Zelfde als 15 jaar geleden? Onwaarschijnlijk.quote:Op zondag 16 juli 2017 16:14 schreef john2406 het volgende:
[..]
En die ene echte komt van hetzelfde ip adres?
Om nog maar te zwijgen van het mac adres.
Jup, staat op vorige pagina.quote:Op zondag 16 juli 2017 16:06 schreef maily het volgende:
Heb niet alles gelezen maar zie in het AD een bericht over de E-sporter van PSV die na twee dagen is ontslagen als gevolg van zijn gedrag op social media.
Het gaat over berichten die hij 6/7 jaar geleden zou hebben geplaatst en die inmiddels ook alweer verwijderd waren.quote:Op zondag 16 juli 2017 16:09 schreef MeesterWortel het volgende:
[..]
Dat is iets anders. In mijn arbeidsovereenkomst staat ook dat ik op social media geen rascistische e.d. uitingen mag plaatsen die schadelijk zijn voor de reputatie van mijn werkgever. Maar daar ben je dan als werknemer mee akkoord gegaan.
Dat is iets anders dan een potentiele werkgever die zonder toestemming gaat zitten spitten in het privéleven van sollicitanten.
Het mac adres of het ip adres?quote:Op zondag 16 juli 2017 16:28 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Zelfde als 15 jaar geleden? Onwaarschijnlijk.
Beiden. Als je als puber iets post is het aannemelijk dat je later het huis uit gaat en een ander IP adres krijgt en in die 15 jaar minstens één keer een nieuw device koopt.quote:
Ja maar diezelfde puber post dus de ene keer iets anders als de andere keer, dat is dus wel te achterhalen denk ik.quote:Op zondag 16 juli 2017 17:44 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Beiden. Als je als puber iets post is het aannemelijk dat je later het huis uit gaat en een ander IP adres krijgt en in die 15 jaar minstens één keer een nieuw device koopt.
Ligt natuurlijk aan je baan en of je link met het bedrijf waar je werkt duidelijk is. Jaap de palletsorteerder van van Zanten Transport uit Schubbekutteveen die nooit een klant te zien krijgt en die niet op zijn Facebook heeft staan dat hij bij vZT uit S werkt bijv. Die hoeft geen problemen met zijn werkgever te krijgen als hij Sylvana lynch filmpjes deelt op zijn FB. Wel met de wetshandhavers natuurlijk.quote:Op zondag 16 juli 2017 16:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vind het al verwonderlijk dat zoiets in je arbeidsovereenkomst moet staan. Het lijkt me een standaard onderdeel van goed werknemerschap.
Ik bedoelde meer dat het volgens mij in alle gevallen not done is om je in het openbaar negatief uit te laten over je werkgever. Of je nu accountmanager of orderpicker bent.quote:Op zondag 16 juli 2017 17:48 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ligt natuurlijk aan je baan en of je link met het bedrijf waar je werkt duidelijk is. Jaap de palletsorteerder van van Zanten Transport uit Schubbekutteveen die nooit een klant te zien krijgt en die niet op zijn Facebook heeft staan dat hij bij vZT uit S werkt bijv. Die hoeft geen problemen met zijn werkgever te krijgen als hij Sylvana lynch filmpjes deelt op zijn FB. Wel met de wetshandhavers natuurlijk.
Ja klopt.quote:Op zondag 16 juli 2017 17:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer dat het volgens mij in alle gevallen not done is om je in het openbaar negatief uit te laten over je werkgever. Of je nu accountmanager of orderpicker bent.
Het punt is dat "geen negatieve dingen vinden op sm" niet betekent dat er geen negatieve dingen zijn.quote:Op zondag 16 juli 2017 18:08 schreef Shaken63 het volgende:
Op zicht niets mis mee, een werkgever bepaalt zelf wie hij binnenhaalt, er lopen al genoeg profiteurs rond.
En als klein bedrijf wil je geen 'rotzooi' binnenhalen, die krijg je weer heel moeilijk en tegen hele hoge kosten weg.
Maar als ze wel te vinden zijn betekent dat nagenoeg altijd dat ze er wel zijnquote:Op zondag 16 juli 2017 18:12 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Het punt is dat "geen negatieve dingen vinden op sm" niet betekent dat er geen negatieve dingen zijn.
Was die gast nog hoog opgeleid btw, van die Sylvana lynch filmpjes?quote:Op zondag 16 juli 2017 17:48 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ligt natuurlijk aan je baan en of je link met het bedrijf waar je werkt duidelijk is. Jaap de palletsorteerder van van Zanten Transport uit Schubbekutteveen die nooit een klant te zien krijgt en die niet op zijn Facebook heeft staan dat hij bij vZT uit S werkt bijv. Die hoeft geen problemen met zijn werkgever te krijgen als hij Sylvana lynch filmpjes deelt op zijn FB. Wel met de wetshandhavers natuurlijk.
Oh die zijn er ook, maar veruit in de minderheid onder een bepaalde leeftijd.quote:Op zondag 16 juli 2017 16:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
3) Mensen die er niks mee te maken willen hebben en hun tijd wel nuttiger kunnen besteden dan allerlei kleinburgerlijke onzin op SM te posten...
4) Mensen die er niks mee te maken willen hebben omdat ze het vertikken om hun halve prive-leven online te gooien.
5) Mensen die er niks mee te maken willen hebben omdat ze FB, Google, en al die organisaties maar zover vertrouwen als ze gegooid kunnen worden.
Deze mensen snappen wsl meer van computers en het verdienmodel van de social media clubs dan de lui uit jouw pt. 1.
Bedrijven vragen vaak affiniteit met dingen. Als je nog nooit Facebook hebt aangeraakt dan zul je wrs. met een bedrijfsaccount ook maar lastig binding met de doelgroep vinden.quote:Op zondag 16 juli 2017 16:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als dat van je verwacht wordt door je werkgever lijkt me dat meer een bedrijfsaccount wat volledig los staat van je priveleven.
Ja --> verstoorde arbeidsrelatie, schending van geheimhoudingsplichten etc.quote:Op zondag 16 juli 2017 17:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer dat het volgens mij in alle gevallen not done is om je in het openbaar negatief uit te laten over je werkgever. Of je nu accountmanager of orderpicker bent.
Dat zal best, maar een bedrijf kan jou nooit verplichten om met je prive-account zaken te gaan regelen voor dat bedrijf, of dat nou tijdens werktijd of in prive tijd is.quote:Op zondag 16 juli 2017 19:42 schreef Igen het volgende:
[..]
Bedrijven vragen vaak affiniteit met dingen. Als je nog nooit Facebook hebt aangeraakt dan zul je wrs. met een bedrijfsaccount ook maar lastig binding met de doelgroep vinden.
Nou, inderdaad. In de techniek en zeker bij software is een jonge sollicitant zonder Facebookprofiel (nog) helemaal niet zo zeldzaam. Daarbij gaat het dan ook echt niet alleen om 'contactgestoorden', waarvan je het wellicht zou verwachten.quote:Op zondag 16 juli 2017 16:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
3) Mensen die er niks mee te maken willen hebben en hun tijd wel nuttiger kunnen besteden dan allerlei kleinburgerlijke onzin op SM te posten...
4) Mensen die er niks mee te maken willen hebben omdat ze het vertikken om hun halve prive-leven online te gooien.
5) Mensen die er niks mee te maken willen hebben omdat ze FB, Google, en al die organisaties maar zover vertrouwen als ze gegooid kunnen worden.
Deze mensen snappen wsl meer van computers en het verdienmodel van de social media clubs dan de lui uit jouw pt. 1.
Zeer juist. Goede attitude. Ik heb trouwens het idee dat dit hele onderwerp van voorbijgaande aarde is. Men zal op een gegeven moment wel inzien dat niemand er iets aan heeft. Ik heb ook geen sm in enige vorm. Nog nooit iets van gemerkt dat dat een nadeel was.quote:Op zondag 16 juli 2017 20:18 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik heb ook wel eens te horen gekregen dat ik niet te vinden was op Facebook en dat ze dat raar vonden. Vrijwel vanaf dat punt werd het gesprek awkward want ik wilde absoluut niet bij een bedrijf werken dat zo hun (toekomstig) personeel in de gaten hield.
als je er geen kloot van snapt, zeg dan niksquote:Op zondag 16 juli 2017 16:14 schreef john2406 het volgende:
[..]
En die ene echte komt van hetzelfde ip adres?
Om nog maar te zwijgen van het mac adres.
Huh? Is dat niet je echte naam dan Straatcommando?quote:Op zondag 16 juli 2017 20:18 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik heb ook wel eens te horen gekregen dat ik niet te vinden was op Facebook en dat ze dat raar vonden. Vrijwel vanaf dat punt werd het gesprek awkward want ik wilde absoluut niet bij een bedrijf werken dat zo hun (toekomstig) personeel in de gaten hield.
Klopt. Uiteindelijk is de indruk die een persoon in levende lijve geeft de belangrijkste. Sterker nog, ik kan me zo voorstellen dat er mensen niet uitgenodigd zijn vanwege een niet matchend Facebook profiel terwijl diegene in de werkelijkheid misschien wel een perfect match was.quote:Op zondag 16 juli 2017 20:25 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zeer juist. Goede attitude. Ik heb trouwens het idee dat dit hele onderwerp van voorbijgaande aarde is. Men zal op een gegeven moment wel inzien dat niemand er iets aan heeft. Ik heb ook geen sm in enige vorm. Nog nooit iets van gemerkt dat dat een nadeel was.
Het is commando straat, maar niet verder zeggen.quote:Op zondag 16 juli 2017 20:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Huh? Is dat niet je echte naam dan Straatcommando?.
Of in ieder geval dat je voornaam Straat is en je achternaam Commando?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |