Dat zou wel te gek zijn, gewoon ingebouwd net zoals het kijk en luister geld.quote:Op donderdag 13 juli 2017 01:46 schreef LelijKnap het volgende:
Idealiter komt er toch gewoon 'gratis' internet?
Maar ook "gelijkwaardig" internet.quote:Op donderdag 13 juli 2017 01:46 schreef LelijKnap het volgende:
Nee, dat is in het geheel niet ideaal. Bij gratis ben jij het product en niet de klant.quote:Op donderdag 13 juli 2017 01:46 schreef LelijKnap het volgende:
Mag ook gewoon op nationaal niveau. Als anderen landen het ook willen, dan zijn volledig vrij om daar voor te kiezen.quote:Op donderdag 13 juli 2017 01:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Daar gaat de EU voor zorgen inderdaad.
Op termijn zal de prijs wel nagenoeg 0 worden. De hoeveelheid data die doorgegeven kan worden voor een bepaalde prijs stijgt nog wel even door, vermoed ik zo.quote:Op donderdag 13 juli 2017 01:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is in het geheel niet ideaal. Bij gratis ben jij het product en niet de klant.
We hebben ook geen gratis electriciteit of water, internet moet wel dezelfde status krijgen als electra, gas en water. En liefst dezelfde structuur met een infra provider en bedrijven die daarop diensten aanbieden
Voor mij is de EU al nationaal niveau.quote:Op donderdag 13 juli 2017 01:50 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Mag ook gewoon op nationaal niveau. Als anderen landen het ook willen, dan zijn volledig vrij om daar voor te kiezen.
Hoe ben je het product wanneer je gratis water of elektriciteit ontvangt? Ik ken de uitspraak (populair om de gedachte achter Facebook bv te duiden), maar in welke hoedanigheid ben ik het product wanneer ik gebruik maak van 'gratis' (door de staat->burger gefinancierd) internet?quote:Op donderdag 13 juli 2017 01:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is in het geheel niet ideaal. Bij gratis ben jij het product en niet de klant.
We hebben ook geen gratis electriciteit of water, internet moet wel dezelfde status krijgen als electra, gas en water. En liefst dezelfde structuur met een infra provider en bedrijven die daarop diensten aanbieden
Dat kost ook niks. Iedere grote ISP hangt gewoon direcht aan de AMS-IX en heeft peering overeenkomsten en je betaald dus niet per Mb of zo.quote:Op donderdag 13 juli 2017 01:52 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Op termijn zal de prijs wel nagenoeg 0 worden. De hoeveelheid data die doorgegeven kan worden voor een bepaalde prijs stijgt nog wel even door, vermoed ik zo.
Ah, staatsinternet. Dus toch een communistische uitkeringstrekker.quote:Op donderdag 13 juli 2017 01:53 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Hoe ben je het product wanneer je gratis water of elektriciteit ontvangt? Ik ken de uitspraak (populair om de gedachte achter Facebook bv te duiden), maar in welke hoedanigheid ben ik het product wanneer ik gebruik maak van 'gratis' (door de staat->burger gefinancierd) internet?
Misschien is de provider in zo een geval dan ook niet eens meer relevant; hoogstens als aannemer die een snelweg bouwt. Die zal dan ook wel geld snoepen waar ze kan, maar tolpoortjes mogen ze niet maken.quote:Op donderdag 13 juli 2017 01:50 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Maar ook "gelijkwaardig" internet.
Data zou voor de provider gewoon data moeten zijn, ongeacht de herkomst of de inhoud van de data. Ze zijn slechts doorgever, en dat moeten ze blijven.
Ik denk niet dat zoiets er in Nederland ooit gaat komen.quote:Op donderdag 13 juli 2017 01:53 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Hoe ben je het product wanneer je gratis water of elektriciteit ontvangt? Ik ken de uitspraak (populair om de gedachte achter Facebook bv te duiden), maar in welke hoedanigheid ben ik het product wanneer ik gebruik maak van 'gratis' (door de staat->burger gefinancierd) internet?
Dan zou de EU niet hoeven bestaan. We noemen het kabinet in Den-Haag ook geen 'unie (van de provinciën)'.quote:Op donderdag 13 juli 2017 01:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Voor mij is de EU al nationaal niveau.
Nee, maar over een decennium of wat dus ook niet meer voor een infrastructuur. Dan is het draadloos en hebben de ISP's als het goed is een flinke overcapaciteit voor data. Betaal je nagenoeg niets meer voor je internet.quote:Op donderdag 13 juli 2017 01:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat kost ook niks. Iedere grote ISP hangt gewoon direcht aan de AMS-IX en heeft peering overeenkomsten en je betaald dus niet per Mb of zo.
Hey, jij had het over gelijkwaardig internet.quote:Op donderdag 13 juli 2017 01:54 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ah, staatsinternet. Dus toch een communistische uitkeringstrekker.
Duitsland is wel een federale staat.quote:Op donderdag 13 juli 2017 01:57 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dan zou de EU niet hoeven bestaan. We noemen het kabinet in Den-Haag ook geen 'unie (van de provinciën)'.
Je betaald ook bijna niets verhoudingsgewijs, ik denk overigens niet dat we over 10 jaar draadloos zijn, er zijn teveel beperkingen voor wireless die ingegeven worden door de techniek en met name de beperkingen ervan.quote:Op donderdag 13 juli 2017 01:58 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Nee, maar over een decennium of wat dus ook niet meer voor een infrastructuur. Dan is het draadloos en hebben de ISP's als het goed is een flinke overcapaciteit voor data. Betaal je nagenoeg niets meer voor je internet.
5MB aan data ontvangen in 1956:
[ afbeelding ]
Tegenwoordig, zelfs hier in het kille oosten des lands, een kwestie van een seconde op een 4G netwerk.
1 milliseconde is nog altijd beter.quote:Op donderdag 13 juli 2017 01:58 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Nee, maar over een decennium of wat dus ook niet meer voor een infrastructuur. Dan is het draadloos en hebben de ISP's als het goed is een flinke overcapaciteit voor data. Betaal je nagenoeg niets meer voor je internet.
5MB aan data ontvangen in 1956:
[ afbeelding ]
Tegenwoordig, zelfs hier in het kille oosten des lands, een kwestie van een seconde op een 4G netwerk.
Regulering van de mededinging is nog wel even een paar stappen verwijderd van een staatsmonster dat weer even een markt op komt slokken.quote:Op donderdag 13 juli 2017 01:58 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Hey, jij had het over gelijkwaardig internet.
Mm ja kut.quote:Op donderdag 13 juli 2017 01:59 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Duitsland is wel een federale staat.
Moeten we niet willen en dat is ook compleet tegengesteld aan de trend van de laatste decennia.quote:Op donderdag 13 juli 2017 02:00 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Regulering van de mededinging is nog wel even een paar stappen verwijderd van een staatsmonster dat weer even een markt op komt slokken.
Maar hoe anders wil je gratis internet gerealiseerd krijgen? Met de voortgang van technologie is het niet vanzelfsprekend dat je uitkomt op een heel goedkope (bijna gratis) deal.quote:Op donderdag 13 juli 2017 02:00 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Regulering van de mededinging is nog wel even een paar stappen verwijderd van een staatsmonster dat weer even een markt op komt slokken.
Wie zegt dat we dat willen dan?quote:Op donderdag 13 juli 2017 02:03 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Maar hoe anders wil je gratis internet gerealiseerd krijgen? Met de voortgang van technologie is het niet vanzelfsprekend dat je uitkomt op een heel goedkope (bijna gratis) deal.
Kortgeleden is de glasvezelkabel (die hier 15 jaar geleden aangelegd was) in mijn flatgebouw nog doorgehakt door Ziggo; 'dat komt hier voorlopig toch niet', zei de medewerker.quote:Op donderdag 13 juli 2017 02:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Moeten we niet willen en dat is ook compleet tegengesteld aan de trend van de laatste decennia.
Ik prefereer het huidige model hoewel het uitrollen van glasvezel een wat hoger tempo mag krijgen maar momenteel mag de overheid daar geen rol in spelen, dat komt vermoedelijk wel als de EU doelstelling niet gehaald word.
Niet, maar het is met de schaalvergrotingen natuurlijk wel het streven om zo dicht mogelijk bij die 0 in de buurt te komen. Nu betaal ik een tientje in de maand (of zoiets?) voor 4GB aan mobiele data. In 2030 lachen we ons scheef om zulke bedragen voor zulke kleine hoeveelheden data.quote:Op donderdag 13 juli 2017 02:03 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Maar hoe anders wil je gratis internet gerealiseerd krijgen?
Nee, maar het is een mooi streven. Hoe efficiënter de bende werkt, hoe goedkoper het aangeboden kan worden.quote:Met de voortgang van technologie is het niet vanzelfsprekend dat je uitkomt op een heel goedkope (bijna gratis) deal.
Ja. En dat pleit tegen een overname van infrastructuur door de overheid. Bovendien is er geen one size fits all voor Internet, de overheid moet faciliteren en reguleren, dat kunnen ze prima en gaat in Nederland redelijk goed.quote:Op donderdag 13 juli 2017 02:06 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
We zijn toch progressieve informatiemaatschappijmensen?
40? Hah, ik betaalde bijna 400 gulden voor een 1Gb HDD ooitquote:Op donderdag 13 juli 2017 02:09 schreef Pokkelmans het volgende:
Kan me zo nog herinneren dat ik jaren geleden eens met mijn vader meeging om een nieuwe harde schijf te kopen. Betaalde toen een godsvermogen voor een harde schijf met een opslagcapaciteit van 40GB. Kon me niet voorstellen dat we die ooit vol zouden krijgen.
Tegenwoordig is dat een blu-ray disc.
Ja, maar daartegenover kun je ook weer de toename van gebruik plaatsen. Straks 4K streaming/gaming, daarna 8k. Daarnaast nog de internetalisering (?) van (alles in) het dagelijks leven. Er moet dus 1) een hele grote sprong gemaakt worden die genoeg ruimte creëert en 2) genoeg competitie op de markt zijn om de prijs vervolgens evenredig te laten zakken.quote:Op donderdag 13 juli 2017 02:07 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Niet, maar het is met de schaalvergrotingen natuurlijk wel het streven om zo dicht mogelijk bij die 0 in de buurt te komen. Nu betaal ik een tientje in de maand (of zoiets?) voor 4GB aan mobiele data. In 2030 lachen we ons scheef om zulke bedragen voor zulke kleine hoeveelheden data.
[..]
Nee, maar het is een mooi streven. Hoe efficiënter de bende werkt, hoe goedkoper het aangeboden kan worden.
Zal wel ver voor mijn tijd zijn geweestquote:Op donderdag 13 juli 2017 02:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
40? Hah, ik betaalde bijna 400 gulden voor een 1Gb HDD ooit
Maar niet in vergelijking met Zuid-Korea, of een of ander Oost-Blok land. Zover ik begreep hebben die veel meer, sneller én goedkoper internet. Niet dat zij wel gratis staatsinternet hebben, maar waaarom het verschil?quote:Op donderdag 13 juli 2017 02:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja. En dat pleit tegen een overname van infrastructuur door de overheid. Bovendien is er geen one size fits all voor Internet, de overheid moet faciliteren en reguleren, dat kunnen ze prima en gaat in Nederland redelijk goed.
Remmende voorsprong heet dat. Simpel gezegd, investeringen moeten terugverdiend worden, toen we in Nederland 2G hadden kon ik in de Oekraine al overal met 3G aan de slag voor peanuts maar daar was ADSL compleet onmogelijk omdat hun telefoonlijnen van veel te lage kwaliteit waren.quote:Op donderdag 13 juli 2017 02:14 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Maar niet in vergelijking met Zuid-Korea, of een of ander Oost-Blok land. Zover ik begreep hebben die veel meer, sneller én goedkoper internet. Niet dat zij wel gratis staatsinternet hebben, maar waaarom het verschil?
Toename van het gebruik wordt natuurlijk pas interessant als de capaciteit er is. Wat muziek betreft zitten we denk ik al een de top. Er bestaat niet echt vraag naar nog-minder gecomprimeerde data dan nu. Wat films betreft zijn er nog wel wat stappen te zetten.quote:Op donderdag 13 juli 2017 02:12 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja, maar daartegenover kun je ook weer de toename van gebruik plaatsen. Straks 4K streaming/gaming, daarna 8k. Daarnaast nog de internetalisering (?) van (alles in) het dagelijks leven. Er moet dus 1) een hele grote sprong gemaakt worden die genoeg ruimte creëert en 2) genoeg competitie op de markt zijn om de prijs vervolgens evenredig te laten zakken.
Dat heeft meer te maken met de markt dan met de technologie. Het is niet dat die ene extra GB ineens buitenproportioneel hogere "productiekosten" heeft of zoquote:Even meegegeven dat ik geen flikker af weet van de technologie. Ik snap bijvoorbeeld ook niet waarom ik inderdaad maar 10 euro voor 4GB betaal, maar opeens 5 euro voor één GB moet betalen als ik in dezelfde maand meer dan 4GB wil.
False afgezien van zuid Korea , bvquote:Op donderdag 13 juli 2017 02:14 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Maar niet in vergelijking met Zuid-Korea, of een of ander Oost-Blok land. Zover ik begreep hebben die veel meer, sneller én goedkoper internet. Niet dat zij wel gratis staatsinternet hebben, maar waaarom het verschil?
Dat heet winst makenquote:Op donderdag 13 juli 2017 02:18 schreef Pokkelmans het volgende:
Dat heeft meer te maken met de markt dan met de technologie. Het is niet dat die ene extra GB ineens buitenproportioneel hogere "productiekosten" heeft of zo
Dure hobby.quote:Op donderdag 13 juli 2017 02:13 schreef Tijger_m het volgende:
Ik had ooit een monster van een server van IBM, daar zat wel 8Gb intern aan opslag in en dan hing er nog een RAID array bak onder waar wel 16 hele Gb's op konden!
En dat kostte toen bijna 40K in guldens
400Mhz Pentium en 512Mb aan geheugen en vulde een half rack
8 racks met servers en om die van 100 Mbit netwerk te voorzien hadden we een switch van 25K nodig, die had de backplane om het allemaal bij te kunnen houden. Mooie tijden, zelf een glasvezeltje leggen tussen de modembanken en de servers waarbij dat kut draadje toch zeker vier keer krak zei![]()
Tja, dat had je toendertijd allemaal nodig als ISP, er was geen outsourcing mogelijk, je moest alles zelf doen en hebben. Nu flikker je een box van Netflix, Akamai en Google in het rek en je bent al aardig klaar en die kosten je helemaal niets.quote:Op donderdag 13 juli 2017 02:19 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Dure hobby.
Maar het lullig is dat je op het moment dat je het spul hebt aangeschaft, het verouderen al is begonnen. Heb je een leuk nieuw speelgoedje gekocht. Lees je de week er op over de aankondiging van de opvolger van het ding.
En mensen proberen te beïnvloeden een bepaald pakket te kiezen natuurlijk.quote:
Dat dus.quote:Op donderdag 13 juli 2017 02:21 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
En mensen proberen te beïnvloeden een bepaald pakket te kiezen natuurlijk.
"Hmm, dan kan ik net zo goed een paar euro meer betalen en voor de 'onbeperkt data'-bundel gaan".
Sterker nog die week ligt het al op lager, en komt pas in de winkel als men het oude heeft verkocht.quote:Op donderdag 13 juli 2017 02:19 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Dure hobby.
Maar het lullig is dat je op het moment dat je het spul hebt aangeschaft, het verouderen al is begonnen. Heb je een leuk nieuw speelgoedje gekocht. Lees je de week er op over de aankondiging van de opvolger van het ding.
Waar je maar 1X gebruik van maakt en dan ook nog in het buitenland?quote:Op donderdag 13 juli 2017 02:21 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
En mensen proberen te beïnvloeden een bepaald pakket te kiezen natuurlijk.
"Hmm, dan kan ik net zo goed een paar euro meer betalen en voor de 'onbeperkt data'-bundel gaan".
Ik meen me artikelen te herinneren waarin bedrijven bedrijven beweerde de druk niet meer aan te kunnen vanwege het populairder worden van Netflix. Misschien slechts een onecht argument om de prijs op te schroeven? Het lijkt idd wel verholpen; verder niks van gemerkt. Maar de prijsen dalen volgens mij alleen zolang de kwaliteitseis niet (met de ontwikkelingen mee) stijgt. Wil NPO bv niet extra laten betalen voor 720p in 2017? Je betaalt NU minder voor de kwaliteit van TOEN.quote:Op donderdag 13 juli 2017 02:18 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Toename van het gebruik wordt natuurlijk pas interessant als de capaciteit er is. Wat muziek betreft zitten we denk ik al een de top. Er bestaat niet echt vraag naar nog-minder gecomprimeerde data dan nu. Wat films betreft zijn er nog wel wat stappen te zetten.
Maar zelfs dan dalen de kosten relatief gezien ook nog. Het streamen/downloaden van "een film" is nu makkelijker en goedkoper dan een paar jaar geleden. Hetzelfde geldt voor een game of een album.
Dat bedacht ik me ook toen ik stond te pissen. Zo ook met die aanval van T-mobile volgens mij; opeens kon 'onbeperkt internetten' verkocht worden voor dezelfde prijs als ik betaalde voor 5GB?quote:Dat heeft meer te maken met de markt dan met de technologie. Het is niet dat die ene extra GB ineens buitenproportioneel hogere "productiekosten" heeft of zo
Ah oke. Maar nu vraag ik mij af; hoe kan het gemiddelde nou weer zo laag zijn? Ik zit hier met 120mb/ps.quote:Op donderdag 13 juli 2017 02:18 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
False afgezien van zuid Korea , bv
[ afbeelding ]
Hehe, daarom was het altijd zo'n lijdensweg om te wachten tot m'n pa weer eens nieuwe pc kocht. ''Maar straks is dat er, en is dit weer goedkoper.... maar eigenlijk wil ik toch het beste, en ik las ook al dat volgend jaar technologie x uitkomt...dus misschien toch maar...''quote:Op donderdag 13 juli 2017 02:19 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Dure hobby.
Probleem zit hem in dimensionering. ISP koopt een bepaalde bandbreedte, daar zit een limiet aan (dit telt niet voor Ziggo of KPN btw, die kunnen naar believen opschakelen maar ook daar zitten kosten aan) en dat zijn meestal jaar contracten, op het moment dat Netflix ineens enorm populair word schiet je gebruik omhoog met als probleem dat de verbinding volloopt.quote:Op donderdag 13 juli 2017 02:26 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik meen me artikelen te herinneren waarin bedrijven bedrijven beweerde de druk niet meer aan te kunnen vanwege het populairder worden van Netflix. Misschien slechts een onecht argument om de prijs op te schroeven? Het lijkt idd wel verholpen; verder niks van gemerkt. Maar de prijsen dalen volgens mij alleen zolang de kwaliteitseis niet (met de ontwikkelingen mee) stijgt. Wil NPO bv niet extra laten betalen voor 720p in 2017? Je betaalt NU minder voor de kwaliteit van TOEN.
[..]
Dat bedacht ik me ook toen ik stond te pissen. Zo ook met die aanval van T-mobile volgens mij; opeens kon onbeperkt internetten verkocht worden voor dezelfde prijs als ik betaalde voor 5GB?
Omdat er ook mensen zijn met 4Mbit ADSL.quote:Op donderdag 13 juli 2017 02:27 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ah oke. Maar nu vraag ik mij af; hoe kan het gemiddelde nou weer zo laag zijn? Ik zit hier met 120mb/ps.
Oh, dat lukt best hoorquote:Op donderdag 13 juli 2017 02:32 schreef john2406 het volgende:
Ligt eraan vanwaar jij trekt komen die 600 nooit of te nimmer aan.
Ah, dus het was een temporeel in de zin; dit jaar (bv) hebben we te weinig gekocht, en daarom komen we nu misschien in de problemen, maar volgend jaar kunnen we op basis van een inschatting vd groei dit jaar gewoon bijkopen? Men is nooit tot de grens van algehele bandbreedte gekomen?quote:Op donderdag 13 juli 2017 02:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Probleem zit hem in dimensionering. ISP koopt een bepaalde bandbreedte, daar zit een limiet aan (dit telt niet voor Ziggo of KPN btw, die kunnen naar believen opschakelen maar ook daar zitten kosten aan) en dat zijn meestal jaar contracten, op het moment dat Netflix ineens enorm populair word schiet je gebruik omhoog met als probleem dat de verbinding volloopt.
Dan moet je opschalen en daar moet je voor betalen maar je kan dat niet 1-1 doorzetten naar de klant. Als jij met KPN global services werkt dan kun je binnen 24 uur je verbinding upgraden, maar daar hangt wel een prijskaartje aan.
Voornamelijk een kwestie van behoefte dus, denk jij? Ongetwijfeld toch wel afgewogen aan prijs vs snelheid?quote:Op donderdag 13 juli 2017 02:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat er ook mensen zijn met 4Mbit ADSL.
Dat staatje zegt niet wat er beschikbaar is maar wat men gemiddeld heeft, ik zit op 300/30 en straks op 600/600, daar staan hele volksstammen tegenover die 8Mbit al prima vinden
Ik niet (racisme is niet iets wat je zomaar uit kan roeien, zit bij elke borrelproat). Maar ik pas het zo toe dat ik het niet nodig heb.quote:
Omdat je het duidelijk graag kwijt wil: vertel.quote:Op donderdag 13 juli 2017 02:26 schreef skysherrif het volgende:
Hmm mooi, het duurde wat langer, maar mooi om te zien hoe nu iedereen arzu aslan uitkotst
Je maakt een schatting gebaseerd op je klanten en wat ze gemiddeld verbruiken, dat is minder dan je denkt btw, je hebt ook een oversubscribe rate, normaliter hanteren we 1:50, dus als je 50 klanten hebt die je 10Mbit verkoopt dan kan je volstaan met 10Mbit in te kopen. Even gechargeerd natuurlijk, economies of scale spelen een grote rol daarin. Probleem komt dus als die klanten die normaal prima uit kwamen met die 10Mbit ineens massaal gaan Netflixen, ja, dan kom je tekort.quote:Op donderdag 13 juli 2017 02:36 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ah, dus het was een temporeel in de zin; dit jaar (bv) hebben we te weinig gekocht, en daarom komen we nu misschien in de problemen, maar volgend jaar kunnen we op basis van een inschatting vd groei dit jaar gewoon bijkopen? Maar nooit is men tot de grens van algehele bandbreedte gekomen?
Ik ken genoeg mensen die Ziggo 300/30 kunnen krijgen en toch ADSL nemen omdat ze niet meer nodig hebben. Ik denk ook dat de meeste Ziggo klanten het goedkoopste pakket nemen, dat het beschikbaar is betekent niet dat mensen er voor kiezen.quote:Op donderdag 13 juli 2017 02:38 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Voornamelijk een kwestie van behoefte dus, denk jij? Ongetwijfeld toch wel afgewogen aan prijs vs snelheid?
Nouja, gisteravond was ik nog in mijn eentje een beetje boos over die tweet en wat voor achterlijk gedoe het was, maar ze ging blijkbaar er nog even over door.quote:Op donderdag 13 juli 2017 02:39 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Omdat je het duidelijk graag kwijt wil: vertel.
maargoed lekker boeiend ook verder,quote:Op donderdag 13 juli 2017 02:39 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Omdat je het duidelijk graag kwijt wil: vertel.
Even voor de duidelijkheid, die 10Mbit slaat op snelheid? En die kan je niet leveren omdat men vaker tegelijkertijd op het internet zit door Netflix?quote:Op donderdag 13 juli 2017 02:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je maakt een schatting gebaseerd op je klanten en wat ze gemiddeld verbruiken, dat is minder dan je denkt btw, je hebt ook een oversubscribe rate, normaliter hanteren we 1:50, dus als je 50 klanten hebt die je 10Mbit verkoopt dan kan je volstaan met 10Mbit in te kopen. Even gechargeerd natuurlijk, economies of scale spelen een grote rol daarin. Probleem komt dus als die klanten die normaal prima uit kwamen met die 10Mbit ineens massaal gaan Netflixen, ja, dan kom je tekort.
Ja, maar die zelfgekozen beperking (vanwege een financiële overweging), is dus ook een beperking in de vorm van gebruik. Dat men denkt genoeg te hebben aan, betekent niet dat ze ook daadwerkelijk genoeg hebben aan...(geredeneerd vanuit de informatiemaatschappijmens).quote:Op donderdag 13 juli 2017 02:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ken genoeg mensen die Ziggo 300/30 kunnen krijgen en toch ADSL nemen omdat ze niet meer nodig hebben. Ik denk ook dat de meeste Ziggo klanten het goedkoopste pakket nemen, dat het beschikbaar is betekent niet dat mensen er voor kiezen.
Ik heb 300/30 ook niet nodig maar ik vind het prettig om te hebben, Steam levert mij op volle snelheid games aan dus ipv een halve dag wachten heb ik een game binnen het uur binnen als het een grote is.
Kut,quote:Op donderdag 13 juli 2017 02:49 schreef skysherrif het volgende:
[..]
maargoed lekker boeiend ook verder,
wat vind je van dit muziekje?
Deze dan, akkoord?quote:Op donderdag 13 juli 2017 02:55 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Kut,
Dan is deze oldbie 100x beter.
twitter:614swat twitterde op woensdag 12-07-2017 om 22:32:06Obamacare For Dummies!🐒😂#Trump 🇺🇸#Obamacare https://t.co/FRFErMZlVE reageer retweet
Je moet die ophitsers niet onderschatten wmb. Die creëren onder het mom van anti-racisme nog een rassenoorlog.quote:Op donderdag 13 juli 2017 02:46 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nouja, gisteravond was ik nog in mijn eentje een beetje boos over die tweet en wat voor achterlijk gedoe het was, maar ze ging blijkbaar er nog even over door.
Abdelhak appie noemen is namelijk lui racisme en white washing en dat ging eventjes viral zag ik net.
Nee joh, 's nachts is de beste tijd om te praten over rassenoorlogen.quote:Op donderdag 13 juli 2017 07:50 schreef 99.999 het volgende:
Mensen zouden 's nachts wat meer moeten slapen.
Die zal ook wel niet erg blij zijn met deze lek.twitter:JaapJansen twitterde op donderdag 13-07-2017 om 08:23:18.@MvanToorenburg niet uitgenodigd voor sollicitatie, want 'arrogant', schrijft Brabants Dagbl. Zo ken ik haar niet! https://t.co/GUdBqb0tTp reageer retweet
Lekken uit de vertrouwenscommissie is best strafbaar. Kan nog een leuk staartje krijgenquote:Op donderdag 13 juli 2017 09:15 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Er is nog meer gelekt over de sollicitatieprocedure voor de burgemeester van Den Bosch.Die zal wel net erg blij zijn met deze lek.twitter:JaapJansen twitterde op donderdag 13-07-2017 om 08:23:18.@MvanToorenburg niet uitgenodigd voor sollicitatie, want 'arrogant', schrijft Brabants Dagbl. Zo ken ik haar niet! https://t.co/GUdBqb0tTp reageer retweet
Je moet wat om Hillary van alles de schuld te kunnen blijven geven.quote:Op donderdag 13 juli 2017 09:29 schreef KoosVogels het volgende:
Dat topic over de Amerika-topic gaat weer vol in alu-hoedjes mode.
Het is belachelijk. Doordat die dumbass Donald Jr z'n mailwisselingen in de openbaarheid heeft gebracht, valt niet langer te ontkennen dat hij bereid was om hulp te accepteren van de Russische overheid zodat z'n pa Hillary kon verslaan.quote:Op donderdag 13 juli 2017 09:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je moet wat om Hillary van alles de schuld te kunnen blijven geven.
Deze lek?quote:Op donderdag 13 juli 2017 09:15 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Er is nog meer gelekt over de sollicitatieprocedure voor de burgemeester van Den Bosch.Die zal ook wel niet erg blij zijn met deze lek.twitter:JaapJansen twitterde op donderdag 13-07-2017 om 08:23:18.@MvanToorenburg niet uitgenodigd voor sollicitatie, want 'arrogant', schrijft Brabants Dagbl. Zo ken ik haar niet! https://t.co/GUdBqb0tTp reageer retweet
(heb het bericht nog niet gelezen)quote:Op donderdag 13 juli 2017 11:35 schreef remlof het volgende:
[ afbeelding ]
De China-Pakistan Economic Corridor waarmee China Pakistan feitelijk overneemt gaat nog leuke consequenties hebben.
http://www.volkskrant.nl/(...)abiliseren~a4505987/
Een Google image search op "Karakoram Highway" levert wel mooie foto's op.quote:Op donderdag 13 juli 2017 11:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
(heb het bericht nog niet gelezen)
Als ze het lukt de weg open te houden kan dat wel wat problemen geven ja. Ik weet toevallig dat dat nog veel problemen geeft op de Karakoram Highway, die tusen Islamabad en Kashgar ligt, omdat ze daar nogal veel problemen hebben met lawines en aardverschuivingen.
Deze weg is overigens ook een soort van heilige graal voor avontuurlijke fietsers ; )
Da's een mooi stukje van de wereld inderdaad. De K2 ligt overigens ook in de Karakoram.quote:Op donderdag 13 juli 2017 11:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Een Google image search op "Karakoram Highway" levert wel mooie foto's op.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |