abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 10 juli 2017 @ 08:41:15 #1
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_172311115
Deze ogenschijnlijk simpele vraag laat zich niet zo eenvoudig beantwoorden heb ik gemerkt. Zelf ben ik een complete leek op het gebied van F1 en kijk sinds Max successen behaalt. Ja, ik ben een echte fan boy.

Maar terug naar de TT. Voor mij is het iets ongrijpbaars waar ik de vinger niet op de zere pols kan leggen. Beide coureurs hebben dezelfde auto tot hun beschikking. Zij beschikken beide over hetzelfde technische team wat er achter ze staat. Toch heeft Max dit seizoen alle pech die hij maar over zich heen kan krijgen. Of is het geen pech? Ik heb fokkers weleens gehoord dat 'Max zijn auto meer pushed en ja daardoor loopt hij véél meer risico dan een Ricciardo'. Is dat wel zo?

Hamvraag :

Wat denken de pro's hier dat de achterliggende problematiek van Max is in dit seizoen?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  maandag 10 juli 2017 @ 08:51:43 #2
180174 Diemux
People vs Me
pi_172311177
Max begrijpt niet helemaal dat als je alles tot de max (no pun intended) duwt er dingen kapot gaan.

Maar ja, ik weet er ook niks van af en heb ook niks met Max.
pi_172311179
Het is niet dezelfde auto. De eerste rijder van het team beschikt meestal eerder over updates.
pi_172311253
Max gaat gewoon z'n vader achterna.
  PR/Manusje van alles maandag 10 juli 2017 @ 09:13:40 #5
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_172311408
Iemand maakt bewust zijn auto kapot.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_172311426
Max is veel te zwaar tov Ric en dat eist zijn tol.
Ich hock in meinem Bonker
pi_172311525
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 08:51 schreef Diemux het volgende:
Max begrijpt niet helemaal dat als je alles tot de max (no pun intended) duwt er dingen kapot gaan.

Max begrijpt dat prima en dat is helemaal niet het geval. Ricciardo pusht net zo hard......
pi_172311546
Kamp Sainz heeft monteurs van Max omgekocht om zijn wagen te laten falen. Dit in de hoop dat Max zal vetrekken waarna Sainz zijn plek kan overnemen.
pi_172311815
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 08:51 schreef Diemux het volgende:
Max begrijpt niet helemaal dat als je alles tot de max (no pun intended) duwt er dingen kapot gaan.

Je heet niet voor niks max natuurlijk.
pi_172312069
Het schijnt dat Max zijn auto saboteert zodat contractuele clausules in werking worden gesteld waardoor een overstap naar Mercedes onherroepelijk tot uitvoer kan worden gebracht.
pi_172312074
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 08:41 schreef onlogisch het volgende:
Wat denken de pro's hier dat de achterliggende problematiek van Max is in dit seizoen?
Botte domme pech. Niet meer en niet minder. Men moet eens stoppen met roeptoeteren dat Max te veel van zijn auto vergt. Dat is ronduit flauwekul. Dat wordt door Max zelf ontkent, dat wordt door F1 verslaggevers ontkent, dat wordt door zijn teamgenoot ontkent, dat wordt door zijn team ontkent, dat wordt door oud F1 coureurs ontkent en dat wordt door andere huidige coureurs ontkent.

Dat verhaal kan de wereld uit. Zo werkt het niet. :)

En buiten dat, in de race ligt de pace seconden lager dan in de kwalificatie dus van te hard pushen is sowieso al geen enkele sprake.

Het enige waaraan men kan zien als een coureur te hard pushed is als hij teveel van zijn banden vraagt en deze binnen een paar rondjes oprookt. Max staat er juist bekend om om erg goed met zijn banden om te kunnen gaan. Waar anderen blokkeren bij aanremmen haalt Max ze in zónder te blokkeren.

Ow en om het maar meteen even voor te zijn, stel Max krijgt volgende GP een lekke band, dan heeft dat niet op voorhand te maken met hoe hij met zijn banden omgaat. }:|
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172312097
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 08:41 schreef onlogisch het volgende:
Deze ogenschijnlijk simpele vraag laat zich niet zo eenvoudig beantwoorden heb ik gemerkt.
Jawel hoor. Die is heel simpel te beantwoorden:
quote:
3s.gif Op maandag 10 juli 2017 09:57 schreef Geralt het volgende:
Botte domme pech. Niet meer en niet minder.
Opgelost :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172312126
het uitstapje dat Max maakte in Q3, kan absoluut geen oorzaak zijn van de defecte koppeling?
pi_172312167
quote:
3s.gif Op maandag 10 juli 2017 09:57 schreef Geralt het volgende:

[..]

Botte domme pech. Niet meer en niet minder. Men moet eens stoppen met roeptoeteren dat Max te veel van zijn auto vergt. Dat is ronduit flauwekul. Dat wordt door Max zelf ontkent, dat wordt door F1 verslaggevers ontkent, dat wordt door zijn teamgenoot ontkent, dat wordt door zijn team ontkent, dat wordt door oud F1 coureurs ontkent en dat wordt door andere huidige coureurs ontkent.

Dat verhaal kan de wereld uit. Zo werkt het niet. :)

En buiten dat, in de race ligt de pace seconden lager dan in de kwalificatie dus van te hard pushen is sowieso al geen enkele sprake.

Het enige waaraan men kan zien als een coureur te hard pushed is als hij teveel van zijn banden vraagt en deze binnen een paar rondjes oprookt. Max staat er juist bekend om om erg goed met zijn banden om te kunnen gaan. Waar anderen blokkeren bij aanremmen haalt Max ze in zónder te blokkeren.

Ow en om het maar meteen even voor te zijn, stel Max krijgt volgende GP een lekke band, dan heeft dat niet op voorhand te maken met hoe hij met zijn banden omgaat. }:|
O+
Ja doei.
pi_172312202
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 10:00 schreef opgebaarde het volgende:
het uitstapje dat Max maakte in Q3, kan absoluut geen oorzaak zijn van de defecte koppeling?
Daar kunnen wij als kijker niets van zeggen. Red Bull is de oorzaak ervan aan het onderzoeken.

Ergo: misschien wel en misschien niet. Daar kunnen wij simpelweg niets over zeggen omdat wij niet degene zijn die zijn auto onderzoeken. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172312284
Waarom gaat bij de ene persoon zijn telefoon constant stuk en bij iemand anders met hetzelfde model niet? Waarom gaat bij de ene persoon zijn televisie stuk en bij iemand anders met hetzelfde model niet?

Het feit dat het tot op bepaalde hoogte dezelfde auto's zijn, heeft geen zak te maken dat ze dan allebei wel of niet stuk gaan. Daarnaast heeft, zoals elke F1 auto, ook die van Ricciardo te maken met problemen. Alleen worden die vaak opgelost, of komen naar boven voor de race.

Hoe kan het dat Max dan het wel heeft tijdens de race?

Wat Geralt zegt. Gewoon domme pech.

Mooi dat er hier mensen zijn die nog geen eens bij de eigen auto een band kunnen verwisselen of überhaupt ooit in een auto gereden hebben, wel zo van afstand even precies kunnen vertellen dat Max zijn auto te ver pusht _O- (Wat overigens is ontkent door Horner en de engineers, Max doet niks anders met zijn auto als Ricciardo).
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_172312436
Precies. Als het aan te hard pushen lag, denk je dan zelf niet dat er een hoge pief bij McLaren of Honda eens aan de bel getrokken had om tegen Alonso (toch niet de minste dacht ik zo) te zeggen dat hij wat rustiger aan moet doen met zijn auto omdat ie anders telkens stuk gaat? :')
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172312452
Die auto's zijn gemaakt om hard mee te rijden en de tijd dat een coureur de auto zelf stuk kon rijden liggen al ver, heel ver achter ons. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172312468
Ja doei.
pi_172312481
Het is niet zo dat alleen Max z'n auto stuk gaat. De timing van de failures bij Max is alleen beroerder. Bij hem gaat het in de race stuk, bij Ricciardo gebeurt het in VT2 of VT3, en soms in de Q. En dan kan er nog wat aan gedaan worden voor de race.
edit: Waarom vervangen ze dan niet bij Max preventief onderdelen als het bij Daniel stuk gaat: Dat mag niet zomaar. Je mag niet zomaar spullen vervangen omdat het mogelijk stuk zou kunnen gaan. Alleen als het aantoonbaar stuk is of de veiligheid van de coureurs in gevaar komt mag je het na VT2 vervangen zonder straf. Vandaar dat na Q3 onderdelen bij Max vervangen mochten worden na zijn schuiver.

En het is ook niet elke keer hetzelfde wat er stuk gaat. Dat zou wel gebeuren als het echt door Max kwam.

Dus nee, de hele vraagstelling (waarom gaat het bij Max stuk en bij Daniel niet) klopt gewoon niet. Het gaat bij Daniel ook stuk, alleen op een gunstiger moment.

Kwestie van tijd voordat het kwartje Max zijn kant op valt, want ongeluk kan niet eeuwig duren.

Edit: Kleine toevoeging.
pi_172312495
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 10:18 schreef TagForce het volgende:
Het is niet zo dat alleen Max z'n auto stuk gaat. De timing van de failures bij Max is alleen beroerder. Bij hem gaat het in de race stuk, bij Ricciardo gebeurt het in VT2 of VT3, en soms in de Q. En dan kan er nog wat aan gedaan worden voor de race.

En het is ook niet elke keer hetzelfde wat er stuk gaat. Dat zou wel gebeuren als het echt door Max kwam.

Dus nee, de hele vraagstelling (waarom gaat het bij Max stuk en bij Daniel niet) klopt gewoon niet. Het gaat bij Daniel ook stuk, alleen op een gunstiger moment.

Kwestie van tijd voordat het kwartje Max zijn kant op valt, want ongeluk kan niet eeuwig duren.
Bij voorkeur dit weekend al, zou wel extra leuk zijn op Silverstone *O*
Ja doei.
  maandag 10 juli 2017 @ 10:20:02 #22
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_172312507
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 08:51 schreef Diemux het volgende:
Max begrijpt niet helemaal dat als je alles tot de max (no pun intended) duwt er dingen kapot gaan.

Maar ja, ik weet er ook niks van af en heb ook niks met Max.
Het lijkt me dat je zo'n auto daar wel op ontwerpt in de Formule 1?
Fade to Black
  Boks-Chick maandag 10 juli 2017 @ 10:47:54 #23
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_172313049
Helemaal eens met de goede posts van Geralt. en TagForce.
Zo meen ik mij te herinneren dat vorig seizoen Ricciardo een paar keer in korte tijd pech met zijn auto had. Het gebeurt nou eenmaal.
lolwut
pi_172313067
quote:
19s.gif Op maandag 10 juli 2017 10:47 schreef BrandX het volgende:
Helemaal eens met de goede posts van Geralt. en TagForce.
Zo meen ik mij te herinneren dat vorig seizoen Ricciardo een paar keer in korte tijd pech met zijn auto had. Het gebeurt nou eenmaal.
Vergeet het begin van dit seizoen niet.
Ja doei.
  Moderator maandag 10 juli 2017 @ 12:03:59 #25
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_172314828
quote:
3s.gif Op maandag 10 juli 2017 09:57 schreef Geralt het volgende:

[..]

Botte domme pech. Niet meer en niet minder. Men moet eens stoppen met roeptoeteren dat Max te veel van zijn auto vergt. Dat is ronduit flauwekul. Dat wordt door Max zelf ontkent, dat wordt door F1 verslaggevers ontkent, dat wordt door zijn teamgenoot ontkent, dat wordt door zijn team ontkent, dat wordt door oud F1 coureurs ontkent en dat wordt door andere huidige coureurs ontkent.

Dat verhaal kan de wereld uit. Zo werkt het niet. :)

En buiten dat, in de race ligt de pace seconden lager dan in de kwalificatie dus van te hard pushen is sowieso al geen enkele sprake.

Het enige waaraan men kan zien als een coureur te hard pushed is als hij teveel van zijn banden vraagt en deze binnen een paar rondjes oprookt. Max staat er juist bekend om om erg goed met zijn banden om te kunnen gaan. Waar anderen blokkeren bij aanremmen haalt Max ze in zónder te blokkeren.

Ow en om het maar meteen even voor te zijn, stel Max krijgt volgende GP een lekke band, dan heeft dat niet op voorhand te maken met hoe hij met zijn banden omgaat. }:|
Bedankt voor deze post. De eerste die duidelijk en serieus is :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')