Pcies. Daarom hield de wagen van RIC ermee op na een paar rondjes Bahrein...quote:
Je bent het eens met je eigen post van vorig jaar juli.....da's best sneu eigenlijk....quote:
Zo'n slager, die Ricciardo.quote:Op zaterdag 14 april 2018 10:55 schreef Predator38 het volgende:
en in de vrije training een motorplof.....hij kon nog NET qualificeren vandaag
Veel te ruw met die wagenquote:Op zaterdag 14 april 2018 19:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zo'n slager, die Ricciardo.
Met dank aan de monteurs van Maxquote:
Tuurlijk. Ligt nooit aan max.quote:
Waar zeg ik datquote:
Mooi verhaal, maar wat zeg je nou eigenlijk?quote:Op zondag 15 april 2018 04:39 schreef MakkieR het volgende:
Van een ene leek naar een ander, dit is mijn theorie: Max is volgens de kenners, en dat ben ik niet, een van de meest getalenteerde rijder ter wereld. Het probleem echter met het talent is dat je tot het uiterste gaat. Dat vraagt hij van zijn auto en dat vraagt hij van zijn team. Het verschil tussen winnen en verliezen is in geen enkele sport zo klein als met de Formule 1. Het gaat letterlijk om honderdsten en soms zelfs om duizendsten. Niet de laptijden, maar ook de fractie die je nodig hebt om een bocht op zijn scherpst te nemen. Het verbaast mij soms hoe scherp hij langs een betonnen muur durft te rijden zonder dat hij zijn auto crashed ( denk maar aan Monaco ) daar vliegen die auto's met een noodgang door tunnels waar soms een auto bijna niet eens in past, zo lijkt het.
Maar je hebt hier te maken met de beste van het allerbeste, de miljoenen vliegen je om de oren en de belangen zijn groot. Het zou mij niks verbazen als dit de Max is die RBR van hem verlangd. Niet een suf kut die veilig zijn rondjes rijdt, maar een waaghals die alles er aan doet om het beste uit de auto te krijgen. Vaak spelen er dan meerdere belangen dan alleen het racen. De data is vaak goud waard waar het nodig is voor de massa productie bij Renault auto industrie.
Vrij duidelijk verhaal: Max Verstappen past goed bij de "go hard or go home"-mentaliteit die Red Bull volgens MakkieR heeft.quote:Op maandag 23 april 2018 10:11 schreef Assassin92 het volgende:
[..]
Mooi verhaal, maar wat zeg je nou eigenlijk?
Prima, maar wat is het "probleem"? Zoals eerder, ook door diezelfde kenners is aangegeven, gaan de wagens van Max & Daniel ongeveer even vaak stuk en is de theorie dat hoe sneller je met zo'n wagen gaat, hoe vaker de elektronica en andere dingen kapot gaat slechts een theorie en niet de waarheid. Dus een mooi stukje tekst, maar nogal eh random.quote:Op maandag 23 april 2018 10:32 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Vrij duidelijk verhaal: Max Verstappen past goed bij de "go hard or go home"-mentaliteit die Red Bull volgens MakkieR heeft.
De stelling was "waarom faalt de auto van Max wel en die van Ricciardo niet, al kun je beter zeggen, waarom de auto van Max sneller faalt dan die van Ricciardo, want ook Ricciardo zijn auto faalt. Ik heb als uitleg gegeven dat deze twee coureurs en vooral Max, het maximum van hun auto vragen. Dat veroorzaakt vaak dan het falen van een auto. Neem je Ferrari of Mercedes, deze auto's lijken over meer vermogen te schikken waardoor RBR alles uit de kast moet halen om dit te compenseren. Ik wil nog net niet zeggen dat RBR hun materieel aan het opvoeren is, maar daar komt het wel op neer. Immers als je een brommer opvoert gaat hij ook sneller stuk dan een origineel, zo zie ik het met de Formule 1 ook. Het uiterste uit je materieel halen, heeft zijn risico's.quote:Op maandag 23 april 2018 10:36 schreef Assassin92 het volgende:
[..]
Prima, maar wat is het "probleem"? Zoals eerder, ook door diezelfde kenners is aangegeven, gaan de wagens van Max & Daniel ongeveer even vaak stuk en is de theorie dat hoe sneller je met zo'n wagen gaat, hoe vaker de elektronica en andere dingen kapot gaat slechts een theorie en niet de waarheid. Dus een mooi stukje tekst, maar nogal eh random.
[/quote]quote:Op maandag 23 april 2018 13:25 schreef MakkieR het volgende:
[..]
De stelling was "waarom faalt de auto van Max wel en die van Ricciardo niet, al kun je beter zeggen, waarom de auto van Max sneller faalt dan die van Ricciardo, want ook Ricciardo zijn auto faalt. Ik heb als uitleg gegeven dat deze twee coureurs en vooral Max, het maximum van hun auto vragen. Dat veroorzaakt vaak dan het falen van een auto. Neem je Ferrari of Mercedes, deze auto's lijken over meer vermogen te schikken waardoor RBR alles uit de kast moet halen om dit te compenseren. Ik wil nog net niet zeggen dat RBR hun materieel aan het opvoeren is, maar daar komt het wel op neer. Immers als je een brommer opvoert gaat hij ook sneller stuk dan een origineel, zo zie ik het met de Formule 1 ook. Het uiterste uit je materieel halen, heeft zijn risico's.
Dat is waar natuurlijk, maar wat heeft dit te maken met het vraag in dit topic?quote:Op maandag 23 april 2018 13:25 schreef MakkieR het volgende:
In het tweede gedeelte probeer ik uit te leggen dat deze fabrikanten waarschijnlijk wel baat hebben bij de verkregen data, gemeten onder bizarre omstandigheden, daar worden vast allerlei computers en technologie op losgelaten waardoor je die data weer kunt gebruiken voor de auto industrie van Renault in geval van RBR. Daar zit immers het grote geld waar men niet kijkt naar een miljoen meer of minder.
En ook als hij hem ogenschijnlijk zelf in de muur lijkt te hangen, kan het een vastgeslagen bak, defecte rem of gaspedaal zijn. Als je op de grens rijdt kan ieder falend of haperend deel er voor zorgen dat je auto er overheen gaat.quote:Op maandag 23 april 2018 14:55 schreef Assassin92 het volgende:
Nogmaals, het is een mooi stukje tekst, maar je doet nu net lijken als er een grens is die alle andere coureurs niet opzoeken of er onder blijven, terwijl Verstappen zo getalenteerd en snel is dat hij deze grens wel over gaat.
Dit is echt totale onzin, aangezien 1. alle coureurs sowieso op het maximale van hun kunnen rijden, en dat de ene coureur 50 duizendsten per rondje langzamer is dan de ander betekent dat niet dat deze daardoor niet het maximale van het materiaal vraagt. En 2., coureurs 'kunnen' de grens van het materiaal niet overgaan. Als een motor ploft, komt dat omdat de wagen niet betrouwbaar genoeg is. Formule 1 wagens worden gemaakt om zo hard mogelijk te rijden en er wordt vanuit gegaan dat ze anderhalf uur lang met 300 km uur rijden. Het is niet zoals jouw privé auto die sneller kapot gaat omdat je nonstop met 8000 touren rijdt, terwijl jouw oma netjes schakelt bij 2000 touren en het dus jaren langer uithoudt. Als een auto na 10 rondjes kapot gaat door oververhitting of wat dan ook, is de wagen gewoon niet goed genoeg. Dat dit de ene coureur binnen het team vaker gebeurt dan de ander (wat zeer discutabel is), is puur pech.
Het heeft dus niets met het talent van Verstappen te maken, of dat hij de grens overgaat die anderen niet overgaan. Tenzij hij hem zelf in de muur hangt natuurlijk, maar dat heeft niets met de betrouwbaarheid van de wagen te maken.
[..]
Dat is waar natuurlijk, maar wat heeft dit te maken met het vraag in dit topic?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |