quote:As Trump's Ratings Hit Record Low, New Poll Shows He's Still More Popular Than Hillary
quote:Washington (CNN)Hillary Clinton's odds of winning the presidency rose from 78% last week to 91% Monday before Election Day, according to CNN's Political Prediction Market.
Ehm de verkiezingen zijn al een tijdje voorbij.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 21:10 schreef dellipder het volgende:
Op dinsdag 18 juli 2017 21:06 schreef Vis1980 het volgende:
Hier ook een juweeltje
[..]
[..]
Ja, je moet ook niet alles geloven wat je leest. (Nog los van dat het niet te invalideren is. Wat was een goed percentage geweest?)quote:
Wist je dat ze de meerderheid van de stemmen had? De polls klopten dus vrij redelijk.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 21:10 schreef dellipder het volgende:
Op dinsdag 18 juli 2017 21:06 schreef Vis1980 het volgende:
Hier ook een juweeltje
[..]
[..]
Of golfen, natuurlijk, daar schijnt hij ook vals te spelenquote:Op dinsdag 18 juli 2017 21:14 schreef Ulx het volgende:
Maar goed. Trump faalde dus met de ACA replace. Daarna moest hij tekenen dat Iran niet echt slecht bezig was. En toen ging de ACA Repeal ook nog eens de prullenbak in.
Ik denk dat hij binnenkort weer een rally gaat doen.
quote:Op dinsdag 18 juli 2017 21:14 schreef Ulx het volgende:
Maar goed. Trump faalde dus met de ACA replace. Daarna moest hij tekenen dat Iran niet echt slecht bezig was. En toen ging de ACA Repeal ook nog eens de prullenbak in.
Ik schat TYT nét iets hoger in dan ZeroHedge... maar ook maar netquote:Op dinsdag 18 juli 2017 21:03 schreef dellipder het volgende:
[..]
Ik zei betere bronnen. Geen zaken stellen die er niet zijn, aub.
Er hebben namelijk meer media hierover bericht.
Hij kan het niet eens de 18 holes belopen. Zelfs op de Green rijdt hij met zijn golfkar. Geen stamina.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 21:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Of golfen, natuurlijk, daar schijnt hij ook vals te spelen
Dat denk ik ook. Ego moet nodig een boostquote:Op dinsdag 18 juli 2017 21:14 schreef Ulx het volgende:
Dat geeft hem geen egoboost. Rally wel.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 21:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Of golfen, natuurlijk, daar schijnt hij ook vals te spelen
Hehe, goed punt.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 21:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat geeft hem geen egoboost. Rally wel.
ZereoHedge heeft een goede tijdlijn gemaakt, maar er waren meer media die hierover hebben bericht.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 21:18 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik schat TYT nét iets hoger in dan ZeroHedge... maar ook maar net.
Noem dan die andere media, en geen onbetrouwbare rommel.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 21:22 schreef dellipder het volgende:
[..]
ZereoHedge heeft een goede tijdlijn gemaakt, maar er waren meer media die hierover hebben bericht.
Ik vond het in elk geval interessant in het licht van partijdigheid en waar het vandaan komt.
93% negatieve berichtgeving is niet niks. Ik ga dus niet alleen af op de Washington Post.
Het is weer eens een kloon.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 21:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Noem dan die andere media, en geen onbetrouwbare rommel.
Ach ja, waarom ga ik er ook eigenlijk op in.quote:
Ja, dat cijfer komt van een studie van Harvard. Een van de gewraakte grafieken is deze:quote:Op dinsdag 18 juli 2017 21:22 schreef dellipder het volgende:
[..]
ZereoHedge heeft een goede tijdlijn gemaakt, maar er waren meer media die hierover hebben bericht.
Ik vond het in elk geval interessant in het licht van partijdigheid en waar het vandaan komt.
93% negatieve berichtgeving is niet niks. Ik ga dus niet alleen af op de Washington Post.
Voor de nieuwe health care bill heeft hij ook maar verdomd weinig gedaan behalve steeds maar herhalen dat het er echt wel zou komen en het fantastisch zou zijn.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 21:14 schreef Ulx het volgende:
Een negatieve toon of is meer kritisch?quote:Op dinsdag 18 juli 2017 21:28 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ja, dat cijfer komt van een studie van Harvard. Een van de gewraakte grafieken is deze:
[ afbeelding ]
Deze grafiek wordt echter meestal niet daarbij getoond:
[ afbeelding ]
Dus ja, wel enige bias waarschijnlijk. Echter, was er over Trump als ik hier naief naar kijk ook waarschijnlijk weinig positiefs te melden, gezien de overwegend negatieve berichtgeving van andere presidenten waaronder Clinton.
Het minste bias zou ik hierop gebaseerd toedichten aan WaPo, FT en BBC. Vermoedelijk zul je het daar niet mee eens zjin?
Tennistournooi toch?quote:Op dinsdag 18 juli 2017 21:29 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Voor de nieuwe health care bill heeft hij ook maar verdomd weinig gedaan behalve steeds maar herhalen dat het er echt wel zou komen en het fantastisch zou zijn.
Ik heb hem er nergens inhoudelijk over gehoord behalve die keer in een weekly address waar hij de tekst duidelijk van een autocue aflas. Maar ja, als je niets van de inhoud afweet kun je het natuurlijk ook niet inhoudelijk verdedigen. Bovendien had hij het te druk met Bastille Day en een golf toernooi.
Kan ook best, heb dat dan weer niet gevolgdquote:
quote:Ike Kaveladze’s presence was confirmed by Scott Balber, an attorney for Emin and Aras Agalarov, the Russian developers who hosted the Trump-owned Miss Universe pageant in 2013. Balber said Kaveladze works for the Agalarovs’ company and attended as their representative.
Balber said Tuesday that he received a phone call from a representative of Special Counsel Robert Mueller over the weekend asking if Kaveladze would agree to be interviewed. Balber said his client would cooperate. The request is the first public indication that Mueller’s team is investigating the meeting.
quote:In 2000, Kaveladze’s actions as the head of a Delaware company called International Business Creations were the subject of a government investigation into how Russians and other foreigners were able to launder large amounts of money through U.S. banks.
Volgens mij toon (zie titel van grafieken), maar ik heb het rapport niet zelf nog nagelezen. Hier kun je lezen wat ze gedaan hebben: https://shorensteincenter(...)umps-first-100-days/quote:Op dinsdag 18 juli 2017 21:31 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Een negatieve toon of is meer kritisch?
quote:Republican voices accounted for 80 percent of what newsmakers said about the Trump presidency, compared to only 6 percent for Democrats and 3 percent for those involved in anti-Trump protests.
Ik zag het hier al eerder voorbij komen, neemt niet weg dat het fijn is voor de mensen die het hebben gemist.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 21:33 schreef clumsy_clown het volgende:
De achtste aanwezige bij Don Jr's meeting is bekend.
[..]
[..]
Ah dank je voor de link. Maakt een hoop meer duidelijk. Dan lijkt het mij ook een beetje dat Fox als enige TE positief was, maar het verklaart het moddergooien hier en daar.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 21:34 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Volgens mij beide, maar ik heb het rapport niet zelf nog nagelezen. Hier kun je lezen wat ze gedaan hebben: https://shorensteincenter(...)umps-first-100-days/
Ook iets wat btw niet naverteld wordt door de 93%-roepers:
[..]
Dat zou veronderstellen dat de waarheid in het midden ligt. Trump zal je zeggen dat dat niet zo is, en daar heeft hij in principe gelijk in.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 21:37 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ah dank je voor de link. Maakt een hoop meer duidelijk. Dan lijkt het mij ook een beetje dat Fox als enige TE positief was, maar het verklaart het moddergooien hier en daar.
Dus wat heeft een Russische oligarch in ontroerend goed met adoptie van Russische kinderen te maken?quote:Op dinsdag 18 juli 2017 21:33 schreef clumsy_clown het volgende:
De achtste aanwezige bij Don Jr's meeting is bekend.
[..]
[..]
Kan toch dat hij ontroert raakt van kinderen in adoptienood?quote:Op dinsdag 18 juli 2017 21:49 schreef Puddington het volgende:
[..]
Dus wat heeft een Russische oligarch in ontroerend goed met adoptie van Russische kinderen te maken?
Die waren zeker allemaal fakequote:Many of the YouTube videos Donald Trump appeared in prior to his presidential campaign, in which Trump often shared his thoughts on politics, are no longer available on the Trump Organization's channel.
In the four years leading up to Trump's run for President, the Trump Organization occasionally released videos titled "From The Desk of Donald Trump," in which Trump would share his thoughts on politics and current events. Most of those videos — 66 total, according to a Trump Organization playlist on YouTube -- have been made private, meaning only the user who uploaded the videos has access to them.
It's unclear when the videos were made private, but they were available throughout the 2016 presidential campaign.
Requests for comment to the Trump Organization and the White House were not returned.
Interesting. Dat kan ook een subpoena worden naar YouTube en/of Trump mocht Mueller ze willen zien.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 21:54 schreef Kijkertje het volgende:
Many of Trump's old videos are now unavailable on the Trump Organization's YouTube
[..]
Die waren zeker allemaal fake
Het komt op mij steeds meer over als een witwas operatie.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 21:49 schreef Puddington het volgende:
[..]
Dus wat heeft een Russische oligarch in ontroerend goed met adoptie van Russische kinderen te maken?
In dit geval klopte het. Anders had McConnell ook niet op zoek gegaan naar 50 stemmen + Pence, maar naar 60 stemmen.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 22:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
Geen idee of dit klopt (en te moe het op te zoeken)![]()
Zo wel tweet hij weer eens onzin..
https://mobile.twitter.com/arjenUSA/status/887321905904074752
Yup hij heeft gelijk idd:quote:Op dinsdag 18 juli 2017 22:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
Geen idee of dit klopt (en te moe het op te zoeken)![]()
Zo wel tweet hij weer eens onzin..
https://mobile.twitter.com/arjenUSA/status/887321905904074752
quote:After scrapping plans for a vote last month, the majority leader, Senator Mitch McConnell of Kentucky, wants to try again next week. But senators have shown few signs of substantial progress toward the needed 50 votes.
bron
Altijd een toepasselijke oude tweetquote:Op dinsdag 18 juli 2017 22:43 schreef tochnietweer het volgende:
Obama's complaints about Republicans stopping his agenda are BS since he had full control for two years. He can never take responsibility.
https://mobile.twitter.co(...)s/250975772083380226
SAD
Zeker als je weet dat Ghost Voting een ding is. Waarom kan iemand gewoon niet voor McCain stemmen?quote:Op dinsdag 18 juli 2017 22:53 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Trump had het daar waarschijnlijk over een filibusterproof meerderheid van 60, wat een leuke mythe is dat dat 2 jaar duurde, maar niet klopt. De democraten hadden geen werkbare meerderheid van 60 zetels voor een belangrijk deel. Net zoals de republikeinen op het moment ook eigenlijk niet 52 maar 51 zetels hebben met de absentie van McCain.
Eigenlijk wel vreemd dat televoting in deze tijd niet kan...
Filibusteren was toch afgeschafd? Oid? Help?quote:Op dinsdag 18 juli 2017 22:53 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Trump had het daar waarschijnlijk over een filibusterproof meerderheid van 60, wat een leuke mythe is dat dat 2 jaar duurde, maar niet klopt. De democraten hadden geen werkbare meerderheid van 60 zetels voor een belangrijk deel. Net zoals de republikeinen op het moment ook eigenlijk niet 52 maar 51 zetels hebben met de absentie van McCain.
Eigenlijk wel vreemd dat televoting in deze tijd niet kan...
Heh, nee, dat was weer later, in 2013 en alleen voor federale benoemingen behalve de supreme court, omdat de republikeinen volgens de democraten blind alles aan het filibusteren waren voor lange tijd (denk hierbij aan benoemingen zoals Trump nu ook moet benoemen, maar ook talloze federale rechters). Later hebben de republikeinen hem ook voor supreme court benoemingen afgeschaft, omdat ze op hun beurt vonden dat deze enkele blokkade van de democraten nergens op sloeg (die gestolen Gorsuch zetel, ging dat om).quote:Op dinsdag 18 juli 2017 23:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Filibusteren was toch afgeschafd? Oid? Help?
Nee, ik bedoel sinds afgelopen maart ofzo. Dat filibusteren afgeschaft zou zijn.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 23:09 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Heh, nee, dat was weer later, in 2013 en alleen voor federale benoemingen behalve de supreme court, omdat de republikeinen volgens de democraten blind alles aan het filibusteren waren voor lange tijd (denk hierbij aan benoemingen zoals Trump nu ook moet benoemen, maar ook talloze federale rechters). Later hebben de republikeinen hem ook voor supreme court benoemingen afgeschaft, omdat ze op hun beurt vonden dat deze enkele blokkade van de democraten nergens op sloeg (die gestolen Gorsuch zetel, ging dat om).
De wetgevende filibuster staat nog. Je hebt wel het reconciliation process, wat eigenlijk een budgetair proces is waar eea wel mag en je aan een simple majority genoeg hebt, maar ik kan je niet genoeg vertellen over de details afgezien van dat de Senate parliamentarian uiteindelijk die call maakt, wat voor een niet door het volk verkozen persoon best een belangrijke job kan zijn lijkt me zo.
Ik wist niet dat ghost voting een ding was, maar als ik het over remote voting heb, mag ik hopen dat het wat veiliger gaat dan dat. Sterker, ik ben voor geheim stemmen, maar dat is weer een heel ander verhaal.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 23:02 schreef Puddington het volgende:
[..]
Zeker als je weet dat Ghost Voting een ding is. Waarom kan iemand gewoon niet voor McCain stemmen?
Ik mis ze als kiespijn.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 23:14 schreef Ulx het volgende:
Ik mis de Trumpeteers een beetje. Ik ben wel benieuwd naar hun mening over deze overwinning van Trump.
Ja, dat ging over supreme court nominees, niet over wetgeving.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 23:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel sinds afgelopen maart ofzo. Dat filibusteren afgeschaft zou zijn.
Ah, dankquote:Op dinsdag 18 juli 2017 23:15 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ja, dat ging over supreme court nominees, niet over wetgeving.
Geheim stemmen vanwege de anonimiteit?quote:Op dinsdag 18 juli 2017 23:15 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ik wist niet dat ghost voting een ding was, maar als ik het over remote voting heb, mag ik hopen dat het wat veiliger gaat dan dat. Sterker, ik ben voor geheim stemmen, maar dat is weer een heel ander verhaal.
quote:Ian Bremmer: Trump, Putin held second informal meeting at G-20
President Trump held a second, informal meeting with Russian President Vladimir Putin on the sidelines of the Group of 20 summit in Hamburg earlier this month, according to Ian Bremmer, the president of the international consulting firm Eurasia Group.
The meeting took place during the G-20 heads of state dinner, according to Bremmer, hours after Trump's formal bilateral sit-down with Putin.
In that conversation, Trump spoke with the Russian leader for roughly an hour, joined only by Putin's translator. The meeting had previously gone without mention by the White House.
Trump's interactions with Putin are the subject of particularly intense scrutiny in the U.S., because of the ongoing special counsel and congressional investigations into possible collusion between the Trump campaign and Moscow.
That Trump was not joined in the conversation by his own translator is a breach of national security protocol, Bremmer noted, though one that the president likely would not know about.
Trump and Putin met for a formal discussion during the G-20 summit — a meeting that was scheduled to last 30 minutes but exceeded two hours.
Bremmer said in an interview with Bloomberg's Charlie Rose that the rapport that Trump established with Putin during the summit is "clearly his best personal relationship" with a G-20 leader.
"Never in my life as a political scientist have I seen two countries — major countries — with a constellation of national interests that are as dissonant, while the two leaders seem to be doing everything possible to make nice and be close to each other," he said.
During the formal meeting, Trump reportedly pressed Putin about Russia's efforts to meddle in the 2016 election, which the Russian president denied.
Ja, om dezelfde reden als dat burgers anoniem moeten stemmen. Zeker in de Amerikaanse constellatie waarbij donoren waarschijnlijk wel wat waar voor hun geld willen, maar politici eigenlijk niet schatplichtig zouden moeten zijn, lijkt me dat belangrijk. In Nederland met minder geld in de politiek is het denk ik minder van belang en zou ik waarschijnlijk de omgekeerde afweging maken zodat politici transparant voor burgers hun stem brengen.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 23:27 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Geheim stemmen vanwege de anonimiteit?
Hm ja, het 'voort wat hoort wat' gedoe heeft dan ook geen enkele zin meer en maakt het een stuk eerlijker lijkt me.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 23:29 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ja, om dezelfde reden als dat burgers anoniem moeten stemmen. Zeker in de Amerikaanse constellatie waarbij donoren waarschijnlijk wel wat waar voor hun geld willen, maar politici eigenlijk niet schatplichtig zouden moeten zijn, lijkt me dat belangrijk. In Nederland met minder geld in de politiek is het denk ik minder van belang en zou ik waarschijnlijk de omgekeerde afweging maken.
Daar zat ik net over na te denkenquote:Op dinsdag 18 juli 2017 23:35 schreef Ulx het volgende:
Maar hoe ga je je kiezers in je district vertellen wat je hebt gekozen?
Hetzelfde als nu. Of zoals onze politici nu vertellen wat ze in Europa uitspoken. Het is wmb een afweging van transparantie naar je constituents vs je eerlijke stem. In de VS zou dat voor mij uitslaan naar de kant waarbij de rijke donoren het nakijken hebben.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 23:35 schreef Ulx het volgende:
Maar hoe ga je je kiezers in je district vertellen wat je hebt gekozen?
Maar als daar een verschil tussen zit weten de kiezers niet meer waar ze aan toe zijnquote:Op dinsdag 18 juli 2017 23:40 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Hetzelfde als nu. Of zoals onze politici nu vertellen wat ze in Europa uitspoken. Het is wmb een afweging van transparantie naar je constituents vs je eerlijke stem. In de VS zou dat voor mij uitslaan naar de kant waarbij de rijke donoren het nakijken hebben.
Klopt, maar het gros weet dat nu ook al niet. De donoren wel. Het gaat btw ook nog wel wat verder. Geheim stemmen gaat partijdiscipline tegen, wat in een 2 partijen stelsel denk ik belangrijker is dan hier.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 23:42 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar als daar een verschil tussen zit weten de kiezers niet meer waar ze aan toe zijn
Btw, nu ik er over nadenk is mss een geheime stem gekoppeld aan het vrijgeven van die stem in de maand voordat je herverkiezing er gaat zijn beter. Iets in die trant.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 23:42 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar als daar een verschil tussen zit weten de kiezers niet meer waar ze aan toe zijn
Hoe is de uitspraak ook alweer? It makes sense, its logical and affordable...which means it will never happen.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 23:45 schreef Monolith het volgende:
Nog een stuk over de kans op een single payer systeem in de VS:
https://hbr.org/2017/07/i(...)ok&utm_medium=social
Ben er ook bang voor..quote:Op dinsdag 18 juli 2017 23:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoe is de uitspraak ook alweer? It makes sense, its logical and affordable...which means it will never happen.
twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 26-09-2012 om 17:11:01Obama's complaints about Republicans stopping his agenda are BS since he had full control for two years. He can never take responsibility. reageer retweet
Het grote nadeel is dan dat er geen manier is voor stemmers om erachter te komen wat hun senator gestemd heeft. Transparantie is waar onze democratie op gestoeld is. Je wilt toch wel als kiezer weten of je senator niet consistent tegen je belangen in stemt?quote:Op dinsdag 18 juli 2017 23:29 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ja, om dezelfde reden als dat burgers anoniem moeten stemmen. Zeker in de Amerikaanse constellatie waarbij donoren waarschijnlijk wel wat waar voor hun geld willen, maar politici eigenlijk niet schatplichtig zouden moeten zijn, lijkt me dat belangrijk. In Nederland met minder geld in de politiek is het denk ik minder van belang en zou ik waarschijnlijk de omgekeerde afweging maken zodat politici transparant voor burgers hun stem brengen.
Ik denk dat dit niet heel slim van je was, Donnie.quote:US President Donald Trump met Russian counterpart, Vladimir Putin at a second, previously undisclosed meeting at this month's G20, it has emerged.
They held talks after a formal sit down but the White House has not revealed details of what they discussed.[...]
Inderdaad weer erg handig,quote:Op woensdag 19 juli 2017 06:03 schreef Ulx het volgende:
http://www.bbc.com/news/world-us-canada-40651502
[..]
Ik denk dat dit niet heel slim van je was, Donnie.
Gaat het niet worden denk ik. Is McCain dan al terug?quote:Op woensdag 19 juli 2017 06:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
De Senaat gaat toch voor alleen repeal stemmen begrijp ik http://www.nu.nl/buitenla(...)aaien-obamacare.html
Geen ideequote:Op woensdag 19 juli 2017 06:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Gaat het niet worden denk ik. Is McCain dan al terug?
quote:
Dat 'ie niet af zou weten van dat protocol is al vrij beroerd natuurlijk, maar buiten dat lijkt het me sowieso nogal stom om niet je eigen vertaler mee te nemen.quote:That Trump was not joined in the conversation by his own translator is a breach of national security protocol, Bremmer noted, though one that the president likely would not know about.
Ja, zo'n gesprek met een zeer geslepen figuur als Poetin ga je niet alleen in...quote:Op woensdag 19 juli 2017 07:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
[..]
Dat 'ie niet af zou weten van dat protocol is al vrij beroerd natuurlijk, maar buiten dat lijkt het me sowieso nogal stom om niet je eigen vertaler mee te nemen.
Misschien is die functie van vacant.quote:Op woensdag 19 juli 2017 07:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
[..]
Dat 'ie niet af zou weten van dat protocol is al vrij beroerd natuurlijk, maar buiten dat lijkt het me sowieso nogal stom om niet je eigen vertaler mee te nemen.
Ja, misschien blokkeerden de DEMS de aanstelling van een tolk. En dat terwijl Hillary gewoon Google Translate mocht gebruiken. So Unfair!quote:Op woensdag 19 juli 2017 08:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien is die functie van vacant.
Waarom zou je eigenlijk een vertaler nodig hebben als Poetin gewoon vloeiend Engels spreekt?quote:Op woensdag 19 juli 2017 07:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
[..]
Het is maar wat je vloeiend noemt.quote:Op woensdag 19 juli 2017 08:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom zou je eigenlijk een vertaler nodig hebben als Poetin gewoon vloeiend Engels spreekt?
Spreekt Poetin wel Trumps? Daar is ook geen chocola van te maken?quote:Op woensdag 19 juli 2017 08:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom zou je eigenlijk een vertaler nodig hebben als Poetin gewoon vloeiend Engels spreekt?
Trump vindt het ziek dat de pers er melding van maakt.quote:Op woensdag 19 juli 2017 09:17 schreef xpompompomx het volgende:
Maar als ik het dus goed begrijp heeft het WH dus weer zijn uiterste best gedaan om te ontkennen dat de 2e ontmoeting tussen Trump en Poetin ooit heeft plaatsgevonden?
Nee, ze hebben het gewoon in eerste instantie niet gemeld, en nu het naar buiten is gekomen zeggen ze 'ja joh, dat was geen geheim waar hebben jullie het over'.quote:Op woensdag 19 juli 2017 09:17 schreef xpompompomx het volgende:
Maar als ik het dus goed begrijp heeft het WH dus weer zijn uiterste best gedaan om te ontkennen dat de 2e ontmoeting tussen Trump en Poetin ooit heeft plaatsgevonden?
Het interresseert hem gewoon geen donder lijkt wel...quote:Op woensdag 19 juli 2017 09:37 schreef KoosVogels het volgende:
Aardige analyse waarin het falen van Trump de onderhandelaar goed wordt verwoord: A White House dinner as a case study for Trump’s inability to close a health-care deal
Uitslag:quote:Op dinsdag 18 juli 2017 09:56 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Btw, minder belangrijk dan de ziektekostenverzekering voor tientallen miljoenen Amerikanen, maar er is vandaag ook nog een special election voor 1 zetel in het Huis van New Hampshire. Vorige keer, in 2016, was de uitslag:
Andrew deTreville (D) - 957 stemmen - 55,7%
Michael P. Feeley (R) - 761 stemmen - 44,3%
Het gaat dit keer tussen bovengenoemde Feeley (R) en ene Kris Schultz (D). En ja, zo weinig stemmen in een district. Er wonen zo'n 1,3 miljoen mensen in New Hampshire en daar zijn 400 zetels in het Huis ... wat neerkomt op zo'n 3300 inwoners per zetel waarvan ongeveer de helft stemt...
Dat wel hoor, volgens mij wil hij best graag van Obamacare af. Het probleem is dat alles hem boven de pet gaat; de inhoud van de wet snapt hij niet, dus hij kan er inhoudelijk ook niets over zeggen, en deals maken in Washington blijkt wat anders dan deals maken als CEO, dus daar gaat het ook nog fout.quote:Op woensdag 19 juli 2017 09:53 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het interresseert hem gewoon geen donder lijkt wel...
Je zou toch denken dat als het hem wel interresseerd hij er meer tijd in zou steken...ook al is het alleen maar een poging tot begrijpen, maar zelfs dat zie ik niet. Het enige dat ik van hem hoor is het herhalen van z'n "Afschaffen want Obama"-mantra.quote:Op woensdag 19 juli 2017 09:57 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat wel hoor, volgens mij wil hij best graag van Obamacare af. Het probleem is dat alles hem boven de pet gaat; de inhoud van de wet snapt hij niet, dus hij kan er inhoudelijk ook niets over zeggen, en deals maken in Washington blijkt wat anders dan deals maken als CEO, dus daar gaat het ook nog fout.
Koppel dat aan het feit dat hij het liefste de hele dag hoort dat hij goed bezig is en je begrijpt wel waarom hij een dinertje gaat doen met mensen die toch al voor de nieuwe wet zijn, in plaats van een diner met tegenstanders.
Wel een heel fors verschil in opkomst trouwens.quote:Op woensdag 19 juli 2017 09:56 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Uitslag:
Kris Schultz (D) - 284 stemmen - 77,6%
Michael P. Feeley (R) - 82 stemmen - 22,4%
Dit dus. Hij is een populist die het allemaal wel even zou gaan doen. Tweehonderd jaar had men slappelingen in het Witte Huis die niet met de vuist op tafel sloegen! Die altijd maar compromissen gingen sluiten. Niet meer! Geen soft gedoe meer! Hij zou er wel even een klap op geven.quote:Op woensdag 19 juli 2017 10:24 schreef Ringo het volgende:
Het interesseert hem allemaal wél een donder in de zin dat hij de buit wil binnenhalen alsof het niks is, zonder strijd, zonder moeite — boem! repeal. — bang! replace. Politiek handwerk is Trump volledig onbekend, hij snapt geen reet van diplomatie, zijn idee van politiek succes grenst aan het magische; alsof het allemaal gewoon een wisseltruc is voor de ogen van het hooggeëerd publiek. Beleid maken boeit hem niet, compromissen zoeken vermoeit hem alleen maar, al dat gelul de hele tijd, je zou er nog eens strontchagrijnig van worden... Trump gedraagt zich als een verwende prins, die wil kunnen pronken met het resultaat en hoe jullie aan dat resultaat zijn gekomen, zoek dat even lekker zelf uit, val mij er niet mee lastig...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |