abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 13 april 2018 @ 01:35:38 #101
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178481974
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 april 2018 01:20 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Goed gezien
Pcies. Daarom hield de wagen van RIC ermee op na een paar rondjes Bahrein...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178505909
en in de vrije training een motorplof.....hij kon nog NET qualificeren vandaag
  zaterdag 14 april 2018 @ 19:36:46 #103
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178514712
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 april 2018 01:20 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Goed gezien
Je bent het eens met je eigen post van vorig jaar juli.....da's best sneu eigenlijk....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 14 april 2018 @ 19:38:14 #104
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178514746
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 10:55 schreef Predator38 het volgende:
en in de vrije training een motorplof.....hij kon nog NET qualificeren vandaag
Zo'n slager, die Ricciardo. ;)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 14 april 2018 @ 19:50:23 #105
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178515040
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 19:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zo'n slager, die Ricciardo. ;)
Veel te ruw met die wagen :Y
Eigen schuld :(

O-)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178518968
:P :D ben ik de enige die begint te juichen als ric pech heeft?
Arrr!
pi_178522554
Van een ene leek naar een ander, dit is mijn theorie: Max is volgens de kenners, en dat ben ik niet, een van de meest getalenteerde rijder ter wereld. Het probleem echter met het talent is dat je tot het uiterste gaat. Dat vraagt hij van zijn auto en dat vraagt hij van zijn team. Het verschil tussen winnen en verliezen is in geen enkele sport zo klein als met de Formule 1. Het gaat letterlijk om honderdsten en soms zelfs om duizendsten. Niet de laptijden, maar ook de fractie die je nodig hebt om een bocht op zijn scherpst te nemen. Het verbaast mij soms hoe scherp hij langs een betonnen muur durft te rijden zonder dat hij zijn auto crashed ( denk maar aan Monaco ) daar vliegen die auto's met een noodgang door tunnels waar soms een auto bijna niet eens in past, zo lijkt het.

Maar je hebt hier te maken met de beste van het allerbeste, de miljoenen vliegen je om de oren en de belangen zijn groot. Het zou mij niks verbazen als dit de Max is die RBR van hem verlangd. Niet een suf kut die veilig zijn rondjes rijdt, maar een waaghals die alles er aan doet om het beste uit de auto te krijgen. Vaak spelen er dan meerdere belangen dan alleen het racen. De data is vaak goud waard waar het nodig is voor de massa productie bij Renault auto industrie.
  zondag 15 april 2018 @ 09:59:37 #108
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_178525880
RICC is een BAAS dat is het verschil
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  zondag 15 april 2018 @ 10:10:10 #109
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_178526175
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 09:59 schreef RubenSosa het volgende:
RICC is een BAAS dat is het verschil
Met dank aan de monteurs van Max :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 15 april 2018 @ 10:14:08 #110
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_178526282
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 10:10 schreef daNpy het volgende:

[..]

Met dank aan de monteurs van Max :)
Tuurlijk. Ligt nooit aan max. :')
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  zondag 15 april 2018 @ 10:28:04 #111
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_178526667
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 10:14 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Tuurlijk. Ligt nooit aan max. :')
Waar zeg ik dat :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_178688272
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 04:39 schreef MakkieR het volgende:
Van een ene leek naar een ander, dit is mijn theorie: Max is volgens de kenners, en dat ben ik niet, een van de meest getalenteerde rijder ter wereld. Het probleem echter met het talent is dat je tot het uiterste gaat. Dat vraagt hij van zijn auto en dat vraagt hij van zijn team. Het verschil tussen winnen en verliezen is in geen enkele sport zo klein als met de Formule 1. Het gaat letterlijk om honderdsten en soms zelfs om duizendsten. Niet de laptijden, maar ook de fractie die je nodig hebt om een bocht op zijn scherpst te nemen. Het verbaast mij soms hoe scherp hij langs een betonnen muur durft te rijden zonder dat hij zijn auto crashed ( denk maar aan Monaco ) daar vliegen die auto's met een noodgang door tunnels waar soms een auto bijna niet eens in past, zo lijkt het.

Maar je hebt hier te maken met de beste van het allerbeste, de miljoenen vliegen je om de oren en de belangen zijn groot. Het zou mij niks verbazen als dit de Max is die RBR van hem verlangd. Niet een suf kut die veilig zijn rondjes rijdt, maar een waaghals die alles er aan doet om het beste uit de auto te krijgen. Vaak spelen er dan meerdere belangen dan alleen het racen. De data is vaak goud waard waar het nodig is voor de massa productie bij Renault auto industrie.
Mooi verhaal, maar wat zeg je nou eigenlijk?
Assassin stabs you in your back.
pi_178688638
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 10:11 schreef Assassin92 het volgende:

[..]

Mooi verhaal, maar wat zeg je nou eigenlijk?
Vrij duidelijk verhaal: Max Verstappen past goed bij de "go hard or go home"-mentaliteit die Red Bull volgens MakkieR heeft.
pi_178688702
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 10:32 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Vrij duidelijk verhaal: Max Verstappen past goed bij de "go hard or go home"-mentaliteit die Red Bull volgens MakkieR heeft.
Prima, maar wat is het "probleem"? Zoals eerder, ook door diezelfde kenners is aangegeven, gaan de wagens van Max & Daniel ongeveer even vaak stuk en is de theorie dat hoe sneller je met zo'n wagen gaat, hoe vaker de elektronica en andere dingen kapot gaat slechts een theorie en niet de waarheid. Dus een mooi stukje tekst, maar nogal eh random.
Assassin stabs you in your back.
pi_178691475
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 10:36 schreef Assassin92 het volgende:

[..]

Prima, maar wat is het "probleem"? Zoals eerder, ook door diezelfde kenners is aangegeven, gaan de wagens van Max & Daniel ongeveer even vaak stuk en is de theorie dat hoe sneller je met zo'n wagen gaat, hoe vaker de elektronica en andere dingen kapot gaat slechts een theorie en niet de waarheid. Dus een mooi stukje tekst, maar nogal eh random.
De stelling was "waarom faalt de auto van Max wel en die van Ricciardo niet, al kun je beter zeggen, waarom de auto van Max sneller faalt dan die van Ricciardo, want ook Ricciardo zijn auto faalt. Ik heb als uitleg gegeven dat deze twee coureurs en vooral Max, het maximum van hun auto vragen. Dat veroorzaakt vaak dan het falen van een auto. Neem je Ferrari of Mercedes, deze auto's lijken over meer vermogen te schikken waardoor RBR alles uit de kast moet halen om dit te compenseren. Ik wil nog net niet zeggen dat RBR hun materieel aan het opvoeren is, maar daar komt het wel op neer. Immers als je een brommer opvoert gaat hij ook sneller stuk dan een origineel, zo zie ik het met de Formule 1 ook. Het uiterste uit je materieel halen, heeft zijn risico's.

In het tweede gedeelte probeer ik uit te leggen dat deze fabrikanten waarschijnlijk wel baat hebben bij de verkregen data, gemeten onder bizarre omstandigheden, daar worden vast allerlei computers en technologie op losgelaten waardoor je die data weer kunt gebruiken voor de auto industrie van Renault in geval van RBR. Daar zit immers het grote geld waar men niet kijkt naar een miljoen meer of minder.
pi_178693170
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 13:25 schreef MakkieR het volgende:

[..]

De stelling was "waarom faalt de auto van Max wel en die van Ricciardo niet, al kun je beter zeggen, waarom de auto van Max sneller faalt dan die van Ricciardo, want ook Ricciardo zijn auto faalt. Ik heb als uitleg gegeven dat deze twee coureurs en vooral Max, het maximum van hun auto vragen. Dat veroorzaakt vaak dan het falen van een auto. Neem je Ferrari of Mercedes, deze auto's lijken over meer vermogen te schikken waardoor RBR alles uit de kast moet halen om dit te compenseren. Ik wil nog net niet zeggen dat RBR hun materieel aan het opvoeren is, maar daar komt het wel op neer. Immers als je een brommer opvoert gaat hij ook sneller stuk dan een origineel, zo zie ik het met de Formule 1 ook. Het uiterste uit je materieel halen, heeft zijn risico's.
[/quote]

Nogmaals, het is een mooi stukje tekst, maar je doet nu net lijken als er een grens is die alle andere coureurs niet opzoeken of er onder blijven, terwijl Verstappen zo getalenteerd en snel is dat hij deze grens wel over gaat.

Dit is echt totale onzin, aangezien 1. alle coureurs sowieso op het maximale van hun kunnen rijden, en dat de ene coureur 50 duizendsten per rondje langzamer is dan de ander betekent dat niet dat deze daardoor niet het maximale van het materiaal vraagt. En 2., coureurs 'kunnen' de grens van het materiaal niet overgaan. Als een motor ploft, komt dat omdat de wagen niet betrouwbaar genoeg is. Formule 1 wagens worden gemaakt om zo hard mogelijk te rijden en er wordt vanuit gegaan dat ze anderhalf uur lang met 300 km uur rijden. Het is niet zoals jouw privé auto die sneller kapot gaat omdat je nonstop met 8000 touren rijdt, terwijl jouw oma netjes schakelt bij 2000 touren en het dus jaren langer uithoudt. Als een auto na 10 rondjes kapot gaat door oververhitting of wat dan ook, is de wagen gewoon niet goed genoeg. Dat dit de ene coureur binnen het team vaker gebeurt dan de ander (wat zeer discutabel is), is puur pech.

Het heeft dus niets met het talent van Verstappen te maken, of dat hij de grens overgaat die anderen niet overgaan. Tenzij hij hem zelf in de muur hangt natuurlijk, maar dat heeft niets met de betrouwbaarheid van de wagen te maken.

quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 13:25 schreef MakkieR het volgende:
In het tweede gedeelte probeer ik uit te leggen dat deze fabrikanten waarschijnlijk wel baat hebben bij de verkregen data, gemeten onder bizarre omstandigheden, daar worden vast allerlei computers en technologie op losgelaten waardoor je die data weer kunt gebruiken voor de auto industrie van Renault in geval van RBR. Daar zit immers het grote geld waar men niet kijkt naar een miljoen meer of minder.
Dat is waar natuurlijk, maar wat heeft dit te maken met het vraag in dit topic?
Assassin stabs you in your back.
pi_178694299
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 14:55 schreef Assassin92 het volgende:

Nogmaals, het is een mooi stukje tekst, maar je doet nu net lijken als er een grens is die alle andere coureurs niet opzoeken of er onder blijven, terwijl Verstappen zo getalenteerd en snel is dat hij deze grens wel over gaat.

Dit is echt totale onzin, aangezien 1. alle coureurs sowieso op het maximale van hun kunnen rijden, en dat de ene coureur 50 duizendsten per rondje langzamer is dan de ander betekent dat niet dat deze daardoor niet het maximale van het materiaal vraagt. En 2., coureurs 'kunnen' de grens van het materiaal niet overgaan. Als een motor ploft, komt dat omdat de wagen niet betrouwbaar genoeg is. Formule 1 wagens worden gemaakt om zo hard mogelijk te rijden en er wordt vanuit gegaan dat ze anderhalf uur lang met 300 km uur rijden. Het is niet zoals jouw privé auto die sneller kapot gaat omdat je nonstop met 8000 touren rijdt, terwijl jouw oma netjes schakelt bij 2000 touren en het dus jaren langer uithoudt. Als een auto na 10 rondjes kapot gaat door oververhitting of wat dan ook, is de wagen gewoon niet goed genoeg. Dat dit de ene coureur binnen het team vaker gebeurt dan de ander (wat zeer discutabel is), is puur pech.

Het heeft dus niets met het talent van Verstappen te maken, of dat hij de grens overgaat die anderen niet overgaan. Tenzij hij hem zelf in de muur hangt natuurlijk, maar dat heeft niets met de betrouwbaarheid van de wagen te maken.

[..]

Dat is waar natuurlijk, maar wat heeft dit te maken met het vraag in dit topic?
En ook als hij hem ogenschijnlijk zelf in de muur lijkt te hangen, kan het een vastgeslagen bak, defecte rem of gaspedaal zijn. Als je op de grens rijdt kan ieder falend of haperend deel er voor zorgen dat je auto er overheen gaat.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 19:45:42 #118
477868 Aswad
Free Syria
pi_179093453
- weg -

[ Bericht 95% gewijzigd door Nattekat op 11-05-2018 20:47:37 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')