abonnement Unibet Coolblue
pi_172387719
BNW is elders.
Ja doei.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 07:45:29 #62
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_172405436
quote:
15s.gif Op donderdag 13 juli 2017 13:51 schreef Martin_marvellous het volgende:

[..]

Toch lijkt het er nu qua resultaten op dat men (de maffiabazen) daniel vorig seizoen hoger inschatten dan het jonge ventje (Max), waardoor ze daniel nu forcerend steeds op het podium moeten hebben om gesloten afspraken en evt. weddenschappen alsnog te laten uitkomen.

Het team zelf weet hier natuurlijk niets van af.

Het klinkt allemaal erg verdacht, dat weet ik wel, maar na gelijksoortige taferelen in andere topsporten te zien constateren ga ik er niet vanuit dat f1 enkel in de regelementen bijgestuurd word. Ter verduidelijking, ik ben geen die-hard autosport fan, maar ik meen een meer dan gemiddeld genuanceerd beeld te hebben hoe de geldwereld werkt. Een tournament als f1 die door de internationale corrupte mafia gesteund en gepromoot word leent zich uitermate goed voor dit soort praktijken.

Het zou daarom interessant zijn de stromen van het sponsorgeld te bekijken, hoewel veel deals ook ongemerkt zullen blijven, en onder de tafel gaan.
pi_172406333
quote:
13s.gif Op donderdag 13 juli 2017 14:10 schreef motorbloempje het volgende:
BNW is elders.
dat jij je in je kontje laat nemen door de corrupte media moet je lekker zelf weten. *O*

Ik spreek hier over het sporttoernament f1, en ga daarin geen onderscheid maken voor kneuzen die blijven geloven in het sprookje van een eerlijk koningshuis & heilige overheid.

quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 07:45 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
wie de hoed past zet 'm op. Als jij jezelf doof & blind houd voor de overweldigende stroom van ooggetuigenverklaringen en informatie die het internettijdperk ons bied, ben je zelf een geschikter kandidaat voor een kabouterhoedje dan 'n weldenkend mens die vergelijkt & overweegt.

Waarschijnlijk lees je deze reactie niet eens want je hersencapiciteit zal ongeveer dezelfde grootte zijn als die van een kabouter. Een perfecte match dus! ^O^
pi_172432844
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 09:18 schreef Martin_marvellous het volgende:

[..]

dat jij je in je kontje laat nemen door de corrupte media moet je lekker zelf weten. *O*

Ik spreek hier over het sporttoernament f1, en ga daarin geen onderscheid maken voor kneuzen die blijven geloven in het sprookje van een eerlijk koningshuis & heilige overheid.

[..]

wie de hoed past zet 'm op. Als jij jezelf doof & blind houd voor de overweldigende stroom van ooggetuigenverklaringen en informatie die het internettijdperk ons bied, ben je zelf een geschikter kandidaat voor een kabouterhoedje dan 'n weldenkend mens die vergelijkt & overweegt.
Ik ben het met je eens. Heb het ook wel vaker gezien dat een monteur die vlak voor de race niets te zoeken had bij de coureur soms rare gebaren met zijn handen maakte vlak bij de auto. Ze kunnen het ook op afstand doen, dus dat zou het ook kunnen zijn. Verbaast mij niets nu je dit op tafel legt dat dit waar zou zijn.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 15 juli 2017 @ 11:10:07 #65
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172433152
F1 / [BNW] Het F1 (complot)theorieën topic
Voor alle wilde complottheorieën
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_172435463
quote:
10s.gif Op maandag 10 juli 2017 13:07 schreef Nielsch het volgende:
tis natuurlijk allemaal een complot tegen Max
Ja, en Senna moest ook een "ongeluk" krijgen zeker?
Wat al eerder is gezegd, domme pech, geen opzet.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_172438971
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 13:37 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ja, en Senna moest ook een "ongeluk" krijgen zeker?
Wat al eerder is gezegd, domme pech, geen opzet.
Natuurlijk gebeuren er dingen spontaan ook, het is een gevaarlijke sport. Maar soms word het "lot" even een handje geholpen.

Over Senna's ongeluk heb ik mij niet verdiept.
pi_172439070
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 21:13 schreef PSVCL het volgende:
Max gaat te lomp met zijn auto om.
Nou, dan is Ricciardo vandaag zeker ook te lomp geweest.
pi_172451048
Het is niet leuk om te horen, vooral hier. Maar hij ''overdrived'' wel degelijk die RB. Nee. Hij is niet verantwoordelijk voor alle malheur, maar hij heeft er wel (misschien te veel) deel aan.

RB heeft zeer veel problemen gehad met het perfectioneren van de Renault motor en hun instellingen eromheen, vandaar dat ze vrij snel kunnen zijn sporadisch in races maar zo ver op de zachtste banden van de concurrentie afzitten. Voornamelijk het ERS systeem kan niet de auto dermate ondersteunen gedurende meerdere rondes. Max heeft over 70 instellingen in z'n wagen die hij en z'n team persoonlijk afstelt. Het lijkt erop of ie doelbewust kiest om vrije riskante instellingen (bijv: rijhoogte, transmissie, rembalans) te rijden welke weinig of niet voldoende getest zijn door het algehele testverbod, dat valt soms te zien aan z'n telemetrie in de races, dit gaat te lang worden maar neem eens een F1 abbo op de officiële website.

Daarbij kunnen beide partijen helemaal niet onder dat contract uit. Lewis wil hem niet hebben. Vettel wil hem niet hebben. RB weet dat ze hem waarschijnlijk niet gaan kwijt raken. Maar willen hem niet demotiveren want hij is in potentie de grootste ster (alhoewel maybe een beetje wild), als je daadwerkelijk als Horner hem de schuld geeft van de 'pech'' kan hij vrij explosief het seizoen als Vettel of Grosjean in 2012 op een (negatieve) manier gaan kleuren. En vergeet niet dat indien hij rustiger aan hoort te doen, het zeer slechte publiciteit blijkt EN de wagen zeker tot na de zomer niet aangepast kan worden en zelfs daarna zal het moeilijk zijn.

Dus zou Max er zelf schuld aan hebben dan zouden we het niet eens horen, want dat is dus veel schadelijker. Dus kunnen we niet uitsluiten dat z'n rijstijl & configuratie (die we wel kunnen volgen met wat abonnementen) zeker een invloed hebben bij zijn teleurstellende resultaten. Ik ben er wel van overtuigd dat ie toch aan een paar wel zeker deels schuld heeft.
pi_172451371
Wauw, dat zijn een hoop aannames, veronderstellingen en eigen mening die hier als 'feit' worden gepreseneerd, en dat in 1 post... :')
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_172451387
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 02:40 schreef Jolyon het volgende:
Het is niet leuk om te horen, vooral hier. Maar hij ''overdrived'' wel degelijk die RB. Nee. Hij is niet verantwoordelijk voor alle malheur, maar hij heeft er wel (misschien te veel) deel aan.

RB heeft zeer veel problemen gehad met het perfectioneren van de Renault motor en hun instellingen eromheen, vandaar dat ze vrij snel kunnen zijn sporadisch in races maar zo ver op de zachtste banden van de concurrentie afzitten. Voornamelijk het ERS systeem kan niet de auto dermate ondersteunen gedurende meerdere rondes. Max heeft over 70 instellingen in z'n wagen die hij en z'n team persoonlijk afstelt. Het lijkt erop of ie doelbewust kiest om vrije riskante instellingen (bijv: rijhoogte, transmissie, rembalans) te rijden welke weinig of niet voldoende getest zijn door het algehele testverbod, dat valt soms te zien aan z'n telemetrie in de races, dit gaat te lang worden maar neem eens een F1 abbo op de officiële website.

Daarbij kunnen beide partijen helemaal niet onder dat contract uit. Lewis wil hem niet hebben. Vettel wil hem niet hebben. RB weet dat ze hem waarschijnlijk niet gaan kwijt raken. Maar willen hem niet demotiveren want hij is in potentie de grootste ster (alhoewel maybe een beetje wild), als je daadwerkelijk als Horner hem de schuld geeft van de 'pech'' kan hij vrij explosief het seizoen als Vettel of Grosjean in 2012 op een (negatieve) manier gaan kleuren. En vergeet niet dat indien hij rustiger aan hoort te doen, het zeer slechte publiciteit blijkt EN de wagen zeker tot na de zomer niet aangepast kan worden en zelfs daarna zal het moeilijk zijn.

Dus zou Max er zelf schuld aan hebben dan zouden we het niet eens horen, want dat is dus veel schadelijker. Dus kunnen we niet uitsluiten dat z'n rijstijl & configuratie (die we wel kunnen volgen met wat abonnementen) zeker een invloed hebben bij zijn teleurstellende resultaten. Ik ben er wel van overtuigd dat ie toch aan een paar wel zeker deels schuld heeft.
"Het lijkt erop"... "van overtuigd"... aha...

Uit je reacties blijkt meestal wel dat je goed op de hoogte bent maar dit soort posts, zonder onderbouwing met gegevens, kan je net zo goed weglaten.

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 16-07-2017 06:59:17 ]
pi_172451575
:')
Ja doei.
  zondag 16 juli 2017 @ 09:51:55 #73
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172452517
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 02:40 schreef Jolyon het volgende:
Het is niet leuk om te horen, vooral hier. Maar hij ''overdrived'' wel degelijk die RB. Nee. Hij is niet verantwoordelijk voor alle malheur, maar hij heeft er wel (misschien te veel) deel aan.

RB heeft zeer veel problemen gehad met het perfectioneren van de Renault motor en hun instellingen eromheen, vandaar dat ze vrij snel kunnen zijn sporadisch in races maar zo ver op de zachtste banden van de concurrentie afzitten. Voornamelijk het ERS systeem kan niet de auto dermate ondersteunen gedurende meerdere rondes. Max heeft over 70 instellingen in z'n wagen die hij en z'n team persoonlijk afstelt. Het lijkt erop of ie doelbewust kiest om vrije riskante instellingen (bijv: rijhoogte, transmissie, rembalans) te rijden welke weinig of niet voldoende getest zijn door het algehele testverbod, dat valt soms te zien aan z'n telemetrie in de races, dit gaat te lang worden maar neem eens een F1 abbo op de officiële website.

Daarbij kunnen beide partijen helemaal niet onder dat contract uit. Lewis wil hem niet hebben. Vettel wil hem niet hebben. RB weet dat ze hem waarschijnlijk niet gaan kwijt raken. Maar willen hem niet demotiveren want hij is in potentie de grootste ster (alhoewel maybe een beetje wild), als je daadwerkelijk als Horner hem de schuld geeft van de 'pech'' kan hij vrij explosief het seizoen als Vettel of Grosjean in 2012 op een (negatieve) manier gaan kleuren. En vergeet niet dat indien hij rustiger aan hoort te doen, het zeer slechte publiciteit blijkt EN de wagen zeker tot na de zomer niet aangepast kan worden en zelfs daarna zal het moeilijk zijn.

Dus zou Max er zelf schuld aan hebben dan zouden we het niet eens horen, want dat is dus veel schadelijker. Dus kunnen we niet uitsluiten dat z'n rijstijl & configuratie (die we wel kunnen volgen met wat abonnementen) zeker een invloed hebben bij zijn teleurstellende resultaten. Ik ben er wel van overtuigd dat ie toch aan een paar wel zeker deels schuld heeft.
Dit is idd wat er aan de hand is. Daarom is hij ook zoveel sneller dan Riciardo. Doet het leuk bij de nationalistische ADHD fanboys maar je wint er niks mee.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 16 juli 2017 @ 09:53:44 #74
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_172452541
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 02:40 schreef Jolyon het volgende:
Het is niet leuk om te horen, vooral hier. Maar hij ''overdrived'' wel degelijk die RB. Nee. Hij is niet verantwoordelijk voor alle malheur, maar hij heeft er wel (misschien te veel) deel aan.

RB heeft zeer veel problemen gehad met het perfectioneren van de Renault motor en hun instellingen eromheen, vandaar dat ze vrij snel kunnen zijn sporadisch in races maar zo ver op de zachtste banden van de concurrentie afzitten. Voornamelijk het ERS systeem kan niet de auto dermate ondersteunen gedurende meerdere rondes. Max heeft over 70 instellingen in z'n wagen die hij en z'n team persoonlijk afstelt. Het lijkt erop of ie doelbewust kiest om vrije riskante instellingen (bijv: rijhoogte, transmissie, rembalans) te rijden welke weinig of niet voldoende getest zijn door het algehele testverbod, dat valt soms te zien aan z'n telemetrie in de races, dit gaat te lang worden maar neem eens een F1 abbo op de officiële website.

Daarbij kunnen beide partijen helemaal niet onder dat contract uit. Lewis wil hem niet hebben. Vettel wil hem niet hebben. RB weet dat ze hem waarschijnlijk niet gaan kwijt raken. Maar willen hem niet demotiveren want hij is in potentie de grootste ster (alhoewel maybe een beetje wild), als je daadwerkelijk als Horner hem de schuld geeft van de 'pech'' kan hij vrij explosief het seizoen als Vettel of Grosjean in 2012 op een (negatieve) manier gaan kleuren. En vergeet niet dat indien hij rustiger aan hoort te doen, het zeer slechte publiciteit blijkt EN de wagen zeker tot na de zomer niet aangepast kan worden en zelfs daarna zal het moeilijk zijn.

Dus zou Max er zelf schuld aan hebben dan zouden we het niet eens horen, want dat is dus veel schadelijker. Dus kunnen we niet uitsluiten dat z'n rijstijl & configuratie (die we wel kunnen volgen met wat abonnementen) zeker een invloed hebben bij zijn teleurstellende resultaten. Ik ben er wel van overtuigd dat ie toch aan een paar wel zeker deels schuld heeft.
Toon je doorslaggevende analyse van die telemetrie dan?
  Boks-Chick zondag 16 juli 2017 @ 10:17:41 #75
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_172452812
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 02:40 schreef Jolyon het volgende:
Het is niet leuk om te horen, vooral hier. Maar hij ''overdrived'' wel degelijk die RB. Nee. Hij is niet verantwoordelijk voor alle malheur, maar hij heeft er wel (misschien te veel) deel aan.

RB heeft zeer veel problemen gehad met het perfectioneren van de Renault motor en hun instellingen eromheen, vandaar dat ze vrij snel kunnen zijn sporadisch in races maar zo ver op de zachtste banden van de concurrentie afzitten. Voornamelijk het ERS systeem kan niet de auto dermate ondersteunen gedurende meerdere rondes. Max heeft over 70 instellingen in z'n wagen die hij en z'n team persoonlijk afstelt. Het lijkt erop of ie doelbewust kiest om vrije riskante instellingen (bijv: rijhoogte, transmissie, rembalans) te rijden welke weinig of niet voldoende getest zijn door het algehele testverbod, dat valt soms te zien aan z'n telemetrie in de races, dit gaat te lang worden maar neem eens een F1 abbo op de officiële website.

Daarbij kunnen beide partijen helemaal niet onder dat contract uit. Lewis wil hem niet hebben. Vettel wil hem niet hebben. RB weet dat ze hem waarschijnlijk niet gaan kwijt raken. Maar willen hem niet demotiveren want hij is in potentie de grootste ster (alhoewel maybe een beetje wild), als je daadwerkelijk als Horner hem de schuld geeft van de 'pech'' kan hij vrij explosief het seizoen als Vettel of Grosjean in 2012 op een (negatieve) manier gaan kleuren. En vergeet niet dat indien hij rustiger aan hoort te doen, het zeer slechte publiciteit blijkt EN de wagen zeker tot na de zomer niet aangepast kan worden en zelfs daarna zal het moeilijk zijn.

Dus zou Max er zelf schuld aan hebben dan zouden we het niet eens horen, want dat is dus veel schadelijker. Dus kunnen we niet uitsluiten dat z'n rijstijl & configuratie (die we wel kunnen volgen met wat abonnementen) zeker een invloed hebben bij zijn teleurstellende resultaten. Ik ben er wel van overtuigd dat ie toch aan een paar wel zeker deels schuld heeft.
Leuke analyse. Maar als dit werkelijk zo zou zijn zou hij bij TR ook al heel vaak hier last van moeten hebben gehad, en vorig seizoen bij RB ook lijkt mij.
Ik heb er niet zo heel veel verstand van hoor, maar dit lijkt me toch echt het zoeken om het zoeken wat je nu doet...
lolwut
pi_172481166
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 02:40 schreef Jolyon het volgende:
Het is niet leuk om te horen, vooral hier. Maar hij ''overdrived'' wel degelijk die RB. Nee. Hij is niet verantwoordelijk voor alle malheur, maar hij heeft er wel (misschien te veel) deel aan.

RB heeft zeer veel problemen gehad met het perfectioneren van de Renault motor en hun instellingen eromheen, vandaar dat ze vrij snel kunnen zijn sporadisch in races maar zo ver op de zachtste banden van de concurrentie afzitten. Voornamelijk het ERS systeem kan niet de auto dermate ondersteunen gedurende meerdere rondes. Max heeft over 70 instellingen in z'n wagen die hij en z'n team persoonlijk afstelt. Het lijkt erop of ie doelbewust kiest om vrije riskante instellingen (bijv: rijhoogte, transmissie, rembalans) te rijden welke weinig of niet voldoende getest zijn door het algehele testverbod, dat valt soms te zien aan z'n telemetrie in de races, dit gaat te lang worden maar neem eens een F1 abbo op de officiële website.

Daarbij kunnen beide partijen helemaal niet onder dat contract uit. Lewis wil hem niet hebben. Vettel wil hem niet hebben. RB weet dat ze hem waarschijnlijk niet gaan kwijt raken. Maar willen hem niet demotiveren want hij is in potentie de grootste ster (alhoewel maybe een beetje wild), als je daadwerkelijk als Horner hem de schuld geeft van de 'pech'' kan hij vrij explosief het seizoen als Vettel of Grosjean in 2012 op een (negatieve) manier gaan kleuren. En vergeet niet dat indien hij rustiger aan hoort te doen, het zeer slechte publiciteit blijkt EN de wagen zeker tot na de zomer niet aangepast kan worden en zelfs daarna zal het moeilijk zijn.

Dus zou Max er zelf schuld aan hebben dan zouden we het niet eens horen, want dat is dus veel schadelijker. Dus kunnen we niet uitsluiten dat z'n rijstijl & configuratie (die we wel kunnen volgen met wat abonnementen) zeker een invloed hebben bij zijn teleurstellende resultaten. Ik ben er wel van overtuigd dat ie toch aan een paar wel zeker deels schuld heeft.
Interressante analyse & zeker geloofwaardig.

Het zelf configuren en nemen van grote risico's zorgt enkel voor een superieure rijcontrole in de seizoenen die gaan komen. Je kan inderdaad negtief doen en dit soort gedrag als 'roekeloos' afschilderen, alleen is dit onnodig mijns insziens.

Ga er maar vanuit dat hij de rest van zijn leven tot zijn pensioen in de f1 zal rijden, dan betekent dat een optimale kennis van dit voertuig het meest ideaal is. De grenzen die hij nu steeds aftast & opzoekt zullen straks voor overwinning op overwinning zorgen, als hij z'n voertuig beter kent dan de monteurs zelf! Ik zie hier alleen & enkel talent en passie aan het werk..

(Mijn vorige analyse blijft daarnaast ook bestaan.)
pi_172495006
quote:
4s.gif Op maandag 17 juli 2017 12:27 schreef Martin_marvellous het volgende:

[..]


Ga er maar vanuit dat hij de rest van zijn leven tot zijn pensioen in de f1 zal rijden

Het wordt ook wel lastig om na je pensioen nog steeds actief F1 coureur te zijn ja..
pi_172500621
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 23:02 schreef Humberto-T het volgende:

[..]

Het wordt ook wel lastig om na je pensioen nog steeds actief F1 coureur te zijn ja..
ik denk ook eigenlijk niet dat hij een pensioenfonds nodig zal hebben om zichzelf te onderhouden .. ^O^
pi_172500885
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 02:40 schreef Jolyon het volgende:
Het is niet leuk om te horen, vooral hier. Maar hij ''overdrived'' wel degelijk die RB. Nee. Hij is niet verantwoordelijk voor alle malheur, maar hij heeft er wel (misschien te veel) deel aan.

RB heeft zeer veel problemen gehad met het perfectioneren van de Renault motor en hun instellingen eromheen, vandaar dat ze vrij snel kunnen zijn sporadisch in races maar zo ver op de zachtste banden van de concurrentie afzitten. Voornamelijk het ERS systeem kan niet de auto dermate ondersteunen gedurende meerdere rondes. Max heeft over 70 instellingen in z'n wagen die hij en z'n team persoonlijk afstelt. Het lijkt erop of ie doelbewust kiest om vrije riskante instellingen (bijv: rijhoogte, transmissie, rembalans) te rijden welke weinig of niet voldoende getest zijn door het algehele testverbod, dat valt soms te zien aan z'n telemetrie in de races, dit gaat te lang worden maar neem eens een F1 abbo op de officiële website.

Daarbij kunnen beide partijen helemaal niet onder dat contract uit. Lewis wil hem niet hebben. Vettel wil hem niet hebben. RB weet dat ze hem waarschijnlijk niet gaan kwijt raken. Maar willen hem niet demotiveren want hij is in potentie de grootste ster (alhoewel maybe een beetje wild), als je daadwerkelijk als Horner hem de schuld geeft van de 'pech'' kan hij vrij explosief het seizoen als Vettel of Grosjean in 2012 op een (negatieve) manier gaan kleuren. En vergeet niet dat indien hij rustiger aan hoort te doen, het zeer slechte publiciteit blijkt EN de wagen zeker tot na de zomer niet aangepast kan worden en zelfs daarna zal het moeilijk zijn.

Dus zou Max er zelf schuld aan hebben dan zouden we het niet eens horen, want dat is dus veel schadelijker. Dus kunnen we niet uitsluiten dat z'n rijstijl & configuratie (die we wel kunnen volgen met wat abonnementen) zeker een invloed hebben bij zijn teleurstellende resultaten. Ik ben er wel van overtuigd dat ie toch aan een paar wel zeker deels schuld heeft.
Er is maar 1 bewijsstuk nodig om wat je zegt tot onzin te verklaren...
Bewijsstuk 1: Constructeursstand.

Als wat jij zegt werkelijk waar zou zijn, dan zou Red Bull Racing inmiddels wel hebben gezegd: "Max, jongen, wat jij kan met de auto is ongelooflijk, maar we moeten wel 3e worden in de strijd om de constructeurstitel. Dus vanaf nu schroeven we je auto wat terug, en gaan we wat stapjes terug in de afstelling om te zorgen dat je net als Daniel de finish haalt in de punten".

Dat hebben ze niet, dus zeg ik: onzin.

Daarnaast heeft Ricciardo de problemen van Max ook gehad, alleen voor hem komen ze op een beter moment (lees: niet in de race). Je kan hier lang of kort over discussiëren maar als het aan Max zou liggen dan zou RBR er echt wel wat aan doen. Daarnaast zou het dan elke keer eenzelfde of vergelijkbaar probleem zijn, en dat is het niet. Er gaat elke keer iets anders stuk.

Het is gewoon botte pech, en hopelijk is dat nu voorbij.
pi_172525617
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 02:40 schreef Jolyon het volgende:
Het is niet leuk om te horen, vooral hier. Maar hij ''overdrived'' wel degelijk die RB. Nee. Hij is niet verantwoordelijk voor alle malheur, maar hij heeft er wel (misschien te veel) deel aan.

RB heeft zeer veel problemen gehad met het perfectioneren van de Renault motor en hun instellingen eromheen, vandaar dat ze vrij snel kunnen zijn sporadisch in races maar zo ver op de zachtste banden van de concurrentie afzitten. Voornamelijk het ERS systeem kan niet de auto dermate ondersteunen gedurende meerdere rondes. Max heeft over 70 instellingen in z'n wagen die hij en z'n team persoonlijk afstelt. Het lijkt erop of ie doelbewust kiest om vrije riskante instellingen (bijv: rijhoogte, transmissie, rembalans) te rijden welke weinig of niet voldoende getest zijn door het algehele testverbod, dat valt soms te zien aan z'n telemetrie in de races, dit gaat te lang worden maar neem eens een F1 abbo op de officiële website.

Daarbij kunnen beide partijen helemaal niet onder dat contract uit. Lewis wil hem niet hebben. Vettel wil hem niet hebben. RB weet dat ze hem waarschijnlijk niet gaan kwijt raken. Maar willen hem niet demotiveren want hij is in potentie de grootste ster (alhoewel maybe een beetje wild), als je daadwerkelijk als Horner hem de schuld geeft van de 'pech'' kan hij vrij explosief het seizoen als Vettel of Grosjean in 2012 op een (negatieve) manier gaan kleuren. En vergeet niet dat indien hij rustiger aan hoort te doen, het zeer slechte publiciteit blijkt EN de wagen zeker tot na de zomer niet aangepast kan worden en zelfs daarna zal het moeilijk zijn.

Dus zou Max er zelf schuld aan hebben dan zouden we het niet eens horen, want dat is dus veel schadelijker. Dus kunnen we niet uitsluiten dat z'n rijstijl & configuratie (die we wel kunnen volgen met wat abonnementen) zeker een invloed hebben bij zijn teleurstellende resultaten. Ik ben er wel van overtuigd dat ie toch aan een paar wel zeker deels schuld heeft.
Het is niet leuk om te horen maar het lijkt er op dat je een boel bullshit praat. Dit doe ik op basis van diverse bronnen die ik niet prijs kan geven, maar als je even goed om je heen kijkt en een luisterend oor legt je ze zo voorbij ziet komen. Tevens neem ik aan dat je het er zelf ook mee eens bent.
pi_172533210
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:27 schreef TagForce het volgende:

[..]

Er is maar 1 bewijsstuk nodig om wat je zegt tot onzin te verklaren...
Bewijsstuk 1: Constructeursstand.

Als wat jij zegt werkelijk waar zou zijn, dan zou Red Bull Racing inmiddels wel hebben gezegd: "Max, jongen, wat jij kan met de auto is ongelooflijk, maar we moeten wel 3e worden in de strijd om de constructeurstitel. Dus vanaf nu schroeven we je auto wat terug, en gaan we wat stapjes terug in de afstelling om te zorgen dat je net als Daniel de finish haalt in de punten".

Dat hebben ze niet, dus zeg ik: onzin.

Daarnaast heeft Ricciardo de problemen van Max ook gehad, alleen voor hem komen ze op een beter moment (lees: niet in de race). Je kan hier lang of kort over discussiëren maar als het aan Max zou liggen dan zou RBR er echt wel wat aan doen. Daarnaast zou het dan elke keer eenzelfde of vergelijkbaar probleem zijn, en dat is het niet. Er gaat elke keer iets anders stuk.

Het is gewoon botte pech, en hopelijk is dat nu voorbij.
dit heeft niets met het terugschroeven van de auto te maken. Het gaat hier blijkbaar om de vrije instellingen die max manueel aanpast voor/tijdens het race-weekend. Het team kan adviseren hierin maar hij heeft toch wel dat beetje eigen speelruimte. Terugschroeven van de auto heeft hier geen direkte invloed op, want manuele instellingen zal hij blijven aanpassen.

Althans, zo begrijp ik het nu.
pi_172533477
Nogal vergezocht. Heel veel instellingen gaan over het gedrag van het diff, voor bij insturen en wegtrekken uit de bocht. Daarnaast het patroon waarmee ERS oplaad en ontlaad en de verbranding.
.
pi_172533667
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:26 schreef Fer het volgende:
Nogal vergezocht. Heel veel instellingen gaan over het gedrag van het diff, voor bij insturen en wegtrekken uit de bocht. Daarnaast het patroon waarmee ERS oplaad en ontlaad en de verbranding.
hele essentiële factoren tijdens de race.
pi_172533850
quote:
14s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:38 schreef Martin_marvellous het volgende:

[..]

hele essentiële factoren tijdens de race.
En hoe denk je dat dit te relateren valt aan b.v. een defecte accu of olie pomp?
Of de maffia loopt de boel te vernaggelen, immers geldstromen en te succesvol vorig jaar, of Max configureert zijn auto niet goed genoeg (wat overigens weer haaks staat op de prestaties van vorig jaar, maar goed).
Er worden wel heel wat theorieën uit de kast gehaald terwijl botte pech het meest logisch lijkt.
pi_172533941
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:47 schreef Humberto-T het volgende:

[..]

En hoe denk je dat dit te relateren valt aan b.v. een defecte accu of olie pomp?
Of de maffia loopt de boel te vernaggelen, immers geldstromen en te succesvol vorig jaar, of Max configureert zijn auto niet goed genoeg (wat overigens weer haaks staat op de prestaties van vorig jaar, maar goed).
Er worden wel heel wat theorieën uit de kast gehaald terwijl botte pech het meest logisch lijkt.
ik kies dus voor de optie maffia, terwijl max de auto telkens weer tot het uiterste uitprobeert/test. Gaat op deze manier mooi samen, vind je niet?
pi_172533944
quote:
14s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:38 schreef Martin_marvellous het volgende:

[..]

hele essentiële factoren tijdens de race.
Maar je krijgt niet zo snel iets ermee kapot, hooguit de verbranding, maar dat ziet het team ook gelijk.
.
pi_172534354
quote:
14s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:52 schreef Martin_marvellous het volgende:

[..]

ik kies dus voor de optie maffia, terwijl max de auto telkens weer tot het uiterste uitprobeert/test. Gaat op deze manier mooi samen, vind je niet?
Joh. Als Max een bepaalde instelling niet mag doen dan blokkeren ze die op zijn stuur hoor.
Die instelling is hij echt niet vrij in om te ebruiken. Hooguit rembalans en swaybars. De rest wordt allemaal vanuit de pit geconfigureerd en Max mag alleen de aangegeven settings gebruiken.
pi_172534432
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:06 schreef TagForce het volgende:

[..]

Joh. Als Max een bepaalde instelling niet mag doen dan blokkeren ze die op zijn stuur hoor.
Die instelling is hij echt niet vrij in om te ebruiken. Hooguit rembalans en swaybars. De rest wordt allemaal vanuit de pit geconfigureerd en Max mag alleen de aangegeven settings gebruiken.
In principe zijn bepaalde settings wel beschikbaar om alleen voor een ronde of een enkele inhaalactie te gebruiken. Als een rijder hier meer gebruik van maakt, zal een team hem op de vingers tikken.
.
  woensdag 19 juli 2017 @ 20:19:29 #89
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_172534753
Sjonge, dat moet toch een heel eindje heen en weer lopen zijn geweest om het zo ver te zoeken zeg.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_172535388
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:08 schreef Fer het volgende:

[..]

In principe zijn bepaalde settings wel beschikbaar om alleen voor een ronde of een enkele inhaalactie te gebruiken. Als een rijder hier meer gebruik van maakt, zal een team hem op de vingers tikken.
ik denk eerder dat hij instructies krijgt de functies enkel in vooraf vastgestelde situaties te gebruiken. Blokkeren kan misschien, maar dan nemen ze hem als rijder niet serieus.
pi_172636487
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 08:51 schreef Diemux het volgende:
Max begrijpt niet helemaal dat als je alles tot de max (no pun intended) duwt er dingen kapot gaan.

Maar ja, ik weet er ook niks van af en heb ook niks met Max.
Mja als je accu leeg is bij de start of je versnelling bak is stuk bij de start dan vraag je volgens mij hellemaal niks teveel van de auto :( Ook een onnodige pits stop heeft niks te maken met veel vragen van de auto lijkt mij :(
Mja te veel vragen van je waterpomp LOL hoe doe je dat dan ?
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_172665936
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 08:39 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Mja als je accu leeg is bij de start of je versnelling bak is stuk bij de start dan vraag je volgens mij hellemaal niks teveel van de auto :( Ook een onnodige pits stop heeft niks te maken met veel vragen van de auto lijkt mij :(
Mja te veel vragen van je waterpomp LOL hoe doe je dat dan ?
_O-

Lijkt veel op sabotage, niet? Verdacht is het tenminste wel.
pi_172665976
quote:
12s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 13:52 schreef Martin_marvellous het volgende:
Lijkt veel op sabotage, niet?
Nee.
Ja doei.
pi_172666064
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 13:54 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nee.
verdacht is het tenminste wel.
:{w
pi_172666068
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 13:58 schreef Martin_marvellous het volgende:

[..]

verdacht is het tenminste wel.
:{w
Nee.
Ja doei.
pi_172666102
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 13:58 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nee.
waarom moet je me nu weer tegenspreken?
Je maakt me nog verdrietig.
pi_172666114
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 13:59 schreef Martin_marvellous het volgende:

[..]

waarom moet je me nu weer tegenspreken?
Je maakt me verdrietig.
Ik zou eens met meer mensen dan alleen je moeder spreken. Bij voorkeur buitenshuis.
Ja doei.
pi_172666135
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 14:00 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik zou eens met meer mensen dan alleen je moeder spreken. Bij voorkeur buitenshuis.
Wil je op date met mij?
;)
pi_172845030
Iedereen weet dat je met een tiende van een seconde op een lap een race kunt maken of breken. Dus is het van uiterst belang dat het team alles uit de auto probeert te halen. Mercedes en Ferrari hebben hun zaakjes op orde, RBR doet er alles aan om aansluiting te vinden. Deze atmosfeer zorgt voor de fouten die gemaakt worden, dus ook bij het afstellen van Max zijn auto.
pi_178481892
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 21:13 schreef PSVCL het volgende:
Max gaat te lomp met zijn auto om.
Goed gezien
  vrijdag 13 april 2018 @ 01:35:38 #101
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178481974
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 april 2018 01:20 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Goed gezien
Pcies. Daarom hield de wagen van RIC ermee op na een paar rondjes Bahrein...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178505909
en in de vrije training een motorplof.....hij kon nog NET qualificeren vandaag
  zaterdag 14 april 2018 @ 19:36:46 #103
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178514712
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 april 2018 01:20 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Goed gezien
Je bent het eens met je eigen post van vorig jaar juli.....da's best sneu eigenlijk....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 14 april 2018 @ 19:38:14 #104
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178514746
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 10:55 schreef Predator38 het volgende:
en in de vrije training een motorplof.....hij kon nog NET qualificeren vandaag
Zo'n slager, die Ricciardo. ;)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 14 april 2018 @ 19:50:23 #105
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178515040
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 19:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zo'n slager, die Ricciardo. ;)
Veel te ruw met die wagen :Y
Eigen schuld :(

O-)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178518968
:P :D ben ik de enige die begint te juichen als ric pech heeft?
Arrr!
pi_178522554
Van een ene leek naar een ander, dit is mijn theorie: Max is volgens de kenners, en dat ben ik niet, een van de meest getalenteerde rijder ter wereld. Het probleem echter met het talent is dat je tot het uiterste gaat. Dat vraagt hij van zijn auto en dat vraagt hij van zijn team. Het verschil tussen winnen en verliezen is in geen enkele sport zo klein als met de Formule 1. Het gaat letterlijk om honderdsten en soms zelfs om duizendsten. Niet de laptijden, maar ook de fractie die je nodig hebt om een bocht op zijn scherpst te nemen. Het verbaast mij soms hoe scherp hij langs een betonnen muur durft te rijden zonder dat hij zijn auto crashed ( denk maar aan Monaco ) daar vliegen die auto's met een noodgang door tunnels waar soms een auto bijna niet eens in past, zo lijkt het.

Maar je hebt hier te maken met de beste van het allerbeste, de miljoenen vliegen je om de oren en de belangen zijn groot. Het zou mij niks verbazen als dit de Max is die RBR van hem verlangd. Niet een suf kut die veilig zijn rondjes rijdt, maar een waaghals die alles er aan doet om het beste uit de auto te krijgen. Vaak spelen er dan meerdere belangen dan alleen het racen. De data is vaak goud waard waar het nodig is voor de massa productie bij Renault auto industrie.
  zondag 15 april 2018 @ 09:59:37 #108
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_178525880
RICC is een BAAS dat is het verschil
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  zondag 15 april 2018 @ 10:10:10 #109
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_178526175
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 09:59 schreef RubenSosa het volgende:
RICC is een BAAS dat is het verschil
Met dank aan de monteurs van Max :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 15 april 2018 @ 10:14:08 #110
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_178526282
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 10:10 schreef daNpy het volgende:

[..]

Met dank aan de monteurs van Max :)
Tuurlijk. Ligt nooit aan max. :')
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  zondag 15 april 2018 @ 10:28:04 #111
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_178526667
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 10:14 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Tuurlijk. Ligt nooit aan max. :')
Waar zeg ik dat :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_178688272
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 04:39 schreef MakkieR het volgende:
Van een ene leek naar een ander, dit is mijn theorie: Max is volgens de kenners, en dat ben ik niet, een van de meest getalenteerde rijder ter wereld. Het probleem echter met het talent is dat je tot het uiterste gaat. Dat vraagt hij van zijn auto en dat vraagt hij van zijn team. Het verschil tussen winnen en verliezen is in geen enkele sport zo klein als met de Formule 1. Het gaat letterlijk om honderdsten en soms zelfs om duizendsten. Niet de laptijden, maar ook de fractie die je nodig hebt om een bocht op zijn scherpst te nemen. Het verbaast mij soms hoe scherp hij langs een betonnen muur durft te rijden zonder dat hij zijn auto crashed ( denk maar aan Monaco ) daar vliegen die auto's met een noodgang door tunnels waar soms een auto bijna niet eens in past, zo lijkt het.

Maar je hebt hier te maken met de beste van het allerbeste, de miljoenen vliegen je om de oren en de belangen zijn groot. Het zou mij niks verbazen als dit de Max is die RBR van hem verlangd. Niet een suf kut die veilig zijn rondjes rijdt, maar een waaghals die alles er aan doet om het beste uit de auto te krijgen. Vaak spelen er dan meerdere belangen dan alleen het racen. De data is vaak goud waard waar het nodig is voor de massa productie bij Renault auto industrie.
Mooi verhaal, maar wat zeg je nou eigenlijk?
Assassin stabs you in your back.
pi_178688638
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 10:11 schreef Assassin92 het volgende:

[..]

Mooi verhaal, maar wat zeg je nou eigenlijk?
Vrij duidelijk verhaal: Max Verstappen past goed bij de "go hard or go home"-mentaliteit die Red Bull volgens MakkieR heeft.
pi_178688702
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 10:32 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Vrij duidelijk verhaal: Max Verstappen past goed bij de "go hard or go home"-mentaliteit die Red Bull volgens MakkieR heeft.
Prima, maar wat is het "probleem"? Zoals eerder, ook door diezelfde kenners is aangegeven, gaan de wagens van Max & Daniel ongeveer even vaak stuk en is de theorie dat hoe sneller je met zo'n wagen gaat, hoe vaker de elektronica en andere dingen kapot gaat slechts een theorie en niet de waarheid. Dus een mooi stukje tekst, maar nogal eh random.
Assassin stabs you in your back.
pi_178691475
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 10:36 schreef Assassin92 het volgende:

[..]

Prima, maar wat is het "probleem"? Zoals eerder, ook door diezelfde kenners is aangegeven, gaan de wagens van Max & Daniel ongeveer even vaak stuk en is de theorie dat hoe sneller je met zo'n wagen gaat, hoe vaker de elektronica en andere dingen kapot gaat slechts een theorie en niet de waarheid. Dus een mooi stukje tekst, maar nogal eh random.
De stelling was "waarom faalt de auto van Max wel en die van Ricciardo niet, al kun je beter zeggen, waarom de auto van Max sneller faalt dan die van Ricciardo, want ook Ricciardo zijn auto faalt. Ik heb als uitleg gegeven dat deze twee coureurs en vooral Max, het maximum van hun auto vragen. Dat veroorzaakt vaak dan het falen van een auto. Neem je Ferrari of Mercedes, deze auto's lijken over meer vermogen te schikken waardoor RBR alles uit de kast moet halen om dit te compenseren. Ik wil nog net niet zeggen dat RBR hun materieel aan het opvoeren is, maar daar komt het wel op neer. Immers als je een brommer opvoert gaat hij ook sneller stuk dan een origineel, zo zie ik het met de Formule 1 ook. Het uiterste uit je materieel halen, heeft zijn risico's.

In het tweede gedeelte probeer ik uit te leggen dat deze fabrikanten waarschijnlijk wel baat hebben bij de verkregen data, gemeten onder bizarre omstandigheden, daar worden vast allerlei computers en technologie op losgelaten waardoor je die data weer kunt gebruiken voor de auto industrie van Renault in geval van RBR. Daar zit immers het grote geld waar men niet kijkt naar een miljoen meer of minder.
pi_178693170
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 13:25 schreef MakkieR het volgende:

[..]

De stelling was "waarom faalt de auto van Max wel en die van Ricciardo niet, al kun je beter zeggen, waarom de auto van Max sneller faalt dan die van Ricciardo, want ook Ricciardo zijn auto faalt. Ik heb als uitleg gegeven dat deze twee coureurs en vooral Max, het maximum van hun auto vragen. Dat veroorzaakt vaak dan het falen van een auto. Neem je Ferrari of Mercedes, deze auto's lijken over meer vermogen te schikken waardoor RBR alles uit de kast moet halen om dit te compenseren. Ik wil nog net niet zeggen dat RBR hun materieel aan het opvoeren is, maar daar komt het wel op neer. Immers als je een brommer opvoert gaat hij ook sneller stuk dan een origineel, zo zie ik het met de Formule 1 ook. Het uiterste uit je materieel halen, heeft zijn risico's.
[/quote]

Nogmaals, het is een mooi stukje tekst, maar je doet nu net lijken als er een grens is die alle andere coureurs niet opzoeken of er onder blijven, terwijl Verstappen zo getalenteerd en snel is dat hij deze grens wel over gaat.

Dit is echt totale onzin, aangezien 1. alle coureurs sowieso op het maximale van hun kunnen rijden, en dat de ene coureur 50 duizendsten per rondje langzamer is dan de ander betekent dat niet dat deze daardoor niet het maximale van het materiaal vraagt. En 2., coureurs 'kunnen' de grens van het materiaal niet overgaan. Als een motor ploft, komt dat omdat de wagen niet betrouwbaar genoeg is. Formule 1 wagens worden gemaakt om zo hard mogelijk te rijden en er wordt vanuit gegaan dat ze anderhalf uur lang met 300 km uur rijden. Het is niet zoals jouw privé auto die sneller kapot gaat omdat je nonstop met 8000 touren rijdt, terwijl jouw oma netjes schakelt bij 2000 touren en het dus jaren langer uithoudt. Als een auto na 10 rondjes kapot gaat door oververhitting of wat dan ook, is de wagen gewoon niet goed genoeg. Dat dit de ene coureur binnen het team vaker gebeurt dan de ander (wat zeer discutabel is), is puur pech.

Het heeft dus niets met het talent van Verstappen te maken, of dat hij de grens overgaat die anderen niet overgaan. Tenzij hij hem zelf in de muur hangt natuurlijk, maar dat heeft niets met de betrouwbaarheid van de wagen te maken.

quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 13:25 schreef MakkieR het volgende:
In het tweede gedeelte probeer ik uit te leggen dat deze fabrikanten waarschijnlijk wel baat hebben bij de verkregen data, gemeten onder bizarre omstandigheden, daar worden vast allerlei computers en technologie op losgelaten waardoor je die data weer kunt gebruiken voor de auto industrie van Renault in geval van RBR. Daar zit immers het grote geld waar men niet kijkt naar een miljoen meer of minder.
Dat is waar natuurlijk, maar wat heeft dit te maken met het vraag in dit topic?
Assassin stabs you in your back.
pi_178694299
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 14:55 schreef Assassin92 het volgende:

Nogmaals, het is een mooi stukje tekst, maar je doet nu net lijken als er een grens is die alle andere coureurs niet opzoeken of er onder blijven, terwijl Verstappen zo getalenteerd en snel is dat hij deze grens wel over gaat.

Dit is echt totale onzin, aangezien 1. alle coureurs sowieso op het maximale van hun kunnen rijden, en dat de ene coureur 50 duizendsten per rondje langzamer is dan de ander betekent dat niet dat deze daardoor niet het maximale van het materiaal vraagt. En 2., coureurs 'kunnen' de grens van het materiaal niet overgaan. Als een motor ploft, komt dat omdat de wagen niet betrouwbaar genoeg is. Formule 1 wagens worden gemaakt om zo hard mogelijk te rijden en er wordt vanuit gegaan dat ze anderhalf uur lang met 300 km uur rijden. Het is niet zoals jouw privé auto die sneller kapot gaat omdat je nonstop met 8000 touren rijdt, terwijl jouw oma netjes schakelt bij 2000 touren en het dus jaren langer uithoudt. Als een auto na 10 rondjes kapot gaat door oververhitting of wat dan ook, is de wagen gewoon niet goed genoeg. Dat dit de ene coureur binnen het team vaker gebeurt dan de ander (wat zeer discutabel is), is puur pech.

Het heeft dus niets met het talent van Verstappen te maken, of dat hij de grens overgaat die anderen niet overgaan. Tenzij hij hem zelf in de muur hangt natuurlijk, maar dat heeft niets met de betrouwbaarheid van de wagen te maken.

[..]

Dat is waar natuurlijk, maar wat heeft dit te maken met het vraag in dit topic?
En ook als hij hem ogenschijnlijk zelf in de muur lijkt te hangen, kan het een vastgeslagen bak, defecte rem of gaspedaal zijn. Als je op de grens rijdt kan ieder falend of haperend deel er voor zorgen dat je auto er overheen gaat.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 19:45:42 #118
477868 Aswad
Free Syria
pi_179093453
- weg -

[ Bericht 95% gewijzigd door Nattekat op 11-05-2018 20:47:37 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')