abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 10 juli 2017 @ 08:41:15 #1
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_172311115
Deze ogenschijnlijk simpele vraag laat zich niet zo eenvoudig beantwoorden heb ik gemerkt. Zelf ben ik een complete leek op het gebied van F1 en kijk sinds Max successen behaalt. Ja, ik ben een echte fan boy.

Maar terug naar de TT. Voor mij is het iets ongrijpbaars waar ik de vinger niet op de zere pols kan leggen. Beide coureurs hebben dezelfde auto tot hun beschikking. Zij beschikken beide over hetzelfde technische team wat er achter ze staat. Toch heeft Max dit seizoen alle pech die hij maar over zich heen kan krijgen. Of is het geen pech? Ik heb fokkers weleens gehoord dat 'Max zijn auto meer pushed en ja daardoor loopt hij véél meer risico dan een Ricciardo'. Is dat wel zo?

Hamvraag :

Wat denken de pro's hier dat de achterliggende problematiek van Max is in dit seizoen?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  maandag 10 juli 2017 @ 08:51:43 #2
180174 Diemux
People vs Me
pi_172311177
Max begrijpt niet helemaal dat als je alles tot de max (no pun intended) duwt er dingen kapot gaan.

Maar ja, ik weet er ook niks van af en heb ook niks met Max.
pi_172311179
Het is niet dezelfde auto. De eerste rijder van het team beschikt meestal eerder over updates.
pi_172311253
Max gaat gewoon z'n vader achterna.
  PR/Manusje van alles maandag 10 juli 2017 @ 09:13:40 #5
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_172311408
Iemand maakt bewust zijn auto kapot.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_172311426
Max is veel te zwaar tov Ric en dat eist zijn tol.
Ich hock in meinem Bonker
pi_172311525
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 08:51 schreef Diemux het volgende:
Max begrijpt niet helemaal dat als je alles tot de max (no pun intended) duwt er dingen kapot gaan.

Max begrijpt dat prima en dat is helemaal niet het geval. Ricciardo pusht net zo hard......
pi_172311546
Kamp Sainz heeft monteurs van Max omgekocht om zijn wagen te laten falen. Dit in de hoop dat Max zal vetrekken waarna Sainz zijn plek kan overnemen.
pi_172311815
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 08:51 schreef Diemux het volgende:
Max begrijpt niet helemaal dat als je alles tot de max (no pun intended) duwt er dingen kapot gaan.

Je heet niet voor niks max natuurlijk.
pi_172312069
Het schijnt dat Max zijn auto saboteert zodat contractuele clausules in werking worden gesteld waardoor een overstap naar Mercedes onherroepelijk tot uitvoer kan worden gebracht.
pi_172312074
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 08:41 schreef onlogisch het volgende:
Wat denken de pro's hier dat de achterliggende problematiek van Max is in dit seizoen?
Botte domme pech. Niet meer en niet minder. Men moet eens stoppen met roeptoeteren dat Max te veel van zijn auto vergt. Dat is ronduit flauwekul. Dat wordt door Max zelf ontkent, dat wordt door F1 verslaggevers ontkent, dat wordt door zijn teamgenoot ontkent, dat wordt door zijn team ontkent, dat wordt door oud F1 coureurs ontkent en dat wordt door andere huidige coureurs ontkent.

Dat verhaal kan de wereld uit. Zo werkt het niet. :)

En buiten dat, in de race ligt de pace seconden lager dan in de kwalificatie dus van te hard pushen is sowieso al geen enkele sprake.

Het enige waaraan men kan zien als een coureur te hard pushed is als hij teveel van zijn banden vraagt en deze binnen een paar rondjes oprookt. Max staat er juist bekend om om erg goed met zijn banden om te kunnen gaan. Waar anderen blokkeren bij aanremmen haalt Max ze in zónder te blokkeren.

Ow en om het maar meteen even voor te zijn, stel Max krijgt volgende GP een lekke band, dan heeft dat niet op voorhand te maken met hoe hij met zijn banden omgaat. }:|
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172312097
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 08:41 schreef onlogisch het volgende:
Deze ogenschijnlijk simpele vraag laat zich niet zo eenvoudig beantwoorden heb ik gemerkt.
Jawel hoor. Die is heel simpel te beantwoorden:
quote:
3s.gif Op maandag 10 juli 2017 09:57 schreef Geralt het volgende:
Botte domme pech. Niet meer en niet minder.
Opgelost :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172312126
het uitstapje dat Max maakte in Q3, kan absoluut geen oorzaak zijn van de defecte koppeling?
pi_172312167
quote:
3s.gif Op maandag 10 juli 2017 09:57 schreef Geralt het volgende:

[..]

Botte domme pech. Niet meer en niet minder. Men moet eens stoppen met roeptoeteren dat Max te veel van zijn auto vergt. Dat is ronduit flauwekul. Dat wordt door Max zelf ontkent, dat wordt door F1 verslaggevers ontkent, dat wordt door zijn teamgenoot ontkent, dat wordt door zijn team ontkent, dat wordt door oud F1 coureurs ontkent en dat wordt door andere huidige coureurs ontkent.

Dat verhaal kan de wereld uit. Zo werkt het niet. :)

En buiten dat, in de race ligt de pace seconden lager dan in de kwalificatie dus van te hard pushen is sowieso al geen enkele sprake.

Het enige waaraan men kan zien als een coureur te hard pushed is als hij teveel van zijn banden vraagt en deze binnen een paar rondjes oprookt. Max staat er juist bekend om om erg goed met zijn banden om te kunnen gaan. Waar anderen blokkeren bij aanremmen haalt Max ze in zónder te blokkeren.

Ow en om het maar meteen even voor te zijn, stel Max krijgt volgende GP een lekke band, dan heeft dat niet op voorhand te maken met hoe hij met zijn banden omgaat. }:|
O+
Ja doei.
pi_172312202
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 10:00 schreef opgebaarde het volgende:
het uitstapje dat Max maakte in Q3, kan absoluut geen oorzaak zijn van de defecte koppeling?
Daar kunnen wij als kijker niets van zeggen. Red Bull is de oorzaak ervan aan het onderzoeken.

Ergo: misschien wel en misschien niet. Daar kunnen wij simpelweg niets over zeggen omdat wij niet degene zijn die zijn auto onderzoeken. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172312284
Waarom gaat bij de ene persoon zijn telefoon constant stuk en bij iemand anders met hetzelfde model niet? Waarom gaat bij de ene persoon zijn televisie stuk en bij iemand anders met hetzelfde model niet?

Het feit dat het tot op bepaalde hoogte dezelfde auto's zijn, heeft geen zak te maken dat ze dan allebei wel of niet stuk gaan. Daarnaast heeft, zoals elke F1 auto, ook die van Ricciardo te maken met problemen. Alleen worden die vaak opgelost, of komen naar boven voor de race.

Hoe kan het dat Max dan het wel heeft tijdens de race?

Wat Geralt zegt. Gewoon domme pech.

Mooi dat er hier mensen zijn die nog geen eens bij de eigen auto een band kunnen verwisselen of überhaupt ooit in een auto gereden hebben, wel zo van afstand even precies kunnen vertellen dat Max zijn auto te ver pusht _O- (Wat overigens is ontkent door Horner en de engineers, Max doet niks anders met zijn auto als Ricciardo).
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_172312436
Precies. Als het aan te hard pushen lag, denk je dan zelf niet dat er een hoge pief bij McLaren of Honda eens aan de bel getrokken had om tegen Alonso (toch niet de minste dacht ik zo) te zeggen dat hij wat rustiger aan moet doen met zijn auto omdat ie anders telkens stuk gaat? :')
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172312452
Die auto's zijn gemaakt om hard mee te rijden en de tijd dat een coureur de auto zelf stuk kon rijden liggen al ver, heel ver achter ons. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172312468
Ja doei.
pi_172312481
Het is niet zo dat alleen Max z'n auto stuk gaat. De timing van de failures bij Max is alleen beroerder. Bij hem gaat het in de race stuk, bij Ricciardo gebeurt het in VT2 of VT3, en soms in de Q. En dan kan er nog wat aan gedaan worden voor de race.
edit: Waarom vervangen ze dan niet bij Max preventief onderdelen als het bij Daniel stuk gaat: Dat mag niet zomaar. Je mag niet zomaar spullen vervangen omdat het mogelijk stuk zou kunnen gaan. Alleen als het aantoonbaar stuk is of de veiligheid van de coureurs in gevaar komt mag je het na VT2 vervangen zonder straf. Vandaar dat na Q3 onderdelen bij Max vervangen mochten worden na zijn schuiver.

En het is ook niet elke keer hetzelfde wat er stuk gaat. Dat zou wel gebeuren als het echt door Max kwam.

Dus nee, de hele vraagstelling (waarom gaat het bij Max stuk en bij Daniel niet) klopt gewoon niet. Het gaat bij Daniel ook stuk, alleen op een gunstiger moment.

Kwestie van tijd voordat het kwartje Max zijn kant op valt, want ongeluk kan niet eeuwig duren.

Edit: Kleine toevoeging.
pi_172312495
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 10:18 schreef TagForce het volgende:
Het is niet zo dat alleen Max z'n auto stuk gaat. De timing van de failures bij Max is alleen beroerder. Bij hem gaat het in de race stuk, bij Ricciardo gebeurt het in VT2 of VT3, en soms in de Q. En dan kan er nog wat aan gedaan worden voor de race.

En het is ook niet elke keer hetzelfde wat er stuk gaat. Dat zou wel gebeuren als het echt door Max kwam.

Dus nee, de hele vraagstelling (waarom gaat het bij Max stuk en bij Daniel niet) klopt gewoon niet. Het gaat bij Daniel ook stuk, alleen op een gunstiger moment.

Kwestie van tijd voordat het kwartje Max zijn kant op valt, want ongeluk kan niet eeuwig duren.
Bij voorkeur dit weekend al, zou wel extra leuk zijn op Silverstone *O*
Ja doei.
  maandag 10 juli 2017 @ 10:20:02 #22
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_172312507
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 08:51 schreef Diemux het volgende:
Max begrijpt niet helemaal dat als je alles tot de max (no pun intended) duwt er dingen kapot gaan.

Maar ja, ik weet er ook niks van af en heb ook niks met Max.
Het lijkt me dat je zo'n auto daar wel op ontwerpt in de Formule 1?
Fade to Black
  Boks-Chick maandag 10 juli 2017 @ 10:47:54 #23
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_172313049
Helemaal eens met de goede posts van Geralt. en TagForce.
Zo meen ik mij te herinneren dat vorig seizoen Ricciardo een paar keer in korte tijd pech met zijn auto had. Het gebeurt nou eenmaal.
lolwut
pi_172313067
quote:
19s.gif Op maandag 10 juli 2017 10:47 schreef BrandX het volgende:
Helemaal eens met de goede posts van Geralt. en TagForce.
Zo meen ik mij te herinneren dat vorig seizoen Ricciardo een paar keer in korte tijd pech met zijn auto had. Het gebeurt nou eenmaal.
Vergeet het begin van dit seizoen niet.
Ja doei.
  Moderator maandag 10 juli 2017 @ 12:03:59 #25
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_172314828
quote:
3s.gif Op maandag 10 juli 2017 09:57 schreef Geralt het volgende:

[..]

Botte domme pech. Niet meer en niet minder. Men moet eens stoppen met roeptoeteren dat Max te veel van zijn auto vergt. Dat is ronduit flauwekul. Dat wordt door Max zelf ontkent, dat wordt door F1 verslaggevers ontkent, dat wordt door zijn teamgenoot ontkent, dat wordt door zijn team ontkent, dat wordt door oud F1 coureurs ontkent en dat wordt door andere huidige coureurs ontkent.

Dat verhaal kan de wereld uit. Zo werkt het niet. :)

En buiten dat, in de race ligt de pace seconden lager dan in de kwalificatie dus van te hard pushen is sowieso al geen enkele sprake.

Het enige waaraan men kan zien als een coureur te hard pushed is als hij teveel van zijn banden vraagt en deze binnen een paar rondjes oprookt. Max staat er juist bekend om om erg goed met zijn banden om te kunnen gaan. Waar anderen blokkeren bij aanremmen haalt Max ze in zónder te blokkeren.

Ow en om het maar meteen even voor te zijn, stel Max krijgt volgende GP een lekke band, dan heeft dat niet op voorhand te maken met hoe hij met zijn banden omgaat. }:|
Bedankt voor deze post. De eerste die duidelijk en serieus is :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_172314842
quote:
14s.gif Op maandag 10 juli 2017 12:03 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Bedankt voor deze post. De eerste die duidelijk en serieus is :)
Graag gedaan. Ik blijf het proberen; al lukt het me maar om 1 onwetende ervan te overtuigen dan ben ik tevreden. En ook als het overduidelijke trolls zijn dan blijf ik het stug proberen om ze ervan te overtuigen. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172314885
quote:
7s.gif Op maandag 10 juli 2017 12:04 schreef Geralt het volgende:

[..]

Graag gedaan. Ik blijf het proberen; al lukt het me maar om 1 onwetende ervan te overtuigen dan ben ik tevreden. En ook als het overduidelijke trolls zijn dan blijf ik het stug proberen om ze ervan te overtuigen. :)
Ze zijn niet onwetend natuurlijk, ze doen het puur om te trollen... en de fokmods lijken het prima te vinden, want er wordt niet of nauwelijks tegen op getreden.
pi_172314909
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 12:07 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ze zijn niet onwetend natuurlijk, ze doen het puur om te trollen... en de fokmods lijken het prima te vinden, want er wordt niet of nauwelijks tegen op getreden.
Sommige trolls zijn overduidelijk, sommige niet. En sommige mensen hebben gewoon geen idee en stellen gewoon vragen zonder direct te oordelen. Zoals TS in dit geval.

Daar mag je dan best gewoon normaal op reageren vind ik persoonlijk :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Moderator maandag 10 juli 2017 @ 12:11:59 #29
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_172314977
quote:
7s.gif Op maandag 10 juli 2017 12:08 schreef Geralt het volgende:

[..]

Sommige trolls zijn overduidelijk, sommige niet. En sommige mensen hebben gewoon geen idee en stellen gewoon vragen zonder direct te oordelen. Zoals TS in dit geval.

Daar mag je dan best gewoon normaal op reageren vind ik persoonlijk :)
Exact. Ik ben een totale leek op het gebied van autosport. Riep vroeger altijd als eerste om te zeggen dat het geen sport is. Daar ben ik inmiddels wel van teruggekomen :)

Ben absoluut niet iemand die nu helemaal into F1 is, maar dankzij Max hebben ze er inmiddels wel een vaste kijker bij. Ook al snap ik er nog niet veel van. En ben blij dat ik er vragen over kan stellen hier.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_172315013
quote:
14s.gif Op maandag 10 juli 2017 12:11 schreef onlogisch het volgende:
Riep vroeger altijd als eerste om te zeggen dat het geen sport is.
F1 coureurs zijn een van de meest fitte sportmensen ter wereld. Die kunnen zonder extra training prima een marathon of triatlon lopen zonder daarbij compleet kansloos als laatste te eindigen. Dat zie ik bv een voetballer zo vlug nog niet doen :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172315850
quote:
7s.gif Op maandag 10 juli 2017 12:13 schreef Geralt het volgende:

[..]

F1 coureurs zijn een van de meest fitte sportmensen ter wereld. Die kunnen zonder extra training prima een marathon of triatlon lopen zonder daarbij compleet kansloos als laatste te eindigen. Dat zie ik bv een voetballer zo vlug nog niet doen :)
dat iemand fit is maakt iets nog niet per sé een sport natuurlijk
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_172316073
tis natuurlijk allemaal een complot tegen Max
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 10 juli 2017 @ 13:35:36 #33
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_172316584
quote:
7s.gif Op maandag 10 juli 2017 12:13 schreef Geralt het volgende:

[..]

F1 coureurs zijn een van de meest fitte sportmensen ter wereld. Die kunnen zonder extra training prima een marathon of triatlon lopen zonder daarbij compleet kansloos als laatste te eindigen. Dat zie ik bv een voetballer zo vlug nog niet doen :)
Ja godverdomme, ik kan nog prima een marathon lopen zonder daarbij compleet kansloos als laatste te eindigen :')

Wat overigens complete flauwekul is. Niemand die ongetraind 42 kilometer hardloopt. Ook al heb je de conditie om er 84 te lopen.

Trouwens zat voetballers die 12K in een voetbalwedstrijd lopen. Wat zwaarder is dan 42KM aan één tempo.

Om die reden zijn er ook miljoenen hobbylopers op een marathon maar zal je niet veel amateurs vinden die 12KM in een voetbalwedstrijd zullen afleggen.

Maar goed, terug ontopic maar.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_172316611
quote:
14s.gif Op maandag 10 juli 2017 12:11 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Exact. Ik ben een totale leek op het gebied van autosport. Riep vroeger altijd als eerste om te zeggen dat het geen sport is. Daar ben ik inmiddels wel van teruggekomen :)

Ben absoluut niet iemand die nu helemaal into F1 is, maar dankzij Max hebben ze er inmiddels wel een vaste kijker bij. Ook al snap ik er nog niet veel van. En ben blij dat ik er vragen over kan stellen hier.
En dan janken over gloryhunters van Ajax zeker.
pi_172316647
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 13:35 schreef Dven het volgende:

[..]

Ja godverdomme, ik kan nog prima een marathon lopen zonder daarbij compleet kansloos als laatste te eindigen :')

Wat overigens complete flauwekul is. Niemand die ongetraind 42 kilometer hardloopt. Ook al heb je de conditie om er 84 te lopen.

Trouwens zat voetballers die 12K in een voetbalwedstrijd lopen. Wat zwaarder is dan 42KM aan één tempo.

Om die reden zijn er ook miljoenen hobbylopers op een marathon maar zal je niet veel amateurs vinden die 12KM in een voetbalwedstrijd zullen afleggen.

Maar goed, terug ontopic maar.
:')
  Moderator maandag 10 juli 2017 @ 13:40:09 #36
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_172316675
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 13:36 schreef hafcfan het volgende:

[..]

En dan janken over gloryhunters van Ajax zeker.
Er is een wezenlijk verschil. Ik sta niet te juichen en als een idioot te dansen als Max eerste wordt. Max heeft mijn interesse in de sport opgewekt. Daar de gloryhunters bij ajax doen alsof ze fan zijn van het eerste uur en alles hebben meegemaakt met de club.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_172316756
quote:
14s.gif Op maandag 10 juli 2017 12:11 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Exact. Ik ben een totale leek op het gebied van autosport. Riep vroeger altijd als eerste om te zeggen dat het geen sport is. Daar ben ik inmiddels wel van teruggekomen :)

Ben absoluut niet iemand die nu helemaal into F1 is, maar dankzij Max hebben ze er inmiddels wel een vaste kijker bij.
Glory hunter gespot :D
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_172316760
quote:
4s.gif Op maandag 10 juli 2017 13:40 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Er is een wezenlijk verschil. Ik sta niet te juichen en als een idioot te dansen als Max eerste wordt. Max heeft mijn interesse in de sport opgewekt. Daar de gloryhunters bij ajax doen alsof ze fan zijn van het eerste uur en alles hebben meegemaakt met de club.
F1 is geen sport. Verder eens.
  Moderator maandag 10 juli 2017 @ 13:48:31 #39
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_172316917
quote:
6s.gif Op maandag 10 juli 2017 13:43 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Glory hunter gespot :D
Lees de post boven jouw post eens :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_172318883
quote:
6s.gif Op maandag 10 juli 2017 13:48 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Lees de post boven jouw post eens :)
waarom?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_172321152
vreemd dat Red Bull dat altijd heeft 1 auto waar bijna nooit iets fout mee gaat, en de ander waar regelmatig problemen mee zijn

was het eerst Webber,in 2014 kreeg Vettel Webbers auto blijkbaar :P , toen Ricciardo, en nu Verstappen..

je zou haast gaan denken dat ze bij de 2de auto niet zo perfectionistisch zijn..
pi_172332142
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 08:51 schreef Diemux het volgende:
Maar ja, ik weet er ook niks van af
En dan toch gaan posten met je harses.
pi_172332338
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 16:35 schreef King_Merc het volgende:
je zou haast gaan denken dat ze bij de 2de auto niet zo perfectionistisch zijn..
Aan de 2de auto werken grotendeels dezelfde monteurs als die aan Vettel zijn 4 wereldtitels werkte. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172333002
De motor heeft verschillende standen "engine modes" waarbij de snellere doorgaans meer slijtage betekend. Maar die selecteer je in overleg met het team en met een normale mode, kun je als rijder weinig verkeerd doen, motor bescherm zichzelf tegen overtoeren oid. (itt tot Jos vroeger, die wel wat Hart of Yamaha motoren heeft gesloopt). Als hij een verkeerde mode zou gebruiken, zouden we ook wel horen van het team.

De koppeling is een gevoelig ding, ongeveer half zo groot als van een normale auto, geschikt voor slechts enkele starts. Iedereen heeft weleens een kapotte.

En dan die remmen, waarvan de koeling ook wel veel met de aerodynamica te maken heeft. Dat is vrijwel puur iets wat op de tekentafel uitgerekend wordt en aangezien ze ook nog op dat gebied aan het puzzelen zijn, zou dat ook weleens de oorzaak van de remmen kunnen zijn.
.
  dinsdag 11 juli 2017 @ 01:02:20 #45
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_172333540
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 13:43 schreef hafcfan het volgende:

F1 is geen sport.
Alsof een supporter van Heracles het verschil zou kunnen zien. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_172335818
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 01:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Alsof een supporter van Heracles het verschil zou kunnen zien. :)
Uh ja goede.
pi_172336044
Ghehe :D
Ja doei.
pi_172336545
quote:
19s.gif Op maandag 10 juli 2017 10:47 schreef BrandX het volgende:
Helemaal eens met de goede posts van Geralt. en TagForce.
Zo meen ik mij te herinneren dat vorig seizoen Ricciardo een paar keer in korte tijd pech met zijn auto had. Het gebeurt nou eenmaal.
Ricciardo had vorig seizoen 0 uitvalbeurten het gehele seizoen. Het seizoen ervoor 2, en dit seizoen ook 2. In 2.5 seizoenen tijd is hij 4x uitgevallen, Max in een half seizoen tijd 5x. Het is gewoon pure pech.

Voor de "hij pusht de auto te hard"-roepers. Max is vaker 2/3 tienden sneller dan Ricciardo, 2/3 tienden win je niet door je gas harder in te trappen of 30 meter later en harder te remmen, nee die tijden win je vooral doordat je de bocht iets anders instuurt, een perfecte lijn etc. rijd. 2/3 tienden op 5 km verschil is niets, dat is nog minder dan het knipperen met je ogen. Dus het kan niet zo zijn dat een F1 auto dat niet aankan.

Het is gewoon pure pech, pech die meerdere coureurs wel eens overkomen zijn. Ric heeft dit seizoen ook veel problemen, maar zoals al eerder aangegeven komen zijn problemen vaker in de vrije trainingen voor (alhoewel Max daar ook de meeste issues heeft) Red Bull heeft geen betrouwbare auto en motor, het is meer strontgeluk dat Ric meer issues heeft in de VT's dan in de race.
pi_172342664
RBR heeft dus gewoon een kutauto gemaakt. Daar komt het op neer.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_172342891
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 15:26 schreef habitue het volgende:
RBR heeft dus gewoon een kutauto gemaakt. Daar komt het op neer.
Nee, ze zijn het derde team.
Met een kut auto sta je achteraan zoals Sauber.

Er kan gemakkelijk een auto neergezet worden die elke race heel blijft, door extra gewicht en luchtweerstand zal deze echter niet competitief zijn.
Men is dus constant de grenzen aan het opzoeken als het gaat om koeling, en het besparen van gewicht.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_172343138
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 15:36 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Nee, ze zijn het derde team.
Met een kut auto sta je achteraan zoals Sauber.

Er kan gemakkelijk een auto neergezet worden die elke race heel blijft, door extra gewicht en luchtweerstand zal deze echter niet competitief zijn.
Men is dus constant de grenzen aan het opzoeken als het gaat om koeling, en het besparen van gewicht.
Fair enough. Ik had er zelf meer van verwacht.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_172343494
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 15:48 schreef habitue het volgende:

[..]

Fair enough. Ik had er zelf meer van verwacht.
Reken maar dat Red Bull zelf ook niet zo blij is, de pech van Max en Daniel is ook hun pech.
Dure pech als je je bedenkt dat ze hadden kunnen strijden om de tweede plaats voor de constructeurstitel, nu is dat gat naar Ferrari ondertussen +100 punten.
Als dit zo door gaat en Ocon koel kan blijven, dan zie ik Force India nog wel in staat om derde te worden.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_172348486
Die grindbak aan het einde van de kwalificatie had toch voor wat schade gezorgd. Er moest dus nog aan gesleuteld worden, dat was bij Ricciardo niet. Toch een verschilletje.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_172351239
quote:
14s.gif Op maandag 10 juli 2017 09:58 schreef Geralt het volgende:

[..]

Jawel hoor. Die is heel simpel te beantwoorden:

[..]

Opgelost :)
Ik ben bang dat deze vraag best heel goed ook anders (interessanter) beantwoord kan worden ;)
Ik ga hieronder een aantal pogingen wagen!
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 10:18 schreef TagForce het volgende:
Het is niet zo dat alleen Max z'n auto stuk gaat. De timing van de failures bij Max is alleen beroerder. Bij hem gaat het in de race stuk, bij Ricciardo gebeurt het in VT2 of VT3, en soms in de Q. En dan kan er nog wat aan gedaan worden voor de race.
edit: Waarom vervangen ze dan niet bij Max preventief onderdelen als het bij Daniel stuk gaat: Dat mag niet zomaar. Je mag niet zomaar spullen vervangen omdat het mogelijk stuk zou kunnen gaan. Alleen als het aantoonbaar stuk is of de veiligheid van de coureurs in gevaar komt mag je het na VT2 vervangen zonder straf. Vandaar dat na Q3 onderdelen bij Max vervangen mochten worden na zijn schuiver.

En het is ook niet elke keer hetzelfde wat er stuk gaat. Dat zou wel gebeuren als het echt door Max kwam.

Dus nee, de hele vraagstelling (waarom gaat het bij Max stuk en bij Daniel niet) klopt gewoon niet. Het gaat bij Daniel ook stuk, alleen op een gunstiger moment.

Kwestie van tijd voordat het kwartje Max zijn kant op valt, want ongeluk kan niet eeuwig duren.

Edit: Kleine toevoeging.
Ik heb een aantal mogelijkheden bedacht, zeg wat je ervan vind:
- aansluitend op tagforce's verhaal zou je kunnen zeggen dat het eigenlijk Ricciardo is die zijn wagen 'te veel' pusht, waardoor fouten eerder intreden. Kortgezegd is Max dus eigenlijk te zuinig met zijn auto, en komt met de al eerder door ricciardo uitgelokte failures te zitten wanneer hij in de race zit, ipv ervoor.
- interessantere mogelijkheid is dat de hogere bazen met het ware geld hem vooral testen op zijn waardigheid/gedrag als nieuweling. Ze willen zijn karakter leren kennen om daarmee het script (contractafspraken & sponsors e.d.) van de toekomst te kunnen vastleggen. Wie denkt dat f1 100% zuiver is heeft stront in zijn brein, want iedere topsport op tv is corrupt dus ook deze.

Ik denk dat het een combinatie van beiden is, ze laten hem wel z'n gang gaan maar houden hem (nog) aan het lijntje. Pas als de toekomstige posities en teams uitgekristalliseerd zijn door de 'maffia' mogen de teams en hun spelers weer de vrij loop. Dit verklaart ook waarom er zoveel onverwachte situaties zijn binnen andere teams de laatste twee seizoenen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Martin_marvellous op 11-07-2017 21:30:42 ]
pi_172351361
pi_172351603
pi_172366782
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 21:24 schreef Martin_marvellous het volgende:

[..]

Ik ben bang dat deze vraag best heel goed ook anders (interessanter) beantwoord kan worden ;)
Ik ga hieronder een aantal pogingen wagen!

[..]

Ik heb een aantal mogelijkheden bedacht, zeg wat je ervan vind:
- aansluitend op tagforce's verhaal zou je kunnen zeggen dat het eigenlijk Ricciardo is die zijn wagen 'te veel' pusht, waardoor fouten eerder intreden. Kortgezegd is Max dus eigenlijk te zuinig met zijn auto, en komt met de al eerder door ricciardo uitgelokte failures te zitten wanneer hij in de race zit, ipv ervoor.
- interessantere mogelijkheid is dat de hogere bazen met het ware geld hem vooral testen op zijn waardigheid/gedrag als nieuweling. Ze willen zijn karakter leren kennen om daarmee het script (contractafspraken & sponsors e.d.) van de toekomst te kunnen vastleggen. Wie denkt dat f1 100% zuiver is heeft stront in zijn brein, want iedere topsport op tv is corrupt dus ook deze.

Ik denk dat het een combinatie van beiden is, ze laten hem wel z'n gang gaan maar houden hem (nog) aan het lijntje. Pas als de toekomstige posities en teams uitgekristalliseerd zijn door de 'maffia' mogen de teams en hun spelers weer de vrij loop. Dit verklaart ook waarom er zoveel onverwachte situaties zijn binnen andere teams de laatste twee seizoenen.
Nope, en nope.

Het is gewoon domme pech, meer niet. Je hoeft er niets achter te zoeken verder. Shit happens, when it rains it pours, en nog meer cliches. Het is gewoon ruk, voor iedereen behalve Ricciardo. Dit kan na de zomerstop (eigenlijk komend weekend al) compleet andersom zijn, en Max kan zomaar 3 GPs op rij winnen en Daniel uitvallen.

En ja, F1 is corrupt, maar dat uit zich voornamelijk in andere zaken dan gebeurtenissen op de baan. Meer in de kamertjes waar regels opgesteld en geld uitgedeeld wordt.
pi_172373151
Max gaat te lomp met zijn auto om.
pi_172373760
De auto's zitten vol met sensoren en trackers, de gemiddelde verzekeringsmaatschappij is er jaloers op.
Elke hartslag, slok water en scheet staat in de rapportage, als de rijder ook maar verkeerd 'zit' of te hard op de rem drukt is er een overzicht van.

Reken er maar op dat on track, maar vooral in de week na de race er door iedereen en zijn zusje naar gekeken wordt of er een verbetering kan zijn.
Boutjes worden op de micron nauwkeurig ontworpen en getest, monteurs en pitcrew die ondermaats presteren worden vervangen.

F1 draait om prestatie, elk teamlid gaat 100% om die te behalen, al is het alleen maar om de eer



[ Bericht 21% gewijzigd door PestPiloot op 12-07-2017 21:36:26 ]
pi_172387266
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 16:32 schreef TagForce het volgende:

[..]

Nope, en nope.

Het is gewoon domme pech, meer niet. Je hoeft er niets achter te zoeken verder. Shit happens, when it rains it pours, en nog meer cliches. Het is gewoon ruk, voor iedereen behalve Ricciardo. Dit kan na de zomerstop (eigenlijk komend weekend al) compleet andersom zijn, en Max kan zomaar 3 GPs op rij winnen en Daniel uitvallen.

En ja, F1 is corrupt, maar dat uit zich voornamelijk in andere zaken dan gebeurtenissen op de baan. Meer in de kamertjes waar regels opgesteld en geld uitgedeeld wordt.
Toch lijkt het er nu qua resultaten op dat men (de maffiabazen) daniel vorig seizoen hoger inschatten dan het jonge ventje (Max), waardoor ze daniel nu forcerend steeds op het podium moeten hebben om gesloten afspraken en evt. weddenschappen alsnog te laten uitkomen.

Het team zelf weet hier natuurlijk niets van af.

Het klinkt allemaal erg verdacht, dat weet ik wel, maar na gelijksoortige taferelen in andere topsporten te zien constateren ga ik er niet vanuit dat f1 enkel in de regelementen bijgestuurd word. Ter verduidelijking, ik ben geen die-hard autosport fan, maar ik meen een meer dan gemiddeld genuanceerd beeld te hebben hoe de geldwereld werkt. Een tournament als f1 die door de internationale corrupte mafia gesteund en gepromoot word leent zich uitermate goed voor dit soort praktijken.

Het zou daarom interessant zijn de stromen van het sponsorgeld te bekijken, hoewel veel deals ook ongemerkt zullen blijven, en onder de tafel gaan.
pi_172387719
BNW is elders.
Ja doei.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 07:45:29 #62
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_172405436
quote:
15s.gif Op donderdag 13 juli 2017 13:51 schreef Martin_marvellous het volgende:

[..]

Toch lijkt het er nu qua resultaten op dat men (de maffiabazen) daniel vorig seizoen hoger inschatten dan het jonge ventje (Max), waardoor ze daniel nu forcerend steeds op het podium moeten hebben om gesloten afspraken en evt. weddenschappen alsnog te laten uitkomen.

Het team zelf weet hier natuurlijk niets van af.

Het klinkt allemaal erg verdacht, dat weet ik wel, maar na gelijksoortige taferelen in andere topsporten te zien constateren ga ik er niet vanuit dat f1 enkel in de regelementen bijgestuurd word. Ter verduidelijking, ik ben geen die-hard autosport fan, maar ik meen een meer dan gemiddeld genuanceerd beeld te hebben hoe de geldwereld werkt. Een tournament als f1 die door de internationale corrupte mafia gesteund en gepromoot word leent zich uitermate goed voor dit soort praktijken.

Het zou daarom interessant zijn de stromen van het sponsorgeld te bekijken, hoewel veel deals ook ongemerkt zullen blijven, en onder de tafel gaan.
pi_172406333
quote:
13s.gif Op donderdag 13 juli 2017 14:10 schreef motorbloempje het volgende:
BNW is elders.
dat jij je in je kontje laat nemen door de corrupte media moet je lekker zelf weten. *O*

Ik spreek hier over het sporttoernament f1, en ga daarin geen onderscheid maken voor kneuzen die blijven geloven in het sprookje van een eerlijk koningshuis & heilige overheid.

quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 07:45 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
wie de hoed past zet 'm op. Als jij jezelf doof & blind houd voor de overweldigende stroom van ooggetuigenverklaringen en informatie die het internettijdperk ons bied, ben je zelf een geschikter kandidaat voor een kabouterhoedje dan 'n weldenkend mens die vergelijkt & overweegt.

Waarschijnlijk lees je deze reactie niet eens want je hersencapiciteit zal ongeveer dezelfde grootte zijn als die van een kabouter. Een perfecte match dus! ^O^
pi_172432844
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 09:18 schreef Martin_marvellous het volgende:

[..]

dat jij je in je kontje laat nemen door de corrupte media moet je lekker zelf weten. *O*

Ik spreek hier over het sporttoernament f1, en ga daarin geen onderscheid maken voor kneuzen die blijven geloven in het sprookje van een eerlijk koningshuis & heilige overheid.

[..]

wie de hoed past zet 'm op. Als jij jezelf doof & blind houd voor de overweldigende stroom van ooggetuigenverklaringen en informatie die het internettijdperk ons bied, ben je zelf een geschikter kandidaat voor een kabouterhoedje dan 'n weldenkend mens die vergelijkt & overweegt.
Ik ben het met je eens. Heb het ook wel vaker gezien dat een monteur die vlak voor de race niets te zoeken had bij de coureur soms rare gebaren met zijn handen maakte vlak bij de auto. Ze kunnen het ook op afstand doen, dus dat zou het ook kunnen zijn. Verbaast mij niets nu je dit op tafel legt dat dit waar zou zijn.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 15 juli 2017 @ 11:10:07 #65
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172433152
F1 / [BNW] Het F1 (complot)theorieën topic
Voor alle wilde complottheorieën
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_172435463
quote:
10s.gif Op maandag 10 juli 2017 13:07 schreef Nielsch het volgende:
tis natuurlijk allemaal een complot tegen Max
Ja, en Senna moest ook een "ongeluk" krijgen zeker?
Wat al eerder is gezegd, domme pech, geen opzet.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_172438971
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 13:37 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ja, en Senna moest ook een "ongeluk" krijgen zeker?
Wat al eerder is gezegd, domme pech, geen opzet.
Natuurlijk gebeuren er dingen spontaan ook, het is een gevaarlijke sport. Maar soms word het "lot" even een handje geholpen.

Over Senna's ongeluk heb ik mij niet verdiept.
pi_172439070
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 21:13 schreef PSVCL het volgende:
Max gaat te lomp met zijn auto om.
Nou, dan is Ricciardo vandaag zeker ook te lomp geweest.
pi_172451048
Het is niet leuk om te horen, vooral hier. Maar hij ''overdrived'' wel degelijk die RB. Nee. Hij is niet verantwoordelijk voor alle malheur, maar hij heeft er wel (misschien te veel) deel aan.

RB heeft zeer veel problemen gehad met het perfectioneren van de Renault motor en hun instellingen eromheen, vandaar dat ze vrij snel kunnen zijn sporadisch in races maar zo ver op de zachtste banden van de concurrentie afzitten. Voornamelijk het ERS systeem kan niet de auto dermate ondersteunen gedurende meerdere rondes. Max heeft over 70 instellingen in z'n wagen die hij en z'n team persoonlijk afstelt. Het lijkt erop of ie doelbewust kiest om vrije riskante instellingen (bijv: rijhoogte, transmissie, rembalans) te rijden welke weinig of niet voldoende getest zijn door het algehele testverbod, dat valt soms te zien aan z'n telemetrie in de races, dit gaat te lang worden maar neem eens een F1 abbo op de officiële website.

Daarbij kunnen beide partijen helemaal niet onder dat contract uit. Lewis wil hem niet hebben. Vettel wil hem niet hebben. RB weet dat ze hem waarschijnlijk niet gaan kwijt raken. Maar willen hem niet demotiveren want hij is in potentie de grootste ster (alhoewel maybe een beetje wild), als je daadwerkelijk als Horner hem de schuld geeft van de 'pech'' kan hij vrij explosief het seizoen als Vettel of Grosjean in 2012 op een (negatieve) manier gaan kleuren. En vergeet niet dat indien hij rustiger aan hoort te doen, het zeer slechte publiciteit blijkt EN de wagen zeker tot na de zomer niet aangepast kan worden en zelfs daarna zal het moeilijk zijn.

Dus zou Max er zelf schuld aan hebben dan zouden we het niet eens horen, want dat is dus veel schadelijker. Dus kunnen we niet uitsluiten dat z'n rijstijl & configuratie (die we wel kunnen volgen met wat abonnementen) zeker een invloed hebben bij zijn teleurstellende resultaten. Ik ben er wel van overtuigd dat ie toch aan een paar wel zeker deels schuld heeft.
pi_172451371
Wauw, dat zijn een hoop aannames, veronderstellingen en eigen mening die hier als 'feit' worden gepreseneerd, en dat in 1 post... :')
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_172451387
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 02:40 schreef Jolyon het volgende:
Het is niet leuk om te horen, vooral hier. Maar hij ''overdrived'' wel degelijk die RB. Nee. Hij is niet verantwoordelijk voor alle malheur, maar hij heeft er wel (misschien te veel) deel aan.

RB heeft zeer veel problemen gehad met het perfectioneren van de Renault motor en hun instellingen eromheen, vandaar dat ze vrij snel kunnen zijn sporadisch in races maar zo ver op de zachtste banden van de concurrentie afzitten. Voornamelijk het ERS systeem kan niet de auto dermate ondersteunen gedurende meerdere rondes. Max heeft over 70 instellingen in z'n wagen die hij en z'n team persoonlijk afstelt. Het lijkt erop of ie doelbewust kiest om vrije riskante instellingen (bijv: rijhoogte, transmissie, rembalans) te rijden welke weinig of niet voldoende getest zijn door het algehele testverbod, dat valt soms te zien aan z'n telemetrie in de races, dit gaat te lang worden maar neem eens een F1 abbo op de officiële website.

Daarbij kunnen beide partijen helemaal niet onder dat contract uit. Lewis wil hem niet hebben. Vettel wil hem niet hebben. RB weet dat ze hem waarschijnlijk niet gaan kwijt raken. Maar willen hem niet demotiveren want hij is in potentie de grootste ster (alhoewel maybe een beetje wild), als je daadwerkelijk als Horner hem de schuld geeft van de 'pech'' kan hij vrij explosief het seizoen als Vettel of Grosjean in 2012 op een (negatieve) manier gaan kleuren. En vergeet niet dat indien hij rustiger aan hoort te doen, het zeer slechte publiciteit blijkt EN de wagen zeker tot na de zomer niet aangepast kan worden en zelfs daarna zal het moeilijk zijn.

Dus zou Max er zelf schuld aan hebben dan zouden we het niet eens horen, want dat is dus veel schadelijker. Dus kunnen we niet uitsluiten dat z'n rijstijl & configuratie (die we wel kunnen volgen met wat abonnementen) zeker een invloed hebben bij zijn teleurstellende resultaten. Ik ben er wel van overtuigd dat ie toch aan een paar wel zeker deels schuld heeft.
"Het lijkt erop"... "van overtuigd"... aha...

Uit je reacties blijkt meestal wel dat je goed op de hoogte bent maar dit soort posts, zonder onderbouwing met gegevens, kan je net zo goed weglaten.

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 16-07-2017 06:59:17 ]
pi_172451575
:')
Ja doei.
  zondag 16 juli 2017 @ 09:51:55 #73
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172452517
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 02:40 schreef Jolyon het volgende:
Het is niet leuk om te horen, vooral hier. Maar hij ''overdrived'' wel degelijk die RB. Nee. Hij is niet verantwoordelijk voor alle malheur, maar hij heeft er wel (misschien te veel) deel aan.

RB heeft zeer veel problemen gehad met het perfectioneren van de Renault motor en hun instellingen eromheen, vandaar dat ze vrij snel kunnen zijn sporadisch in races maar zo ver op de zachtste banden van de concurrentie afzitten. Voornamelijk het ERS systeem kan niet de auto dermate ondersteunen gedurende meerdere rondes. Max heeft over 70 instellingen in z'n wagen die hij en z'n team persoonlijk afstelt. Het lijkt erop of ie doelbewust kiest om vrije riskante instellingen (bijv: rijhoogte, transmissie, rembalans) te rijden welke weinig of niet voldoende getest zijn door het algehele testverbod, dat valt soms te zien aan z'n telemetrie in de races, dit gaat te lang worden maar neem eens een F1 abbo op de officiële website.

Daarbij kunnen beide partijen helemaal niet onder dat contract uit. Lewis wil hem niet hebben. Vettel wil hem niet hebben. RB weet dat ze hem waarschijnlijk niet gaan kwijt raken. Maar willen hem niet demotiveren want hij is in potentie de grootste ster (alhoewel maybe een beetje wild), als je daadwerkelijk als Horner hem de schuld geeft van de 'pech'' kan hij vrij explosief het seizoen als Vettel of Grosjean in 2012 op een (negatieve) manier gaan kleuren. En vergeet niet dat indien hij rustiger aan hoort te doen, het zeer slechte publiciteit blijkt EN de wagen zeker tot na de zomer niet aangepast kan worden en zelfs daarna zal het moeilijk zijn.

Dus zou Max er zelf schuld aan hebben dan zouden we het niet eens horen, want dat is dus veel schadelijker. Dus kunnen we niet uitsluiten dat z'n rijstijl & configuratie (die we wel kunnen volgen met wat abonnementen) zeker een invloed hebben bij zijn teleurstellende resultaten. Ik ben er wel van overtuigd dat ie toch aan een paar wel zeker deels schuld heeft.
Dit is idd wat er aan de hand is. Daarom is hij ook zoveel sneller dan Riciardo. Doet het leuk bij de nationalistische ADHD fanboys maar je wint er niks mee.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 16 juli 2017 @ 09:53:44 #74
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_172452541
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 02:40 schreef Jolyon het volgende:
Het is niet leuk om te horen, vooral hier. Maar hij ''overdrived'' wel degelijk die RB. Nee. Hij is niet verantwoordelijk voor alle malheur, maar hij heeft er wel (misschien te veel) deel aan.

RB heeft zeer veel problemen gehad met het perfectioneren van de Renault motor en hun instellingen eromheen, vandaar dat ze vrij snel kunnen zijn sporadisch in races maar zo ver op de zachtste banden van de concurrentie afzitten. Voornamelijk het ERS systeem kan niet de auto dermate ondersteunen gedurende meerdere rondes. Max heeft over 70 instellingen in z'n wagen die hij en z'n team persoonlijk afstelt. Het lijkt erop of ie doelbewust kiest om vrije riskante instellingen (bijv: rijhoogte, transmissie, rembalans) te rijden welke weinig of niet voldoende getest zijn door het algehele testverbod, dat valt soms te zien aan z'n telemetrie in de races, dit gaat te lang worden maar neem eens een F1 abbo op de officiële website.

Daarbij kunnen beide partijen helemaal niet onder dat contract uit. Lewis wil hem niet hebben. Vettel wil hem niet hebben. RB weet dat ze hem waarschijnlijk niet gaan kwijt raken. Maar willen hem niet demotiveren want hij is in potentie de grootste ster (alhoewel maybe een beetje wild), als je daadwerkelijk als Horner hem de schuld geeft van de 'pech'' kan hij vrij explosief het seizoen als Vettel of Grosjean in 2012 op een (negatieve) manier gaan kleuren. En vergeet niet dat indien hij rustiger aan hoort te doen, het zeer slechte publiciteit blijkt EN de wagen zeker tot na de zomer niet aangepast kan worden en zelfs daarna zal het moeilijk zijn.

Dus zou Max er zelf schuld aan hebben dan zouden we het niet eens horen, want dat is dus veel schadelijker. Dus kunnen we niet uitsluiten dat z'n rijstijl & configuratie (die we wel kunnen volgen met wat abonnementen) zeker een invloed hebben bij zijn teleurstellende resultaten. Ik ben er wel van overtuigd dat ie toch aan een paar wel zeker deels schuld heeft.
Toon je doorslaggevende analyse van die telemetrie dan?
  Boks-Chick zondag 16 juli 2017 @ 10:17:41 #75
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_172452812
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 02:40 schreef Jolyon het volgende:
Het is niet leuk om te horen, vooral hier. Maar hij ''overdrived'' wel degelijk die RB. Nee. Hij is niet verantwoordelijk voor alle malheur, maar hij heeft er wel (misschien te veel) deel aan.

RB heeft zeer veel problemen gehad met het perfectioneren van de Renault motor en hun instellingen eromheen, vandaar dat ze vrij snel kunnen zijn sporadisch in races maar zo ver op de zachtste banden van de concurrentie afzitten. Voornamelijk het ERS systeem kan niet de auto dermate ondersteunen gedurende meerdere rondes. Max heeft over 70 instellingen in z'n wagen die hij en z'n team persoonlijk afstelt. Het lijkt erop of ie doelbewust kiest om vrije riskante instellingen (bijv: rijhoogte, transmissie, rembalans) te rijden welke weinig of niet voldoende getest zijn door het algehele testverbod, dat valt soms te zien aan z'n telemetrie in de races, dit gaat te lang worden maar neem eens een F1 abbo op de officiële website.

Daarbij kunnen beide partijen helemaal niet onder dat contract uit. Lewis wil hem niet hebben. Vettel wil hem niet hebben. RB weet dat ze hem waarschijnlijk niet gaan kwijt raken. Maar willen hem niet demotiveren want hij is in potentie de grootste ster (alhoewel maybe een beetje wild), als je daadwerkelijk als Horner hem de schuld geeft van de 'pech'' kan hij vrij explosief het seizoen als Vettel of Grosjean in 2012 op een (negatieve) manier gaan kleuren. En vergeet niet dat indien hij rustiger aan hoort te doen, het zeer slechte publiciteit blijkt EN de wagen zeker tot na de zomer niet aangepast kan worden en zelfs daarna zal het moeilijk zijn.

Dus zou Max er zelf schuld aan hebben dan zouden we het niet eens horen, want dat is dus veel schadelijker. Dus kunnen we niet uitsluiten dat z'n rijstijl & configuratie (die we wel kunnen volgen met wat abonnementen) zeker een invloed hebben bij zijn teleurstellende resultaten. Ik ben er wel van overtuigd dat ie toch aan een paar wel zeker deels schuld heeft.
Leuke analyse. Maar als dit werkelijk zo zou zijn zou hij bij TR ook al heel vaak hier last van moeten hebben gehad, en vorig seizoen bij RB ook lijkt mij.
Ik heb er niet zo heel veel verstand van hoor, maar dit lijkt me toch echt het zoeken om het zoeken wat je nu doet...
lolwut
pi_172481166
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 02:40 schreef Jolyon het volgende:
Het is niet leuk om te horen, vooral hier. Maar hij ''overdrived'' wel degelijk die RB. Nee. Hij is niet verantwoordelijk voor alle malheur, maar hij heeft er wel (misschien te veel) deel aan.

RB heeft zeer veel problemen gehad met het perfectioneren van de Renault motor en hun instellingen eromheen, vandaar dat ze vrij snel kunnen zijn sporadisch in races maar zo ver op de zachtste banden van de concurrentie afzitten. Voornamelijk het ERS systeem kan niet de auto dermate ondersteunen gedurende meerdere rondes. Max heeft over 70 instellingen in z'n wagen die hij en z'n team persoonlijk afstelt. Het lijkt erop of ie doelbewust kiest om vrije riskante instellingen (bijv: rijhoogte, transmissie, rembalans) te rijden welke weinig of niet voldoende getest zijn door het algehele testverbod, dat valt soms te zien aan z'n telemetrie in de races, dit gaat te lang worden maar neem eens een F1 abbo op de officiële website.

Daarbij kunnen beide partijen helemaal niet onder dat contract uit. Lewis wil hem niet hebben. Vettel wil hem niet hebben. RB weet dat ze hem waarschijnlijk niet gaan kwijt raken. Maar willen hem niet demotiveren want hij is in potentie de grootste ster (alhoewel maybe een beetje wild), als je daadwerkelijk als Horner hem de schuld geeft van de 'pech'' kan hij vrij explosief het seizoen als Vettel of Grosjean in 2012 op een (negatieve) manier gaan kleuren. En vergeet niet dat indien hij rustiger aan hoort te doen, het zeer slechte publiciteit blijkt EN de wagen zeker tot na de zomer niet aangepast kan worden en zelfs daarna zal het moeilijk zijn.

Dus zou Max er zelf schuld aan hebben dan zouden we het niet eens horen, want dat is dus veel schadelijker. Dus kunnen we niet uitsluiten dat z'n rijstijl & configuratie (die we wel kunnen volgen met wat abonnementen) zeker een invloed hebben bij zijn teleurstellende resultaten. Ik ben er wel van overtuigd dat ie toch aan een paar wel zeker deels schuld heeft.
Interressante analyse & zeker geloofwaardig.

Het zelf configuren en nemen van grote risico's zorgt enkel voor een superieure rijcontrole in de seizoenen die gaan komen. Je kan inderdaad negtief doen en dit soort gedrag als 'roekeloos' afschilderen, alleen is dit onnodig mijns insziens.

Ga er maar vanuit dat hij de rest van zijn leven tot zijn pensioen in de f1 zal rijden, dan betekent dat een optimale kennis van dit voertuig het meest ideaal is. De grenzen die hij nu steeds aftast & opzoekt zullen straks voor overwinning op overwinning zorgen, als hij z'n voertuig beter kent dan de monteurs zelf! Ik zie hier alleen & enkel talent en passie aan het werk..

(Mijn vorige analyse blijft daarnaast ook bestaan.)
pi_172495006
quote:
4s.gif Op maandag 17 juli 2017 12:27 schreef Martin_marvellous het volgende:

[..]


Ga er maar vanuit dat hij de rest van zijn leven tot zijn pensioen in de f1 zal rijden

Het wordt ook wel lastig om na je pensioen nog steeds actief F1 coureur te zijn ja..
pi_172500621
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 23:02 schreef Humberto-T het volgende:

[..]

Het wordt ook wel lastig om na je pensioen nog steeds actief F1 coureur te zijn ja..
ik denk ook eigenlijk niet dat hij een pensioenfonds nodig zal hebben om zichzelf te onderhouden .. ^O^
pi_172500885
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 02:40 schreef Jolyon het volgende:
Het is niet leuk om te horen, vooral hier. Maar hij ''overdrived'' wel degelijk die RB. Nee. Hij is niet verantwoordelijk voor alle malheur, maar hij heeft er wel (misschien te veel) deel aan.

RB heeft zeer veel problemen gehad met het perfectioneren van de Renault motor en hun instellingen eromheen, vandaar dat ze vrij snel kunnen zijn sporadisch in races maar zo ver op de zachtste banden van de concurrentie afzitten. Voornamelijk het ERS systeem kan niet de auto dermate ondersteunen gedurende meerdere rondes. Max heeft over 70 instellingen in z'n wagen die hij en z'n team persoonlijk afstelt. Het lijkt erop of ie doelbewust kiest om vrije riskante instellingen (bijv: rijhoogte, transmissie, rembalans) te rijden welke weinig of niet voldoende getest zijn door het algehele testverbod, dat valt soms te zien aan z'n telemetrie in de races, dit gaat te lang worden maar neem eens een F1 abbo op de officiële website.

Daarbij kunnen beide partijen helemaal niet onder dat contract uit. Lewis wil hem niet hebben. Vettel wil hem niet hebben. RB weet dat ze hem waarschijnlijk niet gaan kwijt raken. Maar willen hem niet demotiveren want hij is in potentie de grootste ster (alhoewel maybe een beetje wild), als je daadwerkelijk als Horner hem de schuld geeft van de 'pech'' kan hij vrij explosief het seizoen als Vettel of Grosjean in 2012 op een (negatieve) manier gaan kleuren. En vergeet niet dat indien hij rustiger aan hoort te doen, het zeer slechte publiciteit blijkt EN de wagen zeker tot na de zomer niet aangepast kan worden en zelfs daarna zal het moeilijk zijn.

Dus zou Max er zelf schuld aan hebben dan zouden we het niet eens horen, want dat is dus veel schadelijker. Dus kunnen we niet uitsluiten dat z'n rijstijl & configuratie (die we wel kunnen volgen met wat abonnementen) zeker een invloed hebben bij zijn teleurstellende resultaten. Ik ben er wel van overtuigd dat ie toch aan een paar wel zeker deels schuld heeft.
Er is maar 1 bewijsstuk nodig om wat je zegt tot onzin te verklaren...
Bewijsstuk 1: Constructeursstand.

Als wat jij zegt werkelijk waar zou zijn, dan zou Red Bull Racing inmiddels wel hebben gezegd: "Max, jongen, wat jij kan met de auto is ongelooflijk, maar we moeten wel 3e worden in de strijd om de constructeurstitel. Dus vanaf nu schroeven we je auto wat terug, en gaan we wat stapjes terug in de afstelling om te zorgen dat je net als Daniel de finish haalt in de punten".

Dat hebben ze niet, dus zeg ik: onzin.

Daarnaast heeft Ricciardo de problemen van Max ook gehad, alleen voor hem komen ze op een beter moment (lees: niet in de race). Je kan hier lang of kort over discussiëren maar als het aan Max zou liggen dan zou RBR er echt wel wat aan doen. Daarnaast zou het dan elke keer eenzelfde of vergelijkbaar probleem zijn, en dat is het niet. Er gaat elke keer iets anders stuk.

Het is gewoon botte pech, en hopelijk is dat nu voorbij.
pi_172525617
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 02:40 schreef Jolyon het volgende:
Het is niet leuk om te horen, vooral hier. Maar hij ''overdrived'' wel degelijk die RB. Nee. Hij is niet verantwoordelijk voor alle malheur, maar hij heeft er wel (misschien te veel) deel aan.

RB heeft zeer veel problemen gehad met het perfectioneren van de Renault motor en hun instellingen eromheen, vandaar dat ze vrij snel kunnen zijn sporadisch in races maar zo ver op de zachtste banden van de concurrentie afzitten. Voornamelijk het ERS systeem kan niet de auto dermate ondersteunen gedurende meerdere rondes. Max heeft over 70 instellingen in z'n wagen die hij en z'n team persoonlijk afstelt. Het lijkt erop of ie doelbewust kiest om vrije riskante instellingen (bijv: rijhoogte, transmissie, rembalans) te rijden welke weinig of niet voldoende getest zijn door het algehele testverbod, dat valt soms te zien aan z'n telemetrie in de races, dit gaat te lang worden maar neem eens een F1 abbo op de officiële website.

Daarbij kunnen beide partijen helemaal niet onder dat contract uit. Lewis wil hem niet hebben. Vettel wil hem niet hebben. RB weet dat ze hem waarschijnlijk niet gaan kwijt raken. Maar willen hem niet demotiveren want hij is in potentie de grootste ster (alhoewel maybe een beetje wild), als je daadwerkelijk als Horner hem de schuld geeft van de 'pech'' kan hij vrij explosief het seizoen als Vettel of Grosjean in 2012 op een (negatieve) manier gaan kleuren. En vergeet niet dat indien hij rustiger aan hoort te doen, het zeer slechte publiciteit blijkt EN de wagen zeker tot na de zomer niet aangepast kan worden en zelfs daarna zal het moeilijk zijn.

Dus zou Max er zelf schuld aan hebben dan zouden we het niet eens horen, want dat is dus veel schadelijker. Dus kunnen we niet uitsluiten dat z'n rijstijl & configuratie (die we wel kunnen volgen met wat abonnementen) zeker een invloed hebben bij zijn teleurstellende resultaten. Ik ben er wel van overtuigd dat ie toch aan een paar wel zeker deels schuld heeft.
Het is niet leuk om te horen maar het lijkt er op dat je een boel bullshit praat. Dit doe ik op basis van diverse bronnen die ik niet prijs kan geven, maar als je even goed om je heen kijkt en een luisterend oor legt je ze zo voorbij ziet komen. Tevens neem ik aan dat je het er zelf ook mee eens bent.
pi_172533210
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:27 schreef TagForce het volgende:

[..]

Er is maar 1 bewijsstuk nodig om wat je zegt tot onzin te verklaren...
Bewijsstuk 1: Constructeursstand.

Als wat jij zegt werkelijk waar zou zijn, dan zou Red Bull Racing inmiddels wel hebben gezegd: "Max, jongen, wat jij kan met de auto is ongelooflijk, maar we moeten wel 3e worden in de strijd om de constructeurstitel. Dus vanaf nu schroeven we je auto wat terug, en gaan we wat stapjes terug in de afstelling om te zorgen dat je net als Daniel de finish haalt in de punten".

Dat hebben ze niet, dus zeg ik: onzin.

Daarnaast heeft Ricciardo de problemen van Max ook gehad, alleen voor hem komen ze op een beter moment (lees: niet in de race). Je kan hier lang of kort over discussiëren maar als het aan Max zou liggen dan zou RBR er echt wel wat aan doen. Daarnaast zou het dan elke keer eenzelfde of vergelijkbaar probleem zijn, en dat is het niet. Er gaat elke keer iets anders stuk.

Het is gewoon botte pech, en hopelijk is dat nu voorbij.
dit heeft niets met het terugschroeven van de auto te maken. Het gaat hier blijkbaar om de vrije instellingen die max manueel aanpast voor/tijdens het race-weekend. Het team kan adviseren hierin maar hij heeft toch wel dat beetje eigen speelruimte. Terugschroeven van de auto heeft hier geen direkte invloed op, want manuele instellingen zal hij blijven aanpassen.

Althans, zo begrijp ik het nu.
pi_172533477
Nogal vergezocht. Heel veel instellingen gaan over het gedrag van het diff, voor bij insturen en wegtrekken uit de bocht. Daarnaast het patroon waarmee ERS oplaad en ontlaad en de verbranding.
.
pi_172533667
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:26 schreef Fer het volgende:
Nogal vergezocht. Heel veel instellingen gaan over het gedrag van het diff, voor bij insturen en wegtrekken uit de bocht. Daarnaast het patroon waarmee ERS oplaad en ontlaad en de verbranding.
hele essentiële factoren tijdens de race.
pi_172533850
quote:
14s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:38 schreef Martin_marvellous het volgende:

[..]

hele essentiële factoren tijdens de race.
En hoe denk je dat dit te relateren valt aan b.v. een defecte accu of olie pomp?
Of de maffia loopt de boel te vernaggelen, immers geldstromen en te succesvol vorig jaar, of Max configureert zijn auto niet goed genoeg (wat overigens weer haaks staat op de prestaties van vorig jaar, maar goed).
Er worden wel heel wat theorieën uit de kast gehaald terwijl botte pech het meest logisch lijkt.
pi_172533941
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:47 schreef Humberto-T het volgende:

[..]

En hoe denk je dat dit te relateren valt aan b.v. een defecte accu of olie pomp?
Of de maffia loopt de boel te vernaggelen, immers geldstromen en te succesvol vorig jaar, of Max configureert zijn auto niet goed genoeg (wat overigens weer haaks staat op de prestaties van vorig jaar, maar goed).
Er worden wel heel wat theorieën uit de kast gehaald terwijl botte pech het meest logisch lijkt.
ik kies dus voor de optie maffia, terwijl max de auto telkens weer tot het uiterste uitprobeert/test. Gaat op deze manier mooi samen, vind je niet?
pi_172533944
quote:
14s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:38 schreef Martin_marvellous het volgende:

[..]

hele essentiële factoren tijdens de race.
Maar je krijgt niet zo snel iets ermee kapot, hooguit de verbranding, maar dat ziet het team ook gelijk.
.
pi_172534354
quote:
14s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:52 schreef Martin_marvellous het volgende:

[..]

ik kies dus voor de optie maffia, terwijl max de auto telkens weer tot het uiterste uitprobeert/test. Gaat op deze manier mooi samen, vind je niet?
Joh. Als Max een bepaalde instelling niet mag doen dan blokkeren ze die op zijn stuur hoor.
Die instelling is hij echt niet vrij in om te ebruiken. Hooguit rembalans en swaybars. De rest wordt allemaal vanuit de pit geconfigureerd en Max mag alleen de aangegeven settings gebruiken.
pi_172534432
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:06 schreef TagForce het volgende:

[..]

Joh. Als Max een bepaalde instelling niet mag doen dan blokkeren ze die op zijn stuur hoor.
Die instelling is hij echt niet vrij in om te ebruiken. Hooguit rembalans en swaybars. De rest wordt allemaal vanuit de pit geconfigureerd en Max mag alleen de aangegeven settings gebruiken.
In principe zijn bepaalde settings wel beschikbaar om alleen voor een ronde of een enkele inhaalactie te gebruiken. Als een rijder hier meer gebruik van maakt, zal een team hem op de vingers tikken.
.
  woensdag 19 juli 2017 @ 20:19:29 #89
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_172534753
Sjonge, dat moet toch een heel eindje heen en weer lopen zijn geweest om het zo ver te zoeken zeg.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_172535388
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:08 schreef Fer het volgende:

[..]

In principe zijn bepaalde settings wel beschikbaar om alleen voor een ronde of een enkele inhaalactie te gebruiken. Als een rijder hier meer gebruik van maakt, zal een team hem op de vingers tikken.
ik denk eerder dat hij instructies krijgt de functies enkel in vooraf vastgestelde situaties te gebruiken. Blokkeren kan misschien, maar dan nemen ze hem als rijder niet serieus.
pi_172636487
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 08:51 schreef Diemux het volgende:
Max begrijpt niet helemaal dat als je alles tot de max (no pun intended) duwt er dingen kapot gaan.

Maar ja, ik weet er ook niks van af en heb ook niks met Max.
Mja als je accu leeg is bij de start of je versnelling bak is stuk bij de start dan vraag je volgens mij hellemaal niks teveel van de auto :( Ook een onnodige pits stop heeft niks te maken met veel vragen van de auto lijkt mij :(
Mja te veel vragen van je waterpomp LOL hoe doe je dat dan ?
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_172665936
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 08:39 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Mja als je accu leeg is bij de start of je versnelling bak is stuk bij de start dan vraag je volgens mij hellemaal niks teveel van de auto :( Ook een onnodige pits stop heeft niks te maken met veel vragen van de auto lijkt mij :(
Mja te veel vragen van je waterpomp LOL hoe doe je dat dan ?
_O-

Lijkt veel op sabotage, niet? Verdacht is het tenminste wel.
pi_172665976
quote:
12s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 13:52 schreef Martin_marvellous het volgende:
Lijkt veel op sabotage, niet?
Nee.
Ja doei.
pi_172666064
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 13:54 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nee.
verdacht is het tenminste wel.
:{w
pi_172666068
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 13:58 schreef Martin_marvellous het volgende:

[..]

verdacht is het tenminste wel.
:{w
Nee.
Ja doei.
pi_172666102
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 13:58 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nee.
waarom moet je me nu weer tegenspreken?
Je maakt me nog verdrietig.
pi_172666114
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 13:59 schreef Martin_marvellous het volgende:

[..]

waarom moet je me nu weer tegenspreken?
Je maakt me verdrietig.
Ik zou eens met meer mensen dan alleen je moeder spreken. Bij voorkeur buitenshuis.
Ja doei.
pi_172666135
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 14:00 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik zou eens met meer mensen dan alleen je moeder spreken. Bij voorkeur buitenshuis.
Wil je op date met mij?
;)
pi_172845030
Iedereen weet dat je met een tiende van een seconde op een lap een race kunt maken of breken. Dus is het van uiterst belang dat het team alles uit de auto probeert te halen. Mercedes en Ferrari hebben hun zaakjes op orde, RBR doet er alles aan om aansluiting te vinden. Deze atmosfeer zorgt voor de fouten die gemaakt worden, dus ook bij het afstellen van Max zijn auto.
pi_178481892
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 21:13 schreef PSVCL het volgende:
Max gaat te lomp met zijn auto om.
Goed gezien
  vrijdag 13 april 2018 @ 01:35:38 #101
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178481974
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 april 2018 01:20 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Goed gezien
Pcies. Daarom hield de wagen van RIC ermee op na een paar rondjes Bahrein...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178505909
en in de vrije training een motorplof.....hij kon nog NET qualificeren vandaag
  zaterdag 14 april 2018 @ 19:36:46 #103
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178514712
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 april 2018 01:20 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Goed gezien
Je bent het eens met je eigen post van vorig jaar juli.....da's best sneu eigenlijk....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 14 april 2018 @ 19:38:14 #104
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178514746
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 10:55 schreef Predator38 het volgende:
en in de vrije training een motorplof.....hij kon nog NET qualificeren vandaag
Zo'n slager, die Ricciardo. ;)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 14 april 2018 @ 19:50:23 #105
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178515040
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 19:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zo'n slager, die Ricciardo. ;)
Veel te ruw met die wagen :Y
Eigen schuld :(

O-)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178518968
:P :D ben ik de enige die begint te juichen als ric pech heeft?
Arrr!
pi_178522554
Van een ene leek naar een ander, dit is mijn theorie: Max is volgens de kenners, en dat ben ik niet, een van de meest getalenteerde rijder ter wereld. Het probleem echter met het talent is dat je tot het uiterste gaat. Dat vraagt hij van zijn auto en dat vraagt hij van zijn team. Het verschil tussen winnen en verliezen is in geen enkele sport zo klein als met de Formule 1. Het gaat letterlijk om honderdsten en soms zelfs om duizendsten. Niet de laptijden, maar ook de fractie die je nodig hebt om een bocht op zijn scherpst te nemen. Het verbaast mij soms hoe scherp hij langs een betonnen muur durft te rijden zonder dat hij zijn auto crashed ( denk maar aan Monaco ) daar vliegen die auto's met een noodgang door tunnels waar soms een auto bijna niet eens in past, zo lijkt het.

Maar je hebt hier te maken met de beste van het allerbeste, de miljoenen vliegen je om de oren en de belangen zijn groot. Het zou mij niks verbazen als dit de Max is die RBR van hem verlangd. Niet een suf kut die veilig zijn rondjes rijdt, maar een waaghals die alles er aan doet om het beste uit de auto te krijgen. Vaak spelen er dan meerdere belangen dan alleen het racen. De data is vaak goud waard waar het nodig is voor de massa productie bij Renault auto industrie.
  zondag 15 april 2018 @ 09:59:37 #108
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_178525880
RICC is een BAAS dat is het verschil
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  zondag 15 april 2018 @ 10:10:10 #109
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_178526175
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 09:59 schreef RubenSosa het volgende:
RICC is een BAAS dat is het verschil
Met dank aan de monteurs van Max :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 15 april 2018 @ 10:14:08 #110
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_178526282
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 10:10 schreef daNpy het volgende:

[..]

Met dank aan de monteurs van Max :)
Tuurlijk. Ligt nooit aan max. :')
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  zondag 15 april 2018 @ 10:28:04 #111
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_178526667
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 10:14 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Tuurlijk. Ligt nooit aan max. :')
Waar zeg ik dat :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_178688272
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 04:39 schreef MakkieR het volgende:
Van een ene leek naar een ander, dit is mijn theorie: Max is volgens de kenners, en dat ben ik niet, een van de meest getalenteerde rijder ter wereld. Het probleem echter met het talent is dat je tot het uiterste gaat. Dat vraagt hij van zijn auto en dat vraagt hij van zijn team. Het verschil tussen winnen en verliezen is in geen enkele sport zo klein als met de Formule 1. Het gaat letterlijk om honderdsten en soms zelfs om duizendsten. Niet de laptijden, maar ook de fractie die je nodig hebt om een bocht op zijn scherpst te nemen. Het verbaast mij soms hoe scherp hij langs een betonnen muur durft te rijden zonder dat hij zijn auto crashed ( denk maar aan Monaco ) daar vliegen die auto's met een noodgang door tunnels waar soms een auto bijna niet eens in past, zo lijkt het.

Maar je hebt hier te maken met de beste van het allerbeste, de miljoenen vliegen je om de oren en de belangen zijn groot. Het zou mij niks verbazen als dit de Max is die RBR van hem verlangd. Niet een suf kut die veilig zijn rondjes rijdt, maar een waaghals die alles er aan doet om het beste uit de auto te krijgen. Vaak spelen er dan meerdere belangen dan alleen het racen. De data is vaak goud waard waar het nodig is voor de massa productie bij Renault auto industrie.
Mooi verhaal, maar wat zeg je nou eigenlijk?
Assassin stabs you in your back.
pi_178688638
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 10:11 schreef Assassin92 het volgende:

[..]

Mooi verhaal, maar wat zeg je nou eigenlijk?
Vrij duidelijk verhaal: Max Verstappen past goed bij de "go hard or go home"-mentaliteit die Red Bull volgens MakkieR heeft.
pi_178688702
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 10:32 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Vrij duidelijk verhaal: Max Verstappen past goed bij de "go hard or go home"-mentaliteit die Red Bull volgens MakkieR heeft.
Prima, maar wat is het "probleem"? Zoals eerder, ook door diezelfde kenners is aangegeven, gaan de wagens van Max & Daniel ongeveer even vaak stuk en is de theorie dat hoe sneller je met zo'n wagen gaat, hoe vaker de elektronica en andere dingen kapot gaat slechts een theorie en niet de waarheid. Dus een mooi stukje tekst, maar nogal eh random.
Assassin stabs you in your back.
pi_178691475
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 10:36 schreef Assassin92 het volgende:

[..]

Prima, maar wat is het "probleem"? Zoals eerder, ook door diezelfde kenners is aangegeven, gaan de wagens van Max & Daniel ongeveer even vaak stuk en is de theorie dat hoe sneller je met zo'n wagen gaat, hoe vaker de elektronica en andere dingen kapot gaat slechts een theorie en niet de waarheid. Dus een mooi stukje tekst, maar nogal eh random.
De stelling was "waarom faalt de auto van Max wel en die van Ricciardo niet, al kun je beter zeggen, waarom de auto van Max sneller faalt dan die van Ricciardo, want ook Ricciardo zijn auto faalt. Ik heb als uitleg gegeven dat deze twee coureurs en vooral Max, het maximum van hun auto vragen. Dat veroorzaakt vaak dan het falen van een auto. Neem je Ferrari of Mercedes, deze auto's lijken over meer vermogen te schikken waardoor RBR alles uit de kast moet halen om dit te compenseren. Ik wil nog net niet zeggen dat RBR hun materieel aan het opvoeren is, maar daar komt het wel op neer. Immers als je een brommer opvoert gaat hij ook sneller stuk dan een origineel, zo zie ik het met de Formule 1 ook. Het uiterste uit je materieel halen, heeft zijn risico's.

In het tweede gedeelte probeer ik uit te leggen dat deze fabrikanten waarschijnlijk wel baat hebben bij de verkregen data, gemeten onder bizarre omstandigheden, daar worden vast allerlei computers en technologie op losgelaten waardoor je die data weer kunt gebruiken voor de auto industrie van Renault in geval van RBR. Daar zit immers het grote geld waar men niet kijkt naar een miljoen meer of minder.
pi_178693170
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 13:25 schreef MakkieR het volgende:

[..]

De stelling was "waarom faalt de auto van Max wel en die van Ricciardo niet, al kun je beter zeggen, waarom de auto van Max sneller faalt dan die van Ricciardo, want ook Ricciardo zijn auto faalt. Ik heb als uitleg gegeven dat deze twee coureurs en vooral Max, het maximum van hun auto vragen. Dat veroorzaakt vaak dan het falen van een auto. Neem je Ferrari of Mercedes, deze auto's lijken over meer vermogen te schikken waardoor RBR alles uit de kast moet halen om dit te compenseren. Ik wil nog net niet zeggen dat RBR hun materieel aan het opvoeren is, maar daar komt het wel op neer. Immers als je een brommer opvoert gaat hij ook sneller stuk dan een origineel, zo zie ik het met de Formule 1 ook. Het uiterste uit je materieel halen, heeft zijn risico's.
[/quote]

Nogmaals, het is een mooi stukje tekst, maar je doet nu net lijken als er een grens is die alle andere coureurs niet opzoeken of er onder blijven, terwijl Verstappen zo getalenteerd en snel is dat hij deze grens wel over gaat.

Dit is echt totale onzin, aangezien 1. alle coureurs sowieso op het maximale van hun kunnen rijden, en dat de ene coureur 50 duizendsten per rondje langzamer is dan de ander betekent dat niet dat deze daardoor niet het maximale van het materiaal vraagt. En 2., coureurs 'kunnen' de grens van het materiaal niet overgaan. Als een motor ploft, komt dat omdat de wagen niet betrouwbaar genoeg is. Formule 1 wagens worden gemaakt om zo hard mogelijk te rijden en er wordt vanuit gegaan dat ze anderhalf uur lang met 300 km uur rijden. Het is niet zoals jouw privé auto die sneller kapot gaat omdat je nonstop met 8000 touren rijdt, terwijl jouw oma netjes schakelt bij 2000 touren en het dus jaren langer uithoudt. Als een auto na 10 rondjes kapot gaat door oververhitting of wat dan ook, is de wagen gewoon niet goed genoeg. Dat dit de ene coureur binnen het team vaker gebeurt dan de ander (wat zeer discutabel is), is puur pech.

Het heeft dus niets met het talent van Verstappen te maken, of dat hij de grens overgaat die anderen niet overgaan. Tenzij hij hem zelf in de muur hangt natuurlijk, maar dat heeft niets met de betrouwbaarheid van de wagen te maken.

quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 13:25 schreef MakkieR het volgende:
In het tweede gedeelte probeer ik uit te leggen dat deze fabrikanten waarschijnlijk wel baat hebben bij de verkregen data, gemeten onder bizarre omstandigheden, daar worden vast allerlei computers en technologie op losgelaten waardoor je die data weer kunt gebruiken voor de auto industrie van Renault in geval van RBR. Daar zit immers het grote geld waar men niet kijkt naar een miljoen meer of minder.
Dat is waar natuurlijk, maar wat heeft dit te maken met het vraag in dit topic?
Assassin stabs you in your back.
pi_178694299
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 14:55 schreef Assassin92 het volgende:

Nogmaals, het is een mooi stukje tekst, maar je doet nu net lijken als er een grens is die alle andere coureurs niet opzoeken of er onder blijven, terwijl Verstappen zo getalenteerd en snel is dat hij deze grens wel over gaat.

Dit is echt totale onzin, aangezien 1. alle coureurs sowieso op het maximale van hun kunnen rijden, en dat de ene coureur 50 duizendsten per rondje langzamer is dan de ander betekent dat niet dat deze daardoor niet het maximale van het materiaal vraagt. En 2., coureurs 'kunnen' de grens van het materiaal niet overgaan. Als een motor ploft, komt dat omdat de wagen niet betrouwbaar genoeg is. Formule 1 wagens worden gemaakt om zo hard mogelijk te rijden en er wordt vanuit gegaan dat ze anderhalf uur lang met 300 km uur rijden. Het is niet zoals jouw privé auto die sneller kapot gaat omdat je nonstop met 8000 touren rijdt, terwijl jouw oma netjes schakelt bij 2000 touren en het dus jaren langer uithoudt. Als een auto na 10 rondjes kapot gaat door oververhitting of wat dan ook, is de wagen gewoon niet goed genoeg. Dat dit de ene coureur binnen het team vaker gebeurt dan de ander (wat zeer discutabel is), is puur pech.

Het heeft dus niets met het talent van Verstappen te maken, of dat hij de grens overgaat die anderen niet overgaan. Tenzij hij hem zelf in de muur hangt natuurlijk, maar dat heeft niets met de betrouwbaarheid van de wagen te maken.

[..]

Dat is waar natuurlijk, maar wat heeft dit te maken met het vraag in dit topic?
En ook als hij hem ogenschijnlijk zelf in de muur lijkt te hangen, kan het een vastgeslagen bak, defecte rem of gaspedaal zijn. Als je op de grens rijdt kan ieder falend of haperend deel er voor zorgen dat je auto er overheen gaat.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 19:45:42 #118
477868 Aswad
Free Syria
pi_179093453
- weg -

[ Bericht 95% gewijzigd door Nattekat op 11-05-2018 20:47:37 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')