eigenlijk gebleven?
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:56:50 #153
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 23:01:05 #154
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_174179557
Wat voor'n vent is die bauer eigenlijk?
  woensdag 4 oktober 2017 @ 15:39:29 #157
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_174189738
Wat een zielige man is die baudet toch. :')
  woensdag 4 oktober 2017 @ 22:20:06 #158
419901 Kostertjuh
Always up front!
pi_174200101
Ik vond m wel sterk eigenlijk
  woensdag 4 oktober 2017 @ 22:34:23 #159
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_174200510
Had nog wel een stekkerdoos verwacht.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 5 oktober 2017 @ 11:13:08 #160
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_174207780
Ceremonie nieuwe Commandant der Strijdkrachten

Luitenant-admiraal Rob Bauer aanvaardt het commando over de krijgsmacht. Dit gebeurt in aanwezigheid van demissionair minister van Defensie, Klaas Dijkhoff.

Livestream
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 5 oktober 2017 @ 11:23:46 #161
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_174208028
Uitstekend in beeld gebracht, zoals we gewend zijn.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 5 oktober 2017 @ 11:24:22 #162
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_174208048
Om zeeziek van te worden.... passend. :P
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 5 oktober 2017 @ 11:45:59 #163
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_174208565
Nou, dat was de ceremonie. 2 toespraken en het Wilhelmus. Dat hadden Middendorp en Bauer ook niet gehoopt denk ik.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:07:03 #164
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_174230490
Dag boefjes,

Ik was in een melancholische bui en verlangde naar een simpelere tijd met simpelere lui, vandaar dat ik in deze tap uitkwam. Als ik dan quotes van mijzelf tegenkwam uit 2009 voel ik me ineens echt fucking oud. Maar goed, als ik dan weer gniffel om mijn eigen infantiele kuthumor weet ik dat ik nog geen haar veranderd ben. Ik wou eigenlijk dat topic bumpen om dit te kicken, maar dat blijkt nagenoeg onmogelijk te zijn. Kutmods. :')

Hoe dan ook, hoi.

Thanks for all the laughs over the years.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:34:08 #165
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:43:43 #166
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:06:55 #167
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_174232983
quote:
12s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:43 schreef jitzzzze het volgende:
Je bent ook oud :6
  Moderator vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:13:59 #168
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  zondag 8 oktober 2017 @ 10:26:15 #169
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_174275552
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 23:15 schreef meloenworst het volgende:
Wat voor'n vent is die bauer eigenlijk?
Geen idee. Maar sws mooi weer een LADM te hebben vind ik.
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
  woensdag 18 oktober 2017 @ 04:53:25 #170
419901 Kostertjuh
Always up front!
pi_174486928
Nieuwe MinDef is weer een (oude) vrouw... |:(
  woensdag 18 oktober 2017 @ 07:48:01 #171
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_174487406
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 04:53 schreef Kostertjuh het volgende:
Nieuwe MinDef is weer een (oude) vrouw... |:(
Liever dat dan het onzalige idee om oud-generaals op die post te zetten.

Lui die jaren aan de knoppen hebben gedraaid vinden als mindef opeens wel hun ruggegraat?

Deze vrouw is wel iets andere koek dan Hennis qua ervaring etc...
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:56:04 #172
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_174534194
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zondag 22 oktober 2017 @ 23:50:35 #173
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 23 oktober 2017 @ 01:05:56 #174
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_174596111
Heeft hij nog steeds een Amerikaanse keuken?
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 26 oktober 2017 @ 10:34:09 #175
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_174666437
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Moderator zaterdag 4 november 2017 @ 09:06:01 #176
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 4 november 2017 @ 11:32:59 #177
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_174860687
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 09:06 schreef jitzzzze het volgende:
Zo, leeft er hier nog iemand? Nog mooie plannen voor het weekend?
Beetje kintikken. :)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zaterdag 4 november 2017 @ 12:11:44 #178
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_174861405
Bokbierfestival :)
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 4 november 2017 @ 12:14:42 #179
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_174861467
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 12:11 schreef detaris het volgende:
Bokbierfestival :)
Nice! :9 Groot festival?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zaterdag 4 november 2017 @ 22:19:21 #180
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_174872528
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 november 2017 12:14 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Nice! :9 Groot festival?
Kleintje in alkmaar :P
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 5 november 2017 @ 08:27:22 #181
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_174877391
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 22:19 schreef detaris het volgende:

[..]

Kleintje in alkmaar :P
Als er maar flink wat te proeven was. :9 ^O^
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Moderator zondag 5 november 2017 @ 09:54:58 #182
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 7 november 2017 @ 09:55:53 #183
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_174917183
Twee eeuwen dienstplicht, discipline, dienstweigering en desertie: Deelnemen (of niet) aan
de Nederlandse krijgsmacht in rechtshistorisch perspectief


Proefschrift ter verkrijging van de graad van doctor aan Tilburg University. Stan Meuwese

940 pagina's leesvoer over de dienstplicht: https://pure.uvt.nl/porta(...)euwen_13_03_2017.pdf
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 8 november 2017 @ 11:55:58 #184
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_174938952
Gisteren The Fourth War maar weer eens gekeken. Blijft vermakelijk. _O-
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 11 november 2017 @ 18:45:07 #185
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_175004024
Fik in een Bakkerskar. :D



"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Moderator zaterdag 11 november 2017 @ 19:11:33 #188
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  Moderator zaterdag 11 november 2017 @ 19:28:09 #190
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_175005075
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 19:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Broek uni legergroen, nato standaard niet stapelbaar.
Je zal hem ongetwijfeld kennen, als opvolger van je plofbroek met paardrijlaarzen.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 11 november 2017 @ 19:39:02 #191
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_175005322
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 19:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

Waarom ligt er een uzi in het zand?

Overigens wie en wanneer?
Ergens in '85. 42ststcie. Een chauf was z'n natte kleren aan het drogen bij de kachel van die bak. Iets te dichtbij gelegd. :D
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 11 november 2017 @ 19:39:16 #192
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_175005329
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 november 2017 19:28 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Je zal hem ongetwijfeld kennen, als opvolger van je plofbroek met paardrijlaarzen.
:D _O-
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Moderator zaterdag 11 november 2017 @ 19:49:39 #195
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 11 november 2017 @ 19:55:36 #196
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_175005719
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 november 2017 19:49 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Precies, met een kruitzak om je musket te laden.
AchJa poseert voor de tekenaar tijdens een welverdiende pauze na het poetsen van het koper.

"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 11 november 2017 @ 20:01:41 #197
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_175005835
Een snel kiekje van mij en kornuiten onderweg naar de mess voor een stevige pint.

"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 11 november 2017 @ 20:06:44 #198
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_175005929
Jitzzze:

"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Moderator zaterdag 11 november 2017 @ 20:18:02 #199
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  Moderator zaterdag 11 november 2017 @ 20:23:20 #200
257132 crew  Awsom
pi_175006248
:')
pi_175006269
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 19:55 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

AchJa poseert voor de tekenaar tijdens een welverdiende pauze na het poetsen van het koper.

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 20:01 schreef Cobra4 het volgende:
Een snel kiekje van mij en kornuiten onderweg naar de mess voor een stevige pint.

[ afbeelding ]
We waren net klaar met de oefening "Waterloo":

  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 11 november 2017 @ 20:44:28 #202
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_175006828
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 20:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

We waren net klaar met de oefening "Waterloo":

[ afbeelding ]
Als voorbereiding op het tochtje naar België:



[ Bericht 0% gewijzigd door Cobra4 op 11-11-2017 21:04:39 ]
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 11 november 2017 @ 21:11:03 #205
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_175007465
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 21:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

En aansluitend door naar de mobiliveertien van negentiensatie...
Waarna we Puma leerde kennen.

"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Moderator zaterdag 11 november 2017 @ 21:30:00 #207
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_175008169
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 19:39 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Ergens in '85. 42ststcie. Een chauf was z'n natte kleren aan het drogen bij de kachel van die bak. Iets te dichtbij gelegd. :D
Stond op fb/dienstmakkers.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 11 november 2017 @ 21:38:09 #209
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_175008231
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 21:35 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Stond op fb/dienstmakkers.
:Y
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 11 november 2017 @ 21:38:35 #210
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_175008240
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 21:19 schreef AchJa het volgende:

[..]

Waarbij jitzzzze en detaris de boel kwamen redden:

[ afbeelding ]
Ondertussen is Bredebroeder bezig met de keuring.

"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zaterdag 11 november 2017 @ 21:45:37 #211
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_175008371
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 21:38 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Ondertussen is Bredebroeder bezig met de keuring.

[ afbeelding ]

Waar mpc007 piekert over een fiets... of computer.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 11 november 2017 @ 22:01:40 #212
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_175008643
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 21:45 schreef detaris het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Waar mpc007 piekert over een fiets... of computer.
ER tijdens een kaartleesoefening. Puma is op de achtergrond kilometers aan het maken.

"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_175008897
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 21:45 schreef detaris het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Waar mpc007 piekert over een fiets... of computer.
En detaris hem fijntjes wijst op de belastingtruc:



[ Bericht 15% gewijzigd door AchJa op 11-11-2017 22:31:05 ]
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 11 november 2017 @ 22:26:26 #214
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_175008994
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 22:20 schreef AchJa het volgende:

[..]

En detaris hem fijntjes wijst op de belastingtruc:

[ afbeelding ]
U bent niet ingelogd of u heeft niet de benodigde rechten om toegang tot deze pagina te krijgen
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 11 november 2017 @ 22:36:36 #216
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_175009151
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 22:31 schreef AchJa het volgende:

[..]

Fixed
:D _O-
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zaterdag 11 november 2017 @ 22:51:40 #217
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_175009418
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 22:20 schreef AchJa het volgende:

[..]

En detaris hem fijntjes wijst op de belastingtruc:

[ afbeelding ]

Na het invullen van het desbetreffende defensieformulier ontvangt hij direct het door hem voorgeschoten bedrag van de OvA.
pi_175009551
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 22:51 schreef detaris het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Na het invullen van het desbetreffende defensieformulier ontvangt hij direct het door hem voorgeschoten bedrag van de OvA.
Uiteraard werd het noch een computer noch een fiets...

  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 11 november 2017 @ 23:13:09 #219
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_175009762
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 23:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Uiteraard werd het noch een computer noch een fiets...

[ afbeelding ]
Maar de vloer...

"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Moderator zondag 12 november 2017 @ 06:35:46 #220
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  Moderator maandag 13 november 2017 @ 21:46:38 #221
257132 crew  Awsom
pi_175054300
Te paard te paard !!!
  maandag 13 november 2017 @ 22:09:49 #222
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_175055086
quote:
99s.gif Op maandag 13 november 2017 21:46 schreef Awsom het volgende:
Te paard te paard !!!
Zijn we verraden?! :(
  maandag 13 november 2017 @ 22:10:15 #223
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_175055113
  donderdag 16 november 2017 @ 23:12:50 #224
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_175123479
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 22:51 schreef detaris het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Na het invullen van het desbetreffende defensieformulier ontvangt hij direct het door hem voorgeschoten bedrag van de OvA.
🤔😀😂
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 17 november 2017 @ 16:02:27 #225
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_175134193
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_175160801
Nu op TV (NL2) Andere Tijden over de Atlantic Breguet van de MLD die in 1981 neerstortte.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 18 november 2017 @ 21:37:15 #227
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_175160971
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 21:30 schreef bluemoon23 het volgende:
Nu op TV (NL2) Andere Tijden over de Atlantic Breguet van de MLD die in 1981 neerstortte.
Thx!
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zaterdag 18 november 2017 @ 22:17:15 #228
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_175161795
Bauer morgenochtend op WNL.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 18 november 2017 @ 22:23:06 #229
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_175161971
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 20 november 2017 @ 20:34:33 #230
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_175203345
Kort vraagje; weten jullie waarom ik over oefenoelage een veel hoger belastingtarief lijk te betalen dan over normaal inkomen? 900 tax over 1700 toelage vind ik wel heel gortig.. En ik zit normaliter lang niet in de hoogste schijf.

Vreemde situatie met collega die zes jaar jonger is en blijkbaar in gunstiger tarief valt. Jongen verdient bruto 400 minder en deze maand netto 200 meer (Ik betaal totaal 1400 aan loonheffing en hij 300, dat kan toch niet?!)
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
  Moderator maandag 20 november 2017 @ 20:53:34 #231
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_175203832
Wordt dat niet belast tegen bijzonder tarief? Wat bij lagere inkomens minder is waardoor je onderaan de streep bijna gelijk eindigt.
  maandag 20 november 2017 @ 21:15:09 #232
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175204411
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 20:34 schreef mpc007 het volgende:
Kort vraagje; weten jullie waarom ik over oefenoelage een veel hoger belastingtarief lijk te betalen dan over normaal inkomen? 900 tax over 1700 toelage vind ik wel heel gortig.. En ik zit normaliter lang niet in de hoogste schijf.

Vreemde situatie met collega die zes jaar jonger is en blijkbaar in gunstiger tarief valt. Jongen verdient bruto 400 minder en deze maand netto 200 meer (Ik betaal totaal 1400 aan loonheffing en hij 300, dat kan toch niet?!)
Is door een verandering in de regelgeving gekomen in 2015:

quote:
Om nu te voorkomen dat u aan het eind, bij uw definitieve belastingaangifte over het gehele jaar, (onverwachts) een naheffing ontvangt, kent het belastingstelsel drie bijzondere tarieven voor extra beloningen:
- 44.32% van 19.822 euro tot en met 49.770 euro aan belastbaar inkomen;
- 48,32% van 49771 euro tot en met 56.935 euro aan belastbaar (jaar)inkomen;
- 56,0% van 56.936 euro tot en met 100.670 aan belastbaar (jaar)inkomen.
Mooi he die toelages? Was jij het ook niet die die toelages een prima aanvulling vond ofzo en dat de arbeidsvoorwaarden dus een dikke prima waren bij defensie?

Overigens vraag ik me toch af hoe jij aan 1700 euro toelage komt... Of is dit dat uitruil verhaal icm oefentoelage?
  maandag 20 november 2017 @ 21:32:01 #233
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_175204813
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 21:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Is door een verandering in de regelgeving gekomen in 2015:

[..]

Mooi he die toelages? Was jij het ook niet die die toelages een prima aanvulling vond ofzo en dat de arbeidsvoorwaarden dus een dikke prima waren bij defensie?

Overigens vraag ik me toch af hoe jij aan 1700 euro toelage komt... Of is dit dat uitruil verhaal icm oefentoelage?
Hm, dus als ik het goed begrijp krijg ik een deel wel terug.. Want mijn bruto inkomen valt dacht ik in de tweede schijf, dus apart dat ik dan over toelages ineens 50% betaal. Maar zolang ik het ooit terug krijg, prima.

Kan het dan ook dat mijn collega ineens wel moet aftikken bij zijn naheffing? Want hij betaalt dus letterlijk 300 euro belasting over 3700 bruto deze maand.. Ik zie niet in onder welke regel hij daar recht op heeft. Net als ik had hij voor de zomer geen stabiel noemenswaardig inkomen, we zijn allebei in september bijna op 0 cumulatief begonnen (vorig inkomen speelt dus geen rol) en toch betaalt hij elke maand 150 euro loonheffing en ik 450.. :{

Overigens is die 1700 niet zo bijzonder, slechts sommetje van één hele maand oefen/veldtoelage plus de eindejaarsuitkering. Maar ja, op deze manier houd ik er amper 1000 aan over.. :+
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
  maandag 20 november 2017 @ 21:32:57 #234
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_175204845
:') ja het is geen vetpot.

[ Bericht 49% gewijzigd door detaris op 20-11-2017 21:38:07 ]
  maandag 20 november 2017 @ 21:33:37 #235
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_175204865
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 21:32 schreef detaris het volgende:
Mutatiedatum gemist?
Wat bedoel je? :@
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
  maandag 20 november 2017 @ 21:37:23 #236
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_175204967
quote:
2s.gif Op maandag 20 november 2017 21:33 schreef mpc007 het volgende:

[..]

Wat bedoel je? :@
Ik had niet gelezen dat je de eindejaarsuitkering meerekende. Dus ik dacht dat de 1700 in een keer voortkwam uit een gemiste mutatie voor de nsk datum.
  maandag 20 november 2017 @ 21:41:05 #237
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_175205061
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 21:37 schreef detaris het volgende:

[..]

Ik had niet gelezen dat je de eindejaarsuitkering meerekende. Dus ik dacht dat de 1700 in een keer voortkwam uit een gemiste mutatie voor de nsk datum.
Oh, nee dat bedoelde ik niet. Is inderdaad incl eindejaarsuitkering. Overigens zijn er ook collega's die wél een vergelijkbaar bedrag aan belasting betalen hoor, en ik ben behoorlijk tevreden met het inkomen tot nu toe (ik kom van ver..) maar vind het dus verbazingwekkend dat een 19-jarige collega op onverklaarbare wijze nagenoeg vrijgesteld lijkt te zijn van loonheffing - waardoor hij 4 schalen lager netto meer krijgt.. :?
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
  maandag 20 november 2017 @ 21:44:55 #238
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_175205172
quote:
2s.gif Op maandag 20 november 2017 21:41 schreef mpc007 het volgende:

[..]

Oh, nee dat bedoelde ik niet. Is inderdaad incl eindejaarsuitkering. Overigens zijn er ook collega's die wél een vergelijkbaar bedrag aan belasting betalen hoor, en ik ben behoorlijk tevreden met het inkomen tot nu toe (ik kom van ver..) maar vind het dus verbazingwekkend dat een 19-jarige collega op onverklaarbare wijze nagenoeg vrijgesteld lijkt te zijn van loonheffing - waardoor hij 4 schalen lager netto meer krijgt.. :?
Valt zijn schaal onder het minimum jeugdloon?
  maandag 20 november 2017 @ 21:47:05 #239
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_175205220
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 21:44 schreef detaris het volgende:

[..]

Valt zijn schaal onder het minimum jeugdloon?
Goede vraag, dat weet ik eigenlijk niet! Zou dat die loonheffing kunnen verklaren dan? :o
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
  maandag 20 november 2017 @ 21:50:09 #240
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_175205288
quote:
2s.gif Op maandag 20 november 2017 21:47 schreef mpc007 het volgende:

[..]

Goede vraag, dat weet ik eigenlijk niet! Zou dat die loonheffing kunnen verklaren dan? :o
Ik kan geen andere reden zo 123 verzinnen zonder de strookjes.

Je kunt het bij admin op het KIM vragen als je het zeker wilt weten.
  maandag 20 november 2017 @ 21:51:33 #241
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175205329
quote:
2s.gif Op maandag 20 november 2017 21:32 schreef mpc007 het volgende:
Maar ja, op deze manier houd ik er amper 1000 aan over.. :+
En nu nog even je netto oefentoelage omrekenen naar uurloon... _O-

quote:
Maar zolang ik het ooit terug krijg, prima.
Je krijgt niks terug, in ruil heb je iets minder belasting betaald over je bruto salaris: DEF / [DEF SC]#749 Waar we allemaal nog maar 4 dagen gaan werken

Edit: Hier nog een keer uitgelegd:

quote:
Kabinet pakt uw vakantiegeld en bonussen af

Staatssecretaris Wiebes jaagt op alle extra's.

Dat is de headline van De Telegraaf en daar heb ik eigenlijk niets aan toe te voegen. Dat is inderdaad waar het nieuwe beleid van het kabinet op neerkomt:

Grote groepen werkenden met een middeninkomen leveren volgend jaar tot ruim 12 procent in van hun vakantiegeld. Het is het rechtstreekse gevolg van de nivelleringspolitiek die het kabinet aanhangt. Dat blijkt uit doorrekeningen van salarisverwerker Salar. Bij de middeninkomens vallen harde klappen bij alle soorten variabele beloningen zoals vakantiegeld, overwerken of een bonus.

Wie er het meest op achteruit gaat, vraagt u? Miljonairs? Mensen die tonnen per jaar verdienen? Nee, nee, werkenden met een brutosalaris van 4.000 tot 4.250 euro per maand. Zij houden volgend jaar 12,23% minder vakantiegeld over, wat neerkomt op een belastingverhoging van 250 euro. Of u dat even kunt overboeken naar de staatskas. Zo niet, dan wordt u gewoon in het gevang gezet, want zo rolt de staat.

Zij zijn niet de enigen die worden gepakt. Hele volksstammen gaan er 4%, 9% of 12% achteruit. Kijk maar naar de nieuwe loontabellen die te vinden zijn op salar.nl. Oh, en dat is nog niet alles: hoe hoger je naheffing, hoe groter de val in je vakantiegeld. Want tja 'per ongeluk' was het vorig jaar niet op tijd in rekening gebracht. Daarom mag u nu opeens met de billen bloot. Met dank aan het kabinet en dan met name aan staatssecretaris Wiebes.

Het ergste is dat we niet eens massaal bestolen worden omdat de overheid om geld verlegen zit, maar omdat het kabinet wil nivelleren. De VVD heeft haar ziel verkocht aan de socialistische duivel, en die eist nu genoegdoening door hard werk en succes te bestraffen.

Dit is het 'nivelleringsfeest' van PvdA-voorzitter Hans Spekman in de prakijk: we worden op klaarlichte dag bestolen. Er zijn om minder revoluties begonnen, maar wij accepteren dit zomaar? Waar blijven de vakbonden en andere organisaties nu met hun demonstraties?


[ Bericht 36% gewijzigd door AchJa op 20-11-2017 21:59:56 ]
pi_175214527
quote:
2s.gif Op maandag 20 november 2017 21:41 schreef mpc007 het volgende:

[..]

Oh, nee dat bedoelde ik niet. Is inderdaad incl eindejaarsuitkering. Overigens zijn er ook collega's die wél een vergelijkbaar bedrag aan belasting betalen hoor, en ik ben behoorlijk tevreden met het inkomen tot nu toe (ik kom van ver..) maar vind het dus verbazingwekkend dat een 19-jarige collega op onverklaarbare wijze nagenoeg vrijgesteld lijkt te zijn van loonheffing - waardoor hij 4 schalen lager netto meer krijgt.. :?
Je begrijpt dat eindejaarskuitkering geen toelage is he, maar gewoon verkapt inkomen?

Het is niet onverklaarbaar, voor jou alleen wel. Niet druk om maken, lost niets op. Gezien jouw opkomstdatum valt zijn schaal nog onder minimum jeugdloon. Logisch ook, 19 enzo. Maar dat kan absoluut de loonheffing verklaren.
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 24 november 2017 @ 09:53:27 #243
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_175274933
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Moderator zondag 26 november 2017 @ 14:21:56 #244
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  Moderator zondag 26 november 2017 @ 14:29:48 #245
257132 crew  Awsom
  vrijdag 1 december 2017 @ 20:32:20 #246
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_175434136
Ophef over pieten bij de marine :')
  vrijdag 1 december 2017 @ 20:36:29 #247
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 1 december 2017 @ 20:39:28 #248
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_175434342
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 20:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

Was te verwachten... :')
Maar wel de chocoladeletter in de pocket :)
  vrijdag 1 december 2017 @ 20:40:53 #249
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 1 december 2017 @ 20:45:24 #250
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175434495
Uit dat twitterdraadje....

MisterBlok twitterde op vrijdag 01-12-2017 om 00:14:51 @AdmiraalKramer Heel ongelukkig dat de krijgsmacht zich zo openlijk wit-supremacistisch opstelt. reageer retweet
AnastasiavanE twitterde op donderdag 30-11-2017 om 18:26:07 @AdmiraalKramer Wie goed data lezen kan weet dat Sinterklaas feest inclu black face Piet verloren zaak =, doch dat… https://t.co/g7CK6ixd5p reageer retweet
AnastasiavanE twitterde op donderdag 30-11-2017 om 18:33:31 @AdmiraalKramer Verder enorm d*m dat u uw gekleurde manvrouwschappen even fijn op hun plaats gewezen hebt met deze… https://t.co/ybRYzr2GP0 reageer retweet
AnastasiavanE twitterde op donderdag 30-11-2017 om 18:48:41 @AdmiraalKramer Ps; in de plaats van deze manvrouwschappen met 1kleurtje in de rug te dekken heeft u hun grof aange… https://t.co/8LaqegHdcv reageer retweet
kortpet twitterde op vrijdag 01-12-2017 om 00:29:20 @Jan_Kropf @AdmiraalKramer Het wordt tijd voor nieuwe tradities, vooral bij de Marine. reageer retweet
sebasvds twitterde op donderdag 30-11-2017 om 23:54:12 @AdmiraalKramer Gemiste kans dat de Marine kiest voor de traditionele Piet. Fijn dat deze conservatieve jongens bij… https://t.co/ZxlnzPzKrC reageer retweet
En nog veel meer....

Man, man, man.... :')
  vrijdag 1 december 2017 @ 21:05:44 #251
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_175435047
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 20:32 schreef detaris het volgende:
Ophef over pieten bij de marine :')
Ophef... Ophef... Een paar beroepszeurders en SJW's die wat tweets uitbraken, lima bravo.
  vrijdag 1 december 2017 @ 21:07:01 #252
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator vrijdag 1 december 2017 @ 21:07:27 #253
257132 crew  Awsom
pi_175435101
quote:
Hey die wou ik posten :P
  vrijdag 1 december 2017 @ 21:16:25 #254
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 1 december 2017 @ 21:56:26 #255
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_175436543
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

We zijn al bij #120 he...

NWS / De Zwarte Piet-discussie #120
121 :')
  vrijdag 1 december 2017 @ 21:58:17 #256
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator vrijdag 1 december 2017 @ 23:00:48 #257
257132 crew  Awsom
pi_175438207
:')
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 5 december 2017 @ 09:24:20 #258
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_175503323
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:58 schreef AchJa het volgende:

[..]

Yup. _O-
Sinte Barbara nog gevierd?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 5 december 2017 @ 21:59:07 #259
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_175516791
uhu, ik ook 8-)
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  dinsdag 5 december 2017 @ 22:08:24 #260
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 5 december 2017 @ 22:23:54 #261
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_175517345
je hebt het wiekanhetbestez'nei-in-z'nlepelhouden racen gemist, en het fantastische theater van KMS en KMA menschen :'(
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  dinsdag 5 december 2017 @ 22:31:38 #262
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175517526
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 22:23 schreef Pumatje het volgende:
je hebt het wiekanhetbestez'nei-in-z'nlepelhouden racen gemist, en het fantastische theater van KMS en KMA menschen :'(
Al een paar keer gezien... :D

Daarbij is het niet meer zoals vroeger toen er nog emmers met varkensbloed en slachtafval in het publiek verdwenen en men om 0800 aan het bier zat...
  dinsdag 5 december 2017 @ 22:46:50 #263
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_175517886
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 22:31 schreef AchJa het volgende:

[..]

Al een paar keer gezien... :D

Daarbij is het niet meer zoals vroeger toen er nog emmers met varkensbloed en slachtafval in het publiek verdwenen en men om 0800 aan het bier zat...
damnit, verkeerde tijd geboren :{
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 23:03:00 #264
257132 crew  Awsom
pi_175518253
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 22:31 schreef AchJa het volgende:

[..]

Al een paar keer gezien... :D

Daarbij is het niet meer zoals vroeger toen er nog emmers met varkensbloed en slachtafval in het publiek verdwenen en men om 0800 aan het bier zat...
0800 pas? :')
  dinsdag 5 december 2017 @ 23:52:34 #265
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 6 december 2017 @ 12:31:00 #266
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_175525857
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 22:46 schreef Pumatje het volgende:

[..]

damnit, verkeerde tijd geboren :{
  donderdag 7 december 2017 @ 13:29:28 #267
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_175549031
quote:
Realistic new ‘Counterinsurgency’ video game lets you watch troops fuck up until you’re fired

Titled Counterinsurgency, the debut video game from Seattle-based Green Wood Studios breaks new ground by pulling players into a protracted campaign mode with virtually no way to win. During this time, you — playing as the Theater Commander — get to witness gross mismanagement and malfeasance on the part of your subordinates until you are replaced.

“Most RTS games are about achieving measurable objectives, such as destroying the enemy team or acquiring key resources,” said Jerry Cevalos, the lead game designer, during an interview at GWS. “We went the opposite direction by instating a nebulous end-game of installing and sustaining a democracy.”
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator donderdag 7 december 2017 @ 13:52:33 #268
257132 crew  Awsom
pi_175549498
quote:
Counterinsurgency is scheduled to be released after the War in Afghanistan ends, sometime in 2031.
:')
  zaterdag 9 december 2017 @ 19:27:59 #270
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_175603639
Wie heeft er nog meer een rode envelop in de bus? :P
  Moderator zaterdag 9 december 2017 @ 20:10:27 #271
257132 crew  Awsom
pi_175604653
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:27 schreef Erasmo het volgende:
Wie heeft er nog meer een rode envelop in de bus? :P
Wat zit er dit jaar in? Nog meer sportschoenen?
  dinsdag 12 december 2017 @ 15:14:11 #272
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_175671113
quote:
99s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:10 schreef Awsom het volgende:

[..]

Wat zit er dit jaar in? Nog meer sportschoenen?
Weer een cadeaukaart. Kregen we maar eens een adventskalender :P

  woensdag 13 december 2017 @ 15:55:15 #273
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_175696144
Omzetten naar een bol.com kaart :)
  woensdag 13 december 2017 @ 17:31:04 #274
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_175698340
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 15:55 schreef detaris het volgende:
Omzetten naar een bol.com kaart :)
Eh ik kon nog wel een deegschraper gebruiken, en stiekem vind ik dat cherrytomaat dingetje ook wel geinig :P
  Moderator zaterdag 16 december 2017 @ 14:49:38 #275
257132 crew  Awsom
pi_175762057
Marechaussee twitterde op vrijdag 15-12-2017 om 23:20:29 Marechaussee schiet verwarde man neer op Schiphol. De man is overmeesterd, aangehouden en afgevoerd. https://t.co/JKIgfaPVI1 reageer retweet
KMARgoden
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 18 december 2017 @ 11:22:16 #276
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_175806403


Vast fijne kersdagen :D
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 18 december 2017 @ 14:19:28 #277
240593 StupidDutch
Is Nederlander
pi_175810093
Zijn die rendieren nu uit de 75mm pack howitzer stam?
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 18 december 2017 @ 19:51:06 #278
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_175818400
quote:
6s.gif Op maandag 18 december 2017 14:19 schreef StupidDutch het volgende:
Zijn die rendieren nu uit de 75mm pack howitzer stam?
Yes. :D
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 18 december 2017 @ 19:56:09 #279
13456 AchJa
Shut up!!!
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 19 december 2017 @ 16:58:57 #280
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_175841584
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 19:56 schreef AchJa het volgende:

[..]

_O-
Hij is tof. :D
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 19 december 2017 @ 16:59:40 #281
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_175841601
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_175843625
quote:
Ferme jongens, stoere knapen
foei, hoe suffend sta je daar!
Zijt ge dan niet welgeschapen?
Zijt ge niet van zessen klaar?
Schaam je, jongens, en ga mee
naar de zee, naar de zee!

Schaam je, jongens, en ga mee
naar de zee, naar de zee!
Dat 's een leven van pleizieren
dat 's een leven van stavast
zo de wereld rond te zwieren
in het topje van den mast.
Thuis te zijn op ied're ree
kom, ga mee naar de zee!
Thuis te zijn op ied're ree
kom, ga mee naar de zee!

Laat ze pruilen, laat ze druilen
laat ze schuilen aan het strand.
Loopt Jan Salie op zijn muilen
Jan Courage kiest het want.
Holla, bootsman! alles reê?
Wij gaan mee naar de zee!
Holla, bootsman! alles reê?
Wij gaan mee naar de zee!
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  woensdag 20 december 2017 @ 13:57:41 #283
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_175864753
van je hela, van je hola
Wij zijn de jongens van het KCT
Wij hebben een K, wij hebben een C, wij hebben een T, K-C-T.
van je hela, van je hola
Wij zijn de jongens van ………..



:’)

[ Bericht 2% gewijzigd door Rave_NL op 20-12-2017 14:23:46 ]
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  Moderator donderdag 21 december 2017 @ 11:05:07 #284
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  donderdag 21 december 2017 @ 12:33:23 #286
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_175889780
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 11:05 schreef jitzzzze het volgende:
[ afbeelding ]

Nou inderdaad zeg :P
200 liter per uur. Dat doe je nog met een simpel lenspompje met de hand :').
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Moderator donderdag 21 december 2017 @ 13:30:10 #287
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 22 december 2017 @ 13:33:26 #288
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_175920216
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Moderator vrijdag 22 december 2017 @ 15:02:44 #289
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 25 december 2017 @ 16:18:54 #290
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_175995291
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Moderator maandag 25 december 2017 @ 18:34:42 #291
257132 crew  Awsom
pi_175996749
Alfa
  maandag 25 december 2017 @ 19:47:50 #292
13456 AchJa
Shut up!!!
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 25 december 2017 @ 19:52:59 #293
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_175997877
Ik kan jammer genoeg de originele bron niet vinden. :D
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Moderator maandag 25 december 2017 @ 20:39:51 #294
257132 crew  Awsom
pi_175998684
:P
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 28 december 2017 @ 21:25:44 #295
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_176087245
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_176087662
quote:
Ik mis op:
4:38: Luik!
5:32: Sluitstuk vrij!
5:37: Aangehaakt!
5:43: Afgevuurd!

Daabij, echte bazen doen het sluitstuk natuurlijk met 1 arm open (4:54)....

Edit: En als je echt zes per minuut wilde halen moest je handmatig aanzetten... :P

En deze hadden we ook:



[ Bericht 9% gewijzigd door AchJa op 28-12-2017 21:39:50 ]
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 28 december 2017 @ 21:38:47 #297
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_176087880
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 21:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik mis op:
4:38: Luik!
5:32: Sluitstuk vrij!
5:37: Aangehaakt!
5:43: Afgevuurd!
En "oortjes!!" voor de onnozelen.

quote:
Daabij, echte bazen doen het sluitstuk natuurlijk met 1 arm open (4:54)....
A la Chuck Norris. Ex- Artillerist die gast.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Moderator donderdag 28 december 2017 @ 21:41:12 #299
257132 crew  Awsom
pi_176088024
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 21:34 schreef AchJa het volgende:
Daabij, echte bazen doen het sluitstuk natuurlijk met 1 arm open (4:54)....

Dat ding gaat tegenwoordig toch gewoon automatisch open? :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')